ايران خودرو ( خودرو )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • yosef
    عضو فعال
    • Dec 2012
    • 440

    #3376
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    مدیر کل فروش گروه خودروسازی سایپا:
    افزایش قیمت خودروهای سایپا ناشی از مالیات ارزش افزوده است
    مدیرکل بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: قیمت محصولات این گروه متناسب با افزایش یک درصدی مالیات ارزش افزوده و به همین میزان رشد یافته که این موضوع هیچ ارتباطی با این خودروسازی ندارد.
    آنچه هستیم، نتیجه چیزی است که بدان اندیشیده ایم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #3377
      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

      قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد



      قیمت محصولات ایران خودرو به طور میانگین یک درصد نسبت به نرخ محصولات این شرکت در سال گذشته افزایش یافت.

      به گزارش خبرنگار ایسنا، ایران خودرو افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال جدید را دلیل رشد یک درصدی قیمت محصولات خود اعلام کرده است.
      قیمت‌های جدید به شرح زیر است:


      نام خودرو قیمت مصوب فروش نقدی (به تومان)
      پژو 405 بنزینی (GLX) با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و تریم بژ و یورو 4 بهینه 28 میلیون و 881 هزار و 600
      پژو 405 دوگانه سوز (GLX) با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و تریم بژ و یورو 4 30 میلیون و 419 هزار و 400
      پژو 405 بنزینی با موتور 16 سوپاپ (TU5) و ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4 بهینه 30 میلیون و 44 هزار
      پژو پارس سال با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4 بهینه 35 میلیون و 327 هزار و 800
      پژو پارس LX با موتور 16 سوپاپ (TU5) و ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده و سرنشین و موبایل هندزفری و ایموبیلایزر و ترمز چرخ‌های عقب دیسکی و یورو 4 بهینه 37 میلیون و 311 هزار و 500
      پژو پارس LX با موتور 16 سوپاپ (TU5) و ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده و سرنشین و غربلیک فرمان MFC طرح جدید و موبایل هندزفری و ایموبیلایزر و ترمز چرخ‌های عقب دیسکی و یورو 4 بهینه 37میلیون و 311 هزار و 500
      پژو 206 تیپ 5 با کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب وتهویه اتوماتیک و آینه جانبی و شیشه بالابر عقب برقی ویورو 4 36 میلیون و 580 هزار و 200
      پژو 206 تیپ 5 با کیسه هوای راننده و سریشین تهویه ، آینه جانبی و شیشه بالابر عقب دستی و یورو 4 بهینه 34 میلیون و 452 هزار و 200
      پژو 206 تیپ 5 با کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب و تهویه اتوماتیک و آینه جانبی و شیشه بالابر عقب برقی و یورو 4 بهینه 36 میلیون و 692 هزار و 200
      پژو 206 صندوق‌دار (V8) با کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب و تهویه اتوماتیک و آینه جانبی و شیشه بالابر عقب برقی و یورو 4 37 میلیون و 119 هزار و 800
      پژو 206 صندوق‌دار (V8) با کیسه هوای راننده و سرنشین و تهویه، آینه جانبی و شیشه بالابر عقب دستی و یورو 4 بهینه 34 میلیون و 991 هزار و 800
      پژو 206 صندوق‌دار (V8) با کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب و تهویه اتوماتیک و آینه جانبی و شیشه بالابر عقب برقی و یورو 4 بهینه 37 میلیون و 231 هزار و 800
      سمند SE با کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4 بهینه 27 میلیون و 438 هزار و 600
      سمند ال ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو 4 بهینه 29 میلیون و 843 هزار و 400
      سمند ال ایکس EF7 پایه گازسوز با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو 4 31 میلیون و 276 هزار و 900
      سمند ال ایکس EF7 پایه گازسوز مالتی پلکس با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولاد و یورو 4 31 میلیون و 536 هزار و 900
      سمند ال ایکس EF7 بنزینی با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو 4 29 میلیون و 973 هزار و 600
      سمند ال ایکس EF7 بنزین مالتی پلکس با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو 4 30 میلیون و 243 هزار و 600
      رانا LX با تریم مشکی و یورو 4 بهینه 33 میلیون و 232 هزار و 800
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • ایرج اکبری
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 10934

        #3378
        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

        صف خرید برای فردا داره چیده میشه در آخر بازار!!!
        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

        نظر

        • سلطان بورس
          كاربر فعال
          • Aug 2011
          • 3373

          #3379
          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

          در اصل توسط ایرج اکبری پست شده است View Post
          صف خرید برای فردا داره چیده میشه در آخر بازار!!!
          از این صف ها زیاد دیدیم که همش الکی بوده
          ولی با این حمایت فردا قطعا بالای 300 هست

          نظر

          • ایرج اکبری
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 10934

            #3380
            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

            30 هزار محصول ایران خودرو در راه بازارهای جهانی

            دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

            معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه ریزی برای صادرات 30 هزار دستگاه انواع خودرو سواری به بازارهای بین المللی در سال 1394خبر داد.

            به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی علمی - معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو - اظهار کرد: برنامه صادراتی ایران خودرو برای سال گذشته 20 هزار دستگاه بود، این در حالی است که به دلیل تحریم ها، نوسانات ارزی و مشکلات گشایش ال سی از این میزان صادرات 7000 دستگاه تحقق یافت.

            علمی تاکیدکرد: سهم برند ملی ایران خودرو در سبد صادرات چشم‌گیر است و در حال حاضر سمند و سورن به کشورهای عراق، آذربایجان، ساحل عاج صادر و ونزوئلا می شود.

            معاون صادرات ایران خودرو در زمینه تکلیف سایت های تولیدی خارج از کشور اظهار کرد: سیاست هیات مدیره ایران خودرو فعال نگاه داشتن چهار سایتی که قبلا سرمایه گذاری شده در قالب ارایه خدمات فنی و مهندسی و ارسال قطعات سی کی دی است.

            معاون صادرات ایران خودرو درباره مشکلات موجود در سایت های تولیدی ایران خودرو در خارج از کشور تصریح کرد: برخی تصمیم های گذشته باعث شده که سایت های تولیدی در فراسوی مرزها فعال نباشد.

            علمی از صادرات ایران خودرو به تونس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: موفق به کسب تاییدیه موسسه استاندارد تونس برای صادرات رانا به این کشور شدیم.

            وی افزود:گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال شروع فعالیت مجدد در مصر است و در حال رایزنی برای صادرات خودرو به الجزایر نیز هستیم.

            علمی اظهار کرد: در صادرات محصول به کشورهای آذربایجان، عراق و اوکراین مزیت نسبی داریم و در عین حال نیز به بازارهای نیجریه و ساحل عاج نیز فکر می کنیم.

            معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو در پایان تصریح کرد: توسعه صادرات نیازمند یک عزم ملی است و با تعارف صادرات رونق نمی گیرد.

            انتهای پیام
            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

            نظر

            • ایرج اکبری
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 10934

              #3381
              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

              ایران‌خودرو آماده خرید پرسپولیس!

              سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
              تاکنون دو شرکت برای حضور در مزایده واگذاری پرسپولیس اعلام ‌آمادگی کرده‌اند.

              به گزارش ایسنا به نقل از «نامه نیوز»، مزایده واگذاری سرخابی‌ها در دو نوبت گذشته به دلیل نبود متقاضی برگزار نشد و قرار است اردیبهشت‌ماه نوبت سوم مزایده برگزار شود.

              مسئولان وزارت ورزش تاکید کرده‌اند برای پرسپولیس متقاضی وجود دارد ولی فعلا برای استقلال متقاضی پیدا نشده، هر چند مسئولان استقلال مدعی شده‌اند چند متقاضی برای استقلال نیز پیدا شده است.

              جدی‌ترین متقاضی برای پرسپولیس اما حسین هدایتی است و مذاکراتی با مسئولان وزارت ورزش انجام داده تا شرکت استیل‌آذین ایرانیان در مزایده شرکت کند.

              هدایتی اما احتمالا در مزایده تنها نخواهد بود چرا که طبق اخبار کسب‌شده، شرکت ایران‌خودرو نیز برای حضور در مزایده ابراز تمایل کرده و باید دید در نهایت کدام شرکت‌ها به طور رسمی در مزایده حاضر می‌شوند.

              پیش از این برخی مسئولان فدراسیون فوتبال پیشنهاد کردند که استقلال و پرسپولیس به شرکت‌های خودروساز مثل سایپا و ایران‌خودرو واگذار شوند.
              كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

              نظر

              • لولی بربط زن
                عضو فعال
                • Nov 2013
                • 1862

                #3382
                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                4/01/28 - 11:07

                شماره: 13940128000091


                گروسی در گفت‌وگو با فارس:

                پژو باید امتیازات بیشتری به کشورمان بدهد/ تولید خودروهای به‌روز در دستور کار شرکت پژو باشد

                عضو کمیسیون صنایع مجلس با یادآوری اینکه در سال 90 به علت قطع صادرات قطعات پژو تولید خودروسازی کشور به میزان 50 درصد دچار افت شد، گفت: تولیدات پژو در کشورمان به‌روز نیست.





                حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه شرکت پژو تاکنون یک ریال در ایران سرمایه‌گذاری نکرده است، گفت: تولیدات پژو در کشورمان به روز نیست.
                وی با یادآوری اینکه در سال 90 به لحاظ عدم سرمایه‌گذاری پژو در ایران و قطع صادرات قطعات تولید خودروسازی کشور به میزان 50 درصد دچار افت شد و از یک میلیون و 600 هزار در سال به 700 هزار خودرو کاهش یافت، اظهار داشت: پژو باید 50 درصد قرارداد خود را با کشورمان در ایران سرمایه‌گذاری کند و چند خودروی به روز خود را به ایران صادر کند، نه اینکه صرفاً به فروش قطعات بپردازد.
                گروسی از عدم آمادگی شرکت‌های خودروسازی ایران همچون تویوتا و اپل برای صادرات خودرو به کشورمان سخن گفت و خاطرنشان کرد: پژو اخیراً پذیرفته است که 50 درصد در ایران سرمایه‌گذاری کند، چرا که تولید این شرکت در مقایسه با شرکتی همچون تویوتا که 12 میلیون خودرو در سال تولید می‌کند بسیار پایین است و در حدود 2 الی 3 میلیون است.
                عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بازار خودروی ما همواره در اختیار پژو بوده و نبض خودروی کشور را در اختیار داشت، اما اگر این شرکت می‌خواهد واردات محصولاتش ادامه داشته باشد، باید امتیازات بیشتری از جمله تولید خودروهای به روز در ایران را در دستور کار قرار دهد.
                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                نظر

                • azarpad
                  عضو عادی
                  • Jun 2013
                  • 232

                  #3383
                  پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                  ايران خودرو تا 260 تومن اصلاح .

                  نظر

                  • لوئیز
                    عضو عادی
                    • Nov 2013
                    • 81

                    #3384
                    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                    در اصل توسط azarpad پست شده است View Post
                    ايران خودرو تا 260 تومن اصلاح .
                    شما همونی نیستی که شبندر 450 تومنی رو میگفتی تا 170 میریزه؟

                    نظر

                    • mhjboursy
                      ستاره‌دار (۱۳)
                      • Jul 2013
                      • 18270

                      #3385
                      پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                      در اصل توسط azarpad پست شده است View Post
                      ايران خودرو تا 260 تومن اصلاح .
                      سلام
                      آخر یک دلیلی، چیزی...
                      من دیدم در خیلی از جستار ها شما همین طوری می نویسید فلان سهم فلان قیمت.
                      یعنی صرف خرید یا فروش شما باید سهم قیمت خاصی بگیرد؟
                      «محمد حسین» هستم.
                      امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #3386
                        پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                        قرارداد ایران‌ خودرو و پژو در آستانه توافق نهایی

                        پژو هنوز به ایران نیامده، اما در حالی با انتقاد روبه‌رو شده که گفته می‌شود تا دو هفته دیگر، قرارداد این شركت فرانسوی با ایران‌ خودرو نهایی می‌شود و به امضا خواهد رسید.

                        به گزارش دنیای خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته منابع آگاه، ایران‌ خودرو و پژو که جلسات مذاكره خود را از اواخر سال ۹۲ آغاز کردند، پیشرفت زیادی در مذاكرات داشته‌اند و حتی بر سر برخی جزئیات شراكت نیز به تفاهم رسیده‌اند، شراكتی که به گفته هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌ خودرو، مستقل از «مساله هسته‌ای» است.

                        یکه‌زارع پیش‌تر تاکید کرده بود که مشاركت ایران‌ خودرو با پژو در قالب «جوینت وینچر» (سرمایه‌گذاری مشترک) صورت خواهد گرفت و این خودروساز فرانسوی موظف به صادرات ۳۰ درصد از تولیدات مشترک خود با ایران، به بازارهای خارجی است. وی این را هم گفته بود که در قرارداد موردنظر، اگر پژو به تعهد صادراتی خود عمل نكند، فروش داخلی این شركت در بازار ایران نیز متوقف خواهد شد.

                        در این شرایط، کارشناسان معتقدند، اگر مواردی که مدیرعامل ایران‌ خودرو درباره قرارداد با پژو مطرح کرده، اجرایی شود، این دو شركت می‌توانند شراكتی برد-برد را با یکدیگر تجربه کنند. به گفته آنها، از آنجا که ایران‌خودرویی‌ها یک بار از سوراخ پژو گزیده شده‌اند (پژو در سال ۹۲ ناگهان و بدون هیچ تعهدی، با ایران‌خودرو قطع رابطه کرد)، در قرارداد جدید بندهای سختگیرانه‌تر و محكم‌تری را در نظر گرفته‌اند تا طرف فرانسوی نتواند هر وقت دلش خواست، بگذارد و برود.

                        هر چند پژو در گذشته رفتار مناسبی با ایران‌ خودرو نداشته و شریکی بی‌وفا برای خودروسازی ایران بوده، اما به‌نظر می‌رسد «قرارداد جدید» به شرط اجرا شدن بند به بند آن، می‌تواند منافع هر دو طرف (ایران‌ خودرو و پژو) را تامین کند.

                        در این بین، قطعا «سرمایه‌گذاری مشترک» و «صادرات ۳۰ درصدی» از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که باید دید ایران‌خودرویی‌ها تا چه حد موفق به تحقق آنها خواهند شد و پژوی فرانسه چه عملكردی در این مورد از خود نشان می‌دهد.
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • ایرانی
                          ستاره دار(1)
                          • Jun 2011
                          • 2577

                          #3387
                          پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                          نقل قول

                          این خبر برای مدتی پیش است، به دوستان توصیه میکنم که با دقت مطالعه کنند


                          جزییات واگذاری 20 درصد از سهام پارس خودرو به رنو

                          مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا جزییات مذاكره با رنو برای واگذاری حدود 20 درصد از سهام پارس خودرو به این شركت را بیان کرد.


                          مجید سوری اظهار کرد: مذاكره با رنو در زمینه واگذاری بخشی از سهام پارس خودرو در جریان است.

                          وی با بیان این‌که یکی از پیشنهادات در حال بررسی، واگذاری 20 درصد از سهام پارس خودرو به رنو است، خاطرنشان کرد: با خریداری 20 درصد از سهام پارس خودرو، رنو صاحب یک صندلی مدیریتی در این شركت خواهد شد.

                          مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا ادامه داد: مسوولان شركت رنو برای خریداری بخشی از سهام پارس خودرو مشتاق هستند و در این زمینه مذاكرات با برخی مسوولان شركت رنوپارس که نماینده رنو در ایران هستند، ادامه دارد.


                          سوری افزود: مطمئنا در صورت به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای، مذاكره با رنو برای واگذاری پارس خودرو جدی‌تر خواهد شد. البته رسیدن به توافق در زمینه قیمت مورد قبول طرفین برای واگذاری سهام نیز بسیار مهم است.

                          وی با بیان این‌که شركت سایپا هم‌اكنون حدود 74 درصد از مالکیت پارس خودرو را در اختیار دارد، تصریح کرد: در صورت رسیدن به توافق بخشی از سهام سایپا در پارس خودرو به رنو واگذار خواهد شد.

                          مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا در پاسخ به این‌ پرسش که آیا رنو با خرید پارس خودرو به دنبال توسعه تولید محصولات خود در این شركت است‌؟‌ اظهار کرد: مطمئنا شركت رنو استراتژی خاص خود را داشته و تنها به دنبال صرف سرمایه‌گذاری نیست.

                          وی در پاسخ به این‌که در چند سال گذشته نیز شایعات واگذاری سهام پارس خودرو به رنو مطرح بود، خاطرنشان کرد: مذاكرات با رنو در چهار پنج ماه اخیر آغاز شده و پیش از آن مذاكره‌ای برای واگذاری پارس خودرو با مسوولان شركت رنو نداشتیم.

