توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Ahmad16
    عضو عادی
    • Dec 2013
    • 223

    #826
    پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

    در اصل توسط سیدامیر پست شده است View Post

    من هم امروز مجدداکمی حق تقدم خریدم..با دید میان مدت.
    با دید میان مدت یعنی چقدر ؟

    چون تا 20 روز دیگه حق تقدمها خرید و فروش میشن و بعد بسته می شن..

    نظر

    • سیدامیر
      عضو فعال
      • Dec 2012
      • 1668

      #827
      پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

      در اصل توسط Ahmad16 پست شده است View Post
      با دید میان مدت یعنی چقدر ؟

      چون تا 20 روز دیگه حق تقدمها خرید و فروش میشن و بعد بسته می شن..
      سلام

      یعنی اینکه صد تومن حق تقدم را هم واریز میکنم وبعد صبر میکنم تا حقها به سهم تبدیل بشه.

      حدودا آذر ماه این اتفاق خواهد افتاد.. پس حداقل تا آذرماه با سهم هستم ..منظورم از میانمدت یعنی همین.

      کسی که حق را 3500 میخره با 100 تومن واریزی براش 3600 درمیاد..ومن معتقدم حسینا تو این قیمتها ارزش سرمایه گذاری میان مدت رو داره ..به خاطر اینکه حجم عملیات در بنادر طبق آمار افزایش قابل توجهی داشته

      حسینا شرکت کوچکی است و با کمی افزایش در حجم عملیات درآمد شرکت افزایش قابل توجهی خواهد داشت..

      موفق باشید

      نظر

      • مجتبی مصلحMTM
        عضو فعال
        • Mar 2014
        • 1656

        #828
        پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

        در اصل توسط جعفرزاده پست شده است View Post
        دوست عزیز اگر برای میان مدت میخری ؟؟؟؟؟// سهم را بده و تقدمش را بخر تا 400 تومان جلو بی افتی در هر سهم
        سلام من فول حق شدم توسبدم امروز حسینارو تواین قیمت دنبالش بودم ک یکی لطف کرد داد ولی تا بسته نشدن حقها حسینا فقط فرصت خرید
        بهتراست روی پای خودبمیری تاروی زانوهایت زندگی کنی

        نظر

        • Mehdi1400
          ستاره دار(19)
          • Jul 2013
          • 2939

          #829
          پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

          درود بر دوستان

          بندر بوشهر در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینر در شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته 61 درصد رشد داشته.
          این رشد در بندر بوشهر بی سابقه بوده به گفته مدیرکل بندر
          محاسبه تاثیرش بر درآمد حسینا کار ساده ای نیست اما حتما تاثیر مثبت خواهد داشت
          منتظر میمانیم در گزارش 6 ماهه منعکس شود. اگر هم نشد مشکلی نیست تو گزارشهای بعدی مجبور خواهند شد اعلام کنند.

          نظر

          • zereshkkk
            عضو فعال
            • Nov 2011
            • 3474

            #830
            پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

            کسی که جرات داره و حسینا میخره نباید دربند این 500 تومن نوسان و غیره باشه فقط بلند مدت و میان مدت،هستند سهامدارانی که رو 4700-4500 و... هم خریدند در صورت وجود نقدینگی باید اینروزا میانگین کم کنند و گرنه باید سهامداری کنند فعلا و با ضرر خارج نشوند،من که کلا جرات شو ندارم بخرم!!!:D
            آخرین ویرایش توسط zereshkkk؛ 2014/09/29, 01:02.

            نظر

            • zereshkkk
              عضو فعال
              • Nov 2011
              • 3474

              #831
              پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

              به نقل از پایگاه خبری تایمز آو عمان، علی اکبر سیبویه، سفیر ایران در عمان گفت، ایران و عمان قصد دارند به منظور تسهیل تجارت دریایی بین دو کشور یک خط کشتیرانی ایجاد کنند . سیبویه افزود، مذاکرات در خصوص ایجاد این خط کشتیرانی از 6 ماه پیش آغاز شده و انتظار می رود موافقتنامه ای در این زمینه در طی 3 ماه آینده به امضا برسد . وی در ادامه گفت، این خط کشتیرانی بین 4 بندر عمانی سوهار، سلطان قابوس، موسندم و شیناس و بنادر ایرانی چابهار، بندرعباس، بندر امام خمینی (ره) و یک بندر دیگر تردد خواهد کرد

              نظر

              • سیدامیر
                عضو فعال
                • Dec 2012
                • 1668

                #832
                پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                سلام..

                خرید حق حسینا به مقدار لازم ..

                نظر

                • جعفرزاده
                  عضو فعال
                  • Dec 2010
                  • 5833

                  #833
                  پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                  حسینا چرا مثبت نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ عمار چرا خبری ازت نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط دوست داشتی.......

                  نظر

                  • سیدامیر
                    عضو فعال
                    • Dec 2012
                    • 1668

                    #834
                    پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                    سلام..

                    در خدمت فروشنده گان هستم...@};-

                    نظر

                    • جعفرزاده
                      عضو فعال
                      • Dec 2010
                      • 5833

                      #835
                      پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                      یه حسی میگه ..... شوق پرواز

                      نظر

                      • m.hossein
                        Banned
                        • Nov 2013
                        • 3031

                        #836
                        پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                        ۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۱۲:۳۴ 65 کد خبر:930709049853

                        به منظور کاهش بار ترافیکی بندر بوشهر ، توسعه جزیره نگین اجرا می شود

                        به منظور کاهش معطلی کشتی ها در لنگر گاه بوشهر و تسریع در خروج کالا، طرح توسعه جزیره نگین اجرا می شود. این مطلب از سوی محمد راستاد مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست با کاپیتان منصور اسلامی رئیس کمیته کانتینري انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و تنی چند از اعضای این انجمن اعلام شد.

                        به گزارش خبرنگار اعزامی مانا به بوشهر، محمد راستاد مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اوج ترافیک اين بندر در 6 ماهه اول سال جاری را 61 درصد ذکر کرد و گفت: به دلیل جذابیت بندر بوشهر برای خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا ،همچنین تعاملی که بین بندر و سایر دستگاه های حاکمیتی وجود داشته شرایط حال حاضر برای بندر بوشهر محقق شده است .
                        وی در ادامه گفت: پایانه کانتینری بوشهر در سال 89 و بر اساس یک قرارداد بلند مدت به شرکت سینا واگذار شد که این قرارداد شامل سرمایه گذاری برای تامین تجهیزات و تکمیل روبناها است.
                        راستاد افزود: طرح توسعه پایانه کانتینری بوشهر در قالب طرح توسعه 110 میلیون دلاری از سال 84 آغاز شده که تنها رقمی در حدود 50 میلیون دلار صرف بخش لایروبی طرح توسعه شده به گونه ای که پذیرش کشتی های تا 30 هزار تن امکان پذیر شده است.
                        وی در ادامه اظهار داشت : از مواد حاصل از این لایروبی، اسکله ای به طول 388 متر و همچنين 13 هکتار استحصال محوطه صورت گرفت که از آن برای کانتینر یارد استفاده می شود.
                        راستاد با اشاره به عملکرد 250 هزار TEU در سالهای اخیر در بندر بوشهر گفت: ظرفیتی که برای پایانه پیش بینی شده است حدود 430 هزار TEU در سال است و این رقم در حالی به دست آمد که تجهیزات پایانه هنوز کامل نیست.
                        وی گفت: به دلیل محدودیت فضای پسکرانه و محوطه کانتینری ، ميان تقاضا و ورود کشتی تناسب وجود ندارد که تاثیر این موضوع در زمان انتظار و زمان سرویس بندر مشاهده می شود و به واسطه این موضوع بندر در حال حاضر به مقطعی رسیده است که باید طرح توسعه بعدی خود را شروع کند.
                        راستاد در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در جزیره نگین افزود: برای توسعه پسکرانه های خود و ایجاد خدمات پشتیبانی مورد نیاز ترافیک های بندری، جزیره نگین که درست در مقابل تاسیسات موجود بندر بوشهر قرار دارد می تواند شرایط بسیار خوبی را برای ما فراهم کند.
                        وی در ادامه افزود: به منظور شروع عمليات سرمایه گذاری در جزیره نگین جاده دسترسی به آن احداث شده و همزمان داگ حفاظتی که این جزیره را به جزیره پشتی متصل می کند ایجاد و این امکان فراهم شده که 30 هکتار اراضی موجود تا 400 هکتار توسعه پیدا کند.
                        راستاد گفت: ظرفیتی که برای جزیره نگین در نظر گرفته شده 1500 TEU است و برنامه اول این است که کانتینرهایی که ماندگاری بالاتری دارند به این جزیره منتقل شوند.
                        مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص کاربری در نظر گرفته شده برای مجتمع بندری نگین گفت: کاربری عمده ای که برای مجتمع بندری نگین پیش بینی شده کانتینری است که در کنار آن ترمینال مواد فله مایع برای صادرات و واردات و همچنين نگهداری مشتقات مواد نفتی و مواد شیمیایی پيش بيني شده است .همچنین اراضی پسکرانه برای خدمات پشتیبانی و لجستیکی اختصاص پیدا می کند.
                        راستاد در ادامه ایجاد منطقه آزاد بوشهر را چشم انداز روشنی برای این استان ذکر کرد و گفت: بحث منطقه آزاد بوشهر در شورایعالی مناطق آزاد و دولت تصویب شده و برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده شده است که در صورت تصویب توسط مجلس مجتمع نگین به عنوان بندر منطقه آزاد مطرح خواهد بود.
                        وی اضافه کرد: این موضوع کمک می کند تا جاذبه و شرایط برای سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی و بالا بردن انگیزه این بخش فراهم شود .
                        راستاد با اشاره به فعالیت بیش از یک دهه ایي کشتی های یخچال دار در بندر بوشهر گفت: کانتینرهای یخچالی برای واردات میوه ، مواد پروتئینی و سایر کالاهای یخچالی صورت می گیرد که یکی از مزیت های رقابتی این بندر شناخته می شود. به همین منظور با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از انبارهای سرپوشیده بندر به سردخانه تبدیل شده است.
                        مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ترافیک دیگر بندر بوشهر را صادرات فله مایع بیان کرد و گفت: بخش مهمی از تولیدات نفت سپاهان از این بندر صادر می شود.
                        وی صادرات مواد معدنی را از دیگر فعالیت هاي این بندر عنوان کرد و افزود: مواد معدنی به صورت فله برای کشورهای منطقه صادر می شود و علیرغم تاسیسات محدود و موقت ایجاد شده در جزیره نگین امسال از همین محل حدود 400 هزار تن صادرات انجام شده است.
                        راستاد به فعالیت ناوگان سنتی اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد تقاضا برای حمل و نقل کانتینری رونق این نوع ناوگان کمتر شده است .
                        وی با اشاره به حجم قابل توجه واردات خودرو ا زبندر بوشهر افزود: سالانه حدود 15 هزار دستگاه خودرو به بندر بوشهر وارد می شود که به واسطه ترافیک بندر محدودیت سرویس دهی به این نوع کالا وجود دارد .
                        راستاد بندر بوشهر را یک بندر موفق چند منظوره دانست و گفت: چناچه بتوانیم متناسب با ظرفیت های دریایی محوطه و بار انداز ایجاد کنیم می توانیم جایگاه بهتر و شایسته تری را در بین بنادر به خود اختصاص دهیم.
                        راستاد با پیش بینی اينکه با احتساب جزیره نگین یک میلیون TEU ظرفیت کانتینری ایجاد خواهد شد و ترافیک موجود کاهش مي يابد افزود: حدود 6 میلیون تن در سال ظرفیت فله مایع در جزیره نگین پیش بینی شده که بخش عمده ای از آن منوط به اتصال ریلی است که به همین منظور پروژه اتصال راه آهن شیراز به بوشهر و عسلویه در دست مطالعه است .
                        وي با بيان اينکه براي ساخت و توسعه پايانه کانتينري نگين 160 ميليون دلار سرمايه گذاري پيش بيني مي شود گفت : در مرحله انعقاد قرارداد با اپراتور هستيم و در نظر است سرمايه گذاري کل پروژه بر عهده اپراتور باشد.
                        مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به 10 بندر تجاری کوچک فعال دربوشهر در خصوص فعالیت های مسافری گفت: تنها مسیر مسافرت های دریایی در استان بوشهر مسیر بوشهر به خارگ و خارگ به گناوه است که به همین منظور پایانه های مسافری دریایی در خارگ و گناوه احداث شده و در بوشهر نیز کشتیرانی والفجر دارای پایانه اختصاصی مسافری است.
                        راستاد با اشاره به تردد روزانه 300 مسافر در این مسیرهای دریایی گفت: تقاضا برای توسعه ناوگان مسافری وجود دارد و سازمان بنادر و دریانوردی نیز تسهیلاتی را به این منظور اختصاص می دهد.
                        لزوم کاهش معطلی کشتی ها در بنادر
                        در ادامه این نشست " کاپیتان منصور اسلامی " رئیس کمیته کانتینري انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان این نکته که مشکلات و مسائل هر بندر باید به کمک مدیران و کارشناسان بندری در همان بندر حل شود ادامه داد: هر بندر معضلات و مشکلات خاص خود را داراست و باید مدیر بندر بتواند مسائل بندری را در همان بندر حل کند چرا که ديگر یک نگاه کلی برای همه بنادر جواب نمی دهد.
                        وی در ادامه خواستار افزایش سطح تعاملات مسئولان بندر بوشهر با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته شد و گفت: اعضای انجمن آماده هر گونه همفکری و همکاری هستند تا مسائل و مشکلات بندر بوشهر هر چه زودتر حل شود.
                        وی با اشاره به بهبود وضعیت بندر بوشهر نسبت به هفته های گذشته افزود:البته این بندر هنوز با نقطه ایده آل فاصله دارد .
                        کاپیتان اسلامی گفت: در حال حاضر جایی برای وسعت و گسترش بوشهر وجود ندارد و لازم است جزیره نگین خیلی زودتر عملیاتی شود و سرمایه گذار به سرعت فعاليت خود را در جزیره نگین آغاز کند تا بندر از بن بست فعلی خارج شود.
                        رئیس کمیته کانتینري انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته همچنين با اشاره به لزوم کمک بندر در جهت تسهيل بروکراسي در زمينه سوخت رساني به کشتي ها گفت: در يک بندر کارآمد کشتي ها بايد سوخت خود را به موقع و در حين عمليات دريافت کنند اما در حال حاضر فعاليت با يک بروکراسي طولاني صورت مي گيرد که مي طلبد در اين زمينه اقدامات لازم صورت گيرد.
                        بندر بوشهر جایی برای توسعه بیشتر ندارد
                        سپس " روزبه مختاری " عضو هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته مهمترین دغدغه کشتی داران را معطلی کشتی ها در لنگر گاه بوشهر ذکر کرد و گفت: این موضوع هزینه های سربار زیادی را برای مصرف کننده نهایی بوجود می آورد.
                        وی با اشاره به شلوغی و ترافیک موجود در بندر گفت: شلوغی بندر مانع هر نوع حرکتی مي شود و به دلیل این شلوغی از بسیاری از استانداردهای ترمینالی چشم پوشی می شود. تراکم بندر حرکت عملیاتی را کند کرده و بالطبع بازدهی و کارایی لازم را از بین می برد.
                        مختاری گفت: با توجه به قرار گرفتن بندر در درون شهر و نداشتن فضا برای توسعه بهتر است این بندر به یک بندر توریستی و مسافری تبدیل شود و ما به فکر بندر دیگری باشیم .زیرا به هیچ عنوان جای توسعه و پیشرفت برای آن وجود ندارد.
                        وی در پایان با اشاره به معضل بزرگ معطلی کشتی ها در لنگر گاه گفت: این شرایط برای شرکت های کشتیرانی سنگین است و به راحتی نمی توانند آن را جبران کنند.
                        بررسی مشکلات گمرکی در بندر بوشهر
                        اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در نشستی با احمد پورحیدر مدیر کل گمرک بوشهر معضلات و مشکلات خود در خصوص مسائل گمرکی و لزوم سرعت بخشی در بازدید و بازرسی کانتینرها را اعلام کردند که مدیر کل گمر ک بوشهر نیز در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.
                        مدیر کل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش سرعت کار در گمرک گفت: تا سال گذشته 99 درصد کالاها و کانتینر ها در بوشهر در مسیر قرمز قرار می گرفت و کاملا بازرسی می شد اما د رحال حاضر 16 تا 20 درصد اظهار نامه های کالاها در مسیر سبز قرار می گیرند و کالا ها بازرسی فیزیکی نمی شوند و اسناد نیز در حسابرسی پس از ترخیص کنترل می شوند.
                        پور حیدر در ادامه افزود: حدود 56 تا 62 درصد کالا ها نیز در مسیر زرد قرار می گیرند که در این مسیر کالاها کنترل نمی شوند و تنها اسناد اظهار نامه کنترل می شود و حدود 20 درصد باقیمانده در مسیر قرمز قرار می گیرند.
                        وی با بیان لزوم آسیب شناسی در خصوص علل عدم مراجعه صاحبان کالا برای خروج کالا در نیمه اول روز گفت: صاحبان کالا معمولا ترجیح می دهند کالای خود را در نیمه دوم روز از گمرک خارج کنند که همین مساله ترافیک بسیاری را بوجود می آورد.
                        پور حیدر گفت: بر اساس آمارها روزانه حدود 600 کانتینر از گمرک بوشهر خارج می شود که میانگین خروج کامیون ازساعت 7.5 صبح تا 12 شب هر ساعت حدود 37 کامیون است اگر این تعداد در طول روز تقسیم شود قطعا ترافیک نخواهیم داشت. اما از ساعات صبح استفاده نمی شود و تمام کامیون ها درنیمه دوم روز خروج می کنند که ترافیک به وجود می آورد.
                        شایان ذکر است اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در این سفر در بازدید از بندر بوشهر و جزیره نگین با معضلات و مشکلات بندر بوشهر و طرح های توسعه ای جزیره نگین آشنا شدند.

                        نظر

                        • rajabnejad
                          عضو فعال
                          • Jan 2012
                          • 4331

                          #837
                          پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )


                          تردد 241 فروند کشتی اقیانوس پیما دربندر بوشهر



                          تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: در شش ماهه نخست سال جاري 241 فروند کشتی اقیانوس پیما برای تخلیه و بارگیری کالا به بندر بوشهر تردد داشته است که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هفت درصد رشد روبرو بوده است.


                          محمد راستاد با بیان اینکه بندر بوشهر ازظرفیت بالایی در امر تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است گفت: بندر بوشهر از تجهیزات مدرن و پیشرفته در امر تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است و این در حالی است که این مهم امسال افزایش می‌یابد.


                          وی از رشد 60 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر خبرداد و گفت: درشش ماهه نخست امسال حجم تخلیه و بارگیری کالای کانتینری دربندر بوشهر با 61درصد رشد رکورد بی سابقه ای را تجربه کرد.


                          مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه درمدت یادشده 130هزارو 839 تی ای یو کانتینردربندربوشهر تخلیه و بارگیری شد گفت: با این میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر جایگاه این بندر را به عنوان دومین بندر کانتینری کشورتثبیت کرد.


                          راستاد در ادامه افزود: همچنین دراین مدت دومیلیون و700هزار تن کالا دربندر بوشهرتخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه قبل 20درصد رشد نشان می دهد.


                          وی اضافه کرد: دراین مدت 241 فروند کشتی اقیانوس پیما برای تخلیه و بارگیری کالا به بندر بوشهر تردد داشته است که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هفت درصد رشد روبرو بوده که اين امر بیانگر استقبال تجار و خطوط کشتیرانی از رویکرد توسعه ای در بندر بوشهر است.


                          مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با بیان این که سرعت بخشی در بهره برداری از مجتمع بندری نگین از سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی است گفت: محصور نبودن درفضای شهری، برخورداری از پسکرانه لازم و امکان فضای عملیاتی درمجتمع بندری نگین باعث می شود تا جایگاه بندر بوشهر به عنوان یکی از بنادر مهم شناخته شده بین المللی ارتقا یابد.
                          هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                          نظر

                          • m.hossein
                            Banned
                            • Nov 2013
                            • 3031

                            #838
                            پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                            | شرکت خدمات دریایی و بندری سینا /حسینا : 8 شهریور 93

                            شرکت خدمات دریایی و بندری سینا /حسینا : 8 شهریور 93

                            9:21 pm - 1393/6/8 : نوشته شده در تاريخ


                            نظر

                            • Ahmad16
                              عضو عادی
                              • Dec 2013
                              • 223

                              #839
                              پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                              سلام دوستان

                              26 مهر حق حسینا بسته می شه..

                              کسانی که میخوان با این سهم بمونن ، می تونن قبل از بسته شدن حق ، مبلغ اسمی هر سهم رو واریز کنن و بعد از مدتی حق تقدم اونها به سهم تبدیل میشه

                              امروز شرکت اطلاعیه ای داده تحت این عنوان : "دريافت شناسه پرداخت جهت واريز مبلغ اسمي حق تقدم "

                              با امور سهام تماس گرفتم ، گفت که "باید با شرکت سرمایه گذاری مرکزی اوراق بهادار" تماس بگیرید و شناسه پرداخت جهت واریز به حساب دریافت کنید ..

                              شماره ای که بهم دادن این بود : 33961230 - 021

                              به نظرم هر چه به زمان بسته شدن حق نزدیکتر میشیم ، فاصله قیمتی حق با سهم کمتر بشه چون الان 480 اختلاف داره و یه جورایی منطقی نیستن !

                              موفق باشید ..

                              نظر

                              • جعفرزاده
                                عضو فعال
                                • Dec 2010
                                • 5833

                                #840
                                پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )

                                شاهکار جدید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                توسعه خدمات دريايي و بندري سينا : دريافت شناسه پرداخت جهت واريز مبلغ اسمي حق تقدم (به پيوست)


                                یکی نیست به این عقل کل ها بگه اخه بیسواد افرادی که نوسان گیر هستند و یا روز و حتی ثانیه اخر تقدم بخرند و بفروشند تکلیفشان چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                نظر

                                در حال کار...
                                X