ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • رادین1
    عضو فعال
    • Dec 2018
    • 4718

    #526
    پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

    در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
    عزیز من شما چرا مسایل رو قاطی میکنید خودرو فوقش 110 درصد بالا اومده.
    خودرو املاک فراوان داره کافیه یه مقدار از املاکش رو بفروشه تا زیان انباشته از بین بره.ارزش خودرو 12 میلیارد دلاره.حالا به اینا کاری نداریم خود خودرو هم در عرض 7 ماه اینقدر بالا بره بنده بجای پیشنهاد خرید پیشنهاد خروج پله ای میدم.
    شما بمن بگید افزایش سرمایه ختراک چقدر خواهد بود و سود بعد از افزایش سرمایه چقدر خواهد بود.
    110 درصد(برای خودرو) برای سهمی که 670 تومان زیان هر سهمش است ! به نظرتون خیلی بالا نیست ؟ تنها چیزی که منجی این سهم و سهمایی از این دست است وجود تورم بالای اقتصادی است که هر چند وقت یکبار امکان تجدید ارزیابی را برای سهم فراهم می آورد تا صرفا به صورت دفتری زیان را صفر کنند و از سال بعد روز از نو روزی از نو و شروع زیان و زیان انباشته ! در ده سال گذشته دریغ از یک ریال سود خودرو ! دوم اینکه اگر ایرانخودرو املاک و کارخانه برای تجدید ارزیابی دارد خوب ختراک صرفا 213 میلیون سهم دارد و کلی املاک که اگر مقایسه ای صورت بگیرد سرانه هر سهم چه بسا برای ختراک به مراتب بیشتر گردد . شما می فرمایید سود پس از افزایش سرمایه ختراک چقدر خواهد بود؟ خوب شما بفرمایید سود عملیاتی خودرو پس از افزایش سرمایه چه قدر خواهد بود ؟ آیا به نظرتان این امکان وجود دارد هر سال خودرو زیان انباشته اش را با تجدید ارزیابی دارایی پوشش دهد؟!!
    یک نکته دیگر اینکه در یکی از مطالب آقای نوام به نکته خوبی اشاره کرده بودند و آن هم محرک است برای رشد هر سهم محرک لازم است شاخص در یکی دو سال گذشته از 90 هزار تا زمان حال در آستانه 300 هزارتایی است بسیاری از سهمهای سنگین چند برابر شده اند و اگر سهامی مثل ایرانخودرو نشده اند بنا به هر دلیلی الان دیگه رشدهای شارپی برای اینجور سهام چندان ساده نیست و نقدینگی بالایی می خواهد تازه اگر مولفه های بنیادی و تکنیکال لازم برای رشد را از نظر بازار داشته باشنذ . لذا منظقی است که بیاندیشیم از این به بعد بخشی از بازار متمایل به سهام کوچکتر شود چون نقدینگی سنگین نیاز ندارند و امکان رشد بالاتر را خواهند داشت . ضمنا این فقط ختراک نیست که رشد مناسبی داشته است بسیاری از سهام نطیر ددام ، فبیرا ، شکربن ، شمواد ، و ... رشدهای چندین درصدی داشته اند . در آخر اینکه دلیل معاملات در بازار بورس دقیقا به همین تفاوت در نظرات سهامداران بر می گردد که یکی فکر می کند زمان ورود است و دیگری فکر می کند زمان خروج !
    شاد و پیروز باشید .
    آخرین ویرایش توسط رادین1؛ 2019/09/02, 11:41.

    نظر

    • orumbourse
      ستاره دار (1)
      • Nov 2011
      • 10179

      #527
      پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

      در اصل توسط رادین1 پست شده است View Post
      110 درصد(برای خودرو) برای سهمی که 670 تومان زیان هر سهمش است ! به نظرتون خیلی بالا نیست ؟ تنها چیزی که منجی این سهم و سهمایی از این دست است وجود تورم بالای اقتصادی است که هر چند وقت یکبار امکان تجدید ارزیابی را برای سهم فراهم می آورد تا صرفا به صورت دفتری زیان را صفر کنند و از سال بعد روز از نو روزی از نو و شروع زیان و زیان انباشته ! در ده سال گذشته دریغ از یک ریال سود خودرو ! دوم اینکه اگر ایرانخودرو املاک و کارخانه برای تجدید ارزیابی دارد خوب ختراک صرفا 220 میلیون سهم دارد و کلی املاک که اگر مقایسه ای صورت بگیرد سرانه هر سهم چه بسا برای ختراک به مراتب بیشتر گردد . شما می فرمایید سود پس از افزایش سرمایه ختراک چقدر خواهد بود؟ خوب شما بفرمایید سود عملیاتی خودرو پس از افزایش سرمایه چه قدر خواهد بود ؟ آیا به نظرتان این امکان وجود دارد هر سال خودرو زیان انباشته اش را با تجدید ارزیابی دارایی پوشش دهد؟!!
      یک نکته دیگر اینکه در یکی از مطالب آقای نوام به نکته خوبی اشاره کرده بودند و آن هم محرک است برای رشد هر سهم محرک لازم است شاخص در یکی دو سال گذشته از 90 هزار تا زمان حال در آستانه 300 هزارتایی است بسیاری از سهمهای سنگین چند برابر شده اند و اگر سهامی مثل ایرانخودرو نشده اند بنا به هر دلیلی الان دیگه رشدهای شارپی برای اینجور سهام چندان ساده نیست و نقدینگی بالایی می خواهد تازه اگر مولفه های بنیادی و تکنیکال لازم برای رشد را از نظر بازار داشته باشنذ . لذا منظقی است که بیاندیشیم از این به بعد بخشی از بازار متمایل به سهام کوچکتر شود چون نقدینگی سنگین نیاز ندارند و امکان رشد بالاتر را خواهند داشت . ضمنا این فقط ختراک نیست که رشد مناسبی داشته است بسیاری از سهام نطیر ددام ، فبیرا ، شکربن ، شمواد ، و ... رشدهای چندین درصدی داشته اند . در آخر اینکه دلیل معاملات در بازار بورس دقیقا به همین تفاوت در نظرات سهامداران بر می گردد که یکی فکر می کند زمان ورود است و دیگری فکر می کند زمان خروج !
      شاد و پیروز باشید .
      هزاران دلیل برای بی ارزش بودن خودرو یا سایر نمادها هم بیاورید باز دلیل نمیشه ختراک 1900 تومنی ارزنده باشد.
      اینکه من در مورد ختراک سوال کنم شما بجای اون به سهام من ایراد بگیرید نشان میده که دلایل کافی برای ارزندگی ختراک در این قیمت ها نمیتونید ارائه بدید،زیرا اگر داشتید در جواب سوال من می دادید.
      در مورد خودرو هم توضیح دادم قضیه چیه.
      بحث تمام.
      "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

      نظر

      • رادین1
        عضو فعال
        • Dec 2018
        • 4718

        #528
        پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

        در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
        هزاران دلیل برای بی ارزش بودن خودرو یا سایر نمادها هم بیاورید باز دلیل نمیشه ختراک 1900 تومنی ارزنده باشد.
        اینکه من در مورد ختراک سوال کنم شما بجای اون به سهام من ایراد بگیرید نشان میده که دلایل کافی برای ارزندگی ختراک در این قیمت ها نمیتونید ارائه بدید،زیرا اگر داشتید در جواب سوال من می دادید.
        در مورد خودرو هم توضیح دادم قضیه چیه.
        بحث تمام.
        شما مختار هستید هر طور خواستید فکر کنید . اما از نظر من سهام دو تا قیمت دارند1- یکی قیمت مطلق که فقط مربوط به خودشان است 2- قیمت نسبی که در مقایسه با سایر سهام براورد می شود . اگر بازار ، سهام زیانده 670 تومانی را می خرد قطعا باید سهمی مثل ختراک را با پتانسیلهای که در صفحات قبل بارها و بارها به آن اشاره شده است بالاتر بخرد این یک مقایسه نسبی است . گذشت زمان قاضی خوبی خواهد بود برای تعیین درستی نظرات همه کسانی که در فروم بورسی مطلب می نویسند . از نظر بنده نیز . بحث تمام .

        نظر

        • roya123
          ستاره‌دار(3)
          • Apr 2014
          • 5587

          #529
          پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

          اقای سجاد؟ من الان خودروم و تبدیل کنم به خکار به نظرتون کار درستیه؟؟؟ تو سبدم خکار دارم خودرو هم دارم. اینجوری که کاربر رادین با هزار دلیل و منطق از خودرو گفتن من واقعا ترسیدم.
          اگر اشتیاق شما برای موفق شدن بیشتر از ترس شما از شکست خوردن باشد
          شما حتما موفق خواهید شد. "آلبرت انیشتین"

          نظر

          • orumbourse
            ستاره دار (1)
            • Nov 2011
            • 10179

            #530
            پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

            در اصل توسط roya123 پست شده است View Post
            اقای سجاد؟ من الان خودروم و تبدیل کنم به خکار به نظرتون کار درستیه؟؟؟ تو سبدم خکار دارم خودرو هم دارم. اینجوری که کاربر رادین با هزار دلیل و منطق از خودرو گفتن من واقعا ترسیدم.
            من خیلی بیشتر از شما ترسیدم.بخاطر همون الان همه سهامم رو میفروشم و از بورس فرار میکنم.
            "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

            نظر

            • roya123
              ستاره‌دار(3)
              • Apr 2014
              • 5587

              #531
              پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

              در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
              من خیلی بیشتر از شما ترسیدم.بخاطر همون الان همه سهامم رو میفروشم و از بورس فرار میکنم.
              اذیت نکنید دیگه اقای سجاد. خودتون هم اون روز گفتید خودرو رو با ختوفا عوض کردید. درسته نظرتون روی هر دو مثبت بود. اما خب منم خکار و خودرو داشتم خکارم خیلی بهتر رشد می کنه.
              اگر اشتیاق شما برای موفق شدن بیشتر از ترس شما از شکست خوردن باشد
              شما حتما موفق خواهید شد. "آلبرت انیشتین"

              نظر

              • Ali
                ستاره‌دار(64)
                • Mar 2011
                • 2536

                #532
                پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                حجم عالی
                در روز قرمز بازار
                معاملات فوق العاده ای داشت
                در بالاترین قیمت
                این حجم بی ارتباط با صدور مجوز نیست
                آخرین ویرایش توسط Ali؛ 2019/09/02, 11:43.

                نظر

                • رادین1
                  عضو فعال
                  • Dec 2018
                  • 4718

                  #533
                  پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                  ختراک امروز در بازار منفی (3051 واحد شاخص منفی) بخش کوچکی از قابلیتهایش را به رخ کشید بدون شک در روزهای آتی حجم عرضه ها کاهش خواهد یافت و چه بسا حجم مبنا هم عرضه نگردد .!! با سهم همراه خواهیم بود تا پس افزایش سرمایه ! اصل سود در بازی حق تقدمها نهفته است . کمی صبر صبح نزدیک است .

                  نظر

                  • Ali
                    ستاره‌دار(64)
                    • Mar 2011
                    • 2536

                    #534
                    پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                    امروز یک فروشنده پر حجمی بود

                    عجب اشتباهی کرد

                    از یک سود فوق العاده جاموند

                    یک خروج اشتباه
                    آخرین ویرایش توسط Ali؛ 2019/09/02, 12:01.

                    نظر

                    • H.samimi
                      عضو فعال
                      • Jan 2014
                      • 2092

                      #535
                      پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                      برای درک بهتر شرایط شاید بشه ختراک رو با خریخت مقایسه کرد
                      و بهتره گزارش عملکرد ۵ ماهه خریخت که محصولات مشابهی تولید میکنه رو با گزارش عملکرد ۵ ماهه ختراک مقایسه کنیم.

                      میانگین نرخ فروش هر دو شرکت با توجه به فروش صادراتی ختراک تقریبا برابره

                      میزان تولید ۵ ماهه خریخت حدود ۷۰۰ تن
                      میزان تولید ۵ ماهه ختراک ۱۷ هزار تن

                      میزان تولید ختراک ۲۵ برابر تولید خریخت و ارزش بازار ختراک حدودا فقط دو برابر خریخت هست
                      ارزش بازار خریخت ۱۸۸ میلیارد تومان
                      ارزش بازار ختراک حدود ۴۰۷ میلیارد تومان

                      هر چند ارزش گذاری شرکتها صرفا بر اساس میزان تولید و فروش آنها نیست و آیتم های دیگری مثل ارزش جایگزینی، ارزش دارائیها و سود انباشته و تولید محصولات استراتژیک دخیل هست.
                      که از این منظر نیز ختراک برتری چند برابری نسبت به خریخت دارد. تا آنجا که مدیر عامل ختراک در مجمع عمومی ارزش دارییهای ختراک به ازای هر سهم را ۱۴۰۰۰ تومان عنوان کرده

                      این در حالیست که در چند سال اخیر خریخت دو بار افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی انجام داده و ارزش دارایی هاش رو بروز کرده و افزایش سرمایه دوم از تجهیزات بوده که هزینه استهلاک زیادی از این بابت سالانه خریخت متحمل میشه.
                      .
                      ولی ختراک از سال ۸۹ تجدید ارزیابی نکرده و امسال بعد از افزایش سرمایه فعلی مرحله دوم افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی رو در دستور کار داره.

                      سود تحلیلی سال۹۸ ختراک حدود ۳۰۰ تومان
                      سود خریحت؟
                      به اینها طرح بهینه سازی به منظور کاهش هزینه عملیاتی ختراک هم اضافه کنید.
                      از طرفی ختراک چوب دو سر طلاست در صورت کاهش یا افزایش قیمت ارز بخاطر فروش داخلی و صادراتی سود ختراک کاهش ملموسی پیدا نخواهد کرد

                      نظر

                      • Abad
                        عضو فعال
                        • Nov 2015
                        • 7515

                        #536
                        پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                        من ختراک ندارم ...
                        قبلا در حدود 700 می خواستم ورود کنم ...
                        بجاش وثنو خریدم .... در تاپیک وثنو موضوع را گفته ام ...

                        اما اگر می داشتم با ان سهامداری می کردم و در افزایش سرمایه ان شرکت می کردم ...

                        http://forums.boursy.com/showthread....l=1#post768806
                        آخرین ویرایش توسط Abad؛ 2019/09/02, 12:15.
                        Abad (گروه سرمایه گذاری آباد )
                        تصمیم ساز است ، تصمیم گیری و مسئولیت آن با شماست. هر تصمیمی برای آینده امکان خطا دارد

                        نظر

                        • orumbourse
                          ستاره دار (1)
                          • Nov 2011
                          • 10179

                          #537
                          پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                          در اصل توسط H.samimi پست شده است View Post
                          برای درک بهتر شرایط شاید بشه ختراک رو با خریخت مقایسه کرد
                          و بهتره گزارش عملکرد ۵ ماهه خریخت که محصولات مشابهی تولید میکنه رو با گزارش عملکرد ۵ ماهه ختراک مقایسه کنیم.

                          میانگین نرخ فروش هر دو شرکت با توجه به فروش صادراتی ختراک تقریبا برابره

                          میزان تولید ۵ ماهه خریخت حدود ۷۰۰ تن
                          میزان تولید ۵ ماهه ختراک ۱۷ هزار تن

                          میزان تولید ختراک ۲۵ برابر تولید خریخت و ارزش بازار ختراک حدودا فقط دو برابر خریخت هست
                          ارزش بازار خریخت ۱۸۸ میلیارد تومان
                          ارزش بازار ختراک حدود ۴۰۷ میلیارد تومان

                          هر چند ارزش گذاری شرکتها صرفا بر اساس میزان تولید و فروش آنها نیست و آیتم های دیگری مثل ارزش جایگزینی، ارزش دارائیها و سود انباشته و تولید محصولات استراتژیک دخیل هست.
                          که از این منظر نیز ختراک برتری چند برابری نسبت به خریخت دارد. تا آنجا که مدیر عامل ختراک در مجمع عمومی ارزش دارییهای ختراک به ازای هر سهم را ۱۴۰۰۰ تومان عنوان کرده

                          این در حالیست که در چند سال اخیر خریخت دو بار افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی انجام داده و ارزش دارایی هاش رو بروز کرده و افزایش سرمایه دوم از تجهیزات بوده که هزینه استهلاک زیادی از این بابت سالانه خریخت متحمل میشه.
                          .
                          ولی ختراک از سال ۸۹ تجدید ارزیابی نکرده و امسال بعد از افزایش سرمایه فعلی مرحله دوم افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی رو در دستور کار داره.

                          سود تحلیلی سال۹۸ ختراک حدود ۳۰۰ تومان
                          سود خریحت؟
                          به اینها طرح بهینه سازی به منظور کاهش هزینه عملیاتی ختراک هم اضافه کنید.
                          از طرفی ختراک چوب دو سر طلاست در صورت کاهش یا افزایش قیمت ارز بخاطر فروش داخلی و صادراتی سود ختراک کاهش ملموسی پیدا نخواهد کرد
                          300 تومن امسال؟! من بعید میدونم.
                          محض اطلاعتون یه چند تا عدد و ارقام بگم.
                          امسال در 5 ماهه 162 میلیارد فروخته حال آنکه در 5 ماهه سال قبل 81 میلیارد تومن فروش داشته.شش ماهه پارسال 104 میلیارد فروش شده ولی بهای تمام شده اش 110 میلیارد تومن شده و 5 میلیارد هم زیان سود ناخالص شده اگر در شش ماهه سال قبل که 35 ریال سود ساخته عمدتا بدلیل سایر درامدهای عملیاتی بوده . 12 ماهه سال قبل هم که 80 تومن سود ساخته بوده 269 میلیارد فروش داشته که بهای تمام شده اش باز 269 میلیارد بوده باز سایر درامدهای عملیاتی به کمکش اومده که با 44 میلیارد تومن بوده که ازش 80 تومن سود ساخته.این شرکت مشکل بهای تمام شده داره که تمامی مبلغ فروش رو میخوره.سال 96 هم 190 میلیارد فروش داشته 183 میلیارد بهای تمام شده اش بوده که اومده 129 ریال سود ساخته.
                          من نمیدونم با چه اعداد و ارقامی شما 300 تومن سود ساختید ولی من آخر سال خیلی کنجکاوم ببینیم این چقدر سود میسازه.بنظرم خودش رو بکشه بالای 180 -200 تومن نمیتونه بسازه.
                          ختراک اگر بالا میره فقط و فقط بخاطر اینکه سرمایه اندکی داره و یه عده خوب بلدن ازش سواری بگیرن.
                          "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                          نظر

                          • H.samimi
                            عضو فعال
                            • Jan 2014
                            • 2092

                            #538
                            پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                            در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
                            300 تومن امسال؟! من بعید میدونم.
                            محض اطلاعتون یه چند تا عدد و ارقام بگم.
                            امسال در 5 ماهه 162 میلیارد فروخته حال آنکه در 5 ماهه سال قبل 81 میلیارد تومن فروش داشته.شش ماهه پارسال 104 میلیارد فروش شده ولی بهای تمام شده اش 110 میلیارد تومن شده و 5 میلیارد هم زیان سود ناخالص شده اگر در شش ماهه سال قبل که 35 ریال سود ساخته عمدتا بدلیل سایر درامدهای عملیاتی بوده . 12 ماهه سال قبل هم که 80 تومن سود ساخته بوده 269 میلیارد فروش داشته که بهای تمام شده اش باز 269 میلیارد بوده باز سایر درامدهای عملیاتی به کمکش اومده که با 44 میلیارد تومن بوده که ازش 80 تومن سود ساخته.این شرکت مشکل بهای تمام شده داره که تمامی مبلغ فروش رو میخوره.سال 96 هم 190 میلیارد فروش داشته 183 میلیارد بهای تمام شده اش بوده که اومده 129 ریال سود ساخته.
                            من نمیدونم با چه اعداد و ارقامی شما 300 تومن سود ساختید ولی من آخر سال خیلی کنجکاوم ببینیم این چقدر سود میسازه.بنظرم خودش رو بکشه بالای 180 -200 تومن نمیتونه بسازه.
                            ختراک اگر بالا میره فقط و فقط بخاطر اینکه سرمایه اندکی داره و یه عده خوب بلدن ازش سواری بگیرن.
                            سلام آرومبورس عزیز و دوست داشتنی
                            کاملا درسته.
                            من خیلی ساده حساب کردم شاید هم کلا اشتباه باشه
                            در صورتهای مالی شرکت چیزی که من حساب کردم هزینه تمام شده محصول فروش داخلی ۹ میلیون تومان بازای هرتن این تا وقتی بود که نرخ جهانی مواد اولیه ۳۰ درصد از نرخ الان گرانتر بود.
                            با توجه به افزایش نرخی که ختراک گرفته بهای تمام شده محصول هم همین ۹ میلیون تومانه. پس سود عملیاتی فروش داخلی = صفر
                            میمونه فروش صادراتی:
                            شرکت پیش بینی فروش ۱۱ هزار تنی کرده
                            فروش صادراتی شرکت چیزی که من قبلا حساب کردم حدود ۱۱۰۰ یورو به ازای هر تن هست.
                            بهای تمام شده محصولات صادراتی (گزارش شرکت) ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
                            اگه نرخ تسعیر ارز یورو (۵۰ درصد سنا ۵۰ درصد نیما ) حدود ۱۳ هزار تومان در نظر بگیریم نرخ ریالی فروش صادراتی میشه ۱۴ میلیون سیصد هزار تومان.
                            مابه التفاوت هزینه تمام شده و نرخ فروش ۶ میلیون تومان به ازای هر تن
                            ضربدر ۱۱ هزار تن مقدار فروش صادراتی بکنیم میشه ۶۶ میلیارد تومان تقسیم بر ۲۱۳ میلیون سهم ۳۰۹ تومان به ازای هر سهم
                            البته این با توجه به نرخ قبلی مواد اولیه هست که ۳۰ درصد کاهشی بوده و من اونو منظور نکردم. وگرنه فروش داخلی هم بعد از کاهش مواد اولیه سودآور شده
                            در مورد اینکه میگید کل سود شرکت از سایر بوده هم در واقع سود عملیاتیه که پس از تسعیر ارز شناسایی میشه.
                            نکته آخر که هنوز برام سواله:
                            من قبلا یه سوال برام پیش اومده بود و توی تاپیک هم مطرح کردم ولی کسی توجه نکرد.
                            هزینه تمام شده محصول فروش صادراتی ۸/۳۰۰ میلیون
                            هزینه تمام شده محصول فروش داخلی ۹ میلیون
                            با توجه به اینکه فروش صادراتی قاعدتا هزینه حمل و نقل، گمرکی و انبارداری داره چطور میشه هزینه تمام شدش از فروش داخلی که احتمالا کارخونه مصرف کننده هم نزدیکش هست کمتر باشه
                            آخرین ویرایش توسط H.samimi؛ 2019/09/02, 13:36.

                            نظر

                            • orumbourse
                              ستاره دار (1)
                              • Nov 2011
                              • 10179

                              #539
                              پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                              در اصل توسط H.samimi پست شده است View Post
                              سلام آرومبورس عزیز و دوست داشتنی
                              کاملا درسته.
                              من خیلی ساده حساب کردم شاید هم کلا اشتباه باشه
                              در صورتهای مالی شرکت چیزی که من حساب کردم هزینه تمام شده محصول فروش داخلی ۹ میلیون تومان بازای هرتن این تا وقتی بود که نرخ جهانی مواد اولیه ۳۰ درصد از نرخ الان گرانتر بود.
                              با توجه به افزایش نرخی که ختراک گرفته بهای تمام شده محصول هم همین ۹ میلیون تومانه. پس سود عملیاتی فروش داخلی = صفر
                              میمونه فروش صادراتی:
                              شرکت پیش بینی فروش ۱۱ هزار تنی کرده
                              فروش صادراتی شرکت چیزی که من قبلا حساب کردم حدود ۱۱۰۰ یورو به ازای هر تن هست.
                              بهای تمام شده محصولات صادراتی (گزارش شرکت) ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
                              اگه نرخ تسعیر ارز یورو (۵۰ درصد سنا ۵۰ درصد نیما ) حدود ۱۳ هزار تومان در نظر بگیریم نرخ ریالی فروش صادراتی میشه ۱۴ میلیون سیصد هزار تومان.
                              مابه التفاوت هزینه تمام شده و نرخ فروش ۶ میلیون تومان به ازای هر تن
                              ضربدر ۱۱ هزار تن مقدار فروش صادراتی بکنیم میشه ۶۶ میلیارد تومان تقسیم بر ۲۱۳ میلیون سهم ۳۰۹ تومان به ازای هر سهم
                              البته این با توجه به نرخ قبلی مواد اولیه هست که ۳۰ درصد کاهشی بوده و من اونو منظور نکردم. وگرنه فروش داخلی هم بعد از کاهش مواد اولیه سودآور شده
                              در مورد اینکه میگید کل سود شرکت از سایر بوده هم در واقع سود عملیاتیه که پس از تسعیر ارز شناسایی میشه.
                              نکته آخر که هنوز برام سواله:
                              من قبلا یه سوال برام پیش اومده بود و توی تاپیک هم مطرح کردم ولی کسی توجه نکرد.
                              هزینه تمام شده محصول فروش صادراتی ۸/۳۰۰ میلیون
                              هزینه تمام شده محصول فروش داخلی ۹ میلیون
                              با توجه به اینکه فروش صادراتی قاعدتا هزینه حمل و نقل، گمرکی و انبارواری داره چطور میشه هزینه تمام شدش از فروش داخلی که احتمالا کارخونه مصرف کننده هم نزدیکش هست کمتر باشه
                              درود بر شما

                              تا اونجایی که متوجه شدم سود 300 تومنی شما بیشتر بر روی سود حاصل از صادرات بوده.
                              من یه عکسی میزارم از سایت خود شرکت که میزان صادرات رو نشون میده که در این چند سال اخیر بالای 9 هزار تن بوده.دوازده ماهه پارسال با فروش صادراتی بالای 9 هزار تن سود 80 تومنی رو ساخته پارسال به این بعد هم دلار تقریبا همین قیمت ها بوده اگر 11 هزار تن صادرات گفته شده شما رو با 9 هزار تن سال قبل شرکت مقایسه کنیم میشه دو هزار تن اختلاف که با نرخ یوروی شما سود 56 تومنی بدست میاد یعنی اگر بنا به این باشه که فقط سود از فروش صادرات باشه 11 تن صادرات با فرض 9 هزار تن سال قبل و پوشش سود 80 تومنی اون وقت 11 هزار تن میشه سود 136 تومنی.56 تومن سود برای اون دو هزار تن در میاد.


                              آخرین ویرایش توسط orumbourse؛ 2019/09/02, 13:53.
                              "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                              نظر

                              • Mehdi1400
                                ستاره دار(19)
                                • Jul 2013
                                • 2938

                                #540
                                پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )

                                یشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه



                                نظر

                                در حال کار...
                                X