کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پشاهن)
دوست عزیز قیمتها بالاتر از این حرفهاست
رودستون سایز 205/60/14 رو زده 600.من 800 میخرم عمده ای
تایرهای ایرانی هم 10 درصد بیشتر از این نرخهاست.تایر سایز 14 بارز 310 تومن واقعا خنده دار هست.
اگر کسی به این قیمت میفروشه من حاضرم 2 تریلی بخرم
از آدم ها بُت نسازید، این خیانت است!هم به خودتان، هم به خودشان.خدایی میشوند که، خدایی کردن نمیدانند!
وَ شما در آخر میشوید، سر تا پا کافرِ خدایِ خود ساخته...!
پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پ
این قیمتهایی که ما میبینیم ۲۰-۳۰ درصد رشد کردهاند در سال گذشته... ولی چرا سهامشان رشد خوبی نداشتهاند؟
۱- به خاطر واردات مواد اولیه
۲- به خاطر غفلت بازار سرمایه
۳- به خاطر فروش به قیمت دستوری و زیر قیمت بازار
---------------------------------------
در مورد مواد اولیه که دولت تضمین کرده با دلار جهانگیری فعلا به اینها مواد اولیه برساند... البته مصاحبهای که رئیس انجمن صنفی کرده بود یک مقدار بو دار بود... ایشان گفته بود یک هفته بیشتر کارخانهها ذخیرهی مواد اولیه ندارند!
در مورد غفلت بازار هم که ... داریم اینجا بررسیاش میکنیم.
در مورد فروش به قیمت دستوری هم... بلی... اینگونه است... ولی این دقیقا مانند خودرو است... آیا گروه خودرویی اکنون سهامشان رشد قیمتی داشته؟ نه. خوب قیمت بازار برود بالا... وقتی قیمت اینها نمیرود بالا و دولت به آسانی میتواند قیمت فروش اینها را کنترل کند سود هم تو جیب اینها نمیرود... میرود تو جیب دلال... البته هیچگاه سیاست کنترل قیمتی جواب نداده و همینجور که دیدید از دلش احتکار و روشهای دیگر دور زدن قیمت (مانند فروش به کارمند و فروش به شرکت تابعه و قاچاق و ...) در میآید و در نهایت قیمت آزاد میشود... ولی اکنون که قیمت آزاد نیست سود اینها هم بالا نرفته یا شاید هم بالا رفته و شفاف نیست.
در کل نتیجهای که میتوان گرفت این است که این گروه بالا خواهد رفت. ولی زمانش مشخص نیست و مربوط به اجازه دولت بر فروش لاستیکسازان با نرخ آزاد است. (یا یافتن راهی توسط لاستیکسازان برای دور زدن دولت... مانند آن کاری که فولاد و ذوب کردند و انگار میآمدند با دو شرکت زیرمجموعهی خودشان محصولات خودشان را به نرخ مصوب میخریدند و به نرخ آزاد میفروختند.) و از سوی دیگر هم باید چشمی داشت به قیمت مواد اولیهی وارداتی اینها. که فعلا آنها را دولت با دلار جهانگیری تضمین کرده.
«محمد حسین» هستم.
امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.
دوست عزیز قیمتها بالاتر از این حرفهاست
رودستون سایز 205/60/14 رو زده 600.من 800 میخرم عمده ای
تایرهای ایرانی هم 10 درصد بیشتر از این نرخهاست.تایر سایز 14 بارز 310 تومن واقعا خنده دار هست.
اگر کسی به این قیمت میفروشه من حاضرم 2 تریلی بخرم
سلام.
سپاس بابت اطلاعات.
اکنون من نگاه کردم دیدم قیمت این رودستونی که شما گفتید و بسیاری دیگر از قیمتها مربوط به ۱۳۹۷/۵/۴ میشود... (در میانشان قیمتهای ۱۳۹۷/۵/۲۵ هم هست ولی بیشترشان برای همان یک ماه پیش است.)
«محمد حسین» هستم.
امیرالمومنین(ع):برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه زندگی خواهی کرد و برای آخرتت چنان که گویا فردا خواهی مرد.
پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پ
کارخانه های تایر به بازار نمیدن.امروز 40% نمایندگیهای فروش رو تایر کشیدن.مملکت بی صاحب شده. دیگه نمایندگیها خودشون نرخ تایین میکنن.کارخانه ها میگن انبار مواد اولیه کلا تمام شده.
امروز تایر 185/14 بارز و یزد رو 430 تومن نماینده عمده ای میفروشه.تایر پراید گلدستون که جزو اشغالترین تایر دنیاست 330 تومن تا یکماه پیش 170 هم خریدار نداشت
علی برکت الله
از آدم ها بُت نسازید، این خیانت است!هم به خودتان، هم به خودشان.خدایی میشوند که، خدایی کردن نمیدانند!
وَ شما در آخر میشوید، سر تا پا کافرِ خدایِ خود ساخته...!
پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پ
ظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت گروه صنعتي بارز - نماد: پکرمان
با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) بهپیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسي بيات رايان ) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ 1399/06/19 هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 2,526,500,000,000 ریال به مبلغ 6,526,500,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامين بخشي از منابع مورد نياز طرح توسعه 44 هزار تني کارخانه کرمان ارائه می گردد. بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پ
پاسا در ماه آبان عملکرد خوبی داشت . با توجه به بارش برف در آذرماه و لغزندگی احتمالا طبق رویه سالهای قبل فروش خوبی در آذر خواهیم داشت . در آبان فروش پاسا و پتایر هر دو حوالی 70 میلیارد تومن بوده . با اینحال ارزش بازار پتایر حوالی 4 هزار میلیارده و ارزش بازار پاسا حدود 2 هزار میلیارد !!!!! حتی حاشیه سود پاسا از پتایر بالاتره و این فاصله باید جبران بشه . در ضمن با تاثیر افزایش نرخهای جدید رشد چشمگیری در فروش و افزایش حاشیه سود خالص این گروه شاهد خواهیم بود . پکرمان هم p/s خوبی داره و خواهد داشت ولی حاشیه سود کمتری نسبت به همگروهیها داره و مدیریت این شرکت در فروش موفق ولی در کنترل هزینه ها نا موفقه . در کل گروه لاستیک و تایر در صورت عدم رشد نامعقول هزینه های مواد اولیه و سربار بازدهی بیشتری نسبت به سایر گروهها در آینده خواهد داشت .
پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پ
? نرخ گذاری لاستیک توسط واحدهای تولیدی انجام می گیرد
?مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت خارج شدن لاستیک سواری از شمول قیمت گذاری و نرخ گذاری این کالا توسط واحدهای تولیدی را سبب کاهش اختلاف قیمت بازار آزاد دانست.صدیف بیک زاده با بیان این مطلب، افزود: با توجه اختلاف 100 درصدی قیمت بازار و مصوب لاستیک سواری که این افزایش نه نصیب تولیدکنندگان و نه واردکنندگان می شد، کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفت که لاستیک سواری از شمول قیمت گذاری با رعایت ضوابط قیمت گذاری خارج شود. وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم، نرخ گذاری لاستیک براساس ضوابط قیمت گذاری هیأت تعیین و تثبیت، رأسا توسط واحدهای تولیدی انجام می گیرد.
?مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: با این تصمیم قیمت بازار آزاد لاستیک سواری کاهش یافته، و ضمن افزایش سهم تولیدکنندگان از قیمت بازار، واحدهای تولیدکنندگان می توانند متناسب با هزینههای تولید افزایش یافته، ادامه تولید داشته باشند.
پاسخ : گروه لاستیک و پلاستیک (پکرمان-پکویر-پسهند-پتایر-پاسا-پارتا-پدرخش-پلوله-پلاست-پ
? کارخانجات تولید لاستیک عامل تعیین کننده قیمت این محصول در بازار هستند
?رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و آپاراتیهای اصفهان گفت: قیمت هر عدد لاستیک ماشینهای سواری ۵۰ تا ۷۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.محمد شفیعی با تأیید روند افزایشی قیمت لاستیک ماشینهای سواری در روند خرید و فروش در بازار، اظهار کرد: قیمت هر عدد لاستیک ماشینهای سواری 50 تا 75 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و این تعیین قیمت از سوی تولیدکنندگان لاستیک در کشور بوده است و ارتباطی با بازار و واحدهای صنفی ندارد. وی افزود: کارخانجات تولید لاستیک و تایر، عامل اصلی تعیین کننده قیمت این محصول در بازار هستند و تولیدکنندگان لاستیک همزمان با پیشفروش محصولات خود قیمتها را افزایش دادهاند.
?رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و آپاراتیهای اصفهان با بیان اینکه لاستیکهای پیشفروش شده از سوی کارخانجات تولید این محصول تا 10 روز آینده وارد بازار میشود، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده لاستیک در بازار برای مصرف کننده به طور متوسط 65 درصد افزایش را تجربه کرده است.شفیعی اضافه کرد: قیمت لاستیک ماشینهای غیر سواری و کامیونی هنوز مشخص نشده است و تولیدکنندگان لاستیک هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکردهاند اما بیشک قیمت این محصولات نیز در آینده افزایش خواهد یافت.
?وی ادامه داد: قیمت قبلی که تولیدکنندگان برای عرضه محصولات خود در بازار در نظر گرفته بودند، برای آنها صرفه اقتصادی نداشت و هزینههایی از قبیل نرخ بیمه کارگران، افزایش قیمت دلار، بهای برق و مواد اولیه باعث شده تا تولیدکنندگان دست به افزایش قیمت محصولات خود بزنند. دلار مورد نیاز کارخانجات تولید لاستیک تا پیش از تصمیم تولیدکنندگان برای افزایش قیمت از نوع دلار چهار هزار و 200 تومانی تأمین میشد اما اکنون این دلار مورد نیاز آنها از نوع نیمایی و با نرخ 24 تا 26 هزار تومان تأمین میشود.رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و آپاراتیهای اصفهان با بیان اینکه کاهش نرخ ارز و تأمین به موقعارز مورد نیاز تولیدکنندگان بیشک منجر به کاهش قیمت این محصول خواهد شد، خاطرنشان کرد: به نظر میرسد افزایش نامحسوس و مجدد قیمت لاستیک راهکار مناسبی برای مبارزه با دونرخی شدن این محصول در بازار و کوتاه کردن دست واسطه از نظام عرضه و تقاضا است. شفیعی افزود: نباید قیمت محصول مورد نیاز مصرفکننده در بازار چند نرخی باشد و با متعادل شدن قیمتها، میزان عرضه و تقاضا برهم منطبق میشود.
نظر