نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: .

رأی دهندگان
0. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • .

    0 0%
  • .

    0 0%
صفحه 1564 از 5202 نخست ... 5641064146415141554156115621563156415651566156715741614166420642564 ... آخرین
نمایش نتایج: از 15,631 به 15,640 از 52011

موضوع: اخبار

  1. #15631
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال
    مدیرکیهان می گوید قصد مقایسه ندارد اما...
    حسین شریعتمداری، احمدی نژاد را به طلحه و زبیر تشبیه کرد؟!


    وی در این یادداشت از موضع «حزب الله» سخن گفته و به توجیه دلایل حمایت از احمدی نژاد در سال های 84 و 88 پرداخته و در عنوان مقاله خطاب به افرادی که حامیان احمدی نژاد را به خاطر شرایط فعلی سرزنش می کنند، می پرسد که«چه كساني بايد شرمنده باشند؟

    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


    حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان طی یادداشتی که به گفته خود «مجبور» به انتشارش شده، به ارائه دلایل حمایت از احمدی نژاد در سالهای 84 و 88 پرداخت و نوشت: برداشت اوليه آن بود كه اين يادداشت نوشتني نيست و عبور از آن بايسته تر به نظر مي رسيد...

    به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، گرچه او در جنجال برانگیزترین بخش این یادداشت می نویسد که «قصد مقایسه» ندارد ، اما به سادگی و تنها مطلعه یکبار این یادداشت، به این نتیجه قطعی رسید که که احمدی نژاد را با طلحه و زبیر مقایسه کرده است.

    او می نویسد: بدون آن كه قصد مقايسه اي در ميان باشد و تنها به عنوان يك مثال و نمونه درس آموز تاريخي بايد پرسيد؛ آيا طلحه و زبير، آن هنگام كه در ركاب رسول خدا(ص) و براي مقابله با دشمنان اسلام شمشير مي زدند و از جان خود مايه مي گذاشتند، قابل تقدير نبودند؟ و آيا مولاي بزرگوار ما حضرت اميرالمومنين عليه السلام از آنان حمايت نمي كرد؟ اما وقتي همين طلحه و زبير كه آن همه مورد حمايت و تقدير بودند پاي از صراط مستقيم بيرون نهادند و پيمان شكسته و به اصحاب شام پيوستند و در آوردگاه فريب جمل به تخاصم و كينه توزي لشگر آراستند، حضرت امير(ع) ابتدا به اندرز و نصيحت آنان پرداخت و عهدي را كه بسته و شكسته بودند يادآور شد اما هنگامي كه اصرار آنها به مقابله را مشاهده فرمود، با آنان به نبرد پرداخت.

    وی در این یادداشت که از موضع «حزب الله» سخن گفته، به توجیه دلایل حمایت از احمدی نژاد در سال های 84 و 88 پرداخته و در عنوان مقاله خطاب به افرادی که حامیان احمدی نژاد را به خاطر شرایط فعلی سرزنش می کنند، می پرسد که«چه كساني بايد شرمنده باشند؟»

    وی چند روز پیش با ابراز ناراحتی از درخواست احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین، با لحنی تهدیدآمیز گفته بود که « احمدی نژاد نامه هایی خطاب به برخي مقامات بلندپايه نوشته / این نامه ها حاوي مطالبي است كه آگاهي مردم از آن خالي از فايده نيست»

    حسین شریعتمداری در فردای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که به پیروزی محمود احمدی نژاد منجر شد، طی یادداشتی با عنوان «نقطه سر خط» ، آغاز حمایتی تمام عیار از وی را در دستور کار خود قرار داد و منتقدانش را به باد انتقاد می گرفت و حتی به خاطر نوشته هایش ، موفق شد جایزه «بهترین منتقد دولت» را از احمدی نژاد بگیرد.

    اما متن کامل این یادداشت با عنوان «چه كساني بايد شرمنده باشند» در پی می آید:

    1- برداشت اوليه آن بود كه اين يادداشت نوشتني نيست و عبور از آن بايسته تر به نظر مي رسيد، اما رخدادهاي اين روزها نكته بااهميت ديگري را به موضوع يادداشت پيش روي اضافه كرد، نكته اي كه تاب مستوري نداشت و نمي توانست ناگفته باقي بماند و آن، «رنج مشترك» و آميخته به «خشم» دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها نظير مدعيان اصلاحات، اصحاب فتنه 88 و حلقه انحرافي از بصيرت و هوشياري مردم است كه نگاه به امام و مقتداي خود دارند و با چرخش يا لغزش اين يا آن مسئول به لغزش و چرخش نمي آيند و راه خويش را در بستري كه راهبر الهي ترسيم كرده است مي پيمايند. مردمي كه با مسئولان بالادستي، حتي بلندپايه ترين آنها دست اخوت به شرط پيروي از رهبر الهي و مقتداي خود داده اند و با هيچكس عهدي نبسته اند كه در صورت زاويه گرفتن آنها از بستر تعريف شده انقلاب نيز، دست نخورده بماند. و اين برجسته ترين امتياز حزب الله است كه حق گراست و قبيله گرا نيست. همان واقعيت شيريني كه چند ماه قبل، روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي تودي» به نقل از مؤسسه آمريكن اينترپرايز، به تلخي از آن ياد كرده و آورده بود «بزرگترين مشكل آمريكا در ايران، حضور يك ابرحريف- SUPER OPPONENT- به نام [آيت الله] خامنه اي است كه نقشه راه ما را مي شناسد و مردم به او اعتماد آميخته به اعتقاد دارند».
    2- اين روزها، در پي فاصله اي كه حلقه انحرافي و نفوذ كرده در دولت محترم با برخي از آموزه هاي شناخته شده خط امام و رهبري پديد آورده است، مجموعه مشتركي از دشمنان بيروني، مدعيان اصلاحات و اصحاب فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 با استناد به حمايت گسترده و فراگير توده هاي مردمي و وفادار به نظام از دكتر احمدي نژاد كه به انتخاب ايشان با رأي بي نظير 25ميليوني انجاميد، زبان به ملامت حزب الله گشوده اند كه مثلا، فلان فاصله دولت كنوني با فلان معيار تعريف شده و پذيرفته شده انقلابي، نتيجه و حاصل حمايت گسترده اصولگرايان- به معني واقعي كلمه و نه فلان جبهه و فلان گروه- از رئيس جمهور محترم است و به زعم خود، طعنه مي زنند كه حزب الله در حمايت آن روز خود به خطا رفته است! و در همان حال به كنايه و تلويح مي كوشند بر وطن فروشي و خيانت آشكار خود در فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 و نقشي كه به عنوان ستون پنجم مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس برعهده داشته اند، سرپوش بگذارند. آنچه اين جماعت و مديران بيروني فتنه با عنوان خطاي حزب الله از آن ياد مي كنند- آنگونه كه خواهد آمد- نه فقط خطا نبوده و نيست، بلكه يكي از افتخارآميزترين ويژگي حزب الله است و به وضوح نشان مي دهد، حزب الله فقط در بستر اسلام و انقلاب و خط امام و رهبري حركت مي كند. هرجا از حق و اصول نشانه اي ديد به حمايت از آن برمي خيزد و چنانچه شخصيت و يا گروهي كه مورد حمايتش بود، پاي از بستر اصلي بيرون بگذارد و يا از برخي آموزه هاي انقلابي فاصله بگيرد، بدون كمترين ملاحظه و ترديد، حمايت قبلي خود را پس مي گيرد.

    به بيان ديگر، حزب الله- بخوانيد توده هاي عظيم و حماسه آفرين مردم- برخلاف برخي از جريانات سياسي و از جمله مدعيان اصلاحات، «گروه گرا» و «قبيله گرا» نيست كه وابستگي ها و منافع شخصي و حزبي خود را بر حركت در بستر انقلاب و تامين منافع مردم ترجيح بدهد. آيا، اين ويژگي حزب الله، افتخارآفرين و تحسين برانگيز نيست؟ از حضرت امير عليه السلام است كه افراد را با حق بسنجيد و نه حق را با افراد. و حزب الله از مولاي خود حضرت اميرالمومنين(ع) و علي زمان پيروي كرده و مي كند. آنچه امروزه به «درد مشترك» دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها تبديل شده، همين ويژگي حزب الله است كه گروه گرا و قبيله گرا نيست.

    3- بدون آن كه قصد مقايسه اي در ميان باشد و تنها به عنوان يك مثال و نمونه درس آموز تاريخي بايد پرسيد؛ آيا طلحه و زبير، آن هنگام كه در ركاب رسول خدا(ص) و براي مقابله با دشمنان اسلام شمشير مي زدند و از جان خود مايه مي گذاشتند، قابل تقدير نبودند؟ و آيا مولاي بزرگوار ما حضرت اميرالمومنين عليه السلام از آنان حمايت نمي كرد؟ اما وقتي همين طلحه و زبير كه آن همه مورد حمايت و تقدير بودند پاي از صراط مستقيم بيرون نهادند و پيمان شكسته و به اصحاب شام پيوستند و در آوردگاه فريب جمل به تخاصم و كينه توزي لشگر آراستند، حضرت امير(ع) ابتدا به اندرز و نصيحت آنان پرداخت و عهدي را كه بسته و شكسته بودند يادآور شد اما هنگامي كه اصرار آنها به مقابله را مشاهده فرمود، با آنان به نبرد پرداخت.

    اكنون بايد به كساني كه داعيه اسلام و تشيع و پيروي از مولاي متقيان را دارند گفت؛ كدام اقدام حضرت امير عليه السلام را- نستجيربالله- «خطا»! مي دانيد؟! حمايتش از طلحه و زبير يا مقابله حضرت با آنان را؟!

    حزب الله افتخار مي كند و اين افتخار را به حساب لطف خداوند تبارك و تعالي و پيروي از ولي امر خود كه در طول پيروي از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار عليهم السلام است مي نويسد كه از آقاي هاشمي رفسنجاني در مقابل ملي گراها، سكولارها و شماري از مدعيان اصلاح طلبي دفاع جانانه كرد. و افتخار مي كند در حالي كه از مواضع آقاي خاتمي نگراني هاي جدي داشت، از وي در مقابل هجوم افراطيوني كه در پوشش اصلاح طلبي به مقابله با او آمده و امروزه آشكارا به آمريكا و اروپا و اسرائيل پناه برده اند، حمايت كرد. حزب الله افتخار مي كند از آقاي احمدي نژاد قبل از آن كه متاسفانه حلقه انحرافي به درون كابينه نفوذ كند، در مقابل اصحاب فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 دفاع كرد و با راي بي نظير 25 ميليوني او را به رياست دولت برگزيد.

    و اما، حزب الله باز هم افتخار مي كند هر جا مشاهده كرده است، مواضع و عملكرد افراد و شخصيت هايي كه از آنها حمايت كرده بود با خط اصيل انقلاب زاويه گرفته، به همان اندازه و متناسب با آن زاويه به انتقاد از آنان پرداخته است.

    حالا بايد از جرياناتي كه اين روزها به حزب الله طعنه مي زنند پرسيد؛ «قبيله گرايي» شما كه ناشي از پشت پا زدن به «درك و شعور» و ترجمان ديگري از جاهليت و ارتجاع قرون وسطايي است، شرم آور و قابل ملامت است يا «حق گرايي» و عدالت جويي حزب الله كه برخاسته از درك عميق و نگاه حق طلبانه آنهاست؟!

    4- جرياناتي نظير مدعيان اصلاحات، اصحاب فتنه و حلقه انحرافي آرزو داشتند كه وقتي با بستر اصيل انقلاب -آگاهانه يا ناخودآگاه- فاصله مي گيرند، حاميان قبلي خود و يا حاميان شخصيتي را كه در او نفوذ كرده اند، نيز در پي خويش داشته باشند ولي اين آرزو با هوشياري و بصيرت مثال زدني مردم هرگز برآورده نشده است. به عنوان مثال، دشمنان بيروني درجريان فتنه 88 تمام توان خود را به كارگرفتند و علاوه بر ايجاد ائتلاف ميان منافقين، بهايي ها، ماركسيست ها، نهضتي ها، سلطنت طلب ها و مدعيان اصلاحات، افرادي را كه به حق يا به ناحق داراي سابقه همراهي با نظام بودند، شكار كرده و به ميدان آوردند، اما، از اين ترفند همه جانبه با آن حمايت مالي و سياسي و تداركاتي گسترده، طرفي نبستند. چرا؟! به يقين و بيش از همه و پيش از همه به اين علت كه نگاه مردم به رهبر و مقتدايشان بود و از اين روي با لغزش خواص آلوده و يا بعداً آلوده شده نمي لغزيدند. و اين، براي مديريت بيروني فتنه، آنگونه كه «ريچارد هاس» اعتراف مي كند، فاجعه اي دردناك بود.

    و اما، از سوي ديگر و در داخل كشور مدعيان اصلاحات و جريانات گره خورده با آنها در حالي با استناد به مواضع برخاسته از حلقه انحرافي و نفوذ كرده در دولت، زبان به طعنه حزب الله گشوده اند كه مواضع برخاسته از تلاش حلقه انحرافي در بسياري از موارد، دقيقا و بي كم و كاست ادامه همان مواضع و عملكرد مدعيان اصلاحات و اصحاب فتنه است. و اين رشته سر دراز دارد.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  2. #15632
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال
    اینبار نماینده مجلس گفت: رتبه 16 اقتصادی ایران در جهان

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران در چند سال گذشته از نظر اقتصادی رتبه 16 را در جهان را به خود اختصاص داده است.

    به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمدرضا پور ابراهیمی یکشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ که به منظور تبیین شرایط اقتصادی کشور برگزار شد، اظهار داشت: هرزمان که ایران از جنبه های مختلف پیشرفت می کند دشمنان جمهوری اسلامی بیشتر می شوند.

    وی افزود: تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد، به عنوان مثال تحریم شش می 1995 در بخش اقتصادی و یا تحریم سال 1996 که در بحث انرژی ما را تحریم کردند.

    پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه دشمنان با بلوکه کردن دارایی های ایران در مناطق مختلف قصد دارند فشارها علیه نظام را بیشتر کنند افزود: بعضی ها در جامعه مطرح می کنند که اگر ایران دست از سلاح هسته ای بردارد این تحریم ها برطرف می شود، که به هیچ وجه به این گونه نیست.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: سال گذشته چند اقدام دیگر انجام شد و دشمنان خواستند درآمدهای ارزی جمهوری اسلامی ایران را به شکلی محدود کنند که مقام معظم رهبری هم بسیار به این موضوع اشاره کردند که باید از بودجه نفت خارج شویم.

    وی افزود: متاسفانه در حال حاضر80 درصد از درآمدهای ارزی کشور از طریق منابع نفتی تامین می شود.

    وی گفت: کشور ایران در چند سال گذشته علیرغم همه تحریم ها از نظر اقتصادی رتبه 16 را در جهان داشته است.

