توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • mohsen ho
    ستاره دار(1)
    • Feb 2013
    • 11250

    #91
    پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

    در اصل توسط mohsen ho پست شده است View Post
    درگزارش9ماهه 414تومن ساخته... کوارتر سوم 118 پوشش داده...
    625تومن در12ماهه ساخت......

    نظر

    • آخرین سامورایی !
      ستاره‌دار(3)
      • Jan 2022
      • 2538

      #92
      پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

      مجمع
      #حپارسا

      ?به گزارش همفکران؛ امروز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان با حضور حداکثری صاحبان سهام نمایندگان قانونی آنها در حال برگزاری است و مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

      ✅حپارسا بیشتر مازوت و گازوییل حمل می‌کند، اما سود حاصل از گازوئیل بیشتر از مازوت است.

      ✅با توجه به اینکه اصلی‌ترین مشتری شرکت مجموعه پالایش و پخش است، اکتفا به یک مشتری بازار ما را شکننده می‌کند. بنابراین به سراغ شرکت‌های نفت بهران، شرکت نفت پارس، نفت ایرانول و گروه صنعتی بهشهر رفتیم.

      ✅سهم شرکت از بازار حمل گازوئیل به ۵۰درصد رسید. سهم ما در حمل روغن خوراکی از ۹درصد به ۳۰درصد افزایش یافته است.

      ✅حدود ۸۳درصد از واگن‌های ما در خدمت حمل محموله‌های شرکت ملی پالایش و پخش است. ۵درصد نیز در اختیار حمل محموله‌های شرکت توسعه بهشهر است.


      ✅افزایش حدود ۶۵درصدی سود خالص قسمت سال مالی گذشته و توسعه همکاری با شرکت صنعتی بهشهر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن نباتی و مدیریت پیمایش واگن‌ها به منظور کسب حداکثر درآمد، مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال مالی مذکور بود.

      ✅خدمات توسعه سبد خدمات شرکت با خرید لوکوموتیو باری که بیشترین سود را این لوکوموتیوها دارند، از جمله برنامه‌های مهم شرکت است.

      ✅به دنبال توسعه سبد خدمات شرکت با خرید واگن باری هستیم؛ زیرا بازار واگن مخزن‌دار، شکننده است. ما وابسته به هلدینگ غدیر هستیم که در حوزه نفت و گاز و سیمان، بازارهای بالقوه باری با حداقل ۲۰ میلیون بار وجود دارد و ما سهم ناچیزی از این بازار هستیم. از این رو به دنبال خرید واگن‌های متنوع هستیم.

      ✅مطالعه و ارزیابی نوسازی ناوگان و توسعه ناوگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شرکت سرمایه‌گذاری غدیر جهت ورود به بازارهای جدید، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آینده شرکت است.

      ✅تهیه سامانه یکپارچه نگهداری و تعمیرات و انبارداری نیز در دست اقدام است.



      ✅خرید لوکوموتیو جزء برنامه‌های آتی شرکت است.

      ✅باتوجه به نوسانات نرخ ارز، سود شرکت از سال ۹۸ تاکنون، ۹ برابر شده است. بنابراین نسبت به تورم، رشد خوبی داشته است.

      ✅درخصوص افزایش نرخ‌ها باید گفت که هم راه‌آهن و هم شرکت ملی پخش، افزایش نرخ‌ها را در تیرماه به ما اعلام می‌کنند. این موضوع برای ما مسئله‌ساز شده است و ناچار هستیم تا زمانی که نرخ جدید اعمال می‌شود، با نرخ سال قبل خدمات را ارائه دهیم.

      ✅یکی از دلایل متفاوت بودن هزینه حمل‌ و نقل‌ها، ارزش محموله است.

      ✅هم‌اکنون، هزینه ساخت واگن به ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. طی سال‌های اخیر، حق دسترسی ۵۰ درصد افزایش یافت که سود ما را شکننده کرد؛ زیرا افزایش تعرفه حق دسترسی که ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمد را می‌بلعد، باید تعادل داشته باشد. بنابراین یک افزایش نرخ ۲۸درصد و ۷درصد دیگر نیز از شرکت پالایش و پخش دریافت کردیم.

      ✅امسال، درآمدهای عملیاتی شرکت ۳۸درصد رشد داشته است. سال جاری، آیتم تن کیلومتر ما کاهشی بوده است؛ زیرا واگن‌های ما از مسیرهایی که درآمد پایین‌تری داشتند، خارج شده‌اند و باید به سمت محموله‌هایی برویم که درآمد بالاتری برای ما دارد. از سوی دیگر حق دسترسی را کمتر داده‌ایم. در تلاش هستیم از بخش نفت کوره خارج شویم تا این بخش تقویت شود. زیرا راغب نیستیم که نرخ‌های ما توسط دو مجموعه تعیین شود.

      ✅در گذشته، مصوبه‌ای مبنی بر خرید ۳۰۰ واگن مخزن‌دار داشتیم، اما اتفاقاتی رخ داد؛ از جمله اینکه پتروشیمی شیراز که متعلق به غدیر است، قراردادی را منعقد کرد که حمل ۵۰۰ هزار تن باری را که این شرکت دارد، برعهده ما باشد. قرارداد نهایی شده است و در صورت کشیدن یک فرعی، تا ۱۰ سال آینده این کار را انجام می‌دهیم. با پتروشیمی کرمانشاه نیز، همین روال را خواهیم داشت. باید به فکر نوسازی ناوگان باشیم. امیدوار هستیم به دنبال افزایش سرمایه و تامین مالی، به حوزه خرید واگن ورود کنیم.


      ✅خرید ۱۰۰ دستگاه لوکوموتیو را در برنامه داریم، اما عدد بزرگی است و در چند فاز صورت می‌پذیرد.

      ✅قرار بر برگزاری مناقصه‌ای برای قرارداد مجدد با گروه صنعتی بهشهر است و در صورت برنده شدن، افزایش کرایه حمل خواهیم داشت. با نفت بهران نیز برای حمل یکی از محصولات این شرکت، مناقصه را برنده شدیم.

      ✅در حال حاضر ۱۲۰۰ واگن داریم که ظرفیت حمل آن ۶۷ هزار تن است.

      ✅نماینده سهامدار عمده نیز، پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی را به شرکت ارائه داد.


      .......................

      565تومان پخش سود کرد!!+ پیشهاد افزایش سرمایه 400درصدی که احتمالا از اورده است برای خرید واگن و توسعه حمل و نقل............شرکت وضعش خوبه
      نظرات شخصی و پر از اشتباه بنده است و قطعیتی ندارد.

      گروه سهامداران حرفه ای بورس ! https://t.me/Professional_bourse360

      نظر

      • دفتردار
        عضو فعال
        • Feb 2013
        • 858

        #93
        پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

        در اصل توسط جوگیر خان پست شده است View Post
        مجمع
        #حپارسا

        ?به گزارش همفکران؛ امروز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان با حضور حداکثری صاحبان سهام نمایندگان قانونی آنها در حال برگزاری است و مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

        ✅حپارسا بیشتر مازوت و گازوییل حمل می‌کند، اما سود حاصل از گازوئیل بیشتر از مازوت است.

        ✅با توجه به اینکه اصلی‌ترین مشتری شرکت مجموعه پالایش و پخش است، اکتفا به یک مشتری بازار ما را شکننده می‌کند. بنابراین به سراغ شرکت‌های نفت بهران، شرکت نفت پارس، نفت ایرانول و گروه صنعتی بهشهر رفتیم.

        ✅سهم شرکت از بازار حمل گازوئیل به ۵۰درصد رسید. سهم ما در حمل روغن خوراکی از ۹درصد به ۳۰درصد افزایش یافته است.

        ✅حدود ۸۳درصد از واگن‌های ما در خدمت حمل محموله‌های شرکت ملی پالایش و پخش است. ۵درصد نیز در اختیار حمل محموله‌های شرکت توسعه بهشهر است.


        ✅افزایش حدود ۶۵درصدی سود خالص قسمت سال مالی گذشته و توسعه همکاری با شرکت صنعتی بهشهر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن نباتی و مدیریت پیمایش واگن‌ها به منظور کسب حداکثر درآمد، مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال مالی مذکور بود.

        ✅خدمات توسعه سبد خدمات شرکت با خرید لوکوموتیو باری که بیشترین سود را این لوکوموتیوها دارند، از جمله برنامه‌های مهم شرکت است.

        ✅به دنبال توسعه سبد خدمات شرکت با خرید واگن باری هستیم؛ زیرا بازار واگن مخزن‌دار، شکننده است. ما وابسته به هلدینگ غدیر هستیم که در حوزه نفت و گاز و سیمان، بازارهای بالقوه باری با حداقل ۲۰ میلیون بار وجود دارد و ما سهم ناچیزی از این بازار هستیم. از این رو به دنبال خرید واگن‌های متنوع هستیم.

        ✅مطالعه و ارزیابی نوسازی ناوگان و توسعه ناوگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شرکت سرمایه‌گذاری غدیر جهت ورود به بازارهای جدید، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آینده شرکت است.

        ✅تهیه سامانه یکپارچه نگهداری و تعمیرات و انبارداری نیز در دست اقدام است.



        ✅خرید لوکوموتیو جزء برنامه‌های آتی شرکت است.

        ✅باتوجه به نوسانات نرخ ارز، سود شرکت از سال ۹۸ تاکنون، ۹ برابر شده است. بنابراین نسبت به تورم، رشد خوبی داشته است.

        ✅درخصوص افزایش نرخ‌ها باید گفت که هم راه‌آهن و هم شرکت ملی پخش، افزایش نرخ‌ها را در تیرماه به ما اعلام می‌کنند. این موضوع برای ما مسئله‌ساز شده است و ناچار هستیم تا زمانی که نرخ جدید اعمال می‌شود، با نرخ سال قبل خدمات را ارائه دهیم.

        ✅یکی از دلایل متفاوت بودن هزینه حمل‌ و نقل‌ها، ارزش محموله است.

        ✅هم‌اکنون، هزینه ساخت واگن به ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. طی سال‌های اخیر، حق دسترسی ۵۰ درصد افزایش یافت که سود ما را شکننده کرد؛ زیرا افزایش تعرفه حق دسترسی که ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمد را می‌بلعد، باید تعادل داشته باشد. بنابراین یک افزایش نرخ ۲۸درصد و ۷درصد دیگر نیز از شرکت پالایش و پخش دریافت کردیم.

        ✅امسال، درآمدهای عملیاتی شرکت ۳۸درصد رشد داشته است. سال جاری، آیتم تن کیلومتر ما کاهشی بوده است؛ زیرا واگن‌های ما از مسیرهایی که درآمد پایین‌تری داشتند، خارج شده‌اند و باید به سمت محموله‌هایی برویم که درآمد بالاتری برای ما دارد. از سوی دیگر حق دسترسی را کمتر داده‌ایم. در تلاش هستیم از بخش نفت کوره خارج شویم تا این بخش تقویت شود. زیرا راغب نیستیم که نرخ‌های ما توسط دو مجموعه تعیین شود.

        ✅در گذشته، مصوبه‌ای مبنی بر خرید ۳۰۰ واگن مخزن‌دار داشتیم، اما اتفاقاتی رخ داد؛ از جمله اینکه پتروشیمی شیراز که متعلق به غدیر است، قراردادی را منعقد کرد که حمل ۵۰۰ هزار تن باری را که این شرکت دارد، برعهده ما باشد. قرارداد نهایی شده است و در صورت کشیدن یک فرعی، تا ۱۰ سال آینده این کار را انجام می‌دهیم. با پتروشیمی کرمانشاه نیز، همین روال را خواهیم داشت. باید به فکر نوسازی ناوگان باشیم. امیدوار هستیم به دنبال افزایش سرمایه و تامین مالی، به حوزه خرید واگن ورود کنیم.


        ✅خرید ۱۰۰ دستگاه لوکوموتیو را در برنامه داریم، اما عدد بزرگی است و در چند فاز صورت می‌پذیرد.

        ✅قرار بر برگزاری مناقصه‌ای برای قرارداد مجدد با گروه صنعتی بهشهر است و در صورت برنده شدن، افزایش کرایه حمل خواهیم داشت. با نفت بهران نیز برای حمل یکی از محصولات این شرکت، مناقصه را برنده شدیم.

        ✅در حال حاضر ۱۲۰۰ واگن داریم که ظرفیت حمل آن ۶۷ هزار تن است.

        ✅نماینده سهامدار عمده نیز، پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی را به شرکت ارائه داد.


        .......................

        565تومان پخش سود کرد!!+ پیشهاد افزایش سرمایه 400درصدی که احتمالا از اورده است برای خرید واگن و توسعه حمل و نقل............شرکت وضعش خوبه
        همه اطلاعات مالی آن خوب است .فقط قیمت سهم نزدیک به سقف یکساله بود و ریسک خرید برای مجمع بالا بود.
        بجای این من با بگیلان رفتم مجمع .

        نظر

        • آخرین سامورایی !
          ستاره‌دار(3)
          • Jan 2022
          • 2538

          #94
          پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)




          افزایش سرمایه 400درصدی حپارسا از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی است!! عالی شد
          نظرات شخصی و پر از اشتباه بنده است و قطعیتی ندارد.

          گروه سهامداران حرفه ای بورس ! https://t.me/Professional_bourse360

          نظر

          • mohsen ho
            ستاره دار(1)
            • Feb 2013
            • 11250

            #95
            پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

            در اصل توسط mohsen ho پست شده است View Post
            625تومن در12ماهه ساخت......
            در کوارتر اول سال مالی جدید 182تومن ساخت

            نظر

            • وحید 20
              ستاره‌دار(98)
              • Mar 2011
              • 29911

              #96
              پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

              درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

              توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

              نظر

              • mohsen ho
                ستاره دار(1)
                • Feb 2013
                • 11250

                #97
                پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

                در اصل توسط mohsen ho پست شده است View Post
                با118میلیارد فروش در کوارتر اول سال 122تومن ساخت

                درکوارتر دوم هم 115ساخته وبه نظر همین حوالی خواهد ساخت

                ثبات حاشیه سود داره سهم و گزینه نسبتا کم ریسکی در صنعت حمل ونقل هست

                به جز هزینه تشکیلات .... هزینه خاصی نداره شرکت ... و احتمالا 450-500 بسازه امسال ...

                سهم را ندارم ...صرفا بررسی مختصری داشتم به اشتراک گذاشتم
                این شرکت نیز جزنمادهایی بود که با احتساب تقسیمی مجمع در سال 1401... توانست بازدهی بالای100درصدی را ثبت کنه

                نظر

                • mohsen ho
                  ستاره دار(1)
                  • Feb 2013
                  • 11250

                  #98
                  پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

                  سهم از کف سال قبل با احتساب تقسیمی مجمع تقریبا لب مرز200درصد بازدهی قرار داره

                  در گزارش6ماهه 338تومن ساخته


                  سه ماهه دوم150 ساخته

                  نظر

                  • mohsen ho
                    ستاره دار(1)
                    • Feb 2013
                    • 11250

                    #99
                    پاسخ : توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان(حپارسا)

                    یکسالی هست تاپیک بالا نیومده

                    شرکت در9ماه ابتدایی 600میلیارد فروش داشته

                    درکوارتر اخر سال مالی260میلیارد

                    واحتمالا حوالی90-100 ساخته باشه ...

                    نظر

                    در حال کار...
                    X