نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: آیا با حذف دامنه نوسان و/یا حجم مبنا موافقید

رأی دهندگان
124. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • با حذف هر دو موافقم، هیچ کارکردی ندارند

    47 37.90%
  • دامنه نوسان افزایش باید و حجم مبنا تغییر نکند

    11 8.87%
  • دامنه نوسان افزایش و حجم مبنا کاهش یابد

    19 15.32%
  • دامنه نوسان تغییر نکند و حجم مبنا حذف شود

    5 4.03%
  • دامنه نوسان تغییر نکند و حجم مبنا کاهش یابد

    5 4.03%
  • همین وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، مشکل جای دیگری است

    37 29.84%
صفحه 2287 از 8146 نخست ... 12871787218722372277228422852286228722882289229022972337238727873287 ... آخرین
نمایش نتایج: از 22,861 به 22,870 از 81458

موضوع: جــــو بــــازار

  1. #22861
    ستاره‌دار (۱۳) mhjboursy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    محل سکونت
    خواجه لامکان تویی بندگی مکان مکن
    نوشته ها
    18,270
    تشکر
    51,028
    تشکر شده 84,811 بار در 17,704 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط وحید 20 نمایش پست ها
    بخشی از کنفرانس قهکمت:

    شایان ذکراست افزایش قیمت سهام شرکتها درسازمان بورس اوراق بهادارباعنایت به تعدد گزارشات شفاف سازی واعلام برگزاری کنفرانس برای شرکتها براساس اطلاعیه های منعکس درسیستم کدال وشاخص بورس به دلیل هجوم نقدینگی لجام گسیخته موجود درجامعه به طرف سازمان مذکور با تفکر حفظ ارزش نقدینگی ازطریق خرید سهام شرکتها میباشد وهمجنین عموم سهامداران محترم درسرمایه گذاری بااهداف کوتاه مدت درشرایط اقتصادی موجود دردرجه اول به رفتار قیمتی سهام وسپس به روند سوداوری ونقدشوندگی سهام درشرکتهای همگروه و در بخشهای مختلف بازارسرمایه نگاه می نموده واغلب ازگروه های پیشرو تبعیت می نمایند لذا به استحضارمیرساند هجوم نقدینگی موجود به بازارسرمایه ناشی ازبی ثباتی اقتصادی وبی اعتمادی نسبت به بازارپولی (سیستم بانکی) درحفظ ارزش نقدینگی صاحبان سرمایه می باشد.
    باتشکر
    شرکت قند هکمتان (سهامی عام
    دمش گرم.
    هم حرف راست را زده و یک تحلیل بسیار عالی انجام داده، هم تکه (تیکه) درست و حسابی انداخته به اشتباه بزرگ دولت در بخش اقتصادی این چند سال، هم یک یادآوری به سازمان بورس کرده که اینها به ما ربطی ندارد که می‌آیید از ما می‌خواهید کنفرانس برگزار کنیم.
    «محمد حسین» هستم.
    امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

  2. 12 کاربر به خاطر ارسال مفید mhjboursy از ایشان تشکر کرده اند:


  3. #22862
    عضو فعال Abad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2015
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    7,405
    تشکر
    28,358
    تشکر شده 42,142 بار در 6,947 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط Abad نمایش پست ها
    از امام قلی خان و ایرج سابق خان و نوام چامسکی خان خبری نیست

    اگه این پیام را دیدن خوشحال میشیم که هر چند وقت مطلبی درج کنند.
    دوست خوبمان امام قلی خان که درج مطلب نمودند برایشان آرزوی سلامتی دارم .
    از دو دوست دیگر فعلا خبری نشد.
    Abad (گروه سرمایه گذاری آباد )
    تصمیم ساز است ، تصمیم گیری و مسئولیت آن با شماست. هر تصمیمی برای آینده امکان خطا دارد

  4. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید Abad از ایشان تشکر کرده اند:


  5. #22863
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,488
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,704 بار در 26,716 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    این مطلب 11 اردیبهشت در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شده که جالب توجه است


    «دنیای اقتصاد» علل جهش ۷۰ هزار درصدی شاخص سهام کاراکاس را بررسی می‌کند


    تهاجم نقدینگی به بورس ونزوئلا

    بهزاد بهمن‌نژاد دنیای اقتصاد : ابرتورم اقتصاد ونزوئلا این بار در بازار سهام این کشور نمود پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که شاخص بورس کاراکاس از ابتدای سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۰ هزار درصد صعود کرده است. کاهش ۹۹ درصدی ارزش پول ملی ونزوئلا و تورم افسارگسیخته عامل اصلی رشد دسته‌جمعی قیمت سهام این کشور است. این نمونه عبرتی برای طرفداران سیاست‌های تورمی به بهانه رونق بورس است. وضعیتی که نشان می‌دهد این بار رشد بازار سهام به‌عنوان آینه اقتصاد نه به معنای رشد اقتصادی، بلکه جولانگاه تورم‌های پنج رقمی است.

    «برای از بین بردن ارزش سرمایه خود، کافی است پول نقد نگه دارید» جمله‌ای عجیب که اکنون به واقعیتی برای مردم ونزوئلا تبدیل شده است. اقتصادی که با ابرتورمی کم‌سابقه در جهان درگیر است و حال جهش قیمت سهام آن سرتیتر اخبار روزنامه‌ها شده است. پول‌پاشی شدید و سیاست‌ غلط ارزهای چندنرخی مهم‌ترین ریشه‌های بحران اقتصادی در کاراکاس محسوب می‌شوند که با چاشنی ریزش قیمت نفت در میانه سال ۲۰۱۴ نمایان شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص سهام این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا کنون بیش از ۷۰هزار درصد رشد را نشان می‌دهد. حال سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا بورس‌بازان در اقتصاد ونزوئلا خوشحال هستند یا خیر؟

    شاخص «فنجان قهوه»

    فساد شدید در بدنه اقتصاد ونزوئلا، وابستگی شدید به درآمدهای نفتی و ناکارآمدی بخش‌های مختلف اقتصادی باعث شدند تا در سال ۲۰۱۴ هم‌زمان با شروع به ریزش قیمت نفت، نشانه‌های بحران در کاراکاس هویدا شود. در این زمان، دولت ونزوئلا مجبور به چاپ شدید پول به منظور پرداخت تعهدات خود شد، امری که جز تورم نتیجه‌ای نداشت. تورم افسارگسیخته در کاراکاس باعث شد دولت آمارهای رسمی مربوط به شاخص قیمت‌ها را منتشر نکند. بنابراین، آمار دقیق و رسمی از تورم ونزوئلا وجود ندارد. در این شرایط، سایت خبری «بلومبرگ» شاخصی را برای تخمین تورم در کاراکاس تعریف کرده است. این شاخص قیمت یک فنجان قهوه در شرق کاراکاس را به‌عنوان معیار قیمت عمومی کالاها در نظر گرفته است. تورم محاسبه‌شده با این شاخص طی یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۵۶ درصد رشد قیمت کالاها را نشان می‌دهد. به عبارت دقیق‌تر، اگر شخصی در این کشور سال گذشته قهوه را به قیمت ۱۰۰ بولیوار (واحد پول ونزوئلا) خرید می‌کرد، اکنون برای خرید همان قهوه باید ۱۰ هزار و ۴۵۶ بولیوار پرداخت کند. بر‌اساس تئوری قیمت‌های نسبی در اقتصاد، طبیعی است رشد قیمت یک کالای عادی به تناسب، افزایش بهای سایر کالاها را نیز نشان دهد. انتظارات تورمی در ونزوئلا به اندازه‌ای شدت یافته که اکنون هیچ کس تمایلی به نگه داشتن پول نقد ندارد و همین رشد تقاضا برای همه کالاها عامل اصلی جهش تورم است.

    ونزوئلا؛ پنجمین بورس بزرگ دنیا؟

    فارغ از آنکه آمارهای رسمی مربوط به تورم در ونزوئلا منتشر نمی‌شود، نرخ رسمی ارز نیز غیرواقعی است. به عبارت دقیق‌تر، نرخ ارز در بازار آزاد این کشور رقمی کاملا متفاوت با آنچه به‌طور رسمی دولت بیان می‌کند، است. این مساله در کنار جهش‌های اخیر بازار سهام ونزوئلا باعث شده از نظر رسمی، ارزش بورس ونزوئلا در میان پنج بازار سهام بزرگ جهان، فراتر از بورس‌های آلمان، فرانسه و انگلیس قرار گیرد. به گزارش بیزینس استاندارد، ابرتورم و سرکوب نرخ ارز در ونزوئلا عامل اصلی این پدیده اعجاب‌آور است. در شرایطی که دلار در بازار آزاد این کشور با نرخ‌های ۹۰۰ برابر نرخ رسمی ارز معامله می‌شود، طبیعی است که قیمت سهام نیز خود را با نرخ بازار آزاد تنظیم کند تا نرخ رسمی. بنابراین اگر نرخ واقعی ارز (بازار آزاد) را در اقتصاد ونزوئلا مد نظر قرار دهیم ارزش بازار بورس کاراکاس به کمتر از سه میلیارد دلار می‌رسد، حال آنکه بر اساس نرخ رسمی ارز ارزش این بورس به ۲۷۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که پنجمین بورس بزرگ دنیا محسوب می‌شود!

    جذاب‌تر شدن بورس از بیت‌کوین؟


    همان‌طور که اشاره شد کاهش مداوم ارزش پول در ونزوئلا باعث شده نه تنها فعالان اقتصادی، بلکه عموم مردم نیز تمایلی به نگهداری بولیوار نداشته باشند. ارزش بولیوار از زمان ریزش قیمت نفت تا کنون حدود ۹۹ درصد افت کرده است. این محرک کافی است تا قیمت نسبی همه چیز- غیر از پول کاغذی ونزوئلا - افزایش یابد. قیمت سهام نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با افزایش قیمت‌ها شاهد جهش‌های پیاپی شاخص بورس این کشور هستیم. بلومبرگ طی گزارشی در سال ۲۰۱۷ بازدهی شاخص سهام کاراکاس را ۳۸۸۰ درصد عنوان کرده که حتی از رشد قیمت بیت‌کوین در این دوران (حدود ۱۴۰۰ درصد) نیز فراتر رود. نکته اصلی اما آن است که در اقتصاد ونزوئلا هیچ سرمایه‌گذاری از خارج وارد نشده و رشد بورس صرفا با سرمایه‌های داخلی انجام شده است. دشواری نقل و انتقال پول از بیرون کاراکاس کافی است که هیچ سرمایه‌گذاری نتواند وارد این بورس شود.

    عبور قیمت‌ها از اندازه تابلو


    از اعداد اعجاب‌انگیز بازدهی که عبور کنیم، اکنون رشد قیمت سهام مساله‌های تکنیکی را نیز به وجود آورده است. به گزارش بلومبرگ، اگر سه صفر از قیمت سهام بورس کاراکاس حذف نشود، دیگر سیستم‌های محاسباتی قادر به پاسخگویی این ارقام طویل نخواهند بود. به عبارت دقیق‌تر، تابلوهای بورس توان نمایش این اعداد بزرگ را ندارند و از محاسبه نوسان قیمت‌ها بازمی‌مانند. با مشاهده ارزش پول و تورم در ونزوئلا مشخص می‌شود بازدهی چشمگیر سهام در این کشور به معنای بهبود وضعیت اقتصادی آنها نیست. به عبارت دیگر، رشد بورس به‌عنوان آینه اقتصاد همواره نشان‌دهنده بهبود رفاه مردم نیست و رشدهای تورمی صرفا برای هماهنگ شدن قیمت‌های نسبی صورت می‌گیرد. بنابراین از نظر واقعی هیچ رفاهی به اقتصاد کشور بحران‌زده ونزوئلا اضافه نشده است.

    سود توهمی در بورس تهران؟

    در سوی دیگر، ارقام بازدهی در بورس ونزوئلا در حالی توجه بسیاری از فعالان اقتصادی را به خود جلب کرده است که در بورس تهران نیز برخی مدعیان حمایت از اقتصاد، طرفدار سیاست‌های تورمی هستند. این خطای تشخیص که یا از سر ناآگاهی است یا منافع پنهان، باعث می‌شود بعضا سیاست‌گذاران نیز به اشتباه بهبود تورمی بورس را به منزله افزایش رفاه اقتصادی مطرح کنند. سیاست‌هایی که هرچند در کوتاه‌مدت می‌تواند سودهای اسمی را برای برخی فراهم کند، اما در بلندمدت به دلیل افت ارزش پول ملی نمی‌تواند به افزایش رفاه سرمایه‌گذاران و عموم مردم منجر شود. «دنیای اقتصاد» پیش‌تر در گزارشی تحت‌عنوان «توهم سود در بورس تهران» به این مساله پرداخته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ایران طی سال‌های ۷۶ تا ۸۴ که تورم در سطوح پایین‌تری قرار داشت، بازدهی واقعی بورس سالانه ۵/ ۱۳ درصد بوده است. این به آن معناست که رشد اقتصادی عامل اصلی رونق بازار سهام بوده است. این در حالی است که از سال ۸۴ تا ۹۲ که برخی جهش‌های ناگهانی در بازار سهام به چشم می‌خورد، بازدهی واقعی بورس منفی ۲ درصد بوده است. به عبارت دقیق‌تر، هرچند قیمت سهام به‌طور متوسط سالانه ۱۸ درصد رشد اسمی داشته است، اما به دلیل نرخ تورم متوسط ۲۰ درصدی در این دوران، سرمایه‌گذاران در حقیقت با کاهش دو درصدی ارزش سرمایه خود مواجه بوده‌اند.

    پیام بورسی-اقتصادی ابرتورم‌ها


    تجربه عینی و البته بسیار حاد این روزهای ونزوئلا نیز موید آن است که هیچگاه رشدهای تورمی به نفع اقتصاد و مردم نخواهد بود. بر کسی پوشیده نیست که اکنون مردم و سرمایه‌گذاران در کاراکاس در تامین ضروری‌ترین نیازهای خود با مشکلات بسیاری مواجهند. صف‌های طولانی برای خرید مواد غذایی و لوازم بهداشتی تنها نمونه‌هایی از مصائب مردم این کشور نفتخیز به شمار می‌آیند. به هر حال، فارغ از فضای اقتصاد کلان، آنچه بورس‌بازان باید به آن توجه کنند روند آتی قیمت سهام است. با توجه به تجربه‌های پیشین بورس تهران و تمامی بازارهای جهانی، افت ارزش پول اثرات افزایشی را بر رشد اسمی قیمت سهام در بلندمدت دارد. بنابراین، افزایش اخیر نرخ دلار در اقتصاد کشور که فعلا با مداخله دولتی مهار شده است در بلندمدت اثرات خود را بر قیمت سهام خواهد داشت. به این معنا که قیمت سهام نیز متناسب با ارزش‌گذاری دلاری و قیمت‌های نسبی رشد پیدا می‌کنند. در این شرایط باید دید سیاست‌گذار تا چه حد می‌تواند منطقی عمل کرده و از این مساله به‌عنوان یک فرصت استفاده کند. به‌طوری که با اعمال سیاست‌های دقیق و درست به تقویت تولید داخلی کمک کند تا نه تنها اثرات تورمی رشد نرخ دلار به حداقل برسد، بلکه رشد اقتصادی به بهبود رفاه مردم منجر شود.
    https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D...A6%D9%84%D8%A7
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  6. 10 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  7. #22864
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Jun 2012
    نوشته ها
    1,756
    تشکر
    2,001
    تشکر شده 4,049 بار در 1,568 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    امروز 7 / 7 / 97 حجم معاملات به 2200 میلیارد تومان رسید که رکورد تاریخی برای خودش ثبت کرد.

  8. 6 کاربر به خاطر ارسال مفید mohsen68 از ایشان تشکر کرده اند:


  9. #22865
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    نوشته ها
    14,271
    تشکر
    7,277
    تشکر شده 68,789 بار در 12,931 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    بازار چنان رشدی خواهد کرد که تا سالها در بین مردم نقل محافل خواهد شد
    فاهواز که تا چند ماه قبل کسی توجهی نمیکرد هم مانند ذوب 68 تومانی چند ماه قبل پرواز خواهد کرد
    بازار روی برندهای مطرح و قدیمی بازار مانند ذوب و فاهواز مانور زیادی خواهد داد
    پس فعلا سهامداری کنید از نوسان نترسید و به سودهای کمتر از 300-400 درصد اکتفا نکنیدپ
    به سود کم رضایت دادن در این بازار یعنی ضرر کردن و ضرر کردن

  10. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید تمام از ایشان تشکر کرده اند:


  11. #22866
    ستاره‌دار (87) وحید 20 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته ها
    29,488
    تشکر
    40,109
    تشکر شده 116,704 بار در 26,716 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    پایگاه اطلاع رسانی دولت؛

    ?با تصویب هیئت وزیران، از ابتدای مهر ماه سال جاری در محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک و دیگر خوراک های تحویلی به واحدهای پتروشیمی داخلی، نرخ تسعیر ارز در هر ماه برابر با متوسط نرخ معاملاتی ارز در سامانه نیما خواهد بود.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

  12. 11 کاربر به خاطر ارسال مفید وحید 20 از ایشان تشکر کرده اند:


  13. #22867
    عضو فعال milad97 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نوشته ها
    2,520
    تشکر
    9,041
    تشکر شده 14,317 بار در 2,526 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط وحید 20 نمایش پست ها
    پایگاه اطلاع رسانی دولت؛

    ?با تصویب هیئت وزیران، از ابتدای مهر ماه سال جاری در محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک و دیگر خوراک های تحویلی به واحدهای پتروشیمی داخلی، نرخ تسعیر ارز در هر ماه برابر با متوسط نرخ معاملاتی ارز در سامانه نیما خواهد بود.
    کاشکی فردا تاثیر نزاره رو بازار
    لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

  14. 8 کاربر به خاطر ارسال مفید milad97 از ایشان تشکر کرده اند:


  15. #22868
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    نوشته ها
    14,271
    تشکر
    7,277
    تشکر شده 68,789 بار در 12,931 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    چند روز شده افراد زیادی با من تماس میگیرن و پرسند میخوان سهام بخرن چیکار کنن
    خونه میفروشن ماشین میفروشن و دارن میان سمت بورس
    بعید میدونم بورس به این زودی ها فرصت کنه استراحتی داشته باشه
    برید سراغ اونهایی که دامنه نوسان ندارند
    در هیچ سهمی فروشنده نباشید
    حداقل 10 درصد سرمایه را به بازار ج ببرید
    فقط نفروشید
    و بازم میگم الان وقت سود کردنه نه نوسانگیری
    فقط سهامداری کنید

  16. 9 کاربر به خاطر ارسال مفید تمام از ایشان تشکر کرده اند:


  17. #22869
    عضو فعال Abad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2015
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    7,405
    تشکر
    28,358
    تشکر شده 42,142 بار در 6,947 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    ویرایش توسط Abad : 2018/10/01 در ساعت 10:05
    Abad (گروه سرمایه گذاری آباد )
    تصمیم ساز است ، تصمیم گیری و مسئولیت آن با شماست. هر تصمیمی برای آینده امکان خطا دارد

  18. 8 کاربر به خاطر ارسال مفید Abad از ایشان تشکر کرده اند:


  19. #22870
    عضو فعال milad97 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نوشته ها
    2,520
    تشکر
    9,041
    تشکر شده 14,317 بار در 2,526 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط Abad نمایش پست ها
    گله رم کرد
    حداکثر فکر کنم امروز باشه
    بیشتر یه جو روانی هست
    مثلا گروه خودرو و فولاد چه ربطی داره که منفی شدن
    بایستی امروز کل گروه پتروشیمی بسته میشد که متاسفانه نکردن تا نورچشمی ها خارج بشن
    لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

  20. 6 کاربر به خاطر ارسال مفید milad97 از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 48 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (4 کاربران و 44 مهمان ها)

  1. manmehdiam،
  2. National،
  3. rahi،
  4. جواد277

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •