کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
از یک منبع موثق خبر افزایش سرمایه حسینا هفته آینده اعلام خواهد شد فروش سهم یعنی خود کشی دیگه خود دانید آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتم خواه پند گیر خواه ملال
گزارش فارس از یک معامله پرچالش
معاملات دوشنبه حسینا ابطال نشد/ نظر کارگزاران درباره معامله روز گذشته/ نامه سهامداران به سازمان بورس
معاملات روز گذشته شرکت خدمات دریایی و بندری سینا تا پیش از انتشار گزارشی در خصوص وضعیت شرکت، تا حد بیش از ۳ میلیون سهم انجام شد که در طول تاریخ معاملات آن کمسابقه بود. در این خصوص کارگزاران و سهامداران شرکت نکاتی را متذکر شدند.
خبرگزاری فارس: معاملات دوشنبه حسینا ابطال نشد/ نظر کارگزاران درباره معامله روز گذشته/ نامه سهامداران به سازمان بورس
Tweet
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ساعت 11.56 ظهر پانزدهم اردیبهشتماه گزارشی از شرکت توسعه خدمات دریایی بندری سینا بر روی سامانه جامع اطلاعرسانی ناشران منتشر شد که این گزارش چهاردهم اردیبهشت ماه به سازمان بورس ارسال شد؛ فارغ از اینکه انتشار این گزارش با یک روز تاخیر بر روی کدال انجام شد حجم بسیاری گستردهای از سهام پیش از انتشار گزارش به فروش رسید و سهامدارانی که از وضعیت موجود بیاطلاع بودند اقدام به خرید در سقف قیمتی بازار کردند.
خبرنگار فارس برای پیگیری این موضوع با شرکت در خصوص جزئیات انتشار این گزارش تماس گرفت اما مسئولان این مجموعه حاضر به پاسخگویی نشدند و پس از آن موضوع را از مسئولان سازمان بورس پیگیری کردیم که پس از آن اعلام شد دستور فوری بابت نحوه معاملات این نماد داده شده که به زودی بررسیها از نحوه معاملات مشخص خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان در گفتوگو با فارس در خصوص نحوه انتشار گزارش انتقاداتی را مطرح کردند که بر اساس آن بسیاری از سهامداران که از متن نامه شفافسازی شرکت بیاطلاع بودند، متضرر شدند.
با بررسیهای صورت گرفته در سابقه معاملات این شرکت حجم معاملات در اکثر روزهای معاملاتی کمتر از 500 هزار سهم بود که روز گذشته دقیقا پیش از انتشار گزارش حجم بالایی از سفارشات فروش روانه بازار شد و هماکنون این شائبه ایجاد شده است که افراد مطلع از متن نامه با این اقدام به سودهای کلانی رسیدهاند؛ سازمان بورس هم به عنوان ناظر اصلی موضوع را مورد بررسی قرار داده و سهامداران این شرکت در انتظار گزارشهای سازمان خواهند بود.
*معاملات حسینا مشکوک بود / مقام ناظر کمکاری کرد
درباره روند معاملات روز گذشته حسینا با کارگزاران مختلفی موضوع را در میان گذاشته و در خصوص احتمال تخلف در این معاملات صحبت کردیم.
محمد کفاش، مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه باید گزارش توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پیش از آغاز بازار منتشر میشد، اظهار داشت: سازمان بورس دقیقا میداند چه کدهایی خریدار و چه کدهایی فروشنده بودند.
وی ادامه داد: مقام ناظر در این خصوص باید بررسیهای خود را تکمیل و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد وضعیت معاملات را مشخص کند؛ باز هم تاکید میکنم که اگر پیش از ساعات معاملات گزارش شفافسازی منتشر میشد برای کل بازار بهتر بود و شائبهای هم ایجاد نمیشد.
بر اساس این گزارش، عظیم ثابت مدیر عملیات بازرگردانی تامین سرمایه آرمان نیز در گفتوگویی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه بحثهای مربوط به تخلف شرکت و عدم انتشار به موقع اطلاعات به مقام ناظر بازمیگردد گفت: آقای خواجهنصیری قول داد که موضوع بررسی عمیقتر و دقیقتر شود.
وی با بیان اینکه شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پس از ورود به بازار سهام در تاریخ بیست و هفتم آذرماه با ابهامات زیادی روبرو بوده است، گفت: معاملات روز گذشته نیز مشکوک به نظر میرسید و برداشتم این است که هنوز اطلاعات با وجود پیشرفتهای کدال به بیرون درز میکند و پیش از عمومیت یافتن، در بین افرادی خاص رد و بدل میشود؛ در صورت وقوع، این موارد مصادیق مجرمانه دارد.
ثابت با بیان اینکه عرضههای بالا پیش از ارائه شفافسازی عادی نبود گفت: باید تلاش شود که جلوی اینگونه شائبهها گرفته شود چرا که اعتماد بازار به شدت بستگی به عملکرد شرکتها و نظارتهای سازمان بورس دارد.
وی افزود: این شرکت در حالی با قیمت 1500 تومان وارد بازار شد که طی چند ماه تعدیلات سنگینی دارد و هنوز هم صحبت از تعدیلهای سنگین دیگری در آینده برای این شرکت سخن به میان میآید و کماکان نشان میدهد که شرکت انحراف اعلام سود را به طور دقیق مدنظر قرار نداده که نشانگر عدم شفافیت حسینا است.
مدیر عملیات بازارگردانی این شرکت تامین سرمایه با تاکید بر اینکه چنین اتفاقاتی برای بازار سرمایه خوشایند نیست، گفت: این ذهنیت وجود دارد که مقام ناظر کمکاری کرده و نقش خود را به درستی ایفا نکرد و نظارت سازمان بورس به راحتی میتواند از سودجویی و سفتهبازی افراد جلوگیری کند و ذهنیت منفی نسبت به بورس که گفته میشود افراد موفقترند که اطلاعات نهانی بیشتری دارند پاک شود.
وی در پایان تاکید کرد: انحراف در ای پی اس در اکثر شرکتها وجود دارد اما نه صد در صد و یا بیشتر و در این خصوص سازمان بورس باید اهرمهای نظارتی را بیشتر کند.
به گزارش فارس فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده نیز معتقد است طبق آئیننامه معاملات مقام ناظر باید پس از رشد سریع قیمتی یک نماد در بازه کوتاهمدت درخواست اطلاعات کند، گفت: روند ارسال اطلاعات و شفافسازی شرکت نشان میدهد که بازار فورا واکنش از خود نشان میدهد؛ معاملات روز گذشته این شرکت باید مورد به مورد بررسی شود و حداقل کاری که از دست سازمان بورس بر میآید این است که بر استفادهکنندگان از اطلاعات با دقت بیشتری نظارت کند.
این کارگزار بورس با تاکید بر اینکه اصولا باید در مقطع زمانی مناسبی شفافیت و اطلاعات شرکتها منتشر شود گفت: ترجیحا اگر خارج از ساعات معاملات شفافسازیها انجام شود کمتر شائبه و ابهام به وجود میآید.
وی همچنین گفت: شرکتها باید منطبق بر واقعیت بدون هیچگونه گرایش و القایی سمت و سو گزارشها را منتشر کند تا کمتر کسی به استفاده از اطلاعات نهانی ترغیب شود.
* سهامداران چه میگویند؟/ شرکت امور سهام ندارد/ مدیر مالی شرکت، ایران نبود
در همین ارتباط، سهامداران حسینا نامهای به مدیر نظارت بر بورسهای سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کردند که نسخهای از آن در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفته است.
متن این نامه به این شرح است:
جناب آقای خواجهنصیری، با سلام پیرو مذاکره تلفنی با جنابعالی در خصوص تناقضات در صورتهای مالی در مقایسه با شفافسازی شرکت سینا نکاتی را به شرح زیر خدمتتان ارائه میکنیم.
همانطوری که مستحضرید آقای بیکزاده از شرکت حسینا شفافسازی درخواست نموده و مدیرعامل سینا در جواب اذعان داشت که سود شرکت از بند شهید رجایی ناچیز است، در حالی که در صورتهای مالی 93 که در کدال منتشر شده است این شرکت از بندر شهید رجایی 45 میلیارد تومان سود ناخالص پیشبینی کرده است.
به ازای هر سهم 480 تومان، آیا مدیرعامل محترم بنیاد بابت سود ناچیز از بندر شهید رجایی و اسکله 2 که در اختیار شرکت سینا است هفته پیش بازدید نموده است؟
چرا در مورد سرمایهگذاری در جزیره نگین که اسناد مناقصه آن نیز موجود است مدیران شرکت نیز بر اجرای سریع آن تاکید دارند، شفافسازی نشده است؟
از دیگر تناقضات شرکت اینکه در شفافسازی هفته گذشته مدیرعامل شرکت بر تعدیل مثبت سود 5 الی 10 درصدی شرکت تاکید میکند در حالی که امروز (دوشنبه پانزدهم اردیبهشت) از تعدیل منفی یک درصدی سخن به میان میآورد. سال اول سود این شرکت 120 تومان، موقع ورود به بورس 187 تومان و اخیرا بعد از سه بار تاخیر به استناد گزارش کدال به 498 تومان و سود سال 93 به 605 تومان افزایش مییابد؛ در بندر بوشهر عملیات تخلیه و بارگیری شرکت سینا از شروع سال 93 تا حالا 76 درصد رشد داشته و جالب اینکه صد در صد نسبت به بودجه اعلامی خود جلوتر بوده است، چرا در این زمینه شفافسازی صورت نمیگیردبا توجه به موارد مذکور خواهشمند است جهت رفع تمام بدبینیهای سهامداران نسبت به مدیران این شرکت و عدم متضرر شدن سهامدارانی که جدیدا به این سهم وارد شدهاند دستور فرمایید نسبت به رفع تناقضات فوق در اسرع وقت اقدام نمایند.
انتهای پیام/
[B][COLOR=#0000ff]شکست بايد انرژي خفته را بيدار کند!
[/COLOR][/B]
شفافسازی رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس درباره نامه حسینا/ در نامه شرکت تغییر با اهمیتی ندیدیم
رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس با تأکید بر اینکه اطلاعات منتشر شده در روز دوشنبه ساعت 12 در خصوص شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری حسینا دارای اهمیت خاصی نبود، گفت: این اطلاعات پیش از این نیز منتشر شده بود و واکنش بازار به این امر غیرمنطقی است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پی انتشار یک گزارش از سوی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در خصوص فعالیتهای شرکت که منجر واکنش بازار در این نماد شد، رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در این باره گفتوگویی با خبرنگار فارس انجام داد که شامل توضیحاتی است.
بیکزاده با اشاره به اینکه پس از 10 اردیبهشت با افزایش غیرطبیعی قیمت نماد حسینا، موضوع با مدیران شرکت مکاتبه شد، اظهار داشت: ارسال شفافسازی از سوی شرکت حسینا که دارای 3 بند بود، اطلاعات جدیدی نداشت و حاوی نکات جدیدی که قبلا افشا نشده باشد، نبوده است و در بند یک این نامه صرفا تغییر یک درصدی پیشبینی سال 92(که قبلا در بازار منتشر و اطلاعرسانی شده) اعلام شد.
وی افزود: اطلاعات مربوط به بندر شهید رجایی هم در مکاتبه 27 فروردین 93 که روی سایت کدال قرار گرفته به طور کامل افشا شده بود و اطلاعات به خصوصی در آن مشاهده نشد که به این صورت بازار به آن واکنش نشان داده است.
بیکزاده با اشاره به اینکه طبق برخی تحلیلها از سوی معاملهگران قیمت سهم با تارگت بالاتری پیشبینی شده است، گفت: اطلاعات منتشر شده در بند 2 شفافسازی همان گزارش 27 فروردین ماه 93 است و اطلاعات جدید و بااهمیتی در آن مشاهده نمیشود.
رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس با اشاره به اینکه سهم 25 درصدی شرکت از بندر شهید رجایی نیز در نامه 27 فروردین ماه به طور کامل افشا شد، گفت: این نامه به شماره 93.40186 در صفحه دوم دقیقا همین اطلاعات منتشر شده بود و اطلاعات جدیدتری مشاهده نمیشود.
وی ادامه داد: در بند سوم شفافسازی شرکت که اواخر ساعت معاملاتی روز گذشته منتشر شد، همچنان به قوت خود باقیست و سود شرکت در سال 93، 605 تومان به ازای هر سهم اعلام شده است؛ این اطلاعات در ساعت 11:52 برای کدال و بلافاصله منتشر شد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....C7Kl3nPN.dpuf
شفافسازی رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس درباره نامه حسینا/ در نامه شرکت تغییر با اهمیتی ندیدیم
رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس با تأکید بر اینکه اطلاعات منتشر شده در روز دوشنبه ساعت 12 در خصوص شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری حسینا دارای اهمیت خاصی نبود، گفت: این اطلاعات پیش از این نیز منتشر شده بود و واکنش بازار به این امر غیرمنطقی است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پی انتشار یک گزارش از سوی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در خصوص فعالیتهای شرکت که منجر واکنش بازار در این نماد شد، رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در این باره گفتوگویی با خبرنگار فارس انجام داد که شامل توضیحاتی است.
بیکزاده با اشاره به اینکه پس از 10 اردیبهشت با افزایش غیرطبیعی قیمت نماد حسینا، موضوع با مدیران شرکت مکاتبه شد، اظهار داشت: ارسال شفافسازی از سوی شرکت حسینا که دارای 3 بند بود، اطلاعات جدیدی نداشت و حاوی نکات جدیدی که قبلا افشا نشده باشد، نبوده است و در بند یک این نامه صرفا تغییر یک درصدی پیشبینی سال 92(که قبلا در بازار منتشر و اطلاعرسانی شده) اعلام شد.
وی افزود: اطلاعات مربوط به بندر شهید رجایی هم در مکاتبه 27 فروردین 93 که روی سایت کدال قرار گرفته به طور کامل افشا شده بود و اطلاعات به خصوصی در آن مشاهده نشد که به این صورت بازار به آن واکنش نشان داده است.
بیکزاده با اشاره به اینکه طبق برخی تحلیلها از سوی معاملهگران قیمت سهم با تارگت بالاتری پیشبینی شده است، گفت: اطلاعات منتشر شده در بند 2 شفافسازی همان گزارش 27 فروردین ماه 93 است و اطلاعات جدید و بااهمیتی در آن مشاهده نمیشود.
رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس با اشاره به اینکه سهم 25 درصدی شرکت از بندر شهید رجایی نیز در نامه 27 فروردین ماه به طور کامل افشا شد، گفت: این نامه به شماره 93.40186 در صفحه دوم دقیقا همین اطلاعات منتشر شده بود و اطلاعات جدیدتری مشاهده نمیشود.
وی ادامه داد: در بند سوم شفافسازی شرکت که اواخر ساعت معاملاتی روز گذشته منتشر شد، همچنان به قوت خود باقیست و سود شرکت در سال 93، 605 تومان به ازای هر سهم اعلام شده است؛ این اطلاعات در ساعت 11:52 برای کدال و بلافاصله منتشر شد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php....C7Kl3nPN.dpuf
یکی نیست بگه آقای بیک زاده شما فقط همین رشد رو دیدید. که نامه زدی
دیگر نمادهای بورسی مگه رشد معقولی داشتن و دارند. و شما عکس العملت چی بوده
این سهم پی بر ایش که هنوز به گروهش نرسیده بود
مگه تو همین گروه حکشتی و حتاید خیلی معقول رشد داشتن
اونچه مسلمه اینکه حسینا مثل خاری شده تو چشم این جنابان
بی کفایتیشون در کشف صحیح قیمت الان داره آثارش رو نشون میده
و مجبورن با استفاده از اعمال قدرت حرکت سهم رو کند کنند مسلما نمیتونن متوقفش کنند
خاصیت بورس اینه که سهامدار به هر طریقی در پی کسب اطلاعات از وضعیت شرکت بر میاد
ممکنه قبل از این مدیران شرکت هر کاری انجام میدادن و چشم ناظری وجود نداشت
ولی با آمدن در بورس هر سهامدار یک ناظر محسوب میشه
با سلام
به نظر من در کل این بوده که 498 ت.مان 10% تعدیل مثبت خورده وشده 547 تومان و دوباره 1.3% تعدیل منفی خورده که میشه 540 تومان
با همین حساب فقط از تسعیر ارز 10% برای سال93 تعدیل داره(بماند که قسمت زیادی از ارزشون رو امسال آزاد خواهند فروخت.)
با این تفاسیر مجموع سود امسال و سال بعدشون میشه 1200 تومان که حتی دوستان اگر 6000 تومان هم خریده باشند با دید یکساله میشه 20% سود پس تا اینجا کسی ضرر نکرده
بگذریم من تو این جور مواقع پیشنهادی نمیدم ولو اینکه من واقعا از حمل و نقلی ها خیلی خیر دیدم ،فردا رو همیشه به خاطر بسپارید که چجوری سهم رو خشک میکنن و بازی سهم رومیگیرن دست خودشون(هر وقت بخوان میبرن بالا و هر وقت بخوان میارن پایین)
خوش رزق باشید
وقتی دوستان برای فروش حسیناخودشونو به آب وآتش میزنن،وقتی خریداری نیست صف فروش راطویلترمیکنن تافرداهم خریداربترسه خریدکنه،بهتره کمتردرمورداین سهم بحث بشه.امیدوارم همه به خواستشون برسن/:.Heart.:/
وقتی دوستان برای فروش حسیناخودشونو به آب وآتش میزنن،وقتی خریداری نیست صف فروش راطویلترمیکنن تافرداهم خریداربترسه خریدکنه،بهتره کمتردرمورداین سهم بحث بشه.امیدوارم همه به خواستشون برسن/:.Heart.:/
فک کنم توی شفاف سازی گفته بود شرکت زیانده شده :D
فقط اونایی که دارن اول صبخ میرن صف فروش برن یه نگاهی به بقیه سهام بندازن . یه تناسب بین قیمت و سودشون و آینده اونها بزنن .
مثال زیاده اگه اسم ببرم بازم مشکل ایجاد میشه
مثلا ارفع رو نگاه کنید .:D
مثلا این شرکت سرمایه گذاری که چن وقت پیش عرضه شد ببینید ناوش چند مجاسبه شده . :D
با حرفای شما هم موافقم . نمیخواد فارس دلسوز سهامدارا بشه . چراغ تاپیک هم خاموش بشه بهتره .
انشاله همه به مراد دلشون برسن
/:.tonguesmiley:./:.thumbsupsmileyanimکسانی ضرر میکنند که احساسی میفروشند این چند روز هم اگه بگذره سهم به حالت عادی برمیگرده اونوقت رو سیاهی به زغال و کسانی که .... نداشتند تو سهم بمونند میمونه به امید صعود و سود با حسینااااااااااااااااا
گزارش سینا درباره بندر شهید رجایی تکذیب شد معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گزارش ارائه شده از سوی شرکت خدمات بندری و دریایی سینا درباره بندر شهیدرجایی به بورس را تکذیب کرد.
علی جهاندیده در مورد گزارش ارائه شده از سوی محمد رمضانیان، مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، مبنی بر اینکه این شرکت تنها 25 درصد فعالیتهای ترمینال دو بندر شهیدرجایی را در اختیار دارد و همچنان سهم شرکت تایدواتر خاورمیانه در این بندر بیشتر است؛ به خبرنگار مارین نیوز گفت: کاملا این مطالب را تکذیب میکنم.
وی تأکید کرد: در حال حاضر، کل ترمینال دو بندر شهیدرجایی به صورت THC در اختیار شرکت سینا قرار دارد و قرارداد جدید هم به این شرکت ابلاغ شده است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «قرارداد جدید شرکت سینا برای اپراتوری ترمینال دوم بندر شهیدرجایی امروز و و یا حداکثر تا روز شنبه امضاء خواهد شد»، گفت: هرکس این مطالب را گفته، غیرواقعی است.
وی با بیان اینکه «شرکت تایدواتر در حال حاضر صرفا در برخی محوطههای بندری و بخش پشتیبانی فعالیت دارد»، تصریح کرد: کنار گذاشتن تایدواتر از بندر شهید رجایی به خاطر مسایل تحریم نبود؛ بلکه قرارداد این شرکت از چند سال قبل تمام شده بود که هر ساله تمیدید میشد، اما سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم به تعیین تکلیف بندر و تعیین اپراتور جدید گرفت.
جهاندیده گفت: با تعیین اپراتور جدید، حقی از تایدواتر ضایع نشد و حقی هم برای شرکت سینا ایجاد نشده است.
گفتنی است، در بخشی از نامه 14 اردیبهشت ماه محمد رمضانیان، مدیرعامل شرکت سینا، به رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورس آمده بود: در خصوص پیشبینی بودجه 1393 متأسفانه شایعاتی با توجه به فعالیت این شرکت در بندر شهید رجایی در بازار سرمایه شکل گرفته مبنی بر افزایش درآمد که بدین وسیله اشعار میدارد شرکت تایدواتر بنا بر قراردادی که با اداره بندر شهید رجایی داشته، سهم 40 درصدی از درآمد THC را به خود اختصاص میداده و ضمنا دو ترمینال را در اختیار داشته و همچنین از درآمدهای ترمینالی که شامل انبارداری نیز بوده، 40 درصد سهم داشته است. ولی این شرکت بهتازگی به این بندر ورود نموده و با در اختیار داشتن یک ترمینال (ترمینال شماره 2) و با نسبت سهم 25 درصد از THC طی توافقنامهای مشغول به کار گردیده و از انبارداری سهم ناچیزی دارد و هنوز قراردادی فیمابین شرکت و سازمان محترم بنادر و دریانوردی منعقد نگردیده است. بنابراین، سودآوری این شرکت نسبت به شرکت تایدواتر قطعا کمتر بوده و این موارد در پیشبینی عملکرد سال 1393 مورخه 26/ 01/ 1393 لحاظ گردیده است.
تعیین اپراتور اصلی ترمیننال دو تا پایان سال
جهاندیده در ادامه این گفتوگو با بیان اینکه «اپراتور اصلی بندر شهیدرجایی با برگزاری مناقصه جدید و تا پایان سال 93 تعیین خواهد شد»، افزود: تا آن زمان، ترمینال دو کاملا در اختیار شرکت سینا قرار دارد و ترمینال یک که عموما کشتیهای فیدری در آن تردد دارند؛ توسط چند اپراتور خصوصی اداره خواهد شد.
معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه «مناقصه ترمینال دوم بندر شهیدرجایی به شکلی کاملا جدید و منطبق بر الگوهای موجود در بنادر کانتینری پیشرفته دنیا برگزار خواهد شد»، گفت: این مناقصه به شکلی خواهد بود که هم انتظارات سازمان و هم اپراتورها را پاسخ دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در مناقصه جدید شرکتکنندگان باید شریک خارجی داشته باشند؟»، اظهار داشت: ما در مورد جزئیات مناقصه در حال مطالعه هستیم و بر اساس نظرات متعددی که وجود دارد، شرایط مناقصه از جمله درباره مشارکت خارجی را اعلام خواهیم کرد.
جهاندیده در این مورد که «آیا احتمال دارد ترمینال دو به کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی واگذار شود؟»، گفت: در حال حاضر، ترمینال یک هم در دست یک شرکت نیست و ما در مناقصه ترمینا دو هم، طوری تصمیم خواهیم گرفت که هم عدالت بین اپرتورها، هم حاکمیت سازمان بنادر و هم دیسیپلین بندر شهید رجایی رعایت شود.
وی با بیان اینکه «سازمان بنادر این سیاست را در مورد نرم افزار بندر شهیدرجایی هم تعقیب کرده است»، توضیح داد: در حال حاضر، نرم افزار مورد تأیید سازمان بنادر در این بندر حاکم است؛ در حالیکه قبلا از نرم افزار تایدواتر استفاده میشد که به هر حال، یک شرکت خاص بود.
این مقام ارشد سازمان بنادر تصریح کرد: در حال حاضر، همه خطوط کشتیرانی، اپراتورها، محوطه داران و صاحبان کالا از این نرم افزار رضایت دارند و ارتباط مناسبی را در عملیات تخلیه، بارگیری، انبار و ترخیص کالا را شاهد هستیم.
گزارش سینا درباره بندر شهید رجایی تکذیب شد معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گزارش ارائه شده از سوی شرکت خدمات بندری و دریایی سینا درباره بندر شهیدرجایی به بورس را تکذیب کرد.
علی جهاندیده در مورد گزارش ارائه شده از سوی محمد رمضانیان، مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، مبنی بر اینکه این شرکت تنها 25 درصد فعالیتهای ترمینال دو بندر شهیدرجایی را در اختیار دارد و همچنان سهم شرکت تایدواتر خاورمیانه در این بندر بیشتر است؛ به خبرنگار مارین نیوز گفت: کاملا این مطالب را تکذیب میکنم.
وی تأکید کرد: در حال حاضر، کل ترمینال دو بندر شهیدرجایی به صورت THC در اختیار شرکت سینا قرار دارد و قرارداد جدید هم به این شرکت ابلاغ شده است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «قرارداد جدید شرکت سینا برای اپراتوری ترمینال دوم بندر شهیدرجایی امروز و و یا حداکثر تا روز شنبه امضاء خواهد شد»، گفت: هرکس این مطالب را گفته، غیرواقعی است.
وی با بیان اینکه «شرکت تایدواتر در حال حاضر صرفا در برخی محوطههای بندری و بخش پشتیبانی فعالیت دارد»، تصریح کرد: کنار گذاشتن تایدواتر از بندر شهید رجایی به خاطر مسایل تحریم نبود؛ بلکه قرارداد این شرکت از چند سال قبل تمام شده بود که هر ساله تمیدید میشد، اما سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم به تعیین تکلیف بندر و تعیین اپراتور جدید گرفت.
جهاندیده گفت: با تعیین اپراتور جدید، حقی از تایدواتر ضایع نشد و حقی هم برای شرکت سینا ایجاد نشده است.
گفتنی است، در بخشی از نامه 14 اردیبهشت ماه محمد رمضانیان، مدیرعامل شرکت سینا، به رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورس آمده بود: در خصوص پیشبینی بودجه 1393 متأسفانه شایعاتی با توجه به فعالیت این شرکت در بندر شهید رجایی در بازار سرمایه شکل گرفته مبنی بر افزایش درآمد که بدین وسیله اشعار میدارد شرکت تایدواتر بنا بر قراردادی که با اداره بندر شهید رجایی داشته، سهم 40 درصدی از درآمد THC را به خود اختصاص میداده و ضمنا دو ترمینال را در اختیار داشته و همچنین از درآمدهای ترمینالی که شامل انبارداری نیز بوده، 40 درصد سهم داشته است. ولی این شرکت بهتازگی به این بندر ورود نموده و با در اختیار داشتن یک ترمینال (ترمینال شماره 2) و با نسبت سهم 25 درصد از THC طی توافقنامهای مشغول به کار گردیده و از انبارداری سهم ناچیزی دارد و هنوز قراردادی فیمابین شرکت و سازمان محترم بنادر و دریانوردی منعقد نگردیده است. بنابراین، سودآوری این شرکت نسبت به شرکت تایدواتر قطعا کمتر بوده و این موارد در پیشبینی عملکرد سال 1393 مورخه 26/ 01/ 1393 لحاظ گردیده است.
تعیین اپراتور اصلی ترمیننال دو تا پایان سال
جهاندیده در ادامه این گفتوگو با بیان اینکه «اپراتور اصلی بندر شهیدرجایی با برگزاری مناقصه جدید و تا پایان سال 93 تعیین خواهد شد»، افزود: تا آن زمان، ترمینال دو کاملا در اختیار شرکت سینا قرار دارد و ترمینال یک که عموما کشتیهای فیدری در آن تردد دارند؛ توسط چند اپراتور خصوصی اداره خواهد شد.
معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه «مناقصه ترمینال دوم بندر شهیدرجایی به شکلی کاملا جدید و منطبق بر الگوهای موجود در بنادر کانتینری پیشرفته دنیا برگزار خواهد شد»، گفت: این مناقصه به شکلی خواهد بود که هم انتظارات سازمان و هم اپراتورها را پاسخ دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در مناقصه جدید شرکتکنندگان باید شریک خارجی داشته باشند؟»، اظهار داشت: ما در مورد جزئیات مناقصه در حال مطالعه هستیم و بر اساس نظرات متعددی که وجود دارد، شرایط مناقصه از جمله درباره مشارکت خارجی را اعلام خواهیم کرد.
جهاندیده در این مورد که «آیا احتمال دارد ترمینال دو به کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی واگذار شود؟»، گفت: در حال حاضر، ترمینال یک هم در دست یک شرکت نیست و ما در مناقصه ترمینا دو هم، طوری تصمیم خواهیم گرفت که هم عدالت بین اپرتورها، هم حاکمیت سازمان بنادر و هم دیسیپلین بندر شهید رجایی رعایت شود.
وی با بیان اینکه «سازمان بنادر این سیاست را در مورد نرم افزار بندر شهیدرجایی هم تعقیب کرده است»، توضیح داد: در حال حاضر، نرم افزار مورد تأیید سازمان بنادر در این بندر حاکم است؛ در حالیکه قبلا از نرم افزار تایدواتر استفاده میشد که به هر حال، یک شرکت خاص بود.
این مقام ارشد سازمان بنادر تصریح کرد: در حال حاضر، همه خطوط کشتیرانی، اپراتورها، محوطه داران و صاحبان کالا از این نرم افزار رضایت دارند و ارتباط مناسبی را در عملیات تخلیه، بارگیری، انبار و ترخیص کالا را شاهد هستیم.
یکی ازاین2فروندمدیردروغ میگویدوبزودی ارتقامقام خواهدگرفت.
سلام به همه دوستان.
خب این هم خبر گزارش سازمان بنادر و دریا نوردی. دوستانی که سهام با ارزشتان را در صف فروش به راحتی از شما خریدن، حالا بنظرتان عجله نکردید؟ پتانسیلهای بالای این سهم برای همه آشکار شده و سهامدارهای عمده این سهم به سازمان و شرکت سینا اجازه نمیدند که با این گزارشهای هدفدارشون (جمع کردن سهم در قیمتهای پایین تر از دست سهامدارهای خرد)، ارزش این سهم رو پایین بیارن و سهمدارها از هر طریقی که شده پتانسیلهای این سهم رو که سازمان میخواد پنهان کنه و منفی جلوه بده، رسما آشکار میکنن. نمونش همین درخواست سهامدارها از سازمان بنادر در مورد روشن کردن وضعیت شرکت سینا و قراردادهاش. دوستان عزیز برای بار هزارم در صفهای فروش وارد نشید و سهم همچون طلای خودتان رو به یک سری سودجو براحتی نفروشید.
باز با همه این حرفها و این خبر سازمان بنادر و خبر افزایش سرمایه و خبرهای تعدیل مثبت و ... با یک گزارش ساختگی که سازمان به زور از شرکت خواسته و روی کدال گذاشته، یک سری از عزیزان متاسفانه فردا دوباره میرن تو صف فروش /:.yead.://:.yead.://:.yead.:/
برای بار دوم تو این سایت خدمتتان میگم که بنده درحال حاضر هیچ سهمی از حسینا ندارم و به دلیل نیاز به پولش، قبل از این ماجراها مجبور به فروششون شدم و در اولین فرصت اگه مجددا سرمایه ای دستم بیاد، حتما روی حسینا تک سهم خواهم شد. و اگر هم الان دارم این مطالب رو مینویسم، واقعا دوست ندارم هیچ کس در آینده حسرت گذشته رو بخوره.
نظر