توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • rajabnejad
    عضو فعال
    • Jan 2012
    • 4331

    #766
    پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

    براساس آخرین اطلاعات موجود در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 3449 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم "حسینا" براساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری به میزان 895 ریال بوده و در نتیجه این شرکت توانسته طی مدت مذکور 26 درصد بودجه خود را پوشش دهد.
    در همین راستا، ملایری، مدیر سهام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اظهار داشت: عملکرد "حسینا" رابطه مستقیمی با وضعیت تحریم ها دارد بطوریکه چنانچه توافقات صورت گیرد اثر مثبتی بر وضعیت این شرکت خواهد داشت اما در غیر این صورت عدم رفع تحریم ها، موجب لطمه به وضعیت "حسینا" خواهد شد.
    ملایری تصریح کرد: همچنین در صورت رفع تحریم ها، کشتی ها جهت تخلیه بار به سمت بندر شهید رجایی خواهند رفت و درنتیجه فعالیت بندر بوشهر با کاهش همراه می گردد این در حالی است که سود حاصل از بندر شهید رجایی به مراتب بیشتر از بندر بوشهر می باشد و می تواند سودآوری شرکت را بیش از پیش دستخوش تغییرات مثبت نماید.
    مدیر سهام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا عنوان کرد: با توجه به زمان برگزاری مناقصه شهید رجایی در آذر ماه و احتمال برنده شدن "حسینا" طی آن مناقصه و همچنین فرض حصول توافقات در مذاکرات هسته ای می توان 2 سناریو مطرح کرد. سناریو اول مربوط به لغو تحریم ها و برنده شدن "حسینا" در مزایده مربوط به بندر شهید رجایی است که در این حالت با توجه به لغو تحریم های مربوطه، از سودآوری "حسینا" در بندر بوشهر کاسته و به سودآوری این شرکت در بندر شهید رجایی افزوده می گردد لذا برآیند آن به دلیل سودآور بودن بندر شهید رجایی نسبت به بندر بوشهر به ایجاد سودآوری بیشتر برای شرکت منجر خواهد شد.
    وی افزود: این در حالی است که سناریو بدبینانه مربوط به لغو تحریم ها و عدم برنده شدن "حسینا" در مزایده بندر شهید رجایی است که در نهایت این قضیه به دلایل مذکور، موجب کاهش سودآوری این شرکت می گردد.
    مدیر سهام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بیان کرد: پیش بینی می گردد که "حسینا" با توجه به عملکرد سه ماهه و پوشش 26 درصد بودجه خود و همچنین با در نظر گرفتن شرایط پیشرو بتواند بودجه برآوردی خود را محقق سازد. علاوه بر این، "حسینا" هم اکنون در حال انجام پروژه های قبلی خود با بالاترین بازدهی و کارایی می باشد البته اگرچه فعالیت اصلی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا مربوط به خدمات بندری و دریایی است اما پروژه بندر امام که در تاریخ 31 مرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسیده بر روی سودآوری "حسینا" تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
    وی در خاتمه افزود: با توجه به جو کلی بازار سرمایه که طی چند وقت اخیر با کاهش قیمت سهام اغلب شرکت ها همراه بوده لذا "حسینا" نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد. همچنین "حسینا" با توجه به حرکت نزدیک قیمت سهم با حق تقدم های آن نوسان زیادی در مقطعی فعلی ندارد. هرچند که چشم انداز کلی "حسینا" طی سال جاری با توجه به وضعیت بنیادی این سهم مثبت می باشد اما توصیه بنده به سرمایه گذاران دیدگاه میان مدت و بلندمدت برای این سهم می باشد.
    هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

    نظر

    • zereshkkk
      عضو فعال
      • Nov 2011
      • 3474

      #767
      پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

      در اصل توسط سیدامیر پست شده است View Post
      سلام..

      فروشنده هرکی میخاد باشه..

      فقط بخر ( خصوصا حق که خیلی داره مفت معامله میشه ) .. با دید میانمدت سود خوبی میبری..

      حقها هم نهایتا تا آذر ماه به سهم تبدیل خواهد شد ..


      موفق باشید..@};-

      فعلا نقدینگی ندارم اما جرات میخواد خریدش کار هر کسی نیست دل میخواد ! ;)

      نظر

      • سیدامیر
        عضو فعال
        • Dec 2012
        • 1668

        #768
        پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

        در اصل توسط zereshkkk پست شده است View Post
        فعلا نقدینگی ندارم اما جرات میخواد خریدش کار هر کسی نیست دل میخواد ! ;)
        سلام

        زرشک جان پله ای بخر .. 100 تومن حق را هم واریز کن ..

        ضرر نمیکنی .. البته خودت استادی...

        نظر

        • Mehdi1400
          ستاره دار(19)
          • Jul 2013
          • 2939

          #769
          پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

          سلام دوستان
          پاره اي از سخنان آقاي ملايري نادقيق است.
          از جمله آنها
          ادامه تحريمها رابطه معناداري با عملكرد شركت ندارد. مثلا در دوره تحريم عملكرد بوشهر رو به افزايش گذاشت. ايشان بايد متوجه باشند كه بنادر ايران تحريم نشدند بلكه تايدواتر بدليل ارتباطش با نيروهاي نظامي بود كه تحريم شد و خطوط كشتيراني از ارتباط با اين اپراتور منع شدند كه به همين دليل بوشهر جايگزين شد. حالا هر اپراتوري كه برنده مناقصه شهيد رجايي شود اگر در ليست تحريم نباشد مجددا ورود كانتينر به كشور افزايش خواهد يافت. و ارتباط آنچناني با تحريم نخواهد داشت.
          نكته بعد حاشيه سود است كه جناب ملايري توجهي به آن ندارند. حاشيه سودي كه حسينا از بوشهر دارد از هيچ بندري ندارد. دلايلي دارد كه بماند براي بعد. در صورت برنده شدن در مناقصه شهيد رجايي، حاشيه سود آنجا به هيچ وجه به پاي بوشهر نميرسد. اين موضوع رو مديران ارشد شركت هر چند كمي دير ولي بالاخره متوجه شده اند.
          بنده معتقدم حسينا در گزارش ٣ ماهه واقعياتي را كتمان كرده حالا با دستور از بالا يا سياستهاي داخلي هر كدام كه باشد امكان ادامه اين روند در گزارش شش ماهه و نه ماهه نخواهد بود. همچنانكه گفته شد ردآمد انبارداري شركت رو به افزايش است و دير يا زود اثرش را بر صوتهاي مالي شركت خواهد گذاشت.
          راجع به سناريوهاي آقاي ملايري هم بيشتر دقت كنيد. هر دو سناريو براي حسينا فرصت است و تهديدي در كار نيست. در آينده از حسينا بيشتر خواهيم شنيد
          آخرین ویرایش توسط Mehdi1400؛ 2014/09/09, 16:46.

          نظر

          • zereshkkk
            عضو فعال
            • Nov 2011
            • 3474

            #770
            پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

            در اصل توسط Mehdi1400 پست شده است View Post
            سلام دوستان
            پاره اي از سخنان آقاي ملايري نادقيق است.
            از جمله آنها
            ادامه تحريمها رابطه معناداري با عملكرد شركت ندارد. مثلا در دوره تحريم عملكرد بوشهر رو به افزايش گذاشت. ايشان بايد متوجه باشند كه بنادر ايران تحريم نشدند بلكه تايدواتر بدليل ارتباطش با نيروهاي نظامي بود كه تحريم شد و خطوط كشتيراني از ارتباط با اين اپراتور منع شدند كه به همين دليل بوشهر جايگزين شد. حالا هر اپراتوري كه برنده مناقصه شهيد رجايي شود اگر در ليست تحريم نباشد مجددا ورود كانتينر به كشور افزايش خواهد يافت. و ارتباط آنچناني با تحريم نخواهد داشت.
            نكته بعد حاشيه سود است كه جناب ملايري توجهي به آن ندارند. حاشيه سودي كه حسينا از بوشهر دارد از هيچ بندري ندارد. دلايلي دارد كه بماند براي بعد. در صورت برنده شدن در مناقصه شهيد رجايي، حاشيه سود آنجا به هيچ وجه به پاي بوشهر نميرسد. اين موضوع رو مديران ارشد شركت هر چند كمي دير ولي بالاخره متوجه شده اند.
            بنده معتقدم حسينا در گزارش ٣ ماهه واقعياتي را كتمان كرده حالا با دستور از بالا يا سياستهاي داخلي هر كدام كه باشد امكان ادامه اين روند در گزارش شش ماهه و نه ماهه نخواهد بود. همچنانكه گفته شد ردآمد انبارداري شركت رو به افزايش است و دير يا زود اثرش را بر صوتهاي مالي شركت خواهد گذاشت.
            راجع به سناريوهاي آقاي ملايري هم بيشتر دقت كنيد. هر دو سناريو براي حسينا فرصت است و تهديدي در كار نيست. در آينده از حسينا بيشتر خواهيم شنيد

            ملایری هم تعمدی این حرفارو زده و محافظه کارانه

            نظر

            • m.hossein
              Banned
              • Nov 2013
              • 3031

              #771
              پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

              ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ۱۳:۵۲ 12 کد خبر:930619049539

              ترانزیت غیرنفتی در بندر شهید رجایی 9 برابر شد

              مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جهش 9برابری ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندر شهيد رجايي خبر داد و گفت: طی پنج ماهه نخست امسال حدود دو ميليون و 400 هزار تن کالا از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور ترانزيت شد.

              به گزارش مانا ابراهیم ایدنی ضمن تشریح عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهيد رجايي در پنج ماهه ابتداي سال اظهار کرد: از فروردين تا ابتدای شهریورماه جاري ، تخلیه و بارگیری 30 میلیون و 376هزار و 279 تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر به انجام رسید.
              وی با اعلام اینکه 19 میلیون و 867 هزار و 222 تن از کل عملیات انجام شده در این بندر به کالاهای غیر نفتی اختصاص داشته است، افزود: همچنین، 10 میلیون و 509 هزار و 57 تن باقیمانده مربوط به مواد نفتی است که این میزان جابجایی کالا از طریق 420 هزار و 661 دستگاه کامیون و دو هزار و 119 واگن قطار صورت گرفت.
              جهش 9برابری ترانزيت غير نفتي
              مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم ترانزيت كالاهاي غيرنفتي طي پنج ماهه نخست سال جاري را دو ميليون و 396 هزار و 561 تن عنوان كرد و از رشد چشمگير 816 درصدي اين بخش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، خبر داد.
              ایدنی از رونق عملیات ترانشیپ برای تبدیل بندر شهید رجایی به بندر کانونی منطقه خبر داد و گفت: طی این مدت، 792 هزار 16 تن با خطوط فیدری از این بندر به سایر بنادر ترانشیپ شد که 42 درصد افزایش داشته است.
              صادرات بیش از 10 میلیون تن کالای غیرنفتی
              مدیركل بنادر و دريانوردي هرمزگان ميزان كاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اينگونه كالاها طی سال جاری را بالغ بر 122 هزار و 400 تن عنوان کرد و با اشاره به آخرین حجم صادرات غيرنفتي انجام شده در بزرگترین بندر تجاری کشور، رقم آن را 10 ميليون و 774 هزار و 116 تن دانست.
              افزایش 25 درصدی ترانزیت مواد نفتي
              ایدنی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات بندری کالاهای نفتی اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، دو ميليون و 368 هزار و 701 تن مواد نفتي از طريق پايانه هاي نفتي بزرگترین بندر تجاری ایران به خارج از كشور صادر شد.
              مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان ترانزیت این نوع کالاها را 218 هزار و 282 تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه گذشته، 25 درصد افزایش داشته است.
              وی ضمن بیان این مطلب که 577هزار و 443 تن مواد نفتي از طريق این بندر به داخل كشور وارد شد، ميزان كاپوتاژ مواد نفتي طی پنج ماه نخست سال جاری را 7 ميليون و 344 هزار و 631 تن اعلام کرد.
              ایدنی همچنين از تخلیه و بارگیری 709 هزار و 827 TEU کانتینر در این بندر طی سال جاری خبر داد.
              پهلوگيري بیش از 1300 كشتي طی پنج ماه
              مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تعداد شناورهاي ورودي به بندر شهید رجایی طي 5 ماهه نخست سال 93 را بيش از یکهزار و 634 فروند اعلام كرد.
              وی در پایان اضافه کرد: از اين تعداد، یکهزار و 318 فروند شناور بالاي هزار تن و 316 فروند از كشتي هاي پهلو گرفته در بندر شهيد رجايي، زير هزارتن وزن داشته اند.

              نظر

              • m.hossein
                Banned
                • Nov 2013
                • 3031

                #772
                پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                كد مطلب: 59651
                تاريخ انتشار: چهارشنبه، 19 شهریور 1393 ساعت 19:30




                مبادلات تجاری ایران با 176کشور جهان

                اقلام عمده صادرات و واردات در سال 2014


                ایران طی شش ماهه نخست سال 2014 میلادی با 176 کشور جهان طرف معامله بوده که در مدت مذکور ، تراز بازرگانی ایران با 85 کشور مثبت و با 91 کشور دیگر به نفع طرف مقابل بوده است.

                تراز بازرگانی خارجی کشورمان (بدون احتساب صادرات نفت خام و میعانات گازی)، طی شش ماهه نخست سال 2014 میلادی، کسری 12 میلیارد و 472 میلیون دلاری را تجربه کرده که این رقم در مدت مشابه سال قبل، 6 میلیارد و 260 میلیون دلار بود.

                ارزش واردات در این مدت 63/76 درصد از ارزش کل مبادلات خارجی کشور را تشکیل داده که این نسبت در مدت مشابه سال گذشته 36/58 درصد بود.

                پنج کشور طرف معامله با بیشترین تراز تجاری مثبت نیز در این دوره زمانی عراق، افغانستان،ترکمنستان، مصر و پاکستان بوده است.

                براساس این گزارش، مبادلات بازرگانی با عراق با اختصاص 18/47 درصد از سهم ترازمثبت بازرگانی، بیشترین سود را برای کشورمان به همراه داشته و امارات متحده عربی نیز با اختصاص 67/29 درصد از سه تراز منفی بازرگانی، بیشترین سود را از تجارت با کشورمان به دست آورده است.

                ** صادرات

                طی شش ماهه نخست سال 2014 میلادی، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی به مقدار 41 میلیون و 98 هزار تن به ارزش 16 میلیارد و 425 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته، از نظر وزنی 77/7 درصد و از نظر ارزشی 3/5 درصد افزایش داشته است.

                پروپان مایع شده به ارزش 991 میلیون دلار و سهم ارزشی 03/6 درصد، سنگ آهن هماتیت دانه بندی به ارزش 794 میلیون دلار و سهم ارزشی 84/4 درصد، بوتان مایع شده به ارزش 701 میلیون دلار و سهم ارزشی 27/4 درصد، عمده ترین محصولات صادراتی کشور در این مدت بوده اند.

                کشورهای عمده مقصد صادرات طی شش ماهه نخست سال های 2014 - 2013 میلادی نیز شامل چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه بوده است.

                چین با سهم وزنی41/44 درصد و سهم ارزشی 39/27 درصد، عراق با سهم وزنی 8/19درصد و سهم ارزشی 73/17 درصد، امارات متحده عربی با سهم وزنی 23/7 درصد و سهم ارزشی 27/11 درصد به ترتیب اصلی ترین کشورهای مقصد صادرات بوده اند.متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی طی شش ماهه نخست سال 2014 میلادی، معادل 400 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29/2 درصد کاهش داشته است.

                ** واردات

                طی شش ماهه نخست سال 2014 میلادی، میزان واردات انواع کالاها، به مقدار 20 میلیون و 869 هزار تن و به ارزش 28 میلیاردو 897 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی 98/32 درصد و از نظر ارزشی 32.2 درصد افزایش داشته است.دانه گندم سخت به ارزش یک میلیارد و 110 میلیون دلار و سهم ارزشی 84/3 درصد، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درونسوز تناوبی جرق های - احتراقی با حجم سیلندر بیشتر از 1500سانتی متر مکعب اما از 3000 سانتی متر مکعب بیشتر نباشد به ارزش یک میلیارد و 56 میلیون دلار و سهم ارزشی 66/3 درصد، دانه ذرت دامی به ارزش 965 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.34 درصد عمده ترین محصولات وارداتی در این مدت بوده اند.به گزارش ایرنا،امارات متحده عربی با سهم وزنی 71/23 درصد و سهم ارزشی 46/25 درصد، چین با سهم وزنی 95/12 درصد و سهم ارزشی 39/21 درصد، هند با سهم وزنی 67/10 درصد و سهم ارزشی 3/8 درصد به ترتیب اصلی ترین کشورهای مبدا واردات بوده اند.

                نظر

                • فرشته کوچک
                  عضو عادی
                  • Feb 2013
                  • 54

                  #773
                  پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                  عزیزان برا حق ها باید پول بریزیم؟

                  نظر

                  • pooyah62
                    عضو عادی
                    • Aug 2013
                    • 42

                    #774
                    پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                    در اصل توسط pooyah62 پست شده است View Post
                    نگهداری حسینا که رو 3100 خریدم و خرید دوباره روی 4700 تومان دیروز ... سهم از نظر من بسیار ارزنده هست
                    پست بالا رو سوم اردیبهشت زدم ... افزایش سرمایه هم رفتم باهاش ... خیلی خوب سود داد .. همچنان با سهم و حق تقدم هستم

                    نظر

                    • سیدامیر
                      عضو فعال
                      • Dec 2012
                      • 1668

                      #775
                      پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                      در اصل توسط فرشته کوچک پست شده است View Post
                      عزیزان برا حق ها باید پول بریزیم؟
                      سلام

                      بله ..سهمی صد تومن

                      نظر

                      • سیدامیر
                        عضو فعال
                        • Dec 2012
                        • 1668

                        #776
                        پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                        سلام..

                        تجارت با روسیه بندر نوشهر راهم رونق خواهد داد ..

                        نظر

                        • سیدامیر
                          عضو فعال
                          • Dec 2012
                          • 1668

                          #777
                          پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                          سلام..

                          نمیدونم کسانی که دارن حق حسینا رو این قیمت میفروشن چه فکری میکنند..

                          به نظرم با توجه به خبرهای بنادر و بهبود روابط اقتصادی ... بازهم حسینا همه را غافلگیر خواهد کرد ...

                          دوستان کمی دید خود را میان مدت کنند ..این سهم ارزش نگهداری داره ...


                          موفق باشید ..@};-

                          نظر

                          • سیدامیر
                            عضو فعال
                            • Dec 2012
                            • 1668

                            #778
                            پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                            سلام

                            به نظرم امروز فرصت خرید خوبی فراهم شده بود....

                            بازار در صورتیکه مثبت بشه بازدهی حسینا بالاتر ازسهام دیگر خواهد بود...

                            در بازار منفی میانگین خرید را پایین بیارید ... بازار بدون حسینا جایی نخواهد رفت..

                            موفق باشید..
                            آخرین ویرایش توسط سیدامیر؛ 2014/09/13, 19:50.

                            نظر

                            • m.hossein
                              Banned
                              • Nov 2013
                              • 3031

                              #779
                              پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                              البته این مطلب مربوط به گذشته است .

                              .................................................. .................................................. ..................................

                              کد خبر: ۱۲۱۹۴۱
                              تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

                              صفحه نخست » اقتصادی


                              در آستانه بازگشایی نماد معاملات شرکت خدمات دریایی و بندری سینا بررسی شد:

                              نرخ خدمت THC برای سال 93 در بندر شهید رجایی بندرعباس در حدود 900 هزار ریال فرض شده در حالی که با مراجعه به سایت سازمان بنادر و کشتیرانی کمترین تعرفه تعیین شده برای بنادر جنوبی برای ورود و خروج کانتینر خالی 97 دلار مصوب شده است.
                              بودجه درآمدی شرکت خدمات دریایی سینا


                              کارشناسی درآمدی شرکت دریایی سینا


                              1)نرخ خدمت THC برای سال 93 در بندر شهید رجایی بندرعباس در حدود 900 هزار ریال فرض شده در حالی که با مراجعه به سایت سازمان بنادر و کشتیرانی کمترین تعرفه تعیین شده برای بنادر جنوبی برای ورود و خروج کانتینر خالی 97 دلار مصوب شده است. میانگین تعرفه مصوب شده برای خدمات THC در حدود 145 دلار می باشد. در تحلیل کارشناسی میانگین تعرفه مصوب شده مورد استفاده قرار گرفته و فرض شده 40 درصد از تعرفه مذکور سهم شرکت (سهم سازمان نسبتاً بالا در نظر گرفته شده در حالی که سهم سازمان از بندر بوشهر برای سال 92 تنها 10 درصد بوده است). نرخ تسعیر ارز نرخ تسعیر اتاق مبادلاتی فرض شده است. شرکت سهم خود را 25 درصد از تعرفه اعلام کرده است که به نظر می رسد چنین نباشد.
                              2)مقدار خدمات بندر بوشهر از سوی شرکت در حدود 160 هزار TEU فرض شده در حالی بدون در نظر گرفتن سال 91 (سال تشدید تحریم ها) در حالی که بندر شهید رجایی در عملیات بوده هیچ موقع حجم عملیات بندری بندر بوشهر زیر 200 هزار TEU نبوده است. به همین دلیل حجم این بندر 200 هزار تن فرض شده است. نرخ ریال و دلاری بندر بوشهر طبق بودجه شرکت فرض شده است.
                              3)برای کارشناسی دقیق هزینه های شرکت هر بندر به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعه دوره های مالی گذشته بندر امام خمینی، بندر بوشهر و بندر نوشهر نشان می دهد که تقریبا 70 درصد هزینه متغیر و 30 درصد ثابت است. برای سال 93 هزینه های ثابت بندرهای مذکور 20 درصد و نرخ هزینه متغیر 25 درصد رشد داده شده است. هزینه های اسکله نفتی بندر امام، ترمینال نفتی بندر امام خمینی و بندر شهید رجایی طبق بودجه فرض شده است.
                              4)هزینه و درآمد ترمینال نفتی مشابه بودجه فرض شده در حالی که با مطالعه عملکرد شرکت های مشابه (پتروشیمی فارابی) به نظر می رسد سود ناخالص این قرارداد با ظرفیت مذکور حداقل باید دوبرابر رقم بودجه باشد لیکن به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات کافی همان مفروضات بودجه برای این قسمت درآمدی فرض شده است.
                              * در پایان لازم به ذکر است که برآورد مذکور بدون در نظر گرفتن سودآوری بندر نوشهر و قرارداد جدید ایران و روسیه صورت گرفته است. حال آنکه از مدیران ناظر بر اطلاعات مالی شرکت ها انتظار می رود تا نسبت به پنهان کاری های مجموعه های بورسی حساسیت بیشتری داشته باشند.
                              تهیه کننده : احمدزاده پرشین تحلیل
                              ارایه کننده: آقای مرتضی مریمی کارشناس بازار سرمایه
                              لازم به ذکر است که این تحلیل با مفروضات فوق انجام شده و قطعا با تغییر مفروضات دستخوش تغیر خواهد شد لذا دقت به این نکته ضروری است .
                              تحلیلی دیگر از "حسینا"

                              شرکت در یک نگاه
                              سود هر سهم شرکت در طی سنوات گذشته و پیش‌بینی آتی آن به شرح زیر است:

                              روند قیمت
                              روند قیمتی سهم در یک سال گذشته به شرح زیر است.
                              تاريخچه شركت
                              شركت بنياد بارانداز در اسفند ماه1366 بمنظور انجام عمليات تخليه و بارگيري و خدمات بندري محمولات وارداتي در بنادر گمركات كشور ، توسط بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي تأسيس گرديد .
                              اين شركت هم اكنون با دارا بودن ربع قرن سابقه در خدمات بندري و داشتن ناوگان عظيمي از انواع ماشين آلات و تجهيزات بندري ، توان ارائه خدمات براي ميليونها تن كالا در سال را دارد .
                              شركت بنياد بارانداز اولين شركت در ارائه خدمات بندري در كشور ميباشد كه تجربه اداره تمامي عمليات خشكي يك بندر را دارد و هم اكنون نيز تمامي عمليات بنادر نوشهر و بوشهر شامل تخليه و بارگيري كالا از اسکله به كشتي و بالعکس، حمل و تخليه كالا به محوطه ها و انبارها ، بارگيري كالاها از محوطه ها و انبارها ضمن حفظ و حراست محمولات در انبارها ( ترمينال داري ) را در اختيار دارد .این شرکت اپراتور انحصاری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بوشهر و نوشهر بوده و 100 درصد عملیات این بنادر و بیش از 50 درصد از عملیات بنر امام خمینی را بر عهده دارد.
                              ميزان سرمايه و تركيب سهامداران
                              این شرکت در سال 1366 با سرمایه اولیه چهار میلیون تومان به ثبت رسیده است و فعالیت خود را آغاز نموده است. شرکت در طی 24 سال فعالیت خود در سه مرحله افزایش سرمایه داده و سرمایه فعلی آن 92,040 میلیون ریال می باشد.در جدول زیر روند تغییر سرمایه شرکت آورده شده است.
                              آخرين تركيب سهامداران شركت به تاريخ 92.10.30 به شرح ذيل مي‌باشد:
                              ظرفیت :





                              معرفی بنادر شرکت
                              بندر امام خمینی(ره)
                              همزمان با احداث راه آهن سراسری کشور در سال 1307 هجری شمسی ، 2 پست اسکله چوبی در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه خورموسی ساخته شد . پس از چندی به بندر شاپور موسوم گشت و سه سال بعد به مهم ترین مرکز ورود و خروج کالا تبدیل شد . در سال 1352 محل سکونت اهالی این نقطه ، از کنار اسکله ها به سربندر ( شهر بندر امام خمینی (ره) ) انتقال یافت و زمینه برای توسعه هرچه بیشتر بندر مهیا گردید ؛ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، باین بندر به بندر امام خمینی نغییر نام یافت و در سال 1361 با تصویب هیات وزیران رسماً بندر امام خمینی (ره) نام گرفت و شروعی نو را پایه نهاد . این بندر دارای 34 اسکله عمومی و 13 اسکله اختصاصی است و حدود 45 درصد حجم واردات و صادرات کشور را در اختیار دارد.علاوه بر شرکت بنیاد بارانداز 3 شرکت رقیب تاید واتر،گلف اجنسی و کاوه در این بندر فعال می باشند. مساحت در اختیار شرکت بنیاد بارانداز 18,000 متر مربع انبار سرپوشیده و 13,611 متر مربع فضای باز می باشد.

                              بندر بوشهر
                              بندر بوشهر از بنادر قدیمى و تاریخى ایران بشمار میرود و داراى قدمت تاریخى و درخشان و سابقه پنج هزار ساله مى باشدبنـدر بوشهر در منتهـى الیـه شمال شبه جزیره اى نسبتا کوچکدر سواحل خلیج فارس واقع شده است طول این شبه جزیره 14 کیلومتر مى باشد. این بندر انحصارا در اختیار شرکت بنیاد بارانداز می باشد.مساحت در اختیار شرکت بنیاد بارانداز در بندر بوشهر 23,222 متر مربع انبار سرپوشیده و 268,100 متر مربع فضای باز می باشد.با توجه به پلمپ بودن کالاهایی که با کانتینر حمل می شوند نوع کالا های موجود در کانتینر مشخص نمی باشد .اما عمدتا کالا های عمومی آهن آلات ،چوب، و اتومبیل سواری می باشد.
                              بندر نوشهر
                              بندر نوشهر طی سالهای 1318-1309توسط دو شرکت هلندی و بلژیکی احداث و در سال1319با ورود نخستین کشتی تجاری حامل قطعات و ماشین‌آلات کارخانه ذوب آهن کرج راه اندازی گردید. بندر نوشهر با مساحت 40 هکتار درحال حاضردارای 9پست اسکله تجاری و خدماتی می باشد که بطورمتوسط سالانه 500 فروند کشتی در این بندر تردد می‌کنند.
                              با تصویب مجلس شورای اسلامی از اردیبهشت ماه 1390 بندرنوشهر به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل و امکان بهره مندیتجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی از مزایا و تسهیلات ناشی از قانون مناطق ویژه اقتصادی فراهم گردید.
                              این بندر انحصارا در اختیار شرکت بنیاد بارانداز است.مساحت در اختیار شرکت بنیاد بارانداز در بندر بوشهر 16,486 متر مربع انبار سرپوشیده و 67,491 متر مربع فضای باز می باشد.عمده وتردات در این بندر آهن آلات ،چوب،کاغذ، و انواع غلات و صادرات آن مواد نفتی است.
                              بندر شهید رجایی
                              مجتمع بندری شهید رجایی ، با برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در نزدیکترین نقطه به تنگه هرمز و دهانه ورودی خلیج فارس، به دلیل فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها ، با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال- جنوب ، مهمترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
                              این مجتمع عظیم بندری که در نقطه مرکزی نوار ساحلی جنوب کشور و در استان هرمزگان با بیش از 2 هزار و 300 کیلومتر مرز دریایی، واقع شده، به واسطه قرار داشتن در جوار صنایع بزرگ این استان و استانهای تولیدی کشور و همچنین برخورداری از زیر ساختهای مناسب شقوق مختلف حمل و نقل و اتصال به شبکه بین المللی راه آهن، هوایی وجاده تاریخی ابریشم، بیشترین نقش در صنعت حمل و نقل را ایفا نموده و با بیش از 80 بندر معروف جهان از طریق 35 خط برتر کانتینری دنیا تبادل کالا و مراوده بازرگانی دارد.
                              مجتمع بندری شهید رجایی ، با 2400 هکتار وسعت ، از ظرفیت پذیرش 70 میلیون تن کالا در سال برخوردار است و ظرفیت بهره مندی از 36 پستاسکله، با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال کانتینری کشور، و پس از افتتاح فاز دوم طرح توسعه از ظرفیت 8/5 میلیونTEUکانتینر در سال برخوردار بوده و حجم گسترده ای از عملیات جابجایی کالای عمومی خصوصاً محصولات فولادی ، فله خشک ، فله مایع و فرآورده های نفتی خام در این بندر انجام می شود.
                              ترمینال شماره 2 این بندر از آذر ماه 1392 در اختیار بنیاد بارانداز قرار گرفته که عملا از بهمن ماه به روند درآمدی شرکت افزوده شده است.سهم این ترمینال از کل فعالیت این بندر حدود 65 درصد می باشد.
                              رقبای شرکت
                              روند درآمد شرکت

                              روند سود خالص شرکت


                              برآورد کارشناسی

                              نظر

                              • Ahmad16
                                عضو عادی
                                • Dec 2013
                                • 223

                                #780
                                پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                                سلام دوستان

                                میگم این قضیه حق حسینا چیه اینقدر از سهم ارزونتره ؟!!

                                خب کسی که داره حقشو می خره ، داره مفت می خره ، درست می گم ؟

                                حق 3600 ، سهم 4100 !

                                خب 3600 بخریم و 100 بذاریم و به سهم تبدیل کنیم ، 3700 قیمت تمام شدش میشه که 4100 می ارزه !

                                چرا اینطوره ؟ کسی در این مورد توضیحی داره ؟

                                مرسی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X