نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: .

رأی دهندگان
0. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • .

    0 0%
  • .

    0 0%
صفحه 919 از 5220 نخست ... 419819869909916917918919920921922929969101914191919 ... آخرین
نمایش نتایج: از 9,181 به 9,190 از 52192

موضوع: اخبار

  1. #9181
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    نوشته ها
    103
    تشکر
    25
    تشکر شده 241 بار در 78 ارسال
    تنها کسی که می توانداین بهمریختگیها رودرست کنه وبه دردزیاست جمهوری می خوره دکترعارف وبس بقیشون دستکمی ازهمین احمدی نژادندارند

  2. #9182
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    508
    تشکر
    2,012
    تشکر شده 1,533 بار در 430 ارسال
    محسن رضایی اگر کاندید شوی کسی به تو رای نمی دهد خودت را ضایع نکن دیگه کسی به امثال تو با این تفکرات قرون وسطایی رای نمی دهد

  3. #9183
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    508
    تشکر
    2,012
    تشکر شده 1,533 بار در 430 ارسال
    دوستان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی به کسی رای دهید که از بورس واقتصاد حداقل اطلاعاتی داشته باشد

  4. #9184
    کاربر فعال fiona آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    نوشته ها
    386
    تشکر
    3,518
    تشکر شده 1,789 بار در 350 ارسال
    اندیشکده بروکینگز/
    رویکرد دوگانه غرب در مذاکرات 5+1 هرگونه توافق را غیر ممکن کرده است

    خبرگزاری فارس: یک اندیشکده آمریکایی مینویسد: کشورهای غربی از یک سو دور میز مذاکره با ایران مینشینند و از طرف دیگر قبل از پایان مذاکرات اعلام میکنند قصد تشدید تحریمها را دارند.
    خبرگزاری فارس: رویکرد دوگانه غرب در مذاکرات 5+1 هرگونه توافق را غیر ممکن کرده است

    به گزارش فارس، اندیشکده "بروکینگز" به بررسی نتایج دو دور مذاکرات هستهای بین ایران و 1+5 و ترسیم چشم انداز دور آتی مذاکرات در استانبول پرداخت و توافق بین دو طرف را تقریباً غیر ممکن توصیف کرد. در حالی که دو طرف پشت میز مذاکره نشستهاند، کشورهای غربی باز هم زمانبندی خاصی را برای اعمال تحریمهای شدیدتر علیه ایران اعلام میکنند. در این بین تغییر رویکرد اوباما نسبت به تبلیغات انتخاباتیاش بسیاری را حیرتزده کرده است.



    * بینتیجه ماندن دو دور مذاکرات هستهای بین غرب و ایران

    قبل از گفتوگوهای اخیر بغداد بین ایران و 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان)، با توجه به فضای سازنده دور جدید مذاکرات پیشبینی میشد که دو طرف بتوانند به توافق برسند؛ با این حال نه تنها پیشرفت چشمگیری که انتظار میرفت اکنون به واقعیت نپیوسته، بلکه دو روز بعد از مذاکرات بغداد، مقامات ایرانی اعلام کردند برنامه غنیسازی 20 درصدی خود را به هیچ عنوان به حال تعلیق در نمیآورند.

    * بیاعتمادی از یک سو و تخصصی بودن مفاد مذاکرات دو دلیل بینتیجه بودن مذاکرات بین دو طرف

    پس از مذاکرات 14 آوریل در استانبول و 23 و 24 مه در بغداد، سومین دور مذاکرات هستهای در تاریخ 18 و 19 ژوئن در موسکو برگزار خواهد شد. به دلیل شدت بیاعتمادیای که در طول چند سال اخیر بین دو طرف ایجاد شده و همچنین حجم بالای جزئیات و کثرت ابعاد فنی مذاکرات همانطور که پیشبینی میشد، هر دو دور گفتگوها در استانبول و بغداد بینتیجه بودند.