    نماینده مردم کرمان و راور در خصوص انواع تحریم هایی که کشور با آن مواجه است، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با سه گونه تحریم روبرو است که شامل تحریم هایی که اتحادیه اروپا آن را مطرح می کند، تحریم هایی که سازمان ملل مطرح می کند و تحریم هایی که کشور آمریکا مطرح می کند، می شود.

    پور ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: معمولا تمام تحریم های ذکر شده این گونه است که ابتدا در کشور آمریکا پایه ریزی شده و بعد به اتحادیه اروپا و سازمان ملل می رسد.

    این مسئول در خصوص صادرات و واردات کشور جمهوری اسلامی ایران افزود: از فروردین تا شهریور سال جاری مجموع صادرات غیرنفتی کشور ایران 21 میلیارد دلار بوده است و در مقابل 25 میلیارد دلار واردات به کشور داشته ایم که برای اولین بار تراز بازرگانی ایران از در آمدی به جز نفت مشتق می شود.

    وی افزود: در وضعیت دلار نیز اشتباهاتی در کشور رخ داد از سال 80 تا 90 نرخ دلار هزار تومان ثابت بود در صورتی که باید هر سال شش تا هفت درصد قیمت دلار افزایش پیدا می کرد.

    پورابراهیمی گفت: در بودجه نیز دلار با این نرخ ثابت در نظر گرفته می شد به جای اینکه این مسیر را به صورت پلکانی طی کنیم یکدفعه طی کردیم.

    پور ابراهیمی در پایان گفت: به واسطه افزایش قیمت نفت و درآمدهای ارزی در 10 سال گذشته حجم واردات به کشور افزایش یافته است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  3. #15633
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    نوشته ها
    584
    تشکر
    821
    تشکر شده 2,184 بار در 533 ارسال

    یک اقتصاددان در گفتوگو با فارس:
    افت شدید نرخ ارز و دلار 1500 تومان در راه است/ عمر مفید تحریمها 4 ماه



    خبرگزاری فارس: یک اقتصاددان با تحلیل شرایط و اوضاع اقتصادی موجود پیشبینی کرد: به زودی قیمت دلار با سقوط شدید مواجه شده و به 1500 تومان می رسد.

    محمد حسین ادیب عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان با ترسیم دو سناریو برای وضعیت نرخ ارز در ایران، بر این باور است که مبتنی بر سناریوی اول صادرات نفت افزایش یافته و دلار به حدود 1500 تومان سقوط خواهد کرد و در میان قربانیان بسیاری از بازیگران حوزه ارز خواهد گرفت.

    مشروح نظرات این استاد دانشگاه و دیدگاه او در خصوص این سناریو و سناریو دوم را در ادامه بخوانید.



    * نرخ ارز بالای 3000 تومان در بخش انرژی کشور قابل اعمال نیست

    فارس: شما بر این باورید که نرخ ارز بالای 3000 تومان در بخش انرژی کشور قابل اعمال نیست؛ چرا؟

    ادیب: نرخ ارز بالای 3000 تومان در بخش انرژی کشور قابل اعمال نیست و اقتصاد ایران نرخ ارز بالای 3000 تومان را در حوزه انرژی پس خواهد زد.

    ارزش حاملهای انرژی مصرفی در داخل حدود 130 میلیارد دلار است با لحاظ کردن محاسبه گاز مصرفی براساس معادل قیمت حرارتی نفت، با دلار 1226 تومان ارزش حاملهای انرژی در داخل 359 هزار میلیارد تومان است.

    در وضع موجود ارزش فروش حاملهای انرژی در داخل و یا قیمتی که اقتصاد بابت حاملهای انرژی پرداخت می کند حدود 40 هزار میلیارد تومان است. به عبارت دیگر 119 هزار میلیارد تومان یارانه انرژی پرداخت می شود. اما با دلار 3 هزار و 200 تومان ارزش حاملهای انرژی 439 هزار میلیارد تومان و یارانه انرژی حدود 400 هزار میلیارد تومان است. با دلار 3هزار و 200 تومان قیمت یک لیتر بنزین باید 2هزار و 400 تومان باشد و به صورت بسیار صریح اقتصاد ایران در بخش انرژی قابل انطباق با دلار بیش از 3هزار تومان نیست.



    * دیر یا زود یارانه انرژی در ایران باید حذف شود

    فارس: حتی با وجود یارانه انرژی ؟

    ادیب: دیر یا زود یارانه انرژی در ایران باید حذف شود و حذف یارانه انرژی حداکثر نرخ دلاری معادل یکهزار و 500 تومان را برمی تابد. نرخ دلار بیش از 3هزارتومان بر امور پیمانکاری کشور قابل اعمال نیست. در بخش نفت و گاز، بیش از 70 میلیارد دلار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد. یا به زبان صریحتر، معادل 70 میلیارد دلار از عملیات پیمانکاری در بخش نفت و گاز باقی مانده که نوعاً قراردادهای پیمانکاری در این بخش با دلار کمتر از هزار تومان منعقد شده است.

    فارس: تکلیف پروژه هایی که با دلار کمتر از هزار تومان عقد قرارداد شده اند چه می شود؟

    ادیب: هیچ پیمانکاری نمی تواند با دلار هزار تومان قرارداد امضا کند و سپس با دلار 3هزار و 200 تومان پروژه را اجرایی کند و اختلاف 2هزار و 200 تومانی را محل درآمد خود پرداخت کند. در وضعیت موجود تعدیل در امور پیمانکاری 17درصد پذیرفته شده است.

    به عبارت دیگر، دولت تنها 17 درصد از افزایش قیمتها را در ارتباط با امور پیمانکاری قبول دارد و آن را رسما ابلاغ کرده است. به زبان صریحتر افزایش نرخ ارز از 950 تومان به 3هزار و 200 تومان فقط به میزان 17درصد آن به وسیله کارفرمای دولتی پذیرفته می شود. ادامه کار با این شرایط به منزله ورشکست شدن عمده پیمانکاران کشور است. در وضعیت موجود تقریبا عمده پروژه های نفت و گاز متوقف شده است.

    طی هفته گذشته تقریبا 80 درصد پیمانکاران طرح مسکن مهر دست از کار کشیدند علت بسیار روشن است نمی شود با میلیگرد کیلویی 600 تومان قرارداد منعقد کرد و سپس با میلیگرد کیلویی بیش از 2هزار تومان پروژه را به اتمام رساند.

    در وضعیت موجود هزینه کلیه پروژه های پیمانکاران دولتی با دلار بیش از 3هزار تومان تأمین می شود اما نوعاً قراردادها با دلار حدود هزار تومان منعقد شده است. به زبان بسیار صریحتر اعمال نرخ دلار بیش از سه هزار تومان بر پروژه های عمرانی در عمل غیرممکن است. و کسانی که خلاف این را می اندیشند تاکنون درگیر امور پیمانکاری نبودند.

    فارس: آیا دلار بالای 3000 تومان با دیگر بخشهای اقتصادی قابل انطباق است؟

    ادیب: در پاسخ به این سوال باید هر بخش را به طور مجزا مورد بحث قرارداد. از این جمله اینکه نرخ ارز در بازار آزاد قابل اعمال بر تسویه امور بانکی در حوزه ارز نیست. بانکها 60 میلیارد دلار سپرده ارزی با دلار یکهزار و 226 تومان ایجاد کردند و بازپرداخت آن با دلار 3هزار و 200 تومان نیاز به 120هزار میلیارد تومان منابع دارد.

