نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: .

رأی دهندگان
0. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • .

    0 0%
  • .

    0 0%
صفحه 2438 از 5220 نخست ... 14381938233823882428243524362437243824392440244124482488253829383438 ... آخرین
نمایش نتایج: از 24,371 به 24,380 از 52196

موضوع: اخبار

  1. #24371
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    وزارت بهداشت: هر خانواده ایرانی باید 3 فرزند داشته باشد

    مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان این که سیاست‌های جدید جمعیتی جزو برنامه‌های صد روزه وزارت بهداشت است، گفت: بر این اساس باید در پایان صد روز نخست فعالیت وزارت بهداشت در دوره جدید، گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت اجرای سیاست‌های جدید جمعیتی، به شخص وزیر ارایه شود.

    دکتر علی سنگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی و بازنگری قانون تنظیم جمعیت در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این قانون نیز نرخ کلی باروری برای کشور 2.5 در نظر گرفته شده است؛ به این معنا که هر خانواده ایرانی باید به طور متوسط 3 فرزند داشته باشد.

    وی درباره مشاوره‌های حین و پس از ازدواج نیز گفت: توجه به مشاوره‌های حین و پس از ازدواج زوجین جوان بسیار مهم است. در این مشاوره‌ها مباحث باروری و فرزندآوری، تاکید بر تحکیم بنیان خانواده، آموزش به زوجین برای فاصله گذاری مناسب برای فرزندآوری بویژه قبل از سن 30 سالگی و ... مورد توجه قرار دارد.

    مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: از معاونت‌های مختلف وزارتخانه برای یکصد روزه آینده برنامه‌های قابل اجرا درخواست شده است. از حوزه معاونت بهداشتی نیز حدود 8 برنامه، جزو برنامه‌های صد روزه در نظر گرفته شده که یکی از آنها سیاست‌های جدید جمعیتی است. این موضوع به معنی آن است که وزیر محترم توجه ویژه‌ای به مباحث سیاست‌های جدید جمعیتی دارند و آن را به عنوان موارد اصلی و اساسی در نظر گرفته‌اند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  2. 4 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  3. #24372
    Banned
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    286
    تشکر
    497
    تشکر شده 582 بار در 218 ارسال
    سیف در آمریکا به رسانه‌ها چه گفت؟

    ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران می گوید دولت حسن روحانی به دنبال ایجاد استقلال بیشتری است تا بتواند یکی از بالاترین نرخ های تورم جهان را کنترل کند.

    به گزارش ملیت به نقل از افکارنیوز به نقل از بلومبرگ، سیف در اولین مصاحبه خود با یک سازمان خبری بین‌المللی از زمان استقرارش در بانک مرکزی گفت، کابینه حسن روحانی قبول کرده‌ است که سیاست‌های پولی و مالی از یکدیگر جدا شده و به بانک مرکزی استقلال بیشتری بدهند. این موضوع اجازه می‌دهد که نقدینگی کنترل شود و تورم پایین بیاید. به گفته سیف، تنظیم اولین اولویت اوست.

    روحانی اقتصاد در حال رکودی را به ارث برد که تحریم‌های بین‌المللی ارزش پولی را کاهش داده بود و تورم را به ۴۰درصد رسانده بود. سیف در ۱۲ اکتبر تایید کرد که اقتصاد به رکود تورمی گرفتار شده است. سیف روز گذشته در واشنگتن، که برای شرکت در دیدار سالیانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در آنجا بسر می‌برد، گفت: "در دولت پیش اختصاص اعتبار برای بسیاری از بخش‌ها بر پایه تحلیل و تخصص نبود؛ یکی از آنها پروژه خانه‌سازی برای فقرا بود که منابع زیادی به آن اختصاص داده شد؛ حدود ۴۰ درصد از نقدینگی."

    در حالیکه بانک مرکزی در حال تلاش برای کاهش اثرات تحریم‌های بین‌المللی هستند، تحلیلگران گروه اوراسیا و واحد اطلاعات اکونومیست گفته‌اند که سیف می‌تواند در مقابل سیاست‌های دولت برای اعتبارات ارزان مقاومت کند، سیاستی که در دولت احمدی‌نژاد دنبال شد و موجب تضعیف بانک‌های کشور شد.

    روحانی در دور اول انتخابات به پیروزی رسید و وعده داد که برای پایان دادن به بن‌بست با قدرت‌های غربی، که ایران را به تلاش برای بدست آوردن سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند، مذاکرات را ادامه دهند. ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است.

    به گزارش تحقیقی که توسط شرکت اقتصادی روبینی و مارک دوبوویتز رئیس سازمان دفاع از دموکراسی‌ها انجام گرفته، تحریم‌ها ذخیره ارزی ایران را تا پایان سال تا ۷۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

    سیف می گوید: "در دولت قبلی تخصیص اعتبار به بسیاری از بخش‌ها در نتیجه تجزیه و تحلیل‌های کارشناسان انجام نگرفته بود ... پروژه مسکن مهر که برای فقرا ساخته شده است نقدینگی را به بیش از ۴۰درصد افزایش داده است.

    سیف بخشی از تیم اقتصادی دولت روحانی است که در عین ناباوری در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری انتخاب شد؛ آن هم در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب به بن‌بست رسیده بود.

    به گفته مارک دبوویتز، رییس بنیاد دفاع از دموکراسی و شرکت روبینی، موسسه تحقیقات اقتصادی جهان، تحریم‌ها ذخایر ارزی ایران را تا پایان سال جاری به ۷۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد. طبق این تحقیقات، از کل این میزان، ایران احتمالا فقط به ۲۰ میلیارد دلار آن دسترسی دارد که کمتر از سه ماه واردات این کشور را پوشش می‌دهد. حدود ۵۰ میلیارد دلار در کشورهایی نظیر چین و ترکیه است که از ایران نفت می‌خرند و تحت تحریم‌های موجود، تنها می‌توان آنها را در آنجا خرج کرد. بانک مرکزی ایران در ماه ژوئیه گفت که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد. سیف از افشای ارزش ذخیره این بانک خودداری کرد.

    در ۱۲ ماه پیش از انتخاب روحانی، ریال ایران نیمی از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد که البته از آن زمان ۲۰ درصد آنرا جبران کرده است. سیف گفته است: "بازار ارز تقریبا ثابت است."

    اولویت اصلی بانک مرکزی کاهش تورم و میزان نقدینگی است. وی گفت: "ما اکنون با تورم رکودی روبرو هستیم. سیاست‌های انبساطی پولی و مالی کمکی به رشد نمی‌کند."

    وی گفت، برای کاهش تاثیر سیاست‌های پولی بسته‌تر بر آینده رشد، بانک مرکزی به دنبال تخصیص منابع به فعالیت‌های سازنده و تلاش برای بهبود فضای تجارت است.

    بانک مرکزی تخمین می‌زند که رشد اقتصادی ایران در سال ایرانی منتهی به مارس صفر باشد. سیف می‌گوید ممکن در سال آینده رشد اقتصادی به ۳ درصد برسد.

  4. 6 کاربر به خاطر ارسال مفید amirabbas2012 از ایشان تشکر کرده اند:


  5. #24373
    کاربر ویژه بورسی rajabnejad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    4,331
    تشکر
    16,697
    تشکر شده 15,809 بار در 3,911 ارسال
    تشریح برخی ابهامات موجود در بازار توسط مالمیر



    مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح برخی ابهامات اساسی موجود در بازار سرمایه، به سرمایه‌گذاران تأکید کرد در تصمیم‌گیری‌های خود، ابهامات موجود را مورد توجه قرار داده و با تحلیل همه‌جانبه اطلاعات، اقدام به تصمیم‌گیری نمایند.

    بگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیرحمزه مالمیر در تشریح این ابهامات گفت: یکی از ابهام‌هایی که همه‌ی صنایع را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ابهام درخصوص آثار اصلاحیه‌ی استاندارد شماره‌ی 16 حسابداری است که در مرداد ماه سال جاری صورت گرفت، به این معنا که به دلیل برخی ابهامات موجود درخصوص استاندارد مذکور و اصلاحیه‌ی آن، نمی‌توان آثار ناشی از این استاندارد را بر صنایع مشخص نمود؛ این در حالی‌است که برخی از تحلیل‌گران بدون در نظر گرفتن این موارد، آثار اصلاح استانداردها را از دیدگاه خود تحلیل و به سرعت به بازار ارائه کرده‌اند.

    وی افزود: پس از اصلاح استاندارد مذکور و به‌ویژه باتوجه به لزوم ارائه‌ی اطلاعات 6 ماهه‌ی منتهی به پایان شهریورماه سال جاری توسط بخش عمده‌ای از شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان، مکاتباتی درخصوص رفع ابهامات موجود با سازمان حسابرسی انجام شده است، اما به دلیل برخی ابهامات اساسی و اختلاف‌نظر اعضای کمیته فنی درخصوص این موارد، هنوز پاسخی از سوی سازمان حسابرسی درباره ابهامات مطروحه دریافت نشده است.

    مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ابهامات کلی درخصوص شرکت‌هایی است که نرخ فروش آن‌ها توسط مراجع خاصی تعیین می‌گردد که این امر اولاً مناقشات زیادی را بین شرکت‌ها و مراجع تصمیم‌گیر ایجاد نموده و از طرفی ممکن است شرکت‌های خاطی را با جرایم مالی سنگینی روبرو سازد.

    مالمیر به عنوان نمونه، به شرکت‌های پالایشی اشاره کرد و گفت: درخصوص شرکت‌های پالایشی، علاوه بر ابهامات مربوط به آثار استاندارد 16 و اصلاحیه‌ی ‌آن، ابهامات دیگری نیز وجود دارد که از آن جمله، می‌توان به نحوه‌ی تسعیر نرخ ارز موردنظر برای تسویه‌ی خوراک و پنج فرآورده‌ی اصلی و حساب‌های فیمابین شرکت‌های پالایشی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در شش ماهه‌ی دوم سال 91 و همچنین نحوه‌ی مواجهه با موجودی خوراک و فرآورده‌ها در پایان سال 91 و یا شهریورماه سال 91 اشاره کرد، به این معنا که تسعیر نرخ ارز مورد تسویه از ارز مرجع به مبادله‌ای از ابتدای سال 92 موردعمل قرار بگیرد یا این‌که از ابتدای مهرماه سال 91 باشد.

    این مقام مسئول در تبیین سایر ابهامات موجود درخصوص صنایع بورسی افزود: هنوز در خصوص یارانه‌ی پرداختی بابت سال‌های قبل سوخت هوایی و وکیوم باتوم و همچنین برگشتی‌ها از صنایع همجوار، نتایج مشخصی حاصل نشده و همانگونه که در بندهای گزارش حسابرسی این شرکت‌ها درج شده بود، این ابهام همچنان به چشم می‌خورد، به‌علاوه، اثرات دعوای فیمابین شرکت‌های پالایشی و شرکت پالایش و پخش در خصوص فروش فرآورده‌های ویژه در نیمه‌ی دوم سال قبل نیز مشخص نمی‌باشد.

    وی خاطرنشان کرد: درخصوص شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌هایی که فرآورده‌های ویژه را از شرکت‌های پالایشی دریافت نموده‌اند علاوه بر ابهامات مربوط به آثار استاندارد 16 و اصلاحیه‌ی ‌آن، مواردی همچون احتمال انتقال بخشی از مبلغ مابه‌التفاوت نرخ ارز از مرجع به مبادله‌ای فرآورده‌های ویژه به شرکت‌های خریدار پایین‌دستی، درصورت قطعیت پرداخت توسط شرکت‌های پالایشی، منظور نمودن نرخ تسعیر جهت تسویه حساب‌های فیمابین با شرکت‌های پتروشیمی از نرخ ارز مرجع به نرخ ارز مبادله‌‌ای در شش ماهه‌ی دوم سال 91 و همچنین احتمال منظور نمودن افزایش نرخ گاز و سایر میعانات گازی در محاسبات فیمابین به‌عنوان مهمترین ابهامات مطرح است که لازم است سرمایه‌گذاران به این موارد بطور کامل توجه داشته باشند.

    مالمیر در ادامه، به برخی ابهامات موجود درخصوص بانک‌ها اشاره کرد و گفت: درخصوص بانک‌ها نیز نحوه‌ی تسعیر نرخ ارز و نحوه‌ی برخورد بانک مرکزی با این موضوع همچنان یکی از ابهات اصلی می‌باشد و از طرفی باتوجه به لزوم تاسیس صندوق ضمانت سپرده‌ها بر اساس بند (ج) ماده‌ی 95 قانون برنامه‌ی پنجم پنج‌ساله‌ی توسعه‌ی کشور، آثار و تبعات این موضوع بر عملکرد بانک‌ها می‌بایست مدنظر سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

    وی ادامه داد: اگرچه آیین‌نامه‌ی میزان و نحوه‌ی دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها که در اوایل مردادماه سال جاری به تصویب هیئت‌ محترم وزیران رسیده بود، مورد انتقاد قرارگرفته و در دست بررسی مجدد و احتمالاً اصلاح می‌باشد، اما در اصل ایجاد آن بر اساس قانون برنامه‌ی پنجم شکی وجود ندارد، مگر آن‌که مفاد ماده‌ی مذکور در قانون برنامه‌ی پنجم مورد اصلاح قرارگیرد.

    مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس همچنین به موضوع اضافه برداشت بانک‌مرکزی از بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در پایان سال 90 توسط بانک مرکزی برداشت‌هایی از بانک‌ها صورت‌گرفته که هنوز ابهامات مربوطه و نحوه‌ی برخورد نهایی با این موضوع روشن نمی‌باشد.

    مالمیر در ادامه، دیدگاه بازار نسبت به افزایش سرمایه شرکت‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: این روزها انجام افزایش سرمایه به عنوان یک عامل مثبت در قیمت‌ سهام تلقی می‌گردد، این درحالی ‌است که افزایش سرمایه‌ی هر شرکت می‌بایست با مختصات همان شرکت و با بررسی دقیق اطلاعات ارائه شده در این‌خصوص مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، ضمن آنکه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی در خصوص عمده‌ی شرکت‌ها هیچ‌گونه آثار مالی بر ارزش شرکت نداشته و صرفاً تعداد سهام شرکت رقیق‌تر می‌گردد، لذا ضروری است که سرمایه‌گذاران محترم در خصوص شرکت‌هایی که از این محل اقدام به افزایش سرمایه می‌نمایند، تحلیل جامع‌تری داشته و با ملاحظه‌ی آثار آن در خصوص سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.

    وی در پایان، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد به‌دور از هرگونه هیجان و بر اساس اطلاعات واقعی و رسمی شرکت‌ها و با بررسی آثار دقیق بندهای گزارش حسابرسی و تحلیل کامل ابهامات پیرامون شرکت‌ها و صنایع نسبت به تصمیم‌گیری درخصوص سرمایه‌گذاری اقدام نمایند و از توجه به برخی گزارش‌ها و تحلیل‌های نامناسب و بعضا گمراه‌کننده که ممکن است در اینگونه شرایط در بازار منتشر شود، اجتناب نمایند، زیرا آثار ناشی از اینگونه اطلاعات می‌توانند منافع سرمایه‌گذاران را در بلندمدت با مخاطره مواجه کند.
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

  6. 8 کاربر به خاطر ارسال مفید rajabnejad از ایشان تشکر کرده اند:


  7. #24374
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,486
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,699 بار در 26,713 ارسال
    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حملات شدید الحن برخی از محافل و شخصیت های محافظه کار موسوم به تندرو، به هاشمی رفسنجانی بویژه در این روزها ، شدتی کم سابقه یافته اند.

    به گزارش انتخاب ؛ صادق زیبا کلام در مصاحبه با رادیو فرانسه اعتقاد دارد که تشدید حملات علیه هاشمی نشانه ضعف مخالفان او و همزمان افزایش اقتدار و محبوبیت رفسنجانی است.

    به عقیده زیبا کلام ، کسانی مانند انبارلوئی سردبیر روزنامه رسالت ( که اخیراً رفسنجانی را با مشائی مقایسه کرده است) و یا صاحب کیهان ، نفوذ و اعتباری ندارند

    او می گوید محبوبیت رفسنجانی بویژه پس از رد صلاحیت شدنش در آستانه انتخابات ، در میان مردم صد چندان شد ، هزار برابر شد .

    بعقیده صادق زیبا کلام این محبوبیت رفسنجانی، پس از پیروزی حسن روحانی باز هم افزایش یافته است و علت عصبیت افراطی ها هم در همین است.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  8. 17 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  9. #24375
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    نوشته ها
    905
    تشکر
    3,348
    تشکر شده 3,620 بار در 859 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط وحید 20 نمایش پست ها
    حدادیان که تا پیش از دولت احمدی نژاد، تنها به عنوان یک مداح معمولی شناخته می شد، پس از آغاز به کار دولت نهم با اتخاذ موضع گیری های سیاسی، سعی کرد به یمن حمایت های احمدی نژاد، چهره ای سیاسی از خود به نمایش بگذارد

    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پس از آنکه منصور ارضی در مراسم دعای عرفه اظهارات رکیکی به زبان آورد، ظاهراً یکی دیگر از مداحان حامی دولت پیشین، این بار به دولت فعلی حمله کرده است.

    به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ سعید حدادیان در میانه ی دعای عرفه و راز و نیاز با پروردگار، مواضع سیاسی اتخاذ کرد و با اشاره به امکان معرفی دکتر توفیقی به مجلس به عنوان وزیر علوم گفت : به آقای روحانی تذکر می دهم که اگر افراد فتنه گر را معرفی نمایید دودش به چشم خودتان می رود.


    حدادیان در مراسم پیروزی احمدی نژاد در انتخابات 88

    وی همچنین مجلس را تهدید کرده و گفته «نمایندگان اگر این فرد را تایید کنند نان در شراب زده اند و خورده اند.

    حدادیان که تا پیش از دولت احمدی نژاد، تنها به عنوان یک مداح معمولی شناخته می شد، پس از آغاز به کار دولت نهم با اتخاذ موضع گیری های سیاسی، سعی کرد به یمن حمایت های احمدی نژاد، چهره ای سیاسی از خود به نمایش بگذارد، جالب تر اينكه او بعدا منتقد احمدي‌نژاد شد و در يكي از مراسم مداحي خود در باره مشايي و احمدي‌نژاد، الفاظ و عبارات ركيك و سخيفي بكار برد كه به همان خاطر دادگاهي و به 50 هزارتومان جريمه محكوم گرديد!

    http://aehapnu.ir/?p=4362
    http://inn.ir/NSite/FullStory/News/?...=115255&Rate=0

  10. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید بورس دوست از ایشان تشکر کرده اند:


  11. #24376
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    نوشته ها
    905
    تشکر
    3,348
    تشکر شده 3,620 بار در 859 ارسال

  12. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید بورس دوست از ایشان تشکر کرده اند:


  13. #24377
    کاربر ویژه بورسی rajabnejad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    4,331
    تشکر
    16,697
    تشکر شده 15,809 بار در 3,911 ارسال
    نیویورک تایمز: آمریکا در حال بررسی آزادسازی دارایی های ایران است



    یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: به دنبال اولین دور امیدوار کننده مذاکرات هسته ای با ایران، دولت اوباما با هدف کاهش آلام تحریم ها، در حال ارزیابی طرحی است که در صورت اقدامات خاص تهران در راستای برنامه هسته ای، ایران به دارایی های مسدود شده خود در آمریکا دسترسی خواهد یافت.

    روزنامه نیویورک تایمز به نقل از این مقام آمریکایی افزود: بر اساس این طرح، آمریکا می تواند دارایی های مسدود شده ایران را به صورت قسطی پرداخت کند تا از مخاطرات سیاسی و دیپلماتیک لغو تحریم هایی که از جانب ائتلاف کشورهای مختلف اعمال شدند، دوری کند.

    این مقام ارشد آمریکایی افزود: این طرح که در کاخ سفید و وزارت خارجه در دست بررسی است، همچنین این امکان را برای باراک اوباما فراهم می کند تا در واکنش به پیشنهادهای ایران، بدون بر هم زدن سازوکار تحریم هایی که دولت آمریکا سال ها وقت صرف اعمال و اجرای آنها کرد، از مذاکرات بیرون آید.
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

  14. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید rajabnejad از ایشان تشکر کرده اند:


  15. #24378
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    10,934
    تشکر
    7,803
    تشکر شده 30,535 بار در 9,530 ارسال

    فارس گزارش می‌دهد
    دورخیز شاخص بورس برای فتح قله‌های جدید/ نمادهای ارزنده، پیشتاز بازار سهام

    گزارش‌ مثبت ۶ ماهه شرکت‌ها، خوش‌بینی‌ها و چشم‌انداز مثبت سیاسی و سوددهی مناسب نمادهای حاضر در بازار سهام، نویدبخش فتح‌ قله‌های جدید است؛ در این میان برخی نمادها و شرکت‌ها در شرایط فعلی مورد استقبال سهامداران قرار گرفته‌اند.
    Tweet
    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفته گذشته بورس تهران به استقبال افزایش قیمت‌ها رفت و شاخص کل نیز به مدد همین امر قله‌های جدیدی فتح کرد که نشان دهنده چشم‌انداز مثبت و امید آینده شرکت‌هاست.

    به این ترتیب، بازدهی خیره کننده بازار سهام در کنار سایر بازارها همچون سکه، طلا، ارز و مسکن موجب شده تا نقدینگی‌های فراوانی به بورس سرازیر شود.

    با ورود نقدینگی‌های جدید، اکنون ارزش جاری بازار سهام به بیش از 450 هزار میلیارد تومان رسید.

    حجم معاملات نیز به دنبال ورود سهامداران جدید، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند، در حالی که این حجم در تاریخ معاملات بازار سهام، بی‌سابقه بوده است.

    در این میان، به عقیده بسیاری کارشناسان بازار، حجم بالای تقاضا در بازار موجب رشد قیمت سهام شرکت‌ها شده که لازم است، هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و سهامداران عمده برای جذب نقدینگی‌ پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌ها و افزایش بازدهی آنان، اقدام به عرضه کنند.

    به گزارش فارس، محمدرضا مایلی، تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری بازار سهام درباره روند فعلی بازار معتقد است، با افزایش خوش‌بینی‌های سیاسی و انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شرکت‌ها، بازار سرمایه ایران مسیر صعود پیش‌گرفته و بازدهی بالایی نصیب سهامداران خود را کرده است.

    وی همچنین درباره بازدهی بالا و نسبتا کوتاه مدت، برخی نمادها در بورس، تصریح کرد: اکنون سهامداران در چنین شرایطی بدنبال به اصطلاح تک سهم شدن هستند، تا بازده بالائی کسب کنند؛ در این میان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری که دارایی متنوع از سهام‌های بازار را در اختیار دارند و به صورت فعال اداره می‌شوند، سعی در انتخاب سهام‌های ارزنده بازار دارند، تا ضمن کاهش ریسک از طریق تنوع‌سازی، حداکثر بازده را عائد سهامداران خود کنند.

    بنابراین گزارش، به تحلیل برخی شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری بازار سهام، شرکت‌های سرمایه‌گذاری (واتی، وسپه، ولیز، وتوسم و وبانک) که در صنایعی همچون پتروشیمی، پالایشگاه و برخی نمادهای پربازده، سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بیشترین تاثیر از افزایش را به خود اختصاص داده‌اند؛ برای مثال سرمایه‌گذاری سپه و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند که بیش از 40 درصد پرتفوی خود را در مواد و محصولات شیمیائی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا سرمایه‌گذاری توسعه ملی که با مدیریت فعال خود سود هر سهم قابل قبولی در دوره 6 ماهه کسب کرده و شایعاتی در مورد تعدیل بیش از 70 درصدی سود برای 9 ماهه را در خود دارد، از گزینه‌های مناسبی هستند که انتظار رشد آنها دور از ذهن نیست.

    همچنین، برخی دیگر از کارشناسان با مدنظر قرار دادن، وقایع مثبت مذاکرات و همچنین گزارش‌های مثبت شرکت‌های بورسی، بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری را بورس عنوان می‌کنند.

    این کارشناسان معتقدند، در آینده فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بورس به‌وجود خواهد آمد؛‌چراکه اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند از سال 93 رشد اقتصادی ایران آغاز خواهد شد و این موضوع کمک زیادی به بهبود فضای اقتصادی کشور خواهد کرد و منجر به افزایش سود شرکت‌ها می‌شود.


    به گزارش فارس، پیش از این نیز،‌ کامران صدیقیان، تحلیل‌گر بازار سرمایه تأکید کرده بود، تحلیل‌ها نشان می‌دهد روند رو به رشد تا پایان سال همچنان مثبت باشد؛ اکنون سه بازار موازی بورس (ارز، سکه و مسکن) چشم‌انداز مثبتی ندارند و عملاً ورود نقدینگی‌های جدید به این بازارها منتفی شد؛ به طوریکه همان‌قدر که بازار سرمایه رشد کرده، دیگر بازارها در رکود به سر می‌برند.

    بنابراین گزارش، با توجه به تجربه گذشته در صورت عدم رفتار هیجانی سهامداران و نگاه میان مدت و نسبتا بلند مدت در بازار سهام، سهامداران و سرمایه‌گذاران قطعا شاهد رشد متعادل و به دور از شتاب‌زدگی بورس در روزهای آینده خواهند بود.
    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

  16. 6 کاربر به خاطر ارسال مفید ایرج اکبری از ایشان تشکر کرده اند:


  17. #24379
    عضو عادی علی همتیان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    نوشته ها
    67
    تشکر
    397
    تشکر شده 227 بار در 57 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط ققنوس نمایش پست ها
    شرارت و پلیدی از چشماش میباره
    من همیشه با خودم میگم چه کسانی هستند که هنوز پای منبر و روضه اینها میشینند!!
    ببین مملکت ما به کجا رسیده که یه روضه خون با گریوندن ملت به چه قدرتی رسیده
    رسیدیم به دورانی که فردوسی میفرماید:

    هنر خوار شد جادویی ارجمند
    نهان راستی آشکارا گزند
    متاسفم برای درک و فکرت که از یه عکس شرارت حس میکنی
    مملکت زمانی به بن بست می رسه که مدعیان روشنفکری مثل شما اینجوری از روی عکس کسی رو شرور بخونن . قضاوت کردن و نظر دادن و توهین کردن رو برای امثال خودتون حق انسانی میدونید اما دیگران حق مخالفت با نظر شمارو ندارن . جدیدا همه رو ترور شخصیتی میکنید . سایت مغرض انتخاب یه نظر مغرضانه داده و برای اینکه حرف خودش رو کامل کنه یه گریزی هم به احمدی نژاد زده شما هم یه نظر بی ربط راجع به گریه و روضه دادی تا همه چیز تکمیل بشه. به خیال خودت خیلی می فهمی .
    متاسفم برای مدیریت سایت که اجازه می ده به مردمی که به مجالس روضه این اقا می رن خیلی بی ربط توهین بشه . خیلی بی ربط به گریه کردن مردم توهین بشه .شرارت و پلیدی تو نوشته های شماست
    خدایا مرا ببخش بخاطر تمام درهایی که کوبیدم و خانه تو نبود...

  18. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید علی همتیان از ایشان تشکر کرده است:


  19. #24380
    Banned
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    286
    تشکر
    497
    تشکر شده 582 بار در 218 ارسال
    درخواست وضع تحریم‌های ضدایرانی جدید!

    سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا، علی‌رغم ارائه طرحی از ایران در کنفرانس ژنو که تحسین گروه ۱+۵ را به همراه داشت، خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه ایران شدند.

    به گزارش «انتخاب» به نقل از فارس، جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه ایران برای حل مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور شده‌اند.

    بنا به گزارش روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در بحبوحه گشایش‌های احتمالی در مناقشه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران خواسته‌اند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شود.

    این روزنامه انگلیسی می‌نویسد این درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه مناقشه‌ای احتمالی بین کنگره و دولت باراک اوباما ایجاد می‌کند که به دنبال راه حل‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است.

    طرفداران وضع تحریم‌های جدید علیه ایران می‌گویند ایران تنها در صورتی برنامه هسته‌ایش را محدود خواهد کرد که با فشارهای اقتصادی بیشتری مواجه شود.

    در همین حال، امروز، جمعه پایگاه خبری دبکا، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی گزارش داد این رژیم با عربستان سعودی و کشورهای امیرنشین خلیج فارس توافق کرده‌اند در کنگره آمریکا برای رأی منفی به اقدامات احتمالی اوباما در قبال ایران لابی کنند.

    سناتور مارکو روبیو، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا قطعنامه‌ای که از سنا می‌خواست از تحریم‌های بیشتر علیه ایران حمایت کند را مطرح کرد.

    وی گفت: «هیچ‌کس نباید تحت تأثیر گزینه‌هایی که ایران سر میز آورده قرار گیرد. وقت آن است که اعتراف کنیم که تهران آنقدر وعده شکنی کرده که نمی‌توان به آن اعتماد کرد.»

    سناتور مارک کرک، نماینده جمهوری‌خواه که در نوشتن لایحه تحریم قبلی مشارکت داشت هم گفته سنا باید به خاطر ممانعت ایران از توقف برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش به سرعت تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه این کشور وضع کند تا «تمامی درآمدها و ذخائر باقی‌مانده دولت ایران» هدف قرار گیرد.

    برخی از همکاران سناتور رابرت منندز که ریاست کمیته روابط خارجی سنا را به عهده دارد گفته‌اند او هنوز در حال بررسی نتایج مذاکرات ایران است.

  20. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید amirabbas2012 از ایشان تشکر کرده است:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 46 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 46 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فوری، قانون، مهم، مباحث، مجلس، مجری، مردم، مصوبه، مصاحبه، معدن، نفت، ناگهانی، ناظری، نرخ، هایده، هدفمندی، هدیه تهرانی، وام، وحشت، یورو، یارانه، کاهش، کشاورزی، گفتگو، گرانی، گزیده های خبر، پول، پوریا پورسرخ، پرونده هسته ای، آفریقا، آمار، آمریکا، آزادی، افزایش، الناز شاکردوست، انفجار، انقلاب، انتخابات، اوباما، ایران، اتش سوزی، اجتماعی، احمدی نژاد، اخبار، اخبار اقتصادی، اخبار سیاسی، اخراج، اروپا، استیضاح، استعفا، اشاره، اشتغال، اعتصاب، بنزین، بهره، بهرام رادان، بورس، بیکاری، بیداری اسلامی، بانک، بانک مرکزی، بارش، بازدید، بازرگانی، برکناری، تقاضا، تمایل، تهدید، تولید، تورم، توسعه، تکذیب، تاکید، تجمع، تجارت، تحریم، ترانه علیدوستی، تردید، تعزیرات، تعطیلی، جنگ، جنجال، جهان، جدید، حمله، خلیج فارس، خنده بازار، خودرو، خامنه ای، خاورمیانه، خبر، خبر از همه نوع، خبر سیاسی، دلار، دولت، درآمد، ریزش، رای، رسانه، زلزله، سفر، سقوط، سنا، سوئیفت، سوال، سیل، سکه، سایت بورسی، سریع، شهاب حسینی، شورای امنیت، شایعه، شجریان، صنعت، طلا، طوفان، عدالت، عرضه

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •