پلاسكوكار (پلاسك)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ".احسان."
    عضو فعال
    • Sep 2012
    • 2676

    #1

    پلاسكوكار (پلاسك)




    تاريخچه شركت:

    شركت كارخانجات پلاسكوكار سايپا در سال 1342 در اداره ثبت شركتهاي تهران به ثبت رسيد. در سال 1378 نام شركت به شركت سهامي عام كارخانجات پلاسكوكار سايپا تغيير يافت. اين شركت در سال 76 توسط شركت سايپا با هدف استفاده از امكانات و تجربه اين واحد توليدي جهت توليد قطعات پليمري خودرو، اقدام به خريد اين شركت نمود.

    شركت سايپا در جهت بهبود عملكرد شركت، اقدام به تهيه و نصب ماشين آلات جديد، ايجاد و متناسب نمودن خطوط توليد با فعاليتهاي جديد، تسويه بدهي هاي سنواتي و زيان انباشته،‌اصلاح ساختار مالي و سودآور نمودن عمليات شركت و بازسازي و بهينه نمودن منابع انساني نمود.

    نتيجه اين اقدامات موجب تغيير از وضعيت زياندهي عملكرد و زيان انباشته به سودآوري و سود انباشته براي شركت شد. اين شركت در حال حاضر 10 سال روند سودآوري خود را حفظ كرده است.

    از جمله برنامه هاي مهم پيش روي شركت اجراي طرح توسعه و انتقال شركت به شهرك صنعتي كاسپين قزوين است، انتظار مي رود اين تغيير منجر به افزايش توليد، فروش و سود آوري شركت، با حجم و سرعت بيشتري در آينده نيز شود.

    همكنون به بهانه عرضه سهام اين شركت در بازار توسط شركت سايپا از نظر من اين عرضه شبيه يك عرضه اوليه براي يك شركت مهم و با سودآوري در آينده است. شركتي كه طبق پيش بيني ها با بهره برداري كامل از شهرك صنعتي كاسپين مي تواند فروشي بالاي 185 ميليارد تومان داشته باشد.


    شركت توليد انبوه محصولات جديد شامل پروژه هاي سپر عقب خودروي SR، سپر، داشبورد و رودري سايپا 151 و 211 را در برنامه دارد.

    99% از توان توليد و فروش محصولات اين شركت به گروه سايپا اختصاص يافته است.

    سهامداران اين شركت تا قبل از عرضه هاي اخير به شرح زيل مي باشد:





    مهلت پروژه و زمان بهره برداري:
    پيشرفت فيزيكي پروژه كاسپين بيش از 95% بوده است. پيش بيني شركت بهره برداري كامل آن در مرداد امسال بوده است. گرچه اتمام اين پروژه تا انتهاي امسال نيز خبر بسيار خوبي براي شركت مي باشد.

    به نظر مي رسد، پلاسكوكار (پلاسك) از جمله سهامي است، كه قصد زنده شدن با عرضه شناور سهم توسط شركت سايپا در بازار سهام را دارد. شركتي كه با توجه به پروژه ها و توليدات كه زمان بهره برداري آنها نيز نزديك است، مي تواند مورد توجه اهالي بازار سرمايه قرار بگيرد. البته به نظر مي رسد، با توجه به ارزندگي سهم بايد تا حدي به عرضه حجم مبنا توسط سايپا راضي بود.

    به نظر مي رسد، پلاسكوكار با توجه به مبلغ فروش بالايي كه بزودي به آن دست خواهد يافت، هم رشد خود در گروه لاستيك و پلاستيك را جبران خواهد كرد و هم آنكه همگام با بهبود شرايط خودروسازها مي توان به عنوان گزينه ي مورد توجه بازار قرار بگيرد.

    اين سهم نيز همانطور كه قبلا در مورد ونفت گفته بودم، همان اصلاح انگليسي برايش برقرار است، "The only way it can go is up"، يعني آنكه اين راه فقط مي تواند بهتر از اين شود، اين راه نمي تواند بدتر از اين شود!!!


    موفق باشيد.
    آخرین ویرایش توسط ".احسان."؛ 2013/10/21, 15:56.
    آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
    کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

  • ".احسان."
    عضو فعال
    • Sep 2012
    • 2676

    #2
    سايپا نيوز : افزايش 10 برابري فروش شركت پلاسكوكار
    چهارشنبه، 27 دی 1391 - 13:45 کد خبر: 2348

    مهندس "زعفر تنهاپور" مديرعامل شركت پلاسكوكار سايپا، 50 ساله و داراي مدرك تحصيلي ليسانس مهندسي شيمي از دانشگاه صنعتي شريف و فوق ليسانس مديريت اجرايي از سازمان مديريت صنعتي است. حدود 30 سال سابقه كاري در صنايع مختلف كشور داشته و پيش از مديرعاملي شركت پلاسكوكار در صنايع لوازم خانگي، خودروسازي و صنايع غذايي در سمت-هاي گوناگون مشغول فعاليت بوده است.

    وي مي گويد مطالعه هر روز روزنامه هاي كشور و از جمله هفته نامه نارنجي جزو فعاليت هاي دائمي اش به شمار رفته و معتقد است يك مدير بايد با اخبار و اطلاعات روز آشنا باشد و از كسب آگاهي غافل نشود.
    از مهندس تنهاپور خواستيم براي شروع گفت و گو در خصوص شركت پلاسكوكار و تاريخچه آن مختصري توضيح دهد كه چنين گفت: "شركت پلاسكوكار شركتي قديمي است و در دهه 40 در زميني به مساحت پنج هكتار تاسيس شد. شركت در ابتداي تاسيس در اختيار بخش خصوصي بوده و توليدات آن شامل لوازم منزل، ظروف ملاميني و پلاستيكي، و ساير ملزومات پلاستيكي بوده است. ملامين شركت پلاسكوكار قبل از انقلاب، بسيار معروف بود و به عنوان يكي از بهترين برندها به شمار مي رفت. بعد از انقلاب، مالكيت شركت پلاسكوكار مانند بسياري از شركت ها به سازمان صنايع ملي واگذار شد و پس از آن بنياد مستضعفان و جانبازان و در نهايت شركت سرمايه گذاري پتروشيمي سهامدار اصلي آن شدند.
    نوسازي و تغيير فعاليت ها
    وي ادامه داد: "تا سال 76 مالكيت اين شركت در اختيار سرمايه گذاري پتروشيمي بود و توليدات اين شركت همچون گذشته ادامه يافت، در اين بين به دنبال رشد فضاي رقابتي در صنايع كشور، تعداد شركت هايي كه محصولاتي شبيه پلاسكوكار توليد مي كردند، افزايش پيدا كرد. همين قضيه باعث شد اين شركت نتواند آن گونه كه بايد روند موفقيت آميز گذشته را طي كند، ضمن اين كه مديريت اين مجموعه هم دستخوش تغييرات زيادي شد."
    تنهاپور افزود: "در اواسط دهه 70 و همزمان با آغاز دور دوم حيات شركت هاي خودروساز، شركت سايپا كه به دنبال توسعه زنجيره تامين و افزايش توليد خودرو بود، در زمان مديرعاملي مهندس بهرام شريعت، حدود 95درصد سهام شركت پلاسكوكار را با هدف تبديل شدن به قطب توليد قطعات پليمري در صنعت خودرو، خريداري كرد."
    وي ماموريت محوله به شركت پلاسكوكار را توليد تمامي قطعات پليمري محصولات گروه خودروسازي سايپا عنوان كرد و گفت: "با هدف توليد داشبورد، سپر، رودري و ساير متعلقات مربوطه، حجم وسيعي از دستگاه ها و ماشين آلات شركت پلاسكوكار بين سال هاي 79 تا 81 جاي خود را به دستگاه هاي پيشرفته خريداري شده از آلمان و اتريش دادند و از سال 82 ماشين آلات اين شركت پس از اتمام مراحل پيچيده نصب و راه اندازي شد و پلاسكوكار در مدار توليد قرار گرفت."
    بازسازي نيروي انساني، عامل رشد بهره وري
    مديرعامل شركت پلاسكوكار در بخش ديگري از گفته هاي خود، با اشاره به وضعيت منابع انساني و نيروي شاغل در اين شركت اظهار داشت: "در دوران گذار به وضعيت جديد توليد، حدود 900 نفر كاركنان رسمي در شركت پلاسكوكار مشغول بودند كه متوسط سن آن ها بالاي 45 سال بود و ميزان تحصيلات آن ها از كلاس پنجم ابتدايي فراتر نمي رفت. ما به موازات مسائل مربوط به نوسازي فناوري و بهينه سازي خطوط توليد، بازسازي نيروي انساني و افزايش بهره وري را نيز در دستور كار قرار داديم."
    وي خاطرنشان كرد: "در آن مقطع با توجه به سياست هاي كلان گروه سايپا و برنامه هاي سمت نود و پرواز 95، توسعه شركت پلاسكوكار را از طريق بهينه سازي منابع انساني در دستور كار قرار داديم. جلسات زيادي در شركت برگزار كرديم. مكاتباتي با وزارت كار داشتيم و با استفاده از قانون كار سخت و زيان آور حدود 280 نفر از همكاران را بازنشسته كرديم، ضمن اين كه همكاران هم از اين برنامه استقبال كردند زيرا با آن ها قرار گذاشتيم در صورت پذيرش بازنشستگي، ما دو اقدام براي آن ها ترتيب مي دهيم؛ يك اين كه آنان را با مزاياي مناسب بازنشسته مي كنيم دوم در صورتي كه بستگان درجه يك و فرزندان مجرد 25 ساله و متاهل 27 ساله با مدرك ديپلم دارند، مي توانند جاي آنان در شركت استخدام شوند، بنابراين ما در يك بازه زماني دو ساله توانستيم نزديك به 300 نفر از كاركنان مسن شركت را با جوانان زير 30 سال جايگزين كنيم، ضمن اين كه در فاز بعدي استفاده از قانون نوسازي صنايع در دستور كار قرار گرفت كه به ما اجازه مي داد كاركنان داراي 25 سال سابقه كار را بازنشسته كنيم. در حال حاضر نزديك به 700 نفر كاركنان شاغل در شركت پلاسكوكار مشغول فعاليت هستند كه اين تعداد نسبت به ابتداي حضور من در اين شركت بيش از 200 نفر كاهش يافته است، ضمن اين كه كاركنان فعلي شركت پلاسكوكار نيروهاي جوان، تحصيلكرده، خلاق، پرانرژي و داراي انگيزه هاي فراوان كاري هستند. نوسازي نيروي انساني موجب شد بهره وري در شركت به شدت افزايش يافته و در كنار آن مبلغ پرداختي شركت به كاركنان نيز كاهش يابد زيرا كاركنان قبلي با توجه به گروه هاي بالاي شغلي و سابقه زياد، دريافتي بيشتري داشتند، اما كارآيي مجموعه نيروي انساني فعلي را به هيچ وجه نداشتند.
    وي با اشاره به اهميت انجام پروژه بازسازي نيروي انساني در پلاسكوكار تاكيد كرد: "واقعاً اين پروژه با همه سختي و ظرافت، با دقت تمام در شركت پلاسكوكار اجرا شد و يكي از مهم ترين امتيازات آن هم اين بود كه تلاش شد همه كاركنان قبلي و فعلي با رضايت قلبي و با ميل خود اين كار را انجام دهند، ضمن اين كه با اين كار، ما نيروي انساني چابك و خلاق را با متوسط تحصيلات بالاي ديپلم به خدمت گرفتيم. اكنون شركت داراي 23 نيروي رسمي است و بقيه قراردادي هستند. البته براي ما در شركت پلاسكوكار، كاركنان قراردادي و رسمي هيچ تفاوتي ندارند. ما همواره خود را در كنار آنان دانسته و موظف به حمايت از نيروي انساني به عنوان سرمايه اصلي شركت مي دانيم."
    تنهاپور گفت: "سال 85 بين 25 تا 30درصد نياز گروه خودروسازي سايپا توسط پلاسكوكار تامين مي شد، اكنون تامين قطعات مورد نياز بسياري از محصولات گروه نظير خودرو تيبا و سايپا 111 و 132 100درصد توسط اين شركت تامين مي شود. شركت پلاسكوكار داراي مازاد ظرفيت توليد بوده و ما با شركت هايي غير از گروه سايپا هم قراردادهايي داشته ايم براي مثال تا سال گذشته سپر خودروي هيونداي ورنا در شركت پلاسكوكار توليد مي شد."

    افزايش ظرفيت توليد، حركت در مسير توسعه سايپا
    مديرعامل پلاسكوكار در ادامه با اشاره به برنامه ريزي ها و اقدامات صورت گرفته براي افزايش ظرفيت هاي توليدي اين شركت تصريح كرد: "ما از تمام ظرفيت هاي موجود در پلاسكوكار براي توليد استفاده كرده ايم، به عنوان مثال، سال 1384 توليد سپر شركت حدود 350 تا 400 و داشبورد حدود 250 ست بود، از تمام ظرفيت هاي داخل مجموعه براي افزايش توليد استفاده كرديم. از سال 89 نيز با ورود به پروژه ايكس 100 كه به عنوان محصول استراتژيك گروه سايپا به شمار مي رود، علاوه بر چهار دستگاه موجود در پلاسكوكار، تعداد شش دستگاه ديگر نيز براي افزايش ظرفيت ها اجاره كرده و توليد سپر را به 1800 و داشبورد را به 1400 ست در روز افزايش داديم. اين افزايش ميزان توليد، بيانگر اهميت حجم كار و تامين قطعه براي توليد خودرو در گروه سايپا است. ما با اجاره دستگاه و استفاده از ظرفيت هاي توليدي ساير شركت ها، ضمن اين كه براي تامين مواد اوليه و نيروي انساني از ظرفيت هاي داخلي استفاده كرده ايم، با كم ترين هزينه، ميزان توليد شركت را به گونه اي قابل توجه افزايش داديم. تمام اين اقدامات موجب شد فروش سال گذشته ما به حدود 140 ميليارد تومان برسد كه افزايش 10 برابري را نسبت به اواسط دهه 80 شمسي نشان مي دهد، ضمن اين كه روش مورد استفاده ما در سال هاي 89 و 90 در خصوص برون سپاري و استفاده از ظرفيت ماشين آلات خارج از گروه به جاي سرمايه گذاري ثابت بعنوان يكي از روش هاي برنامه استراتژيك گروه در خصوص سرمايه گذاري جديد براي افزايش ظرفيت مورد تصويب قرار گرفت تا ساير قطعه سازان گروه هم با پي گيري اين سياست، بدون سرمايه گذاري هاي ثابت، ظرفيت هاي خود را افزايش دهند.
    راه اندازي سالن رنگ در شركت پلاسكوكار
    مهندس تنهاپور افزود: "در سال 84 يك خط رنگ براي توليد سپرهاي رنگي با ظرفيت اوليه 75 ست در روز در پلاسكوكار افتتاح شد، كه اين ميزان در ادامه به 300 ست در هر شيفت افزايش يافت و در دو شيفت حدود 600 ست سپر رنگي توليد مي كرديم."

    بيشترين سرمايه ثبت شده شركت هاي قطعه سازي در اختيار پلاسكوكار سايپا
    مديرعامل پلاسكوكار در ادامه گفت: "روزي كه سايپا شركت پلاسكوكار را خريداري كرد، سهام اين شركت ارزش 300 ميليون توماني داشت كه پس از افزايش سرمايه، قيمت سهام اين شركت به 7/9 ميليارد تومان رسيد و در سال گذشته سرمايه شركت به 8/38 ميليارد تومان افزايش يافت. مي توان گفت در بين شركت هاي قطعه سازي در گروه خودروسازي سايپا، بيشترين سرمايه ثبت شده مربوط به شركت پلاسكوكار است."
    صادرات، گام بعدي برنامه هاي پلاسكوكار
    وي خاطرنشان كرد: " اكنون توليد سپر و داشبورد تمامي خودروهاي صادراتي به كشور عراق و توليد قطعات يدكي عرضه شده در اين بازار در اختيار شركت پلاسكوكار قرار دارد، ضمن اين كه قصد داريم در آينده با افزايش ظرفيت هاي توليدي و برنامه هاي گسترده، ورود به بازارهاي جديد را در دستور كار قرار دهيم."
    پلاسكوكار و برنامه هاي كاهش هزينه
    وي شركت پلاسكوكار را يكي از واحدهاي پيش قدم در صرفه جويي و بهينه سازي مصرف دانست و گفت: "ما در پلاسكوكار داراي سيستم جامع نظام پيشنهادات هستيم و الگوهاي كاهش مصرف و صرفه جويي را با جديت دنبال مي كنيم، ضمن اين كه ما از سال گذشته برنامه تهيه مواد اوليه مورد نياز خود را از طريق منابع داخلي اجرا كرده ايم كه اين كار موجب صرفه جويي و جلوگيري از ارزبري براي اين شركت شده است."
    مديرعامل شركت پلاسكوكار يكي ديگر از اقدامات اين شركت در مسير كاهش هزينه را توليد قطعات گران قيمت در داخل شركت اعلام كرد و افزود: "تعدادي از قطعات مورد نياز محصولات ما همواره از طريق منابع بيروني تامين مي شد و ما با هدف صرفه جويي اقتصادي و حفظ اشتغال، مقدمات توليد آن ها را در داخل شركت و توسط كاركنان خودمان فراهم كرديم، اين كار باعث شد كارهايي كه قبلاً برون سپاري مي شد در داخل شركت صورت گرفته و از تعديل نيروي انساني به دليل مشكلات فعلي توليد جلوگيري به عمل آيد."
    مديرعامل شركت پلاسكوكار تاكيد كرد: "با وجود مشكلات فعلي توليد در سال جاري و موانع پيش روي صنايع كشور و همچنين مشكلات تهيه ارز، خطوط توليد شركت پلاسكوكار هرگز متوقف نشد و اين شركت توانست منابع ملي و ارزي مناسبي را جذب كند."
    وي در خاتمه با اشاره به اهداف پيش روي شركت پلاسكوكار براي آينده گفت: "پلاسكوكار شركتي سيستماتيك بوده و همه فعاليت ها با دقت و نظارت كامل صورت مي گيرد، همواره تلاش كرده ايم شايسته سالاري و رضايت شغلي كاركنان همواره مدنظر ما باشد، اين سمت ها و پست ها وسيله اي براي خدمت به مردم و فعاليت در راه خشنودي خداوند و جلب رضايت بندگان است. در دفتر من در طول دوران مديريتم در شركت پلاسكوكار همواره باز بوده و تلاش كرده ام به صورت رودر رو با كاركنان و مراجعان مواجه شوم. در كنار تلاش براي گسترش صميميت ها و دوستي ها در مجموعه تحت مديريت خود، جديت در كارها و شناخت اهميت آن ها را در دستور كار قرار داده ام.
    آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
    کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

    نظر

    • ".احسان."
      عضو فعال
      • Sep 2012
      • 2676

      #3
      بازدید مدیرعامل سایپا از شرکت پلاسکوکار

      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه جمعی از مدیران ارشد گروه از شرکت پلاسکو کار سایپا واقع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین بازدید و از نزدیک در جریان روند تکمیل و انتقال این شرکت قرار گرفت .


















      آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
      کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

      نظر

      • "heydar"
        عضو فعال
        • Sep 2012
        • 7493

        #4
        سلام احسان جان
        این سهم تقریبا دوماه قفل کرده
        شما کی خریدی؟خرید اینگونه سهم ها با دشواری همراه است اصلا نمیشه خرید:D

        نظر

        • ".احسان."
          عضو فعال
          • Sep 2012
          • 2676

          #5
          در اصل توسط "heydar" پست شده است View Post
          سلام احسان جان
          این سهم تقریبا دوماه قفل کرده
          شما کی خریدی؟خرید اینگونه سهم ها با دشواری همراه است اصلا نمیشه خرید:D
          سلام بر حيدر عزيز
          فعلا دو روز هست، سايپا حجم مبنا رو داره ميده، و حجم معاملات سهم به بيشترين مقدار خود در سالهاي بورسيش رسيده. كم كم بازار با سهم آشنا ميشه.
          من اكثرا خرد خرد ميخريدم. براي خريد بيشتر هم به صف خريد خواهم رفت.
          موفق باشيد.
          آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
          کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

          نظر

          • ".احسان."
            عضو فعال
            • Sep 2012
            • 2676

            #6
            با توجه به ارزشمندي سهم، سايپا هر روز حجمي معادل با حجم مبنا به بازار مي دهد، در اين حالت بايد كارگزار سرخط نشين خوبي داشت.
            اميدوارم در قيمتهاي بالاتر حداقل دو برابر حجم مبنا را به بازار بفروشد.
            هرچند كه هر روز از عرضه سهم مي گذرد، سهم بيشتر و بيشتر براي بازار شناخته مي شود و صف خريد سنگين تر مي شود.

            موفق باشيد.
            آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
            کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

            نظر

            • امیر2309
              عضو فعال
              • Apr 2011
              • 2127

              #7
              در اصل توسط ".احسان." پست شده است View Post
              با توجه به ارزشمندي سهم، سايپا هر روز حجمي معادل با حجم مبنا به بازار مي دهد، در اين حالت بايد كارگزار سرخط نشين خوبي داشت.
              اميدوارم در قيمتهاي بالاتر حداقل دو برابر حجم مبنا را به بازار بفروشد.
              هرچند كه هر روز از عرضه سهم مي گذرد، سهم بيشتر و بيشتر براي بازار شناخته مي شود و صف خريد سنگين تر مي شود.

              موفق باشيد.
              احسان جان تا چه قيمتي ارزش خريد داره؟
              www.mahak-charity.org

              نظر

              • ".احسان."
                عضو فعال
                • Sep 2012
                • 2676

                #8
                در اصل توسط امیر2309 پست شده است View Post
                احسان جان تا چه قيمتي ارزش خريد داره؟
                اميرجان من تا 200 تومان براي خريد، در صف خريد خواهم رفت. البته بعد از اون باز بايد شرايط عرضه رو ببينم، اگر سايپا بخواد فقط حجم مبنا رو بده، تا 250 تومان هم ارزش خريد رو دارد، چرا اينكه هم سهم ارزنده است و هم اينكه سايپا چون مي داند ارزنده است، بالاي حجم مبنا رو نمي فروشد.
                فعلا استپ اول را بذاريم 200 تومان.

                موفق باشيد.
                آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
                کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

                نظر

                • ata007
                  عضو فعال
                  • Nov 2011
                  • 6291

                  #9
                  سهم مرموزی واسه خودش هست
                  احسان جان از سود آوری این شرکت نا شناخته خبری و تحلیلی داری بذاری ما هم استفاده کنیم

                  نظر

                  • وحید 20
                    ستاره‌دار(98)
                    • Mar 2011
                    • 29911

                    #10
                    نکته جالب توجه در مورد شرکت شناور فوقالعاده پایینش هست
                    به طوری که بیش از 99درصد در اختیار سایپا هست! و در واقع سهمی در بازار نیست

                    یک زمانی این سهمو داشتم و در افزایش سرمایش هم شرکت کردم ولی خیلی وقته روش نبودم
                    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                    نظر

                    • ".احسان."
                      عضو فعال
                      • Sep 2012
                      • 2676

                      #11
                      در اصل توسط ata007 پست شده است View Post
                      سهم مرموزی واسه خودش هست
                      احسان جان از سود آوری این شرکت نا شناخته خبری و تحلیلی داری بذاری ما هم استفاده کنیم
                      سلام عطا جان
                      عطش بازار به سهام كشف نشده رو به كرات ديده ايم. اين شركت براي امسال حرف آنچناني براي گفتن ندارد.
                      اما براي سال آينده بيشتر از آن خواهيم شنيد. فعلا هم كه با افزايش شناوري سهم در بازار در حال شناخته شدن است.
                      سودسازي اين شركت براي سال آينده از صفر تا قيمت فعلي سهام متغيير است.
                      در اولين فرصت مطلبي رو در موردش جمع بندي خواهم كرد.


                      در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
                      نکته جالب توجه در مورد شرکت شناور فوقالعاده پایینش هست
                      به طوری که بیش از 99درصد در اختیار سایپا هست! و در واقع سهمی در بازار نیست

                      یک زمانی این سهمو داشتم و در افزایش سرمایش هم شرکت کردم ولی خیلی وقته روش نبودم
                      سلام بر وحيد عزيز از سهامداران قديمي شركت پلاسكوكار،
                      از نظر اطلاع رساني چطور شركتي است؟ امور سهام و اين بخشها؟

                      ممنون.
                      آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
                      کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

                      نظر

                      • وحید 20
                        ستاره‌دار(98)
                        • Mar 2011
                        • 29911

                        #12
                        در اصل توسط ".احسان." پست شده است View Post
                        سلام بر وحيد عزيز از سهامداران قديمي شركت پلاسكوكار،
                        از نظر اطلاع رساني چطور شركتي است؟ امور سهام و اين بخشها؟

                        ممنون.
                        با سلام
                        از اونجایی که مربوط به خیلی وقت پیشه اطلاع چندانی ندارم
                        درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

                        توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

                        نظر

                        • ".احسان."
                          عضو فعال
                          • Sep 2012
                          • 2676

                          #13
                          با عرضه هاي اخير، تازه شناور سهم به 1% رسيده است!

                          موفق باشيد.
                          آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
                          کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

                          نظر

                          • ".احسان."
                            عضو فعال
                            • Sep 2012
                            • 2676

                            #14
                            امروز 30% سهامم رو فروختم، تا هفته آينده صبر مي كنم، تا قدرت خريدار برام مشخص شود و بعد در مورد بقيه اش نگهداري يا فروش تصميم گيري مي كنم.

                            آهاي آهاي يكي بياد يه شعر تازه تر بگه....
                            کانال تلگرامی: STOCKMARKET100@

                            نظر

                            • احمدخان
                              عضو فعال
                              • Jan 2011
                              • 2032

                              #15
                              یکی از کارهایش تزیناب سایپا است

                              نظر

                              در حال کار...
                              X