استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • Mehrsana
    عضو فعال
    • Sep 2020
    • 1191

    #3091
    پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

    نکته دیگری که هست اینکه نه تنها خودرو بلکه تقریباً تمام کالاهای وارداتی در ایران داره به چند برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشه... از قیمت یک کیلو موز گرفته تا لوازم خانگی، گوشی موبایل، تقریباً هر آنچه که شما فکرشو بکنی!

    نظر

    • shdoosti
      عضو فعال
      • Aug 2022
      • 351

      #3092
      پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

      در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
      این دقیقاً نکته اشتباهی است که من هم قبلاً اینجوری فکر میکردم... اولاً وقتی یک خودروی استاندارد وارد کشور بشه بجای مصرف 10 لیتر در هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر بنزین مصرف میشه و امکان صادر کردن اون 4 لیتر مازاد بوجود میآد. دوم بخاطر کاهش الایندگی هوا کلی خسارت ناشی از تعطیلی کسب و کارها از بین میره... سوم بخاطر ایمنی این خودروها ،تلفات کاهش چشمگیری پیدا میکنه و هزینه های درمان و خسارات بیمه ای کاهش پیدا میکنه چهارم نیازی به کلی هزینه برای احداث پالایشگاه های جدید نیست و دولت میتونه با سرمایه گذاری همون پول در حوزه برق (پنل خورشیدی و...) خودروهای برقی وارد کنه و زیرساخت شبکه برق کشور پایدارتر بشه... با عدد و رقم میشه ثابت کرد که واردات خودرو نسبت به تولید در کشور صرفه اقتصادی داره
      اینکه بهتره به جای پراید چانگان وارد بشه یه بحثه که باعث جلوگیری الودگی و کاهش مصرف بنزین و ... میشه حرف شما درسته، اما اینکه چانگان بشه 450 میلیارد یه حرف دیگه است. اون مقدار بنزین و الودگی هوا نهایتا باعث میشه چانگان بشه 1.4 میلیارد تومن. بنزین ایرانم هیچکس نمیخره و مازادشو باید بریزن دریا.

      نظر

      • امیدازاد
        عضو فعال
        • Sep 2020
        • 3789

        #3093
        پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

        در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
        توی این هفته اعلام شد که قیمت پایه خودروی چانگان Cs35+ حدود 580 میلیون تومان تعیین شده یعنی این خودرو با احتساب هزینه گمرکی و سود بازرگانی و .... شده 580 میلیون تومان... به سادگی میشه فهمید که این خودرو توسط واردکننده عددی کمتر از 450 میلیون تومان خریداری شده ... یعنی حدود 10 هزار دلار

        از جمله امکانات و تجهیزات چانگان CS35 پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف.

        اطلاعات تکمیلی :
        چانگان CS35 پلاس - ماشین چانگان CS35 پلاس : مشخصات چانگان CS35 پلاس

        من یه سئوال دارم از مدافعین عرضه خودرو در بورس کالا؟

        همه جای دنیا شما میری جلوی نمایندگی، خودرو رو میبینی، سوار میشی، اگه دوست داشتی به صورت اقساطی خریداری میکنی...

        کجای فروش این خودروی 450 میلیون تومانی به قیمت حداقل 1.5 میلیارد تومان در بورس کالا عادلانه و منطقی است؟ کجاش به نفع مصرف کننده و حمایت از تولید کننده است؟! چرا مردم ایران باید از خرید یه خودرو به قیمت منطقی محروم باشن؟ چرا عده ای زالو صفت در هر صنعتی وارد شدند و یه مافیا درست کردن... هر وقت عشقشون کشید عرضه یه کالا رو به بازار محدود کنن و قیمت اون کالا رو به چند برابر قیمت واقعی برسونن... بعد با منت قدری به قول خودشون تخفیف بدن و به مردم بندازن... کجای دنیا برای رفع انحصار یک کالا، از همون انحصارگر میخوان کالا وارد کنه و قیمت بازار رو به تعادل برسونه؟!

        اگه خودروهای ایران خودرو و سایپا انقدر مفت و ارزون داره به مردم ایران فروخته میشه چرا صادر نمیکنن؟ چرا هیچ کشوری در دنیا خواهان این لگنها نیست؟! من یک رانا پلاس صفر خریدم مصرفش حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر هست و برچسب انرژی روی شیشه در سطح G هست! در عرض دوماه حدود 10 بار بردم نمایندگی و تا الان 5 قطعه عوض شده! چرا ایران خودرو این محصولات رو صادر نمیکنه تا بقیه دنیا هم از رانت این محصولات بهره مند بشن؟!

        دوستان سهامدار گول چهارتا کانال سفته باز دزد مثل کانال پارسیس رو نخوردید! این شارلاتان ها نماینده مردم ایران نیستند. اینها در بهترین حالت از منافع 5% مردم ایران حمایت میکنن. مردم ایران کسانیکه هستند که با حقوق زیر 10 میلیون تومان در فقر و فلاکت به سر می برن و هر هزار تومن گرون شدن دلار یا هر چند میلیون گرون شدن هر کالایی اعم از خودرو یا چیزهای دیگه یکی دیگه از نیازهای اولیه اشون رو ازشون میگیره...
        سوال خیلی به جایی هست ..وایراد واردی هم هست . هرچند تقریبا در هیچ کجای دنیا خودرو کالای سرمایه ای واقعی محسوب نمیشود !!...ولی مساله این هست که حتی وقتی در بورس هم عرضه نمیشد شکل و شیوه فروشش به مراتب مکانیزمی غیر شفاف تر و غیرعادلانه تر از فروش در بورس بود ...مافیای خودرو سابق براین از شبکه نمایندگی ها و مدیران خودروسازی ها تشکیل شده بود ...الان دولت به عنوان شریک جدید وارد این مافیا شده ....ومیخواد سهم مدیران و نمایندگی ها رو خودش تصاحب کنه .‌ازاون ور هم اینا مقاومت می کنن ...هیچ کدام هم دلشون برای مصرف کننده بخت برگشته نسوخته ....تنها حسنی که عرضه خودرو در بورس داره ...یه مکانیزم عادلانه تر و شفاف تر برای مصرف کنندگان یا خریداران از بورس هست ...ولی بازهم به علت انحصاری بودن ...خودروسازها توانایی قیمت سازی و جهت دادن به قیمت ها از طریق کنترل میزان عرضه رو دارند ..و این بزرگترین نکته منفی این داستان هست....مشکل بازار خودرو ایران انحصاری بودنش هست .وگرنه اگر این تولیدات قیمت و کیفیت رقابتی داشتند وقابلیت صادرات داشتند....عمرا اگر اجازه میدادند به دست ماها برسد !!!به قول شما ..گوشت را هم داده اند دست گربه !!اختیار واردات وفروش را هم داده اند دست همین مافیا که الان خود دولت هم یکی از پدرخوانده هاش هست .....بیشتر ما در بازار ایران قربانی هستیم ...وصرفا در بهترین حالت یک توهم پولی و پولدار شدن داریم !!در این بازی هم ما ها هیچکاره حسنیم !!سرنخ بازی دست نظام هست ....

        نظر

        • Mehrsana
          عضو فعال
          • Sep 2020
          • 1191

          #3094
          پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

          در اصل توسط shdoosti پست شده است View Post
          اینکه بهتره به جای پراید چانگان وارد بشه یه بحثه که باعث جلوگیری الودگی و کاهش مصرف بنزین و ... میشه حرف شما درسته، اما اینکه چانگان بشه 450 میلیارد یه حرف دیگه است. اون مقدار بنزین و الودگی هوا نهایتا باعث میشه چانگان بشه 1.4 میلیارد تومن. بنزین ایرانم هیچکس نمیخره و مازادشو باید بریزن دریا.
          دوست عزیز مگه الان این خودروهای مونتاژ چینی مثل MVM و جک و لاماری و دیگنیتی و فردا و .... این ها مگه وارد نمیشن؟! پول اینها از کجا میاد؟ از پولهای بلوکه شده فروش نفت در چین! تا اونجا که خودشون گفتن حداقل 20 میلیارد دلار همین الان پول بلوکه تو چین هست فقط!
          مطلب دوم مگه این فرغون سازهای داخلی ارز مصرف نمیکنن؟ الان قطعاتی مثل مدولاتور ترمز، ECU، BCM، ماژول ایربگ، رادیو پخش، مانیتور، TpMS، گیربکس اتوماتیک و... اینها مگه وارد نمیشه؟ مگه ارز نیاز نیست؟! مگه تجهیزات خطوط تولید خودرو از کجا میاد؟ رنگ خودرو، ماستیک، وکس، سیلر و گاز کولر و انواع دیگری از مواد شیمیایی از کجا میاد؟!
          تازه مگه خودروسازان نمیگن محصولاتشون خیلی ارزون و با کیفیت هست خب تولید کنن و صادر کنن و به این شکل ارز وارد کشور کنن! چه اشکالی داره؟!

          یه مافیای کثیف در همه صنایع ایران و همه بخش های اقتصاد وجود داره... ایران کشور فوق العاده ثروتمندی هست... این زالوها در مغز ما اینطور جا کردن که باید با خفت و فلاکت زندگی کنیم! هزینه زندگی در شمال کالیفرنیا رو بدیم و از یه افغانی کمتر حقوق بگیریم... حداقلش اینکه حرف اونها رو تکرار نکنیم! حق ما یه زندگی شرافتمندانه است نه دفاع از زالو صفتها

          نظر

          • afshinamin
            عضو فعال
            • Jul 2013
            • 4495

            #3095
            پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

            در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
            سوال خیلی به جایی هست ..وایراد واردی هم هست . هرچند تقریبا در هیچ کجای دنیا خودرو کالای سرمایه ای واقعی محسوب نمیشود !!...ولی مساله این هست که حتی وقتی در بورس هم عرضه نمیشد شکل و شیوه فروشش به مراتب مکانیزمی غیر شفاف تر و غیرعادلانه تر از فروش در بورس بود ...مافیای خودرو سابق براین از شبکه نمایندگی ها و مدیران خودروسازی ها تشکیل شده بود ...الان دولت به عنوان شریک جدید وارد این مافیا شده ....ومیخواد سهم مدیران و نمایندگی ها رو خودش تصاحب کنه .‌ازاون ور هم اینا مقاومت می کنن ...هیچ کدام هم دلشون برای مصرف کننده بخت برگشته نسوخته ....تنها حسنی که عرضه خودرو در بورس داره ...یه مکانیزم عادلانه تر و شفاف تر برای مصرف کنندگان یا خریداران از بورس هست ...ولی بازهم به علت انحصاری بودن ...خودروسازها توانایی قیمت سازی و جهت دادن به قیمت ها از طریق کنترل میزان عرضه رو دارند ..و این بزرگترین نکته منفی این داستان هست....مشکل بازار خودرو ایران انحصاری بودنش هست .وگرنه اگر این تولیدات قیمت و کیفیت رقابتی داشتند وقابلیت صادرات داشتند....عمرا اگر اجازه میدادند به دست ماها برسد !!!به قول شما ..گوشت را هم داده اند دست گربه !!اختیار واردات وفروش را هم داده اند دست همین مافیا که الان خود دولت هم یکی از پدرخوانده هاش هست .....بیشتر ما در بازار ایران قربانی هستیم ...وصرفا در بهترین حالت یک توهم پولی و پولدار شدن داریم !!در این بازی هم ما ها هیچکاره حسنیم !!سرنخ بازی دست نظام هست ....
            دقیقا
            فروش خودرو در بورس ابدا ایده آل نیست ولی انتخاب بین "بد" و "خیلی بدتر" هست

            نظر

            • امیدازاد
              عضو فعال
              • Sep 2020
              • 3789

              #3096
              پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

              در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
              توی این هفته اعلام شد که قیمت پایه خودروی چانگان Cs35+ حدود 580 میلیون تومان تعیین شده یعنی این خودرو با احتساب هزینه گمرکی و سود بازرگانی و .... شده 580 میلیون تومان... به سادگی میشه فهمید که این خودرو توسط واردکننده عددی کمتر از 450 میلیون تومان خریداری شده ... یعنی حدود 10 هزار دلار

              از جمله امکانات و تجهیزات چانگان CS35 پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف.

              اطلاعات تکمیلی :
              چانگان CS35 پلاس - ماشین چانگان CS35 پلاس : مشخصات چانگان CS35 پلاس

              من یه سئوال دارم از مدافعین عرضه خودرو در بورس کالا؟

              همه جای دنیا شما میری جلوی نمایندگی، خودرو رو میبینی، سوار میشی، اگه دوست داشتی به صورت اقساطی خریداری میکنی...

              کجای فروش این خودروی 450 میلیون تومانی به قیمت حداقل 1.5 میلیارد تومان در بورس کالا عادلانه و منطقی است؟ کجاش به نفع مصرف کننده و حمایت از تولید کننده است؟! چرا مردم ایران باید از خرید یه خودرو به قیمت منطقی محروم باشن؟ چرا عده ای زالو صفت در هر صنعتی وارد شدند و یه مافیا درست کردن... هر وقت عشقشون کشید عرضه یه کالا رو به بازار محدود کنن و قیمت اون کالا رو به چند برابر قیمت واقعی برسونن... بعد با منت قدری به قول خودشون تخفیف بدن و به مردم بندازن... کجای دنیا برای رفع انحصار یک کالا، از همون انحصارگر میخوان کالا وارد کنه و قیمت بازار رو به تعادل برسونه؟!

              اگه خودروهای ایران خودرو و سایپا انقدر مفت و ارزون داره به مردم ایران فروخته میشه چرا صادر نمیکنن؟ چرا هیچ کشوری در دنیا خواهان این لگنها نیست؟! من یک رانا پلاس صفر خریدم مصرفش حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر هست و برچسب انرژی روی شیشه در سطح G هست! در عرض دوماه حدود 10 بار بردم نمایندگی و تا الان 5 قطعه عوض شده! چرا ایران خودرو این محصولات رو صادر نمیکنه تا بقیه دنیا هم از رانت این محصولات بهره مند بشن؟!

              دوستان سهامدار گول چهارتا کانال سفته باز دزد مثل کانال پارسیس رو نخوردید! این شارلاتان ها نماینده مردم ایران نیستند. اینها در بهترین حالت از منافع 5% مردم ایران حمایت میکنن. مردم ایران کسانیکه هستند که با حقوق زیر 10 میلیون تومان در فقر و فلاکت به سر می برن و هر هزار تومن گرون شدن دلار یا هر چند میلیون گرون شدن هر کالایی اعم از خودرو یا چیزهای دیگه یکی دیگه از نیازهای اولیه اشون رو ازشون میگیره...
              یه مساله دیگه ...حاشیه ۱۵درصدی فروش وواردات خودرو هست در این طرح ..خود تولید کننده ها به دلایل مختلفی این نقدار حاشیه سود را ندارند...که نشان دهنده غیراقتصادی بودن تولید خودرو در مملکت هست ؟؟!!اجازه بدن واردات ازاد بشه .‌بنزین رو هم ازاد کنند و این قدر منت سر مردم بیچاره نذارند!!مساله اینا میخوان مملکت و اقتصاد رو به شکل مداربسته اداره کنند و نتیجه اش هم وضعیت هست

              نظر

              • فین
                عضو فعال
                • Sep 2020
                • 1158

                #3097
                پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                این دقیقاً نکته اشتباهی است که من هم قبلاً اینجوری فکر میکردم... اولاً وقتی یک خودروی استاندارد وارد کشور بشه بجای مصرف 10 لیتر در هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر بنزین مصرف میشه و امکان صادر کردن اون 4 لیتر مازاد بوجود میآد. دوم بخاطر کاهش الایندگی هوا کلی خسارت ناشی از تعطیلی کسب و کارها از بین میره... سوم بخاطر ایمنی این خودروها ،تلفات کاهش چشمگیری پیدا میکنه و هزینه های درمان و خسارات بیمه ای کاهش پیدا میکنه چهارم نیازی به کلی هزینه برای احداث پالایشگاه های جدید نیست و دولت میتونه با سرمایه گذاری همون پول در حوزه برق (پنل خورشیدی و...) خودروهای برقی وارد کنه و زیرساخت شبکه برق کشور پایدارتر بشه... با عدد و رقم میشه ثابت کرد که واردات خودرو نسبت به تولید در کشور صرفه اقتصادی داره
                دوست عزیز از یک فعال بورسی اینگونه استدلال بعید است. اگر در شرایط فعلی ( شرایط تحریمی ) واردات خودرو کاملا آزاد و با تعرفه پایین مثلا 10 تا 20 درصد باشد در همان سال اول با این قیمت دلار فعلی مثلا 40 هزار تومان حداقل تقاضای بازار حدود 3 تا 4 میلیون خودرو است که با متوسط 15 هزار دلار چیزی بین 45 تا 60 میلیارد دلار می شود. الان کل صادرات نفتی و غیر نفتی و ذخیره ارزی در دسترس کشور روی هم شاید همین مقدار هم نشود. در این شرایط دلار در عرض چند ماه به بالای صد هزار تومان می رسد و آنگاه نه تنها با همین قیمتهای فعلی باید خودروی خارجی بخرید بلکه همین خودرو داخلی هم به حدود یک میلیارد تومان می رسد ( چون مثلا پژو پارس همیشه حدود 10 تا 11 هزار دلار قیمت داشته است ) و از همه مهمتر باید گوشت کیلویی 800 هزار تومان و مرغ کیلویی 200 هزار تومان و برنج کیلویی 300 هزار تومان و ..... و کلا اقتصاد فرو می پاشد. فقط در صورت برداشته شدن کامل تحریمها و فضای سیاسی داخلی و خارجی متعادل ( مانند زمان دولت خاتمی و دولت اول روحانی ) می توان خودرو خارجی وارد کرد و قیمت دلار هم افزایش زیادی نمی یابد.

                نظر

                • afshinamin
                  عضو فعال
                  • Jul 2013
                  • 4495

                  #3098
                  پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                  در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
                  یه مساله دیگه ...حاشیه ۱۵درصدی فروش وواردات خودرو هست در این طرح ..خود تولید کننده ها به دلایل مختلفی این نقدار حاشیه سود را ندارند...که نشان دهنده غیراقتصادی بودن تولید خودرو در مملکت هست ؟؟!!اجازه بدن واردات ازاد بشه .‌بنزین رو هم ازاد کنند و این قدر منت سر مردم بیچاره نذارند!!مساله اینا میخوان مملکت و اقتصاد رو به شکل مداربسته اداره کنند و نتیجه اش هم وضعیت هست
                  اصلا حقوق ها رو هم جهانی کنند
                  همه چی رو ازاد کنند پنزین گاز برق و....
                  در بدترین حالت 1 درصد مردم از گرسنگی میمیمرند ( البته محال هست چون همه وضعشون بهتر خواهد شد بلا استثنا و دولت فقیر خواهد شدB-) )
                  99 درصد بقیه هم با عزت زندگی خواهند کرد نه با منّت 24 ساعتی !!

                  نظر

                  • Mehrsana
                    عضو فعال
                    • Sep 2020
                    • 1191

                    #3099
                    پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                    در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
                    سوال خیلی به جایی هست ..وایراد واردی هم هست . هرچند تقریبا در هیچ کجای دنیا خودرو کالای سرمایه ای واقعی محسوب نمیشود !!...ولی مساله این هست که حتی وقتی در بورس هم عرضه نمیشد شکل و شیوه فروشش به مراتب مکانیزمی غیر شفاف تر و غیرعادلانه تر از فروش در بورس بود ...مافیای خودرو سابق براین از شبکه نمایندگی ها و مدیران خودروسازی ها تشکیل شده بود ...الان دولت به عنوان شریک جدید وارد این مافیا شده ....ومیخواد سهم مدیران و نمایندگی ها رو خودش تصاحب کنه .‌ازاون ور هم اینا مقاومت می کنن ...هیچ کدام هم دلشون برای مصرف کننده بخت برگشته نسوخته ....تنها حسنی که عرضه خودرو در بورس داره ...یه مکانیزم عادلانه تر و شفاف تر برای مصرف کنندگان یا خریداران از بورس هست ...ولی بازهم به علت انحصاری بودن ...خودروسازها توانایی قیمت سازی و جهت دادن به قیمت ها از طریق کنترل میزان عرضه رو دارند ..و این بزرگترین نکته منفی این داستان هست....مشکل بازار خودرو ایران انحصاری بودنش هست .وگرنه اگر این تولیدات قیمت و کیفیت رقابتی داشتند وقابلیت صادرات داشتند....عمرا اگر اجازه میدادند به دست ماها برسد !!!به قول شما ..گوشت را هم داده اند دست گربه !!اختیار واردات وفروش را هم داده اند دست همین مافیا که الان خود دولت هم یکی از پدرخوانده هاش هست .....بیشتر ما در بازار ایران قربانی هستیم ...وصرفا در بهترین حالت یک توهم پولی و پولدار شدن داریم !!در این بازی هم ما ها هیچکاره حسنیم !!سرنخ بازی دست نظام هست ....

                    اینکه گفته میشه همین شیوه فعلی غلط هست رو من قبول ندارم... بهرحال بخش بزرگی از خریداران خودرو از قرعه کشی مردم عادی هستن و خیلی هاشون هم خودرو رو برای مصرف میخرن... حتی اگه به خاطر مشکلات مالی اون خودرو رو هم بفروشن باز هم از محل مابه تفاوت قیمتی میتونن یه خودروی ارزونتر بخرن... این وسط ممکنه عده ای هم دلال باشن کمااینکه همین الان هم بخشی از خریدارن خودرو از بورس همون دلالان هستن ...

                    اینکه خودروساز با ضرر محصول بفروشه قطعاً غلطه و باید قیمت خودرو با حاشیه سود منطقی تعیین بشه و بعد با همون قیمت به مردم واگذار بشه... از طریق قوانین مبارزه با سفته بازی و فروش مکرر خودرو میشه جلوی تبعات بعدیش رو هم گرفت. یعنی هرکس خودرو خرید باید حداقل 3 سال خودرو رو نگه داره و اگه زودتر فروخت مابه التفاوت قیمت رو به دولت مالیات بده... به همین سادگی

                    نظر

                    • امیدازاد
                      عضو فعال
                      • Sep 2020
                      • 3789

                      #3100
                      پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                      در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                      نکته دیگری که هست اینکه نه تنها خودرو بلکه تقریباً تمام کالاهای وارداتی در ایران داره به چند برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشه... از قیمت یک کیلو موز گرفته تا لوازم خانگی، گوشی موبایل، تقریباً هر آنچه که شما فکرشو بکنی!
                      البته ...فکر می کنم ..شما هزینه استهلاک سرمایه ....ریسک هاو هزینه های مبادله و محدودیت های اقتصاد رو خیلی کم تر از حد واقعی در نظر می گیرید ...فرمایش شما زمانی موضوعیت دارد که یک جریان اقتصادی و کالایی نسبتا آزاد و غیرانحصاری و غیر سهمیه بندی شده داشته باشیم ...

                      نظر

                      • Mehrsana
                        عضو فعال
                        • Sep 2020
                        • 1191

                        #3101
                        پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                        در اصل توسط فین پست شده است View Post
                        دوست عزیز از یک فعال بورسی اینگونه استدلال بعید است. اگر در شرایط فعلی ( شرایط تحریمی ) واردات خودرو کاملا آزاد و با تعرفه پایین مثلا 10 تا 20 درصد باشد در همان سال اول با این قیمت دلار فعلی مثلا 40 هزار تومان حداقل تقاضای بازار حدود 3 تا 4 میلیون خودرو است که با متوسط 15 هزار دلار چیزی بین 45 تا 60 میلیارد دلار می شود. الان کل صادرات نفتی و غیر نفتی و ذخیره ارزی در دسترس کشور روی هم شاید همین مقدار هم نشود. در این شرایط دلار در عرض چند ماه به بالای صد هزار تومان می رسد و آنگاه نه تنها با همین قیمتهای فعلی باید خودروی خارجی بخرید بلکه همین خودرو داخلی هم به حدود یک میلیارد تومان می رسد ( چون مثلا پژو پارس همیشه حدود 10 تا 11 هزار دلار قیمت داشته است ) و از همه مهمتر باید گوشت کیلویی 800 هزار تومان و مرغ کیلویی 200 هزار تومان و برنج کیلویی 300 هزار تومان و ..... و کلا اقتصاد فرو می پاشد. فقط در صورت برداشته شدن کامل تحریمها و فضای سیاسی داخلی و خارجی متعادل ( مانند زمان دولت خاتمی و دولت اول روحانی ) می توان خودرو خارجی وارد کرد و قیمت دلار هم افزایش زیادی نمی یابد.
                        دوست عزیز اون بخش دیگه مشکل آقای رییسی هست ... مگه نگفته اقتصاددادن ها رو به خط میکنه؟ مگه نگفت زندگی مردم رو به برجام گره نمیزنه؟ قرار شد تجارت کالا به کالا بکنن دیگه!

                        خب مردم دقیقاً الان همین رو میخان! اگه میتونه بسم الله و اگه نمیتونه زودتر جمع کنه بره... ما عمر نوح نداریم! دیگه قرار نیست برای نابودی خودمون بهشون راهکار بدیم!

                        نظر

                        • afshinamin
                          عضو فعال
                          • Jul 2013
                          • 4495

                          #3102
                          پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                          در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                          اینکه گفته میشه همین شیوه فعلی غلط هست رو من قبول ندارم... بهرحال بخش بزرگی از خریداران خودرو از قرعه کشی مردم عادی هستن و خیلی هاشون هم خودرو رو برای مصرف میخرن... حتی اگه به خاطر مشکلات مالی اون خودرو رو هم بفروشن باز هم از محل مابه تفاوت قیمتی میتونن یه خودروی ارزونتر بخرن... این وسط ممکنه عده ای هم دلال باشن کمااینکه همین الان هم بخشی از خریدارن خودرو از بورس همون دلالان هستن ...

                          اینکه خودروساز با ضرر محصول بفروشه قطعاً غلطه و باید قیمت خودرو با حاشیه سود منطقی تعیین بشه و بعد با همون قیمت به مردم واگذار بشه... از طریق قوانین مبارزه با سفته بازی و فروش مکرر خودرو میشه جلوی تبعات بعدیش رو هم گرفت. یعنی هرکس خودرو خرید باید حداقل 3 سال خودرو رو نگه داره و اگه زودتر فروخت مابه التفاوت قیمت رو به دولت مالیات بده... به همین سادگی
                          یکی از روشهای کاملا منطقی و معقول و امتخان پس داده همین هست به شرط این که حضرات قبول کنند . چون به قول امید خان ما نقشی نداریم . حتی پیاده شطرنج هم نیستیم

                          نظر

                          • afshinamin
                            عضو فعال
                            • Jul 2013
                            • 4495

                            #3103
                            پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                            در اصل توسط امیدازاد پست شده است View Post
                            البته ...فکر می کنم ..شما هزینه استهلاک سرمایه ....ریسک هاو هزینه های مبادله و محدودیت های اقتصاد رو خیلی کم تر از حد واقعی در نظر می گیرید ...فرمایش شما زمانی موضوعیت دارد که یک جریان اقتصادی و کالایی نسبتا آزاد و غیرانحصاری و غیر سهمیه بندی شده داشته باشیم ...
                            خیلی ظریف !! هزینه دور زدن تحریمها یا خودمونی ش اختلاس رو با تایتل های دیگری مطرح کردی /.:biggrinsmiley.:/

                            نظر

                            • امیدازاد
                              عضو فعال
                              • Sep 2020
                              • 3789

                              #3104
                              پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                              در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                              اینکه گفته میشه همین شیوه فعلی غلط هست رو من قبول ندارم... بهرحال بخش بزرگی از خریداران خودرو از قرعه کشی مردم عادی هستن و خیلی هاشون هم خودرو رو برای مصرف میخرن... حتی اگه به خاطر مشکلات مالی اون خودرو رو هم بفروشن باز هم از محل مابه تفاوت قیمتی میتونن یه خودروی ارزونتر بخرن... این وسط ممکنه عده ای هم دلال باشن کمااینکه همین الان هم بخشی از خریدارن خودرو از بورس همون دلالان هستن ...

                              اینکه خودروساز با ضرر محصول بفروشه قطعاً غلطه و باید قیمت خودرو با حاشیه سود منطقی تعیین بشه و بعد با همون قیمت به مردم واگذار بشه... از طریق قوانین مبارزه با سفته بازی و فروش مکرر خودرو میشه جلوی تبعات بعدیش رو هم گرفت. یعنی هرکس خودرو خرید باید حداقل 3 سال خودرو رو نگه داره و اگه زودتر فروخت مابه التفاوت قیمت رو به دولت مالیات بده... به همین سادگی
                              فرمایش شما زمانی میتواند صحیح باشد که کل ظرفیت فروش خودرو از طریق مثلا قرعه کشی عرضه شود ...یا از طریق سایت ثبت نام شود ...در همین روش قرعه کشی به شدت غیرشفاف .‌..به صورت خیلی قطره چکانی و با یک مکانیزم خیلی غیرشفاف خودرو عرضه میشود ..مابقی ظرفیت تولید از طریق حواله های سازمانی..و اختصاص سبد به نمایندگی ها وشرکت های دلال با همان قیمت مصوبه ..در اختیار این ها قرار می گیرد که با زدوبند با مدیران خودروسازی و اعمال نفوذ نهادها و سازمان ها صورت می گیرد ...نتیجه ...یک مابه التفاوت معمولا صددرصدی هست که نصیب این ها میشود ...و البته عملا میبایست نصیب خودروساز میشد ‌..ونتیجه اش شناسایی زیان توسط این شرکت های سهامی عامی هست ...که البته چون مدیرانش عملا مسولیتی ازین حیث ندارند ...تلاشی هم برای سودده بودن شرکت ندارند..حالا اگر ..تفاوت قیمت و سودصوری به جای اینکه گیر دلال ها و نمایندگی ها بیادوارد صورت های مالی شرکت ها بشه ..کلیت بازار تقویت بشه ...فرهنگ سهامداری تقویت بشه ..مشکلی پیش میاد ؟

                              نظر

                              • فین
                                عضو فعال
                                • Sep 2020
                                • 1158

                                #3105
                                پاسخ : استراتژی معامله گری به سبک و سیاق کروکودیل ها

                                در اصل توسط Mehrsana پست شده است View Post
                                دوست عزیز اون بخش دیگه مشکل آقای رییسی هست ... مگه نگفته اقتصاددادن ها رو به خط میکنه؟ مگه نگفت زندگی مردم رو به برجام گره نمیزنه؟ قرار شد تجارت کالا به کالا بکنن دیگه!

                                خب مردم دقیقاً الان همین رو میخان! اگه میتونه بسم الله و اگه نمیتونه زودتر جمع کنه بره... ما عمر نوح نداریم! دیگه قرار نیست برای نابودی خودمون بهشون راهکار بدیم!
                                شوخی می کنید دیگه . اقتصاددان های ایران را که چه عرض کنم هر پروفسور جهانی اقتصاد هم بیاد تا زمانی که سیاست خارجی و داخلی متعادل و نرمال نداشته باشیم به هیچ وجه این موارد قابل حل شدن نیستند.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X