کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
بنده در تحلیل های تکنیکالی تک سهم ها , نیم نگاهی هم به بنیاد و فاند سهم دارم ....
تا خدای نکرده , ناخواسته کسی زیان نبیند ...
کل سهامی که قبلا روی آنها فعال بودم و تاکید بسیار داشتم , 4 سهم بود + طلامهر که می شود 5 سهم ...
از میان این 5 سهم فقط لسرما بنده را نگران کرد که باعث زیان کسی شده ام یا خیر ؟!
خدارو شکر لسرما داره جبران میکنه ...
.......................................
چرا طلا مهر ؟!
چون بزرگترین قطعه ساز کشور است ...
چون سودسازترین سهم گروهی است که p/e منفی دارند !
چون حدود 3 همت می فروشد ( 3 برابر مارکت شرکت ) و با ازاد سازی قیمت می تواند 4 همت بفروشد !
هرکسی سهمی بنیادی تر از طلامهر سراغ دارد همین جا اعلام کند , جایزه اش یک تحلیل تکنیکال رایگان از پرتفویش ...
بهرام خان ، یک نکته رو خدمتتون در مورد قطعه سازها بگم.اکثر قطعه سازهای بزرگ ،زیر مجموعه خود خودروسازها هستند،اگر مدیران عامل شرکت های خودروساز اراده کنند می تونن با متمم قرارداد سود شرکت رو به شرکت اصلی منتقل کنند و یا زیان قطعه ساز رو به صفر و یا سود اندک برسونند.
مثلا مالیبل با نماد خلیبل رو ببینید ،این شرکت درگزارش 9 ماهه 99 ،سودش 2 ریال بوده ،اما در آخر سال سودش به 112 ریال می رسه.یعنی شرکتی که در 9 ماه فقط 2 ریال سود ساخته در سه ماه آخر سال کولاک کرده.قطعا این طور نیست.با یک متمم قرارداد ،قیمت های کل سال رو آن چنان بالا و پایین می کنند که شرکت ضرر ده به نظر نرسه.(سهام دار عمده مالبیل کیه؟ سایپا)
بهرام خان ، یک نکته رو خدمتتون در مورد قطعه سازها بگم.اکثر قطعه سازهای بزرگ ،زیر مجموعه خود خودروسازها هستند،اگر مدیران عامل شرکت های خودروساز اراده کنند می تونن با متمم قرارداد سود شرکت رو به شرکت اصلی منتقل کنند و یا زیان قطعه ساز رو به صفر و یا سود اندک برسونند.
مثلا مالیبل با نماد خلیبل رو ببینید ،این شرکت درگزارش 9 ماهه 99 ،سودش 2 ریال بوده ،اما در آخر سال سودش به 112 ریال می رسه.یعنی شرکتی که در 9 ماه فقط 2 ریال سود ساخته در سه ماه آخر سال کولاک کرده.قطعا این طور نیست.با یک متمم قرارداد ،قیمت های کل سال رو آن چنان بالا و پایین می کنند که شرکت ضرر ده به نظر نرسه.(سهام دار عمده مالبیل کیه؟ سایپا)
درود ...
دولت توان پرداخت حقوق کارکنان خودروسازی و قطعه سازی را ندارد ...
سلام اقا سيد
فرمايش شما در زمانهايي صحيح است.
اين زماني است كه وضعيت بحراني باشه.
فرمايش شما زمانيكه وضعيت توليد پايين بود و دلار هم ناگهاني صعود كرد كاملا درست بود
و خودرو ساز مجبور بود سود اندك مجموعه را در گزارشات مالي پخش كنه
قطعه ساز هم درگير رشد دلار و هزينه ها بود و نتونست آنموقع خودشو بالانس بكنه
وليكن شرايط الان متفاوته و با رشد توليد و تيراژ نسبتا خوب الان
و بالانس تقريبي هزينه و درآمد قطعه ساز و آپديت شدن قراردادها
اين نگراني تقريبا وجود نداره و يا ريسك اين نوع گزارش دهي پايين اومده.
آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر
طبق معمول بهرام با معرفی سهام پرپتانسیل باید زیان مدافع را جبران کند و گاهی اوقات از مدافع هم کنایه هایی بشنود ...!!
خخخخ بی خیال
شما از لحاظ روانی خوشت میاد مطرح باشی من اهل کنایه نیستم وقتی حرفی میزنم واقعیت موجود میگم. جایی که به نظرم حق باشی در نقش مدافع ظاهر میشم ولی ببینم خودت
باد میکنی مجبورم یک سوزن بهت بزنم ببخشید رک گفتم.
من نظر همه رو میپرسم برام مهم نیست کسی در مورد من با ۲۰ سال سابقه بورسی چه فکر میکند.
تویوتا هایلوکس فول آپشن 2022 توی دبی تک فروشی الان با دلار آزاد برای ما حدود 880 میلیون تومن میافته
با عوارض گمرکی و هزینه حمل ووووو ..... حداکثر 1.5 میلیارد تموم بشه
شما به اندازه پول یه هایلوکس یعنی 880 میلیون تومن ، از بازار قطعات خودرویی بخری و ببری اونطرف و بریزی توی دریا
باز هم برات میصرفه که ماشین بیاری
چون یه هایلوکس 2022 با این شرایط برات 2.3 میلیارد تموم میشه در حالیکه الان توی ایران همین ماشین موجود باشه بالای 4 میلیارد قیمت میخوره
شخصا همین کارو میکنم
اینجوری هم به دولت مالیات میدم
هم به رونق صنعت قطعه سازی کمک میکنم
هم ماشین خوب با قیمت خوب نصیبم میشه
نظر یکی از فعالین حوزه واردات #خودرو "این مطلب رو یکی از اساتید بورسی کانال های تلگرامی گذاشته ...ولی شده جریان یک کاسه ماست و آب دریا ...اگر واقعا جریان کار این طوری پیش برود ...این قطعه سازها دریک سال ره صد ساله خواهند رفت !!!!
تویوتا هایلوکس فول آپشن 2022 توی دبی تک فروشی الان با دلار آزاد برای ما حدود 880 میلیون تومن میافته
با عوارض گمرکی و هزینه حمل ووووو ..... حداکثر 1.5 میلیارد تموم بشه
شما به اندازه پول یه هایلوکس یعنی 880 میلیون تومن ، از بازار قطعات خودرویی بخری و ببری اونطرف و بریزی توی دریا
باز هم برات میصرفه که ماشین بیاری
چون یه هایلوکس 2022 با این شرایط برات 2.3 میلیارد تموم میشه در حالیکه الان توی ایران همین ماشین موجود باشه بالای 4 میلیارد قیمت میخوره
شخصا همین کارو میکنم
اینجوری هم به دولت مالیات میدم
هم به رونق صنعت قطعه سازی کمک میکنم
هم ماشین خوب با قیمت خوب نصیبم میشه
نظر یکی از فعالین حوزه واردات #خودرو "این مطلب رو یکی از اساتید بورسی کانال های تلگرامی گذاشته ...ولی شده جریان یک کاسه ماست و آب دریا ...اگر واقعا جریان کار این طوری پیش برود ...این قطعه سازها دریک سال ره صد ساله خواهند رفت !!!!
سئوال اصلی و اساسی اینکه کدوم قطعه ساز یا خودروساز ما توانایی صادرات داره؟ قاعدتاً قطعات پراید و پژو تولید 20 سال پیش قابل صادر کردن به جایی نیست! باید قطعه سازان با شرکتهای خودروسازی جهان قرارداد داشته باشن تا بتونن قطعات محصولات اونها رو تولید کنن و امکان صادرات هم داشته باشن
نظر