توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )
Collapse
X
-
پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )
پهلوگیری کشتی یکی از لاینرهای معتبر در بندر شهیدرجایی
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی اصل سعیدی پور افزود: کشتی BERMER HAVEN از بندر سنگاپور وارد بندر شهید رجایی شد و بدون کمترین معطلی در اسکله ۲۵ این بندر پهلو گرفت و عملیات تخلیه و بارگیری محموله این کشتی در کمترین زمان ممکن به انجام رسید .
وی با بیان اینکه کشتی «برمر هاون» پس از پایان عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی، پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران را به مقصد بندر جبل علی امارات ترک کرد، گفت: خط کشتیرانی هانجین (HANJIN ) با بهره مندی از کشتیهای غول پیکر نسل ششم، هفتمین لاینر پهلو گرفته در بزرگترین بندر تجاری ایران در یکسال اخیر است .
معاون امور بندری و منطقه ویزه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: کانتینرهای این خط پیش از این، توسط کشتیهای سایر خطوط و بنادر منطقه به بندر شهید رجایی حمل میشد. از زمان تعلیق تحریمهای بندری و دریانوردی ایران، از یکسال گذشته تاکنون ۷ خط کشتیرانی بین المللی از جمله WAN HAI ، PIL ، CMA CGM ، MESSINA تردد خود را به بندر شهید رجایی از سر گرفتهاند .
سعیدی پور با بیان اینکه قرار است دوخط دیگر YANG MING و EVERGREEN نیز در آینده نزدیک کشتی های خود را در این بندر پهلو دهند، ادامه داد: کاهش هزینه و زمان ورود کالا به کشور، ایمنی حمل و نقل در کنار ایجاد اشتغال بیشتر از مزایای تردد خطوط کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی است. رونق صادرات و واردات، افزایش نرم عملیات بندر و تامین نیاز بنادر کوچکتر منطقه توسط بندر شهید رجایی از مزایایی است که موجب رونق خود بندر می شود .
خط کشتیرانی هانجین (HANJIN ) که در سال ۱۹۵۰ در کره جنوبی آغازبکار کرده، در حال حاضر با برخورداری از بالغ بر ۱۰۰ فروند کشتی اقیانوس پیمای کانتینری(با ظرفیت بیش از ۵۰۰ هزار TEU کانتینر) در فهرست ۱۰ خط برتر جهان قرار دارد و سالانه صد میلیون تن کالا در آب های جهان جابجا می کند .
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتنیری) و ۴۱ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
نظر
-
پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )
متن کامل پیام بشرح ذیل است :
من در وین هستم تا به یک بحران غیرضروری و طولانی که مدت ها قبل می بایست خاتمه می یافت پایان دهم. علی رغم برخی اختلافات باقیمانده در این ساعات آخرین، هیچگاه به این اندازه به دستیابی به یک راه حل پایدار نزدیک نبوده ایم. با این حال هنوز رسیدن به راه حل قطعی نیست.
دستیابی به توافق نیازمند شجاعت برای مصالحه، خودباوری برای انعطاف، پختگی برای تصمیمات منطقی، خردمندی برای کنار گذاشتن توهمات و جسارت برای عبور از عادت های کهنه است.
برخی لجوجانه معتقدند که فشار اقتصادی و نظامی به تسلیم می انجامد. آنها فکر می کنند که می توانند کماکان به هزینه جان و مال دیگران، خیال پردازی های موهوم خود را دنبال نمایند.
با این حال من امیدوار هستم؛ چراکه نشانه های غلبه منطق بر توهم را مشاهده می کنم. احساس می کنم که طرف های مذاکراتی ما بالاخره درک کرده اند که فشار و تهدید نه تنها هیچگاه به راه حل های پایدار نمی انجامد، بلکه تنش ها و دشمنی ها را افزایش می دهد. آنها شاهد بوده اند که تجاوز هشت ساله صدام و حامیانش به ایران، نتوانست ملت ایران را -که در برابر همه این کشورها به تنهایی ایستاده بود- به زانو درآورد.
آنها متوجه شده اند که کورترین و ظالمانه ترین تحریم های اقتصادی علیه کشور من، آنها را به هیچ یک از اهداف اعلام شده شان نرسانده و در عوض باعث آسیب افراد بی گناه و خشم ملتی صلح طلب و با گذشت شده است.
به همین دلیل آنها میز مذاکره را انتخاب کرده اند. ولی هنوز باید یک تصمیم حساس و تاریخی بگیرند: توافق یا تحمیل. در سیاست -همچون زندگی- نمی توان به هزینه دیگران به اهداف خود رسید، چرا که عمر چنین دستاوردهایی همواره کوتاه خواهد بود. تنها توافقات متوازن هستند که می توانند از آزمون زمان سربلند بیرون آیند.
ما آماده دستیابی به یک توافق خوب و متوازن و گشودن افق های جدیدی برای برخورد با چالش های مهم و مشترک هستیم.
امروز تهدید مشترک ما رشد سریع افراط گرایی خشن و بربریت افسارگسیخته است. ایران اولین کشوری بود که در مقابل این چالش ایستاد و با طرح «جهان علیه خشونت و افراط» پیشنهاد داد مقابله با این تهدید به یک اولویت جهانی تبدیل شود. تهدیدی که ما با آن رو به رو هستیم در قالب مردانی نقاب دار نمود یافته است که مهد تمدن را هدف گرفته اند. از ما صحبت می کنم چرا که هیچ کس از این خطر جهانی در امان نیست. برای مقابله با این چالش های جدید، روش های جدید هم به شدت مورد نیاز است. ایران همواره در خط مقدم مبارزه با افراط حاضر بوده است. امیدوارم همتایان من نیز توجه خود را به این موضوع متمرکز نموده و منابع خود را برای مقابله با این تهدید حیاتی متمرکز کنند.
هزار سال پیش، فردوسی شاعر ایرانی گفت:
«بکوشید نیکی به کار آورید
چو دیدید سرما بهار آورید»
من جواد ظریف هستم و این همواره پیام ایران بوده است.
نظر
-
-
پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )
در گفتگو با مدیر سهام توسعه خدمات دریایی و بندری سینا عنوان شد:
افزایش سهم درآمد THC قرارداد بندر شهید رجایی/سود آوری بیشتر شرکت بعد از اعلام نتیجه مذاکرات
در شرایط تحریم فعالان این حوزه ناچار به پرداخت هزینه های بیشتر برای جا به جایی کالاها به خارج و داخل کشور هستند که در صورت انجام توافق نهایی و لغو تحریم های این حوزه قطعاً شرکت ها ی فعال در این صنعت با روند سودآوری همراه می شوند.
اهمیت دریا و نقش آن در اقتصاد و زندگی مردم دنیا غیر قابل انکار است. منافع کشورهای صاحب دریا ارتباطی با نیازمندی ها، توانایی ها و فرهنگ آنها دارد و در واقع سیاست دریایی آن کشور ها بر اساس این مشخصات تعیین می گردد.
به گزارش بورس نیوز، یکی از مهمترین نقش های اقتصادی که توسط بنادر و صنایع دریایی ارائه می گردد. خدمات لجستیک دریایی می باشد.
با توجه به اهمیت صنعت حمل و نقل دریایی در پشتیبانی از تجارت داخلی و خارجی کشور، امکان بهبود و ارتقای جایگاه این گروه در تجارت خارجی در صورت لغو تحریم ها و باز شدن درهای واردات و صادرات به روی کشور وجود دارد.
در همین راستا ملایری مدیر سهام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در شرایط تحریم فعالان این حوزه ناچار به پرداخت هزینه های بیشتر برای جا به جایی کالاها به خارج و داخل کشور هستند که در صورت انجام توافق نهایی و لغو تحریم های این حوزه قطعاً شرکت ها ی فعال در این صنعت با روند سودآوری همراه می شوند اما در حالت بدبینانه و اینکه هیچگونه توافقی انجام نشود تأثیر چندانی بر روند سودآوری آنها نخواهد داشت و به روزهای رکود باز نمی گردد در حال حاضر که هنوز توافقی انجام نشده و در تحریم به سر می بریم عملیات شرکت سودآور بوده و انتظار نمی رود در صورت عدم توافق اوضاع از این بدتر شود.
وی در ادامه افزود: نباید فراموش شود که در صورت عدم توافق از آنجایی که بازار با روند منفی و کاهشی همراه خواهد بود و روند قیمتی "حسینا" نیز تحت تأثیر این جو منفی قرار خواهد گرفت اما سودآوری و عملیات شرکت تغییری نخواهد کرد.
این مقام مسئول در رابطه با افزایش سهم درآمد THC قرارداد بندر شهید رجایی گفت: مجموع افزایش درآمد حاصل از این خدمات در پیش بینی سال 94 نسبت به پیش بینی اولیه 6 درصد می باشد که بعد از تعدیل هزینه های سال 94 بر مبنای عملکرد واقعی سال 93 و تأثیرات مالیات بر درآمد درصد رشد سود هر سهم سال 94 نسبت به بودجه اولیه مجموعاً 2 درصد می باشد.
وی تأکید کرد: سهم درآمد THC قرار داد بندر شهید رجایی 32 درصد بود که با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده به 40 درصد رسیده است و این افزایش سهم در آمد در عملکرد واقعی سال 93 لحاظ شده است.
ملایری در رابطه با برنامه های آتی شرکت اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه سرمایه گذاری شرکت خدمات دریایی و بندری سینا در بندر بوشهر (جزیره نگین) آغاز شده که طرح توسعه سه پروژه شامل بندر کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره طی مدت مذکور احداث می شود.
ملایری با اشاره به میزان هزینه های این طرح توسعه گفت: با احداث پایانه کانتینری در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر سالانه بیش از 600 هزار کانتینر خواهد بود که در 300 هزار متر مربع و با هزینه ای 530 میلیارد تومان طی 30 ماه احداث خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت گفت: 24 تیر ماه سال جاری مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار خواهد شد که احتمال پیشنهاد تقسیم سود 100 درصدی از وی سهامدار عمده شرکت می رود.
این شرکت در صورتهای مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی 93 به ازای هر سهم با سرمایه 167 میلیارد ریال 4217 ریال سود شناسایی کرده و این در حالی است که در سال 92 با سرمایه 94 میلیارد ریال به ازای هر سهم 4919 ریال سود شناسایی کرده بود.
نظر
-
پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )
مهم توافقه الان تعدیل50% هم بده بازاراهمیت نمیده
نظر
-
پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )
گروه حمل نقل..لغو تحریم کشتیرانی...و تاید اتر ...باید ببینند در توافق هست یا خیر...
چون کشتیرانی به خاطر حمل سلاح تحریم شده....ارزش دارایی های کشتیرانی حد ندارد
تاید اتر هم بخاطر حمل سلاح ظاهرا تحریم شده اگر بردارند بازار از دست رفته اش که به نفع حسینا بوده بر میگردد....به نظرم زمان بدون تحریم تا200سود می ساخته....الان هم یک تعدیل منفی برای93 داده ولی سود سال 94 را سه ماهه پوشش خوب بوده و حدود یک چهارم سود94 را ساخته استhttps://www.facebook.com/profile.php?id=10001066806953
tom cruise in face book
نظر
-
پاسخ : توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ( حسينا )
سلام
تحریم تایدواتر به دلیل نفوذ سپاه در هیات مدیره شرکت بوده و عملا در اختیار گرفتن اون توسط یک نیروی نظامی
حسینا شامل هیچ تحریمی نیست. آنچه که تحریم روش تاثیر گذاشته خطوط کشتیرانی های بزرگ مثل مرسک و اورگرین هستند که بنا به توصیه ها از عبور و مرور به ایران منع شدن و کالا را عملا به امارات میبرند و از آنجا با کشتی های کوچکتر به ایران منتقل میشه و این موضوع قیمت تمام شده محصول رو افزایش میده. این رو هم نباید فراموش کرد که مهم ترین مشکل آنها نقل و انتقال پول به ایران است. زیرا این مسیرها به شدت توسط امریکا رصد شده و با متخلفین برخورد میکنند و لذا ریسک بالایی خواهند داشت.
برداشته شدن تحریم ها باعث ورود این خطوط به بنادر ایران خواهد شد و خب از واردات و صادرات که بگزریم بحث مهم ترانزیت کالا به دیگر کشورها نیز مطرح میشه که عملکرد بنادر را بهبود میبخشه و به تبع آن وضعیت اپراتورهای بنادر از جمله حسینا و حتاید هم بهتر خواهد شد. همین الان هم خطوط بزرگ کشتیرانی استقبال بسیار خوبی از شکسته شدن تحریم ها میکنند. و ترجیح میدهند با واسطه ایران به بازار آسیای میانه برسند. چون هزینه تمام شده از این طریق با هیچ مسیر دیگر قابل مقایسه نیست.
حسینا به مرابت در شرایط بهتری نسبت به حتاید است
نظر
نظر