حفاري شمال ( حفاري )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mani_slash
    عضو عادی
    • Nov 2012
    • 267

    #376
    تحلیل

    دوستان لطفانظری تحلیلی چیزی ارایه بدید.بابا هرجامیپرسم هیچ جوابی نمیدن انگارهمچین سهمی توبورس نیست.این سهم لعنتی اصلاجزوکدوم صنعته؟ریالیه یادلاریه؟صادراتی وارداتی؟تحلیل؟لطفاروندش روکارشناسای عزیزارایه بدن.:((

    نظر

    • طيب
      عضو فعال
      • Nov 2010
      • 3038

      #377
      در اصل توسط mani_slash پست شده است View Post
      دوستان لطفانظری تحلیلی چیزی ارایه بدید.بابا هرجامیپرسم هیچ جوابی نمیدن انگارهمچین سهمی توبورس نیست.این سهم لعنتی اصلاجزوکدوم صنعته؟ریالیه یادلاریه؟صادراتی وارداتی؟تحلیل؟لطفاروندش روکارشناسای عزیزارایه بدن.:((

      باسلام وعرض ادب

      دوست بزرگوار در همین صفحه جناب بابک تحلیلی که توسط کارگزاری بانک پارسیان انجام شده قرارداده اند و تحلیل جامعیست

      باتوجه به تثبیت قیمت دلار به نرخ مبادلاتی 2500تومان سود حفاری افزایش خواهد یافت ................... صعود قیمتی حفاری حتمیست (نظر شخصی)

      نظر

      • محسن مختاری
        عضو فعال
        • Oct 2011
        • 663

        #378
        پیرو شمارش قبلی از حفاری :

        به نظرم در انتهای 1 از (3) هستیم (انتظار دارم این موج در 281 تموم بشه) و شاهد اصلاح اقلّا تا کف مثلث پهن شونده باشیم



        با امواجی که درین سهم شکل گرفته،حفاری اگه تا سال دیگه ، به 800 تومن هم برسه تعجب نمیکنم;اما الان وقت خرید نیست!

        نظر

        • علی بابا
          عضو فعال
          • Mar 2012
          • 972

          #379
          در اصل توسط محسن مختاری پست شده است View Post
          پیرو شمارش قبلی از حفاری :



          به نظرم در انتهای 1 از (3) هستیم (انتظار دارم این موج در 281 تموم بشه) و شاهد اصلاح اقلّا تا کف مثلث پهن شونده باشیم



          با امواجی که درین سهم شکل گرفته،حفاری اگه تا سال دیگه ، به 800 تومن هم برسه تعجب نمیکنم;اما الان وقت خرید نیست!
          سلام جناب مختاری
          من حفاری 194.5 دارم در 247 هم اضافه کردم
          می توانید بگویید وقت خرید کی است؟
          البته برای سبد دیگر منظورم است... و یا فروش و خرید در پایین .
          ممنون
          سلامتی و برکت بزرگترین نعمت ها هستند. بزرگترین آرزو هم عاقبت بخیری است. انشالله نصیبمان شود.

          نظر

          • mani_slash
            عضو عادی
            • Nov 2012
            • 267

            #380
            اقاامروزبفروشم یانگهدارم؟سهم اعصاب خردکن ولاکپشتیه.روندش امروزوفرداچطوره؟

            نظر

            • behnam
              عضو فعال
              • May 2011
              • 9603

              #381
              حفاری


              این سهم از نظر بنیادی شرایط مطلوبی داره و تعدیلش تا پایان سال حتمیه
              ولی یک نکته منفی و همین طور یک نکته مثبت داره
              در مقایسه با سایر سهام تجهیزاتی
              این سهم روند کند و خسته کننده ای داره
              در حال حاضر هم تنها سهمی که داره درجا میزنه،حفاریه
              این نکته منفی سهمه که در روند مثبت سایر سهام تجهیزاتی،منفیه
              ولی نقطه قوت حفاری داشتن ثبات قیمتیه
              یعنی نه صعود خیلی شارپ داره
              و نه نزول بسیار شدید
              میشه گفت ریسکش به نسبت بقیه سهام تجهیزاتی،به مراتب پایینتره
              در پایان باید گفت این سهم رو باید با دید بلند مدت خرید
              و البته در بلند مدت اهداف خوبی داره
              فقط نیاز به صبر و حوصله داره
              افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
              (کوروش بزرگ)

              نظر

              • بابک 52
                ستاره‌دار (27)
                • Mar 2011
                • 17028

                #382
                با تکیه بر توان متخصصان داخلی محقق می شود


                خودکفایی صنعت نفت در ساخت دکل های حفاری خشکی



                مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از خودکفایی صنعت نفت در ساخت دکل های حفاری خشکی و داخلی سازی 14 دکل با استفاده از توانمندی متخصصان کشور خبر داد.

                به گزارش شرکت حفاری شمال به نقل از شانا، احمد قلعه بانی تصریح کرد: قرارداد ساخت 14 دستگاه دکل حفاری میان صنعت نفت، جهاد دانشگاهی و صنایع دفاع بسته شده که با ساخت این دستگاه ها در زمینه دکل های حفاری بخش خشکی بی نیاز خواهیم شد.

                مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، یکی از مطالبه های مهم ولی امر مسلمین از صنعت نفت را تاکید برساخت داخل، خودکفایی در تجهیزات موردنیاز و جلوگیری از خام فروشی در صنعت نفت اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه با رهنمودهای موثر وزیر نفت جلسه های مختلفی برای هماهنگی بیشتر میان دانشگاه صنعت نفت برگزار شده که امیدواریم این همکاری ها گام موثری در مسیر خودکفایی این صنعت باشد.

                ساخت 120 هزار قطعه مورد نیاز صنعت حفاری در کشور

                قلعه بانی گفت: در زمینه صنعت حفاری 120 هزار قطعه موردنیاز این صنعت در داخل کشور ساخته شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است که بقیه قطعه های این بخش نیز داخلی سازی شود و در آینده به یکی از کشورهای صادر کننده خدمات حفاری تبدیل شویم.

                تعیین تکلیف همه میدان های مشترک تا پایان امسال

                قلعه بانی با بیان اینکه تقریبا همه میادین مشترک کشور تعیین تکلیف و کشف شده است، گفت: تنها 2 درصد از این میادین در بخش خشکی و 2 درصد دیگر در بخش دریا باقی مانده که به زودی آنها نیز تعیین تکلیف می شوند.

                به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بر اساس دستور ویژه مقام معظم رهبری امسال 18 درصد از منابع توسعه ملی برای اجرای پروژه های بالادستی صنعت نفت اختصاص می یابد.

                قلعه بانی گفت: در بازدیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سال گذشته از پژوهشگاه صنعت نفت داشته اند ایشان تاکید کرد که "باید نعمت های خدادادی زیرزمینی به سطح زمین آورده شود" و امیدواریم با اجرای پروژه های مختلف صنعت نفت بتوانیم درآمد های خوبی نصیب کشور کنیم.

                وی اظهار امیدواری کرد که با تدبیر ویژه دولت در بودجه سال 92 وابستگی کمتری به نفت داشته باشیم.

                معاون وزیر نفت با تاکید بر سیاست وزارت نفت برای احداث کارخانه های گاز مایع در کشور گفت: طرح ان جی ال غرب هم اکنون در مرحله نهایی و طرح ان جی ال سیری نیز آماده افتتاح است و این طرح بر اساس برنامه آذر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

                قلعه بانی با بیان این که روزانه 40 میلیارد فوت مکعب گاز همراه نفت در میدان های مختلف کشور سوزانده می شود، افزود: با اجرای طرح جمع آوری گاز و استحصال مایعات گازی این میزان به صفر خواهد رسید.

                وی با بیان این که طرح جمع آوری گاز و استحصال مایعات گازی جزیره خارک با ظرفیت جمع آوری 600 میلیون فوت مکعب گاز در روز طراحی شده است، گفت: با راه اندازی این پروژه، از سوزانده شدن روزانه 400 میلیون فوت مکعب گاز همراه مناطق بهرگان و خارک جلوگیری و این گازها به واحد ان جی ال خارک منتقل می شود.
                The greater the risk ، The greater the reward

                هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                نظر

                • بابک 52
                  ستاره‌دار (27)
                  • Mar 2011
                  • 17028

                  #383
                  با هدف افزایش ظرفیت تولید نفت کشور به 5.2 میلیون بشکه
                  وزارت نفت از فعالیت بخش خصوصی در صنعت حفاری حمایت می کند



                  وزیر نفت بر ضرورت حضور فعال تر پیمانکاران خصوصی برای تامین دکل های حفاری چاه های نفت و گاز کشور و حمایت صنعت نفت از این بخش تاکید کرد.

                  به گزارش شرکت حفاری شمال به نقل از شانا، مهندس رستم قاسمی روز گذشته (یکشنبه 12 آذر) در نشست بررسی راهکارهای افزایش راندمان حفاری گفت: عملیات حفاری در بخش دریایی به تجهیزات و فناوری گران تری نیاز دارد و در این زمینه صنعت نفت موفق شده است اقدام های موثری انجام دهد.

                  وزیر نفت یکی از بخش های مهم در سبد هزینه های تولید نفت و گاز را بخش حفاری اعلام و تصریح کرد: با بالا رفتن عمر چاه، هزینه حفاری نیز افزایش خواهد یافت و در آینده به خدمات این بخش برای حفر چاه های جدید بیشتر نیاز داریم، ضمن آن که به کارگیری تجهیزات مدرن تر در زمینه حفاری، راندمان تولید را افزایش خواهد داد.

                  قاسمی نیاز کنونی صنعت نفت به دکل های حفاری خشکی را بیش از یکصد دستگاه اعلام و اظهار کرد: پیمانکاران برای ساخت یا وارد کردن دکل های حفاری باید فعال تر شوند تا بتوان بر اساس اهداف برنامه پنجم توسعه، ظرفیت تولید نفت کشور را به روزانه 5 میلیون و 200 هزار بشکه افزایش داد.

                  وی با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در ساخت دکل های حفاری مورد نیاز کشور گفت: در گذشته شرکت های ایرانی برای ساخت دکل های حفاری دریایی اقدامی انجام نداده بودند و در بخش خشکی نیز با توجه به بالا بودن فشار چاه ها و میزان تولید، نیاز کمتری به تامین دکل در این بخش بود.

                  وزیر نفت یادآور شد: تا چند سال گذشته در بخش دکل های خشکی شرکت ملی حفاری ایران نیازهای صنعت نفت را تامین می کرد ولی هم اکنون فضای مناسبی برای حضور بخش خصوصی در زمینه توسعه و ساخت دکل های حفاری ایجاد شده است.

                  وی اظهار امیدواری کرد که با ورود شرکت های خصوصی برای ساخت دکل های حفاری، فضای رقابتی بیشتری بین بخش های مختلف ایجاد و نیازهای صنعت نفت برطرف شود.

                  قاسمی تاکید کرد: صنعت نفت نیز حمایت های لازم را در بخش ساخت دکل از سازندگان خواهد کرد و در صورتی که دکل های حفاری بیکار شوند، اجاره آنان را صنعت نفت پرداخت می کند.

                  وی با تاکید بر رعایت شاخص های مهم کیفیت، قیمت و سرعت برای اصلاح راندمان های حفاری در کشور گفت: هزینه روزانه اجاره هر دکل حفاری دریایی هم اکنون حدود 150 تا 160 هزار دلار و در بخش دکل های خشکی 40 هزار دلار است که با توجه به این هزینه ها باید راندمان حفاری در کشور اصلاح شود.

                  وزیر نفت گفت: هم اکنون راندمان حفاری چاه های نفتی کشور در بخش خشکی بالای 100 روز است و در بخش دریایی نیز بیشتر از این میزان برآورد می شود؛ این در حالی است که این عدد باید به 45 تا 60 روز در بخش دریایی کاهش یابد تا بتوانیم به راندمان های جهانی دست یابیم.

                  قاسمی یادآورشد: در صورتی که بهره برداری یک چاه را یک ماه زودتر انجام دهیم، علاوه بر افزایش راندمان چاه و کاهش زمان، هزینه بهره برداری نیز کاهش خواهد یافت.

                  وزیر نفت تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و آموزش آنها در زمینه حفاری را یکی از نیازمندی های مهم این بخش اعلام و تصریح کرد: ضروری است در کنار تربیت و آموزش نیروهای متخصص در زمینه حفاری از تجارب افراد متخصص خارج از صنعت نیز استفاده شود، ضمن آن که برای استفاده بهینه از توانمندی های این بخش باید از دانش موجود در دنیا نیز بهره گیری کنیم.

                  وجود 20 دکل مالکیتی در کشور

                  قاسمی با بیان این که هم اکنون بیش از 20 دستگاه دکل حفاری مالکیتی در کشور وجود دارد، گفت: یک تا دو سال گذشته تنها 1 یا 2 دستگاه دکل حفاری مالکیتی داشتیم ولی این میزان هم اکنون به بیش از 20 دستگاه افزایش یافته است.

                  به گفته وی، هم اکنون 110 تا 120 دکل حفاری خشکی و 35 تا 40 دستگاه دکل حفاری دریایی (اجاره ای و مالکیتی) در کشور موجود است.

                  وزیر نفت گفت: بر اساس پیش بینی ها، مصرف انرژی هیدروکربوری در دنیا در سال 2025 حداکثر به 111 تا 112 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

                  قاسمی با بیان این که هم اکنون روزانه 87 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در دنیا تولید می شود، افزود: تولید نفت و میعانات گازی در دنیا در شرایط حداکثری و بیشتر میدان های بزرگ نفتی کشف شده و به تولید رسیده است، ضمن آن که تعداد کمی میدان کشف نشده در دنیا وجود دارد.

                  وی گفت: با وجود این که بسیاری از کشورهای صنعتی مالیات های سنگین برای انرژی هیدروکربوری قرار داده اند ولی هنوز انرژی های هیدروکربوری ارزان ترین انرژی ها در دنیا است.

                  وزیر نفت با بیان این که ایران سهم عمده ای در بازار تولید نفت و گاز دارد، افزود: باید سرمایه گذاری های زیادی برای توسعه صنایع بالادستی انرژی های هیدروکربوری در کشور انجام شود.

                  قاسمی با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای ازدیاد برداشت از چاه های نفت و گاز گفت: برای ازدیاد برداشت ضروری است چاه های بیشتری حفاری شود و این مهم نیازمند به کارگیری فناوری های نوین در بخش حفاری است.
                  The greater the risk ، The greater the reward

                  هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                  نظر

                  • بابک 52
                    ستاره‌دار (27)
                    • Mar 2011
                    • 17028

                    #384
                    شکایت نفتی ایران از اتحادیه اروپا
                    مدیرعامل حفاری شمال با تشریح دلایل قرار گرفتن نام این شرکت در لیست تحریم اتحادیه اروپا، دلایل تحریم شدن این مجموعه نفتی را تشریح کرد: با وجود تحریمها، بهزودی بزرگترین قرارداد ساخت و خرید حفاری کشور امضا میشود.





                    به گزارش خبرنگار مهر، اتحادیه اروپا در اقدامی خصمانه، نام شرکت حفاری شمال به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی ایران و تنها شرکت متخصص حفاری در آبهای عمیق و نیمه عمیق منطقه خاورمیانه را در لیست تحریم قرار داده است.


                    در حال حاضر در ناوگان حفاری این مجموعه نفتی 12 دستگاه جک آپ دریایی و دکل حفاری خشکی و یک دستگاه نیمه شناور حفاری مشغول به کار هستند و این شرکت نفتی برای چندمین سال متوالی حفاری چاههای نفتی در آبهای ساحلی ترکمنستان را در دستور کار قرار دارد.

                    هدایت الله خادمی امروز در گفتگو با مهر درباره دلایل تحریم شدن شرکت حفاری شمال، گفت: در نامه ارسالی اتحادیه اروپا به حفاری شمال دلایل قانع کنندهای در خصوص دلایل اعمال تحریم ارائه نشده است.

                    مدیرعامل حفاری شمال با اعلام اینکه در یکی از بندهای نامه اتحادیه اروپا تاکید شده که فعالیت نفتی حفاری شمال منجر به کمک به اقتصاد ایران می شود، تصریح کرد: بر این اساس پس از تحریم صادرات نفت ایران، حفاری شمال به عنوان یکی از بازوهای اجرایی توسعه صنعت نفت مورد تحریم قرار گرفته است.

                    این مقام مسئول با یادآوری اینکه اتحادیه اروپا اختلال در صنایع نفت و گاز ایران را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: از این رو تمامی شرکتهای خصوصی و دولتی که به نوعی به توسعه صنعت نفت و گاز کشور کمک می کنند در لیست تحریم این اتحادیه قرار می گیرند.

                    شکایت نفتی ایران از اتحادیه اروپا

                    وی در پاسخ به مهر به اعلام اینکه در شرایط فعلی یکسری اقدامات حقوقی نسبت به تحریم مغرضانه اتحادیه اروپا را آغاز کردهایم، بیان کرد: اخیرا با چند کارشناس، موسسه و وکلای بینالمللی برای احقاق حق خود قرار داد بسته ایم.

                    خادمی با بیان اینکه تاکنون تمامی مدارک و استعلامات مورد نیاز مبنی بر اینکه تمامی فعالیتهای حفاری شمال مطابق با قوانین بینالمللی بوده ارسال شده است، تبیین کرد: بر این اساس از اتحادیه اروپا به دلیل تحریمی غیر منطقی شکایت می کنیم.

                    به گفته این مقام مسئول حضور حفاری شمال در چند سال اخیر در پروژه اکتشاف نفتی در دریای خزر و حفاری در میادینی مشترک نفتی منطقه خلیج فارس منجر به افزایش نقش حاکمیتی ایران شده است.

                    وی با اعلام اینکه این فعالیتها موجب شده که در تیررس تحریمهای غرب قرار بگیریم، گفت: خرید دستگاههای جدید ملکی با وجود تحریم و افزایش مشارکت در طرح توسعه میایدن مشترک نفت و گاز کشور منجر به اعمال این تحریمها شده است.

                    خادمی با بیان اینکه این تصور را دارد که حفاری شمال از شرکتهای زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران بوده و با همین تصور تحریم مان کردهاند، تاکید کرد: در پاسخ به این اقدام مستندات خود را آماده کردیم، تا از طریق وکیل خود به این رای اعتراض کنیم.

                    مدیرعامل حفاری شمال، افزود: با این حال این راه را راهکار اصلی خود نمی دانیم، با این که پیگیر هستیم اما بــه دلـیــل زمــان بــر بــودن، تــدابـیــری اندیشیدهایم تا در فعالیتهای خود و اجرای پروژه هایی که قرارداد آنها را با شرکتها منعقد کرده ایم، دچار مشکل نشویم.

                    امضای بزرگترین قرارداد حفاری با وجود تحریم اروپا

                    مدیرعامل حفاری شمال در پاسخ به سوال مهر که آیا تحریم اخیر اتحادیه اروپا منجر به توقف فعالیت های این مجموعه نفتی خواهد شد؟ توضیح داد: با وجود اعمال این تحریم های جدید، به زودی یکی از بزرگترین قراردادهای ساخت و خری دکل های حفاری ایران امضا خواهد شد.

                    وی ارزش این قرارداد حفاری را چند صد میلیون دلار عنوان کرد و افزود: با امضای این قرارداد جدید توافقی به منظور خرید 14 دستگاه جک آپ دریایی و 10 دکل حفاری خشکی حاصل می شود.

                    خادمی همچنین با اشاره به ورود اولین دستگاه حفاری دریایی ملکی ایران، خاطرنشان کرد: به زودی دومین دستگاه جک آپ ملکی دریایی ایران وارد آبهای خلیج فارس خواهند شد.

                    به گزارش مهر، پیش از این اتحادیه اروپا شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران به عنوان مجری راه اندازی اولین پروژه تولید ال.ان.جی ایران و شرکت ملی نفتکش را هم در لیست تحریم قرار داده بود.
                    The greater the risk ، The greater the reward

                    هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                    نظر

                    • بابک 52
                      ستاره‌دار (27)
                      • Mar 2011
                      • 17028

                      #385
                      در گروه تجهیزات، مدیرعامل حفاری شمال با تشریح دلایل قرار گرفتن نام این شرکت در لیست تحریم اتحادیه اروپا، دلایل تحریم شدن این مجموعه نفتی را تشریح کرد و گفت: با وجود تحریمها، بهزودی بزرگترین قرارداد ساخت و خرید حفاری کشور امضا میشود.

                      به گزارش خبرگزاري مهر، اتحادیه اروپا، نام شرکت حفاری شمال به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی ایران و تنها شرکت متخصص حفاری در آبهای عمیق و نیمه عمیق منطقه خاورمیانه را در لیست تحریم قرار داده است.

                      وی در پاسخ به اعلام اینکه در شرایط فعلی یکسری اقدامات حقوقی نسبت به تحریم مغرضانه اتحادیه اروپا را آغاز کردهایم، بیان کرد: اخیرا با چند کارشناس، موسسه و وکلای بینالمللی برای احقاق حق خود قرار داد بستهایم.
                      خادمی با بیان اینکه تاکنون تمامی مدارک و استعلامات مورد نیاز مبنی بر اینکه تمامی فعالیتهای حفاری شمال مطابق با قوانین بینالمللی بوده ارسال شده است، تبیین کرد: بر این اساس از اتحادیه اروپا به دلیل تحریمی غیر منطقی شکایت میکنیم.

                      مدیرعامل حفاری شمال در پاسخ به این سوال که آیا تحریم اخیر اتحادیه اروپا منجر به توقف فعالیتهای این مجموعه نفتی خواهد شد؟ توضیح داد: با وجود اعمال این تحریمهای جدید، به زودی یکی از بزرگترین قراردادهای ساخت و خرید دکلهای حفاری ایران امضا خواهد شد.

                      وی ارزش این قرارداد حفاری را چند صد میلیون دلار عنوان کرد و افزود: با امضای این قرارداد جدید توافقی به منظور خرید 14 دستگاه جک آپ دریایی و 10 دکل حفاری خشکی حاصل میشود.

                      خادمی همچنین با اشاره به ورود اولین دستگاه حفاری دریایی ملکی ایران، خاطرنشان کرد: به زودی دومین دستگاه جک آپ ملکی دریایی ایران وارد آبهای خلیج فارس خواهند شد.

                      منبع : دنیای اقتصاد
                      The greater the risk ، The greater the reward

                      هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                      نظر

                      • شاهپور
                        عضو عادی
                        • Dec 2010
                        • 173

                        #386
                        در گفتگو با مهر اعلام شد:



                        افزایش دلالی در بازار دکلهای حفاری/ فروش اطلاعات نفتی ایران به اروپا



                        مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به افزایش فعالیت دلالان و واسطهها برای فروش دکلهای غیر استاندارد و گران قیمت حفاری به پیمانکاران صنعت نفت ایران، اعلام کرد: برخی از دلالان زخم خورده اطلاعات نفتی ایران را به اتحادیه اروپا ارائه میکنند.




                        هدایت الله خادمی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش فعالیت دلالان و واسطه ها در بازار دکل های حفاری ایران، گفت: شرکت حفاری شمال بدون مذاکره با دلالان به طور مستقیم اقدام به تامین دکل های مورد نیاز حفاری می کند.

                        مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اعلام اینکه امسال نخستین دکل دریایی ملکی ایران با هزینه 143 میلیون دلار در صنعت نفت کشور مشغول به کار شده است، تصریح کرد: بر این اساس به زودی دومین دستگاه جک آپ دریایی ایران با هزینه 142 میلیون دلار وارد آبهای خلیج فارس می شود.



                        این مقام مسئول با یادآوری اینکه قیمت جک آپ دریایی دوم خریداری شده حتی یک میلیون دلار کمتر از جک آپ اول است، اظهار داشت: این در حالی است که دلالان و واسطه ها سعی می کنند قیمت این جک آپ دریایی را حتی تا مرز 200 میلیون دلار افزایش دهند.



                        وی با تاکید بر اینکه اما شرکت حفاری شمال برای خرید و یا ساخت دکل با سازندگان داخلی و خارجی به طور مستقیم مذاکره می کند، بیان کرد: علاوه بر اینکه با توجه به ضرورت وحدت ملی آمادگی خود را برای ارائه تجربیات به تمامی شرکتهای مورد تایید شرکت ملی نفت ایران برای خرید دکل حفاری اعلام می کنیم.



                        خادمی با بیان اینکه از رشد شرکت های خصوصی و خصوصی سازی در صنعت حفاری ایران استقبال می کنیم، تبیین کرد: در شرایط فعلی حتی برای راهبری و ارائه خدمات حفاری به چند شرکت پیمانکاری خصوصی مذاکراتی را آغاز کرده ایم.



                        به گفته مدیر عامل شرکت حفاری شمال اخیرا مشاهده می شود برخی از دلالان زخم خورده بازار دکلهای حفاری، اطلاعات نفتی کشور را به برخی از کشورهای غربی و اتحادیه اروپا عرضه می کنند.



                        به گزارش مهر، در حال حاضر با اجرای همزمان چندین طرح بزرگ مشترک و غیر مشترک در بخش بالادستی صنعت نفت همچون فازهای مختلف پارس جنوبی، طرح توسعه لاوان، هنگام، فروزان، اسفندیار، فرزاد ای، فاز سوم دارخوین، آذر، آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی و یادآوران هزینه خرید و یا اجاره دکل به میزان قابل توجه ای افزایش یافته است.

                        خبرگزاری مهر تیر ماه سالجاری با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود: برای خرید یک دستگاه دکل حفاری با توان 2000 اسب بخار در بازار چین و سنگاپور تا 2 سال قبل حدود 150 میلیون دلار پرداخت می شد، اظاما در شرایط فعلی هزینه خرید همین دکل از سازندگان چینی به 270 تا 280 میلیون دلار افزایش یافته است.

                        بر این اساس برخی از دلالان و واسطهها که پیشتر در نقل و انتقال بازیکنان فوتبال فعالیت میکردند، به بازار خرید و فروش دکلهای دسته دوم برای پیمانکاران ایرانی روی آورده اند، فعالیت همین واسطهها و دلالان به افزایش چند برابری هزینه خرید یک دکل دریایی منجر شده است.

                        با وجود افزایش تحریمها اما این محدودیتها تاکنون در افزایش هزینه خرید دکل حفاری توسط پیمانکاران ایرانی تاثیری نداشته است، اما فعالیت این واسطهها به شدت منجر به بالارفتن قیمت دکل حفاری دریایی و خشکی به ویزه در بازار چین و جنوب شرق آسیا شده است.



                        در گفتگو با مهر اعلام شد:



                        افزایش دلالی در بازار دکلهای حفاری/ فروش اطلاعات نفتی ایران به اروپا



                        مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به افزایش فعالیت دلالان و واسطهها برای فروش دکلهای غیر استاندارد و گران قیمت حفاری به پیمانکاران صنعت نفت ایران، اعلام کرد: برخی از دلالان زخم خورده اطلاعات نفتی ایران را به اتحادیه اروپا ارائه میکنند.




                        هدایت الله خادمی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش فعالیت دلالان و واسطه ها در بازار دکل های حفاری ایران، گفت: شرکت حفاری شمال بدون مذاکره با دلالان به طور مستقیم اقدام به تامین دکل های مورد نیاز حفاری می کند.

                        مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اعلام اینکه امسال نخستین دکل دریایی ملکی ایران با هزینه 143 میلیون دلار در صنعت نفت کشور مشغول به کار شده است، تصریح کرد: بر این اساس به زودی دومین دستگاه جک آپ دریایی ایران با هزینه 142 میلیون دلار وارد آبهای خلیج فارس می شود.



                        این مقام مسئول با یادآوری اینکه قیمت جک آپ دریایی دوم خریداری شده حتی یک میلیون دلار کمتر از جک آپ اول است، اظهار داشت: این در حالی است که دلالان و واسطه ها سعی می کنند قیمت این جک آپ دریایی را حتی تا مرز 200 میلیون دلار افزایش دهند.



                        وی با تاکید بر اینکه اما شرکت حفاری شمال برای خرید و یا ساخت دکل با سازندگان داخلی و خارجی به طور مستقیم مذاکره می کند، بیان کرد: علاوه بر اینکه با توجه به ضرورت وحدت ملی آمادگی خود را برای ارائه تجربیات به تمامی شرکتهای مورد تایید شرکت ملی نفت ایران برای خرید دکل حفاری اعلام می کنیم.



                        خادمی با بیان اینکه از رشد شرکت های خصوصی و خصوصی سازی در صنعت حفاری ایران استقبال می کنیم، تبیین کرد: در شرایط فعلی حتی برای راهبری و ارائه خدمات حفاری به چند شرکت پیمانکاری خصوصی مذاکراتی را آغاز کرده ایم.



                        به گفته مدیر عامل شرکت حفاری شمال اخیرا مشاهده می شود برخی از دلالان زخم خورده بازار دکلهای حفاری، اطلاعات نفتی کشور را به برخی از کشورهای غربی و اتحادیه اروپا عرضه می کنند.



                        به گزارش مهر، در حال حاضر با اجرای همزمان چندین طرح بزرگ مشترک و غیر مشترک در بخش بالادستی صنعت نفت همچون فازهای مختلف پارس جنوبی، طرح توسعه لاوان، هنگام، فروزان، اسفندیار، فرزاد ای، فاز سوم دارخوین، آذر، آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی و یادآوران هزینه خرید و یا اجاره دکل به میزان قابل توجه ای افزایش یافته است.

                        خبرگزاری مهر تیر ماه سالجاری با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود: برای خرید یک دستگاه دکل حفاری با توان 2000 اسب بخار در بازار چین و سنگاپور تا 2 سال قبل حدود 150 میلیون دلار پرداخت می شد، اظاما در شرایط فعلی هزینه خرید همین دکل از سازندگان چینی به 270 تا 280 میلیون دلار افزایش یافته است.

                        بر این اساس برخی از دلالان و واسطهها که پیشتر در نقل و انتقال بازیکنان فوتبال فعالیت میکردند، به بازار خرید و فروش دکلهای دسته دوم برای پیمانکاران ایرانی روی آورده اند، فعالیت همین واسطهها و دلالان به افزایش چند برابری هزینه خرید یک دکل دریایی منجر شده است.

                        با وجود افزایش تحریمها اما این محدودیتها تاکنون در افزایش هزینه خرید دکل حفاری توسط پیمانکاران ایرانی تاثیری نداشته است، اما فعالیت این واسطهها به شدت منجر به بالارفتن قیمت دکل حفاری دریایی و خشکی به ویزه در بازار چین و جنوب شرق آسیا شده است.




                        در گفتگو با مهر اعلام شد:



                        افزایش دلالی در بازار دکلهای حفاری/ فروش اطلاعات نفتی ایران به اروپا



                        مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به افزایش فعالیت دلالان و واسطهها برای فروش دکلهای غیر استاندارد و گران قیمت حفاری به پیمانکاران صنعت نفت ایران، اعلام کرد: برخی از دلالان زخم خورده اطلاعات نفتی ایران را به اتحادیه اروپا ارائه میکنند.




                        هدایت الله خادمی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش فعالیت دلالان و واسطه ها در بازار دکل های حفاری ایران، گفت: شرکت حفاری شمال بدون مذاکره با دلالان به طور مستقیم اقدام به تامین دکل های مورد نیاز حفاری می کند.

                        مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اعلام اینکه امسال نخستین دکل دریایی ملکی ایران با هزینه 143 میلیون دلار در صنعت نفت کشور مشغول به کار شده است، تصریح کرد: بر این اساس به زودی دومین دستگاه جک آپ دریایی ایران با هزینه 142 میلیون دلار وارد آبهای خلیج فارس می شود.



                        این مقام مسئول با یادآوری اینکه قیمت جک آپ دریایی دوم خریداری شده حتی یک میلیون دلار کمتر از جک آپ اول است، اظهار داشت: این در حالی است که دلالان و واسطه ها سعی می کنند قیمت این جک آپ دریایی را حتی تا مرز 200 میلیون دلار افزایش دهند.



                        وی با تاکید بر اینکه اما شرکت حفاری شمال برای خرید و یا ساخت دکل با سازندگان داخلی و خارجی به طور مستقیم مذاکره می کند، بیان کرد: علاوه بر اینکه با توجه به ضرورت وحدت ملی آمادگی خود را برای ارائه تجربیات به تمامی شرکتهای مورد تایید شرکت ملی نفت ایران برای خرید دکل حفاری اعلام می کنیم.



                        خادمی با بیان اینکه از رشد شرکت های خصوصی و خصوصی سازی در صنعت حفاری ایران استقبال می کنیم، تبیین کرد: در شرایط فعلی حتی برای راهبری و ارائه خدمات حفاری به چند شرکت پیمانکاری خصوصی مذاکراتی را آغاز کرده ایم.



                        به گفته مدیر عامل شرکت حفاری شمال اخیرا مشاهده می شود برخی از دلالان زخم خورده بازار دکلهای حفاری، اطلاعات نفتی کشور را به برخی از کشورهای غربی و اتحادیه اروپا عرضه می کنند.



                        به گزارش مهر، در حال حاضر با اجرای همزمان چندین طرح بزرگ مشترک و غیر مشترک در بخش بالادستی صنعت نفت همچون فازهای مختلف پارس جنوبی، طرح توسعه لاوان، هنگام، فروزان، اسفندیار، فرزاد ای، فاز سوم دارخوین، آذر، آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی و یادآوران هزینه خرید و یا اجاره دکل به میزان قابل توجه ای افزایش یافته است.

                        خبرگزاری مهر تیر ماه سالجاری با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود: برای خرید یک دستگاه دکل حفاری با توان 2000 اسب بخار در بازار چین و سنگاپور تا 2 سال قبل حدود 150 میلیون دلار پرداخت می شد، اظاما در شرایط فعلی هزینه خرید همین دکل از سازندگان چینی به 270 تا 280 میلیون دلار افزایش یافته است.

                        بر این اساس برخی از دلالان و واسطهها که پیشتر در نقل و انتقال بازیکنان فوتبال فعالیت میکردند، به بازار خرید و فروش دکلهای دسته دوم برای پیمانکاران ایرانی روی آورده اند، فعالیت همین واسطهها و دلالان به افزایش چند برابری هزینه خرید یک دکل دریایی منجر شده است.

                        با وجود افزایش تحریمها اما این محدودیتها تاکنون در افزایش هزینه خرید دکل حفاری توسط پیمانکاران ایرانی تاثیری نداشته است، اما فعالیت این واسطهها به شدت منجر به بالارفتن قیمت دکل حفاری دریایی و خشکی به ویزه در بازار چین و جنوب شرق آسیا شده است.

                        نظر

                        • بابک 52
                          ستاره‌دار (27)
                          • Mar 2011
                          • 17028

                          #387
                          در گروه تجهیزات، مدیرعامل شرکت حفاری شمال از آغاز حفاری دومین چاه اکتشافی در دریای خزر ظرف چند روز آینده خبر داد.

                          به گزارش روابط عمومی شرکت حفاری شمال، هدایتالله خادمی با بیان اینکه سکوی نیمه شناور امیرکبیر پس از جابه جایی و استقرار در محل مورد نظر آماده حفاری چاه دوم است، گفت: در انتظار تایید کارفرما (شرکت نفت خزر) هستیم تا عملیات حفاری را آغاز کنیم.
                          The greater the risk ، The greater the reward

                          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                          نظر

                          • بابک 52
                            ستاره‌دار (27)
                            • Mar 2011
                            • 17028

                            #388
                            مدیر عامل شركت حفاری شمال تاكید كرد :
                            در برابر تحریم ها كوتاه نمی آییم

                            مهندس خادمی: فعالیت های توسعه ای حفاری شمال بی وقفه ادامه دارد
                            از زمان آغاز نخستين دور تحريم هاي خصمانه ي دشمنان عليه كشورمان، همه روزه برگي تازه به كتـاب قطـور شكسـت تحـريـم ايران، افزوده مي شود، تا بي اثري فشارها و قاطعيت حركت ايران در مسير توسعه صنعتـي، سيـاسـي و اجتمـاعـي خـود حقانيت مضاعف يابد، عملكرد شركت حـفـاري شـمـال بـه عـنوان پيشقراول فعاليت در اكتشاف منابع هيدروكربوري در خزر و اقدامات اين شركت براي حفاري و برداشت نفت و گاز در درون و بيرون ازمرزهاي كشور، مهر تأييد ديگري است بر اين واقعيت كه تحريمها خللي در اراده ي جمهوري اسلامي ايران مبني بر تداوم توسعه اقتصادي وارد نكرده و نخواهد كرد. در ادامه همانطور كه از منظر نگاه خوانندگان دانـش نـفت خواهد گذشت، مهندس هدايت ا... خادمي؛ مديرعامل حفاري شمال از حضور موفق اين شركت در اجراي پروژه هاي داخلي و خارجي ميگويد. عليرغم آن كه اتحاديه اروپا حـفــاري شـمــال را نـيــز در آخـريـن مصوبهاش عليه ايران تحريم كرده است. تحريمي بي اثر كه مانعي بر سر راه حفاري شمال نبوده و نيست...
                            وي همچنين فضاي كنوني صنعت نفـت در حـوزه خريد دكل را بسيار نامناسب مي داند و تاكيد مي كند؛ راه حل شفاف خريد دكل براي كشور ايجاد كار گروهي فني و تخصصي است تا بدين واسطه دست دلالان قطع شود.
                            اتحاديه اروپا در حركتي خصمانه حفاري شمال را در ليست تحريم هاي جديد خود قرار داد، به نظر حضرتعالي بـه عنوان مديرعامل اين شركت اين تحريم ها مي تواند شما را ذره اي از حركت در مسير خدمت به تحقق اهداف نظـام مقدس جمهوري اسلامي ايران بازدارد؟


                            اتحاديه اروپا طي حركتي زشت و نــاپـسـنــد حفـاري شمـال را در ليسـت شركتهاي تحريمي قرار داد و از آنجا كه شركت حفاري شمال يك شركت فني- عملياتي است و هيچ گونه فعاليت سياسي ندارد، اين عمل اتحاديه اروپا كاري نادرست و غيرقابل قبول است، اما از آن جايي كه احتمال بروز چنين اتفاقي را به دليل تشديد تحريم ها و با هدف ايجاد مشكلات اساسي اقتصادي براي كشور از سوي اتحاديه اروپا دور از انتظار نمي دانستيم، خود را براي رويارويي با آن آماده كرده بوديم. برنامه ريزي ها را صـورت داده بـوديـم و تـقريباً آمادگي داشتيم تا با تدابيري كه اتخاذ كردهبوديم، دچار معضلي در فعاليت خود نشويم كه خوشبختانه پس از اعمال تحريم عليه شركت حفاري شمال به مشكل جدي برنخورديم و اكنون همانند سال هاي قبل بـه خـدمـت رسـانـي ادامـه مـيدهـيم و اميدواريم كه پس از اين نيز با چالشي روبرو نشويم و كار خود را توسعه دهيم و بـه سـودآوري مـانـنـد گـذشته تداوم بخشيم، همچنين براي خريد و ساخت دكل در داخل كشور مطابق طرح ها عمل كنيم، البته تحريم ها بي اثر نيستند، اما در رونـد عـملكرد شركت مخاطره اي به وجود نياوردند و با تلاش مضاعف سعي بر اين داريم كه اهداف تحريم ها محقق نشود و ما همچنان در راستاي توسعه صنعت نفت كشور فعال باشيم.
                            آقـاي مـهـندس خادمي، بفرماييد علت اصلي اين تحريم هاي مغرضانه چيست؟
                            از آن جايي كه در بخش نفت و گاز كار مي كنيم و توليد نفت موتور محرك اقتصاد ايران است،بي ترديد قصدشان از تحريم قطع درآمدزايي از نفت و بالطبع آن ايجاد مشكلات اقتصادي براي ايران و مردم و علي النهايه فشار وارد كردن به مردم بوده است تا از اين طريق كشور را تحت فشار بگذارند تا به مقاصد شوم خود دست يابند. با اين توهم،غربي ها پيگير فعاليت هاي خود هستند، ما هم به دليل كار در خارج براي كشور ارز آوري داريم و هم به اين علت كه در داخل در حال حفاري چاههاي نفت و گاز در خزر، خليج فارس و ساير مناطق هستيم، پس به علت فعاليتهاي توسعهاي يكي از مهمترين شركتهاي اقتصادي ايران و از زمرهي برترينها هستيم كه سال پيش به عنـوان يـك شـركت برتر خدمت مقام معظم رهبري نيز رسيديم، تمامي اين موارد سبب ميشود كه در بخش هاي مختلـف فعـاليـت خـود تحـريـم شديم، هـرچنـد آن هـا تصـور دارند كه ما از شركتهاي تابعه و زيرمجموعه شركت ملي نفت ايران هستيم و با همين تصور ما را تحريم كردند و در پاسخ به اين اقدام هم ما مستندات خود را آماده كرديم، تا از طريق وكيل خود به اين راي اعتراض كنيم، با اين حال اين راه را راهكار اصلي خود نمي دانيم، با اين كه پيگير هستيم اما بــه دلـيــل زمــان بــر بــودن، تــدابـيــري انديشيدهايم تا در فعاليت هاي خود و اجراي پروژه هايي كه قرارداد آن ها را با شركتها منعقد كرده ايم، دچار مشكل نشويم و به طور همزمان با نامه نگاري و فعاليت وكيل از حق قانوني خود دفاع مي كنيم تا از ليست تحريم ها خارج شـويـم. اين نكته را هم بايد بگويم كه براساس نامه هايي كه از اتحاديه اروپا دريافت كرديم، مشخص است كه آنان به روز نيستند و اطلاعات آپ تو ديتي درباره حــفـــاري شــمـــال نــدارنــد و بــرخــي از اطلاعاتآن ها قديمي است. در همين حال پس از اعلام نادرستي عمل اتحاديه اروپا، به خواست اعضاي اتحاديه مداركي را ارائه كرديم، تا به اين پرونده رسيدگي شود كه ظرف مدت هفته ي آتي پس از اعتراض قانوني خود كه صورت دادهايم، پيگير موضوع خواهيم بود. بعد از آن به دنبال موضوعات ضرر و زيان خواهيم بود كه امكان رخداد آن وجود دارد و اجازه نخواهيم داد زياني متوجه حفاري شمال شود.
                            شركت شما يكي از خوشنام ترين شركت هاي حفاري در درياست، موضع كـارفـرمـايان خارجي شما درباره اين تحريم ها چه بوده است ؟
                            با توجه به اين كه ما يك شركت بين المللي هستيم، قبول تحريم ها عليه حفاري شمال براي كارفرمايان خارجي آسان نبود، چرا كه فعاليت ما به دليل خدمات مطلوبي كه در آب هاي بينالمللي ارائه مي دهيم، براي آن ها مفيد و سودمند است لذا از اعمـال ايـن فشارها راضي نيستند، زيرا احتمال بروز مشكل و فشار بر آن ها وجود دارد، لذا تمام تلاش خود را به كار بستيم تا مشكلي پيش نيايد و مطابق با قراردادهاي خـود عمـل كنيـم و نگـرانـي كـارفرمايان خـارجـي در خصـوص تـأميـن منافعشان برطرف شود.
                            در حال حاضر حفاري شمال در چه حـوزه هـايـي و بـا چنـد دكـل فعاليت دارد؟عملكرد شما از نگاه كارفرمايانتان به چه صورت است؟
                            هم اكنون در بخش دريايي در خليج فارس با دستگاه سحر 1 روي فيلد فرزاد A كار مي كنيم، كارفرما شركت پتروپارس است، بنا بر جلسات هفتگي و ماهيانه اي كه در سطح مديران عامل داريم، كارفرما از عملكرد ما راضي است و گزارشات نيز مبين اين موضوع هستند، عمليات به شكل خوبي در حال انجام است و رضايتمندي دو طرفه است و ما نيز كار با پتروپارس را مـطـلـوب مـيدانـيـم. در درياي خزر هم كارفرما، شركت نفت خزر است و اكنون براي چاه دوم جا به جا شده ايم و ظرف دو سه روز آينده با تاييد كارفرما عمليات حفاري را شروع مي كنيم و خوشبختانه سـال گـذشـته در اين بخش هم چنانكه ميدانيد در زمان وزارت مهندس قاسمي و با حضور مهندس قلعه باني در شركت ملي نـفـت، مـوفـقـيـت هـاي بـزرگ، فراوان و تاريخي براي وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران داشتيم و براي اولين بار به ثروت ملي خود در خزر دست يافتيم و پس از اين نيز در همين مسير به فعاليت هاي خود با هدف دست يابي به منابع هيدروكربوري در خزر ادامه مي دهيم. در بخش خارج از ايران نيز قرارداد ما ادامه دارد و در بخش خشكي نيز يك دستگاه ما براي فلات قاره در خارك كار مي كند و بقيه دستگاه هاي خشكي ما هم براي نفت مناطق مركزي در ســراســر ايــران در دهـلــران، سـرخـس و خانگيران و ... فعاليت مي كنند كه در اين عرصه نيز روابط خوبي با كارفرما داشته و داريم.
                            در گفته هاي خود به برنامه هاي توسعه اي حفاري شمال اشاره كرديد، در ايــن خـصـوص در صـورت امـكـان از برنامهي آتي شركت براي تجهيز و توسعه ناوگان حفاري بگوييد.
                            خوشبختانه حداكثر ظرف مدت پنج ماه ديگر دكل دريايي سحر 2 كه بسيار پيشرفته و بر اساس تكنولوژي هاي تك روز ساخته شده است و مشابه سحر 1 با كمي تغييرات است، وارد كشور خواهيم كرد و در حال حاضر با پتروپارس مذاكره مي كنيم تا به محض ورود بر روي فيلدي كه پتروپارس برنامه دارد، مستقر كنيم. برنامه هاي ديگري هم داريم كه در آينده عملياتي خواهد شد. از آن جايي كه تيم كارشناسي بسيار مجرب و توانمندي در حـوزه فعـاليت تجهيز ناوگان داريم كه تجربهي ساخت و بازسازي دكل دارند، چـنــد سـال خـارج از ايـران دوره هـاي تـخـصـصـي موفقي را گذراندهاند و در مجموع با توجه به سبقهي فعاليت خوبي كه داريم، لذا شركت هاي داخلي از كار با ما راضي هستند، زيرا علاوه بر نيروي انساني، با تكيه به تيم حاذقي كه براي خريد دستگاه ها داريم، همواره سعي بر خريد بهترين دستگاه ها و دكل هاي روز دنيا را با قيمت مناسب داريم، البته فروشندگان نيز از انعقاد قرارداد با ما و فروش به ما سود خواهند برد، همچنين مصالح كشور را در نظر داريم تا فعاليت سالم داشته باشيم هرچند برخي قصد ايجاد مشكل دارند و با جوسازي ميخواهند معضل به وجود بياورند، اما حفـاري شمـال رضـايت خداوند، تحقق منويات رهبري، برخورداري از وجدان آسـوده و سـربلنـدي نـزد مـردم ايـران را سرلوحه ي اقدامات خود دارد، لذا اجازهي بروز چنين اتفاقاتي را نمي دهيم و به همين دلايل توسعه را در دستوركار داريم و علاوه بر تجهيز و توسعه ناوگان حفاري و آموزش مـدون نـيـروي انساني در مواردي مانند تكنولوژي و فناوري ها و... سعي بر به روزرساني داريم.
                            پيشنهاد مشخصي داده بوديد كه در سطح عالي وزارت نفت تيمي حاذق براي خريد دكل تشكيل شود و اين كارگروه تصميمات خريد را بگيرد و اقدام به خريد دكل كند؟
                            بله، به باور بنده، اگر كارگروهي فني تشكيل شود كه هرگونه خريدي از كانالي صادق، سالم و متخصص بگذرد، قطعا مـوضـوعـات قيمـت و كيفيـت شفاف و روشن انجام شود، دست واسطه ها قطع خواهد شد و به اين ترتيب گزارشات مدون به وزارت خانه و ديگر نهادهاي ذي ربط ارائه مي گردد، قطع يقين تحقق اين رويداد و تشكيل كارگروه و فعاليت آن بسيار مطلوب خواهد بود، اما تا زماني كــه ايــن امــر مـحـقــق نـشــود، بــرخــي جوسازيهاي رسانه اي امكان دارد فضا را آلوده كند، مسئولين را تحت فشار قرار دهد و حتي اين احتمال وجود دارد كه كـار به دست گروهي بيفتد كه منافع شخصي خود را از خريدهاي خارجي در نظـر دارنـد. بـا كمال تاسف برخي از سوداگران و دلالان دكل صاحب رسانه هــم هـسـتـنـد و فضـا را وارونـه جلـوه ميدهند.در همين زمينهمتاسفانه اخيرا شـاهـد انـتـشـار اخـبـاري از ايـن قـبـيـل جوسازي ها و مسموم ساختن فضاي كــاري بــوديــم كــه در واكـنـش بـه آن عــكـــسالــعــمــلـــي نــشـــان نــداديــم تــا سازمانهاي نظارتي و اطلاعاتي اظهار نـظـر كـنـنـد و براي پايان دادن به اين جوسازي ها به عرصه ورود كنند.
                            اخيراً اخباري واصل شده است كه براي فعاليت دكل سحر 1 مزاحمتهايي از سوي رقيب ايران در خليج هميشه فارس صورت گرفته است، اقدامات شـمـا بـراي جـلـوگـيـري از ادامـه اين مزاحمت ها و قطع آن ها چيست؟
                            كاركنان و پرسنل ما گزارشاتي از شـيـطـنـت هـايي كه در حوزه ي كاري حفاري شمال در خليج فارس صورت گرفته بود، ارائه كردند، كه بالطبع اين گزارشات را به موقع به مقامات مسئول در شركت ملي نفت تقديم كرديم تا تدابير لازم بــراي قـطـع ايـن نـوع بـرخـوردهـا انديشيده شود و ما بتوانيم فعاليت خود را براساس برنامه هاي مدون تداوم بخشيم.
                            در حوزه ي توسعه ناوگان حفاري خشكي چه برنامه هايي داريد؟
                            بنا داشتيم هفته ي گذشته به همراه اعضاي هيأت مديره براي ادامه مذاكرات قراردادهاي دكل هاي خشكي سفري به خارج از كشور داشته باشيم، كه اين سفر تا ابتداي سال آينده ي ميلادي به تعويق افتاد، در اين سفر بحث مذاكره نهايي براي خريد 10 دستگاه حفاري خشكي و 4 دستگاه حفاري دريايي را با سازنده در دستور كار داريم كه اميدواريم به زودي اين برنامه عملي شود و پس از آن برخي از دستگاه هاي خشكي را طرف چهار و پنج ماه بعد از انعقاد قرارداد وارد خواهيم كـرد و دكـل هـاي دريايي اگر بتوانيم موردي را آماده تهيه كنيم و اگر نه، واردات دستگاه هاي دريايي به زماني در حـدود هجـده مـاه پس از نهايي شدن قراردادها موكول خواهد شد.
                            با سپاس از فرصتي كه در اختيار دانش نفت گذاشتيد، چنانچه موردي را بــراي بـيـان در نظـر داريـد، خـرسنـد ميشويم بشنويم.
                            با تشكر از عملكرد موفق دانش نفت در انـعـكــاس اخـبــار و دسـتــاوردهـاي مــجــمــــوعــــه ي صــنــعــــت نــفــــت، از مساعدتهاي وزارت نفت،شركت ملي نفت و ديگر ارگان هايي كه با حفاري شمال همكاري دارند و از زحمات بي دريـغ و شبانه روزي پرسنل حفاري شمال قدرداني مي كنم.
                            The greater the risk ، The greater the reward

                            هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                            نظر

                            • بابک 52
                              ستاره‌دار (27)
                              • Mar 2011
                              • 17028

                              #389
                              فراز و فرودهای کشف نفت در خزر با هدایت ا... خادمی؛

                              حفاری شمال شرکتی با تفکر جهانی
                              شرکت حفاری شمال عمری یازده ساله در صنعت نفت ایران دارد، جوان است و با تجربه. این را کارنامه اش حکایت ميکند، با کمی تامل برفعالیت این شرکت از آغاز تاکنون ميتوان دریافت مدیران و نیروهای انسانی این شرکت همه دست به دست هم داده اند تا این شرکت جوان را پیشگام در صنعت حفاری در آبهای عمیق کنند،امروز آنچه که از خزروحضورصنعت حفاری در بازارهای خارجی داریم مدیون قدمهای استوار و پابرجای این شرکت در سایه مدیریتی شجاع و با جسارت است.

                              فعالیت شرکت حفاری شمال را باید به چهار بخش تقسیم کرد، تاسیس اولیه و آغاز به کار درخارج از کشور، جهش توسعه ای و کشف نفت در خزر با ورود مدیریت جدید، توسعه جغرافیایی به وسیله ناو گان خشکی و دریایی و ورود به خلیج فارس.

                              هرکدام از این بخشها قدمهای بزرگی هستند که درباره گذر از هرکدام با مدیرعامل این شرکت، هدایت ا... خادمی گپ و گفتی داشته ایم صمیمانه، او از مدیران با تجربه در صنعت نفت ایران است که قوانین مدیریت را با تکیه و اعتماد بر نیروی انسانی به خوبی ميداند، این گفت و گو عصر یکی از روزهای اوایل پاییز در دفتر هدایتا...خادمی آغاز و تا ساعاتی به طول انجامید. گفت و گوی عصر کیمیاگری را با هدایتا... خادمی بخوانید.
                              آقای مهندس خادمی مختصری از روند فعالیت این شرکت و دلیل تاسیس آن بگویید!
                              در سال 77 شرکت حفاری شمال به موازات چند شرکت حفاری دیگربا هدف خروج این صنعت از انحصار، ورود سرمایههاي خصوصی به این بخش و از همه مهمتر سپردن کارهای حفاری در دریای خزر به این شرکت تاسیس شد ،پروسه تاسیس این شرکت از سال 77 تا سال 80 طول کشید به عبارتی دیگراین شرکت از آن زمان تا سال 80 به صورت یک پیپر کمپانی (شرکتی با یک طرح روی کاغذ) باقی ماند تا اینکه بالاخره در سال 81، توانست کم کم شکل عملیاتی پیدا کند.
                              آیا درهمان زمان دکل حفاری هم در اختیار داشتید؟
                              دکل ایران خزر را که توسط شرکت راماراپالای فنلاند و صدرا در نکا ساخته شده بود كه قبلا در آبهای کم عمق خزر چند حلقه چاه حفر کرده بود تمام نشانهها حاکی از عدم وجود نفت در آن لایهها داشت .به دنبال یافت نشدن منابع هیدروکربوری در آبهای کم عمق خزر، دکل ایران خزر طی انعقاد قراردادی با شرکت پتروناس مالزی وارد آبهای خزر در ترکمنستان شد که بعد از مدتی کار دچار حادثه شد و یکی از پایههاي دکل دچارمشكل شد و به ایران برگشت. دستگاه پس از حادثه ای که برایش پیش آمد مدتی بیکار ماند تا اینکه پس از عملیاتی شدن و سازمان یافتن، شرکت حفاری شمال مالكيت اين دستگاه به شركت حفاري شمال واگذار شد.
                              پس به عبارتی دیگرشرکت حفاری شمال با یک دکل شروع به کار کرد و قدمهای اولیه خود را از همان آغاز هم در بازارهای خارجی برداشت!
                              بله درست است، اگرچه از همان سالهای اول تاسیس قرار شده بود چند دکل از شرکت ملی حفاری منفک وبه شرکت حفاری شمال واگذار شود ولي پس از مدتی شرکت با استفاده از بودجه نفت برای خرید چند دستگاه حفاری در خشکی وارد مذاکره شد و توافقاتی حاصل شد اما درباره دستگاههای دریایی مذاکرات به نتیجه نرسید.
                              پس حفاری در خزر از چه زمانی دوباره شروع شد؟
                              از همان زمان که ثابت شد درآبهای کم عمق خزر منابع نفتی یافت نميشود، وزارت نفت به این نتیجه رسيد كه برای یافتن نفت در خزر به آبهای عمیق بيندیشد به همین دلیل تصمیم گرفته شد که به ساخت یک دستگاه شناور یا نیمه شناور در آبهای عمیق با عمق 700 تا 1000 اقدام شود.
                              چرا نسبت به خرید اقدام نکردید و گزینه ساخت را انتخاب کردید؟
                              چون دریای خزر یک دریاچه است و محیط اطرافش کاملا بسته درنتیجه امکان خرید و انتقال دستگاه به دریا نبود پس طی قراردادی با یک شرکت سوئدی باهمکاری صدرا مقرر شد یک دستگاه نیمه شناور در نکا ساخته شود که ساخت آن تقریبا 6تا 7 سال زمان برد. طراحی این دستگاه خارجی بوده و ماشین آلات آن اروپایی و آمریکایی است و درمجموع درایران ساخته شد، اما دقیقا در زمانی که مرحله تکمیل را طی ميکرد شریک خارجی صدرا یعنی شرکت سوئدی از ادامه همکاری دست برداشت و ایران را ترک کرد و دستگاه مدتی نیمه کاره رها شد به طوری که بسیاری از ماشین آلات و تجهیزاتی که وارد شده بودند به دلیل طولانی شدن پروسه ساخت تا راه اندازی دچار مشکل شده بودند و نیازمند تعویض بودند. از سویی دیگرپیمانکار خارجی موظف بود دستگاه را کامل راه اندازی و پس از طی مراحل تست به کارفرما تحویل دهد که هیچ کدام از این مراحل طی نشد درنتیجه بالاخره مقرر شد شرکت حفاری شمال خود راه اندازي این دستگاه را به اتمام برساند.
                              پس اولین قدم برای خودکفایی در حفاری شمال برداشته شد؟
                              بله، دستگاه نیمه کاره رها شده با هدف اتمام زود رس به 12 مايلي دریا و درعمق 30 متر برده شد و کارهایی روی آن انجام شد و از آن زمان علیرغم اینکه چندین بار اعلام شد دستگاه آماده است اما هنوز جسارت کافی برای شروع به کار و استفاده از آن وجود نداشت.
                              گویا در زمان وزارت مهندس نوذری، بسیاری از مقامات بالای کشور از جمله رییس جمهور برای شروع حفاری در خزر تاکید بسیاری داشتند ؟
                              دقیقا، و باید ادعا کنم تاحدودی هم موضوع سیاسی شده بود، حضور و تاکید رییس جمهورطی یک سفر به خزر بود که موجب شد مدیران نفتی و حتی خود من جسارت حفاری در خزر را با همان دستگاه پیدا کنند و بالاخره بعد از 104 سال اولین چاهها در خزر در عمق 30 متر حفر شود.
                              دراینجاست که نقش جسارت در تصمیم گیری یک مدیر برای اداره بهتر سازمانش مشخص ميشود به عبارتی اگرشما جسارت به خرج نميدادید دستگاه دوباره به همان حال نیمه کاره رها ميشد؟
                              به نظر من کار یک مدیر تصمیم گیری است و آنهم از نوع درستش، ما دونوع مدیر داریم یک سری مدیرهایی که تصمیم ميگیرند و دسته دوم مدیرانی که جسارت این کار را ندارند آنهایی که جزو دسته دوم هستند و قدرت تصمیمگیری ندارند فکر ميکنند مدیران دسته اول ا گرهم این شجاعت را دارند اما حتما تصمیم اشتباهی ميگیرند. بد نیست مثالی بزنم، فرض کنیم این دو مدیر داریم که یکی از توان و جسارت مدیریت و تصمیم گیری دارد و دیگری خیر، هرکدام نیز سابقه 5 ساله مدیریت در یک سازمان را دارند و در طول این دوره، مدیر با جسارت 50 تصمیم راگرفته اما مدیرمحافظه کارتر مثلا 10 تصمیم را در کارنامه مدیریت خود دارد، حال اگرتصمیمات این دو مدیر را در ترازوی درست و غلط قرار بدهیم ميبینیم درصد خطای این مدیر علیرغم فاصله 40 تایی میان مدیر با جرات و کم جرات یکی است یعنی هر دو به یک اندازه خطا کرده اند.
                              پس ریسک پذیری از اصول یک مدیریت است درست متوجه شدم؟
                              من معتقدم شجاعت و ریسک پذیری دو اصل مهم است در مدیریت، که اگرمدیر آنها را نپذیرد نميتواند سازمان را پیش ببرد و پس از آن دانستن ارزش نیروی انسانی و قدردانی از آنها.
                              آقای خادمی درباره نیروی انسانی در حفاری شمال دربخشهاي بعدی ميپردازیم اما هم اکنون بگویید حفاری شمال چند دستگاه دکل خشکی و دریایی دارد؟
                              ما هم اکنون 9 دکل خشکی داریم که برای نفت فلات قاره و نفت مرکزی و... درحال کار هستند و درجنوب نیز پایگاههایی برای پشتیبانی از دستگاهها و دپو محصولاتمان و لوازم یدکی لازم ایجاد کرده ایم تا از این پس دیگراین لوازم به یاد نکا نیاید و هزینه حمل و نقل زیادی را به شرکت تحمیل نکند .پس در اهواز درحال ساخت یک سوله و ساختمان 5 طبقه ای هستم تا در همان جا کالاها و لوازم مربوط به دکلهاي خشکی نگهداری شود. در شمال کشور نیز دکل ایران خزر، امیر کبیر و دستگاه سحر یک خریداری شده که این دستگاه اولین دکلی است که بعد از 29 سال به صورت ملکی نو وارد ایران شده و طی قراردادی با پتروپارس در میدان فرزاد یک کار ميکند و این بسیار جای خوشحالی دارد که در مقابل چند دستگاه عربستان در این میدان ایران هم یک دستگاه دارد .یک دستگاه دیگربرای حفاری در دریا به چین سفارش داده شده بود که تا پنج ماه آینده وارد ایران ميشود. بله اما ميخواهم تاکید کنم سیاست شرکت حفاری شمال تمرکز بر بخش دریاست، چرا که سود دهی در بخش خشکی مانند دریا چندان بالا نیست اگرفعالیت در دریا 70 درصد سود داشته باشد این رقم در خشکی تنها 30درصد است به همین دلیل شرکت حفاری شمال سعی دارد فعالیت در این بخش را در همین حدودی که هم اکنون به آن مشغول است محدود کرده و به همان دریا که تخصص دارد و نامی معتبر در بازارهای بین المللی بپردازد.چرا که اصل مهم اداره یک دستگاه یا شرکت سود دهی است و ارایه خدمات رمز این سودهی است.
                              آقای خادمی، جایگاه شرکت حفاری شمال در بازارهای بین المللی و خاورمیانه کجاست؟
                              اجازه دهید این جایگاه را به تشریح نقشمان در بازارهای خارجی و منطقه تعریف کنم، درحال حاضر در خاورمیانه حفاری شمال تنها شرکتی است که درحفاری عمیق خدمات ميدهد البته هند و چین هم هستند اما این شرکتها توان حفاری بیش از 300 متر عمق را ندارند در حالیکه حفاری شمال تخصص حفاری تا عمق 1050 را نیز دارد .تخصص گرایی با تکیه بر اندیشه جهانی شدن و تجربه اصل مهم در شرکت حفاری شمال برای بالا بردن رتبه و مرتبه اش در بازارهای جهانی است . یا در کشور ترکمنستان، این شرکت به خاطر فعالیتهاي خوب و تحویل به موقع کارهایش سال قبل یک میلیون و دویست هزار دلار به ما پاداش داده که این نتیجه تفکر درست حفاری شمال در حفظ و افزایش سهم خود در بازارهای جهانی است و از همه مهمتر تخصص گرایی و از سویی دیگررفتار درست کارفرما.
                              آقای خادمی، لطفا درباره نقش کارفرما در رسیدن پیمانکار به نتیجه ای درست توضیح بیشتر بدهید.
                              سوال درستی کردید که جوابش ميتواند حرف دل بسیاری از پیمانکاران امروز ما چه در نفت و چه در حوزههاي دیگرباشد، تفاوت رفتارکارفرمای دولتی و غیر دولتی زمین تا آسمان فرق ميکند، درخارج از کشورکارفرماها ایراد کاررا به پیمانکار مستمر گوشزد ميکنند و اگرپیمانکار به نتیجه مورد نظر دست یافت برای او پاداش و سود درنظر ميگیرند این مهم در ایران خلاف بازارهای جهانی است، در ایران به دلیل تفکر دولتی زمان، کیفیت و قیمت برای کارفرمامهم نیست ومهمتر اینکه ایراد کارهم بیان نميشود .ما تفکرمان را در حفاری شمال جهانی کرده ایم ميخواهم ادعا کنم حفاری شمال اندیشه اش و رفتارتجاریش جهانی شده است به همین دلیل امروز بعضی از شرکتهاي خارجی به دنبال کار با ما هستند به عنوان مثال يك شرکت خارجي به دنبال این است تا راهبری بعضی از دستگاههایش را به ما بدهد.
                              وقتی از تخصص گرایی صحبت ميکنید، آیا منظورتان این است که در خدمات دیگرحوزه حفاری قصد وارد شدن ندارید؟
                              خلاصه بگویم خیر، وارد شدن به بخشهاي دیگرمثل سیمان کاری و غیره درتخصص شرکت حفاری شمال است و این کار مطابق با استانداردهای بین المللی است، وقتی مدیری تصمیم ميگیرد کاری با استانداردهای دنیا انجام بدهد بایدعلاوه بر اینکه به تامین سود خود مياندیشد موظف است فضایی را فراهم کند تا شرکتهاي کوچکتر که از کنار فعالیت با او درآمد زایی ميکنند، هم سود ببرند به عبارتی کمک کند تا آنها هم سرپا بمانند، پس چرا وقتی من درکاری که برایم سودآور نیست اما برای شرکتهاي دیگرسود آور است، وارد شوم.
                              در مجموع جناب خادمی راز موفقیت شرکت را در چه ميدانید؟
                              بدیهی است نیروی انسانی، راز موفقیت یک سازمان در رسیدن به هدفش، فقط و فقط نیروی انسانی است یک مدیر باید مهارت این را داشته باشد تا در کنار نیروی انسانی اش قرار بگیرد و به کارکناش در هر سنی که باشند شجاعت و احترام و جسارت بدهد، و از سویی دیگر مدیر باید دارای سلامت مالی بوده و به دنبال کسب منافع شخصی خود نباشد. امروز ما باید در جذب و نگه داشتن نیروی انسانی خود تلاش لازم را بکنیم چرا که شرایط کارطوریست که ممکن است هر کدام از نیروها جذب کشورهای خارجی شوند و به اعتقاد من پول تنها عامل حفظ یک نیروی انسانی نیست چرا که کارمند یا متخصصی که با پول راضی شود با یک پول دیگرمی رود، صادق و شفاف بودن مدیر با نیروی انسانی ،سلامت مالی، رضایت از کار، حفظ حرمت و دوستی و اعتماد، به یک کارمند درکنار مسائل مالی نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان دارد که من سعی ميکنم همیشه بر این اصول پای بند باشم. یک مدیر باید پشتیبان نیروی انسانی اش حتی در مواقعی که خطایی رخ داده باشد، به عبارتی دیگروقتی یک مدیر پشت کارکنانش باشد او را در اجرای تصمیماتش همراه با خود کرده و ميتواند بیشترین بهره را از تجربه و سلامت کاری آنها ببرد.
                              افق آینده شرکت حفاری شمال را چطور ميبینید؟
                              اگردرراهی که درپیش داریم، عزممان را جزم کنیم و ادامه دهنده این راه باشیم، به جرات ميتوانم بگویم جزو بهترین شرکتهاي آسیایی خواهیم شدو نماینده خوبی در بازارهای جهانی. ما در حفاری شمال به دنبال بازاریابی بین المللی هستیم تا بتوانیم خود را به منطقه معرفی کرده و در کشورهای همسایه بیشترین سهم را از بازار داشته باشیم.
                              مهمترین دغدغه شما برای افزایش سهمتان چیست؟
                              خرید دستگاههای جدید تا بتوانیم با افزایش این سهم،با استانداردها و چالشهاي جهانی بیشتر آشنا شویم.
                              از فرصتی که برای گفت و گو در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم.

                              The greater the risk ، The greater the reward

                              هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

                              نظر

                              • rajabnejad
                                عضو فعال
                                • Jan 2012
                                • 4331

                                #390
                                حفاری شمال در گزارش میاندوره ای 9 ماهه EPS سال جاری خود را 545 ریال اعلام کرده که نسبت به پیش بینی قبلی تغییری نداشته است.در 9 ماهه نیز 75 درصد آن را پوشش داده است( 407 ریال) در 9 ماهه سال 90 مبلغ 256 ریال به ازای هر سهم شناسایی کرده بود. درآمد حاصل از ارائه خدمات از بابت قراردادهاي منعقده با شرکت نفت مناطق مرکزي ايران(حدود 50% درآمدها) به صورت يورو مي باشد و از بابت درآمد کارکرد دکل هاي خشکي مبلغ 091ر078ر101 يورو و از بابت ساير قراردادها مبلغ014ر234ر53 دلار درآمد پيش بيني گرديده است که جمعا مبلغ 654ر583 ميليون ريال درآمد تسعير ارز شناسايي گرديده است
                                هرگاه زندگی را جهنم دیدی, سعی کن پخته بیرون آیی, سوختن رو همه بلدند ....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X