    * 1+5 میخواهد از راه دیگری اهداف یکجانبه غرب را دنبال کند

    غرب باید بپذیرد که پیشنهاد 1+5 درباره بحث اساسی غنیسازی اورانیوم چارچوب مشخصی نداشت: بسیاری از مقامات ایرانی معتقد بودند که غرب باید در عوض تعلیق غنیسازی اورانیوم با درصدهای بالا توسط جمهوری اسلامی، نه تنها اورانیوم مورد نیاز ایران را تأمین کند، بلکه همچنین باید طبق مقررات انپیتی، اجازه غنیسازی 5/3 تا 5 درصدی را برای مصارف غیر نظامی به این کشور بدهد. با این حال، مشخص شد که پیشنهاد 1+5 نیز در راستای تجدید تلاشهای غرب برای متقاعد کردن ایران به تسلیم اورانیوم غنیشده خود بوده است؛ در عوض غرب نیز متعهد میشد تا سوخت رآکتور پزشکی تهران را تأمین کند، به ایمنسازی همه تأسیسات هستهای ایران کمک کند، و صنایع هوایی این کشور را در دسترسی به قطعات اضافی هواپیما یاری نماید. از طرف دیگر، ایران باید همه فعالیتهای غنیسازی خود را متوقف میکرد. این تقاضا از چارچوب مقررات انپیتی نیز فراتر است؛ مقرراتی که به بخشی از آن در مذاکرات استانبول اشاره شد. به جای آن که یک معامله پایاپای صورت گیرد و در ازای تعلیق غنیسازی، همه تحریمها لغو شود، غربیها نشان دادند که فشار بر ایران را تنها در صورتی کاهش خواهند داد ایران گامهای بلندی را بردارد و اثبات نماید که به دنبال رسیدن به سلاح هستهای نیست.



    * هم آمریکا و هم ایران با نیمنگاهی به انتخابات آینده ریاستجمهوری خود مذاکرات را دنبال میکنند

    زمان دور بعدی مذاکرات به طور اتفاقی انتخاب شد جالب است در حالی که ظاهراً درصد غنیسازی اورانیوم نتیجه مذاکرات را تعیین میکند؛ اما در حقیقت انتخاباتهای داخلی در ایران، آمریکا و اسرائیل است که روند مذاکرات را شکل خواهد داد.

    * اوباما پس از رسیدن به ریاستجمهوری تمام ادعاهای تبلیغاتی خود را فراموش کرد

    در سه دهه اخیر، موضوع ایران از بحثهای اصلی سیاست خارجی در دوران انتخابات ریاستجمهوری آمریکا بوده است. این بحث گاهی از سیاست بازدارندگی به سیاست همکاری تغییر کرده است؛ از جمله در تبلیغات انتخاباتی سال 2008 [و اوباما]. اوبامای رئیسجمهور با اوبامای کاندیدای ریاستجمهوری تفاوت واضحی داشت و این تفاوت برخی را شوکه کرد. اوباما ظاهراً فرهنگ و جامعه ایران را درک میکرد و به آن احترام میگذاشت و مطمئن بود که گفتگو میتواند بنبست بین دو کشور را از بین ببرد؛ بنبستی که به عقیده اوباما تا حدی به گردن دولت قبلی آمریکا بود؛ اما همین اوباما وقتی به ریاستجمهوری رسید، استفاده از دیپلماسی وابسته به زور را در مقابل تهران افزایش داد: تحریمها هیچگاه به اندازه دوره ریاستجمهوری اوباما شدید نبودهاند. رئیسجمهور آمریکا به این نتیجه رسیده که در شرایط کنونی، توافق با ایران تقریباً غیر ممکن است و تنها سعی دارد با استفاده از دیپلماسی تا ماه نوامبر [و انتخابات آمریکا] از شروع جنگ با ایران توسط اسرائیل جلوگیری کند.

    * هر دو طرف در مذاکره به دنبال نتایجی هستند که خود میدانند با مذاکره حاصل نمیشود

    اگر هم قرار باشد توافقی با ایران صورت گیرد، بعد از انتخابات نوامبر اتفاق خواهد افتاد. سیاست خارجی دیگر موضوع مهمی در واشینگتن نیست؛ آن هم در شرایط کنونی که کاهش بودجه و افزایش بیکاری تمام آمریکا را فرا گرفته است. اگر آمریکا تا قبل از انتخابات به دنبال توافقی با ایران باشد، ابعاد آن صرفاً شامل مسئله هستهای خواهد بود و حرفی از "معامله بزرگ" به میان نخواهد آمد. این وضعیت تا حدی نیز به این خاطر است که شرایط ژئوپولیتیک در خاورمیانه تغییر کرده است. امروز دیگر افغانستان و عراق موضوع گفتگو بین ایران و آمریکا نیستند و اگر هم باشند، منافع دو کشور به ندرت در یک جا جمع میشود. به علاوه، در نتیجه یک دهه فعالیت هستهای ایران، هر توافقی بین دو طرف از دیدگاه اسرائیل آنقدر قوی نیست که بتواند نگرانیهای امنیتی این رژیم را برطرف کند.



