بيمه دانا (دانا)
Collapse
X
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
بر اساس آخرین گزارش صورتهای مالی؛
?کدام شرکتها بیشترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک را کسب کردند؟
?️به گزارش فرکانس بیمه، مطابق آمارهای منتشر شده از سوی نهاد ناظر شرکتهای بیمه البرز، آسیا، پاسارگاد، دانا، کوثر و ملت بیشترین و شرکتهای بیمه هامرز، پردیس، باران، کاریزما و حکمت صبا کمترین ظرقیت مجاز نگهداری ریسک را در بین شرکتهای بیمهای دارند.
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
«اقتصادنیوز» گزارش میدهد؛
چراغ سبز مجمع تشخیص به پزشکیان؛ خیز ایران برای خروج از لیست سیاه FATF/ گره 5 ساله باز میشود؟
کدخبر: ۶۸۵۶۲۸ ۱۴۰۳/۰۸/۲۳ - ۲۱:۰۰
اقتصادنیوز: جو سیاسی در ایران درباره پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی وارد فازی جدید شد؛ ماجرایی که حالا پس از 5 سال دوباره به جریان افتاده است. در حالیکه ایران پس از عدم اعلام نظر مجمع درباره وضعیت 2 مصوبه مهم از پیششرطهای FATF و تکمیل نشدن پازل اجرای شروط، دیگر از لیست سیاه تعلیق نشد، حالا رئیس مجمع تشخیص میگوید که احتمالا چالش این ۲ مصوبه قابل حل باشد؛ یعنی الحاق ایران به ۲ کنوانسیون پالرمو و CFT. این نخستین واکنش رئیس تشخیص مصلحت نظام پس از رویکارآمدن دولت مسعود پزشکیان است؛ واکنشی که برخی آن را چراغ سبز مجمع به دولت برای برای خروج ایران از لیست سیاه FATF تلقی میکنند.
به گزارش اقتصادنیوز، 5 سال پس از آنکه ایران رسما وارد لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) شد، امروز آیتالله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اظهارات متفاوتی را مطرح کرد؛ اظهاراتی درباره دو مصوبه مجلس دهم درباره الحاق ایران به 2 کنوانسیون بینالمللی «مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)» و «مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو)». او گفت: «من خودم شخصا با الحاق به کنوانسیون پالرمو موافق هستم و روی این مسئله کار کردم، چراکه به لحاظ فنی ایران حق تحفض دارد؛ ولی برای پیوستن به کنوانسیون CFT شخصا کمی تامل دارم چراکه عناوینی در آن آمده که ممکن است نهادهای بینالمللی علیه ایران از آن استفاده کنند اما شاید آنان نیز قابل حل باشد.»
هرچند که رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه گفت که «باوجود تحریمها، FATF و سوئیفت اثرگذاری خاصی ندارد و اکنون از ۴۲ قانون، ۴۰ قانون FATF در کشور اجرا میشود» اما این اولین بار است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضوع الحاق ایران به 2 کنوانسیون یادشده را قابل حل میداند.
الحاق ایران به 2 کنواسیون پالرمو و کنواسیون CFT از اوایل فعالیت دولت حسن روحانی، اصلیترین شروط عادیسازی پرونده ایران در FATF بوده و بر اساس آنچه توسط مقامات دولتی بیان شده، ماندن ایران در لیست سیاه این نهاد، بهدلیل عدم پیوستن به 2 کنوانسیون فوق بوده است.
داستان ایران و FATF از کجا شروع شد؟
ماجرای ایران و FATF و آغاز مذاکرات جدی برای خروج نام ایران از فهرست سیاه FATF به زمان دولت حسن روحانی باز میگردد؛ زمانیکه برنامه ایران و FATF برای تحقق هدف خروج نام ایران از فهرست سیاه مالی و لغو اقدامات تقابلی آغاز شد و در این مسیر، ایران با تدوین لوایح چهارگانه موسوم به لوایح FATF توانست با جلب نظر گروه ویژه اقدام مالی تمدید چندباره تعلیق ایران از فهرست سیاه را بهدست آورد؛ لوایحی که اجرای پیشنیازهای لازم برای حذف کامل نام ایران از فهرست سیاه این گروه فراهم میکرد. در واقع این پیشنیازها در قالب ۳۷ توصیه اجرایی و چهار اقدام تقنینی از سوی FATF به ایران پیشنهاد شد.
2 شرط مهم گروه ویژه اقدام مالی به اصلاح 2 قانون داخلی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم مربوط بود که دولت روحانی لوایح آن را در قالب 2 لایحه «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» و «اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» به مجلس ارائه کرد و به دلیل فراهم بودن بستر آن توسط مجلس نهم تصویب و به تایید شورای نگهبان هم رسید. هر چند لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی زمان طولانیتری را برای تصویب طی کرد و در نهایت هم توسط مجمع تشخیص مصلحت تایید شد. اما گره بزرگتر که مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون بینالمللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) بود، باز نشد. این 2 لایحه در نهایت در مجلس تصویب شد، اما با ایراد مغایرت با قوانین بالادستی از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد و بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در رفتوآمد بود؛ روندی که حکایت از نبود تمایل برای پیوستن به این 2 کنوانسیون و پذیرفتن شرایط آنها داشت. در نهایت با پایان کار حسن روحانی، تایید این 2 لایحه به فراموشی سپرده شد و با گذشت بیش از یک سال از ارجاع آن به مجمع و عدم بررسی، به صورت خودکار از دستور کار مجمع خارج شد.
دولت پزشکیان و بازخوانی یک پرونده فراموششده
اکنون آیتالله صادق آملی لاریجانی میگوید، «این پرسش پیش میآید که آیا پس از دورهای که از بررسی موضوعی گذشته است، ما میتوانیم دوباره آن را طرح کنیم یا نه؟»؛ این سخن اشاره به تلاشهای دولت مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری ایران دارد، چراکه پیوستن به این نهاد مالی، یکی از اصلیترین وعدههای او در زمان رقابتهای انتخاباتیاش بود و پزشکیان به همراه عبدالناصر همتی، وزیر اقتصادش بهمحض شروع به کار دولت چهاردهم درنامهای به مجمع تشخیص مصلحت نظام، از اعضای این مجمع خواستند که بررسی الحاق ایران به این نهاد مالی را در دستور کار بگذارند.
بر اساس گزارشها، با رویکارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا ظرف 2 ماه آینده، برخی از کارشناسان بر این امید هستند که با پیوستن ایران به FATF، دولت تهران بتواند در برابر سیاست فشار حداکثری ترامپ مقابله کند و الحاق ایران به FATF را اهرم فشاری برای دولت پزشکیان میدانند. پزشکیان نیز در نخستین نشست مطبوعاتی خود تصریح کرد، «برای برداشتن تحریمها چارهای جز حل مسئله FATF نداریم» و این جمله به وضوح نشاندهنده اهمیت این موضوع برای دولت تهران است.
این در حالی است که برخی از تحلیلگران بر این باورند، در شرایط فعلی که ایران از سوی دولت آمریکا تحریم است، همکاری با FATF و واگذاری تمامی اطلاعات مالی کشور در دسترس «اگمونت» از نظر اقتصادی میتواند مسیرهای فعلی تراکنشهای مالی را شناسایی و مسدود کند. همچنین، تا زمانیکه تحریمها وجود دارد، پیوستن به FATF مزایای گستردهای ندارد؛ چراکه شرکتهای بینالمللی حاضر به همکاری با شرکتهای ایرانی نیستند و با آمدن دوباره ترامپ شرایط بدتر نیز خواهد شد.
استدلالی که آملی لاریجانی نیز در دیدار با فعالان بخش خصوصی بر آن تاکید میکند و از آنان میپرسد: باوجود تحریمهای آمریکا، FATF و سوئیفت اثرگذاری خاصی ندارد، و وقتی نمیتوانیم با دلار مبادله کنیم، چه چیزی را میخواهید مبادله کنید. اگر سوئیفت را ممنوع کنند که الان نیز دارند این کار را انجام میدهند، FATF کارایی ندارد.
اما موافقان به این الحاق باور کاملا متفاوتی دارند. بهعنوان مثال، سیدکمال سیدعلی، معاون اسبق بانک مرکزی به روزنامه شرق میگوید که وقتی در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و در رقابتهای سیاسی مخالفت میکنیم، در واقع داریم خودزنی و خودتحریمی میکنیم. امروز آمریکا سیستم بانکی کشور ما را تحریم کرده و در زمینههای مختلف از آن آسیب میبینیم. اما بعضیها که مخالف هستند، معلوم نیست منطقشان برای این مخالفت چیست؟ تنها حرفی که میزنند، این است که میگویند حالا که تحریم هستیم، پس FATF را هم تأیید نکنیم. این حرف درست نیست. اگر شعارهای رئیسجمهور را که شامل شفافیت مالی، تعامل با غرب، اصلاح اقتصاد زیرزمینی و... بود، نگاه کنیم، باید توصیههای FATF را رعایت کنیم.
عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد نیز همگام با این گروه از تحلیلگران و یک روز پیش از پیروزی ترامپ در شبکه ایکس بر اهمیت پیوستن ایران به FATF تاکید کرد و نوشت: رفع محدودیت پولی و مالی ۲۰۰ کشور و نهاد بینالمللی علیه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و عادیسازی روابط بانکی ایرانیان، از دانشجو گرفته تا تجار و فعالان اقتصادی در سراسر جهان از مزایای اصلی این الحاق است که نباید آن را نادیده گرفت. همتی در این توییت همچنین الحاق به FATF را برای دولت آمریکا هزینهبر دانست و ادامه داد که با این الحاق هزینههای دولت آمریکا در تهدید و تطمیع کشورها و نهادهای بینالمللی برای اجرای تحریمها علیه ایران افزایش مییابد.البته وزیر اقتصاد دولت پزشکیان چندی بعد از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایلنا گفت: داریم این موضوع را دنبال میکنیم، انشاالله از طریق مجاری قانونی پیگیری میکنیم و فکر میکنم به نفع منافع کشور است. او درباره ارسال نامه به مجمع هم گفت: از یک مسیر دیگر داریم پیش میبریم و انشاالله به مجمع هم میبریم.
سنگاندازی زیر پای دولت
اکنون امیدها برای دولت پزشکیان با این سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاحدودی پررنگ شده است؛ چراکه عدم پذیرش شرایط FATF، به معنای ادامه محدودیتهای شدید در مراودات مالی و بانکی بینالمللی است. کارشناسان اقتصادی هشدار میدهند که تداوم این وضعیت و ماندن ایران در فهرست سیاه میتواند به افزایش هزینههای تامین کالا، کاهش صادرات نفت و سقوط ارزش پول ملی منجر شود که در نهایت بر معیشت مردم نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. علاوه بر این، عدم پیوستن به FATF میتواند در زمینه تحریمها تنگناهای جدیدی را به وجود آورد و پیروزی ترامپ بدون شک این شرایط را برای تهران و دولت پزشکیان دشوارتر میکند. همچنین، تداوم این وضعیت ممکن است منجر به بروز بحرانهای ارزی جدید و نوسانات شدید در بازارهای مالی شود که خودبهخود بر سرمایهگذاری و رشد اقتصادی تأثیر منفی خواهد گذاشت.
همچنین با توجه به اینکه دولت پزشکیان وعده داده تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و اوضاع معیشتی مردم را بهبود ببخشد، نپیوستن به FATF میتواند منجر به بروز بحرانهای عمیقتری در حوزه معیشت مردم شود و در نهایت، اعتبار دولت را در تحقق وعدههایش زیر سؤال ببرد. بنابراین برای موفقیت در برنامههای اقتصادی، پیوستن ایران به FATF ضرورتی غیرقابل انکار برای دولت چهاردهم بهنظر میرسد.
همچنین بخوانید
اقتصادنیوز: جو سیاسی در ایران درباره پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی وارد فازی جدید شد؛ ماجرایی که حالا پس از 5 سال دوباره به جریان افتاده است. در حالیکه ایران پس از عدم اعلام نظر مجمع درباره وضعیت 2 مصوبه مهم از پیششرطهای FATF و تکمیل نشدن پازل اجرای شروط، دیگر از لیست سیاه تعلیق نشد، حالا رئیس مجمع تشخیص میگوید که احتمالا چالش این ۲ مصوبه قابل حل باشد؛ یعنی الحاق ایران به ۲ کنوانسیون پالرمو و CFT. این نخستین واکنش رئیس تشخیص مصلحت نظام پس از رویکارآمدن دولت مسعود پزشکیان است؛ واکنشی که برخی آن را چراغ سبز مجمع به دولت برای برای خروج ایران از لیست سیاه FATF تلقی میکنند.
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
سلام جناب سراج
بنده هیچ سهم بیمه ای ندارم اما تاپیک شما انقدر جذاب و چر از اطلاعات مهم بورسی میباشد که لازم دونستم از زحماتتان تشکر کنم ایکاش یک سری از دوستان هم بجای تحقیر و توهین و خاله زنک بازی اطلاعاتشون رو مانند جناب سراج به اشتراک میزاشتن مثلا مثل جناب جان کافی که بعد مدتها اومدن و بدون حاشیه خرید و فروشهاشونو اعلان میکنن حالا من با توجه به اطلاعات تکنیکی و فاندی اون سهم اونو بررسی میکنم و دکمه خرید به اراده خودم بستگی داره بازم ممنون از اطلاعات شما که رایگان در اختیار امثال ما میگذارید
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
در اصل توسط rezasatari پست شده است View Postسلام جناب سراج
بنده هیچ سهم بیمه ای ندارم اما تاپیک شما انقدر جذاب و چر از اطلاعات مهم بورسی میباشد که لازم دونستم از زحماتتان تشکر کنم ایکاش یک سری از دوستان هم بجای تحقیر و توهین و خاله زنک بازی اطلاعاتشون رو مانند جناب سراج به اشتراک میزاشتن مثلا مثل جناب جان کافی که بعد مدتها اومدن و بدون حاشیه خرید و فروشهاشونو اعلان میکنن حالا من با توجه به اطلاعات تکنیکی و فاندی اون سهم اونو بررسی میکنم و دکمه خرید به اراده خودم بستگی داره بازم ممنون از اطلاعات شما که رایگان در اختیار امثال ما میگذارید
هدف از درج مطلب در تایپیک بیمه دانا ،اطلاع رسانی برای سهامداران ارجمند بیمه دانا هستش برای تصمیم گیری بهتر ....
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱۰ نفر
حمایت جدی رئیسجمهور از بورس | عرضههای اولیه مهمی در راه است | صیدی: نگران پول در بازار نیستم و به آینده بازار خیلی امیدوارم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگویی با بیان اینکه حمایت جدی رئیسجمهور و معاون اول از بازار سرمایه امیدوارکننده است، گفت: فصل جدیدی از همکاری بین بازار پول و سرمایه در حال رقم خوردن است.
به گزارش همشهری آنلاین، حجتاله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار حدود دو ماه است سکان نهاد ناظر بر بازار سرمایه را بر عهده گرفته است. در این مدت بازار با اخبار و رویدادهای زیادی از جمله ریسکها و تنشهای سیاسی تا موضوعات مرتبط با بودجه، تصمیمات کلان و سیاستگذاریهای نهادهای پولی و مالی مواجه بوده است. در این رابطه صیدی در گفتوگویی به پرسشهای مربوط پاسخ میدهد.
از دو هفته قبل بازار سرمایه به تدریج روند آرامتری را در پیش گرفت و حتی هفتهای که گذشت شاهد رونق قابل توجه معاملات در بازار سرمایه، رشد شاخص سهام و ورود نقدینگی بیشتر به بازار بودیم. در خصوص تغییر روند بازار، تحلیلهای متفاوتی ارائه میشود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص چه تحلیلی دارد؟
طبعا بنده هم خوشحالم که بازار سرمایه هفته خوبی را تجربه کرد. افزایش قیمت سهام شرکتهای مختلف و افزایش حجم معاملات نشانه خوبی از خوشبینی فعالان بازار به رویدادهای هفتهها و ماههای آینده است.
روشن است که علت رشد شاخص، افزایش قیمتها و حجم معاملات نمیتواند مربوط به یک عامل یا متغیر باشد و عوامل مهم متنوعی اینگونه رشدها یا در برخی موارد افتها را رقم میزنند.
به نظرم عامل اول این است که بازار حس کرد ریسک سیستماتیک کاهش قابل ملاحظهای پیدا کرده است. پیشبینی تحلیلگران، آرامترشدن منطقه و فروکش کردن تنشها است. تصمیمهای اقتصادی و اجتماعی دولت و تحرکات سیاسی آن نیز نشان از تدبیر و تعقل دارد که به معنای کاهش ریسکهای محیطی است.
عامل دوم، اقدامهای مهمی است که در بازار پول در حال رخدادن است. میدانید که فصل جدیدی از هماهنگی و همکاری بین بازار پول و سرمایه دارد رقم میخورد. قدم اولی که ما برای کاهش نصاب سپردههای بانکی در صندوقها برداشتیم، با واکنشهای مدبرانه برادر عزیزم دکتر فرزین مواجه شد و در بانک مرکزی برنامههای خوبی برای مدیریت نرخ سود بانکی و کاهش شکاف بین ارز نیما و بازار آزاد شروع شد.
عامل سوم را میتوانم به تلقی مثبت معاملهگران از تلاشهای ارکان بازار در خصوص عوامل بنیادی ربط بدهم. تلاشهایی که برای اصلاح تبصرهها و بندهای اثرگذار بر بازار سرمایه در لایحه بودجه در هفتههای قبل شروع کرده بودیم، طی دو جلسهای که همین هفته در کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم، خبرهای مثبتی را برای بازار به همراه آورد. همینجا باید از برادرمان دکتر شمسالدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تشکر کنم که هم اشراف خوب و دقیقی روی مسائل بورس دارند و هم با جدیت موارد را پیگیری میکنند. با رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه هم صحبت و مکاتبهای داشتم که انشاءالله در کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار خواهد گرفت.
تلاشهایی که ناشران با توصیه بورس، برای بهبود عملکرد و سودآوری خود در نیمه دوم سال به کار میبندند، نیز عامل اثرگذار بعدی بوده است. مکاتبهها و گفتوگوهایی که با وزرای ذیربط برای جلوگیری یا حداقل کاهش قطعی برق و گاز صنایع انجام شد، سیگنالهای مناسبی را به بازار میدهد. همچنین به نظر میرسد بازار، آمادگی بورس کالا برای معامله خودرو در آن و نظایر این موارد را مشاهده کرد و واکنش مناسبی به آن نشان داد.
اخبار خوبی هم از جلسات ستاد اقتصادی دولت و حمایت تمام ارکان دولت از بازار سرمایه در این دو هفته منتشر شده است. خبر جدیدی از برنامههای دولت دارید؟
یکی از مهمترین مواردی که در هفته گذشته اتفاق افتاد، مذاکرات و تصمیمات ستاد اقتصادی دولت در رابطه با بازار بدهی و نرخ تأمین مالی بود که هم وزیر محترم اقتصاد در مصاحبهها و توئیتهایشان به آن اشاره کردند و هم سرکار خانم مهاجرانی، سخنگوی محترم دولت اطلاعرسانی خوبی کردند. جدیت رئیسجمهور محترم و معاون اول ایشان را در حمایت از بازار سرمایه در آن جلسه به چشم خود دیدم و این برای فعالان بازار امیدوارکننده است. آقای دکتر همتی هم همانطور که میدانید با توجه به اشرافی که دارند، محکم و قدرتمند پای بازار سرمایه ایستادهاند.
برای آینده بازار بهویژه تا پایان سال جاری، چه برنامههایی دارید؟
برنامههایمان برای آینده را اعلام کردهام. عرض کردهام که روی هفده مورد مهم کار میکنیم تا بتوانیم در پایان سال جاری وضعیت بهمراتب بهتری را در بازار سرمایه شاهد باشیم. یکی از فوریترین خبرها این است که بورس و فرابورس، لیست خوبی از شرکتهای آماده برای عرضه اولیه دارند. از مدیران بورسها خواستم که عرضهها را اولویتبندی کنند و طی یک زمانبندی، عرضه مستمری صورت بگیرد. خوشبختانه شرکتهای آماده برای عرضه، هم از نظر صنعت و نوع کسبوکار متنوع هستند و هم از نظر اندازه و ترکیب سهامداری. سودآوری مطلوبی نیز دارند. دوستان باید بتوانند بهطور متوسط هفتهای یک یا دو عرضه داشته باشند تا بازار بزرگتر و ارزش واقعی شرکتها روشن شود و ریسک کاهش یابد.
اما برخی از فعالان بازار در خصوص تأمین نقدینگی لازم برای خرید عرضههای اولیه دغدغههایی دارند و معتقدند بازار به ثبات جریان نقدینگی نرسیده است.
نگران پول در بازار نیستم. وقتی برای یک نامنویسی اولیه در خودرو چند همت پول یکروزه بلوکه میشود یا مهمتر از آن وقتی هفتهای چند مورد تماس دارم که مدیران صندوقها افزایش سقف میخواهند، این یعنی پول هست. اینکه گاهی صف فروش بیشتر از صف خرید است، مسئله نقدینگی نیست بلکه سرمایهگذار میخواهد سهام یا اوراقش را نقد کند و به بازار دیگر برود. ما باید بازار سهام را بهقدری جذاب کنیم که پول در درون بازار میان سهام و اوراق بچرخد و من این ظرفیت را میبینم.
در سخنرانیهای خود طی دو ماه گذشته به لزوم افزایش سهم تأمین مالی بنگاهها از بازار سرمایه اشاره کردید. در این خصوص علاوه بر عرضههای اولیه، چه برنامههای جدیدی را در دست اجرا دارید؟
اخیرا، شیوهنامه شرکتپروژهها در شورای ملی تأمین مالی که به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد و چند وزیر، نمایندگان مجلس، رؤسای بانک مرکزی و بورس در آن عضویت دارند، تصویب شد. این اتفاق ابزار مهمی برای توسعه بازار خواهد بود، مخصوصاً در طرحهای پیشران که هم بقیه صنایع را به حرکت در میآورد و هم بازدهی مناسب و مستمری دارد.
ما هم در این زمینه دستورالعمل انتشار اوراق بدهی برای شرکتهای کوچک و متوسط را عملیاتی کردیم که خودش برای رونق شرکتهای متوسط بورس، فرصت خوبی است.
تحلیلی از وضعیت بازار در کوتاهمدت داشتید. افت و خیزهای ماههای گذشته تحلیلهای متفاوتی را در بازار ایجاد کرده است. ارزیابی بلندمدت شما از روند بازار چیست؟
به آینده بازار خیلی امیدوارم. این را هم با بیش از سهدهه تجربه در میدان عمل، خوب میدانم که افت و خیز و افزایش و کاهش قیمتها جزئی از طبیعت بازار است. پس باید نوسان عادی در بازار را بپذیریم. تصور کنید بازار چند هفته یا چند ماه متوالی تماماً قرمز باشد. خوب در این صورت خریداری نخواهیم داشت. همینطور اگر چند هفته یا چند ماه، بازار تماماً سبز باشد، باید دنبال فروشنده بگردید. این خوب نیست. بازار وقتی بازار است که تعداد زیادی خریدار و تعداد زیادی فروشنده وجود داشته باشد. طبیعی است که در این حالت بخشی از بازار سبز و بخشی هم قرمز خواهد بود. سرمایهگذاری که این اصل را در بازار نپذیرد، اذیت میشود.
امیدوارم این سیر رونق و خوشبینی که در بازار شروع شده، در هفتههای آینده هم با به ثمر رسیدن تلاشهای ارکان بازار، همکاری نهادهای مالی و ناشران و سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی تداوم داشته باشد و آخر هفتههای فعالان بازار سرمایه، توأم با شادی، آرامش، رضایت از فعالیت هفتگی و بازده مورد انتظار باشد.
