ايران خودرو ديزل(خاور)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کریس گاردنر
    ستاره‌دار (۱۰)
    • Jan 2013
    • 2905

    #1201
    پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

    چند روز قبل ۸۲ تومن سنگین وارد شدم.
    تا کی میخواد رو این قیمت مانور بده؟
    نه بالا می ره نه پایین می ره
    دوستان نظری ندارن؟؟
    از آدم ها بُت نسازید، این خیانت است!هم به خودتان، هم به خودشان.خدایی می‌شوند که، خدایی کردن نمی‌دانند!
    وَ شما در آخر می‌شوید، سر تا پا کافرِ خدایِ خود ساخته...!

    نظر

    • milad97
      عضو فعال
      • Aug 2012
      • 2520

      #1202
      پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

      در اصل توسط (نامحدود) پست شده است View Post
      چند روز قبل ۸۲ تومن سنگین وارد شدم.
      تا کی میخواد رو این قیمت مانور بده؟
      نه بالا می ره نه پایین می ره
      دوستان نظری ندارن؟؟
      گروه خودرو بخاطر افزایش نرخی که میخوان بگیرن دارن رشد میکنن
      ولی خاور چون بازار پایه است کمتر اعتماد میکنن برای خرید و منتظرن که اعلام نرخ به صورت رسمی بشه. در اون صورت در کمتر از دو سه روز تمام عقب افتادگیش رو جبران میکنه
      لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

      نظر

      • milad97
        عضو فعال
        • Aug 2012
        • 2520

        #1203
        پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

        آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده شرکت ايران خودرو ديزل - نماد: خاور

        موضوع: آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده


        الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :
        از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:30 روز شنبه مورخ 1397/10/22 درمحل تهران بزرگراه آيت اله سعيدي بعد از پل آزادگان نبش بلوار شهداي ايران خودروديزل ساختمان معاونت بازاريابي و فروش شرکت ايران خودروديزل برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

        ب– دستور جلسه :
        تصمیم گیری در خصوص شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت
        لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

        نظر

        • milad97
          عضو فعال
          • Aug 2012
          • 2520

          #1204
          پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

          افزایش 33.3 درصدی تولید مینی بوس در کشور
          تاریخ انتشار: دوشنبه 3 دی 1397

          تولید انواع مینی بوس و میدل باس در آبان ماه امسال ۳۳.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده است.
          طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در آبان ماه سال جاری به ۱۶۴ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۲۳ دستگاه بوده، ۳۳.۳ درصد رشد داشته است.

          براین اساس شرکت ایران خودرو دیزل با تولید ۲۹ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس در آبان ماه امسال نسبت به آبان سال گذشته که یک دستگاه تولید داشته، رشد تولید ۲۸۰۰ درصدی را به ثبت رسانده است.



          شرکت سروش دیزل مبنا نیز با تولید ۷۲ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس در آبان ماه امسال نسبت به تولید ۳۰ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید ۱۴۰ درصدی داشته است.

          در مقابل شرکت پیشرو دیزل آسیا با تولید ۲۵ دستگاه از این محصولات در آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۳ دستگاه تولید داشته، کاهش تولید ۲۴.۲ درصدی را تجربه کرده است.

          همچنین گروه بهمن نیز با کاهش تولید ۲۰.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید کرده است. میزان تولید این شرکت در آبان ماه سال گذشته ۴۸ دستگاه بوده است.
          لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

          نظر

          • milad97
            عضو فعال
            • Aug 2012
            • 2520

            #1205
            پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

            تولید کامیون نصف شد
            ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
            دیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید انواع کامیون در آبان ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، ۵۲.۶ درصد کاهش یافته است.
            تولید کامیون نصف شد
            به گزارش افکارنیوز،
            بر این اساس تولید انواع کامیون در آبان ماه سال جاری به ۶۳۷ دستگاه رسیده که نسبت به تعداد ۱۳۴۵ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، ۵۲.۶ درصد کاهش یافته است.

            طبق آمار مقایسه‌ای ماهیانه تولید انواع خودرو، میزان تولید کامیون در شرکت‌های آریا دیزل موتور، آذهایتکس و تیراژه دیزل ۱۰۰ درصد کاهش داشته و به ترتیب از تعداد ۹، ۱۱ و ۱۲ دستگاه در آبان ماه سال ۱۳۹۶، به صفر رسیده است.

            این آمار نشان می‌دهد شرکت‌های بهمن دیزل، گروه بهمن، ماموت، سروش دیزل مبنا و کاریزان خودرو در آبان ماه سال جاری به ترتیب ۴۸، ۱۰۰، ۹۴، ۲۷ و ۵۷ دستگاه کامیون تولید کرده‌اند که میزان تولید آن‌ها نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۹۰، ۸۱.۹، ۶۲.۲، ۵۶.۵ و ۳۶.۷ درصد کاهش یافته است.

            همچنین طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صمت میزان تولید شرکت‌های سیبا موتور، سایپا دیزل و زامیاد در ماه هشتم امسال به ترتیب ۲۸.۸، ۲۵.۵ و ۴.۳ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

            در این میان تنها تولید شرکت ایران‌خودرو دیزل افزایش بیش از ۹۰ درصدی داشته است و میزان تولید آن از ۶۱ دستگاه در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به ۱۱۶ دستگاه کامیون در آبان ماه امسال رسیده است.
            لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

            نظر

            • milad97
              عضو فعال
              • Aug 2012
              • 2520

              #1206
              پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

              تاریخ انتشار : ۱۴:۰۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

              تولید مینی‌بوس ۳.۵ درصد افزایش یافت
              آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در آذر ماه امسال ۳.۵ درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

              به گزارش فانوس، تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در آذر ماه امسال به ۱۴۸ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۱۴۳ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، ۳.۵ درصد افزایش داشته است.
              طبق آمار مقایسه‌ای ماهیانه تولید انواع خودرو، میزان تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در آذر ماه امسال در شرکت سروش دیزل مبنا ۱۴۰ درصد افزایش داشته و از ۳۰ دستگاه در آذر ماه سال گذشته به ۷۲ دستگاه رسیده است.

              از طرف دیگر، شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز در نهمین ماه امسال ۲۸ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید کرده که نسبت به میزان تولید این شرکت در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

              در این میان تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در شرکت هوراند خودرودیزل که در آذر ماه سال گذشته دو دستگاه تولید کرده بود، در آذر ماه امسال به صفر رسیده است.

              همچنین شرکت‌های عقاب افشان، گروه بهمن و پیشرو دیزل آسیا در آذر ماه به ترتیب ۴، ۱۹ و ۲۵ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید کرده‌اند که نشان می‌دهد میزان تولید این شرکت‌ها نسبت به آذر ماه سال ۱۳۹۶ به ترتیب ۶۰، ۵۷.۸ و ۳۴.۲ درصد کاهش داشته و به ۴، ۱۹ و ۲۵ دستگاه رسیده است.
              لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

              نظر

              • milad97
                عضو فعال
                • Aug 2012
                • 2520

                #1207
                پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                شماره روزنامه: ۴۵۰۳ تاریخ چاپ: ۱۳۹۷/۱۰/۲
                کامیون‌سازان خصوصی در سراشیبی تولید
                دنیای اقتصاد : براساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با تولید خودروهای تجاری در آبان‌ماه سال‌جاری، شاهد هستیم که تولید انواع کامیون، کمپرسی، باری و کشنده در مجموع ۸ ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، افت ۵/ ۶ درصدی را تجربه کرده است.
                در بخش تولید کامیون، کمپرسی، باری و کشنده شاهد هستیم که چهار شرکت ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل، گروه بهمن و ماموت دیزل در مجموع در ۸ ماه ابتدایی امسال ۱۴ هزار و ۸۳ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند. این در شرایطی است که این شرکت‌ها در مدت مشابه سال گذشته، در مجموع ۱۵ هزار و ۷۷ دستگاه خودرو تولید کرده بودند.

                در میان این شرکت‌ها بیشترین افت تولید را گروه بهمن به خود اختصاص داده است. این شرکت در مدت ذکر شده در سال‌جاری توانسته دو هزار و ۲۴۵ دستگاه انواع کامیون در خطوط تولید خود تکمیل کند. این در شرایطی است که در همین مدت در سال گذشته سه هزار و ۷۴۰ دستگاه خودرو تولید کرده بود؛ بنابراین این شرکت شاهد افت ۴۰درصدی در ۸ ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بوده است.

                رتبه بعدی در افت تولید کامیون، کمپرسی، باری و کشنده را شرکت ماموت دیزل به خود اختصاص داده است. ماموت دیزل تولید‌کننده محصولات اسکانیا در ایران است و این افت تولید بی‌ارتباط با کاهش حضور این شرکت سوئدی در بازار ایران به‌دلیل تحریم‌ها نیست.

                این شرکت توانسته در ۸ ماه ابتدای سال‌جاری در مجموع هشت هزار و ۲۱۴ دستگاه انواع کامیون را در خطوط تولید خود تکمیل و به بازار عرضه کند. مقایسه این آمار تولید در سال‌جاری با مدت مشابه سال گذشته در این شرکت گویای افت ۴/ ۱۲ درصدی است. این شرکت در ۸ ماه ابتدای سال گذشته توانسته بود تا ۹ هزار و ۳۷۶ دستگاه خودرو تولید کند.

                در‌حالی‌که گروه بهمن و ماموت دیزل کاهش تولید را در آمارهای خود در سال‌جاری ثبت کرده‌اند، دو شرکت دیگر فعال در تولید انواع کامیون، یعنی ایران‌خودرو دیزل و سایپا دیزل، شاهد رشد تولید در ۸ ماه ابتدایی سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بوده‌اند.

                ایران‌خودرو دیزل در مدت اشاره شده در سال‌جاری در مجموع ۹۶۹ دستگاه انواع کامیون، کمپرسی، باری و کشنده تولید کرده است.
                این در شرایطی است که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته توانسته بود ۱۱۰دستگاه انواع کامیون را در خطوط تولید خود تکمیل کند؛ بنابراین این شرکت در ۸ ماه ابتدایی سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال ۹۶ رشد تولید ۷۸۱ درصدی را ثبت کرده است.

                سایپا دیزل، دیگر شرکتی است که موفق به ثبت رشد تولید در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۷ به نسبت مدت مشابه سال گذشته شده است. این شرکت در مدت ذکر شده توانسته رشد ۴/ ۴۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کند. سایپا دیزل تا آبان‌ماه سال ۹۶، توانسته تا هزار و ۸۵۱ دستگاه انواع کامیون، کمپرسی، باری و کشنده تولید کند. این در حالی است که تا آبان‌ماه سال جاری، در مجموع ۲هزار و ۶۵۵دستگاه انواع کامیون توسط این خودروساز به بازار عرضه شده است.

                در میان شرکت‌های کوچک که در زمینه تولید انواع کامیون، کمپرسی، باری و کشنده فعالیت می‌کنند شرکت آریا دیزل موتور محصولات رنو را تولید می‌کند. این شرکت در ۸ ماه ابتدایی سال گذشته توانسته تا ۱۸دستگاه انواع کامیون با عنوان برند رنو تولید کند؛ در‌حالی‌که در مدت مشابه سال ۹۷ آمار تولید این شرکت به ۱۶ دستگاه کاهش یافته است؛ بنابراین این شرکت کامیون‌ساز افت ۱۱ درصدی را در سال‌جاری به نسبت ۸ ماه ابتدایی سال گذشته شاهد بوده است. با توجه به قطع همکاری رنو با شرکت‌های ایرانی به‌نظر می‌رسد افت تولید این شرکت در ماه‌های آینده ادامه‌دار باشد.
                لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                نظر

                • کریس گاردنر
                  ستاره‌دار (۱۰)
                  • Jan 2013
                  • 2905

                  #1208
                  پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                  از دوستان کسی در مجمع امروز خاور بوده یا خبری داره؟؟؟
                  از آدم ها بُت نسازید، این خیانت است!هم به خودتان، هم به خودشان.خدایی می‌شوند که، خدایی کردن نمی‌دانند!
                  وَ شما در آخر می‌شوید، سر تا پا کافرِ خدایِ خود ساخته...!

                  نظر

                  • TAJ2014
                    عضو فعال
                    • Dec 2014
                    • 1027

                    #1209
                    پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                    شرکت ابقا شد و قرار شد که تا چندروز اینده به بازار ب منتقل و بحث افزایش سرمایه تا یک ماه اینده روشن بشه و روانه کدال بشه

                    نظر

                    • کریس گاردنر
                      ستاره‌دار (۱۰)
                      • Jan 2013
                      • 2905

                      #1210
                      پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                      در اصل توسط TAJ2014 پست شده است View Post
                      شرکت ابقا شد و قرار شد که تا چندروز اینده به بازار ب منتقل و بحث افزایش سرمایه تا یک ماه اینده روشن بشه و روانه کدال بشه
                      توی تالار گفتمان بورس یک نفر نوشته که امروز توی مجمع بود.کلا حرفهای نا امید کننده از مجمع زده.
                      از آدم ها بُت نسازید، این خیانت است!هم به خودتان، هم به خودشان.خدایی می‌شوند که، خدایی کردن نمی‌دانند!
                      وَ شما در آخر می‌شوید، سر تا پا کافرِ خدایِ خود ساخته...!

                      نظر

                      • TAJ2014
                        عضو فعال
                        • Dec 2014
                        • 1027

                        #1211
                        پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                        در اصل توسط (نامحدود) پست شده است View Post
                        توی تالار گفتمان بورس یک نفر نوشته که امروز توی مجمع بود.کلا حرفهای نا امید کننده از مجمع زده.

                        تحلیل ونگاهها متفاوت هست اولین نکته مثبت اینکه در باره انحلال یا ابقا باید تصمیم گرفته می شد که تصمیم بر ابقا شد
                        نکته دوم قرار نبود این مجمع افزایش سرمایه صورت بگیره اما برای خروج از ماده 141 قرار شددر اینده نزدیک ( احتمالا تا یک ماه اینده )تصمیم گیری شود
                        نکته سوم انتقال به بازار ب هست و حرکتی مشابه خکاوه خواهد داشت
                        دیگه از یک مجمع چی میخوایم مگه قرار بود سود بده مگه قرار بود افزایش سرمایه بده توی این مجمع



                        در کل برنامه های اتی رو به هیت مدیره تکلیف کرد
                        1- توسعه و مدیریت بازار واحراز قیمت با توجیه اقتصادی
                        2- اجرا وتکمیل طرحهای توسعه
                        3- کنترل و مهندسی و مدیریت هزینه
                        4- بهینه سازی ترکیب تولید
                        5- بهبود کیفی محصولات 6- مدیریت منابع مالی و تشکیل کمیته های وصول مطالبات و مدیریت تسهیلات و هزینه های مالی

                        نظر

                        • milad97
                          عضو فعال
                          • Aug 2012
                          • 2520

                          #1212
                          پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                          ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
                          بازسازی اتوبوس های فرسوده شهری در ایران خودرودیزل کلید خورد
                          تهران- ایرنا- مدیرعامل ایران خودرو دیزل از آغاز بازسازی و نوسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری شهرداری کلانشهرهای کشور در این شرکت خبر داد.

                          به گزارش شنبه تارنمای شرکت ایران خودرو، «مهدی یونسیان» اعلام کرد: با نوسازی یک دستگاه اتوبوس فرسوده «0457» این پروژه آغاز شد که در مدت سه هفته با کمترین هزینه از نظر بازسازی قوای محرکه و تودوزی و تزیینات داخلی بازسازی و آماده تحویل به مشتری شده است.
                          وی تاکید کرد شرکت ایران خودرو دیزل برای مقابله با شرایط حاکم بر بازار، همه توان خود را برای استفاده از قابلیت های داخلی کشور و تولید قطعات داخلی سازی نشده خودروهای سنگین به کار گرفته است و از شرکت های دانش بنیان برای مشارکت در این بخش حمایت می کند.

                          ** قرارداد همکاری با شرکای خارجی هنوز روی میز است
                          مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: اکنون محصولاتی مانند کامیون «واگن هود» با 90 درصد خودکفایی و مینی بوس «آرین» با 80 درصد خودکفایی در این شرکت تولید می شود.
                          وی افزود: تلاش می کنیم در زمان های مقرر، تعهدات را با حداقل تاخیر به مشتریان تحویل دهیم.
                          یونسیان اضافه کرد: برای سال آینده 2 حالت در پیش داریم، نخستین مورد، افزایش خودکفایی در تولید داخلی و دیگری، امضای قراردادهای جدید با شرکای خارجی است که هر 2 به طور موازی در دستور کار قرار دارد.
                          به گزارش ایرنا، چندی پیش مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: بزرگ ترین مشکل شرکت های خودروساز برای ساخت اتوبوس تامین نقدینگی است که باید از سوی شرکت های حمل و نقلی و سازمان شهرداری ها انجام شود.
                          «امیرحسین قناتی» افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با پافشاری بر مواضع پیشین خود، مخالف واردات اتوبوس های دست دوم به کشور است.
                          به گفته این مسئول، توان ساخت داخل اتوبوس در کشور وجود دارد و در صورت تامین منابع مالی، شرکت های خودروساز آماده ساخت، تامین و تحویل آنها هستند.
                          لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                          نظر

                          • milad97
                            عضو فعال
                            • Aug 2012
                            • 2520

                            #1213
                            پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                            بار سنگین زیان «خاور» چگونه تخلیه می‎شود
                            یکی از شرکت‎های حاضر در گروه خودرو که با زیان انباشته سنگینی دست و پنجه نرم می‎کند، «خاور» است که امروز در این خصوص در مجمع تصمیم‎گیری خواهد کرد، تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از راه‎های پیش‎روی است اما آیا داستان این خودرویی به همین جا ختم می‌شود.
                            کد خبر: ۱۸۶۴۹۳تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
                            بر اساس بررسی‎های واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «ایران خودرو دیزل» با سرمایه 4989 میلیارد ريالی، بالغ بر 34235 میلیارد ريال زیان انباشته دارد. به عبارت بهتر، روند زيان‌دهي سنوات اخير فعاليت‏‌هاي تجاري شرکت به گونه‎ای بوده که بیش از 6.8 برابر سرمایه، زیان انباشته در حساب‌ها نشسته است.

                            علاوه بر این، زيان انباشته شرکت‏‎های فرعی توسعه خودروکار، تاپ سرويس، توليد موتورهای ديزل ايران (ايدم)، مهندسی و تأمين قطعات ايران خودرو ديزل (اپکو)، تاپ خودرو و توليد قطعات خاور جمعا به مبلغ 1701 ميليارد ريال بوده و شرکت‎‏های مذکور دارای ابهام در تداوم فعاليت هستند.

                            در چنین شرایطی، نحوه بازيافت طلب 2650 ميليارد ريالی «خاور» و بهای تمام شده سرمايه‎گذاری‎ به مبلغ 893 ميليارد ريال در هاله‎ای از ابهام قرار دارد.




                            اما سوال این است که چه عاملی این شرکت را به خاک سرخ زیان نشانده است؟

                            مشکلات این شرکت بسیار زیاد است؛ از فعالیت در ظرفیت پایین که 1476 میلیارد ريال هزینه جذب نشده در تولید را تحمیل می کند تا دریافت 12137 میلیارد ريال تسهیلات بانکی با نرخ سود 20 تا 28 درصد که هزینه مالی سنگین 3027 میلیارد ريالی را به دنبال داشته است.

                            در سایر بخش‎ها نیز هزینه‎های سرسام‎آور به چشم می‎خورد. بر اساس گزارش 6 ماهه منتهی به شهریور 97، بالغ بر 1337 میلیارد ريال هزینه های عمومی و اداری ثبت گردیده که معادل 52 درصد فروش است.

                            هزینه خدمات پس از فروش، هزینه تحقیقات و هزینه‎های جذب نشده نقش بسزایی در شکل‎گیری رقم مذکور دارند.

                            حضور 4246 نفر به عنوان پرسنل در این شرکت، هزینه‌های حقوق و دستمزد را بسیار بالابرده است. به نظر می‎‏رسد تعدیل نیرو جهت افزایش بهره‎وری نیروی کار و انتقال بخشی از پرسنل به شرکت های زیرمجموعه، ضروری است.

                            عدم فعالیت در ظرفیت کامل عملی شرایط را بسیار بغرنج کرده و در سایر بخش‎های عملیاتی نیز هزینه‎های سنگینی را بر دوش «خاور» نهاده است.

                            این شرکت جهت تامین نقدینگی و خرید مواد و قطعات مورد نیاز در امر تولید، تسهیلات بسیار زیادی دریافت کرده و از آن جا که فرایند تولید و فروش به خوبی انجام نمی گیرد، نقدینگی مناسب برای بازپراخت تسهیلات را ندارد. از بابت تامين مالي انجام شده از طرف شرکت ايران خودرو براي انجام هزينه هاي جاري، متحمل 1098ميليارد ريال هزينه مالي گرديده که روند افزايش هزينه‎هاي مالي تداوم دارد.




                            «خاور» امروز به استقبال مجمع فوق‎العاده می‎رود تا در خصوص شمولیت ماده 141 قانون تجارت تصمیم‎گیری کند.

                            شایان ذکر است که به منظور خروج از اين وضعيت، برنامه‎هاي هيئت مديره شرکت به سهامدار عمده (ایران خودرو) اعلام شده که چگونگي دستيابي به آن نيز مشخص نشده است. یکی از راهکارهای معرفی شده، افزايش سرمايه از محل مطالبات است که به دليل عدم دستيابي به منابع نقدينگي مناسب راهکار مناسبي جهت اصلاح اين وضعيت نیست.

                            برنامه دیگری که شرکت می تواند اجرا کند، فروش سهام شرکت های تابعه است. اما از آن جا که این شرکت ها نیز شرایط نامساعدی دارند و فعالیت های آن ها سودآور نیست، پیدا کردن خریدار برای این شرکت ها نیز کار ساده‎ای نیست.

                            برای تسریع در امر سودسازی و کاهش زیان انباشته، فروش دارایی‎های غیرمولد نیز باید مدنظر قرار گیرد.

                            دیگر مسیر «خاور» برای اصلاح ساختار مالی، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است که به نظر می رسد همین مسیر پیگیری شود؛ هر چند بار سودآوری ندارد اما شرکت را از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج می سازد.

                            بیش از هر چیز، این شرکت نیاز به تغییر و تحول در امر تولید و فروش دارد. تا زمانی که شرایط تولید و فروش مساعد نباشد، هر اقدامی تنها اثرات کوتاه مدت دارد.

                            انقعاد قرارداد با شرکا تجاری بنز و هیوندای می تواند به این امر کمک شایانی کند. البته باید این نکته را گفت که بر اساس توافق‎های انجام شده در سال 95، شرکت هيوندای متعهد گرديده در ازای عدم انجام تعهدات قرارداد فی‎مابين مبلغ 22 ميليون دلار جهت 7500 دستگاه محصول تخفيف اعمال شود. در اين خصوص تعداد 681 دستگاه حدود 2 ميليون دلار تخفيف داده شده، اما اقدامات انجام شده جهت دريافت مابقی تخفيف به مبلغ 20 ميليون دلار به نتيجه نرسيده است.

                            روند تولید و فروش محصولات «خاور» در سال جاری از شرایط رکودی و نامناسب حکایت دارد. از سال 95 روند فعالیت های شرکت رو به رشد بوده و در سال 96 نیز ادامه یافت. در 6 ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم‎کارتر بوده است. امید می رود با اجرای سیاست ها و برنامه های جدید، روند دو دوره گذشته قطع نشود.

                            لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                            نظر

                            • کریس گاردنر
                              ستاره‌دار (۱۰)
                              • Jan 2013
                              • 2905

                              #1214
                              پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                              الان ۳ ماه هست ۴۰ درصد سبدم خاور هست.بدجور گیر کردم.از دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه چکار کنم.
                              میانگین خریدم ۸۲ هست.با ضرر بدم بره؟
                              از آدم ها بُت نسازید، این خیانت است!هم به خودتان، هم به خودشان.خدایی می‌شوند که، خدایی کردن نمی‌دانند!
                              وَ شما در آخر می‌شوید، سر تا پا کافرِ خدایِ خود ساخته...!

                              نظر

                              • milad97
                                عضو فعال
                                • Aug 2012
                                • 2520

                                #1215
                                پاسخ : ايران خودرو ديزل(خاور)

                                در اصل توسط (نامحدود) پست شده است View Post
                                الان ۳ ماه هست ۴۰ درصد سبدم خاور هست.بدجور گیر کردم.از دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه چکار کنم.
                                میانگین خریدم ۸۲ هست.با ضرر بدم بره؟
                                من نزدیک نصف سبدم خاور شده
                                اصلا فروشنده نیستم حتی یک دونه. در بقیه گروه ها هم هیچ خبری نیست. یک روز یه گروه مثبته و روز دیگه گروه بعدی
                                الان خاور قیمتی نیست که بگی خیلی رفته بالا نکنه بیاد پایین پس بفروشم. خاور بین ۷۰ تا هشتاد نوسان داره همین
                                واقعیتش تا حدودی هفته قبل مجمع برام مسجل شده بود که خبری از افزایش سرمایه نیست. البته در شرایط فعلی هم حق دارند
                                آنچه بیشتر از افزایش سرمایه من رو خوشحال کرده وضعیت رو به مساعد شرکته. همانطور که در این دو صفحه می بینید شرکت داره تمام سعیش رو میکنه تا شرایطش رو بهبود ببخشه. حدسم اینه که گزارش نه ماهه شرکت بهتر خواهد بود
                                در مورد مسائل کلان سیاسی هم خدمتتون عرض کنم هرچه خبر بد بوده تقریبا پشت سر گذاشتیم. اما انچه در پیش رو داریم عملیاتی شدن کانال مالی با اروپا و در اخر احتمال مذاکرات با آمریکاست
                                همیشه این جمله رو مد نظر داشته باشین که حفظ نظام اوجب واجبات هست
                                هر جور که شده نخواهند گذاشت نظام سقوط کنه
                                این هم که می بینید فعلا مذاکره نکردن بخاطر اینه که کانال مالی با اروپا میتونه دست این ها رو در مذاکرات بالا ببره و از طرفی به پایان دوره ترامپ نزدیکتر میشیم و با طولانی شدن مذاکرات احتمال روی کار امدن دموکرات ها وجود داره
                                هر زمان مذاکره ای شروع بشه اولین گروه که بیشترین رشد رو خواهد کرد خودروست
                                در این شرایط توصیه میکنم معاملات رو خیلی رصد نکنید چون میره رو اعصابتون و تصمیم عجولانه میگیرید. من خودم بیشتر مواقع بعد از ساعات معامله نگاه خاور میکنم
                                لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین

                                نظر

                                در حال کار...
                                X