    کل تسهیلات زنده ریالی شبکه بانکی، منهای مسکن 174 هزار میلیارد تومان است که حدود 50درصد آن سرمایه در گردش واحدهای بزرگ است و تقریبا 50درصد آن قابل وصول و انتقال به بخشهای دیگر است. به عبارت دیگر، کل وصولی بانکها بابت تسهیلات ریالی که قابل انتقال به بخشهای دیگر باشد، حدود 87 هزار میلیارد تومان است.

    در صورتی که بانکها کلیه منابع خود را برای تسویه سپرده گذاران رازی اختصاص دهند، باز هم مبالغ عظیمی از آن باقی خواهند ماند. به عبارت دیگر، اگر بانکها بخواهند سپرده های ارزی را با نرخ 3هزار و 200 تومان تسویه کنند بهتر است که کلید بانکها و مالکیت آنها را به صورت کامل به سپرده گذاران ارزی منتقل کنند.

    این مطالب نشان می دهد نرخ ارز در تسویه سپرده های ارزی قابل اعمال نیست و به زودی نیز بانکها ناتوانی خود را در تسویه حساب سپرده های ارزی با این نرخ اظهار خواهند کرد.



    * نرخ ارز بالای 3 هزارتومان قابل اعمال در بر تعرفه های گمرکی نیست

    نرخ دلار در بازار آزاد بر تعرفه های گمرکی قابل اعمال نیست. در وضعیت موجود تعرفه گمرکی با دلار یکهزار و 226 تومان محاسبه می شود و نظر به اینکه متوسط حقوق گمرکی کالاهای وارد به داخل در سال گذشته 10 درصد بوده است، محاسبه تعرفه گمرکی در حالی که نرخ ارز در بازار آزاد بیش از 3هزار و 200 تومان است به معنای آن است که تعرفه موثر گمرکی به حدود 3/3 درصد کاهش یافته است که کمترین نرخ تعرفه در سیاره زمین است.

    متوسط تعرفه موثر در کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت 6/3 (سه و شش دهم) درصد است. اما در صورتی که تعرفه گمرکی با دلار 3هزار و 200 تومان محاسبه شود درآمد گمرکی از 6هزار میلیارد تومان به 24هزار میلیارد تومان افزایش می یابد که اساسا چنین هزینه ای به وسیله وارد کنندگان قابل پرداخت نخواهد بود.

    اساسا چنین پولی در اقتصاد ملی برای تخصیص به این امر وجود ندارد.

    اعمال نرخ دلار 3 هزار و 200 تومان بر تسویه حساب تسهیلات ارزی قابل اعمال نیست. براساس خلاصه دفتر کل شبکه بانکی منعکس در سایت وزارت اقتصاد و دارایی، مانده بدهی ارزی تنها بخش دولتی 11 میلیارد دلار است که تسویه آن با دلار 3هزار و 200 تومان مستلزم 22 هزار میلیارد تومان منابع مازاد است که اساسا این بودجه 75 هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری انطباق ندارد.



    * سقوط صوری قیمت ارز توسط دلالان برای خرید دلار

    فارس: شما از دلار با 3 هزار تومان سخن می گویید، این روزها کمی نرخ دلار دچار کاهش شده است، علت چیست؟

    ادیب: ممکن است سقوط قیمت ارز در روزهای اخیر، طراحی دلالان بازار ارز برای کاهش قیمت ارز و خرید آن و سپس در مرحله بعد فروش مجدد آن به اقتصاد است. در بهار سال جاری یکبار این اتفاق افتد و سقوط قیمت دلار به حدود یکهزار و 600 تومان در بهار سالجاری به خرید گسترده دلالان از بازار انجامید.

    در واقع سقوط بازار ارز باعث شد تا آماتورها وحشت زده با فروش ارز خود از بازار خارج شوند و حرفه ای ها اقدام به خرید کنند. احتمالا در وضعیت موجود حرفه ای ها با فروش موجودی ارز خود با نرخهای بالای 3 هزار و 500 تومان از بازار خارج شده اند و منتظرند تا با سقوط نرخ ارز مجددا آن را خریداری کنند.



    * تحریمها بیش از 4 ماه دوام ندارند

    فارس: به جز بازی دلالان در بازار ارز، پیش بینی شما از نرخ ارز با توجه به وضعیت تحریمها و نیز انتخابات آمریکا چیست؟

    ادیب: آنچه در ارتباط با نرخ ارز رخ داد، افزایش نرخ ارز به سبب افزایش فشار خارجی در خصوص صادرات نفت بود. در این میان یک واقعیت وجود دارد و آن اینکه از سال 57 تاکنون هرگز تحریم به صورت جدی بیش از 4 ماه در اقتصاد ایران اعمال نشده است.

    تحریمهای جدید بر اقتصاد ایران، تقریبا از اوایل مرداد اعمال شد که براساس قواعد قبلی در حدود آبان بی سر و صدا لغو شود. با سرو صدای بسیار صادرات بنزین به ایران تحریم شد و بی سروصدا پس از 4 ماه مجدداً از سر گرفته شد،

    این احتمال وجود دارد که پس از انتخابات آمریکا در 16 آبان، سطح فشار خارجی به شدت کاهش یابد.

    احتمالا یکی از دلایل افزایش سطح فشار به اقتصاد ایران به انتخابات درون آمریکا مربوط می شود. دو حزب در مسابقه برای اتخاذ سیاستهای فشار به ایران، درگیر مسابقه ای روبه رشد شده اند.

    دموکراتها می خواهند نشان دهند حربه تحریم اقتصادی موثرتر از حربه جمهوری خواهان است و پس از پایان انتخابات آمریکا خودبه خود سطح و منطقه بازی عوض شده و سطح فشار به اقتصاد ایران به شدت کاهش می یابد.

    در چنین حالتی با افزایش صادرات نفت به سادگی امکان سقوط دلار به حدود یکهزار و 500 تومان ممکن و قابل ارزیابی خواهد بود. در صورتی که صادرات نفت به حدود 2میلیون بشکه افزایش یابد، سقوط قیمت دلار به حدود یکهزار و 500 تومان اولین گزینه روی میز است و کسانی که به نوسان گیری از نرخ ارز پرداخته اند بزرگترین قربانیان فرآیند جدید خواهند بود.

    فارس: اگر این سناریو محقق نشود چه می شود؟

    ادیب: اما اگر این سناریو تحقق نیابد و کاهش نرخ ارز به سبب عملیات سوداگرایانه موقتی بوده و سطح فشار به اقتصاد ایران نیز کاهش نیابد این سطح از فشار می طلبد، تا نرخ دلار به بالای 4هزار تومان افزایش یابد.

    در صورت عبور ارز از 5هزارتومان اقتصاد وارد نقطه ای شده است که از آستانه تحمل اقتصاد ایران عبور می کند و در چنین نقطه ای بانک مرکزی دخالت خواهد کرد.

    مردم ایران نسبت به تلنگرهای بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تجارب حداقلی دارند. از این تجربه تاکنون در ایران استفاده نشده است.

    در 80کشور مورد بررسی در 73 کشور زمانی که نرخ ارز از تحمل اقتصاد ملی عبور کرده است، ضعیف ترین بانکهای مرکزی جهان نیز به سادگی اعمال مدیریت کرده و نرخ ارز را به نقطه تعادلی آن باز خواهند گرداند در این نقطه اقتدار بانک مرکزی، کسانی که با تجارب مشابه در جهان سوم آشنا هستند، مسأله ای بدیهی است.



    * عامل التهاب ارزی رشد 850 درصدی نقدینگی در 10 سال

    فارس: راهکار بانک مرکزی برای برگرداندن نرخ ارز به نقطه ای که اقتصاد ملی توانایی جذب و هضم آن را داشته باشد، چیست؟

    ادیب: در چنین نقطه ای بانکهای مرکزی نقدینگی مازاد را حذف می کنند و این مکانیزم بسیار ساده ای دارد. در وضعیت موجود نقدینگی کشور با صادرات 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز انطباق دارد و با کاهش صادرات نفت، قسمت عمده نقدینگی مازاد است. افزایش نرخ ارز چیز چندانی را حل نکرده است.

    تبدیل سپرده های ریالی به ارز نیز گره گشا نبوده است چراکه تبدیل سپرده ریالی به ارز باعث حذف سپرده ریالی نمی شود بلکه سپرده ریالی با تبدیل به ارز به فرد دیگری منتقل می شود و مجدداً مالک جدید سپرده ریالی نیز انگیزه فروش مجدد سپرده ریالی و تبدیل آن به ارز را دارد.

    واقعیت این است که رشد 850 درصدی نقدینگی طی 10سال گذشته عامل اصلی التهاب ارزی بوده است و افزایش نرخ ارز نیز کمکی به کاهش آن نمی کند.



    فارس: بانکهای مرکزی دنیا در چنین شرایطی برای مدیریت بازار ارز چه می کنند؟

    ادیب: کفایت می کند بانک مرکزی از تزریق منابع به اقتصاد از محل رشد پایه پولی خودداری کند. در چنین حالتی در اوج التهاب ارزی یکسری از بانکها دچار کمبود شدید منابع نسبت به مصارف می شوند که در شرایط عادی به وسیله بانک مرکزی با خطوط اعتباری پوشش داده می شود. در چنین مواردی بانک مرکزی از طریق خطوط اعتباری از این بانکها حمایت نمی کند.

    در نتیجه به سادگی این بانکها ورشکست می شوند و ورشکستگی یکی به دیگری منجر می شود و به این طریق به هر میزان که نقدینگی مازاد وجود داشته باشد، نقدینگی مازاد با سیکل ایجاد شده از اقتصاد کلان حذف می شود البته بانکهای مرکزی فقط زمانی از این حربه استفاده می کنند که نرخ ارز از آستانه تحمل اقتصاد عبور کند.

    ترکیه در سال 2001، روسیه در سال 1998، اندونزی در سال 1999، برزیل و آرژانتین در سال 1986، اسلوواکی در سال 1995، ترکمنستان در سال 1997 از این حربه استفاده کردند.



    * نمایش اقتدار بانک مرکزی به زودی

    فارس: پیش بینی شما از عملکرد بانک مرکزی ایران در شرایط که دلار به بالای 4هزار تومان برسد چیست؟ با دخالت بانک مرکزی این نرخ به چه میزان خواهد رسید؟

    ادیب: در صورتی که سطح فشار خارجی به اقتصاد ایران کاهش نیابد برای مدت کوتاهی دلار به بالای 4هزار تومان افزایش یافته و سپس با مدیریت بانک مرکزی به حدود یکهزار و 500 تومان سقوط می کند. در چنین حالتی نرخ ارز با یارانه انرژی، پروژه های عمرانی، تسویه حساب بانکی، تعرفه گمرکی و... انطباق خواهد یافت.

    در صورتی که نرخ ارز از 4هزار تومان عبور کند این نرخ به سود هیچ کس نیست عمری حدود 45 روزه خواهد داشت و پس از آن سقوط شگفت انگیز در پیش است و همه کسانی که در 2سال گذشته از ارز نوسانگیری کرده اند، قربانی آن خواهند شد.

    نگاه آسیب شناسانه به فعالان اقتصادی ایران نشان می دهد فعالان اقتصادی ایران نسبت به مکانیزمهای بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز و قدرت شگفت انگیز در مهار بازار با یک تلنگر مظاهر عمیقی از کم توجهی نشان می دهند. بانکهای مرکزی بسیار مقتدرند و این اقتدار را در نقاط بحرانی نشان داده اند، نظر به اینکه اقتدار بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز در اوج بحران تاکنون به نمایش گذاشته نشده است، حافظه تاریخی بازار در ایران از آن بی اطلاع است.

    در صورت تقویت معاملات سوداگرانه ارز و تشدید فشار جهانی به زودی بازار در ایران نمایش اقتدار بانک مرکزی را تجربه خواهد کرد. صلابت و اقتدار بانک مرکزی ایران در مدیریت بازار ارز به صورت شفاف، علنی و بارز به زودی ظهور بیرونی خواهد یافت و همه کسانی که با نوسان گیری از نرخ ارز این صلابت را ندیده گرفته اند، زیان آن را خواهند داد.

  4. #15634
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال
    کمبود محسوس شیرخشک در داروخانه ها
    رئیس انجمن داروسازان ایران، کمبود شیرخشک در داروخانه ها را محسوس دانست و گفت: توزیع برخی از اقلام شیرخشک محدود شده است.



    دکتر رهبر مژدهی آذر اظهارداشت: اخیرا بعضی از اقلام شیرخشک در داروخانه ها کمیاب شده است و شرکتهای توزیع کننده، تعداد کمتری از این محصولات را توزیع می کنند.


    وی با عنوان این مطلب که داروخانه ها هیچ تعهدی برای پاسخگویی به کمبود شیرخشک ندارند، افزود: توزیع شیرخشک از طریق وزات بهداشت و سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.


    مژدهی آذر با اشاره به کمیاب شدن برخی اقلام شیرخشکها که تقاضا برای مصرف آنها بیشتر است، گفت: در حال حاضر یک نمونه شیرخشک که برای نوزادان بالای 6 ماه مصرف می شود، در قفسه های داروخانه بنده وجود ندارد.


    رئیس انجمن داروسازان ایران با اعلام اینکه برخی اقلام شیرخشکها در داخل تولید می شود، افزود: متاسفانه قیمت برخی از شیرخشکها که ساخت داخل است نیز افزایش یافه و گران شده است.

    منبع: خبرگزاری مهر
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  5. #15635
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    هزینه یک شب عروسی در سال 61: 60 تا تک تومنی!

    در آگهی تالار آینه امیر در روزنامه کیهان در سال 61 برگزاری یک شب مراسم عروسی در این سال 60 تومان اعلام شده است

    بهگزارش نامه، اینروزها روز عقد و عروسی است. ماه مبارک ذیالحجه با دو عید بزرگ قربان و غدیر، فرصت مناسبی است برای ازدواج و برگزاری مراسم عروسی. اما همیشه برای برگزاری مراسم عروسی اولین چیزی که ذهن عروس و داماد را بهخود مشغولمیکند هزینهها این مراسم است. یک شب مراسم معادل است با چند میلیون تومان پول، 14 تا 27 و گاه 30 میلیون تومان، هزینه برگزاری تنها یک شب عروسی است.

    این هزینهها باعث شدهاست که ازدواج بهویژه مراسم آن به غول بیشاخودمی تبدیل شود که جوانان را از این سنت حسنه رسول خدا فراری دهد. بههمین مناسبت بهآگهی روزنامه کیهان در مورد یک تالار عروسی در سال 61 اشاره میکنیم.
    جشن عروسی در تالار آینه امیر
    عصرانه کامل 250 ریال
    عصرانه و شام 600 ریال
    آدرس: خیابان انقلاب، روبروی سینما رویال، تالار آینه
    تلفن: 302848
    سینما رویال در سالهای بعد از انقلاب به سینما فردوسی تغییر نام داد.

    البته ببخشید این جای گریه داره تا خنده !!!

    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  6. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


  7. #15636
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    ارسلان کامکار: ارکستر ملی ایران تعطیل شد

    ارسلان کامکار، عضو شورای فنی ارکسترملی از تعطیلی ارکستر ملی خبر داده و گفته است که فعالیتهای ارکستر ملی ایران از چند ماه پیش متوقف شده است.
    ارسلان کامکار، عضو شورای فنی ارکسترملی و عضو دائم ارکستر سمفونیک تهران روز شنبه، ششم آبان به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که اعضای کنسرت ملی از خردادماه سر تمرینها حاضر نمیشوند و شایعههای منتشر شده مبنی بر تعطیلی این ارکستر را تایید کرد.

    او با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر ارکستر ملی ندارد، ادامه داد که علیرغم انکار مسئولان دولتی و تاکید آنها بر برنامهریزی برای ارکستر ملی، «بدون اینکه به ما اطلاع بدهند دو، سه روز پیش از تعطیلی ارکستر باخبر شدیم».

    این خبر در حالی منتشر شده که سوم آبانماه، محسن رجبپور، مدیرشرکت فرهنگی ـ هنری ترانه شرقی با رد انحلال ارکستر ملی ایران از تشکیل موسسه ارکسترهای موسیقی ایران خبر داد.

    به گفته آقای رجبپور، طبق نظر معاون هنری وزیر ارشاد، از این پس ارکسترملی ایران‏، ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر زیر چتر این موسسه جمع میشوند تا برنامهریزی و پرداخت حقوق اعضا منظم و با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

    او تاکید کرد که مراحل اداری و نامهنگاریهای لازم در این باره انجام شده و تشکیل موسسه در مرحله پایانی قرار داردواز این پس کلیه امور زیر نظر دفترموسیقی وزارت ارشاد در موسسه ارکسترهای موسیقی ایران پیگیری خواهد شد.

    موضوعی که ارسلان کامکار به آن واکنش نشان داده و گفته است: «به نظرم همه اینها حرف است. چه فرقی میکند؟ محلی که ارکسترها تا به حال به آنجا وابسته بودند که بودجه نمیدادند و قرارداد نمیبستند حالا با تاسیس همچین تشکیلاتی بودجه میدهند و قرارداد میبندند؟»

    به زعم این عضو شورای فنی ارکسترملی، «تمام اینها بابت این است که تنها بگویند کاری صورت میگیرد و فکر نمیکنم عملی باشد.»

    او تعطیلی ارکستر ملی را ضایعی بزرگ خواند که «بههیچ وجه امکان جبران آن وجود ندارد، چرا که این روند انگیزه را از تمام بچههای آهنگساز میگیرد».

    به گفته آقای کامکار، «سالهاست که قرار است مشکلات ارکسترملی برطرف شود اما از چهارسال پیش تا این اواخر بابت قرارداد بستن مشکل داشتیم، الان هم که با وجود این اخبار مشخص نیست اصلا قراردادی درکار است یا نه.»

    ارکستر موسیقی ملی ایران توسط فرهاد فخرالدینی در سال ۱۳۷۷ با پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهاندازی شد و در حال حاضر بیش از ۲۷۰ قطعه موسیقی را در گنجینه خود دارد.

    فرهاد فخرالدینی پس از ۱۱ سال در سال ۱۳۸۸ از سمت خود استعفا کرد که به تعطیلی دو ساله این ارکستر انجامید.

    برخی این تعطیلی را ناشی از تصمیمات مسئولان دولتی مبنی بر واگذاری ارکستر ملی به بنیاد رودکی عنوان کردند. برخی نیز موضوع کنارهگیری نا به هنگام فرهاد فخرالدینی را پیش کشیدند و قصد داشتند او را دوباره به ارکستر ملی بازگردانند تا برنامههایش را از سر بگیرد.

    مسئولان دولتی با بالا گرفتن اعتراض محمدرضا شجریان از صداوسیما و صدور حکم پنج سال زندان برای محسن نامجو، علت کنارهگیری فخرالدینی از رهبری ارکستر ملی را بیماری و کهولت سن او اعلام کردند.

    اما فرهاد فخرالدینی موضع خود را پیش از آن اعلام کرده و گفته بود که به دلیل رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری از ارکستر ملی کنارهگیری کرده است. او گفته بود: فضاى ناآرام و ملتهب کنونى موقعیت خوبى براى اجراى برنامههاى موسیقى نیست.


    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  8. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


  9. #15637
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    ایران تعیین ضرب الاجل از سوی فیلا را تایید کرد

    سرپرست فدراسیون کشتی ایران با تایید ارسال نامه تهدیدآمیز از سوی فدراسیون جهانی (fila) اعلام کرد، نامه فیلا را در اختیار وزارت ورزش گذاشته و اتخاذ تصمیم نهایی با این وزارتخانه است.

    فیلا ابتدا تا پایان هفته به ایران فرصت داده بود که اصلاحات مورد تایید ioc را در اساسنامه این فدراسیون لحاظ کند. اما بعد از درخواست ایران، این مهلت تا پایان سال ۲۰۱۲ تمدید شده. حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی ایران به فارس نیوز گفته است ایران راهی جز تن دادن به خواسته فیلا ندارد.

    کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا هم پیش از این بارها با ارسال نامه های جداگانه تاکید کرده اند که دولت ایران حق مداخله مستقیم یا غیرمسقیم در روند انتخاب یا برکناری روسای فدراسیون های ورزشی را ندارد. این در حالی است که در ایران، مجمع انتخاباتی فدراسیون ها را وزارت ورزش تشکیل می دهد و شخص وزیر ورزش نیز هر زمان تشخیص بدهد، حکم عزل روسای فدراسیون ها را صادر می کند و باز به صلاحدید خودش، سرپرست جدیدی را در راس آن فدراسیون به کار می گمارد.

    رافائل مارتینتی رییس فدراسیون جهانی کشتی هنگام برگزاری المپیک لندن به دوربین تلویزیون صدای آمریکا گفت: «اگر انتخابات فدراسیون کشتی ایران دموکراتیک نباشد فعالیت های کشتی ایران را تعلیق خواهیم کرد. ما نمی توانیم بپذیریم که با دستور این آیت الله یا فلان وزیر، افراد را بر سر کار بیاورند. ایران تا قبل از پایان سال ۲۰۱۲ باید در انتخاباتی قانونمند، رییس فدراسیون کشتی خود را انتخاب کند.»

    سطح روابط و مناسبات ایران با فدراسیون جهانی کشتی طی سال های اخیر همواره رو به کاهش بوده است. اعلام عدم اعطایی میزبانی مسابقات جهانی به ایران به دلیل برگزار نکردن مسابقات کشتی زنان، لغو میزبانی کلاسهای مربیگری سال ۲۰۱۱ فیلا در تهران به دلیل آنچه «وضعیت سیاسی» اعلام شد، ارسال بخشنامه مبنی بر عدم اغماض درخصوص امتناع از مبارزه با ورزشکاران اسراییلی، خروج دکتر محمد توکل از هیات رییسه فدراسیون جهانی یا تهدید ایران پس از رقابت های المپیک لندن به تعلیق، نمونه هایی از اتفاقاتی است که بر هوای ابری در آسمان روابط ایران و فیلا دلالت دارد.

    پیش از فیلا، کمیته بین المللی المپیک نیز در نامه های جداگانه به ایران هشدار داده بود که تا زمان اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی، تشکیل مجامع انتخاباتی ممنوع است.
    نامه هایی که رونوشت آن به ژاک روگ رییس این کمیته، شیخ احمد الصباح رییس شورای المپیک آسیا، همچنین اتحادیه فدراسیونهای المپیکی و البته تمام فدراسیونهای ورزشی جهانی نیز ارسال می شد.

    با این حال، مجتمع انتخاباتی فدراسیون هایی مانند قایقرانی و دوچرخه سواری تشکیل شد. گرچه کمیته المپیک ایران به تاسی از ioc این انتخابات را به رسمیت نشناخت و نماینده خود را به محل تشکیل مجمع اعزام نکرد. مسئولین وزارت ورزش همواره از تایید جدیت هشدارهای کمیته بین المللی المپیک پرهیز کرده و نامه های دریافتی از ارگان های جهانی را نیز عمدتاً حاصل «برخی شیطنت های داخلی» ارزیابی کرده اند.

    حالا در حالی ایران به تایید دریافت نامه تهدید آمیز فیلا پرداخته است که پیش از این حمید سجادی معاون وزیر ورزش تاکید کرده بود انتخابات فدراسیونها مثل سابق برگزار خواهد شد. زیرا به گفته او «مقدمات کار قبل از نامه کمیته بینالمللی المپیک» برای برگزاری مجمع فراهم شده است، پس مجامع هم بدون منع قانونی در زمان مقرر تشکیل میشود.

    اما تهدید اخیر فیلا حاکی از آن است که ملاک ارزیابی برای فدراسیون جهانی کشتی، نه «زمان فراهم شدن مقدمات انتخابات»، بلکه ترمیم و اصلاح اساسنامه انتخابات فدراسیون های ورزشی است.


    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  10. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


  11. #15638
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    استان کرمان هم لرزید


    چکیده :کانون این زمین لرزه در عمق ۳۶ کیلومتری زمین و مشخصات جغرافیایی آن ۵۶.۸۵ درجه طول جغرافیایی و ۲۹.۴۳ درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است. ...

    همزمان با زلزله های پیاپی در مناطق شمالی کشور، صبح امروز کرمان هم لرزید.

    به گزارش مهر، زمین لرزه ای به شدت ۴.۴ ریشتر ۲۵ دقیقه بامداد یکشنبه شهر رابر در استان کرمان را تکان داد و موجب هراس مردم شد.ساکنان منطقه زلزله زده ساعاتی را از ترس تکرار مجدد زمین لرزه بیرون از منازل مسکونی گذراندند این درحالی است که رابر از مناطق سردسیر استان کرمان محسوب می شود.

    کانون این زمین لرزه در عمق ۳۶ کیلومتری زمین و مشخصات جغرافیایی آن ۵۶.۸۵ درجه طول جغرافیایی و ۲۹.۴۳ درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است.

    تاکنون از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی در یافت نشده است.
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  12. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


  13. #15639
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    » دولت احمدی نژاد، نفت و استقلال کشور را با هم فروخت

    معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار گندم آمریکایی در راه ایران

    چکیده :شرکت نفتی "رویال داچ شل" درصدد است بدهی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری خود را به ایران، با خرید و ارسال غلات به بپردازد. با وجود تولید کافی گندم در کشور، دولت به قدری واردات گسترده را در دستور کار قرار داده و همزمان قیمت تضمینی خرید از کشاورزان را پایین نگه داشته که یک نماینده مجلس هشدار می دهد در صورت ادامه این روند، کشاورزان تمایل خود را به کشت در سال آینده از دست میدهند....


    اقتصاد مقاومتی و سوق دادن کشور به سمت سیاست نفت در برابر غذا، هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد. کشور عزیز ما، با سابقه برپایی جشن خودکفایی گندم در سالیان نه چندان دور، این روزها به مقصدی تبدیل شده است برای گندم هایی از کشورهای مختلف. در آن ایام مسوولان دولت وقت به صراحت اعلام کردند به عنوان یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان این محصول در جهان، این پس به حدی از تولید رسیده ایم که دیگر هیچ کشوری نمی تواند از اهرم گندم برای رسیدن به مقاصد سیاسی و استیلا بر ایران استفاده کند. امروز اما در چه نقطه ای ایستاده ایم؟


    بعد از فروش تهاتری نفت با گندم از کشورهایی چون چین و هند و پاکستان، حالا خبرهای حاکی از آن است که قرار است گندم های آمریکایی هم روانه ایران شوند. بدین ترتیب تنها فروش نفت نیست که با مبادله کالا صورت می گیرد، بعد از تحریم معاملات بانکی ، مطالبات نقدی ایران هم قرار است نه به صورت نقدی، بلکه با کالا تسویه شود.


    قرار است یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی شرکت نفتی “رویال داچ شل” با گندم تسویه شود. این خبر را خبرگزاری رویترز اعلام کرده و خبر داده است که شرکت نفتی “رویال داچ شل” درصدد است بدهی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری خود را به ایران، با خرید و ارسال غلات به بپردازد که در این راستا ” شل ” می کوشد قراردادی را با شرکت آمریکایی کارجیل، Cargill، شرکت عظیم فروش غلات، امضاء کند.


    رویترز می گوید شرکت “شل” نتوانست تا پیش از اول ژوئیه، یازدهم تیرماه گذشته، که اتحادیه اروپا معاملات بانکی و نفتی با ایران را تحریم کرد، بدهی خود را به شرکت ملی نفت ایران تسویه کند و نگران است که با گذشت زمان، بهره زیادی نیز به بدهی ای اش افزوده شود.


    ناگفته نماند برای همین تسویه تهاتری هم “شل” باید موافقت آمریکا، بریتانیا و هلند را کسب کند، که رویترز پیش بینی کرده در شرایط تشدید تحریم های ایران کاری دشوار است.


    در مورد کیفیت غلاتی که در صورت موافقت آمریکا، بریتانیا و هلند راهی ایران می شود، اطلاعی در دست نیست ؛ اما دولت احمدی نژاد این سابقه را هم در کارنامه دارد که برای فروش منابع نفتی به هر قیمت و بهایی، تن به دریافت گندم های آلوده هم داده است.


    مرداد ماه همین امسال بود که تفاهم نامه ای با هند منعقد شد تا در ازای محموله های نفتی خریداری شده از ایران، بیش از ۱۰ میلیون تن گندم پرداخت شود که البته بحث آلودگی و کیفیت پایین این گندم ها انتقادات بسیاری را به وجود آورد.


    هند که پس از تحریم ها یکی از خریداران اصلی نفتی ایران است، ابتدا قصد داشت نفت ایران را با روپیه بخرد و حتی در یک مرحله، پرداخت ۸ میلیارد دلار از پول نفت ایران را تا ماهها به تاخیر انداخت و پس از آن صحبت از تهاتر نفت با گندم شد؛ گندمی که به گفته اصغر شایان، مدیر قرنطینهای سازمان حفظ نباتات کشور، آلوده به عوامل بیماریزا است.


    این موضوع را یک هیئت تخصصی که چندی پیش از ایران به هند رفته بود تا گزارشی از سلامت محصول این گندم ها تهیه کند، اعلام کرده و بر اساس اعلام این هیئت، علاوه بر محصول گندم کشور پاکستان که به یکسری از عوامل بیماری زا به نام “سیاهک ناقص گندم” (کارنال بانت) و علف هرزی به نام “استریگا” آلوده است؛ گندم هند هم آلوده است.این در حالی است که موضوع سلامت گندم هندی همواره محل نگرانی دولتمردان ایرانی بوده است؛ اما سازمان دولتی حفظ نباتات ایران وعده میدهد: هیچ محموله گندمی قبل از مطابقت با استانداردهای داخلی وارد کشور نخواهد شد. این موضوع انتقادات فراوانی را هم در میان نمایندگان مجلس به پا کرد.


    اکنون به نظر می رسد با قطعی شدن ورود گندم های آمریکایی، باید فاتحه تولید داخل را که در شرایط موجود نیز روزگار خوشی ندارد، خواند که در ادامه به شرح مختصری از آن می پردازیم.

    بر اساس آمارهای موجود، از ۱۴ میلیون تن گندم تولید شده در داخل کشور تنها دو میلیون تن به دولت فروخته شده و بیش از ۱۲ میلیون تن توسط بخش خصوصی خریداری شده و به جای مصرف انسانی به سمت مرغداریها سوق پیدا کرده است. نکته فاجعه آمیز آنکه گندم های وارداتی نه محصولی مرغوب بلکه آلوده و غیراستاندارد است.


    از سویی به گفته کارشناسان پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری باعث شده به رغم تولید گندم بیش از نیاز کشور گندمهای تولیدی وارد سیلوها نشود. آنها معتقدند بخشی از این تولید به صورت گندم یا آرد به کشورهای همجوار صادر یا قاچاق شده است.


    همچنین به دلیل پایین بودن نرخ خرید تضمینی میزان نگهداری در انبار کشاورزان نیز بیشتر شده و همه اینها باعث شده است گندم کمتری به دولت تحویل داده شود.


    الیاس طاهری نماینده اقلید در مجلس نهم با اظهار تاسف از این روند امروز به سایت خانه ملت گفته است: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته قیمت خرید هر کیلو گندم توسط دولت ۵۵۰ تومان اعلام شد.


    وی با بیان اینکه در حال حاضر هر تن گندم با نرخ ۳۸۴ دلار وارد کشور میشود، افزود: خرید هر کیلو گندم از کشاورز به قیمت ۵۵۰ تومان با توجه به این که واردات هر تن گندم با ۳۸۴ دلار انجام میشود، منصفانه نیست.


    به گفته دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم حتی اگر قیمت ارز مرجع را نیز در نظر بگیریم باز رقم به دست آمده در زمینه واردات بالاست چه برسد به اینکه قیمت ارز در بازار آزاد را مد نظر قرار دهیم.


    او انتقاد کرده است که در حال حاضر گندم را با نرخ بالا وارد و با نرخ پایین از کشاورز خریداری میکنند. وی ضمن انتقاد از نرخ خرید تضمینی گندم، یادآور شد: امسال گندمی که به سیلوها تحویل داده شد به مراتب کمتر از میزان پیشبینیهای انجام گرفته بود.


    او این هشدار را هم داده که در صورت ادامه این روند سال آینده نیز سیلوها خالی از گندم میمانند و کشاورزان تمایل به کشت را از دست میدهند.


    نگرانی از وضعیت نابسامان بازار گندم تولید داخل که با اخبار تازه هر روزه در حال تشدید است، در حالی است که پیشتر هم رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفته بود: تنها در شش ماه نخست سال ۹۱ میزان واردات محصولات کشاورزی به کشور بیش از ۱۰ میلیون تن بوده که سه میلیون تن آن به گندم اختصاص داشته است. این در حالی است که بر اساس برنامه، قرار بوده تولید داخلی گندم به ۱۴ میلیون برسد، اما دولت گندم کشاورزان را به قیمت تضمینی مناسبی نمی خرد و همزمان به واردات گسترده نیز می پردازد تا بتواند نفت را لااقل به این نحو صادر کند.


    نیاز مصرفی کشور ۱۰ میلیون تن برآورد شده؛ با این حال اخیر خبر رسیده که دولت تصمیم گرفته ۶ میلیون تن گندم وارد کند؛ نیمی از این میزان یعنی ۳ میلیون تن گندم نیز قرار است از هند وارد شود، کشوری که یکی از معدود خریداران فعلی نفت ایران است.


    حالا به این آمار باید معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی شرکت نفتی ” رویال داچ شل ” گندم را هم افزود!
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  14. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


  15. #15640
    ستاره‌دار (27) بابک 52 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    16,738
    تشکر
    28,568
    تشکر شده 63,384 بار در 15,430 ارسال
    رییس سازمان پدافند: در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم‎

    چکیده :ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، لذا دفاع غیرعامل اقتصادی را با جدیت دنبال میکنیم....
    هر چند بخشی از حاکمیت بر این باور است که تحریم ها تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور نداشته است، اما رییس سازمان پدافند غیرعامل معتقد است که ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

    مساله جنگ اقتصادی تاکنون بارها از سوی برخی از سرداران سپاه عنوان شده است.

    وی با اشاره به تحریمهای دشمن در حوزه اقتصاد گفت: ما بر روی تولید ملی براساس لیست تحریمهای دشمنان در حوزه پدافند غیرعامل تمرکز کردیم.

    به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در اولین همایش پدافند غیرعامل که با شعار بازدارندگی، مقاومت ملی وتوسعه پایدار در سالن همایشهای صدا و سیما و با حضور سردار وحیدی وزیر دفاع، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و برخی دیگر از شخصیتهای لشگری و کشوری و کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل تلاش میکند تا با رصد تهدیدات به حوادثی که ممکن است با این تهدیدات هم افزایی داشته باشد با همکاری بیشتر دستگاههای مختلف آمادگی خود را افزایش دهد.

    وی در بخش دیگر اظهار داشت: ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، لذا دفاع غیرعامل اقتصادی را با جدیت دنبال میکنیم.

    وی تاکید کرد: با توجه به تحریمهای دشمنان در حوزه اقتصادی تلاش میکنیم که تا مطابق با لیست تحریمهای دشمنان بر روی تولید ملی تمرکز کنیم
    The greater the risk ، The greater the reward

    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

  16. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بابک 52 از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 24 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 24 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فوری، قانون، مهم، مباحث، مجلس، مجری، مردم، مصوبه، مصاحبه، معدن، نفت، ناگهانی، ناظری، نرخ، هایده، هدفمندی، هدیه تهرانی، وام، وحشت، یورو، یارانه، کاهش، کشاورزی، گفتگو، گرانی، گزیده های خبر، پول، پوریا پورسرخ، پرونده هسته ای، آفریقا، آمار، آمریکا، آزادی، افزایش، الناز شاکردوست، انفجار، انقلاب، انتخابات، اوباما، ایران، اتش سوزی، اجتماعی، احمدی نژاد، اخبار، اخبار اقتصادی، اخبار سیاسی، اخراج، اروپا، استیضاح، استعفا، اشاره، اشتغال، اعتصاب، بنزین، بهره، بهرام رادان، بورس، بیکاری، بیداری اسلامی، بانک، بانک مرکزی، بارش، بازدید، بازرگانی، برکناری، تقاضا، تمایل، تهدید، تولید، تورم، توسعه، تکذیب، تاکید، تجمع، تجارت، تحریم، ترانه علیدوستی، تردید، تعزیرات، تعطیلی، جنگ، جنجال، جهان، جدید، حمله، خلیج فارس، خنده بازار، خودرو، خامنه ای، خاورمیانه، خبر، خبر از همه نوع، خبر سیاسی، دلار، دولت، درآمد، ریزش، رای، رسانه، زلزله، سفر، سقوط، سنا، سوئیفت، سوال، سیل، سکه، سایت بورسی، سریع، شهاب حسینی، شورای امنیت، شایعه، شجریان، صنعت، طلا، طوفان، عدالت، عرضه

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •