کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
عجیبه برام که با این حجم صف نشد!!"شناور سهم ده میل هم نمیشه....فک کنم تمام زورشون رو زدن که صف نشه...وگرنه....اگه چند روز بالای قیمت پایانی امروز بمونه عالی میشه....تا تسویه اعتباری ها تموم بشه.....فردا منفی باشه به شخصه اضافه میکنم
تحلیل کاملش را تا فردا شب برات مینویسم....اما فعلا فقط به همین جند جمله بسنده میکنم....وقتی خیلی از خودروییها زیان انباشته دارند و سود ده نیستند....این سهم 110 تومن سود عملیاتی پیشبینی کرده....200 تومان حقوق صاحبان سهام این سهم هست....
علاوه بر صنعت خودرو ...زیر مجموعه هاش در زمینه تولید مبدلهای حرارتی صنعتی هم کار میکنند...یک مبدل حرارتی صنعتی ساده(مثلا مدل پوسته و لوله)حداقل 65 درصد حاشیه سود خالص داره....بخاطر دانش فنی که پشت تولید هست....
از اون گذشته افزایش کمی و مقداری تولید و فروش محصولات را این شرکت بسیار محتاطانه در صورتهای مالی در نظر گرفته....گزارش 6 ماهه و 9 ماهه این سهم نشاندهنده پتانسیل بالای این شرکت در سود سازی خواهد بود.
تحلیل کاملش را تا فردا شب برات مینویسم....اما فعلا فقط به همین جند جمله بسنده میکنم....وقتی خیلی از خودروییها زیان انباشته دارند و سود ده نیستند....این سهم 110 تومن سود عملیاتی پیشبینی کرده....200 تومان حقوق صاحبان سهام این سهم هست....
علاوه بر صنعت خودرو ...زیر مجموعه هاش در زمینه تولید مبدلهای حرارتی صنعتی هم کار میکنند...یک مبدل حرارتی صنعتی ساده(مثلا مدل پوسته و لوله)حداقل 65 درصد حاشیه سود خالص داره....بخاطر دانش فنی که پشت تولید هست....
از اون گذشته افزایش کمی و مقداری تولید و فروش محصولات را این شرکت بسیار محتاطانه در صورتهای مالی در نظر گرفته....گزارش 6 ماهه و 9 ماهه این سهم نشاندهنده پتانسیل بالای این شرکت در سود سازی خواهد بود.
این سهم نیاز به افزایش نرخ نداره.....:D
نرخهای سه ماهه اول را برای 9 ماهه باقیمانده تکرار کنه حله....
کف تعدیل سهم را 38 تومن رو سود الانش میبینم...پیشبینیش هم 65 بوده....میشه 103 تومن سود خالص....البته من حداقلها را حساب کردم...مثلا سود حاصل از سرمایه گذاریها را هم تعدیل داره...من ندید گرفتم...و یا افزایش کمی و مقداری تولید قابل توجه داره...من از اون هم صرف نظر کردم.:D
ما که ۴۵۵ خریدیم....۴۷۹ فروختیم....منفی فردا دوباره خریداریم....حقوقی خودشو بکشه سهم زیر ۴۰۰ نمیاد....کف فعلی ۴۴۰حقوقی گوسفند معلوم نیست به کد کی زد.....وگرنه امروز بتلای ۴۹۰ میرفت.....جرات داره فردا صف فروش کنه...هاها...تا هم بزاریم سر جاش هم در نقش خریدار ظاهر شیم.....
ما که ۴۵۵ خریدیم....۴۷۹ فروختیم....منفی فردا دوباره خریداریم....حقوقی خودشو بکشه سهم زیر ۴۰۰ نمیاد....کف فعلی ۴۴۰حقوقی گوسفند معلوم نیست به کد کی زد.....وگرنه امروز بتلای ۴۹۰ میرفت.....جرات داره فردا صف فروش کنه...هاها...تا هم بزاریم سر جاش هم در نقش خریدار ظاهر شیم.....
امروز گذاشتم سر جاش.....به نظر زیاد سود مخفی کرده.........به نظر خفن تر از این حرفاست:D
تا فردا شب بتونم بررسی دقیق کنم خوبه :D الان که خیلییییییییییییی خسته ام
پرداختها به قطعه سازان به روز میشود
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه پرداختها به قطعهسازان ساماندهی و به روز میشود، گفت: درحال حاضر كل توليد روزانه خودرو كه معادل دو هزار و 400 دستگاه است به صورت كامل از منابع داخلي قطعات تامين ميشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم يكه زارع پيشرفت هاي اخير ايران خودرو را مرهون كار جمعي تمامي كاركنان اعم از كارگران خطوط توليد، كارشناسان و مديران دانست و گفت: اعتقاد من اين است كه كارخانه بايد پيشرفت كند و كارگران هم از مزاياي اين پيشرفت منتفع شوند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: سه گروه مشتريان، سهامدارن و كاركنان ذينفعان ايران خودرو هستند و در اين بين كاركنان مجموعه ذينفع اصلي سازمان محسوب مي شوند چون رضايت آنان رضايت مشتري نهايي محصولات را درپي خواهد داشت.
وی، دست يابي به هدف توليد امسال يعني 600 هزار دستگاه را بديهي دانست و گفت: كارگر بايد فكر و ذهنش از تيراژ محوري به به سمت كيفيت محوري حركت كند.
يكه زارع افزود: در ماه هاي اخير ايران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته 140 درصد رشد توليد داشته كه اين امر مرهون تلاش هاي شبانه روزي بخش توليد است.
وي درباره داخلي سازي تامين قطعات گفت: در گذشته ميانگين توليد روزانه دوهزار و 700 دستگاه بود كه از اين تعداد هزار و 800 دستگاه با تامين از منابع داخلي و بقيه به صورت سي كي دي توليد ميشد. درحال حاضر كل توليد روزانه كه معادل دو هزار و 400 دستگاه است به صورت كامل از منابع داخلي تامين مي شود.
يكه زhرع از ساماندهي و به روز شدن پرداخت به قطعه سازان خبر داد گفت: قطعه سازان بايد تقويت شوند و اشتغال جوانان كشور ادامه يابد كه خود نتايج مثبتي براي اقتصاد كشور خواهد داشت.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اين كه با برنامه ريزي هاي دقيق در تامين و توليد از 16 فرودين امسال تاكنون خودروي ناقصي در ايران خودرو توليد نشده است افزود: 80 هزار خودروي ناقص كف كارخانه نيز به صفر رسيده است.
يكه زارع اظهار كرد: ايران خودرو درحال حاضر مشكلي در تيراژ توليد ندارد و فعاليت هاي اصلي خود را بر چهار محور كيفيت، خدمات پس از فروش، صادرات و توسعه محصول متمركز كرده و نتايج آن در آينده مشخص خواهد شد.
ختور در سه ماه اول انواع رادیاتور مسی و برنجی رو تنی : 35/738/602 تومن فرخته در حالی که برای ادامه سال >> هر تن از این نوع رادایاتور رو 33/413/307 در نظر کرفته یعنی تنی 2/325/294 کمتر نسبت به سه ماه اول!!
و برای 9 ماه بعد 1022 تن دیگه از این نوع خواهد فروخت که در ا ختلاف قیمت ضرب کنیم میشه 2 میلیارد و 376 میلیون تومن که بعد از کسر مالیات حدود 15 تومن به سود هر سهم اضافه میشه :
یعنی بدون پیش بینی افزایش تولید این محصول ...تا اینجا سود هر سهم از 65 تومن به 80 تومن افزایش پیدا میکنه .......
این در حالیست که میزان تولید این نوع رادایاتور نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد رشد داشته در صورتی که پیش بینی تولید این نوع رادیاتور نسبت به سال قبل فقط 14 درصد رشد داشته!!!
در صورتی که ما اگه 36 درصد رو نسبت به سال قبل در نظر بگیرم
به جای پیش بینی تولید :1294 تنی >> تولیدی در حد 1540 تن خواهیم داشت!!
یعنی حدود 9 میلیارد تومن فروش بیشتر >> یعنی 15 تومن دیگه سود بیشتر ...که فعلا اینو در نظر نگرفتیم در محاسبات بالا
پس تا اینجا سود ختور 80 تومن بدون پیش بینی افزایش تولید!! (با پیش بینی افزایش تولید قابل ارتقا به 90 الی 95 تومن سود ) که ما فعلا دست پایین در نظر میگیریم
گزارش خیلی دستکاری شده ....ولی خوب تجربه ما خیلی بالا تر از این حرفاست.......
میریم سراغ محصول دوم که در گزارش انواع رادیاتور آلومینیومیه :
پارسال در گزارش دو نوع از این محصول با میانگین مختلف داشتم : یک نوع در حد 600 هزار عدد و قیمت 36/800 تومن ...و نوع دیگه در حد 550 هزار عدد و قیمت 75 هزار تومن...
که سال قبل در گزارش این دو تا رو با هم تلفیق کرده و کلا سال قبل 1/147/027 عدد تولید شده ...
حالا امسال اومده اینا رو جدا کرده !! که کار تحلیلگر رو سخت کنه .....و تحلیل سهم سخت بشه و وسط راه و بررسی تحلیلگر سر درنیاره و بیخیال بشه:D
خوب حالا گیریم که اینا از هم جدا شدن !!ولی چرا باز برای ادامه سال میانگین قیمت در نظر گرفته شده!!
خوب در قسمت رادیاتور آلومینیومی شرکت میتونه 550 هزار عدد از این رادایاتور که در سه ماه اول با قیمت 78512 تومن فروخته شده تولید کنه :
که ما میگیم همون پیش بینی خودشش یعنی 522848 هزار عدد رو تولید کنه : اما شرکت اومده میانگین قیمت فروش این محصول رو در ادامه سال پایین گرفته :که اکه بخوایم مثل قیمت 3 ماهه در نظر بگیریم >> به مبلغ فروش 41 میلیارد تومن میرسیم!!
که شرکت 30 میلیارد تومن در نظر گرفته!!
یعنی 11 میلیارد تومن پایین تر !! که برای هر سهم میشه 66 تومن بعد کسر مالیات حدودا!!
که این مورد باید با محصولات خریداری شده تلفیق کنم و به نتیجه گیری برسیم ...که چقدر میتونه از تلفیق ( رادیاتور الومینیومی + محصولات خریداری شده ) سود اضافه کنه!! که در پست بعدی به بررسی محصولات خریداری شده میپردازیم!!
تحلیل سهم واقعا سخته .....اما به سختی تحلیل شبندر نیست ..... ولی >حداقل سودش رو بهتون میگم چقدره:D
در موردافزایش نرخ خدمت دوستان عرض کنم که علاوه بر این 5 درصد بسیاری از قطعه سازها نرخ فروش محصولاتشون رو برای سال آتی بسیار با احتیاط در نظر گرفته اند . برای مثال در مقایسه جز به جز مبلغ فروش هر محصول ختور در پیش بینی 93 با 3 ماهه سوم 92 بطور میانگین بیش از 10 درصد کاهش وجود داره . در حالی که نه تنها کاهشی در نرخ فروش محصولات نخواهند داشت بلکه صحبتهای افزایش نرخ هم که مطرح شده.............
باتشکر از میثم عزیز در مورد ختور با شماموافقم و ختور رو یکی از سهام پربازده امسال بورس میدونم . پست بالا رو زمانی که سود ختور 22 تومن بود زدم که خدا رو شکر تا بحال بازدهی خوبی داشته و همچنان اعتقاد به پتانسیلهای آتی ختور دارم.
در مورد ختور شما مطالب کاملی ارائه دادید و نیازی به توضیح بیشتر نیست ولی چند سهم دیگه مدنظرم بود که گفتم برای بررسی بیشتر خدمت دوستان معرفی کنم . بنده امسال عمده فعالیتم روی قطعه سازها خواهد بود و تا الان هم همینطور بوده . به نظرم با نزدیکی گزارشات 6 ماهه چندسهم خوب قطعه ساز که حاشیه سود مساعدی دارند رو انتخاب کنیم و بندازیم یه گوشه سبد . فارغ از بحث افزایش نرخ که امیدوار بودیم به صورت رسمی تایید بشه ولی متاسفانه یا خوشبختانه فعلا منتفیه ولی مطمئنا تا آخر سال ساپکو همینطور دست روی دست نخواهد گذاشت , بحث افزایش فروش وجود داره ( علی الخصوص شرکتهای زیر مجموعه ایرانخودرو با توجه به تولید خوب ایران خودرو برای امسال این شرکتها برای تکمیل فرایند تولید ایرانخودرو فروش خوبی داشته اند) که بیشتر روی شرکتهایی تاثیر گذار خواهد بود که هزینه های ثابت و هزینه های مالی قابل توجهی در مقایسه با سود یا زیان خالص دارند . به غیر از افزایش نرخ و افزایش فروش , محتاطانه در نظر گرفتن هزینه های سربار (برای مثال در نظر گرفتن تلورانس سالهای قبل برای افزایش هزینه انرژی) و بهای تمام شده کالا ( برای مثال در نظر گرفتن تلورانس سالهای قبل برای افزایش مبلغ خرید مواد اولیه) از مزیتهای دیگر شرکتهای قطعه سازه . مزیته چون افزایش نرخ مواد اولیه و انرژی امسال در حد درصد افزایش سالهای قبل نیست.
بنده خوساز رو برای افرادی که برای بلند مدت دنبال یه سهم خوب هستند معرفی میکنم . البته با توجه به پایین بودن حاشیه سود نباید پی بر ایی رو بر مبنای سود تحلیلی امسال لحاظ کنیم.
همچنین اگه کسی اعتقاد داره که روند تولید سایپا نیز همانند ایران خودرو روبه رشد خواهد بود خکمک و خاذین هم گزینه های خوبی برای بررسیه . البته خاذین سهیه که ریسک زیادی داره ولی در عین حال میتونه بیشترین بازدهی گروه رو داشته باشه.
بنده 70 درصد سبدم رو به ختور _ خوساز _ خکمک و خاذین اختصاص دادم و تصمیم دارم تا بازدهی مدنظر باهاشون بمونم . توصیه من به دوستان و میثم اینه که این سهما رو بررسی کنند . هر چند که میدونم میثم عزیز وقت بررسی همه ی سهمها رو نداره.
نظر