کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
?معاون اول رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رییس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت گذاری خودرو در شرایط فعلی شد.
?دکتر محمد مخبر در این نامه قیمت های پایه ای (کارخانه ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد.
?در نامه معاون اول رئیسجمهور با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمت ها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت گذاری مذکور اقدام گردد.
دولت ول کن شرکت های بورسی نیست
قیمت دستوری بورس کالا
قیمت دستوری خودرو
نه به نفع مردم و نه به خاطر مهار تورم
فقط برای حمایت از مافیا ... دلالی .... و رانتخواری
و برای سرکوب تولید
اگر راست می گویند برای مهار تورم قیمت ماشین در اتوگالری ها رو کنترل کنند
نمی شه قیمت درب کارخانه ۵۰ درصد پایین تر از قیمت بیرون باشه
و کسی هم نتونه در سامانه خودروسازها ثبت نام کنه
خودرو ها به قیمت کارخانه عمدتا به مافیا و دلال ثبت نام و فروش می ره
خزامیا ما هم خدا رحم کنه
یکی از دوستان تعریف می کرد رفته بود تو سایت یکی از خودرویی ها ثبت نام کنه هر کاری کرد سایت باز نشد که نشد و هنگ کرده بود
بعدش تماس با شرکت و این ور و اون ور
قیمت ثبت نام هم با قیمت بیرون 300 میلیون تفاوت داشت
بعدش یکی بهش پیام داده بود 100 میلیون بده به یه نفر داخل شرکت تا برات ثبت نام کنه اینطوری 200 هم برای تو می مونه
اینگونه است ......................................
دولت ول کن شرکت های بورسی نیست
قیمت دستوری بورس کالا
قیمت دستوری خودرو
نه به نفع مردم و نه به خاطر مهار تورم
فقط برای حمایت از مافیا ... دلالی .... و رانتخواری
و برای سرکوب تولید
اگر راست می گویند برای مهار تورم قیمت ماشین در اتوگالری ها رو کنترل کنند
نمی شه قیمت درب کارخانه ۵۰ درصد پایین تر از قیمت بیرون باشه
و کسی هم نتونه در سامانه خودروسازها ثبت نام کنه
خودرو ها به قیمت کارخانه عمدتا به مافیا و دلال ثبت نام و فروش می ره
خزامیا ما هم خدا رحم کنه
یکی از دوستان تعریف می کرد رفته بود تو سایت یکی از خودرویی ها ثبت نام کنه هر کاری کرد سایت باز نشد که نشد و هنگ کرده بود
بعدش تماس با شرکت و این ور و اون ور
قیمت ثبت نام هم با قیمت بیرون 300 میلیون تفاوت داشت
بعدش یکی بهش پیام داده بود 100 میلیون بده به یه نفر داخل شرکت تا برات ثبت نام کنه اینطوری 200 هم برای تو می مونه
اینگونه است ......................................
متاسفانه این وسط فقط سهامدار و مصرف کننده متضرر میشوند مدیران خودروسازی و شبکه نمایندگی ها هم پول مفت و بی حساب کتاب به جیب می زن...اون از خروج خودرو از بورس اینم از بحث قیمت گذاری ...شنبه هم بازار که به خاک و خون کشیده میشه
پاسخ : شفاف سازی صورت های مالی راهی برای پیش بینی آینده
دیگه الان با ۱۰۰تومان نمایندگی ها جواب سلامت رو هم نمیدن !!!مورد داشتیم طرف برا تیگو پرومکس ۸..حاضر بود ۴۰۰بده ...مدیر نمایندگی با کمال پررویی میگه مگه ما دستمون چلاق شده ..۴۰۰بگیریم ۸۰۰دیگه از جیبمون بپره !!!فعلا دنیا به کام اینا شده
اینها همان نمادهایی هستند که مردم بدنبال بازدهی بودند ولی نابود شدند
بازدهی منفی شدید از سقف تاریخی
مثلا فاهواز ... سهامدارانش 85درصد سرمایه اونا پودر شده
اگر به دنبال سهام Eps دار و P/E پایین بودن هیچ موقع در دامی که براشون گسترده بودند گرفتار نمی شدند
جناب شفاف سازی عزیز شستا هم در این سهم ها قرار داره که متاسفانه بازدهی آنچنانی نداد ولی اون هم p/e پایین داشت هم تقسیم سود ۱۰۰ درصدی داشت کجای کار رو ندیدم یا اشتباه کردم چرا این سهم نتونست مثله شپنا و ... رشد کنه در حالی که تقسیم سود بالایی داره و حتی خود هنسن سهم ها رو هم داره ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
بازار بورس محلی برای گرفتن پول افراد بی علم و بی تجربه و انتقال اون پول به افراد با علم و با تجربه است
جناب شفاف سازی عزیز شستا هم در این سهم ها قرار داره که متاسفانه بازدهی آنچنانی نداد ولی اون هم p/e پایین داشت هم تقسیم سود ۱۰۰ درصدی داشت کجای کار رو ندیدم یا اشتباه کردم چرا این سهم نتونست مثله شپنا و ... رشد کنه در حالی که تقسیم سود بالایی داره و حتی خود هنسن سهم ها رو هم داره ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
درود
سشتا هم مانند دیگر سهام هایی که اعلام شد در سال ۱۳۹۹ با سود هر سهم حدود ۲۵۰ تومان تا قیمت ۶۰۰۰ تومان بالا بردند یعنی با پی به ای حدود ۲۴ و ۲۵
این پی به ای برای همچین هلدینگی در طول تاریخ بورس بی سابقه بوده
در حالیکه ما هلدینگ با پی به ای ۳ و ۴ در بورس زیاد داشتیم
لذا بعد از افزایش سرمایه سنگین تعدیل پی به ای ۲۴ به سمت پی به ای ۴و ۵ طی این دو سه سال انجام پذیرفت و کاملا طبیعی بود
خوب در تحلیل سهام فاکتورهای دیگه مثل میزان سرمایه .... تعداد سهام منتشره .... پروژه های شرکت .... چابکی ....و... را نیز ملاک قرار داد
سشتا با بیش از ۱.۶۰۰ میلیارد سهم هیچ وقت به دلایلی که ذکر شد نتوانست چابک عمل کنه
نظر