گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • وحید 20
    ستاره‌دار(98)
    • Mar 2011
    • 29911

    #136
    پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)


    ضرورت حمایت از صادرات مستقیم برای حمایت از صنعت تایر


    علیرضا انصاری، مدیرعامل شرکت آرتاویل گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، صنعت تایر با چالش‌هایی مواجه شده و افزایش نرخ‌ها، به هیچ عنوان پوشش هزینه‌های شرکت‌های لاستیکی را نمی‌دهد. دولت باید با ایجاد محدودیت‌هایی، مانع صادرات غیرمستقیم شود تا بتوانیم در بازارهای هدف صادراتی، فعالیت کرده و صنعت تایر را توسعه دهیم. ‌

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، صنعت لاستیک طی سال‌های اخیر به واسطه اعمال قیمت‌گذاری دستوری بر بروی محصولات‌ آن، دچار مشکلات زیادی شده است.

    مواد اولیه این صنعت تا حد زیادی با رشد قیمت ارز دچار افزایش نرخ می‌شود. کائوچوی مصنوعی به طور کامل وارد می‌شود؛ بنابراین حتی اگر قیمت جهانی محصول مورد نظر ثابت باشد، با افزایش نرخ دلار، نرخ این محصول هم به طور ریالی رشد را تجربه می‌کند.

    دوده و کائوچوی مصنوعی اگرچه در داخل کشور تولید می‌شوند، اما قیمت آن‌ها در بورس کالا بر حسب نرخ‌های جهانی و دلار قیمت می‌خورد. بنابراین، می‌توان گفت کل مواد اولیه صنعت با افزایش نرخ دلار رشد نرخ را تجربه کرده و همچنین قیمت لاستیک به صورت دستوری تامین می‌شود.

    به گفته مدیران شرکت‌های این صنعت، افزایش نرخ‌های اخیر هم نمی‌تواند برای تولید لاستیک دردی را دوا کند و صنعت را به سوددهی مناسب برساند.

    علیرضا انصاری، رئیس هیئت مدیره شرکت آرتاویل تایر و عضو هیئت مدیره گروه رازی در این‌باره به بررسی آخرین تحولات صنعت تایر و افزایش نرخ‌های اخیر پرداخت و به بورسان گفت: طی یکی دو سال اخیر، شاهد سخت ترین شرایط صنعت تایر در کشور هستیم . با توجه به افزایش و نوسانات نرخ ارز، افزایش عوامل زنجیره ارزش و زنجیره تامین و سرمایه در گردش، این صنعت با چالش‌هایی مواجه شده است.

    به گفته وی؛ پیگیری‌های زیادی طی یکی، دو سال گذشته با مسئولان وزارت صمت و سازمان حمایت و همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفت تا با توجه با افزایش نرخ ارز و وجود محدودیت‌ها در شرایط تحریم برای این صنعت، افزایش قیمت صورت گیرد تا پاسخگوی نیاز صنعت باشد.

    انصاری تاکید کرد: افزایش نرخ‌ها به هیچ عنوان پوشش هزینه‌های شرکت‌های لاستیکی را نمی‌دهد و حتی ۱۷ درصد سود لاستیک‌ساز نیز محقق نمی‌شود.

    رئیس هیئت مدیره شرکت آرتاویل تایر و عضو هیئت مدیره گروه رازی عنوان کرد: صنعت تایر یک صنعت کاملا استراتژیک و در عین حال مظلوم نسبت به سایر صنایع است. تمام تلاش صنعت تایر این است که با وجود محدودیت‌ها و چالش های بسیار، بتواند نیاز مصرف کننده و نیاز جامعه و همچنین نیاز سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور را تامین کند. بنابراین، در سال جاری کم کاری صورت نگرفته و حتی نسبت به سال گذشته، افزایش تولید نیز داشته‌ایم.

    انصاری اظهار کرد: صنعت تایر به رسالت خود جامه عمل پوشانده؛ اما توقع دارد براساس تلاش‌های صورت گرفته، افزایش قیمت متعادل داشته باشد تا بتواند بقا داشته و تداوم فعالیت داده و مشکلات را حل کند.

    وی افزود: این صنعت نیاز دارد سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری داشته باشد و همگام با پیشرفت این صنعت در دنیا، توسعه یابد.

    انصاری در ادامه تصریح کرد: ایجاد محدودیت در زمینه صادرات باعث شد تمام بازارهای هدف صادراتی از دست برود و رقبا جایگزین ما شوند؛ اما با این حال بعد از صدور تعداد محدودی مجوز صادراتی، باز هم توانستیم بازارهای قبلی را احیا کنیم.

    وی ادامه داد: یک تاجر کشور همسایه می‌تواند وارد کشور شود و با قیمت نازل نسبت به قیمت‌های جهانی، لاستیک را خریداری کند که همین موضوع باعث می‌شود نتوانیم به صورت مستقیم وارد بازارهای جهانی شویم.

    رئیس هیئت مدیره شرکت آرتاویل تایر و عضو هیئت مدیره گروه رازی خاطرنشان کرد: دولت باید با ایجاد محدودیت‌هایی، مانع صادرات غیر مستقیم شود تا بتوانیم در بازار هدف صادراتی، فعالیت کرده و صنعت تایر را توسعه دهیم.

    انصاری در خاتمه تصریح کرد: برخی شرکت‌های لاستیک‌ساز، در سال‌های اخیر وارد محدوده زیان‌دهی شدند و این زیان، ناشی از تصمیمات اشتباه و قیمت‌گذاری دستوری است که اگر اصلاح نشود به طور قطع این صنعت را رو به نابودی می‌برد و کشور را به واردکننده لاستیک تبدیل می‌کند.
    درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

    توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

    نظر

    • وحید 20
      ستاره‌دار(98)
      • Mar 2011
      • 29911

      #137
      پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

      سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران: هزینه‌های تمام‌شده تولید، افزایش یافته و چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست

      مصطفی تنها :
      با توجه به افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و غیره باعث بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده تولید شده و چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها نیست و اگر این اتفاق رخ ندهد ممکن است باعث تعطیلی کارخانجات شود.

      در حالی که تولیدکنندگان تایر در سال ۱۴۰۰ هیچ افزایش قیمتی نداشتند، خرداد ماه پارسال ۳۰ درصد افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت تعیین شد، اما پس از آن نیز شاهد افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و غیره بودیم.

      اسفندماه سال گذشته بود که با هماهنگی انجام شده با ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت ۲۰ درصدی تایرهای رادیال سواری مشروط به عرضه بخشی از محصولات کارخانجات در پلتفرم‌ها یا سکوهای اینترنتی و غیره اجازه داده شد.

      پس از آن هم مقرر بود در سال جدید افزایش قیمت برای محصولات تولیدی تایرسازان اعمال شود، اما تا به امروز رخ نداده است./ایرنا
      درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-

      توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.

      نظر

      • مهدی جمشیدی
        عضو فعال
        • Jan 2020
        • 1598

        #138
        پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

        پلاست با نسبت p/eحدود ۶ واحد و بازدهی یکساله حدود ۲۰ درصد آیا سهمی جامانده نیست؟
        بازار، در برابر معامله گر با انضباط و با احتیاط ، تسلیم است./:.rolleyessmileyani

        نظر

        • مهدی جمشیدی
          عضو فعال
          • Jan 2020
          • 1598

          #139
          پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

          P/e پلاست اومد توی کانال ۵ واحد
          بازار، در برابر معامله گر با انضباط و با احتیاط ، تسلیم است./:.rolleyessmileyani

          نظر

          • مهدی جمشیدی
            عضو فعال
            • Jan 2020
            • 1598

            #140
            پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

            پلاست در حال برگشت به سمت بالا
            فرصت خرید خوبی حوالی ۱۴۱۰ فراهم شد.
            الان ۱۴۷۰ ..ممکنه بره برای صف
            P/eسهم توی کانال ۵ واحد!!
            بازار، در برابر معامله گر با انضباط و با احتیاط ، تسلیم است./:.rolleyessmileyani

            نظر

            • مهدی جمشیدی
              عضو فعال
              • Jan 2020
              • 1598

              #141
              پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

              چه زود صف خرید شد!!!
              بازار، در برابر معامله گر با انضباط و با احتیاط ، تسلیم است./:.rolleyessmileyani

              نظر

              • مهدی جمشیدی
                عضو فعال
                • Jan 2020
                • 1598

                #142
                پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                صف خرید دوباره در پلاست...
                این سهم رو جناب دیباج اشاره کردند ..
                بازار، در برابر معامله گر با انضباط و با احتیاط ، تسلیم است./:.rolleyessmileyani

                نظر

                • liverno
                  عضو فعال
                  • Jul 2013
                  • 1742

                  #143
                  پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                  صحبت از 30% افزایش نرخ توسط اتحادیه

                  نظر

                  • liverno
                    عضو فعال
                    • Jul 2013
                    • 1742

                    #144
                    پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                    گزارشهای گروه لاستیک کم کم جذاب میشه..
                    افزایش نرخ 25% پاسا که تاییدیه 25 مرداد را گرفت
                    بقیه تایرسازان هم قراره نرخ های خودشون را تعدیل کنند

                    نظر

                    • liverno
                      عضو فعال
                      • Jul 2013
                      • 1742

                      #145
                      پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                      پیشنهاد افزایش نرخ 35% به وزارت صمت
                      اختلاف فاحش بین قیمت دولتی و آزاد
                      فروش تایر در لب مرز با سود بالاتر
                      عم تخصیص ارز دولتی

                      نظر

                      • mohsen ho
                        ستاره دار(1)
                        • Feb 2013
                        • 11250

                        #146
                        پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                        در اصل توسط liverno پست شده است View Post
                        پیشنهاد افزایش نرخ 35% به وزارت صمت
                        اختلاف فاحش بین قیمت دولتی و آزاد
                        فروش تایر در لب مرز با سود بالاتر
                        عم تخصیص ارز دولتی
                        درود

                        بهای تمام شده صنعت با این نرخ دوده ونفت به شدت بالاست

                        واگر افزایش نرخ نگیرن سه ماهه سوم زیان خواهند ساخت

                        نظر

                        • liverno
                          عضو فعال
                          • Jul 2013
                          • 1742

                          #147
                          پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                          در اصل توسط mohsen ho پست شده است View Post
                          درود

                          بهای تمام شده صنعت با این نرخ دوده ونفت به شدت بالاست

                          واگر افزایش نرخ نگیرن سه ماهه سوم زیان خواهند ساخت
                          پاسا خداروشکر گرفت از 25 مرداد.... تازه تست خط تولیدش هم انجام شده و سالن های B هم برای توسعه خطوط جدید داره کلید میخوره
                          فکر کنم ظرف6 ماه آتی این سهم از نظر توان تولید و مخصوصا صادرات که مجوزهای خوبی هم اخذ کرده به جایگاه عالی برسه.در ضمن افزایش سرمایه سنگین از محل تجدید ارزیابی دارایی ها امسال داره که کارهای ارزشیابی و تعیین قیمت و ارزیابی آنها توسط کارشناس دادگستری در حال انجامه

                          نظر

                          • mohsen ho
                            ستاره دار(1)
                            • Feb 2013
                            • 11250

                            #148
                            پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                            در اصل توسط liverno پست شده است View Post
                            پاسا خداروشکر گرفت از 25 مرداد.... تازه تست خط تولیدش هم انجام شده و سالن های B هم برای توسعه خطوط جدید داره کلید میخوره
                            فکر کنم ظرف6 ماه آتی این سهم از نظر توان تولید و مخصوصا صادرات که مجوزهای خوبی هم اخذ کرده به جایگاه عالی برسه.در ضمن افزایش سرمایه سنگین از محل تجدید ارزیابی دارایی ها امسال داره که کارهای ارزشیابی و تعیین قیمت و ارزیابی آنها توسط کارشناس دادگستری در حال انجامه
                            25درصد عددی نیست درمقابل رشد نرخ ها

                            اکستراکت 11تومنی پارسال 17-18شده ....که مرتبط با ماده اولیه صنعت هست

                            نظر

                            • liverno
                              عضو فعال
                              • Jul 2013
                              • 1742

                              #149
                              پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                              هزینه ها بالا رفته ولی موجودی انبار هم بالا است و فروش ندارند
                              فعلا بگذارید بلوک پاسا تموم بشه بین حقوقی ها و بعد خبرهای عالی

                              نظر

                              • گنجشک
                                ستاره‌دار(3)
                                • Jun 2022
                                • 1307

                                #150
                                پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)

                                هر چند در تماس های مختلف با محسن صفدری مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی پلیمری وزارت صمت نتوانستیم سیاست روشن وزارت صنعت را برای مدیریت بازار لاستیک جویا شویم اما این مقام مسئول در آخرین اظهارنظرهای خود در هفته های اخیر اعلام کرده بود: تولید تایر سواری در سال گذشته حدود 9 میلیون و 100 هزار حلقه بوده است؛ اما امسال این میزان به 8 میلیون حلقه رسیده است؛ بنابراین در بخش تایر سواری تقریباً یک میلیون و 100 هزار حلقه کاهش تولید داشته‌ایم. برای مشکلات تولید در صدد رفع مشکل ارزی واردات مواد اولیه تایرهستیم.



                                مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر نیز ضمن تأیید کاهش تولید تایر در کشور به تسنیم گفته بود: در حال حاضر قیمت مواد اولیه برای تولیدکنندگان تایر 35 درصد افزایش پیدا کرده است که با تغییر نرخ تسعیر قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی ، ما با افزایش هزینه‌ها روبرو هستیم در این رابطه دولت باید فکر اساسی برای تولیدکنندگان تایر داشته باشد چرا که با روال فعلی نمی‌توان افزایش تولید و عرضه محصولات را به بازار به موقع انجام داد. از ماه تیر روند تولید، کاهشی شده که علت این موضوع عدم تأمین به‌موقع ارز توسط بانک مرکزی بوده است.



                                وی با تأکید بر اینکه صنعت تایر سالانه به 250 تا 300 میلیون دلار و به‌طور میانگین ماهیانه 25 میلیون دلار ارز نیاز دارد، گفت: طی پنج ماهه نخست امسال تنها 60 میلیون دلار ارز به طرف‌های تجاری و تامین‌کنندگان صنعت پرداخت شده است. مشکل فعلی ما علاوه بر عدم تأمین به‌موقع ارز توسط بانک مرکزی، انتقال حواله‌های ارز به ذی‌نفعان خارجی است و که این اقدام هنوز انجام نشده است.



                                به گفته تنها، قیمت یک حلقه لاستیک سواری در کارخانه حدود یک میلیون و نیم است و با 12 درصد سود فروشنده و 3 درصد سود بنکدار باز هم قیمت آن دو برابر نمی‌شود و ما کماکان با قیمتی که در اسفند ماه 1401 تعیین شده نرخ‌گذاری می‌کنیم، اما در نهایت قیمت این کالا هم با توجه به تورم 45 درصدی که اعلام می‌شود به‌روزرسانی خواهد شد. هرچند تورمی که در جامعه حس می‌شود بیش از 45 درصد است، اما در واقعیت بین 70 تا 80 درصد هم می‌شود و متاسفانه تا زمانی هم که این تورم در اقتصاد وجود دارد هیچ تولیدکننده‌ای قادر به ثابت نگه داشتن قیمت کالا‌های خود نخواهد بود. قیمت‌ها بر اساس روند تورمی پیش می‌روند و مبتنی بر اراده تولیدکنندگان نیست.
                                وی اضافه کرد: در حال حاضر 4 شرکت تولیدکننده لاستیک در بورس هستند که حساب‌های مالی روشن و شفافی هم دارند و مرتبا در کدال اطلاعات‌شان به‌روز می‌شود که اگر با قیمت پایه سال 1395 هم نرخ‌ها را بررسی کنیم مشاهده می‌کنیم که حاشیه سودشان به صورت متوسط سالانه 1.7 درصد کاهش پیدا کرده این در حالی است که سالانه به صورت متوسط 4.5 درصد افزایش تولید صورت گرفته است و این به معنی افزایش بهره‌وری است، اما ممکن است اعدادی که ثبت شده به نظر بالا باشد، هرچند این اعداد در اصل ارزشی ندارند و آنچه مهم است ارزش واقعی است که رشدی نداشته است.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X