                          سوری در پاسخ به این پرسش که آیا شركت رنو به غیر از پارس خودرو درخواست خرید شركت دیگری از زیرمجموعه‌های ساییا را داشته است؟ خاطرنشان کرد: خیر، درخواست رنو تنها در زمینه پارس خودرو بوده و مذاكرات نیز محدود به واگذاری این شركت است.

                          نظر

                          • ایرج اکبری
                            عضو فعال
                            • Dec 2011
                            • 10934

                            #3388
                            پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                            خودروسازان آمریکایی به خودروسازان ایرانی پیام دادند

                            یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

                            عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از ارسال پیام خودروسازان آمریکایی به خودروسازان ایرانی و ابراز تمایل آنها برای حضور در ایران خبر داد.

                            ساسان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بازار خودروی ایران بازاری بزرگ و بسیار جذاب برای خودروسازان خارجی است.

                            وی با بیان اینکه جذابیت این بازار خودروسازان آمریکایی را نیز مشتاق به حضور در ایران کرده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه آمریکایی‌ها تمایل خود را برای حضور در صنعت خودروی ایران ابراز کرده‌اند.

                            عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد:‌ خودروسازان آمریکایی‌ از طریق برخی واسطه‌ها به خودروسازان ایرانی پیام داده‌ و خواستار سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران شده‌اند.

                            وی افزود: در این زمینه شنیده می‌شود که آمریکایی‌ها مطالعات بازارسنجی برای حضور در ایران را نیز آغاز کرده‌اند و آماده‌اند با رفع تحریم‌ها فعالیت خود را در ایران آغاز کنند.

                            قربانی با بیان اینکه بعد از لغو رسمی تحریم‌ها شاهد حضور خودروسازان آمریکایی و اروپایی در ایران خواهیم بود، تصریح کرد: در این شرایط خودروسازان اروپایی اگر خواهان رسیدن به جایگاه مناسبی در صنعت خودروی ایران هستند باید به سرعت عمل کنند.
                            كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                            نظر

                            • ایرانی
                              ستاره دار(1)
                              • Jun 2011
                              • 2577

                              #3389
                              پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                              بیزینس مانیتور گزارش داد ، چشم انداز صنعت خودروی ایران در سایه مذاکرات هسته‌ای

                              خبرگزاری تسنیم: بیزینس مانیتور در گزارشی از صنعت خودروی ایران به تولید خودروهای برقی در ایران اشاره کرد و نوشت: به نظر می رسد که در آینده خودروهای برقی می توانند نقش رو به افزایشی را در بخش خودروی ایران ایفا کنند.

                              به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیزینس مانیتور در گزارشی از صنعت خودروی ایران نوشت: بر اساس آمارهای سازمان بین المللی تولید کنندگان وسایل نقلیه موتوری، تولید خودرو در ایران در سال 2014 با 46.7 درصد رشد نسبت به سال گذشته به یک میلیون و 90 هزار و 846 دستگاه رسید.
                              با توجه به این عملکرد قابل توجه، بیزنس مانیتور معتقد است که ممکن است پیش بینی اش مبنی بر تولید یک میلیون و 78 هزار و 492 دستگاه خودرو در سال شمسی 1393 (مارس 2014 تا مارس 2015) در معرض ریسک افزایشی قرار داشته باشد. ایران 925 هزار و 975 هزار دستگاه خودروی سواری و 154 هزار و 871 خودروی تجاری تولید کرده است. این آمار ایران را در رده هجدهمین تولید کننده بزرگ خودروی جهان قرار می دهد.
                              در حال حاضر، احساس موجود نسبت به صنعت خودروسازی ایران همچنان تحت تاثیر پیشرفت در مذاکرات هسته ای قرار دارد. دو طرف تا 30 ژوئن فرصت دارند تا به یک توافق نهایی دست یابند. در طول این مدت، ایران همچنان ماهانه حدود 700 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده خود را دریافت خواهد کرد، هرچند که تحریم های اصلی علیه بخش های انرژی و بانکی ایران پابرجا باقی خواهد ماند.
                              در ژانویه 2015، تیم ریسک کشوری بیزینس مانیتور بار دیگر بر نظر قبلی خود تاکید کرد که مذاکرات طولانی خواهد بود و ریسک ها اندکی کاهش خواهد یافت. به طور کلی ما معتقدیم که راه حل اختلاف بر سر برنامه هسته ای ایران تا 30 ژوئن یافته نخواهد شد، زیرا محدودیت های سیاسی دو طرف را از اعطای امتیازات قابل توجه که لازمه حل اختلافات فنی است باز خواهد داشت. بنابراین ما همچنان معتقدیم که مذاکرات در طی 2 سال آینده از طریق برخی توافقات بخشی و تمدیدها ادامه خواهد یافت. ما عقیده داریم که تا ژوئن 2015 یک توافق نسبی برای حفظ ظاهر به دست خواهد آمد که اجازه انجام مذاکرات بیشتر را می دهد.
                              این گزارش در ادامه نوشت: روشن است که همچنان تقاضای بالایی برای خودروهای جدید از سوی مصرف کنندگان ایرانی وجود دارد. در نتیجه، پتانسیل بهبود روابط خارجی بین ایران و غرب در طی کوتاه مدت تا میان مدت منافع قابل توجهی برای خودروسازان ایجاد کرده است که البته در این میان شرکت های رنو و پژوی فرانسه بزرگترین برندگان این ماجرا هستند. به نظر می رسد که پژو به دنبال توافقی با ایران خودرو خواهد بود، در حالی که رنو در حال حاضر در حال مذاکره با سایپا در خصوص خرید بخشی از سهام شرکت پارس خودرو است.
                              خودروسازان ایرانی نیز به دنبال توسعه فعالیت های خود در منطقه خاورمیانه هستند. در این زمینه، در ژانویه 2015، تایمز عمان گزارش داد که شرکت ایران خودرو در حال بررسی بازار عمان برای صادرات و صادرات مجدد خودروهای تولیدی خود است.
                              در عین حال، محمد حضرتی، مدیر صادرات ایران خودرو دیزل گفت، با توجه به نزدیکی مسافت بین دو کشور، صادرات خودرو از ایران برای عمان از نظر اقتصادی به صرفه است. و ی افزود، ایران خودرو دیزل ممکن است علاقمند به ایجاد یک مرکز مونتاژ خودروهای تجاری در عمان از طریق سرمایه گذاری مشترک باشد.
                              عراق کشور دیگری است که خودروسازان ایرانی به دنبال افزایش تولید در آن هستند. بر اساس گزارشی که ایران دیلی در اکتبر 2014 منتشر ساخت، ایران خودرو اکنون روزانه حدود50 خودرو در عراق تولید می کند و این شرکت قصد دارد این رقم را به دلیل افزایش تقاضا به100 دستگاه ارتقا دهد.
                              ایران در کنار افزایش صادرات، شاهد افزایش واردات خودرو در طی سال گذشته شمسی نیز بوده است.ایرج ندیمی، معاون رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران در فوریه 2015 گفت، واردات خودرو به کشور از اواسط ماه مارس 2014 تاکنون افزایش داشته است. مانع اصلی واردات خودروی خارجی به ایران تعرفه وارداتی 100 درصدی است که به همه خودروها اعمال می شود.
                              به نظر می رسد که در آینده خودروهای برقی می توانند نقش رو به افزایشی را در بخش خودروی ایران ایفا کنند. شرکت دیار خودرو در ژانویه 2015 از اولین خودروی برقی تولید داخل با نام سابرینا رونمایی کرد. به گفته محمد تقی خانلو، مدیر عامل دیار خودرو، دولت ایران در حال مذاکره برای انعقاد قراردادی به منظور استفاده از سابرینا در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

                              نظر

                              • alireza51
                                عضو فعال
                                • Feb 2013
                                • 1205

                                #3390
                                پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

                                یک شرکت کره ای و ایران خودرو بروی خودرو X409 , X502 و X411 در حال کار هستند.
                                متخصصین ایرانی و خارجی بین دو کشور برای تبادل دانش فنی مربوطه، در رفت و آمد هستند.
                                احتمالا بعد از توافق، سهم فرانسه در صنعت خودرو کشور، کمتر از گذشته خواهد بود.
                                عمر خیلی کوتاه است.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X