ايران خودرو ديزل(خاور)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • 580288
    عضو عادی
    • May 2012
    • 27

    #121
    مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در سال توليد ملي خبر داد:
    ركوردشكني تاريخي در عرضه محصولات جديد

    مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل از عرضه 13 محصول جديد اين شركت در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني خبر داد كه در تاريخ صنعت خودروسازي ايران بيسابقه بهشمار ميرود.

    مهندس هاشم يكهزارع در گفتگو با بورس نیوز، با اشاره به اهميت افزايش توليد و حمايت از كار و سرمايه ايراني اعلام كرد كه با برنامهريزيهاي صورت گرفته شركت ايران خودرو ديزل تمامي 13 محصول جديد خود را در سال جاري روانه بازار خواهد كرد.
    وي با اشاره به نياز ناوگان حمل و نقل عمومي كشور به نوسازي و جايگزيني خودروهاي فرسوده و ورود خودروهاي جديد و كارآمد كه علاوه بر كاهش مصرف سوخت از استانداردهاي روز جهان برخوردار باشند تاكيد كرد كه محصولات جديد اين شركت مطمئنا خواهند توانست نياز بازار در اين خصوص را پاسخگو باشد.
    هاشم يكهزارع با تاكيد بر اين نكته كه محصولات جديد اين شركت طيف متنوعي از محصولات باري و مسافري را شامل ميشود گفت: در رده محصولات باري ما شاهد عرضه 7 محصول جديد خواهيم بود كه دو تيپ كشندهa7و دنيز، كاميون كمپرسي سهند و كاميون آريا در چهار تيپ مختلف باري و كمپرسي را شامل ميشود.
    وي در خصوص معرفي محصولات باري اين شركت اظهار داشت: كشندهa7برخوردار از استاندارد زيست محيطي يورو 3 بوده و در رده كشندههاي فوقمدرن قرار دارد كه قابليت ارتقا به استاندارد يورو 4 را نيز دارا است. وي بازار بسيار خوبي را براي اين كشنده متصور شد.
    يكهزارع درخصوص كشنده دنيز گفت: اين محصول از موتوري با قدرت 430 اسب بخار بهره ميبرد و داراي سيستم خودكار تنظيم سرعت و همچنين ترمزهاي مجهز به سيستمabsوasrاست و داراي استاندارد زيستمحيطي يورو 3 ميباشد. وي تاريخ عرضه دو كاميون كشنده فوق را شهريور ماه سال جاري اعلام كرد.
    مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در معرفي ساير محصولات جديد باري اين شركت نيز بيان داشت: كاميونهاي سهند و آريا نسل جديد محصولات باري و كمپرسي ايران خودرو ديزل هستند كه كاميون كمپرسي سهند كه تاريخ عرضه آن مرداد ماه سال جاري اعلام شده با بهرهگيري از موتور قدرتمند 380 اسب بخاري خود استاندارد زيست محيطي يورو 3 را نيز كسب نموده و بخوبي پاسخگوي كليه نيازهاي بازار مصرف خواهد بود.
    وي افزود: كاميون آريا نيز با بهرهمندي از ضريب داخليسازي بالا در واقع محصولي ناآشنا در بازار نيست و موتور قدرتمندom355مرسدس بنز و گيربكسzfسنكرونيزه دستي آن با توجه به سابقه حضور در بازار داراي شبكه خدمات و سرويسدهي بسيار مناسبي است و اين كاميون كه در شهريور ماه سال جاري به بازار عرضه ميشود در واقع با توجه به مشخصات فني آن، نسل جديد كاميونهاي واگنهود توليدي همين شركت محسوب ميشود كه با آخرين استانداردهاي روز دنيا بهينهسازي شده است.
    يكهزارع در خصوص محصولات جديد مسافري اين شركت كه تاريخ عرضه آن سهماهه سوم سال جاري اعلام شده، نيز بيان داشت كه 4 نوع محصول جديد اتوبوس درون شهري در سال جديدبه بازار عرضه خواهيم كرد كه شامل دو اتوبوس مفصلدار دو كابين 18 متري و دو اتوبوس تك كابين 12 متري دومنظوره براي تردد هم در خطوط عادي و هم در خطوط بي.آر.تي است. دو محصول از اين چهار محصول ساخت متخصصان شركت ايران خودرو ديزل است كه شامل يك اتوبوس مفصلدار دوكابين 18 متري و يك اتوبوس تك كابين 12 متري است.
    وي در خصوص اتوبوس مفصلدار 18 متري، كه تاكيد داشت ميتوان آن را توليد ملي ناميد، نيز چنين گفت: اين محصول با كمترين وابستگي به تامينكنندگان خارجي و با ضريب داخليسازي 80 درصدي، محصولي منحصر بهفرد است كه به موتورom457ساخت شركت ايدم و گيربكس اتوماتيكzfساخت شركت چرخشگر مجهز است و تجهيزات رفاهي مسافران همچون كولر قدرتمند با ظرفيت بالا، بخاري شوفاژي، صندليهاي راحت با روكش چرم و پليآميد و رمپ ويژه براي استفاده جانبازان و معلولان نيز از جمله امكانات اين محصول منحصربفرد ملي است. وي ابراز اميدواري كرد كه در سال توليد ملي شاهد حمايت بيشتر سازمانها و نهادهاي ذيربط جهت استفاده از اين محصولات در كشورمان باشيم.
    يكهزارع همچنين از شركت يوتونگ به عنوان طرف قرارداد خارجي شركت ايران خودرو ديزل براي ساخت ديگر اتوبوسهاي مسافري درونشهري نام برد كه دارنده عنوان بزرگترين شركت سازنده اتوبوس در جهان ميباشد.
    وي در ادامه با اشاره به تقاضاي بازار براي خودروهاي باري موسوم به پيكاپ از توليد محصولي در اين دسته خبر داد و با اشاره به ظاهر زيبا و قابليتهاي فراوان اين محصول كه باعث استقبال خوب متقاضيان خواهد شد اين خودرو را برخوردار از استاندارد زيست محيطي يورو 4 و موتور قدرتمند ديزلي دانست كه در تيپ دوكابين دو ديفرانسل در سهماهه سوم سال جاري به بازار عرضه خواهد شد.
    مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در ادامه با اشاره به نياز و تقاضاي موجود در بازار از عرضه محصول ون 14 نفره ديزلي برليانس خبر داد كه بنابر اعلام وي مراحل طراحي و ساخت آن تحت ليسانس و نظارت شركت تويوتا انجام گرفته و از تجهيزات رفاهي متمايز از محصولات موجود در بازار و استاندارد زيست محيطي يورو 3 و قابل ارتقاء به يورو 4 برخوردار است. اين محصول بنابر برنامهريزي صورت گرفته از سوي شركت ايران خودرو ديزل در سهماهه چهارم سال جاري به بازار عرضه خواهد شد.
    در پايان ميتوان خاطرنشان ساخت كه با محقق شدن برنامه توليد و عرضه تمامي اين محصولات به نوعي شاهد يك ركوردشكني از سوي يك شركت خودروساز در عرضه محصولات جديد خواهيم بود. در همين حال با برنامهريزيها و اقدامات صورت گرفته از سوي شركت ايران خودرو ديزل، ميتوان همانند سال گذشته، سال مالي خوبي را براي اين شركت متصور شد تا شايد در سال آتي نيز بتوان از اين شركت به عنوان يكي از سوددهترين شركتهاي موجود در ميان شركتهاي خودروساز نام برد.

    نظر

    • 580288
      عضو عادی
      • May 2012
      • 27

      #122
      بورس نیوز
      فروش نمایشگاه و دفتر مرکزی تاپ سرویس
      شرکت ایران خودرو دیزل با سرمایه ای بالغ بر 160 میلیارد تومان طبق گزارش هیأت مدیره سال مالی منتهی به اسفند 90 را با تحقق نسبی اهداف به پایان رسانده است.

      این شرکت که در سال مالی 90 افزایش 26 درصدی در تولید و 7 درصدی در سهم بازار را در کارنامه فعالیت خود ثبت کرده است علی رغم مشکل شماره گذاری محصولات در این سال توانسته 60 درصد در تعداد فروش و 106 درصد در مبلغ فروش رشد داشته باشد.
      این شرکت برای سال مالی 90 بطور خالص مبلغ 806 ریال سود محقق کرده و در نظر دارد مبلغ 28 ریال از آن را بین سهامدارانش تقسیم کند که نسبت به سال زیان 708 ریالی سال 89 رشد چشمگیری داشته است.
      "خاور" در سال مالی 90، کاهش 14 درصد در هزینه های سربار (عملیاتی) بدلیل کاهش هزینه ها و حذف عملیات پیمانکاری و انبارهای استیجاری، کاهش 40 درصدی زمان توقف تولید تا تجاری و همچنین 70 درصد توقفات تجاری را داشته و توانسته در زمینه تولید کامیون سنگین وانگهود 2624، کامیون مایتی، سرانه تولید اتاقسازی، سرانه رنگ، سرانه تولید و مونتاژ مکانیکی و همچنین سرانه تولید خودرو های باری رکورد های گذشته خود را بشکند.
      همچنین طبق صورت های مالی شرکت تاپ سرویس 4 دانگ زمین و مستحدثات محل دفتر مرکزی شامل نمایشگاه، تعمیرگاه، کارواش و ساختمانهای اداری بر اساس نظریه کارشناس منتخب ایران خودرو به مبلغ 90 میلیارد تومان به شرکتهای ایران خودرو و سرمایه گذاری سمند که هم گروه با شرکت اصلی ( ایران خودرو دیزل) می باشند ، فروخته شده و تشریفات قطعی و ثبتی مالکیت موکول به تیر 91 و اخذ مفاصا حساب شهرداری گردیده است.
      این شرکت برای سال مالی 91 با پیش بینی افزایش 37 درصدی فروش و 35 درصدی بهای تمام شده برای هر سهم عایدی خالصی به مبلغ 257 ریال در نظر گرفته است که 26 ریال از آن را بین سهامدارانش تقسیم خواهد کرد.
      گفتنی است "خاور" برای فروش 1 درصدی صادراتی و خرید مواد اولیه 50 درصدی وارداتی اش نرخ دلار را در سال 90 مبلغ 10844 ریال و در سال 91 مبلغ 12260 ریال در نظر گرفته است.

      نظر

      • 580288
        عضو عادی
        • May 2012
        • 27

        #123
        در اصل توسط 580288 پست شده است View Post
        چی شد سود 806 ریال شد 965 ریال و توقع همه را بالا بردن حدود 16 میلیارد تومان جریمه بنز وصول شد و قرار بود بعد مجمع اعلام بشه که برنامه عوض شد و در دل این 806 ریال گنجانده شد و هفته گذشته 2 شتبه مجدد ا" حدود 26 میلیارد تومان از جریمه بنز وصول شد و چون جکم و تاریخ سند برای سال 90 بود شرکت خواست قانونی عمل کنه و تاثیرات در سال 90 ببینه ،سازمان حسابرسی و بورس شاکی تر شدن دیدند شرکت به صورت متوالی داره تعدیل سود میده و با شرکت مذاکره کردن گفتن تاثیرات این 26 میلیارد در سال 91 دیده شود شرکت هم از خداش بود . تبریک عرض می کنم خدمت سهامداران صبور تعدیل بوجه 91 که حدود 17 تومان رو eps گذاشت (5 شنبه از طرف مدیر عامل تایید شد) زیان انباشته شرکت اصلی در سال 90 صفر شد و شرکت یه سود آوری رسید و ار لحاظ عملیاتی هم نسبت به گذشته رشد خیلی خوبی داشته و مقدار خیلی جرئی از زیان زیر مجموعه ها (تلفیق) به سال 91 منتقل شده که در گزارش 3 ماهه صفر شده احتمالا" در مجمع سود جزئی تقسیم خواهد شد.
        به این نکات توجه کنید:
        بحث افزایش سرمایه در مرداد یا شهریور ماه داغ میشه.
        در مرداد یا شهریور ماه فروش تاپ خودرو وستاره ایران اعلام میشه.
        تعدیل مابقی جریمه بنز تعدیل فراز و محصولات جدید و قرار داد های جدید ..... .....
        سهامداری کنید.
        باز هم امکان کاهش eps اعلامی هیت مدیره سال 90 هست و کاملا" قانونی هست چون هنوز حسابرسی در کدال ارائه نشده و امکان داره حدود 77 تومان اعلام کنه سازمان حسابرسی به شدت گیر داده که به نظر بنده به نفع سهامدار تمام میشه احتمال داره 16 میلیارد جریمه بنز هم که در گزارش 90 (806 ریال) دیده شده کسر شود و به سال 91 انتقال داده شود ، تعدیل بوجه بده و حدود 52 تومان اعلام کنه . در این جو خودرویی اگر 100 تومان در 90 می دید باز خیلی جالب باز نمی شد ولی حالا اگر بعد مجمع باز بشه با تعدیل خوبی باز میشه و امروز از مدیر عامل خواستیم طی تماس تلفنی تعدیل به علت فروش تاپ خودرو و ستاره ایران را هم در مجمع اعلام کنه در حال حاضر متاسفانه سهامدار خسته شده و به محض بازگشایی فروشنده است بدون هیچ تحلیلی و برای بنده وامثال بنده که نگاه سهامداری دارند هر چقدر از 90 کاسته بشه به 91 اضافه بشه خوب هست

        نظر

        • 7sin
          کاربر فعال
          • Nov 2010
          • 214

          #124
          مدیرعامل ایران خودرو دیزل:
          اتوبوس ملی امسال به بازار می آید

          تهران - مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: اتوبوس 'مفصلدار 18متری' كه با كمترین میزان وابستگی به تامین كنندگان خارجی تولید شده و میتوان آن را تولید ملی نامید،امسال به بازار می آید.


          به گزارش روز شنبه ایرنا از ایران خودرو دیزل، 'هاشم یكه زارع' از تولید و عرضه 13محصول جدید این شركت در سال تولید ملی، خبر داد و این امر را در تاریخ صنعت خودروسازی ایران بیسابقه ذكر كرد.

          وی با تاكید بر اینكه محصولات جدید ایران خودرو دیزل طیف متنوعی از محصولات باری و مسافری را شامل میشود، اظهار داشت: در رده محصولات باری ما شاهد عرضه هفت محصول جدید خواهیم بود كه دو تیپ كشنده a7 و دنیز، كامیون كمپرسی سهند و كامیون آریا در چهار تیپ مختلف باری و كمپرسی را شامل میشود.

          مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: كشنده a هفت با برخورداری از استاندارد زیست محیطی یورو سه و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو چهار، در رده كشندههای فوق مدرن قرار دارد.

          یكه زارع، در خصوص كشنده دنیز بیان كرد: این محصول از موتوری با قدرت 430اسب بخار بهره میبرد و دارای سیستم خودكار تنظیم سرعت و همچنین ترمزهای مجهز به سیستم abs و asr بوده و دارای استاندارد زیستمحیطی یورو سه است.

          وی با بیان اینكه دو 'كامیون كشنده a7' و 'دنیز'، شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه می شود، متذكر شد: كامیونهای 'سهند' و 'آریا' نسل جدید محصولات باری و كمپرسی ایران خودرودیزل است. كامیون 'سهند' با بهرهگیری از موتور قدرتمند 380اسب بخاری خود استاندارد زیست محیطی یورو سه را نیز كسب كرده و پاسخگوی تمام نیاز بازار مصرف است و از مرداد ماه به بازار می آید.

          مدیرعامل ایران خودرو دیزل افزود: كامیون 'آریا' نیز با بهرهمندی از ضریب داخلی سازی بالا در واقع محصولی ناآشنا در بازار نیست و موتور قدرتمند om355 مرسدس بنز و گیربكس zf سنكر و نیزه دستی آن با توجه به سابقه حضور در بازار دارای شبكه خدمات و سرویسدهی بسیار مناسب است و در شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه میشود.

          این محصول نسل جدید كامیونهای واگنهود محسوب میشود كه با آخرین استانداردهای روز دنیا بهینهسازی شده است.

          یكهزارع در ادامه و در خصوص محصولات جدید مسافری این شركت كه برای سه ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه می شود، اضافه كرد: چهار نوع محصول جدید اتوبوس درون شهری در سال جدید به بازار عرضه خواهیم كرد كه شامل دو اتوبوس 'مفصلدار دو كابین 18 متری' و دو اتوبوس 'تك كابین 12متری دومنظوره' برای تردد هم در خطوط عادی و هم در خطوط بی.آر.تی است. دو محصول از این چهار مدل ساخت متخصصان شركت ایران خودرودیزل است.

          وی در خصوص اتوبوس 'مفصلدار 18متری' كه میتوان آن را تولید ملی نامید، گفت: این محصول با كمترین وابستگی به تامینكنندگان خارجی و با ضریب داخلیسازی 80درصدی، محصول منحصر بهفردی است كه به موتور om457 و گیربكس اتوماتیك zf ساخت مجهز است و تجهیزات رفاهی مسافران همچون كولر قدرتمند با ظرفیت بالا، بخاری شوفاژی، صندلیهای راحت با روكش چرم و پلیآمید و رمپ ویژه برای استفاده جانبازان و معلولان نیز از جمله امكانات این محصول 'ملی' است.

          مدیرعامل ایران خودرودیزل همچنین از شركت یوتونگ به عنوان طرف قرارداد خارجی شركت این خودروسازی تجاری كشور برای ساخت دیگر اتوبوسهای مسافری درونشهری نام برد كه دارنده عنوان بزرگترین شركت سازنده اتوبوس در جهان است.

          یكه زارع در ادامه با توجه به تقاضای بازار برای خودروهای باری موسوم به 'پیكاپ' از تولید محصولی در این دسته و در ایران خودرو دیزل خبر داد و افزود: این محصول در تیپ دوكابین دو دیفرانسل طی سهماهه سوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

          وی با اشاره به نیاز و تقاضای موجود در بازار از عرضه محصول 'ون 14نفره دیزلی برلیانس' خبر داد كه مراحل طراحی و ساخت آن تحت لیسانس و نظارت شركت 'تویوتا' انجام گرفته و از تجهیزات رفاهی متمایز نسبت به محصولات موجود در بازار، استاندارد زیست محیطی یورو سه و قابل ارتقاء به یورو چهار برخوردار است. این محصول با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سه ماهه چهارم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

          مدیرعامل ایران خودرو دیزل تاكید كرد: با محقق شدن برنامه تولید و عرضه تمامی محصولات مذكور به نوعی شاهد یك ركوردشكنی از سوی یك شركت خودروسازی در عرضه محصولات جدید خواهیم بود.

          نظر

          • 7sin
            کاربر فعال
            • Nov 2010
            • 214

            #125
            با این برنامه زیر 150 فروختن یک باخت بزرگ است ، تازه بعد از این همه مدت سهامداری کردن .

            نظر

            • 7sin
              کاربر فعال
              • Nov 2010
              • 214

              #126
              بعضی ها قصد دارند مشکلات دیگر خودرو سازها به خاور نیز ربط دهند سهامداران آگاه باشند خودرو های تجاری داستان دیگری دارند ، به امید خدا این شرکت با داشتن مدیریتی لایق توانسته به صورت خیلی زیبا و با برنامه ای حساب شده رکوردی بسیار عالی را به ثبت برساند و با مدیران لایق (یكه زارع) در این عرصه قرار بگیرند و شایسته است قدر این افراد را دانست و مورد حمایت بی دریق قرار بگیرند ، زیاد نگفته ام اگر مدیریت و یا حتی وزارت صنعت خودرو سازی را دست افرادی این گونه لایق سپرد .

              نظر

              • yousef
                عضو فعال
                • May 2011
                • 808

                #127
                نکاتي درموردخاور:
                1-درگزارش اخيرهيئت مديره به فاصله5روزازگزارش قبلي سود96تومني اعلامي تبديل شدبه80تومان!(806ريال)که البته بيشترش غيرعملياتي بوده.
                2-سودانباشته90حدود45.8ميلياردتومن يعني به ازاي هرسهم286رياله.يعني امکان نداره بيش از28تومن تقسيم بشه.
                3-درص49گزارش هيئت مديره تقسيم سودهردوسال90و91صفردرنظرگرفته شده!پس ممکنه هیچ سودی تقسیم نشه.
                4-درص49 زيان انباشته ابتداي سال 91حدود29.1ميلياردتومن درنظرگرفته شده.چرا؟کدوم درسته سودانباشته45.8ميلياردتومني پايان90
                يازيان انباشته29.1ميلياردتومني ابتداي91؟دليل اين همه تفاوت چيه؟
                5-درص49 وپيش بيني91سودانباشته پايان سال91حدود11.4ميلياردتومن بافرض عدم تقسيم سوددرسال90ذکرشده...يعني اگه درمجمع90به
                هرسهم حتي حدود8تومن سودتقسيم بشه خاوربراي91داراي زيان انباشته ميشه!(خاور1.6میلیاردسهمه)
                6-درپیش بینی91خاور355میلیون دلارمصارف ارزی بادلار1226تومن اومده که می تونه باعث تعدیل منفی سنگینی بشه یعنی هر100تومان
                درافزایش دلار35.5میلیاردتومن به هزینه هاش اضافه میکنه واین یعنی فاجعه برای این سهم...
                ------------------------------------------------------------------------------------------
                البته اطلاعات حسابداريم زيادنيست دوستان اگه اشتباهي توبندهاي بالامي بينن ذکرکنن.به هرحال باتوجه به بندهاي بالا
                ووضعيت نامناسب گروه خودرودرصورت بازگشايي خاورقبل ازمجمع دوستان خيلي دقت کنن که دچارهيجان احتمالي ايجادشده توسط
                سهامدارعمده نشن من خريدقبل ازبرگزاري مجمع اين سهم رودرقيمت بالاي100تومن بسيارپرريسک مي دونم...

                نظر

                • مات
                  عضو فعال
                  • Aug 2011
                  • 5650

                  #128
                  شركت ايران خودرو ديزل حسابرسي شده 806 ريال براي سال 90 سود ساخت
                  سود عملياتي 584 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته
                  فروش106 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته
                  درامد حاصل از سرمايه گذاريها 2351 درصد رشد داشته

                  الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                  اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                  اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                  نظر

                  • مخبرالدوله
                    عضو فعال
                    • May 2012
                    • 5228

                    #129
                    در اصل توسط پرستو پست شده است View Post
                    شركت ايران خودرو ديزل حسابرسي شده 806 ريال براي سال 90 سود ساخت
                    سود عملياتي 584 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته
                    فروش106 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته
                    درامد حاصل از سرمايه گذاريها 2351 درصد رشد داشته

                    http://www.codal.ir/Reports/InterimS...rnCV6NlQ%3d%3d
                    لازمه قبل از مجمع حداقل بندهای حسابرسی ذیل ترازنامه در لینک فوق با دقت خوانده شود.

                    مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                    نظر

                    • مخبرالدوله
                      عضو فعال
                      • May 2012
                      • 5228

                      #130
                      در اصل توسط مخبرالدوله پست شده است View Post
                      بنده چند بار این اطلاعات را خواندم.....
                      سال 90 یکسال رویایی برای خاور ثبت شده ....احتمالا در مجمع پاداش خوبی مدیران خواهند گرفت.....
                      مشکلات هم به سال 91 منتقل شده.....کسی هم انتظاری از مجمع سال آینده نداره!!!!!!!!
                      در ذیل ترازنامه مطالبی از گزارش حسابرس قید شده که میگه.....سود سال آینده بدلیل عدم تکمیل مدارک به امسال منتقل شده...
                      و ..................
                      ولی از گزارشات کاملا معلومه که قصد دارن امسال یه سود خوب تو مجمع تقسیم کنند....البته برای مدیران نه سهامدارا!!!!

                      مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                      نظر

                      • مات
                        عضو فعال
                        • Aug 2011
                        • 5650

                        #131
                        قرار نيست مشكلات شركت به يك باره حل بشه ولي همين كه داره حل ميشه خودش جاي اميدواريه
                        الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
                        اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
                        اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.

                        نظر

                        • alirezasa
                          عضو فعال
                          • Jun 2012
                          • 508

                          #132
                          دوستان سود خاور عملیاتیه یا مثل کطبس میشه؟

                          نظر

                          • 110
                            عضو عادی
                            • Jan 2012
                            • 36

                            #133
                            مدیرعامل شرکت با تشریح آخرین وضعیت مالی به فارس خبر داد


                            زیان انباشته ایران خودرو دیزل صفر شد/ترجیح اتوبوسهای چینی به تولید داخل


                            خبرگزاری فارس:مدیر عامل ایران خودرو دیزل با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت بورسی در آستانه برگزاری مجمع،درباره بازگشایی نمادمعاملانی،احتمال افزایش سرمایه،لزوم حمایت سهامداران عمده و آثار تحریم ها توضیحاتی ارایه کرد.
                            خبرگزاری فارس: زیان انباشته ایران خودرو دیزل صفر شد/ترجیح اتوبوسهای چینی به تولید داخل

                            هاشم یکه زارع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس، در آستانه برگزاری مجمع بزرگترین شرکت تولید خودرو های سنگین در ایران اعلام کرد: پیش بینی سود سال 91 این شرکت حدود 25 تومان برآورد شده است.سود عملیاتی سال گذشته ایران خودرو دیزل هم در تاریخ 50 ساله فعالیت این شرکت بی سابقه بوده و خود نوعی رکورد شکنی محسوب می شود. سال گذشته سود عملیاتی این شرکت به 264 میلیارد تومان رسید که نسبت آن به رقم فروش 28 درصد بود. رقم سود عملیاتی 264 میلیارد تومانی شرکت در سال 90 نشان می دهد در همه زمینه ها جهش خوبی داشته ایم.
                            *بازگشایی نماد در بورس بعد از برگزاری مجمع

                            وی با اشاره به توقف نماد معاملاتی شرکت در بورس از 16 اردیبشهت سال جاری خاطر نشان کرد:قصد داشتیم زمینه گشایش نماد را پیش از برگزاری مجمع سالانه در روز پنج شنبه این هفته فراهم کنیم،اما بنا به ملاحظاتی این کار به بعد از مجمع موکول شد.

                            *احتمال افزایش سرمایه و لزوم حمایت سهامداران عمده

                            این مقام مسئول درباره احتمال افزایش سرمایه ایران خودرو دیزل هم گفت:به هرحال در شرایط فعلی هزینه تامین مالی در صنعت بالاست،بنابراین شرکت ها برای بقا و باقی ماندن در کورس رقابت و عرضه محصولات جدید باید از راهکارهای مناسب تر و کم هزینه تری نظیر افزایش سرمایه بهره مند شوند.از سوی دیگر شرکت ها چاره ای ندارند جز این که برخی دارایی های راکد خود را تبدیل به احسن کرده و در چرخه تولید به کار بگیرند. ایران خودرو دیزل هر دو راهکار را در دستور کار خود قرار داده است.
                            یکه زارع درباره لزوم حمایت سهامداران عمده از سهام ایران خودرو دیزل در زمان گشایش نماد توضیح داد: سهامداران عمده وظیفه دارند از این سهم حمایت کنند البته با توجه وضع مناسب و چشم انداز خوبی که این شرکت با آن مواجه است من هم از آنها خواهم خواست به طور جدی وارد میدان شوند.

                            وی به 30 هزار سهامدار خرد ایران خودر و دیزل توصیه کرد به سرمایه گذاری در سهام این شرکت با نگاه بلند مدت بنگرند و نگران نوسان های مقطعی نباشند،زیرا حرکت ایران خودرو دیزل رو به جلوست و متغیرهای نهفته ای در این شرکت وجود دارد که با آزاد سازی آنها سود مناسبی نصیب سهامداران خواهد شد.از سوی دیگر اطمینان داریم شرایط در آینده به سمتی خواهد رفت که شرکای اروپایی شرکت بار دیگر باز خواهند گشت.

                            *زیان انباشته به صفر رسید

                            وی در مورد زیان انباشته شرکت هم گفت: :بخش قابل توجهی از زیان انباشته شرکت ایران خودرو دیزل تسویه شده و امسال رقم باقی مانده نیز به صفر خواهد رسید.

                            به گفته یکه زارع ایران خودرو دیزل با وجود تحریم ها و با اتخاذ تدابیری درسال گذشته 26 درصد افزایش تولید، 60 درصد رشد فروش را تجربه کرد.ضمن این که رقم ریالی فروش این شرکت در سال 90 معادل دو برابر درآمد حاصل از فروش در سال 89 بود.همچنین به رغم همه مشکلاتی که گریبان صنعتگران را گرفته، امسال هم در حوزه تولید و فروش 10 درصد رشد برای ایران خودرو دیزل پیش بینی شده است.

                            *افزایش سهم بازاربه 50 درصد و اثر تحریم بر صنعت

                            یکه زارع اعلام کرد: ایران خودرو دیزل در 15 سال گذشته هیچ محصول جدیدی را به بازار معرفی نکرده بود و به همین دلیل به تدریج سهم بازار خودرو های سنگین و تجاری را از دست داده بود، اما برای نخستین بار سال پیش سهم بازار شرکت از 24 درصد به 31 درصد افزایش یافت.بنا داریم تا پایان سال 92 سهم ایران خودرو دیزل را از این بازار به 50 درصد برسانیم.

                            وی در پاسخ به پرسشی درباره اثر تحریم ها بر صنعت تولید خودرو های سنگین گفت:سایر خودروسازان به تازگی با چالش تحریم مواجه شده اند اما صنعت خودرو سنگین و به ویژه ایران خودرو دیزل از سال 89 وارد فاز مقابله با تحریم ها شده و در دو سال گذشته با همت کارشناسان و کارگران، نه تنها در مقابله با تحریم ها موفق بیرون آمده ایم بلکه قصد داریم امسال 13 محصول جدید را وارد بازار خودروهای تجاری داخل کشور کنیم.

                            مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: صنعتگران مقاومت دربرابر فشارهای تحریم های خارجی را آموخته اند و از آن سربلند بیرون آمده اند اما وجود برخی تحریم های نانوشته داخلی کار را دشوار ساخته است.

                            وی در توضیح بحث تحریم داخلی گفت:برخی دستگاه های مسوول که وظیفه حمایت از تولید داخل را دارند و برخی دستگاه های مصرف کننده عنایت و توجه اندکی به حمایت از تولید ایرانی دارند مثلا متاسفانه برخی دستگاه ها حاضرند اتوبوس های بعضا کم کیفیت چینی را وارد کنند و به کار بگیرند اما از اتوبوس های باکیفیت داخلی بهره نبرند.به نظر می رسد باید این رویه تغییر پیدا کند.

                            یکه زارع درباره نحوه مقابله ایران خودرو دیزل با تحریم ها در دو سال گذشته افزود:50 سال بود که قطعات کامیون های بنز از خارج وارد می شد اما با وجود تحریم ها و با برنامه ریزی انجام شده در سال 90 در همه زمینه ها رکورد تولید را شکستیم.در جریان مبارزه با تحریم ها کارخانه ایدم تبریز از زیر مجموعه های ایران خودرو دیزل برای نخستین بار موفق شد موتور خودروهای سنگین را مستقلا تولید و عرضه کند.

                            وی ادامه داد:هدف اصلی ما این است که تا پایان امسال همه محصولات تجاری در خطوط تولید اتوبوس را با برند ایرانی و با محوریت صادرات تولید کنیم. در حوزه تولید کامیون هم تا سه سال آینده به این هدف دست خواهیم یافت. پیش بینی می کنم در صورت حمایت دستگاه های ذی ربط در بخش اتوبوس سازی بازار منطقه را قبضه کنیم و 50 درصد تولیدات اتوبوس سازی ایران خودرو دیزل در سال های آینده به کشورهای همسایه صادر شود.

                            وی در خاتمه گفت:هرچند در سه ماه نخست سال افت تولید داشته ایم، اما جای نگرانی نیست زیرا در این مدت سرمایه گذاری های لازم و گشایش اعتبارهای لازم برای ورود محصولات جدید به خطوط تولید انجام گرفته است با داخلی سازی انجام شده در حوزه تامین قطعات در سال 91 از تحریم های خارجی نگرانی نداریم و همان طور که قبلا هم گفتم تنها چیزی که ما را نگران می کند تحریم های داخلی است.

                            نظر

                            • مخبرالدوله
                              عضو فعال
                              • May 2012
                              • 5228

                              #134

                              خيز ايران خودروديزل براي کسب 90درصد سهم بازار اتوبوس هاي 18متري

                              برخورد با خودروسازان چيني با افراط و تفريط همراه بوده است
                              خبرگزاري موج - چنانچه به عنوان همکار در کنار خودروسازان مطرح چيني فعاليت و همکاري مشترک داشته باشيم با آنها رشد خواهيم کرد در غير اين صورت ظرف چند سال آينده و از روي شکم سيري تحويلمان هم نمي گيرند.

                              به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، هاشم يکه زارع مديرعامل شرکت ايران خودروديزل، با بيان اين مطلب گفت: نبايد در صنعت، افراط و تفريط حاکم شود اتفاقي که در برخورد با خودروهاي چيني پيش آمد و بعضا شاهد ورود محصولات بي کيفيت و در پاره اي ديگر مانع از گسترش همکاري و ورود خودروهاي با کيفيت چيني بوده ايم!
                              وي در ادامه با اشاره به اينکه سال90 را همانگونه که وعده کرده بوديم جهادگونه آغاز کرديم و با تحقق نسبي اهداف به پايان رسانديم، گفت: در سال گذشته شاهد 26درصد افزايش توليد، 106درصد افزايش فروش و افزايش سهم بازار به ميزان هفت درصد بوديم.
                              به گفته يکه زارع، سال گذشته مقطعي متفاوت براي تمام شرکت هاي توليدي از جمله ايران خودروديزل بود چراکه مجموعه اي از تهديدها از قبيل تشديد فشارهاي بين المللي، افزايش نرخ ارز، تغيير در سودهاي بانکي، مشکلات بوجود آمده در نقل و انتقال پول در نظام بانکي بين المللي و ... بر محيط همه شرکت هاي ايراني حاکم شد که نيازمند مديريتي هوشمندانه براي خنثي کردن تهديدات و استفاده از فرصت ها بود.
                              مديرعامل ايران خودروديزل، ميزان توليد انجام شده در سال گذشته را بيش از 12هزار و 345دستگاه انواع خودرو باري و مسافري و توليد شش ميليون و 555هزار و 557 قطعه پرسي و رنگ آميزي 20هزار و 119دستگاه بدنه هاي پرايد و وانت علاوه بر رنگ آميزي محصولات ايران خودروديزل اعلام کرد.
                              يکه زارع که در مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام ايران خودروديزل و در جمع سهامداران اين شرکت سخن مي گفت، از استراتژي توسعه محصول براي توليد محصولات جديد با نشان تجاري ikd و عرضه محصولات در گروه هاي مختلف شامل اتوبوس، کاميون، کشنده، ون و پيکاپ به منظور افزايش توليد و سهم بازار و کسب رتبه اول در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهاي تجاري براي سال «توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني» خبر داد.
                              وي اضافه کرد: توليد کاميون «آريا» در بخش هاي باري و کمپرسي در دو تيپ نيمه سنگين و سنگين، اتوبوس هاي «12متري» و «مفصلي 18متري» با برند ikd به همراه توليد محصولاتي چون کاميون سنگين «سهند»، کشنده «دنيز»، کشنده «a7»، ون «برليانس» و «پيکاپ» در برنامه توليد سال جاري نويد بخش سالي پر برکت براي شرکت ايران خودروديزل است.
                              مديرعامل ايران خودروديزل ادامه داد: کاميون آريا و کمپرسي سهند در شهريورماه، کشنده a7 براي اوايل مهرماه، کشنده دنيز، ون برليانس و پيکاپ در نيمه دوم امسال عرضه مي شود. توليد اتوبوس هاي 12 و 18متري نيز آغاز شده است و به زودي شاهد عرضه آن خواهيم بود.
                              يکه زارع سهم بازار ايران خودروديزل در کاميون هاي سنگين را 70 و در کشنده بيش از 20درصد اعلام کرد و گفت: با عرضه کشنده هاي «a7» و «دنيز» سهم بازارمان در بخش کشنده را حداقل به 30درصد براي سال جاري خواهيم رساند.
                              مديرعامل ايران خودروديزل همچنين با اشاره به اينکه 78درصد اتوبوس مفصلي 18 متري اين شرکت داخلي است، از کيفيت بالاي اين محصول و همچنين 400ميليون ريال ارزان تر بودن آن نسبت به مشابه چيني خبر داد.
                              وي با اشاره به اينکه اين اتوبوس در يک پروژه 14ماهه به بار نشسته است، ادامه داد: امکانات اين اتوبوس داخلي به مراتب از نمونه چيني آن بيشتر و بهتر است. همچنين بايد بگويم که سال آينده 90درصد بازار اتوبوس هاي مفصل دار از آن ايران خودروديزل خواهد بود.
                              مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت ايران خودروديزل منتهي به سال مالي 29اسفندماه 1390 با حضور بيش از 77 درصد از سهامداران، اعضاي هيات مديره، مديرعامل، معاونان و مديران ارشد اين شرکت خودروسازي برگزار شد.

                              مردم میپرسند که ا.ن را چه کسانی حمایت میکنند؟؟؟

                              نظر

                              • 7sin
                                کاربر فعال
                                • Nov 2010
                                • 214

                                #135
                                رونمایی از آخرین تحولات "خاور" در گفتگوی اختصاصی با مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل
                                تخت گاز روی جاده سودآوری آغاز شد/ صدای پای "خاور" بیخ گوش چینی ها
                                همزمان با برگزاری مجمع سالانه شرکت ایران خودرو دیزل که با استقبال کم نظیر سهامداران این شرکت رو به رو بود، مدیر عامل "خاور" در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار بورس نیوز، ضمن تشریح عملکرد مدیریت خود در دوره مالی اخیر، از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت، برای اولین بار رونمایی کرد. به جرأت می توان گفت، ایران خودرو دیزل تنها مجموعه صنعتی بوده که توانسته ظرفیت تولید خود با افزایش 26 درصدی نسبت به پیش بینی های بودجه ای محقق سازد. در عین حال با رشد دو برابری حجم فروش و افزایش 60 درصدی وجوه ریالی آن در پایان دوره مالی اخیر، نزدیک به 268 میلیارد تومان سود عملیاتی محقق شد که در مقایسه با سایر خودرو سازان کشور بی سابقه بوده است.

                                همزمان با برگزاری مجمع سالانه شرکت ایران خودرو دیزل که با استقبال کم نظیر سهامداران این شرکت رو به رو بود، مدیر عامل "خاور" در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار بورس نیوز، ضمن تشریح عملکرد مدیریت خود در دوره مالی اخیر، از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت، برای اولین بار رونمایی کرد.

                                علت توقف نماد چه بود؟

                                هاشم یکه زارع با اشاره به بازگشایی نماد معاملاتی "خاور" پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران، درباره علت توقف 45 روزه این نماد در بازار سهام اظهار کرد: طی سال مالی اخیر، بحث هایی راجع به انتقال برخی دارایی های تحت تملک طرف خارجی به شرکت و نیز دیگر موضوعات با اهمیت وجود داشت که با توجه به اعلام شدن آنها و طولانی شدن روند تهیه و تکمیل مدارک و مستندات مورد درخواست سازمان بورس، منجر به متوقف شدن طولانی مدت نماد معاملاتی "خاور" در بازار سهام شد.

                                عملکرد بی سابقه میان خودرو سازان

                                وی در ادامه با نگاهی به عملکرد شرکت ایران خودرو دیزل در سال مالی 90، افزود: در سال گذشته با وجود سنگینی سایه نگرانی ها و ریسک های سیستماتیک مختلف بر صنعت خودرو سازی کشور، به جرأت می توان گفت، ایران خودرو دیزل تنها مجموعه صنعتی بوده که توانسته ظرفیت تولید خود با افزایش 26 درصدی نسبت به پیش بینی های بودجه ای محقق سازد. در عین حال با رشد دو برابری حجم فروش و افزایش 60 درصدی وجوه ریالی آن در پایان دوره مالی اخیر، نزدیک به 268 میلیارد تومان سود عملیاتی محقق شد که در مقایسه با سایر خودرو سازان کشور بی سابقه بوده است.

                                افزون بر این در بخش هزینه های عمومی و سربار، کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به پیش بینی ها، تحقق یافته که در مجموع باعث شده شرکت ایران خودرو دیزل عملکرد مناسبی را در سال مالی 90 برجای گذارد.

                                یک پاسخ به منتقدان

                                یکه زارع در واکنش به اینکه برخی منتقدان عملکرد ایران خودرو دیزل را بیشتر ناشی از سود غیر عملیاتی آن می دانند تا سود عملیاتی و چرا درباره تداوم سودآوری شرکت با دید تردید و ابهام می نگرند، گفت: نگاهی به صورت سود و زیان "خاور" نشان می دهد عمده سود 80 تومان و 6 ریالی هر سهم شرکت از محل سود عملیاتی آن در دوره مالی اخیر تحقق یافته و حال آنکه امکان افزایش 20 تومانی این مبلغ در دوره مذکورنیز وجود داشت که به هر ترتیب این رقم برای eps سال مالی جاری در نظر گرفته شده است.

                                کار پنج ساله را یکساله کردیم

                                جالب آنکه مجموع سود عملیاتی که ایران خودرو دیزل طی پنج سال گذشته محقق ساخته بالغ بر 168 میلیارد تومان بوده در حالیکه طی سال مالی 90، سود عملیاتی شرکت به رقم 268 میلیارد تومان رسیده است.

                                در مورد سود غیر عملیاتی اما با وجود آنکه سود مناسبی از بابت تولید و فروش تولیدات شرکت محقق شده، کاهش زیان انباشته و لزوم افزایش سرمایه برای اجرای برنامه های در پیش رو باعث شد تا فروش برخی دارایی های راکد برای تسویه بدهی هایی که هر ساله در حساب های سنواتی شرکت ایجاد می شد، در دستورکار قرار گیرد که به هر حال خیز چشمگیر سود عملیاتی شرکت را تحت الشعاع قرار نداده و همچنان این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

                                ماجرای فروش ملک تاپ سرویس

                                سخنگوی شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه موضوع فروش ملک متعلق به شرکت تاپ سرویس را یادآور شد و گفت: این ملک در خیابان ولیعصر تهران واقع شده و همواره به منظور تسویه بدهی معوق سنواتی به شرکت های سرمایه گذاری سمند و گروه ایران خودرو، موضوع فروش آن به این دو شرکت، به عنوان تکلیف مجمع سالانه سهامداران تعیین می شد.

                                براین اساس عملیات فروش چهار دانگ زمین و دفتر مرکزی شرکت تاپ سرویس از جمله نمایشگاه، تعمیرگاه، کارواش و ساختمان های اداری از شهریور ماه سال گذشته آغاز و در اواخر سال 90 مبایعه نامه آن به امضاء دو طرف رسید که از این بابت حدود 83 میلیارد تومان سود خالص شناسایی و کلیه بدهی ها نزدیک به صفر شد.

                                سه گزینه برای انتخاب

                                به باور مدیر عامل شرکت ایران خودور دیزل، با وجود روند فزاینده تولید و فروش شرکت و تحقق سودآوری مناسب، تحمیل هزینه های مالی منجر به تهدید این درآمدها شده که بر این اساس باید از بین سه گزینه افزایش سرمایه با کاهش داراییها، تبدیل دارایی های غیر مولد به نقدینگی و کاهش هزینه ها و یا در نهایت افزایش سرمایه همراه با تبدیل دارایی های غیر مولد به کارا و نقدینگی انتخاب شوند.

                                سرازیر شدن نقدینگی 400 میلیارد تومانی

                                وی درباره برنامه واگذاری سایر دارایی های غیر مولد "خاور" در سال جاری عنوان کرد: طی امسال واگذاری ملک هزار متری بلوار کشاورز تهران که پیشتر از بابت تسویه مطالبات از شرکت لیزینگ خودرو غدیر تملک شده بود پس از تجاری سازی آن با مشارکت پیمانکاران، به فروش خواهد رسید.

                                در عین حال شرکت اپکو نیز با جابجایی پرسنل خود در آینده ای نزدیک رو به رو خواهد بود که با تملک زمین وسیع این شرکت از سوی ایران خودرو دیزل، بصورت مشارکتی تجاری سازی و سپس فروش آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

                                با این اوصاف طی سال های 91 و 92، حدود 300 تا 400 میلیارد تومان نقدینگی برای شرکت فراهم خواهد شد.

                                دلیل رفت و برگشت 16 تومانی چه بود؟

                                این مقام مسئول تغییر سود تحقق یافته شرکت ایران خودرو دیزل از 96 تومان و 6 ریال به 80 تومان و 6 ریال در پایان عملکرد سه ماهه سوم سال مالی 90 را ناشی از نظر حسابرس برای شناسایی سود حاصل از مذاکره با طرف خارجی برای جبران ضرر و زیان ایجاد شده در سال 89 اعلام کرد و افزود: با توجه به سابقه و تجربه ای که پیشتر در خصوص دعواهای بین المللی از جمله موضوع شرکت ولوو در سایپا دیزل برای بنده وجود داشت، از انتهای سال 89 بحث خسارت های وارد شده از سوی شرکت دایملر بنز آلمان تحت یک پکیج کلی مطرح شد که برای جلوگیری از خدشه های احتمالی در روند مذاکرات، کم و کیف آن بنا به صلاحدید اعلام نشد.

                                منتظر خبرهای خوش باشید

                                با تداوم این پیگیری ها، طرف خارجی با تهدید شکایت به مراجع قانونی مواجه شد که عنوان کرد فارغ از این چارچوب برای جبران خسارت های وارد آمده به اقداماتی از جمله پرداخت حدود 10 میلیون یورو وجه نقد و تحویل سه هزار قطعه اکسل روی خواهد آورد که این موضوع هنوز در حال پیگیری بوده و تاکنون 99 درصد آن به نتیجه رسیده که اثرات مثبتی در بودجه سال مالی 91 خواهد داشت.

                                هبه 39 میلیارد تومانی آلمانی ها

                                در عین حال پس از تشدید تحریم ها، شرکت بنز تصمیم به واگذاری دارایی های خود در ایران گرفت که براساس آن 30 درصد از سهام شرکت ایدم تبریز به قیمت هر سهم یک ریال به ایران خودرو دیزل واگذار شد که سود شناسایی شده از این هبه بیش از 39 میلیارد تومان می باشد.

                                فراز در اوج سرفرازی

                                مشکلات کشنده فراز و دلیل توقف شماره گذاری این خودرو در اوایل سال گذشته موضوع دیگری بود که وی درباره آن گفت: با تولید خودرو فراز از روز نخست به دلیل تبلیغات منفی رسانه ای که راجع به هوو شده بود، متأسفانه دامن گیر این خودرو با کیفیت نیز شد که ناشی از یک سوء تفاهم و عدم دقت در شناسایی برند تجاری شرکت تولید کننده اصلی بود. بطوریکه ابتدا تصور می شد خودرو فراز شکل دیگری از خودرو هوو با همان کیفیت قبلی است اما در واقع هوو نام تجاری کل یک مجموعه صنعتی با بخش های مختلف در کشور چین بود.

                                به هر ترتیب اداره راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در اولین مرحله با شماره گذاری 500 دستگاه از کشنده فراز موافقت و پس از آزمایش های فنی در مقاطع سه ماهه و شش ماهه و عدم بروز مشکل در سیستم رانشی و کششی، پلاک گذاری تمامی این خودرو ها را تأیید کرد.

                                قیمت فراز دیگر غیر واقعی نیست

                                وی ادامه داد: اقدام برای فروش دو هزار و 200 دستگاه کشنده فراز در اواخر سال گذشته از سر گرفته شده و به لحاظ بهینه بودن هزینه های ارزیی که پیشتر برای تأمین قطعات این خودرو ها صورت گرفته و از طرفی فروش فعلی آنها با قیمت های واقعی نسبت به سال گذشته می تواند منافع مناسب تری را برای شرکت در برداشته باشد. هر چند جرایم دیر کرد و سایر هزینه های تحمیل شده از بابت عدم فروش بخش عمده ای از این خودرو ها در یکسال اخیر را باید مد نظر داشت اما دیگر فروش آنها به قیمت های نازل مرحله نخست صورت نخواهد گرفت.

                                حل و فصل پرونده هوو با تفاهم شاکیان

                                یکه زارع از ماجرای هوو و آخرین اقدام های صورت گرفته در این زمینه نیز سخن گفت و افزود: پرونده گرانفروشی کشنده های هوو مربوط به دو سال قبل از ورود بنده به ایران خودرو دیزل بوده که اکنون با ارجاع به دیوان عدالت اداری پیگیری ها و تفاهم با شاکیان ادامه دارد. تاکنون از بابت این مسئله مبلغ دو میلیارد و 200 میلیون تومان از حساب شرکت پرداخت شده و در صورت عدم وقوع اتفاقی غیر منتظره، با پیش بینی هایی که از این بابت صورت گرفته، احتمال شناسایی زیان بسیار کم رنگ است.

                                ایراد از تریلر بود نه کشنده

                                وی در برابر این پرسش که آیا استاندارد نبودن تریلر دلیل اصلی نقص کشنده های هوو است، پاسخ داد: با وجود تعریف مشخص کامیون های سنگین و باری در جاده های کشور، تریلر متصل شده به خودرو کشنده که 70 درصد آنرا تشکیل می دهد، از نظر استاندارد ایران با مشکلات عدیده ای مواجه است.

                                نبود نظارت کافی باعث شده تا با وجود 1500 تریلر غیر استاندارد در کشور، به محض ترمز کشنده، به اصطلاح خودرو قیچی کرده و منجر به تصادف دلخراش شود و حال آنکه همه سیستم فنی کشنده را مقصر می دانند.

                                وقتی قانون گم می شود

                                در ایران از بین یکصد کارگاه سازنده تریلر تنها هفت شرکت دارای گواهینامه های استاندارد بوده در حالیکه در تمام جاده های دنیا، تریلر بدون پلاک مجزا از کشنده حق تردد ندارد. در کشور گرچه از سال 1385 موضوع شماره گذاری تریلر در کنار کشنده به عنوان قانون معین شد اما معلوم نیست به چه علت هنوز اجرا نشده و باید پرسید چرا از 150 هزار تریلر تنها 392 دستگاه از این وسیله دارای پلاک مجزا از کشنده است.

                                به هر ترتیب طی دو فراخوان، ایران خودور دیزل اعلام کرده با توجه به رعایت و کنترل استانداردهای کیفی در روند تولید محصولات، میزان فرمان و ظرفیت ترمز باد و غیره را برای کشنده ها تقویت و نظارت خواهد کرد که این ناشی از وجود ایراد کیفی نیست. در عین حال از دو سال قبل اعلام شد کشنده هایی که به فروش می رسند با گارانتی و تضمین های کیفی خواهند بود.

                                افزایش سرمایه 100 درصدی

                                صحبت از افزایش سرمایه موضوع دیگری بود که این مقام مسئول اذعان داشت: افزایش 100 درصدی سرمایه یکی از برنامه های اصلی و جدی شرکت به منظور توسعه محصولات جدید و تقویت نقدینگی در گردش "خاور" بوده که پس از تعیین تکلیف دارایی های راکد شرکت و کسب رضایت سازمان بورس، طرح توجیهی آن ارایه خواهد شد.

                                عرضه 13 محصول جدید تا پایان امسال

                                یکه زارع از عرضه 13 محصول جدید ایران خودرو دیزل به بازار مصرف در سال جاری خبر داد و گفت: سه محصول از جمله کشنده های a7 و نیز در اواخر شهریور ماه و چهار نوع کامیون سنگین در ماه های آینده وارد بازار خواهند شد.

                                همچنین تولید ون و پیکاپ با موتورهای دیزلی و بنزینی، چهار نوع محصول جدید و برای اولین بار تولید اتوبوس مفصلی 18 متری را شاهد خواهیم بود که ارزش افزوده بالایی را برای شرکت در برخواهند داشت.

                                قراداد جدید با شیراز و مشهد

                                در این زمینه قراردادی 10 میلیارد تومانی با اتوبوس رانی استان شیراز منعقد شده که نیاز اصلی این استان نزدیک به 5 برابر چیزی است که سفارش داده و حال آنکه قراردادهایی مشابه با استان های مشهد، تبریز، و غیره در حال انعقاد و مذاکره است.

                                واردات شرم آور و تکیه بر توان داخلی

                                وی در بخشی از این گفتگو واردات خودرو به شکل محصول کامل (cbu) را شرم آور دانست و گفت: تا سال 2012 میلادی 18 میلیون و 500 هزار دستگاه از 70 میلیون کامیون تولید شده در دنیا ساخت چین بوده که این یعنی اختصاص بیش از 27 درصد تولید جهان به این کشور.

                                تیراژ خودرو سازی در کشور چین بالا بوده و با کیفیت کار می کنند. از اینرو برای حذف نگرانی های احتمالی، فعالیت در کنار چینی ها منجر به رشد شرکت همسو با توسعه آنها خواهد شد.

                                در چین 5 برند شناخته شده وجود دارد که "خاور" به 3 برند آنها قرار منعقد کرده واکنون به مرحله ای رسیده که در تولید اتوبوس مفصلی 50 متری با بهره گیری کامل از توان خود، با کیفیتی مناسب تر نسبت به نمونه چینی و کاهش هزینه 50 میلیون تومانی، آنرا تولید و عرضه کرده است.

                                در این راستا برای سال های 92 و 93 صادرات 50 درصد از انواع خودرو سنگین به کشورهای آسیایی میانه و عربی پیش بینی شده که تحت برند ملی کشور براحتی عرضه خواهد شد.

                                این میان به لحاظ ارزش افزوده بالا و ارز آوری اتوبوس و نیز کیفیت مناسب تولیدات شرکت، در صورت کمک بانک ها و نهادهای دولتی، در مقایسه با قیمت 220 هزار دلاری نمونه کره ای با 10 درصد کیفیت پایین تر می توان آنرا به قیمت تمام شده 140 دلار تولید و صادر کرد.

                                آخرین خبرها از وصول مطالبات

                                مدیر عامل ایران خودرو دیزل از روند وصول مطالبات نیز سخن گفت و افزود: وصول مطالبات در ایران خودرو دیزل پیشینه های تاریخی داشته که در این زمینه مدیریت شرکت توانسته پس از اخذ تأییدیه وزیر بهداشت و درمان، موضوع وصول طلب 30 میلیارد تومانی خود از این نهاد را دستورکار قرار دهد.

                                در مورد شهرداری اما به لحاظ آنکه بخش اصلی مشتریان شرکت را شامل می شود، طی مذاکرات مختلف پیشنهاد شده طلب حدود 150 میلیارد تومانی خود را به شکل واگذاری تراکم و ملک تهاتر کنند که طی امسال این موضوع پیگیری خواهد شد.

                                کاهش 50 درصدی تولیدات راکد

                                یکه زارع درباره اقلام راکد تولیدی ایران خودرو دیزل خاطر نشان کرد: نسبت به سال 1389، اقلام راکد با کاهش 50 درصدی رو به رو شده و این در حالی است که شرکت برای خودرویی که هنوز در جاده ها تردد می کند، موظف به تأمین و تولید قطعه است بنابراین اقلام و قطعات تولیدی موجود در انبارها ممکن است در نظر حسابداری راکد تلقی شود اما با توجه به تولید محصول و نیاز به قطعه، غیر قابل اجتناب است. این در حالی است که در مقایسه با کل فعالیت تولید شرکت رقم چندانی را در بر نمی گیرد.

                                لمس تحریم در سال 89

                                این مقام مسئول درباره تأثیر تحریم های غرب نیز سخن گفت و افزود: سال 89 ایران خودرو دیزل شاید اولین شرکتی بود که با دچار شدن به این مشکل، معنی عدم دستیابی به قطعات را لمس کرده بود تا حدی که کاروان قطعات در مرز ترکیه متوقف و بدون حتی تحویل یک قطعه کوچک از آنجا دوباره به شرکت عرضه کننده خارجی بازگشت.

                                تولید ملی راه مقابله با محرومیت ها

                                با این همه، سال 90 بحران تحریم ها با افزایش 26 درصدی حجم تولید و فروش و سایر تمهیدات خنثی شد و پس از وقفه ای 10 ماهه، قطعه ای که بنز آلمان در حدود 40 سال تولید می کند به تولید داخلی رسید.

                                در عین حال موتور o457 در شرکت ایدم تبریز به تولید بومی رسید که تا آخر امسال استاندارد یورو 4 برای آن اخذ خواهد شد.

                                به گفته یکه زارع لزوم پیش بینی بحران هایی همچون تحریم ها نیاز به دور اندیشی در سال های گذشته داشته که در این زمینه با برنامه ریزی که در "خاور" صورت گرفته بود مشکل بنز پس از 10 ماه مرتفع با وجود توقف 4 تا 5 ماهه، با افزایش 10 درصدی تولید و فروش امسال جبران خواهد شد.

                                چرا امسال سود تقسیم نشد

                                رفع انسداد تعزیرات از حساب های شرکت در اردبیهشت ماه، تلاش برای تولید موتور خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین و انتقال دانش فنی به ایران خودرو دیزل آذربایجان از دیگر نکاتی بود که مدیر عامل ایران خودرو دیزل به آنها اشاره و در خصوص عدم تقسیم سود در مجمع امسال گفت: به رغم پوشش زیان انباشته در حساب های مالی شرکت اصلی، عدم تحقق برنامه ها از جمله فروش شرکت ستاره ایران تاپ خودرو باعث شد تا پوشش 20 میلیارد تومانی زیان انباشته تلفیقی از این محل محقق نگردد.

                                یک نکته از هزاران

                                هر چند زیان انباشته تلفیقی از 150 میلیارد تومان به 9 میلیارد و 300 میلیون تومان کاهش یافته اما در سال جاری با نتایجی که از تفاهم با طرف خارجی حاصل شده به نسبت یک ششم از نتایج مالی آن منجر به صفر شدن زیان انباشته تلفیقی و ما بقی این مبالغ بر روی eps فعلی بودجه 91 شرکت افزوده خواهد شد.

                                به دنبال اعاده حقوق صاحبان سهام

                                در این باره پافشاری برای اعاده حقوق صاحبان سهام باعث شده با نامه رسمی که در اواخر سال 90 به طرف خارجی ارسال شده، شرکت فراتر از وعده هایی همچون کمک 25 میلیارد تومانی و تحویل قطعات را خواستار شده که 99 درصد این موضوع تا به امروز به نتیجه رسیده است.

                                برنامه هایی برای لیزینگ غدیر و بانک پارسیان

                                وی درباره تصمیم گیری راجع به سهام شرکت های تابعه "خاور" عنوان کرد: سال گذشته 20 درصد از سهام تحت تملک شرکت در بانک پارسیان به قیمت حدود 350 تومان واگذار شد که به نسبت قیمت بازاری امروز این سهم، منافع مناسبی را در برداشته و برای مابقی آن قصد فروش وجود نخواهد داشت.

                                در عین حال گروه ایران خودور برنامه فروش کارخانه های کوچک تابعه را داشته که در این راستا منافع ایران خودرو دیزل مد نظر خواهد بود.

                                اما در مورد لیزینگ خودرو غدیر که به دلیل موضوع مطالبات با کاهش فعالیت در سال های اخیر مواجه شد بود از ابتدای امسال در زمینه لیز کردن محصولات ایران خودرو دیزل فعال تر خواهد شد.

                                حمایت از سهام و یک توصیه به سهامداران

                                یکه زارع در خاتمه سخنان با سپاس از کلیه سهامداران شرکت ایران خودرو دیزل، خود را منتخب عموم صاحبان سهام این شرکت دانست و افزود: به سهامداران و سرمایه گذاران توصیه می شود به سهام ایران خودرو دیزل نگاه کوتاه مدت نداشته و با اعتماد به افق روشن سودآوری ها، این سهم ارزنده را در پرتفوی خود حفظ کنند.

                                در مورد بازگشایی نماد نیز اقدام های لازم برای حمایت از سهام از سوی سهامدار عمده هماهنگ شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X