پاسخ : ريخته گري تراكتورسازي ايران ( ختراك )
110 درصد(برای خودرو) برای سهمی که 670 تومان زیان هر سهمش است ! به نظرتون خیلی بالا نیست ؟ تنها چیزی که منجی این سهم و سهمایی از این دست است وجود تورم بالای اقتصادی است که هر چند وقت یکبار امکان تجدید ارزیابی را برای سهم فراهم می آورد تا صرفا به صورت دفتری زیان را صفر کنند و از سال بعد روز از نو روزی از نو و شروع زیان و زیان انباشته ! در ده سال گذشته دریغ از یک ریال سود خودرو ! دوم اینکه اگر ایرانخودرو املاک و کارخانه برای تجدید ارزیابی دارد خوب ختراک صرفا 213 میلیون سهم دارد و کلی املاک که اگر مقایسه ای صورت بگیرد سرانه هر سهم چه بسا برای ختراک به مراتب بیشتر گردد . شما می فرمایید سود پس از افزایش سرمایه ختراک چقدر خواهد بود؟ خوب شما بفرمایید سود عملیاتی خودرو پس از افزایش سرمایه چه قدر خواهد بود ؟ آیا به نظرتان این امکان وجود دارد هر سال خودرو زیان انباشته اش را با تجدید ارزیابی دارایی پوشش دهد؟!!
یک نکته دیگر اینکه در یکی از مطالب آقای نوام به نکته خوبی اشاره کرده بودند و آن هم محرک است برای رشد هر سهم محرک لازم است شاخص در یکی دو سال گذشته از 90 هزار تا زمان حال در آستانه 300 هزارتایی است بسیاری از سهمهای سنگین چند برابر شده اند و اگر سهامی مثل ایرانخودرو نشده اند بنا به هر دلیلی الان دیگه رشدهای شارپی برای اینجور سهام چندان ساده نیست و نقدینگی بالایی می خواهد تازه اگر مولفه های بنیادی و تکنیکال لازم برای رشد را از نظر بازار داشته باشنذ . لذا منظقی است که بیاندیشیم از این به بعد بخشی از بازار متمایل به سهام کوچکتر شود چون نقدینگی سنگین نیاز ندارند و امکان رشد بالاتر را خواهند داشت . ضمنا این فقط ختراک نیست که رشد مناسبی داشته است بسیاری از سهام نطیر ددام ، فبیرا ، شکربن ، شمواد ، و ... رشدهای چندین درصدی داشته اند . در آخر اینکه دلیل معاملات در بازار بورس دقیقا به همین تفاوت در نظرات سهامداران بر می گردد که یکی فکر می کند زمان ورود است و دیگری فکر می کند زمان خروج !
شاد و پیروز باشید .
در اصل توسط orumbourse پست شده است
View Post
یک نکته دیگر اینکه در یکی از مطالب آقای نوام به نکته خوبی اشاره کرده بودند و آن هم محرک است برای رشد هر سهم محرک لازم است شاخص در یکی دو سال گذشته از 90 هزار تا زمان حال در آستانه 300 هزارتایی است بسیاری از سهمهای سنگین چند برابر شده اند و اگر سهامی مثل ایرانخودرو نشده اند بنا به هر دلیلی الان دیگه رشدهای شارپی برای اینجور سهام چندان ساده نیست و نقدینگی بالایی می خواهد تازه اگر مولفه های بنیادی و تکنیکال لازم برای رشد را از نظر بازار داشته باشنذ . لذا منظقی است که بیاندیشیم از این به بعد بخشی از بازار متمایل به سهام کوچکتر شود چون نقدینگی سنگین نیاز ندارند و امکان رشد بالاتر را خواهند داشت . ضمنا این فقط ختراک نیست که رشد مناسبی داشته است بسیاری از سهام نطیر ددام ، فبیرا ، شکربن ، شمواد ، و ... رشدهای چندین درصدی داشته اند . در آخر اینکه دلیل معاملات در بازار بورس دقیقا به همین تفاوت در نظرات سهامداران بر می گردد که یکی فکر می کند زمان ورود است و دیگری فکر می کند زمان خروج !
شاد و پیروز باشید .
نظر