صفحه 212 از 760 نخست ... 112162202209210211212213214215222262312712 ... آخرین
نمایش نتایج: از 2,111 به 2,120 از 7599

موضوع: نوســـانات سکــــــــــــه - طــــــلا

  1. #2111
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    10,934
    تشکر
    7,803
    تشکر شده 30,535 بار در 9,530 ارسال
    قيمت امروز سكه و دلار در بازار
    » سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
    کد خبر: 91051107289
    چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱

    امروز قيمت سكه تمام طرح قديم در بازار 745 هزار تومان و طرح جديد 742 هزار تومان و نيم سكه 370 هزار تومان است.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قيمت ربع سكه 187 هزار تومان و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 75 هزار و 700 تومان است و سكههاي يك گرمي 112 هزار تومان به فروش ميرسد.

    قيمت داخلي طلا در حالي است كه قيمت هر انس طلا امروز در بازارهاي جهاني 1614 دلار است.

    همچنين هر دلار 1998 تومان، يورو 2460 تومان و پوند 3130 تومان خريد و فروش ميشود.

    محمد كشتيآراي - رييس اتحاديه طلا و جواهر، در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: با حذف ارز مسافرتي قيمت دلار رو به افزايش گذاشت و به دنبال آن شاهد افزايش قيمت سكه نيز در بازار بوديم.

    روز گذشته قيمت سكه تمام طرح قديم در بازار 737 هزار تومان و طرح جديد 735 هزار تومان و نيم سكه 366 هزار تومان، قيمت ربع سكه 186 هزار تومان و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 75 هزار تومان بود و سكههاي يك گرمي 111 هزار تومان به فروش ميرسيد.

    همچنين هر دلار 1965 تومان، يورو 2430 تومان و پوند 3100 تومان خريد و فروش ميشد.

  2. 4 کاربر به خاطر ارسال مفید ایرج اکبری از ایشان تشکر کرده اند:


  3. #2112
    عضو فعال azad1 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    310
    تشکر
    2
    تشکر شده 883 بار در 280 ارسال
    در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا؛
    اونس جهانی طلا کاهش یافت

    به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تحلیلگران اقتصادی براین باورند که بانک مرکزی آمریکا در نشست دو روزه خود با ارائه محرکه اقتصادی بیشتر برای احیای اقتصاد این کشور به نفع اونس جهانی طلا قدم برخواهد داشت و روی نرخ بهره بلند مدت تاکید و بهای دلار را افزایش خواهد داد.

    براساس این گزارش، سرمایه گذاران معتقدند بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه روی اظهارات "ماریو دراگی " رئیس این بانک مبنی بر حفظ یورو که تنها واحد پولی منطقه یورو به شمار می آید تاکید خواهد کرد.

    براین اساس، در بازار مبادلاتی امروز چهارشنبه هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در آگوست(شهریور ماه) با رشد 2.90 دلاری ، 1617.50 دلار داد و ستد شد.

    به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، "افشین نبوی" رئیس بخش تجارت و امور مالی فلزات گرانبها در ژنو اذعان داشت: هم اکنون هر اونس جهانی طلا در محدوده 1600 تا 1630 دلار ثابت باقی مانده است.

    افشین نبوی در ادامه افزود: امروز چهارشنبه به دنبال شک وتردیدهای دوباره سرمایه گذاران درخصوص اتخاذ سیاست مالی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا برای مقابله با بحران بدهی این منطقه شاخص سهام اروپا و یورو نیز با افزایش مواجه شده است.

    این گزارش می افزاید، امروز بانک اسکاتلند در گزارشی اعلام کرده است: اظهارات "ماریو دراگی " رئیس بانک مرکزی اروپا مبنی براینکه هر اقدامی که لازم باشد برای حفظ منطقه یورو انجام می دهد اونس جهانی طلا را از 1580 دلار به سطح 1620 دلار رسانده است./الف

  4. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید azad1 از ایشان تشکر کرده است:


  5. #2113
    عضو فعال meysam_sh_2020 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    19,774
    تشکر
    17,551
    تشکر شده 113,676 بار در 19,016 ارسال
    دست به نرخ مرجع بزنن قیمت بنزین رو هم باید ببرن بالا باز ..........و تورم باز بیشتر میشه ............مگه اینکه بخوان به ضرر پالایشگاه ها کار کنن ...!!!!!

    این بازار دیگه فایده نداره .........هر روز باید یه تحلیل زد.........تحریم پتروشیمی ها هم در راه هست گویا .........فاتحه این بازار رو باید خوند در این صورت ........از اون ور نرخ مرجع بره بالا ............دوباره باید همه گزارش ها رو به روز کرد ..................وای این چه اوضاعیه دیگه............

    یا اگه مرجع رو میخوان ببرن بالا باز خیلی بالا نره بهتره.........
    ویرایش توسط meysam_sh_2020 : 2012/08/01 در ساعت 18:57
    کانال بنده در تلگرام : T.me/investmentuntil1408

  6. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید meysam_sh_2020 از ایشان تشکر کرده اند:


  7. #2114
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    سرگردانی دولت ایران در آشفته بازار ارزهای خارجی


    مقامهای اقتصادی دولت ادعا میکنند که با چندنرخی بودن ارز مخالفند و میخواهند جلوی آن را بگیرند. کارشناسان اقتصادی سیاستهای مالی و بانکی دولت را عامل چندنرخی بودن ارز و آشفتگی در این بازار میدانند.
    محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی روز سهشنبه، دهم مرداد ماه، چند نرخی بودن ارز را فسادآور خواند و گفت: ما به دنبال تک نرخی شدن ارز هستیم و زیربار ارز دونرخی و بیشتر نخواهیم رفت. او دیماه سال گذشته نیز خرید و فروش ارز به بهایی غیر از بهای رسمی را غیرقانونی اعلام کرد اما دو ماه بعد از این تصمیم که هرگز عملی نشد رسما عقبنشینی کرد.
    از سوی دیگر بانک مرکزی در تمام طول عمر جمهوری اسلامی، نهادی بوده که پیش و بیش از دیگر دستگاهها به عرضه ارز به قیمتهای متفاوت (تحت عنوان صادراتی، مسافرتی، وارداتی، دانشجویی و ....) اقدام کرده و همچنان میکند.
    سهم سیاستهای دولت در رونق فساد مالی
    بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که چندنرخی بودن ارز زمینهی فساد و سوءاستفاده مالی را گسترش میدهد و حاشیهی امن و پرسودی برای رانتخواران، به ویژه نزدیکان به مراکز قدرت فراهم میآورد. در چنین شرایطی سخنان بهمنی در مورد فسادآور بودن ارز چندنرخی اعتراف ضمنی به نقش دولت در فسادهای مالی عظیمی است که گوشههایی از آن اخیرا در دو دادگاه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و بیمه ایران برملا شده است.
    اسداله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین میگوید، در حال حاضر ارزهای خارجی با شش بهای مختلف خرید و فروش میشوند. او ۱۱ مرداد ماه در گفتگو با خبرگزاری مهر خاطر نشان میکند که دستکم چهار نرخ مختلف ارز توسط بانک مرکزی و دیگر نهادهای دولتی تعیین میشود. عسگراولادی از دولت میخواهد در مورد بهای ارز "اعلام موضع شفاف کند."
    بانک مرکزی مشوق بازار آزاد ارز
    بانک مرکزی بهای رسمی هر دلار آمریکا را ۱۲۲۶ تومان تعیین کرده و مدعی است هیچ بهای دیگری را به رسمیت نمیشناسد. با این همه به گفتهی عسگراولادی بانکها هر دلار را به قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان به واردکنندگان میفروشند. مثالهای بسیاری وجود دارد که نشان میدهد سیاستهای بانک مرکزی و دولت نقش مستقیمی در چندنرخی بودن ارز بازی میکنند.

    یکی از این سیاستها که بانک مرکزی روز هفتم مرداد طی بخشنامهای آن را ابلاغ کرد، حذف ارز مسافرتی است. محمود بهمنی میگوید: «بانک مرکزی به اندازه کافی ارز در اختیار دارد، اما ضرورتی نمیبیند که آنها را برای کالاها و سفرهای غیرضروری هزینه کند.»
    انجام سفرهایی که بهمنی "غیرضروری" توصیف میکند به انتخاب شهروندان بستگی دارد و هنوز در جمهوری اسلامی رسما ممنوع نشده است. در چنین شرایطی سیاست تازهی بانک مرکزی شهروندان را مجبور میکند که برای تامین نیاز ارزی خود به بازار آزاد رجوع کند.
    تحریمها و کمبود منابع ارزی
    به رغم ادعای بهمنی در مورد در اختیار داشتن ارز به اندازه کافی، گزارشهای گوناگون و اظهارات برخی از مسئولان نشان میدهد که دور جدید تحریمهای نفتی و بانکی آمریکا و اتحادیه اروپا درآمدهای ارزی ایران را با کاهش شدیدی روبرو کرده است.
    بهمنی گفته است تحریمها "کمتر از یک جنگ نظامی" نیست و برای دفع آن در بانک مرکزی "قرارگاه جنگ نامنظم اقتصادی" تشکیل شده است. سایت "اقتصاد آنلاین" هفتم مرداد در گزارشی نوشت «محدودیت منابع ارزی البته مسئله جدیدی نیست و این موضوع که حذف ارز مسافرتی موجب انتقال تقاضا برای ارز مسافرتی به بازار آزاد خواهد شد نیز امر آشکاری است.»
    "اقتصاد آنلاین" در بخش دیگری از گزارش خود به نقش بانک مرکزی در تغدیه بازار آزاد ارز اشاره میکند و مینویسد «مسئله مهم این است که منابع ارزی که قرار بوده است به نرخ ۱۲۲۶ تومان به ارز مسافرتی تخصیص یابد، پس از این با نرخ ارز آزاد تخصیص خواهد یافت و نکته اینجاست که پاسخگویی به تقاضا برای ارز مسافرتی در نرخ آزاد برای بانک مرکزی ... بسیار راحت تر است.»
    بهای غیررسمی دلار واقعیتر است؟
    قانون برنامه پنجم توسعه نظام ارزی کشور را "شناور مدیریتشده" تعیین کرده و مقرر میکند «نرخ ارز با توجه به حفظ دامنه رقابتپذیری در تجارت خارجی و با ملاحظه تورم داخلی و جهانی و همچنین شرایط اقتصاد کلان از جمله تعیین حد مطلوبی از ذخایر خارجی تعیین خواهد شد.»

    کارشناسان معتقدند چنین بهایی با توجه به نسبت عرضه و تقاضا مشخص میشود و قیمت ارز در بازار آزاد تناسب بیشتری با ارزش پول ملی ایران در برابر ارزهای مهم خارجی دارد. بر این اساس آنچه بانک مرکزی به عنوان بهای رسمی و مرجع اعلام میکند غیرواقعی و در جهت سیاستهای دولت در حمایت از واردات قرار دارد.
    شمسالدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ضرورت شناور بودن نظام ارزی میگوید «دولت تلاش میكند كه فاصله بازارهای رسمی و غیررسمی ارز را از بین ببرد.» این اظهارات از سوی برخی ناظران به قصد دولت برای افزایش بهای رسمی دلار تا سطح قیمت بازار آزاد تعبیر شده است.
    کنار گذاشتن احتمالی دلار ۱۲۲۶ تومانی
    رئیس کل بانک مرکزی نیز دهم مرداد پس از ارائه گزارشی در مورد وضعیت ارزی کشور به دو کمیسیون مجلس، ضمن پرهیز از اعلام بهای ارز تک نرخی گفت: «بانک مرکزی میخواهد فاصله میان قیمت ارز از میان برود و به همین دلیل حتما باید ارز را تک نرخی کنیم.»
    خبرگزاری مهر ۱۱ مرداد در گزارشی از خداحافظی احتمالی با دلار ۱۲۲۶ تومانی خبر داد و آن را تصمیمی ناگهانی با عواقب خطرناک اقتصادی خواند. در این گزارش به تلاش قبلی بانک مرکزی برای تکنرخی کردن دلار اشاره شده که ناکام ماند.
    اقدام سال گذشته این بانک در تکنرخی اعلام کردن ارز بهای دلار در بازار آزاد را به بیش از دو هزار تومان رساند. بهای ارزهای اصلی خارجی در چند روز اخیر نیز در بازار آزاد رو به افزایش بوده است.
    بهاءالدین حسینی هاشمی، کارشناس امور بانکی و مدیرعامل سابق بانک صادرات معتقد است که ارز دولتی و قیمتهای دستوری باید کاملا کنار گذاشته شود. او روز ۱۱ مرداد در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «برای جبران كسری بودجه، یكسان شدن رقابت و جلوگیری از ابطال منابع ملی، رانتها، هزینههای كنترل و بازرسی، بهتر آن است كه ارز یكسان شود و در مقابل قدرت خرید پول ملی را افزایش دهند و ارزش پول ما به تعادل برسد.»

    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  8. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


  9. #2115
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    10,934
    تشکر
    7,803
    تشکر شده 30,535 بار در 9,530 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط بابک 52 نمایش پست ها
    سرگردانی دولت ایران در آشفته بازار ارزهای خارجی


    مقامهای اقتصادی دولت ادعا میکنند که با چندنرخی بودن ارز مخالفند و میخواهند جلوی آن را بگیرند. کارشناسان اقتصادی سیاستهای مالی و بانکی دولت را عامل چندنرخی بودن ارز و آشفتگی در این بازار میدانند.
    محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی روز سهشنبه، دهم مرداد ماه، چند نرخی بودن ارز را فسادآور خواند و گفت: ما به دنبال تک نرخی شدن ارز هستیم و زیربار ارز دونرخی و بیشتر نخواهیم رفت. او دیماه سال گذشته نیز خرید و فروش ارز به بهایی غیر از بهای رسمی را غیرقانونی اعلام کرد اما دو ماه بعد از این تصمیم که هرگز عملی نشد رسما عقبنشینی کرد.
    از سوی دیگر بانک مرکزی در تمام طول عمر جمهوری اسلامی، نهادی بوده که پیش و بیش از دیگر دستگاهها به عرضه ارز به قیمتهای متفاوت (تحت عنوان صادراتی، مسافرتی، وارداتی، دانشجویی و ....) اقدام کرده و همچنان میکند.
    سهم سیاستهای دولت در رونق فساد مالی
    بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که چندنرخی بودن ارز زمینهی فساد و سوءاستفاده مالی را گسترش میدهد و حاشیهی امن و پرسودی برای رانتخواران، به ویژه نزدیکان به مراکز قدرت فراهم میآورد. در چنین شرایطی سخنان بهمنی در مورد فسادآور بودن ارز چندنرخی اعتراف ضمنی به نقش دولت در فسادهای مالی عظیمی است که گوشههایی از آن اخیرا در دو دادگاه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و بیمه ایران برملا شده است.
    اسداله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین میگوید، در حال حاضر ارزهای خارجی با شش بهای مختلف خرید و فروش میشوند. او ۱۱ مرداد ماه در گفتگو با خبرگزاری مهر خاطر نشان میکند که دستکم چهار نرخ مختلف ارز توسط بانک مرکزی و دیگر نهادهای دولتی تعیین میشود. عسگراولادی از دولت میخواهد در مورد بهای ارز "اعلام موضع شفاف کند."
    بانک مرکزی مشوق بازار آزاد ارز
    بانک مرکزی بهای رسمی هر دلار آمریکا را ۱۲۲۶ تومان تعیین کرده و مدعی است هیچ بهای دیگری را به رسمیت نمیشناسد. با این همه به گفتهی عسگراولادی بانکها هر دلار را به قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان به واردکنندگان میفروشند. مثالهای بسیاری وجود دارد که نشان میدهد سیاستهای بانک مرکزی و دولت نقش مستقیمی در چندنرخی بودن ارز بازی میکنند.

    یکی از این سیاستها که بانک مرکزی روز هفتم مرداد طی بخشنامهای آن را ابلاغ کرد، حذف ارز مسافرتی است. محمود بهمنی میگوید: «بانک مرکزی به اندازه کافی ارز در اختیار دارد، اما ضرورتی نمیبیند که آنها را برای کالاها و سفرهای غیرضروری هزینه کند.»
    انجام سفرهایی که بهمنی "غیرضروری" توصیف میکند به انتخاب شهروندان بستگی دارد و هنوز در جمهوری اسلامی رسما ممنوع نشده است. در چنین شرایطی سیاست تازهی بانک مرکزی شهروندان را مجبور میکند که برای تامین نیاز ارزی خود به بازار آزاد رجوع کند.
    تحریمها و کمبود منابع ارزی
    به رغم ادعای بهمنی در مورد در اختیار داشتن ارز به اندازه کافی، گزارشهای گوناگون و اظهارات برخی از مسئولان نشان میدهد که دور جدید تحریمهای نفتی و بانکی آمریکا و اتحادیه اروپا درآمدهای ارزی ایران را با کاهش شدیدی روبرو کرده است.
    بهمنی گفته است تحریمها "کمتر از یک جنگ نظامی" نیست و برای دفع آن در بانک مرکزی "قرارگاه جنگ نامنظم اقتصادی" تشکیل شده است. سایت "اقتصاد آنلاین" هفتم مرداد در گزارشی نوشت «محدودیت منابع ارزی البته مسئله جدیدی نیست و این موضوع که حذف ارز مسافرتی موجب انتقال تقاضا برای ارز مسافرتی به بازار آزاد خواهد شد نیز امر آشکاری است.»
    "اقتصاد آنلاین" در بخش دیگری از گزارش خود به نقش بانک مرکزی در تغدیه بازار آزاد ارز اشاره میکند و مینویسد «مسئله مهم این است که منابع ارزی که قرار بوده است به نرخ ۱۲۲۶ تومان به ارز مسافرتی تخصیص یابد، پس از این با نرخ ارز آزاد تخصیص خواهد یافت و نکته اینجاست که پاسخگویی به تقاضا برای ارز مسافرتی در نرخ آزاد برای بانک مرکزی ... بسیار راحت تر است.»
    بهای غیررسمی دلار واقعیتر است؟
    قانون برنامه پنجم توسعه نظام ارزی کشور را "شناور مدیریتشده" تعیین کرده و مقرر میکند «نرخ ارز با توجه به حفظ دامنه رقابتپذیری در تجارت خارجی و با ملاحظه تورم داخلی و جهانی و همچنین شرایط اقتصاد کلان از جمله تعیین حد مطلوبی از ذخایر خارجی تعیین خواهد شد.»

    کارشناسان معتقدند چنین بهایی با توجه به نسبت عرضه و تقاضا مشخص میشود و قیمت ارز در بازار آزاد تناسب بیشتری با ارزش پول ملی ایران در برابر ارزهای مهم خارجی دارد. بر این اساس آنچه بانک مرکزی به عنوان بهای رسمی و مرجع اعلام میکند غیرواقعی و در جهت سیاستهای دولت در حمایت از واردات قرار دارد.
    شمسالدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ضرورت شناور بودن نظام ارزی میگوید «دولت تلاش میكند كه فاصله بازارهای رسمی و غیررسمی ارز را از بین ببرد.» این اظهارات از سوی برخی ناظران به قصد دولت برای افزایش بهای رسمی دلار تا سطح قیمت بازار آزاد تعبیر شده است.
    کنار گذاشتن احتمالی دلار ۱۲۲۶ تومانی
    رئیس کل بانک مرکزی نیز دهم مرداد پس از ارائه گزارشی در مورد وضعیت ارزی کشور به دو کمیسیون مجلس، ضمن پرهیز از اعلام بهای ارز تک نرخی گفت: «بانک مرکزی میخواهد فاصله میان قیمت ارز از میان برود و به همین دلیل حتما باید ارز را تک نرخی کنیم.»
    خبرگزاری مهر ۱۱ مرداد در گزارشی از خداحافظی احتمالی با دلار ۱۲۲۶ تومانی خبر داد و آن را تصمیمی ناگهانی با عواقب خطرناک اقتصادی خواند. در این گزارش به تلاش قبلی بانک مرکزی برای تکنرخی کردن دلار اشاره شده که ناکام ماند.
    اقدام سال گذشته این بانک در تکنرخی اعلام کردن ارز بهای دلار در بازار آزاد را به بیش از دو هزار تومان رساند. بهای ارزهای اصلی خارجی در چند روز اخیر نیز در بازار آزاد رو به افزایش بوده است.
    بهاءالدین حسینی هاشمی، کارشناس امور بانکی و مدیرعامل سابق بانک صادرات معتقد است که ارز دولتی و قیمتهای دستوری باید کاملا کنار گذاشته شود. او روز ۱۱ مرداد در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «برای جبران كسری بودجه، یكسان شدن رقابت و جلوگیری از ابطال منابع ملی، رانتها، هزینههای كنترل و بازرسی، بهتر آن است كه ارز یكسان شود و در مقابل قدرت خرید پول ملی را افزایش دهند و ارزش پول ما به تعادل برسد.»

    با سلامآقای بابک یک موضوعی باید گفته شود که خیلی ساده می باشد این بهمنی ریس کل بانک مرکزی بیان می کند که باید نرخ ارز تک نرخی شود این آقا فقط حرف زیاد می زند در زمان گذشته وقتی نرخ ارز ازاد بالا بود بیان کرد باید قیمت باید پایین ولی این کار نشد و قیمت رفت بالا حالا بیان می کند که تک نرخی شود آیا تضمین می کند نرخ ازاد از نرخ مرجع دولتی بالاتر نرد و نرسد به 2300 تومان این موضوع خیلی مهم می باشد ولی شواهد نشان دهنده ان می باشد که نرخ آزاد دوباره رشد می کند بعد چه کاری می خواهند انجام دهند حالا تا ان زمان صبر می کنیم ببینیم نرخ ازاد بالا می رو یا خیر ولی اگر برود دیگر ابرو ریزی می شود ! با تشکر

  10. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید ایرج اکبری از ایشان تشکر کرده اند:


  11. #2116
    عضو فعال آواچی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    337
    تشکر
    12,443
    تشکر شده 1,573 بار در 324 ارسال
    دفاع مجدد بهمنی از ارز تک نرخی:
    تمام تلاش خود را برای ارز تکنرخی میکنیم
    صرفه جویی 5 میلیارد دلاری از محدودیت ارز مسافرتی

    http://www.eghtesadonline.com/fa/con...86%DB%8C%D9%85

  12. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید آواچی از ایشان تشکر کرده اند:


  13. #2117
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    634
    تشکر
    9,760
    تشکر شده 3,715 بار در 714 ارسال
    از ملانصرالدین پرسیدند چندسالته؟ گفت چهل سال، ده سال بعد دوباره پرسیدند چندسالته ؟ گفت چهل سال، گفتند تو که ده سال پیش میگفتی چهل سال دارم؟ گفت حرف مرد یکیست!!!!

    یا باید از مواضع خود گذشت و با دنیا کنار اومد یا میشیم مثل کشورهای افریقایی و باید قبیله ای زندگی کنیم، بدون تعامل با دنیا ( فارغ از حق و ناحق بودنشان) امورات مملکت نخواهد چرخید،،
    بدون تحریم هم ما کلی مشکلات مدیریتی و انشقاق وحدت ملی داریم، بعضی وقتها برای به دست اوردن چیزی باید از چیز دیگری چشم پوشی کنیم، یا باید اون جام به اصطلاح زهر سر کشیده شود یا باید قبول کنیم به جای ژاپن اسلامی بشیم زیمبابوه خاورمیانه!! مگر چقدر ذخیره ارزی دارند ؟ اندازه یک ماه ؟ شش ماه؟ یک سال ؟
    این ما نیستیم که تحریم ها رو دور میزنیم و اندکی نفت میفروشیم، بلکه این اجازه رو خودشون به ایران داده اند تا فشار اروم اروم تاثیر بزاره و به اصطلاح قورباغه پز بشیم و به امید بهتر شدن اوضاع دست به حرکت انفجاری نزنیم!
    علت بروز مشکلات نادانی افراد نیست، بلکه بیشتر دانسته هایی هست که حقیقت ندارند!

  14. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید کیان از ایشان تشکر کرده اند:


  15. #2118
    عضو فعال azad1 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    310
    تشکر
    2
    تشکر شده 883 بار در 280 ارسال
    بانک مرکزی آمریکا هیچ برنامه محرک و انبساطی جدیدی اعلام نکرد


    به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، بانک مرکزی آمریکا در نشست دو روزه خود هیچ برنامه جدیدی را برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری اعلام نکرده است ولی بر این نکته اشاره کرده است که فعالیتهای اقتصادی این کشور در شش ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده نرخ بیکاری همچنان روندی صعودی داشته و هزینه های مصرفی رو به کاهش است .

    سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا قصد دارند نرخ بهره این کشور را حداقل تا پایان سال 2014 میلادی در حد پایین نگه دارند . اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر اقتصاد آمریکا طی ماههای آینده وضعیت بهتری نداشته باشد بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه سپتامبر خود برنامه خرید اوراق قرضه را بار دیگر آغاز خواهد کرد .

    بانک مرکزی آمریکا بیانیه پایانی نشست خود را با 11 رای موافق در برابر یک رای مخالف به تصویب رسانده است . در این بیانیه آمده است نگرانیهای موجود در بازارهای مالی جهان تهدیدی جدی علیه اقتصاد آمریکا است .

    رشد اقتصادی آمریکا از 2 درصد در سه ماه نخست امسال به کمتر از 1.5 درصد در سه ماه دوم کاهش یافته است . مقامات بانک مرکزی آمریکا روز گذشته نگرانی شدید خود را نسبت به رشد اشتغال و هزینه های مصرفی اعلام کردند .

    بن برنانکه رییس بانک مرکزی آمریکا نیز ماه گذشته به کنگره گفت اگر نرخ بیکاری روند صعودی خود را ادامه دهد بانک مرکزی آمریکا برای انجام اقدامات بیشتر آماده است .

    ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و اختلافات داخلی در آمریکا بر سر راهکارهای کاهش کسری بودجه و بدهی نیز چالشهای اساسی اقتصاد این کشور به شمار می رود . نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه ژوئن به بیش از 8.2 درصد رسیده است ./م

  16. 4 کاربر به خاطر ارسال مفید azad1 از ایشان تشکر کرده اند:


  17. #2119
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    نوشته ها
    279
    تشکر
    116
    تشکر شده 1,449 بار در 296 ارسال
    دو عامل سبب ميشه طلا تا ١٥٦٠ پايين بياد
    اول عدم خريد اوراق قرضه و تصميم فدرال رزرو
    دوم تحريم ايران در خريد طلا ز بازار جهاني

  18. 8 کاربر به خاطر ارسال مفید Fmoradi از ایشان تشکر کرده اند:


  19. #2120
    کاربر ویژه بورسی کریم مهدوی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    813
    تشکر
    7,620
    تشکر شده 3,846 بار در 775 ارسال
    تازه ترين قيمت سكه و ارز


    امروز قيمت سكه تمام طرح قديم در بازار 748 هزار تومان و طرح جديد 745 هزار تومان و نيم سكه 373 هزار تومان است.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قيمت ربع سكه 188 هزار تومان و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 75 هزار و 900 تومان است و سكه هاي يك گرمي 112 هزار تومان به فروش ميرسد.
    تو مرد باش و میاندیش از گرانی درد/همیشه درد به سروقت «مرد» می آید

  20. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید کریم مهدوی از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 19 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 19 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •