اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Aiming
    ستاره دار(18)
    • Jul 2012
    • 2641

    #2011
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    رشد نجومی تولید خودرو در کشور!


    فروردین ماه امسال 72.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید انواع خودرو در فروردین ماه امسال با رشد 72.7 درصدی از 23 هزار و 473 دستگاه در فروردین ماه 92 به 40 هزار و 531 دستگاه افزایش یافته است.

    در این مدت تولید انواع خودروهای سواری نیز با رشد 69.2 درصدی از 20 هزار و 641 دستگاه در فروردین ماه 92 به 34 هزار و 923 دستگاه افزایش یافته است.

    فروردین ماه امسال تولید انواع وانت با رشد 106.9 درصدی از 2606 دستگاه در فروردین 92 به 5393 دستگاه افزایش یافته است. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افزایش سه درصدی از 203 دستگاه در فروردین 92 به 209 دستگاه در فروردین 93 افزایش یافته است.

    در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با کاهش صد درصدی از پنج دستگاه در فروردین 92 به صفر رسیده است. تولید انواع اتوبوس در کشور نیز با کاهش 66.7 درصدی از 18 دستگاه در فروردین 92 به شش دستگاه در فروردین 93 کاهش یافته است.
    وارن بافت :برای بدست آوردن بازدهی های فوق العاده نیازی نیست کارهای فوق العاده انجام بدیم.

    نظر

    • غفران
      عضو فعال
      • Sep 2013
      • 1123

      #2012
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      اون از رشد تولید ایران خودرو
      سایپا رشدش نجومی تر و بهتر از ایران خودرو
      اون از تعدیل های پی در پی قطعاتی ها که بنظرم خمهر سرآمد همه شان بوده و از این به بعد خیره کننده تر خواهد بود
      این هم از خشرق حساب کنید که چندمین باره بری تعدیل مثبت میبنده(امروز برای تعدیل متوقف شد)
      حالا تحریمها حتی 30درصدش هم برداشته نشده
      اگه کاملا برداشته بشه!؟!؟!؟

      ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

      نظر

      • غفران
        عضو فعال
        • Sep 2013
        • 1123

        #2013
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        خساپا
        خودرو
        خپارس

        مثل اینکه با هم توافق کردند در یک خط قیمتی (مسابقه) قرار گیرند بعد مسابقه رو (رالی)رو شروع کنند
        دقت کردین هر سه در یک قیمت چسبیده بهم قرار دارند
        آخرین ویرایش توسط غفران؛ 2014/05/05, 09:08.
        ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

        نظر

        • غفران
          عضو فعال
          • Sep 2013
          • 1123

          #2014
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930215001080

          ===========================
          درود

          کاربر گرامی،

          تقاضا میشود از ارسال لینک بدون متن خبر خودداری فرمائید.



          با احترام - مدیر نظارت
          ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

          نظر

          • غفران
            عضو فعال
            • Sep 2013
            • 1123

            #2015
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            جزئیات توافق ایران‌خودرو با پژو/ بازگشت پژو با ۲ محصول جدید
            مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو، گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.





