توسعه معادن روی ( کروی )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ali141
    عضو فعال
    • Feb 2011
    • 483

    #1216
    نگران کروی نباش یهو دیدی تا2000تومن یه نفس رفت

    نظر

    • شاخص بورس جعلی است
      عضو فعال
      • Jan 2022
      • 466

      #1217
      نتیجه استفاده از مدیران دوزاری بیسواد بیلیاقت فاسد ....دولتی زرشکیان


      شرکت: توسعه معادن روی ایران نماد: کروی کد صنعت:132003
      موضوع:لغو پذیرش اوراق بهادار تعلیق شده پیرو تعلیق ورقه بهادارشرکت طی اطلاعیه شفاف سازی مورخ29/02/1405شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی نامه شماره 14050381/182 مورخ16/02/1405 به ناشر تذکر کتبی ارسال و درخواست ارایه برنامه جهت رفع دلایل لغو پذیرش نمود (پیوست 1 .(ناشر در تاریخ20/02/1405برنامه خود را جهت رفع دلایل لغو پذیرش به هیئت پذیرش ارایه نمود (پیوست 2 (با عنایت به تصمیم هیئت پذیرش، پذیرش اوراق بهادار ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران لغو گردید.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 30385

        #1218
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • شاخص بورس جعلی است
          عضو فعال
          • Jan 2022
          • 466

          #1219
          افشاگری نقل از سایت همسایه :


          ابهام شدید در موجودی انبار و عیار خاک‌های دپو شده

          یکی از دلایلی که حسابرس زیر بار تایید صورت‌های مالی کالسیمین نرفت، به نحوه ارزش‌گذاری همان دپوهای عظیمی برمی‌گشت که بالاتر صحبت کردیم:

          کارخانه کالسیمین حجم سنگینی از پسماندها و خاک‌های کم‌عیار (bzs) را در انبارها دپو کرده بود. حسابرس اعلام کرد که فرمول تایید عیار واقعی این خاک‌ها شفاف نیست. به زبان ساده، حسابرس می‌گفت شرکت مدعی است این دپوها هزاران میلیارد تومان ارزش دارند، اما با روش‌های فعلی کارشناسی، ما نمی‌توانیم گواهی کنیم که خروجی واقعی این خاک‌ها چقدر شمش روی خواهد بود و همین عدم قطعیت باعث شد حسابرس این دارایی سنگین را تایید نکنه!

          کالسیمین مقادیر زیادی شمش صادراتی فروخته بود، اما پول آن به دلیل تحریم‌ها در حساب صرافی‌های واسط خارجی یا شرکت‌های تراستی مانده بود. حسابرس قانونی اعلام کرد که مدارک و مستندات کافی برای اثبات مالکیت قطعی کالسیمین بر این حساب‌های خارجی در دست نیست و تا زمانی که تاییدیه بانکی مستقیم وجود نداشته باشد، این درآمدها قابل تایید نیستند.

          خبر خوب هم اینکه که گزارش‌های منتشر شده در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۵ نشان می‌دهند شرکت برای حل این بندهای حسابرسی، بخش زیادی از این دپوها را تعیین تکلیف کرده و فرآیند ارزیابی مجدد خاک‌ها با استانداردهای مورد نظر حسابرس انجام شده است. در واقع ترجیح دادند هزینه اخراج از بورس تهران را بدهند، ولی حساب‌ها رو یک‌بار برای همیشه با حسابرس صاف کنند تا بتوانند با صورت‌های مالی تمیز در بازار پایه فرابورس بازگشایی شوند.

          رقمی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار از درآمدهای صادراتی شرکت به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی و نقل‌وانتقالات تحریمی، در بانک‌ها و انبار کارگزاران خارجی (به‌ویژه در کشورهای چین و ترکیه) به نوعی بلوکه است !
          ارزش این پول رقمی بین ۱,۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ میلیارد تومان است! یعنی چیزی معادل نصف کل ارزش مارکت فعلی نماد کروی روی تابلوی بورس (۴.۲ همت) فقط به صورت ارز بلاتکلیف در خارج از کشور وجود داره


          طبق آخرین ترازنامه افشا شده، ارزش موجودی انبار کالسیمین (شامل شمش آماده فروش و کنسانتره دپوشده) بالغ بر ۱,۸۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

          فرآور در گزارش اردیبهشت‌ماه خود، فروش خیره‌کننده ۱۴۰ میلیارد تومانی را ثبت کرد. برای درک عظمت این عدد، باید بدانید که کل فروش فروردین‌ماه این شرکت زیر ۴۰ میلیارد تومان بود! این جهش چند برابری، برآیند مستقیم باز کردن قفل انبارها و فروش دپوی شمش روی با نرخ دلار ارتقایافته بود.

          در فسرب ، موجودی مواد اولیه و محصول نهایی این کارخانه در آخرین گزارش‌ها، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

          ارزش شمش و خاک دپوشده‌ی شرکت‌های تابعه (کالسیمین، فرآور و فسرب) به تنهایی فراتر از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. این یعنی بیش از نصفِ کل ارزش مارکت شرکت، همین الان نقدینگی و کالای آماده به فروش در انبارهاست!

          این مارکت کپ ۴.۲ همتی یعنی شما داری کل ۱۲ شرکت تابعه، بزرگ‌ترین کارخانجات شمش روی خاورمیانه، اسکله‌های صادراتی بندرعباس، تجهیزات معدنکاران انگوران و هکتارها زمین و سوله صنعتی را عملاً مفت میخری😅

          جالب تر اینکه مالک حدود ۷۳ درصد از سهام شرکت کالسیمین (فاسمین) است. کالسیمین خودش قبل از تعلیق، مارکت گپی در محدوده ۵ تا ۶ همت داشت.

          اگر سهم کروی از کالسیمین رو ۴ همت بگیریم ارزش کل مارکت کروی روی تابلو ۴.۲ همت است. این کل هلدینگ کروی، معادن، کارخانجات قشم، بندرعباس، شرکت فرآور، شرکت فسرب، شرکت کشرق و ۱0 شرکت دیگر را روی هم فقط ۲۰۰ میلیارد تومان !



          شاه‌نشین‌های پرتفوی «کروی» (زیرمجموعه‌های اصلی)
          ​کروی به عنوان مادر تخصصی صنعت روی، دوازده شرکت تحت پوشش دارد و عملاً بزرگ‌ترین زنجیره تولید شمش، سرب و روی در خاورمیانه را مدیریت می‌کند. زیرمجموعه‌های مطرح آن به دو بخش بورسی و غیربورسی تقسیم می‌شوند:


          الف) زیرمجموعه‌های بورسی (موتورهای محرک سودآوری):
          ​کالسیمین (فاسمین): مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و حیاتی‌ترین زیرمجموعه کروی است. جالب است بدانید هر نوسان قیمتی در نماد فاسمین، مستقیماً روی ان‌ای‌وی (NAV) کروی تأثیر فوق‌العاده سنگینی می‌گذارد. (فاسمین هم در خرداد ۱۴۰۵ همراه کروی لغو پذیرش شد).

          ​ملی سرب و روی ایران (فسرب): قطب اصلی تولید شمش سرب و روی در منطقه.

          ​فرآوری مواد معدنی ایران (فرآور): شرکتی چابک که تخصصش تبدیل کنسانتره به شمش روی است.

          ​صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود (کشرق): بازوی معدنی شرکت در حوزه زغال‌سنگ.


          ب) زیرمجموعه‌های غیربورسی:
          ​شرکت ذوب و احیای روی قشم: یکی از کارخانجات بزرگ تولید شمش روی با ظرفیت بالا.
          ​تولید روی بندرعباس: مستقر در مناطق جنوبی برای تسهیل صادرات محصولات شمش.

          ​مرکز تحقیق و توسعه صنایع معدنی: بزرگ‌ترین مرکز R&D سرب و روی در خاورمیانه که متولی تکنولوژی و روش‌های نوین اکتشاف در این هلدینگ است.​

          نظر

          در حال کار...
          X