اخبار گروه خودرو

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #4531
    پاسخ : اخبار گروه خودرو

    جزئیات واگذاری سهام بلوکی دو خودروساز بزرگ

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی جزئیات واگذاری سهام بلوکی ایران‌خودرو و سایپا را تشریح کرد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اولین بار سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در روزهای پایانی سال گذشته اعلام کرد:‌ دولت قصد دارد باقیمانده سهام خود در دو خودروسازی بزرگ ایران‌خودرو و سایپا را به صورت بلوکی واگذار کند.

    وقتی از وزیر صنعت پرسیده شد که باقیمانده سهام دولت در وثیقه تسهیلات بانکی قرار دارد، چگونه واگذار می‌کنید، گفت: برخی از سهامی که متعلق به شرکت‌های دولتی است و اصطلاحاً سهام زیر مجموعه‌ها یا تودلی این خودروسازان به شمار می‌رود، را تجمیع کرده و به صورت بلوکی واگذار می‌کنیم.

    اخیراً نیز وزیر صنعت از لزوم رعایت اهلیت برای خریداران سهام بلوکی دو خودروساز سخن گفت.

    خبرنگار فارس در این زمینه در گفت‌وگو با حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی از وی در مورد نحوه واگذاری سهام بلوکی ایران‌خودرو و سایپا پرسید که وی گفت: نکته اول اینکه وزیر صنعت در مورد سهام دولت در این دو خودروسازی نمی‌تواند صحبت کند. در مورد سهام تودلی شرکت‌ها خود شرکت دارنده می‌تواند تصمیم بگیرند و سهام دولت مطابق قانون سیاست‌های اجرایی اصل 44 باید توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و با مباشرت سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود.

    وی این را هم گفت: کارگروه پایش اهلیت برای خریداران در سازمان خصوصی‌سازی تشکیل می‌شود، در حال حاضر 5 درصد از سهام دولت در ایران‌خودرو و 17 درصد باقیمانده سهام دولت در سایپا مانده که وثیقه است و ما منتظریم تا وثیقه این دو سهم رفع شود و به جای این سهام اموال دیگری وثیقه‌گذاری شود و وقتی که این دو سهام از وثیقه آزاد شدند، زمینه واگذاری فراهم می‌شود.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: خود سایپا و ایران‌خودرو سهام تودلی دارند که متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه آنها است که این سهام در زیرمجموعه آنها وجود دارد و صورت‌های این سهام را به وزارت صنعت اعلام کرده‌ایم.

    به گفته قربان‌زاده، برای واگذاری بهینه‌تر، بهتر است سهام تودلی با سهام نهادهای دیگر مانند صندوق‌های بازنشستگی تجمیع شود و در قالب بلوک‌های 35 یا 40 درصدی واگذار شود که هم ارزش سهام بالا می‌رود و هم منافع نهادهای دیگر مانند صندوق بازنشستگی حفظ می‌شود و کافی است که آنها به سازمان خصوصی‌سازی وکالت بدهند تا سازمان خصوصی‌سازی به نیابت از آنها این سهام را تجمیع کرده و به شکل بلوکی در بورس عرضه کند و هر نهاد به میزان سهامی که دارد می‌تواند از فروش بلوکه سهام منافع خود را بردارد.

    قربان‌زاده این را هم گفت: حفظ ارزندگی سهام دولت یکی از ویژگی‌های فروش بلوکی سهام است که باید همه دارندگان سهام مدنظر قرار دهند و ما می‌توانیم سهام دولت در ایران‌خودرو به صورت بلوک 15 یا 20 درصدی عرضه کنیم و با عرضه بلوکی ارزندگی سهام دولت هم حفظ می‌شود و همچنین سهام صندوق‌ها نیز به صورت تودلی فروخته می‌شود که اگر این سهام به صورت جزء فروخته شود ارزندگی ندارد، اما اگر در ترکیب با سهام تودلی دولت به صورت بلوکی ارائه شود، ارزندگی پیدا می‌کند.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه فروش بلوکی چقدر از فروش خرد ارزندگی بیشتری دارد گفت: در این زمینه دقیقاً نمی‌دانم چون تعداد سهام تودلی در شرکت‌ها باید مشخص شود و به نظر من در هر کدام از خودروسازی‌ها با تجمیع سهام تودلی می‌توان بلوک‌های بالای 30 درصدی درست کرد. در شرکت خودروسازی سایپا سهام تودلی بیشتر از ایران‌خودرو وجود دارد.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • شاخص بورس جعلی است
      عضو فعال
      • Jan 2022
      • 415

      #4532
      پاسخ : اخبار گروه خودرو

      شرکت ها
      کد خبر: ۱۸۹۸۰۳
      ۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۱۳



      از طریق مزایده:
      شرایط واگذاری ملک ۱۹.۹ هزار متر مربعی عظیمیه کرج سایپا اعلام شد

      شرکت سایپا ، شرایط واگذاری ملک ۱۹.۹ هزار متر مربعی عظیمیه کرج را با ارزش پایه ۸۵۰ میلیارد تومانی از طریق مزایده اعلام کرد.


      به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا شرایط واگذاری ملک عظیمیه کرج را از طریق مزایده اعلام کرد و با توقف یک ساعته نماد، بازگشایی شد.
      براین اساس، "خساپا" اعلام کرد: متقاضیان جهت حضور در مزایده ملک عظیمیه کرج واقع در خیابان چالوس، خیابان سرو، روبروی پارک مادر باید معادل 5 درصد از ثمن معامله معادل 42.5 میلیارد تومان را به عنوان سپرده مزایده به حساب شماره 1957301364304 نزد بانک سپه شعبه قائم مقام فراهانی کد 1957 به شماره شبای IR270150000001957301364304 واریز و رسید آن را داخل پاکت مخصوص واریز وجه به شرکت سایپا ارائه دهنند. شرایط مزایده به شرح آگهی پیوست می باشد.
      بنابراین گزارش، متراژ عرضه این ملک 19 هزار و 945 متر مربع و اعیان 875 مترمربع است که ارزش پایه بالغ بر 850 میلیارد تومان تعیین شده است. متقاضیان جهت بازدید از ملک از 11 تا 24 خرداد می توانند مراجعه کنند. بازگشایی پاکت ها ساعت 14 چهارشنبه 25 خرداد صورت می گیرد.

      نظر

      • وحید 20
        ستاره‌دار(98)
        • Mar 2011
        • 29911

        #4533
        پاسخ : اخبار گروه خودرو

        سردار هادیانفر: خودروی ملی که نداریم؛ مونتاژ می‌کنیم / تا ۳۰ سال آینده درگیر پراید و پژو خواهیم بود / چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟



        ایسنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنان از کیفیت خودروهای تولید داخل گلایه دارد و معتقد است که با وضعیت فعلی صنعت خودروسازی ما صرفا مونتاژ کار شده است. او به برخی اظهارات غیر کارشناسی نیز پاسخ داده و معتقد است که برخی از این اظهارات از سر بی‌اطلاعی و برخی دیگر نیز از سر منافع شخصی بیان می‌شود.


        بیش از دو سال پیش بود که سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان از ضرورت ممنوعیت شماره‌گذاری پژو ۴۰۵ و پراید صحبت به میان آورد و با اولتیماتوم به خودروسازان اعلام کرد که این خودروها از سال ۱۳۹۹ به دلیل ایمنی کم دیگر شماره‌گذاری نخواهند شد، تصمیمی که گرچه با مقاومت‌هایی از سوی خودروسازان مواجه شد، اما در نهایت این حرف پلیس با همراهی افکارعمومی بود که به کرسی نشست و شماره‌گذاری سه مدل از پراید و سواری پژو ۴۰۵ متوقف و تولید این خودروها نیز برای همیشه به پایان رسید.
        حدود دو سال پس از این اظهارات، اما بار دیگر اظهارنظری دیگر از رییس پلیس راهور فراجا مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و این بار پس از حادثه تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان که در دی ماه سال ۱۴۰۰ رخ داد، هادیانفر در اظهاراتی تند از باز نشدن کیسه هوای خودروها و عدم ایمنی آنها انتقاد کرد. او برخی از خودروهای تولید داخل را به ارابه مرگ تشبیه و این سوال را مطرح کرد که چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟

        انتقادات هادیانفر اما به همان یک مورد ختم نشد و علاوه بر او، سردار حسین اشتری، رییس پلیس کشور، سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور و شماری دیگر از مسئولان در انتظامی کل کشور نیز انتقادات تندی از وضعیت ایمنی و کیفیت تولید خودروهای تولید داخل بیان کردند. از جمله این انتقادات می‌توان به اظهارات اشتری در جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای غیر استاندارد و نیز اظهارات صریح حسینی، جانشین راهور در کهکشانی توصیف کردن فاصله خودروسازان داخلی با استانداردهای روز اشاره کرد.
        خودروسازانی که انتقاد پلیس از آنها با واکنش مثبت افکارعمومی مواجه شده بود، مدافعانی هم داشتند، از جمله برخی نمایندگان مجلس و چند مقام مسئول که اظهاراتی را دفاع از خودروسازان به زبان آورده بودند. البته پلیس نیز پیش از این بارها پاسخ خودروسازان و مدافعان آنان را داده بود که از جمله این موارد می‌توان به اظهارات سردار هادیانفر اشاره کرد که از خودروسازان خواسته بود به جای فرافکنی خودروی ایمن تولید کنند.

        در ماه‌های اخیر اما برخی اظهارات در دفاع از خودروسازان افزایش یافت و البته پلیس هم پاسخ به آن نداده بود. از جمله این موارد می‌توان به اظهارات مصطفی میرسلیم از اعضای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. او مدتی قبل گفته بود:‌ «یکی از دلایل بی کیفیتی خودروی داخلی، شرایط تحریمی کشور است که در بسیاری از قطعات به خارج از کشور وابسته هستیم. البته بسیاری از قطعات خودرو در کشور ساخته می‌شود، اما ساخت برخی از قطعات، توجیه اقتصادی ندارد. من نزدیک به ۵۰ سال است که در صنعت خودروسازی هستم و هیچکس به اندازه من نمی‌تواند به این حوزه نقد کند؛ کما اینکه بیشترین نقد را به حوزه خودروسازی انجام داده‌ام، اما با افرادی مخالفم که گول وارادتچی‌ها را می‌خورند.»
        میرسلیم در واکنش به ادعای بازنشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای نیز گفته بود:‌ «این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و کسانی مدعی بازنشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه آلود از عبور و مرور خودروها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود. حتی به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است. البته منظور بنده این نیست که نباید این ضعف‌ها را برطرف کرد چرا که حتی نقص فنی در ۱۰۰ خودرو هم زیاد است، اما نقص فنی خودروهای داخلی، نباید بهانه‌ای برای واردات باشد.» خودروسازان نیز بارها از عناوینی مانند زاویه تصادف؛ شدت و سرعت برخورد و ... در توجیه نواقص ایمنی از جمله باز نشدن ایربگ‌ها صحبت به میان آوردند.

        پلیس: در مورد ایمنی خودروها عقب‌نشینی نخواهیم کرد

        سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی به این اظهارات پاسخ داده است. او با بیان اینکه پلیس از مواضع خود در مورد ایمنی خودروهای تولید داخل عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: نه تنها در مورد خودروهای تولید داخل، بلکه در مورد خودروهای وارداتی نیز ما با حساسیت بر ایمنی آنها نظارت خواهیم کرد و اگر خودرویی ایمنی لازم را نداشته باشد، قطعا از شماره‌گذاری آن جلوگیری خواهد شد.


        وی درباره برخی موضع‌گیری‌ها در دفاع از خودروسازان گفت:‌ ببینید ما گزارش‌هایی را می‌خوانیم و دیدیم که برخی از افراد موضع‌گیری‌های عجیب در این زمینه داشتند. خب گاهی بحث منفعت و سود این افراد وجود دارد، یا کارخانه دار هستند یا به نوعی نفعی از این وضعیت دارند. البته من در مورد این فردی که در مجلس هستند، نمی‌دانم آیا چنین موضوعی وجود دارد یا خیر. اما در مواردی دیده شده که افراد چون محل درآمد داشته یا کارخانه‌دار و ... هستند، اظهارات عجیبی را بیان می‌کنند. به هر حال تاکید بر ارتقا ایمنی ممکن است منجر به وارد شدن ضرر به این گروه شود.
        در ایمنی خودروها منافع ملی را در نظر بگیرید
        رییس پلیس راهور ادامه داد:‌ ما بارها گفته‌ام و خواهش کرده‌ام. از نمایندگان محترم مجلس، مسئولان، مدیران و تمام افرادی که در این حوزه صحبت می‌کنند خواسته‌ام که منافع ملی، ایمنی و امنیت مردم را در نظر بگیرند. ما به عنوان پلیس همه روزه شاهد تصادفات هولناکی هستیم، تقریباً هر دو سه روز یک آتش‌سوزی یا انفجار خودرو داریم خب چرا چنین حادثه‌ای باید رخ دهد؟ ‌ واقعاً نمی‌پذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم و مردم را نگران کنیم، اما مسئولان خودروساز شما که در جریان امور هستید و می‌دانید که اتفاقات و تصادفات هر روزه رخ می‌دهد، پس فکری هم برای آن بکنید.

        وی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره باز نشدن ۱۰۰ ایربگ از میان ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده و ناچیز بودن این رقم را نیز ناشی از عدم اطلاعات کافی دانست و گفت: به نظرم در این زمینه اطلاعاتی ندارند. فقط در یک پارکینگ تصادفات که ما مستندات آن را به مجلس دادیم. ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت و از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشد، یعنی دود ۹۸ درصد ایربگ‌ها در این پارکینگ عمل نکرده بود. ما مستندات بررسی کارشناسی فنی این خودروها را به نمایندگان مجلس ارائه کردیم.
        هادیانفر با تاکید بر اینکه در بحث کیفیت و ایمنی لازم است که از فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان پیروی شود، گفت: دولت همن باید اراده جدی درپیش بگیرد و برای ارتقا ایمنی خودروها پیشگام شود. البته نه اینکه بیایند و ایمنی را به شکل صوری ارتقا دهند. ارتقا ایمنی باید به صورت واقعی بوده و کیفیت محصول افزایش پیدا کند.

        خودروی ملی نداریم؛ مونتاژ می‌کنیم

        وی با تاکید بر ضرورت افزایش ایمنی و کیفیت خودروهای تولید داخل، گفت: هرچند که باید بگویم ما خودروی ملی نداریم و اگر فردی بگوید خودروی ملی داریم، حرف نامربوطی زده است. ما در کشورمان کار مونتاژ را انجام می‌دهیم و قطعات خودروها را مونثاژ می‌کنیم.

        رییس پلیس راهور با اشاره به دسته‌بندی رایج خودروسازان گفت:‌ در دنیا سه دسته در صنعت خودرو وجود دارد. دسته اول تولیدکننده‌ها هستند که شرکت‌هایی مبتکر و خلاق هستند، دسته دیگر مانند صنعت خودروسازی در چین است که کپی‌کار هستند و کار شبیه‌سازی از برندها را با همان اسم یا هر اسم دیگری که بخواهید انجام می‌دهند. دسته سوم اما شرکت‌هایی هستند که مونتاژ کار بوده و یک تکه از آن و از این و ... را برداشته و با قراردادن آنها در کنار هم خودرویی را مونتاژ می‌کنند. کشور ما در بخش سوم فعالیت دارد اما انتظار مقام معظم رهبری و مردم و پلیس این بود که در این سال‌ها باید تولیدکننده می‌شدیم نه اینکه مونتاژ کار باشیم. ما توانایی تولید موشک را داریم و واقعاً ساخت یک خودرو نسبت به یک موشک، سخت نیست.
        وی درباره اینکه یکی آیا ممکن است امسال نیز شماره‌گذاری خودروهایی دیگر متوقف شود، به ایسنا گفت:‌ ما موضوعات و تصادفات را دسته‌بندی می‌کنیم. خودروهای ناایمن را هم بر اساس تحلیل تصادفات، دسته‌بندی می‌کنیم البته برخی می‌گویند چرا پلیس تازه درباره خودروهای ناایمن شروع به اظهارنظر کرده است من قبلا هم گفتم و باز هم تکرار می‌کنم که به هیچ عنوان اینطور نیست. ما این موضوعات را از اواخر سال ۹۸ متذکر شدیم، چه کسی تولید پراید و پژو ۴۰۵ را متوقف کرد؟ تمام مستندات در این رابطه وجود دارد، آن زمان آقای سلیمانی، مدیرعامل وقت سایپا نزد من آمد و گفت که روزانه ۴۰۰ دستگاه پراید تولید می‌کنند یعنی در واقع کارخانه با تولید پراید می‌چرخید که ما گفتیم باید تولید پراید متوقف شود که با پیگیری‌های صورت گرفته از دولت وقت، معاون اول، وزارت صنعت و ... تولید پراید و پژو ۴۰۵ متوقف شد و همه این‌ها همراهی و کمک کردند. پس اینطور نیست که بگویند پلیس به تازگی در این موارد صحبت کرده است و چنین اتهاماتی را نمی‌توان متوجه پلیس کرد. من قبلا گفتم و بازهم می‌گویم حالا که مقام معظم رهبری، مردم و پلیس مطالبه ارتقا ایمنی خودروهای تولید داخل را دارند، بهتر است به جای فرافکنی و توجیه، کیفیت تولیدات آنها افزایش پیدا کند.

        تا ۳۰ سال آینده درگیر پراید و پژو خواهیم بود

        هادیانفر افزود:‌ ببینید اگر همین حالا تولید یک خودروی نا ایمن متوقف شود، ما طی ۲۰ تا ۳۰ سال درگیر آن خواهیم بود. کمااینکه هنوز با پیکان درگیریم. در مورد پراید و پژو ۴۰۵ هم همینطور است و ما تا سال‌ها و ۲۰ - ۳۰ سال آینده درگیر آن و تصادفات ناشی از آن خواهیم بود.


        رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تمام تلاش پلیس تولید خودروی ملی است، گفت: ما می‌خواهیم که خودروی ملی داشته باشیم، خودرویی که به آن افتخار کنیم که تولید ملی ماست. همچنین ایمنی و کیفیت خودروهایی که هم‌اکنون مونتاژ یا وارد می‌شوند هم بالا برود، حرف ما این است که به عنوان مثال چرا در تولید خودرو از فولاد کم کربن استفاده نمی‌کنیم و از ورق سه لایه غیرایمن استفاده می‌کنیم که خودرو در هر حالت تصادف چه با زاویه مناسب چه غیرمناسب، مچاله شود و سرنشینان در آن گرفتار شوند؟
        وی درباره اینکه برخی از خودروسازان ادعا می‌کنند که دلیل باز نشدن کیسه هوا از سوی راننده است، گفت:‌ کیسه هوا راننده حتما باز می‌شود و حالت دستی و انتخابی ندارد. در این مواردی که گفتم حتی کیسه هوای راننده نیز باز نشده است. ببینید کیسه هوای راننده در تمام دنیا تابع دستی کردن و قفلی نیست و در صورت تصادف باید باز شود اما در برخی از خودروها این امکان وجود دارد که کیسه هوا سرنشین کنار راننده باز یا قفل باشد. این آمار در مورد کیسه هوای راننده است که باز نشده است.
        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

        نظر

        • تمام
          عضو فعال
          • Jun 2011
          • 14648

          #4534
          پاسخ : اخبار گروه خودرو

          بورل از آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای در روزهای آینده خبر داد

          سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

          ?هیچ کس نمی تواند امنیت و ثبات منطقه را بدون ایران در نظر بگیرد.
          ?تصمیم گرفتیم مذاکرات هسته‌ای را در روزهای آینده از سر بگیریم.
          ?خوشحال می شوم و علاقه دارم که دوباره به ایران بیایم.
          ?تحریم های آمریکا باید برداشته شود و ایران به منافع خود دست پیدا کند.
          ?باید برجام را دوباره روی ریل قرار دهیم.
          خدا خواست و ما توانستیم
          تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

          نظر

          • وحید 20
            ستاره‌دار(98)
            • Mar 2011
            • 29911

            #4535
            پاسخ : اخبار گروه خودرو

            دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: واردات خودروی ۱۵۰ میلیون تومانی شبیه آرزو است

            مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.


            مهدی دادفر با بیان اینکه مطابق با استاندارد‌های ۸۵گانه خودرو، واردات خودرو‌های کیفی مجاز هستند، گفت: یکی از دلایل گرانی خودرو‌های وارداتی این است که باید این استاندارد‌ها را پاس کند از این‌رو قیمت آن در ایران بالا تمام می‌شود.

            وی ۴۰ درصد استاندارد‌های خودرو در ایران را ترجمه شده استاندارد‌های کشور‌های اروپایی دانست و خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از استاندارد‌های داخلی دیدگاه کارشناسان سازمان ملی استاندارد و بقیه آن منطبق با سایر استاندارد‌های کشور‌های جهان است.

            این فعال حوزه واردات خودرو با بیان اینکه استاندارد‌ها در ایران روند واردات خودرو از هند را دشوار می‌کند، افزود: مدل استاندارد‌ها در هند ۱۰ تا ۱۶۰ گانه است اگر ما خواهان خودرو با استاندارد‌های ۸۵ گانه هستیم دیگر نمی‌توان با ۵ هزار دلار خودرو وارد کرد و قیمت آن بالای ۱۰ هزار دلار می‌شود.

            دادفر با اشاره به علاقه‌مندی مسئولان در وزارت صمت برای واردات خودرو ارزان قیمت، گفت: استاندارد‌ها در ایران بیش از حد زیاد است، اما همه این موارد در تولید رعایت نمی‌شود و بسیاری از این استاندارد‌ها در تولید داخلی حذف می‌شد. اگر دولت خواهان واردات خودرو ارزان است باید مانند تولید داخلی از برخی گزینه‌های استاندارد بگذرند. در این صورت به راحتی می‌توان خودرو ۵ هزار دلاری وارد کند.

            دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه خودروسازی تاتاموتورز در هندوستان صاحب جگوار و لندرور است، افزود: صنعت خودروسازی درهند قوی است. سال‌ها پیش انجمن واردکنندگان خودرو به دنبال این بود که تعاملات برای واردات خودرو از اروپا به سمت هند هدایت شود؛ اما مسئولان در آن زمان علاقه‌ای به واردات خودرو از هند نشان ندادند و متمایل بودند خودرو از اروپا وارد کنند.

            به گفته وی ارزان‌ترین و کم مصرف‌ترین خودرو جهان به نام تاتا نانو در هند پیش فروش شده است.

            دادفر توان خرید مردم در ایران را با هند منطبق دانست و افزود: نبود استراتژی معین در صنعت خودرو، این صنعت را پا چالش‌های جدی درگیر کرده است سیاست‌گذاری‌ها در وزارت صمت سلیقه‌ای است به عبارت دیگر در این وزارتخانه مسئولان قائم به فرد هستند نه قائم به سیستم.

            دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو در دولت روحانی، تاکید کرد: دولت سیزدهم همه تولیدکنندگان را مکلف کرده است که ذیل یک کنسرسیوم بروند و این مسئله به معنی بی‌سامانی محض در این صنعت است. البته این دیدگاه، وزارتخانه صمت در دولت روحانی را زمین زد و ما شاهد تغییر سالیانه وزیر بودیم و در دولت جدید هم این وزارتخانه زمین خواهد خورد. کسانی که گزارش‌های غلط به وزیر می‌دهند منافع آن‌ها در نابه‌سامانی وزارتخانه است و اینکه وزیر درگیر مجلس و رسانه‌ها باشد.

            وی در پایان بیان کرد: امکان واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت ۴ مرتبه باید اسقاط شود هزینه هر اسقاط ۲۵ میلیون تومان است پس ۱۰۰ میلیون برای اسقاط لازم است پس به نظر می‌رسد واردات خودرو ۱۵۰ میلیونی به آرزو بیشتر شبیه است تا واقعیت.
            درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

            توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #4536
              پاسخ : اخبار گروه خودرو

              نماینده مجلس: افتضاح جدیدی به اسم آئین‌نامه واردات خودرو؛ وزیر صمت با تصمیمات متاثر از نفوذ مافیای خوردو، فرصت را تبدیل به تهدید نکند


              جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس از «افتضاح جدیدی از وزارت صمت به اسم آئین‌نامه واردات خودرو» خبر داد و از وزیر صمت خواست تا فرصت واردات خودرو را «با تصمیمات متاثر از نفوذ مافیای خوردو، تبدیل به تهدید» نکند.





              به گزارش «انتخاب»، جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: «افتضاح جدیدی از وزارت صمت به اسم آئین‌نامه واردات خودرو!
              آقای وزیر قرار بود واردات به نفع مردم و در جهت شکستن انحصار خودروسازان باشد، نه فراهم کردن شرایط جدید برای استثمار بیشتر مردم.
              این فرصت گران‌بها و امید آفرین‌ را با تصمیمات متاثر از نفوذ مافیای خوردو، تبدیل به تهدید نکنید!»
              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • منیب
                عضو فعال
                • Feb 2011
                • 2440

                #4537
                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                [ Video ]
                این ۲۰۶ در هلند ۳ میلیون تومان قیمت دارد!

                ?ویدئویی از یک مرکز اسقاط خودرو در هلند منتشر شد که در آن می‌بینیم خودروهایی که در ظاهر ایرادی ندارند قرار است اوراق شوند آن هم به دلیل این که بیش از ۱۵ سال کار کرده‌اند!
                ?اما نکته عجیب‌تر این که قیمت این خودروها تنها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو بود. به طور مثال یک ۲۰۶ کروک در این مرکز وجود داشت که تنها ۱۰۰ یورو یعنی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و قرار بود به قبرستان خودروها منتقل شود.

                @AkhbareFori
                بارخدایاآبروی مرابتوانگری نگاهداروشخصیت مرابه تنگدستی ازبین مبرکه ازروزی خواران توروزی خواهم وازآفریده های بدکردارتومهربانی جویم-علی(ع)

                نظر

                • تمام
                  عضو فعال
                  • Jun 2011
                  • 14648

                  #4538
                  پاسخ : اخبار گروه خودرو

                  شاخص گروه خودرویی

                  حرکت در کف ابرکمو و کف کانال صعودی
                  انتظار استارت و حرکت به سمت سقف کانال دور از انتظار نیست

                  خدا خواست و ما توانستیم
                  تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

                  نظر

                  • تمام
                    عضو فعال
                    • Jun 2011
                    • 14648

                    #4539
                    پاسخ : اخبار گروه خودرو

                    شاخص گروه خودرویی
                    بلند مدتی
                    این الگو یه روزی تکمیل میشه
                    ولی الان ما نمیدونیم چه اتفاقاتی منجر به این حرکت بزرگ خواهد شد


                    خدا خواست و ما توانستیم
                    تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

                    نظر

                    • وحید 20
                      ستاره‌دار(98)
                      • Mar 2011
                      • 29911

                      #4540
                      پاسخ : اخبار گروه خودرو

                      روزنامه دولت خطاب به مردم: خودرو نخرید، قطعا ارزان می‌شود / محال است امسال قیمت‌ها بالا برود!

                      روزنامه ایران نوشت: از آنجا که دلالان تا حدودی از این بازار عقب‌نشینی کرده اند، بهتر است که مردم هم با خریدهای هیجانی، باعث تشویق و برگشت این گروه به بازار خودرو نشوند. کسانی که اکنون خودرو دارند و عجله‌ای هم برای تعویض خودرو ندارند، بهتر است که خرید از کارخانه را پیگیری کنند. افرادی هم که خودرو ندارند بهتر است حداقل دو ماه صبر کنند تا بازار به صورت کامل به آرامش برسد و اگر هم می‌توانند وارد فرایند ثبت نام خودروسازان شوند تا با قیمت مناسب خودرو را خریداری کنند.

                      این روزنامه به نقل از یک کارشناس نوشت: کسانی که به هر دلیل در خرید خودرو عجله دارند، وارد بازار خودرو شوند اما سعی کنند که در دام واسطه‌ها و دلالان قرار نگیرند، چرا که دلالان با بهانه‌های مختلف قیمت خودرو را افزایش می‌دهند.

                      رجبی فعال بازار خودرو در پاسخ به این سؤال که برخی از مردم اعتقاد دارند که اگر اکنون خودرو خریداری نکنند، قیمت‌ها دوباره افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: احتمال افزایش قیمت خودرو بسیار کم و حتی محال است چرا که با افزایش تولید خودرو، رشد قیمت در بازار معنا ندارد، اما اگر قیمت کارخانه ای خودرو توسط دولت (ستاد تنظیم بازار) افزایش پیدا کند، ممکن است که قیمت خودرو در بازار هم افزایش پیدا کند اما با شرایط موجود کشور بسیار بعید است که در سال جاری قیمت‌ها دستخوش تغییر شود بخصوص در شرایطی که دولت سیزدهم موضوع واردات خودرو را پیگیری می‌کند.
                      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                      نظر

                      • تمام
                        عضو فعال
                        • Jun 2011
                        • 14648

                        #4541
                        پاسخ : اخبار گروه خودرو

                        در اصل توسط تمام پست شده است View Post
                        شاخص گروه خودرویی
                        بلند مدتی
                        این الگو یه روزی تکمیل میشه
                        ولی الان ما نمیدونیم چه اتفاقاتی منجر به این حرکت بزرگ خواهد شد


                        مواد اولیه تولید خودرو در حال سقوط آزاد است و این قیمت تمام شده را برای تولید کننده به شددت کاهش میده
                        خدا خواست و ما توانستیم
                        تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

                        نظر

                        • خسرو چوگان
                          ستاره‌دار(1)
                          • Jan 2022
                          • 265

                          #4542
                          پاسخ : اخبار گروه خودرو

                          خوشگل خودروییها از منفی اول صبح دارن یکی یکی به سمت مثبت میروند.

                          نظر

                          • تمام
                            عضو فعال
                            • Jun 2011
                            • 14648

                            #4543
                            پاسخ : اخبار گروه خودرو

                            اخبار عجیبی از قیمت بلوک ها داره مخابره میشه
                            نمیدونم چقدر صحت داره
                            ولی در صورتی که تایید بشه
                            گروه خودرو کلیت بازار را از محدوده 1.6 میلیون واحد عبور خواهد داد
                            فعلا کنترل شدید در نماد خساپا و خودرو انجام میشه تا قیمت بلوک بیرون بیاد
                            در این مدت کوتاه وساپا میتونه پیشتازی کنه
                            خدا خواست و ما توانستیم
                            تمام مطالب نوشته شده توسط بنده نظرات شخصی است که میتواند اشتباه باشد پس به استناد مطالب من به هیچ عنوان سهمی را نخرید. فقط با بررسی خودتان معامله کنید

                            نظر

                            • شاخص بورس جعلی است
                              عضو فعال
                              • Jan 2022
                              • 415

                              #4544
                              پاسخ : اخبار گروه خودرو

                              ایران خودرو و سایپا برای فروش بلوک ۱۳.۷ و ۴۱ درصدی سهام فراخوان دادند

                              ایران خودرو و سایپا با انتشار فراخوان ۱۵ روزه از برنامه واگذاری بلوک ۱۳.۷ و ۴۱ درصد از باقی مانده سهام دولت به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط خبر دادند.


                              به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت ایران خودرو و سایپا با انتشار فراخوان 15 روزه از برنامه واگذاری بلوک 13.7 و 41 درصد باقیمانده سهام دولت به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط خبر دادند.
                              براساس این گزارش، شرکت ایران خودرو با انتشار فراخوان 15 روزه در روزنامه اطلاعات اعلام کرد: در راستای راهبرد های رئیس جمهور جهت خصوصی سازی های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ و اهداف و ماموریت وزارت صنعت برای فروش سهام دولت، شرکت های سرمایه گذاری سمند و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بصورت تجمیعی معادل ۱۳.۷۷ درصد سهام شرکت ایران خودرو را بصورت بلوکی به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه واگذار می کنند.
                              متقاضیان می‌توانند برای اعلام آمادگی خرید و تکمیل فرم های مربوطه جهت احراز صلاحیت عمومی و اهلیت تخصصی از تاریخ و انتشار این آگهی به مدت ۱۵ روز به معاونت مالی و اقتصادی ایران خودرو واقع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج مراجعه کنند.
                              همچنین شرکت سایپا اعلام کرد: در راستای فرمان رئیس جمهور، شرکت های سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری کارکنان سایپا و سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار، ۴۱ درصد از سهام شرکت سایپا را بصورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه واگذار می کنند.
                              متقاضیان می‌توانند برای اعلام آمادگی خرید و تکمیل فرم های مربوطه جهت بررسی صلاحیت عمومی و تخصصی از تاریخ انتشار این آگهی به مدت ۱۵ روز به معاونت اقتصادی سایپا واقع در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج مراجعه کنند.
                              تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir
                              انتهای پیام

                              نظر

                              • کیوان
                                ستاره دار (1)
                                • Jun 2011
                                • 5094

                                #4545
                                پاسخ : اخبار گروه خودرو

                                در اصل توسط شاخص بورس جعلی است پست شده است View Post
                                ایران خودرو و سایپا برای فروش بلوک ۱۳.۷ و ۴۱ درصدی سهام فراخوان دادند

                                ایران خودرو و سایپا با انتشار فراخوان ۱۵ روزه از برنامه واگذاری بلوک ۱۳.۷ و ۴۱ درصد از باقی مانده سهام دولت به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط خبر دادند.


                                به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت ایران خودرو و سایپا با انتشار فراخوان 15 روزه از برنامه واگذاری بلوک 13.7 و 41 درصد باقیمانده سهام دولت به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط خبر دادند.
                                براساس این گزارش، شرکت ایران خودرو با انتشار فراخوان 15 روزه در روزنامه اطلاعات اعلام کرد: در راستای راهبرد های رئیس جمهور جهت خصوصی سازی های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ و اهداف و ماموریت وزارت صنعت برای فروش سهام دولت، شرکت های سرمایه گذاری سمند و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بصورت تجمیعی معادل ۱۳.۷۷ درصد سهام شرکت ایران خودرو را بصورت بلوکی به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه واگذار می کنند.
                                متقاضیان می‌توانند برای اعلام آمادگی خرید و تکمیل فرم های مربوطه جهت احراز صلاحیت عمومی و اهلیت تخصصی از تاریخ و انتشار این آگهی به مدت ۱۵ روز به معاونت مالی و اقتصادی ایران خودرو واقع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج مراجعه کنند.
                                همچنین شرکت سایپا اعلام کرد: در راستای فرمان رئیس جمهور، شرکت های سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری کارکنان سایپا و سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار، ۴۱ درصد از سهام شرکت سایپا را بصورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه واگذار می کنند.
                                متقاضیان می‌توانند برای اعلام آمادگی خرید و تکمیل فرم های مربوطه جهت بررسی صلاحیت عمومی و تخصصی از تاریخ انتشار این آگهی به مدت ۱۵ روز به معاونت اقتصادی سایپا واقع در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج مراجعه کنند.
                                تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir
                                انتهای پیام
                                کی تا حالا دیده شده آگهی بزنن بدون قیمت ؟!!!!!!!

                                همین نشون میده همه این داستانها فیلمی هست برای نوسانگیری در بازار سهام
                                ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                                نظر

                                در حال کار...
                                X