            هاشم یکه زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد جلسه 10 ساعته با مدیر عامل شرکت پژو اظهار داشت: در این جلسه در مورد تولید دو محصول جدید بر روی دو پلت‌فرم متفاوت، به عنوان نقطه شروع کار صحبت شد. وی ادامه داد: در ابتدا این محصولات به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد و هر زمان که در مورد تولید آن به نتیجه برسیم، در مدت 11 ماه محصول جدید به مرحله تولید و عرضه در بازار خواهد رسید. * تولید محصولات کم‌مصرف
            وی با بیان اینکه در این جلسه تأکید زیادی بر سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران داشتیم، افزود: همکاری فنی، انتقال دانش فنی، طراحی و تولید خودروهای مشترک و فعالیت مراکز تحقیق و توسعه مشترک از جمله مواردی بود که با شرکت پژو در مورد آن صحبت کردیم. یکه زارع تصریح کرد: قرار شد تولید خودروهای مشترک با شرکت پژو با تمرکز بر موتور‌های کم‌مصرف صورت گیرد و موتور این خودروها از نظر استاندارد آلایندگی بتواند حداقل استانداردهای 5 سال آینده اروپا را جوابگو باشد. وی ادامه داد: قرار شد روی پلت‌فرم شرکت پژو محصولاتی را تولید و در بازار داخل و همچنین شبکه صادرات پژو عرضه کنیم. به گفته وی، ایران می‌تواند بر روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو کار طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید انجام دهد و دو یا سه خودروی جدید بر روی آنها تولید شود. * تولید 206 ایرانی ادامه می‌یابد
            مدیر عامل ایران‌ خودرو با بیان اینکه تولید پژو 405 از سال 95 متوقف خواهد شد، گفت: تولید پژو 206 ایرانی ادامه خواهد داشت و این کار توسط ایران‌خودرو انجام می‌شود. وی با بیان اینکه تولید خودروهای هیبریدی و برقی نیز جزء محورهای مذاکره با شرکت پژو بود، افزود: کار مشترک با پژو با تولید دو محصول سواری آغاز خواهد شد که به زودی مشخصات این محصول اعلام خواهد شد. وی سرمایه‌گذاری مشترک را عاملی برای صادرات خودرو در شبکه فروش پژو عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه منافع دو طرف مطرح است، این صادرات با تمایل طرفین انجام خواهد شد. یکه زارع با بیان اینکه قبلاً کار مونتاژ‌کاری محصولات پژو در ایران انجام شده است، گفت: سعی داریم در قرارداد‌های جدید منافع ملی مدنظر باشد و تجربه قبل تکرار نشود. وی ادامه داد: به مسئولان شرکت پژو اعلام کردیم که یا در چارچوب مورد‌نظر ما عمل کنند و یا اینکه بازار ایران را فراموش کنند. وی با اشاره به اینکه قرارداد تولید محصولات مشترک با شرکت پژو پس از انجام مقدمات لازم امضا خواهد شد، گفت: ما نظراتمان را حدود دو، سه ماه قبل به شرکت پژو اعلام کرده بودیم و در واقع مدیرعامل پژو با بررسی نظرات ما در ایران شرکت کرد. * جبران زیان ایران با سرمایه‌گذاری مشترک
            وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا صحبتی در مورد جبران زیان وارد شده به ایران بر اثر خروج شرکت پژو نیز با مدیر عامل این شرکت داشتید، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران و تولید مشترک، این زیان نیز جبران خواهد شد. وی تأکید کرد: به مدیر عامل پژو اعلام کردیم که این شرکت تنها شریک خارجی ایران خودرو نخواهد بود و علاوه بر آنها، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز خواهیم داشت. وی افزود: اشتباه تاریخی‌ که قبلاً صورت گرفت و در کنار شرکت پژو، یک شریک فرانسوی دیگر نیز در کنار ایران خودرو قرار گرفت، تکرار نخواهد شد و از یک شریک غیرفرانسوی استفاده خواهیم کرد. * اختصاص یک سوم محصولات ایران خودرو به پژو
            مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال فارس که چه سهمی از تولیدات ایران خودرو به محصولات شرکت پژو اختصاص خواهد داشت نیز گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است انجام شود، حداقل یک سوم تولیدات ما به محصولات پژو اختصاص می‌یابد. * تولید یک خودروی شاسی بلند بر روی پلت‌فرم پژو
            وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات تولیدی با شرکت پژو جزء محصولات جدید این شرکت قرار دارند یا خیر نیز گفت: این تولیدات یا جزء محصولاتی هستند که به زودی در چرخه تولید پژو قرار می‌گیرند و یا اینکه بیشتر از 7 تا 8 ماه از عمرشان نگذشته باشد. وی توضیح داد: محصولات جدید پژو در ایران بر روی دو پلت‌فرم متفاوت تولید خواهد شد و سعی داریم روی یکی از پلت فرم‌ها نیز یک خودروی شاسی بلند که محصول خودمان است را طراحی و تولید کنیم. انتهای پیام/
            - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php...13930215000560

            ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

            نظر

            • غفران
              عضو فعال
              • Sep 2013
              • 1123

              #2016
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              گزارش "ان بی سی" :
              " پیئر اولیویر" سخنگوی شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن فرانسه به ان بی سی می گوید: باید همواره امیدوار بود. ایران بازار بزرگی است و پتانسیل های بزرگی در همکاری با ایران وجود دارد...
              شبکه خبری ان بی سی آمریکا در گزارشی به بررسی وضعیت اقتصاد ایران همزمان با کاهش تدریجی برخی تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا در چارچوب توافق ژنو پرداخته است.

              به گزارش عصر ایران در این گزارش با اشاره به لاک پشتی بودن روند اعتماد سازی و برداشته شدن گام های کوچک از سوی دو طرف برای اعتماد سازی می نویسد: تحریم ها به راحتی تصویب می شوند اما روند لغو آنها طولانی و زمان بر است.

              این گزارش با اشاره به نگرانی های سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ از مشارکت در بازار ایران می نویسد: چشم انداز یک توافق جامع هسته ای بین ایران و 1+5 می تواند زمینه ای برای تسکین و تخفیف مشکلات اقتصادی در ایران باشد اما تعداد کمی از مردم این کشور معتقدند با نهایی شدن یک توافق جامع شرکت های سرمایه گذاری خارجی به بازار ایران هجوم خواهند آورد و تجارت ایران با جهان خارج سریع رونق خواهد گرفت.

              " سوزان ملونی " پژوهشگر ارشد مرکز سابان در موسسه بروکینگز واشنگتن در این باره معتقد است:" منافع فراوانی در توافق هسته ای وجود دارد اما شما انتظار نداشته باشید از فردای توافق ، قراردادهای اقتصادی بزرگی منعقد شود.

              او می افزاید: این تصور عمومی وجود دارد که ایران مکان آسان و راحتی برای تجارت و فعالیت اقتصادی نیست و دولت (جدید) ایران سعی دارد این تصور را عوض کند ، اما تا کنون آنها تا به این حد ممکن توا نسته اند این تصور را تغییر دهند.

              ان بی سی سپس به مخالفت های منتقدان داخلی دولت روحانی و نیز مخالفان دولت اوباما در آمریکا در سنگ اندازی در راه رسیدن به یک توافق نهایی هسته ای با ایران اشاره کرده و می نویسد: با این مخالفت ها دو طرف کار دشواری دارند.

              ان بی سی می افزاید: در صورت رسیدن به یک توافق نهایی تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران زودتر ممکن است برداشته شود به ویژه در زمینه هایی چون انرژی ، شرکت های خودروسازی، حمل و نقل هوایی و نیز در بخش های دارویی و مواد غذایی و بخش تولید.

              " پیئر اولیویر" سخنگوی شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن فرانسه به ان بی سی می گوید: باید همواره امیدوار بود. ایران بازار بزرگی است و پتانسیل های بزرگی در همکاری با ایران وجود دارد."

              ان بی سی می افزاید: حتی اگر دو طرف به یک توافق نهایی برسند و بخش هایی از تحریم ها برداشته شود ، این نگرانی در میان شرکت های بزرگ بین اللملی برای ورود دوباره به بازار ایران وجود دارد که ممکن است کنگره آمریکا با لغو تحریم ها مخالفت کند و یا این توافق دیری نپاید و شرایط دوباره به وضعیت سابق بازگردد.

              "شاشانگ جوشی" پژوهشگر ارشد در اندیشکده " خدمات پادشاهی متحده " در بریتانیا در این باره می گوید: به خاطر ویژگی تصویب سریع و لغو تدریجی تحریم ها ، احتمالا گام های دو طرف برای امتیاز دهی و امتیاز گیری بسیار آرام خواهد بود و این به دلیل این واقعیت است که دو طرف به یکدیگر اعتماد ندارند و هر گونه عقب نشینی جدی را موکول به برداشتن یک گام جدی از سوی طرف مقابل می کنند.

              او می افزاید: در یک روابط مبتنی بر فضای بی اعتمادی اگر یکی از طرفین امتیازاتی قابل توجه و سریع بدهد تصورش این است که طرف مقابل امتیاز داده شده را سریع گرفته و در مقابل " دبه " خواهد کرد.
              ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

              نظر

              • جعفرزاده
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 5833

                #2017
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                پس از 6 سال، نفر اول پژو باز هم به ایران آمد و برای بازگشت این شرکت فرانسوی به «جاده مخصوص» با مقامات ایران‌خودرو مذاکره کرد؛ مذاکره‌ای که به احتمال زیاد همکاری دوباره این دو خودروساز بزرگ را در پی خواهد داشت . پژو 2 سال پیش و در پی تشدید تحریم‌ها از ایران رفت و حالا بازگشت این شرکت مشروط به انجام سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت خودرو کشور شده است .
                حرف آخر ایران‌خودرو به پژو پس از 10 ساعت‌مذاکره :
                سرمایه‌گذاری؛ شرط حضور در ایران
                یکه‌زارع: پژویی‌ها با علم به اینکه ایران‌خودرو بر مساله سرمایه‌گذاری مصر است، راهی ایران شده‌اند

                نظر

                • rajabnejad
                  عضو فعال
                  • Jan 2012
                  • 4331

                  #2018
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  «پژو» دوباره در راه ایران



                  دنیای اقتصاد: پس از 6 سال، نفر اول پژو باز هم به ایران آمد و برای بازگشت این شرکت فرانسوی به «جاده مخصوص» با مقامات ایران‌خودرو مذاکره کرد؛ مذاکره‌ای که به احتمال زیاد همکاری دوباره این دو خودروساز بزرگ را در پی خواهد داشت. پژو 2 سال پیش و در پی تشدید تحریم‌ها از ایران رفت و حالا بازگشت این شرکت مشروط به انجام سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت خودرو کشور شده است.


                  حرف آخر ایران‌خودرو به پژو پس از 10 ساعت‌مذاکره:
                  سرمایه‌گذاری؛ شرط حضور در ایران
                  یکه‌زارع: پژویی‌ها با علم به اینکه ایران‌خودرو بر مساله سرمایه‌گذاری مصر است، راهی ایران شده‌اند

                  گروه خودرو: در روزهایی که شرکت‌های بزرگ خارجی هنوز هم بابت حضور در ایران تردید دارند، مدیرعامل پژوی فرانسه میهمان ایران‌خودرویی‌ها شده تا بار دیگر این دو زوج خودروساز زندگی مشترک شان را آغاز کنند.
                  طبق اخبار رسیده، «ماکسیم پیکا» مدیرعامل پژو چند روز پیش به ایران آمده و مذاکراتی را مبنی‌بر آغاز دوباره همکاری‌ها با مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز کشور انجام داده است، مذاکراتی که ایران‌خودرویی‌ها از آن با عنوان «سخت و فشرده» یاد می‌کنند.
                  مذاکرات موردنظر البته در سکوت خبری برگزار شده و مدیران عامل ایران‌خودرو و پژو 10 ساعت تمام به بررسی ابعاد جدید همکاری‌های مشترک پرداخته‌اند که در این بین، سرمايه‌گذاري اجرای تعهدات گذشته از سوی پژو و انتقال دانش فنی و طراحی و تولید خودروهای مشترک و همچنین ساخت داخل، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
                  اما آنچه به روایت ایران‌خودرویی‌ها محور اصلی مذاکرات لقب گرفته است، «سرمایه‌گذاری پژو» بوده، به نحوی که‌هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو تاکید کرده هرگونه توافقی با پژو، منوط به پذیرش سرمایه‌گذاری از طرف این شرکت فرانسوی است. هر چند از دیگر محورهای مورد بررسی در این جلسه توسعه حضور ایران‌خودرو در شبکه صادراتی پژو بوده و دو طرف، راهکارهای اجرایی برای تحقق این موضوع را نیز مطرح و بررسی‌های لازم را در این مورد انجام داده‌اند، اما بحث پرچالش و اصلی بین مدیران عامل ایران‌خودرو و پژو، همان «سرمایه‌گذاری» بوده است.
                  گویا سرمایه‌گذاری پژو به حدی برای مدیرعامل ایران‌خودرو مهم بوده که وی صراحتا تاکید کرده شرکت فرانسوی یا باید به سرمایه‌گذاری تن بدهد یا بازار ایران را فراموش کند. آن طور که یکه‌زارع در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» عنوان کرد، پژو قبلا در ایران مونتاژکاری انجام داده، اما ایران‌خودرو سعی دارد در قرارداد‌های جدید، منافع ملی را در نظر بگیرد تا تجربه‌های قبلی تکرار نشود. وی گفت که به مسوولان پژو اعلام شده یا باید در چارچوب مورد‌نظر ایران‌خودرو عمل کنند یا بازار ایران را به فراموشی بسپارند.
                  اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو در شرایطی است که پژویی‌ها طی 24 سال حضور در ایران، حاضر به سرمایه‌گذاری نشدند و تنها تا توانستند، از بازار خودرو کشور سود بردند، آن هم با عرضه محصولاتی قدیمی و از رده خارج.
                  از پس همین سرمایه‌گذاری نکردن بود که وقتي تیغ تحریم‌های بین‌المللی تیز شد، پژو ناگهان ارتباط خود با ایران‌خودرو را قطع و ایران را ترک کرد، بدون آنکه هیچ نگرانی از این بابت داشته باشد. پژو که رفت، ایرانی‌ها تازه فهمیدند این شرکت فرانسوی در این 24 سال چه رفتاری با آنها داشته و در لباس یک «همکار» فقط از بازار خودرو ایران سود برده و بس. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر پژو در ایران سرمایه‌گذاری انجام داده بود، نمی‌توانست به این راحتی بگذارد و برود؛ زیرا منافع مشترکش اجازه چنین رفتاری را به این شرکت نمی‌داد. گویا از همین‌رو است که این بار ایران‌خودرویی‌ها سفت و سخت پای سرمایه‌گذاری پژو ایستاده و حتی در صورت سرمایه‌گذاری نکردن آن در «جاده مخصوص»، حاضرند قید این خودروساز معتبر فرانسوی را برای همیشه بزنند.
                  حالا پرسش اینجا است که آیا پژو زیر بار سرمایه‌گذاری در ایران می‌رود؟ آیا این خودروساز اروپایی حاضر است روش 24 ساله خود را تغییر داده و به میل ایران‌خودرویی‌ها رفتار کند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام «انگیزه» پژو را به تغییر منش خود وا خواهد داشت؟ و پرسش مهم‌تر اینکه آیا اصلا پژو احتیاجی به بازار خودرو ایران دارد؟
                  اگر تا همین یکی دو سال پیش این پرسش‌ها مطرح می‌شد، قطعا کفه سنگین ترازو به‌سمت ایران‌خودرویی‌ها سنگینی می‌کرد؛ زیرا پژو در بحران مالی فرو رفته بود و به دنبال راهی برای افزایش فروش محصولاتش می‌گشت. پژو مانند بسیاری دیگر از خودروسازان بزرگ دنیا، یکی دو سال گذشته را با بحران فروش و مشکلات مالی سپری کرد و حتی کارش به تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران کشید و با این شرایط قطعا بازار بزرگ ایران می‌توانست پناهگاهی برای پژویی‌ها باشد. حالا اما اوضاع فرق کرده و پژو در حال فاصله گرفتن از روزهای بحرانی اش است و اینجا همان نقطه مبهم مذاکرات این شرکت با ایران‌خودرو به شمار می‌رود. به عبارت بهتر، پژویی‌ها اوضاعی رو به بهبود دارند و آن طور که کارشناسان خارجی می‌گویند، دیگر برای جبران ضرر و زیان یکی دو سال گذشته خود چندان نیازی به بازار ایران ندارند. نه اینکه پژو از حضور دوباره در ایران بدش بیاید، اما با توجه به بهتر شدن شرایط فروشش شاید حاضر به پذیرش همه شرایط ایران‌خودرو به‌خصوص «سرمایه‌گذاری مستقیم»، برای همکاری دوباره نباشد. اگر بپذیریم که بازار خودرو ایران همچنان حکم بازاری حاشیه‌ای برای پژویی‌ها دارد، پس بعید به‌نظر می‌رسد آنها به سرمایه‌گذاری مستقیم تن بدهند، مگر آنکه ایران‌خودرویی‌ها توانسته باشند در مذاکرات اخیر خود، پژو را بابت سرمایه‌گذاری قانع کرده باشند.
                  حالا باید منتظر ماند و دید طی یکی دو ماه آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا پژو با سرمایه‌گذاری به «جاده مخصوص» برمی‌گردد یا برای همیشه بازار خودرو ایران را فراموش خواهد کرد؟ البته ظاهرا ایران‌خودرو از بابت بازگشت پژو و سرمایه‌گذاری مستقیم این شرکت تا حد زیادی مطمئن است، چه آنکه به گفته مدیرعامل این شرکت، پژویی‌ها با علم به اینکه ایران‌خودرو روی مساله سرمایه‌گذاری مصر است، راهی ایران شده‌اند. به گفته يكه‌زارع، این شرکت در اسفندماه نظرات خود را بابت آغاز دوباره همکاری‌ها به پژویی‌ها اعلام کرده و مدیرعامل پژو نیز با بررسی این «نظرات» به ایران آمده و در مذاکرات شرکت کرده است.

                  تولید محصولات جدید
                  اما ببینیم مدیران عامل ایران‌خودرو و پژو در مذاکرات 10 ساعته خود به چه مسائل دیگری پرداخته‌اند و قرار است زندگی مشترک دوباره آنها چه نسلی از محصولات را روانه بازار کند. آن‌طور که مدیرعامل ایران‌خودرو می‌گوید، تولید دو محصول جدید روی دو پلت‌فرم متفاوت، یکی دیگر از موارد بحث با پژو بوده و حتی از آن به‌عنوان نقطه شروع کار دو طرف یاد شده است. به گفته یکه‌زارع، در ابتدا این محصولات به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد و هر زمان که ایران‌خودرو و پژو در مورد تولید آنها به نتیجه برسند، در مدت 11 ماه محصول جدید به مرحله تولید و عرضه در بازار خواهد رسید. وی بدون اشاره به نام این خودروها، از تولید محصولات مشترک دیگری نیز صحبت به میان آورده و تاکید می‌کند که قرار شده تولید خودروهای مشترک با شرکت پژو با تمرکز بر موتور‌های کم‌مصرف انجام شود و موتور این خودروها از نظر استاندارد آلایندگی بتواند حداقل استانداردهای 5 سال آینده اروپا را جوابگو باشد. نکته مهم دیگری که یکه‌زارع بر آن تاکید می‌کند، صادرات است، به نحوی که به گفته وی، قرار شده ایران‌خودرو محصولاتی را روی پلت‌فرم پژو تولید و آنها را علاوه‌بر عرضه در بازار داخل، در شبکه صادراتی این شرکت فرانسوی نیز توزیع کند. به گفته وی، ایران‌خودرو می‌تواند روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو کار طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید انجام دهد و از این راه دو سه محصول جدید را به تولید برساند. مدیرعامل ایران‌خودرو این را هم می‌گوید که با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است انجام شود، حداقل یک سوم تولیدات این شرکت به محصولات پژو اختصاص می‌یابد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا محصولات تولیدی با شرکت پژو جزو محصولات جدید این شرکت هستند یا جدید به شمار می‌روند، تاکید می‌کند: این خودروها یا جزو محصولاتی هستند که به زودی در چرخه تولید پژو قرار می‌گیرند یا اینکه بیشتر از 7 تا 8 ماه از عمرشان نمی‌گذرد. به گفته یکه‌زارع، محصولات جدید پژو در ایران، روی دو پلت‌فرم متفاوت تولید خواهند شد و ایران‌خودرو سعی دارد روی یکی از پلت‌فرم‌ها محصولی شاسی‌بلند را طراحی و تولید کند.

                  206 ارزان می‌شود؟
                  مدیرعامل پژو، اما در حاشیه سفرش به ایران، از خط تولید پژو 206 نیز بازدید کرده و با تایید استانداردهای آن از ادامه تولید این محصول خبر داده است. این در شرایطی است که پس از رفتن پژو در ابتدای سال 91، ایران‌خودرویی‌ها با وجود اعمال تحریم از سوی شریک سابق خود همچنان به تولید پژو 206 ادامه دادند و به نوعی مدل ایرانی آن را روانه بازار کردند. هرچند پژو قطعه در اختیار ایران‌خودرو نمی‌گذاشت، اما این شرکت با استفاده از توان داخلی و همچنین واردات برخی قطعات از چین، تولید پژو 206 را پس از مدتی وقفه از سر گرفت و حال آن‌طور که مدیرعامل پژو گفته، تولید این خودرو باز هم ادامه خواهد یافت. بر این اساس و طبق توافق طرفین، تولید پژو 405 از سال 95 متوقف خواهد شد، اما ایران‌خودرو می‌تواند تولید پژو 206 ایرانی را همچنان ادامه بدهد. تداوم تولید پژو 206 در شرایطی است که قیمت این محصول پس از تحریم‌های پژو به شدت بالا رفت و حدودا سه برابر شد و باید دید حالا که قرار بر تداوم و احتمالا رشد قابل توجه تولید آن است، قیمتش افت خواهد کرد؟

                  هووی پژو کیست؟
                  اما ایران‌خودرو و پژو در شرایطی مذاکراتی سنگین را با یکدیگر انجام داده‌اند که به نظر می‌رسد طرف ایرانی دست بالا را داشته است؛ البته به روایت ایران‌خودرویی‌ها.
                  بر این اساس، مدیرعامل ایران‌خودرو نه تنها بابت حضور دوباره پژو در «جاده مخصوص» شرط گذاشته؛ بلکه تاکید کرده که این شرکت دیگر تنها شریک استراتژیک بزرگ‌ترین خودروساز ایران نخواهد بود. یکه‌زارع البته پیش‌تر در حاشیه نمایشگاه خودرو اصفهان هم تاکید کرده بود که ایران‌خودرو می‌خواهد شریکی معتبر و غیرفرانسوی نیز در کنار خود داشته باشد؛ زیرا به‌زعم وی، حضور همزمان رنو و پژو در ایران که هر دو فرانسوی به حساب می‌آیند، اشتباه بوده است.
                  مدیرعامل ایران‌خودرو حالا بار دیگر و در جریان مذاکره با همتای پژویی خود بر شریکی غیر‌فرانسوی تاکید کرده تا به نوعی از حضور «هووی فرانسوی‌ها» در بازار خودرو ایران خبر داده باشد. به گفته یکه‌زارع، وی صراحتا به همتای فرانسوی خود گفته پژو تنها شریک خارجی ایران‌خودرو نخواهد بود و علاوه‌بر آن، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز در کنار آبی‌های جاده مخصوص قرار خواهد گرفت. مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه حضور همزمان رنو و پژو در ایران، اشتباهی تاریخی‌ بوده، می‌گوید که ایران‌خودرو دیگر این اشتباه را تکرار نخواهد کرد.
                  هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #2019
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    تولید سواری‌ها 70 درصد افزایش یافت


                    چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

                    تولید انواع خودروهای سواری در کشور نزدیک به 70 درصد (69.2 درصد) افزایش یافته است.

                    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید انواع خودروی سواری در فروردین ماه امسال با رشد 69.2 درصدی از 20 هزار و 641 دستگاه در فروردین ماه 92 به 34 هزار و 923 دستگاه افزایش یافته است.

                    در این مدت تولید انواع سواری در شرکت کرمان موتور با رشد 360.3 درصدی از 529 دستگاه در فروردین ماه 92 به 2435 دستگاه افزایش یافته است.

                    پس از آن تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو با رشد 155.2 درصدی از 6102 دستگاه در فروردین ماه 92 به 15 هزار و 574 دستگاه افزایش یافته است.

                    تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا نیز با رشد 23.7 درصدی از 12 هزار و 568 دستگاه در فروردین ماه 92 به 15 هزار و 547 دستگاه افزایش یافته است.


                    فروردین ماه امسال تولید انواع سواری در گروه بهمن با کاهش 78 درصدی از 59 دستگاه در فروردین 92 به 13 دستگاه در فروردین 93 کاهش یافته است.

                    تولید انواع خودروهای سواری در خودروسازی راین نیز با افت صد درصدی از 37 دستگاه در فروردین 92 به صفر دستگاه رسیده است.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • جعفرزاده
                      عضو فعال
                      • Dec 2010
                      • 5833

                      #2020
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      با حرکت امروز قیمت سهام خودروییها دوباره رشد میکند

                      نظر

                      • جعفرزاده
                        عضو فعال
                        • Dec 2010
                        • 5833

                        #2021
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیرعامل شرکت خودروسازی پژو چند روز پیش به همراه معاونان این شرکت وارد ایران شده و پس از مذاکراه با شریک ایرانی خود کشور را ترک کرد.

                        براساس اخبار به دست آمده از این مذاکرات، مدیرعامل پژو بر عزم این شرکت برای بازگشت به ایران و حفظ و افزایش سهم این شرکت در بازار خودروی ایران تاکید کرده است.

                        در این میان یکی از فعالان بازار خودرو از تاثیرات این حضور بر بازار خودرو می‌گوید: مطمئنا خبر حضور مدیرعامل پژو در ایران و هر خبر مثبت دیگری مانند آغاز شماره‌گذاری خودروهای داخلی تاثیر مثبتی بر قیمت این محصولات در بازار خواهد داشت.

                        وی با بیان این‌که با شنیدن خبر حضور مدیرعامل پژو در ایران، خریداران خودرو مقداری تامل کرده و خرید خود را به تعویق می‌اندازند، خاطرنشان می‌کند: مطمئنا برخی از خریداران صبر می‌کنند تا نتایج مثبت چنین اخباری بر قیمت خودروهای تولیدی نمایان شده و پس از آن اقدام به خرید کنند.

                        این فعال بازار خودرو ادامه می‌دهد: ‌بنابراین انتشار چنین اخباری جو هیجانی بازار خودرو را کنترل کرده و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده نیز کاهش قیمت خودروهای داخلی را به دنبال خواهد داشت.

                        وی تصریح می‌کند:‌ در چند هفته اخیر به دنبال توقف شماره‌گذاری و کاهش عرضه خودرو به بازار، حباب یک تا دو میلیون تومانی در قیمت خودروهای داخلی ایجاد شده که به نظر می‌رسد طی چند روز آینده این حباب خواهد ترکید.

                        نظر

                        • غفران
                          عضو فعال
                          • Sep 2013
                          • 1123

                          #2022
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خپارس
                          ایران خودرو
                          قیمت پایانی هر دو در پایان معاملات امروز:
                          2681ریال
                          شنبه منتظرند خساپا هم در قیمت پایانی با این ها هم ردیف بشه
                          بعد در یک خط رالی بزرگ رو شروع کنند
                          دیدنی_ تماشائی_خیره کننده_ بیاد ماندنی
                          نمودار گروه خودرو هم از شنبه اینو میگه
                          الله لطیف بعباده یرزق من یشاء
                          ولو ان اهل القری امنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

                          نظر

                          • rajabnejad
                            عضو فعال
                            • Jan 2012
                            • 4331

                            #2023
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            اختصاص-ارز-مبادله‌ای-باعث-کاهش-قیمت-خودرو-نمی‌شود

                            هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                            نظر

                            • جعفرزاده
                              عضو فعال
                              • Dec 2010
                              • 5833

                              #2024
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، ساسان قربانی در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیرصنعت ، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکتهای خودرو سازی و معاونین وزیر و انجمن خودرو سازان و قطعه سازان تشکیل شد گفت : طبق آمار موجود ، برنامه ریزیها در ماههای گذشته نتیجه داده و مقرر شده است افزایش تولید با برنامه های ضربتی که شرکتهای خودرو سازی خواهند داشت در ماههای بعد تداوم یابد .
                              وی با اشاره به افزایش 75 درصدی تولید خودروی کشور در فروردین امسال افزود : از سوی دیگر مقرر شد در جهت تنظیم بازار و پاسخ به نیازهای مردم، حداقل 20 درصد تولید کارخانه ها بصورت تحویل فوری صورت بپذیرد.

                              نظر

                              • لولی بربط زن
                                عضو فعال
                                • Nov 2013
                                • 1862

                                #2025
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                رویس: اقتصادی ، تاریخ: ۱۹/اردیبهشت/۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ ، شناسه خبر: ۳۶۲۸۶۶ مدیرعامل ایران خودرو در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد
                                عرضه ۱۹ هزار خودرو به بازار طی ۱۵ روز آینده

                                خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به 3 بار ابراز تاسف مدیر پژوی فرانسه از ترک بازار ایران در پی تحریم ها گفت: ظرف 15 روز آینده بیش از 19 هزار دستگاه خودروی این شرکت به بازار عرضه می شود.
                                هاشم یک زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه تولید ایران خودرو در 6 ماه دوم سال 92 دو برابر 6 ماه نخست همان سال بوده است، اظهارداشت: افزایش حجم تولید در این شرکت خودروساز باعث شده تا قطعه سازان همکاری مناسبی را با این شرکت داشته باشند و در همین مسیر تأمین مواد اولیه با سرعت بیشتری همراه شود.

                                وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار ایران خودرو در 6 ماهه دوم سال گذشته 97 درصد مبالغ قطعات دریافتی خود به قطعه سازان را پرداخت کرده است،افزود: در حال حاضر اگر قطعه سازان بدهی از ایران خودرو داشته باشند مربوط به سال‌های قبل است.

                                یکه زارع با اشاره به اینکه امسال مطابق سیاست‌های ایران خودرو تولید 600 هزار دستگاه پیش بینی شده است، تصریح کرد: البته باید تأکید کنم در خطوط تولید هم حد الامکان خودروی ناقص تولید نخواهیم کرد تا در راستای آن بتوانیم گردش نقدینگی کارخانه را افزایش داده و در نتیجه مطالبات قطعه سازان را در اسرع وقت پرداخت کنیم.

                                مدیر عامل ایران خودرو ضمن بیان این مطلب که هم اکنون این شرکت تولید 2 هزار دستگاه خودرو را پشت سر گذاشته است، اظهارداشت: در صددیم تولیدات خود را به مرز 2500 دستگاه برسانیم تا بسترهای مناسب را برای تحقق هدف 600 هزار دستگاه فراهم آوریم.

                                یکه زارع با بیان اینکه در قراردادهای جدید خود با قطعه سازان کف عدالت را رعایت کرده‌ایم، تصریح کرد: پیش از این قطعه سازان در دریافت مبالغ خود پروسه طولانی را سپری می کردند اما هم اکنون این مشکلات برطرف شده و با یک تماس تلفنی هزینه های قطعه سازان پرداخت می‌شود.


                                * تکذیب عرضه محدود خودرو /ظرف 15 روز آینده بیش از 19 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه می شود
                                مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که این روزها خبرهایی مبنی بر افزایش حجم تولید کارخانجات خودروساز به گوش می رسد اما مشاهدات بازار خودرو نشان از آن دارد که عرضه خودرو محدود بوده و همین امر تأثیر ویژه ای را افزایش قیمت خودروهای داخلی داشته است، آیا شما عرضه محدود خودرو به بازار را قبول دارید؟ گفت: هم اکنون حدود 7 هزار خودرو در کف کارخانه ایران خودرو قرار دارد. 19 هزار خودروی آماده و مجهز به استاندارد یورو 2 هم در کارخانه قرار دارد که با توجه به مصوبه اخیر دولت مبنی بر استقرار اجباری یورو 4 از اول شهریور، امکان شماره گذاری خواهند داشت و به زودی به بازار عرضه می شوند.
                                وی اضافه کرد: باید تأکید کنم ایران خودرو هیچ محدودیتی در عرضه خودرو در بازار انجام نداده است و ظرف 15 روز آینده کل خودروهای موجود در کف کارخانه را به صفر خواهد رساند.


                                * خودروسازان هیچ منفعتی از افزایق قیمت خودرو در بازار آزاد نمی برند
                                یکه زارع با اشاره به اینکه خودروسازان هیچ علاقه ای برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند، اظهارداشت: افزایش قمیت خودرو در بازار آزاد هیچ منفعتی برای خودروسازان ندارد به نحوی که این افزایش قیمت ها فقط یه جیب دلالان می رود.
                                مدیر عامل ایران خودرو گفت: بنده تأکید می‌کنم با این قضیه صددرصد مخالفم بلکه به دنبال آن هستیم تا افزایش قیمت ها شکسته شود و خودرو با قیمت مناسب در اختیار خودروسازان قرار گیرد.
                                یکه زارع در رابطه با پرسش دیگری مبنی براینکه این روزها با اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو سازی خبرهایی از افزایش دوباره قیمت ها به گوش می رساند شما به عنوان مدیر عامل ایران خودرو این افزایش قیمت ها را تأیید می کنیدیا خیر ؟ با اعلام اینکه در حال حاضر محاسبه قیمت تمام شده خودرو براساس ارز 2450 تومان است، گفت: بنابراین زمانی که خودروسازان از ارز بازار آزاد استفاده می کنند این مابه التفاوت نرخ ارز باعث می شود تا با زیان های قابل توجهی روبه رو شوند.
                                مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: به هر حال با اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو مابه التفاوت نرخ ارز مبادله ای و آزاد همان 10 تا 15 درصد افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.
                                وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر خودروسازان هیچ افزایش قیمتی نداشته اند، اظهارداشت: اگر شرایطی حاصل شود که سایرمؤلفه های تولید همانند مس، فولاد و رنگ با قیمت های مناسب در اختیار خودروسازان قرار گیرد مطمئناً قیمت‌ها افزایش پیدا نخواهد کرد.
                                یکه زارع با تأکید براینکه اثرات اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودروسازی طی 5 تا 6 ماه آینده مشخص خواهد شد، افزود: مابه التفاوت نرخ ارزمبادله ای( 2450 تومان) تا نرخ مصوب دلار در بودجه (2600 تومان) بازهم حدود 200 تا 300 تومان اختلاف دارد یعنی این نرخ در قیاس با دلار آزاد در بازار بازهم اختلافی 200 الی 300 تومانی دارد که همچنان به ضرر خودروسازان است.


                                * شرکت پژو سه بار از عدم حضور خود در ایران ابراز تأسف کرد
                                وی در رابطه با محصولات مشترک ایران خودرو شرکت پژو که اخیراً صحبت های در خصوص تولید آنها نیز صورت گرفته است، گفت: اگر پیش شرط های ایران خودرو برای شرکت پژو از جمله سرمایه گذاری، دانش فنی، مرکز تحقیقات مشترک فراهم آید یکی از محصولات مشترک خودروی 301 خواهد بود.
                                مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه بدون تحقق این پیش شرط ها نباید به فکر همکاری با شرکت پژو بود، اظهارداشت: ظرف سه سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در گروه خودروسازی ایران خودرو با حضور شرکت های صاحب نام خودروسازی به غیر پژو خواهید بود.
                                یکه زارع با بیان اینکه شرکت های خودروساز نباید با مونتاژ کاری وابستگی خود را به شرکت های خودروساز خارجی افزایش دهند، گفت: اگر در تنظیم قراردادهای جدید روال گذشته انجام شود اقدام چشم گیری در مذاکرات انجام نخواهد شد و همچنان در حد مونتاژ کاری خواهیم ماند.
                                وی با بیان اینکه حداقل سه بار مدیر پژو از این موضوعات پیش آمده و عدم حضور خود در بازار ایران ابراز تأسف کرده است، افزود: در جلسه اخیر خود با مسئولان پژو اعلام کردیم اگر این پیش شرط ها فراهم نشود بازار ایران را باید فراموش کنند و آن اشتباه ده سال پیش که در کنار شرکت ایران خودرو یک شرکت فرانسوی نیز در بازار به فعالیت می پرداخت تکرار نخواهد شد
                                ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )

                                نظر

                                در حال کار...
                                X