برنامهای برای تغییر در ریزساختارهای بازار ندارید؟
من فکر میکنم حجم معاملات و نقدشوندگی در بازار تدریجا افزایش خواهد یافت و در آن صورت است که میتوان در مورد ریزساختارها و عواملی مانند دامنه نوسان، حجم مبنا، قیمت پایانی و غیره تصمیم اساسیتری گرفت.
کد خبر 900538
منبع: ایسنا
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
https://www.tabnak.ir/fa/news/127200...A9%D8%B1%D8%AF قالیباف: بازار بورس را باید درست کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید همه در کشور برای خلق ثروت جدید توام با ارزش آفرینی تلاش کنیم و اینکه خلق ثروت در بستر عدالت و اشتغال و پیشرفت باشد و تولید را محور خودش قرار دهد.
کد خبر: ۱۲۷۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ 16 November 2024
وزیر اقتصاد درباره بانکهای دولتی و رییس بانک مرکزی درباره بانکهای خصوصی مسئولیت دارند. همه ما هم موظف هستیم که با کمک هم این کار را پیش ببریم.
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز شنبه ۲۶ آبان ماه در همایش تامین مالی تولید، از بنگاهداری به بنگاهسازی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: امروز ۲۶ آبان روز آزادسازی سوسنگرد است که یکی از افتخارات ما به شمار میآیند و مصداق این فرموده امام راحل است که «ما میتوانیم».
وی افزود: سوسنگرد در دشت آزادگان در شرایط بسیار خاصی آزاد شد و در زمانی که هیچ باوری نبود. این روز را به رزمندگان و به طور خاص عشایر تبریک میگویم چرا که آنها جنگیدند و شهید دادند و زندگی کردند و اقتصاد کشاورزی را در آن شرایط سخت ادامه دادند. باید این توانایی را باید به یاد داشته باشیم.
رئیس مجلس خطاب به همتی وزیر اقتصاد گفت: این جلسات به زودی و تا دو ماه آینده تکرار شود و حداقل به گفت و گوی تخصصی در مجلس به عنوان سیاست گذار با جمع دوستان در عرصه پولی و سرمایه گذاران و بانکی منجر شود تا بتوان نکات مطرح شده در بودجه ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گیرد.
قالیباف در ادامه بیان کرد: باید همه در کشور برای خلق ثروت جدید توام با ارزش آفرینی تلاش کنیم و اینکه خلق ثروت در بستر عدالت و اشتغال و پیشرفت باشد و تولید را محور خودش قرار دهد. پس این هدف واحدی برای همه ما اعم از مردم و روسای قوا باشد تا هم افزایی اتفاق افتد.
وی ادامه داد: هیچ شکی نیست که نظام بانکی کشور خلاصه یک بخشی از اقتصاد کلان کشور است. امروز بانکهای ما ۹۲ درصد در سرمایهگذاریها نقش دارند و در صورت حل موضوع سرمایهگذاری خارجی و بازگشت به گذشته سهم آن ۶ تا ۷ درصد است. زمانی که میگوییم وقتی سرمایه گذاری خارجی بیاید همه ما را نجات میدهد، باید بگویم که من مخالف با سرمایه گذاری خارجی نیستم بلکه طرفدار آن هستم، اما شرط عقل برداشتن موانعی است که خودمان ایجاد کردیم.
قالیباف تاکید کرد: موضوع بانکها بسیار مهم و کلیدی است به همین دلیل به نظر من نظام بانکی هم در موفقیت و هم در عدم موفقیت پیشتاز است. این نقش نظام بانکی است که باید باید به آن توجه کنیم. البته باید یه موضوع کسری بودجه هم توجه شود، چون بعضا دولت تکالیف مالایطاق را بر بانکها تحمیل میکند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه اخیر در شورای عالی اقتصاد در رابطه با بودجه ۱۴۰۴ و افزایش هزینهها بعضا از محل اوراق صحبت کردم که حتما یکی از عاملهای اختلال در نظام بانکی است و هیچ بحثی هم نیست، ولی بپذیریم خلق پول و نقدینگی بی هدف یا بدون کنترل در دست نظام بانکی نیز مشکلات و مسائل خودش را دارد.
وی یادآور شد: در مجلس یازدهم وعده حرکت به سمت تحول در حوزه اقتصاد را دادیم؛ مجلس یازدهم این تحول را با دقت و با خرد جمعی و با جمع سپاری انجام داد و برای کارهای به زمین مانده و کلیدی تصمیم گرفت، البته ادعایی هم نداریم که تصمیمات ما همگی درست و قطعی است.
قالیباف بیان کرد: آماده هستیم جاهایی که در قانون برنامه و در قانونهای دائمی اشکال وجود دارد، در کمترین زمان ممکن اصلاح کنیم. برای مثال، ما در مجلس یک تصمیمی در رابطه با یک موضوع مالیاتی گرفتیم و بعد فهمیدیم که اشتباه کردیم و در کمتر از ۴۵ روز آن قانون را مجددا اصلاح کردیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باید قوانین اجرا شود تا بعد بفهمیم اشکال دارد یا خیر تا آن را اصلاح کنیم، نمیشود که ما با خرد جمعی قانون بنویسیم و بعد بگوییم که ما این را قبول نداریم.
وی گفت: به هر حال در قانون بانک مرکزی ما به بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار اعم از مدیریت بانک مرکزی در حوزه نهادی تا بخشهای مختلف، اقتدار را بازگرداندیم. باید حرف بانک مرکزی در حوزه سیاستهای پولی برای بانک، بنگاه، بازار و عموم مردم اعتبار داشته باشد و طبیعتا این سیاست گذاری در حوزه پولی مخصوصاً در حوزه نظارتی باید مؤثر باشد.
وی با اشاره به قانون برنامه هفتم اظهار کرد: در فصل سوم ماده ۸ قانون برنامه هفتم تکالیف قانونی روشن شده است؛ این قانون در ۱۲ تیر ابلاغ شده که وظیفه بانکهای دولتی و خصوصی ارائه گزارش خود درباره ترازنامهها به بانک مرکزی بود تا بانک مرکزی در فرصت دو ماهه آن را بررسی کرده و طبق جدول ۷ کار را پیش ببرد. امروز ۲۶ آبان است، کدام بانک دولتی و خصوصی در دو ماه قبل این گزارش را به بانک مرکزی داده است، آیا بانک مرکزی چنین گزارشی را بررسی کرده و پاسخ داده است؟
قالیباف با بیان اینکه باید در این زمان سامانهای در بانک مرکزی درباره داراییهای ثابت بانکها تشکیل میشد، گفت: این داراییهای ثابت باعث بروز مشکلاتی شده از جمله اینکه باید بانکها با ۴۰ درصد نقدینگی جور ۱۰۰ درصد نقدینگی با این تورم را کشیده و ارزش پول ملی را حفظ کنند که جزء محالات است.
رییس مجلس با بیان اینکه در برنامه افزایش سرمایه بانکها هدف گذاری شده، گفت: باید این کار را ظرف سال اول و دوم برنامه حل و فصل کنیم که قانون این مسیر را مشخص کرده است. وزیر اقتصاد درباره بانکهای دولتی و رییس بانک مرکزی درباره بانکهای خصوصی مسئولیت دارند. همه ما هم موظف هستیم که با کمک هم این کار را پیش ببریم.
وی تاکید کرد: البته اگر اشکالی در اجرا وجود داشته باشد وظیفه همه کمک و فراهم کردن بستر است. البته از بخشی از معذورات شما مطلع هستم که از جمله آن تکالیف مالایطاق در حوزه مسکن، کشاورزی و بخشهای مختلف است.
رئیس مجلس با اشاره به صحبتهای رییس بانک مرکزی درباره تسهیلات بانکی گفت: خطاب آقای فرزین به مجلس بود که مجلس این تکالیف را تعیین میکند منتها به نظرم ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که چه کسی ادبیات تسهیلات بانکی را ایجاد کرد و کجای قانون تسهیلات تکلیفی وجود دارد؟
وی توضیح داد: فشاری روی سیستم بانکی است که برای شما تبعات درست میکند؛ زورتان به بخش دولتی نمیرسد که تکلیف مالایطاق تحمیل نکند به خاطر همین بندی به نام تسهیلات تکلیفی پیدا کردید؛ در این رابطه قانون را بررسی کردم که تسهیلات تکلیفی تنها یک جا برای توجیه تبصره ۸ بودجه ۱۴۰۳ به جای ماده ۱۴ بحث مربوط به یارانهها برای یارانه گندم آمده و جای دیگری وجود ندارد بعد تسهیلات تکلیفی تبدیل به تابلوی دوستان در بانک شده است. وقتی درد واقعی شما درک نمیشود، شما با نسخه توجیه المسائل به دنبال این هستید که از خیلی مجموعهها شانه خالی کرده و عبور کنید.
قالیباف گفت: با تورم و ارزش پول، فلان پروژه ستاره دار میشود و بعد گفته شده برای آن ۳۳ درصد سود داده میشود که قیمت تمام شده آن بالای ۴۰ درصد میشود؛ اینها معذورات کاری شماست و باید با هم حل کنیم.
وی بیان کرد: بانک باید مثل یک شرکت با سود و زیانش اداره شود و نمیشود که همیشه زیان ده باشد و باید این را حل کنیم؛ اولین وظیفه به دوش بانک این است که به موضوعات اقتصادی نگاه کرده و اعتبار سنجی کند و به فعالیتی پول دهد که مولد است. حال سوال این است که آیا مسکن مولد نیست؟ اگر مولد نیست چرا در کارهای بنگاهیتان مسکن میسازید. دلیل روشن است بانکها میخواهند با این کار جاهایی که تورم شما را نفله میکند را جبران کنید؛ هر چه هم فشار به بانکها میآوریم که بنگاه داری نکنید باز این کار را انجام دهید، چون میخواهید تورم را جبران کنید.
رئیس مجلس با اشاره به اهمیت بانکها گفت: بانکها تورم درست کرده و بعد گرفتار تورم شده و بعد دو مرتبه باید تورم را رفع کنند؛ باید از این شرایط خارج شویم که با کمک شما در بانکها شدنی است. شما پیشتازان این عرصه هستید که از این دور باطل خارج شویم.
قالیباف گفت: آیا میدانید چه حجم ارزی از کشور خارج میشود؟ درد اینجاست که پول و شرکتهای مشاوره و ساخت و ساز و نیروی انسانی با پول ما در جاهای دیگر میروند. باید کاری کنیم که اینها نروند و افرادی که به دلیل بی اعتمادی، پول را تبدیل به دارایی ثابت و ارز و طلا کرده و حبس کردند آنها را آزاد کنند. فقط باید اعتماد سازی شود و مردم اعتماد کنند.
وی همچنین اظهار کرد: نمیتوان با این بورس اعتماد مردم را افزایش داد، باید بازار سرمایه را درست کرد که بانکها میتوانند این کار را انجام دهند.
قالیباف درباره بنگاهداری و بنگاهسازی، گفت: ما بنگاهها را به سه دسته تقسیم میکنیم که یک دسته بنگاههایی هستند که بعد از تحولات نظامی، بانکی و در دهه ۶۰ به بعد و زمانی که قانون بانکداری بدون ربا مطرح شد، پیش آمدند. یک بخش نیز سرمایهگذاریهایی بود که در دهه ۷۰ در بانکها اتفاق افتاد، مثلا کاری که بانک سپه در حوزه فولاد و مجموعه امید انجام داد. اینها نمونههایی از نوع بنگاهسازی ما در دهه ۷۰ است که واقعا الگوهای موفقی است و باید به آنها توجه کنیم. یکسری بنگاهها هم قهری هستند و به مجموعه بانکها به دلایل مختلف وارد شدند که نمیخواهم به آن اشاره کنم.
وی ادامه داد: در قانون برنامه آمده که باید این بنگاهها واگذار شود؛ اولین سوال این است که به چه کسی واگذار کنیم؟ یک اشکالاتی وجود دارد. در زمانی که به اوج بحثهای سیاسی میرسیم، حرف از این زده میشود که بنگاه واگذار شده ۳۰ سال قبل را نبش قبر کنیم و ببینیم ۳۰ سال قبل چه اتفاقی افتاده است، اما تا یک مقدار تب سیاسی پایین میآید اصلا فراموش میکنیم که چیزی وجود داشته یا نداشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که سرانجام هفت تپه چه شد؟ گفت: ما خودمان تصمیم گرفتیم و گفتیم که بخشی از هفت تپه متعلق به این بانک و بخشی دیگر از آن متعلق به بانک دیگری است. الان هم بانکها نمیدانند که باید چه کار کنند. اگر میتوانند در آن سرمایهگذاری کنند، شروع کنند، اما اگر نمیتوانند سرمایه گذاری کنند، تکلیف را روشن کنیم؛ اگر صاحب آن را واگذار کند معلوم نیست میتواند آن را نگه دارد.
قالیباف افزود: تمام جلسه سه هفته قبل سران قوا درباره موضوع بی اعتمادی بود از این جهت که ما شجاعت را از مدیران برای فروش به دهها دلیل گرفتیم. مثلا میگوئیم که چه کسی به شما گفت که به این قیمت بفروشی یا به فردی که خریداری کرده و از آن خرید دو یا سه سال میگذرد، گفته میشود که بیا و آن چیزی را که خریداری کردی، برگردان و پس بده؛ ما از مسیر خصوصیسازی مطلع هستیم. حتما شجاعت را به مدیران و اعتماد را به مردم و سرمایهگذاران بازمیگردانیم. اینکه به چه کسی بفروشیم، نیازمند ابزارهای مالی است.
وی با اشاره به قانون تامین مالی تولید گفت: این قانون حدود ۳۶ آئین نامه دارد، سوال من از دوستان دولت این است که کدام یک از این آئین نامهها نوشته شده است؟
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باور ما این است که تورم در کشور موضوع اصلی و اساسی است که ما میتونیم با بازگرداندن اعتبار به بانک مرکزی، نظارت قوی در بانک مرکزی و نظارت بر بانکها و کمک به بانکها این مشکل را حل کنیم.
قالیباف اظهار کرد: بنده جزء منتقدین بانکها بودم و هستم، اما حتما باور قلبیام این است که اولین کمک را باید به بانکها برای حل مشکل تورم کنیم تا بانکها بتوانند از این مسیر خارج شوند یعنی ما باید هم اصلاحات نهادی و هم اصلاحات غیرنهادی خود را به صورت توامان انجام دهیم تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بپذیریم که تولید و پیشرفت به همت بانکها در کشور انجام میشود و باید در این زمینه بانکهای خصوصی و بانکهای دولتی دست به دست هم دهند. یکی از افتخارات ما مربوط به موضوعات اقتصادی در برنامه هفتم است، البته نمیگویم که این قانون اشکال ندارد، اما کمترین اشکال را دارد و این اشکالات را حتما در مسیر حرکت اصلاح میکنیم، اما به شرطی که حرکت کنیم و اصلاح کنیم چرا که با ایستادن و کار نکردن عیب معلوم نمیشود.
وی در پایان گفت: امروز مهمترین جبهه ما برای خدمت به شهدا، خدمت به امام (ره) و خدمت به رهبر انقلاب، اصلاح مسائل اقتصادی به نفع ذینفع نهایی یعنی مردم است و این وظیفه ملی، دینی و شرعی همه ماست که باید به آن توجه داشته باشیم.
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
گزارشی از عملکرد شرکتهای بیمه در حوزه فروش بیمه نامه شخص ثالث؛
راهکارهای نوین و ارائه خدمات آنلاین/ با محبوبترین ثالثفروشان صنعت بیمه آشنا شوید
- تاریخ : 1403/08/27 ساعت : 09:31:35
- کد خبر 191873
راهکارهای نوین و ارائه خدمات آنلاین/ با محبوبترین ثالثفروشان صنعت بیمه آشنا شوید
اخبار بانک و بیمه پایشگر– آمار عملکرد شرکتهای بیمه در حوزه فروش بیمه نامه شخص ثالث در سال جاری اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، بیشترین فروش بیمهنامه شخص ثالث در ایران متعلق به شرکت بیمه ایران است.
این شرکت توانسته است با ارائه خدمات گسترده و بهرهگیری از شبکه فروش گسترده و امکانات دیجیتال، سهم بزرگی از بازار بیمه شخص ثالث را به خود اختصاص دهد.
بیمه ایران با سابقهای طولانی در صنعت بیمه کشور و اعتبار بالای خود، همواره جزء پیشروهای این صنعت محسوب میشود و توانسته در سال جاری نیز در صدر قرار گیرد.
*دلایل موفقیت بیمه ایران
یکی از عوامل موفقیت بیمه ایران در فروش بیمهنامه شخص ثالث، شبکه گسترده نمایندگیهای آن است که در تمامی نقاط کشور فعالیت دارند.
این شبکه نمایندگیها به عنوان بازوی اصلی شرکت در فرآیند فروش و خدمات پس از فروش عمل میکنند و توانستهاند با ارائه مشاورههای حرفهای و دقیق، اعتماد مشتریان را جلب کنند.
به علاوه، بیمه ایران با استفاده از راهکارهای نوین دیجیتال و ارائه خدمات آنلاین نیز توانسته است دسترسی مشتریان را به بیمهنامههای شخص ثالث تسهیل کند.
علاوه بر شبکه فروش، بیمه ایران با ارائه بستههای متنوع و شرایط مناسب برای بیمهنامههای شخص ثالث توانسته است به یکی از محبوبترین انتخابها برای بیمهگذاران تبدیل شود.
از جمله ویژگیهایی که این شرکت ارائه میدهد، امکان پرداخت اقساطی حق بیمه، تخفیفهای متنوع برای مشتریان وفادار و پوششهای اضافی متناسب با نیاز مشتریان است که باعث جلب توجه مشتریان زیادی به این شرکت شده است.
همچنین، بیمه ایران با توجه به بهبود شرایط اقتصادی و افزایش نیاز به پوششهای بیمهای در سال ۱۴۰۳، تلاش کرده است تا با ارائه مشاورههای تخصصی و اطلاعات بهروز، مشتریان را در انتخاب بهترین بیمهنامه شخص ثالث یاری کند.
این رویکرد باعث شده که شرکت بتواند با جذب تعداد زیادی مشتری جدید، میزان فروش خود را افزایش دهد و در نهایت به عنوان شرکت پیشتاز در این حوزه شناخته شود.
*رتبهبندی سایر شرکتها
در کنار بیمه ایران، برخی از شرکتهای بیمه دیگر مانند بیمه آسیا و بیمه ملت نیز در رتبههای بعدی قرار دارند، اما هیچکدام نتوانستهاند به میزان فروش بیمه ایران برسند.
این رقابت تنگاتنگ نشاندهنده رونق بازار بیمه شخص ثالث در ایران است و شرکتها برای کسب سهم بیشتر از این بازار، به توسعه خدمات و بهبود کیفیت خود توجه ویژهای دارند.
در نهایت، توجه به مشتریان و نیازهای آنها، بهویژه در زمینه بیمهنامه شخص ثالث که بهعنوان یکی از ضروریترین پوششهای بیمهای برای تمامی رانندگان شناخته میشود، نقش مهمی در موفقیت شرکتها دارد.
بیمه ایران با درک این نیاز و ارائه خدمات مناسب توانسته است در سال ۱۴۰۳ بیشترین فروش بیمهنامه شخص ثالث را در بین شرکتهای بیمهای کشور داشته باشد.
*رتبه بیمه دانا
در سال ۱۴۰۳، بیمه دانا در فروش بیمهنامه شخص ثالث جایگاه قابل توجهی دارد و یکی از شرکتهای پیشرو در این بازار محسوب میشود.
این شرکت با تلاش برای ارتقاء کیفیت خدمات، استفاده از روشهای نوین فروش و توسعه شبکه گسترده نمایندگیها توانسته است سهم قابل توجهی از بازار بیمه شخص ثالث را به خود اختصاص دهد.
با این حال، بیمه دانا در مجموع نتوانسته است به رتبه اول برسد و در ردههای میانه جدول قرار دارد.
با وجود رقابت شدید در بازار بیمه شخص ثالث و حضور قدرتمند شرکتهایی همچون بیمه ایران و بیمه آسیا، بیمه دانا با استراتژیهای خود، از جمله ارائه بستههای متنوع بیمهای و خدمات آنلاین، به رتبه چهارم در فروش بیمهنامه شخص ثالث دست یافته است.
این رتبهبندی نشاندهنده رشد و توسعه این شرکت در بازار بیمه است، اما هنوز با رقبای اصلی خود فاصله دارد.
عوامل متعددی مانند تنوع محصولات، شبکه فروش گسترده، تخفیفهای ویژه و همچنین نوآوریهای دیجیتال در فرآیند فروش به بیمه دانا کمک کردهاند تا به یکی از رقبای جدی در بازار بیمه شخص ثالث تبدیل شود.
با این حال، برای دستیابی به رتبههای بالاتر و رقابت با شرکتهایی مانند بیمه ایران، بیمه دانا نیازمند ادامه بهبود و توسعه خدمات خود در راستای نیازهای روزافزون بیمهگذاران است.
https://paieshgar.ir/?p=191873
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
در اصل توسط hamid1111111 پست شده است View Posthttps://www.90eghtesadi.com/Content/...A7%D9%86%D8%A7 «نود اقتصادی» بررسی کرد+سند
لیست مفصل زمینها و ساختمانها چند هزار متری بیمه دانا
بیمه دانا اخیرا لیست موجودی زمین و ساختمان خود را منتشر کرده است.
به گزارش «نود اقتصادی» بیمه دانا اخیرا لیست موجودی زمین و ساختمان خود را منتشر کرده است. موضوع جالبتوجه مساحت برخی از زمینها و ساختمانهای این شرکت بیمهای است.
برای مثال ساختمان علیآباد ۵ هزار مترمربع مساحت دارد. مساحت ساختمان بیمه پارس سعدی که کاربری اداری دارد حدود ۵۴۰۰ متر است. ساختمان گاندی الف ۲۸۰۰ مترمربع، ساختمان عسلویه ۲۷۰۰ مترمربع، ساختمان چالوس ۱۵۵۱ مترمربع، ساختمان حافظ شیراز ۱۳۱۷ مترمربع مربع، ساختمان بابل نزدیک به ۱۰۰۰ مترمربع، ساختمان بهشهر ۹۰۰ مترمربع و برخی دیگر نیز بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ مترمربع مساحت دارند.
قابل ذکر است گرچه تعداد طبقات این ساختمانها مشخص نیست اما به هر حال ساختمانی که ۵۴۰۰ یا ۲۸۰۰ متر است، منطقی است شامل چند ده طبقه باشد.
خبر مهم برای بورس: تجدید ارزیابی شرکتها به 3 یا 5 سال تغییر کرد
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از اصلاح دوره تناوب تجدید ارزیابی سرمایهگذاریهای غیر جاری به ۳ یا ۵ سال در سازمان حسابرسی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولیاله جعفری از اصلاح استاندارد حسابداری شماره ۱۵ (حسابداری سرمایهگذاریها) توسط سازمان حسابرسی خبر داد و به سنا، اعلام کرد: با اصلاح انجام شده در خصوص سرمایهگذاریهای غیرجاری که در صورت وضعیت مالی به روش تجدید ارزیابی منعکس میشوند، طبق استاندارد حسابداری شماره ۱۱ (داراییهای ثابت مشهود) عمل میشود.
طبق استاندارد حسابداری شماره ۱۱، دوره تناوب تجدید ارزیابی ۳ یا ۵ ساله است که دوره تناوب ممکن است زودتر از آن نیز ضرورت یابد (قبل از این اصلاح، دوره تناوب تجدید ارزیابی سرمایهگذاریهای غیرجاری یک ساله بود). با اصلاح فوق، ضرورت تجدید ارزیابی سالانه سرمایه گذاریها توسط شرکتها حذف شده که برای همه شرکتها بخصوص آنهایی که دارای سرمایهگذاریهای متعدد در صنایع مختلف هستند و از روش تجدید ارزیابی استفاده میکنند، مفید خواهد بود.
بر پایه ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکتها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی داراییهای اشخاص حقوقی، افزایش سرمایه از این محل مجاز و مشروط بر این است ظرف مدت یک سال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شده و این امر فقط یک بار در هر ۵ سال امکان پذیر است.
از دیگر مزایای این تغییر این است اگر شرکتها طبق استانداردهای حسابداری، سرفصل سرمایهگذاریهای غیرجاری را سالانه تجدید ارزیابی میکردند از معافیتهای ماده ۱۴۹ قانون مالیاتهای مستقیم برخوردار نبودند و اگر طبق قانون، سرمایهگذاریها را هر پنج سال تجدید ارزیابی میکردند، صورتهای مالی این شرکتها به دلیل رعایت نشدن استانداردهای حسابداری تحریف میشد.
با حذف این بخش از متن استاندارد، دوره تناوب تجدید ارزیابی سرمایهگذاریهای غیرجاری۳ یا ۵ سال شده و شرکتها میتوانند از مزایای تجدید ارزیابی این بخش از داراییها استفاده کنند.
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
به نظر من در بازار سرمایه چیزی به نام نقطه امن وجود ندارد بلکه با توجه به قیمت سهم در حال معامله در تابلو ودارایی های منقول و غیر منقول شرکت و سود انباشته شرکت و سود زیان شرکت در زمان خرید در سال مالی وبرنامه های آینده شرکت میتوان گفت که ان سهم(شرکت) ،خرید سهامش بدون ریسک یا کم ریسک یا پرریسک می باشد.
شرکت بیمه دانا نماد دانا با سود انباشته 225 تومانی به ازای هر سهم وذخیره فنی 32 همتی و پیش بینی سود سال مالی 1403 حداقل 75 تومان ودارایی های منقول و غیر منقول بالای دویست هزار میلیارد تومانی .....
در قیمت 235 تومان در حال حاضر یکی از سهم های بدون ریسک بازار برای سرمایه گذاری می باشد
فقط سود انباشته بعلاوه حداقل سود سال مالی 1403 میشود بالای 300 تومان این درحالی است که دز حال حاضر قیمت تابلوی سهم 235 تومان حدودا در حال معامله است
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
?در هفت ماهه اول سال، گزارش عملکرد ۳۰ شرکت بیمه در سامانه سنهاب منتشر شد.
?بر اساس این گزارش، شرکت بیمه "ایران" با کسب سهم ۱۹.۰۷ درصدی، پیشتاز بازار است. به دنبال آن، شرکتهای "دانا" و "دی" به ترتیب با ۱۱.۱۲ درصد و ۱۰.۵۵ درصد، در رتبههای بعدی قرار دارند. شرکتهای "آسیا" و "البرز" نیز به ترتیب با ۹.۸۳ و ۶.۴۶ درصد از بازار، در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفتهاند.
?در نقطه مقابل، شرکتهای "زندگی باران"، "پردیس" و "هوشمند فردا" کمترین سهم از بازار را دارند. مجموع حق بیمه تولیدی این شرکتها به ۲.۵۱۲.۸۲۴.۹۴۹ میلیون ریال رسیده که نشاندهنده رشد ۵۷.۷۱ درصدی در این دوره است.
?این عملکرد نشاندهنده تغییرات مهمی در بازار بیمه و فرصتهای متعددی برای رقابت بین شرکتهای مختلف است.
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
#دانا
#گزارش_فعالیت_ماهانه #دوره_1_ماهه منتهی به 1403/08/30 شرکت #بیمه_دانا
▪️ شرکت بیمه دانا طی عملکرد 1 ماهه منتهی به 1403/08/30 از محل فروش حق بیمه مبلغ 22,630,067 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد 1 ماهه مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.
شرکت در این ماه تراز مثبت 15 درصد را ثبت نمونه است
▪️ دانا با سرمایه ثبت شده 19,457,022 میلیون ریال طی عملکرد 8 ماهه سال مالی منتهی به 1403/12/30 از محل فروش حق بیمه مبلغ 302,076,332 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است
شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت 63 درصد را ثبت نمونه است
#دانا
#گزارش_فعالیت_ماهانه #دوره_1_ماهه منتهی به 1403/08/30 شرکت #بیمه_دانا
▪️ شرکت بیمه دانا طی عملکرد 1 ماهه منتهی به 1403/08/30 از محل فروش حق بیمه مبلغ 22,630,067 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد 1 ماهه مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.
شرکت در این ماه تراز مثبت 15 درصد را ثبت نمونه است
▪️ دانا با سرمایه ثبت شده 19,457,022 میلیون ریال طی عملکرد 8 ماهه سال مالی منتهی به 1403/12/30 از محل فروش حق بیمه مبلغ 302,076,332 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است
شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت 63 درصد را ثبت نمونه است
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
گزارشی از عملکرد متفاوت پنج شرکت مطرح بیمهای در نیمه اول سال جاری؛
از مدیریت ریسک و افزایش سودآوری، تا ثبت زیان انباشته/چشم انداز صنعت بیمه وابسته به ثبات اقتصادی و مدیریت بهینه ریسکها است
- تاریخ : 1403/09/09 ساعت : 11:26:35
- کد خبر 193150
- ایمیل
- پرینت
از مدیریت ریسک و افزایش سودآوری، تا ثبت زیان انباشته/چشم انداز صنعت بیمه وابسته به ثبات اقتصادی و مدیریت بهینه ریسکها است
اخبار بانک و بیمه پایشگر– شرکتهای بزرگ بیمه در ایران امسال با چالشهای اقتصادی متفاوتی روبرو بودند که تأثیر قابل توجهی بر عملکرد مالی آنها گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، این شرکتها عمدتاً تحت تأثیر تورم بالا، نوسانات نرخ ارز و همچنین مشکلات اقتصادی ناشی از سیاستهای داخلی قرار داشتند.
با این حال، برخی از شرکتها موفق به مدیریت ریسکهای موجود و افزایش سودآوری خود شدند، در حالی که دیگران با زیانهای قابل توجهی مواجه شدند.
*بیمه میهن
بر اساس گزارشهای منتشر شده، شرکت بیمه “میهن” در نیمه اول سال ۱۴۰۳ با زیانی معادل ۷۵ میلیارد تومان روبرو شده است.
این زیان عمدتاً به دلیل افزایش هزینههای فنی و افزایش تصادفات رانندگی در بخش بیمههای شخص ثالث بوده است.
همچنین، عدم توانایی این شرکت در مدیریت بهتر مطالبات و پرداختهای بیمهگذاران، منجر به کاهش قابل توجه در سودآوری آن شد.
*بیمه ملت
در همین حال، شرکت بیمه “ملت” با تحقق سود ۲۴۰ میلیارد تومانی در این دوره، رشد قابل توجهی را تجربه کرد.
این موفقیت به دلیل افزایش استقبال از بیمههای عمر و همچنین بهبود عملکرد در بخش بیمههای درمانی و تکمیلی بوده است.
علاوه بر این، استفاده بهینه از ظرفیتهای دیجیتال و شبکه فروش گسترده، این شرکت را قادر ساخت تا سهم بازار خود را در بخش بیمههای زندگی و درمان افزایش دهد.
به طور کلی، در حالی که برخی از شرکتهای بیمه با کاهش سود و افزایش زیان مواجه شدند، دیگر شرکتها توانستند با مدیریت صحیح منابع و سرمایهگذاریهای به موقع، رشد خوبی در سودآوری خود داشته باشند.
چشمانداز صنعت بیمه در ایران برای ماه های پایانی سال، به شدت وابسته به ثبات اقتصادی و مدیریت بهینه ریسکها خواهد بود.
براساس گزارشهای مالی منتشر شده در سال ۱۴۰۳، شرکتهای بیمه دانا، آسیا و پاسارگاد به ترتیب عملکرد متفاوتی داشتهاند:
* بیمه دانا
در نیمه اول سال ۱۴۰۳، شرکت بیمه دانا با کسب سود خالص ۲۰۰ میلیارد تومان، رشد قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرد.
این رشد عمدتاً به دلیل بهبود عملکرد در بخش بیمههای زندگی و تکمیل پوششهای بیمهای بوده است.
همچنین، کاهش مطالبات معوق و مدیریت بهینه منابع مالی کمک کرد تا این شرکت بتواند سود خود را افزایش دهد.
* بیمه آسیا
بیمه آسیا در شش ماهه اول ۱۴۰۳ حدود ۵۵ میلیارد تومان سود خالص گزارش کرد که نسبت به سال گذشته کاهش مختصری داشت. این کاهش عمدتاً به دلیل افزایش هزینههای بیمههای اتکایی و همچنین افزایش هزینههای پزشکی و درمانی در بیمههای تکمیلی بود.
با این حال، شرکت با افزایش فروش بیمهنامههای عمر و موفقیت در جذب مشتریان جدید توانست تا حدی اثر منفی این عوامل را جبران کند.
* بیمه پاسارگاد
شرکت بیمه پاسارگاد در نیمه اول سال ۱۴۰۳ با گزارش زیان ۳۰ میلیارد تومانی روبرو شد. این زیان بیشتر به دلیل فشارهای اقتصادی و افزایش هزینههای تصادفات در بیمههای شخص ثالث و همچنین ناتوانی در کنترل ریسکهای اتکایی بود.
علاوه بر این، تغییرات نرخ ارز و تورم بالای اقتصادی بر عملکرد مالی این شرکت تاثیر منفی گذاشت.
در مجموع، در حالی که بیمه دانا توانست با رشد سودآوری همراه باشد، بیمه آسیا عملکرد تقریبا پایداری داشت و بیمه پاسارگاد با چالشهایی در زمینه کنترل هزینهها و ریسکها مواجه شد.
شرکتهای بزرگ بیمه در ایران امسال با چالشهای اقتصادی متفاوتی روبرو بودند که تأثیر
نظر
-
پاسخ : بيمه دانا (دانا)
در اصل توسط sara999 پست شده است View Postقائم مقام مدیرعامل بیمه دانا گفت؛ این شرکت از زیان انباشته 2800 میلیارد تومانی سال قائم مقام بیمه دانا تشریح کرد؛
بیمه دانا؛ از زیان انباشته ۲۸۰۰ میلیارد تومانی تا سود انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی
- تاریخ : 1403/07/16 ساعت : 15:02:08
- کد خبر 188132
قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا گفت؛ این شرکت از زیان انباشته 2800 میلیارد تومانی سال 1400، به سود انباشته 4200 میلیارد تومانی در شش ماه اول امسال دست یافته است.
بیمه دانا؛ از زیان انباشته ۲۸۰۰ میلیارد تومانی تا سود انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی
اخبار بانک و بیمه پایشگر– قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا گفت؛ این شرکت از زیان انباشته ۲۸۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، به سود انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در شش ماه اول امسال دست یافته است.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، سیدداود حسینی قائممقام بیمه دانا در نشست شورای مدیران این شرکت، ضمن ارائه گزارش مختصری از آمار و عملکرد این شرکت، با اشاره به اینکه برگزاریِ این جلسه در راستای هماهنگی و همافزاییِ هرچه بیشتر مدیران شرکت است، اظهار داشت: بحث بیمه و بیمهگری در جهان دارای چارچوب مشخصی است که مدیریت ریسک بهینه، سرمایهگذاریِ مطلوب و تعدیل هزینههای عملیاتیِ را در یک شرکت موفق بیمهای شامل میشود.
وی با بیان اینکه، عملکرد شرکت بیمه دانا طی سه سال گذشته از رشد بسیار مطلوبی برخوردار بوده است، افزود: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که شرکت بیمه دانا از زیان انباشته ۲۸۰۰ میلیاردی سال ۱۴۰۰ به سود انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در شش ماهه سالجاری دست یافته است.
قائممقام بیمه دانا با اشاره به تغییر و تحولات شکل گرفته در وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین بیمه مرکزی عنوان کرد: امیدواریم با این تغییرات، شاهد رشد صنعت بیمه بهویژه بیمه دانا به عنوان اولین شرکت خصوصی از لحاظ پرتفوی که دارای بالاترین آمار تعداد بیمهشدگان در صنعت بیمه کشور است، باشیم.
وی ضمن تأکید بر اینکه آمار سرمایهگذاریِ شرکت از مرز هفت هزار میلیارد تومان عبور کرده است، ادامه داد: جای خوشحالی است که طی دو سال گذشته روند پرداخت خسارتها و مدیریت ریسکهای موجود به نحو مطلوبی انجام شده است.
وی در این نشست با بیان اینکه از بین شعب بیمه دانا، شعبه خلیج فارس بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است، افزود: تلاش و همت همه کارکنان و مدیران شرکت تا کنون همواره با هدف برون رفت از مشکلات و چالشها بوده است به همین منظور امیدوارم این همافزایی در همۀ سطوح شرکت، از سطح پشتیبانی، کارشناسی تا سطوح عالی و مدیریتی استمرار یابد.
عضو هیئتمدیره بیمه دانا در ادامه سخنانش، بررسی راههای افزایش نقدینگی، تلاش برای جذب پرتفوی مطلوب و مناسب برای شرکت، توسعه فروش مجازی سامانه هوشمند نمایندگان بیمه دانا، لزوم بازنگری در طرح مهر دانا و تأکید بر استمرار آن، جذب نیروی انسانی و ساماندهی آن، درنظر گرفتن ابزارهای تشویقی، انتخاب، معرفی و تقدیر از کارمندان و نمایندگان نمونه بیمه دانا را نیز مورد تأکید قرار داد
سرمایه بیمه دانا تا پایان امسال به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش مییابد
- تاریخ : 1403/07/16 ساعت : 14:11:29
- کد خبر 188125
- ایمیل
- پرینت
نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، از افزایش سرمایه این شرکت تا سطح پنج هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری خبر داد.
سرمایه بیمه دانا تا پایان امسال به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش مییابد
اخبار بانک و ببیمه پایشگر– نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، از افزایش سرمایه این شرکت تا سطح پنج هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، دکتر رضا جعفری در جلسه شورای مدیران، با بیان اینکه بیمه دانا بیشترین نقدینگیِ صنعت بیمه را در اختیار دارد، به موضوع اصلاح روشهای تخصیص اعتبار و اهمیت آن در نهادهای مالی به ویژه صنعت بیمه اشاره و اضافه کرد: با هدف رفع هرگونه دغدغه در مسیر خدماتدهی یک نهادِ بیمهای ضروری است همۀ شیوههای تآمین مالی از جمله اصلاح فرایند اعطایی اعتبار را در دستور کار قرار دهد.
مدیرعامل و نایبرئیس هیئتمدیره بیمه دانا همچنین به بحث توانگریِ مالی شرکت اشاره کرد و افزود: بیمه دانا طی دو ماه آینده برنامه افزایش سرمایه را نیز در دستور کار هیئتمدیره جهت بررسی و اتخاذ تصمیم دارد که امید است تا پایان سال سرمایه شرکت افزایش و حداقل به سطح پنج هزار میلیارد تومان برسد.
دکتر جعفری ضمن اشاره به بحث وصول مطالبات معوق، در خصوص پرداخت خسارتهای شرکت تصریح کرد: بیمه دانا طی شش ماهه اول امسال به میزان ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد (حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان) خسارت پرداخت کرده که میتوان گفت رقم مطلوبی است. ذخیره خسارت معوق شرکت نیز از ۷ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان عبور کرده و سود خالص نیز طی شش ماهه اول سالجاری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان برآورد شده که حاکی از تلاش و زحمات همۀکارکنان و مدیران صف، ستاد و شبکه نمایندگیهای کشور است.
نظر
نظر