نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: .

رأی دهندگان
0. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • .

    0 0%
  • .

    0 0%
صفحه 3579 از 5202 نخست ... 25793079347935293569357635773578357935803581358235893629367940794579 ... آخرین
نمایش نتایج: از 35,781 به 35,790 از 52011

موضوع: اخبار

  1. #35781
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    1,862
    تشکر
    18,657
    تشکر شده 8,025 بار در 1,826 ارسال

    پاسخ : اخبار

    بنگاه‌های اقتصادی باید از نرخ تورم به علاوه ۴ درصد برای نرخ سود سپرده و ۶ درصد برای تسهیلات استفاده کنند.
    کد خبر: ۴۸۷۴۸۹
    تاریخ انتشار:
    ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
    -
    03 April 2015
    رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با انتقاد شدید از رقابت ناسالم نرخ سود در بازار پول درباره فرمول پیشنهادی تعیین نرخ‌ سود گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید از نرخ تورم به علاوه ۴ درصد برای نرخ سود سپرده و ۶ درصد برای تسهیلات استفاده کنند.


    سیدعباس موسویان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لزوم تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات مطابق با شرایط اقتصادی، اظهار داشت: بانک‌ها و موسسات اعتباری حلقه اتصال دو گروه سپرده‌گذاران و تولیدکنندگان هستند که منابع مالی سپرده‌گذارانی که توان سرمایه‌گذاری مستقیم ندارند را به صورت تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی و کارآفرینان قرار می‌دهند.
    وی افزود: هم اکنون در میزان نرخ سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات هیچ ضابطه و منطق اقتصادی وجود ندارد،اما پیشنهاد می‌شود برای عدم خروج سرمایه‌ از بانک‌ها و ایجاد رضایت و انگیزه در بنگاه‌های اقتصادی نرخ‌ها طوری تعیین شود که در نهایت شاهد بی‌نظمی در نظام بانکی نباشیم.


    این پژوهشگر بانکداری اسلامی با تاکید بر اینکه رسیدن به نرخ سود متعادل که سپرده‌گذاران و تسهیلات‌گیرندگان را راضی نگه دارد مهمترین نکته است، گفت: در صورت افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در تولید کاهش پیدا می‌کند و با همین هدف سیستم بانکی با محوریت بانک مرکزی باید تدبیری بیندیشد.


    حجت‌الاسلام موسویان با اعلام این خبر که طبق تحقیقات صورت پذیرفته فرمولی برای تعیین نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی مطابق با تورم پیشنهاد شده است، گفت: طبق مطالعات اقتصادی صورت پذیرفته در بانک‌های اسلامی و غیر اسلامی نرخ سود سپرده‌ها باید بعلاوه 4 درصد و تسهیلات هم تا بعلاوه 6 درصد تعیین شود.


    وی گفت: اگر رویه فعلی بانک‌های کشورمان را با چنین فرمولی مقایسه کنیم شاهد شکاف زیادی هستیم بنابر این باید نرخ سود سپرده‌های بانکی در شرایط فعلی اقتصاد 19 تا 20 درصد و نرخ سود تسهیلات هم حداکثر 21 تا 22 درصد تعیین شود.


    عضو کارگروه بانکداری بدون ربا با انتقاد از رقابت ناسالم در تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی بین موسسات اعتباری و برخی بانک‌های خصوصی تاکید کرد: هم اکنون برخی بانک‌های خصوصی و مؤسسات برای پول‌های درشت نرخ‌های سود 25 درصد و حتی شنیده شده که تا 27 درصد یا بیشتر پرداخت می‌کنند که با هیچکدام از منطق اقتصادی همخوانی ندارد.


    وی گفت: برخی بانک‌ها تحت عنوان عقود مشارکت تا 30 درصد هم تسهیلات پرداخت می‌کنند در حالی که هیچکدام از بنگاه‌های اقتصادی توان چنین ارزش افزوده‌ای در جریان تولید ندارند بر همین اساس حتماً‌ باید برای کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات تدبیری اندیشیده شود و این فاصله معنادار کاهش یابد.


    حجت‌الاسلام موسویان تصریح کرد: بنگاه‌هایی که با مشکلات زیادی مواجه هستند و در تامین نقدینگی ناتوان شده‌اند تن به دریافت تسهیلات با سودهای نجومی می‌دهند و قطعاً‌ این روند در آینده چالش‌های جدی برای اقتصاد و تولیدکنندگان به همراه خواهد داشت.


    این پژوهشگر بانکداری اسلامی همچنین با اشاره به شعار امسال با عنوان «دولت، ملت، همدلی و همزبانی»، تاکید کرد: در عرصه اقتصادی این موضوع در ابعاد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابر این اگر حمایت از تولید به عنوان سر تیتر بیانات رهبر معظم انقلاب باشد امکان ایجاد تعامل بین فعالان بخش خصوصی و دولت برای ایجاد رونق اقتصادی وجود دارد.


    وی توضیح داد: موضوع حمایت از تولید ملی 3 بخش دارد که شامل دولت، مردم و فعالان اقتصادی می‌شود. به طوری که دولت با تسهیل قوانین و کاهش ضوابط دست و پاگیر مسیر تولید ملی را هموار کند و از طرف دیگر فعالان اقتصادی به دنبال ایجاد رقابت و افزایش کیفیت تولیدات خود باشند.


    حجت‌الاسلام موسویان گفت: تولیدکنندگان نباید با سودهای مقطعی کیفیت محصول را تحت‌الشعاع قرار دهند، بنابر این در صورت نگاه بلندمدت به سودآوری در این بخش قطعاً‌ راه‌گشا خواهد بود علاوه بر این مردم هم با مصرف محصولات تولید داخل به افزایش سرمایه‌گذاری، اشتغال و دانش و فناوری کشور کمک می‌کنند.



    بازگشت به ابتدای صفحه

    نظر شما
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:




    در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/487489/...86%DA%A9%DB%8C © www.tabnak.ir
    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

  2. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید لولی بربط زن از ایشان تشکر کرده است:


  3. #35782
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    1,862
    تشکر
    18,657
    تشکر شده 8,025 بار در 1,826 ارسال

    پاسخ : اخبار

    تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - 03 April 2015

    صفحه نخست » اقتصادی


    مدیران عامل شرکتهای صنعتی نیز اذعان می کنند که ایران چشم اندازها و فرصتهای قابل توجهی برای آنها دارد.

    نشریه گاردین در گزارشی تاکید کرد که شرکتهای نفتی و گازی بین المللی با نزدیک شدن به نهایی شدن توافق هسته ای ایران و ٥+١، برای بازگشت به بازارهای ایران صف کشیده اند.

    به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، پایگاه اینترنتی نشریه گاردین در گزارشی به پیشرفتهای اخیر مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ٥+١ پرداخته و تاکید کرده که توافقات اولیه دو طرف می تواند آغازی بر'هجوم' شرکتهای غربی برای حضور در بازار دست نخورده ایران باشد.

    براساس این گزارش، شرکتهای فعال در حوزه انرژی و حمل و نقل از جمله شرکتهایی هستند که هم اکنون برای بهره گیری از روابط تجاری با ایران صف کشیده اند.

    این گزارش حاکی است، حتی با آن وجود که مذاکرات همچنان در مراحل نهایی خود است، انتظارات برای رسیدن به یک توافق نهایی و لغو تحریم ها علیه ایران موجب شده تا شرکتهای بین المللی برای برقراری ارتباط با تهران و ابراز علاقه به حضور در بازارهای این کشور هجوم بیاورند.

    اما اگرچه در صدر صف شرکتهای آماده برای ورود به بازار ایران، شرکتهای نفتی و گازی قرار دارند، شرکتهای فعال در دیگر حوزه ها نیز به دنبال بهره گیری از ظرفیتهای کلان ایران هستند. برای مثال هم اکنون رقابت شدیدی میان ایرباس و بویینگ برای تامین قطعات یدکی مورد نیاز ناوگان هوایی ایران وجود دارد.

    این گزارش با اشاره به تمایل شرکتهای نفتی برای ورود به بازار ایران می نویسد: بی پی که پیش از این از بازار ایران اخراج شده بود، هم اکنون بدون جلب توجه و با خودداری از هرگونه اظهارنظر، امیدوار است تا به زودی قادر به بازگشت به ایران باشد.

    مدیران عامل شرکتهای صنعتی نیز اذعان می کنند که ایران چشم اندازها و فرصتهای قابل توجهی برای آنها دارد.

    براساس این گزارش، میادین نفتی مثل آزادگان و یادآوران در مرز ایران و عراق و همچنین میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس، در کانون توجهات شرکتهای نفتی و گازی بین المللی قرار دارند.

    منبع: ایرنا
    ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

  4. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید لولی بربط زن از ایشان تشکر کرده اند:


  5. #35783
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    در آستانه سال نو نیز پخش گزارشی هدفمند در شبکه خبر موجبات تلخکامی جمع بزرگی از پزشکان عمومی کشور را فراهم آورد در حالیکه بارها تذکر لازم در زمینه مشورت در ساخت چنین برنامه هایی و حداقل آگاهی از قوانین و حتی اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان گردیده بود.
    در پی پخش برنامه‌هایی با محوریت نظام سلامت از صدا و سیما، رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.

    به گزارش ایسنا، و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه دکتر علیرضا زالی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما آمده است:
    «جناب آقای دکتر محمد سرافراز
    ریاست محترم سازمان صدا و سیما
    سلام علیکم
    احتراما با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، همانطور که مستحضرید پیش از این نیز در مکاتبات متعدد با جناب آقای ضرغامی، ریاست وقت سازمان و جنابعالی کرارا بر اهمیت تحکیم رابطه بین پزشک و بیمار و نقش موثر آن در درمان تاکید گردید و از رویه نامناسب آن سازمان محترم به طور اخص در طی 18 ماه گذشته که به صور مختلف و با اتکا به آمار مجعول و تصاویر غیرقابل اعتماد و تولید برنامه‌های غیرآگاهانه و بعضا مغرضانه در تخریب این رابطه موثر کوشیده است، گلایه‌مندی خود را به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی کشور اعلام نموده‌ام.
    شعار امسال به ابتکار مقام معظم رهبری به نام "دولت، ملت- همدلی و همزبانی" نامگذاری گردید. نیک می‌دانید که اگر دولت دستاوردی در زمینه سلامت داشته است و از کاهش پرداخت از جیب مردم سخن می گوید؛ این موفقیت جز با فداکاری و همکاری ایثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پیراپزشک میسر نبوده است. فراموش نکنید طی این سال‌ها جامعه خدوم پزشکی بوده است که از حقوق واقعی خود گذشته و یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کرده است. آن‌ها که از نزدیک دستی برآتش دارند و یا خدای نکرده در طی این مدت به کسالتی دچار شده‌اند، حجم عظیم مراجعان و زحمات شبانه‌روزی و طاقت فرسای کادر درمان را دیده‌اند که البته بعضا میزان رضایتمندی مردم در رسانه ملی انعکاس یافته است. اما گویا برای رسانه همکاران درمانگر جزئی از مردم محسوب نمی‌شوند تا بخشی از زحمات آن‌ها نیز که علت‌العلل این رضایتمندی است را نشان دهد؛ اگرچه هرگز در این قاب آن همه ایثارگری نمی‌گنجد.
    اعتماد مردم به پزشکان علاوه برآنکه نیازی طرفینی است تاثیر واضحی بر کاهش بار کاری نظام سلامت و بار مالی دولت دارد و می‌بایست محور برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی قرار گیرد. قبلا نیز گفته‌ام که تصویر کلی حاصل از برنامه‌های صدا وسیما متاسفانه نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها را در ذهن مخاطب از نظام سلامت به یادگار می‌گذارد و این درحالی است که بدون شک جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین و سالم‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است.
    بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آن‌ها نمایش داده می‌شود که نه فایده‌ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.
    مطلعید در نامه پیشین که در اول دی ماه گذشته به معاونت محترم سیما نوشته شد به طور مبسوط و مستدل به نگرانی از ساخت چنین سریالی پرداخته و عواقب واکنش‌های اجتماعی پیش بینی شد. در همان زمان در جلسه‌ای که با روسای انجمن‌های علمی - تخصصی کشور برگزار شد، نظرات مستفاد از آن جلسه با حضور رییس محترم شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بررسی و احتمالا منجر به تغییراتی در نام و سناریوی سریال که بن مایه اصلی آن به سخره گرفتن جامعه پزشکی بود، شد. اما گویا همه آن نظرات دلسوزانه مد نظر قرار نگرفته است.
    درناف دو علم بوی طیب است وآن هردو فقیه یا طبیب است
    اهمیت طبابت تا بدان حد است که پیامبراکرم(ص) علم الادیان را در کنار علم الابدان آورده‌اند و ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانسته‌اند؛ در کدامیک از برنامه‌های صدا و سیما این خط قرمز شکسته می‌شود که حال طبابت را نشانه گرفته است؟
    مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی بر تقدیس جامعه پزشکی اشاره و فرمودند:« ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند.» همچنین در زمان ترخیص از بیمارستان نیز فرمودند:« من به دکترهای خودمان افتخار می‌کنم. علم‌الیقین من درباره توانایی پزشکان ایرانی به عین الیقین تبدیل شد.»
    حال سوال این است که آیا پخش چنین برنامه‌های موهوم در طول سنوات گذشته در راستای نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به جامعه پزشکی بوده است؟
    پزشکان بیدار و مهربان ایران با هوشیاری تحسین برانگیز خود به رغم تمام نامهربانی‌ها که در حقشان صورت گرفته هیچ گاه مراتب اعتراض خود را طوری بیان نکرده‌اند که نامحرمان و بدخواهان بتوانند از آن سوء استفاده کنند. با عنایت به ناخرسندی آحاد جامعه پزشکی از رویه صدا و سیما و همکاری شایسته‌ای که در ارتقای آموزش عمومی مردم در رسانه ملی داشته‌اند و همچنین درخواست قبلی مبنی بر حداکثر دقت و صلاح اندیشی آن سازمان محترم در خصوص برنامه‌های مرتبط با نظام سلامت، موکدا با گوشزد نمودن عواقب هرگونه واکنش اجتماعی احتمالی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم در جریان امر قرار گیرند.
    قطعا اگر نیاز به هر اقدامی باشد سازمان نظام پزشکی ضمن پیگیری قاطع، با نظرخواهی از جامعه پزشکی کشور و تصمیم‌گیری در شورای عالی خود از تمامی راهکارها و ظرفیت های قانونی و مدنی استفاده خواهد کرد.
    در آستانه سال نو نیز پخش گزارشی هدفمند در شبکه خبر موجبات تلخکامی جمع بزرگی از پزشکان عمومی کشور را فراهم آورد در حالیکه بارها تذکر لازم در زمینه مشورت در ساخت چنین برنامه هایی و حداقل آگاهی از قوانین و حتی اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان گردیده بود.
    لازم به یادآوری است که مردم به پزشکان خود اعتماد دارند و این جزئی از فرهنگ ایرانی است که حتی نه فقط در مشکلات درمانی که در برخی مسائل زندگانی شخصی نیز پزشک را محرم خود دانسته و او را طرف مشورت قرار می‌دهند و هرگونه تخریب در این رابطه بیش از آنکه پزشک را متضرر کنند اثری به مراتب بیشتر بر بیماران و مردم خواهد داشت.
    در ضمن سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی و براساس وظایف مصرح قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه معزز پزشکی، خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور و ایجاد نگاه مثبت در نظام سلامت کشور است که موجبات افزایش اعتماد فی مابین بیمار و پزشک فراهم گردد.
    در پایان امیدوارم با حضور جنابعالی شاهد همراهی بیشتر ملت و رسانه ملی باشیم.»
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  6. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده است:


  7. #35784
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    مهدی فخیم‌زاده، کارگردان سریال «فوق سری» که از شبکه یک سیما روی آنتن رفت، نسبت به نحوه پخش سریال خود به شدت واکنش نشان داد.

    برپایه این گزارش،‌ فخیم‌زاده در صفحه شخصی فیس‌بوک خود با انتشار یادداشتی نوشت: « دوستان عزیز سریالی که این روزها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می‌شود سریال من نیست.»

    وی افزود:«این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باور نکردنی تکه پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جابه‌جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است و البته این امر در شرایطی صورت پذیرفته که در تمام مراحل تولید، مدیران شبکه یک و مسئولین ناجی هنر که زیر مجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، در جریان چگونگی و اجزای فیلمنامه و تک تک صحنه‌ها قرار داشتند و کلیه قسمت‌ها با حضور و تایید کارشناس نیروی انتظامی (سرهنگ عبدالله قاسمی) تصویربرداری شده است. »

    وی در یادداشت خود نوشت که چگونگی این فعل و انفعالات را به زودی طی یادداشتی از طریق رسانه‌ها به اطلاع علاقمندان می‌رساند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  8. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  9. #35785
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    10,934
    تشکر
    7,803
    تشکر شده 30,535 بار در 9,530 ارسال

    پاسخ : اخبار

    سیف به مهر اعلام کرد:
    تکلیف نرخ ارز پس از مذاکرات/ حذف صفرها با تورم تک رقمی
    ولی الله سیف
    شناسهٔ خبر: 2523469 شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
    سیاست > دولت
    رئیس کل بانک مرکزی بااعلام اینکه همزمان با مذاکرت، به هیچ وجه جلوی پائین آمدن قیمت ارز در بازار را نمی گیریم و فقط هیجانات و شوک ها را مراقبت می کنیم، حذف صفرها از پول ملی را جزو اولویت ها اعلام کرد.
    ولی الله سیف در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد پیش‌بینی‌ نرخ ارز در سال ۹۴، گفت: اجازه دهید پیش بینی نکنم؛ چراکه نرخ ارز به عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد و خوشبختانه ما سال گذشته شاهد ثبات نسبی در این بازار بودیم لذا باید اجازه دهیم نرخ ارز متناسب با واقعیت های اقتصادی خودش را تطبیق دهد، اما روندی که در یکسال گذشته طی شده، روند مثبتی بوده است.

    وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش تورم امکان حذف صفر از پول ملی وجود دارد؟ تصریح کرد:حذف صفر یکی از اقداماتی است که در آینده جزء اولویت های بانک مرکزی است، اما برای این اقدام باید تورم به یک درجات قابل قبولی برسد.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در تورم دو رقمی امکان حذف صفر از پول ملی وجود ندارد، افزود: ما باید به تورم تک رقمی و با ثبات برسیم تا این اقدامات بتواند توجیه داشته باشد.

    سیف همچنین در پاسخ به این سوال که اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد ممکن است قیمت ارز کاهش یابد همچنان که سال گذشته نیز شاهد این موضوع بودیم، اما بانک مرکزی جلوی کاهش نرخ ارز را گرفت، آیا باز هم ممکن است دولت جلوی پایین آمدن نرخ ارز را بگیرد؟ گفت: بانک مرکزی به هیچ وجه جلوی پایین آمدن قیمت بازار را نمی گیرد؛ بلکه از بازار مراقبت می کند تا نوسانات موقت را که ناشی از یک شوک و هیجانی پیش‌بینی نشده است، کنترل کند و در غیر آن صورت دلیلی ندارد که بانک مرکزی دخالتی داشته باشد.

    رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: نرخی که منجر به رشد اقتصادی، حمایت از تولید و اشتغال شود، آن نرخ مورد حمایت بانک مرکزی است و بهترین نرخ نیز، نرخ تعادلی است که در بازار وجود دارد و بانک مرکزی از ثبات نرخ ارز در بازار حمایت می کند.

    سیف در پاسخ به این سوال که اگر مذاکرات به نتیجه برسد، چه مقدار طول می کشد که آثار رفع تحریم ها در اقتصاد نمایان شود؟ گفت: اجازه دهید در این زمینه فقط در حوزه بانکی صحبت کنم. یکی از مسائلی که فکر می کنیم برای ما مثبت واقع شود، محدودیت های ارتباط های بانکی ما است. طبیعتا بانک های ما علاقه مند هستند با فعالیت های شفاف بانکی حمایت لازم و خدمات مورد نیاز تجارت بین‌الملل کشور را تامین کنند؛ اما امروز این خدمات از کانال های رسمی به دلیل محدودیت ها، تامین نمی‌شود و از شبکه صرافی و از شبکه نامطمئن‌تر عمل می شود لذا آن چیزی که بلافاصله قابل رؤیت است، این است که این خدمات بلافاصله قابل عرضه خواهد شد.
    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

  10. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید ایرج اکبری از ایشان تشکر کرده اند:


  11. #35786
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    کارگران آبفای اهواز نوروز ۹۴ را با سه ماه تعویق حقوق پشت سر گذاشتند

    منابع کارگری در اهواز از پرداخت نشدن ۳ ماه حقوق و مزایای بیش از ۲۸۰ نفر از کارگران آبفای اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پرتو داچک» فعالیت دارند، خبر می‌دهند.
    http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B...AA%D9%86%D8%AF
    ===============
    اعتراض به اعلام تعطیلی موقت کارخانه
    تجمع ۸۰ کارگر پتروشیمی هگمتانه در اولین روز کاری

    نزدیک به ۸۰ نفر از کارگران پتروشیمی هگمتانه در همدان صبح امروز به دلیل آنچه تعطیلی یک ماهه ی شرکت عنوان شده در مقابل درب ورودی این مجتمع پتروشیمی تجمع کردند. مشکلات شرکت با پیمانکاران و اختلاف سهامداران دلیل این تعطیلی موقت عنوان شده است.
    http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B...A7%D8%B1%DB%8C
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  12. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده است:


  13. #35787
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    معاون اول رییس جمهور در گفت‌و‌گو با ایلنا:
    ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رییس دولت اصلاحات به زودی حل می‌شود

    معاون اول رییس جمهور کشورمان از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد.

    اسحاق جهانگیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در پاسخ به این سوال که در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به ویژه در رابطه با بازتر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده٬ گفت: شاید این وعده آنطور که برخی فکر می‌کنند٬ به شکل کامل عملی نشده باشد٬ اما مسیر٬ همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.

    معاون اول دولت یازدهم در مورد ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسئله جزء اتفاقات لحظه‌ای و گذاراست که انشاءاالله به زودی حل خواهد شد.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  14. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  15. #35788
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    احتمال افزایش ۵ تا ۱۰درصدی قیمت خودرو!؛ دولت سود بانکی را کاهش دهد

    خبرگزاری تسنیم: یک عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان مشکلات خودروسازان کشور گفت: در صورت عدم‌کاهش نرخ سود بانکی و تورم احتمال افزایش ۵ تا ۱۰درصدی قیمت خودرو وجود دارد.

    محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امسال با افزایش حقوق کارگران هزینه‌های تولید بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: کنار این موضوع تورم و نرخهای سنگین سود بانکی بر حجم مشکلات شرکت‌های خودروساز افزوده است.

    وی با اعلام اینکه این موارد امکان کاهش قیمت محصولات را از تولیدکنندگان گرفته است، افزود:در صورت عدم کاهش نرخ سود بانکی و تورم احتمال افزایش 5 تا 10درصدی قیمت خودرو وجود دارد.

    این عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در ادامه صحبت‌های خود با مثبت ارزیابی کردن نتایج مذکرات اخیر ایران با گروه 1+5 گفت: با لغو تحریم‌ها صنعت خودرو به‌جای واردات مواد اولیه تمرکز خود را برای افزایش همکاری‌های بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی انجام خواهد داد.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  16. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  17. #35789
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,402
    تشکر
    40,107
    تشکر شده 116,522 بار در 26,655 ارسال

    پاسخ : اخبار

    پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی

    معاون درمان وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد افزایش حدود ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۹۴ اواخر پارسال از شورای عالی بیمه به هیأت دولت ارسال شد اما هنوز این تعرفه ها در دولت بررسی و تصویب نشده است.
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940115000230
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  18. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  19. #35790
    ستاره دار(4) zorba آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    Utopia
    نوشته ها
    3,944
    تشکر
    14,229
    تشکر شده 24,864 بار در 3,838 ارسال

    پاسخ : اخبار

    نقل قول نوشته اصلی توسط وحید 20 نمایش پست ها
    پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی

    معاون درمان وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد افزایش حدود ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۹۴ اواخر پارسال از شورای عالی بیمه به هیأت دولت ارسال شد اما هنوز این تعرفه ها در دولت بررسی و تصویب نشده است.
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940115000230
    آخه به چه مناسبی اینقدر این دکترا گوشِ مردم رو میبرن؟
    یه استاد دانشگاه بدبخت که چهارسال لیسانس+2 سال فوق لیسانس+ 5 سال دکترا گرفته رو حداکثر دو تا 3 میلیون حقوق میدن! این بماند که شاید لیسانس بیش از 4 سال هم طول بکشه و دکترا هم زمان بیشتری برای ثبت رساله ببره
    یه پزشک عمومی که ظرف 6 یا حداکثر هفت سال فارغ التحصیل میشه چی؟!...... باور کنید به ماهی 10 میلیون راضی نیستن!
    یه دندونپزشک که 5 تا 6 سال درس میخونه چی؟!...... اینا که اصلن 20 تا 30 میلیون به بالا در میارن!
    یه متخصص هم فقط دوسال بیش از یه پزشک عمومی درس خونده!
    یه فوق تخصص هم فقط دوسال بیش از متخصص!.......
    سر جمعِ تحصیلِ یه فوقِ تخصص اندازه ی یه استاد دانشگاهِ که 2 تا 3 میلیون میگیره!
    اونوقت خودتون یه حساب سرانگشتی کنید که مثلن با این همه مریضی تو جامعه ی ما یه متخصص چقدر درآمد داره!...به کمتر از 40 تا 50 میلیون فکر نکنید!
    ...................
    البته در جامعه ای که یه آدم بدون حتی مدرک سیکل و درحالیکه تا عدد 10 را نمیتونه بشمره و چکش رو کسِ دیگه ای مینویسه، و در عین حال نه ایده ی خلاقانه ای داشته! نه صنعتگر بوده و نه هنرمند!......و سوپرا میلیاردرِ نمیشه زیاد رو این چیزا مانور داد!
    زی تیر نگه کرد پر خویش بر او دید***گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست

  20. 4 کاربر به خاطر ارسال مفید zorba از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 27 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 27 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فوری، قانون، مهم، مباحث، مجلس، مجری، مردم، مصوبه، مصاحبه، معدن، نفت، ناگهانی، ناظری، نرخ، هایده، هدفمندی، هدیه تهرانی، وام، وحشت، یورو، یارانه، کاهش، کشاورزی، گفتگو، گرانی، گزیده های خبر، پول، پوریا پورسرخ، پرونده هسته ای، آفریقا، آمار، آمریکا، آزادی، افزایش، الناز شاکردوست، انفجار، انقلاب، انتخابات، اوباما، ایران، اتش سوزی، اجتماعی، احمدی نژاد، اخبار، اخبار اقتصادی، اخبار سیاسی، اخراج، اروپا، استیضاح، استعفا، اشاره، اشتغال، اعتصاب، بنزین، بهره، بهرام رادان، بورس، بیکاری، بیداری اسلامی، بانک، بانک مرکزی، بارش، بازدید، بازرگانی، برکناری، تقاضا، تمایل، تهدید، تولید، تورم، توسعه، تکذیب، تاکید، تجمع، تجارت، تحریم، ترانه علیدوستی، تردید، تعزیرات، تعطیلی، جنگ، جنجال، جهان، جدید، حمله، خلیج فارس، خنده بازار، خودرو، خامنه ای، خاورمیانه، خبر، خبر از همه نوع، خبر سیاسی، دلار، دولت، درآمد، ریزش، رای، رسانه، زلزله، سفر، سقوط، سنا، سوئیفت، سوال، سیل، سکه، سایت بورسی، سریع، شهاب حسینی، شورای امنیت، شایعه، شجریان، صنعت، طلا، طوفان، عدالت، عرضه

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •