PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اخبار روزانه صنعت سیمان



صفحه ها : 1 [2] 3 4 5

ائلشن
2013/11/05, 15:28
قیمت های جدید سیمان

http://www.irancement.com/news_view.php?id=3320

Ali zahedi
2013/11/05, 16:56
​منتظر تعديل مثبت ٦٠ درصدى سيمان اروميه باشين سهم هفته آتى بيش از ١٢٠٠ باز ميشه سيمان خزر هم تونستيد بخريد شركت نرخ تسعير ارز را تو گزارش ٦ ماهه ١٢٠٠ ديده واقعا بايد به اين بورس و كارشناسان بورسى تبريك گفت كه دلار ٣٠٠٠ تومانى رو شركتو ١٢٠٠ اعلام ميكنه و كار نشناسن بورسى هم تاييد ميكنند سخزر امسال ٢٠٠ تومان سود ميسازه سهم با شكست مقاومت ٥٥٠ تومانى به سمت ٦٢٠ حركت ميكند

Ali zahedi
2013/11/05, 16:59
​قیمت های جدید سیمان

http://www.irancement.com/news_view.php?id=3320

کاظمی
2013/11/05, 23:55
ایسنا: صدور بیش از 102 هزار و 559 تن سیمان از لرستان به خارج از کشور

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیش از 102 هزار و 559 تن سیمان از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است. فریبرزحسامی در گفت‎وگو‌ با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون بیش از 101 هزار و 559 تن سیمان و 284 تن سالامبور گوسفندی از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که ارزش این میزان سیمان صادر شده، 8 میلیون و 373 هزار و 655 دلار برآورد شده و صادرات آن به کشور عراق بوده است. حسامی در ادامه، هندوستان، ترکیه و قرقیزستان را کشورهای هدف صادرات سالامبور گوسفندی عنوان و اضافه کرد: از محل صادرات این کالا نیز یک میلیون و 236 هزار و 70 دلار حاصل شده است. معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با همکاری دستگاه‎های ذیربط، در سال‎جاری با عملیاتی‎کردن برنامه حمایت از مطالعه، ایجاد و تقویت زیرساخت‎های صادراتی، توسعه تولید فرش دستباف صادراتی و مراکز تأمین مواد اولیه مورد نیاز بافندگان در کلیه شهرهای استان محقق شود. این مقام مسئول همچنین ایجاد بازارچه دائم صنایع دستی در شهرستان‎های خرم‎آباد و بروجرد را از دیگر دستاوردهای این برنامه برشمرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار می‎توان اهداف مذکور و دیگر نتایج مورد انتظار این برنامه را به منصه‎ی ظهور رساند

وحید 20
2013/11/10, 09:59
کارخانه‌های سیمانی مازوت‌سوز تعطیل شدند

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه هنوز مشکل قیمت سوخت کارخانه‌های سیمانی مازوت‌سوز حل نشده است، گفت: در حال حاضر تمامی کارخانه‌های سیمانی مازوت‌سوز به دلیل اتمام ذخیره سوخت تعطیل شده‌اند.

محمدرضا احسان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه هنوز مصوبه‌ای مبنی بر تمدید اختصاص سوخت مازوت به کارخانه‌های سیمانی با قیمت 70 تومانی ابلاغ نشده است گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار صدور چنین مصوبه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهوری شده اما تاکنون چیزی در این زمینه به تصویب نرسیده است.

وی با اشاره به خاموش شدن کارخانه‌های سیمانی به دلیل اتمام سوخت مازوت آنها گفت: براساس برخی اخبار، معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوری دستور تمدید این مصوبه و همچنین پرداخت 80 میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت سوخت مازوت را به صنعت سیمان داده اما تاکنون چیزی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر نبی‌زاده، مدیرعامل کارخانه سیمان خوی هم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این شرکت به دلیل داشتن ذخیره از قبل تا حدود 10 روز آینده سوخت مازوت برای تولید دارد، گفت: سایر کارخانه‌های سیمانی مازوت سوز به دلیل اتمام ذخیره سوختشان عملا تعطیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر کارخانه‌های سیمان قشم، جوین، خاش، خوی، لارستان، تجارت مهریز، بوکان و زابل 9 کارخانه سیمان مازوت‌سوز در کشور هستند که به نظر می‌رسد اخیرا سیمان جوین توانسته به گاز دسترسی پیدا کند. مجموع تولید سیمان این کارخانه‌ها بالغ بر حدود هشت میلیون تن می‌شود.

تا حدود 1.5 سال بعد از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها کارخانه‌های مازوت سوز، سوخت مازوت را با قیمت 200 تومان خریداری کردند. پس از آن قیمت گاز و مازوت یکسان‌سازی شد و قیمت مازوت به 70 تومان رسید که قرار شد این قیمت هر شش ماه یک بار توسط ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها برای کارخانه‌های مازوت سوز تمدید شود. همچنین قرار شد مابه‌التفاوت قیمت 200 تومانی با 70 تومانی سوخت مازوت در 1.5 سال بعد از آغاز هدفمندی‌ یارانه‌ها که معادل حدود 80 میلیارد تومان می‌شود از سوی دولت به کارخانه‌ها پرداخت شود.

این در حالی است که از ابتدای مهر ماه امسال مصوبه دولت درباره قیمت 70 تومانی مازوت برای کارخانه‌های سیمانی تمدید نشده و 9 کارخانه مازوت‌سوز با بحران کمبود سوخت مواجه شده‌اند.

وحید 20
2013/12/17, 13:30
خطر تعطیلی سیمان لامرد و بیکاری ۵۵۰ کارگر

چکیده: این واحد در زمان مصرف گاز روزانه ۴ هزار و ۳۰۰ تن تولید سیمان داشت، اما هم اکنون با اجبار مسئولان برای استفاده از سوخت مازوت این رقم به ۲ هزار و ۷۰۰ تن کاهش یافته است.

یک فعال کارگری در استان فارس از تهدید امنیت شغلی ۵۵۰ کارگر کارخانه سیمان لامرد به سبب افزایش قیمت سوخت (مازوت) این کارخانه خبر داد و گفت: این واحد تولیدی اکنون در آستانه تعطیلی قرار دارد.

«عبدالارضا روحی» دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر در این باره به ایلنا گفت: پس از هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ سوخت، کارخانه سیمان لامرد همانند سایر واحدهای تولیدی بابت قیمت هر لیتر سوخت مازوت ۲۰۰ تومان پرداخت می‌کنند که این رقم ۳ برابر قیمت گاز است.

او با بیان اینکه گاز کارخانه سیمان از ۵ روز گذشته به طور کامل قطع شده است افزود: با تغییر سوخت از گاز به مازوت میزان قابل توجه‌ای از تولید سیمان دراین کارخانه کاهش یافته است.

روحی در این زمینه اضافه کرد: این واحد در زمان مصرف گاز روزانه ۴ هزار و ۳۰۰ تن تولید سیمان داشت، اما هم اکنون با اجبار مسئولان برای استفاده از سوخت مازوت این رقم به ۲ هزار و ۷۰۰ تن کاهش یافته است.

به گفته این فعال کارگری، در صورت ادامه روند فعلی تولید در کارخانه سیمان لامرد، طی چند ماه آینده شاهد تعطیلی کامل کارخانه و بیکاری ۵۵۰ کارگر خواهیم بود.

دبیر خانه کارگر لامرد و مهر در ادامه یاد آور شد: در حال حاضر بسیاری از خطوط تولید کارخانجات سیمان کشور به‌دلیل عدم دریافت سوخت تعطیل شده‌اند و برخی نیز با زیر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی تولید دارند.

عبدالرضا روحی در ادامه در مورد تغییر سوخت کارخانه سیمان لامرد از گاز به مازوت گفت: مسئولان شرکت ملی گاز ایران در مورد قطع گاز برخی کارخانه‌ها از جمله سیمان لامرد تاکیداتی داشته‌اند و این در حالی است که کارخانه سیمان لامرد از خطوط لوله گاز شهری اشنعابی ندارد و گاز مورد نیاز خود را از خطوط لوله منطقه عسلویه به پاکستان (این خط لوله هنوز به پاکستان نرسیده است) تامین می‌کرده است.

دبیرخانه کارگر شهرستانهای لامرد با بیان اینکه این واحد با وجود همه مشکلات در تلاش است به تولید ادامه دهد، در خاتمه گفت: با وجود آنکه مسئولان کارخانه سیمان لامرد برای رفع مشکلات ایجاد شده در تامین سوخت، نامه‌های متعددی را به بخش‌های مختلف ارسال کرد اند‌ اما هنوز به نتیجه قانع‌کننده‌ای دست پیدا نکرده‌اند.

گفتنی است کارخانه سیمان لامرد بزرگ‌ترین تولید کننده سیمان در استان فارس است که در فاصله ۳۸۰ کیلو متری مرکز استان، در شهرستان لامرد واقع شده است.

ebiman
2014/01/04, 16:56
قیمت مازوت کارخانه‌های سیمان با گاز برابر شد

خبرگزاری تسنیم: با مصوبه دولت، قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه‌های سیمان که به شبکه سراسری گاز اتصال ندارند، تا پایان شهریور۹۳ و کارخانه‌هایی که به دلیل کمبود گاز در زمستان مجبور به استفاده از مازوت شدند، تا پایان ۹۲ معادل قیمت گاز مصرفی تعیین شد. (http://www.tasnimnews.com/Home/Single/238941)به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران در مورد قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه‌های سیمان را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت ابلاغ کرد.

هیأت‌وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود: قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه‌های سیمان که به شبکه سراسری گاز اتصال ندارند، تا پایان شهریور ماه سال 1393و آن دسته از کارخانه‌های سیمان که به دلیل کمبود گاز در زمستان سالجاری مجبور به استفاده از مازوت می‌باشند، تا پایان سال 1392، معادل قیمت گاز مصرفی تعیین و هزینه حمل آن از مبدأ تأمین برعهده مصرف‌کنندگان می‌باشد.

یعنی اینکه الکی سهامتون را به بهانه قطعی گاز از دست ندید

ebiman
2014/01/04, 17:21
مصوبه ای مناسب برای مازوت و اقبال پتروشیمی ها
منتشر شده در ۱۴ دی ۱۳۹۲
نسخه قابل پرینت
پتروتحلیل- سهامداران گروه سیمانی بورس امروز با تعیین نرخ مناسب مازوت مصرفی شرکتهای سیمانی شرایط مناسبی را تجربه کردند. شرایطی که در صورت تحقق موردی مشابه برای شرکتهای پتروشیمی رشد این صنعت را نیز تضمین خواهد کرد.
امروز اعلام شد که هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نفت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه های سیمان را تعیین کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه های سیمان که به شبکه سراسری گاز اتصال ندارند تا پایان شهریور ماه سال ۹۳ و آن دسته از کارخانه های سیمان که به دلیل کمبود گاز در زمستان سالجاری مجبور به استفاده از مازوت می باشند را تا پایان سال ۱۳۹۲ معادل قیمت گاز مصرفی تعیین کرد. بر اساس این مصوبه هزینه حمل مازوت از مبدا تامین بر عهده مصرف کنندگان است.
این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده و از اول آبان ماه سال ۱۳۹۲ لازم الاجرا است. در تعیین نرخ متعادل و نسبتا پایدار -حداقل برای یکسال-خیال سهامداران سیمانی را که این روزها به دلیل کمبود گاز شاهد مصرف مازوت در شرکتهای سیمانی هستند راحت کرده است.
در همین حال امروز بحث برای خوراک پتروشیمی ها نیز ادامه داشت. معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه نرخ خوراک به خاطر ابهامات موجود هیچ‌گاه اجرایی نشد، گفت: امیدواریم امسال که پس از چندین سال لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۳ در موقع مقرر به مجلس تقدیم شد به همان نسبت نیز دقت لازم صورت گرفته و قیمت گاز به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها و درجهت توسعه صنعت پتروشیمی شامل قانون مدون و غیر قابل تفسیرتوسط سلیقه‌ها مصوب شود.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه قیمت‌ خوراک‌های پتروشیمی در چهار بخش تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: یک دسته از خوراک‌ها گاز‌های طبیعی هستند که به عنوان متان در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ دسته دیگر خوراک‌های مایع از جمله نفتای پالایشگاه یا میعانات گازی مانند تولیدات پارس جنوبی هستند. دسته سوم نیز خوراک اتان وگروه چهارم گازهای غنی ویا مایعات گازی هستند.
وی ادامه داد: در مورد اتان تصمیمات از قبل گرفته شده و تکلیف آن مشخص است، در حوزه گاز طبیعی و مایعات مباحثی در سال‌های قبل در قانون هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد ولی مطالب مذکور خیلی شفاف نیستند و لازم است بازنگری صورت گیرد.
مهندس محمد حسن پیوندی تصریح کرد: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مطرح شده که به منظور تشویق سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی، قیمت خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها برابر با ۶۵ درصد سبد صادراتی خلیج فارس به مدت ۱۰ سال باشد.
پیوندی ادامه داد: قانون هدفمندی در حوزه خوراک هیچ‌گاه اجرایی نشد، به دلیل ابهامی که در این قانون وجود دارد هیچ کس نیز به اجرا نشدن آن ایراد نگرفت. وی با اشاره به ابهامات موجود در قانون هدفمندی در حوزه خوراک گفت: نخست این که سبد صادراتی گاز در خلیج فارس وجود ندارد؛ در خلیج فارس تنها گاز LNG (گاز طبیعی مایع شده) از قطر یا عمان صادر می‌شود، بنابراین سبد صادراتی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در صورتی که فرض کنیم سبد صادراتی هم وجود داشته باشد، ۶۵ درصد قیمت آن به این معنی است که ۳۵ درصد به خوراک‌ها تخفیف دهیم به مدت ۱۰ سال که این عدد غیرقابل قبول است.
قائم‌مقام شرکت پتروشیمی تاکید کرد: ‌مجموع عوامل بیان شده باعث شده که هیچ گاه در این بخش جمع‌بندی صورت نگیرد و هر کسی تفسیری از قانون دارد لذا، این بند هرگز اجرایی نشد. پیوندی ابراز امیدواری کرد: به همان میزانی که کار قانونی صورت گرفته و بعد از چند سال برای اولین بار لایحه بودجه به موقع به مجلس ارائه شد، دقت لازم صورت گیرد و قیمت گاز به عنوان خوراک از مجرای مجلس عبور کرده و دارای قانون مدون غیر قابل تفسیر از طریق سلیقه‌ها شود.
وی با اشاره به این که در زمان گذشته پتروشیمی در اختیار دولت بود و کسی اخبار نرخ خوراک را دنبال نمی‌کرد، گفت: اکنون سهام بخش زیادی از پتروشیمی متعلق به مردم است و جامعه نسبت به قیمت گاز حساس شده و سلیقه‌ها تاثیرگذار شده‌اند. اکنون با مصاحبه‌ی هر یک از مسوولین ممکن است شرایط سهام در بورس تغییر کند بنابراین توقع من به عنوان یکی از افراد خانواده پتروشیمی از مجلس و دولت این است که مجموع تمام مصالح را در تثبیت نرخ گاز در نظر بگیرند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که وظیفه ما توسعه صنعت پتروشیمی به گونه‌ای است که سرمایه‌گذار تمایل به سرمایه‌گذاری را حفظ کند، گفت: نباید فراموش کنیم بخشی ازتحولات مربوط به نرخ حامل‌های انرژی ناشی از تغییر ناگهانی قیمت ارز بوده که به نحوی در تورم اثر داشته است.
پیوندی با تاکید بر این که باید کاری کنیم که تورم مهار شود، گفت: زمانی تورم مهار می‌شود که نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود بنابراین باید شرایط سرمایه‌گذاری در پتروشیمی فراهم باشد. قائم‌مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخشی از پتروشیمی که خوراک مایع مصرف می‌کنند پس از آخرین واحدهایی که دولت ایجاد کرد، متوقف شده و هیچ گونه سرمایه‌گذاری جدیدی در این حوزه اتفاق نیفتاده است.
پیوندی با اشاره به این که نه دولت و نه بخش خصوصی دیگر در حوزه خوراک‌های مایع سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، گفت: با این شرایط تمام پروژه‌های در دست اجرا یا مربوط به متانول یا اوره و یا در بخش مشتقات آنها هستند و پروژه‌هایی از جمله طرح‌های تبدیل پروپان به پروپیلن به دلیل مشکل دسترسی به تکنولوژی با کندی پیش می‌رود.
دیروز در گروه پتروشیمی نماد سرمایه گذاری پتروشیمی به دلیل تغییر در سود تلفیقی این شرکت منتشر شد در همین حال پتروشیمی غدیر نیز با انتشار صورت عملکرد ۶ماهه خود در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته است ۹۰درصد سهام پتروشیمی غدیر متعلق به هلدینگ نفت و گاز تامین اجتماعی و ۵درصد آن متعلق به پتروشیمی بندر امام است شرکتهای شرکتهای پتروشیمی آبادان و فن آوران نیز دارای سهم در این شرکت کوچک تولید کننده پی وی سی هستند.
در گروه پالایشگاهی نیز شرایط مناسب پالایشگاه نفت بندرعباس ادامه داشت و در گروه تولید کنندگان روغن نفت بهران با خبرهای در مورد احتمال افزایش سرمایه مواجه بود. همچنین در گروه شیمیایی نیز شرکتهای کوچک گروه مورد اقبال بازار بودند.
پاسخ دهید

بهراد
2014/01/25, 12:14
http://forums.boursy.com/imported/2014/01/print_logo-1.gif

مدیر عامل شرکت سیمان بهبهان عنوان کرد:

افزایش صادرات "سبهان" با ساخت آسیاب در عراق
با توجه به اینکه شرکت های سیمانی طی دی ماه و نیمه اول بهمن ماه هر سال با مشکل قطعی گاز مصرفی مواجه می شوند، مازوت مصرفی از سال گذشته ذخیره سازی شده تا با استفاده از آن به عنوان سوخت مصرفی با توقف تولید رو به رو نشویم.

كدخبر: ۱۱۵۶۲۳

تاريخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰

شرکت سیمان بهبهان با مشارکت سیمان فارس و خوزستان در نظر دارد پروژه ساخت آسیاب سیمان در کشور عراق را به اجرا درآورد. این طرح در مرحله تدوین گزارش توجیهی به سر می برد و پس از تأیید آن توسط سهامدار عمده یعنی "سفارس" به اجرا در خواهد آمد.
مدیر عامل شرکت سیمان بهبهان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بخشی از تولیدات "سبهان" در حالی به کشور عراق صادر می شود که به نظر می رسد به تدریج سخت گیری های دولت عراق نسبت به سیمان وارداتی با ارایه دستورالعمل هایی همچون افزایش تعرفه واردات، بیشتر شود. همچنان که طی سال جاری به بهانه های مختلف همچون افزایش تعرفه، واردات سیمان در این کشور طی یک بازه زمانی کوتاه مدت متوقف گردید. از این رو، پروژه ساخت آسیاب سیمان در کشور عراق به منظور تثبیت صادرات به این کشور اجرایی می شود تا در صورت ممنوعیت صادرات سیمان، از طریق صادرات کلینکر به عراق و در پی آن تبدیل کلینکر به سیمان بتوانیم همچنان از مزیت های فروش خارجی سیمان منتفع شویم و با این روش برنامه صادرات محصولات "سبهان" نیز به مخاطره نیفتد.
علیرضا بستانیان به افزایش قیمت فروش صادراتی به عنوان دومین هدف از اجرای پروژه ساخت آسیاب در کشور عراق اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به بیشتر بودن نرخ فروش خارجی نسبت به داخلی، بسیاری از شرکت های سیمانی به سمت صادرات تولیدات خود روی آورده اند که این امر موجب رقابت منفی میان شرکت های فعال این گروه بر سر قیمت فروش صادراتی به قیمت های کمتر از منطقه صادر شده است. برهمین اساس "سبهان" در نظر دارد به منظور صادرات محصولات تولیدی خود با قیمت های بیشتر و نزدیک به قیمت منطقه، هر چه سریع تر پروژه مذکور را به بهره برداری برساند.
وی در خصوص نحوه تأمین مالی هزینه های مربوط به اجرای طرح توسعه ای "سبهان" تصریح کرد: اجرای برنامه افزایش سرمایه و دریافت وام ریالی یا ارزی از جمله راهکارهای موجود جهت تأمین هزینه های مورد نیاز برای طرح مذکور است که یکی از این منابع پس از تأیید توسط سهامدار عمده مورد استفاده قرار می گیرد.
این مقام مسئول به مقدار فروش 700 هزار تنی محصولات "سبهان" طی دوره عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری اشاره کرد و در خصوص صادرات شرکت اظهار داشت: سهم صادرات محصولات از کل مقدار فروش، حدود 312 هزار تن بوده و برنامه صادرات تولیدات با قیمت 155 هزار تومان به ازای هر تن یعنی 50 درصد بیشتر از قیمت فروش داخلی انجام پذیرفته است؛ به عبارت بهتر 44 درصد از برنامه فروش تولیدات به صادرات اختصاص دارد. علاوه بر این، پیش بینی می شود طی سه ماهه آخر امسال، حدود 110 هزار تن از محصولات به کشور عراق صادر شده و 135 هزار تن نیز در بازارهای داخلی به فروش برسد.
مدیر عامل شرکت سیمان بهبهان به وجود ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 50 هزار تن سیمان اشاره کرد و گفت: دستیابی به این مقدار تولید نیازمند تأمین کلینکر مورد نیاز می باشد که حدود 870 هزار تن از کلینکر مصرفی از طریق تولید در شرکت سیمان بهبهان و مابقی از محل خرید با قیمت های اقتصادی مناسب از سایر تولیدکنندگان کلینکر فراهم خواهد شد.
بستانیان در خصوص قطعی گاز مصرفی در کارخانه تولیدی شرکت بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت های سیمانی طی دی ماه و نیمه اول بهمن ماه هر سال با مشکل قطعی گاز مصرفی مواجه می شوند، مازوت مصرفی از سال گذشته ذخیره سازی شده تا با استفاده از آن به عنوان سوخت مصرفی با توقف تولید رو به رو نشویم.
وی به قیمت خرید مازوت با احتساب کرایه حمل به قیمت 230 تومان به ازای هر لیتر اشاره کرد و ابراز داشت: اگرچه قیمت مازوت نسبت به گاز مصرفی گران تر است، اما می توان این اختلاف قیمت را از طریق درآمدهای حاصل از فروش صادراتی جبران کرد.
این مقام مسئول در خاتمه به برآوردها و برنامه های شرکت سیمان بهبهان طی سال آینده اشاره کرد و گفت: مقدار فروش برآوردی برای سال مالی 93 حدود یک میلیون تن برآورد شده که حدود 400هزار تن از آن به برنامه فروش صادراتی اختصاص دارد و تولید 820 هزار تن کلینکر نیز برای سال آینده برآورد شده است.
علاوه بر این، بازسازی واحد بارگیر خانه به منظور افزایش ظرفیت تحویل کیسه ای، روزانه از دو هزار تن به سه هزار تن در کنار نصب فیلتر جدید برای خط اصلی تولید کارخانه از جمله برنامه های "سبهان" برای سال مالی 93 است.

Jamhiri
2014/01/25, 14:54
درود دوستان لطف نظرتان را در مورد سغرب و سفارس بفرماييد؟

milad97
2014/02/02, 01:16
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با تسنیم:

وزارت نفت تعهد داد مابه‌التفاوت ۱۲۰ تومانی قیمت مازوت با گاز را جبران کند

خبرگزاری تسنیم:دبیرانجمن صنفی سیمان با بیان اینکه یکی از موارد اختلافی کارخانجات سیمان و شرکت نفت پرداخت مابه التفاوت قیمت مازوت ۲۰۰ تومانی و گاز ۸۰ تومانی است، گفت:طبق مصوبه دولت، وزارت نفت تعهد داد این مابه‌التفاوت را با تحویل مازوت جبران کند.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانجات سیمان در تأمین سوخت مازوت خود با مشکلی روبه رو نیستند، اظهار داشت: براساس مصوبه دولت سوخت مازوت همانند قیمت گاز به کارخانجات ارائه می شود و این مصوبه طی هفته‌های اخیر هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان این که هم اکنون یکی از موارد اختلافی کارخانجات سیمان و شرکت نفت پرداخت مابه التفاوت قیمت سوخت‌ مازوت خریداری شده در گذشته است، افزود: کارخانجات همیشه با قطع گاز از ذخایر خود استفاده می‌کردند که امسال نیز با تصمیم دولت مبنی بر ارائه سوخت مازوت همانند قیمت گاز، خواستار پرداخت مابه التفاوت سوخت مازوت 200 تومانی با گاز 80 تومانی هستند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد: در این میان وزارت نفت تعهد بازپرداخت این مبالغ را اعلام نموده است اما باید منتظر بمانیم تا طی هفته های آینده که گاز مجدد وصل می شود وزارت نفت با تخمین هزینه‌ها مابه التفاوت هزینه مازوت خریداری شده را با تحویل مازوت به کارخانجات سیمان جبران کند.

انتهای پیام/

بهراد
2014/02/05, 20:30
نتايج مذاكره مديرعامل بزرگترين توليدكننده سيمان ايران با معاون لافارژ فرانسه
16 بهمن 1392 ساعت 15:48
مدیرعامل بزرگترین هولدینگ تولید سیمان کشور از جلسه خود با معاون شركت لافارژ فرانسه، بزرگترين توليدكننده سيمان جهان در صبح امروز خبر داد و گفت: در اين جلسه درباره موضوعات مختلفي مانند مشاركت در حوزه‌هاي بازار، صادرات و خدمات فني و مهندسي مذاكره كرديم.
مرتضي لطفي در گفت‌وگو با خبرنگار ماين نيوز، با اشاره به اينكه صبح امروز جلسه دو ساعته خوبي با آقاي معاون اجرايي رئيس گروه لافارژ فرانسه داشتيم، اظهار كرد: اين سومين نشست ما با مسئولان اين گروه فرانسوي بود. در مذاكرات قبلي به مرحله تفاهم‌نامه نيز رسيده بوديم كه به دليل تحريم‌ها عملياتي نشد.

وي افزود: ما مذاكرات خود را با لافارژ از سال 1384 شروع كرديم و آخرين مذاكرات ما هم مربوط به سال 1388 مي‌شود. در آن زمان قرار بود با تشكيل شركت مشترك، كنسرسيومي را تشكيل دهيم تا در بازارهاي عراق و آفريفا با استفاده از برند مشترك حضور داشته باشيم كه البته اين توافق به دليل تحريم‌ها عملياتي نشد.

وي عنوان كرد: امروز هم بحث ما با طرف فرانسوي تقريبا در ادامه بحثهاي گذشته بود و همان محتواي بحث‌هاي گذشته امروز نيز دنبال شد. به هرحال قرار است نماينده لافارژ در عراق نيز در جلسه آينده حضور داشته باشد تا در ارتباط با بازار عراق با يكديگر مذاكره كنيم.

او با مثبت ارزيابي كردن جلسه امروز سيمان فارس و خوزستان با مقام ارشد گروه لافارژ فرانسه گفت: قرار است طرف فرانسوي هم پس از جمع‌بندي بحث‌هاي امروز اين بحث‌ها را به هيئت مديره و رئيس گروه لافارژ منتقل كند تا درباره آن تصميم‌گيري كنند.

به گفته لطفي گروه فرانسوي اعلام كرد كه در آينده نزديك پس از مشورت با هيئت مديره شركت دوباره به ايران بازخواهد گشت.

مديرعامل هولدينگ سيمان فارس و خوزستان عنوان كرد: مقام ارشد لافارژ ديروز نيز با دبير و رئيس انجمن كافرمايان صنعت سيمان جلسه داشت و با آنها مذاكره كرد.

ماین نیوز چند روز پيش در گزارشی اختصاصی از سفر ژان دسازارس مونت گايلهارد، معاون اجرايي شرکت لافارژ فرانسه، بزرگترين توليدكننده سيمان جهان به همراه هيئت سرمايه‌گذاران فرانسوي به ايران خبر داد. هیئت سرمایه گذاران فرانسوی روز دوشنبه وارد ایران شدند و بعد از ظهر همان روز نیز در نشستی در اتاق بازرگانی ایران حضور پیدا کردند. از جمله افراد حاضر در این نشست هم معاون اجرایی لافارژ بود.

گروه لافارژ فرانسه در زمينه‌های توليد سيمان، مصالح ساختماني، بتن و گچ فعاليت مي‌كند. اين شركت در حال حاضر بزرگترين توليدكننده سيمان در جهان است. لافارژ در سال 1833 تاسيس شد و در سال 2012 درآمددي معادل 15.816 ميليارد يورو داشته است. سود اين شركت هم در سال 2012 بالغ بر 432 ميليون يورو شده است. مجموع دارايي‌هاي اين گروه فرانسوي نيز تا پايان سال 2012 ميلادي معادل 39.46 ميليارد يورو اعلام شده است. تعداد كل كارمندان لافارژ تا پايان سال 2012 معادل 65 هزار نفر بوده است. لافارژ در حال حاضر در زمينه توليد سيمان 161 كارخانه در 58 كشور دنيا دارد. اين شركت در زمينه توليد بتن و مصالح ساختماني هم داراي بيش از 1395 دفتر فروش و كارخانه توليدي در 36 كشور دنيا است.

دفتر مركزي اين گروه در پاريس، پايتخت فرانسه واقع است. از بزرگترين رقباي شركت لافارژ در صنعت سيمان و بتن مي‌توان به شركتهاي بزرگي مانند هولسيم، گروه يوروسمنت، سمكس، هيدلبرگ سمنت، ايتالسمنتي، CRH و يونيبتون ردي ميكس اشاره كرد.

ali20005
2014/02/05, 20:58
سلام دوستان
نظرتون در مورد این تحلیل چیه؟ امیدوارم با برخورد شاخص به کف 895 برگرده
احتمالا شاهد رشد شاخص سیمانی ها خواهیم بود.
خوشحال میشم نظر شما رو بدونم.
1042

amirabbas2011
2014/02/22, 20:07
درخواست سیمانی ها برای افزایش ١٠ دلاری نرخ سیمان صادراتی


بورس 24:سیمان از جمله صنایع بالادستی است که علاوه بر استراتژیک بودن در کشور ما مظلوم هم واقع شده و کارخانه های آن با وجود استعداد های بالقوه ارزش جایگزینی بالایی ندارند و سهامشان با قیمت های پایینی معامله می شود .اما انتظار می رود با گذشت زمان این صنعت نیز بیش از پیش به شکوفایی برسد.

اکبر مجید پور، مدیر عامل سیمان داراب با اشاره به مشکلات کارخانه های سیمانی از تأمین منابع توسط بانک ها به خبرنگار بورس 24گفت: کارخانه های سیمانی تأمین نقدینگی را از طریق بانک ها نمی توانند انجام دهند و البته این بحث بسیار مهمی به عنوان معظل برای اجرای پروژه ها است .طبیعتا اگر در سال آینده بدون مهار تورم هدفدمندی یارانه ها اجرا شود،دولت برای احداث کارخانه ها و پروژه های نیمه کاره با مشکل مواجه خواهد شد.

به گفته وی، امیدواریم با کاهش تورم، سال 93 بهتر از سال 92 باشد.

افزایش نرخ داریم...

مجید پور با اشاره به قطعیت افزایش نرخ سیمان در سال آینده اظهار داشت:افزایش نرخ قطعا در دستور کار انجمن و صنعت است. الان کلیه مصالح ساختمانی به میزان کافی و بدون نرخ دولتی افزایش پیدا می کند، بر همین اساس افزایش نرخ سیمان نیز در دستور کار انجمن صنفی با نظارت و کنترل دولت است.

وی افزود: بهای تمام شده کاخانه های مازوت سوز و گازسوز، بیشتر از افزایش نرخ فروش سیمان است و بدون افزایش نرخ کارخانه ها زیان می بینند و کارخانه هایی که هنوز استهلاکشان به پایان نرسیده با مشکل مواجه می شوند.

افزایش نرخ سیمان صادراتی در راه است

مجید پور ادامه داد: با توجه به کمبود تقاضا در داخل کشور هم اکنون 15 میلیون تن صادرات داریم و انتظار می رود برای سال آینده نیز حداقل 15میلیون تن صادرات داشته باشیم و همچنین برنامه این است که سیمانی ها 10 دلار به نرخ صادراتی خود اضافه کنند.

سال 93را خوب می بینیم...

این عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره سود پیش بینی شده شرکت تصریح کرد: امسال سیمان داراب سود خود را پوشش می دهد، البته با تلاش زیادی به این سود دسترسی خواهیم یافت . حمل به بازار مصرف در مناطق دور با کرایه بالاست که طبیعتا مشکل ایجاد می کند، به هر حال با تمام این موانع درصدد پوشش سود بر می آییم و امیدواریم سال آینده نیز با سود دهی همراه باشیم.

وی درباره قیمت سیمان در بورس نیز ابراز داشت: در ارتباط با سیمان اعتقاد دارم قیمت سهام سیمان پایین است اگر یک شرکت تازه تأسیس را در نظر بگیریم به 400 میلیارد تومان سرمایه در کارخانه یک میلیون تنی نیاز دارد. اما در بورس نگاه می کنیم کارخانه های با ای پی اس بالا با ارزش جایگزینی پایینی حضور دارند. سیمان داراب با قیمت 500تومان و با سرمایه 37میلیاردی در حال حاضر حدود 185 میلیارد تومان ارزش جایگزینی دارد که با توجه به دارا بودن شرکت حمل و نقل وحدود 150 تریلی و سهام دیگر سیمانی ها ارزش جایگزینی بسیار پایینی دارد و من معتقدم در سال آینده قیمت سهام سیمانی ها در بورس با افزایش مواجه خواهد شد .

اما عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان نیز در همین راستا گفت: سال 93را بهتر از سال 92 ارزیابی می کنیم، با توجه به این که بودجه های عمرانی بیشتر شده اند امید داریم بتوانیم درآمد بیشتری را هم کسب کنیم.

شیخان ادامه داد: با توجه به تورم 35درصدی که به صنعت سیمان نیز تحمیل می شود و با احتمال افزایش نرخ حامل های انرژی برای سال آینده قیمت سیمان نیز با افزایش نرخ مواجه می شود.

وی همچنین درباره پیش بینی صادرات سیمان برای سال آتی گفت: در سال جاری حدود 17.5میلیون تن صادرات سیمان پیش بینی می شود و انتظار داریم سال 93نیز تا 18میلیون تن صادرات داشته باشیم.البته با کاهش صادرات مصرف داخلی هم افزایش می یابد که این نکته نیز برای صنعت ما جای بسی خوشحالی است.

مخبرالدوله
2014/02/23, 21:11
۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۰ب.ظ)
مشاور معاون اول رئيس جمهور:ايران 200هزار واحد مسکوني در عراق مي سازدمشاور معاون اول رئيس جمهور از ساخت 200هزار واحد مسکوني از سوي ايران در عراق خبر داد.
به گزارش خبرنگار موج، رستم قاسمي، مشاور معاون اول رئيس جمهور، با اعلام اين مطلب گفت: مرحله ي نخست مذاکرات ايران با عراق به منظور ساخت 200 هزار واحد مکسوني در اين کشور انجام شده است.
وي افزود: امروز سفري به عراق براي انجام مذاکرات نهايي احداث 200هزار واحد مسکوني در اين کشور انجام مي دهد.
مشاور معاون اول رئيس جمهور تصريح کرد: بودجه ي عراق براي سال 2014، 147 ميليارد دلار است که ايران نيز بايد سهمي از اين ميزان بودجه را به خود اختصاص بدهد. - See more at: http://mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1323215#sthash.1dcShsOP.dpuf

rajabnejad
2014/02/25, 22:49
سيماني‌ها افزايش نرخ مي‌گيرند



معاونت مالي و اداري سيمان داراب در رابطه با اينكه برآوردها از گزارش‌هاي سال 93 شركت‌هاي سيماني چگونه است؟ گفت: بيشتر شركت‌هاي سيماني در گزارش‌هاي خود براي سال مالي آينده افزايش نرخ فروش و افزايش نرخ حامل‌هاي انرژي را پيش‌بيني كرده‌اند، اما برخي شركت‌ها نيز پيش‌بيني افزايش نرخ نداشته‌اند و دليل اين امر را نيز ابهام در ميزان افزايش نرخ و زمان اجراي آن عنوان كرده‌‌اند.
بنابه گفته سيدصالحي برخي از اين شركت‌هاي سيماني افزايش نرخ را حدود 20 درصد و افزايش حامل‌هاي انرژي را تا 30 درصد پيش‌بيني كرده‌اند. وي همچنين گفت: برآورد صنعت سيمان در سال آينده اين است كه وضعيت سيماني‌ها بهتر خواهد شد و حتي شركت‌هايي كه قيمت‌هاي فروش را تغيير نداده‌اند، شايد سود هر سهم آنها براي سال مالي 93 نسبت به سال مالي 92 حدود 2 درصد كاهش پيدا كند.
در همين حال سيدصالحي اظهار کرد: با توجه به افزايش 20 درصدي نرخ فروش و 30 درصدي نرخ حامل‌هاي انرژي سود هر سهم كارخانجات سيماني تا حدود 10 درصد افزايش پيدا خواهد كرد. اين كارشناس در ادامه مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار بر بودجه 93 سيماني‌ها را حامل‌هاي انرژي دانست و افزود: افزايش نرخ خوراك پتروشيمي‌ها نيز يكي ديگر از عوامل موثر در صنعت سيمان است كه باعث مي‌شود قيمت پاكت‌هاي سيماني را افزايش دهد كه در اين رابطه بايد تصميم جداگانه‌اي گرفته شود؛ ولي مهم‌ترين عامل در قيمت تمام شده سيمان، افزايش نرخ حامل‌هاي انرژي است.
وي اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها را گامي مفيد دانست و تصريح كرد: براي اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها دولت بايد اقدامي در جهت دادن يارانه انرژي به صنايع در نظر بگيرد كه در اين زمينه قرار بر اين بود كه بخشي از درآمدها از محل يارانه به صنايع بازگردانده شود كه هنوز در اين رابطه هيچ اقدامي صورت نگرفته است. وي خاطرنشان كرد: افزايش 30 درصدي حامل‌هاي انرژي در سال آينده با توجه به پيش‌بيني 20 درصدي افزايش نرخ فروش كمك مي‌كند كه سودآوري شركت‌هاي سيماني افزايش پيدا كند. اين كارشناس سيماني در پايان اظهار کرد: باتوجه به جلسات صورت گرفته در انجمن صنعت سيمان قرار است كه براي سال آينده افزايش نرخي تا حدود 20 درصد را داشته باشيم.
در همين حال، يكي از كارشناسان صنعت سيمان برآورد گزارش‌هاي سيماني براي سال مالي 93 را متاثر از تسعير نرخ ارز دانست و گفت: اتفاقي كه در صنعت سيمان ممكن است بيفتد، تغييرات استاندارد 16 حسابداري بابت تسعير نرخ ارز است.
وي تسعير نرخ ارز با نرخ ارز مبادله‌اي را به ضرر صنعت سيمان اعلام كرد و افزود: بخشي از تسهيلاتي كه بابت پروژه‌هاي سيماني گرفته شده مربوط به هزينه‌هاي دوره‌اي بوده كه در عملكرد سودآوري دوره‌هاي جاري و آتي شركت تاثير دارد. همچنين يكي از عوامل تشكيل‌دهنده سود و زيان و هزينه‌هاي مالي شركت‌ها بوده كه همه اين عوامل در گرو تسهيلات بانكي است.
وي گفت: با توجه به استاندارد 16 حسابداري، برخي از شركت‌هاي سيماني كه از تسهيلات بانكي استفاده كرده‌اند مي‌توانند تفاوت ناشي از نرخ ارز مرجع به نرخ ارز مبادله‌اي را به حساب دارايي منظور و هزينه آن را طي 10 سال آينده مستهلك كنند كه اين امر موجب مي‌شود بخشي از سود شركت به نفع سهامداران تسويه شود. اين كارشناس در ادامه تصريح كرد: نكته‌اي كه در كل صنعت سيمان مطرح است قيمت فروش سيمان است و باتوجه به اينكه نرخ اين صنعت توسط انجمن صنفي صنعت سيمان زير نظر اتاق بازرگاني تعيين و به توليد كنندگان ابلاغ مي‌شود، روي قيمت سهام تاثير بسزايي خواهد داشت.
وي ديگر عوامل تاثيرپذيري بر بودجه صنعت سيمان را عرضه و تقاضا در دارايي شركت، به روز كردن بخشي از دارايي‌ها از محل تجديد ارزيابي و افزايش سرمايه اعلام و اظهار کرد: اين عوامل روي قيمت سهام تاثير گذاشته و با افزايش نرخ سيمان هم شاهد تعديل سود هر سهم خواهيم بود.
اين كارشناس در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به مصوبه اخير دولت در رابطه با تسعير نرخ ارز با نرخ ارز مبادله‌اي هزينه بسيار بالايي براي شركت‌ها خواهيم داشت كه اگر با قيمت مرجع تسويه شود، سودآوري كارخانجات بالاتر مي‌رود.
وي فاز دوم هدفمند سازي يارانه‌ها را امري مهم دانست و گفت: قبل از اجراي هدفمندي يارانه‌ها، سهم انرژي 15 درصد بوده كه بعد از آن به 25 تا 30 درصد رسيد. اين كارشناس افزود: شركت‌هاي سيماني محدوديت مواد اوليه توليد را از منابع خارجي ندارند و تنها وابستگي اين صنعت در رابطه با تامين قطعات يدكي و تامين بخشي از مواد اوليه كمكي از بخش غير داخلي تامين مي‌شود؛ بنابراين تاثيرپذيري آن در رابطه با افزايش سوخت بسيار پايين‌تر بوده است. وي در ادامه خاطرنشان كرد: متعاقب با افزايش حامل‌هاي انرژي هزينه‌هاي ديگر مثل پيمانكار و... نيز كه در توليد تاثيرگذار هستند، افزايش پيدا خواهد كرد. اين كارشناس، سيمان را يك كالاي استراتژيك خواند و افزود: وزارت بازرگاني افزايش نرخ سيمان را به شركت‌ها نداده و مجوز آن را منوط به تصميم انجمن صنفي صنعت سيمان دانسته كه اخبار رسيده حاكي است كه در پيش‌بيني سال آينده افزايش نرخ ديده شده است.

javad.ghaderi
2014/03/09, 01:42
سیلام سیمان ایلام یکی از بهترین شرکت های سیمانی هست که شناور یک درصد داره

غفران
2014/03/09, 10:00
سقائن epsسال 93 در تاریخ92/11/27 مبلغ 4435 ریال اعلام کرده بود
و امروز 12روز مانده به 93 اولین تعدیل 93 را با584 ریال (13درصد)مثبت 5019 ریال اعلام کرد
ضمنا سقائن که در پرتفویش سمازن هم دارد سود سمازن را هم با تعدیل اعلام کرده/:.rolleyessmileyani

جعفرزاده
2014/03/10, 10:12
اکثر سیمانیها صف خرید شده اند

axy
2014/03/10, 10:31
تقریبا تمام سیمانی ها صف شدن و رالی جدید گروه داره آغاز میشه .

بهترین سهم گروه سبهان کهد عجیب فرصت خرید داده .

ali20005
2014/03/10, 21:03
ظاهرا یک گروه سرمایه گزاری رو سیمانیها فعالیت میکنه، من خودم قبلا سشرق رو رصد میکردم در ابتدای ریزشها که حدودا 4700 بود، یه بابایی اردر خرید 5000 تا به قیمت 2774 گذاشت که امروز به محض رسیدن به 2774 سهم مثبت شد.
خوش به سعادتش

غفران
2014/03/11, 10:52
سیمانیها فقط یک روز دوام آوردند
سیمانیهائی که دیروز صف خرید بودند امروز صف فروش شدند
با صفهای خرید دیروز سیمانیها بعضی از فعالان بازار به گمان اینکه شاخص دیگه داره برمیگرده وسیمان اولین گروه بازاره که داره برمیگرده اقدام به خرید کردند
ولی مثل اینکه شاخص میخواد تا73000 بیاد پائین/:.sadsmiley.:/

samanmba
2014/03/11, 11:50
سیمانیها فقط یک روز دوام آوردند
سیمانیهائی که دیروز صف خرید بودند امروز صف فروش شدند
با صفهای خرید دیروز سیمانیها بعضی از فعالان بازار به گمان اینکه شاخص دیگه داره برمیگرده وسیمان اولین گروه بازاره که داره برمیگرده اقدام به خرید کردند
ولی مثل اینکه شاخص میخواد تا73000 بیاد پائین/:.sadsmiley.:/


فعلا باید نشست و نظاره کرد

سکه شانس
2014/03/18, 12:58
كدخبر: ۱۱۹۹۱۵

تاريخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴


pri

رییس انجمن صنفی کارخانجان صنعت سیمان در گفتگو با بورس نیوز خبر داد:

]تصویب افزایش نرخ سیمان برای سال 93[/SIZE]
افزایش نرخ فروش سیمان برای سال 93 امروز به تصویب انجمن صنفی کارخانجات صنعت سیمان رسید. میزان افزایش قیمت ها در بازه تعیین شده برحسب نوع و تیپ سیمان تولیدی کارخانجات در نظر گرفته می شود.


افزایش نرخ فروش سیمان برای سال 93 امروز به تصویب انجمن صنفی کارخانجات صنعت سیمان رسید.

به گزارش بورس نیوز، محمد اتابک در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مصوبه انجمن، افزایش 15 تا 21 درصدی نرخ فروش داخلی سیمان است که از ابتدای سال 93 اعمال می شود.این مقام مسئول افزود: میزان افزایش قیمت ها در بازه تعیین شده برحسب نوع و تیپ سیمان تولیدی کارخانجات در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: محدوده افزایش 15 تا 21 درصدی نرخ فروش داخلی سیمان برحسب قیمت تمام شده کارشناسی شده توسط انجمن و با همکاری هلدینگ های صنعت سیمان تعیین شد و در نهایت به تصویب هیأت مدیره انجمن رسید.

اتابک در خصوص افزایش نرخ های سیمان صادراتی نیز اعلام کرد: برای سیمان صادراتی نیز محدودیت قیمتی اعمال گردیده تا قیمت های فروش از نرخ تعیین شده کمتر نباشد. اما میزان رشد نرخ های فروش خارجی تابع نرخ های داخلی بوده و درصد افزایش آن بیش از درصد افزایش نرخ های فروش داخلی اعمال خواهد شد.

اتابک در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: تعیین نرخ های فروش صادراتی به گونه ای خواهد بود که بهای سیمان تولیدی تمامی کارخانجات در مرزهای کشور در یک محدوده معین باشد و میزان افزایش انواع محصولات صادراتی نیز با توجه نوع آن و نیز فاصله کارخانجات تولیدی سیمان تا مرزهای صادراتی، تعیین خواهد شد.

"heydar"
2014/03/18, 19:44
خوب با افزایش 20درصدی سیمان ،یعنی قیمت تمام شده املاک و ساختمان بالا خواهد رفت و این امر میتواند منجر به دو امر شود :
1.افزایش نرخ املاک:بعید است ،سال بعد سال رکود اقتصادی است
2.ثابت ماندن قیمت ها و کاهش حاشیه سود بساز بفروش ها :این محتمل تر است ،کاهش یافتن قیمت بصورتی که چشمگیر باشد بعید به نظر میرسد ،علتش هم واضح است

سکه شانس
2014/03/19, 14:43
۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۰ب.ظ)
مشاور معاون اول رئيس جمهور:ايران 200هزار واحد مسکوني در عراق مي سازدمشاور معاون اول رئيس جمهور از ساخت 200هزار واحد مسکوني از سوي ايران در عراق خبر داد.
به گزارش خبرنگار موج، رستم قاسمي، مشاور معاون اول رئيس جمهور، با اعلام اين مطلب گفت: مرحله ي نخست مذاکرات ايران با عراق به منظور ساخت 200 هزار واحد مکسوني در اين کشور انجام شده است.
وي افزود: امروز سفري به عراق براي انجام مذاکرات نهايي احداث 200هزار واحد مسکوني در اين کشور انجام مي دهد.
مشاور معاون اول رئيس جمهور تصريح کرد: بودجه ي عراق براي سال 2014، 147 ميليارد دلار است که ايران نيز بايد سهمي از اين ميزان بودجه را به خود اختصاص بدهد. - See more at: http://mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1323215#sthash.1dcShsOP.dpuf

بازار مسکن؛ چهار سال بعد


دنیای اقتصاد- پيش‌نويس سندي كه وزارت راه‌وشهرسازي بنا دارد پس از تصويب ‌نهايي، همه برنامه‌ها در دو حوزه «ساخت» و «تامين‌ مسكن» گروه‌هاي هدف را از روي آن اجرا كند، آماده شد.در اين سند كه فعلا غيرقابل استناد عنوان‌شده، پنج برنامه كليدي براي سال‌هاي 93 تا 97، شامل راه‌اندازي صندوق ‌ملي توسعه مسكن، مسكن ‌اجتماعي، مسكن ‌حمايتي، راه‌اندازي بازار ثانويه رهن و بهسازی سكونت‌گاه‌ها طراحي شده است.صندوق‌ملي با اعتباري معادل 9 هزار و 530 ميليارد تومان براي سال اول قرار است منابع اجراي چهار برنامه ديگر را تامين كند.150 هزار خانوار كم‌درآمد اجاره‌نشين و 250 هزار خانوار متوسط متقاضي خريد، مخاطب هر سال اين برنامه‌ها هستند.


پيش‌نويس برنامه پنج محوري ساخت و تامين مسكن آماده طرح در هيات‌دولت شد
اطلس بازار مسكن 93
برآورد خانوارهاي مشمول مسكن‌اجتماعي و مسكن‌حمايتي؛ يارانه‌اجاره‌بها براي 70 هزار اجاره‌نشين، وام 95 ميليوني خريد براي 250 هزار خانوار
جزئيات تشكيل صندوق ملي توسعه مسكن؛ نیاز به 9530 ميلياردتومان منابع اوليه از سوي دولت

گروه مسكن- فريد قديري: وزارت راه و شهرسازي «اطلس بازار مسكن در 4 سال آينده» را در قالب پيش‌نويس برنامه‌هاي مدنظر دولت يازدهم براي اجرا در دو حوزه «ساخت و تامين مسكن گروه‌هاي هدف» تهيه كرد.

آنچه توسط اين وزارتخانه تهيه شده، نسخه جديدي از طرح جامع مسكن مصوب سال83 است كه از همان سال قرار بود تك‌تك برنامه‌هاي قيدشده در اين طرح توسط دولت به اجرا دربيايد.

از محتواي طرح جامع مسكن سال83 طي اين سال‌ها، فقط يك برنامه، آن هم با نام «مسكن‌مهر» اجرا شد. وزير راه‌وشهرسازي دولت يازدهم از همان اولين روز استقرار خود، دستور بازنگري و به‌روزرساني طرح جامع مسكن را صادر كرد و حالا پيش‌نويس نسخه جديد -كه به گفته عباس آخوندي بعد از تصويب نهايي، به سند بالادست دولت براي هر نوع حركت يا اقدام در بخش مسكن تبديل خواهد شد- آماده شده است.

پيش‌نويس نسخه جديد طرح جامع مسكن در 41 صفحه، براي ارزيابي كارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادي منتشر شده تا بعد از دريافت نظرات و انجام يكسري اصلاح احتمالي، متن ويرايش‌شده آن براي تصويب نهايي در اختيار هيات‌دولت قرار بگيرد.

گزارش «دنياي‌اقتصاد» از جزئيات پيش‌نويس برنامه‌هاي حمايتي تدارك ديده شده توسط وزارت راه‌وشهرسازي که فعلا غیرقابل استناد است، حاكي است: دولت براي سال‌هاي 93 تا پايان 96، پنج برنامه محوري براي ساخت و تامين مسكن دو دسته از خانوارهاي هدف - شامل دهك‌هاي كم‌درآمد اول و دوم و دهك‌هاي ميان‌درآمد جامعه- در نظر دارد اجرايي كند.

اولين برنامه اساسي وزارت راه‌وشهرسازي در قالب اين پيش‌نويس، «تاسيس و راه‌اندازي صندوق ملي توسعه مسكن» است. اين صندوق به نوعي پيش‌نياز ساير برنامه‌هاي قيدشده به حساب مي‌آيد و بار اصلي تامين‌مالي چهار برنامه‌ ديگر را برعهده دارد.

وزارت راه‌وشهرسازي در نيازسنجي‌هايي كه از ميزان تقاضاي مسكن در دهك‌هاي مختلف طي 4سال آينده انجام داده، معتقد است: از سال93 بايد سالانه يك ميليون واحدمسكوني براي پوشش و پاسخگويي به نياز بازار ساخته شود. در اين هدف‌گذاري، تقاضاي انباشت موجود در بازار تا پايان سال92 نيز محاسبه شده كه نشان مي‌دهد در ابتداي سال آينده، يك ميليون و 200 هزار نفر متقاضي انباشته‌شده از سال‌هاي قبل در بازار مسكن وجود دارد.

در پيش‌نويس مجموعه برنامه‌هاي وزارت راه‌وشهرسازي، براي خانوارهايي كه از سال آينده به عنوان متقاضي مسكن وارد بازار مي‌شوند اما توان لازم را براي خريد يا اجاره ندارند، طرح‌ريزي‌هاي مبسوطي صورت گرفته است.

صندوق ملي توسعه مسكن

عباس آخوندي در نظر دارد براي اولين بار در ايران، بازار مالي مسكن را با تقبل مسووليت از سوي دولت راه‌اندازي كند.

اين بازار در قالب تاسيس صندوق ملي توسعه مسكن تشكيل خواهد شد و توسط هيات‌امنایی مركب از وزراي اقتصاد، راه‌وشهرسازي و معاونت راهبردي و برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري اداره مي‌شود.

ماموريتي كه براي اين صندوق تعريف شده، تامين منابع اعتباري لازم براي اجراي 4 دسته برنامه به ترتيب شامل «مسكن‌اجتماعي»، «مسكن‌حمايتي»، «بازار ثانويه رهن» و «بهسازی سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي» است.

اعتبار صندوق ملي توسعه مسكن به دو طريق توسط دولت بايد تامين شود؛ به اين صورت كه دولت «بخشي از بودجه سالانه كشور» و همچنين «مبالغ بازپرداخت اقساط تسهيلات مسكن‌مهر» را به‌صورت وجوه‌ اداره شده نزد صندوق قرار دهد تا زمينه شكل‌دهي بازار مالي كارآمد مسكن فراهم شود.

محاسباتي كه وزارت راه‌‌وشهرسازي درباره ميزان اعتبار لازم براي راه‌اندازي اين صندوق انجام داده، نشان مي‌دهد: صندوق توسعه ملي در سال اول تاسيس به رقمي معادل 9 هزار و 530 ميليارد تومان اعتبار و بودجه نيازمند است تا بتواند 4 برنامه مدنظر در بخش مسكن را پشتيباني كند.

مسكن‌اجتماعي؛ مسكن براي پايين‌ترين‌ها

وزارت را‌ه‌وشهرسازي كه در ماه‌هاي اخير مرتب از مسكن‌اجتماعي سخن مي‌گفت و كمتر به تشريح معاني اين طرح پرداخته بود، در پيش‌نويس طرح جامع مسكن، مسكن‌اجتماعي را اين‌گونه معرفي كرده است: مسكن‌اجتماعي با استاندارد حداقلي براي پايين‌ترين دهك جامعه كه توان پس‌‌انداز كردن يا پرداخت اقساط تسهيلات را ندارند، در نظر گرفته مي‌شود و در قالب اين طرح، بخشي از بار تامين مالي اجاره‌نشين‌هاي مخاطب، توسط دولت و بخشي توسط شهرداري‌ها و نهادهاي خيريه برعهده گرفته مي‌شود.

در اين پيش‌نويس، با تاكيد براينكه هم‌اكنون طيف وسيعي از جوانان هيچ شانسي براي خانه‌دار شدن از طريق پس‌انداز ندارند، عنوان شده است: اولويت حمايت از این خانوارها در قالب طرح مسكن‌‌اجتماعي عبارت خواهد بود از معلولان، سالمندان، خانواده‌هاي بدون سرپرست و زوج‌هاي جوان كه خانه‌اولي محسوب مي‌شوند.

براي تعيين كمي جامعه هدف در طرح مسكن‌اجتماعي، به نتايج آمارهاي رسمي درباره سهم دهك‌هاي مختلف در جامعه اجاره‌نشين‌ها استناد شده و با تاكيد براينكه 5/14درصد كل اجاره‌نشين‌هاي ايران جزو دهك اول و 7/13 درصد جزو دهك دوم هستند و در مجموع 28درصد جمعيت مستاجر، در طبقه كم‌درآمدترين‌ها قرار دارند، نتيجه‌گيري شده است: براي آنكه در 4 سال آينده، سالانه 20 تا 25 درصد از مستاجر‌هاي كم‌درآمد نيازمند، حمايت صورت بگيرد، بايد سالي 150 هزار خانوار تحت حمايت تسهيلات مسكن‌اجتماعي قرار بگيرند.

اين جزئيات نشان مي‌دهد: منظور دولت از مسكن‌اجتماعي، صرفا ساخت يكسري واحد مسكوني در نقطه‌‌‌اي از كشور نيست، بلكه وزارت راه‌وشهرسازي در نظر دارد سالانه به 70 هزار اجاره‌نشين كم‌درآمد، يارانه اجاره‌بها (كمك‌‌اجاره) پرداخت كند و براي 80 هزار خانوار ديگر توسط شهرداري‌ها و بخش‌خصوصي واحدهاي اجاره‌اي ساخته شود.

وزارت راه‌وشهرسازي براي تامين يارانه‌ اجاره‌بها براي 70 هزار اجاره‌نشين كم‌درآمد در هر سال، پيشنهاد برداشتي معادل يك هزار و 486 ميليارد تومان از منابع صندوق ملي توسعه مسكن براي سال 93 و دو برابر شدن اين رقم در سال‌هاي بعد را در پيش‌نويس نسخه جديد طرح جامع‌مسكن مطرح كرده است. وزارت راه‌‌وشهرسازي در عين حال، تاكيد كرده است براي سال دوم –سال94- و سال‌هاي بعد لازم است وزارت رفاه در قضيه مسكن‌اجتماعي، نقش موثري بگيرد.

مسكن‌حمايتي و وام 95 ميليوني

برنامه سوم در پيش‌نويس تهيه شده، «مسكن‌حمايتي» است.

وزارت راه‌وشهرسازي با تاكيد براينكه خانوارهاي مستاجر موجود در دهك‌هاي ميان‌درآمد جامعه، برعكس كم‌درآمدها، امكان پس‌انداز براي خريد مسكن را دارند، اما قدرت آنها براي بازپرداخت اقساط و تحمل نرخ بهره تسهيلات ناچيز است، در تعريف «مسكن‌حمايتي» اعلام كرد: دولت بايد از اين گروه، به شيوه «تقبل پرداخت بخشي از اقساط وام خريد مسكن از طريق تامين يارانه نرخ بهره براي بانك‌هاي پرداخت‌‌كننده تسهيلات» حمايت كند.

«مسكن‌حمايتي» در راه‌اندازي «بازار‌ رهن» خلاصه مي‌شود و وزارت راه‌وشهرسازي معتقد است: توسعه بازار رهن علاوه‌بر اينكه به انضباط بودجه خانوارها منجر مي‌شود، در بلندمدت آثار ضدتورمي براي اقتصاد به همراه دارد.

تيم مسوول تهيه پيش‌نويس نسخه جديد طرح جامع مسكن در وزارت راه‌وشهرسازي، براي جامعه هدف مسكن‌‌حمايتي، ظرفيتي معادل 250 هزار خانوار در هر سال را تعيين كرده است، با اين منطق كه 250 هزار خانوار اجاره‌نشين با درآمد متوسط، بايد معادل 50 درصد كل تسهيلات، در صندوق‌هاي وابسته به بانك‌هاي تجاري، به مدت يكسال سپرده‌گذاري كند تا در پايان اين مدت، 95 ميليون تومان تسهيلات خريد معادل نصف قيمت مسكن دريافت كند. نقش دولت در اين پروسه، تعهد پرداخت 35 درصد اقساط تسهيلات است كه براي اين تعهد، بايد ماهانه 190 ميليارد تومان از محل صندوق ملي توسعه مسكن، تامين منابع صورت بگيرد كه نياز يكسال آن، معادل 2 هزار و 280 ميليارد تومان خواهد شد.

بازار ثانويه رهن

وزارت راه‌وشهرسازي با اشاره به اينكه منابع بانك‌ها براي تامين مالي بخش مسكن محدود است و بايد از ظرفيت‌ بازار سرمايه و ابزارهاي نوين استفاده كرد، برنامه چهارم كه متمركز بر تامين مالي است را بر محور «راه‌اندازي بازار ثانويه رهن» تعريف كرده است.

اين بازار در پي راه‌اندازي بازار رهن‌اوليه –سپرده‌گذاري و دريافت تسهيلات خريد- تشكيل مي‌شود. به اين صورت كه نهادي مالي، تسهيلاتي را كه صندوق‌هاي سپرده‌گذاري مسكن بانك‌ها به خريداران مسكن پرداخت كرده‌اند را خريداري ‌می‌کند تا آنها نقدینگی لازم را برای انتشار تسهیلات بیشتر به‌دست آورند. سپس نهاد خریدار به پشتوانه تسهیلات خریداری‌شده، اوراق بهادار منتشر کرده و این اوراق بهادار را در بازار سرمایه مجددا می‌فروشد.

وزارت راه‌وشهرسازي معتقد است: در سال‌های آغازین فعالیت بازار ثانویه لازم است سرمایه در گردشی برای این فعالیت در نظر گرفته شود تا اوراق بهادار برای بازار قابل‌هضم و خریداری شود. صندوق ملی توسعه مسکن این سرمایه در گردش را برای یک بار پرداخت خواهد کرد. رقم پیش‌بینی‌شده برای این منظور برابر 5 هزار میلیارد تومان است. آخرین برنامه قيد شده در پيش‌نويس طرح جامع جديد مسكن، بهسازي سكونتگاه‌هاي غيررسمي است

"heydar"
2014/03/21, 20:04
انجمن سیمان حق افزایش قیمت سیمان را ندارد
» سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
کد خبر: 93010100121
جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
22618.jpg

افزایش قیمت سیمان منوط به کارگروه تنظیم بازار است و انجمن سیمان حق افزایش قیمت سیمان را بدون اجازه این کار گروه ندارد.

یزدان سیف ، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر، اظهار کرد: انجمن سیمان اطلاع رسانی کرده است که قرار است قیمت گذاری سیمان را از این پس انجام دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت گذاری سیمان به انجمن سیمان واگذار نشده است و کار گروه تنظیم بازار هم‌چنان موظف به قیمت گذاری این کالا و سایر کالاهای اساسی است.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که انجمن سیمان اعلام کرده است که می‌خواهد قیمت سیمان را 14 تا 21 درصد افزایش دهد، سال قبل توافقی برای واگذاری قیمت گذاری سیمان به انجمن سیمان شده است، این توافقنامه مربوط به سال آینده است و الان چنین توافقی مورد قبول ما نیست.

وی با تاکید بر این که با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندسازی هر گونه قیمت گذاری و تنظیم بازار کالای اساسی باید بر عهده کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، خاطر نشان کرد: آیین‌نامه این قانون نیز در حال تدوین است و از سال جاری مبنای عمل قرار می‌گیرد.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما به انجمن سیمان نامه‌ای زده‌ایم که هر گونه افزایش قیمت سیمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی در پایان با بیان این که معاون اول رییس جمهور تاکید کرده است که قیمت گذاری کالاهای اساسی هم‌چنان بر عهده ستاد تنظیم بازار، گفت: لذا اظهار نظر انجمن سیمان مبنی بر افزایش 14 تا 21 درصدی قیمت سیمان در سال جاری کذب است و ما آن را رد می‌کنیم.

سکه شانس
2014/03/21, 22:08
انجمن سیمان حق افزایش قیمت سیمان را ندارد
» سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
کد خبر: 93010100121
جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
22618.jpg

افزایش قیمت سیمان منوط به کارگروه تنظیم بازار است و انجمن سیمان حق افزایش قیمت سیمان را بدون اجازه این کار گروه ندارد.

یزدان سیف ، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر، اظهار کرد: انجمن سیمان اطلاع رسانی کرده است که قرار است قیمت گذاری سیمان را از این پس انجام دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت گذاری سیمان به انجمن سیمان واگذار نشده است و کار گروه تنظیم بازار هم‌چنان موظف به قیمت گذاری این کالا و سایر کالاهای اساسی است.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که انجمن سیمان اعلام کرده است که می‌خواهد قیمت سیمان را 14 تا 21 درصد افزایش دهد، سال قبل توافقی برای واگذاری قیمت گذاری سیمان به انجمن سیمان شده است، این توافقنامه مربوط به سال آینده است و الان چنین توافقی مورد قبول ما نیست.

وی با تاکید بر این که با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندسازی هر گونه قیمت گذاری و تنظیم بازار کالای اساسی باید بر عهده کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، خاطر نشان کرد: آیین‌نامه این قانون نیز در حال تدوین است و از سال جاری مبنای عمل قرار می‌گیرد.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما به انجمن سیمان نامه‌ای زده‌ایم که هر گونه افزایش قیمت سیمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی در پایان با بیان این که معاون اول رییس جمهور تاکید کرده است که قیمت گذاری کالاهای اساسی هم‌چنان بر عهده ستاد تنظیم بازار، گفت: لذا اظهار نظر انجمن سیمان مبنی بر افزایش 14 تا 21 درصدی قیمت سیمان در سال جاری کذب است و ما آن را رد می‌کنیم.

در تفاهمنامه وزارت صنعت با انجمن سیمان آمده است: در راستای استراتژی تنظیم بازار داخلی سیمان در فصول مختلف سال (در چارچوب تصمیمات کمیته ماده یک طرح جامع سیمان) و اجرایی شدن اهداف صادراتی سیمان کشور متناسب با پراکندگی و ظرفیت تولید و ارتقاء سهم ایران از بازارهای جهانی با حفظ مزیت‌های کیفی و قیمت محصول و در اجرای ماده (102) و بند (الف) ماده(104) قانون برنامه پنجم و سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و به منظور فراهم شدن زمینه و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تفاهم‌نامه واگذاری بخشی از سیاست‌گذاری، مدیریت و راهبری تنظیم بازار داخلی، خدمات و تصدی‌های صادرات سیمان کشور به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به نمایندگی از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان سیمان کشور، فی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن مذکور منعقد شد.

به گزارش تسنیم، متن کامل تفاهمنامه 4 صفحه ای وزارت صنعت با انجمن سیمان به شرح زیر است:




در تفاهمنامه وزارت صنعت با انجمن سیمان آمده است: در راستای استراتژی تنظیم بازار داخلی سیمان در فصول مختلف سال (در چارچوب تصمیمات کمیته ماده یک طرح جامع سیمان) و اجرایی شدن اهداف صادراتی سیمان کشور متناسب با پراکندگی و ظرفیت تولید و ارتقاء سهم ایران از بازارهای جهانی با حفظ مزیت‌های کیفی و قیمت محصول و در اجرای ماده (102) و بند (الف) ماده(104) قانون برنامه پنجم و سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و به منظور فراهم شدن زمینه و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تفاهم‌نامه واگذاری بخشی از سیاست‌گذاری، مدیریت و راهبری تنظیم بازار داخلی، خدمات و تصدی‌های صادرات سیمان کشور به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به نمایندگی از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان سیمان کشور، فی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن مذکور منعقد شد.

به گزارش تسنیم، متن کامل تفاهمنامه 4 صفحه ای وزارت صنعت با انجمن سیمان به شرح زیر است:

تفاهم نامه واگذاری بخشی از وظایف مدیریتی و راهبردی تنظیم بازار داخلی و صادرات سیمان
كشور به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان



مقدمه :
در راستای استراتژی تنظیم بازار داخلی سیمان در فصول مختلف سال (در چارچوب تصمیمات كمیته ماده یك طرح جامع سیمان) و اجرایی شدن اهداف صادراتی سیمان کشور متناسب با پراكندگی و ظرفیت تولید وارتقاء سهم ایران از بازارهای جهانی با حفظ مزیتهای کیفی و قیمت محصول و در اجرای بند(الف) ماده (104) قانون برنامه پنجم و سند چشم انداز بیست ساله کشور و به منظور فراهم شدن زمینه و بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ، تفاهم نامه واگذاری ، بخشی از سیاستگذاری، مدیریت و راهبری تنظیم بازار داخلی ، خدمات و تصدی های صادرات سیمان كشور به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به نمایندگی از تولید کنندگان و صادر کنندگان سیمان كشور فی مابین وزارت صنعت معدن تجارت و انجمن مذكور به شرح زیر منعقد گردید:


الف) موضوعات قابل واگذاری به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:
1- اتخاذ تدابیر لازم در جهت مدیریت وتدوین استراتژی و ارائه برنامه تأمین، توزیع و تنظیم بازار داخلی سیمان و كلینكر در سطح ملی و منطقه ای و صادرات سیمان و كلینكر در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بامنظور نمودن اهداف کلان این بخش، ایجاد طرح‌های توسعه‌ای و ظرفیت‌های جدید تولید متناسب با جایگاه صنعت سیمان كشور در منطقه و جهان در دوره‌های كوتاه مدت- میان مدت و بلند مدت براساس مزیت های جغرافیایی تولید و الگوی تقاضای داخلی و صادراتی
2- انجمن صنفی مجاز است حسب ضرورت با توجه به هزینه های مترتب ودر نظر داشتن شرایط رقابتی و ایجاد تعادل و مدیریت در بازارهای داخلی، نسبت به تعیین و ابلاغ قیمت فروش ( درب كارخانه) انواع سیمان و كلینكر بصورت ملی و منطقه ای بدون وارد شدن شوك شدید به بازار اقدام نماید.
تبصره 1 : در صورت بروز هرگونه مشكل كمبود و نوسانات غیرمنطقی قیمت در بازار سیمان در استان‌های كشور، انجمن مربوطه با هماهنگی كارخانه های سیمان نسبت به رفع مشكل در كوتاهترین زمان اقدام نماید.

3- همکاری در تعیین قیمت های پایه فروش صادراتی در مرزهای خروجی و نظارت بر نحوه رعایت قیمت ها در سطح بازارهای صادراتی به تفكیك بازارهای هدف و اتخاذ تدابیر لازم در جهت حفظ و صیانت از منافع ملی كشور و همچنین منافع شركتها و بنگاه های تولیدی در جهت جلوگیری و پرهیز از هر گونه رفتار ساختار شكن و رقابت منفی و مخرب در بازارهای صادراتی هدف و ارائه گزارش های دوره ای درخصوص این بند ، توسط انجمن به کارگروه بند(ج) این تفاهم نامه ارائه شود.
تبصره 2 : انجمن صنفی با اتخاذ تدابیر لازم و اعمال نظارت بر صادرات سیمان و پایش بازار در صورت بروز هرگونه مشكل برای بازار داخلی در هر یك از مناطق كشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود سیمان با اولویت قرار دادن بازار داخلی با هماهنگی اتحادیه كشوری صنف فروشندگان مصالح ساختمانی نسبت به مدیریت صادرات سیمان اقدام نماید.
4- بررسی كارشناسی و پیشنهاد اخذ كارمزد و یا عوارض صادراتی محصول سیمان و كلینكر و ارائه پیشنهاد تعرفه های اقلام وارداتی مرتبط با صنعت از جمله مواد اولیه و ماشین الات ... با ارائه اسناد و آمار و اطلاعات كامل در جهت مدیریت فرآیند تولید و توزیع .

5- انجمن مجاز است به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ارائه طرح و برنامه با هدف تسهیل در امر صادرات محصول سیمان و کلینکر صادراتی، از جمله حمل و نقل ،گسترش، تقویت و توسعه بازارهای هدف، انجام عملیات بازاریابی و صادرات و تحقیقات بازار و مهندسی بازار ،سامانه مدیریت منابع مالی را در قالب شرکت و یا صندوق سرمایه گذاری اقدام و از محل کارمزد موضوع بند(4) این تفاهم نامه نسبت به مدیریت و اجرای امور محوله اقدام نماید.

تبصره 3 : دستورالعمل اجرایی این بند ظرف حداکثر 60 روز از تاریخ امضای تفاهم نامه توسط انجمن تهیه و به کارگروه بند (ج ) ارائه خواهد شد.

6- انجمن موظف است برنامه‌ریزی لازم را درخصوص تعیین سهمیه های مقداری صادرات ، متناسب با پراكندگی كارخانجات و ظرفیت‌های تولید در هر منطقه و در نظر گرفتن مصارف سیمان بازارهای هدف ، انجام و در صورت لزوم نسبت به ایجاد سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری متناسب اقدام نماید.

7- قیمت های صادراتی سیمان و کلینکر با بررسی کارشناسی در خصوص نوع سیمان و کلینکر و کیفیت محصولات در هریک از مرزهای خروجی و با درنظر گرفتن قیمتهای محصول در بازارهای هدف توسط انجمن تعیین و اعلام خواهد شد.
8- بستر سازی مناسب وپیگیری رفع موانع صادراتی ، مشكلات و تنگناهای تجاری جهت افزایش سهم صادرات سیمان در کشور.

9- كنترل و نظارت بر رفتار تجار در فرآیند صادرات جهت ایجاد فضای سالم و مناسب رقابتی ، كسب و كار منصفانه با هدف جلوگیری از رفتار سوء تجاری و اعمال محدودیت برای فعالیتهای رقابتی ناسالم با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از طریق مراجع قانونی ذیربط

10- اعزام هیئت های تجاری و بازاریابی به منظور بررسی زمینه های لازم برای انعقاد قراردادهای تجاری

11- انجام برنامه ریزی لازم در جهت برگزاری نمایشگاههای بین المللی و داخلی در جهت توسعه صادرات سیمان، كلینكر و خدمات فنی و مهندسی

12- دعوت از بازرگانان و نمایندگان تجاری و اقتصادی كشورها و موسسات تجاری خارجی و ایجاد ارتباط بین خریداران خارجی و تولید كنندگان و صادركنندگان داخلی و اطلاع رسانی به موقع در این خصوص.

ب) تعهدات و مسئولیتهای انجمن كارفرمایان صنعت سیمان:
1- فراهم نمودن زمینه و بستر فعالیت آزاد و عادلانه كلیه ذینفعان در چارچوب قوانین و مقررات جاری كشور و بسط و توسعه رقابت پذیری در فرآیند تولید تا صادرات
2- ارائه گزارشهای عملكرد دوره ای و موردی بر حسب ضرورت
3- ارائه تحلیل کارشناسی در قبال نوسانات قیمت بازار و كیفیت محصول عرضه شده در بازارهای هدف
4- تدوین و ارائه سازوکارهای نظارت بر روند برگشت عایدات حاصل از صادرات سیمان به اقتصاد کشور
4- انجمن ظرف 6 ماه از تاریخ تنظیم این تفاهم نامه و با هدف حفظ منافع و مدیریت قیمتهای صادراتی و کیفیت محصول صادراتی در بازارهای هدف، نسبت به اجرای راهکارهای مناسب در راستای ایجاد انسجام و یكپارچگی در صادرات و اعمال مدیریت متمركز فرآیند صادرات اقدام نمایند.ج)كارگروه نظارت بر حسن اجرای تفاهم نامه:
كارگروهی متشكل از نمایندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت (معاونت توسعه بازرگانی داخلی، معاونت امور معادن و صنایع معدنی، سازمان توسعه و تجارت) و انجمن صنفی كارفرمایان صنعت سیمان ( مسئول ودبیرخانه كارگروه)، گمرك جمهوری اسلامی ایران بر حسن اجرای مفاد این تفاهم نامه نظارت می‌نمایند.

د) مدت زمان اجرای تفاهم نامه:
زمان اجرای تفاهم نامه از تاریخ امضای تفاهم نامه به مدت یكسال شمسی بوده و پس از آن با موافقت امضا كنندگان این تفاهم نامه قابل تمدید خواهد بود.

حمید صافدل حسن رادمرد سید محمد اتابک
معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت معاون توسعه بازرگانی داخلی رئیس هیئت مدیره
وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان



/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
با سلام....تخلفی صورت نگرفته است چرا که این تفاهم نامه طی ابلاغیه شماره ۶۰/۴۲۷۵۸ مورخ دهم اردیبهشت ماه 1392 وزارتخانه مذکور تنظیم شده است و تا تاریخ 10 اردیبهشت 93 اعتبار دارد و هر گونه تصیمیمی هم در این فاصله که ا تحاذ شده است اعتبار قانونی دارد...............و در راستای استراتژی تنظیم بازار داخلی سیمان در فصول مختلف سال (در چارچوب تصمیمات کمیته ماده یک طرح جامع سیمان) صورت گرفته است..........

h00mi
2014/03/22, 01:44
بورس در آخرین روز معاملاتی سال ۹۲؛
شرکت سیمان خوزستان در بورس تهران درج شد
خبرگزاری تسنیم: شرکت سیمان خوزستان با نماد «سخوز» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ مدیریت پذیرش اوراق بهادار علام کرد: با توجه به موافقت هیئت‌پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ 24/09/1392 با پذیرش سهام شرکت سیمان خوزستان در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبه‌‌ی مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ 28/12/1392 شرکت سیمان خوزستان در بورس اوراق بهادار تهران درج می‌شود.
بر اساس این گزارش؛ شرکت سیمان خوزستان به عنوان چهارصد و هشتاد و سومین شرکت پذیرفته شده در بخش«ساخت سایر محصولات کانی غیر فلزی»، گروه «ساخت محصولات کانی غیر فلزی طبقه بندی نشده در جای دیگر» و طبقه‌ی «ساخت سیمان، آهک و گچ » با کد «33-94-26» و نماد «سخوز » در فهرست نرخ‌های تابلوی بازار دوم بورس درج شده است.

سکه شانس
2014/03/23, 13:30
جالبه در این روزها ی تعطیلات در سایت های بورسی نظر مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در تکذیب افزایش نرخ سیمان منتشر و صحبت میشه ......اما کسی ازرشد ساکت و آرام این روزهای قیمت هر پاکت خالی سیمان صحبتی نمی کنه.... یا از افزایش قیمت کرایه حمل سیمان از بعد از تعطیلات حرفی نمی زنه.....هر چند گروهی هدفمند در حال سمپاشی برای کاهش قیمت سهام این گروه در 5 روز کاری بورس در ایام نوروز هستند.. چون .مافیای سیمان علاقمند نیست که بازار سیمان ساماندهی شود . چون به ازای تولید هر تن سیمان، 15هزار تومان سود می‌برند، در کشور ما هیچ فعالیتی دارای این میزان سود نیست.......................سیمان، جزو 10 قلم کالاهای نخست و عمده‌ صادراتی برای کشور محسوب می شود و دولت ناچار است به منظور رقابتی‌شدن و رسیدن به قیمت بین‌المللی، اجازه دهد به خودی خود این صنعت رشد قیمت را تجربه نماید.........

سکه شانس
2014/03/23, 13:49
یکبار تا انتها بخوانیم:
////////////////////////////////////////////////////
نکاتی چند درباره بازار سرمایه

بازار سرمایه ایران خیلی بیشتر از سطحی نگری و تبدیل تحول ظاهری به اصلاح اساسی احتیاج دارد و مستلزم توجه دقیق و عاجل رئیس جمهور و گروه اقتصادی مورد اعتماد ایشان است.
مافیای داخلی و خارجی میخواهند نبض اقتصاد و صنعت ایران را در همین جا بدست بگیرند و علاوه بر ایجاد نارضایتی بین سه میلیون سهامدار جزء آن را به حساب دولت احمدی نژاد بگذارند.
در پشت صحنه این بازار مهم بحران زده- فرار سرمایه های جزء و کلان از تولید و صنعت و هجوم آن به بازار مسکن و دلالی در داخل- تبدیل و انتقال دلارهای آن به شیخ نشینها که هر کدام شاخه ای از ضربه زدن به اقتصاد کشور است را باعث شوند. چنانچه دارند می کنند.
فاکتور دیگر ضعف و سقوط بورس بیرون کشیدن سرمایه ها از بورس حتی به ضرر، که در اینجا هم یک عده از سرمایه داران سودجو در کمین نشسته اند با ایجاد نقدینگی سرگردان در جامعه تورم ایجاد می کنند.
این ها گوشه ای از فساد و ضعف این بازار است بی جهت نیست که سرمایه داران موجود رانت خوار و بادآورده نه تنها از هر پیشنهاد اصلاحی دولت به نحوی مخالفت می کنند.
بی جهت نیست که بر خلاف ظاهر نمی گذارند بازار سرمایه (بورس) رونق بگیرد، اخلال و خرابکاریهای این گونه سرمایه داران را اخیراً در ایجاد گرانی مصنوعی در ارزاق عمومی می توان مشاهده نمود. آنها بصورت مافیا و دسته های مختلف هر روز منسجم می شوند، جلسه هایی تشکیل می دهند و بوسیله چند روزنامه خاص به اصطلاح اقتصادی نظرات خود را توجیه می کنند. درحالیکه واقعیت در بازار سرمایه، در بانکها، در شرکتهای تولیدی و اقتصادی غیر از اینست که آنها می گویند.
ولی خوب می دانند که اعمالشان در طریق ایجاد مانع و نارضایتی و تضعیف دولت است. اکنون هم در راه خصوصی سازی سالم و اجرای اصل ۴۴قانون اساسی سنگ اندازی می کنند درعین حالی که می خواهند از این اقدام عدالت خواهی دولت سود کلانی ببرند. بررسی این مسئله را به عهده اهل فن می گذارم. می روم به بازار سرمایه (بورس اوراق بهادار ایران).
با تصویب قانون جدید که با اعمال نفوذ و دست کاری نواقص عمده ای دارد و حتی تضادهائی بین این قانون و قانون تجارت و قانون مجازات عمومی که از قوانین عام هستند وجود دارد و تغییر مدیرعامل بورس و کم و بیش بدنه اجرائی بورس در ظرف حدود دو سال اخیر وضع بازار سرمایه بدتر شده که اثبات این واقعیت جریان عینی و ملموسی است که امروز در بازار سرمایه حکمفرماست. مضافاً اینکه بعضی شرکتهای بورس که سهامداران بزرگ در آنجا سهامدار هستند و احتیاجی به سود سالانه ندارند از آب گل آلود و اوضاع درهم برهم بورس سوءاستفاده می کنند.
حتی آن ۷-۶ تومان سودی که در مجمع سود تصویب می کنید یا نمی دهند یا با ترفندهایی مانند برحسب نوبت اسامی الفبای سهامداران یا تعداد سهام نگه می دارند و عجیب تر اینکه بعضی شرکتها نه تنها سود مصوبه را نمی دهند با افزایش سرمایه آنرا ظاهراً به اندوخته می برند و مبلغی هم از سهامدار مطالبه می کنند و حتی سود مصوبه را در مطالبات افزایش سرمایه منظور نمی کنند.
اگر کسی مدعی خلاف این است عنداللزوم اسامی چنین شرکت بورسی را اعلام می کنم هر روز که می گذرد مغزهای خلافکار علیه بازار سرمایه و سهامداران جزء ترفندهای جدیدی بکار می گیرند که متأسفانه مدیریت ضعیف بورس گاهی بر آنها صحه می گذارید.
امروز یکی از ستون های مهم اقتصادی و صنعت بازار بورس سهام است که دشمنان داخلی و خارجی (غالباً سرمایه داران بادآورده رانت خوار و دشمنان شناخته شده خارجی به وسیله ایادی خود) چشم بایجاد فساد بیشتر به آن دوخته اند که بهترین جا برای زدوبند، ایجاد فساد، ایجاد بحران در اقتصاد و صنعت- ایجاد گرانی و تورم و نارضایتی طبقه متوسط است- آخر کدام بازار سرمایه است که سودش در یک سال از سود سرمایه گذاری کوتاه مدت بانک ها کمتر باشد و اوراق مشارکت دو برابر آن سود بدهد یا مثلا سهام به قیمت کمتر از نصف قیمت اسمی اش برسد .
کافی است نظری به شرکت های بورس بیاندازید ده ها شرکت معامله می شود- تعداد زیادی زیان ده هستند مانند کارخانجات نساجی که صنعت سنتی و قدیمی ایران بوده اند و کابل سازی البرز، نوشابه ساسان، ماشین سازی اراک، لاستیک دنا و غیره بیش از ۴۳۰ شرکت در بازار سرمایه هستند از مزایای مربوطه استفاده می کنند از جمله (تخفیف مالیات).
از این تعداد حدود ۱۳۰-۱۲۰ شرکت به طور اتفاقی و بسیار ضعیف در بورس معامله می شود و سهام فعال شرکت ها در بورس بیش از ۱۵ تا ۲۰ شرکت بیشتر نیستند که آنهم به وسیله بورس بازان حرفه ای و سرمایه گذارها (حقوقی ها) تحت کنترل هستند و زنجیره اتحاد بسیار قوی آنها را به هم مربوط می سازد، عرضه و تقاضای مصنوعی ایجاد می کنند در قیمت ها دستکاری می نمایند حتی در پرداخت سود به سهامداران جزء دخالت می کنند و...با این حساب از بورس اوراق بهادار ایران چه باقی می ماند؟ باور می کنید نام بعضی کارخانجاتی که در بورس هستند به کمتر از نصف قیمت اسمی یا حدود آن معامله می شود واقعاً تأسف آور است که کارخانجات نساجی ما که روزی بهترین پارچه را تولید می کردند (مانند ایران برک- ایران پوپلین و یزدباف و...) اکنون تولید ندارند یا متوقف هستند و ضرر می دهند. این یک فاجعه است.
حالا دارند بر سر صنعت سیمان همان بلا را نازل می کنند. در اینجا به دو نکته مهم برای روشن شدن امر اشاره می کنم. طبق قانون مبنای واحد ارزش هر سهم شرکت سهامی عام در بورس یک هزار ریال است یعنی موقع تشکیل شرکت سرمایه آن مرکب است از آورده های نقدی و ارزیابی کارشناسی از اموال (مخصوصاً زمین) که مجموعاً به ثبت می رسد بعد آن را تقسیم بر هزار ریال می کنند.
تعداد سهام یک هزار ریالی شرکت معلوم می شود. این سهم به همراه پیشرفت شرکت با کارخانه ترقی می کند و به چندین برابر می رسد. پیشرفت شرکت یا کارخانه هم مربوط به مدیریت- تولید- بازار داخلی و خارجی و... می باشد.
مثلا نمونه زنده آن امروز در بورس تهران شرکت (باما) است که در ظرف دو سال سهم یکهزار ریالی آن بیش از ۷۰ برابر شده یعنی کسانی که از وضع این شرکت اطلاع داشتند و سهم شان را در بازار بورس به گردش درآوردند ۷۰ برابر سود بردند و حالا هم کمتر سهامداری حاضر به فروش آن است- در مقابل شرکت معتبر دیگری را مثال می زنم که در ظرف سه چهار سال قیمت سهامش بیش از یکصد برابر سقوط کرده است.
پارس الکتریک که روزی قیمتش بیش از ۷۰۰ تومان بود حالا ۴۵۸ ریال است! که خریدار ندارد. ده ها شرکت صنعتی و تولیدی چنین وضعی را دارند. بخصوص شرکت هائی که اکثریت سهامش متعلق به دولت بوده است. در اینجا ناچارم یک مسئله دیگر را در این مورد یادآوری بکنم- وقتی صحبت از خصوصی سازی و فروش کارخانجات دولتی به میان آمد سرمایه داران فاسد به تکاپو افتادند نحوه کارشان این بود که کارخانه مورد نظر دولتی را ابتدا با گماشتن مدیران ضعیف و اخلال در تولید یا بهره زیاد سود بانکی ضعیف و زیان ده بکنند تا دولت (البته با اعمال نفوذ) مجبور به فروش آنها در مزایده (در واقع در مناقصه) شود و آنان به ثمن بخس آن را خریداری نمایند آن هم نه به منظور به کار انداختن آن کارخانه و ایجاد تولید بلکه پس از اخراج کارگران؛ فروش اراضی شرکت که به تنهائی چندین برابر خریدشان از دولت می شد و فروش ماشین آلات اسقاطی.
مراجعه کنید به خصوصی سازی چند سال پیش بعضی کارخانجات را توانستند ببلعند و درهم بکوبند. فروش بعضی کارخانجات دولتی تحت این برنامه مفسده دیگر بود. بعضی سرمایه داران که تا اندازه ای شعور داشتند دوباره آن کارخانه را سرپا نگهداشتند.در ارتباط با این امر و جلوگیری بخشی از چنین فسادی برمی گردد به یک نقطه کور در پذیرش شرکت های بورسی در بازار سرمایه و آن منظور نمودن شرکت های تعیین ارزش مالی و اموال شرکت درهر سال و منظور نمود آن در قیمت سهام آن شرکت است.
در کشور ما اموال غیرمنقول (در اینجا اراضی که شرکت دارد) و قیمتش مرتب بالا می رود به فرش اگر تولید شرکت متوقف شود و بازار نداشته باشد در ارزیابی سرمایه شرکت مزبور باید تمام اموال موردنظر قرار گیرد و بعد قیمتش تعیین شود.
مسلماً قیمت سهمش در بازار کمتر از قیمت اسمی نخواهند بود. وقتی سهامداری دارای یک سهم از شرکتی شد، به همان نسبت در سرمایه- اموال- ماشین آلات سهم دارد (بطور مشاع) وقتی assets شرکت در هر سال مورد ارزیابی قرار گرفت مسلماً سهم آن شرکت کمتر از ارزش اسمی آن نخواهد بود و فساد آنچنانی که عرض شد اتفاق نمی افتاد. این امر در بیشتر شرکتهای بورسی خارج مورد نظر قرار گرفته است.
مطلب دیگر خاطره ایست که از بورس اسلامبول (ترکیه دارم). چند سال پیش که بورس ایران رونق متعادلی داشت سفری آنجا کردم- بنا به سابقه بهمراه دوستم سری به بورس اسلامبول زدیم از عظمت و نظم و ترتیب و اشتیاق به خرید و فروش در آن جا چیزی نمی نویسم.
دوستم ترکی بلد بود- پرسان پرسان نزدیکی از کارگزاران معتبر که با مدیریت بورس آنجا مربوط بود رفتیم او گفت ما خیلی علاقه داریم که به بورس ایران وارد شویم و حتی ابتدا سهام چند شرکت معتبر را (مانند سیمان فارس و خوزستان توسعه صنایع بهشهر و...) خریداری بکنیم بعد هم به تدریج در سایر شرکتها وارد شویم- دو هیئت فرستادیم- آنها بررسی ها و تحقیقاتی کردند متأسفانه گزارش آنها مثبت نبود- در یک جمله گزارش دادند که بورس تهران شفاف نیست در پشت پرده هر شرکت بورسی بزرگ عده ای قدرتمند هستند که نبض بازار را البته نه براساس عرضه و تقاضا و تولید در دست دارند.
در مدیریت و حتی تنظیم بیلان سالانه اعمال نفوذ می کنند، بازرسان شرکت و حتی حسابرسان تحت اوامر هیئت مدیره هستند و بیلانشان کاذب و با واقعیت تطبیق ندارد. خیلی ناراحت و حتی عصبانی شدم به دوستم گفتم به ترکی به او بگوید. نه اینطور نیست، مسلماً نقاط مثبت بورس تهران را در نظر نگرفته اید. مگر در سایر بورسهای جهان و در همین بورس شما، خلاف صورت نمی گیرد. بورس تهران هم در همین ردیف است!
اقتصاددانان و علاقه مندان به بازار سرمایه نویسنده که یک حقوقدان قدیمی است از بدو تأسیس بورس اوراق بهادر در سال ۱۳۴۵ در جریان آن بودم که مرکزش در بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران (i.M.D.B.i) بود. در آن موقع بورس به دلایل مختلف از همه مهم تر به منظور جلب ذخایر و سرمایه های کوچک و تقویت قشر متوسط از جمله کارمندان و کارگران با مدیریت سرمایه داران سالم و حاذق اداره می شد- در نتیجه با مدیریت قوی و نظارت کامل روند سالم در بورس جریان داشت حتی با تعداد کمی از شرکتها و صنایع بورس شروع به کار کرد. اما امروز وضع بازار سرمایه ایران پس از چهل سال اسفناک است- وقتی ما نتوانیم بازار سرمایه داخلی را شفاف بکنیم و مافیاهای گوناگون مانع روند آزاد معاملات بورس بشوند ما چگونه می توانیم سرمایه های خارجی سالم را برای صنایع خود جلب بکنیم.
آنها (سرمایه گذاران خارجی) آگاهند در بازار سرمایه غیرشفاف که همراه با رانت خواری و زد و بند و اعمال نفوذ باشد سرمایه گذاری نمی کنند. در اینجا می خواهم به یک نکته اساسی اشاره بکنم. من بنا به تجربه برخلاف عده ای معتقدم که حفظ و امنیت سرمایه داران جزء مقدم تر از حفظ و منافع سرمایه داران بزرگست نمود این امر باید در بورس اوراق بهادار که بعدها با تقسیم سهام عدالت به بیش از ده میلیون نفر میرسد باید ظاهر شود.
دادگستری باید بیشتر در قانونمند شدن و جلوگیری از فساد در این بازار مهم مداخله و نظارت بکند. نظری به قانون بورس بیاندازید می بیند سعی شده که تخلفات کوچک و بزرگ در بورس در محدوده سازمان بورس حل و فصل شود- مسلماً سهامداران جزء در مقابل کارگزاران مقتدر و معامله کنندگان غیرشفاف و رانت خواران و آنهائیکه دست اول از وضع شرکتهای بورس اطلاع دارند کاری نمی توانند بکنند. اما بورس های معتبر جهان در این گونه موارد بسیار حساس و سختگیر هستند و دادگاه ها مجازات های سختی در مورد متخلفین بازار سرمایه منظور می نمایند.
ختم این مقاله را با وضع معاملات سهام (سیمان) خاتمه می دهم- صنعتی که می رود به سرنوشت صنعت نساجی گرفتار شود تا یکی دو سال پیش معاملات بازار سرمایه ایران بر مبنای ۲۵% ارزش سهام شرکتهای سیمانی استوار بود و محصولی معتبر و استراتژیک- پرمصرف و وطنی و امید زیاد سهامداران جزء این شرکتها به استفاده از بهره وری مناسب این شرکت ها، اما در این یکی دو سال اخیر ضربه ای که به این صنعت مهم وارد کرده اند باور کردنی نیست. این صنعت هم می رود به تدریج ضعیف شود و علاقه سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن از بین برود. آیا دولت بنا به مصلحت یک جانبه این کار را می کند تا سیمان گران نشود و سیمان ارزان به دست مردم برسد قیمت ساختمان گران نشود- تأسیسات زیربنائی از سیمان ارزان قیمت استفاده بکنند.
ملاحظه می نمائید که این طور نشد- مگر دولت با این همه کمکی که به صنایع و صادرات می کند نمی تواند سیمان مورد احتیاج خود را وارد بکند و قیمت سیمان را در داخل آزاد بنماید و حتی می تواند حدود قیمت سیمان را به طرز عادلانه با توجه به قیمت بین المللی آن تعیین بکند راه حل این مشکل که دارد کهنه می شود و به همراه آن هم این صنعت ضربه می خورد و هم سهامداران و هم بازار سرمایه که ۲۵% معاملات روزانه سهام بر آن استوار بود رواج و رونق پـیدا می کند همان است که عرض شد .
نصرالله صادق زاده
روزنامه رسالت
http://daneshha.akairan.com/maghalat-persia/modiriat-bazaryabi/25272.html

سکه شانس
2014/03/24, 12:40
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سید مهدی هاشمی در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص آثار اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها بر حوزه مسکن، افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح بر بخش های مختلف اقتصادی تاثیر می گذارد، حوزه مسکن هم از این قائده مستثنی نیست و در بحث تامین مصالح تاثیراتی خواهد داشت و ما یک افزایش حداقلی را خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاثیرات هدفمند سازی یارانه ها بر سایر بخش های اقتصادی باید دقیقا آنالیز و بررسی شود، تصریح کرد: با انجام بررسی های لازم در خصوص آثار هدفمند کردن یارانه ها بر بخش های دیگر اقتصادی همچون حوزه مسکن می توان به صورت قطعی اظهارنظر کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می رسد در صورت اجرای دقیق مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه ها تکلیف اوضاع اقتصادی روشن تر شود، افزود: اگر مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها به صورت دقیق اجرا شود، شرایط اقتصادی سریعتر روبه ثبات خواهد رفت.

هاشمی تاکید کرد: تا زمانی که بحث یارانه ها تعیین تکلیف نشود ، همواره ممکن است، یک تورم انتزاعی را در پیش داشته باشیم و نگرانی از عدم ثبات ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بر حوزه مسکن، یادآور شد: این ارتباط باید بررسی شود اما به هر حال بعد از اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها ما با افزایش قیمت در حوزه مسکن هم از لحاظ مصالح و هم نرخ خرید و فروش روبه رو خواهیم شد.http://rc.majlis.ir/fa/news/show/875239

سکه شانس
2014/03/24, 12:43
اجراي فاز 2 هدفمندي، قيمت مصالح را افزايش مي‌دهد





تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۰


قيمت مصالح ساختماني بخش مهمي از قيمت ساخت مسكن است و دولت بايد در اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها به تاثير افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بر قيمت تمام شده مصالح ساختماني توجه كند. عضو هيات‌مديره اتحاديه مصالح فروشان تهران با بيان اين مطلب گفت: بازار مصالح ساختماني در ركود قرار دارد و افزايش قيمت در ماه پاياني سال در هيچ كدام از اقلام مهم انتظار نمی رود اما اصناف فعال اين بازار در انتظار شفاف شدن قانون هدفمندي يارانه‌ها هستند تا تاثير افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بر قيمت مصالح را مورد ارزيابي قرار دهند. فتح‌الله كامجو با اشاره به وضعيت بازار مسكن عنوان كرد: ركود دنباله‌دار بازار مسكن نگراني تمام بخش‌هاي مرتبط از جمله فروشندگان مصالح را به دنبال دارد از این رو دولت بايد محرك‌هاي جديدي براي خارج كردن بازار مسكن از ركود ايجاد كند.
وي ادامه داد: افزايش وام خريد مسكن به تنهايي براي خارج كردن بازار از ركود كافي نيست و دولت بايد به اجزاي مختلف حوزه مسكن توجه بيشتري داشته باشد و قيمت ساخت مسكن را هم با اختصاص تسهيلات مناسب به توليدكنندگان مصالح ساختماني متعادل كند. عضو هيات‌مديره اتحاديه مصالح فروشان تهران با اشاره به تاثير افزايش قيمت سوخت بر مصالح عمده ساختماني عنوان کرد: افزايش قيمت گاز و مازوت بر قيمت تمام شده سيمان، گچ، آجر و آهن‌آلات تاثير افزايشي دارد و در صورتي كه يارانه به اين بخش‌ها اختصاص نيابد شاهد افزايش قيمت مصالح خواهيم بود.
.http://www.biznews.ir/vdcb9sb8.rhbafpiuur.html

سکه شانس
2014/03/24, 12:48
.
در جریان بودجه سال93متوسط نرخ تورم رقمی بین ۲۱ تا ۲۶ درصد پیش بینی شده است، این در حالی است که نرخ تورم در سال ۹۰ حدود ۲۱ درصد، در سال ۹۱ حدود ۳۰ درصد و در سال ۹۲ نیز حدود ۳۶ درصد اعلام شده است. همچنین رشد نقدینگی در بودجه سال آینده ۲۰ درصد پیش بینی شده است، در حالی که متوسط رشد نقدینگی در سال جاری ۱۹ درصد بوده است.
بر این اساس افزایش نقدینگی و کاهش تورم در صورتی که توامان با یکدیگر محقق شود می تواند با رونق بازار مسکن همراه باشد. از دیگر سو افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین نیز به تابستان سال آینده موکول شده است و این موضوع شرایط را مساعد می کند تا وضعیت بازار مسکن آرام باقی بماند و با جهش قیمت ناگهانی در ابتدای سال آینده روبرو نباشیم.
اما در کنار این ویژگی های مثبت، بودجه سال ۹۳ از نقاط تاریک و مبهمی در حوزه مسکن و ساختمان برخوردار است. از آن جمله می توان به غفلت دولتا از سهم مسکن مهر اشاره کرد. چه آنکه دولت در لایحه بودجه ۹۳ هیچ اعتباری برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در نظر نگرفته است. همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران مسکن مهر نیز موضوعی است که آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.
به طور کلی می توان گفت بودجه سال ۹۳ به صورت خوشبینانه بسته شده است اما نگرانی هایی از افزایش قیمت زمین و مسکن از سوی کارشناسان اقتصادی و برخی نمایندگان مجلس در سال آینده مطرح می شود. یکی از دلایلی که به این نگرانی ها دامن می زند، افزايش ماليات در برخي استان‌ها است. بر اساس لایحه بودجه سال ۹۳ متوسط افزايش مالیات در استان ‌ها ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است اما بودجه عمراني استان‌ها به طور متوسط با ۴۰ درصد كاهش همراه بوده است.
همچنین نباید از یاد برد که افزایش قیمت حامل های انرژی، بنزین و گازوئیل از تابستان سال آینده اجرایی خواهد شد و همین امر می تواند افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش هزینه ساخت واحد های مسکونی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن و آپارتمان را به همراه داشته باشدhttp://ccop.ir/ViewText.aspx?Id=5242

غفران
2014/03/24, 14:23
اجراي فاز 2 هدفمندي، قيمت مصالح را افزايش مي‌دهد





تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۰


قيمت مصالح ساختماني بخش مهمي از قيمت ساخت مسكن است و دولت بايد در اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها به تاثير افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بر قيمت تمام شده مصالح ساختماني توجه كند. عضو هيات‌مديره اتحاديه مصالح فروشان تهران با بيان اين مطلب گفت: بازار مصالح ساختماني در ركود قرار دارد و افزايش قيمت در ماه پاياني سال در هيچ كدام از اقلام مهم انتظار نمی رود اما اصناف فعال اين بازار در انتظار شفاف شدن قانون هدفمندي يارانه‌ها هستند تا تاثير افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بر قيمت مصالح را مورد ارزيابي قرار دهند. فتح‌الله كامجو با اشاره به وضعيت بازار مسكن عنوان كرد: ركود دنباله‌دار بازار مسكن نگراني تمام بخش‌هاي مرتبط از جمله فروشندگان مصالح را به دنبال دارد از این رو دولت بايد محرك‌هاي جديدي براي خارج كردن بازار مسكن از ركود ايجاد كند.
وي ادامه داد: افزايش وام خريد مسكن به تنهايي براي خارج كردن بازار از ركود كافي نيست و دولت بايد به اجزاي مختلف حوزه مسكن توجه بيشتري داشته باشد و قيمت ساخت مسكن را هم با اختصاص تسهيلات مناسب به توليدكنندگان مصالح ساختماني متعادل كند. عضو هيات‌مديره اتحاديه مصالح فروشان تهران با اشاره به تاثير افزايش قيمت سوخت بر مصالح عمده ساختماني عنوان کرد: افزايش قيمت گاز و مازوت بر قيمت تمام شده سيمان، گچ، آجر وآهن آلات تاثير افزايشي دارد و در صورتي كه يارانه به اين بخش‌ها اختصاص نيابد شاهد افزايش قيمت مصالح خواهيم بود.
.http://www.biznews.ir/vdcb9sb8.rhbafpiuur.html
الآن قیمت آهن آلات در ایران بالاتر از قیمتهای جهانیست نباید انتظار داشت در اثر اجرای لایحه هدفمندی تمام نرخها افزایش یابد یکی از اهداف طرح هدفمندی یارانه ها بهینه سازی مصرف انرژی است که صنایع باید خود را با آن وفق دهند و الا باز به نقطه اول برمیگردیم
بعنوان مثال الآن فولاد مبارکه ساخت یک نیروگاه در داخل شرکت را بپایان رسانده برای تامین برق مصرفی شرکت.
یا ریخته گری تراکتور سازی تجهیزات بسیار پیشرفته ای را سال 92 وارد کرده و راه اندازی نموده که انرژی مصرفی کوره های ریخته گری را تا 70 درصد کاهش میدهد یعنی با 30درصد مصرف انرژِی تجهیزات قبلی (قدیمی) همان کار را انجام میدهد.:-?

سکه شانس
2014/03/24, 15:24
الآن قیمت آهن آلات در ایران بالاتر از قیمتهای جهانیست نباید انتظار داشت در اثر اجرای لایحه هدفمندی تمام نرخها افزایش یابد یکی از اهداف طرح هدفمندی یارانه ها بهینه سازی مصرف انرژی است که صنایع باید خود را با آن وفق دهند و الا باز به نقطه اول برمیگردیم
بعنوان مثال الآن فولاد مبارکه ساخت یک نیروگاه در داخل شرکت را بپایان رسانده برای تامین برق مصرفی شرکت.
یا ریخته گری تراکتور سازی تجهیزات بسیار پیشرفته ای را سال 92 وارد کرده و راه اندازی نموده که انرژی مصرفی کوره های ریخته گری را تا 70 درصد کاهش میدهد یعنی با 30درصد مصرف انرژِی تجهیزات قبلی (قدیمی) همان کار را انجام میدهد.:-?

دروغ بزرگی بنام صرفه جویی انرژی با هدفمندی
قانون هدفمندی یارانه‌ها باید جهت‌گیری‌اش اصلاح این نظام مصرف می‌بود كه متاسفانه محقق نشد. ا
نیروگاه‌ها الان میلیاردها تومان از دولت طلبكارند به خاطر برقی كه در اختیار شبكه منتقل كردند. من شنیدم كه وزیر نیرو گفته‌اند دولت 23 هزار میلیارد تومان به نیروگاه‌ها بدهكارند. معنی‌اش این است پول به دست آمده از خدمات و فروش انرژی برق به عنوان یارانه به مردم پرداخت شده است. و مبلغی برای تولیدكننده و طلب كاران دولت در نظر گرفته نشده است.
دو دلیل عمده برای شكست خوردن طرح هدفمندی یارانه وجود دارد. 1- استراتژی كاهش مصرف كاملا شكست خورده است. 2-به دلیل تورم دستاوردهای محدود هدفمندسازی یارانه‌ها به شدت محدود شد. بنزین 100 تومانی و دلار 800 تومانی به 400 و 2000 تومان رسید. خانوار‌ها اگر چه یك دریافت ماهانه‌ای را از دولت تحت عنوان یارانه دارند؛ اما آثار تورم در زندگی آنها دریافت ماهانه را ناچیز جلوه می‌دهد.http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=6371

mo30
2014/03/25, 10:19
با سلام
من سیمان داراب دام که موقع مجمع تعداد سهام افزایش داده شد
ایا این سهام جایزه هست ؟؟
و انکه گفته مهلت برای حق تقدم تا 28 هست این یعنی چه ؟؟
و من سهام را هرکدام 100 تومان بخرم ؟؟
قیمت در تالار 260 تمان هست
میشه اساتید دراین باره توضیح دهند
با تشکر

سکه شانس
2014/03/26, 11:30
عبدالرضا شيخان دبیر انجمن سیمان در مصاحبه با بورس 24 افزایش نرخ سیمان را قطعی و لازم اجرا دانسته و این افزایش قیمت را حداقل کاری دانسته که می توانستند برای فعال نگه داشتن این صنعت در شرایط فعلی انجام دهند.....ضمن اینکه اعلام شده برای امسال نرخ دیگری مصوب نخواهد شد مگر اینکه قیمت پاکت خالی سیمان افزایش داشته باشد .............ااشاره شده که این قیمت بر اساس ارزیابی به عمل آمده بین سال های 82 تا 92 است....واذعان داشته اند متناسب با تورم .....قیمت سیمان می بایستی 159 هزار تومان باشد نه 89 هزار تومان....... وقیمت محصول این صنعت قصعا به سمت واقعی محاسبه و پیش رود......

h00mi
2014/03/26, 11:43
برویم سراغ گروه "سیمان" و سهمی که قرار بود معرفی شود...
سهم مورد نظر "سیمان فارس نو" یا همان "سفانو" می باشد...
سهمی جا مانده از گروه "سیمان"...
سهمی که نسبت به گروهش بیش از 20% "حباب منفی" دارد...
سهمی که در تاریخ 93/02/18 مجمع دارد و حداقل "110 تومان" سود تقسیم می کند...
سهمی که سود سالِ بعدش را همراه با تعدیل مثبت 135.8 تومان اعلام کرده است...
کل تعداد سهام این شرکت 350 میلیون سهم است که کلا شناوری آن فقط "6%" است...
سهمی که هر سالِ حداقل 95% از سودش را بین سهامدارانش تقسیم می کند...
در حال حاضر قیمت سهم را اگر 670 تومان در نظر بگیریم به نکات جالبی می رسیم...
با فرض تقسیم سود حداقل 110 تومانی در مجمع پیش رو قیمت واقعی سهم 560 تومان می شود...
ای پی اس(سود) ِ سالِ بعد در اولین گزارش 135.8 تومان پیش بینی شده است...
پی بر ای متوسط گروه 6.6 است...
اگر پی بر ای متوسط گروه را هم به سهم بدهیم قیمت سهم حدود 900 تومان...(اگر سود 110 تومانی مجمع هم حساب کنیم قیمت حدود 1010 تومان می شود)
اگر هم پی بر حداقلی 6 به سهم بدهیم قیمت سهم حدود 813 تومان...(اگر سود 110 تومانی مجمع هم حساب کنیم قیمت حدود 923 تومان می شود)
پس در میان مدت اگر پی بر ای خود را به پی بر ای گروه برساند تا 1000 تومان جای رشد دارد...
در میان مدت می تواند حدود 85% بازدهی داشته باشد...
پارسال سهم روز بعد مجمع عادی سالیانه حدود 40% مثبت کشف قیمت شد در تاریخِ 92/02/22....
آیا تاریخ تکرار می شود؟

ebiman
2014/03/27, 20:36
سیمان بی سر و صدا گران شد!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا (http://dana.ir/) برخی از خریداران مصالح ساختمانی مدعی افزایش قیمت سیمان در بعضی از استانها شده اند.گفته می شود در این استانها قیمت هر کیسه سیمان از 5 هزار تومان به 8 هزار تومان افزایش یافته است.

daryadel120
2014/03/28, 11:36
یک سوال مهم که خیلی از دوستان سیمانی نمی خواهند به آن جواب دهند این است که :

آیا این افزایش نرخ در سودآوری سیمانی ها و سود سال 93 آنها تاثیری دارد؟؟؟ یا قبلا لحاظ شده؟؟؟

آیا سودآوری سیمانی ها دست خوش تغییر و تحول خواهد شد؟؟؟ :-/

ebiman
2014/03/28, 13:12
یک سوال مهم که خیلی از دوستان سیمانی نمی خواهند به آن جواب دهند این است که :

آیا این افزایش نرخ در سودآوری سیمانی ها و سود سال 93 آنها تاثیری دارد؟؟؟ یا قبلا لحاظ شده؟؟؟

آیا سودآوری سیمانی ها دست خوش تغییر و تحول خواهد شد؟؟؟ :-/

دوست عزیز چطور به این نتیجه رسیدید که نمی خواهیم جواب بدیم!!!!!!
برای بعضی ها این افزایش نرخ اعمال شده برای بعضی ها هم خیر
به نظر من این افزایش نرخ باعث افزایش سودآوری شرکتها خواهد شد همانطور که خیلی هاشون توی پیش بینی آوردند

tom cruise
2014/03/29, 01:16
.
در جریان بودجه سال93متوسط نرخ تورم رقمی بین ۲۱ تا ۲۶ درصد پیش بینی شده است، این در حالی است که نرخ تورم در سال ۹۰ حدود ۲۱ درصد، در سال ۹۱ حدود ۳۰ درصد و در سال ۹۲ نیز حدود ۳۶ درصد اعلام شده است. همچنین رشد نقدینگی در بودجه سال آینده ۲۰ درصد پیش بینی شده است، در حالی که متوسط رشد نقدینگی در سال جاری ۱۹ درصد بوده است.
بر این اساس افزایش نقدینگی و کاهش تورم در صورتی که توامان با یکدیگر محقق شود می تواند با رونق بازار مسکن همراه باشد. از دیگر سو افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین نیز به تابستان سال آینده موکول شده است و این موضوع شرایط را مساعد می کند تا وضعیت بازار مسکن آرام باقی بماند و با جهش قیمت ناگهانی در ابتدای سال آینده روبرو نباشیم.
اما در کنار این ویژگی های مثبت، بودجه سال ۹۳ از نقاط تاریک و مبهمی در حوزه مسکن و ساختمان برخوردار است. از آن جمله می توان به غفلت دولتا از سهم مسکن مهر اشاره کرد. چه آنکه دولت در لایحه بودجه ۹۳ هیچ اعتباری برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در نظر نگرفته است. همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران مسکن مهر نیز موضوعی است که آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.
به طور کلی می توان گفت بودجه سال ۹۳ به صورت خوشبینانه بسته شده است اما نگرانی هایی از افزایش قیمت زمین و مسکن از سوی کارشناسان اقتصادی و برخی نمایندگان مجلس در سال آینده مطرح می شود. یکی از دلایلی که به این نگرانی ها دامن می زند، افزايش ماليات در برخي استان‌ها است. بر اساس لایحه بودجه سال ۹۳ متوسط افزايش مالیات در استان ‌ها ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است اما بودجه عمراني استان‌ها به طور متوسط با ۴۰ درصد كاهش همراه بوده است.
همچنین نباید از یاد برد که افزایش قیمت حامل های انرژی، بنزین و گازوئیل از تابستان سال آینده اجرایی خواهد شد و همین امر می تواند افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش هزینه ساخت واحد های مسکونی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن و آپارتمان را به همراه داشته باشدhttp://ccop.ir/ViewText.aspx?Id=5242

قیمت مصالح عددی نیست پیش قیمت مسکن ...اکثر هزینه ساخت هزینه نازک کاری و بعد کارگر اهن ...است اجر سیمان گچ کاشی که با تحول گران می شود عددی در قیمت ساخت نیست 50هزار تومان هم تاثیر ندارد

tom cruise
2014/03/29, 01:27
عبدالرضا شيخان دبیر انجمن سیمان در مصاحبه با بورس 24 افزایش نرخ سیمان را قطعی و لازم اجرا دانسته و این افزایش قیمت را حداقل کاری دانسته که می توانستند برای فعال نگه داشتن این صنعت در شرایط فعلی انجام دهند.....ضمن اینکه اعلام شده برای امسال نرخ دیگری مصوب نخواهد شد مگر اینکه قیمت پاکت خالی سیمان افزایش داشته باشد .............ااشاره شده که این قیمت بر اساس ارزیابی به عمل آمده بین سال های 82 تا 92 است....واذعان داشته اند متناسب با تورم .....قیمت سیمان می بایستی 159 هزار تومان باشد نه 89 هزار تومان....... وقیمت محصول این صنعت قصعا به سمت واقعی محاسبه و پیش رود......

نمیدانم کجا سیمان92هزار تومان میدهند اینها گفته اند
سیمان بالای120هزار تومان است

daryadel120
2014/03/29, 09:22
دوست عزیز چطور به این نتیجه رسیدید که نمی خواهیم جواب بدیم!!!!!!
برای بعضی ها این افزایش نرخ اعمال شده برای بعضی ها هم خیر
به نظر من این افزایش نرخ باعث افزایش سودآوری شرکتها خواهد شد همانطور که خیلی هاشون توی پیش بینی آوردند

بزرگان سیمان افزایش نرخ اخیر را صرفا جهت پوشش هزینه ها می دانند و توصیه خاصی برای خرید ندارند ...

ضمنا به دلیل رکود فراگیری که در کشور وجود دارد برخی از کارخانه های سیمان با ترس و لرز اقدام به افزایش نرخ نموده اند ... چون ممکن است افزایش نرخ فروششان را به شدت پایین بیاورد !

علی نظامی
2014/03/29, 09:36
بزرگان سیمان افزایش نرخ اخیر را صرفا جهت پوشش هزینه ها می دانند و توصیه خاصی برای خرید ندارند ...

ضمنا به دلیل رکود فراگیری که در کشور وجود دارد برخی از کارخانه های سیمان با ترس و لرز اقدام به افزایش نرخ نموده اند ... چون ممکن است افزایش نرخ فروششان را به شدت پایین بیاورد !

سلام و سال نو مبارک. این بحث شما شامل همه سهمای گروه سیمان میشه؟ حتی اونایی که تقسیم حداکثری دارن و بعد مجمع پی به ای در حد 4 میگیرن؟ یه سوال دیگه اینکه تو ساختمانهای اسکلت فولادی و بتنی سهم سیمان از کل هزینه ساخت (به علاوه زمین) چقدر هست؟

البته اعلام فرصت فروش سهام سیمانی شما در یه ماه پیش به موقع بود ولی بنده برام ابهام هست که چرا شما بیشتر علاقه به اعلام فرصت های فروش دارید؟ بنده فقط یادم هست شما درازک رو برای خرید معرفی کردید.

تشکر زیاد

daryadel120
2014/03/29, 09:47
سلام و سال نو مبارک. این بحث شما شامل همه سهمای گروه سیمان میشه؟ حتی اونایی که تقسیم حداکثری دارن و بعد مجمع پی به ای در حد 4 میگیرن؟ یه سوال دیگه اینکه تو ساختمانهای اسکلت فولادی و بتنی سهم سیمان از کل هزینه ساخت (به علاوه زمین) چقدر هست؟

البته اعلام فرصت فروش سهام سیمانی شما در یه ماه پیش به موقع بود ولی بنده برام ابهام هست که چرا شما بیشتر علاقه به اعلام فرصت های فروش دارید؟ بنده فقط یادم هست شما درازک رو برای خرید معرفی کردید.

تشکر زیاد

سلام ...

دوست عزیز من انسان واقع بینی هستم و نسبت به تعریف و تمجید بیخودی و سهم چاق کردن برای گرفتن 10 درصد سود آلرژی دارم ... حالا اگر کسی ناراحت شده از دست من عذرخواهی می کنم و قول می دهم زین پس سکوت کنم .

البته بنده قبلا نظرم را راجع به بازار گفته ام ... قطعا فراز و فرود هایی خواهیم داشت که سیمانی ها هم از آن مستثنا نیستند ولی اینکه کسی بیاید و بگوید که مثلا با افزایش نرخ 20 درصدی سیمانی ها متحول می شوند و رشد زیادی خواهند داشت کذب محض است...

"heydar"
2014/03/29, 09:51
بزرگان سیمان افزایش نرخ اخیر را صرفا جهت پوشش هزینه ها می دانند و توصیه خاصی برای خرید ندارند ...

ضمنا به دلیل رکود فراگیری که در کشور وجود دارد برخی از کارخانه های سیمان با ترس و لرز اقدام به افزایش نرخ نموده اند ... چون ممکن است افزایش نرخ فروششان را به شدت پایین بیاورد !

با سلام
بنده با احتمال کاهش فروش سیمانی های غیر صادراتی با فرمایش شما موافقم
ولی به نظر بنده صادراتی ها بویژه غرب کشور ،بعید است با افت فروش مواجه شوند ،هر قدر در کشور رکود داریم ،در کشور عراق ساخت و ساز پررونق است
ارادتمند

علی نظامی
2014/03/29, 09:55
سلام ...

دوست عزیز من انسان واقع بینی هستم و نسبت به تعریف و تمجید بیخودی و سهم چاق کردن برای گرفتن 10 درصد سود آلرژی دارم ... حالا اگر کسی ناراحت شده از دست من عذرخواهی می کنم و قول می دهم زین پس سکوت کنم .

بعید میدونم کسی ناراحت شده باشه. شما هم اگه ناراحت شدین عذر میخوام. ولی سوالاتم سرجاشه! قطعا هر سهمی هم فرصت خرید نخواهد بود. خودم سرود 600 تومنی خریدم که روی اون قیمت خیلی مفت بود. ولی قطعا اگر 800 رو ببینه نمیخرم و شاید یه بخشی رو بفروشم!

فکر کنم سیمان چیزی نیست که با افزایش قیمتش از جذابیت ساخت و ساز کم بشه. شاید اشتباه میکنم.

ebiman
2014/03/29, 09:55
بزرگان سیمان افزایش نرخ اخیر را صرفا جهت پوشش هزینه ها می دانند و توصیه خاصی برای خرید ندارند ...

ضمنا به دلیل رکود فراگیری که در کشور وجود دارد برخی از کارخانه های سیمان با ترس و لرز اقدام به افزایش نرخ نموده اند ... چون ممکن است افزایش نرخ فروششان را به شدت پایین بیاورد !

گذشت زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد
مطمئن باشید افزایش قیمت سیمان قطعی خواهد بود حتی بیشتر از نرخهای اعلام شده (یعنی بیشتر از 21 درصد)
در ضمن صنعت سیمان فقط متکی به فروش داخل نیست و خیلی شرکت ها صادراتی هستند که اگر مقایسه ای با کشورهای همسایه بکنید می بینید هنوز خیلی جا برای افزایش قیمت وجود دارد و از آنجایی که همه چیز درمملکت ما بر حسب دلار محاسبه(البته به غیر از حقوق افراد) افزایش قیمت سیمان در داخل نیز اجتناب ناپذیر می باشد

daryadel120
2014/03/29, 10:10
بعید میدونم کسی ناراحت شده باشه. شما هم اگه ناراحت شدین عذر میخوام. ولی سوالاتم سرجاشه! قطعا هر سهمی هم فرصت خرید نخواهد بود. خودم سرود 600 تومنی خریدم که روی اون قیمت خیلی مفت بود. ولی قطعا اگر 800 رو ببینه نمیخرم و شاید یه بخشی رو بفروشم!

فکر کنم سیمان چیزی نیست که با افزایش قیمتش از جذابیت ساخت و ساز کم بشه. شاید اشتباه میکنم.

صرفا جهت پاسخگویی به شما عرض کنم که سهم سیمان حدود 3 تا 5 درصده ...

و دیگر اینکه هر سهمی از هر صنعتی که پی بر ای بعد مجمعش پایین باشد و سود تقسیم شده را زود بیردازد جذاب است

ضمنا من منکر رشد ملایم و با دید سه تا شش ماهه برخی از سهام نیستم و تنها منظورم این بود که با افزایش نرخ 20 درصدی و با فرض افزایش نرخ حامل های انرژی رشد فرانرمال برای گروه سیمان متصور نیستم

مسعود حاجی
2014/03/29, 13:35
جاماندن 2 شرکت سیمانی از افزایش نرخ

خبر افزایش 14 الی 21 درصدی نرخ فروش سیمان در سال 93 دیگر از کسی پوشیده نمانده است. خبری خوش که می تواند رونق دوباره ای دراین بازار پر تلاطم به سیمانی ها ببخشد.

به گزارش خبرنگار اکو بورس (http://ecobourse.ir/)، سال 93 با خبرهای خوش از جانب سیمانی ها در حالی آغاز گردیده است که ذره بین تحلیل اکو بورس برای بررسی اثرات این اخبار بر سود آوری گروه سیمان به تکاپو افتاده است.

خبر افزایش 14 الی 21 درصدی نرخ فروش سیمان در سال 93 دیگر از کسی پوشیده نمانده است. به همین دلیل سری به صورتهای مالی سیمانی ها زده ایم تا ببینیم که بودجه کدام شرکت ها با این خبر خوش در هم آمیخته است.


http://forums.boursy.com/imported/2014/03/IMG15500654-1.jpg
همان طور که در جدول بالا مشاهده می شود اغلب شرکت ها افزایش نرخ سیمان در سال جاری را در صورت های مالی بودجه 93 گنجانده اند. تنها شرکت هایی که از نقطه نظر حسابرس ها باید شفافیت بیشتری در این زمینه منظور نمایند ، شرکت های سیمان کرمان و سیمان اصفهان می باشند.


در واقع به نظر می رسد این شرکت ها می توانند با منظور نمودن این افزایش نرخ در صورت های مالی کمی از برآوردهای محتاطانه خود فاصله گیرند و میزان مبلغ فروش و در پی آن سودآوری خود را افزایش دهند.


همچنین می توان مشاهده کرد تقریبا تمامی شرکت ها افزایش نرخ حامل های انرژی را در بودجه سال جاری در نظر گرفته اند و تنها تفاوت محاسبه قیمت گاز و مازوت در صورت های آنها به دلیل هزینه حمل و نقل و تفاوت مسافت کارخانه های آنها می باشد.


گفتنی است با نگاهی بر جدول فوق می توانیم دریابیم که نماد های معاملاتی "سکرما"، "سبجنو" ، "سدور" و "سغرب" در برآوردهای بودجه 93 نسبت به آخرین برآورد عایدی هر سهم سال 92 تعدیل منفی داشته اند در حالی که نماد های معاملاتی "سصوفی"، "سخزر"، "سصفها"، "سفانو" و "ستران" با تعدیل مثبت عایدی هر سهم خود در بودجه 93 به سهامدارن خود عیدی داده اند.

Ship Storm
2014/03/29, 16:51
سیمان سبزوار چطور هستش ؟

"heydar"
2014/03/31, 09:43
سیمانی ها با لیدری سفارس مجددا افتادند رو ریل ..
هنوز تقاضا آنچنان چشمگیر نیست ،البته ارزش معاملات کل بازار پایینه و احتمالا از روز شنبه بازار به روال عادی خود برخواهد گشت
روز شنبه باید دید این گروه چند مرده حلاجه;;)

سغرب و سبهان دارم

سکه شانس
2014/03/31, 09:53
صنعت سیمان قابلیت تاثیرگذاری بر صادرات غیر نفتی دارد
بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط بانک مرکزی سهم تولید صنعت سیمان حدود ۵٫۶ درصد از تولید ناخالص ملیِ بخش صنعت و معدن کشور می باشد،: با توجه به لایحه بودجه سال ۹۳ رشد سه درصدی تولید ناخالص ملی در آن پیش بینی می شود و انتظار می رود مصرف سیمان داخل کشور نیز ۶٫۶ درصد رشد داشته باشد.
http://www.donyayemadan.ir/?p=3860

mohammad reza66
2014/03/31, 10:46
فوری



با تصویب هیأت وزیران

تعرفه گاز خانگی ۲۰ درصد افزایش یافت/ گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در گاز آغاز شد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930111000184

افزایش نرخ سیمان قطعی شد

mohammad reza66
2014/03/31, 10:58
نقل قول

اينم از ريسكي که خيلي ها ازش ميترسيدن
ريسک هدفمندي يارانه ها ختم به خير شد
خيلي ها ميگفتن قيمت گاز 70 درصد رشد ميكنه و سيمانيها حسابي آسيب ميبينن
نخير دوستان، قيمت گاز شد 100 تومن، حتي کمتر از اون چيزي که سيمانيا تو بودجه هاشون ديدن
ديگه کلا آخرين ريسک سيمانيا هم از بين رفت
اما هنوز پتانسيل هاشون بالقوه است
يكيش همين افزايش بي صرو صداي نرخ ارز مبادلاتيه که اثر مثبتي رو سيمانيها داره
توسط معاون اول رئيس‌جمهور/
مصوبه دولت براي افزايش 20درصدي قيمت گاز خانگي ابلاغ شد
خبرگزاري تسنيم: معاون اول رئيس‌جمهور مصوبه هيئت دولت براي افزايش 20درصدي قيمت گاز خانگي را ابلاغ کرد.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاري تسنيم، هيئت وزيران به پيشنهاد وزارت نفت و به استناد ماده (1) قانون هدفمند کردن يارانه ها، تعرفه جديد گاز مصارف خانگي، عمومي و صنعتي سال 93 را تعيين کرد.
بر اساس تصميم هيئت وزيران، تعرفه هاي گاز مندرج در جدول شماره 1 پيوست تصميم نامه شماره 214883/ت45937ن مورخ 27/9/1389 ، براي مصارف خانگي به ميزان 20 درصد و براي مصارف عمومي (دولتي، کسب و خدمات) به ميزان 30 درصد افزايش مي يابد.
همچنين بر اساس اين مصوبه، نرخ گاز براي مصارف صنعتي (غير از موارد مذكور در بند (د) ) از هفتصد(700) ريال به ازاي هر متر مكعب يک هزار (1000) ريال افزايش و نرخ گاز براي ساير مصارف مندرج در جدول ياد شده به ميزان پانزده درصد افزايش مي يابد.
همچنين نرخ گاز براي کليه مصارف بخش هاي پتروشيمي و فولاد به ازاي هر متر مكعب به ترتيب به ميزان دو هزار و ششصد و پنجاه (2650) ريال و يک هزار و سيصد و بيست (1320) ريال تعيين مي شود.
نرخ هاي مذكور بدون احتساب ماليات و عوارض دريافتي توسط شركت ملي گاز ايران به موجب قوانين مي باشد.
اين مصوبه از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده و از 1/1/1393 لازم الاجراست.
انتهاي پيام/
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/324873
خداحافظ ريسک هدفمندي يارانه ها، سلام موج صعوديه سيماني

سکه شانس
2014/03/31, 11:20
به وجود آمدن زباله سوزها و کمی دیرتر تولید و مصرف سوخت های جایگزین از جمله تدابیری بود که مورد توجه خاص صاحبان صنایع انرژی بری چون ذوب فلزات، سیمان، آهک، آجر و حتی کارخانجات تولید آسفالت قرار گرفت. به طوری که امروزه در بعضی از کارخانجات سیمان اروپا تا 70% مصرف سوخت جایگزین پیش بینی می شود. میانگین مصرف سوخت جایگزین در صنایع سیمان کشور آلمان در سال 2005 معادل 49% بود.....................
اکثر کارخانجات سیمان ایران به خاطر جوان بودن آنها با ظرفیت های متعادل و نسبتاً بالا طراحی شده اند. به طوری که اکثراً ظرفیتی بالای یک میلیون تن در سال را دارا می باشند. چنان چه ظرفیت 3300 تن در روز را مبنی قرار دهیم و چنان چه فقط 10% از سوخت جایگزین استفاده گردد، هر کارخانه سیمان دارای پتانسیل مصرف حداقل 70 تن سوخت جایگزین در روز می باشد.

به عبارت دیگر کارخانه سیمان عامل صرفه جویی بیش از 30000 لیتر نفت کوره در روز و مانع دفن متجاوز از 300 ـ 200 تن زباله در روز می گردد، یعنی معادل مقدار زباله ای که به طور متوسط در یک شهر 500 ـ 400 هزار نفری ایجاد می گردد.

چنان چه در مقیاس بیشتری محاسبه کنیم نتیجه تقریباً قابل توجه می شود.

اگر مصرف سوخت به ازاء تولید هر تن سیمان را همان 105 لیتر (16) که باید روزی به عنوان استاندارد مصرف شناخته و اجرا گردد مبنی قرار دهیم مصرف سوخت کارخانجات سیمان در حال حاضر متجاوز از روز 14000000 (چهارده) میلیون لیتر خواهد بود.

با کاربرد فقط 10% از این مقدار سوخت با سوخت های جایگزین می توان روزانه 1400000 لیتر و سالانه متجاوز از 2650000 بشکه یا به عبارت دیگر معادل یک روز نفت استخراجی کشور را صرفه جویی نموده و به معنی واقعی برای آینده ای پرتلاطم حفظ کرده ایم................................

برابر گزارش وزیر اقتصاد و دارایی، قیمت جهانی مازوت (سوخت اصلی کارخانجات سیمان) هر لیتر 2627 ریال است که دولت برای صنایع داخلی به قیمت هر لیتر 95 ریال (قیمت یک لیتر سوخت برابر نصف لیوان آب معدنی) عرضه می کند. به بیان دیگر برای تولید هر تن سیمان، دولت 320000 ریال یارانه سوخت پرداخت می کند،

اگر چگونگی یارانه در صنعت سیمان به شکلی است که در این نقل قول بیان می گردد با یک محاسبه ساده می توان به مدیران سیمان توصیه نمود که به خاطر مشکل سرمایه گذاری برای تولید و مصرف سوخت جایگزین به خود دغدغه خاطر راه نداده بلکه فقط از محل یارانه سوخت صرفه جویی شده می توان کل سرمایه گذاری لازم را برای هر کارخانه سیمان آن هم به شکل کوتاه مدت تأمین کرد. http://www.javanemrooz.com/articles/print.aspx?id=1212

ائلشن
2014/04/05, 14:47
به گزارش پرشین تحلیل و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران "شاتا" معاونت امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بعمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار خلاف تفاهم نامه فیمابین عمل نموده است. بنا براين گزارش، افزایش قیمت های اعلامی از سوی انجمن مذکور مورد تأئید وزارتخانه نیست و باتوجه به بخشنامة اخیر معاون محترم اجرائی رئیس جمهور قابلیت اجرا ندارد.
براساس اعلام معاونت امور معادن وصنايع معدني، کارخانجات سیمان کشور تا اطلاع ثانوی مؤظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال 1392 خواهند بود و با هرگونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

http://www.persiantahlil.com/?cid=CMSContent&content=49591

علی نظامی
2014/04/05, 15:00
به گزارش پرشین تحلیل و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران "شاتا" معاونت امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بعمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار خلاف تفاهم نامه فیمابین عمل نموده است. بنا براين گزارش، افزایش قیمت های اعلامی از سوی انجمن مذکور مورد تأئید وزارتخانه نیست و باتوجه به بخشنامة اخیر معاون محترم اجرائی رئیس جمهور قابلیت اجرا ندارد.
براساس اعلام معاونت امور معادن وصنايع معدني، کارخانجات سیمان کشور تا اطلاع ثانوی مؤظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال 1392 خواهند بود و با هرگونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

http://www.persiantahlil.com/?cid=CMSContent&content=49591

مصالح فروش سرکوچمون میگفت کارخونه ها سیمان رو از بعد عید دارن 30% گرونتر میفروشن. حالا هرکی فکر میکنه قراره برخورد قانونی!!! بشه سهمای سیمانیشو رنج بزنه بفروشه /:.yead.:/
نرخ بالای تورم در سال 93 از الان کلید خورده!

مسعود حاجی
2014/04/05, 18:40
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان:
نرخ سیمان برای پوشش تعدیل قیمت حامل های انرژی افزایش یافت/رشد 4 دلاری نرخ سیمان صادراتی

در دل افزایش نرخ سیمان در سال جاری، رشد قیمتی حامل های انرژی نیز گنجانده شده است.




به گزارش خبرنگار اکو بورس (http://ecobourse.ir/)، حداقل افزایش قیمت 14 الی 21 درصدی انواع سیمان در حالی قطعی گردیده که افزایش نرخ حامل های انرژی نیز در دل آن گنجانده شده است.
عبد الرضا شیخان، ، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با اکو بورس عنوان کرد که افزایش نرخ سیمان در سال 93 بین 14 الی 21 درصد قطعی شده است به طوری که در دو طرف این دامنه افزایش نرخ سیمان های بنایی و سیمان تیپ 425-1 قرار دارند.
وی همچنین عنوان نمود که در دل این افزایش نرخ، رشد قیمتی حامل های انرژی در سال جاری گنجانده شده است و چنانچه تا پایان سال 93، حامل های انرژی افزایش نرخ جدیدی نداشته باشند، شاهد افزایش نرخ دوباره ای در صنعت سیمان نخواهیم بود.

http://forums.boursy.com/newreply.php?do=postreply&t=1962شیخان در رابطه با سودآوری صنعت سیمان با توجه به افزایش نرخ سال جاری افزود که این افزایش نرخ تنها هزینه های تولیدی را در این صنعت پوشش می دهد و منجر به سودآوری خاصی برای صنعت سیمان نخواهد شد.
وی همچنین به تاثیرات مثبت این افزایش نرخ در بخش صادرات اشاره نمود و عنوان کرد که افزایش قیمت 3 الی 4 دلاری سیمان صادراتی در مرزهای جنوبی مانند شلمچه و چزابه با طرفین قرارداد قطعی شده است .

"heydar"
2014/04/05, 23:23
دوستان سیمانی پیشنهاد شیفت به سفارس دارم
خودم سفارس در حال حاضر ندارم ،احتمالا این عملیات در روزهای آتی انجام گیرد;)

rajabnejad
2014/04/06, 09:12
معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال ۱۳۹۳ هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بعمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار خلاف تفاهم نامه فیمابین عمل نموده است. بنا براین گزارش، افزایش قیمت های اعلامی از سوی انجمن مذکور مورد تأئید وزارتخانه نیست و باتوجه به بخشنامة اخیر معاون محترم اجرائی رئیس جمهور قابلیت اجرا ندارد.

براساس اعلام معاونت امور معادن وصنایع معدنی، کارخانجات سیمان کشور تا اطلاع ثانوی مؤظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال ۱۳۹۲ خواهند بود و با هرگونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

ebiman
2014/04/06, 18:12
معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال ۱۳۹۳ هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بعمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار خلاف تفاهم نامه فیمابین عمل نموده است. بنا براین گزارش، افزایش قیمت های اعلامی از سوی انجمن مذکور مورد تأئید وزارتخانه نیست و باتوجه به بخشنامة اخیر معاون محترم اجرائی رئیس جمهور قابلیت اجرا ندارد.

براساس اعلام معاونت امور معادن وصنایع معدنی، کارخانجات سیمان کشور تا اطلاع ثانوی مؤظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال ۱۳۹۲ خواهند بود و با هرگونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

تاكيد انجمن سيمان بر قانوني بودن افزايش قيمت سيمان

گروه صنایع معدنی (http://www.minews.ir/Steel) >سیمان (http://www.minews.ir/Steel/cement) - انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان نسبت به اطلاعيه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اينكه انجمن درباره افزايش قيمت سيمان با وزارتخانه هماهنگي نكرده است، واكنش نشان داد.

به گزارش ماين نيوز، انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان اعلام كرد: "تصميمات انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان كشور در چارچوب قوانين و مقررات حاكم و براساس تفاهم نامه في مابين اين انجمن و وزارت صنعت، معدن و تجارت مورخ 92/2/10 و با اختيارات تفويضي از آن، پس از بررسي‌هاي دقيق و كارشناسي و لحاظ همه مولفه‌هاي مالي و اقتصادي اتخاذ شده است.

اين انجمن موكدا اجراي اين تصميم را براي تداوم حيات اين صنعت ضروري مي‌داند و براي اين تصميم‌سازي مذاكرات لازم براي مقامات مرتبط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذيرفته است.

بديهي است هرگونه تصميم براي اين صنعت مهم كشور، بايستي با لحاظ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مقام معظم رهبري اتخاذ و برنامه حمايت از توليد دولت تدبير و اميد را محقق سازد و تصميم هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان كشور برگيرنده اين امر است." /.:biggrinsmiley.:/
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸

علیرضا123
2014/04/06, 21:10
تاكيد انجمن سيمان بر قانوني بودن افزايش قيمت سيمان

گروه صنایع معدنی (http://www.minews.ir/Steel) >سیمان (http://www.minews.ir/Steel/cement) - انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان نسبت به اطلاعيه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اينكه انجمن درباره افزايش قيمت سيمان با وزارتخانه هماهنگي نكرده است، واكنش نشان داد.

به گزارش ماين نيوز، انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان اعلام كرد: "تصميمات انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان كشور در چارچوب قوانين و مقررات حاكم و براساس تفاهم نامه في مابين اين انجمن و وزارت صنعت، معدن و تجارت مورخ 92/2/10 و با اختيارات تفويضي از آن، پس از بررسي‌هاي دقيق و كارشناسي و لحاظ همه مولفه‌هاي مالي و اقتصادي اتخاذ شده است.

اين انجمن موكدا اجراي اين تصميم را براي تداوم حيات اين صنعت ضروري مي‌داند و براي اين تصميم‌سازي مذاكرات لازم براي مقامات مرتبط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذيرفته است.

بديهي است هرگونه تصميم براي اين صنعت مهم كشور، بايستي با لحاظ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مقام معظم رهبري اتخاذ و برنامه حمايت از توليد دولت تدبير و اميد را محقق سازد و تصميم هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان كشور برگيرنده اين امر است." /.:biggrinsmiley.:/
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸

افزایش نرخ را از اول سال 93 لحاظ کردند.....این دیگه بلوف و دروغ هم نیست ...کافیه یک قیمت از مصالح فروشیها بگیریم.سیمانیها از سهمهای دی پی اس دار و پی بر ای پایین بازار هستند....خرید و نگهداری این سهمها تا گزارشات سه ماهه بشدت توصیه میشه.سکارون و سبهان هم از بنیادیترین سهم های گروه هستند...علی الخصوص سکارون.

ebiman
2014/04/07, 07:51
در پی ارسال نامه ای به دفتر بورس نیوز منتشر شد:

جوابیه انجمن صنعت سیمان به خبر وزارت صنعت و معدن
انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در واکنش به خبر مورخ 93.1.16 وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدام به ارسال جوابیه ای کرده که متن آن در ادامه آمده است.
انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در واکنش به خبر مورخ 93.1.16 وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدام به ارسال جوابیه ای کرده که متن آن در ادامه آمده است.
جوابیه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به خبر
مورخه 93.1.16 وزارت صنعت معدن و تجارت
تصمیمات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور در چارچوب قوانین و مقررات حاکم و براساس تفاهم نامه فی مابین این انجمن و وزارت صنعت معدن و تجارت مورخ 92.2.10 و با اختیارات تفویضی از آن، پس از بررسی های دقیق و کارشناسی و لحاظ همه مؤلفه های مالی و اقتصادی اتخاذ گردیده است.
این انجمن موکداً اجرای این تصمیم را برای تداوم حیات این صنعت ضروری می داند و برای این تصمیم سازی مذاکرات لازم با مقامات مرتبط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفته است. بدیهی است هر گونه تصمیم برای این صنعت مهم کشور، بایستی با لحاظ سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری اتخاذ و برنامه حمایت از تولید دولت تدبیر و امید را محقق سازد و تصمیم هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور در برگیرنده این امر است.

به گزارش بورس نیوز، نامه این انجمن در حالی به دفتر این خبرگزاری ارسال شده که روز شنبه هفته جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان را بدون هماهنگی با این وزارتخانه اعلام کرد.
بطوریکه براساس اعلام معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه مذکور، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 93 هیچگونه هماهنگی با این وزارتخانه به عمل نیاورده و با وارد آوردن شوک به بازار، عملاً خلاف تفاهم نامه فی مابین عمل کرده است؛ از این رو کارخانجات سیمانی کشور تا اطلاع ثانوی موظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال 1392 خواهند بود و در غیر این صورت با هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
http://forums.boursy.com/imported/2014/04/55421_677-1.jpg

جعفرزاده
2014/04/07, 10:30
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 1328 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 1020 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

در همین راستا، غلامی، مسئول سهام شرکت سیمان شاهرود در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت های سیمانی در ابتدای سال 93 مجوز افزایش نرخ سیمان را از انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اخذ کردند.

غلامی تصریح کرد: هم اکنون مخالفت هایی از طرف وزارت صنایع در راستای این افزایش نرخ صورت گرفته و وزارت صنایع به دلیل عدم هماهنگی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با این وزارتخانه با این افزایش قیمت سیمان مخالفت نموده است بطوریکه قیمت سیمان را به همان قیمت های مصوب در سال 92 برگردانده است.

مسئول سهام سیمان شاهرود بیان کرد: با توجه به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی، هزینه های حمل و نقل و انرژی از جمله برق، گاز، بنزین، گازوئیل و سایر موارد شرکت های سیمانی به شدت افزایش می یابد این در حالی است که هزینه حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته است. بنابراین به منظور جلوگیری از صدمه به روند تولید شرکت های سیمانی راهکاری به جز موافقت با افزایش نرخ سیمانی ها وجود ندارد زیرا در غیر این صورت این شرکت ها با هزینه های سرسام آور مواجه می شوند در نتیجه به نظر می رسد طی برگزاری نشستی انجمن صنفی صنعت سیمان بتواند موافقت وزارت صنایع را در خصوص افزایش نرخ سیمان کسب نماید.

غلامی تصریح کرد: با توجه به صحبت های اخیر رییس جمهور در خصوص سوق دادن بخشی از منابع ناشی از هدفمندی یارانه ها، تزریق این منابع به سمت تولید و توانایی صنایع برای دریافت معافیت هایی از جانب دولت می تواند هزینه ناشی از فاز دوم هدفمندی یارانه برای شرکت ها را تا حدود زیادی پوشش دهد. بنابراین به نظر می رسد شرکت ها همچنان با آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها و اعمال افزایش هزینه حامل های انرژی و تزریق منابع ناشی از طرح مذکور به سمت تولید، بتوانند توانایی و حاشیه سود خود را حفظ کنند.
وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد وضعیت شرکت سیمان شاهرود در سال جاری از حیث تولید و تقاضا در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد. همچنین به اعتقاد بنده "سرود" قادر به پوشش کامل خط بودجه خود خواهد بود و هم از نظر صادرات و هم از نظر منابع داخلی در وضعیت مناسبی قرار دارد. بطور کلی وضعیت شرکت سیمان شاهرود در سال 93 بستگی به روند اجرایی برنامه های دولت و فاز دوم هدفمندی یارانه ها دارد.

ebiman
2014/04/07, 13:28
اولين قطار حامل سيمان صادراتي ایران به پاکستان اعزام شد
اولين قطار حامل سيمان صادراتي استان زاهدان به مقصد کويته پاکستان از طريق مرز ميرجاوه اعزام شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سيد مصطفي داوودي مديرکل راه آهن جنوب شرق با اعلام اين خبر گفت: صبح امروز اولين محموله بار سيمان صادراتي زاهدان به وزن 500 تن بارگيري و با انجام فرآيند گمرکي به مقصد کويته پاکستان اعزام شد.
وي با اشاره به ارسال موفقيت آميز قطارهاي باري حامل محصولات مختلف به کشورهاي همسايه و آسياي ميانه افزود: تا پيش از اين محصول سيمان از طريق جاده حمل مي شد که با توجه به رايزني هاي صورت گرفته اين محصول نيز در جرگه کالاهاي حمل شده توسط ريل قرار گرفت.
مديرکل راه آهن جنوب شرق با اشاره به تفاوت خطوط ريلي ايران و پاکستان خاطرنشان کرد: با توجه به عريض بودن خطوط ريلي ايران، با هماهنگي صورت گرفته با راه آهن پاکستان اين محموله به وسيله 20 واگن مسقف بارگيري و توسط يک رام قطار باري از طريق مرز ميرجاوه به کويته پاکستان اعزام مي شود.
به گفته داوودي در حال حاضر کالاهايي همچون گاز مايع، فرآورده هاي نفتي، پروفيل و محصولات گياهي از طريق ريل به کشورهاي افغانستان و پاکستان صادر مي شود.
مديرکل راه آهن جنوب شرق ايمني بالا و جابه جايي انبوه بار را از جمله ويژگي هاي حمل بار توسط ريل برشمرد و افزود: راه اندازي قطار باري بين المللي مانند قطار اکو و قطارهاي باري داخلي حامل سيمان و ساير محصولات ياد شده موجبات رشد اقتصادي، اشتغالزايي و محروميت زدايي را به همراه خواهد داشت.

amirabbas2011
2014/04/08, 07:19
قیمت سیمان را به اجبار دولت به سال ۹۲ برگرداندیم

حسین ابراهیمی صدرآبادی مدیرعامل کارخانه سیمان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با تأکید براینکه افزایش 20 درصدی قیمت سیمان تا حد قابل توجهی عادلانه است، اظهارداشت: بنده به عنوان یک تولیدکننده سیمان پیش از این پیشنهاد خود را در افزایش 15 تا 20 هزار تومانی سیمان در هر تن اعلام کرده بودم که به نظر می‌رسد اقدام اخیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در افزایش قیمت این محصول بسیار منطقی است.

وی با بیان اینکه دولت باید حمایت‌های ویژه‌ای از صنعت سیمان داشته باشد، افزود: هم اکنون یارانه‌هایی در اختیار بخش سیمان قرار می گیرد اما دولت قیمت واقعی را برای محصولات ما تعیین نمی‌کند که اگر این یارانه‌ها به این صنعت پرداخت نشده و قیمت ها آزاد شود تا حدودی شرایط برای تولیدکنندگان مساعد خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه سیمان کردستان اضافه کرد: شاید محقق شدن این پیشنهاد ایده آل باشد اما هزینه تولید سیمان طی چند سال اخیر با استهلاک تجهیزات بالا رفته است که اگر دولت قیمت‌های منطقی برای محصولات آنان تعیین ننماید در آینده واحدهای تولیدی با ضررهای بیشتری مواجه خواهند شد.

ابراهیمی صدرآبادی ضمن تأکید براینکه قیمت‌های دستوری انگیزه حضور بخش خصوصی در حوزه صنعت را کاهش خواهد داد، اظهار داشت: هم اکنون هر تن سیمان 80 هزار تومان توسط دولت قیمت‌گذاری شده است که این رقم در مقایسه با سایر اقلام بسیار اندک است. البته در این میان دولت به صورت مابه‌التفاوت پرداختهایی را به تولیدکنندگان برای جبران قیمت سیمان ارائه می‌دهد اما این میزان به هیچ عنوان جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیست.

وی صنعت را موتور محرکه اقتصاد دانست و گفت: دولت باید به جای موضع‌گیری در افزایش قیمت سیمان با تولیدکنندگان به تفاهم برسد.

مدیرعامل کارخانه سیمان کردستان درپاسخ به این پرسش که آیا با مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش قیمت سیمان تولیدکنندگان قیمت ها را به سال 92 برگشت خواهند داد یا خیر گفت: تولیدکنندگان سیمان مجبورند علی رغم میل خود قیمت‌ها را به سال 92 تغییر دهند چرا که در صورت عدم اجرای این امر با تعزیرات روبرو خواهند شد.

ebiman
2014/04/08, 07:20
شنیده ها:
در کل صنعت و معدن با افزایش نرخ سیمان جهت حمایت از صنعت سیمان هیچ مشکلی ندارد بلکه مسول بخش هدفمندی یارانه ها با زمان اجرای آن مشکل دارد و معتقد است که زمان اجرای آن باید به یعد از اجرای فاز 2 هدفمندی موکول میشد..یعنی بعداز اردیبهشت ماه و انجمن معتقد است در صورتی که افزایش نرخ به بعد از ا جرای هدفمندی موکول شود
( اردیبهشت یا خرداد) باید بیش از 25 الی 30درصد افزایش نرخ صورت گیرد..در خبرها هم گفته میشود در حال حاضر مسولین تا اطلاع ثانوی با افزایش نرخ مخالف میباشند .از طرفی هم مسولین ذیربط(انجمن سیمان و ..صنعت و معدن) معتقدند با توجه به افزایش نرخ حاملهای انرژی هیچ راهی جز افزایش نرخ سیمان جهت حمایت از این صنعت وجود ندارد.اما همچنین بزرگترین خطای صنعت و معدن در رابطه با عکس العمل نشان دادن به افزایش نرخ سیمان این بوده که فکر میکردند سیمان در لیست محصولات حساس( دارویی..غذایی..و..) قرار دارد و بدون هماهنگی با آنها نباید افزایش نرخ صورت میگرفته در حالی که بعد از بررسی متوجه شدند که این صنعت جز لیست محصولات حساس نمیباشدفراموش نشود که افزایش نرخ 10 دلاری صادرات نیز طبق همان تفاهم نامه انجمن سیمان با صنعت ومعدن صورت گرفته و صنعت و معدن نیز به این افزایش عکس العمل منفی نشان نداده.. بنابر این احتمال کش دادن این جلسات تا آخر این ماه دور از ذهن نیست. و در نهایت هم چاره ای جز افزایش قطعی نرخ وجود ندارد.

پیشنهاد:صبور باشید ودر مقابل هر گونه اخبار کش و قوس دار سهام خود را از دست ندهید ..همانطور که مسولین صنعت و معدن گفته اند..تا اطلاع ثانوی با افزایش نرخ در سال 93 مخالفند ...نه بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی..............................پر سود باشید

علی بابا
2014/04/08, 08:56
قیمت سیمان از 5000 شده بود 7500 که با این کار دولت شد 6500
این را همه می گویند
کم مونده بود دیروز تو کارگزاری یکی به خاطر گرانی سیمان فحش بده و من شنیدم!

حالا 5000 به 6500 چند درصده؟!؟
21% یا 30% ؟!؟

علی نظامی
2014/04/08, 08:59
قیمت سیمان از 5000 شده بود 7500 که با این کار دولت شد 6500
این را همه می گویند
کم مونده بود دیروز تو کارگزاری یکی به خاطر گرانی سیمان فحش بده و من شنیدم!

حالا 5000 به 6500 چند درصده؟!؟
21% یا 30% ؟!؟

اون آماری که من از چندتا مصالح فروشی گرفتم سیمان از تنی 77000 شده 100هزار. تقریبا 30% زیاد شده

ebiman
2014/04/08, 16:49
http://forums.boursy.com/imported/2011/02/6.gif (http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13930119000419)http://forums.boursy.com/imported/2011/02/7.gif (http://www.farsnews.com/mail.php?nn=13930119000419)
معاون معدنی وزیر صنعت در گفت‌و‌گو با فارس:
افزایش قیمت سیمان نباید به بازار شوک وارد کند/ مذاکره برای قیمت‌گذاری جدید
معاون معدنی وزیر صنعت با بیان اینکه هنوز توافقی در مورد قیمت‌گذاری جدید سیمان انجام نشده است، گفت: تولیدکنندگان سیمان باید بدون وارد کردن شوک به بازار، محصول خود را عرضه کنند.

http://forums.boursy.com/imported/2014/04/13911210000352_PhotoA-1.jpg



Tweet (https://twitter.com/share)


جعفر سرقینی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس (http://www.farsnews.com) با اشاره به افزایش بدون هماهنگی قیمت سیمان از سوی انجمن سیمان، اظهار داشت: برای حل این مشکل با تولیدکنندگان سیمان در حال مذاکره هستیم که امیدواریم به زودی نهایی شود. وی تصریح کرد: وزارت صنعت به توافق خود با انجمن سیمان در مورد قیمت‌گذاری سیمان توسط این انجمن پایبند است، ولی این قیمت‌گذاری باید طوری صورت گیرد که به بازار شوک وارد نشود. * دولت به دنبال قیمت‌گذاری سیمان یک تولیدکننده سیمان نیز در این مورد به فارس گفت: قیمت‌گذاری سیمان در حال بازگشت به روند قبل است به طوری که دولت قیمت‌گذاری را در دست گیرد. وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌های سیمان موظفند محصول خود را با قیمت‌های سال 92 عرضه کنند که برخی از کارخانه‌ها در این زمینه اقدام کرده‌اند ولی در برخی کارخانه‌های دیگر نیز سیمان با قیمت‌های جدید عرضه می‌شود. به گزارش فارس، در روزهای پایانی سال گذشته خبری در مورد افزایش 4 تا 21 درصدی قیمت سیمان بر اساس مصوبه انجمن سیمان منتشر شد. بر این اساس، قیمت سیمان از ابتدای امسال افزایش یافت ولی معاون معدنی وزیر صنعت اخیراً با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بدون هماهنگی با وزارت صنعت انجام شده است، اعلام کرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار، خلاف تفاهم نامه فی‌مابین عمل کرده است. انتهای پیام/م - See more at:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930119000419#sthash.b8QyHtaa.dpu f (http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930119000419#sthash.b8QyHtaa.dpu f)

این یعنی اینکه افزایش قیمت قطعی است فقط نباید شوک وارد کنه/:.yead.:/
نه اون روز تا حالا به قول دوستمون اصلا شوک قیمتی نداشتیم

سکه شانس
2014/04/08, 17:11
http://forums.boursy.com/imported/2011/02/6.gif (http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13930119000419)http://forums.boursy.com/imported/2011/02/7.gif (http://www.farsnews.com/mail.php?nn=13930119000419)
معاون معدنی وزیر صنعت در گفت‌و‌گو با فارس:
افزایش قیمت سیمان نباید به بازار شوک وارد کند/ مذاکره برای قیمت‌گذاری جدید
معاون معدنی وزیر صنعت با بیان اینکه هنوز توافقی در مورد قیمت‌گذاری جدید سیمان انجام نشده است، گفت: تولیدکنندگان سیمان باید بدون وارد کردن شوک به بازار، محصول خود را عرضه کنند.

http://forums.boursy.com/imported/2014/04/13911210000352_PhotoA-1.jpg



Tweet (https://twitter.com/share)



جعفر سرقینی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس (http://www.farsnews.com) با اشاره به افزایش بدون هماهنگی قیمت سیمان از سوی انجمن سیمان، اظهار داشت: برای حل این مشکل با تولیدکنندگان سیمان در حال مذاکره هستیم که امیدواریم به زودی نهایی شود. وی تصریح کرد: وزارت صنعت به توافق خود با انجمن سیمان در مورد قیمت‌گذاری سیمان توسط این انجمن پایبند است، ولی این قیمت‌گذاری باید طوری صورت گیرد که به بازار شوک وارد نشود. * دولت به دنبال قیمت‌گذاری سیمان یک تولیدکننده سیمان نیز در این مورد به فارس گفت: قیمت‌گذاری سیمان در حال بازگشت به روند قبل است به طوری که دولت قیمت‌گذاری را در دست گیرد. وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌های سیمان موظفند محصول خود را با قیمت‌های سال 92 عرضه کنند که برخی از کارخانه‌ها در این زمینه اقدام کرده‌اند ولی در برخی کارخانه‌های دیگر نیز سیمان با قیمت‌های جدید عرضه می‌شود. به گزارش فارس، در روزهای پایانی سال گذشته خبری در مورد افزایش 4 تا 21 درصدی قیمت سیمان بر اساس مصوبه انجمن سیمان منتشر شد. بر این اساس، قیمت سیمان از ابتدای امسال افزایش یافت ولی معاون معدنی وزیر صنعت اخیراً با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بدون هماهنگی با وزارت صنعت انجام شده است، اعلام کرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار، خلاف تفاهم نامه فی‌مابین عمل کرده است. انتهای پیام/م - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930119000419#sthash.b8QyHtaa.dpu f

موارد زیر یا چیز های دیگر که طی این چند سال گذشته گران شد شوک نیست.................
پراید ۸ میلیونی شده ۱۸ میلیون و ۲۰۶ ۱۳ تومنی شده ۳۶ تومن و باید برای خریدش برنامه ریزی بلند مدت کرد. جالب اینه که با برنامه ریزی هم نمیشه براش پول جمع کرد چون معلوم نیست چه بلایی بر سر ارزش پول خواهد اومد. خونه‌های قوطی کبریتی و مزخرف رو هم باید تا چهل سالگی بابتش قسط داد. این اوضاع تهیه امکانات رفاهی زندگیه.
خیلی راحت توی تحریم هستیم چون ما به دنیا نیاز داریم ولی توی این ۳۴ ساله کاری نکردیم که دنیا بهمون نیاز داشته باشه. به جای یادگرفتن ماهی‌گیری، از سراسر دنیا بالاخص چین، ماهی وارد کردیمفقط مفت فروشی به عرب ها را خوب عادت کردیم ...خوب عادت کردیم واردات داشته باشیم....استاد شعار و برکزاری سمینار هستیم ...برای همین شعار سالیانه رهبری دهها کنفرانس برگزار میشه دریغ یک خروجی.....روی میز هر نماینده مجلس یک مانیتور....چند تلویزیون در مجلس....چقدر لامپ روشن....بعد مجلس های کشور های خارج را می بینیم همه اش ساده ...........فقط فقط خرف خرف خرف......می زنند راست می گویند از خودشان اول شروع کنند......

ebiman
2014/04/11, 20:59
http://forums.boursy.com/imported/2011/02/6.gif (http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13930120000861)http://forums.boursy.com/imported/2011/02/7.gif (http://www.farsnews.com/mail.php?nn=13930120000861)
یک تولیدکننده سیمان در گفت‌وگو با فارس خبر داد
ابلاغ جدید به سیمانی‌ها؛ فروش با قیمت‌های جدید همراه با تخفیف
یک تولیدکننده سیمان از ابلاغیه جدید انجمن سیمان به کارخانه‌های سیمان در مورد قیمت‌گذاری این محصول خبر داد و گفت: بر این اساس سیمان با قیمت جدید به مشتریان عرضه می‌شود و مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم به عنوان تخفیف اعمال خواهد شد.

http://forums.boursy.com/imported/2012/09/291.jpg



Tweet (https://twitter.com/share)



یک تولیدکننده سیمان در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس (http://www.farsnews.com) در مورد مذاکرات تولیدکنندگان سیمان با وزارت صنعت در مورد قیمت‌گذاری سیمان، اظهار داشت: این مذاکرات ادامه دارد و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. وی افزود: طبق ابلاغیه انجمن سیمان قرار شد کارخانه‌ها، سیمان را با قیمت جدید به مشتریان عرضه کنند ولی مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم به عنوان تخفیف برای مشتریان لحاظ شود. وی توضیح داد: به این ترتیب قیمت‌های جدید سیمان در بازار جا می‌افتد و این قیمت‌ها بعد از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی اجرایی خواهد شد. به گفته این تولیدکننده، دولت قصد دارد قیمت جدید سیمان را چند روز پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اعمال کند. وی افزود: طبق تصمیم جدید انجمن سیمان، قیمت سیمان در انواع مختلف بین 14 تا 22 درصد افزایش یافت. به گزارش فارس، در روزهای پایانی سال گذشته خبری در مورد افزایش قیمت سیمان بر اساس مصوبه انجمن سیمان منتشر شد. بر این اساس، قیمت سیمان از ابتدای امسال افزایش یافت ولی معاون معدنی وزیر صنعت اخیراً با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بدون هماهنگی با وزارت صنعت انجام شده است، اعلام کرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار، خلاف تفاهم نامه فی‌مابین عمل کرده است. انتهای پیام/م - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930120000861#sthash.jAdtSAAk.dpu f

rajabnejad
2014/04/12, 10:57
خبر فوري : افزایش قطعی سیمان تا 21 درصد با آغاز رسمی فاز دوم اجرایی خواهد شد

rajabnejad
2014/04/21, 09:44
کاهش سود در شرکتهای سیمانی


شرکت سیمان درو با سرمایه ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ مبلغ ۱۸۱۱ ریال سود خالص محقق کرده که در مقایسه با آخرین پیش بینی (مبلغ ۲۱۹۴ ریال) بیش از ۱۷ درصد کاهش داشته است.

سودآوری “سدور” در سال مالی ۹۲ در مقایسه با سال مالی قبل از ۴۵ درصد افزایش برخوردار بوده است.

شرکت سیمان ارومیه نیز با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه به ازای هر سهم در سال مالی ۹۲ مبلغ ۱۴۲۱ ریال عایدی خالص محقق کرده که نسبت به گزارش قبلی (مبلغ ۱۵۲۵ ریال) نزدیک به ۷ درصد کاهش داشته است.

شایان ذکر است “ساروم” نیز در سال مالی۹۲، ۷۶ درصد بیش از سال مالی گذشته سود خالص محقق کرده است.

rajabnejad
2014/04/21, 16:16
تعیین تکلیف قیمت جدید سیمان طی ۲ روز آینده



عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه افزایش قیمت سوخت صنایع شامل کارخانجات سیمان نیز خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان حوزه سیمان در صددند افزایش قیمت سوخت را در قیمت محصولات خود لحاظ کنند که این امر همچنان با مخالفت دولت روبه رو است.

وی با بیان اینکه اگر دولت با افزایش منطقی قیمت سیمان هم راستای افزایش قیمت سوخت موافقت نکند بسیاری از واحدهای تولیدی این حوزه به رمز ورشکستگی و تعدیل نیرو پیش خواهند رفت، افزود: اگر دولت با افزایش قیمت سیمان موافقت کند واحدهای تولیدی تا پایان سال جوابگوی نیاز خود در چرخه تولید خواهند بود.

دبیر انجمن سیمان اضافه کرد: براساس رایزنی‌هایی که با وزارت صنعت داشته ایم، طی دو روز آینده قیمت سیمان تعیین تکلیف شده و به توافقاتی دست پیدا خواهیم کرد.

شیخان با اشاره به اینکه قرار بود در روند اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تسهیلاتی به بخش تولید برای تأمین نقدینگی آنها داده شود، تصریح کرد: پیشنهاد اخیر وزیر صنعت در پرداخت بخشی از سود تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی تا حدودی مشکلات را بر طرف می کند اما نکته قابل توجه آنکه براساس تصمیم گیری های مجلس بودجه ای برای رفع مشکلات بخش تولید پیش بینی شده است که دولت باید با اولویت بندی مناسب آن را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

وی با تأکید براینکه تولیدکنندگان سیمان به دنبال تعیین قیمت منطقی برای محصولات خود هستند، گفت: امیدواریم با افزایش قیمت حامل های انژری دولت تدبیر مناسبی را برای جبران هزینه های تولید نماید.چراکه در حال حاضر هیچ بحثی بر ارائه سوخت با قیمت منطقی تر به کارخانجات سیمانی نیست.

وحید 20
2014/04/25, 22:23
قیمت هر مترمکعب گاز برای شرکت‌های "سیمانی" به 113 تومان افزایش یافت (http://www.yjc.ir/fa/news/4815856/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%87%D8%B1-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%85%DA%A9%D8%B9%D8%A8-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8 C-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-113-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA)
کارشناس سیمان گفت: قیمت هر مترمکعب گاز برای شرکت‌های زیر با احتساب 13 تومان عوارض به 113 تومان افزایش یافت.

علی‌محمد بد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران (http://www.yjc.ir/fa/services/6)،‌ افزود: قیمت هر مترمکعب گاز برای شرکت‌های زیر با احتساب 13 تومان عوارض به 113 تومان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: قرار بود بین 14 تا 22 درصد انواع سیمان افزایش یابد که با توجه به اختلافی که بین صنف و وزارت در خصوص قیمت‌گذاری زیر وجود دارد این کار تاکنون صورت نگرفته است.

وی در پایان یادآور شد: برای احداث کارخانه سیمان 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری باید شود که به دلیل وضعیت به وجود آمده، سهامداران حاضر به خرید سهام شرکت‌های سیمانی و سرمایه‌گذاری در این بخش نیستند.
http://www.yjc.ir/fa/news/4815856/%D8%B8%E2%80%9A%D8%B8%D9%B9%D8%B8%E2%80%A6%D8%B7%D A%BE-%D8%B8%E2%80%A1%D8%B7%C2%B1-%D8%B8%E2%80%A6%D8%B7%DA%BE%D8%B7%C2%B1%D8%B8%E2%8 0%A6%D8%B9%C2%A9%D8%B7%C2%B9%D8%B7%C2%A8-%D8%B9%C2%AF%D8%B7%C2%A7%D8%B7%C2%B2-%D8%B7%C2%A8%D8%B7%C2%B1%D8%B7%C2%A7%D8%B8%D9%B9-%D8%B7%C2%B4%D8%B7%C2%B1%D8%B9%C2%A9%D8%B7%DA%BE%C 3%A2%E2%82%AC%C5%92%D8%B8%E2%80%A1%D8%B7%C2%A7%D8% B8%D9%B9-%D8%B7%C2%B3%D8%B8%D9%B9%D8%B8%E2%80%A6%D8%B7%C2%A 7%D8%B8%E2%80%A0%D8%B8%D9%B9-%D8%B7%C2%A8%D8%B8%E2%80%A1-113-%D8%B7%DA%BE%D8%B8%CB%86%D8%B8%E2%80%A6%D8%B7%C2%A 7%D8%B8%E2%80%A0-%D8%B7%C2%A7%D8%B8%D9%BE%D8%B7%C2%B2%D8%B7%C2%A7%D 8%B8%D9%B9%D8%B7%C2%B4-%D8%B8%D9%B9%D8%B7%C2%A7%D8%B8%D9%BE%D8%B7%DA%BE

البرز
2014/04/25, 23:20
گروه صنایع معدنی >سیمان - دبير انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان از تعیین تکلیف قیمت سیمان در روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: طی نشستی با مسئولان وزارت صنعت ابهامات مربوطه به قیمت‌گذاری این محصول برطرف شد.
به گزارش ماين نيوز، عبدالرضا شيخان با بیان اینکه روز گذشته در نشستی با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ابهامات مربوط به قیمتگذاری سیمان برطرف شد، گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده در سنوات گذشته تصمیم‌گیری در خصوص قیمت سیمان بر عهده انجمن است و دولت نباید هیچ دخل و تصرفی در آن داشته باشد.

وی افزود: البته در این بین با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی در سال 1393، دولت خواستار تعدیل قیمت سیمان است و در مقابل نیز انجمن انتظاراتی همچون تمدید تفاهم‌نامه مربوط به قیمت‌گذاری از دولت دارد.

دبير انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان از ادامه داشتن مذاکرات انجمن با دولت خبر داد و افزود: در شنبه هفته آینده در خصوص قیمت سیمان تعیین تکلیف می‌شود.

وحید 20
2014/04/26, 12:53
وزارت صنعت افزایش قیمت سیمان را قانونی اعلام کرد

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه وزارت صنعت بالاخره اقدام اخیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان در افزایش قیمت سیمان را قانونی دانسته است، اظهارداشت: با رایزنی های انجام شده با وزرات صنعت مشخص شد که افزایش قیمت ها براساس تفاهم نامه اردیبهشت ماه سال گذشته اعمال شده و انجمن هیچ گونه اقدام غیرقانونی را انجام نداده است.

وی با بیان اینکه البته مقرر شده است با توافق تولیدکنندگان و وزارت صنعت برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها قیمت سیمان تا حدودی تعدیل شود، افزود: هم اکنون در حال مذاکره با وزارت صنعت هستیم اما تا رسیدن به تصمیم نهایی تا اطلاع ثانونی قیمت های جدید اعمال خواهد شد.

شیخان در رابطه با افزایش قیمت حامل های انرژی و تأثیر آن بر قیمت تمام شده محصولات کارخانجات سیمانی نیز گفت: امیدوارم دولت طبق مصوبات جدید تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان سیمان برای جبران افزایش قیمت حامل های انرژی قرار دهد زیرا افزایش قیمت سوخت مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

ebiman
2014/04/27, 08:17
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتبار تفاهم‌نامه قیمتگذاری توسط این انجمن را پذیرفته است، گفت: افزایش نرخ سیمان از نظر ما قانونی بوده و به کارخانه‌ها نیز ابلاغ شده است.
موافقت با افزایش 14 تا 22 درصدی قیمت سیمان|| 1393/02/07



http://forums.boursy.com/imported/2014/04/MT_newsLogoaspxNewspaperNameD8B4D8A8DAA9-1.aspx?newspapername=%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87%20%d 8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%20%d8%b1%d8%b3%d8%a7% d9%86%db%8c%20%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%a7
به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته گذشته انجمن سیمان با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه داشت و در این جلسه مباحث زیادی مطرح شد، گفت: جلسات ما با آقای سرقینی همچنان ادامه دارد و وی اعتبار تفاهمنامه امضا شده در دولت قبل مبنی بر قیمتگذاری سیمان توسط انجمن سیمان را پذیرفته است.

او در پاسخ به این سوال که با این حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش قیمت سیمان را پذیرفته است؟ گفت: البته به صورت مستقیم خیر اما به صورت غیرمستقیم و با توجه به پذیرش اعتبار تفاهمنامه می‌توان گفت افزایش قیمت را پذیرفته است.

وی افزود: قرار است مجددا جلساتی درباره تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر صنعت سیمان داشته باشیم اما هیچ افزایش قیمت دوباره‌ای در سال جاری نخواهیم داشت.

شیخان با اشاره به اینکه انجمن سیمان از حدود 10 سال پیش قیمت‌گذاری سیمان را انجام داده است، اظهار کرد: افزایش نرخ سیمان همان افزایش 14 تا 22 درصدی است که سال قبل به کارخانه‌ها ابلاغ شد و این افزایش نیز طبق تفاهمنامه امضا شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت قبل قانونی و معتبر است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین از برنامه تولید 71 تا 72 میلیون تن سیمان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال صادرات سیمان از مرز 20 میلیون تن خواهد گذشت. ضمن اینکه توانایی کامل برای تامین نیاز سیمان در داخل کشور وجود دارد. سال گذشته نیز تولید سیمان به حدود 69 میلیون تن و صادرات سیمان به حدود 18.8 میلیون تن رسید.

به گزارش ایسنا، اواخر سال گذشته بر اساس مصوبه جدید انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، قیمت سیمان برای سال 1393 بین 14 تا 22 درصد افزایش یافت.

اوایل سال قبل طی تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن سیمان قیمت‌گذاری این محصول پرمصرف در ساخت و ساز به این انجمن واگذار شد. با این توافق قرار شد از این پس انجمن سیمان درخواستهای مربوط به افزایش قیمت سیمان را بررسی و در صورت لزوم تصویب کند.

میزان افزایش تصویب شده برای قیمت سیمان بسته به نوع و تیپ سیمان تولیدی در کارخانه ها متفاوت است.

اوایل سال قبل نیز قیمت سیمان براساس مصوبه انجمن سیمان بین 14 تا 21.5 درصد افزایش یافته بود.

Aiming
2014/04/28, 10:35
شفاف سازی دولت در خصوص نرخ سیمان


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نامه ای با امضای مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور تجارت اعلام شده که انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های جدید سیمان برای سال 93 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و قیمت های ابلاغی مورخ 27 اسفند 92 و اطلاعیه و مصاحبه های بعدی صورت پذیرفته تاکنون در خصوص افزایش قیمت سیمان در سال جاری به نقل از انجمن یاد شده فاقد وجاهت قانونی است .

بنابراین در راستای اجرای تصمیمات 18 فروردین 93 دبیرخانه ستاد هدفمند سازی یارانه ها و با توجه به اجرای فاز دوم قانون یاد شده، کلیه کارخانه های تولیدی سیمان مکلفند تا اطلاع ثانوی کماکان قیمت های سال قبل را اعمال کنند. در غیر این صورت با متخلفین برابر ضوایط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

وحید 20
2014/04/28, 10:44
http://up.boursy.com/uploads/2013-10/Sena-image.jpg (http://up.boursy.com/)

علیرضا123
2014/04/28, 14:26
شفاف سازی دولت در خصوص نرخ سیمان


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نامه ای با امضای مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور تجارت اعلام شده که انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های جدید سیمان برای سال 93 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و قیمت های ابلاغی مورخ 27 اسفند 92 و اطلاعیه و مصاحبه های بعدی صورت پذیرفته تاکنون در خصوص افزایش قیمت سیمان در سال جاری به نقل از انجمن یاد شده فاقد وجاهت قانونی است .

بنابراین در راستای اجرای تصمیمات 18 فروردین 93 دبیرخانه ستاد هدفمند سازی یارانه ها و با توجه به اجرای فاز دوم قانون یاد شده، کلیه کارخانه های تولیدی سیمان مکلفند تا اطلاع ثانوی کماکان قیمت های سال قبل را اعمال کنند. در غیر این صورت با متخلفین برابر ضوایط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

خبر را از رو سایت خبرگزاری زود برداشتند...../.:blinksmiley.:/

فروتن
2014/04/28, 15:37
شیخان تو بورس 24 مصاحبه کرده کفته این نماه که منتشر شده برای قبل مذاکره با وزارت خونه بوده و قرار بوده منتشر نشه.... از طرفی امروز هم با وزیر صنعت جلسه دارن و قرار هست در این خصوص صحبت بشه دوستانی که دسترسی دارن به بورس 24 در صورت امکان مطلب رو در سایت قرار دهند

ارزو
2014/04/28, 18:10
متاسفانه توی این مملکت پفک و چییس 60 گرمی افزایش قیمت میگیرن و از 1000 تومن نافابل میشن 1500 تومن اب از اب تکون نمیخوره
ولی سیمان کیلویی 500 تومن نباید افزایش قیمت بخوره
انجمن هم تسلیم دولت شد ...............

علیرضا123
2014/04/28, 18:57
کلا اجرای فاز دوم هدفمندی در این مقطع زمانی کار اشتباهی بود....حالا اومدند و انجام دادند ....حداقل شفاف انجام میدادید....الان بورس نیاز به حمایت مالی و حمایت صندوق نداره...بورس شفاف نیست....رانت هم که داره بیداد میکنه....بهر حال سهمهای سیمانی ... بخاطر دی پی اس های خوبی که تو مجامع دارند.و همچنین پی بر ای پایین....قیمتشون افت چندانی نداره...و از بنیادی ترین سهمهای بازار هستند...خیلیهاشون هم که اصلا افزایش نرخ را در صورتهای مالی لحاظ نکردند...مثل سکارون....
صبر و سهامداری با این گروه در اردیبهشت و خرداد امسال سود خوبی خواهد داد.

فروتن
2014/04/28, 19:03
جلسه برگزار شد نتایج:
1- قیمت های به سال 92 برگرده تا خرداد(ظاهرا مشکل همین 20 روز بوده :O
2- در خرداد مجددا جلسه ای برای تعیین نرخ برگزار می شود
3- انجمن صنفی سیمان به عنوان تعیین کننده قیمت شناخته می شود
4- برابر اظهاران شیخان تعیین نرخ در خرداد ممکن است بیش از 22 درصد باشد

tom cruise
2014/04/28, 20:00
اینها خودشان را خر فرض کردند یا ملت را...
این دولت نیرنگ به زور میخواهد قمیتها را ثبات دهد...خوب وقتی قرار است خرداد قمیتها افزایش یابد چه فرقی دارد الان یا یکماه دیگر
لابد میگوید تحول انجام شد هیچ افزایش قیمتی نداشتیم
بعد تصحیح میکند تا 20روز....
حالا مثلا قیمت سیمان کیسه ای5تومن بشود 6که هیچ بشود 10تومن روی قیمت ساخت مسکن تاثیر دارد
مگر 100متر مربع خانه چقدر سیمان می برد...
به اندازه قیمت دستشویی همان خانه سیمان نمی برد....الان اپارتمان متری 5ملیون منطقه متوسط است یعنی برابر هزار کیسه سیمان...در شهرستانها متری 1ملیون فرض کنید ...
در واقع 8درصد قیمت مسکن زمینش است که دست هیچ تولید کننده نیست فقط متحتکران و سیاسیها با احتکار نفروختن قیمتش را بالا می برند ....اگر عقل داشتند 70درصد قیمت رشد زمین را مالیات می گرفتند انوقت هم قمیتش کم می شد هم درامد 10ها هزار ملیاردی داشتند
منتها اگر یک دیپلم امرکیایی را میگذاشتند صد اعظم از این 1000سیاسی و کارنشناس گاگول اینها بیشتر حالیش بود...:D:D:D:D
خدا روح این ارتشیهای مصر را با حوریان بهشتی محشور کند ....این حکم اعدام500نفری اخوان المسلمین شجاعانه و عاقلانه بود..میدانند اینها به قدرت برسند چه میکنند شبیه ایران می شود...
کلهم سه گروه هستند وقتی به قدرت می رسند مردم مردم میکنند وقتی رسیدند گور پدر مردم...فاشیسم زمان هیتلر..کمونیسم زمان شوروی .... و مسلمانانی که میخواهند اسلام اجرا کنند....این امر در تمام فرق اسلامی و قومیتها بلا استثنا صادق است....همانطور که ابوجهل 1400سال قبل گفت اینها یک کلمه توحید شعارشان است بعد به قدرت رسیدند پدر مردم را در می اورند...ابو جهل با تیز هوشیش می دید که ایران پاکستان عربستان چه سرنوشتی خواهند داشت....روحش شاد :D

daryadel120
2014/04/28, 21:08
و مسلمانانی که میخواهند اسلام اجرا کنند.... :D

ترمز دستی رو بکش برادر ...

چقدر اسلام و مسلمان را میشناسی ؟

تحلیل گر باید یک کلام باشد ... تحلیل گری که با اگر چنین شود و چنان نشود تحلیل کند آخرش همین می شود که به دین هم حمله می کند ...

ما که از ابتدا هم گفتیم امیدی به سیمانی ها نیست ... بدون اینکه به جایی وصل باشیم و یا خبری فوق رانتی داشته باشیم

(هر چند گفته بودم دیگر نمی نویسم ولی نوشته شما نگذاشت)

Mehdi1400
2014/04/28, 21:39
به نظرم دولت در پی کاهش آثار روانی اجرای هدفمندی است
تاخیر در اجرای بعضی از افزایشها ممکن هست به همین دلیل باشد
دیر و زود داره، سوخت و سوز نداره
Dear Tommy, take it easy.... Calm down baby

غفران
2014/04/28, 23:09
http://bourse24.ir/news/78957/

البرز
2014/04/28, 23:11
عزیزان قیمت ها تا اخر خرداد ماه به نرخ 92 هست و از تیر ماه افزایش قیمت خواهیم داشت نه از ابتدای خرداد ماه به هر حال این خبر تاثیر منفی رو حرکت کوتاه مدت این گروه داره احتمالا با دو تا منفی متعادل میشن ولی اغلب سهام این گروه بازدهی خوبی تا اخر تیر ماه خواهند داشت و حتی بتونن به سقف های قبلی برسن با دید میان مدت نگه داری سهام این گروه به کسی ضرر نمی رسونه

niksirat
2014/04/29, 06:22
معاون وزیر صنعت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد:
سیمان تا خرداد به قیمت سال 92 "عرضه" می‌شود/ ابلاغ قیمت جدید سیمان در اول تیرماه
سرقینی با رد توافق وزارت صنعت وانجمن سیمان جهت افزایش قیمت این محصول گفت: درخصوص قیمت سیمان اول تیرماه با انجمن مربوطه به توافق خواهیم رسید.
جعفر سرقینی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت سیمان تا 22 درصد اظهار داشت: هم اكنون وزارت‌خانه هیچ ابلاغی را دراین خصوص صادر نكرده است.

وی افزود: از این رو سیمان تا پایان خرداد ماه به قیمت سال گذشته باید عرضه شود وهر اقدامی غیر از این خلاف قانون خواهد بود.

سرقینی ادامه داد: اول تیرماه سال جاری درخصوص بهای سیمان با انجمن مربوطه به توافق خواهیم رسید.

معاون وزیر صنعت در امور معادن وصنایع معدنی تصریح کرد: در هر تن مواد اولیه سیمان تنها افزایش 200 تومانی" 2000 ریال" قیمت را داشته ایم از این رو قیمت تمام شده سیمان نمی‌تواند افزایش نجومی یابد

niksirat
2014/04/29, 07:39
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد
بازگشت قیمت سیمان به سال ۹۲ از امروز
خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته قیمت سیمان از امروز نهم اردیبهشت به سطح قیمت های فروش در سال ۹۲ برگشت داده می شود و قیمت‌های جدید تا خردادماه اعلام خواهد شد.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا شیخان افزود‌: به منظور همراهی با سیاست های دولت وهمراه با مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با وزارت صنعت ، معدن و تجارت توافق کردیم قیمت انواع سیمان از فردا نهم اردیبهشت تا اطلاع بعدی و برای مدتی محدود به سطح قیمت های فروش در سال 92 برگشت داده شود البته مالیات ارزش افزوده سال 93 در آن لحاظ می شود.

وی افزود : مقرر شد وزارت صنعت به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کند پرونده های تعزیراتی که در موضوع لغو و توقف فعالیت در رابطه با افزایش نرخ سیمان تشکیل شده بود، مختومه شود.

وی اضافه کرد : همچنین انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مجاز شد با هماهنگی معاونت معدنی وزارت صنعت قیمت جدید انواع سیمان را خرداد ماه اعلام کند.

انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از ابتدای امسال قیمت انواع سیمان را 14 تا 22 درصد افزایش داده بود.

ebiman
2014/04/29, 07:50
ترمز دستی رو بکش برادر ...

چقدر اسلام و مسلمان را میشناسی ؟

تحلیل گر باید یک کلام باشد ... تحلیل گری که با اگر چنین شود و چنان نشود تحلیل کند آخرش همین می شود که به دین هم حمله می کند ...

ما که از ابتدا هم گفتیم امیدی به سیمانی ها نیست ... بدون اینکه به جایی وصل باشیم و یا خبری فوق رانتی داشته باشیم

(هر چند گفته بودم دیگر نمی نویسم ولی نوشته شما نگذاشت)


پس شما حتما علم غیب داشتی که مثلا افزایش نرخ تصویب میشه یا نه!!!! میفته به خردادماه
یه حرفایی می زنی ها!!!!!!!!!

zorba
2014/04/29, 07:58
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد
بازگشت قیمت سیمان به سال ۹۲ از امروز
خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته قیمت سیمان از امروز نهم اردیبهشت به سطح قیمت های فروش در سال ۹۲ برگشت داده می شود و قیمت‌های جدید تا خردادماه اعلام خواهد شد.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا شیخان افزود‌: به منظور همراهی با سیاست های دولت وهمراه با مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با وزارت صنعت ، معدن و تجارت توافق کردیم قیمت انواع سیمان از فردا نهم اردیبهشت تا اطلاع بعدی و برای مدتی محدود به سطح قیمت های فروش در سال 92 برگشت داده شود البته مالیات ارزش افزوده سال 93 در آن لحاظ می شود.

وی افزود : مقرر شد وزارت صنعت به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کند پرونده های تعزیراتی که در موضوع لغو و توقف فعالیت در رابطه با افزایش نرخ سیمان تشکیل شده بود، مختومه شود.

وی اضافه کرد : همچنین انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مجاز شد با هماهنگی معاونت معدنی وزارت صنعت قیمت جدید انواع سیمان را خرداد ماه اعلام کند.

انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از ابتدای امسال قیمت انواع سیمان را 14 تا 22 درصد افزایش داده بود.


به خبر دقت کنین!
گفته عملا تا امروز به قیمت 93 میفروختن! و از امروز به نرخ 92!
گفته از خرداد افزایش خواهیم داشت!....خیلی راهه نه؟!
........
به نظرم دولت فقط قصد داره از شوک روانی فاز دوم هدفمندی جلوگیری کنه.....و الا مگه میشه حاملای انرژی، حمل و نقل و و و افزایش قیمت پیدا کنن و مثلا سیمان افزایش قیمت نداشته باشه!
تا خرداد و یا حتی تیرماه راهی نیست

"heydar"
2014/04/29, 14:23
سیاست چماق به دستی اصلا جوابگو نیست
دولت قبل هم همین طور شد
اول نرخ ها بالا میرفت بعد تکذیب میشد بعد ار مدتی تایید میشد و مردم فهمیدند که به صحبت هایی که از جانب دولت صورت میگیرد توجه نکنند
این دولت هم راه دولت قبل را در دروغگویی در پیش گرفته است

mohammad reza66
2014/04/29, 16:31
سیاست چماق به دستی اصلا جوابگو نیست
دولت قبل هم همین طور شد
اول نرخ ها بالا میرفت بعد تکذیب میشد بعد ار مدتی تایید میشد و مردم فهمیدند که به صحبت هایی که از جانب دولت صورت میگیرد توجه نکنند
این دولت هم راه دولت قبل را در دروغگویی در پیش گرفته است
خر همون خر ، فقط پالونش عوض میشه

Nikooravesh
2014/04/30, 19:13
سلام دوستان من امروز به شرکت سیمان ایلام زنگ زدم بابت تایید فاکس اعلام شماره حساب بانک تجارت برای سود 160تومن که 16 خرداد واریز میشه درمورد افزایش نرخ سیمان پرسیدم گفت ما از فروردین با قیمتهای جدید که 20% اضافه شده داریم می فروشیم از یکی از آشناها که تو شرکت سیمان تهران کار می کنه پرسیدم همینو گفت از معاملات امروز ستران خودتون متوجه میشید سیمانیها این روزها فرصت خریدند.

roma.consis
2014/05/03, 01:10
خبری که امروز روی خبرگزاری ها قرار گرفت:

افزایش 20 درصدی نرخ سیمان/ پرداخت مابه‌التفاوت به انبوه‌سازان (http://www.mehrnews.com/detail/News/2283134)


افزایش 20درصدی نرخ سیمان (http://www.eghtesadonline.com/fa/content/44958/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-20%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b1%d8%ae-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86)

farbod 77
2014/05/03, 01:27
خبری که امروز روی خبرگزاری ها قرار گرفت:

افزایش 20 درصدی نرخ سیمان/ پرداخت مابه‌التفاوت به انبوه‌سازان (http://www.mehrnews.com/detail/News/2283134)


افزایش 20درصدی نرخ سیمان (http://www.eghtesadonline.com/fa/content/44958/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-20%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b1%d8%ae-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86)










این خبر مربوط به قبل است دولت افزایش قیمت را به رسمیت نشناخت

roma.consis
2014/05/03, 01:58
این خبر مربوط به قبل است دولت افزایش قیمت را به رسمیت نشناخت

تاریخ خبر مال همین امروز است

amirabbas2011
2014/05/03, 07:52
افزایش 20 درصدی نرخ سیمان/ پرداخت مابه‌التفاوت به انبوه‌سازان


رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت سیمان، گفت: قرار شده است که شرکت عمران پردیس 60 هزار تومان به ازای هر مترمربع به انبوه سازان بپردازد تا ساخت پروژه های مسکن مهر پردیس سرعت بگیرد.ایرج رهبر در گفتگو با مهر در خصوص افزایش نرخ مصالح ساختمانی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت سیمان حداقل 20 درصد افزایش پیدا کرده است و مابقی مصالح ساختمانی هم به زودی با افزایش قیمت مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر ماشین آلاتی که در کارگاه های ساختمانی مشغول کار هستند هم به دلیل افزایش نرخ سوخت گران تر می شوند، بیان کرد: دستمزد کارگر هم از سال گذشته تاکنون 25 درصد افزایش داشته است که تمامی اینها در قیمت نهایی موثر است.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه همواره در حال تغییر و تحول اقتصادی هستیم، گفت: در حالی قیمت ها افزایش پیدا می کند که دولت اجازه افزایش قیمت در پروژه های مسکن مهر را به ما نمی دهد.

رهبر در خصوص پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر در پروژه های پردیس، اظهار داشت: انبوه سازان به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سال گذشته رقمی را که دولت در دستورالعمل شماره 3 مطرح کرده بود، نمی پیرفتند اما در آخرین جلسه ای که انجام شد، مطرح کردیم که فعلا همان رقم را به ما بپردازند تا پروژه ها را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه قرار شده است که به ازای هر پروژه مبلغی که باید افزایش پیدا کند، مشخص شود، بیان کرد: ما در تفسیر قیمت با شرکت عمران اختلاف داشتیم که آنها موافقت کردند تا پروژه ها را تفکیک شرایط بررسی کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه رقمی که در حال حاضر قرار است پرداخت شود همان 100 هزار تومان به ازای هرمترمربع است، گفت: از این رقم 40 هزار تومان که در دستورالعمل شماره یک و دو پردخت شده است بنابراین 60 هزار تومان باقی می ماند که به انبوه سازان پرداخت می شود.

رهبر با بیا اینکه البته این رقم ها برای ما قابل قبول نیست، افزود: وقتی فقط قیمت میلگرد از یک هزار تومان به 2300 تومان افزایش پیدا کرده است افزایش 60 هزار تومانی منطقی نیست.

وی با انتقاد از بوروکراسی اداری در دولت که پرداخت ها را با چندماه تاخیر انجام می گیرد، بیان کرد: دولت اعلام می کند که بخش خصوصی وارد پروژه ها شود و در مدت یکساله کار را به اتمام برساند اما در سیستم اداری کوچکترین دستور چندماه طول می کشد.

خسته
2014/05/03, 08:39
منبع کجاست دوستان؟؟؟؟

علیرضا123
2014/05/03, 12:40
منبع افزایش نرخ سیمان مصالح فروشی سر خیابون هستش....کسی دوست داشت میتونه بره قیمت بگیره /.:biggrinsmiley.:/
اگر هم کسی منبع افزایش نرخ سیمان را رسانه ای شده و بی شک و تردید و مطمئن میخواد....تا چند روز اینده که خریدهاشون تکمیل میشه حتما منابع موثق ،خبرش را تایید خواهند کرد...
امروز سکارون سپاهان و سکرما فرصت مسلم خرید بودند.....البته سکرما یکم حجم معاملاتش پایینه.اما از لحاظ بنیادی خوبه...
البته در چند روز اینده این گروه نوسانی خواهد بود و به کرات فرصت خرید پیش میاد....ولی هفته بعد را خیلی بعید میدونم.

m_akbari11
2014/05/13, 13:13
در گروه سیمانی 2 خبر بسیار مهم داشتیم ، از طرفی صادراتی سیمان با افزایش نرخ همراه شد که این اتفاق مثبت قلمداد شد اما از طرف دیگر گفته شد کشور عراق مانع از ورود سیمان ایران به این کشور شده و به عبارت دیگر صادرات به عراق نا ممکن شده بنابراین سیمانی هایی که سمت غرب بودند منفی شدند و در این بین سیمان خاش با توجه به تعدیل مثبت 12% که داده بود مثبت معامله شد . ما عمدتا" از سمت شمال و غرب سیمان صادر می کنیم ، سمازن و سشمال از سیمانی های شمالی هستند اما سکرد ، سغرب و سیلام تا حدی از بروز این خبر نگران بودند که منفی دیده شدند .

محمد یزدی
2014/05/13, 18:04
در گروه سیمانی 2 خبر بسیار مهم داشتیم ، از طرفی صادراتی سیمان با افزایش نرخ همراه شد که این اتفاق مثبت قلمداد شد اما از طرف دیگر گفته شد کشور عراق مانع از ورود سیمان ایران به این کشور شده و به عبارت دیگر صادرات به عراق نا ممکن شده بنابراین سیمانی هایی که سمت غرب بودند منفی شدند و در این بین سیمان خاش با توجه به تعدیل مثبت 12% که داده بود مثبت معامله شد . ما عمدتا" از سمت شمال و غرب سیمان صادر می کنیم ، سمازن و سشمال از سیمانی های شمالی هستند اما سکرد ، سغرب و سیلام تا حدی از بروز این خبر نگران بودند که منفی دیده شدند .

لطفا لینک خبر ممانعت از ورود سیمان ایران به عراق!!!!!!!!!! .درعمل تا 5 6 سال دیگه همچین اتفاقی بعید به نظر میاد

amirabbas2011
2014/05/14, 00:12
سخزر : در مجمع عادی سالیانه با توجه به اینکه در سال مالی گذشته به 765ریال سود دست یافته بود،باتقسیم سود 800 ریالی به نوعی از محل انباشته هم سود تقسیم نمود

amirabbas2011
2014/05/14, 00:24
در مجمع عادی سالیانه سصوفی با تقسیم سود 560 ریال به ازاء هر سهم موافقت شد

ایرج اکبری
2014/05/18, 11:45
دبیر انجمن سیمان در گفت‌وگو با فارس خبر داد
رایزنی برای قیمت‌گذاری جدید سیمان/ رشد ۲۲ درصدی هزینه تولید
دبیر انجمن سیمان با بیان اینکه بررسی‌ها برای تعیین قیمت جدید سیمان در حال انجام است، گفت: تقاضای ما رشد بیش از 22 درصدی قیمت سیمان است اما با افزایش 14 تا 22 درصدی قبل نیز مشکلی نخواهیم داشت.
خبرگزاری فارس: رایزنی برای قیمت‌گذاری جدید سیمان/ رشد ۲۲ درصدی هزینه تولید

عبدالرضا شیخان در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قیمت سیمان از 9 اردیبهشت امسال به قیمت‌های سال 92 برگشته است، اظهار داشت: فقط افزایش 2 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت سیمان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه طبق توافق با وزارت صنعت، قرار شد قیمت سیمان تا خرداد ماه تغییر نکند، افزود: در حال انجام بررسی و کارشناسی در مورد هزینه تمام شده تولید سیمان هستیم و در این مورد جلساتی با مدیران مالی کارخانه‌های سیمان تشکیل شده است.

شیخان تصریح کرد: طبق برآوردها، هزینه‌های تولید سیمان بیش از 22 درصد افزایش یافته و تقاضای ما رشد بیش از 22 درصدی قیمت سیمان است، اما اگر همان افزایش 14 تا 22 درصدی قبل نیز اعمال شود، مشکل زیادی نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، اواخر سال گذشته قیمت سیمان با مصوبه انجمن سیمان بین 14 تا 22 درصد بر اساس نوع سیمان، افزایش یافت ولی این رشد قیمت با مخالفت وزارت صنعت مواجه و قرار شد سیمان با قیمت قبلی عرضه شود.

انتهای پیام/م

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930228000274#sthash.hNLJdEgV.dpu f

علیرضا123
2014/05/18, 12:06
دبیر انجمن سیمان در گفت‌وگو با فارس خبر داد
رایزنی برای قیمت‌گذاری جدید سیمان/ رشد ۲۲ درصدی هزینه تولید
دبیر انجمن سیمان با بیان اینکه بررسی‌ها برای تعیین قیمت جدید سیمان در حال انجام است، گفت: تقاضای ما رشد بیش از 22 درصدی قیمت سیمان است اما با افزایش 14 تا 22 درصدی قبل نیز مشکلی نخواهیم داشت.
خبرگزاری فارس: رایزنی برای قیمت‌گذاری جدید سیمان/ رشد ۲۲ درصدی هزینه تولید

عبدالرضا شیخان در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قیمت سیمان از 9 اردیبهشت امسال به قیمت‌های سال 92 برگشته است، اظهار داشت: فقط افزایش 2 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت سیمان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه طبق توافق با وزارت صنعت، قرار شد قیمت سیمان تا خرداد ماه تغییر نکند، افزود: در حال انجام بررسی و کارشناسی در مورد هزینه تمام شده تولید سیمان هستیم و در این مورد جلساتی با مدیران مالی کارخانه‌های سیمان تشکیل شده است.

شیخان تصریح کرد: طبق برآوردها، هزینه‌های تولید سیمان بیش از 22 درصد افزایش یافته و تقاضای ما رشد بیش از 22 درصدی قیمت سیمان است، اما اگر همان افزایش 14 تا 22 درصدی قبل نیز اعمال شود، مشکل زیادی نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، اواخر سال گذشته قیمت سیمان با مصوبه انجمن سیمان بین 14 تا 22 درصد بر اساس نوع سیمان، افزایش یافت ولی این رشد قیمت با مخالفت وزارت صنعت مواجه و قرار شد سیمان با قیمت قبلی عرضه شود.

انتهای پیام/م

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930228000274#sthash.hNLJdEgV.dpu f

یک چند روز دیگه پول میاد پشت سهمهای سیمانی.....نمیدونم چرا همه عادت دارند تو صف خرید سهم بخرند....فقط یکم دیگه شاخص سیمان باید اصلاح کنه....تا کف بزنه و برگرده.....

ابوذر
2014/05/18, 14:12
سیمان غرب که سال گذشته 75 تومان سود داده بود امسال در مجمع 145 تومان تقسیم کرده آن هم در سالی که (92)وضع اقتصادی وعمرانی بسیار خراب بوده در حالی که امسال بهتر شده وافزایش قیمت برای صادرات هم گرفته اند

جعفرزاده
2014/05/19, 07:56
عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهارات اخیر نایب رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی مبنی بر سهم 50 تا 60 درصدی سیمان در هزینه ساخت مسکن اظهار کرد: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنیم. براساس بررسی‌های انجام شده سهم سیمان در قیمت تمام شده ساخت یک مسکن معمولی بین 1.2 تا 4.2 درصد است و اینکه گفته می‌شود سهم سیمان در هزینه ساخت مسکن 50 تا 60 درصد است حرف غلطی محسوب می‌شود .



وی گفت: قیمت تمام شده ساخت یک ساختمان معمولی توسط انبوه‌سازان را اگر متری 450 هزار تومان در نظر بگیریم برای هر مترمربع ساخت یک ساختمان سه کیسه سیمان نیاز است که اگر قیمت هر کیسه 5500 تومان باشد مجموع ارزش سه کیسه 16 هزار و 500 تومان می‌شود که در مقابل هزینه 450 هزار تومانی عدد چندانی محسوب نمی‌شود .



شیخان افزود: قیمت سیمان تاثیر چندانی در هزینه تمام شده ساخت مسکن ندارد و بیشتر هزینه ساخت و ساز مسکن مربوط به بخش نازک‌کاری و هزینه دستمزد است .



دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه براساس آخرین توافق انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت سیمان به قیمت سال گذشته بازگشته و تنها افزایش دو درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قیمت سیمان در سال جاری اعمال شده است، افزود: به طور کلی مصالح ساختمانی مانند سیمان، گچ و آجر در قمیت تمام شده ساختمان چندان تاثیرگذار نیستند .



وی همچنین از اعلام نرخ جدید سیمان در خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: براساس توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دادیم و همچنین دستور معاون اجرایی رئیس جمهوری کلیه پرونده‌های تعزیراتی کارخانه‌های سیمان مختومه اعلام شده و خوشبختانه هیچ کارخانه‌ای بابت افزایش قیمت تعزیراتی و جریمه نشده است .



شیخان افزود: پرونده‌هایی که نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده بود طبق توافق نامه انجام شده مختومه اعلام شده است.

مسعود اب
2014/05/21, 23:12
اعلام قیمت جدید؛ شنبه آینده سیمان تا 22 درصد گران می‌شود؟ (http://www.eghtesadonline.com/fa/content/47155/%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%a7-22-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af%d8%9f) http://forums.boursy.com/imported/2014/05/20140521105256cb13920228111804610543753-1.jpg (http://www.eghtesadonline.com/PooyaSoftPublisher/Storage/Images/20140521105256cb-13920228111804610543753.jpg)
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از تعیین تکلیف قیمت سیمان تا سه روز آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد تولید کنندگان همان افزایش 14 تا 22 درصد است.

عبدالرضا شیخان، با اعلام این که قیمت نهایی سیمان شنبه (3 خردادماه)در جلسه تولیدکنندگان سیمان با نمایندگان وزارت صنعت تعیین خواهد شد، اظهار داشت: پیشنهاد تولیدکنندگان همان افزایش 14 تا 22 درصد است که امیدواریم در روند این جلسه به تصمیم نهایی دست پیدا کنیم و قیمت های معقولی برای سیمان تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت سیمان صادارتی نیز همچنان در دست بررسی بوده و ارتباط زیادی با قیمت سیمان داخلی دارد، افزود: براساس توافقات انجام شده با وزارت صنعت مقرر بود تا خردادماه افزایش قیمتی در سیمان اعمال نگردد اما چون زمان مشخصی در خردادماه تعیین نشده بود جلسه شنبه برای تعیین قیمت نهایی سیمان برگزارمی شود.

به نقل از تسنیم، اوایل اردیبهشت ماه سال جاری انجمن صنفی کارفرمایان سیمان به استناد توافق نامه اردیبهشت ماه سال 92 اقدام به افزایش قیمت سیمان نمود که این امر با مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت روبه رو شد. البته پس از بحث و بررسی، وزارت صنعت در نهایت افزایش قیمت سیمان را قانونی اعلام کرد اما به واسطه اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها از انجمن کارفرمایان سیمان درخواست کرد تا برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها قیمت سیمان را افزایش ندهند.

همچنین طبق توافقات انجمن صنفی سیمان با وزارت صنعت، پرونده های تعزیراتی که برای کارخانجات سیمان به دلیل افزایش قیمت تشکیل شده بود نیز مختومه شد.

rajabnejad
2014/05/24, 11:16
به گزارش پرشین تحلیل ، به نقل از عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره جلسه امروز تولیدکنندگان سیمان و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف قیمت سیمان داخلی، اظهار داشت: علی رغم آمادگی تولیدکنندگان سیمان این جلسه به دلیل غیبت نمایندگان وزارت صنعت به تعویق افتاد .

وی با اشاره به اینکه عدم تعیین قیمت سیمان داخلی باعث شده تا نتوانیم به قیمت نهایی سیمان صادراتی دست پیدا کنیم، افزود: هدف ما افزایش قیمت سیمان صادارتی است اما تا زمانی که قیمت سیمان در داخل کشور ارزان باشد مشتریان تمایلی به خرید سیمان صادارتی گران نخواهند داشت .

به گزارش تسنیم، عبدالرضا شیخان پیش‌تر به خبرگزاری تسنیم گفته بود: قیمت نهایی سیمان شنبه (3 خردادماه) در جلسه تولیدکنندگان سیمان با نمایندگان وزارت صنعت تعیین خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد تولیدکنندگان همان افزایش 14 تا 22 درصد است،گفته بود امیدواریم در روند این جلسه به تصمیم نهایی دست پیدا کنیم و قیمت های معقولی برای سیمان تعیین شود.

وحید 20
2014/05/25, 09:20
تعین تکلیف قیمت سیمان تا نیمه خرداد/چهارشنبه؛زمان برگزاری جلسه بعدی سیمانی ها با دولت (بورس24)

rasoul2003
2014/05/25, 12:13
تعین تکلیف قیمت سیمان تا نیمه خرداد/چهارشنبه؛زمان برگزاری جلسه بعدی سیمانی ها با دولت (بورس24)

منظور 4شنبه همین هفته است؟

amirabbas2011
2014/05/26, 00:26
به گفته عبدالرضا شیخان جلسه بعدی درچهارشنبه یا پنج شنبه هفته جاری برگزار میشودشیخان ادامه دادبااین وجود گمان می کنم تانیمه خرداد ماه نرخ سیمان را تعیین تکلیف کنیم

وحید 20
2014/05/26, 10:09
منظور 4شنبه همین هفته است؟
بنظر میرسه بله

وحید 20
2014/05/26, 10:10
قاضی‌پور:
مجلس با هر گونه افزایش قیمت سیمان مخالف است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان این که مجلس با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف است، گفت: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت است نه سندیکای سیمان.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه درمجلس ، به نشست شب گذشته برخی نمایندگان با سندیکای کارخانجات سیمان در یکی از هتل‌های تهران اشاره کرد و گفت: این نشست به منظور افزایش قیمت سیمان تشکیل شده بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: این کمیسیون و نمایندگان با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف هستند.

قاضی‌پور افزود: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است نه سندیکای سیمان.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر گونه افزایش قیمت طبق قانون و به مصلحت کشور باشد. /
http://www.icana.ir/Fa/News/255585

agahi
2014/05/26, 10:32
اين نادر قاضي پور بدنبال فلج كردن اقتصاد ايران است اول پتروشيمي ها و الان سيمان ( خدا ميدونه چه نيتي داره ) ، ما اگر در انتخابات حضور آگاهانه داشته باشيم يك احمق مثل اين گوساله الان نبايد نماينده مي شد.

جواد مهرابی
2014/05/26, 12:49
اين نادر قاضي پور بدنبال فلج كردن اقتصاد ايران است اول پتروشيمي ها و الان سيمان ( خدا ميدونه چه نيتي داره ) ، ما اگر در انتخابات حضور آگاهانه داشته باشيم يك احمق مثل اين گوساله الان نبايد نماينده مي شد.

یکی نیست به اینا بگه شما 25% حقوق کارگر رو بردید بالا- گاز رو هم 40% بردید بالا برق هم 30تا40% بردید بالا مازوت هم 30% بردید بالا کرایه حمل و نقلم 25% رفت بالا، به سیمان هم افزایش نرخ نمیدید
، دوستی چنینی نماینده های نادانی با مردم به مثال دوستی خاله خرسه می ماند. دارد به مردم خوبی می کند خوب نادان داری ریشه صنعت سیمان رو با تبر میزنی، کاری که کل دنیا با تحریماش نتونست بکنه، احمق سیمان ارزان پولش تو جیب دلال عراقی میره که سیمان تنی 250000تومن رو بهش تقدیم میکنی 140000تومن.... کارخونه با ابت هرتن سیمان 20000تومن سود میکنه دلال عراقی بابت هرتن 110000 تومن .

علیرضا123
2014/05/26, 13:36
قاضی‌پور:
مجلس با هر گونه افزایش قیمت سیمان مخالف است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان این که مجلس با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف است، گفت: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت است نه سندیکای سیمان.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه درمجلس ، به نشست شب گذشته برخی نمایندگان با سندیکای کارخانجات سیمان در یکی از هتل‌های تهران اشاره کرد و گفت: این نشست به منظور افزایش قیمت سیمان تشکیل شده بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: این کمیسیون و نمایندگان با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف هستند.

قاضی‌پور افزود: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است نه سندیکای سیمان.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر گونه افزایش قیمت طبق قانون و به مصلحت کشور باشد. /
http://www.icana.ir/Fa/News/255585

اصلا کاری به سیمان و افزایش نرخش ندارم....تا حالا تو زندگیم هم به کسی رای ندادم.....فقط کسایی که میرند رای میدند....به یکی رای بدند که دیگه تا این حد حیوون نباشه...چند وقت پیش اورده بودندش تو تلوزیون برای مناظره....فقط زر مفت میزد....من نمیدونم کسی که رای میده نباید ذره ای به شعور طرف هم نگاه کنه....

جواد مهرابی
2014/05/26, 14:56
با سلام خدمت دوستان

یه تحلیل شخصی دارم در رابطه با سیمانی ها که بعد از آزاد سازی نرخ سیمان به قیمت های زیر میرسند.

این تحلیل رو امروز که سیمانی ها منفی بودند گذاشتم و اطمینان دارم سیمانی ها یک روز به این قیمت ها میرسند

این تحلیل اگرچه زیاد زمان برده ولی عاری از خطا نیست ولی به واقعیت نزدیکه .

جواد مهرابی - خرداد93

قیمت ها به تومان می باشد.

نام شرکت *قیمت هر سهم درصورت آزاد سازی درصد رشد
ستران 1880 329%
سکارون 2160 250%
ساراب 1200 346%
سبزوا 901 574%
سقاین 8345 291%
سبهان 8264 180%
سفارس 1115 262%
سپاها 1050 402%
سغرب 1875 259%
سهگمت 2126 305%
سخاش 3420 339%
سفانو 1597 243%
سرود 1850 317%
سدور 6750 384%
ساروم 2138 298%
سصوفی 1636 374%
سیلام 1964 224%
سکرد 1597 231%
سکرما 3268 294%
سمازن 4927 213%
سخزر 2289 391%
سفار 1516 231%
سشمال؟ 1110 347%
سصفها 2250 153%
سبجنو 2066 328%
ساربیل 3536 236%
سدشت 904 223%
سهرمز 3570 264%[/SIZE][/B][/B][/CENTER]

محمد یزدی
2014/05/26, 21:15
لینک خبر (http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930305001435#sthash.qz5a9YZ9.dpu f)

وی(نعمت زاده ) در خصوص قیمت سیمان نیز تاکید کرد: عوامل تشکیل‌دهنده سیمان تغییر پیدا کرده است و کارخانجات تقاضای افزایش قیمت دارند بنابراین سازمان حمایت گزارشاتی را تهیه می‌کند تا تولید هم به صرفه باشد.

peyman_zdfy
2014/05/26, 21:26
مطمئن باشید سرانجام مانند گروه خدرو، با افزایش قیمت گروه سیمان نیز موافقت خواهد شد منتها دیگه تا ان موقع دیر میشه برای خرید!
قاضی‌پور:
مجلس با هر گونه افزایش قیمت سیمان مخالف است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان این که مجلس با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف است، گفت: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت است نه سندیکای سیمان.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه درمجلس ، به نشست شب گذشته برخی نمایندگان با سندیکای کارخانجات سیمان در یکی از هتل‌های تهران اشاره کرد و گفت: این نشست به منظور افزایش قیمت سیمان تشکیل شده بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: این کمیسیون و نمایندگان با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف هستند.

قاضی‌پور افزود: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است نه سندیکای سیمان.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر گونه افزایش قیمت طبق قانون و به مصلحت کشور باشد. /
http://www.icana.ir/Fa/News/255585

peyman_zdfy
2014/05/26, 21:32
امروز حقوقی 84 درصد سیمان بهبهان رو جمع کرد ،پس قطعا مطمئن باشید قطعا از قبل میدونند که قیمت سیمان افزایش پیدا میکنه (http://www.tsetmc.com/Loader.aspx?ParTree=151311&i=32525655729432562)

جواد مهرابی
2014/05/26, 22:18
وی در خصوص قیمت سیمان نیز تاکید کرد: عوامل تشکیل‌دهنده سیمان تغییر پیدا کرده است و کارخانجات تقاضای افزایش قیمت دارند بنابراین سازمان حمایت گزارشاتی را تهیه می‌کند تا تولید هم به صرفه باشد. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930305001435#sthash.qz5a9YZ9.Ggw bE7ld.dpuf

peyman_zdfy
2014/05/26, 22:32
شک نکنید سرانجام مانند گروه خودرو، با افزایش قیمت گروه سیمان نیز موافقت خواهد شد منتها دیگه تا ان موقع دیر میشه برای خرید!

مسعود اب
2014/05/28, 23:35
پایان جلسه فعالان صنعت سیمان با معاونت معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت


محمد اتابک در پایان جلسه امروز فعالان صنعت سیمان با معاونت معدنی وزارت صنتع و معدن و تجارت گفت: جلسه خوبی با مدیران وزاتخانه و اعضای اصلی انجمن صنفی کارخانجات صنعت سیمان در محل معاونت معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت برگزار و قرار شد طی هفته آینده جمع بندی نهایی برای تعدیل نرخ سیمان به تصویب اعضا برسد.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز ، سیمانی ها تا حدود زیادی به تفاهم نهایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده اند،عنوان کرد:مطابق دستور مهندس نعمت زاده موضوع بررسی قیمت سیمان به دکتر سرقینی معاونت معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت واگذار شده و جلسه امروز اعضای انجمن صنفی سیمان نیز در حضور وی با دستاوردهای مثبتی همراه بود. هر چند رییس انجمن صنفی کارخانجات صنعت سیمان از نهایی شدن موضوع تعدیل نرخ جدید سیمان در هفته آینده خبر داده اما از اعلام نحوه تعدیل قیمت ها تا پیش از اعلام نتیجه نهایی صرفه نظر کرده است.

غفران
2014/05/29, 11:28
قاضی پور: مجلس با هر گونه افزایش قیمت سیمان مخالف است
معدن24: عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این که مجلس با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف است، گفت: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت است نه سندیکای سیمان.
"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به نشست شب گذشته برخی نمایندگان با سندیکای کارخانجات سیمان در یکی از هتل‌های تهران اشاره کرد و گفت: این نشست به منظور افزایش قیمت سیمان تشکیل شده است. عضو کمیسیون صنایع گفت: این کمیسیون و نمایندگان با هرگونه افزایش قیمت سیمان مخالف هستند. قاضی‌پور خاطر نشان کرد: افزایش قیمت سیمان از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است نه سندیکای سیمان. وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم هر گونه افزایش قیمت طبق قانون و به مصلحت کشور باشد.













کد خبر :
14262
تاریخ انتشار :
۱۳۹۳/۳/۷ ساعت 9 : 16


منبع :
باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید :

مسعود اب
2014/05/30, 13:48
رایزنی برای قیمت‌گذاری جدید سیمان در داخل (http://www.eghtesadonline.com/fa/content/47990/%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa%e2%80%8c%da%af%d8%b0%d8%a 7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84) افزایش ۴ دلاری قیمت سیمان صادراتی از مرزهای شمالی رئیس انجمن سیمان از افزایش ۳ تا ۴ دلاری قیمت هر تن سیمان صادراتی از مرزهای شمالی کشور خبر داد و گفت: در مورد قیمت‌گذاری جدید سیمان قابل عرضه در داخل نیز در حال رایزنی با وزارت صنعت هستیم.
عبدالرضا شیخان اظهار داشت: قیمت سیمان صادراتی ایران به کشورهای حوزه CIS بین 3 تا 4 دلار افزایش یافت و در حال حاضر متوسط قیمت صادراتی هر تن سیمان ایران به این منطقه 145 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در مرزهای عراق مشکلاتی برای صادرات سیمان ایران وجود دارد، گفت: در حال رایزنی برای حل این مشکلات هستیم تا بعد از آن، قیمت‌گذاری جدید در این منطقه نیز انجام شود.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از فارس ،شیخان با اشاره به برگزاری جلساتی با مسئولان وزارت صنعت در مورد قیمت‌گذاری جدید سیمان، اظهار داشت: امیدواریم طی هفته آینده در این باره به نتیجه مشخصی برسیم.

agahi
2014/05/31, 17:36
http://www.ana.ir/Home/Single/86862
مذاکره تولید کنندگان سیمان و وزارت صنعت برای اعلام زمان افزایش قیمت؛

دبیر انجمن صنفی‌کارفرمایان صنعت سیمان: افزایش قیمت سیمان قطعی است

مسعود اب
2014/05/31, 20:42
سیمان هفته آینده گران می‌شود؟ (http://www.eghtesadonline.com/fa/content/48094/%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af%d8%9f) دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از مثبت بودن نظر مسئولان وزارت صنعت برای افزایش قیمت سیمان سخن گفت و اعلام کرد: قیمت سیمان حداکثر اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد.
عبدالرضا شیخان، به جلسات کارشناسی فعالان صنعت سیمان با معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت سیمان اشاره کرد و اظهارداشت: هفته گذشته جلسات بسیار خوبی با مسئولان وزارت صنعت برگزار شد و تا حدودی نظرات آنها نیز بر افزایش قیمت سیمان مثبت بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت سیمان حداکثر اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد، افزود: در جلسه اخیر خود با مسئولان وزارت صنعت گزارش مفصلی از وضعیت صنعت سیمان مطرح شد که در ادامه علاوه بر منطقی بودن افزایش قیمت این محصولات صحبت هایی هم برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش مطرح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد: گزارشات تولیدکنندگان از وضعیت صنعت سیمان نشان از افزایش قیمت بیش از 22 درصد می‌دهد اما امیدواریم در جلسات خود با مسئولان وزارت صنعت به قیمت معقولی برای سیمان دست پیدا کنیم تا در راستای آن قیمت‌های صادارتی این محصول نیز تا حد معقولی مناسب تعیین شود.

وحید 20
2014/06/02, 13:20
عضو هیئت مدیره انجمن سیمان به ایسنا خبر داد:

افزایش قیمت سیمان بعد از تعطیلات خرداد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد: افزایش قیمت سیمان بعد از تعطیلات اواسط خرداد ماه اعلام می‌شود.

مرتضی لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت تعیین قیمت جدید سیمان توضیح داد: انجمن سیمان تصمیم گرفت با توافق با معاونت اجرایی رئیس جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در افزایش قیمت سیمان تاخیر بیاندازد. در همان جلسات توافق شد تا در پایان خرداد و یا اوایل تیر قیمت جدید سیمان اعلام شود.

وی افزود: در همین مدت انجمن سیمان با یکی از حسابرسان خبره کشور که در صنایع فولاد و خودروسازی نیز کار کرده قرارداد بست و در این راستا مستندات لازم در زمینه میزان افزایش نهاده‌های صنعت سیمان جمع‌آوری شد که طبق آن قیمت نهاده‌های سیمان حدود 25 درصد افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در پاسخ به این سوال که میزان افزایش قیمت سیمان چقدر خواهد بود؟ افزود: میزان پیشنهادی افزایش قیمت سیمان همان نرخ پیشنهادی اواخر سال قبل یعنی بین 14 تا 22 درصد است.

او با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید در کارخانه‌های سیمان اظهار کرد: ‌اخیرا در بازدیدی از کارخانه سیمان غرب متوجه شدم که پول قبض گاز این کارخانه در فروردین ماه امسال به 1.5 میلیارد تومان رسیده در حالی در فروردین ماه سال قبل این رقم 800 میلیون تومان بود. همچنین برخی از عوارض کارخانه در جریان هدفمندی‌ یارانه‌ها بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

لطفی تاکید کرد: صنعت سیمان توانسته اهداف توسعه خود را محقق کند و دولت برای ماندگاری این صنعت باید تصمیماتی را بگیرد که به حفظ اشتغال و رشد این صنعت کمک کند.

مسعود اب
2014/06/05, 01:38
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

نظر مثبت وزارت صنعت برای افزایش قیمت سیمان (http://namabourse.com/fa/news/51923/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86)


خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از مثبت بودن نظر مسئولان وزارت صنعت برای افزایش قیمت سیمان سخن گفت و اعلام کرد: قیمت سیمان حداکثر اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد.
عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به جلسات کارشناسی فعالان صنعت سیمان با معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت سیمان اشاره کرد و اظهارداشت: هفته گذشته جلسات بسیار خوبی با مسئولان وزارت صنعت برگزار شد و تا حدودی نظرات آنها نیز بر افزایش قیمت سیمان مثبت بود.
وی با اشاره به اینکه قیمت سیمان حداکثر اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد، افزود: در جلسه اخیر خود با مسئولان وزارت صنعت گزارش مفصلی از وضعیت صنعت سیمان مطرح شد که در ادامه علاوه بر منطقی بودن افزایش قیمت این محصولات صحبت هایی هم برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش مطرح شد.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد: گزارشات تولیدکنندگان از وضعیت صنعت سیمان نشان از افزایش قیمت بیش از 22 درصد می‌دهد اما امیدواریم در جلسات خود با مسئولان وزارت صنعت به قیمت معقولی برای سیمان دست پیدا کنیم تا در راستای آن قیمت‌های صادارتی این محصول نیز تا حد معقولی مناسب تعیین شود.

وحید 20
2014/06/07, 11:37
ادامه ابهام در قیمت جدید سیمان/ فردا جلسه سیمانی‌ها در وزارت صنعت برگزار می‌شود

در حالی پیشتر اعلام شده بود که قیمت جدید سیمان بعد از تعطیلات می‌شود که به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان هنوز نمی‌توان زمان مشخصی را برای اعلام قیمت جدید سیمان تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کش و قوس بر سر افزایش قیمت سیمان از اواخر سال گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه یافته است. اواخر سال قبل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش 14 تا 22 درصدی قیمت سیمان خبر داد. افزایشی که توسط کارخانه‌های سیمان در تعطیلات سال جدید اعمال شد.

در ادامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقابل افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن سیمان موضع‌گیری کرده و رسما این افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرد. اگرچه انجمن سیمان به استناد تفاهم نامه امضا شده بین این انجمن و وزارت صنعت افزایش قیمت را قانونی دانست.

در همین حال در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری براساس توافق انجام شده بین انجمن سیمان و وزارت صنعت قرار شد قیمت کارخانه‌های سیمانی به قیمتهای سال قبل بازگشته و در همان زمان اواخر خرداد و اوایل تیر ماه به عنوان زمان اعلام قیمت جدید سیمان تعیین شد.

با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی انجمن سیمان نیز پذیرفت تا همراهی لازم را با دولت انجام داده و فعلا از افزایش قیمت سیمان اجتناب کند. در همین حال توافق شد تا پرونده‌های تعزیراتی کارخانه‌های سیمانی نیز مختومه شوند. اگرچه در چند هفته اخیر برخی از کارخانه‌های سیمانی در استانهایی مانند همدان و بوشهر به دلیل آنچه تحت عنوان گرانفروشی اعلام شده جریمه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند.

در تازه‌ترین اظهارنظر هفته گذشته مرتضی لطفی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که قیمت جدید سیمان بعد از تعطیلات اعلام خواهد شد. به گفته وی قیمت تمام شده تولید سیمان براساس تازه‌ترین حسابرسی انجام شده حدود 25 درصد افزایش یافته اما نرخ پیشنهادی برای افزایش قیمت سیمان همان 14 تا 22 درصد سال قبل است.

در همین حال عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه هنوز قیمت جدید سیمان اعلام نشده است، اظهار کرد: فردا قرار است جلسه کارشناسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم و احتمالا در این جلسه مشخص خواهد شد که قیمت سیمان چقدر افزایش خواهد یافت و این افزایش قیمت چه زمانی اعمال خواهد شد.

ابهام در اعلام قیمت جدید سیمان از یک سو باعث بلاتکلیفی سهامداران شرکتهای سیمانی در بورس شده و از سوی دیگر بازار مسکن و سازندگان مسکن را در نیز انتظار نگه داشته است. در صورت افزایش قیمت سیمان به طور طبیعی ارزش سهام شرکت‌های سیمانی رشد خواهد داشت اما از سوی دیگر قطعا بازار مسکن نیز هرچند اندک تحت تاثیر افزایش قیمت سیمان قرار خواهد گرفت.

طرلان
2014/06/07, 22:41
سیمان شمال پیش بینی سال 93 اش را بیش از 50 درصد در کدال تعدیل مثبت داده است؛ که بیشتر این تعدیل از بابت فروش سهام سیمانی زیرمجموعه اش می باشد. این سیمانی هنوز در گزارش بودجه سال 93 افزایش نرخ سیمان را لحاظ نکرده و قیمت گاز و مازوت رو هم قبلا دست بالا گرفته است. یعنی هنوز بابت افزایش نرخ سیمان باید تعدیل مثبت قابل توجه دیگری بدهد.

http://forums.boursy.com/imported/2014/06/exciting-1.png

samanmba
2014/06/08, 12:49
با سلام
دوستان کسی از افزایش نرخ که امروز قرار بود اتفاق بیافته خبر نداره؟

rajabnejad
2014/06/08, 16:21
تعیین قیمت سیمان به چهارشنبه موکول شد



عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که جلسه امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل پیش‌آمدن جلسه مهم‌تر و فوری‌تری لغو شد، اظهار کرد: با این حساب دست کم تا چهارشنبه که جلسه برگزار خواهد شد، افزایش قیمت سیمان اجرایی نخواهد شد .



به گزارش ایسنا، انجمن سیمان اواخر سال قبل طی مصوبه‌ای از افزایش 14 تا 22 درصدی قیمت انواع سیمان خبر داد .



این درحالی است که اوایل امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت این افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرده و خواستار بازگشت قیمت کارخانه‌های سیمانی به قیمت‌های سال قبل شد .



طبق آخرین توافق انجام شده بین وزارت صنعت و انجمن سیمان قرار شد اعلام قیمت جدید سیمان تا پایان خرداد‌ماه یا اوایل تیرماه به تعویق بیفتد .



در تازه‌ترین اظهارنظر هفته گذشته مرتضی لطفی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که قیمت جدید سیمان بعد از تعطیلات اعلام خواهد شد. به گفته وی قیمت تمام شده تولید سیمان براساس تازه‌ترین حسابرسی انجام شده حدود 25 درصد افزایش یافته اما نرخ پیشنهادی برای افزایش قیمت سیمان همان 14 تا 22 درصد سال قبل است .



ابهام در اعلام قیمت جدید سیمان از یک سو باعث بلاتکلیفی سهامداران شرکتهای سیمانی در بورس شده و از سوی دیگر بازار مسکن و سازندگان مسکن را در نیز انتظار نگه داشته است. در صورت افزایش قیمت سیمان به طور طبیعی ارزش سهام شرکت‌های سیمانی رشد خواهد داشت اما از سوی دیگر قطعا بازار مسکن نیز هرچند اندک تحت تاثیر افزایش قیمت سیمان قرار خواهد گرفت.

