نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: .

رأی دهندگان
0. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • .

    0 0%
  • .

    0 0%
صفحه 1805 از 5220 نخست ... 8051305170517551795180218031804180518061807180818151855190523052805 ... آخرین
نمایش نتایج: از 18,041 به 18,050 از 52196

موضوع: اخبار

  1. #18041
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    واکنش مجلس به وضعیت نسرین ستوده

    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت حال نسرین ستوده زندانی سیاسی بند زنان اوین و برخی صحبتهای متناقض در خصوص وضعیت حال وی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مصوب شد که هیئتی تعیین شود تا بازدیدی از زندان اوین صورت گیرد و وضعیت آنجا را رسیدگی کند و مطمئنا اگر مسالهای خلاف قانون و ضوابط باشد قابل رصد است.


    به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد حسن آصفری ادامه داد: این هفته قرار است نمایندهای از زندان اوین بازدید کند و گزارش را عینی لحاظ کند.

    آصفری همچنین در خصوص وجود بازداشتگاههای غیر قانونی تاکید کرد: بازداشتگاهها زیر نظر قوه قضائیه است و اگر بازداشتگاهی به لحاظ ضوابط زیر نظر قوه قضائیه نباشد قطعا مورد بررسی و پی گیری قرار میگیرد. اما بازداشتگاه موقت با زندان تفات دارد.

    وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در صورت وجود تخلف در زندان اوین و یا بازداشتگاههای غیر قانونی مجلس چه خواهد کرد گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و اگر خلافی مشاهده شود در محله اول به صورت کتبی به مسئولین زندان تذکر میدهیم و در مرحله بعد از مسئولین میخواهیم برای پاسخگویی به مجلس بیایند. پس از تذکر به رئیس زندان نیز دوباره در زندان حضور پیدا میکنیم تا از برطرف کردن مشکل مطمئن شویم.

    نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: از بند زنان هم بازدید خواهیم داشت و برایمان ممانعتی ندارد که مرد بازدید کند یا زن اما امروز بعد از ظهر در این خصوص تصمیم گیری میکنیم.

    آصفری گفت: سر پل ما با قوه قضائیه وزیر دادگستری است که اگر مطالب پیرامون خانوم ستوده صحت داشته باشد از وی میخواهیم توضیح دهد.

    این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر خود وی شخصا تمایلی به خوردن غذا نداشته باشد چه طور میتوان وی را مجبور کرد یادآور شد: اگر با این کار بخواهند اعتراضی کنند به مسالهای خلاف قانون ما قطعا جلوی این مساله را میگیریم اما اگر خواسته خصوصی خودشان باشند و بخواهند جنجال آفرینی کنند نمیتوان کاری کرد.




    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  2. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده است:


  3. #18042
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    تعویق 24ساعته بازی داماش - استقلال/ عدم لغو بازیها به خاطر آلودگی هوا
    رئیس سازمان لیگ اعلام کرد در صورت تائید نماینده سازمان لیگ در شهر رشت، بازی تیمهای فوتبال داماش و استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر با تعویق 24 ساعته برگزار خواهد شد.
    غلامرضا بهروان در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت برگزاری دیدار تیمهای فوتبال داماش گیلان و استقلال ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به معطلی 4 ساعته کاروان استقلال در فرودگاه مهرآباد و لغو پرواز این تیم به رشت، آنها قرار است امشب با اتوبوس راهی این شهر شوند که این سفر در حالت عادی حدود 6 ساعت طول میکشد. وی افزود: در شرایط فعلی که وضعیت جوی نامناسب بوده و جاده منتهی به شهرهای شمالی کشور هم مهآلود است، به احتمال زیاد سفر استقلالیها به شهر رشت بیشتر از زمان معلوم طول میکشد. این موضوع حتی باعث شد جواد نکونام کاپیتان استقلال و مقداد نجفنژاد عضو هیات مدیره باشگاه استقلال هم این مسئله را به بنده اعلام کنند.
    رئیس سازمان لیگ برتر همچنین تاکید کرد: باتوجه به اینکه در شرایط فعلی کاروان تیم استقلال نمیتواند تا بامداد فردا وارد شهر رشت شده و زمان کافی برای استراحت پیش از دیدار با داماش را ندارند، به صدیقی نماینده سازمان لیگ اعلام کردیم در صورت تائید این مسئله، مسابقه داماش با استقلال با 24 ساعت تاخیر برگزار شود. بهروان در مورد بحث لغو شدن دیدارهای لیگ در تهران به دلیل آلودگی هوا گفت: این مسابقات در موعد از قبل اعلام شده برگزار میشود و هیچکدام آنها لغو نخواهد شد. طبق اعلام سازمان لیگ قرار بود دیدار تیمهای فوتبال داماش گیلان و استقلال در هفته هفدهم رقابتهای لیگ برتر باشگاههای کشور ساعت 15:15 دقیقه فردا در ورزشگاه سردار جنگل برگزار شود.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  4. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده است:


  5. #18043
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    رئیس فراکسیون اصولگرایان گفت:مستقل بودن مجلس بدین معنا نیست که باید در مجلس جنگ و دعوا باشد. ما در مجلس هفتم مستقل بودیم اما با دولتها چه دولت خاتمی و چه دولت احمدی نژاد، سر ستیز نداشتیم.


    به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در نشست جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به جایگاه دانشگاه علامه طباطبایی در علوم انسانی، گفت: این دانشگاه نقش مهمی در فرهنگ کشور دارد. چرا که بحث تحول در علوم انسانی در دستور کار نظام است و بنده هم در این باره مسئولیتی دارم در آینده نزدیک گزارشی از تحول در علوم انسانی در این دانشگاه ارائه خواهم کرد.


    وی با اشاره به روز مجلس شورای اسلامی و نقش شهید مدرس در مجلس شورا اظهار داشت: مدرس الگوی نمایندگی در جمهوری اسلامی ایران است و این قابل توجه است که یک نماینده از دوران قبل از انقلاب الگوی نمایندگی شود.


    حداد عادل با این توصیه که دانشجویان کتابهای نوشته شده درباره شهید مدرس را مطالعه کنند پیشنهاد کرد همایشی دو روزه درباره شهید مدرس هر چند سال یکبار در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شود تا شخصیت وی به همگان معرفی شود.


    وی مهمترین وظیفه مجلس را قانونگذاری دانست و افزود: عقلای دنیا به این نتیجه رسیدهاند مجریان قانونگذار نباشند چون ممکن است برای حل مشکلات خودشان قانون را تغییر دهند.


    این نماینده مجلس با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب هیچ کسی در موجودیت مجلس شک نکرد، اظهار داشت: در اوایل انقلاب تأکید شد که حکومت سلطنتی باید تغییر پیدا کند اما هیچ کسی نگفت که به مجلس احتیاج نداریم.


    وی بهترین تمثیل برای فهم رابطه مجلس و دولت را بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم دانست و گفت: ایشان فرمودند دولت شبیه قطار در حال حرکت است و مجلس کارش ریلگذاری قطار برای حرکت آن روی قوانین مجلس است.


    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر توجه مجلس در ریلگذاری به ساختار قطار گفت: قطار هم باید مراقب باشد که از ریل خارج نشود.


    وی در ادامه به شان نظارتی مجلس اشاره کرد و افزود: در قانون اساسی ما هیچ پیش بینی برای انحلال مجلس نشده و در نظام ما هم یک روز نبوده است که مجلس نداشته باشیم که این موضوع اهمیت مجلس را نشان میدهد.


    حداد عادل با اشاره به افزایش نقشهای کلیدی مجلس در بحرانهای یک کشور، اظهار داشت: اگر در ماجرای کودتای 28 مرداد مجلس منحل نشده بود شاید کودتا به آن سرعت موفقیت کسب نمیکرد.


    وی شأن دیگر مجلس را تریبون آگاهی بخشی برای ملت دانست و تصریح کرد: مجلس در ارتقای فکر ملت با تجزیه و تحلیلهایی که در آن ارائه میشود موثر است و میتواند به ارتقای سطح ملت کمک کنند.


    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات آزاد است، گفت: اگر رسانههای دشمن شب و روز از عدم مردم سالاری و انتخابات آزاد بگویند. مردم باور نمیکنند و اگر باور میکردند که برای انتخابات اینقدر حضور گسترده نداشتند.


    *در دوره رضاخان نمایندگان از سفارت و دربار بودند


    وی با اشاره به اینکه در انتخابات ما این گونه نیست که فهرستی از قبل تایید شود و به مجلس راه یابد، خاطرنشان کرد: در دوره رضا خان اسامی نمایندگان یا از درون سفارتخانه در میآمد یا از دربار خود محمد رضا شاه هم میگفت که پیش از اینکه من به سلطنت برسم اسامی نمایندگان را از سفارت میآورند.


    وی ادامه داد: شاه در این ادعاها میخواست بگوید که در دوره من اسامی نمایندگان از سفارت خارج نمیشود ولی برای کشف حقیقت باید به یادداشتهای اسد الله علم مراجعه کرد و پس از آن وضعیت آن روز کشور را درک کرد.


    رئیس مجلس هفتم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اسلام و توجه به مردم دو نکته اساسی در مجلس است، تصریح کرد: برای مردمی که دینداری خود را تا به امروز نشان دادهاند داشتن حکومت اسلامی که در راساش یک اسلام شناس وجود داشته باشد، لازم است.


    حداد عادل با اشاره به اینکه ولایت فقیه تجربهای است که به برکت حضور امام و رهبری مقام معظم رهبری داریم، اظهار داشت: امروز به برکت همین ولایت شاهد حکومتی هستیم که فردی پاک، زاهد و با تقوا و دلسوز در راس آن ایستاده است.


    وی ادامه داد: بنده چون از نزدیک با مقام معظم رهبری آشنا هستم شکر میکنم که در این کشور زندگی میکنم.


    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث 16آذر سال 32 که در آن 3 دانشجو به شهادت رسیدند، گفت: پس از آن روز 16 آذر به عنوان نماد اعتراضات دانشجویی ثبت شد و هیچ گاه فراموش نشد و در همه سالها این روز داغترین و پر التهابترین روز دانشگاه بود.