    * اسرائیل حتی با ایران بدون سلاح هستهای نیز کنار نخواهد آمد

    با توجه به درصد غنیسازی اورانیوم در تأسیسات "فردو" (که بسیار بیشتر از 20 درصد است)، اکنون ایران به آستانه توانایی ساخت سلاح هستهای بسیار نزدیک شده است؛ اما این میزان حتی در صورت توقف ایران در همین نقطه، باز هم نگرانیهای امنیتی اسرائیل را برطرف نمیکند و ممکن است موجب شود این رژیم با محاسبه سود و زیان جنگ، به این نتیجه برسد که حمله نظامی به تأسیسات هستهای ایران به سود این رژیم است.

    * اختلافات سیاسی در اسرائیل پیرامون بحث هستهای ایران

    اسرائیل هم تنها درگیر محاسبات نظامی نیست. در بین مقامات این رژیم نیز درباره ایران، جنگ سیاسی شدیدی به راه افتاده است. از یک سو، "بنیامین نتانیاهو" تصمیم گرفته از برگزاری انتخابات پیش از موعد خودداری کند و اکنون از موافقت اکثریتی در اسرائیل برخوردار است؛ از جمله موافقت حزب وسطگرای "کادیما". "شائول موفاز"، رهبر این حزب، مخالف اقدام یکجانبه علیه ایران است. "میر داگان"، رئیس سابق موساد، و "یووال دیسکین، رئیس سابق شاباک (سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل)، نیز با این نظر موافق هستند و از مقامات این رژیم خواستهاند تا عاقلانه رفتار کنند و دست به اقدامی "احساساتی" نزنند.

    این اظهارات در پاسخ به اظهارات نتانیاهو بیان شد که خطر ایران را با خطر آلمان نازی در دهه 1930 مقایسه کرده بود. با این حال، علیرغم وجود نظرات مخالف با گزینه نظامی علیه ایران، حکومت ائتلافی اسرائیل از نتانیاهو حمایت میکند و وی از محبوبیت و مشروعیت بالایی برخوردار است.

    یک اشتباه کوچک در شرایط کنونی میتواند سه سال تلاش را به باد دهد و روند مذاکرات را از مسیر خود خارج کند.

  5. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید fiona از ایشان تشکر کرده است:


  6. #9185
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    کفش های 3 میلیونی دربازار ایران!

    برخی از پاساژهای تهران درسالی که قرار است حمایت از تولید ملی دغدغه جدی برای ایرانیان باشد به ویترینی مجانی برای تبلیغ مارکهای خارجی تبدیل شدهاند و با سوء استفاده از هیجانی کاذب به نام مارکبازی بازار پوشاک داخلی را کساد کردهاند.
    به گزارش مهر: برخی از پاساژهای تهران درسالی که قرار است حمایت از تولید ملی دغدغه جدی برای ایرانیان باشد به ویترینی مجانی برای تبلیغ مارکهای خارجی تبدیل شدهاند و با سوء استفاده از هیجانی کاذب به نام مارکبازی بازار پوشاک داخلی را کساد کردهاند.
    در شرایطی که بسیاری از شهروندان در شوک گرانی های پس از عید هستند و دیگر هیچ حوصله ای برای پاساژ گردی و دیدن مغازه های رنگارنگ پهن شده در دل شهر را ندارند؛ هستند جوانانِی که درگیرو دار تب مارک و برند خارجی سر از پاساژهایی در می آورند که تنها شنیدن قیمت برخی از اقلام آن نفس ها را در سینه حبس می کند.
    این در حالی است که سال 91 بنام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی معرفی کرده شده است، اما گویا حکایت برندها و مارک های پر زرق و برق در مغازه ها و پاساژهای شهر قصه دیگری دارد و حالا بسیاری از واردکنندگان و فروشندگان بی توجه به شعار سال، تنها در پی کسب درآمد بیشتر و مشتریان پولدارتر هستند.
    با سرزدن به پاساژها و مغازه های شیک بالای شهر براحتی می توان فهمید که دغدغه همه مردم زیر پوست این ابرشهر ریزگردها و ترس از آلودگی هوا و گرانی نیست و افرادی هستند که خرید کیف و کفش با قیمت های نجومی برایشان تبدیل به یک عادت و تفریح روزمره شده است و گاه تنها برای کم نیاوردن جلوی دوستان خود، اقدام به خرید کفش های گران قیمت با مارک های متفاوت می کنند.
    جام جم پاساژی برای از ما بهتران
    "جام جم" از جمله پاساژهایی است که تمامی مارک بازان برای یک بار هم که شده به آنجا می روند. چنانچه طولانی ترین خیابان جهان را تا ساختمان جام جم - همانجا که همواره شنیده می شود، همه چیز خوب است و همواره با گران فروشان مبارزه می شود- طی کنیم، به پاساژی می رسیم که ارزان ترین کالای آن تی شرت با قیمت 200 تا 300 هزار تومان است.
    3 میلیون و 800 هزارتومان ناقابل برای یک جفت کفش و کیف
    باورش سخت است. در پایتخت همیشه دودگرفته می توان افرادی را پیدا کرد که برای خرید یک جفت کفش حاضر به پرداخت سه میلیون تومان و گاه حتی بیشتر از آن هستند.
    یکی از فروشندگان مغازه کیف و کفش به خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا کسی حاضر به پرداخت چنین پول هایی هست، می گوید:« قطعاً اگر چنین افرادی نبودند ما کیف و کفش هایی با این قیمت نمی آوردیم. البته بیشتر مشتریان ما از مشتریان همیشگی و ویژه ما هستند و گاه حتی ما برای آنها کفش هایی سفارشی و تک از کشورهای اروپایی وارد می کنیم.
    علی توضیحات خود را اینگونه تکمیل می کند:« اکثر مشتریان ما، فرزندان خانواده های ثروتمند شهرند، گاه نیز در بین مشتریان ما فرزندان سفرا، دیپلمات ها و حتی برخی از فرزندان مسوولان رده بالای کشور نیز دیده می شود.البته هستند جوانان مارک بازی که متعلق به خانواده متوسطند و تنها برای رو کم کنی حاضر هستند که بهای زیادی برای خرید یک جفت کفش بدهند.
    همچنین در بین مشتریان دیده شده که جوانان مارک باز 6 ماه پس از مراجعه به این پاساژ و در شرایطی که تمام حقوق و دستمزد خود را جمع کرده اند برای خرید یک تی شرت، کیف یا کفش دوباره به ما مراجعه می کنند.»
    او درباره کیفیت کیف و کفش های خود می گوید:« تمامی کیف و کفش هایی داخل مغازه از کشورهای اروپایی وارد کشور شده است و با توجه به قیمت دلار، تحریم ها و همچنین پرداخت گمرکی، قیمت این اجناس نیز دچار نوسان می شود. البته کفش هایی با قیمت 800 هزار تومان، یک میلیون و یا یک و نیم میلیون تومان هم در پاساژ موجود است که آنها نیز مشتریان خاص خود رادارد.»
    این فروشنده درباره اینکه برخی معتقدند که بسیاری از این اقلام از کشور چین وارد می شود، می گوید:« این موضوع شاید در مورد مغازه ها و پاساژهای دیگر صحت داشته باشد اما من به هیچ عنوان نمی توانم این موضوع را تایید کنم. بسیاری از صاحبان مغازه های این پاساژ یا خود به سفر رفته و اجناس مورد نیاز خود را از کشورهای مقصد تهیه می کنند و یا آنکه سفارش های ویژه می دهند.
    ورود ممنوع!
    گویا هر کسی اجازه ورود به پاساژ جام جم را ندارد. چه، هنگامیکه برای قیمت کردن یک عدد شلوار جین وارد یکی از مغازه های پاساژ شدم،صاحب آن با لحن تمسخر آمیزی می گوید: «خریدار نیستی. وقت ما را هم نگیر. قیمت این شلوار 550هزار تومان است.»
    جام جم را به مقصد خیابان پاسداران ترک می کنم. خیابانی پر از کوچه باغ های فراوان و به گفته یکی از ساکنانش محله اعیان نشینان.
    در این خیابان نیز مغازه های دو دهنه و سه دهنه با مارک های معروف و قیمت های سر به فلک کشیده، چشم هر عابری را می نوازد. در یکی از مغازه ها می توان کفش هایی با قیمت های 500 هزار تومان مشاهده کرد. قیمت هایی که البته برای مرفهین این منطقه رقم چندانی به حساب نمی آید و حتی بسیاری از آنها اقدام به خرید می کنند.
    فروشنده نمایندگی یکی از برندها در این خیابان قیمت یک عدد کیف پول زنانه را 350 هزار تومان عنوان می کند و در پاسخ به خبرنگار مهر درباره علت این میزان گرانی می گوید:« کد تمامی اجناس ما در سایت این برند وجود دارد و با توجه به کیفیت آن، رقم پرداختی، چندان زیاد هم نیست. ضمن آنکه اگر بخواهیم این رقم را با سایر برندهای دیگر که حالا دیگر چندان معروف نیستند ،مقایسه کنیم، رقم چشمگیری نخواهد بود.»
    این روزها در حالیکه در بسیاری از مناطق جنوبی شهر، فقر مجال نفس کشیدن را به مردم نمی دهد، در گوشه دیگری تب مارک و برند آنقدر جوانان پایتخت نشین را اسیر کرده که بدور از هرگونه آگاهی تن به پرداخت هر هزینه ای حتی اجناس دست چندم چینی با توهم خوش پوشی می دهند.

    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  7. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


  8. #9186
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,697 بار در 26,711 ارسال


    مذاکرات کلینتون و عنان؛ احتمال دخالت نظامی | سوریه، پیش از جنگ ویران شده است

    منابع عربی از مذاکرات کوفی عنان و هیلاری کلینتون درباره احتمال حمله نظامی تحت نظر سازمان ملل به سوریه خبر داده اند؛ اما فعالان سوری میگویند برخی از شهرهای سوریه توسط اسد ویران شده اند. یک روز پس از افزایش درگیرهای مسلحانه در دمشق، پایتخت سوریه، ۲۰ نفر که ۷ نفر از آنها اعضای یک خانواده بودند، در حمله امروز ارتش سوریه به شهر درعا کشته شده اند و کودکان نیز از قربانیان حمله امروزند. به گزارش بی بی سی، در درگیریهای مسلحانه روز جمعه در مناطق مختلف سوریه از جمله شهرهای حمص و دمشق هم ۴۰ نفر کشته شدهاند. دمشق تا کنون یکی از پایگاههای مستحکم حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار میآمد اما فعالان سوری روز گذشته تصاویری از حرکت خودروهای زرهی در منطقه کفر سوسه دمشق را در فضای اینترنت منتشر کردند که سربازان در حالت آماده باش در این خودروها مستقر بودند. تصاویری هم ازمنطقه المزه دمشق منتشر شده است در حالی که دود سیاه از برخی از ساختمان بالا میرود. همچنین صدای شلیک آتش در این فیلمها شنیده میشود. مخالفان مسلح بشار اسد اعلام کرده اند به دلیل ادامه حملات نیروهای امنیتی به معترضان، دیگر به آتش بسی که برپایه طرح صلح کوفی عنان فرستاده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد اجرای آن را پذیرفتند، پایبند نخواهند بود. دبیرکل سازمان ملل متحد پنج شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری گفت: “نمی توانیم فقط وقایع سوریه را محکوم کنیم. مردم صلح و آرامش می خواهند.” بان کی مون خشونت های سوریه را جنایت علیه بشریت توصیف کرد و گفت: “جهان باید یکصدا شود و پیامی محکم به سوریه ارسال کند. پیامی حاوی این مهم که خشونت ها از سوی دو طرف باید متوقف شود.” همزمان کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در بحران سوریه که در کنار بان کی مون در کنفرانس خبری حضور یافته بود با دفاع از طرح صلح خود گفت: “طرح صلح سوریه در مرحله اجرا دچار ضعف بود نه در مرحله تهیه.” کوفی عنان به نمایندگان کشورها در سازمان ملل گفت که “خشونت در سوریه بدتر می شود. او افزود: “سوریه در حال دو قطبی شدن و افزایش افراطی گری است.” این در حالی است که انتشار گزارش هایی از تیراندازی به سوی ناظران سازمان ملل با واکنش های گسترده روبرو شده است. دبیرکل سازمان ملل با تایید این گزارش ها گفت که با سلاح های سنگین به سوی ناظران سازمان ملل شلیک شده است. سازمان ملل متحد ۲۹۷ ناظر غیر مسلح در سوریه دارد. ناظران بین المللی سرانجام دیروز موفق شدند به روستای القبیر که دو شب پیش در آن دهها نفر از اهالی کشته شدند برسند. روستای القبیر واقع در حومه حماه شامگاه چهارشنبه شاهد کشتاری بود که طی آن دستکم ۷۸ نفر از کشته شدند. تعداد زیادی از کشته شدگان زن و کودک بودند. کشتار القبیر حدود دو هفته پس از آن صورت گرفت که روستای الحوله واقع در استان حمص، شاهد حادثهای مشابه بود. در الحوله بیش از ۱۰۰ نفر که حدود نیمی از آنها کودک بودند،...
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  9. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  10. #9187
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,697 بار در 26,711 ارسال
    دبير انجمن صنايع لبني در گفتگو با ايلنا:

    ورود كارخانجات لبني به حاشيه زيان 31 درصدي

    دولت معتقد است كه كارخانجات صنايع لبني بايد در بهترين شرايط حدود پنج درصد سود داشته باشند اما هم اكنون تمام كارخانجات وارد حاشيه زيان شده اند.

    ایلنا: دبير انجمن صنايع لبني اعلام كرد: امروز تمام واحدهاي توليدكننده به شرايط موجود معترض بوده و به شدت تحت فشار قرار دارند.

    رضا باكري با تاكيد بر اينكه امروز افزايش قيمت شير خام تنها بخشي از افزايش هزينه هاي تمام شده توليد است، به ايلنا گفت: از بهمن ماه سال گذشته كه قيمت شير خام 630 تومان مصوب و به تبع آن نرخ محصولات لبني هشت درصد افزايش يافت، به واسطه افزايش نهاده هاي توليدي چون؛ بسته بندي، حقوق و دستمزد و هزينه هاي سربار، قيمت تمام شده توليد حداقل 12 درصد تاكنون رشد داشته است.

    وي در خصوص تاثير نوسان قيمت شير خام نيز افزود: در حال حاضر ميانگين نرخ خريد شير خام حدود 800 تومان است كه اين نرخ حدود 27 درصد بالاتر از نرخ مصوب شير خام 630 توماني است. اين افزايش 27 درصد نرخ شير خام، حدود 19 درصد بر روي نرخ تمام شده محصولات لبني تاثيرگذار بوده است.

    باكري تصريح كرد: براين اساس با احتساب رشد 12 درصد بهاي تمام شده به واسطه هزينه هاي توليد و 19 درصد افزايش هزينه به دليل رشد قيمت شير خام، مي توان گفت كه از بهمن ماه سال گذشته تاكنون، هزينه تمام شده توليد براي كارخانجات با 31 درصد رشد همراه بوده است.

    به گفته وي؛ به تبع اين امر امروز صنايع لبني، متحمل رشد 31 درصدي هزينه هاي توليد هستند در حالي كه دولت اجازه افزايش قيمت را به اين واحدها نمي دهد.

    دبير انجمن صنايع لبني با تاكيد بر اينكه دولت كارخانجات را برخلاف واقع متهم به گران فروشي مي كند، اذعان داشت: دولت معتقد است كه كارخانجات صنايع لبني بايد در بهترين شرايط حدود پنج درصد سود داشته باشند اما هم اكنون تمام كارخانجات وارد حاشيه زيان شده اند.

    باكري خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه ميزان تحمل كارخانجات نيز تا يك ميزان مشخص است و ادامه فعاليت در يك شرايط نامناسب اقتصادي بالاخره منجر به توقف فعاليت ها مي شود.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  11. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده است:


  12. #9188
    ستاره دار(1) hossein sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    688
    تشکر
    1,493
    تشکر شده 2,015 بار در 570 ارسال
    آسوشیتدپرس گزارش داد

    کاهش موقت نگرانیها از فروپاشی یورو با طرح نجات اسپانیا

    خبرگزاری فارس: آسوشیتدپرس طی گزارشی اعلام کرد طرح نجات 125 میلیارد دلاری اسپانیا زمان بیشتری را برای سیاستگذاران اقتصادی اروپا می خرد تا منطقه یورو را از فروپاشی حفظ کنند.




    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس کارشناسان اقتصادی معتقدند این طرح در کوتاه مدت موجب کاهش نگرانیهای بین المللی در بازارهای مالی خواهد شد و زمان بیشتری را برای سیاستگذاران اقتصادی اروپا خواهد خرید تا منطقه یورو را از فروپاشی حفظ کنند .

    بر اساس این گزارش ، تشدید بحران کمبود نقدینگی در سیستم بانکی اسپانیا سرانجام دولت این کشور را مجبور کرد تا کمکهای مالی بین المللی به ارزش 100 میلیارد یورو معادل 125 میلیارد دلار را دریافت کند . اسپانیا چهارمین اقتصاد بحران زده منطقه یورو است که پس از یونان ایرلند پرتغال مجبور به دریافت کمکهای مالی بین المللی شده است .

    بر این اساس ، سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران نتایج انتخابات 17 ژوئن در یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو هستند . دولت یونان نیز تا کنون 170 میلیارد دلار کمک مالی بین المللی دریافت کرده است و در برابر متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است .

    پیروزی احزاب مخالف اجرای سیاستهای ریاضتی در یونان موجب خواهد شد تا این کشور در آستانه خروج از منطقه یورو قرار گیرد . بحران مالی و بدهی منطقه یورو فشار زیادی را بر سایر کشورهای صنعتی و توسعه یافته و همچنین کشورهای نو ظهور و در حال توسعه وارد کرده است .

    اسپانیا طی ماههای اخیر در برابر فشارهای وارد شده بین المللی برای دریافت کمکهای مالی مقاومت کرده بود . نرخ بیکاری این کشور در مرز 25 درصد است و اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته در اختیار دارد .

    اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و اندازه اقتصادی این کشور چهار برابر یونان است .

  13. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید hossein sh از ایشان تشکر کرده است:


  14. #9189
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,697 بار در 26,711 ارسال
    به دليل عدم دريافت سه ماه حقوق انجام شد؛ تجمع اعتراضآميز کارگران فضای سبز شهرداری اهواز

    شهرداري اهواز عدم پرداخت حقوق کارگران فضای سبز را موجب مسدود شدن حساب بانکی شهرداری عنوان کرده است/شایسته نیست کارگرانی که درگرمای بالای ۵۰ درجه با وجود ریزگردها کار میکنند نتوانند جوابگوی زن بچه خود باشند.

    يك فعال كارگري در اهواز اعلام کرد: ۵۰ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری اهواز در اعتراض به دريافت نكردن سه ماه حقوق، دست از كار كشيده و در مقابل معاونت خدمات شهرداری اهواز تجمع کردهاند.

    آقایار حسینی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تعدادي از کارگران فضای سبز شهرداری اهواز در اعتراض به سه ماه حقوق معوقه و اضافه کاری خود به مدت ۴ روز متوالی است كه دست از کار کشیده و امروز اقدام به تجمع در مقابل معاونت خدمات شهرداری اهواز کردهاند.

    دبير اجرايي خانه كارگر اهواز تعداد کارگران فضای سبز شهرداری اهوازرا که نسبت به معوقات حقوقی و اضافه کاری خود معترض هستند را ۱۶۰ نفر اعلام کرد.

    او میانگین معوقات حقوقي کارگران شهرداریهای استان خوزستان را بيش از سه ماه عنوان کرد و افزود: همواره کارگران شهرداریهای استان دارای مشکلات حقوق معوقه و سایر مطالبات گذشته بودهاند و تا کنون هیچ یک از مسئولان به خواستههای آنان توجهاي نکردهاند.

    این فعال کارگری با بیان اینکه شهرداري اهواز عدم پرداخت حقوق کارگران فضای سبز را موجب مسدود شدن حساب بانکی شهرداری عنوان کرده است، اظهار داشت: شهرداري گفته است به دلیل اینکه خدمات فضای سبز شهرداری اهواز تحت نظر پیمانکار خصوصی است و پیمانکار به تعهدات خود عمل نمیکند این کارگران دچار مشکل شدهاند.

    دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز با اشاره به افزایش مشکلات کارگران شهرداری در استان خوزستان اذعان داشت: بیشترین مشکل کارگران در استان خوزستان مربوط به کارگران شهرداریهای استان است.

    او افزود: شایسته نیست کارگرانی که در سختترین شرایط آب و هوایی گرمای بالای ۵۰ درجه با وجود ریزگردها کار میکنند نتوانند جوابگوی زن بچه خود باشند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  15. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده است:


  16. #9190
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,697 بار در 26,711 ارسال
    گاز و برق برخی واحدهای صنعتی بدهکار قطع شد

    خبرگزاری فارس: گاز و برق مصرفی برخی واحدهای صنعتی که نتوانستهاند طی ماههای اخیر قبض انرژی خود را پرداخت کنند، قطع شد.


    حسین ساسانی دبیر کنفدراسیون صنعت در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تأیید این موضوع گفت: با افزایش نرخ انرژی در فاز اول هدفمندی یارانهها، برخی واحدهای صنعتی نتوانستهاند بدهی خود را به شرکتهای گاز و برق پرداخت کنند. وی ادامه داد: به دلیل تأخیر در پرداخت پول قبض انرژی، برق و گاز تعدادی از واحدهای صنعتی قطع شده است. ساسانی تصریح کرد: این مسئله در حال بررسی است تا هر چه زودتر انرژی مصرفی واحدهای صنعتی وصل شود.

    * بدهی 6 ماه تا یکساله واحدهای صنعتی بابت پول گاز و برق

    حسین سلیمی، دبیر انجمن مدیران صنایع نیز در این باره به فارس گفت: تعدادی از واحدهای صنعتی دارای بدهی به شرکتهای گاز و یا سازمانهای برق دارند. وی ادامه داد: پرداخت پول برق یا گاز این واحدهای صنعتی طی 6 ماه و یا یک سال اخیر با تأخیر همراه بوده است و این واحدها دارای بدهی معوق به وزارت نفت و نیرو هستند. سلیمی تصریح کرد: به عنوان مثال پول گاز یک واحد صنعتی پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانهها ماهانه حدود دو میلیون تومان بوده که با اجرای قانون، این مبلغ تقریباً 10 برابر شده است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  17. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 32 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 32 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فوری، قانون، مهم، مباحث، مجلس، مجری، مردم، مصوبه، مصاحبه، معدن، نفت، ناگهانی، ناظری، نرخ، هایده، هدفمندی، هدیه تهرانی، وام، وحشت، یورو، یارانه، کاهش، کشاورزی، گفتگو، گرانی، گزیده های خبر، پول، پوریا پورسرخ، پرونده هسته ای، آفریقا، آمار، آمریکا، آزادی، افزایش، الناز شاکردوست، انفجار، انقلاب، انتخابات، اوباما، ایران، اتش سوزی، اجتماعی، احمدی نژاد، اخبار، اخبار اقتصادی، اخبار سیاسی، اخراج، اروپا، استیضاح، استعفا، اشاره، اشتغال، اعتصاب، بنزین، بهره، بهرام رادان، بورس، بیکاری، بیداری اسلامی، بانک، بانک مرکزی، بارش، بازدید، بازرگانی، برکناری، تقاضا، تمایل، تهدید، تولید، تورم، توسعه، تکذیب، تاکید، تجمع، تجارت، تحریم، ترانه علیدوستی، تردید، تعزیرات، تعطیلی، جنگ، جنجال، جهان، جدید، حمله، خلیج فارس، خنده بازار، خودرو، خامنه ای، خاورمیانه، خبر، خبر از همه نوع، خبر سیاسی، دلار، دولت، درآمد، ریزش، رای، رسانه، زلزله، سفر، سقوط، سنا، سوئیفت، سوال، سیل، سکه، سایت بورسی، سریع، شهاب حسینی، شورای امنیت، شایعه، شجریان، صنعت، طلا، طوفان، عدالت، عرضه

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •