نموداری ک شما رسم کردید اگه محقق بشه اونوقت الگوی Head and Shoulder میشه باهدفهای بالاتر!
****گرو خودرویی (خودرو،سایپا،زامیاد....)****
Collapse
این تاپیک بسته شد.
X
X
-
-
افزایش سهم الکترونیک در محصولات جدید ایران خودرو
ایران خودرو ازطریق توسعه و بکار گیری فناوریهای جدید در زمینه سیستمهای الکتریکی و الکترونیک خودروها، سبک سازی و ارتقا محصولات تولیدی را دردستور کار خود قرار داده است .
مهندس نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان این مطلب گفت از جمله راهبردهای تکنولوژیکی ایران خودرو افزایش سهم سیستمهای الکترونیک در خودروها است و افزود :این موضوع از طریق طرحهای توسعه ای ایران خودرو در حال پیگیری است .طرحهایی همانند توسعه شبکه مولتی پلکس بر روی خودرو سمند که به عنوان یک پروژه کاملا" منحصر بفرد و در سطح بالای فناوری در شرکت ایران خودرو انجام گردیده است.
مصلح هدف از اجرای این طرح توسعه یک شبکه ارتباطی داخلی خودرو با پروتکل can بر روی خودروهای تولیدی عنوان کرد و اظهارداشت : به عنوان مجموعه پلت فرم مشترک الکتریکی متعلق به شرکت ایران خودرو قابلیت توسعه بر روی کلیه محصولات ایران خودرو را در آینده خواهد داشت.
وی افزود : از مزایایی استفاده از این سیستم کاهش قابل توجه حجم و وزن دسته سیمهای خودرو، سهولت عیب یابی قطعات و مجموعه های الکتریکی خودرو، سهولت تولید انواع مختلف خودرو با ویژگی های فنی متفاوت و نیز امکان نصب و توسعه انواع جدید سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی بر روی خودرو با کمترین میزان تغییرات سخت افزاری در خودرو است. به طور کلی توسعه شبکه ها، نرم افزارهای ارتباطی و پلتفرم الکتریکی خودرو کلید ارتقا این صنعت در آینده نزدیک بوده و این مهم در شرکت ایران خودرو با نصب سیستم مولتی پلکس و بر روی محصولات جدید همانند رانا و دنا محقق خواهد شد.
معاون طراحی و توسعه محصول ، از دیگر را هبردهای تکنولوژیکی ایران خودرو را افزایش سهم الکتریک والکترونیک در خودروها عنوان کرد و افزود : افزایش این سهم در خودروهای جدید از دیگر طرح های ایران خودرو است، طرحهایی همانند بکارگیری فرمان برقی، gps و سیستم کنترل پایداری خودرو esp که بر روی خودروهای رانا و دنا و نیز سایر خودروهای جدید ایران خودرو طراحی و استفاده خواهند شد. همچنین افزایش ایمنی، کاهش وزن خودرو و نیز راحتی و آسایش سرنشینان از جمله مزایای بکارگیری این طرح ها بر روی خودرو است.
وی پاسخگوئی به خواسته های مشتریان را از دیگر وظایف این شرکت دانست و گفت:با توجه به پیش بینی های انجام شده و نیز با درنظرگیری وضعیت موجود در بازارهای داخلی و صادراتی، عرضه خودرو با گیربکس اتوماتیک جزو دیگر اهداف راهبردی ایران خودرو است.
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو تاکید کرد : بر همین اساس خودروهای 206 و پارس به این سیستم مجهزشده بود و در آینده محصول دنا و سایر محصولات جدید مجهز به گیربکس های اتوماتیک با فناوری پیشرفته خواهند شد.[LEFT][COLOR="blue"]Those who afraid to fall will never fly![/COLOR][/LEFT]
نظر
-
صداي سهامدار
افت سهام خودرويي شرايط اقتصادي يا ضعف مديريت
گروه بورس- تعدادي از سهامداران بورس اوراق بهادار تهران با ارسال نامهاي به گروه بورس روزنامه دنياياقتصاد با انتقاد از نحوه مديريت مالي شركتهاي زيرمجموعه ايرانخودرو، خواستار پاسخگويي مديران اين شركتها به سهامداران شدهاند. در بخشي از اين نامه آمده است:
قيمت سهام شركت ليزينگ غدير در سال 85 هنگام عرضه، حدود 200 تومان بود و تا قيمت 230 تومان نيز افزايش يافت اما آخرين قيمت اين سهم كه در اسفندماه معامله شده 944 ريال بوده است.
شنيدهها حكايت از آن دارند كه سهامدار عمده اين شركت (ايرانخودرو ديزل) بخشي از زيان خود را به شركتهاي زيرمجموعه از جمله ليزينگ غدير انتقال داده كه اين كار از طريق شناسايي هزينه در ليزينگ غدير، صورت پذيرفته است.
همچنين قيمت سهام شركت محورسازان ايرانخودرو در سال 82 مبلغ 450 تومان بوده و اكنون پس از گذشت 8 سال، به 60 تومان رسيده است. اين شركت چندسال است كه به سهامداران خود، هيچ سودي پرداخت نكرده است.
آيا اين موارد نشانه ضعف مديريت شركتها نيست؟!
در شرايطي كه براساس آمار ارائه شده از سوي ايران خودرو، توليد اين شركت، سالانه 13 تا 15 درصد افزايش مييابد، سودي به سهامداران زيرمجموعههاي ايرانخودرو تعلق نميگيرد و برخي نيز زيان ده هستند.
همچنين تعداد بالاي پرسنل كه برخي نيز مديران شركت هستند، هزينه سنگيني را به سهامداران خرد تحميل كرده است.
از سوي ديگر گفته ميشود برخي مديران ايران خودرو، قطعات مورد نياز گروه را از شركتهاي اقماري وابسته به خود تامين ميكنند و به اين ترتيب قطعهسازان وابسته به ايران خودرو با زيان مواجه شدهاند.
به نظر ميرسد آثار منفي سوء مديريت و بيتوجهي به منافع جمعي بدتر از تحريم اقتصادي و بحرانهاي ناشي از آن باشد.
افت 40 درصدي قيمت سهام سايپا
همچنين يكي ديگر از سهامداران با ارسال نامهاي از اردبيل به روزنامه دنياياقتصاد خواستار پاسخگويي درخصوص افت قيمت سهام سايپا شده است.
وي در نامه خود آورده است: قيمت سهام سايپا در مدتي حدود يك ماه به ميزان 40 درصد افت ميكند؛ آن هم در شرايطي كه تا برگزاري مجمع آن زمان زيادي نمانده است.
مسوول افت قيمت اين سهام كيست و زيان سهامداران را چه كسي جبران كند؟
آيا مكانيزمي براي جلوگيري از چنين رخدادهايي در بورس وجود ندارد؟
اين سهامدار همچنين خواستار پيگيري و حمايت دولت از سهام صدرا شده كه به دليل اعمال تحريمها، با افت قيمت مواجه شده است.اشتیاق سوزان، تلاش و پشتکار، اراده آهنین،صروتحمل، درس و عبرت، تمرین و تمرین و.... فروتن باش
نظر
-
من نمیدونم چرا دلم خیلی به سایپا روشنه! به دلایل زیر:
- قیمت روی تراز 61.8 فیبوناچی Ret قرار داره.
- قیمت روی کف کانال کوادرانت قرار داره.
- قیمت روی کف چنگال اندروز قرار داره.
- چند تا کندل قبل، RSI زیر 30 رفته و در MACD و Stochastic واگرایی مثبت وجود داره.
- ضمن اینکه قیمت چهار بار در محدوده 250 - 260 خاصیت حمایت و مقاومتی از خودش نشون داده.
ولی با همه اینها منتظر میشینم و میبینم که واکنش قیمت به این قیمت کف (250 تا 260) چیه. به محض اینکه اوضاع رو مساعد دیدم، واردش میشم.
تصویرش رو هم خواستین ببینید، روی عکس پایین کلیک کنید:
آخرین ویرایش توسط orion؛ 2011/06/23, 14:16.
نظر
-
بِسم الله الرّحمنِ الرّحيم
يا ألله يا کريمُ يا اوّلُ يا آخِرُ يا مجيبُ يا فارِجَ الهَمِّ و يا کاشِفَ الغَمِّ
فَرِّج هَمّي و يَسِّر أمري وارحَم ضعفي و قِلَّةَ حيلَتي وَارزُقني مِن حَيثُ لاأَحتَسِبُ يا رَبّ العالَمين
رسول خدا (ص) فرمود: هرکس اين دعا را بخواند و ديگران را نيز از آن آگاه سازد، خداوند در امور مهمه اش گشايش ايجاد خواهد کرد.
...........................
[SIZE="7"][/SIZE]موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی محک تلفن: 22490544[SIZE="6"][/SIZE]
نظر
-
خودروی جدید پارس خودرو از نیسان می آید
به گزارش خبر خودرو،مدیر عامل شرکت پارس خودرو با اشاره به ادامه روند تولید تندر E1 در شرکت پارس خودرو گفت: پس از تاکید پلیس راهور ناجا مبنی بر تولید خودروها با دو ایربگ، تولید تندرE1با ضرر مالی سنگینی برای شرکت همراه شده است.
مهندس مدنی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: پیش از این تندر E1 تولیدی در شرکت پارس خودرو ، با قیمت 11 میلیون تومان عرضه می گردید در حالی که در عمل قیمت تمام شده این محصول 13میلیون تومان و در بازار با قیمت 14 میلیون تومان به فروش می رسید .
وی با اشاره به کاهش تولید تندر E1 در این شرکت خاطرنشان کرد :با وجود کاهش تولید این خودرو ، هم اکنون تولید آن در شرکت پارس خودرو ادامه دارد و در همین راستا برنامه هایی برای کاهش قیمت این محصول در دست اجرائی شدن است که به نظر می رسد ورود مدیر عامل رنو پارس به این مجموعه در این ارتباط بسیار موثر بوده است.
وی در ادامه در خصوص تجمیع تولید تندر90 گفت :برای تجمیع تولید تندر90 کارگروهی تشکیل شده است و به همین منظور 6ماه زمان داده شده است و راهکارهایی برای افزایش تیراژو کاهش قیمت دیده شده است .
وی در خصوص داخلی سازی تندر90 گفت:هم اکنون 65درصد از تولید تندر90 در داخل صورت می گیردکه این درصد قابل افزایش است.
مدیرعامل شرکت پارس خودرو در خصوص ظرفیت تولید این شرکت گفت:هم اکنون ظرفیت تولید این شرکت افزایش یافته است و به دلیل نوسانات بازار، قطعات با برنامه ریزی به کشور وارد می شود ودر گروه رنو نیز شاهدافزایش تولید محصول هستیم.
وی خاطر نشان کرد:در همین راستا درنظر است تولید تینا به 1500 دستگاه افزایش یافته و قشقایی که پیش از این مشکل ثبت سفارش و گمرک داشت هم اکنون تولیدش آغاز شده است ، همچنین افزایش تولید تندر90 از برنامه های تولیدی شرکت است .
وی تصریح کرد:همچنین تا پایان سال ماکسیما از چرخه تولید خارج و تینا جایگزین آن خواهد شد.
مدنی همچنین از تولید خودرو جدیدی در پارس خودرو خبرداد و گفت :امسال تولید محصول جدیدی را در دستور کار خواهیم داشت و به همین منظور مذاکراتی با نیسان انجام داده ایم و قرار است این خودرو با رنج قیمت زیر 15میلیون تولید و عرضه شود ، ولی هنوز رنج قیمتی خودروهای ساندرو و داستر مشخص نیست.
وی در خصوص افزایش قیمت تندر90 مدل E2 گفت :قیمت این خودرو در حال حاضر افزایش نیافته است بلکه با افزودن سیستم پخش جدید و حذف سیستم پخش قدیمی و اضافه کردن کف پوش و نیز افزایش یک درصدی عوارض هم اکنون باقیمت 14میلیون و 560هزار تومان از سوی شرکت عرضه می شود.
مدنی در خصوص هیبریدی کردن محصولات این شرکت گفت : این موضوع از برنامه های ستاد توسعه محصول شرکت بوده و در حال بررسی است.
وی در پایان در خصوص تاثیر نرخ ارز بر محصولات این شرکت گفت:تغییر نرخ ارز تاثیر بسیاری برقیمت محصولات نداشته و تاکنون زیانی متوجه شرکت نشده بلکه حاشیه سود به دلیل تغییر نرخ ارز تا حدودی کاهش یافته است.
درخت هرچه پربارتر افتاده تر@};-
توصیه ای به خرید/فروش/نگهداری ندارم.
نظر
-
در پانزدهمين نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي مطرح شد؛
ناگفتههاي حسين فدايي از جريان انحرافي
خبرگزاري فارس: دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: جريان انحرافي معجوني از همه فكرهاي غلط ، درست و انديشههاي مندرآوردي است.
وي در ادامه اين نشست در پاسخ به سؤالي در خصوص واگذاري شركت سايپا اظهار داشت: كميسيون اصل 44 در زمينه موضوع واگذاري شركت سايپا تشكيل جلسه داد و اين موضوع به احتمال زياد منتفي خواهد شد چرا كه اين موضوع كار غير قانوني بود و در كميسيون اصل نود نيز عليرضا زاكاني با پيگيري زياد و دعوت از مسئولان مربوطه به اين موضوع رسيدگي كرد.
:((
نظر
-
سلام
به خدا من اندیکاتور باز نیستم اما سایپا واقعا داره چشمک میزنه
level 08 و میانگین متحرک مورد علاقه من همه دارند یه جا را نشون میدند اوونم 250 تومانه .
لینک تصویر(رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
(ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
(قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.
امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.
نظر
-
در اصل توسط esi_mohammadi پست شده است View Postسلام
به خدا من اندیکاتور باز نیستم اما سایپا واقعا داره چشمک میزنه
level 08 و میانگین متحرک مورد علاقه من همه دارند یه جا را نشون میدند اوونم 250 تومانه .
لینک تصویر
از تحلیل بسیار خوبتون ممنون ...خیلی عالی بود
ولی یه توصیه ای که وجود داره اینه که فعلا سراغ خودوریی هایی وابسته به سایپا نباید رفت ...مثل خپارس..ولساپا..زامیاد..
علی رغم فرکانس های تکنیکی و بنیادی مناسبی که صادر میکنند..
شاید من اشتباه میکنمآخرین ویرایش توسط آریو؛ 2011/06/24, 23:38.ریسک از آنجایی ناشی میشود که ندانید در حال انجام چه کاری هستید.
نظر
-
در اصل توسط آریو پست شده است View Postدوست عزیزم ...
از تحلیل بسیار خوبتون ممنون ...خیلی عالی بود
ولی یه توصیه ای که وجود داره اینه که فعلا سراغ خودوریی هایی وابسته به سایپا نباید رفت ...مثل خپارس..ولساپا..زامیاد..
علی رقم فرکانس های تکنیکی و بنیادی مناسبی که صادر میکنند..
شاید من اشتباه میکنم
خبر بد در کف یعنی بخر ؛ خبر خوب در سقف یعنی بفروش
خودرویی ها هیچ اتفاقی براشون نیافتاده و همه اینا بازی بورسه
فوقش اینه که معامله بلوکی بهم می خوره مطمئن باش که خریدار بالاتر می یاد و بورس یعنی شکار این فرصت ها
این که بگیم فعلا سراغ این سهم ها نروید برای الان نیست برای وقتیه که سایپا بود 395 تومن که خبر های خوب پی در پی می امد
نظر
-
سلام دوست عزیز
سرمایه گذار زیرک و آگاه در مرحله تجمیع یا تراکم اقدام به ورود به بازار می کنند نه در مرحله مشارکت عمومی یا مرحله توزیع عرضه ها . در موج های اصلاحی الیوت اخبار های بد حسابی از شرکت بیرون میاند مثل بترانس و پایان موج 5 اوون که خبر تحریم شرکت روانه بازار شد اما در موج های صعودی قضییه فرق خواهد کرد.
هر خبره بدی که از شرکت سایپا امده باشه بیرون تاثیرش را روی قیمت گذاشته .(افت از 390 تا 250)
یه پراید را اگر به من بفروشند 8 میلیون نمیخرم
اما اگر همون پراید را بفروشند 4 میلیون ، میخرم چون می ارزه
در ضمن اینم یادتون باشه که همین سایپا را قبل از طرح تحول وقتی که روزی 1 میلیون حجم به زور میزد و قیمتش بین 200 تا 208 تومان نوسان میکرد هیچ کسی نمادش را باز هم نمی کرد و همه سایت های تحلیلی می گفتند از طرح تحول آسیب می بینه و پیشنهاد به خرید نمیدادند ولی بعدش .....
موفق باشید
یا حق(رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
(ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
(قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.
امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.
نظر
-
در اصل توسط مسلم پست شده است View Postمن هم با جناب آریو موافقم
هنوز یک سوم اصلاح سایپا مونده!(رابرت کیوساکی ) : مهم نیست چه مقدار سود کسب می کنی، مهم این است که چه مقدارش را حفظ می کنی.
(ژورف کندی ) : اصرار بر بالاترین قیمت ، کار احمق هاست . فقط یک احمق به انتظار اوج قیمت جنسش می نشیند.
(قانون پارکینسون) : هر کاری تا آنجا طول می کشد که زمانی را که برایش در نظر گرفتید پر کند.
امواج زندگی را بپذیر ، حتی اگر گاهی تورا به عمق دریا ببرند. آن ماهی آسوده که همیشه بر سطح آبها میبینی مرده است.
نظر
-
در اصل توسط مسلم پست شده است View Postمن هم با جناب آریو موافقم
هنوز یک سوم اصلاح سایپا مونده!
منم با اقا اسی موافقم
یادش بخیر پارسال این موقع ها سایپا شده بود 185 تومن زار ملت و در اورد به ناگاه حرکتشو شورع کرد و تا 270 تومن روز قبل از مجمع رفت
هر سال بازی تکراری :)
نظر
-
در اصل توسط بوف کور پست شده است View Postمسلم جان نمودار ؟ نهایت افت سایپا بدترین حالت 220 و بهترین حالت منفی فرداست که 220 برای قبل از مجمع نیست
منم با اقا اسی موافقم
یادش بخیر پارسال این موقع ها سایپا شده بود 185 تومن زار ملت و در اورد به ناگاه حرکتشو شورع کرد و تا 270 تومن روز قبل از مجمع رفت
هر سال بازی تکراری :)
و هدفشو حوالی همون 220 شما میبینم البته بدون در نظر گرفتن مجمع!
اولا به دلیل شکسته شدن کانال ثانیا به دلیل سرشانه.
اما با اطمینان میگم حداقل تا 240 اصلاح میشه.
در ضمن سهم هنوز 5 موجش تمام نشده و یک موج صعودی دیگه داریم...
نظر
نظر