    وی با بیان اینکه 16 آذرماه روز اعتراض دانشجویان به سرنگونی حکومت ملی با دلارهای آمریکایی بود، افزود: پیام 16 آذر استقلال است استقلالی که دانشجو مدافع آن بوده است.


    حداد عادل با اشاره به راهپیمایی گسترده عید فطر سال 57 گفت: کسی شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را به مردم یاد نداده بود مردم احساس میکردند که استقلال ندارند و کودتاهای متفاوت کشور را به کشوری غیر مستقل تبدیل کرده بود.


    به گفته این نماینده مجلس دلیل حساسیت دانشجویان، دلسوزی آنان برای کشور بود.


    *دشمن نمیتواند بگوید ما استقلال نداریم


    وی در ادامه به شرایط بینالمللی و فشارهای کشورهای غربی علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز اگر چه آنها هر انگ و رنگی را که بخواهند به ما بچسبانند اما به طور حتم نمیتوانند بگویند ایران استقلال ندارد و کسانی که به کاخ سفید و انگلستان پناه بردند برای استقلال کشور میجنگند.


    حداد عادل با اشاره به تجربه 34 ساله مسئولیت در انقلاب اسلامی، گفت: خدا را گواه میگیرم که تاکنون نشده که ما بخواهیم تصمیمی بگیریم و یک خارجی در کنار ما باشد و بگوید که این چنین تصمیم بگیرید.


    حداد عادل اضافه کرد: استقلال آرزویی بود که صدها هزار جوان را پیر کرد؛ جوانانی که آرزو داشتند ملت بتواند برای خودش تصمیم بگیرد.


    *ایستادگی با ارزشتر از اورانیوم است


    وی با بیان اینکه دانشجویان باید بدانند که انقلاب اسلامی، کشور را به استقلال رساند، تصریح کرد: اگر ما استقلال نداشتیم در مسئله هستهای نمیتوانستیم ایستادگی کنیم. در مسئله هستهای ایستادگی برای استقلال از اورانیوم نیز برای ما با ارزشتر است.


    وی ادامه داد: غربیها استدلال میکنند که شما نفت و سوختهای فسیلی دارید دیگر به سوخت هستهای چه احتیاج دارید. اولین جواب ما این است که این کشور کشور خودمان است و خودمان تصمیم میگیریم که به چه چیزی نیاز داریم.


    مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه ایستادگی مقام معظم رهبری در مسائل هستهای در درجه اول به دفاع ایشان به استقلال باز میگردد، گفت: ایشان به دخالت کنندگان با قاطعیت اعلام میکنند که حق ندارید برای ایران تصمیم بگیرید.


    حدادعادل با اشاره به سفر خود در دوران تصدی ریاست مجلس به پاکستان گفت: در آن سفر در ضیافت شام مسئولین آن کشور شرکت کردم هر کسی چند دقیقهای وقت داشت که صحبت کند یکی از سناتورهای پاکستان در این ضیافت به خبرنگار بودن خود در ابتدای انقلاب و مصاحبه با حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: به امام خمینی گفتم این انقلاب چه فایدهای داشت که امروز شما درگیر جنگ، ویرانی و کشته شدن مردمتان هستید. امام در جواب این فرد گفت فرزندم نتیجه انقلاب ما این شد که برای ایران در تهران تصمیم گرفته میشود.


    حداد عادل اضافه کرد: پس از این حرف بسیاری از رجال پاکستانی سرشان را پایین انداختند و همه فکر میکردند که کدام کشور در منطقه است که در پایتخت آن برای مسائلش تصمیم گیری میشود.


    وی با بیان اینکه اگر میخواهیم قدر انقلاب را بدانیم باید بهتر مخالفین را بشناسیم، گفت: اولین دشمن ما آمریکاست شما فرض کنید انقلابی رخ نداده بود و ایرانی هم وجود نداشت. ببینید اینها در بقیه دنیا چه کار میکنند.


    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ماجرای غصب سرزمین فلسطین اشاره کرد و گفت: پس از جنگ جهانی اول اینها با توطئه زمینهای مردم را غصب کردند و با کمک انگلیسیها مردم فلسطین را بیرون کردند و دولت غصبی ایجاد کردند.


    وی ادامه داد: بیش از 60 سال ملتی در حال درگیری با جماعت غاصب است و در این 64 سال آب خوش از گلوی مردم منطقه پایین نرفته است.


    به گفته مشاور مقام معظم رهبری چه منطقی پشتیبان وجود کشور جعلی اسرائیل است این در حالی است که آمریکا مدعی علم و تمدن است و میخواهد برای دنیا نسخه بنویسند. اینها از این واقعیت ننگین چگونه حمایت میکنند و میگویند امنیت اسرائیل امنیت ما است.


    وی ادامه داد: سازمان مللی که غربیها به آن مینازند چند قطعنامه صادر کرده که اسرائیل هیچ کدامش را عمل نکرده است این کشور زرداخانه هستهای دارد و npt را امضا نکرده ولی غربیها از آن پشتیبانی میکنند.


    حداد عادل با اشاره به بمباران پیاپی غزه توسط صهیونیستها، گفت: طبق قانون غربی اینها تروریست نیستند اما مردمی که برای استقلال وطن میجنگند تروریستاند و صهیونیستها آزادی خواه و با فرهنگ.


    وی با اشاره به اینکه از همین جا میتوان علت اصلی مخالفت با انقلاب اسلامی را درک کرد، اظهار داشت: این را بدانید که تنها یک حکومت است حرف راست میگوید و وقتی میگوید به فلان جریان ورود پیدا میکنم به راستی که ورود پیدا میکند.


    * ایران فقط حق میگوید و عمل میکند


    وی افزود: به عنوان مثال رهبری در نماز جمعه میفرمایند هر حکومتی که با رژیم صهیونیستی بجنگند ما از آن پشتیبانی میکنیم اسرائیل گمان نمیکرد در جنگ 8 روزه هزار و 500 موشک به کمپ فلسطین اشغالی شلیک شود مسلمان فهمیدند که تنها یک کشور حق میگوید، حق عمل میکند و در خدمت آمریکا نیست.


    رئیس مجلس اسبق شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بصیرتی که رهبری میگویند محاسبه حرف دشمن است، گفت: اینها اگر به دنبال خلع سلاح جهانی هستند با اسرائیل مخالفت میکردند اگر طرفدار آزادی بودند چرا در دوران شاه هیچ اعتراضی به زندانیان سیاسی نمیکردند و امروز بی بی سی، انگلستان غم خوار آزادی شده است.


    وی با اشاره به اینکه 3 قطره خون دانشجویان در 16 آذر در انقلاب اسلامی ایران محقق شده است، تصریح کرد: دشمنان تلاش کردند که دانشجویان در مقابل انقلاب بایستند عدهای در دوران دوم خرداد در دانشگاهها میگفتند چون قبلا دانشجویان در مقابل حکومت ایستادند الان هم باید در مقابل حکومت ایستادگی کرد ولی این توطئهها شکست خورد.


    حداد عادل با بیان اینکه دانشجویان امروز شعور دارند و میدانند که اگر با حکومت مخالفت کنند چه کسی از این مخالفت بهره میبرد، گفت: تاکنون هیچ وقت دانشجویان در مقابل نظام قرار نگرفتند و خود را علاقمند به آن نشان دادهاند.


    * مجبورمان کردند غنیسازی 20 درصد کنیم


    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تحریمهای اقتصادی غربیها اشاره کرد و اظهار داشت: این تحریمها به بهانه برنامه هستهای است آنها دائم در برنامه هستهای ما نظارت دارند و میدانند که غنی سازی ما بالاتر از 20 درصد نرفته است و همین مقدار هم با اجبار آنها صورت گرفته است چرا که اورانیوم غنی شده 20 درصد بر خلاف قانون به ما نفروختند و ما مجبور شدیم که خودمان اورانیوم 20 درصد تولید کنیم.


    به گفته وی غربیها میدانند که ساخت سلاح در دستور کار ما نیست ولی آن را بهانه افزایش فشار میکنند تا از ما نفت نخرند و مانع پیشرفت ما شوند. ولی نمیدانند که با این اقدامات مردم هیچ گاه مقابل حکومت نخواهند ایستاد و زیر پرچم آمریکا نخواهند رفت.


    *غرب به دنبال طراحی فتنه است


    وی با تاکید بر اینکه غربیها بدشان نمیآید در کشور بحران سیاسی ایجاد شود، گفت: آنها دنبال بر هم زدن رابطهها هستند و تلاش میکنند فتنه درست کنند.


    حداد عادل با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم برای مقابله با توطئه اقتصادی بحران سیاسی ایجاد نکنیم، گفت: در حال حاضر در آستانه مراحل حساس انتخابات ریاست جمهوری هستیم که کشور باید آرامش داشته باشد رهبری بر این امر تاکید کردند و در مجلس نیز ما مراقبیم آرامش بر هم نخورد.


    *پاسخ حداد عادل به پرسشهای دانشجویان


    در ادامه این نشست حدادعادل به سوالات دانشجویان پاسخ داد.


    وی در پاسخ به تمهیدات مجلس برای بهبود اوضاع فرهنگی کشور گفت: ما در مسائل فرهنگی مشکلات متعددی داریم، در شورای عالی انقلاب فرهنگی بنده حضور دارم و میدانم که مشکلات فرهنگی شبیه بیماری روحی و روانی است که علاج آن مشکل است و خیلی وقتها بیمار متوجه بیماریاش نیست.


    به گفته رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از مسائلی که کار را در بهبود وضع فرهنگی مشکل میکند عدم هماهنگی دستگاهها با هم است و عدم وجود آن چیزی است که رهبری تحت مهندسی فرهنگی خواستار آن شدند.


    *سلیقههای مختلف؛ مشکل فرهنگی ماست


    وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر قرار است فیلمهایی نمایش داده نشود یا ساخته نشود باید مجموعهای باشد که به کارگردان اعلام کند این فیلم را نسازد ولی مشکل ما وجود سلیقههای مختلف است.


    به گفته حداد عادل در مسائل فرهنگی میدانیم که به کجا باید رفت ولی از نظر مدیریتی مشکل وجود دارد.


    این نماینده مجلس در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات عملی مجلس برای رفع تحریمها، گفت: یکی از کارها تصمیمگیری مدیریتی است که معمولا مجلس به آن وارد نمیشود و در اختیار دولت و سایر مجموعههای آن است.


    وی افزود: برای مقابله با تحریمها ممکن است در یک هفته لازم باشد 10 تصمیم گرفته شود، در حال حاضر خیلی از کارهایی که برای رفع مشکلات صورت میگیرد از این قبیل است.


    *بستن بودجه 92 با اقتصاد مقاومتی


    حداد عادل با بیان اینکه مجلس در قانون گذاریهای کلان دخالت میکند، اظهار داشت: دنبال بستن بودجه متناسب با اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم که این مهمترین وظیفه مجلس است البته در این 6 ماه قوانین متعددی داشتهایم که اوضاع اقتصادی کشور را به بهبود برساند.


    * باید کشور را بهتر از این اداره کنیم


    وی در پاسخ به سؤالی درباره عدم هماهنگی قوا و تحلیل وی از این شرایط گفت: من شخصا از وضع موجود راضی نیستم یعنی خوشحال نیستم که هر روز در مجلس یا دولت حرف در بیاید؛ فکر میکنم باید کشور را بهتر از این اداره کنیم و خویشتن داری داشته باشیم.


    حداد عادل اضافه کرد: ماه گذشته با رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه دیدار داشتهام و در مجلس هم که حرفمان را میزنیم چرا که تلاشمان این است که هماهنگیها بیشتر شود.


    وی در پاسخ به سؤالی درباره کاندیدا شدن لاریجانی در ریاست جمهوری و همچنین حداد عادل گفت: من راجع به ایشان نمیتوانم چیزی بگویم و باید از خودشان بپرسید. اگر ایشان رای بیاورد فرد دیگری رئیس مجلس میشود.


    *برای ریاستجمهوری 6 ماه وقت است


    عضو کمیسیون آموزش اضافه کرد: اما درباره خودم فکر میکنم که زود است مطلبی را اعلام کنم رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که ورود زودرس لازم نیست بر همین اساس اعلام میکنم که هیچ تصمیم قاطعی نگرفتم و 6 ماهی وقت هست.


    وی ادامه داد: فکر میکنم هر چه زودتر تنور انتخابات داغ شود، فضای سیاسی بیشتر شلوغ میشود این در حالی است که ما کارهای زیادتری درباره مسائل اقتصادی کشور داریم.


    در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان از حداد عادل پرسید یعنی شما ستاد ندارید؟ که حداد پاسخ داد نه خیر.


    وی با اشاره به پخش برنامهای در تلویزیون طی شبهای گذشته از خودش گفت: فیلمی از من نشان دادند و پس از آن روزنامهها نوشتند که حداد عادل فعالیتهای انتخابیاش را کلید زد اما لازم است گفته شود که این فیلم در 30 اردیبهشت ضبط شده است و بنده خودم به صدا و سیما گفتم که قرار است به مدرسهای سر بزنم و خوب است که شما هم بیاید.


    رئیس فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: اگر روزی بخواهم در انتخابات نامزد شوم سریعا میگویم ولی الان وارد فعالیتهای انتخابی نشدهام.


    *چندین ماده اصلاح قانون انتخابات خلاف قانون است


    وی درباره اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: مابه این طرح ایراد داریم و چندین مادهاش را خلاف قانون و مضر میدانیم بر همین اساس به کلیاتش رای ندایم که 91 رای مخالف رای فراکسیون ما بود.


    حداد عادل با تأکید براینکه احتمال میدهم هفته آینده برخی مواد این طرح اصلا رای نیاورد، گفت: شنیدهام برخی به این طرح اعتراض کردهاند، نباید این طرح را بزرگش کرد چرا که حتی اگر به مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برود ما آنجا هستیم و توضیح میدهیم. این طور نیست که فاجعه رخ دهد. ما نباید به دنبال شلوغ کردن فضا باشیم و بگوییم چه کنم چاره کنم یک چیزی بدین پاره کنم.


    *مشایی سمت مهمتری گرفته است


    عضو شورای انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤالی درباره تغییرات اخیر دولت اظهار داشت: مشایی شاید در حال حاضر سمت مهمتری گرفته باشد واقعا این طور هم هست چرا که ایران رئیس دورهای غیر متعهدها است و احمدی نژاد وی را گذاشت که کار بینالمللی انجام دهد.


    وی اضافه کرد: البته این ظاهر کار است اما اگر نیتهای دیگری است باید بگذاریم و ببینیم که چه اتفاقی میافتد.


    رئیس شورای تحول در علوم انسانی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی اخراج اساتید مجرب علوم انسانی از دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: بنده با آقای شریعتی صحبت کردهام و ایشان در این چند سال چندین بار به بنده مراجعه کردهاند و نشستهایم و صحبت کردهایم. ایشان استدلالهایی نیز دارند ولی من میدانم که دعوای شخصی با کسی ندارند.


    *بدنه مجلس سالم است


    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مجلس در قانونگذاری ناشیانه عمل میکند، گفت: این سؤال را باید از آقای لاریجانی بپرسید.


    حداد عادل اضافه کرد: تلاش میکنیم که قانون گذاری به نفع کشور باشد ولی میدانید که در مجلس 3 جریان حضور دارد که 2 جریانش فراکسیون رهروان و فراکسیون ما (اصولگرایان) هست.


    وی افزود: فراکسیون رهروان افراد بیشتری را در درون خود دارند که ما با آنها اختلاف نظر هم داریم ولی در کل باید گفت مجلس بدنه سالمی دارد.


    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره تمدید قانون مجازات اسلامی به صورت سالانه، اظهار داشت: این ناشی از بیکفایتی نمایندگان نیست. قوه قضائیه باید آن را نهایی کند و آنها هم مایلاند که این قانون تمدید آزمایشی شود.


    *سؤال از رئیسجمهور در شرایط فعلی تنشزاست


    حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا سؤال از رئیس جمهوری از مجلس کنار گذاشته شد، گفت: در شرایط فعلی ما با توجه به شناختی که از روحیات رئیس جمهور داشتیم معتقد بودیم که سؤال تنشزاست.


    وی افزود: از دو ماه پیش میگفتیم که سؤال به مصلحت نیست ولی خیلیها به ما طعنه زدند ولی ما ایستادیم. ما معتقد بودیم میتوان رئیس جمهور را در جلسه غیرعلنی دعوت کرد و از او سؤال پرسید.


    *مستقل بودن مجلس به معنای جنگ نیست


    رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی درباره استقلال مجلس نیز گفت: مستقل بودن بدین معنا نیست که باید در مجلس جنگ و دعوا باشد. مجلس هفتم جنگ نداشت ولی ما مستقل بودیم و با دولتها سر ستیز نداشتیم.


    به گفته وی نه فقط دولت احمدینژاد بلکه مجلس هفتم با دولت خاتمی نیز اختلاف نداشت و زمانی که شریفزادگان برای وزارت دفاع به مجلس معرفی شد بنده تا 12 شب مخالفان را جمع کردم و با آنها صحبت کردم که در نهایت با سه رای بالاتر وی وزیر رفاه شد.


    حداد عادل با تأکید بر استقلال مجلس هفتم، اظهار داشت: نامههایی که در آن دوران آقای احمدینژاد به بنده نوشتهاند و بد و بیراه هایی که به بنده گفتهاند هنوز موجود است.


    این چهره برجسته مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه لغو سؤال از رئیس جمهور محدودیت مجلس نیست، گفت: در حال حاضر اگر ما عطسه بکنیم غرب به دنبال ایجاد بلوا است بنابراین کشور را باید با تدبیر اداره کرد.


    وی افزود: مقام معظم رهبری کشور را حکیمانه اداره میکنند این چند ماه ما باید کشور را مدیریت کنیم چرا زمانی که میتوان این دوران را بدون بحران گذراند فتنه درست کنیم.


    وی در پاسخ به سؤالی درباره تغییرات اخیر قوه مجریه اظهار داشت: ما خیلی اطلاعات دقیقی نداریم بالاخره حدسهایی میشود زد که آیا این یک برنامهریزی انتخاباتی است یا رئیس جمهور از وزیر ارتباطات راضی نبوده است.


    *مثلث مشایی، موسوی و ملکزاده


    حداد عادل در ادامه به ترکیب سمت گرفتن مشایی، موسوی و ملکزاده اشاره کرد و گفت: زمانی که مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی بود، موسوی و ملکزاده معاونان وی بودهاند، مشایی که رئیس دفتر احمدینژاد میشود موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و ملکزاده معاونش میشود اکنون که مشایی به غیر متعهدها رفته است موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور و ملکزاده رئیس میراث فرهنگی شده است.


    وی ادامه داد: از این سازمان، دفتر رئیس جمهور مرتب تغذیه میشود؛ اینها دوستان احمدینژاد هستند و به وی وفادارند. بنابراین باید کمی صبر کرد.


    رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علت تغییر قانون انتخابات کشور با طرحی که در حال حاضر ارائه شده است، گفت: یک عیبی در قانون ریاست جمهوری وجود دارد و آن شرایطی است که هر کسی میتواند نامزد ریاست جمهوری شود.


    وی افزود: وقتی شورای نگهبان تعداد کمی از آنها را تایید میکرد رئیس جمهور آمریکا میگفت این چه دموکراسی است که از بین چند صد نفر چندین نفر تایید میشوند.


    حداد عادل ادامه داد: مشکل ما در این طرح چیزهای دیگری است که به آن اضافه کردهاند.


    در ادامه این نشست یکی از دانشجویان به اقدامات اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: مجلس هشتم با وقف دانشگاه آزاد یکشنبه سیاه را رقم زد و مجلس کنونی با طرح سؤال از رئیسجمهور کاری کرد که مقام معظم رهبری مجبور شوند هزینه دهند و میترسیم که در اصلاح قانون انتخابات این هزینه کردن تکرار شود.


    *آشپز فهمید آش چقدر شور است


    حداد در پاسخ وی گفت: خدا را شکر میکنیم که در کشوری هستیم که دانشجو میتواند اظهار نظر صریح بکند، در اصلاح قانون انتخابات که امروز به تصویب رسید برخی طراحان طرح به این نتیجه رسیدند که برخی مواد را مانند ماده 35 حذف کنند و به آن رای مثبت ندهند.


    وی افزود: صبح امروز پیش از شروع جلسه علنی مشخص شد که طراحان طرح فهمیدهاند که باید این ماده را حذف کنند، مادهای که ما از اول مخالف آن بودیم و خود آشپز هم فهمید آش چقدر شور است.


    حداد عادل در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که شما گفتید مخالفان حکومت فاقد شعور هستند، گفت: من نمیگویم هر دانشجویی که مخالف حکومت است فاقد شعور است ولی چون دانشجویان شعور دارند اینگونه نیست که اکثریت آنان مخالف نظام باشند و دشمن بتواند در دانشگاه بدنهای را در مقابل نظام قرار دهد.


    *دانشجو چشم تیزبین برای نقد داشته باشد


    وی با تأکید بر اینکه ممکن است کسی صاحب فکر باشد و به دلایلی نظام را قبول نداشته باشد، گفت: انتظاری که از دانشجو داریم این است که اصل انقلاب را درک کند و چشم تیزبین برای نقد عملکرد داشته باشد.


    حداد عادل از دانشجویان با توجه به اینکه وابسته به دنیا نشدهاند و منافع ندارند خواست که عملکرد نماینده، وزیر یا استاندار را نقد کنند و به عنوان وجدان بیدار جامعه عمل کنند اما باید به صورت عمقی و نه سطحی و شتابزده عمل کنند.


    *رهبری سیاستهای کلان را تعیین میکند


    وی در پاسخ به سؤالی درباره لغو سؤال از رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مردم نیز این را تشخیص داده بودند که سؤال از رئیس جمهور در جامعه منشا تنش میشود.


    وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه اینگونه نیست که بیاید و دستی تکان دهد و پس از آن به اتاقش بازگردد، گفت: قانون اساسی ما میگوید که سیاستهای کلان را رهبری تعیین میکند و اگر معضلی در بین قوا پدید آید رفع معضل وظیفه رهبری است. ایشان تشخیص دادند که طرح این سؤال باعث ایجاد معضل میشود و دستور به توقف آن دادند که مجلس نیز تبعیت کرد.


    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه 50 سال در دانشگاه حضور داشته است، گفت: من خودم را از شما میدانم شما فکر نکنید که لغو سؤال از رئیس جمهور ضربهای به مملکت زده است.


    وی افزود: رهبری شاید به دولت نقد هم داشته باشد و در جلسه با دولت آن را مطرح کند. ولی شرایط ما در حال حاضر به نحوی بود که رهبری درخواست لغو این سؤال را داشتند.


    *پرهیز از تعدد نامزدهای اصولگرایان در ریاستجمهوری


    حدادعادل در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره معرفی نامزد اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تلاش میکنیم اصولگرایان گرفتار تعدد نامزد و داوطلبان ریاست جمهوری نشوند.


    وی تأکید کرد: مصلحت اصولگرایان و کشور در این است که بین اصولگرایان رقابت نباشد تا رأی اصولگرایان شکسته نشود.


    حداد عادل در پایان اظهار امیدواری کرد که در مجموع یک نفر از بدنه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  6. #18044
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    نوشته ها
    584
    تشکر
    821
    تشکر شده 2,184 بار در 533 ارسال
    احمدی نژاد: یک دفعه نام فرد پیروز انتخابات 92 را مینوشتند، خیال همه را راحت میکردند!





    انتخاب : رییسجمهور طی اظهارات بی سابقه در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، سخنانی به زبان راند که باعث حیرت ناظران سیاسی شده است.


    به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی که در این اظهارات ظاهراً عصبانی به نظر می رسید، ضمن حمله شدید به «کسانی که مردم را محدود می کنند تا خودشان سر جایشان بمانند» ، از ضرورت «انتخابات آزاد» سخن گفت و حتی به طعن گفت که دوستی شوخی کرده و گفته یک دفعه نام فرد پیروز 92 را مینوشتند و خیال همه را راحت میکردند!


    وی افزود: این طرح تمام کارها و انتخابات گذشته را زیر سوال میبرد و در این مقطع کار درستی نیست و به قول یک شخصی شوخی کرد و گفت که یک دفعه نام فرد را هم مینوشتند و خیال همه را راحت میکردند.


    وی که باید منتظر واکنش های شدید نهادهای مختلف باشد، با تاکید بر اینکه هر قوه و مسئولی به قدر اختیارات خود باید دارای مسئولیت باشد، گفت: بعضیها خیال میکند هنوز در زمان قاجار هستیم و در زمان استبداد که یک مجلس پیدا کردیم و این مجلس پناه مردم است، خیر این طور نیست، دستاوردهای ملت و انقلاب فقط در مجلس خلاصه نمیشود.



    محمود احمدینژاد در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، انتخابات آزاد را حق مردم دانست و گفت: انتخابات آزاد هم اصالت دارد و هم ضرورت و اینکه حدود انتخاب رئیس جمهور بر اساس اعتقادات یک گروهی محدود شود درست نیست و این مغایر با روح قانون اساسی است.


    رئیس جمهور افزود: اینکه رئیس جمهور کاغذ دستش بگیرد و برای تایید مذهبی بودن و یا سیاسی بودنش امضا جمع کند خلاف قانون است و با این طرح مجلس قانون اساسی تغییر میکند اما تغییر قانون اساسی راه خود را دارد و ما نباید کاری بکنیم که حضور مردم کم رنگ شود.

    وی با بیان اینکه اصل 116 قانون اساسی نحوه برگزاری انتخابات را بر عهده قانون گذاشته است و نه ویژگیهای رئیس جمهور را گفت: قانون اساسی ویژگیهای رئیس جمهور را احصا کرده و در دو اصل نیز تاکید کرده که نظارت بر عهده شورای نگهبان است و تا به حال نیز همین طور بوده است.

    احمدی نژاد گفت: بعضیها فکر میکند اگر مردم را محدود کنند خودشان سر جایشان میمانند اما این طور نیست.


    رئیس جمهور ضمن انتقاد از این که طرح مجلس اختیارات وزارت کشور را محدود کرده است، گفت: مجلس چطور میخواهد اجرای انتخابات را که حق وزارت کشور است بگیرد و به دست دادستان کل بدهد. در طول 33 سال گذشته وزارت کشور انتخابات را بر عهده داشته و اگر اشتباهی داشته است برای همه بوده و اگر کارش درست بوده نیز برای همه بوده است و همه از این سیستم انتخاب شدهاند.


    وی افزود: این طرح تمام کارها و انتخابات گذشته را زیر سوال میبرد و در این مقطع کار درستی نیست و به قول یک شخصی شوخی کرد و گفت که یک دفعه نام فرد را هم مینوشتند و خیال همه را راحت میکردند.





    احمدی نژاد ادامه داد: بعضیها خیال میکند هنوز در زمان قاجار هستیم و در زمان استبداد که یک مجلس پیدا کردیم و این مجلس پناه مردم است، خیر این طور نیست، دستاوردهای ملت و انقلاب فقط در مجلس خلاصه نمیشود.

    وی خاطرنشان کرد: تلاش برای دخالت در حوزه اجرا قابل قبول نیست چرا که رئیس جمهور با انتخاب مستقیم مردم انتخاب میشود و رای حداقل 50 درصد به علاوه یک کل مردم ایران را دارد. اما نمایندگان که با حداقل رای مردم به مجلس میروند نمیتوانند وظایف رئیس جمهور را محدود سازند.


    در همین حال، ایسنا گزارش داد: احمدی نژاد با اشاره به مطالب طرح شده در این همایش اظهار داشت: در نظام اجتماعی ما مهمترین رکن و نهاد، قانون اساسی است و ما از قانون اساسی مهمتر نداریم. همه اندیشهها، نظریههای اجتماعی، حکومتی، مطالبات و آرزوهای چندین ساله، مفاهیم دینی مرتبط با مناسبات و نظامات اجتماعی و شیوه زمامداری همه در قانون اساسی مندرج است و اگر حقوق و ارزشها در جامعه گسترش پیدا میکند، باید بر اساس قانون اساسی باشد.



    وی با بیان اینکه در قانون اساسی، حقوق متقابل مردم و زمامداران و نقش و وظیفه هر کدام مشخص شده است، گفت: در واقع مهمترین و مستحکمترین سند تنظیمکننده روابط و حدود و مرزهای اجتماعی در قانون اساسی مشخص شده است.



    وی افزود: این حرفها به این معنا نیست که این سند کامل است و نیاز به اصلاح ندارد، خیر. در دورههای زمانی بر اساس تجربیات، دانش و پیشرفت جامعه باید اصلاحاتی انجام دهیم و این به این معنا نیست که این سند وحی منزل است و نمیتوان تغییر داد، ولی باز هم تاکید بر آن داریم که مهمتر از آن سندی نداریم.



    رییسجمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی از حقوقدانان و اساتید عضو هیات علمی برخی از دانشگاهها در این همایش، اظهار کرد:این سخنان نشان دهنده این است که نواقصی وجود دارد، البته این ایرادات به واضعان قانون اساسی برنمیگردد و آنها نوعا فاقد تجربه حکومتداری و زمامداری بودند، چون فرصتی در اختیار آنها در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای این موضوع نبوده است و حتی اگر این نیز نبود، چون مناسبات در حال تغییر است و وقتی ما به سطح بالاتری منتقل میشویم نیاز به تنظیم مجدد هستیم و اصلاح میخواهد.



    رییس جمهور در عین حال تصریح کرد: البته تا زمانی که این قانون معتبر است، هیچ کس نمیتواند این قانون را کنار بگذارد و همهی تصمیمات، اجراها و هر اقدامی در کشور باید مبتنی بر قانون باشد؛ چرا که قانون اساسی تنها سند مطلوب و مدون میثاق ملی است و طبق فرموده امام (ره)، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، قانون اساسی است.



    احمدینژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود به جایگاه انسان در خلقت اشاره و اظهار کرد: انسان مهمترین موضوع عالم هستی است و تنها موجودی است که استعداد الهی شدن دارد و صفات الهی در وجود او برای متحول شدن و متجلی شدن به امانت گذاشته شده است و حکومت، قانون اساسی، کار و فعالیت اجتماعی، همه اینها مربوط به انسان است و در رابطه با انسان معنا پیدا میکند و همه باید بسترساز شکوفایی و تعالی انسان باشد.



    رییسجمهور با بیان اینکه خداوند عالم را برای انسان خلق کرد و انسان را برای تعالی، گفت: انسان باید این تعالی و کمال را آزادانه انتخاب کند و این امر باید با انتخاب آزاد انجام شود. خداوند انسان را آزاد خلق کرده و اجازه داده که با انتخاب خود سیر کمال را طی کند.


    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط تحمیل و اکراه، ارزش و ضدارزش و تعالی و سقوط بیمعناست، گفت: زمانی نظام ارزشی و ارزیابی معنا پیدا میکند که انتخاب آزادانه باشد و همه ارزشهای انسانی در سایه آزادی معنا پیدا میکند. همه زیباییهای عالم نیز در سایه آزادی انسان معنا و مفهوم پیدا میکند.


    احمدینژاد افزود: خداوند حتی اجرای عدالت در روابط اجتماعی را نیز بر عهده انسانها و انتخاب آزاد انسانها گذاشته است.


    رییسجمهور همچنین با اشاره به اهمیت اجرای عدالت و طرح این پرسش که چرا عدالت مهم است، گفت: عدالت بستر کمال و تعالی انسان است و اگر همین عدالت با اراده آزاد ملتها و انسانها مستقر نشود، کمالآفرین نیست و فاقد ارزش است، چون انسانها آزاد هستند و خداوند برای آنها حق تعیین سرنوشت قرار داده است و این مهمترین حق است.



    وی با بیان اینکه استقلال هم به واسطه آزادی است، اظهار کرد: کسی که آزاد نیست، استقلال برای او معنا ندارد؛ چرا که آزادی منشاء کرامت انسان است و کرامت مستلزم استقلال است. وقتی ملتی میخواهند مستقل باشد در واقع میخواهد با کرامت زندگی کند.



    احمدینژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به جایگاه استقلال و آزادی در قانون اساسی ما، گفت: در قانون اساسی ما آزادی بسیار مهم است.



    رییس هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی با اشاره به برخی از بندهای قانون اساسی در مورد آزادی از جمله آزادی نشریات و مطبوعات، احزاب و همچنین برگزاری راهپیمایی، گفت: قانون اساسی باید شکلدهنده یک نظام اجتماعی متوازن بر مبنای اراده مردم باشد.



    وی افزود: برداشت من از قانون اساسی این است که یک ساختاری را برای نظام اجتماعی پیشبینی کرده که اگر قطعات آن ساختار را در کنار هم بچینیم یک نظام متعادل و متوازن در خدمت کمال، تعالی و آزادی انسانها خواهد بود. واضعان قانون اساسی یک شکل از نظام اجتماعی را در ذهنشان تصور کردند و بعد از آن اجزای آن را در قانون اساسی چیدند، مثل یک پازل که قطعه قطعه شده و با قرار دادن قطعات آن در کنار هم این پازل کامل میشود. برخی فکر میکنند هر قطعهای را با هر شکلی کنار هم بچینیم کار درست میشود و به یک شکل متعادل میرسیم در صورتی که این اشتباه است و ما باید یک نظام متوازن داشته باشیم.



    رییسجمهور با تاکید بر اینکه حق تعیین سرنوشت در اختیار ملت است بر اساس آزادی، گفت: باید در تمام قوا و کسانی که با قانون برخورد دارند این موضوع متبلور شود. باید در همه جا این موضوع لحاظ شود، قضاوت، اجرا، قانونگذاری، شورای نگهبان و حکومت باید در مطالبه حق مردم، آزادی مردم و حق تعیین سرنوشت آنها باشد، وگرنه حکومت بیمعناست.


    وی افزود: در برداشتهایی که از قانون اساسی صورت میگیرد ،باید اختیارات و مسئولیت نهادها متعادل و متوازن باشد. نمیتوانیم به نهادی 100 واحد مسئولیت بدهیم، ولی اختیار آن 2 واحد باشد. اگر به نهادی 100 واحد مسئولیت میدهیم 100 واحد نیز باید اختیار داده شود. نمیشود که مثلا اختیارات در قوه مجریه باشد و تکالیف در قوه قضاییه یا برعکس، مثلا اختیارات در قوه قضاییه و مقننه باشد و مسئولیتها در قوه مجریه. این عدم توازن اشکال ایجاد میکند؛ چرا که تاکید بر این است که ساختار باید متعادل و متوازن باشد و اگر اینگونه نباشد ممکن است ما با موجودی روبرو شویم که یک دستش شش متر است و یک دست آن دو سانتیمتر. یک دست آن 80 تا انگشت دارد و یک دست آن تعدادی محدود. هر قوه و مسئولی باید متناسب با اختیارات خود مسئولیت داشته باشد و این یک اصل حقوقی است و مفاهیم حقوقی نیز مفاهیم عقلانی هستند.


    رییسجمهور با اشاره به بحث تنظیم روابط بین قوا گفت: شأن روابط بین قوا شأن قانون اساسی است و نمیشود ما در قوه مجریه برای خود تعامل با سایر قوا را تنظیم کنیم و نمیشود با آییننامه داخلی مجلس، اختیاراتی را به قوهای دیگر داد یا از او سلب کرد.


    احمدینژاد با اشاره به مساله تفسیر قانون اساسی اظهار کرد: وقتی تفسیرها زیاد میشود، به اصل، اشکال وارد میکند و گاه میبینیم که تفاسیر متضادی در زمانهای مختلف از یک اصل ارائه شده است.


    وی اضافه کرد: به نظر من تفسیر باید همانی باشد که اکثریت قاطع مردم آن را درست بدانند و اصل قانون اساسی را نیز نقض نکند. قانون اساسی میثاقی است که مردم به آن رای و اجازه اجرای آن را دادهاند. البته ممکن است برخی بگویند مردم نمیفهمند و ما هرچه گفتیم همان اجرا شود اما باید بگوییم که قانون اساسی با رای مردم برای اجرا معتبر شده است.


    احمدینژاد با بیان اینکه "یکی دیگر از مسایل، تغییر اصول قانون اساسی است که روال مشخصی دارد و باید رهبری فرمان بدهند و هیاتی تعیین شود و این تغییرات را اعمال کند و به رفراندوم گذاشته شود"، گفت: نمیتوان با تفسیر یا با قانون عادی یا با ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصل قانون اساسی را عوض کرد. در این صورت دیگر قانون اساسی لازم نیست. مجمع تشخیص مصلحت برای استثناءهاست نه قاعده و نه دور زدن قانون اساسی. مصلحت هم باید آنقدر آشکار باشد که اکثریت قاطع مردم آن را بپذیرند.


    رئیسجمهور خاطرنشان کرد: نمیشود عده قلیلی بگویند مصلحت ملت را ما تشخیص میدهیم و ملت قادر به تشخیص نیست. چطور این تشخیص را برای ملتی قائل نیستیم در حالی که آنها هستند که ما را انتخاب کردهاند؟


    احمدینژاد به جایگاه ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: جایگاه ریاست جمهوری صرف نظر از این که رئیسجمهور الان احمدینژاد است یا نه، بحث خیلی مهمی است. اگر از سال اول ریاست جمهوری بحث اختیارات را مطرح میکردم برای مردم فضای قبلی تداعی میشد و این که رئیسجمهور به دنبال افزایش اختیارات بیش از قانون اساسی است و دیگر نتیجهای نمیگرفتیم. اما باید دانست تنها مقامی که نماد شکلگیری اراده ملی است و همه مردم در یک انتخابات یک فرد را انتخاب میکنند، رئیسجمهور است.


    وی با بیان اینکه "طبق قانون اساسی تنها کسی که نماینده کل ملت محسوب میشود و بالاترین سطح نمایندگی مردم را دارد رئیسجمهور است"، تصریح کرد: بخش مهم مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی در انتخاب رئیسجمهور متبلور میشود که همه مردم در آن اعمال اراده میکنند؛ البته همه ارکان نظام باید بر اساس رای مردم باشد و هست، اما مشکل آنجاست که بخواهیم با اقلیتی، ملت را کنترل کنیم. آنجا که من تذکر برای اجرای قانون اساسی میدهم، برای صیانت از اصل قانون اساسی و حقوق مردم است، نه اینکه به دنبال جار و جنجال و ایجاد مسائل اختلافی باشم.


    رئیسجمهور در ادامه به جایگاه قوه مقننه اشاره کرد و افزود: یک مقایسه آماری نشان میدهد که بواسطه تغییرات در قوانین عادی کار به جایی رسیده است که مجموعه نمایندگان مجلس، نماینده اقلیتی از مردم هستند. در قانون اول انتخابات مجلس شورای اسلامی هر نمایندهای باید 50 درصد به علاوه یک رای را برای ورود به مجلس کسب میکرد. بعدها به خاطر مشکلاتی که پدید آمد، این قانون به 30 درصد به اضافه یک تغییر کرد و هماکنون به 25 درصد بعلاوه یک تقلیل یافته است و امروز در مجلس، در بهترین شرایط هم کسانی به مجلس راه یافتهاند که تنها 30 درصد آراء ماخذوه را دارند، در حالی که اگر به این رقم میزان افرادی را که در انتخابات شرکت نکردهاند نیز اضافه کنیم، میبینیم که چه اتفاقی میافتد.


    احمدینژاد افزود: اراده مردم، انرژی و سوختی است که موتور اداره جامعه را فراهم میکند و جهت حرکت آن را مشخص میسازد و اگر چنین نباشد، نظام سست میشود. سوال این است که اگر کسانی نماینده اقلیت شوند، قرار گرفتن آنها در نهادها و مسئولیتها مشروعیت دارد؟ اراده مردم تنها یک کاغذ نیست که در صندوقها ریخته شود بلکه هر کسی وقتی تصمیم میگیرد که در انتخابات شرکت کند اراده او میتواند به اندازه خود تغییر ایجاد کند. وقتی مردم اراده کنند و بخواهند، یک تصمیم محقق میشود وگرنه هیچ اتفاقی نمیافتد.


    رئیسجمهور طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را که هماکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است، مغایر قانون اساسی دانست.


    محمود احمدینژاد در ادامه صحبتهای خود در همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: صرفنظر از اینکه این طرح به چه سرنوشتی دچار خواهد شد، نفس این کار خلاف قانون اساسی است و نباید وقت و پول و هزینه مردم و بیتالمال صرف این طرح شود.


    وی اضافه کرد: این طرح مخالف اصل 6 و 115 قانون اساسی است، چراکه اصل بر رای مردم و انتخابات آزاد نیز حق مردم است که هم اصالت دارد، هم ضرورت و هم اهمیت. اینکه ما برخلاف قانون اساسی کاری کنیم که کسی حق نداشته باشد کاندیدا شود مگر اینکه قبلا از کسانی تائیدیه بگیرد، سیاستش را کسی تایید کند و دینداریش را کسی دیگر، آیا این مکانیزم انتخاب رئیسجمهور است؟ اگر میخواهید قانون اساسی را تغییر دهید راهش را بروید. قبلا هم تلاشهایی شد که قانون انتخابات تغییر کند اما نباید کاری کنیم که حضور مردم کمرنگ شود و خیال کنند که افرادی به جای آنها میخواهند تصمیم بگیرند. قانون اساسی شرایط رئیسجمهور را مشخص کرده است و تنها نحوه برگزاری انتخابات به قانون عادی واگذار شده است.


    رئیسجمهور با بیان اینکه "اصل این نظام با مردم است"، اظهار کرد: برخی میخواهند مردم را محدود کنند و به نظر من این کار عاقلانه نیست؛ چراکه انقلاب ما با حضور مردم زنده است و مردم این را نمیپذیرند و ما هم تلاش میکنیم تا قانون اساسی نقض نشود. ما به دنبال انتخابات پرشور و گسترده هستیم تا انرژی لازم برای حضور مردم به دست آید.


    احمدینژاد افزود: نمایندگان مجلس هم نباید اجازه دهند این اقدامات خلاف در پرونده آنها ثبت شود. اگر کسی میخواهد وارد انتخابات شود باید نظر مردم را جلب کند نه اینکه دست مردم را ببندد. گرفتن اجرای انتخابات از وزارت کشور و دادن آن به دادستانی، دخالت در اجراست. چرا باید روی چیزهایی دست بگذاریم که دشمنان هم سوءاستفاده کنند و گذشته هم زیر سوال برود؟ برخی دوستان شوخی میکردند و میگفتند که در طرح، اسم فردی که میخواهند رئیسجمهور شود را بگذارند.


    وی با بیان اینکه "تلاش برای دخالت در اجرا مسبوق به سابقه است"، یادآور شد: برخی خیال میکنند که زمان قاجار است و استبداد حاکم است و همه حقوق مردم در مجلس متبلور است. بعد از انقلاب اسلامی و با دستاوردهای حاصل از آن، حقوق و اراده مردم تنها در مجلس نیست. رئیسجمهور هم با رای مستقیم مردم انتخاب میشود و حتی رهبری با واسطه توسط مردم انتخاب میشود. 33 سال است که مردم حاکم بر سرنوشتشان هستند و دیگر آن دوره گذشته است.


    احمدینژاد در ادامه، به برخی مسائل از جمله شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: شورای پول و اعتبار یک مرجع حاکمیتی است اما برخی افراد را در آنجا قرار دادهاند که ربطی به دولت ندارد و حق رای دارند یا حتی برخی تلاش کردهاند که در انتخاب رئیس بانک مرکزی حق وتو به برخی نهادها بدهند. برخی خیال میکنند که هرچه زیر دست آنها باشد درست است و اگر از زیر دست آنها خارج شد اشکال دارد. اگر ما قانون اساسی را درست اجرا کنیم همه چیز درست میشود وگرنه توازن با این کارها به هم میخورد و اتفاقا استبداد از همینجا شروع میشود.


    رئیسجمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود، به طرح سوالاتی از حقوقدانان پرداخت و گفت: آیا اداره زندان و پزشکی قانونی و ثبت اسناد و احوال یک کار اجرایی نیست و آیا باید در اختیار قوه قضاییه باشد؟ ما مشاهده میکنیم که گاهی یک اتفاق میافتد و پزشکی قانونی، قاضی و دادستان همه یک نظر میدهند. اخیرا هم دیدیم که میخواستند کانون وکلا را هم در اختیار بگیرند. به نظر من نباید این امور همه زیر نظر یک قوه باشد. زمانی بود که بحث پیشگیری از جرم را مطرح کرده بودند و این نظر داده میشد که همه دستگاهها پیش از هر اقدامی باید نسبت به انجام آن اطلاع دهند؛ در حالی که مفهوم پیشگیری از جرم، این نیست.


    وی اضافه کرد: سوال دیگری که مطرح است این است که آیا آییننامه مجلس میتواند اختیارات و مسئولیتهایی برای سایر قوا و رئیسجمهور تعریف کند؟ سوال دیگر این است که اگر مجلس لایحه دولت را به گونهای تغییر دهد که با شکل اولیهاش به کلی تفاوت داشته باشد، آیا باید دولت این مصوبه را اجرا کند و در صورت اجرا تبعات آن به عهده کیست؟

  7. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید mobin از ایشان تشکر کرده است:


  8. #18045
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    منجمان موفق به کشف کهکشانی شدهاند که هسته فوق درخشان آن کوازاری است که 100 برابر کل کهکشان راه شیری انرژی میسوزاند.



    به گزارش ایسنا، اگرچه بر اساس نظریات علمی چنین اخترنماهایی باید وجود داشته باشند، اما اخترنمای تازه کشف شده موسوم به SDSS J1106+1939 پرانرژیترین شیء عالم لقب گرفته است.


    انرژی این کوازار از یک سیاهچاله فوق عظیم تامین میشود که در مرکز آن جای گرفته است.


    دانشمندان کشف بزرگ خود را از طریق ابزار طیفنگار شلیککننده ایکس متصل به «تلسکوپ بسیار بزرگ» متعلق به سازمان تحقیقات نجومی اروپا صورت دادند.



    این طیفنگار، نور حاصل از کوازار را به طول موجهای جزئی تفکیک میکند و در نتیجه به منجمان امکان مشاهده حرکت ماده نزدیک آن را میدهد.


    محاسبات تیم علمی نشان میدهد که معادل 400 خورشید سالانه حاوی گاز و غبار با سرعتی برابر پنج هزار مایل بر ثانیه از این کوازار فوران میکنند.


    چنین فورانهایی ممکن است پاسخگوی تعدادی از اسرار بزرگ کیهان باشند. پرسشهایی از قبیل این که سیاهچالههای واقع در مرکز کهکشانها چگونه بر اندازه آنها اثر میگذارند و این که چرا تعداد کهکشانهای اندکی در عالم وجود دارند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  9. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده است:


  10. #18046
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    مسکو: روسیه آماده است در طول زمستان گاز بیشتری به ترکیه صادر کند

    خبرگزاری فارس: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که اگر دولت ترکیه بخواهد حاضریم گاز بیشتری به این کشور در طول زمستان صادر کنیم.

    به گزارش فارس به نقل از رویترز، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه در آستانه سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور به آنکار گفت که اگر ترکیه درخواست کند و توافقات لازم انجام گیرد ما آماده ایم گاز بیشتری در زمستان به ترکیه صادر کنیم.

    نوواک که به شهر «کراسو» در در دریای سیاه و در شرق استانبول سفر کرده است به خبرنگاران گفت: این اتفاق تازه ای نیست و درسالهای قبل زمانی که ترکیه در مدیریت انرژی در زمستان دچار مشکل شده است به این کشور کمک کردهایم.

    وی افزود: اگر ترکیه مایل باشد و توافق لازم صورت گیرد این موضوع دوباره امکانپذیر است.

    ترکیه که بیش از 75 میلیون جمعیت دارد دارای منابع محدودی برای تامین گاز مورد نیاز خود به ویژه در زمستان است. مقامات انرژی این کشور پیش بینی کرده اند که مصرف روزانه این کشور در طول زمستان از 125 میلیون متر مکعب به 220 میلیون متر مکعب در روز برسد.

    ترکیه دومین مصرف کننده بزرگ گاز شرکت «گازپروم» روسیه بعد از آلمان است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  11. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  12. #18047
    عضو فعال شطرنج باز آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    169
    تشکر
    224
    تشکر شده 594 بار در 161 ارسال
    پیرزن با تقوایی در خواب خدا رو دید و به او گفت : (( خدایا من خیلی تنهام . آیا مهمان خانه من می شوی ؟ )) خدا قبول کرد و به او گفت که فردا به دیدنش خواهد رفت . پیرزن از خواب بیدار شد با عجله شروع به جارو کردن خانه کرد. رفت و چند نان تازه خرید و خوشمزه ترین غذایی که بلد بود پخت. سپس نشست و منتظر ماند. چند دقیقه بعددر خانه به صدا در آمد . پیر زن با عجله به طرف در رفت آن را باز کرد پیر مرد فقیری بود . پیرمرد از او خواست تا به او غذا بدهد پیر زن با عصبانیت سر فقیر داد زد و در را بست. نیم ساعت بعد باز در خانه به صدا در آمد. پیر زن دوباره در را باز کرد. این بار کودکی که از سرما می لرزید از او خواست تا از سرما پناهش دهد . پیر زن با ناراحتی در را بست و غرغر کنان به خانه بر گشت. نزدیک غروب بار دیگر در خانه به صدا در آمد . این بار نیز پیر زن فقیری پشت در بود. زن از او کمی پول خواست تا برای کودکان گرسنه اش غذا بخرد . پیر زن که خیلی عصبانی شده بود با داد و فریاد پیر زن را دور کرد. شب شد ولی خدا نیامد پیرزن نا امید شد و رفت که بخوابد و در خواب بار دیگر خدا را دید . پیرزن با ناراحتی کفت: (( خدایا مگر تو قول نداده بودی که امروز به دیدنم خواهی اومد ؟))
    خدا جواب داد :
    )) بله من سه بار آمدم و تو هر سه بار در را به رویم بستی((



    همه شب نماز خواندن،همه روز روزه رفتن
    همه ساله از پی حج سفر حجاز کردن
    زمدینه تا به کعبه سر وپابرهنه رفتن
    دو لب از برای لبیک به گفته باز کردن
    شب جمعه ها نخفتن،به خدای راز گفتن
    ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن
    به مساجد و معابد همه اعتکاف کردن
    ز ملاهی و مناهی همه احتراز کردن
    به حضور قلب ذکر خفی و جلی گرفتن
    طلب گشایش کار ز کارساز کردن
    پی طاعت الهی به زمین جبین نهادن
    گه و گه به آسمان ها سر خود فراز کردن
    به مبانی طریقت به خلوص راه رفتن
    ز مبادی حقیقت گذر از مجاز کردن
    به خدا قسم که هرگز ثمرش چنین نباشد
    که دل شکسته ای را به سرور شاد کردن
    به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد
    که به روی نااميدي در بسته باز کردن
    "شیخ بهایی
    سعی کنید نیاز محتاج را از چشمان اوبشنویدتا از زبانش

  13. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید شطرنج باز از ایشان تشکر کرده اند:


  14. #18048
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    سریالی که به قسمت های آخر می رسد
    با توجه به تاکید دولت بر مکتب ایرانی و تمجیدهای مکرر شخص رئیس جمهور از بزرگی مردم ایران، آیا در بین این ملت بزرگ شخصی جز نیکزاد برای انتصاب بعنوان سرپرست وزارت ارتباطات نبود؟

    "صراط" - شامگاه دیشب بود که چند عزل و انتصاب مهم در ساختار مدیریتی ، درست در ماه های پایانی دولت به وقوع پیوست و رئیس جمهور در احکام جداگانه ای عده ای را برکنار و بجای آنها افرادی را جایگزین کرد.
    ابتدا خبر رفتن اسفندیار رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور بر روی خبرگزاری ها قرار گرفت و متعاقب این موضوع، محمود احمدینژاد در حکمی سید حسن موسوی معاون سابق خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به ریاست دفترش منصوب کرد.
    سپس محمدشریف ملکزاده نیز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده و به محل کار سابق حسن موسوی رفت.
    همچنین احمدینژاد در حکمی، مشایی را به عنوان مشاور خود و رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب و در این حکم، رئیس دفتر سابقش را «عارف به آرمان مهدوی» معرفی کرد و آشنایی و همکاری با او را «هدیه الهی و افتخاری بزرگ» برای خویش دانست .
    اما تغییرات شب گذشته در دولت منحصر به دفتر احمدی نژاد و سازمان میراث فرهنگی نشد و دو وزیر کابینه دهم نیز در این تغییر ها دخیل شدند که بر اساس آن رئیس قوه مجریه ابتدا وزیر ارتباطات را از کارش برکنار کرد و سپس در احکامی جداگانه علی نیکزاد وزیر وزارتخانه عریض و طویل راه و شهر سازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رضا تقی پور را به عنوان مشاور خود در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد.
    اما باید توجه داشت چندی پیش بود که با ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری ، وزارتخانه جدیدالتاسیسی بنام راه و شهرسازی پدید آمد و سکان آن دو در دست علی نیکزاد قرار گرفت و دیشب با برکناری وزیر ارتباطات و انتصاب نیکزاد بعنوان سرپرست این وزارتخانه حالا در مجموع سه وزارتخانه در دستان یکی از فرزندان دیار غیورمردان آذربایجان است.
    و با این اوصاف می توان اینگونه نتیجه گرفت مدیریت بخش اعظمی از زیرساخت ها و مسائل مهم کشور در دست یک نفر قرار گرفته که در تشریح حوزه وسیع مدیریتی علی نیکزاد می توان گفت: مسکن مهر، کلیه امور راهسازی در کشور ، بنادر و کشتیرانی ، مدیریت شهرسازی ایران ، زیر ساخت های مخابراتی کشور، پست ، فناوری اطلاعات و ارتباطات سیار کشور در دستان یک نفر است.
    اما اگر چشمانمان را برای روی پشت پرده عزل و انتصابات شب گذشته دولت ببندیم ، براستی رئیس جمهور با چه استدلالی با توجه به در دست داشتن مسئولیت دو وزارتخانه ادغام شده توسط نیکزاد باز هم سرپرستی یک وزارتخانه جدید را به وی می سپارد؟
    آیا با توجه به تاکید دولت بر مکتب ایرانی و تمجیدهای مکرر شخص رئیس جمهور بر بزرگی مردم ایران، آیا در بین این ملت بزرگ شخصی جز نیکزاد برای انتصاب بعنوان سرپرست وزارت ارتباطات نبود؟
    از نظر رئیس محترم جمهور اداره این حجم وسیع امور توسط یک نفر امکان پذیر است؟
    علت برکناری تقی پور عدم همکاری و فرمانبری مناسب از احمدی نژاد بود؟
    ویژگی علی نیکزاد چیست که رئیس جمهور او را تا این مقدار امین و مورد اعتماد خویش می دانند؟
    در پاسخ به این سوالات یقینا همه دلسوزان انقلاب و ایران بر این نکته اتفاق نظر دارند که اگر فردی مسئولیتی را بپذیرد و توان انجام آن را نداشته باشد یقینا ظلمی نابخشودنی را در حق ملت انجام داده و علاوه بر انزجار مردم از اینگونه افراد ، عقوبت الهی هم گریبانگیر آنان خواهد بود.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  15. 4 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  16. #18049
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    احمدی نژاد در این طومار رحیم مشایی را فردی؛ 1) موحد 2) مومن 3) پاک 4) صبور 5) دارای قلب و اندیشه ای زلال 6) عاشق 7) دلبسته به ارزش های الهی 8) عارف 9) متعهد 10) شایسته 11) مدیر 12) مدبر 13) امین 14) توانمند 15) هدیه الهی 16) افتخاری بزرگ 17) ژرف اندیش 18) با همت 19) دارای سعه صدر 20) جامع نگر و قس الی هذا، می داند!

    "صراط" – دیروز بود که محمود احمدی نژاد بلافاصله پس از شرکت در مراسم بزرگداشت میرزا کوچک خان، حکمی دیگر را برای پدر همسر پسرش، توقیع نمود!
    به گزارش سرویس سیاسی صراط؛ در این حکم عریض و طویل که تعداد کلمات آن از 1000 واژه نیز تجاوز می کرد(!) اسفندیار رحیم مشایی به سمت مشاور احمدی نژاد و رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب شد.
    اگرچه بر مبنای حدیث متواتر نبوی؛ «بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.» اما گویی احمدی نژاد ترجیح داده است در این نامه حق مطلب را به شکلی مبسوط درباره یار گرمابه و گلستانش ادا کند!



    اگر با نگاهی نقادانه نسبت به این نوشته بنگریم، به روشنی درخواهیم یافت که احمدی نژاد درباره حاشیه ساز ترین مهره کابینه اش، چه رویکرد و دیدگاهی را مد نظر داشته است.
    برای فهم بهتر این موضوع کافیست تا به تصنیفات ابوی شاه داماد در مدح پدر عروسش، نگاهی گذرا داشته باشیم.
    احمدی نژاد در این طومار رحیم مشایی را فردی؛ 1) موحد 2) مومن 3) پاک 4) صبور 5) دارای قلب و اندیشه ای زلال 6) عاشق 7) دلبسته به ارزش های الهی 8) عارف 9) متعهد 10) شایسته 11) مدیر 12) مدبر 13) امین 14) توانمند 15) هدیه الهی 16) افتخاری بزرگ 17) ژرف اندیش 18) با همت 19) دارای سعه صدر 20) جامع نگر و قس الی هذا، می داند!
    احتمالاً جناب رئیس دولت خدمتگزار در تنظیم این نامه با گرته برداری از رساله مراجع عظام تقلید در برشماری ویژگی ها و شرایط فقیه جامع الشرایط، مدد جسته اند؛ چراکه صفات بکار رفته از سوی احمدی نژاد در توصیف رحیم مشایی، عیناً و یا حتی افزون تر از ویژگی های برشمرده در رابطه با فقیه جامع الشرایط است!
    بر فرض حقیقت و صادق بودن تمامی این صفات در توصیف جناب مشایی، این سوال مهم و اساسی در ذهن خودنمایی می کند که چگونه ممکن است با وجود این ویژگی های مهم در شخصیت اسفندیار رحیم مشایی، رهبری معظم انقلاب باز هم بر برکناری ایشان از سمت معاونت اول رئیس جمهور تأکید داشتند و آن انتصاب را کان لم یکن دانستند!

    مساله و ابهام موجود در این قضیه آنست که چگونه، نظر و برداشت رییس دولت ولایتمدار با منویات و دستورات رهبری انقلاب در یک راستا نمی گنجد!

    از همین رو می باید در این ماه های پایانی دولت دهم، فعالیت ها و اظهارنظرات مسئولین بلندپایه دولت بالاخص جنابان احمدی نژاد و مشایی را با حساسیت بیشتری دنبال نمود.

    http://www.seratnews.ir/fa/news/8854...8C%D8%A7%D8%B1
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  17. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  18. #18050
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    صراط نیوز با یاد آوری متن حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب برای عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت رئیس جمهور، در ادامه ادبیات به کار رفته توسط دکتر احمدی نژاد برای آخرین حکم انتصاب مشایی را آورده و قضاوت را به مخاطبان واگذار می نماید .

    "صراط" - ساعاتی قبل رئیس جمهور مشایی را از دفتر خود به دبیرخانه جنبش غیر متعهدها فرستاد تا علاوه بر تقویت گمانه زنی ها در آستانه انتخاباتی شدن فضا، وقت مشایی را برای سخنرانی و ها و اعلام مواضع تبلیغاتی بیشتر آزاد کند .
    اما صرف نظر از تحلیل ها و مواضعی که احتمالا در آینده از سوی رسانه ها و چهره های لشگری و کشوری تبیین خواهد شد محتوای حکمی که رئیس جمهور برای مشایی نوشت تا وی را به سمت ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کند بسیار عجیب و قابل تامل بود.
    صراط نیوز با یاد آوری متن حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب برای عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت رئیس جمهور، در ادامه ادبیات به کار رفته توسط دکتر احمدی نژاد برای آخرین حکم انتصاب مشایی را آورده و قضاوت را به مخاطبان واگذار می نماید .

    حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب برای عزل مشایی خطاب به دکتر احمدی نژاد

    بسمه تعالی
    جناب آقای دكتر احمدی نژاد، رياست محترم جمهوری اسلامی ايران
    با سلام و تحيت
    انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است.
    لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد.
    سيدعلی خامنهای
    27 /4/ 88



    متن آخرین حکم رئیس جمهور برای مشایی

    «بسم الله الرحمن الرحيم
    اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه
    جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي
    سلام عليكم
    همه انبياءالهي آمده اند تا حقيقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستي متجلي كنند. آمده اند تا زندگي سعادتمند و حيات طيبه الهي را به جامعه بشري هديه نمايند. آمده اند تا انسان را از خاك تا خدا بالا كشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهي در وجودش ياري نمايند.
    انجام اين مأموريت مستلزم آن است كه انسان حقيقت خود را بشناسد و از همه مرزهاي جهل و خرافه و تعصبات قومي، قبيله اي، جغرافيايي، ملي و حتي به ظاهر مذهبي عبور كند و اصل فطرت الهي خود را دريابد و خدا را در آيينه وجود خويش متجلي ببيند.
    تحقق اين هدف اصلي از آفرينش جهان و انسان نيازمند آن است كه يگانه پرستي، عدالت، عشق و آزادي در سراسر زمين مستقر گردد.
    و اين نخواهد شد مگر اينكه اولاً انسانها الهي و جهاني بينديشند و عمل نمايند و ثانياً حاكميت جهاني صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستي، انسان كامل يعني بالاترين تجلي خداوند و عينيت توحيد، معنويت، عدالت و عشق و آزادي و تنها راه مستقيم بين انسان و خدا مستقر گردد.
    تلاشهاي بشر براي رسيدن به سعادت، كمال انساني و برپايي صلح، رفاه و آرامش بدون تمسك و پيروي از حقيقت انسان كامل ره به جايي نبرده است.
    ماركسيسم و سرمايه داري آخرين و نقطه اوج تكاپوي جامعه بشري براي پاسخگويي به خواست فطري خود در تحقق سعادت، خارج از مدار انسان كامل يعني حلقه اتصال انسان با خدا، بوده است.
    ماركسيسم رفت و به تاريخ پيوست و اينك سرمايه داري نيز نفس هاي آخر را مي كشد و جامعه بشري همچنان در تكاپو و در انتظار يافتن صراط مستقيم براي استقرار كامل عدالت، اخلاق و آزادي حقيقي پايدار و مآلاً كرامت انساني است.
    جنبش عدم تعهد نشان از عمق دريافت و فهم پيشگامان اين جنبش از تحولات جهاني و تاريخي و عدم توانايي دو جريان پيش گفته در پاسخ به نياز واقعي و اساسي جامعة بشري براي تأمين صلح پايدار و همزيستي مسالمت آميز براساس عدالت و احترام متقابل در جهان است.
    اين جنبش فارغ از قطب بندي قدرت و ثروت و صرف نظر از تفاوت و اختلاف در زبان، رنگ، نژاد وگرايش هاي ديني و مذهبي به دنبال دنيايي عاري از تبعيض، ظلم، تحقير و تخفيف انسان، فقر، فساد و سلطه گري است و با نگاهي جهاني به دنبال رفاه و سعادت براي همگان و ساختن دنيايي سرشار از عشق و زيبايي براي همه ملت ها و انسان هاست.
    اين امر مهم جز در سايه مشاركت عمومي و آزادانه ملت ها در مديريت جهان و استقرار عدالت در همه ابعاد آن محقق نمي گردد. روشن است كه انديشه مهدوي تنها راه نجات انسان و تحقق آرزوهاي جامعه بشري و التيام بخش همه زخم هاي كهنه و تاريخي است.
    به لطف الهي يك بيداري وسيع در جوامع بشري و آحاد انسانها در راه است. مرزها به سرعت برداشته و انديشه ها و افق نگاه ها جهاني مي گردد، دريافت ها از اصل انسان همگن و همگرا و نياز به استقرار كامل عدالت بر مدار عشق وپرستش روزافزون مي شود. دل ها و جان ها به سوي يگانه هستي و تنها باقيمانده از كاروان آسمانيان كه وارث همه انبياء و اولياء و تكميل كننده رسالت و مأموريت آنان و عاشق حقيقي همه انسان هاست، متمايل مي شود و مهر او در دل ها و نام و ياد او در انديشه ها خانه مي كند. اميد به آمدن بهار انسان ها و خرمي دوران ها روزافزون و درحال گسترش است.
    خوشبختانه نشست سران عدم تعهد در تهران يك بار ديگر بر اين انديشه و بر ضرورت بازيابي جايگاه جهاني جنبش و مشاركت همگاني براي ساختن فرداي روشن، آباد، آزاد و زيبا و استقرار صلح و ثبات پايدار در سايه عدالت، عشق و پرستش تأكيد كرد و در كمال حسن اعتماد و براي سه سال مسئوليت برنامه ريزي و مديريت اين حركت و هم افزايي ظرفيت و توان اعضاء را به عهده ملت شريف ايران گذاشت و اينجانب به نمايندگي از ملت بزرگ ايران آن را از صميم جان پذيرفتم.
    اين بالاترين مسئوليت جهاني و يك مأموريت الهي و فرصتي استثنايي است كه ملت مومن و تاريخ ساز ايران در اين دوره به عهده گرفته است و به لطف خداوند به خوبي و در نهايت قدرشناسي و عزت، آن را ايفا و از همه ظرفيت ها براي پيگيري آرمان هاي انساني و جهاني استفاده خواهد كرد.
    مقدمه لازم، برپايي دبيرخانه جنبش و تمهيد سازوكارها و ساختارهايي است كه بتواند بسترساز تبيين انديشه توحيد و عدالت، تحقق مديريت مشترك جهاني و همگرايي و هم افزايي دل ها، انديشه ها و همت ها باشد.
    اينجانب جنابعالي را انساني موحد، مؤمن، پاك، صبور و داراي قلب و انديشه اي زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهاي الهي و آحاد مردم جهان و عميقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني توحيد، عدالت، عشق و آزادي و مديريت مشترك ملت ها و فردي شايسته، مدير، مدبر و امين و از جهات گوناگون توانمند مي شناسم و آشنايي و همكاري با شما را براي خود هديه اي الهي و افتخاري بزرگ مي شمارم.
    در ادامه توفيقات الهي در خدمت به ملت بزرگ و آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي اينك با سمت "مشاور رييس جمهور و رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد" منشا خدمات گسترده تر خواهيد بود.
    اطمينان دارم كه با همت، ژرف انديشي، جامع نگري و سعه صدر ستودني شما، فرصتي فراهم خواهد گشت تا همه انديشمندان، دلسوزان، دانشگاهيان و حوزويان ايران و همه متفكران، عدالت طلبان و آزادي خواهان جهان و دولت ها و ملت هاي عضو و غيرعضو دست در دست هم و براي ساختن دنيايي بهتر تلاش نمايند و همه استعدادها و توانمندي ها در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي با ارتباط و هم افزايي همگاني اجازه ظهور و فرصت حضور يابند.
    ازهمه دلدادگان و منتظران بهار جهاني و الهي انسان ها دعوت مي نمايم تا شما را در اين مأموريت خطير ياري دهند.
    از خداوند متعال موفقيت جنابعالي و سلامت و سعادت و بهروزي ملت ايران، مقام معظم رهبري و همه ملتها و استقرار جهاني توحيد و عدالت در سايه حاكميت امام عصر(ع) را مسئلت دارم.
    والسلام عليكم و علي عبادالله الصالحين
    محمود احمدي نژاد»
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  19. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 90 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (3 کاربران و 87 مهمان ها)

  1. davoo،
  2. جواد277،
  3. عباس انصاری

کلمات کلیدی این موضوع

فوری، قانون، مهم، مباحث، مجلس، مجری، مردم، مصوبه، مصاحبه، معدن، نفت، ناگهانی، ناظری، نرخ، هایده، هدفمندی، هدیه تهرانی، وام، وحشت، یورو، یارانه، کاهش، کشاورزی، گفتگو، گرانی، گزیده های خبر، پول، پوریا پورسرخ، پرونده هسته ای، آفریقا، آمار، آمریکا، آزادی، افزایش، الناز شاکردوست، انفجار، انقلاب، انتخابات، اوباما، ایران، اتش سوزی، اجتماعی، احمدی نژاد، اخبار، اخبار اقتصادی، اخبار سیاسی، اخراج، اروپا، استیضاح، استعفا، اشاره، اشتغال، اعتصاب، بنزین، بهره، بهرام رادان، بورس، بیکاری، بیداری اسلامی، بانک، بانک مرکزی، بارش، بازدید، بازرگانی، برکناری، تقاضا، تمایل، تهدید، تولید، تورم، توسعه، تکذیب، تاکید، تجمع، تجارت، تحریم، ترانه علیدوستی، تردید، تعزیرات، تعطیلی، جنگ، جنجال، جهان، جدید، حمله، خلیج فارس، خنده بازار، خودرو، خامنه ای، خاورمیانه، خبر، خبر از همه نوع، خبر سیاسی، دلار، دولت، درآمد، ریزش، رای، رسانه، زلزله، سفر، سقوط، سنا، سوئیفت، سوال، سیل، سکه، سایت بورسی، سریع، شهاب حسینی، شورای امنیت، شایعه، شجریان، صنعت، طلا، طوفان، عدالت، عرضه

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •