پاسخ : تحلیل امواج ساده ساده با (علی میرزایی)
این خبر مربود به خدماتی حسیناست عاون بندري و مناطق ويژه اقتصادي سازمان بنادر خبر داد:
توسعه ترانزيت و ترانشيب بنادر ايران با رفع تحريم بندر شهيد رجايي
سه شنبه, 14 مرداد 1393
با رفع تحريم بندر شهيد رجايي ترانزيت و ترانشيب كالا توسعه پيدا كرده است.اين بندر ظرفيت پذيرش 14 هزار كانتينر را دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، جهانديده معاون بندري و مناطق ويژه اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه در مواقع تحريم واردات و صادرات كالا از طريق كشتيراني جمهوري اسلامي وارد ايران ميشد و بخش اعظم نيز از آن از طريق بندر جبل علي وارد كشور ميشد افزود: 65 درصد از واردات از طريق كشتيهاي كوچك و فيدري از طريق بندر جبل علي وارد كشور ميشد كه حدود 700 تا 1 هزار دلار بر قيمت تمام شده تخليه و بارگيري افزوده ميشد. وي در ادامه افزود: بندر شهيد رجايي ظرفيت پذيرش 14 هزار كانتينر را دارد. جهانديده در ادامه با اشاره به اينكه كشتيهايي كه وارد بندر شهيد رجايي ميشود بالاي 5 هزار كانتينر است افزود: در گذشته بيش از 5 هزار كانتينر وارد اين بندر شده است. معاون بندري و مناطق ويژه اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي در ادامه توضيح داد: با روند جديد تحريمها از بندر شهيد رجايي برداشته شده هم ترانزيت و هم ترانشيب توسعه پيدا كرده و با توجه به بزرگي بازار ايران و جمعيت 350 ميليون نفري كه در حاشيه شمالي خزر هستند تجارت و ترانزيت در ايران رونق پيدا ميكند. جهانديده در ادامه توضيح داد: بازارهاي محور شرق كشور از جهات مختلف تقويت ميشود و موضوع ترانزيت با رفع تحريمها رونق بيشتري ميگيرد. وي در ادامه خاطرنشان كرد: قيمت تمام شده كالا در ايران به جهت كاهش هزينه نقل و انتقالات 1 هزار دلار كاهش يافته است. ضعف بندر شهيد رجايي در سرويسدهي به كشتيهامديرعامل شركت خدمات نمايندگي كشتيراني با اشاره به ضعف بندر شهيد رجايي در سرويسدهي به كشتيها، گفت: نبايد تمام خسارتهاي ناشي از تاخير در پهلودهي كشتي را كشتيراني به دوش بكشد.به گزارش تسنيم ، منصور اسلامي با يادآوري اينكه سال گذشته سازمان بنادر و دريانوردي دچار مشكلات عديده اي از جمله تغيير اپراتور كانتينري بندر شهيد رجايي شد، اظهار كرد:البته با شروع به كار دو اپراتور در بندر شهيد رجايي اين مشكلات تا حدودي حل شد، اما نرم عمليات تخليه و بارگيري هنوز به حد نصاب قابل قبول نرسيده است. ادامه داد : همه صاحب نظران اين صنعت تصديق مي كنند تبعات ناشي از توقف در لنگرگاه و توقف بيش از حد نرمال در اسكله، به چه ميزان مي تواند خطوط كانتينري و مشتريان آنها را متضرر و نهايتا قيمت تمام شده اقلام را افزايش دهد.وي با اشاره به انتظار ناوگان ملي از سازمان بنادر افزود: ناوگان ملي بعنوان بزرگترين مشتري كانتينري بندر شهيد رجايي از سازمان بنادر انتظار دارد تا حصول به نرم استاندارد تخليه و بارگيري توسط هر دو اپراتور كه مستلزم رفع كليه مشكلات آنها نيز هست هزينه زمانهاي اضافي صرف شده در كنار اسكله را از خطوط كانتينري در صورتحساب حقوق و عوارض بندري طلب نكنند تا اجحافي مضاعف متوجه شركت هاي كشتيراني نشود.وي ياد آور شد:اولين خط بين المللي كانتينري چندي پيش پس از چند ساعت توقف در لنگرگاه در اسكله ترمينال 2 بندر شهيد رجايي پهلودهي شد و با نرم عملياتي نسبتا خوبي هم پرونده عملياتي خود را بست، اين در حالي بود كه بسياري از كشتيهاي ناوگان ملي و ديگر خطوط با معطلي چند روز منتظر پهلودهي بودند.وي تاكيد كرد: اگرچه از سرگيري تردد خطوط بين المللي به شهيد رجايي و رونق تجارت و رقابت آزاد صرفنظر از اعمال تحريمها خواست همه اهل فن بوده و هست و نرم خوب عملياتي سينا هم باعث خوشوقتي و دلگرمي هاست، اما اگر نرم عمليات و مشكلات اپراتورها بزودي حل نشود و كماكان با توقفهاي طولاني كنار اسكله و در لنگرگاه نظاره گر اولويت دهي به كشتيهاي خارجي براي پهلودهي باشيم قطعا ضرر مضاعف ديگري بر خطوط خودي تحميل خواهد شد.مديرعامل شركت خدمات نمايندگي كشتيراني ادامه داد: آن از دست دادن مشتريان بدليل زمانبري بيش از حد براي رساندن كانتينرها به مشتريان است و بنوعي جذب بار بيشتر توسط خطوطي كه با داشتن اولويت پهلودهي با صرف زمان كمتر كانتينرها را بمقصد مي رساند خواهد بود.اسلامي با بيان اينكه ما راغب هستيم در حل مشكلات به سازمان بنادر كمك كنيم اما نبايد در اين ميان تمامي خسارت ها را كشتيراني به دوش بكشد گفت: كشتيراني آمادگي خود را براي هر گونه كمك تا رفع مشكلات شهيد رجايي اعلام مي دارد همانگونه كه در سال گذشته در عملياتي كردن نرم افزارCCS بيشترين نقش و همكاري را با همكاران خود در سازمان بنادر داشته ايم، به همان ميزان نيز آمادگي داريم جهت رفع مشكلات بندرشهيد رجايي اقدام كنيم.
این خبر مربود به خدماتی حسیناست عاون بندري و مناطق ويژه اقتصادي سازمان بنادر خبر داد:
توسعه ترانزيت و ترانشيب بنادر ايران با رفع تحريم بندر شهيد رجايي
سه شنبه, 14 مرداد 1393
با رفع تحريم بندر شهيد رجايي ترانزيت و ترانشيب كالا توسعه پيدا كرده است.اين بندر ظرفيت پذيرش 14 هزار كانتينر را دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، جهانديده معاون بندري و مناطق ويژه اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه در مواقع تحريم واردات و صادرات كالا از طريق كشتيراني جمهوري اسلامي وارد ايران ميشد و بخش اعظم نيز از آن از طريق بندر جبل علي وارد كشور ميشد افزود: 65 درصد از واردات از طريق كشتيهاي كوچك و فيدري از طريق بندر جبل علي وارد كشور ميشد كه حدود 700 تا 1 هزار دلار بر قيمت تمام شده تخليه و بارگيري افزوده ميشد. وي در ادامه افزود: بندر شهيد رجايي ظرفيت پذيرش 14 هزار كانتينر را دارد. جهانديده در ادامه با اشاره به اينكه كشتيهايي كه وارد بندر شهيد رجايي ميشود بالاي 5 هزار كانتينر است افزود: در گذشته بيش از 5 هزار كانتينر وارد اين بندر شده است. معاون بندري و مناطق ويژه اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي در ادامه توضيح داد: با روند جديد تحريمها از بندر شهيد رجايي برداشته شده هم ترانزيت و هم ترانشيب توسعه پيدا كرده و با توجه به بزرگي بازار ايران و جمعيت 350 ميليون نفري كه در حاشيه شمالي خزر هستند تجارت و ترانزيت در ايران رونق پيدا ميكند. جهانديده در ادامه توضيح داد: بازارهاي محور شرق كشور از جهات مختلف تقويت ميشود و موضوع ترانزيت با رفع تحريمها رونق بيشتري ميگيرد. وي در ادامه خاطرنشان كرد: قيمت تمام شده كالا در ايران به جهت كاهش هزينه نقل و انتقالات 1 هزار دلار كاهش يافته است. ضعف بندر شهيد رجايي در سرويسدهي به كشتيهامديرعامل شركت خدمات نمايندگي كشتيراني با اشاره به ضعف بندر شهيد رجايي در سرويسدهي به كشتيها، گفت: نبايد تمام خسارتهاي ناشي از تاخير در پهلودهي كشتي را كشتيراني به دوش بكشد.به گزارش تسنيم ، منصور اسلامي با يادآوري اينكه سال گذشته سازمان بنادر و دريانوردي دچار مشكلات عديده اي از جمله تغيير اپراتور كانتينري بندر شهيد رجايي شد، اظهار كرد:البته با شروع به كار دو اپراتور در بندر شهيد رجايي اين مشكلات تا حدودي حل شد، اما نرم عمليات تخليه و بارگيري هنوز به حد نصاب قابل قبول نرسيده است. ادامه داد : همه صاحب نظران اين صنعت تصديق مي كنند تبعات ناشي از توقف در لنگرگاه و توقف بيش از حد نرمال در اسكله، به چه ميزان مي تواند خطوط كانتينري و مشتريان آنها را متضرر و نهايتا قيمت تمام شده اقلام را افزايش دهد.وي با اشاره به انتظار ناوگان ملي از سازمان بنادر افزود: ناوگان ملي بعنوان بزرگترين مشتري كانتينري بندر شهيد رجايي از سازمان بنادر انتظار دارد تا حصول به نرم استاندارد تخليه و بارگيري توسط هر دو اپراتور كه مستلزم رفع كليه مشكلات آنها نيز هست هزينه زمانهاي اضافي صرف شده در كنار اسكله را از خطوط كانتينري در صورتحساب حقوق و عوارض بندري طلب نكنند تا اجحافي مضاعف متوجه شركت هاي كشتيراني نشود.وي ياد آور شد:اولين خط بين المللي كانتينري چندي پيش پس از چند ساعت توقف در لنگرگاه در اسكله ترمينال 2 بندر شهيد رجايي پهلودهي شد و با نرم عملياتي نسبتا خوبي هم پرونده عملياتي خود را بست، اين در حالي بود كه بسياري از كشتيهاي ناوگان ملي و ديگر خطوط با معطلي چند روز منتظر پهلودهي بودند.وي تاكيد كرد: اگرچه از سرگيري تردد خطوط بين المللي به شهيد رجايي و رونق تجارت و رقابت آزاد صرفنظر از اعمال تحريمها خواست همه اهل فن بوده و هست و نرم خوب عملياتي سينا هم باعث خوشوقتي و دلگرمي هاست، اما اگر نرم عمليات و مشكلات اپراتورها بزودي حل نشود و كماكان با توقفهاي طولاني كنار اسكله و در لنگرگاه نظاره گر اولويت دهي به كشتيهاي خارجي براي پهلودهي باشيم قطعا ضرر مضاعف ديگري بر خطوط خودي تحميل خواهد شد.مديرعامل شركت خدمات نمايندگي كشتيراني ادامه داد: آن از دست دادن مشتريان بدليل زمانبري بيش از حد براي رساندن كانتينرها به مشتريان است و بنوعي جذب بار بيشتر توسط خطوطي كه با داشتن اولويت پهلودهي با صرف زمان كمتر كانتينرها را بمقصد مي رساند خواهد بود.اسلامي با بيان اينكه ما راغب هستيم در حل مشكلات به سازمان بنادر كمك كنيم اما نبايد در اين ميان تمامي خسارت ها را كشتيراني به دوش بكشد گفت: كشتيراني آمادگي خود را براي هر گونه كمك تا رفع مشكلات شهيد رجايي اعلام مي دارد همانگونه كه در سال گذشته در عملياتي كردن نرم افزارCCS بيشترين نقش و همكاري را با همكاران خود در سازمان بنادر داشته ايم، به همان ميزان نيز آمادگي داريم جهت رفع مشكلات بندرشهيد رجايي اقدام كنيم.
نظر