غفران
2014/06/08, 17:08
تعرفه گمرکی صادرات سیمان گران شد مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد با اعلام اینکه میزان تعرفه گمرکی سیمان صادراتی ایران به تاجیکستان ۱۸ دلار در هر تن افزایش یافت،گفت: این تصمیم باعث شده تا مشکلات متعددی برای صادرکنندگان ایرانی سیمان در بازار تاجیکستان ایجاد شود. . http://forums.boursy.com/imported/2014/06/nerkhbox_album_132-1.jpg (http://www.nerkhbox.com/photo-news/14103/-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF.html)
جهت مشاهده تصوير در سايز واقعي بر روي تصوير كليك نمايد
یکشنبه ، ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
زمان : ۱۴:۴۶:۲۹
منبع : تسنيم
ابراهیم غلامزاده با گلایه از اینکه اخیراً میزان تعرفه گمرکی سیمان صادراتی ایران به تاجیکستان 18 دلار در هر تن افزایش یافته، اظهارداشت: این افزایش در حالی اتفاق افتاده است که تعرفه سیمان صادارتی پاکستان به تاجیکستان فقط افزایش 8 دلار در هر تن بیشتر شد.
وی افزود: پیش از اتخاذ این تصمیم، صادرکنندگان ایرانی و پاکستانی، تعرفه گمرکی یکسان پرداخت می‌کردند.
مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد با درخواست از مسئولین برای پیگیری این موضوع، تصریح کرد: تعیین تعرفه گمرکی نابرابر در بازار تاجیکستان باعث شده تا مشکلات متعددی برای صادرکنندگان سیمان به وجود آید که در همین ارتباط وزارت صنعت، معدن و تجارت به اضافه وزارت امورخارجه می توانند در کنار اتاق بازرگانی اقدامات لازم را انجام دهند.

مسعود اب
2014/06/13, 13:09
http://forums.boursy.com/imported/2014/06/default-1.gif




فارس: کشف 450 تن سیمان احتکار شده در نهاوند
: عنوان


1393/03/19
: تاریخ انتشار


رضا سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در گشت مشترک سیار تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند 450 تن سیمان پاکتی احتکار شده در انبار کشف شد.

وی افزود: بر حسب گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند و صورتجلسه اداره نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی و بازرس اداره صنعت معدن و تجارت نهاوند پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان خاطرنشان کرد: شعبه مربوطه پس از انجام تشریفات قانونی و صدور رأی مقتضی متهم پرونده را علاوه بر الزام به فروش کالای احتکار شده به نرخ رسمی به پرداخت 59 میلیون و 400 هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد
رضا سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در گشت مشترک سیار تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند 450 تن سیمان پاکتی احتکار شده در انبار کشف شد.
وی افزود: بر حسب گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند و صورتجلسه اداره نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی و بازرس اداره صنعت معدن و تجارت نهاوند پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان خاطرنشان کرد: شعبه مربوطه پس از انجام تشریفات قانونی و صدور رأی مقتضی متهم پرونده را علاوه بر الزام به فروش کالای احتکار شده به نرخ رسمی به پرداخت 59 میلیون و 400 هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930318001136#sthash.F4e4Ru3w.dpu f

مسعود اب
2014/06/13, 13:10
http://forums.boursy.com/imported/2014/06/default-1.gif




خبر: صادرات سيمان به بيش از 3 ميليون و 460هزارتن رسيد
: عنوان


1393/03/21
: تاریخ انتشار


دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران گفت: در 2 ماهه منتهی به اردیبهشت امسال 3 میلیون و 468هزارو 245تن سیمان به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران(شاتا)؛ عبدالرضا شیخان با اعلام این خبر، افزود: از کل صادرت سیمان و کلینکر در 2ماهه گذشته 2 میلیون و 546 هزار و 484 تن به سیمان و 921 هزارو 761 تن به کلینکر اختصاص دارد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: صادرات سیمان در اردیبهشت امسال به خارج از کشور به یک میلیون و 411هزار و 182 تن و صادرات کلینکر به مرز 625 هزار و 393 تن رسید.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در پایان گفت: سیمان توزیع شده به جامعه مصرف داخلی در 2ماهه گذشته در داخل کشور بالغ بر 8 میلیون و 739هزار و 199 تن بوده است .

وحید 20
2014/06/13, 15:57
قیمت جدید سیمان همچنان نامعلوم

ابهام و چانه زنی درباره قیمت جدید سیمان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که پیشتر اعلام شده بود بعد از تعطیلات خرداد ماه قیمت جدید سیمان اعلام می شود هنوز این اتفاق رخ نداده و تولیدکنندگان فعلا موفق نشده اند مجوز رسمی افزایش قیمت سیمان را از دولت دریافت کنند.

قرار بود یکشنبه هفته قبل سیمانی ها جلسه ای درباره قیمتهای جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشند که این جلسه لغو و به روز چهارشنبه هفته گذشته موکول شد اما این جلسه نیز گویا نتیجه قطعی درباره قیمت جدید سیمان نداشته است.

انجمن سیمان اواخر سال قبل طی مصوبه‌ای از افزایش 14 تا 22 درصدی قیمت انواع سیمان خبر داد.

این درحالی است که اوایل امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت این افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار بازگشت قیمت کارخانه‌های سیمانی به قیمت‌های سال قبل شد.

طبق آخرین توافق انجام شده بین وزارت صنعت و انجمن سیمان قرار شد اعلام قیمت جدید سیمان تا پایان خرداد‌ماه یا اوایل تیرماه به تعویق بیفتد.

در تازه‌ترین اظهارنظر هفته گذشته مرتضی لطفی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که قیمت جدید سیمان بعد از تعطیلات نیمه خرداد اعلام خواهد شد.

به گفته وی قیمت تمام شده تولید سیمان براساس تازه‌ترین حسابرسی انجام شده حدود 25 درصد افزایش یافته اما نرخ پیشنهادی برای افزایش قیمت سیمان همان 14 تا 22 درصد سال قبل است.

ابهام در اعلام قیمت جدید سیمان از یک سو باعث بلاتکلیفی سهامداران شرکتهای سیمانی در بورس شده و از سوی دیگر بازار مسکن و سازندگان مسکن را در نیز انتظار نگه داشته است. در صورت افزایش قیمت سیمان به طور طبیعی ارزش سهام شرکت‌های سیمانی رشد خواهد داشت اما از سوی دیگر قطعا بازار مسکن نیز هرچند اندک تحت تاثیر افزایش قیمت سیمان قرار خواهد گرفت.

مشخص نیست دلیل ابهام در قیمتگذاری سیمان به دلیل مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با میزان پیشنهادی افزایش قیمت سیمان از سوی انجمن تولیدکنندگان سیمان بوده یا اینکه این وزارتخانه مقطع کنونی را برای افزایش قیمت سیمان مناسب نمی داند.

Aiming
2014/06/16, 09:02
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با تسنیم:

سیمان اول تیر گران می‌شود



خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از اعلام قیمت های جدید سیمان در اول تیرماه خبرداد.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه قیمت های جدید سیمان اول تیرماه اجرایی خواهد شد، اظهارداشت: قرار بود پیش از تیر ماه قیمت های جدید اعلام شود اما تولیدکنندگان سیمان طی جلسات مختلف تصمیم گرفته‌اند برای جلوگیری از بروز رانت در بازار سیمان در روزهای پایانی خردادماه قیمت‌های جدید را اعلام کنند.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد:طی جلسات مختلف با نمایندگان وزرات صنعت، معدن و تجارت موضوع افزایش قیمت سیمان مورد موافقت قرار گرفته است اما هنوز در رقم افزایش به توافق نرسیده ایم؛ ولی به طور حتم تا اول تیرماه رایزنی ها انجام و قیمتهای جدید سیمان در بازار اعلام می شود.

پیش از این شیخان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، به جلسات کارشناسی فعالان صنعت سیمان با معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت سیمان اشاره کرده و گفته بود: در طول هفته های اخیر جلسات بسیار خوبی با مسئولان وزارت صنعت برگزار شده است به طوری که نظرات آنها نیز بر افزایش قیمت سیمان مثبت بود.
وی افزود: در جلسات خود با مسئولان وزارت صنعت گزارش مفصلی از وضعیت صنعت سیمان مطرح شد که در ادامه علاوه بر منطقی بودن افزایش قیمت این محصولات صحبت هایی هم برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش مطرح شد.

طرلان
2014/06/17, 16:19
سیمان شمال با ای پی اس 69 تومن و پی به ای 3.97 داره معامله میشه. هنوز افزایش نرخ سیمان رو هم تو صورتهای مالیش لحاظ نکرده که با خبر افزایش نرخ حتمی سیمان از این محل هم حتی تعدیل سود داره. واقعا برای این بازار متاسفم.

http://forums.boursy.com/imported/2014/06/xVwc-1.png http://forums.boursy.com/imported/2014/06/zTwc-1.png

Aiming
2014/06/18, 10:54
با توافق وزارت صنعت، قیمت هر تن سیمان فله‌ای ۱۶ هزار تومان افزایش یافت.



خبرگزاری فارس: قیمت سیمان افزایش یافت/ اعمال قیمت جدید از ۳۱ خرداد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق توافقی که بین تولیدکنندگان سیمان و وزارت صنعت انجام شد، قیمت سیمان از 31 خردادماه افزایش می‌یابد.

بر این اساس، قیمت هر تن سیمان فله‌ای 16 هزار تومان افزایش یافت.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان بین انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و معاون معدنی وزیر صنعت مورد توافق قرار گرفت، اظهار داشت: با توجه به آثار ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها بر روی قیمت تمام شده سیمان، توافق شد که مبلغ 160 هزار ریال بابت هر تن سیمان به قیمت فروش سال 1392 اضافه شود.

وی تصریح کرد: در خصوص سیمان پوزلانی ویژه نیز 130 هزار ریال به قیمت هر تن سیمان اضافه می‌شود.

به گفته شیخان، افزایش قیمت سیمان از 31 خردادماه در کل کشور اعمال خواهد شد.

کاظمی
2014/06/18, 12:28
دوستان توجه داشته باشند که نرخ قبلی سیمان 97000 بوده وبا قیمت جدید میشه تنی 113000 تومان ..
برخی از شرکتها این افزایش قیمت رو در صورتحسابهاشون لحاظ کردن ...
یعنی هر شرکتی از این افزایش قیمت تعدیل نخواهد داد ... پس در خرید سهم سیمانی دقت کنید...
3 تا سیمانی که من صورتحصاباشونو دیدم و افزایش قیمت رو لاظ نکردن عبارتند از سشمال-سدور و سخاش..

دوستان بنیادیکار اگه نظر بدن ممنون میشم...

frankval
2014/06/18, 14:03
ساراب هم تا اونجایی که می دونم لحاظ نکرده!

samanmba
2014/06/18, 14:34
ساراب و سکرما هم لحاظ نکردن

آریو
2014/06/18, 14:59
سیمان شمال با ای پی اس 69 تومن و پی به ای 3.97 داره معامله میشه. هنوز افزایش نرخ سیمان رو هم تو صورتهای مالیش لحاظ نکرده که با خبر افزایش نرخ حتمی سیمان از این محل هم حتی تعدیل سود داره. واقعا برای این بازار متاسفم.

http://forums.boursy.com/imported/2014/06/xVwc-1.png http://forums.boursy.com/imported/2014/06/zTwc-1.png


25 تومان غیر عملیاتی هست

22 تومان با افزایش نرخ به سود 44 اضافه میشه حدودا 65 عملیاتی میشه

65*4.5= 292
+
25
=
315 ارزش سهم


اگر پی به ای 5 بدیم

میشه 350 تومان

آریو
2014/06/18, 15:01
ساراب هم تا اونجایی که می دونم لحاظ نکرده!

ساراب سودش به 75 میرسه حدودا

موقعیت خوبی دارد


قدرت رشدش تا 420 هست

ساراب انتخاب خوبی هست

آریو
2014/06/18, 15:02
اگر بخرم ساراب میخرم


افزایش نرخ فروش را 15 درصد لحاظ کردم

طرلان
2014/06/19, 15:07
قیمتها تقریبا 15 درصد افزایش داشته اند. این هم نامه ابلاغ قیمتهای جدید سیمان:
در ضمن سیمانیهایی که افزایش نرخ را لحاظ نکرده اند سیمان شمال، سیمان مازندران، سیمان کارون، سیمان کرمان و سیمان داراب می باشند. در این بین سیمان کارون و سیمان شمال را میدانم که اثرات افزایش نرخ حاملهای انرژی را حتی در صورتهای مالیشان قبلا تا حدود خوبی دیده اند:

http://forums.boursy.com/imported/2014/06/44444_174-1.jpg

طرلان
2014/06/19, 15:16
25 تومان غیر عملیاتی هست

22 تومان با افزایش نرخ به سود 44 اضافه میشه حدودا 65 عملیاتی میشه

65*4.5= 292
+
25
=
315 ارزش سهم


اگر پی به ای 5 بدیم

میشه 350 تومان

پی به ای گروه همین الان در این بازار خراب 6 است. که با خبر افزایش نرخ پی به ای گروه به 7 خواهد رسید. با این حساب قیمتی که شما بدست اوردید خیلی دست پایین است. با پی به ای 7 قیمت سهم
طبق محاسبه شما به 480 تومان میرسد:

65*7=455
+
25
=
480 ارزش سهم

و فراموش نکنیم که سیمان شمال سهامدار عمده چندین کارخانه سیمان دیگر هم هست. یعنی الان حدودا 500 تومان ارزش این سهم میباشد. البته بازار خراب هم قواعد خودش را دارد.

طرلان
2014/06/19, 16:43
قیمتها تقریبا 15 درصد افزایش داشته اند. این هم نامه ابلاغ قیمتهای جدید سیمان:
در ضمن سیمانیهایی که افزایش نرخ را لحاظ نکرده اند سیمان شمال، سیمان مازندران، سیمان کارون، سیمان کرمان و سیمان داراب می باشند. در این بین سیمان کارون و سیمان شمال را میدانم که اثرات افزایش نرخ حاملهای انرژی را حتی در صورتهای مالیشان قبلا تا حدود خوبی دیده اند:

http://forums.boursy.com/imported/2014/06/44444_174-1.jpg

اصلاح میکنم قیمتها بین 19 تا 21 درصد تغییر داشته اند. دو ستون جدول فوق هر دو نرخهای جدید سیمان هستند. اولین ستون بر حسب فله و دومین آن بر حسب پاکتی است.

amir2007dkn
2014/06/19, 17:27
بالاخره ساراب یا سشمال یا سکرما کدوم بهتره؟

طرلان
2014/06/19, 18:38
سیمان شمال سهامدار عمده 19 درصد سیمان مازندران و 3 درصد سیمان داراب 10 درصد سیمان غرب 4.45 درصد سیمان قائن و 4.41 درصد سیمان ارتا اردبیل است. اگر فقط سیمان مازندران 30 درصد تعدیل مثبت بدهد از این بابت 6 تومان به سود امسال سیمان شمال افزوده خواهد شد. به خاطر داشته باشید این 5 سیمانی یعنی سیمان شمال سیمان مازندران سیمان داراب سیمان کرمان و سیمان کارون افزایش نرخ سیمان را در بودجه امسالشان لحاظ نکردند و طبیعتا تعدیل مثبت در انتظار انان است.

samanmba
2014/06/20, 10:55
از شمال شروع میکنیم میرسیم به داراب!اون وسط یه سری هم به کرمان میزنیم

آریو
2014/06/20, 11:04
پی به ای گروه همین الان در این بازار خراب 6 است. که با خبر افزایش نرخ پی به ای گروه به 7 خواهد رسید. با این حساب قیمتی که شما بدست اوردید خیلی دست پایین است. با پی به ای 7 قیمت سهم
طبق محاسبه شما به 480 تومان میرسد:

65*7=455
+
25
=
480 ارزش سهم

و فراموش نکنیم که سیمان شمال سهامدار عمده چندین کارخانه سیمان دیگر هم هست. یعنی الان حدودا 500 تومان ارزش این سهم میباشد. البته بازار خراب هم قواعد خودش را دارد.


نه دوست عزیز

فعلا دادن پی به ای بیشتر از 5 به گروه سیمان حرام است

و در نظر گرفتن پی به ای گروه کاریست اشتباه

در پی به ای گروه برخی تعدیل مثبت ها پیش خور شده است

ائلشن
2014/06/21, 18:38
http://up.boursy.com/uploads/2013-10/cement.png (http://up.boursy.com/)

Ship Storm
2014/06/22, 22:50
نکنه افزایش نرخ قیمت رو پس گرفتن که امروز اینچنین صف فروش بود و منفی خوردن سیمانی ها !!!! ؟؟ /.:blushsmiley:./

rasoul2003
2014/06/23, 12:01
شفاف سازی سشرق رو کدال نشست که طبیعی بود افزایش نرخ تاثیر نداره اما شرکت گفته تاثیرات احتمالی در گزارش 9 ماهه واقعی در نظر گرفته میشه شرکت پارسال اخر تیر ماه و اوایل مرداد گزارش 9 ماهه داد

طرلان
2014/06/23, 19:11
سكارون
«سكارون» آثار ناشي از اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را كه موجب افزايش هزينه‌هاي توليد، مي‌شود در بودجه 93 لحاظ نكرده است. بنابراين نرخ گاز را در بودجه مطابق سال 92 حدود776 ريال در نظر گرفته كه با توجه به مصرف شركت در سال 93 بنا بر بودجه حدود 46 درصد به هزينه گاز مصرفي آن اضافه خواهد شد كه از نظر ريالي 22897 ميليون ريال مي‌شود. با توجه به سرمايه حدودا 209 ميليارد ريالي سيمان كارون، افزايش مبلغ فروش 86700 ميليون ريالي و افزايش هزينه 22897 ميليون ريالي باعث افزايش سود 306 ريالي به eps بودجه اين شركت خواهد شد.

سشمال
سشمال اثار ناشی از اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها را در بودجه 93 لحاظ کرده است. همچنین برای سیمان هیچ افزایش نرخی را در بودجه ندیده است.


حکمت وزش باد رقصاندن شاخه ها نیست؛ امتحان ریشه هاست !!!
امیر المؤمنین علیه السّلام





http://forums.boursy.com/imported/2013/07/57.gif ويرايش پست (http://forum.talarebourse.com/editpost.php?p=2776957&do=editpost) http://forums.boursy.com/imported/2013/07/57.gif پاسخ (http://forum.talarebourse.com/newreply.php?do=newreply&p=2776957) http://forums.boursy.com/imported/2013/07/57.gif پاسخ با نقل قول (http://forum.talarebourse.com/newreply.php?do=newreply&p=2776957) http://forums.boursy.com/imported/2014/06/multiquote_40b-1.png (http://forum.talarebourse.com/newreply.php?do=newreply&p=2776957) ارسال به وبلاگ (http://forum.talarebourse.com/blog_post.php?do=newblog&p=2776957) (http://forum.talarebourse.com/report.php?p=2776957)

طرلان
2014/06/25, 11:36
به گزارش خبرنگار
اکوبورس (http://ecobourse.ir/)
، این روزها که بازار حال و هوای خوشی ندارد و دماسنج اقتصاد ما تب دار شده است، انتظار از متولیان بازار سرمایه در جهت حمایت و تیمار بازار و رفع کاستی های آن اوج گرفته است. اما نظر سنجی های ما از کارشناسان حکایت از نادرستی اقدامات نهادهای ناظر دارد. همیشه معتقد بودیم که نهاد ناظر بازار برای رسیدن به نقطه شفافیت در بازار و افزایش کارایی آن در گذر از دالان های پر پیچ و خم شرکت ها و نهاد ها حربه ای به جز توقف طولانی مدت نماد آنها نداشته است. این در حالی است که بسته ماندن نمادها در قوانین بورس بین 3 الی 5 روز تعریف شده است و ما ه ها بسته ماندن نماد شرکت ها حکایت از پیگیری مداوم سازمان بورس برای شفافیت بازار می باشد. از سوی دیگر این فشار برای شفاف سازی ها به سمت و سویی سوق پیدا کرده است که در ریزش های بازار که چشم های نگران سهامداران در هر سو به دنبال نقطه امیدی چرخ می زند، نهاد ناظر برای بازگرداندن رونق بازار، شرکت ها را تحت فشار شفاف سازی در رابطه با سودآوری آنها قرار داده است. نقطه تعادل این فشار ها اما، در نهایت در کجا قرار دارد؟ اگر ما طالب این هستیم که رونق به بازار بازگردد چرا در رابطه با بدیهیات تقاضای شفاف سازی می نماییم؟ در حالی که شرکت های سیمانی افزایش نرخ 20 درصدی محصولات خود را در بودجه 93 در ابتدای سال جاری اعلام نموده و سودآوری خود را با توجه به این افزایش نرخ اعلام نموده بودند، چرا نهاد ناظر بازار با تحت فشار قرار دادن آنها در رابطه با بدیهیات شفاف سازی می خواهد؟ تمامی فعالان بازار سرمایه از تاثیر اخبار منفی شفاف سازی شرکت ها اطلاع دارند. سهام شرکت های سیمانی که در سه ماهه نخست امسال در انتظار تایید افزایش نرخ در حدود 15 تا 20 درصد افت قیمت را به خود دیده بودند، به چه دلیل پس از رشد ناچیز 8 درصدی خود تحت فشار شفاف سازی درباره موضوعی که کاملا شفاف شده بود ، باید با افت دوباره روبرو شوند؟ طبق جدول زیر که نرخ سیمان را در بودجه 93 شرکت های سیمانی نشان می دهد، مشخص شده است که اغلب شرکت ها افزایش نرخ سیمان را در بودجه های خود لحاظ نموده و نیازی به شفاف سازی دوباره در این زمینه نبوده است. بنابراین کماکان این موضوع برای سهامداران در هاله ای از ابهام است که چرا در چنین رکودی که بر بازار سرمایه حاکم شده است، کوچکترین نقطه امید های سهامداران با چنین اقداماتی از سوی نهاد های ناظر در نطفه خفه می شود؟
http://forums.boursy.com/imported/2014/06/IMG14272908-1.jpg

Ship Storm
2014/06/25, 22:03
به گزارش خبرنگار
اکوبورس (http://ecobourse.ir/)
، این روزها که بازار حال و هوای خوشی ندارد و دماسنج اقتصاد ما تب دار شده است، انتظار از متولیان بازار سرمایه در جهت حمایت و تیمار بازار و رفع کاستی های آن اوج گرفته است. اما نظر سنجی های ما از کارشناسان حکایت از نادرستی اقدامات نهادهای ناظر دارد. همیشه معتقد بودیم که نهاد ناظر بازار برای رسیدن به نقطه شفافیت در بازار و افزایش کارایی آن در گذر از دالان های پر پیچ و خم شرکت ها و نهاد ها حربه ای به جز توقف طولانی مدت نماد آنها نداشته است. این در حالی است که بسته ماندن نمادها در قوانین بورس بین 3 الی 5 روز تعریف شده است و ما ه ها بسته ماندن نماد شرکت ها حکایت از پیگیری مداوم سازمان بورس برای شفافیت بازار می باشد. از سوی دیگر این فشار برای شفاف سازی ها به سمت و سویی سوق پیدا کرده است که در ریزش های بازار که چشم های نگران سهامداران در هر سو به دنبال نقطه امیدی چرخ می زند، نهاد ناظر برای بازگرداندن رونق بازار، شرکت ها را تحت فشار شفاف سازی در رابطه با سودآوری آنها قرار داده است. نقطه تعادل این فشار ها اما، در نهایت در کجا قرار دارد؟ اگر ما طالب این هستیم که رونق به بازار بازگردد چرا در رابطه با بدیهیات تقاضای شفاف سازی می نماییم؟ در حالی که شرکت های سیمانی افزایش نرخ 20 درصدی محصولات خود را در بودجه 93 در ابتدای سال جاری اعلام نموده و سودآوری خود را با توجه به این افزایش نرخ اعلام نموده بودند، چرا نهاد ناظر بازار با تحت فشار قرار دادن آنها در رابطه با بدیهیات شفاف سازی می خواهد؟ تمامی فعالان بازار سرمایه از تاثیر اخبار منفی شفاف سازی شرکت ها اطلاع دارند. سهام شرکت های سیمانی که در سه ماهه نخست امسال در انتظار تایید افزایش نرخ در حدود 15 تا 20 درصد افت قیمت را به خود دیده بودند، به چه دلیل پس از رشد ناچیز 8 درصدی خود تحت فشار شفاف سازی درباره موضوعی که کاملا شفاف شده بود ، باید با افت دوباره روبرو شوند؟ طبق جدول زیر که نرخ سیمان را در بودجه 93 شرکت های سیمانی نشان می دهد، مشخص شده است که اغلب شرکت ها افزایش نرخ سیمان را در بودجه های خود لحاظ نموده و نیازی به شفاف سازی دوباره در این زمینه نبوده است. بنابراین کماکان این موضوع برای سهامداران در هاله ای از ابهام است که چرا در چنین رکودی که بر بازار سرمایه حاکم شده است، کوچکترین نقطه امید های سهامداران با چنین اقداماتی از سوی نهاد های ناظر در نطفه خفه می شود؟
http://forums.boursy.com/imported/2014/06/IMG14272908-1.jpg





سیمان سبزوار افزایش نگرفته ؟

طرلان
2014/06/26, 13:59
به نقل از بورس 24 كه البته تا حد قابل قبولي مورد تاييد است

پیش تر انجمن صنفی وعده رشد 20 درصدی نرخ فروش را در اسفند ماه به شرکت های سیمانی داد که دولت در آن زمان با این طرح مخالفت کرد و آن را به تعویق انداخت. با این حال شرکت های سیمانی این افزایش نرخ را عموما از 1 خرداد ماه در بودجه های سال جدید اعمال کردند.
این داستان ادامه پیدا کرد تا اینکه مطابق آنچه در بالا آورده شد، از آخر خرداد مجوز افزایش نرخ حدودا 19 درصدی به شرکت ها داده شد و اولین غربال گری سیمانی ها از همین نقطه آغاز می شود یعنی جایی که برخی سیمانی ها افزایش نرخ را منظور کرده اند و برخی دیگر نکرده اند. جدول زیر به خوبی این اختلاف را میان دو دسته نشان می دهد. 20 شرکتی که این افزایش نرخ را در پیش بینی ها اعمال کرده اند در این مرحله حذف خواهند شد تا 9 شرکت به رقابت بپردازند.
http://forums.boursy.com/imported/2014/06/04288429-1.jpg

خلاصه شرکت هایی که افزایش نرخ را لحاظ نکردند و یا کمتر از 20 درصد لحاظ کرده اند به شرح زیر می باشند:
http://forums.boursy.com/imported/2014/06/05286929-1.jpg

مسعود اب
2014/06/30, 00:38
رونمایی از بزرگ ترین طرح توسعه سیمان شرق /سیمانی ها درانتظار پرنده اقبال (http://technicaltrading.rozblog.com/post/2113)





علی محمد بد، مدیر عامل هلدینگ سیمانی غدیر، در رابطه با اثرات افزایش نرخ سیمان در سال جاری سخن گفت. وی با اشاره به افزایش هزینه های شرکت های سیمانی ناشی از افزایش هزینه حامل های انرزی و نرخ دستمزد و غیره عنوان کرد: با وجود این که افزایش نرخ تایید شده برای سیمان مقدار قابل توجهی می باشد اما به دلیل هزینه بالای شرکت ها تاثیر زیادی بر رشد سودآوری آنها در مقایسه با بودجه برآوردی سال 93 نخواهد داشت. وی ادامه داد: همچنین با توجه به بالا بودن نرخ سود سپرده های بدون ریسک در بازار و رکود حاکم بر بازار سرمایه استقبال از معاملات سهام شرکت ها حتی با وجود اخبار مثبت نیز امکان پذیر نیست. به همین دلیل با وجود انتشار اخبار مثبت در بازار کماکان قیمت سهام شرکت های سیمانی رشد چندانی نداشته است. مهندس بد در رابطه با تولید کلینکر در شرکت سیمان شرق نیز عنوان کرد: در حدود 7 الی 8 روز پیش تولید کلینکر در این شرکت آغاز شد . همچنین بسته های سیمان سفید سیمان شرق نیز طی دو سه روز آینده وارد بازار خواهند شد. وی در رابطه با افزایش سودآوری سیمان شرق از بابت تولید کلینکر و سیمان سفید افزود: "تولید این محصولات در بلند مدت سودآوری خوبی را برای شرکت رقم خواهد زد اما در حال حاضر با توجه به تازه وارد بودن در این حیطه باید صبر کنیم تا این محصولات بازار فروش خود را پیدا کنند. بنابراین نمی توان در حال حاضر انتظار تعدیل مثبت از شرکت داشته باشیم." بازدهی صنعت سیمان در اولین فصل از سال جاری 1.88 درصد بوده است. دراین بین بازدهی شرکت سیمان شرق طی این مدت 15.5 درصد و رتبه نقدشوندگی آن 209 بوده است.

مسعود اب
2014/06/30, 23:48
افزایش قیمت سیمان صادراتی (http://www.eghtesadonline.com/fa/content/51195/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c)


دبیرانجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش ۳ دلاری قیمت سیمان صادراتی به کشورهای CIS خبر داد و گفت: هنوز قیمت سیمان صادراتی به بازار عراق نهایی نشده است.
عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه قیمت سیمان صادراتی هنوز در برخی از مرزهای کشور نهایی نشده است، اظهارداشت: مشکلات این روزهای کشور عراق باعث شده تا نتوانیم در تعیین قیمت سیمان صادراتی خود به این کشور به اجماع دست پیدا کنیم .
وی با بیان این که البته قیمت سیمان در کشورهای CIS با افزایش 3 دلاری روبه رو شده است، افزود: در این کشورها قیمت هر تن کلینکر صادراتی به 115 هزار تومان و قیمت هر تن سیمان صادراتی به 138 هزار تومان رسیده است.
شیخان اضافه کرد: در حال حاضر قیمت سیمان صادراتی در مرزهای شرقی و جنوبی کشور هم تعیین نشده است که امیدوارم طی روزهای آینده این موضوع هم تعیین تکلیف شود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ،دبیرانجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به برگزاری کمیته‌های تخصصی در انجمن صنفی کارفرمایان سیمان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با تشکیل این کمیته ها صادارت سیمان را مدیریت نموده و در راستای آن بازار داخلی سیمان را کنترل کنیم

طرلان
2014/07/08, 16:49
نقل قول از مولیبدن در سایت همسایه:


سلام عزیزان دل

خدا را شکر امروز وقت شد جدول مربوط به مقایسه 29 شرکت سیمانی از لحاظ ارزشی که در حال حاضر بازار به هر تن تولید آنها داده است را تهیه کنم.

در ابتدا یک توضیحی در مورد ستون ارزش بازار در نگاه اول بدهم ==> این همان ارزش بازاری که همگان در نگاه اول به سایت بورس و در قسمت ارزش بازار شرکت میبینند.

این فقط یک نگاه سطحی است و برای مقایسه در بین شرکتها اصلا" معیار خوبی نیست.

بهترین معیار استفاده از تناسب بین ارزش بازار واقعی شرکت و توان تولید آن است.

حال ارزش واقعی شرکت (یا بگویم ارزش واقعی تر صحیح تر است) چیست ؟ ==> برای اینکه ساده جلو برویم ساده عرض میکنم ، دارایی های شرکت را برابر با بدهی های غیر بانکی آن فرض میکنیم. (این یک فرض بدبینانه در سیمانی ها است و بسیار دست پایین گرفته ایم ) و توجه میکنیم ببینیم که بدهی های بانکی یک شرکت چه مقدار است.

چرا که با تصاحب آن شرکت ، بدهی های بانکی آن نیز بر گردن ما می افتد و باید آن را تسویه کنیم.

مثلا" چرا دو سیمان سبزوار و سیمان کارون که تقریبا" هر دو 900 هزار تنی هستند ، ارزش بازارهای مختلفی دارند ؟
ارزش بازار سیمان سبزوار = 52 میلیارد تومان
ارزش بازار سیمان کارون = 143 میلیارد تومان

آیا با دیدن فقط این دو عدد باید بگوییم که سیمان سبزوار ارزان تر از سیمان کارون است ؟
جواب : خیر ، این نگاه یک نگاه آماتور گونه است و بسیار ساده و گمراه کننده است.

کمی نگاه را دقیق تر کنیم (البته برای ساده تر شدن کار بقیه موارد این دو شرکت را یکی در نظر گرفتیم ، البته این فرض خطای بزرگی به تحلیل وارد نمیکند و مورد خاصی نیست ) ==>
سیمان سبزوار 163.4 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.
سیمان کارون 91 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

پس میبینیم با اینکه ارزش بازار سیمان سبزوار حدود 91 میلیارد تومان کمتر از ارزش بازار سیمان کارون است ، ولی از این سمت حدود 73 میلیارد تومان نیز بدهی بانکی آن بیشتر از سیمان کارون است و این وسط یک گپ 73 - 91 = 18 میلیارد تومانی است.

آره در این حالت میتوانیم بگوییم که سیمان سبزوارد 18 میلیارد تومان ارزانتر از سیمان کارون است. (البته این را عرض کنم که تناژ سیمان کارون مقدار از سیمان سبزوار بیشتر است و نکته دیگر هم این مورد که سیمان کارون در حدود 11.3 میلیارد تومان هم دارای پرتفوی سرمایه گذاری است )

پس با بیان نکته بالا میبینیم که تفاوت قیمت خاصی بین سیمان سبزوار و سیمان کارون نمیباشد و حتی میتوانیم بگوییم سیمان کارون از سیمان سبزوار حتی مقدار کمی نیز ارزانتر است. ( تفاوت یک دیدگاه ساده را با یک دیدی تحلیل تر مشاهده کردید ؟ دیدید که در نگاه آماتور گونه و ساده شخص میگوید سیمان سبزوار فقط 52 میلیارد تومان در بورس قیمت خورده است و از سیمان کارون در حدود 91 میلیارد تومان ارزانتر است!!!! در حالیکه کاملا" اشتباه میکند ، اگر کمی تحلیلی تر و با عمق بهتری نگاه کند میبیند که سیمان سبزوار نه تنها ارزان قیمت نخورده است بلکه از سیمان کارون هم گرانتر است )

حال با بیان مطالب بالا بریوم سراغ جدول مقایسه ای این 29 شرکت سیمانی. (خود ابتدا مشاهده کنید ، در مطلب بعدی در مورد جدول زیر توضیح و نتیجه گیری خواهم کرد )

http://forums.boursy.com/imported/2014/07/28983772761846278109-1.jpg

جدول بالا را خوب مطالعه کنید و نگاه کنید به ارزانترین سیمانیها. ( ستون آخر نمایان کننده ارزانترین سیمانیها است و بر اساس آن از ارزانترین سیمانی از بالا تا گرانترین سیمانی تا پایین به ترتیب شده است )

متاسفانه عمق بی تحلیلی بازار را در جدول بالا بوضوح میتوانید ببینید. ( مخصوصا" 2 سطر اول و فاصله معنادار آنها با بقیه )

منتظر مطالب و تفسیر های شما عزیزان هستم.

بریم ببینیم امشب برزیل (تیم همیشه طلایی و محبوب مولیبدن ) چه میکند. ( گر چه حدس میزنم فینال بین آلمان و هلند برگزار شود )

توصیه همیشگی ==> هیچ سهمی را بدون تحلیل نه بخرید و نه بفروشید.

شاد باشید و سلامت.

طرلان
2014/07/10, 15:39
کد خبر: 2327868
تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۴/۱۷ - ۱۸:۲۱
http://forums.boursy.com/imported/2014/07/IMG09190724-1.jpg (http://multimedia.mehrnews.com/Original/1393/02/22/IMG09190724.jpg)
استانها > غرب > ایلام شرایط برای صادرات انواع کالاها در مرز مهران به عراق فراهم است
ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: شرایط برای صادرات انواع کالاها در مرز مهران به عراق فراهم است.


به گزارش خبرنگار مهر، خلیل حیدری ظهر سه شنبه در مرز مهران اظهار داشت: مرز مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور برای صادرات کالا و تردد زوار به کشور عراق شناخته شده است.
وی بیان داشت: همه اکنون امکانات سخت افرازی و نرم افزاری خوبی در مرز بین المللی برای صادرات کالا فراهم شده است و تجار ایرانی و ایلامی می توانند از این موقعیت به خوبی استفاده کنند.
وی یادآور شد: هم اکنون بیشترین کالاهای صادراتی از پایانه مرز بین المللی مهران را انواع مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، محصولات کشاورزی همچون هندوانه و گوجه فرنگی و ساخته های پلاستیکی و فلزی تشکیل می دهند.
حیدری با اشاره به اینکه برخی ممنوعیت های صادراتی در مرز مهران لغو شده است، افزود: هم اکنون حجم صادرات غیرنفتی در مرز مهران به کشور عراق افزایش یافته است
وی بیان داشت: روزانه 700 تا 800 کامیون کالا از این مرز به کشور عراق صادر می‌شود که برای تقویت صادرات غیرنفتی در مرز مهران به عراق باید تلاشهای بیشتری صورت گیرد.

طرلان
2014/07/10, 15:43
افزايش 26 درصدي صادرات سيمان از گلستان








1393\04\17 - 3:01 pm








گرگان / واحد مرکزی خبر / اقتصادی

صادرات سیمان از استان گلستان امسال 26 درصد افزایش داشته است .
مدیر توسعه تجارت خارجی اداره صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : در سه ماه امسال حدود 88 هزار تن سیمان از گلستان صادر شد در حالی که رقم صادرات سه ماه نخست پارسال بیش از 69 هزار تن بود.
آقای حسن زاده افزود : تولید سیمان در گلستان هم در این مدت 230 هزار تن بود که این شاخص هم در مقایسه با تولید سال قبل 6 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد : این مقدار صادرات سیمان 5 میلیون و 200 هزار دلار سرمایه ارزی عاید گلستان کرد.
گلستان یک کارخانه سیمان در شهرستان گالیکش دارد.

rajabnejad
2014/07/10, 19:00
علل افت سیمانی ها در بازار مثبت چیست؟



دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از دلایل افت سیمانی ها سخن گفت و افزود:به دلیل ناامنی در مرزهای عراق فروش صادراتی شرکت ها تا حدودی با مشکل روبرو شده است


عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار اکوبورس، از دلایل منفی بودن قیمت سهام شرکت های سیمانی سخن گفت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان عنوان کرد که در پایان خرداد ماه امسال تمامی انواع سیمان به جز سیمان پوزولانی ویژه 16 هزار تومان به ازای هر تن مجوز افزایش نرخ گرفتند. در رابطه با سیمان پوزولانی نیز با افزایش نرخ 13 هزار تومانی به ازای هر تن موافقت شد. این در حالی است که هزینه بسته بندی بدون تغییر ماند.

وی با اشاره به تصویب افزایش نرخ سیمان عنوان کرد: انتظار بازار این بود که با تصویب افزایش نرخ سیمان سهام این شرکت ها نیز با رشد خوبی همراه شود. اما این اتفاق نیفتاد و عمده دلیل برآورده نشدن انتظار بازار نیز این بود که زمانی سهام یک شرکت رشد خواهد کرد که درآمد آن شرکت افزایش یابد که در رابطه با شرکت های سیمانی رخ نداد.

شیخان ادامه داد: چنانچه با نگرشی ساده درآمد یک شرکت را حاصلضرب میزان فروش آن در بهای هر واحد بدانیم، انتظار داریم با افزایش نرخ سیمان درآمد شرکت های سیمانی افزایش یابد. اما از سوی دیگر به دلیل کاهش ساخت و ساز و ورود به ماه مبارک رمضان به طور سنتی فروش شرکت ها کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین به دلیل ناامنی در مرزهای عراق فروش صادراتی شرکت ها تا حدودی با مشکل روبرو شده است. بنابراین از یک سو کاهش تناژ فروش اثر افزایش نرخ سیمان را خنثی نمود و از سوی دیگر با توجه به این مطلب که 60 درصد از کلینکر شرکت های سیمانی به عراق صادر می شود و صادرات شرکت ها با دشواری هایی روبرو شد، درآمد های شرکت های سیمانی تغییری نداشت. به همین دلیل نیز قیمت سهام این شرکت ها با رشد مورد انتظار بازار روبرو نشد.

شیخان افزود: البته باز هم جای خوشحالی بود که با افزایش نرخ سیمان موافقت شد چرا که اگراین اتفاق نمی افتاد شاهد افت شدید قیمت سهام این شرکت ها بودیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در پایان افزود: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و رونق دوباره ساخت و ساز و همچنین مثبت بودن نتایج مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها ، شاهد رونق دوباره شرکت های سیمانی خواهیم بود.

noora
2014/07/10, 20:33
سلام
دوستان بنظرتون سیمانی ها از شتبه صغودی می شوند؟
تک سهم سغرب هستم
ممنون

ahmadreza
2014/07/12, 09:07
لغو ممنوعیت صادرات سیمان به عراق صادرات این ماده خاکستری دوباره رونق میگیرد
منبع:بورس 24

farshidu
2014/07/12, 11:46
سفارس

http://forums.boursy.com/imported/2014/07/1405152574191-1.gif

farshidu
2014/07/14, 10:25
سفارس

http://forums.boursy.com/imported/2014/07/1405152574191-1.gif


http://up.boursy.com/uploads/2013-10/sef_179be.png

علی نظامی
2014/07/15, 09:35
ایشالا گزارش سیمان شمال یه رالی صعودی به گروه سیمان بده که خیلی غیرمنطقی افت کردن.

جالبه سهم با 80 تومن سود رو داشتن 270 میدادن. سرود هم تقریبا وضعیت مشابهی داره و احتمالا گزارش 3ماهه باید خوب باشه.

agahi
2014/07/15, 09:46
90 درصد از سهام هاي كه در اين گروه هستند ، حباب منفي دارند ، اين گروه با خبر عدم صادرات به عراق اصلاح قيمت زيادي داشتند بين 15 تا 35 درصد اما اين اصلاح حق اين گروه نبود چرا كه pbe اين گروه 5 و حتي پايين تر است ، اينكه چه وقت حركت رو شروع خواهند كرد رو شخصاً نمي دونم اما با شروع رالي در اين گروه با توجه به خشك شدن سهام و عدم شناور بايد با گره بالا بروند ، سهامداري در اين گروه در يك بازه 6 ماهه سود بيش از 50 تا 70 درصدي دارد .
يكي از پتانسل هاي پنهان اين گروه كه تا كنون كسي از آنها سخن نگفته ، متاسفانه خرابي عراق ، سوريه و ... است سوريه كمي بد پول مي دهد اما عراق دلار و تسويه نقدي با خالي كردن بار ، در حال حاضر خيلي از مردم عادي با نيسان مواد خوراكي به عراق مي برند و دلار مي گيرند آنهم سه برابر قيمتي كه در ايران است به صورتي كه همه شهرهاي مرز نشين در يك ماهه گذشته رو به اين كار آورده اند ، صادرات شركت هاي سيماني لب مرز امسال كولاك خواهد كرد و سود اين شركتها منفجر خواهد شد .يعني امسال به عنوان مثال سغرب سود 300 توماني اگر ساخت نبايد تعجب كرد .
نكته آخر سود هاي 6 ماهه اين گروه همه بازار را به گروه سيمان سوق خواهد داد .پر سود باشيد آگاهي سه شنبه 24 تير 1393

peyman_zdfy
2014/07/16, 00:59
خبر لغو محدودیت ها و روند مطلوب صادرات سیمان به عراق که از سوی مسئولان سیمان فارس و خوزستان اعلام شده، از دلایل اقبال به گروه سیمانی است

peyman_zdfy
2014/07/16, 01:02
سشرق: سیمان شرق کم کم به روزهای پایانی حق تقدم نزدیک میشود و همانگونه که قبلا" پیش بینی کرده بودیم انتظار داریم از قیمت حق تقدم کاسته شود و تقاضا روی سهم اصلی افزایش یابد . در محدوده 220 تا 230 این سهم سیگنال خرید دارد (با توجه به راه اندازی خط تولید سیمان سفید که هم اکنون به عربستان پیش فروش شده)

peyman_zdfy
2014/07/16, 01:06
به این نکته توجه داشته باشید که از ابتدای مرداد هر روز احتمال توقف نماد برای اعلام بودجه 94 با تعدیل مثبت مناسب وجود دارد.
سشرق: سیمان شرق کم کم به روزهای پایانی حق تقدم نزدیک میشود و همانگونه که قبلا" پیش بینی کرده بودیم انتظار داریم از قیمت حق تقدم کاسته شود و تقاضا روی سهم اصلی افزایش یابد . در محدوده 220 تا 230 این سهم سیگنال خرید دارد (با توجه به راه اندازی خط تولید سیمان سفید که هم اکنون به عربستان پیش فروش شده)

samanmba
2014/07/16, 07:47
با سلام
دوستان خوبم از سیمان کرمان غافل نشین(گین 100 درصدی داره)

محمدرضا 87
2014/07/17, 12:17
شرکت سیمان بهبهان درجدیدترین پیش بینی خود بر اساس عملکرد سه ماهه سود هرسهم سال مالی 93 را با تعدیل منفی 5 درصدی از 8800 ریال به 8336 ریال رسانده است و در عملکرد سه ماهه 2216 ریال (معادل 27 درصد) آن را پوشش داده است .شرکت دلیل تعدیل را تاخير افزايش نرخ سيمان داخلي نسبت به پبش بيني از تاريخ 1/3/93 به 94/4/1 اعلام نموده است.

شرکت سیمان درود درجدیدترین پیش بینی خود بر اساس عملکرد سه ماهه سود هرسهم سال مالی 93 را با تعدیل منفی 16 درصدی از 1719 ریال به 1437 ریال رسانده است و در عملکرد سه ماهه 85 ریال (معادل 6درصد) آن را پوشش داده است .

سیمان داراب سود هر سهم خود بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه را از 565 ریال به 598 ریال افزایش داده است ودر سه ماهه نیز 166 ریال آن را (معادل 28 درصد) پوشش داده است. شرکت دلايل اصلي تغيير را افزايش نرخ فروش محصولات اعلام نموده است. تعدیل مثبت 6 درصدی.

محمد حاجیلو
2014/07/17, 15:01
سغرب تایم هفتگی

http://forums.boursy.com/imported/2014/07/rkqu1xgff4rjobwtge08-1.gif


سغرب تایم روزانه

http://forums.boursy.com/imported/2014/07/jn8js3egm4f2obq3u4gf-1.gif



هفته بعد هفته جمع آوری این سهم بالای خط حمایت نشان داده شده در چارت هست، در واقع سهمی با p/e = 4 و سود انباشته در این قیمت ها بسیار ارزنده و کم ریسک تلقی می شود.

http://codal.ir/Reports/Assembly.aspx?LetterSerial=31GZ0eWmBW9VDtHu2FTUHg% 3d%3d

bahary
2014/07/17, 20:00
سیمان قائن زعفران سیمانیها ، شیر خفته ای که در حال بیدار شدنه. از من گفتن بود.

علی نظامی
2014/07/17, 20:41
سیمان قائن زعفران سیمانیها ، شیر خفته ای که در حال بیدار شدنه. از من گفتن بود.

شما خبر خاصی ازش دارید. فک میکنم بیشترین رشد رو بین سیمانی ها تو این چندسال داشته. بازم ممکنه همین روندو ادامه بده؟

bahary
2014/07/17, 22:02
شما خبر خاصی ازش دارید. فک میکنم بیشترین رشد رو بین سیمانی ها تو این چندسال داشته. بازم ممکنه همین روندو ادامه بده؟

خبر خاص یعنی رانت اطلاعاتی از داخل شرکت و برنامه های افشاء نشده که من ندارم. فقط با بررسی نمودار و مقدار اصلاح سهم و معاملات دو سه روز اخیرش نشان از برگشت قیمتی دارد. بنیادی ترین سهم سیمانی هم هست.کلا گروه سیمانی هفته اینده را خوب شروع می کنند.

طرلان
2014/07/18, 15:24
تکنیکالی در تایم هفتگی سیمان کرمان سیگنالهای خوبی برای ورود داده. بخصوص حالا که پی به ای سهم با تعدیل اخیرش 4.6 شده و هنوز هم جا برای تعدیل خوب دیگه داره.

دلایل تکنیکالی :

1- حمایت خط (a) که قبلا یک مقاومت به حساب می امده است.
2- برخورد به خط روند (b) که آن نیز قبلا یک مقاومت بوده و حالا نقش یک حمایت را بازی می کند.
3- برخورد به خط میانی نوار بولینگر (c)
4- احتمال اغاز شروع موج پنجم با توجه به موج شماری که در شکل نشان داده شده است.

http://forums.boursy.com/imported/2014/07/image4941-1.html

آریو
2014/07/20, 12:36
سيمان تهران
گزارش 3 ماهه


عملكرد نسبت به سه ماهه سال گذشته 70 درصد بالاتر


فروش حدود 10 درصد بالاتر در تناژ

و فروش 30 درصد بالاتر در مبلغ


بازار همچنان متمركز بر سهام زيان ده است !


ساراب .. مالک 1.5 درصدي ستران

آریو
2014/07/20, 12:37
سيمان خزر

تعديل مثبت سه ماهه

پوشش 28 درصد 3 ماهه ...پي به اي 4.8

25 درصد افزايش توليد .. افزايش فروش و مبلغ فروش


اينكه ديگه صادرات به عراق ندارد ... ستران هم همينطور


ساراب مالک 1.5 درصد ستران ...

ساراب مالک 1.5 سيمان خزر



بازار همچنان در حال خريد سهام زيان ده

آریو
2014/07/20, 12:38
ساراب

سود تخميني سال 93 حدود 70 تا 72 تومان خواهد شد

150 دستگاه تريلي مالكيت ناوگان حمل و نقل شركت
بيش از 100 ميليارد تومان ارزش روز پورتفوي بورسي

سود انباشته بالا

60 تومان سود سال 92 مجمع هفته پبش رو

سود 70 توماني سال 93

پوشش 28 درصد سه ماهه

حاشیه سود 3 ماهه بسیار مناسب

Rudel
2014/07/20, 12:42
این سکرما یکی داره کرم میریزه شدید. تا میبینه خریدار هست عرضه می کنه صف فروش می کنه.

طرلان
2014/07/20, 16:43
ماين نيوز گزارش مي‌دهد:
تاثیر داعش بر بازار صادراتی سیمان ایران

گروه صنایع معدنی (http://forums.boursy.com/MiningIndustries) >سیمان (http://forums.boursy.com/MiningIndustries/Cement) - نزدیک به 15 روز است که از اجرای مصوبه افزایش قیمت سیمان می‌گذرد. اين مصوبه در ماه‌های ابتدایی سال با موافقان و مخالفان زیادی مواجه شد. برخی از افراد معتقدند افزایش قیمت سیمان می‌تواند در بازار داخلی رونق ایجاد کند و از سوی دیگر تولیدکنندگان را به سمت صادرات سوق دهد اما عده دیگري بر این باورند که بازار فعلی سیمان متقاضی خوبی ندارد، در نتیجه افزایش قیمت نمی‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد. به سراغ افراد فعال در این حوزه رفتیم تا وضعیت بازار پس از افزایش قیمت این محصول را جویا شویم.

به گزارش خبرنگار ماين نيوز، در این میان درگیری¬های اخیر در کشور عراق که یکی از اصلی‌ترین خریداران سیمان کشور ما است، به شدت بازار فروش این محصول را تحت تاثیر قرار داده است. در واقع سیمان تولیدی در کشور که به دلیل نبود مشتری در بازارهای داخلی با مازاد تولید مواجه شده است، از سوی دیگر این روزها به دلیل تحرکات گروه داعش در عراق بازار صادراتی این محصول نیز دستخوش تغییراتی شده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره وضعیت تولید سیمان پس از افزایش قیمت به خبرنگار ماين نيوز گفت: خوشبختانه در دو ماه اخير میزان تولید سیمان افزایش یافته است.

عبدالرضا شیخان ادامه داد: پس از اجراي مصوبه قيمت هر تن سيمان 16 هزار تومان افزايش يافت اما خوشبختانه قبل از افزایش قیمت بازار خود را پیدا کرد در نتیجه این تصمیم تاثیر منفی بر بازار نداشته است.

وی درباره ابن موضوع که برخی از افراد اظهار می‌کنند پس از افزایش قیمت خرید سبمان کاهش یافته است، تصریح کرد: کاهش مصرف به دلیل ماه رمضان و کاهش ساخت و ساز است که این موضوع هر ساله تکرار می‌شود.

به گفته شیخان در سه ماه ابتدایی سال صادرات سیمان با افزایش یک تا دو درصدی روبرو شد که این موضوع نشان می‌دهد افزایش قیمت تولیدکنندگان را به سمت صادرات سوق داده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این مطلب که پس از افزایش قیمت بازار سرمایه تغییر زیادی نداشته است، اظهار کرد: افزایش قیمت از افت شدید ارزش سهام شركتها جلوگیری کرده و در برخی موارد تولیدکنندگان با سود خوبی مواجه شده‌اند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 11414

bahary
2014/07/20, 16:55
با این تحلیل دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان
با پایان ماه مبارک رمضان بازار مصرف سیمان رونق می گیرد و تعدیلات مثبت سیمانی ها یکی پس از دیگری میاد رو کدال و شاهد صفهای خرید سنگین این گروه خواهیم بود.پس از فرصت باقیمانده برای خرید در کف های قیمتی استفاده کنید.مردادماه هر یک از سیمانی ها 20درصد سود را خواهند داد.

طرلان
2014/07/20, 17:20
افزايش 10درصدي صادرات كالا از بوشهر

ناظر گمركات استان بوشهر گفت: در ۳ ماهه نخست امسال سه ميليون و ۷۹ هزار تن كالا از گمركات استان بوشهر صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد از لحاظ ارزش افزايش دارد. احمد پورحيدر بعد از ظهر ديروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بيان اينكه ۱۳ گمرك در استان بوشهر در امر صادرات و واردات كالاي تجاري فعال است اظهار كرد: از اين تعداد گمرك ، گمركات منطقه يك بوشهر، گناوه و پارس جنوبي در همه عرصه‌هاي صادرات و واردات كالاهاو ديگر فعاليت‌هاي گمركي فعاليت دارند.
وي در ادامه از كاهش توقف كالا در گمرك بوشهر با اجراي سامانه اظهار از راه دور در اين گمرك خبر داد و گفت: صادرات كالاي غير نفتي دراستان بوشهر در سه ماه نخست امسال سه ميليون و ۷۹ هزار تن كالا بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد از لحاظ ارزش افزايش دارد.
ناظر گمركات استان بوشهرارزش كالاي صادراتي در استان بوشهر را دو ميلياردو ۴۹ ميليون دلار دانست و تصريح كرد: عمده كشورهاي مقصد صادرات كالاها امارات ، هند ،چين و قطر است.
پورحيدركالاهاي صادراتي يادشده را شامل محصولات پتروشيمي‌، محصولات شيميايي ، ماهي ، كالاهاي كشاورزي وسيمان دانست.
مديركل گمركات استان بوشهر به رشد ۶۲درصدي واردات كالا پرداخت و تصريح كرد: بيش از ۴۱۲ هزارتن كالا به ارزش دو ميليارد و ۱۷۹ ميليون دلاردر سه ماه گذشته از گمرك‌هاي استان بوشهر وارد كشور شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶۲درصد و از لحاظ ارزش ۲۸۲ درصد رشد داشته است.
پورحيدر افزود: عمده اقلام وارداتي در اين مدت؛ سيمان، خودرو، قطعات صوتي و تصويري، موز و برنج بوده كه عمده كشورهاي مبدأ واردات؛ كره، امارات، چين و هند است.

ائلشن
2014/07/20, 20:38
برخی از سهام این گروه گزارشاشون خیلی فراتر از انتظار بازاره بوده.

ساروم در 3 ماهه 54 تومان ساخته .

سهماههای ارزنده گروه پی بر ای زیر 3.5 دارند .

مشکل این گروه اختلاف زیاد پی بر ای لیدر گروه (سفارس) با بقیه گروه هست.

ebiman
2014/07/20, 21:02
برخی از سهام این گروه گزارشاشون خیلی فراتر از انتظار بازاره بوده.

ساروم در 3 ماهه 54 تومان ساخته .

سهماههای ارزنده گروه پی بر ای زیر 3.5 دارند .

مشکل این گروه اختلاف زیاد پی بر ای لیدر گروه (سفارس) با بقیه گروه هست.

گزارشات خوب سیمانیها و دارویی ها و برخی از پتروها داره یکی یکی میاد
همانطور که عرض شد این گروهها بازار را شگفت زده خواهد کرد
بد نیست گزارشهای ساروم و سشمال و دتولید و دیران و ... را نگاهی بیندازد
بازار باید دیر یا زود دست از این حماقت بردارد( البته حماقت عمدی)

ائلشن
2014/07/20, 21:15
گزارشات خوب سیمانیها و دارویی ها و برخی از پتروها داره یکی یکی میاد
همانطور که عرض شد این گروهها بازار را شگفت زده خواهد کرد
بد نیست گزارشهای ساروم و سشمال و دتولید و دیران و ... را نگاهی بیندازد

بازار باید دیر یا زود دست از این حماقت بردارد( البته حماقت عمدی)

منتظر گزارش سرود میمانیم امیدوارم مثل ساروم و سشمال باشه

علی نظامی
2014/07/20, 21:21
منتظر گزارش سرود میمانیم امیدوارم مثل ساروم و سشمال باشه

ایلشن جان سرود با پی به ای زیر 4 چیزی برای از دست دادن نداره.

به نظر من امسال میتونه حداقل 150 بسازه. ایشالا اشتباه نکرده باشم

تحلیل دقیقتر رو میشه با دیدن گزارش سه ماهه انجام داد.

صادراتش به کشورهای شمالی ایران یعنی روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان هست. پس مثل سیمانیای غربی هیچ ریسکی مثل ناارامیهای عراق نداشته

طرلان
2014/07/21, 10:44
یک کارشناس صنعت سیمان عنوان کرد:
رشد دو میلیون تنی صادرات کلینکر با وجود ناآرامی در عراق



گروه صنایع معدنی (http://www.adantahlil.com/MiningIndustries) >سیمان (http://www.adantahlil.com/MiningIndustries/Cement) - حملات گروه تروریستی داعش به کشور عراق در حالی همچنان انجام می شود که ناآرامی های ناشی از آن صادرات برخی محصولات را به این کشور همسایه تحت تأثیر خود قرار داده است.

به گزارش ماین نیوز، آخرین آمار اعلامی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برای دوره سه ماهه سال جاری حکایت از آن دارد که حدود 19 میلیون تن کلینکر و 18 میلیون تن سیمان در کشور تولید شده و برخلاف محصول سیمان، تولید کلینکر با افزایش بیش از چهار درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه شده است.

همچنین از مجموع 6.7 میلیون تن انواع سیمان و کلینکر تولید کارخانجات سیمانی در خرداد ماه امسال، 82 درصد به فروش داخلی و حدود 18 درصد به فروش صادراتی اختصاص یافته است.

در حال حاضر نیز بیش از 14 میلیون تن کلینکر و حدود 10 میلیون تن سیمان در کشور موجود است که این میزان به ترتیب حدود 18.5 و 1.3 درصد از کل ظرفیت تولید سالانه کارخانجات سیمانی را شامل می شود.

اما یکی از چالش های کنونی کارخانجات سیمانی که محصول خود را به کشور عراق صادر می کنند، ناآرامی ها و درگیری نیروهای داخلی این کشور با گروه تروریستی داعش است که طی هفته های اخیر صادرات سیمان را با مشکل مواجه ساخته است و بایستی دید شرکت های این صنعت به ویژه صادرکنندگان چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت. حال آنکه طی سه ماهه ابتدایی سال جاری مجوز افزایش نزدیک به 14 تا 21 درصدی قیمت فروش سیمان نیز از سوی انجمن صنفی کارفرمایان این صنعت صادر شد.

در همین ارتباط یک کارشناس صنعت سیمان اظهار داشت: خبر افزایش نرخ فروش سیمان در حالی از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت اعلام شد که مدتی بعد حملات گروه تروریستی داعش مشکلاتی را در امر صادرات محصولات سیمانی در غرب کشور ایجاد کرد. به طوری که میزان صادرات هم اکنون به حدود 8 تا 9 میلیون تن رسیده است.

محمدعلی بُد افزود: البته میزان فروش صادراتی کلینکر در مناطق جنوبی رو به افزایش بوده؛ بطوریکه صادرات این محصول در خرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود دو میلیون تن رشد یافته است.

وی بر وجود دو موضوع مهم و اثرگذار بر عملکرد سیمانی ها تأکید کرد و گفت: اولین نکته مهم وضعیت داخلی کشور عراق است که اگر ثبات و آرامش دوباره در آن برقرار شود، روند صادرات سیمان به این کشور به روال قبلی خود بازخواهد گشت. چراکه آمار فروش نفت در عراق حکایت از آن دارد که این کشور از نظر درآمدهای ارزی با مشکل خاصی مواجه نیست و تنها مانع بر سر ادامه روابط تجاری ناامنی و درگیری های اخیر بوده است.

این کارشناس صنعت سیمان دومین نکته اثرگذار بر سیمانی ها را در رکود حاکم بر فضای ساخت و ساز در جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به تصمیمات دولت برای رفع رکود اقتصادی، انتظار می رود وضعیت ساخت و ساز نیز در کشور بهبود یابد. ضمن اینکه حصول نتیجه قطعی در توافقات هسته ای نیز می تواند با افزایش درآمدهای ارزی به روند اجرای پروژه های عمرانی و در نتیجه افزایش تقاضای محصولات سیمانی سرعت بخشد. حال آنکه تعویق در مذاکرات ممکن است کارخانجات این صنعت را با مازاد عرضه مواجه سازد.

بُد از اضافه شدن یک واحد تولید سیمان به ظرفیت تولید یک میلیون تنی به ظرفیت کلی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد قیمت های فروش طی سال جاری می توان گفت بهبود تقاضای صادرات به عراق و افزایش فروش داخلی می تواند وضعیت مطلوب تری را برای سیمانی ها فراهم کند.

وی عملکرد سه ماهه شرکتهای گروه را مناسب ارزیابی کرد و از امکان تعدیل سود شرکت هایی سخن گفت که افزایش نرخ های فروش را در برآوردهای خود لحاظ نکرده اند.

در پایان گفتنی است شرکت های سیمانی از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط با کاهش حدود پنج درصدی قیمت سهام خود مواجه بوده اند که در میان آنها سیمان فارس با کسب نزدیک به 87 درصد بازدهی مثبت پربازده ترین و سیمان قائن با کاهش قیمت 37 درصدی کم بازده ترین سهم در میان سایر سیمانی ها بوده اند. در مجموع نیز طی این بازه زمانی تنها 8 نماد بازدهی مثبت محقق کرده و 24 نماد باقیمانده با کاهش قیمت سهام، به سهامداران شرکت های سیمانی زیان تحمیل کرده اند.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 11426

طرلان
2014/07/21, 12:05
کلینکر جزء یکی از مواد اولیه تولید سیمان به شمار رفته و یک محصول فرایندی است و برحسب نوع سیمان، در ترکیب سیمان استفاده می‌شود.

آمار صادرات کلینگر در خرداد امسال را در سایت گمرک بررسی می کردم که نکته جالبی دیدم. صادرات کلینگر شرکتهای سیمانی حدود 48 درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان میدهد.
ظاهرا شرکتهای سیمانی بجای سیمان در حال حاضر رو به صادرات کلینگر آورده اند. این هم سندش !!!!!!!!!!!!!!!!!
http://forums.boursy.com/imported/2014/07/image5012-1.html

farshidu
2014/07/21, 12:34
اگر سهام ساختماني دو روز صف باشه سيماني ها هم صف مي شن.
اين دو صنعت به هم گره خورده هستند.

علی نظامی
2014/07/21, 18:03
سیمان سپاهان هم 57% پوشش سه ماهه داد! سه برابر مشابه پارسال

البته حیف که به قول دوستان صنعت پرپتانسیلی نیست و متاسفانه اکثر سودای دو ریالی ندارن و زیان انباشته هم که هیچ. پس به نظر نمیاد بالایی داشته باشن :D:D

safaklar
2014/07/21, 18:35
سیمان سپاهان هم 57% پوشش سه ماهه داد! سه برابر مشابه پارسال

البته حیف که به قول دوستان صنعت پرپتانسیلی نیست و متاسفانه اکثر سودای دو ریالی ندارن و زیان انباشته هم که هیچ. پس به نظر نمیاد بالایی داشته باشن :D:D

اینکه صنعت سیمان صنعت کم ریسکیه شکی نیست . و پوشش 57درصد سپاها مربوط به 9 ماهه میشه نه 3 ماهه . به سال مالی شرکت دقت کن

Rudel
2014/07/21, 18:44
من خر خودرویی هام رو به صف خرید دادم گفتم سود کردم حالا سیمانی پر پتانسیل بگیرم که تعدیل مثبت داده رفتم سکرما خریدم لامصب قفله قفله. همون خودرو یه سودی میداد حداقل.

علی نظامی
2014/07/21, 18:47
اینکه صنعت سیمان صنعت کم ریسکیه شکی نیست . و پوشش 57درصد سپاها مربوط به 9 ماهه میشه نه 3 ماهه . به سال مالی شرکت دقت کن

راس گفتیا دقت نکردم. :)

چیزی که خیلی جالبه اینه که با 20% فروش بیشتر تو مدت مشابه 3 برابر بیشتر سود ساخته. در واقع حاشیه سودش بیشتر از 2 برابر شده که نکته خیلی مثبتیه واسه مدیریت شرکت

bahary
2014/07/23, 04:42
سیمان قائن در سه ماهه اول سال 59% سود خود را پوشش داده است.
پیش بینی سود منهی به 29اسفند 93 از مبلغ 5015 ریال به 4920 ریال تعدیل شده که 2898 ریال آن معادل 59% پوشش داده شده است.دلایل تعدیل 1.89% نیز گفته شده که بدلیل تغییرات نرخ فروش در سه ماهه اول بوده. افزایش نرخ 20% از تاریخ اول تیرماه اعمال شده است ولی در سه ماهه اول 6% کاهش نرخ در فروش داشته است.

PETROLEUM
2014/07/23, 05:04
این پوشش سقاین ، درآمد سرمایه گذاریش بوده :: همش سود عملیاتی نبوده :: البته شرکت پر پتانسیلی هست و حداقل ریسک صادرات به عراق رو نداره :: مقدار زیادی هم سبهان داره ::
واقعا" به این گروه ظلم شده :: حتما" باید پول بالایی ها وارد این گروه بشه تا این گروه حرکت کنه !!!! بازار مافیایی اینه دیگه

طرلان
2014/07/25, 13:22
کلینکر جزء یکی از مواد اولیه تولید سیمان به شمار رفته و یک محصول فرایندی است و برحسب نوع سیمان، در ترکیب سیمان استفاده می‌شود.

آمار صادرات کلینگر در خرداد امسال را در سایت گمرک بررسی می کردم که نکته جالبی دیدم. صادرات کلینگر شرکتهای سیمانی حدود 48 درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان میدهد.
ظاهرا شرکتهای سیمانی بجای سیمان در حال حاضر رو به صادرات کلینگر آورده اند. این هم سندش !!!!!!!!!!!!!!!!!
http://forums.boursy.com/imported/2014/07/image5012-1.html

صادرات کلینکر سیمان از بندر چابهار به مصر



گروه صنایع معدنی (http://simayebourse.com/MiningIndustries) >سیمان (http://simayebourse.com/MiningIndustries/Cement) - مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی چابهار گفت: نخستین محموله کلینکر سیمان در سال جاری از این بندر به مقصد کشور مصر صادر شد

به گزارش ماین نیوز، سیاوش رضوانی افزود: میزان صادرات کلینکر موردنظر از کارخانه سیمان خاش برای امسال از بندر چابهار 100 هزار تن در نظر گرفته شده که نخستین محموله آن به میزان 35 هزار تن برای کشور مصر بارگیری شد.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار در مقایسه با سایر بنادر برای صادرکنندگان توجیه اقتصادی دارد، ادامه داد: صادرات کلینکر و سایر فرآورده های معدنی از این بندر به علت نزدیکی و کوتاه بودن بعد مسافت به کشورهای پرجمعیت و مصرف کننده مورد اسقبال صادرکنندگان قرار گرفته است.

طرلان
2014/07/26, 15:57
رهیاب: ادامه صادرات سیمان بهبهان به عراق/اتفاقات اخیر عراق تاثیری بر صادرات نداشته است
1393/05/04 : تاریخ انتشار

به گزارش رهیاب نیوز،مرتضی لطفی با‌ اشاره به محدودیت‌هایی که طی مدت اخیر در رابطه با صادرات سیمان به عراق صورت گرفته بود، افزود: در این زمینه پیگیری‌هایی توسط هلدینگ فارس و خوزستان و اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق به عمل آمد و جلسات متعددی با مدیر کل اداره اقتصادی وزارت صنایع و معادن عراق برگزار شد.
وی اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته نه‌تنها صادرات سیمان خاكستری ایران به عراق محدود نشده، بلكه از بعضی مبادی مرزی و بازارچه‌ها به‌ویژه از‌طریق کارون و بندرامام مقدار قابل‌توجهی سیمان صادر می‌شود.
لطفی افزود: به دنبال این توافق‌نامه به‌دلیل حجم بالای صادرات مواد غذایی و صیفی‌جات در بعضی از مرزهای خروجی تراكم خودرو ایجاد شده است که باتوجه به حجم بالای کامیون‌ها و تریلرها تردد این خودرو‌ها به‌کندی صورت می‌گیرد.
وی همچنین تصریح کرد: در این خصوص اقداماتی از‌طریق بعضی از مبادی خروجی ایران، فرمانداری‌ها و گمرک صورت گرفته تا در این خصوص هم تمهیداتی اتخاذ شود.
مدیرعامل بزرگ‌ترین هلدینگ تولید و صادركننده سیمان ایران و منطقه گفت: هرگونه اظهارنظر مبنی‌بر تاثیر اتفاقات اخیر سیاسی در کشور عراق روی صادرات به این کشور کذب بوده و اكثر واحدهای این هلدینگ در شمال، مركز و جنوب ایران نسبت به صدور سیمان اقدام می‌کنند.
وی اشاره کرد: شركت سیمان بهبهان و برخی از شركت‌های تابعه این هلدینگ، سیمان خود را به قیمت تنی 160هزار تومان در محل کارخانه صادر می‌کنند.
لطفی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درخصوص افزایش قیمت تصریح کرد: خوشبختانه، افزایش نرخ این کالا از اول تیرماه اعمال شد که تاثیر آن در بودجه 3 ماه اول سال از اول فروردین تا 10 اردیبهشت‌ماه مشهود است.
لطفی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد بازار باتوجه به تصویب افزایش نرخ سیمان و صادرات پنج میلیون تنی محصولات سیمانی طی سه ماه نخست سال‌جاری، نسبت به ارزش‌های افزوده واكنش مثبت نشان دهد و سهام شركت‌های سیمانی با رشد مواجه شود.

peyman_zdfy
2014/07/28, 09:36
سال مالی سشرق(سیمان شرق) پایان شهریور ماه است و شرکت باید طبق مقررات تا پایان مرداد ماه بودجه سال مالی بعد را که از اول مهر ماه شروع میشود اعلام کند و سود پروژه سیمان سفید که از ابتدای تیرماه راه اندازی شده در این بودجه محاسبه خواهد شد.با توجه به نحوه معاملات سهم و کم شدن محسوس فروشندگان و نیز افزایش تقاضا روی سهم به نظر میرسد که سهم از سرمایه گذاران کوتاه مدت و نوسانگیران خالی شده و انتظار داریم تا اعلام بودجه جدید به رشد خود ادامه دهد.

ebiman
2014/08/03, 13:30
آغاز جلسات ۳ جانبه برای عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا

به گزارش ماین نیوز، عبدالرضا شیخان از رایزنی اعضای انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و وزارت صنعت با مسئولان بورس کالا در هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: پیشنهاد عرضه سیمان در بورس کالا توسط تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان شده اما این موضوع هنوز با اما و اگرهایی همراه است که در صددیم با برگزاری جلسات مختلف الزمات اجرایی شدن این پیشنهاد را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه عرضه سیمان در بورس کالا به طور حتم در تنظیم بازار آن بسیار موثر است، افزود: در گام نخست با موافقت تولیدکنندگان و مسئولان بورس کالا عرضه سیمان صادارتی آغاز و پس از آن به شرط موفقیت، عرضه سیمان داخلی را هم در بورس کالا انجام خواهیم داد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر بررسی عرضه سیمان در بورس کالا به دنبال افزایش حجم تولید و رفع موانع پیش روی صادرات سیمان به عراق هستیم که خوشبختانه با رایزنی های انجام شده به نتایج مثبتی دست پیدا کرده ایم.

Aiming
2014/08/04, 22:19
کدخبر : 6544
تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۵/۱۳ - ۱۸:۱۷

انبار سیمان کارخانه ها سرریز شد/زنگ خطر تعطیلی شرکت ها



نماینده مردم اسدآباد در مجلس در رابطه با وضعیت صادرات نیز گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید تا پایان سال 3 میلیون تن سیمان به عراق صادر می شد، اما در وضعیت کنونی احتمال دستیابی به این هدف وجود ندارد.
به گزارش اکوبورس،بهروز نعمتی،در خصوص ورود سیمان به بورس کالا،گفت: عرضه سیمان در بورس کالا اقدام بسیار مفیدی است، اما این سوال مطرح می شود که آیا شرایط برای این اقدام وجود دارد یا خیر، چرا که سیمان یک کالای حجیم بوده و شرایط جابجایی آن دشوار است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مورد دیگر اینکه هم اکنون 14 میلیون تن سیمان مازاد در انبارها وجود دارد و با این شرایط، بورس کالا نمی تواند کمکی به تولیدکنندگان سیمان داشته باشد.

وی تصریح کرد: دپوی این میزان سیمان خطری بزرگ برای صنعت مذکور است و به عقیده بنده، اکنون شرایط برای حضور سیمان در بورس کالا محیا نیست.

وی پیشنهاد داد که نخستین اقدام برای بهبود وضعیت تغییر الگوی مصرف سیمان در کشور است و گفت: همچنین در بحث راه سازی باید به شدت فعال شد و در این زمینه مقرر شده که هفته آینده اعضای انجمن صنعت سیمان، جلسه ای را با وزیر راه و شهرسازی برگزار کنند تا برای کارخانه های سیمان برنامه ریزی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با ادامه روند کنونی، میزان دپوی سیمان تا پایان سال به 20 میلیون تن می رسد که به معنی از مدار خارج شدن 20 کارخانه تولید سیمان است، از این رو باید با اقدامات کارشناسی، راهکاری برای این مازاد تولید پیدا کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان کرد: قیمت محصول در بورس کالا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و زمانی که عرضه بیش از تقاضا باشد قیمت از نرخ واقعی کمتر شده و تولیدکننده متضرر می شود، از این رو باید بر مبنای شرایط عمل کرد.

rajabnejad
2014/08/06, 07:45
آزادسازی قیمت سیمان کلید خورد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، « علی پناهی» سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در این جلسه ضمن تاکید بر خروج از قیمت گذاری کالاهایی که در بورس کالا عرضه می شود، گفت: بنا بر ماده 17 قانون توسعه ابزارهای مالی و ماده 99قانون برنامه پنجم توسعه، کالاهایی که در بورس کالای ایران عرضه می شود، نباید قیمت گذاری شده باشد و عرضه و تقاضا در بورس کالا منجر به کشف قیمت شود.در ادامه دبیرانجمن تولیدکنندگان سیمان نیز با اشاره به پذیرش سیمان در بورس کالای ایران از چند سال پیش تاکنون گفت: وضعیت صنعت سیمان در حال حاضر تفاوت کرده است و ما به کشف قیمت سیمان در بورس کالای ایران و کسب منافع بیشتر برای این صنعت امیدواریم.عبدالرضا شیخان با توجه به صادرات 18.8 میلیون تنی صنعت سیمان، پیشنهاد داد: شروع عرضه ها از طریق رینگ صادراتی بورس کالا انجام پذیرد.معاون اقتصادی و برنامه ریزی شرکت سیمان فارس و خوزستان هم با اشاره به مزایای عرضه سیمان در بورس کالای ایران گفت: با عرضه سیمان در بورس کالا معاملات صنعت سیمان روان تر خواهد شد.«محمد حسن رضایی» گفت: خروج از قیمت گذاری دولتی، معافیت مالیاتی و از همه مهمتر شفافیت معاملات از ویژگی های بورس کالاست.وی اشاره کرد: در حال حاضر اطلاعات غیر شفاف در خصوص معاملات سیمان موجب ضرر و زیان تولیدکننده و مصرف کننده است.همچنین «عادل روحی» نماینده شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار در این جلسه، مهمترین مسئله بر سر ورود و عرضه سیمان در بورس کالا را تعیین قیمت مصوب برای سیمان دانست که می تواند مانع رقابت آزاد در این صنعت باشد.عضو هیئت مدیره انجمن کارفرمایان سیمان و مدیر عامل سیمان زابل از دیگر حاضرین جلسه مشترک مذکور بود که اظهار داشت: توقع صنعت سیمان کشف قیمت از محل عرضه و تقاضا در بورس کالا و حذف سقف قیمتی مصوب بر اساس قوانین موجود است.«محمدرضا احسان فر» گفت: انتظار می رود تولید کنندگان، سیمان تولیدی خود را در بورس کالا به صورت یکجا و کامل عرضه کنند و باید در این زمینه الزام قانونی به وجود آید.وی افزود: عرضه های داخلی سیمان در بورس قبل از عرضه صادراتی آن و یا حتی توام با آن می تواند بسیار موثر باشد.در ادامه، معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران نیز گفت: اگرچه عرضه های سیمان در بورس کالای ایران از سال 1381 تاکنون به صورت کامل انجام نشد و با موانع و حاشیه های مواجه بود اما نگاه بورس کالا و انجمن صنعت سیمان همواره یک چیز بوده است.«مهرزاد نامداری» بیان کرد: به گمان برخی مزیت بورس کالا، افزایش قیمت محصولات است اما در حقیقت اینگونه نیست و حتی این موضوع درباره میانگین قیمت کالا ها نیز صدق نمی کند.وی همچنین با اشاره به اقداماتی که در گذشته در خصوص تسهیل انجام معاملات سیمان انجام شده است گفت: ما با تشخیص این موضوع که در مورد سیمان مصرف کننده واقعی این کالا ممکن است شخص حقیقی باشد تبصره ای را برای خرید اشخاص حقیقی در نظر گرفته ایم.معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران اذعان داشت: ازجمله اقدامات اخیر بورس کالا که به تسهیل معاملات سیمان کمک می کند می توان به تاسیس تالارهای نمایندگی کارگزاران در شهرهای مختلف کشور و استفاده از سامانه الکترونیکی مشتریان خرد اشاره کرد.وی ادامه داد: از طریق سامانه مشتریان خرد می توان حجم پایینی از کالا حتی در سطح یک تن را هم خریداری کرد.«محمدعلی شریفی نیا» مدیر کارگزاری مبین سرمایه نیز در این نشست با اشاره به اثبات فلسفه وجودی بورس های کالایی در تمام دنیا گفت: باعرضه سیمان در بورس کالا، عرضه و تقاضا در بازاری رسمی صورت می گیرد.مدیر کارگزاری مبین سرمایه با اشاره به تجربه صنعت پتروشیمی و فولاد و حل موانعی که برای عرضه در بورس کالای ایران داشته اند ادامه داد: هم اکنون معاملات سلف امکان تامین مالی خوبی برای تولیدکنندگان فراهم می کند.وی افزود: علاوه براین، شفافیت قیمت کالا در بورس کالای ایران می تواند بر روی قیمت سهام آن صنعت در بورس اوراق بهادار نیز تاثیر گذار باشد .

براساس این گزارش، این نشست با توافق بر ادامه برگزاری جلسه های کارشناسی تا حصول توافق های نهایی برای بازگشت سیمان به بورس کالا پایان یافت.

ebiman
2014/08/06, 08:13
نوبخت خبر داد
توزيع 7هزار ميليارد تومان بودجه عمراني طي امروز و فردا
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/452343

rajabnejad
2014/08/06, 09:25
عرضه محصولات شرکت های سیمانی در بورس کالا



با ارایه بسته حمایتی دولت به منظور خروج غیر تورمی از رکود و همچنین با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی دولت به نظر می رسد از این پس دولت کالاهای انحصاری و اساسی را قیمت گذاری نخواهد کرد و شرکت های سیمانی می بایست از طریق صنف سیمان و یا بورس کالا نسبت به قیمت گذاری محصولات شرکت های خود اقدام نمایند .

براساس این گزارش، شرکت های سیمانی در قیمت گذاری محصولات خود به رقابت کامل رسیده اند و روزانه حدود 20 هزار تن از محصولات شرکت های سیمانی به صورت تولید مازاد بوده و به کشورهای خارجی صادر می گردد .

در همین راستا، کارشناس ارشد صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: در گذشته شرکت های سیمانی مراحل پذیرش محصولات خود در بورس کالا را سپری کرده اند و برهمین اساس دیگر نیازی به پذیرش مجدد و ایجاد وقفه زمانی نخواهد بود .

بُد گفت: شرایط کنونی مبنی بر عدم قیمت گذاری دولت در کالاهای انحصاری و اساسی به گونه ای می باشد که منجر به استقبال تمامی شرکت های سیمانی به منظور عرضه محصولات شرکت خود در بورس کالا گردیده است .

وی به تأثیر بسته دولت در خروج غیر تورمی از رکود اشاره کرد و گفت: بسته ارایه شده از سوی دولت بیشترین تأثیر مستقیم در پایان رکود صنعت ساختمان شامل خواهد شد و شرکت های سیمانی می توانند با توجه به عرضه محصولات در بورس کالا شرایطی را فراهم آورند که علاوه بر افزایش تقاضا منجر به ثبات در قیمت سیمان نیز گردند.

طرلان
2014/08/06, 17:43
دولت با ورود سیمان به بورس کالا موافقت می کند؟


حل معضلات مالی سیمان با ورود به تالار صادراتی



گروه صنایع معدنی (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries) >سیمان (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries/Cement) - اگر موضوع عرضه سیمان به طور کامل در بورس کالا قطعیت یابد، طبق گفته کارشناسان این حوزه، شاهد قیمت گذاری شفاف، واقعی و غیر دولتی این محصول و تنظیم بازار خواهیم بود.

به گزارش ماین نیوز، زمانی که اعلام شد میزان عرضه سیمان نسبت به تقاضا افزایش یافته است مقرر شد این محصول برای قیمت گذاری شفاف و واقعی به بورس کالا برود.

بر این اساس؛ به دلیل اما و اگرهای این مسئله، قرار شد جلساتی مابین انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سپس مسئولان بورس کالا برگزار شود.

در این بین خبرها حاکی از این است که این جلسه بین مسئولان بورس کالا و انجمن مذکور برگزار شده تا نحوه عرضه سیمان صادراتی در تالار شیشه ای و حتی خروج دولت از قیمت گذاری این محصول مورد بحث قرار گیرد.

این در حالی است که اگر موضوع عرضه سیمان به طور کامل در بورس کالا قطعیت یابد، طبق گفته کارشناسان این حوزه، شاهد قیمت گذاری شفاف، واقعی و غیر دولتی این محصول و تنظیم بازار خواهیم بود.

البته علاوه بر واقعی شدن قیمت ها، ورود به بورس کالا کمک می کند تا خریداران در هر نقطه از کشور بتوانند محصولات شرکت‌های مختلف را خریداری کنند که این امر موجب تنوع خریداران و کشف بهتر قیمت‌ها می شود.

بر این اساس، با توجه به استقبال بورسی ها و اشتیاق تولیدکنندگان سیمان برای عملی شدن این مسئله، انتظار می رود دولت نیز با این موضوع موافقت کند تا از یان طریق شاهد کنترل بازار و شفافیت قیمت ها شویم.

گفتنی است؛ سیمانی ها تجربه عرضه در بورس کالا را در کارنامه خود دارند اما به دلیل دخالت های دولت وقت و عدم حذف سقف دولتی از قیمت گذاری این محصول، تولیدکنندگان از حضور در بورس کالا منصرف شدند.

اما اکنون و به دلیل شرایط اقتصادی موجود و از بین رفتن تعادل بین عرضه و تقاضا، تولیدکنندگان سیمان مجدد خواستار عرضه این محصول در تالار شیشه ای شده اند.

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 12071

Aiming
2014/08/06, 22:53
نگاهی به سود تقسیمی سیمانی ها در فصل مجامع امسال


نسبت p/e میانگین شرکت های صنعت سیمان در حالی 5.66 مرتبه می باشدکه بازدهی این صنعت طی سال 92 بیش از 175 درصد بوده است.
به گزارش خبرنگار اکوبورس، فصل مجامع با همه سودهای کم و زیاد خود در حالی رو به اتمام است که اغلب شرکت ها مجمع عادی سالیانه خود را برگزار و سودهای خود را تقسیم نموده اند.

بنابراین بر آن شدیم تا فهرستی از سود نقدی شرکت های صنایع مختلف تهیه نماییم تا بیشترین و کمترین سود های نقدی تقسیم شده در سال جاری را مشخص کنیم.

به عنوان اولین صنعت نیز سیمانی ها مورد بررسی قرار گرفتند. با نگاهی به جدول زیر می توان دریافت که شرکت های این صنعت به طور میانگین بیش از 70 درصد سود تقسیم کرده اند.

از بین شرکت های مختلف این گروه نیز،از لحاظ مبلغ سود نقدی، شرکت های سیمان بهبهان، قائن، آرتا اردبیل، مازندران، هرمزگان، سفید نی ریزو کردستان به ترتیب سود نقدی بیش از 235 تومان را تقسیم کرده اند.

این در حالی است که از لحاظ درصد تقسیم سود شرکت های سیمان ممتازان کرمان، شاهرود، هگمتان، ارومیه، خزر، آرتا اردبیل و کرمان بیش از 100 درصد سود در مجامع سال جاری بین سهامداران خود تقسیم کرده اند.

همچنین شرکت های سیمان مجد خواف، گچ تهران، سیمان لار سبزوار،سیمان غرب آسیا و سیمان باقران سود تقسیمی نداشته اند.

گفتنی است نسبت p/e میانگین شرکت های این صنعت نیز 5.66 مرتبه می باشد. همچنین بازدهی این صنعت طی سال 92 بیش از 175 درصد بوده است.

http://forums.boursy.com/imported/2014/08/IMG12074056-1.jpg

طرلان
2014/08/08, 12:45
صادرات ۳۵ هزار تن کلینکر سیمان از چابهار به مصر



گروه صنایع معدنی (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries) >سیمان (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries/Cement) - 35 هزار تن کلینکر سیمان از بندر چابهار به مقصد کشور مصر بارگیری و صادر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با اتمام عملیات لایروبی اسکله و حوضچه اسکله شهید بهشتی تا نیمه امسال زمینه پذیرش کشتی‌های 50 هزار تن به بالا در این بندر فراهم می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، سیاوش رضوانی ابراز داشت: میزان حجم لایروبی در اسکله و حوضچه اسکله 5 شهید بهشتی به میزان سه هزار متر مکعب است که با اتمام لایروبی آبخور این اسکله به منفی 14 متر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با اتمام این عملیات زمینه پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت بیش از 50 هزار تن فراهم می شود ادامه داد: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر با پهلو گیری کشتی های بزرگ رونق تجاری و اقتصادی را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری در بندر چابهار در طی 4 ماهه نخست سال جاری 65 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است ادامه داد: در این مدت با ورود تعداد 27 کشتی 741 هزار و 984 تن مواد نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان 56 هزار و 142 تن به تخلیه و بارگیری 12 هزار کانتینر تعلق داشته است.

رضوانی با بیان اینکه بندر چابهار از لحاظ تعداد کانتینر با رشد 226 درصدی و از لحاظ تناژ با رشد 155 درصدی همراه بوده است ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال همچنین تعداد 10 کشتی حامل کود و گندم از طریق این بندر وارد و 35 هزار تن کلینکر سیمان از این بندر به مقصد کشور مصر بارگیری و صادر شده است.

تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷

کد مطلب: 12147

طرلان
2014/08/08, 22:54
فارس گزارش می‌دهد
انعقاد تفاهم‌نامه 13 بندی بین کرمانشاه و دیالی عراق
تفاهم‌نامه‌ای در 13 بند امروز بین استانداران کرمانشاه و دیالی عراق منعقد شد.

http://forums.boursy.com/imported/2014/08/13921205000551_PhotoA-1.jpg






به گزارش خبرگزاری فارس (http://www.farsnews.com) از کرمانشاه، تفاهم‌نامه‌ای در 13 بند پیش از ظهر امروز بین استانداران کرمانشاه و دیالی عراق در حوزه‌های تجارت، صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان و گردشگری به امضا رسید.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمانشاه در این جلسه تفاهم‌نامه فوق را کاملاً دو طرفه و یک همکاری دوجانبه عنوان کرد و گفت: برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه سه برنامه را در نظر گرفته‌ایم.
علی‌اصغر میرزایی افزود: در این راستا یک برنامه کوتاه‌مدت و فوری یک‌ ماهه، یک برنامه میان‌مدت شش ماهه و یک برنامه برای تمام برنامه‌ها به ‌مدت دو سال پیش‌بینی شده که به امضا دو نفر قائم مقام از دو طرف رسیده و عملیاتی می‌شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه تلاش‌های مرزبانان دو طرف را مورد تقدیر قرار داد و افزود: این افراد با تلاش‌های بی‌وقفه خود به‌نوعی راه‌سازی نیز انجام داده‌اند.
شهریار حیدری خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که روابط موجود به همین منوال برادرانه ادامه داشته و تعاملات بین دو استان کرمانشاه و دیالی نیز استمرار داشته باشد.
استاندار دیالی عراق نیز این استان را یکی از معابر مهم و استراتژیک کشور عراق عنوان کرد و گفت: دسترسی آسان این استان به شهرهای بغداد، کربلا و نجف را یکی از امتیازات آن محسوب می‌شود.
عامر سلمان یعقوب با بیان اینکه به‌زودی افق‌های همکاری بیشتری با جمهوری اسلامی ایران باز می‌کنیم، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه فوق در بحث روابط تجاری دو طرف می‌تواند اثرات خوبی به‌ همراه داشته باشد.
استاندار کرمانشاه نیز توسعه روابط با استان دیالی عراق را علاوه بر زمینه‌سازی برای توسعه دو استان موجب رفع نیازمندی‌های دو طرف از طریق مرز مشترک دانست.
ابراهیم رضایی‌بابادی خاطرنشان کرد: استفاده از این امکان فراهم شده به برقراری صلح و امنیت بیشتر در منطقه کمک می‌کند و ما نیز به پیروی از مقامات عالی‌رتبه کشور، درصدد توسعه روابط و همکاری با کشورهای همسایه هستیم.
انتهای پیام/2700/ن30/پ3003

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930517000311#sthash.AQG9og9V.zpp IhdsK.dpuf

طرلان
2014/08/09, 12:49
تابک خبر داد:

دپوی ۱۵ میلیون تن کلینکر در کارخانه‌ها



گروه صنایع معدنی (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries) >سیمان (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries/Cement) - عرضه محصولات شرکت های سیمانی در بورس کالا، دپوی 14 میلیون تن سیمان در انبارهای تولیدکنندگان این محصول و احتمال تعطیلی 20 کارخانه تولیدی تا پایان امسال در کنار مشکلات به وجود آمده بر سر راه صادرات سیمان به کشور عراق از جمله مهمترین مباحث و اخباری است که طی روزهای اخیر پیرامون این صنعت منتشر شده است.


به گزارش ماین نیوز، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این زمینه عنوان کرد: در حال حاضر حدود 15 میلیون تن محصول کلینکر در کارخانه های تولیدی دپو شده، اما در خصوص محصول سیمان می توان گفت که رقم مذکور صحت ندارد و به اشتباه در خبرگزاریها درج شده است.

محمد اتابک به کاهش میزان مصرف و تقاضا برای محصولات سیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: برای اولین بار طی سال جاری مصرف سیمان به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن و اجرای پروژه های عمرانی با افت مواجه شده، به گونه ای که تقاضا در بازار فروش طی چهار ماه گذشته حدود 7.8 درصد کاهش یافته است. حال آنکه میانگین رشد مصرف طی سال گذشته حدود شش درصد بوده است.

وی افزود: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مذاکراتی با معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت راه و شهرسازی به منظور ارایه راهکاری جهت جلوگیری از کاهش مصرف سیمان انجام داده که در همین راستا در نظر داریم در فرآیند تولید رویه های بتنی آسفالت، به جای قیر از سیمان استفاده کنیم که این امر علاوه بر کاهش هزینه های تولید این محصول، موجب افزایش تقاضا برای سیمان می شود. برهمین اساس می توان گفت با توجه به تمهیدات اندیشیده شده نگرانی از بابت کاهش مصرف سیمان و نیز تقاضا برای آن وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص احتمال تعطیلی کارخانجات تولیدی سیمان نیز ابراز داشت: شرکتهای فعال در این گروه در حالی طی سالهای گذشته وام ارزی با نرخ ارز مرجع از دولت دریافت کرده اند که در حال حاضر بازپرداخت اقساط این وامها بنابه درخواست بانکهای عامل باید با نرخ ارز آزاد انجام پذیرد. اگرچه قیمت فروش سیمان طی سالهای گذشته با رشد همراه بوده، اما متناسب با آن هزینه های تولید نیز افزایش یافته که در نهایت برآیند این دو متغیر موجب افزایش هزینه های مالی این مجموعه ها شده است. امیدواریم این مشکل با همکاری حمایت دولت و وزیر صنعت برطرف شود.

اتابک همچنین با اشاره به کاهش 12.5 درصدی صادرات سیمان طی چهار ماه گذشته به کشور عراق ناشی از اوضاع نابسامان آن ابراز داشت: حدود 18.8 میلیون تن سیمان در حالی طی سال گذشته به کشورهای خارجی همچون عراق صادر شده که از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه تنها 6.6 میلیون تن از 20 میلیون تن فروش صادراتی برآوردی برای امسال محقق شده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که صادرات محصول کلینکر طی سال جاری با رشد همراه بوده است.

وی پیرامون عرضه محصولات شرکتهای سیمانی در بورس کالا تصریح کرد: انجمن گروه سیمان بر این باور است که به دلیل محدودیتهای موجود بر سرراه تولید و نیز عرضه محصولات بیش از تقاضای موجود بر آن، نبایستی قیمت گذاری مصوب و دستوری بر روی این محصولات تعیین شود. برهمین اساس مذاکرات لازم از طریق انجمن با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام پذیرفته تا سیمان در بورس کالا عرضه شود و کمی از دخالتهای مستقیم و غیر مستقیم دولت برسر قیمت گذاری سیمان مصون بمانیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تاکید کرد: این امر بر عرضه و تقاضای محصولات تاثیری نخواهد گذاشت و تنها بر قیمت گذاری آن موثر واقع می شود. برهمین اساس، مقرر شده تا سیمان صادراتی در بورس کالا عرضه شود تا قیمتهای فروش صادراتی به قیمتهای واقعی آن نزدیک شود و رقابت منفی تولیدکنندگان برای صادرات این محصول در مرزهای کشور کاهش یابد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 12183

rajabnejad
2014/08/12, 08:47
یک محرک احتمالی برای سیمانی ها



بدنبال خبر عرضه سیمان در بورس کالا ، امروز یک شفاف سازی از جنس سیمانی داشتیم که متن آن به شرح زیر می باشد ، این خبر می تواند یک محرک برای گروه مذکور تلقی شود.

سکارون طی اطلاعیه ای اعلام نموده است که شرکت تغییرات نرخ فروش تولیدات و حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را در اولین پیش بینی درآمد هر سهم 93 لحاظ ننموده بود . لذا تعدیلات مربوطه در بودجه پیش بینی شده اعمال گردیده و سود هر سهم سال 93 از مبلغ 1533 ریال به مبلغ 1617 ریال تغییر یافته که جزئیات بودجه تعدیل شده طی گزارش سه ماهه اعلام خواهد شد .

طرلان
2014/08/12, 11:20
http://forums.boursy.com/imported/2014/08/139206142021061291108513-1.jpg نوبخت در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود: ۸۴ درصد بودجه جاری تخصیص یافت/امسال ۴۴هزار میلیارد تومان صرف عمرانی می کنیم خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی رئیس جمهور با اعلام اینکه امسال ۴۴هزار میلیارد تومان صرف عمرانی می کنیم، گفت: در چهارماهه امسال ۶۴درصد بودجه عمرانی و ۸۴ درصد بودجه جاری تخصیص یافت.
http://forums.boursy.com/imported/2013/10/42.pngنسخه قابل چاپ
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم (http://www.tasnimnews.com/)، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش برای معرفی نقش ابزارهای بودجه ای در سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود، اظهار داشت: یکی از ابزارهایی که سیاست های خروج از رکود استفاده کرده ابزارهای بودجه ای است.
وی در تشریح ابزارهای بودجه ای در خروج از رکود با بیان اینکه این ابزارها به ارقام و احکام بودجه ای تفکیک شده است، تصریح کرد: شاید استانداران و دیگران فرصت تطبیق سند مکتوب را نداشته باشند به همین خاطر می توان شما را با این سند بیشتر آشنا کرد؛ در ارقام بودجه ای که از آن برای تامین منابع لازم برای سرمایه گذاری و تامین مالی استفاده شده است، چند رقم مهم وجود دارد.
نوبخت با اشاره به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، گفت: 43 هزار و 900 میلیارد تومان در سال جاری برای اجرای طرح های عمرانی سرمایه گذاری خواهد شد که این استعدادی در بودجه است.
معاون برنامه ریزی رئیس جمهور با بیان اینکه از اعتبارات هزینه ای در چهارماهه گذشته فقط 84.9 درصد تخصیص داده شد تا از باقی آنها برای اجرای طرح های عمرانی استفاده کنیم، تصریح کرد: برای طرح های عمرانی بودجه در چهارماهه اول 64 درصد تخصیص یافت که عمدتا برای روزهای اخیر است که در چارچوب سیاست های خروج از رکود این سیاست اجرایی شد.
وی گفت: 246 طرح عمرانی نیز باید در سال 93 به اتمام برسد که باتوجه به کمبود زمان این طرح ها با اعتبارات بیشتری به اتمام خواهد رسید بنابراین 60 درصد از کل اعتباراتی که در طول سال باید به آنها پرداخت شود در طول چهار ماه نخست پرداخت شد.
این عضو کابینه دولت یازدهم از تخصیص 100 درصد بودجه طرح های سفرهای استانی رئیس جمهور و سفرهای قبلی مقام معظم رهبری خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آنچه مربوط به دولت و شرکت های دولتی است رقمی معادل 35 میلیارد دلار برای طرح های عمرانی مازاد بر 43 هزار و 900 میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده که بنا داریم از آنها هم استفاده کنیم.
نوبخت همچنین به تعیین اعتبارات خاص برای بخش غیر دولتی اشاره کرد و گفت: بالغ بر 22 میلیارد دلار البته اجازه دهید بگوییم حداقل 35 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی استفاده می کنیم که قطعاً در بخش تحولات خارجی می توانیم فاینانس هایی که قبلاً مجوز آنها داده شده بود را مورد استفاده قرار دهیم.
وی با بیان اینکه البته احکامی نیز در بودجه وجود دارد که با آنهامی توانیم برای سیاست های خروج از رکود استفاده کنیم، اظهار داشت: در بند ق تبصره 22 این امکان وجود دارد که بیش از 100 میلیارد دلار برای طرح های میعانات گازی برای کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی استفاده کنیم.
معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه بند الف تبصره 4 بودجه نیز از دیگر سیاست هایی است که بودجه اجازه آنرا فراهم کرده است، گفت: 35 میلیارد دلار فاینانس طبق این بند در اختیار دولت است که می تواند بین استان ها توزیع شود.
وی ادامه داد: علاوه بر اعتباراتی که در حد 18 میلیارد و 100 میلیون دلار هزینه خواهیم کرد، این امکان برای دولت وجود دارد که در سال جاری 200 میلیون دلار از طریق صندوق نوآوری برای طرح های دانش بنیان و توسعه کشور استفاده کنیم. همچنین 2 میلیارد دلار برای مهار آبهای اراضی در نظر گرفته ایم.
نوبخت با باین اینکه 3 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تبصره 6 نیز تعیین شده که برای استفاده از این رقم مصوبه هیات وزیران را دریافت کردیم، گفت: 3 هزار میلیارد تومان نیز برای اسناد خزانه اسلامی است که می توانیم برای تأدیه بدهی های بخش دولتی و آبهای مرزی استفاده کنیم.
وی با اشاره به هدفمندی یارانه ها گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده برای بهداشت و سلامت مردم، 5 هزار و 400 میلیارد تومان از این منابع را برای کمک به تولید،یارانه تسهیلات ارزان قیمت به بانکها داده شد.
انتهای پیام/

طرلان
2014/08/12, 11:41
افزایش ۵۸ درصدی صادرات سیمان از فارس

گروه صنایع معدنی (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries) >سیمان (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries/Cement) - صادرات سیمان فارس امسال 58 درصد افزایش یافته است .

به گزارش ماین نیوز، مدیر کل گمرکات فارس گفت : صادرات سیمان فارس از ابتدای امسال 213 هزار و 151 تن سیمان به ارزش 9 میلیون و 974 هزار و 481 دلار از استان فارس صادر شده است.

کشورهای عراق، عمان و حوزه خلیج فارس بیشترین میزان سیمان فارس را دریافت کردند.
خانم سکینه سیاحی افزود : صادرات سیمان از فارس از نظر وزنی 58 درصد و از نظر ارزشی حدود 11 درصد افزایش داشته است.

پارسال 134 هزار و 491 تن سیمان به ارزش 12 میلیون دلار از فارس صادر شد.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 12300

طرلان
2014/08/12, 11:58
وعده دولت برای پرداخت مبلغ قابل توجهی از بودجه عمرانی تا 3 هفته دیگر

(http://buysignal.mihanblog.com/post/2465)

03:49 8/12/2014, ابراهیم صفری,


حسین بردبار - مشاور اقتصادی رئیس جمهور دیروز میهمان کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی تهران بود تا پاسخگوی دغدغه ها و نقد فعالان بخش خصوصی درمورد بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود باشد، در این میان مسعود نیلی از ارایه لایحه مربوط به این بسته سیاستی به مجلس در روز چهارشنبه (فردا) خبرداد و درپاسخ به درخواست فعالان بخش خصوصی برای معطل بودن پرداخت‌های پیمانکاران اعلام کرد که دولت ظرف دوسه هفته آینده می تواند مبلغ قابل توجهی پرداخت عمرانی داشته باشد . وضعیت اقتصاد فعلا اورژانسی است، پرداختن به بیماری‌های مزمن و بنیادی اقتصاد در آینده به گزارش خراسان، مشاور اقتصادی رئیس جمهور در جلسه دیروز کمیسیونهای اتاق بازرگانی تهران با بیان این که بسته خروج از رکود با فرض تداوم تحریم ها تدوین شده است ؛ گفت: وضعیت اقتصادی ما اکنون مانند بیماری است که تصادف کرده، پزشک برایش نسخه می نویسد، ولی داروهایش یافت نمی شود. از طرفی می گویند چون وضعیت او اورژانسی است، فعلا کار ما نجات از مرگ است و بعد باید به بخش برود، تا بیماری های مزمن و بنیادی ترش رسیدگی شود . وی اظهار امیدواری کرد، مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد و تحریم ها برداشته شودوتصریح کرد: ما باید این بسته را بر فرض تداوم تحریم ها تدوین کنیم و مسئله دیگر این است که کاری کنیم که رشد اقتصادی ما در سال 93 مثبت باشد و نمی توانیم بپذیریم که امسال هم رشد منفی داشته باشیم . مشاور اقتصادی رئیس جمهور به برخی از موانع برای اجرایی شدن این بسته اشاره کرد و گفت: مسائلی مانند اصلاح قانون کار و مسائل بنیادی مانند شبکه بانکی زمان بر است، اما نباید فراموش کرد که این سند، کوتاه مدت است، اما نتایج آن باید پایدار باشد . عضو کمیسیون عمران مجلس: 5 ماه است یک ریال به پیمانکاران نداده ایم مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در این نشست با بیان این که از 5ماه گذشته تاکنون یک ریال به پیمانکاران نداده ایم، گفت:درافق 1404 باید به درآمد 20 میلیارد دلاری از گردشگری برسیم درحالی که درآمد کنونی کشور زیر یک میلیارد دلار است و در این بسته نیز این موضوع دیده نشده است.

طرلان
2014/08/12, 14:58
نریمان در گفت وگو با خانه ملت:

۳۲ دقیقه پیش
http://forums.boursy.com/imported/2014/08/46975_thum-1.jpg


صفر تا 100 ساخت شهرک‌ها و شهرهای جدید به مردم واگذار می شود
سرویس: اقتصادی
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح های روبنایی و زیربنایی ساخت شهرهای جدید منحصرا نباید در اختیاردولت باشد،گفت: دولت آمادگی دارد صفر تا 100 ساخت شهرک ها و شهرهای جدید را به مردم واگذارکند و خودش به عنوان ناظر عالی مدیریت راهبردی در این رابطه را انجام دهد.



محسن نریمان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری برگزاری اولین نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در شهرهای جدید، همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین‌اللملی صنعت ساختمان، در رابطه با هدف از برگزاری این نمایشگاه، گفت: شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید با هدف معرفی ظرفیت های بالقوه و فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای جدید به سرمایه گذاران و جذب امکانات و حمایتهای بخش خصوصی اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده است. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی سرمایه گذاری بر مبنای سیاست برد- برد است ، تصریح کرد: در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای جدید تسهیلات ویژه ای برای جذب سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است که با استقبال خوب فعالان بخش خصوصی مواجه شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت معتقد است نباید طرح های روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید منحصرا در اختیار بخش دولتی باشد، افزود: دولت بر تعامل با بخش خصوصی تاکید دارد و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای جدید در همین راستا و با هدف استفاده از ظرفیت های مدیریتی و مالی مردم برگزار شده است. نریمان گفت: دولت آمادگی دارد صفر تا 100 ساخت شهرک ها و شهرهای جدید را به مردم واگذارکند و خودش به عنوان ناظر عالی مدیریت راهبردی در این رابطه را انجام دهد. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ما دست سرمایه گذاران را می فشاریم، تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران در امور شهرهای جدید وارد عمل شوند مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که سرمایه گذاران هم از حاشیه سود مطمئن برخوردار شوند و هم در ساخت شهرها و شهرکهای جدید با هویت ایرانی-اسلامی و به عنوان شهرهای پایدار با استاندارد بالا مشارکت کنند. گفتنی است؛ روز گذشته سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران و اعضای این کمیسیون از اولین نمایشگاه تخصصی فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای جدید که همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان افتتاح شده است بازدید کرد./ پایان پیام

طرلان
2014/08/16, 18:33
در مورد ناآرامی های عراق، شنیدیم که سرکرده داعش از عراق گریخته است، به نقل از سومریه نیوز، «سعید مموزینی» یکی از مسئولان حزب «دموکرات» کردستان عراق گفت که البغدادی چند روز پیش از ترس بمباران مراکز داعش توسط هواپیماهای آمریکایی از شهر «موصل» در عراق به سوریه فرار کرد . مموزینی افزود که رهبر داعش با همراهی ۳۰ خودروی نظامی از نوع «همر» از موصل فرار کرده و به سوریه رفت

وحید 20
2014/08/17, 00:23
طی ۴ ماه گذشته
۶.۶ میلیون تن سیمان و کلینکر صادر شد

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران اعلام کرد: طی۴ماهه منتهی به تیر ماه امسال، ۶میلیون و ۶۲۰ هزار و ۹۵۸تن سیمان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، «عبدالرضا شیخان » با اعلام این خبر؛ افزود: از مجموع کل صادرات سیمان و کلینکر در 4 ماه گذشته، 4 میلیون و 836هزار و 934 تن به سیمان و یک میلیون و 748 هزار تن به کلینکر اختصاص دارد.

وی در ادامه گفت: میزان صادرات سیمان در تیر ماه امسال به خارج از کشور به یک میلیون و 86هزار و 822 تن و میزان صادرات کلینکر به مرز 463 هزار و 465 تن رسید.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: میزان سیمان توزیع شده به جامعه مصرف داخلی در 4ماهه گذشته در داخل کشور بالغ بر 18میلیون و 719هزار و 523 تن بوده است.

طرلان
2014/08/18, 17:47
عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان در گفتگو با معدن24 با اعلام این مطلب گفت: طی 4 ماه ابتدایی سال جاری به دلیل ناامنی در عراق و محدودیت های اعمال شده دولت عراق در واردات سیمان به این کشور و از سویی وجود ماه مبارک رمضان در تیر ماه، صادرات سیمان و کلینکر کاهش داشته است.


شیخان تولید سیمان و کلینکر و صادرات آن را در سال 93 مشابه سال 92 دانست و افزود: پیش بینی می شود تولیدات سیمان در سال 93 همانند سال 92 باشد و امسال نیز دو کارخانه سیمان خمسه زنجان و سیمان سفید شرق به مدار تولید اضافه می شود که سیمان خمسه، سیمان خاکستری و سیمان سفید شرق تولیدکننده سیمان سفید است.


وی همچنین خاطرنشان کرد: انجمن قصد دارد افزایش سرانه مصرف سیمان را از 720 کیلوگرم به 900 کیلوگرم در سال 94 برساند.


وی درخصوص این طرح افزود: انجمن، سمینارهایی را برگزار می کند تا در آن فرهنگ سازی صورت گرفته و همچنین از شهرداری ها خواسته می شود تا بجای بکار بردن اسکلت فلزی از سیمان و بتون در ساخت ساختمان ها استفاده کنند تا از صادرات سیمان به قیمت های کم جلوگیری و به فولادسازان برای خروج از بحران کمک شود.


وی همچنین از انعقاد قرارداد شرکت های سیمانی با قطر خبر داد و افزود : کشور قطر واردات سیمان و کلینکر از ایران دارد و این در حالیست که سیمان مورد نیاز خود را نیز از کشورهای امارات و پاکستان تامین می کند.


دبیر انجمن درخصوص عرضه سیمان در بورس کالا افزود: سیمان در سال 89 نیز در بورس کالا عرضه شد که موفقیت آمیز نبود و اینبار تلاش شده تا سیمان بصورت کارشناسی شده در بورس کالا عرضه شود.

negarminavi
2014/08/22, 18:12
موضوع: آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده


الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :
از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:30 روز دوشنبه مورخ 1393/06/10 درمحل سبزوار حسينيه باقر العلوم ميدان صاحب الزمان خيابان شهيد مطهري برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

ب– دستور جلسه :
تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

سکه شانس
2014/08/24, 10:16
با سلام
دوستان مطلع در بازار سیمان ...
ظاهرا زمزمه 10% افزایش قیمت سیمان در صورت عدم ورود در بورس کالا در مهر ماه سال جاری و درخواست آن...مطرح است؟؟؟
چقدر این موضوع را تایید می کنید؟

717
2014/08/25, 16:40
از دوستان كسي ميدونه سود سهام سيمان كردستانو چطور ميشه گرفت؟

سکه شانس
2014/08/30, 22:34
صنعتی كه تا مدتها می تواند جزء صنایع دارای مزیت در كشور به شمار رود این روزها حال روز خوشی ندارد و P/E این صنعت از افت چشمگیری برخوردار بوده است. ...اکنون باید دید در روز های آینده با حرکت رشد شاخص این گروه ..... افت شاخص کل نجات می یابد؟
درس‌های گذشته در مورد عدم توازن عرضه و تقاضا بندرت آموخته شده‌اند......

سکه شانس
2014/08/31, 13:13
8 .................................................. .................................................. .................................................. .. 8 شهریور 1393
این هفته جزئیات آزادسازی قیمت سیمان اعلام می‌شود
در حالی این هفته جزئیات آزادسازی قیمت سیمان اعلام می‌شود که آزادسازی قیمت سیمان و تعیین قیمت مصوب دولتی برای آن سال‌هاست که روندی سینوسی دارد و هر از گاهی از وضعی به وضع دیگر تغییر شکل می‌دهد.
به گزارش ماین نیوز، اگر چه هر کدام از این تصمیمات در زمان خود با توجه به مسائل و مشکلات روز گرفته شده و می‌توانسته بهترین تصمیم باشد اما سوال این است که ماجرا می‌توانست شکل دیگری به خود بگیرد؟ راه سومی هست؟ آزادسازی بر اساس قیمت ارز صورت می‌گیرد یا بورس تعیین‌کننده نرخ آزاد سیمان بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود؟

روی باز سیمانی‌ها

از نیمه مردادماه که آزادسازی سیمان کلید خورد، سیمانی‌ها با روی باز از این اتفاق استقبال کردند. وزارت صنایع و معادن چند روزی است مقدمات اجرای این کار را فراهم کرده و به گفته منابع آگاه قرار است در روزهای آینده مشروح این خبر اعلام شود.

در واقع سه‌شنبه هفته گذشته بود که در نشست اعضای انجمن سیمان با کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام شد در روزهای آینده و طبق توافقی که با وزارت بازرگانی و انجمن سیمان صورت گرفته، این کالا از سبد حمایتی خارج شده و از این پس سیمان بر اساس نظام جدید توزیع، در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. علی پناهی، سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا نیز با تاکید بر خروج از قیمت‌گذاری کالاهایی که در بورس کالا عرضه می‌شود، می‌گوید: کالاهایی که در بورس کالای ایران عرضه می‌شود، نباید قیمت‌گذاری شده باشد، بلکه عرضه و تقاضا در بورس کالا منجر به کشف قیمت شود.

همچنین دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان با اشاره به پذیرش سیمان در بورس کالای ایران از چند سال پیش تاکنون می‌گوید: وضع صنعت سیمان در حال حاضر تفاوت کرده و ما به کشف قیمت سیمان در بورس کالای ایران و کسب منافع بیشتر برای این صنعت امیدواریم. عبدالرضا شیخان با توجه به صادرات حدود ۱۹ میلیون تنی صنعت سیمان، پیشنهاد می‌دهد: آغاز عرضه‌ها از طریق رینگ صادراتی بورس کالا انجام پذیرد.

دست‌اندرکاران صنعت سیمان معتقدند با عرضه سیمان در بورس کالا معاملات صنعت سیمان روان‌تر خواهد شد و خروج از قیمت‌گذاری دولتی، معافیت مالیاتی و از همه مهم‌تر شفافیت معاملات از ویژگی‌های مثبت بورس کالاست که در مورد سیمان تحقق می‌یابد. آنها معتقدند صنعت سیمان از محل اطلاعات غیرشفاف ضرر و زیان زیادی به تولیدکننده و مصرف‌کننده وارد کرده است.

قیمت‌گذاری ممنوع

با این حال تولیدکنندگان سیمان برای عرضه سیمان در بورس شرط گذاشتند که دولت اجازه دهد، قیمت سیمان براساس عرضه و تقاضا در بورس کالای ایران کشف شود در این صورت تولیدکنندگان سیمان موافق عرضه این محصول در بورس هستند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این مطلب می‌گوید: سازوکار بورس‌های کالایی در تمام دنیا مشخص است و آن، کشف عادلانه قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضاست، اما متاسفانه تولیدکنندگان سیمان به دلیل دخالت‌های دولت در قیمت‌گذاری محصولات، تاکنون تجربه موفقی در بورس کالای ایران نداشته‌اند. عبدالرضا شیخان می‌افزاید: در سال‌های اخیر سیمان در بورس کالای ایران عرضه شد، اما در کمال تعجب با وجود عرضه این محصول در بورس، همچنان نرخ‌های دولتی و سقف قیمت برای این محصول باقی ماند که سرانجام تولیدکنندگان از عرضه این محصول در بورس منصرف شدند. وی ادامه می‌دهد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، اگر شرایط مهیا شود عرضه سیمان در بورس کالا مجدد آغاز می‌شود.

شیخان با اشاره به اینکه نباید در سازوکار شفاف بورس کالا و نحوه قیمت‌گذاری محصولات دخالت کرد، می‌گوید: علاوه بر کشف واقعی قیمت ها، یکی دیگر از مزیت‌های بورس کالا برای تولیدکنندگان سیمان این است که خریداران در هر نقطه از کشور می‌توانند محصولات شرکت‌های مختلف را خریداری کنند که این امر به تنوع خریداران و کشف بهتر قیمت‌ها کمک می‌کند. در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ محصول سیمان در رینگ داخلی بورس کالا عرضه می‌شد اما به دلیل قیمت‌گذاری دولتی و دستوری معاملات سیمان متوقف شد و باید دید که با توجه به موافقت ضمنی مدیران وزارت صنعت،معدن و تجارت آیا قفل قیمت‌گذاری و تامین مالی صنعت سیمان پس از ۲ سال باز خواهد شد یا خیر؟ علاوه بر این در صورت قیمت‌گذاری محصولات بر مبنای عرضه و تقاضا، شرکت‌های سیمانی از بستر شفاف بورس کالا در حوزه تامین مالی، معافیت‌های مالیاتی و فروش اعتباری با استفاده از حاشیه امن تضامین بورس کالا بهره‌مند خواهد شد.

حمل و نقل ریلی ارزان

اما کارشناسان اقتصاد معدن معتقدند آزادسازی قیمت سیمان به عنوان یک راه حل موقت برای مشکلات فعلی ممکن است جواب دهد اما جای برنامه‌های بلند مدت و برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های اساسی را نمی‌گیرد.

کامران وکیل، دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی می‌گوید: تعیین بسته‌ها و دخالت‌ها و سیاستگذاری‌هایی از این دست غلط است. دولت از یک طرف برای حمل و نقل مواد معدنی سوبسید سوخت می‌دهد و از طرف دیگر بر قیمت‌ها نظارت کرده و نرخ تعیین می‌کند.

وی اضافه می‌کند: با وجود اینکه ترکیه کشوری است که انرژی ندارد و هیچ بسته و دخالت دولتی بر صنایع صادر نمی‌شود و انرژی اش وارداتی است، صنایع معدنی خود را در کنار مرزهای آبی خود مستقر کرده تا دسترسی به بازارهای جهانی آسان باشد و انرژی بالایی برای حمل و نقل مصرف نکند.

او با اشاره به اینکه تمامی صنایع معدنی ایران پراکنده هستند و در مرکز کشور قرار گرفته‌اند، می‌گوید: اینکه ذوب آهن اصفهان اعلام می‌کند فلان میزان فولاد را صادر کرده افتخاری نیست چرا که به همین میزان گازوئیل بیشتری مصرف کرده و یارانه سوخت بیشتری گرفته و احتمالا مسبب تصادفات بیشتری شده است. در ترکیه میانگین مصرف سوخت به ازای هر تن ۷۵ لیتر است و در ایران ۱۲۰ لیتر.

وی معتقد است زمانی هر نماینده‌ای که در مجلس ذی‌نفوذ بود می‌توانست در حوزه انتخابی خود صنایعی را ایجاد کند تا به تولید و اشتغال رونق بدهد غافل از اینکه بدون کارشناسی و سیاست‌های بلند مدت، نتیجه عکس می‌گیرد و نتیجه این می‌شود که صنعت کشور براساس نظر افراد شکل می‌گیرد نه برنامه کارشناسی.

کامران وکیل ادامه می‌دهد: در طول این سال‌ها سیمان استراتژی ۱ یا ۲ ساله بیشتر نداشته و هر سال دچار تغییر سیاست‌ها می‌شده که اکثرا زیر تاثیر تعویض مدیران بالادستی و میانی وزارتخانه‌ها و ادارات کل رخ می‌داده است. یک روز می‌گویند آزادسازی و دیگر روز بر قیمت‌گذاری تاکید می‌کنند و روزی یک قیمت و دیگر روز قیمت دیگری برای سیمان اعلام می‌کنند.

او اظهار می‌دارد: تجربه نشان داده است بسته‌های این‌چنینی نتیجه خوبی نداشته است زیرا حمایت‌های بی‌دلیل،یارانه، سوخت ارزان منجر به بهینه سازی مصرف سوخت در این صنایع نشده است. نه تنها سیمان که در صنایع انرژی بری مانند فولاد و زغال سنگ و کاشی و سرامیک نیز چنین وضعیتی را مشاهده می‌کنیم. آماری را به خاطر دارم که می‌گفت تولید فولاد در ایران بیشترین آب و برق و انرژی را در جهان مصرف می‌کند. نتیجه اینکه مزیتی به نام انرژی به یک عیب بزرگ برای صنایع ما تبدیل شده است.

وی پیشنهاد می‌کند: بهتر است به جای آزادسازی قیمت سیمان و بسته‌های سیاستی و حمایتی کوتاه مدت، هر تصمیمی که می‌گیرند برای حداقل ۵ سال تصویب کنند زیرا به ثبات در برنامه‌ریزی بیشتر نیاز داریم.

ضمن اینکه ساخت و احداث یک خط ریلی مخصوص از صنایع انرژی‌بر به آبهای آزاد می‌تواند از مصرف سوخت ۱۵۰ تریلی ۲۰ تنی در روز جلوگیری کند که مجبور است ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان تولیدی یک کارخانه کوچک را، به مرزها و آب‌های آزاد ببرد. چه اینکه تنها تفاوت امریکای وسیع با آفریقای پهناور داشتن خطوط ریلی گسترده‌ای است که محصولات تولیدی امریکا را به راحتی به نقاط مختلف منتقل می‌کند.

وی می‌افزاید: حمل و نقل ارزان و با صرفه اقتصادی باعث شده ترکیه با ۳۰ کارخانه سیمان ۱۴ میلیون تن سیمان صادر کند و ما با ظرفیت ۷۷ میلیون تن سیمان در کشور، تنها ۲۰ میلیون تن صادرات سیمان داشته باشیم. لازم به ذکر است در خصوص اظهار نظر سایر کارشناسان گزارشات تکمیلی را در شماره‌های آینده خواهید خواند.

m.hossein
2014/09/03, 15:36
كد مطلب: 58719
تاريخ انتشار: چهارشنبه، 12 شهریور 1393 ساعت 14:59
http://forums.boursy.com/imported/2013/11/btnprintgray-1.gif (http://www.eghtesadonline.com/fa/print/58719/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B229%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%86-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA)
http://forums.boursy.com/imported/2013/11/btnemailgray-1.gif
http://forums.boursy.com/imported/2013/11/btnplusgray-1.gif http://forums.boursy.com/imported/2013/11/btnminusgray-1.gif

در 5ماه نخست امسال تولید سیمان کشور از29میلیون تن گذشت (http://www.eghtesadonline.com/fa/content/58719/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b229%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%86-%da%af%d8%b0%d8%b4%d8%aa) دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران گفت: تولید سیمان کشور در 5 ماهه نخست امسال به 29 میلیون و 504 هزار و 227تن رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران، عبدالرضا شیخان با اعلام این خبر گفت: تولید سیمان در مردادماه امسال بالغ بر5 میلیون و 608 هزار و 59 تن بود.
وی افزود: در 5 ماهه گذشته تولید کلینکر بالغ بر 32 میلیون و 378 هزار و 283 تن بوده است.
به گفته شیخان؛‌ تولید کلینکر در مرداد ماه سال جاری به 6 میلیون و 600 هزار و 495 تن رسیده است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران در پایان گفت: در 5 ماهه گذشته توزیع سیمان به جامعه مصرفی بالغ بر23 میلیون و 351 هزار و 930 تن بوده است.

طرلان
2014/09/07, 21:23
راهکار خروج صنعت سیمان از رکود از زبان نعمت زاده



گروه صنایع معدنی (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries) >سیمان (http://forum.talarebourse.com/MiningIndustries/Cement)

- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد مصارف جدید به ویژه استفاده از بتن در ساختمان سازی و جاده‌سازی راهکار این وزارتخانه برای خروج صنعت سیمان از رکود فعلی است.


به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان سفید شرق واقع در ابتدای جاده کلات در شمال شرق مشهد در جمع خبرنگاران افزود: روند تولید صنعتی امسال افزایش داشته اما قدری در تولید سیمان کاهش داشته‌ایم.

وی گفت: علت کاهش تولید سیمان وجود مشکلاتی در صادرات به ویژه صدور آن به کشورهای همسایه و علت دیگر نیز رکود نسبی در صنعت ساختمان سازی بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امیدواریم با تلاش وزارت راه و شهرسازی روند کنونی رکود نسبی در ساختمان سازی تغییر کند که لازمه تحقق آن نیز الگوهایی برای مصارف جدید با توجه به ظرفیت بالای تولید سیمان در ایران است.

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجا که سنگ آهک فراوان به عنوان ماده اولیه تولید سیمان، 80 واحد تولیدی سیمان، انرژی فراوان و نیروی متخصص و مجرب در این صنعت داریم لذا باید مصارف جدیدی برای سیمان تعریف شود.

نعمت زاده با اشاره به یکی از مصارف جدید سیمان گفت: راهسازی در کشور باید به صورت بتنی انجام گیرد تا مصرف سیمان جایگزین قیر در آسفالت جاده ها شود.

وی ادامه داد: مصرف جدید دیگر برای سیمان در ساختمان سازی است زیرا ایران در مقایسه با کشورهای دیگر اعم از پیشرفته و در حال توسعه مصرف بالایی در آهن به ویژه در بخش سازه دارد و در واقع بیش از 90 درصد ساختمانها در کشورمان فلزی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون در همه کشورها اسکلت ساختمانها از نوع بتن آرمه است لذا باید استفاده از سیمان برای جایگزین کردن اسکلتهای بتنی به جای اسکلتهای فلزی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: برای مصرف آهن به غیر از سازه های فلزی گزینه های جدیدی در نظر گرفته شده که هم ثروت ملی را افزایش می دهد و هم توانمندی صنعتی کشور را بالا می برد.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های بتنی باید جایگزین جاده‌های قیری (آسفالتی) در سطح کشور شوند، گفت: در این خصوص به آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه نوشته ام تا در نقاطی از کشور که آب و هوا خیلی سرد و یا خیلی گرم است لذا مشکلاتی برای مشکلات آسفالت قیری دارند جاده های بتنی اجرا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : بر این اساس حجم تولید قیر در پالایشگاهها کاهش پیدا خواهد کرد لذا اگر بتن را جایگزین قیر نکنیم در آینده نزدیک با کمبود قیر مواجه خواهیم شد.

بزرگترین کارخانه سیمان سفید کشور هم اکنون با ظرفیت تولید روزانه هزار تن در خراسان رضوی دایر است. این شرکت در کمترین زمان ممکن (حدود دو سال) با استفاده از آخرین فناوری تولید سیمان سفید و پیشرفته ترین تجهیزات راه اندازی شده است. این پروژه در حقیقت بازسازی و نوسازی، مقاوم سازی و تغییر فناوری یک واحد سیمان خاکستری فرسوده با قدمت بیش از 45 سال با مصرف انرژی بسیار زیاد است.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید شرق ظرفیت تولید سالانه این شرکت را 315 هزار تن با سرمایه گذاری 1400 میلیارد ریال عنوان کرد. این شرکت در زمینی به مساحت 109 هزار مترمربع با زیربنای 12 هزار و 500 متر مربع در سال 1391 ایجاد شده است.


تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۲

کد مطلب: 13530

طرلان
2014/09/13, 17:07
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق:
صادرات سیمان ایران به عراق افزایش یافت



گروه صنایع معدنی (http://www.adantahlil.com/MiningIndustries) >سیمان (http://www.adantahlil.com/MiningIndustries/Cement)
- دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در راستای پیگیر‌ی‌های به عمل آمده صادرات سیمان به عراق افزایش یافت و از ابتدای سپتامبر هر شرکت سهمیه‌ای به میزان ماهیانه 15000 تن از پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران صادر خواهد کرد.







به گزارش ماين نيوز، جهانبخش سنجابی شیرازی در مورد افزایش صادرات سیمان ایران به عراق اظهار داشت: به دنبال اعلام وزارت صنایع عراق مبنی بر تولید دو میلیون و 300 هزار تنی در آن کشور و ایجاد محدودیت در واردات سیمان خصوصاً از جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و رایزنی‌های مستمری با محوریت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مورد افزایش سهمیه صادرات سیمان کشورمان به عراق با وازرت بازرگانی عراق و مسئولین تجاری آن کشور صورت گرفت.

سنجابی ادامه داد: وزارت بازرگانی عراق بر اساس مقررات جدید، ورود سیمان را سهمیه بندی کرده و از تاریخ 01/09/2014 برای هر شرکت سهمیه وارداتی به میزان ماهیانه 15000 تن از پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران صادر خواهد شد.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اضافه کرد: بر پایه تصمیمات اتخاذ شده از این پس شرکت‌های صادر کننده مکلف به تعیین و معرفی نماینده خود در پایانه‌های ذکر شده هستند و لازم است شرکت‌های سیمان برای اجتناب از واگذاری مدیریت بازار خود به شخص ثالث رأساً نسبت به ثبت یک شرکت عراقی و اعطای نمایندگی خود به شرکت مذکور اقدام کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 13829

مخبرالدوله
2014/09/13, 17:53
یقینا با ادامه آرامش در عراق و تشکیل دولت جدید......
ساخت و ساز بیشتر شده و تاثیر مثبت داره برروی سهام سیمان...کاشی...لوله و دیگر مصالح ساختمانی...

آریو
2014/09/14, 06:59
یقینا با ادامه آرامش در عراق و تشکیل دولت جدید......
ساخت و ساز بیشتر شده و تاثیر مثبت داره برروی سهام سیمان...کاشی...لوله و دیگر مصالح ساختمانی...

کاش همه مثل شما 6 ماه از بازار جلو بودند عمو مخبر عزیز
:x

مخبرالدوله
2014/09/14, 07:27
کاش همه مثل شما 6 ماه از بازار جلو بودند عمو مخبر عزیز
:x
آریو عزیز
متاسفانه فرهنگ غلطی که ناشی از پولشویی و رانتخواری در دولت قبل در بازار سرمایه ایجاد شده!!!
سهامدار تازه وارد و بدون تحلیل را بدنبال سود روزانه متوقع کرده در صورتیکه بازار سرمایه برای سرمایه گذاری ایجاد شده
و نباید از آن انتظار کوتاه مدتی داشته باشیم.......

ایرج اکبری
2014/09/17, 12:24
قيمت سيمان افزايش پيدا نمي‌كند
معاون امور معادن وصنايع معدني وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: اين وزارتخانه هيچ برنامه‌اي در رابطه با افزايش قيمت سيمان ندارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر سرقيني با اعلام منتفی شدن خبر افزایش قیمت سیمان گفت: در ابتداي سال با هماهنگي انجمن سيمان و با محاسبه قيمت تمام شده اين محصول ، قيمت سيمان تعيين شد.

معاون امور معادن وصنايع معدني وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اين تصميم نهايي بوده وقرار نيست تغييري در آن انجام شود.

وی همچنين تاكيد كرد: وزارت صنعت،معدن وتجارت برنامه اي براي ورود سيمان به بورس كالا ندارد.

ایرج اکبری
2014/09/17, 16:03
از سوی وزارت صنعت
ورود سیمان به بورس کالا منتفی شد

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

در حالی که دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان از ورود مجدد سیمان به تالار شیشه‌ای بورس کالا خبر داده، معاون امور معادن و صنایع معدنی اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای ورود سیمان به بورس کالا ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 13 سال پیش سیمان در بورس کالا وارد و پس از مدتی متوقف شد که به گفته دبیر انجمن سیمان اکنون شرایط ورود مجدد سیمان به بورس فراهم شده و قرار است مجوز لازم برای ورود این محصول به بورس کالا صادر شود که البته به نظر کارشناسان و مدیران بستگی دارد.

اما امروز سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی این موضوع را منتفی اعلام و تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ای برای ورود سیمان به بورس کالا ندارد.

در صورتیکه به گفته شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان قرار بود در راستای حل مشکلات ورود سیمان به بورس کالا مهر ماه همایشی با حضور مدیران و دست‌اندرکاران بخش سیمان برگزار شود.

به گفته وی علیرغم وجود برخی محدودیت‌ها برای ورود سیمان در بورس قرار شده مجوز لازم را برای ورود سیمان به بورس کالا صادر شود.

اما طبق اعلام وزارت صنعت، می‌توان گفت ورود مجدد سیمان در بورس کالا منتفی شده است.

به گزارش ایسنا، در سال 1380 سیمان وارد بورس کالا شد اما در آن زمان از میان 30 کارخانه طی 25 معامله‌ای که انجام شد بیشتر از یک میلیون تن نبود در صورتی که انتظار می‌رفت 60 میلیون تن سیمان فروخته شود که این امر موفقیت‌آمیز نبود چراکه آن زمان برای کالاهای بورس، سقف قیمت در نظر گرفته می‌شد و کمتر از یک میلیون تن سیمان طی دو سال فروخته شد.

انتهای پیام

غفران
2014/09/17, 22:38
چهارشنبه, 26 شهریور 1393 قیمت سیمان افزایش نمی‌یابد http://forums.boursy.com/imported/2014/09/siman1_54605d40d6044d4a799470ad09950bcb-1.jpg (http://www.yektasad.com/item/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A F.html)
شرح مطلب :
به نقل از "شاتا"، جعفر سرقینی با اشاره به برخی اخبار در این خصوص گفت : در ابتدای سال با هماهنگی انجمن سیمان و با محاسبه قیمت تمام شده این محصول ، قیمت سیمان تعیین شد.

وی گفت: این تصمیم نهایی بوده وقرار نیست تغییری در آن انجام شود.

معاون امور معادن وصنایع معدنی همچنین تاکید کرد: وزارت صنعت،معدن وتجارت برنامه ای برای ورود سیمان به بورس کالا ندارد.

Aiming
2014/09/30, 11:07
رییس انجمن صنفی صنعت سیمان خبر داد:
عرضه سیمان در بورس قطعی شد/تمام جاده های کشور بتنی می شود/آخرین جلسه سیمانی ها اواسط مهر


با توجه به برگزاری جلسات مکرر انجمن صنفی صنعت سیمان با نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نتایج مثبت حاصل از این جلسات به نظر می رسد بزودی عرضه سیمان در بورس کالا به طور رسمی اعلام خواهد شد.

با توجه به برگزاری جلسات مکرر انجمن صنفی صنعت سیمان با نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نتایج مثبت حاصل از این جلسات به نظر می رسد بزودی عرضه سیمان در بورس کالا به طور رسمی اعلام خواهد شد.
در همین راستا، رییس انجمن صنفی صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: آخرین جلسه در راستای عرضه سیمان در بورس کالا، هفته اخیر با حضور نمایندگان دولت برگزار گردید که در نهایت با توافقی که انجام شد نمایندگان سازمان های فوق عرضه سیمان در بورس کالا را تکلیف قانونی دولت عنوان کردند.

محمد اتابک در ادامه خاطر نشان کرد: نظر نهایی در خصوص نحوه عرضه سیمان در بورس کالا همچنان از سوی انجمن صنفی صنعت سیمان و وزارت خانه اعلام نشده است و برهمین اساس برگزاری جلسات دیگری نیز در دستورکار مسئولین انجمن سیمان و دولت قرار گرفته است تا هرچه سریع تر کارهای مقدماتی عرضه سیمان در بورس کالا انجام گیرد.

وی با اشاره به طرح دولت مبنی بر پوشش بتنی تمامی جاده های کشور افزود: توافق اولیه انجمن سیمان در راستای اجرای پوشش بتنی جاده های کشور با مسئولین وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است و در اواسط مهر ماه توافق جامع طرح فوق با در نظر گرفتن تمامی جوامع از جمله میزان سیمان مصرفی در اجرای پروژه فوق اعلام خواهد شد.

PETROLEUM
2014/09/30, 22:16
از صنعت ساختمان جواب نگرفتند حالا چسبیدند به جاده های کشور !
ورود سیمان به بورس کالا یعنی ورود یک مشت دلال جدید بورس کالا و کدهای بورسی به عرصه سیمان :: وگرنه همه میدونند که حذف واسطه ها فقط یک حرف مفت بیشتر نیست
توی پتروشیمی ها هم گفتند واسطه ها حذف می شوند با ورود محصولات پتروشیمی به بورس کالا ولی در عمل مشاهده شد که به محض ورود محصولات پتروشیمی به رینگ بورس کالا ، قیمتهای آنها در عرض یک هفته ده درصد رشد کرد !! فساد در سازمان بیداد می کند :: کد فروشی خودش یک صنعت فعال هست در بورس کالا !!
فقط دعوا سر اینه که سود واسطه گری توی جیب عوامل سازمان و شریکهای سازمان بره یا اینکه بره توی جیب سایر قدرتهای دیگر بازار :: همه دعواها سر همین موضوع هست

"heydar"
2014/10/06, 17:35
http://cementassociation.ir/?p=821

آمار صادرات سیمان و کلینکر۶ ماهه۹۳

"heydar"
2014/10/10, 12:11
http://cementassociation.ir/?p=821

آمار صادرات سیمان و کلینکر۶ ماهه۹۳

سیمان شمال و سخزر وضعشان مناسب است
البته شمال صادرات ندارد ولی فروشش بد نبوده