نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: آیا با حذف دامنه نوسان و/یا حجم مبنا موافقید

رأی دهندگان
124. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • با حذف هر دو موافقم، هیچ کارکردی ندارند

    47 37.90%
  • دامنه نوسان افزایش باید و حجم مبنا تغییر نکند

    11 8.87%
  • دامنه نوسان افزایش و حجم مبنا کاهش یابد

    19 15.32%
  • دامنه نوسان تغییر نکند و حجم مبنا حذف شود

    5 4.03%
  • دامنه نوسان تغییر نکند و حجم مبنا کاهش یابد

    5 4.03%
  • همین وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، مشکل جای دیگری است

    37 29.84%
صفحه 934 از 8125 نخست ... 434834884924931932933934935936937944984103414341934 ... آخرین
نمایش نتایج: از 9,331 به 9,340 از 81249

موضوع: جــــو بــــازار

  1. #9331
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    3,850
    تشکر
    1,212
    تشکر شده 24,576 بار در 3,638 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط Abad نمایش پست ها
    امروز وپست حدود 3.5 میلیون معامله شد و حدود 9 میلیون صف خرید. حدود 2 ریال پیش بینی درآمد و زیان 6 ماهه و زیان انباشته حدود 37 تومان برای هر سهم ، یعنی اگر یه تعدیل مثبت 100 برابری نسبت به پیش بینی اتفاق بیفته دو سال طول می کشه که وپست زیانش صفر شده و تازه در سال سوم سود آور بشه!!!؟؟
    دوستان و اهالی تالار لطفا راهنمایی کنید حرفم درسته یا نه؟؟ اگر درست نیست دلیل این خرید ها چیه؟
    دليلش اينه كه آقاي ح.اع داره رو سهم سفته بازي ميكنه و گرنه سهم آشغاله. چه عجب يكي پيدا شد نيمچه تحليلي كد.

  2. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید djdream از ایشان تشکر کرده اند:


  3. #9332
    كاربر فعال سلطان بورس آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نوشته ها
    3,373
    تشکر
    1,118
    تشکر شده 8,781 بار در 2,930 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    نقل قول نوشته اصلی توسط تمام نمایش پست ها
    اینبار به مدد افزایش نرخ بهره امریکا شاخص کل ما. هم به زیر 60 هزار واحد سقوط خواهد کرد
    و قیمت نفت به زیر 30 دلار و طلا به زیر 1000 دلار خواهد رسبد
    کلا در ایران و دنیا هر اتفاقی بیفته یه جوری باید به بورس ربط پیدا کنه !!!!
    بورس با خیلی از کارای دیگه یه فرق مهم داره . فرقش اینه که ما خودمون کار خودمون را تخریب میکنیم
    یک ماهه بازار کلی ریخته هنوز شاخص هزار واحد افت نکرده . بعد حالا از الان حرف بیش از دو هزار واحد ریزش زده میشه !!!! بد نیست کمی از خواب بیدار بشیم که افت شاخص در کار نیست
    نفت 100 دلار بشه 30 دلار خیلی فرق داره تا اینکه نفت 35 بشه 30
    فکر کنم هر خبری که مربوط به بورس میشه تموم بشه بعدش باید نگران شاخص های بورس عربی و کشورهای دیگه باشیم

  4. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید سلطان بورس از ایشان تشکر کرده اند:


  5. #9333
    كاربر فعال سلطان بورس آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نوشته ها
    3,373
    تشکر
    1,118
    تشکر شده 8,781 بار در 2,930 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    نوشته استاد کیمیاگر
    یک سوال: اگر واقعا فعالان بورس بی اعتماد بوده اند، چرا طی این یک هفته یعنی از شنبه تا سه شنبه معاملات خوبی داشتیم در بازار و با وجود حجم کم معاملات اما خریدارها روی درصد مثبت برمیداشتند، (حتی خیلی از سهام که بسیار به حمایتهای خطرناک خودشان نزدیک شده بودند این حمایتها شكسته نشدند و تقریبا با اختلاف یکی دو تومان با حد ضررشان دوباره به بالا رنج شدند)، آن وقت چه اتفاقی یک شبه افتاد که تصمیم گرفتند روز چهارشنبه و آنهم درست بعد از یک رویداد مثبت خیلی مهم همه فروشنده شوند و در درصد منفی دست به فروش بزنند؟ چرا اول وقت صفهای خرید چند میلیونی داشتیم و یک دفعه غیب شدند؟
    بنده هر چه روند عرضه و تقاضای امروز را در مقایسه با روزهای قبل مقایسه میکنم، تنها نتیجه ای که میگیرم این است (دلم نمیخواهد دچار توهم توطئه شوم اما تنها نتیجه ای که از شواهد و نحوه معاملات گرفتم همین بود) که روند عرضه ها در بازار امروز توسط یکسری کدهای تعداد بالا به سوی منفی جهت دار شد و مغرضانه دست به فروش زدند و آن رنجهای منفی را پدید آوردند. (حالا این فروش ها از جناح دولت هماهنگ شده بود یا جناح دیگر، اله اعلم...) وگرنه حقیقی های عادی چرا باید روزهای قبل که هنوز ابهام در امضا مصوبه وجود داشته، روی مثبت خریدار باشند و روی منفی امروز فروشنده! درست روز بعد از امضا مصوبه و آن هم به دلیل ایراداتی که دو سال است نسبت به اقتصاد و علی الخصوص بازار بورس وجود داشته و چیز جدیدی نبوده است؟ به شخصه آنقدری که امروز تعجب کردم، روزهای بعد از لوزان و وین متعجب نشده بودم . آن دفعات هم همچنان ابهامات وجود داشت و هم یکسری قیمتها قبلش رشد داشتند

    ((حرفی که منم دو ساله دارم میگم . دیگه از چند ماه پیش کاملا مشخص هست . ولی متاسفانه خیلی از دوستان منفی بازار را هی به مسائل دیگه ربط میدن ))

  6. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید سلطان بورس از ایشان تشکر کرده اند:


  7. #9334
    عضو عادی شاه ماهی بورس آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2014
    نوشته ها
    261
    تشکر
    161
    تشکر شده 3,097 بار در 259 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    سلام
    از کجا میشه فهمید تعداد حق های استفاده نشده در یک نماد چه تعداد میباشد
    ایا سایتی داره
    اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم

  8. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید شاه ماهی بورس از ایشان تشکر کرده است:


  9. #9335
    عضو فعال linux_linda آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    نوشته ها
    3,108
    تشکر
    2,238
    تشکر شده 7,829 بار در 2,508 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    یک کلام بگید خودتونو خلاص کنید
    اقتصاد مال خر است

  10. #9336
    Banned
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    3,031
    تشکر
    4,057
    تشکر شده 8,923 بار در 2,683 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    هیجان صفر در بازار سهام

    سلیمان کرمی/دنیای اقتصاد

    بزرگنمایی
    ۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۹/۲۶کد خبر: 142583
    شاخص کل بورس تهران در روز گذشته با افت ۸۷ واحدی (بیش از ۱/ ۰ درصدی) در ۶۲ هزار و ۱۴۷ واحد متوقف شد.
    به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،با وجود بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، واکنش خنثی بورس تهران را شاهد هستیم. از سال 92 و با امید به گشایش دروازه‌های بین‌المللی بر اقتصاد کشور در پی شروع مذاکرات جدی هسته‌ای شاهد افزایش تقاضای سهام در بازار بودیم. این حرکت هیجانی در خرید سهام، حباب قیمتی را در بازار تشکیل داد. پس از تشکیل حباب قیمت سهام شاهد روند نزولی و تخلیه حباب به وجود آمده، بودیم. با امید به حصول توافق هسته‌ای در دوره‌های بعدی مذاکرات هسته‌ای نیز شاهد رشد مقطعی دماسنج بازار با هجوم هیجانی سهامداران به خصوص حقیقی‌ها بودیم. با این حال، پایان یافتن هر دور از مذاکرات و نبود نتیجه مشخص افت بیش از پیش شاخص را رقم می‌زد.
    کارشناسان به حافظه بازار اشاره دارند و رفتار به دور از هیجان در شرایط کنونی را ناشی از تجربه تلخ سهامداران در سال‌های اخیر عنوان می‌کنند. علاوه بر این کارشناسان به این موضوع تاکید دارند که ضعف کنونی اقتصاد در شرایط کنونی ضربه‌های خود را بر بورس به‌عنوان یکی از اجزای اقتصاد وارد کرده است و در شرایطی که همچنان مشکلات اقتصادی توسط صنایع ملموس است انتظار برای رشد هیجانی شاخص غیرمنطقی به نظر می‌رسد. در این میان، امید به بهبود وضعیت اقتصادی پس از رفع کامل تحریم‌ها و ایجاد روابط بین‌المللی در شرایطی می‌تواند به بهبود اقتصاد منجر شود که قوانین و مقررات برای بهبود حضور سرمایه‌گذاران خارجی و حضور مستقیم شرکت‌های مختلف خارجی به منظور ایجاد فضای رقابتی در اقتصاد کشور، اصلاح شود. ایجاد رقابت در اقتصاد کشور به‌عنوان مهم‌ترین موضوع برای خروج از وضعیت کنونی توسط کارشناسان عنوان می‌شود که حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند فرهنگ‌سازی، تغییر تفکر و همچنین دور شدن از فضای حمایتی و کنترلی است.



    بورس جدا از بدنه اقتصاد نیست

    روند کند شدن اقتصاد کشور را از ابتدای سال جاری شاهد بوده‌ایم. در کنار رکود موجود در صنایع داخلی، افت قیمت جهانی کالا به خصوص نفت، اثرات منفی خود را بر اقتصاد داخلی نیز گذاشته است. در شرایط کنونی افت قیمت سبد نفتی اوپک به سطح 32 دلار و انتظارات موجود برای افت بیشتر قیمتی با نگاه به افزایش عرضه از سوی کشورمان در ماه‌‌های آتی (با رفع تحریم‌های بین‌المللی)‌ نیز چشم‌انداز رشد قیمت نفت را تیره ساخته است. در این شرایط، حال نامساعد اقتصاد کشور اثرات خود را بر بورس تهران نیز گذاشته است. به این ترتیب، با وجود به امیدواری به بهبود وضعیت اقتصادی پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی،‌ اما رکود کنونی اقتصاد مانع از خودنمایی این خوش‌بینی‌ها در بورس تهران شده است. در این خصوص «دنیای اقتصاد» به گفت‌وگو با دکتر شاهین شایان آرانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، پرداخته و دلایل بی واکنشی بورس تهران به این خوش‌بینی‌ها را جویا شده است.
    شایان آرانی،‌ با اشاره به اینکه بورس عضوی جدا از بدنه اقتصاد نیست،‌ در ادامه افزود: اقتصاد کشور در شرایط کنونی در دوران ریاضت مالی به سر می‌برد. وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی اقتصاد را باید در عملکرد نامناسب اقتصادی پیشین جست‌وجو کرد، گفت: بی‌برنامگی و بی‌توجهی دولت قبل نسبت به پارامترهای کلان اقتصادی و همچنین جهش تورم عمومی تا سطح 45 درصد عاملی برای وضعیت نابسامان اقتصاد در شرایط کنونی است. دولت فعلی از ابتدا به دنبال مهار تورم افسارگسیخته در سال‌های پیش برآمد. به نظر می‌رسد در تحقق این امر نیز موفق بوده است. به منظور کنترل تورم تیم اقتصادی دولت به مهار نقدینگی پرداختند، در نتیجه، به اصطلاح با سفت کردن کمربند اقتصادی سعی کرد التهاب قیمت‌ها را کاهش دهد. این امیدواری وجود دارد که تورم بر اساس شنیده‌ها در ماه‌های آتی برای نخستین بار تک رقمی شدن را تجربه کند. در پیش گرفتن سیاست‌های کاهش تورم و در شرایط سخت تحریم‌های بین‌المللی وضعیت دشواری را برای اقتصاد کشور به وجود آورد. در شرایط کنونی نیز همچنان اتفاق عملی مانند حذف تحریم‌های بین‌المللی مشاهده نمی‌شود، در شرایطی که همه در انتظار برجام هستند، اما همچنان اتفاق عملی در این خصوص رخ نداده است که بتوان به بهبود وضعیت اقتصادی در شرایط فعلی امیدوار بود. بر این اساس، تا انعکاس عوامل مثبت ناشی از رفع تحریم‌های بین‌المللی نمی‌توان انتظار حرکت پرشتاب بورس را داشت و به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده نیز بورس روند کنونی خود را ادامه دهد. این کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه افزود: وجود انتظارات مثبت از بهبود وضعیت سودآوری شرکت‌ها در پی رفع تحریم‌های بین‌المللی تا حدودی از شاخص حمایت کرده است. در ماه‌های آتی در صورت برآورده نشدن این انتظارات می‌توان حتی تشدید فضای رکودی را انتظار داشت. با توجه به فشار موجود بر افت شاخص و همچنین رکود موجود در بازارهای کالایی و کاهش درآمدهای دولت با افت قیمت نفت، انتظار از حضور مردم در بازار سهام غیر معقول به نظر می‌رسد.


    مسیر رونق کجاست؟

    پس از تایید غیر نظامی بودن برنامه هسته‌ای کشورمان توسط شورای حکام آژانس طی هفته‌های آینده انتظار رفع کامل تحریم‌های بین‌المللی وجود دارد. در این خصوص، اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان از حذف تحریم‌ها در سه هفته آینده خبر داده‌اند. گسترش روابط بین‌المللی و امید به حضور سرمایه‌گذاران خارجی، خوش‌بینی به خروج اقتصاد از شرایط کنونی را افزایش داده است. با این حال، باید به این موضوع توجه داشت که خروج از رکود کنونی اقتصاد و رسیدن به اقتصادی کارآمد نیازمند تسهیل شرایط سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین ایجاد فضای رقابت‌پذیری است. شایان آرانی در این خصوص به «دنیای اقتصاد» گفت: با وجود اینکه انتظار برای بهبود روابط بین‌المللی وجود دارد اما متاسفانه شک و بی اعتمادی به‌عنوان مانعی در برابر تحقق این مهم وجود دارد. به منظور رفع این بی اعتمادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی باید قوانین داخلی با قوانین بین‌المللی مطابقت پیدا کند. از طرفی باید فرهنگ و تفکر نسبت به جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی تغییر کند. به این منظور به نظر می‌رسد باید فضای دولتی موجود تغییر کند و فضا برای ایجاد رقابت سالم در کشور ایجاد شود. در صورت جلب اعتماد است که می‌توان انتظار حضور سرمایه‌ها در داخل کشور و بهبود وضعیت اقتصادی را داشت. تحول قوانین نظام بانکی، بازار سرمایه و همچنین کارگزاری‌ها از مواردی است که به عقیده این کارشناس ارشد بازار سرمایه در کنار دیگر موارد باید مورد توجه قرار گیرد.
    وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد شرایطی برای حضور مستقیم شرکت‌های معتبر خارجی در داخل وجود نداشته باشد و امکان ایجاد فضای رقابتی در داخل کشور مهیا نباشد. برای مثال در صورت حضور خودروساز خارجی با در نظر گرفتن شرایط لازم می‌توان انتظار ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو کشور را داشت. مشارکت‌های خودروسازان داخلی با خارجی کاملا مناسب ارزیابی می‌شود اما محقق شدن انتظارات با حضور مستقیم شرکت‌های بزرگ امکان‌پذیر است. در دیگر صنایع مانند بانک و بیمه نیز همین موضوع صادق است. تجربه‌های پیشین ایجاد فضای رقابتی در اقتصاد کشور را می‌‌توان در صنعت مخابرات کشور مشاهده کرد. حضور اپراتور خارجی در کشور باعث ایجاد فضای رقابتی و روند رو به جلو در این صنعت شده است. این موضوع در شرایط جلب رضایت عموم جامعه، بهبود وضعیت اقتصادی را انتظار داشت. بر این اساس، حضور بانک‌ها و بیمه‌های خارجی در داخل کشور و عرضه سهام این شرکت‌ها در بازار سهام می‌تواند واکنش واقعی فعالان بازار سهام را به دنبال داشته باشد.
    این کارشناس بازار سهام در پایان افزود: با حمایت و کنترل انگیزه رقابت وجود ندارد. در شرایط کنونی نفت به سطح 30 دلار رسیده و بار دیگر توجه به وضعیت بد اقتصاد جلب شده است، در حالی که اگر بار دیگر نفت به سطح 100 دلاری برسد همه به شادی پرداخته و مشکلات کنونی را فراموش می‌کنند.


    حک شدن تجربه تلخ در حافظه بازار

    از ابتدای شروع به کار دولت فعلی و با امید به بهبود روابط بین‌المللی رشد‌های مقطعی را در دماسنج بازار سهام شاهد بودیم. واکنش هیجانی بازار نیز با شروع جدی مذاکرات هسته‌ای تشدید شد. بر این اساس، با نزدیک شدن به هر دور از مذاکرات هسته‌ای و امید به نتیجه مثبت از این نشست ها، هجوم فعالان به بازار برای خرید سهام رقم خورد. در این خصوص، می‌توان به رشد بازار در بازه‌های زمانی، مهر تا اواسط دی سال 92، اردیبهشت و همچنین تیر 93 و آبان همین سال و در ادامه رشد شاخص در ابتدای سال جاری و همچنین در روزهای قبل از حصول توافق هسته‌ای اشاره کرد. با این حال پس از تخلیه هیجانات در پی مواردی مانند عدم حصول نتیجه خاص در سال 92 و 93 و همچنین نبود اثر واقعی از بهبود وضعیت در ادامه افت شدید شاخص را در بازه زمانی بلافاصله پس از جهش شاخص رقم زد. این موضوع باعث تخلیه هیجانات در ماه‌های اخیر و به خصوص پس از حصول توافق هسته‌ای شده است.
    به این ترتیب، نزول شاخص در روز پس از توافق هسته‌ای و همچنین، بخشی از بی‌واکنشی بورس در شرایط رکود فعلی اقتصاد کشور نسبت به بسته شدن پرونده هسته‌ای را می‌توان به تجربه تلخ سهامداران نسبت داد. شایان آرانی از این موضوع با عنوان «حافظه بازار» یاد می‌کند و می‌گوید: همان طور که پیش‌تر اشاره شد، حافظه تیره بازار را می‌توان ناشی از عدم حضور اثر واقعی از گشایش‌های بین‌المللی دانست. این موضوع تجربه تلخی را در ذهن سهامداران باقی گذاشته و مانع از حرکت‌های هیجانی و به دور از منطق در بازار سهام شده است.


    دربازار چه گذشت؟

    در جریان معاملات دیروز و همگام با افت شاخص کل دیگر شاخص‌های بازار نیز روند نزولی را تجربه کردند. شاخص کل هم وزن با 13 واحد افت عدد 9 هزا رو 612 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 68 واحدی عدد 68 هزار و 210 واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 25 واحدی عدد 42 هزار و 731واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 387 واحد افت روی عدد 140 هزار و 336 واحد ایستاد.

  11. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید m.hossein از ایشان تشکر کرده است:


  12. #9337
    ستاره‌دار (۲)
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    نوشته ها
    2,033
    تشکر
    5,090
    تشکر شده 7,296 بار در 1,823 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    [QUOTE=سلطان بورس;651978]نوشته استاد کیمیاگر
    ی
    بنده هر چه روند عرضه و تقاضای امروز را در مقایسه با روزهای قبل مقایسه میکنم، تنها نتیجه ای که میگیرم این است (دلم نمیخواهد دچار توهم توطئه شوم اما تنها نتیجه ای که از شواهد و نحوه معاملات گرفتم همین بود) که روند عرضه ها در بازار امروز توسط یکسری کدهای تعداد بالا به سوی منفی جهت دار شد و مغرضانه دست به فروش زدند و آن رنجهای منفی را پدید آوردند. (حالا این فروش ها از جناح دولت هماهنگ شده بود یا جناح دیگر، اله اعلم...)

    سلام نکته همین جاست کدهای بالا بازار و اقتصاد ودولت را ببازی گرفته اند و یارای مقابله درحقیقی ها نیست و دیگران زور ندارند !!!

  13. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید نیکا از ایشان تشکر کرده اند:


  14. #9338
    Banned
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    3,031
    تشکر
    4,057
    تشکر شده 8,923 بار در 2,683 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار


  15. 5 کاربر به خاطر ارسال مفید m.hossein از ایشان تشکر کرده اند:


  16. #9339
    عضو فعال Senator1989 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2015
    نوشته ها
    2,562
    تشکر
    9,371
    تشکر شده 6,773 بار در 2,081 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار

    http://www.iranjib.ir/shownews/17808...6%D8%AF%D8%9F/

    این خبر و کامت ها رو بخونید عزیزانم

  17. 4 کاربر به خاطر ارسال مفید Senator1989 از ایشان تشکر کرده اند:


  18. #9340
    Banned
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    3,031
    تشکر
    4,057
    تشکر شده 8,923 بار در 2,683 ارسال

    پاسخ : جــــو بــــازار


  19. 4 کاربر به خاطر ارسال مفید m.hossein از ایشان تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 39 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 39 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •