کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
670 هزار سهم امروز اضافه شد.حدود 7000 ریال میخرم به قصد نگهداری حداقل دوساله. ببینیم سوپر اپلیکیشن تپسی کی میاد به بازار.شاید یه روز من هم اومدم تو درصدی ها!
پردهبرداری از «گروه تپسی»؛ بازار رقابت سوپراپلیکیشنها داغ شد
مدیرعامل تپسی از تغییرات بزرگ در تپسی، رونمایی از سوپراپلیکیشن تپسی و یکپارچهشدن مجموعهای از کسبوکارها در این پلتفرم خبر داد. مصطفی سیدحسینی که از اسفندماه گذشته فعالیت خود را در این مجموعه آغاز کرده است، در نشست خبری رونمایی از تغییرات جدید تپسی، در ابتدای سخنانش از پیشینهی این شرکت گفت؛ اینکه تپسی از ۱۳۹۵ با تغییر مدل کسبوکار تاکسیهای سنتی فعالیت خود را آغاز کرد و بهعنوان یکی از پایهگذاران تاکسیهای اینترنتی مطرح شد. به گفتهی او با ورود گروه صنعتی گلرنگ به تپسی که بهدنبال تکمیل زنجیرهی ارزش خود بود، تپسی هم به چرخهی پلتفرمی کسبوکارهای این گروه اضافه شد؛ چرخهای که علاوه بر تپسی، اُکالا، اُفود، الوپیک، دارتیل، زپ و موتوپیک تپسی را در خود دارد. سیدحسینی با اشاره به تشکیل «گروه تپسی» گفت:
اغراق نیست اگر بگوییم از ابتدا به دنبال رسیدن به مجموعهای یکپارچه بودیم. در این مسیر، سختکوشی به یکی از ویژگیهای تپسی تبدیل شد. حالا با یکپارچه شدن کسبوکارها از سوپراپلیکیشن تپسی پردهبرداری میکنیم. مصطفی سیدحسینی ، مدیرعامل تپسی
او توضیح داد که در این سوپراپلیکیشن سرویسهای مختلفی در حوزه حملونقل، سلامت، سفارش غذا و ارسال بسته، سوپرمارکت و فروشگاه، انواع نیازهای کاربران را در پلتفرمی واحد ارائه میکند و تمام تلاش گروه تپسی بر این است که تغییرات به مرور و به بدون آسیب به کاربران اعمال شود. مدیرعامل تپسی در ادامه به استراتژیهای این گروه برای گسترش بازارهای جدید و دوبرابر کردن درآمد اشاره کرد. زپ اکسپرس، الوپیک و موتوپیک تپسی کسبوکارهایی بودند که سیدحسینی از آنها بهعنوان اهرمهای کلیدی لجستیک گروه یاد کرد. فیلمنت، اوزون، شب و همینطور تارا از زیرمجموعههای دیگر گلرنگ هستند که برای فعالیت در حوزههای سرگرمی، اتصال کسبوکارهای آنلاین و آفلاین، اقامتگاه و بخش مالی و اعتباری بهوجود آمدهاند. اکنون بنا است در کنار سوپراپلیکیشن تپسی با توسعهی همهی بخشهای جدید، حوزهی تاکسیهای اینترنتی را فراتر از گذشته دنبال کند تا سهم خود را در این بازار افزایش دهد.
جزئیاتی دربارهی سوپراپلیکیشن تپسی
مدیرعامل تپسی با اشاره به انجام مقدمات ایجاد سرویس سفارش غذا و فروشگاه گفت:
با تغییرات جدید سرویس «اُفود» بهمرور از دسترس خارج میشود و «تپسیفود» جای آن را میگیرد. این سرویس از فردا (دوشنبه) در مشهد و تا آخر تابستان در تهران قابل استفاده است.
در نیمهی دوم سال بخش سوپرمارکت فعال میشود. انتقال «اُکالا» که لیدر بازار سوپرمارکت است به این سوپراپلیکیشن با ملاحظات بیشتر انجام میشود، چون نمیتوانیم مثل بیگبنگ همهچیز را خاموش کنیم و به سمت سوپراپلیکیشن برویم. نسخهی جدید اکالا نسبت به رقیب ویژگیهای بهتری دارد.
«دارتیل» پس از انجام تغییرات لازم به «تپسیشاپ» تغییر پیدا میکند. در تپسیشاپ تمرکزان را بر تحویل سریع سفارشها از طریق تأمینکنندگان محلی گذاشتهایم.
قابلیت بخش موتور را هم شناسایی کردهایم و به سمت این سرویس هم خواهیم رفت.
چالش قراردادهای انحصاری رقیب با رستورانها
سیدحسینی درباره قراردادهای انحصاری اسنپ با رستورانها هم چنین توضیحی داد:
این قراردادهای انحصاری که نتیجهی شکلنگرفتن بازار رقابتی درست در سالهای اخیر بوده، از چالشهای جدی ما است. در اجرای تپسیفود در مشهد با این مورد مواجه شدیم و از راهکارهایی استفاده کردیم که حتی رستورانهایی با وجود داشتن این قراردادهای انحصاری به ما پیوستند. اگر رقابت درست از ابتدا شکل میگرفت، بازار انحصاری نمیشد. ما در این مورد برای ایجاد فرصت رقابت و برداشتن موانع از همه امکانات، حتی امکانات قانونی استفاده میکنیم. مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی
و با بیان اینکه مسیر تاکسی اینترنتی تپسی رو به رشد است، گفت: «استراتژیهای روشنی برای رسیدن به سهم بالای ۳۰ درصدی از این بازار داریم و تمرکزمان این است که امسال در کل مجموعه به رشد دوبرابری درآمد برسیم.»
اُکالا چطور میخواهد رقابت کند؟
«سوپراپلیکیشن تپسی با وجود رقبای بزرگ چگونه میتواند در این بازار خود را مطرح کند؟ بهطور مثال اُکالا با چه تغییرات و چه نوع سرویسدهی میتواند وارد فضای رقابت شود و از رقبایی که سهمی صد درصدی از بازار دارد، سهم بگیرد؟» این سؤالی بود که در نشست خبری از سوی «زومیت» مطرح شد و مدیرعامل تپسی اینطور پاسخ داد:[/COLOR]
اکالا تغییر کرده است و اکنون نیمی از سهم بازار را در دست دارد. اگر کل اسنپگروسری را در نظر بگیریم -یعنی اسنپاکسپرس سابق، اسنپمارکت و اسنپمارکت پرو را با هم جمع بزنیم- تقریباً اندازه اکالا سهم دارد. آمار عملکردشان در اسفندماه همین را نشان میدهد. اکالا در مقاطعی در سال گذشته لیدر این مارکت شد. حدس من این است که در حال حاضر هم سهم بازار برابری با اسنپ داریم.
او ادامه داد: «علت اینکه اکالا از سال ۱۴۰۱ توانست این تحولات را در خود ایجاد کند، تغییر نگرش بود. شاید اگر اکالای امروز را با دو سال گذشته مقایسه کنیم، تقریباً چیزی از آن زمان به یادگار نمانده باشد. خیلی از موارد تغییر کرده است. تمرکز ما روی سطح سرویس و محصول بیشتر شد بهطوری که امروز اکالا به سطح سرویس قابل قبولی رسیده است.»سیدحسینی به تغییرات مختلفی در اکالا اشاره کرد:
از نظر سطح سرویس، نسخه جدید پلتفرم اکالا بهمراتب رابط کاربری بهتری نسبت به رقیب ما دارد. سرویس جت هم همینطور.
به لحاظ متریکهای عملیاتی هم تغییراتی ایجاد شده است؛ اکالا تا دو سال پیش سرویس تحویل فوری نداشت و اکنون تقریباً در تمام کشور این سرویس فراهم است. زمانی کل سرویس ما صرفاً فروشگاههای افق کوروش بود، امروز بسیاری از سوپرمارکتهای محلی اضافه شدهاند.
تجربه مشتری در اولویت ما است و سال گذشته در این مورد سرمایهگذاری خوبی کردیم بهطوری که بیشترین رشد جذب متخصص ما در بخش خدمات مشتریان بود.
پیگیری گزینهی «عجله دارم»
موضوع دیگری که در این نشست خبری از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد، سرنوشت گزینههای «عجله دارم» و «عجله ندارم» پس از تغییرات تازه در تپسی بود. این گزینهها که از چند ماه پیش در تاکسیهای اینترنتی حذف شدهاند همچنان محل مناقشهاند.در این مورد نگین انصاری، معاون حقوقی تپسی توضیح داد: «این گزینهها بهدستور مراجع قضایی از پلتفرم حذف شدند و تا زمانی که دستور قضایی صریحی در این مورد به ما نرسد، نمیتوانیم آنها را به تپسی برگردانیم؛ اما در حال پیگیری این موضوع هستیم.»
برای اینکه بفهمیم تپسی چقدر ارزشمند است باید بتونیم روند سود آوری تپسی را برای سالهای آینده تحلیل کنیم. طبق آخرین مستندات کدال، میانگین ارزش سفر تپسی در حال حاضر 81 هزار تومن است و همچنین مدیرعامل تپسی اعلام کرده هدف امسال شرکت کسب بازار سی درصدی است. تعداد سفرهای روزانه تاکسی های اینترنتی در حال حاضر حدود 5 میلیون سفر برآورد میشه و 30 درصد آن میشه 1.5 میلیون سفر. الان تعداد سفرهای روزانه تپسی حدود 500 هزار سفر برآورد میشه. حال اگر ما بدبینانه ترین مفروضات را به این شکل در نظر بگیریم که میانگین ارزش سفر تپسی در سال آینده بشه 100 هزار تومان و تعداد سفرهای روزانه تپسی هم بشه یک میلیون سفر(دقت کنید خود تپسی برای امسال یک و نیم میلیون سفر برآورد کرده) در این حالت با فرض کمسیون 15 درصد تپسی روزانه 15 میلیارد تومن و ماهانه 450 میلیارد تومن و یکساله 5400 میلیارد تومن درآمد داره.حاشیه سود فعلی تپسی در حال حاضر 20 درصد است و با افزایش درآمد با توجه به ثابت ماندن بیشتر هزینه ها حاشیه سود افزایش پیدا میکنه.ولی ما فرض میکنیم حاشیه سود همون 20 درصد ثابت بمونه سود سال آینده تپسی 1080 میلیارد تومن محاسبه میشه. پی بر ای تپسی و گروهش الان حدود ده است اگر همین پی بر ای رو برای سال آینده تپسی لحاظ کنیم ارزش تپسی میشه 10800 میلیارد تومن یا 10.8 همت. یعنی با این فرضیات بدبینانه باید قیمت سهم تا سال آینده 5 برابر بشه و بره بالای 4000 تومان.بخاطر اینه که تپسی تو این بازار صف خریده و فروشنده کمی داره.
درود
تپسی سه ماه اخیر 66 درصد سود داده و امروز در قیمت 1031 تومن صف خرید داشت.از 370 تومن با سهم هستم و بنظرم با توجه به حضور فعال گلرنگ و ظرفیت رشد پیش رو ، هنوز قسمت اعظم رشد سهم باقی مانده و پربازده ترین سهم چند سال اخیر خواهد بود.
سلام
در گزارش توجیهی افزایش سرمایه تپسی، برای سال 1407 سود خالص رو با فرض افزایش سرمایه 2.25 همت محاسبه کرده و بدون افزایش سرمایه 1.5 همت! در حالی که الان ارزش بازار تپسی 2.5 همته. یعنی سال 1407 تپسی به اندازه مارکت امروزش سود میسازه.با فرض 10=p/e فعلی،تپسی میتونه تا 3.5 سال دیگه ده برابر بشه.
قیمت امروز 1887 بود و میانگین خرید من 600 تومان است . از دی ماه 1401 با قیمت 370 خریدم تا تابستان امسال. تا اینجا بازدهی بیش از سه برابر داشت. سهم خوب + صبر معجزه میکنه
670 هزار سهم امروز اضافه شد.حدود 7000 ریال میخرم به قصد نگهداری حداقل دوساله. ببینیم سوپر اپلیکیشن تپسی کی میاد به بازار.شاید یه روز من هم اومدم تو درصدی ها!
حاج عباس اقا
حالت خوب هست
1500 تاشرکت جای رشد 20 برابر دارند
رب گوجه 1000 شده 120/000
سهام 6 ساله اول عشقی مفنگی
حالا هم صیدی احمق نادون
-85- درصد منفی اند
خاور خصدرا ثجوان
ازهرگروهی بخوای اسم ببرم
نابود کردن نابود
ثشرق-ثپردیس-ثباغ-اس پ -ثشاهد-ثتران-ثجوان-حخزر-کاسبین-درهاور دکپسول-انتی بیوتیک -کسرا-دیران-شلعاب--کروی-کمنگنز-واعتبارکلوند و و ختراک و سابیک وپسهند پکرمان دتوزیع جوین فباهنر-.پتایر-
در اصل توسط )(شاخص کل جعل علی) پست شده است
View Post
حاج عباس اقا
حالت خوب هست
1500 تاشرکت جای رشد 20 برابر دارند
رب گوجه 1000 شده 120/000
سهام 6 ساله اول عشقی مفنگی
حالا هم صیدی احمق نادون
-85- درصد منفی اند
خاور خصدرا ثجوان
ازهرگروهی بخوای اسم ببرم
نابود کردن نابود
آنقدر که خرید به موقع مهم است، خرید ارزان مهم نیست.
یه گزارش ماهیانه عالی عالی از تپسی. انتظار صف خرید از شنبه. نسبت به ماه گذشته نزدیک به 28 درصد افزایش درآمد داشته و 230 درصد رشد نسبت به زمان مشابه سال قبل. بگذارید دکتر تپسی و اوکالا هم به سوپرپلیکیشن اضافه بشه و بعد دیدن داره. عصر عصر اینترنت و دیجیتال هست و این نوع کسب و کارها رشد خوبی خواهند داشت به شرطی که مسیر رشد رو در اهدافشون داشته باشن و ادامه بدن. تپسی گاراژ هم که تازه اضافه شده و تپسی فود هم نوپاست. یکی از سهمهایی که برای سهامداری عالیست. قبلا تمام سهمهام رو فروخته بودم و از شجم نوسانی گرفتم و در این یکی دو هفته مجدد تماما خریدار تپسی بودم. البته برای بچه ها هم مقداری فسوژ خریدم. فسوژ هم سهم بنیادی خوبی هست و به دلایلی تپسی نخریدم.
نظر