نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: .

رأی دهندگان
0. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • .

    0 0%
  • .

    0 0%
صفحه 2998 از 5202 نخست ... 19982498289829482988299529962997299829993000300130083048309834983998 ... آخرین
نمایش نتایج: از 29,971 به 29,980 از 52011

موضوع: اخبار

  1. #29971
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    1,862
    تشکر
    18,657
    تشکر شده 8,025 بار در 1,826 ارسال

    پاسخ : اخبار

    طراح اصلی تولید بنزین در پتروشیمی، یکی از کارشناسان پتروشیمی به نام فریبرز پناهی است. او در سال 89 در گفت‌وگوی با خبرآنلاین اعلام کرد طرحش به طور کامل اجرا نشد و اگر بطور کامل اجرا می شد، بنزین پتروشیمی آلایندگی نداشت او از روزهایی سخن گفته که مورد بی مهری وزیر سابق نفت قرار گرفته و این دلخوری خود را تنها با این جمله نشان می دهد که اگر میرکاظمی را در خیابان هم ببینم با او سلام و احول پرسی نخواهم کرد.
    علیرضا داوری در خردادنیوز نوشت: پس از آنکه خرداد اقدام به انتشار اسناد اختلاط بنزین پیرولیز (حاوی 50 درصد بنزن) با بنزین معمولی کرد و نشان داد بنزین پتروشیمی بسیار بیش از آنچه تصور می‌شد آلوده‌کننده است، خبرگزاری فارس در مقدمه مصاحبه جدید خود، این اقدام را «مرثیه‌سرایی» نامید و اعلام کرد آنچه اکنون توزیع می‌شود «ریفورمیت» است و این ماده اکنون مخلوط نمی‌شود که البته این خبرگزاری نگفت آیا بنزین پیرولیز در هیچ زمانی به بنزین معمولی افزوده نشده است؟!

    اما در مصاحبه مذکور، مقام مسوول خبری می‌دهد که ابعاد تکان‌دهنده‌ تری دارد و از درصد بالای آروماتیک‌ها در بنزین پتروشیمی که به 70 درصد هم می‌رسد پرده برداری می کند. بسیاری از این آروماتیک‌ها دارای خواص سرطان‌زایی هستند و براساس اعلام خبرنگار خبرگزاری فارس، آمیختن برخی از آنها (زایلن و تولوئن) با بنزین معمولی جرم است و عامل آن باید محاکمه شود و به همین دلیل خبرگزاری مذکور، آمیختن برخی انواع آروماتیک (از جمله زایلن) را در بنزین پتروشیمی در دولت مهرورز رد می‌کند.

    در ادامه براساس اسنادی که منتشر می شود، «زایلن» به حجم حدود 50 درصد در ترکیب ریفورمیت وجود داشته و در نتیجه با بنزین معمولی مخلوط شده است. براساس اعلام قبلی خبرگزاری فارس، این اقدام جرم بوده و عامل آن باید تحت تعقیب قرار گیرد. قطعاً درخواست بسیاری از کارشناسان و شهروندان عادی از دادستانی محترم و نمایندگان محترم مجلس نیز این است که بعد از افشای اختلاط «بنزین پیرولیز» و اکنون ماده سرطان زای «زایلن» وارد عمل شوند و حقایق را برای عموم روشن سازند. در این میان نباید از اظهارات طراح اصلی بنزین پتروشیمی غافل شد زیرا او معتقد است که طرحش به طور کامل اجرا نشده و اصلاح و به‌سازی لازم بر روی بنزین پتروشیمی صورت نگرفته است.

    سه قاتل خاموش: تولوئن، بنزن و زایلن


    تاکنون هر چه در مورد سرطان‌زایی بنزین پتروشیمی گفته می‌شد، مربوط به درصد «بنزن» آن بود که بیش از حد استاندارد است. اما شاهرخ خسروانی، قائم‌مقام پالایش و پخش، در گفت‌وگو با فارس درصد آروماتیک در محصول پتروشیمی نوری را بسیار بالا و حدود 55 تا 60 درصد و برای محصول پتروشیمی بندرامام، 60 تا 70 درصد اعلام کرده است که براساس استاندارد یورو4، باید در بنزین معمولی حداکثر 35 درصد باشد.

    اما این ترکیبات آروماتیک چه هستند؟ دو مورد مشهور از این هیدروکربن‌ها، «تولوئن» و «زایلن» هستند که به گفته یوسف رشیدی، مدیر پیشین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در تهیه ریفورمیت به کار رفته‌اند. او در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: «پتروشیمی ها محصولاتی تولید می‌کنند که خواصی شبیه به بنزین دارد که این محصولات شامل بنزن، تولوئن و زایلن و دیگر محصولاتی از این قبیل است. از طرف دیگر باید گفت این محصولات دارای عدد اکتان بالایی هستند اما مشکل اصلی که وجود دارد سرطان‌زا بودن آنها است.»

    خبرنگار فارس در مصاحبه با رشیدی، این حرف را رد کرده و اعلام می کند: «ما از پالایش و پخش سؤال کردیم که شما تولوئن و زایلن در بنزین دارید که می‌گویند ممنوع است تولوئن و زایلن در بنزین بیاید. اگر این موضوع وجود داشته است خلاف قانون عمل شده و باید افراد خاطی محاکمه شوند.» این خبرگزاری جای دیگر اعلام می کند: «در مورد بنزن توضیح داده شده است و قطعاً آروماتیک آن تولوئن و زایلن نیست... شما در مورد تولوئن و زایلن برای اولین بار است که صحبت می‌کنید درصورتی که مسئولان پالایش و پخش می‌گویند اگر کسی تولوئن و زایلن مخلوط بنزین کند مجرم است.»



    اما سند زیر از گزارش عملکرد شرکت پتروشیمی نوری در سال 1391 نشان می‌دهد حق با رشیدی بوده و حدود نیمی از ریفورمیت پتروشیمی نوری، زایلن است. این گزارش‌ها در سایت کدال به آدرس Codal.ir برای دسترسی عموم قرار دارند.



    این سند نشان می‌دهد «اختلاط» بزرگ، چه ابعادی داشته و پشت صحنه حماسه‌سازی بنزینی ایشان در دولت مهرورز، چیزی نبوده است مگر آمیختن ماده‌ای سرطان زا که به گفته خبرگزاری فارس، جرم به شمار می‌رود. اما این ماده چه تاثیراتی دارد؟ همچون بقیه آروماتیک‌ها، این ماده سرطان زا دارای اثرات منفی متعددی بر سلامتی است و جذب آن از طریق تنفس یا بلعیدن خطرات زیادی برای معده، قلب، کلیه و کبد به همراه دارد. جذب زایلن می‌تواند موجب سرگیجه و سردرد شود.

    پیرولیز: دستاورد نفتی دولت مهرورز!


    پس از آنکه اسناد اختلاط بنزین پیرولیز (حاوی 50 درصد بنزن) با بنزین معمولی منتشر شد و مشخص شد بنزین پتروشیمی بسیار بیش از آنچه تصور می‌شد آلوده‌کننده است، خبرگزاری فارس در مقدمه مصاحبه جدید خود (خبر شماره 13930310000853)، این اقدام را «مرثیه‌سرایی» نامید و گفته است این ماده اکنون مخلوط نمی‌شود. دُم خروس بنزین پیرولیز را اینجا به روشنی می‌توان دید: این ماده «اکنون» توزیع نمی‌شود، چرا که «قبلاً» در زمان «میرکاظمی» توزیع می‌شد! استدلال خبرگزاری فارس درست مثل این است که بگوییم: «اختلاس» سه‌هزارمیلیاردتومانی «اکنون» صورت نمی‌گیرد، پس مهم نیست!

    خبرگزاری همچنین فارس ادعا کرده است: «تولید بنزین پیرولیز در کشور بسیار محدودتر از آن است که بتواند بخشی از کمبود بنزین ایران را جبران کند» این یعنی این خبرگزاری،‌ پا را از «اکنون» و «قبلاً» فراتر گذاشته و به طور کلی معتقد است این ماده امکان جبران کمبود بنزین کشور را ندارد! آیا این طور است؟ سخنان مدیران نفتی در اخبار شانا به شماره‌های 157630 و 162883 و 158526 و 159002 نشان می‌دهد این اقدام به صورت گسترده صورت گرفته است.

    طرحی که به طور کامل اجرا نشد

    طراح اصلی تولید بنزین در پتروشیمی، یکی از کارشناسان پتروشیمی به نام فریبرز پناهی است. او در سال 89 در گفت‌وگوی با خبرآنلاین اعلام کرد طرحش به طور کامل اجرا نشد و اگر بطور کامل اجرا می شد، بنزین پتروشیمی آلایندگی نداشت او از روزهایی سخن گفته که مورد بی مهری وزیر سابق نفت قرار گرفته و این دلخوری خود را تنها با این جمله نشان می دهد که اگر میرکاظمی را در خیابان هم ببینم با او سلام و احول پرسی نخواهم کرد. از طرح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی به نوعی حرف می زند که انگار در مورد کودکش دلسوزی می کند و نگران است. فریبرز پناهی طراح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی از روزهایی می گوید که طرحش ناقص اجراشده و برخورد تندی که میرکاظمی با وی داشته و همین امر باعث بی رغبتی خود و همکارانش برای ادامه راه تحقیق و پژوهش شده است او در ادامه می گوید:

    «متاسفانه طرح به طور کامل اجرایی نشد که اگر این امر صورت می‌گرفت بنزین تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی قطعاً به استانداردهای روز نزدیک می‌شد. با اجرای کامل این طرح ما با استانداردهای یورو چندان فاصله نداشتیم چرا که با اجرای آن درصد آروماتیک‌ها به 39 تا 40 می‌رسید و اکتان بنزین هم به 93 تا 95 اما روند اجرایی تولید بنزین در پتروشیمی‌ها به نحو دیگری رقم خورد. روند اجرایی تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بدون استفاده از روند اصلاح و بهسازی بود. طرح ما این نبود که استفاده کردند در واقع همان چیزی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شد را بدون هیچگونه روند اصلاحی و رساندن آن به استانداردهای روز تحویل پالایشگاه‌ها می‌دادند. اگر طرح واقعی تولید ضربتی بنزین در 48 ساعت اجرا می‌شد قطعاً آلودگی در کار نبود. شاید هم به نوعی دلیل اصلی ناموفق بودن طرح به نوعی به نبودن گروه طراحی تولید بنزین از مجتمع‌های پتروشیمی برگردد.»

    سخنان فریبرز پناهی، ایده‌پرداز اصلی طرح بنزین ضربتی نشان می‌دهد حتی در شرایط تحریم هم امکان اجرای طرح ضربتی بنزین با کاهش آلودگی به حد استاندارد وجود داشت و این میرکاظمی و مدیران او بودند که طرح را نصفه و نیمه اجرا کردند!! سوال اینجاست که اگر امکان اجرای طرح تولید بنزین پتروشیمی با حذف آلایندگی و کاهش ترکیبات مضر بوده، مسوولان وقت چرا این کار را انجام ندادند؟ آیا از نظر آنها تنها تولید ماده‌ای که بتوان آن را در باک سوزاند، کافی بوده است؟ آیا تولید هر بنزینی با درصد بالای بنزن و آروماتیک اصل بوده و سلامتی مردم در این میان اهمیتی نداشته است؟! آیا امکان نداشت در صورتی که سکان امور به دست مدیری کاردیده و آشنا سپرده می‌شد، سلامتی و جان مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد؟ و در نهایت آیا مقصران این ماجرا، می‌توانند با پناه گرفتن در سنگر «تحریم»، سوءمدیریت خود در اجرای یک پروژه علمی را پنهان کنند و البته نه تنها پاسخگو نباشند، که طلبکارانه ادعایی هم کنند؟!

  2. 11 کاربر به خاطر ارسال مفید لولی بربط زن از ایشان تشکر کرده اند:


  3. #29972
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    بستر دست درازی به اموال بیت المال باید برچیده شود/احمدی نژاد و یارانش اموال دولتی را برگردانند

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تحویل ندادن 26 خودرو دولت از سوی مقامات دولت دهم را تخلف شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد: سازمان بازرسی،دستگاه های قضایی و اجرایی به صورت جدی این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد کنند تا خودروهای تصاحب شده به بیت المال بازگردانده شود.

    سید سعید زمانیان دهکردی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت اقدام احمدی نژاد رئیس جمهور دولت دهم در رابطه با تحویل ندادن 26 خودرو نهاد ریاست جمهوری که در اختیار داشته است، گفت: کسی که وقتی مسئولیتی برعهده داشته است، بعد از پایان دوره خدمتش و واگذاری آن مسئولیت حق ندارید از اموال دولتی و بیت المال که حق عموم مردم است استفاده شخصی کند و باید این 26 خودرو به بیت المال برگردانده شود.

    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: فرق نمی کند که فرد رئیس جمهور، فرماندار یا بخش دار باشد، در هر پست و سمت که باشیم باید بعد از پایان دوره مسئولیت امکانات و اختیاراتی را که در راستای انجام این مسئولیت ها برعهده داشتیم واگذار کنیم نه اینکه خودروها و اموال دولتی را نگهداریم و از آنها استفاده شخصی کنیم.

    این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: اگر کسی مسئولیت جدیدی هم بر عهده دارد باید از اختیارات و امکانات مربوط به آن مسئولیت استفاده کند.

    زمانیان دهکردی با تاکید بر اینکه بیت المال حق مردم است، گفت: نباید از این اموال استفاده شخصی کنیم و اینکه مقامات دولت دهم خودروهای دولتی را برنگردانده اند، خلاف است و از نظر قانونی و شرعی اشکال دارد.

    وی تاکید کرد: سازمان بازرسی ، دستگاه های قضایی و اجرایی باید نسبت به این اقدام احمدی نژاد که بازتاب منفی در جامعه دارد حساسیت نشان داده و این موضوع را به صورت جدی پیگیری و با متخلفان برخورد کنند تا خودروهای تصاحب شده بازگردانده شود.

    نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرمایشات رهبری در رابطه با بحث های مربوط به رانت و مفاسد اقتصادی و سوءاستفاده از مسئولیت های اجرایی و برخورد با قانون شکنان باید مسئولان دستگاه های ذی ربط در رابطه با تحویل نشدن 26 خودروی نهاد ریاست جمهوری برخورد کنند.

    وی با بیان اینکه کشور وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد و باید در همه زمینه ها صرفه جویی کرد، افزود: با توجه به اهمیت حقوق مردم از بیت المال و توجه به محرومین این که شخصی اموال دولتی را به مالکیت خود درآورد درست نیست و به نظر می رسد کوتاهی کرده ایم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید با افرادی که خلاف قانون عمل می کنند و به اموال عمومی و بیت المال دست اندازی می کنند برخورد شود و هر فردی هم که مسئولیت دولتی ندارند باید برود و از امکانات شخصی خود استفاده کنند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  4. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  5. #29973
    عضو فعال ابوذر آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    نوشته ها
    614
    تشکر
    12,146
    تشکر شده 2,513 بار در 603 ارسال

    پاسخ : اخبار

    نقل قول نوشته اصلی توسط لولی بربط زن نمایش پست ها
    طراح اصلی تولید بنزین در پتروشیمی، یکی از کارشناسان پتروشیمی به نام فریبرز پناهی است. او در سال 89 در گفت‌وگوی با خبرآنلاین اعلام کرد طرحش به طور کامل اجرا نشد و اگر بطور کامل اجرا می شد، بنزین پتروشیمی آلایندگی نداشت او از روزهایی سخن گفته که مورد بی مهری وزیر سابق نفت قرار گرفته و این دلخوری خود را تنها با این جمله نشان می دهد که اگر میرکاظمی را در خیابان هم ببینم با او سلام و احول پرسی نخواهم کرد.
    علیرضا داوری در خردادنیوز نوشت: پس از آنکه خرداد اقدام به انتشار اسناد اختلاط بنزین پیرولیز (حاوی 50 درصد بنزن) با بنزین معمولی کرد و نشان داد بنزین پتروشیمی بسیار بیش از آنچه تصور می‌شد آلوده‌کننده است، خبرگزاری فارس در مقدمه مصاحبه جدید خود، این اقدام را «مرثیه‌سرایی» نامید و اعلام کرد آنچه اکنون توزیع می‌شود «ریفورمیت» است و این ماده اکنون مخلوط نمی‌شود که البته این خبرگزاری نگفت آیا بنزین پیرولیز در هیچ زمانی به بنزین معمولی افزوده نشده است؟!

    اما در مصاحبه مذکور، مقام مسوول خبری می‌دهد که ابعاد تکان‌دهنده‌ تری دارد و از درصد بالای آروماتیک‌ها در بنزین پتروشیمی که به 70 درصد هم می‌رسد پرده برداری می کند. بسیاری از این آروماتیک‌ها دارای خواص سرطان‌زایی هستند و براساس اعلام خبرنگار خبرگزاری فارس، آمیختن برخی از آنها (زایلن و تولوئن) با بنزین معمولی جرم است و عامل آن باید محاکمه شود و به همین دلیل خبرگزاری مذکور، آمیختن برخی انواع آروماتیک (از جمله زایلن) را در بنزین پتروشیمی در دولت مهرورز رد می‌کند.

    در ادامه براساس اسنادی که منتشر می شود، «زایلن» به حجم حدود 50 درصد در ترکیب ریفورمیت وجود داشته و در نتیجه با بنزین معمولی مخلوط شده است. براساس اعلام قبلی خبرگزاری فارس، این اقدام جرم بوده و عامل آن باید تحت تعقیب قرار گیرد. قطعاً درخواست بسیاری از کارشناسان و شهروندان عادی از دادستانی محترم و نمایندگان محترم مجلس نیز این است که بعد از افشای اختلاط «بنزین پیرولیز» و اکنون ماده سرطان زای «زایلن» وارد عمل شوند و حقایق را برای عموم روشن سازند. در این میان نباید از اظهارات طراح اصلی بنزین پتروشیمی غافل شد زیرا او معتقد است که طرحش به طور کامل اجرا نشده و اصلاح و به‌سازی لازم بر روی بنزین پتروشیمی صورت نگرفته است.

    سه قاتل خاموش: تولوئن، بنزن و زایلن


    تاکنون هر چه در مورد سرطان‌زایی بنزین پتروشیمی گفته می‌شد، مربوط به درصد «بنزن» آن بود که بیش از حد استاندارد است. اما شاهرخ خسروانی، قائم‌مقام پالایش و پخش، در گفت‌وگو با فارس درصد آروماتیک در محصول پتروشیمی نوری را بسیار بالا و حدود 55 تا 60 درصد و برای محصول پتروشیمی بندرامام، 60 تا 70 درصد اعلام کرده است که براساس استاندارد یورو4، باید در بنزین معمولی حداکثر 35 درصد باشد.

    اما این ترکیبات آروماتیک چه هستند؟ دو مورد مشهور از این هیدروکربن‌ها، «تولوئن» و «زایلن» هستند که به گفته یوسف رشیدی، مدیر پیشین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در تهیه ریفورمیت به کار رفته‌اند. او در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: «پتروشیمی ها محصولاتی تولید می‌کنند که خواصی شبیه به بنزین دارد که این محصولات شامل بنزن، تولوئن و زایلن و دیگر محصولاتی از این قبیل است. از طرف دیگر باید گفت این محصولات دارای عدد اکتان بالایی هستند اما مشکل اصلی که وجود دارد سرطان‌زا بودن آنها است.»

    خبرنگار فارس در مصاحبه با رشیدی، این حرف را رد کرده و اعلام می کند: «ما از پالایش و پخش سؤال کردیم که شما تولوئن و زایلن در بنزین دارید که می‌گویند ممنوع است تولوئن و زایلن در بنزین بیاید. اگر این موضوع وجود داشته است خلاف قانون عمل شده و باید افراد خاطی محاکمه شوند.» این خبرگزاری جای دیگر اعلام می کند: «در مورد بنزن توضیح داده شده است و قطعاً آروماتیک آن تولوئن و زایلن نیست... شما در مورد تولوئن و زایلن برای اولین بار است که صحبت می‌کنید درصورتی که مسئولان پالایش و پخش می‌گویند اگر کسی تولوئن و زایلن مخلوط بنزین کند مجرم است.»



    اما سند زیر از گزارش عملکرد شرکت پتروشیمی نوری در سال 1391 نشان می‌دهد حق با رشیدی بوده و حدود نیمی از ریفورمیت پتروشیمی نوری، زایلن است. این گزارش‌ها در سایت کدال به آدرس Codal.ir برای دسترسی عموم قرار دارند.



    این سند نشان می‌دهد «اختلاط» بزرگ، چه ابعادی داشته و پشت صحنه حماسه‌سازی بنزینی ایشان در دولت مهرورز، چیزی نبوده است مگر آمیختن ماده‌ای سرطان زا که به گفته خبرگزاری فارس، جرم به شمار می‌رود. اما این ماده چه تاثیراتی دارد؟ همچون بقیه آروماتیک‌ها، این ماده سرطان زا دارای اثرات منفی متعددی بر سلامتی است و جذب آن از طریق تنفس یا بلعیدن خطرات زیادی برای معده، قلب، کلیه و کبد به همراه دارد. جذب زایلن می‌تواند موجب سرگیجه و سردرد شود.

    پیرولیز: دستاورد نفتی دولت مهرورز!


    پس از آنکه اسناد اختلاط بنزین پیرولیز (حاوی 50 درصد بنزن) با بنزین معمولی منتشر شد و مشخص شد بنزین پتروشیمی بسیار بیش از آنچه تصور می‌شد آلوده‌کننده است، خبرگزاری فارس در مقدمه مصاحبه جدید خود (خبر شماره 13930310000853)، این اقدام را «مرثیه‌سرایی» نامید و گفته است این ماده اکنون مخلوط نمی‌شود. دُم خروس بنزین پیرولیز را اینجا به روشنی می‌توان دید: این ماده «اکنون» توزیع نمی‌شود، چرا که «قبلاً» در زمان «میرکاظمی» توزیع می‌شد! استدلال خبرگزاری فارس درست مثل این است که بگوییم: «اختلاس» سه‌هزارمیلیاردتومانی «اکنون» صورت نمی‌گیرد، پس مهم نیست!

    خبرگزاری همچنین فارس ادعا کرده است: «تولید بنزین پیرولیز در کشور بسیار محدودتر از آن است که بتواند بخشی از کمبود بنزین ایران را جبران کند» این یعنی این خبرگزاری،‌ پا را از «اکنون» و «قبلاً» فراتر گذاشته و به طور کلی معتقد است این ماده امکان جبران کمبود بنزین کشور را ندارد! آیا این طور است؟ سخنان مدیران نفتی در اخبار شانا به شماره‌های 157630 و 162883 و 158526 و 159002 نشان می‌دهد این اقدام به صورت گسترده صورت گرفته است.

    طرحی که به طور کامل اجرا نشد

    طراح اصلی تولید بنزین در پتروشیمی، یکی از کارشناسان پتروشیمی به نام فریبرز پناهی است. او در سال 89 در گفت‌وگوی با خبرآنلاین اعلام کرد طرحش به طور کامل اجرا نشد و اگر بطور کامل اجرا می شد، بنزین پتروشیمی آلایندگی نداشت او از روزهایی سخن گفته که مورد بی مهری وزیر سابق نفت قرار گرفته و این دلخوری خود را تنها با این جمله نشان می دهد که اگر میرکاظمی را در خیابان هم ببینم با او سلام و احول پرسی نخواهم کرد. از طرح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی به نوعی حرف می زند که انگار در مورد کودکش دلسوزی می کند و نگران است. فریبرز پناهی طراح تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی از روزهایی می گوید که طرحش ناقص اجراشده و برخورد تندی که میرکاظمی با وی داشته و همین امر باعث بی رغبتی خود و همکارانش برای ادامه راه تحقیق و پژوهش شده است او در ادامه می گوید:

    «متاسفانه طرح به طور کامل اجرایی نشد که اگر این امر صورت می‌گرفت بنزین تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی قطعاً به استانداردهای روز نزدیک می‌شد. با اجرای کامل این طرح ما با استانداردهای یورو چندان فاصله نداشتیم چرا که با اجرای آن درصد آروماتیک‌ها به 39 تا 40 می‌رسید و اکتان بنزین هم به 93 تا 95 اما روند اجرایی تولید بنزین در پتروشیمی‌ها به نحو دیگری رقم خورد. روند اجرایی تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بدون استفاده از روند اصلاح و بهسازی بود. طرح ما این نبود که استفاده کردند در واقع همان چیزی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شد را بدون هیچگونه روند اصلاحی و رساندن آن به استانداردهای روز تحویل پالایشگاه‌ها می‌دادند. اگر طرح واقعی تولید ضربتی بنزین در 48 ساعت اجرا می‌شد قطعاً آلودگی در کار نبود. شاید هم به نوعی دلیل اصلی ناموفق بودن طرح به نوعی به نبودن گروه طراحی تولید بنزین از مجتمع‌های پتروشیمی برگردد.»

    سخنان فریبرز پناهی، ایده‌پرداز اصلی طرح بنزین ضربتی نشان می‌دهد حتی در شرایط تحریم هم امکان اجرای طرح ضربتی بنزین با کاهش آلودگی به حد استاندارد وجود داشت و این میرکاظمی و مدیران او بودند که طرح را نصفه و نیمه اجرا کردند!! سوال اینجاست که اگر امکان اجرای طرح تولید بنزین پتروشیمی با حذف آلایندگی و کاهش ترکیبات مضر بوده، مسوولان وقت چرا این کار را انجام ندادند؟ آیا از نظر آنها تنها تولید ماده‌ای که بتوان آن را در باک سوزاند، کافی بوده است؟ آیا تولید هر بنزینی با درصد بالای بنزن و آروماتیک اصل بوده و سلامتی مردم در این میان اهمیتی نداشته است؟! آیا امکان نداشت در صورتی که سکان امور به دست مدیری کاردیده و آشنا سپرده می‌شد، سلامتی و جان مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد؟ و در نهایت آیا مقصران این ماجرا، می‌توانند با پناه گرفتن در سنگر «تحریم»، سوءمدیریت خود در اجرای یک پروژه علمی را پنهان کنند و البته نه تنها پاسخگو نباشند، که طلبکارانه ادعایی هم کنند؟!
    اگر چنین کاری را حتی در کشور افغانستان کسی میکرد به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه و اگر مدل اروپاییا هم رفتار میکردن واعدام نمیکردن حبس ابد داشت واما در کشور ما طرف با کمال پر رویی از طرح جنایت کارانه خود دفاع کرده وبه کمک صدا وسیمای میلی!شوئ تبلیغاتی هم راه میاندازن که چه نشسته اید که تولید بنزین استاندارد بالا پتروشیمی را متوقف کرده وبنزین بی کیفیت وارد میکنن!

  6. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید ابوذر از ایشان تشکر کرده اند:


  7. #29974
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    احمدی‌نژاد از دك كردن مشايي خواهد گفت؟

    گروه سياسي: سایت هشت صبح نوشت: اولین سخنرانی رسمی محمود احمدی‌نژاد بعد از دوران ریاست جمهوری‌اش شامگاه سیزدهم خردادماه انجام می‌شود.

    این سخنرانی در مشهد مقدس و در سالگرد مناظره جنجالی وی با میرحسین موسوی در سیزدهم خردادماه 1388 خواهد بود. احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته صرفا به حضور در برخی محافل عمومی چون هیات‌های مذهبی بسنده کرده بود. محل سخنرانی وی در مسجد حجت ابن الحسن مشهد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود احمدی‌نژاد در اولین سخنرانی خود به برخی اتهاماتی که این روزها به دولتمردانش وارد شده، پاسخ گوید.

    در روزهای گذشته بهمن شریف‌زاده و عبدالرضا داوری از نزدیکان مشایی و احمدی‌نژاد بازداشت شده‌اند. مهم‌ترین اتهامی که این روزها دولت نهم و دهم با آن روبه‌رو شده و هنوز پاسخ روشنی از سوی یاران احمدی‌نژاد به آن داده نشده، ماجرای 26 خودروی نهاد ریاست جمهوری است که رسانه‌ها گزارش داده‌اند همچنان در اختیار یاران احمدی‌نژاد است.

    اکبر ترکان به عنوان مسئول مناطق آزاد ایران هم در گفت‌وگویی که با یکی از روزنامه‌های صبح تهران داشته صراحتا گفته تعدادی از اتومبیل‌های مناطق آزاد همچنان در دست مردان دولت قبل است. از سوی دیگر داوود احمدی نژاد برادر رئیس‌جمهور سابق ایران روز شنبه در گفت‌وگویی از آنچه وی «دک شدن» مشایی و بقایی از اطراف احمدی‌نژاد خواند، خبر داده است. به گفته وی این اتفاق می‌تواند آغازی بر بازگشت دوباره برادرش به فضای سیاسی کشور باشد. برخی اهالی سیاست معتقدند حضور مشایی در کنار احمدی‌نژاد به معنای قطعی شدن عدم بازگشت وی به فضای سیاسی کشور خواهد بود.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  8. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  9. #29975
    عضو فعال کاظمی آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    خراسانم آرزوست
    نوشته ها
    331
    تشکر
    1,370
    تشکر شده 1,139 بار در 317 ارسال

    پاسخ : اخبار

    افزایش سی درصدی تجارت خارجی ایران

    تجارت خارجی ایران در دو ماه اول امسال رشدی چشمگیر داشته. به گزارش گمرک ایران، صادرات به اصطلاح غیرنفتی نسبت به دوره مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد و واردات تقریبا ۳۵ درصد بیشتر شده. بیش از نصف کل صادرات غیرنفتی در این دوره، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی بوده.

    امیر پایور در گزارشش میگوید تعلیق تحریم فروش محصولات پتروشیمی احتمالا به افزایش صادرات این کالا کمک کرده.


    http://212.58.253.69/persian/iran/20..._customs.shtml
    ویرایش توسط کاظمی : 2014/06/02 در ساعت 12:23
    تومپندارکه خاموشی من...هست برهان فراموشی من...

  10. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید کاظمی از ایشان تشکر کرده اند:


  11. #29976
    عضو فعال meisam_em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    2,124
    تشکر
    8,448
    تشکر شده 6,296 بار در 1,868 ارسال

    پاسخ : اخبار

    موج حمایت در تالار به راه افتاد

    به گزارش بورس نیوز، پس از کاهش دسته جمعی قیمت سهام طی یکشنبه سیاه هفته جاری در تالار شیشه ای، امروز موج حمایت از سهام در گوشه و کنار بازار به راه افتاد و همزمان با رشد قیمت ها صف های خریداران نیز در بسیاری از نمادها تشکیل شده است .

    بدین ترتیب شاخص کل در حالی امروز در پایین ترین سطح رقم 74 هزار و 541 واحدی را تجربه کرد که به نظر می رسد سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی این محدوده از قیمت ها را سطح حمایتی بسیار مهمی می دانند. از این رو در اکثر سهم های قابل معامله در بازار حجم تقاضا نسبت به عرضه پیشی گرفته و رشد قیمت ها را حتی تا سقف مجاز روزانه سبب شده است .

    بدین ترتیب رفته رفته صف های خریداران سنگین تر شده و تا این لحظه صنایع فرآورده های نفتی و پالایشی، بانکی و خودرویی به همراه تک سهم هایی همچون "رمپنا" و "اخابر" بیشترین تأثیر مثبت را بر رشد شاخص کل اعمال کرده اند. بطوریکه "شبندر" در رأس تمامی نمادها این نماگر را 83 واحد بالا کشیده و پس از آن دو نماد "اخابر" و "رمپنا" به ترتیب 56 و 40 واحد بر رشد شاخص کل تأثیر مثبت گذاشته اند .

    این موج مثبت در حالی در تالار به راه افتاد که برخی گمانه زنی ها از ورود مجدد صندوق حمایت از بازار برای حمایت از قیمت سهام حکایت دارد .

    اما آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که این حمایت ها در شرایط تداوم ابهامات موجود مرتبط با برخی صنایع و گروه ها، تنها می تواند همانند دارویی تسکین دهنده عمل کند و بهتر است برای بهبود روند معاملات و بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به دنبال راهکاری نتیجه بخش و چاره ساز باشیم که در این راستا دولت می تواند مهمترین نقش را داشته باشد. چراکه قرار بود بورس مورد حمایت ویژه دولت تدبیر و امید قرار گیرد، اما هنوز یکسال از بازدید محمدرضا نعمت زاده به عنوان نماینده ویژه حسن روحانی در تالار بورس اوراق بهادار نمی گذرد که این بازار بیش از هر زمان دیگری با ابهامات دست به گریبان است. امید آن می رود تا حمایتی جدی و اثربخش از بازار سرمایه که رکنی اساسی در اقتصاد کشور محسوب می شود، صورت گیرد.
    كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

  12. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید meisam_em از ایشان تشکر کرده اند:


  13. #29977
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    نشریه فرانسوی:
    چرا احمدی نژاد سکوت کرده است؟

    نشریه فرانسوی اینفورماسیون نوشت: به نظر می رسد که رییس جمهور رسانه ای سابق ایران، محمود احمدی نژاد، گوشه نشین شده: او دیگر در ملاء عام ظاهر نمی شود؛ در رسانه ها دیده نمی شود؛ و ناگهان از عرصه سیاست کنار رفت. شاید هم این طور نباشد. تحلیلگران معتقدند که او درحال آماده سازی خود برای بازگشت به انتخابات مجلس در سال ۲۰۱۶ است.

    به گزارش سرویس بین الملل «تیک» Tik.ir، مشاوران او چنین موضوعی را، نه چندان متقاعد کننده، تکذیب می کنند. و او نیز سکوت اختیار کرده؛ درست به مانند این ۱۰ ماهی که ریاست جمهوری را پس از هشت سال مناقشه و جنجال، چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی، ترک کرده است.

    تعداد دفعاتی که او در این مدت در ملاء عام دیده شده انگشت شمارند. سخنرانی نمی کند، در فعالیت های رسانه ای شرکت نمی کند و برخلاف معمول، انتقادات مطرح شده ازسوی دولت روحانی به جانب خود را درخصوص "نابودی" کشور بدون پاسخ می گذارد.

    علی رغم این شرایط، تأسیس گروهی تحت عنوان "هما" [هواداران محمود احمدی نژاد] برای هماهنگ سازی فعالیت های رسانه ای که می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد تناقض آمیز رییس جمهور پیشین داشته باشد، باعث شده تا تحلیلگران و اصحاب رسانه به این باور برسند که او پس از یک سال بدون فعالیت، درحال برنامه ریزی برای بازگشت مجدد خود به عرصه سیاست است.

    به نوشته روزنامه اصلاح طلب شرق، این مجتمع رسانه ای از بیش از ۱۵۰ بلاگر و روزنامه نگار تشکیل شده که به صورت داوطلبانه برای ارتقای وضعیت احمدی نژاد در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتالی و چاپی کار می کنند.

    ظهور مجتمع رسانه ای "هما" با شروع چندین سایت اینترنتی در حمایت از وی، مانند "دولت بهار"، "جوان انقلابی"، یا "میدان ۷۲" [اشاره به محل زندگی او] مقارن شد.

    علی اکبر جوانفکر، مشاور احمدی نژاد از بیش از یک دهه گذشته که در دوران ریاست جمهوری او منصب های کلیدی، ازجمله ریاست خبرگزاری ایرنا را برعهده داشت، خاطرنشان می سازد که وی نمی خواهد به ریاست قوه مجریه بازگردد، ولی قصد دارد درب را برای هرگونه بازگشتی باز نگاه دارد.

    او به خبرگزاری اسپانیا گفت: "او قصد بازگشت ندارد، ولی برای همیشه هم در حاشیه نخواهد ماند، زیرا او یک مرد انقلابی است و به علاوه، خیلی ها از او خواسته اند که بازگردد."

    جوانفکر در ادامه می گوید: "او درحال بررسی این موضوع است که چگونه بازگردد و چه منصبی را برعهده گیرد. هدف او رسیدن به قدرت سیاسی یا مجلس نیست، بلکه تحقق بخشیدن به نقشی است که مردم از وی انتظار دارند: برقراری عدالت و ادامه دیدگاه خاص اش از ایران."

    ازنظر تحلیلگر محمد مرندی، رییس دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران، استراتژی احمدی نژاد "هوشمندانه" است و سکوت او "یک تأثیر مثبت دارد و به او کمک خواهد کرد که وجهه خوبی از خود برجای گذارد".

    او یکی از کسانی است که معتقد است احمدی نژاد درحال آماده سازی خود برای شرکت در انتخابات مجلس در دو سال آینده است، چرا که این رویکرد "با روحیه او سازگاری دارد".

    امیر محبیان، تحلیلگر سیاسی محافظه کار، به روزنامه شرق می گوید که رییس جمهور پیشین "می تواند انتخابات آتی مجلس را به مثابه راهی برای رسیدن به ریاست مجلس قلمداد کند و از آن طریق، موانعی را برای دولت ایجاد و درنهایت بار دیگر در رأس نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد".

    احمدی نژاد درحال تهیه لیست هایی است تا در انتخابات مجلس در تهران [تاکنون بالغ بر ۱۵۰ نامزد برای لیست تهران در نظر گرفته شده] و دیگر شهرهای بزرگ به رقابت بپردازد.

    به هرحال، طرح ها و برنامه های او هر چه باشد، توان او برای ایجاد تحرک در این زمینه محدود به نظر می رسد.

    پروژه "دانشگاه ایرانیان" پس از مخالفت های دولت جدید، دایر بر عدم صدور مجوز برای فعالیت آن، مسکوت ماند و ساختمانی را که قبلاً در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به این منظور اختصاص یافته بود نیز پس گرفته شد. به علاوه دولت جدید خواستار آن شد که هزینه تأسیس این دانشگاه که به بیش از ۵ میلیون دلار می رسد مسترد شود.

    سازش با طیف اصولگرایان که در گذشته از وی حمایت کرده بودند، ولی او در دوره دوم ریاست جمهوری خود از آنها فاصله گرفت، درحال حاضر محتمل به نظر نمی رسد و بسیاری از اعضای این طیف همچنان از او و هوادارانش به عنوان "جریان انحرافی" یاد می کنند و او را به ایجاد چنددستگی در اردوگاه محافظه کاران و در نتیجه پیروزی روحانی در انتخابات متهم کرده اند.

    به علاوه، چندین تن از نزدیک ترین مشاوران او طی ماه های اخیر با دستگاه قضایی به مشکلاتی برخورده اند.

    بهمن شریف زاده و عبدالرضا داوری، از مشاوران نزدیک او نیز طی هفته اخیر دستگیر شده اند. شریف زاده به فساد مالی و داوری به "انتساب دروغ به مسؤولان و نشر اکاذیب" متهم شده اند.

    به گفته رسانه های مختلف، داوری یکی از عاملان اصلی تأسیس مجتمع رسانه ای "هما" و انتشار تبلیغات به نفع این گروه و علیه روحانی است.

    محمد رویانیان، فرمانده سابق پلیس راهنمایی و رانندگی، و سعید مرتضوی، که ریاست بیمه تأمین اجتماعی را برعهده داشت، از دیگر همکاران نزدیک احمدی نژاد هستند که طی ماه های اخیر به دست داشتن در فساد مالی متهم شده اند.

    خود احمدی نژاد نیز در ماه نوامبر و ژانویه به حضور در دادگاه فراخوانده شد تا به اتهامات مختلفی پاسخ دهد، ولی او در خانه ماند و گوشه نشینی را ترجیح داد: در سکوت کامل.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  14. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  15. #29978
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    در اردیبهشت صورت گرفت

    افزایش 57 درصدی معاملات مسکن

    اردیبهشت امسال میزان معاملات مسکن نسبت به فروردین بیش از 57 درصد افزایش یافته که نشان‌گر بازگشت رونق به این بخش است.

    به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میزان قراردادهای منعقد شده در بخش مسکن در اردیبهشت امسال نشان دهنده این است که رونق به این بازار بازگشته است؛ به طوری که این رقم نسبت به فروردین بیش از 57 درصد افزایش یافته است.

    کل قراردادهای منعقد شده در اردیبهشت امسال بیش از 228 هزار مورد بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است.

    همچنین طی دو ماهه امسال بیش از 325 هزار معامله در بخش مسکن انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک 28 هزار مورد معادل 8.5 درصد افزایش یافته است.

    طبق پیش‌بینی کارشناسان روند بازار از ماه‌های پایانی سال گذشته رو به رونق پیش رفت؛ به طوری که با شروع سال جدید این روند سرعت بیشتری به خود گرفت و طبق آمار اعلام شده از سوی کمیسیون تخصصی مشاوران املاک میزان قراردادهای منعقد شده در اردیبهشت امسال 228 هزار و 21 مورد اعلام شده است.

    در راستای نظرات دست‌اندرکاران بازار همچنان رونق و ثبات قیمت‌ها حداقل تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت و در خرداد و تیر ماه نیز روند رونق به اوج خود می‌رسد.

    البته به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران این بازگشت رونق، همراه با گرانی نبوده و قیمت‌ها واقعی هستند لذا خریداران می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای وارد بازار شوند و از روند بازار نهایت استفاده را داشته باشد.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  16. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  17. #29979
    عضو عادی S.TRADER آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    299
    تشکر
    7,406
    تشکر شده 1,150 بار در 287 ارسال

    پاسخ : اخبار

    رهبر معظم انقلاب در دیدار امیر کویت:
    امنیت منطقه خلیج فارس در گرو روابط سالم کشورهای منطقه است/ گروه‌های تکفیری بلای جان کشورهای حامی‌شان خواهند شد
    رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امیر کویت، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.


    گزارش تصويري مرتبط

    -------------------------------


    به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه، منطقه خلیج فارس و امنیت آن را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: امنیت این منطقه، در گرو روابط سالم و خوب همه کشورهای منطقه است.
    ایشان افزودند: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران همواره بدنبال روابط سالم با همسایگان خود در خلیج فارس بوده است و اکنون نیز همین سیاست را دنبال می کند.
    رهبر انقلاب اسلامی گفتند: نزدیکی کشورهای منطقه و روابط سالم آنها با یکدیگر برای همه منطقه مفید است اما اگر این اصل رعایت نشود، اختلاف و دوری کشورهای منطقه، موجب خرسندی دشمنان مشترک خواهد شد.
    حضرت آیت الله خامنه ای وقاحت روزافزون رژیم صهیونیستی را نتیجه نبود روابط سالم میان کشورهای منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران همواره با کشورهای منطقه با شرح صدر برخورد کرده است.
    ایشان گسترش روابط کویت و عراق را به نفع منطقه ارزیابی کردند و گفتند: در خصوص تحولات سوریه نیز جمهوری اسلامی ایران، هر آنچه را که مردم سوریه تصمیم بگیرند، تأیید خواهد کرد.
    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خطر گروه‌های تکفیری در منطقه، تأکید کردند: متأسفانه برخی کشورهای منطقه متوجه خطری که گروه‌های تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهند کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروه‌ها هستند.
    حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروه‌های تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروه‌ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.
    ایشان با اشاره به حضور ایران در کنار کویت در مواقع حساس سال های گذشته، از مواضع خیرخواهانه و مدبرانه کویت در قبال تحولات منطقه قدردانی کردند و گفتند: باید تحولات منطقه را با چنین دیدگاه و شیوه ای حل و فصل کرد.
    رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به روابط اقتصادی و تجاری ایران و کویت خاطرنشان کردند: زمینه ها برای گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور فراهم است و باید صفحه جدیدی در روابط اقتصادی ایران و کویت گشوده شود.
    در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت با تبریک میلاد امام حسین(ع)، رهبر انقلاب اسلامی را مرشد و راهنمایی برای همه منطقه دانست و گفت: کویت برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور آمادگی کامل دارد و در مذاکرات تهران نیز برای افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری توافق شد.
    امیر کویت با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص لزوم وحدت و همگرایی میان کشورهای منطقه و برخورد با افراطی‌گری، روابط کویت با عراق را بسیار خوب و مسئولان عراقی را دوستان کویت خواند و اظهار امیدواری کرد مسائل و مشکلات سوریه، بر اساس خواسته و نظر مردم، از راه‌های مسالمت آمیز حل و فصل شوند.
    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....ChKAkLrm.dpuf


  18. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید S.TRADER از ایشان تشکر کرده اند:


  19. #29980
    عضو عادی S.TRADER آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    299
    تشکر
    7,406
    تشکر شده 1,150 بار در 287 ارسال

    پاسخ : اخبار

    آمانو: ایران به طور اساسی با آژانس همکاری داشته است
    مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز نشست شورای حکام آژانس گفت: تعامل ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور کمک کرده است.




    به گزارش خبرگزاری فارس، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آغاز نشست شورای حکام آژانس گفت که تعامل ما با ایران به گسترش درک ما از فعالیتهای هسته‌ای این کشور کمک کرده است.
    من از این واقعیت و همکاری ایران با آزانس بین‌المللی هسته‌ای بر اساس توافقات صورت گرفته خرسند هستم.
    آمانو در ادامه افزود که ایران به‌طور اساسی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعامل داشته است.
    آمانو در خاتمه اظهار داشت: در حال بررسی اطلاعات کسب شده از ایران هستیم. و آژانس قصد دارد تا به ارزیابی درباره تحقیقات خود در این زمینه بپردازد. البته این‌ها همگی بعد از درک کامل از کل این ماجرا می‌باشد.
    نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز (دوشنبه) در وین پایتخت اتریش و در مقر این سازمان آغاز شده است.
    یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این به خبرنگار فارس گفت که این نشست احتمالا 4 یا 5 روز به طول می‌انجامد.
    بنا بر اعلام آژانس، بحث اجرای پادمان‌های ایمنی در ایران از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست است.
    انتهای پیام/ی
    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....UjtizoMQ.dpuf


  20. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید S.TRADER از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 43 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 43 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فوری، قانون، مهم، مباحث، مجلس، مجری، مردم، مصوبه، مصاحبه، معدن، نفت، ناگهانی، ناظری، نرخ، هایده، هدفمندی، هدیه تهرانی، وام، وحشت، یورو، یارانه، کاهش، کشاورزی، گفتگو، گرانی، گزیده های خبر، پول، پوریا پورسرخ، پرونده هسته ای، آفریقا، آمار، آمریکا، آزادی، افزایش، الناز شاکردوست، انفجار، انقلاب، انتخابات، اوباما، ایران، اتش سوزی، اجتماعی، احمدی نژاد، اخبار، اخبار اقتصادی، اخبار سیاسی، اخراج، اروپا، استیضاح، استعفا، اشاره، اشتغال، اعتصاب، بنزین، بهره، بهرام رادان، بورس، بیکاری، بیداری اسلامی، بانک، بانک مرکزی، بارش، بازدید، بازرگانی، برکناری، تقاضا، تمایل، تهدید، تولید، تورم، توسعه، تکذیب، تاکید، تجمع، تجارت، تحریم، ترانه علیدوستی، تردید، تعزیرات، تعطیلی، جنگ، جنجال، جهان، جدید، حمله، خلیج فارس، خنده بازار، خودرو، خامنه ای، خاورمیانه، خبر، خبر از همه نوع، خبر سیاسی، دلار، دولت، درآمد، ریزش، رای، رسانه، زلزله، سفر، سقوط، سنا، سوئیفت، سوال، سیل، سکه، سایت بورسی، سریع، شهاب حسینی، شورای امنیت، شایعه، شجریان، صنعت، طلا، طوفان، عدالت، عرضه

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •