کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
بعد از لغو تحريمها ايران ميشه مرکز توليد و صادرات خودرو هاي سبک و سنگين------ اروپايي و شايد هم امريکايي-------- در خاورميانه و اسيا.
همين الان قول 20درصد از سهام خپارس را به رنوي فرانسه داده اند منتهي چه قيمتي را کسي نمي داند.
حالا صحبت اين هست که نمايندگان شرکتهاي خودرويي امريکا را تو جاده مخصوص ديده اند که بالا و پايين مي کنند.و از اون طرف تا کنون چندين ديدار بين نمايندگان مرسدس بنز المان و شرکت خاور ايران برقرار شده است که به نتايج خوبي هم رسيده اند.و شرکتهاي چيني هم کلي اويزون سايپا و خپارس و خاور و.....شده اند و از اون طرف هيونداي کره هم دنبال بلوکي از شرکتهاي خورويي ايران شده است.تو سايپا و خاور.
.................................................. ........................................
چرا شرکتهاي خودرويي با تقاضا روبرو شده اند .؟
چون صنعت خودرو اولين صنعتي هست که در بازار سرمايه ايران سرمايه گذاران خارجي روشون زوم کرده اند و قصد دارند رو ان سرمايه گذاري کنند.
.................................................. ........................................
پاسخ : اخبار گروه خودرو
دنیای اقتصاد: در روزهايي كه خودروسازان کشورمان به دنبال شركايي جديد برای همکاری در تولید خودرو هستند گويا خودروسازان آمريكايي گزینهای محتمل در «جاده مخصوص» به نظر می رسند چه آنكه شايعه مذاكرات آنها با ايرانيها باز هم قوت گرفته است. پس از توافق هستهاي ژنو بود كه رسانههاي اروپايي خبر از مذاكرات پنهان نمايندگان خودروسازي آمريكا با ايران دادند و حالا گويا دوباره مذاكراتي در حال انجام است.گفته می شود دو شرکت خودرو ساز آمریکایی تمایل به همکاری با همتایان ایرانی خود دارند.گرچه این خبر به طور رسمی از سوی دو طرف تایید نشده اما بعيد نيست شريك آينده خودروسازي ايران خودروسازانی از این کشور باشد .
قوت گرفتن شایعه مذاکره خودروسازان آمریکایی و ایرانی
شریک جدید خودروسازی ایران؟
گروه خودرو: درحالیکه مدتها خبری از شایعات حضور خودروسازان آمریکایی در ایران نبود، دوباره این شایعه بر سر زبانها افتاده و گفته میشود مذاکراتی میان نمايندگان دو طرف درحال انجام است .
به گفته منابع آگاه، برخی خودروسازان آمریکایی ظاهرا اقداماتی را در «جاده مخصوص» آغاز کرده و در حال انجام مذاکراتی با همتایان ایرانی خود هستند، هرچند هنوز خبری رسمی در این مورد منتشر نشده است. گفته میشود فورد و کرایسلر دو خودروساز آمریکایی هستند که برای حضور در ایران تمایل دارند و این در حالی است که پیشتر اخباری مبنیبر حضور جنرال موتورز (دیگر خودروساز بزرگ آمریکا) نيز در «جاده مخصوص» شنیده میشد .
البته تا به امروز نه فورد نه کرایسلر و نه جنرال موتورز هیچکدام خبری رسمی ازمذاکره با خودروسازان ایرانی منتشر نکردهاند و ایرانیها نیز واکنش خاصی در این مورد نداشتهاند. در واقع همینکه هیچکدام از طرفین مذاکرات خود را نه تایید میکنند و نه تکذیب، خود بر قوت انجام مذاکره میافزاید و هیچ بعید نیست تا چندی دیگر اخباری رسمی در این مورد منتشر شود .
.................................................. ................................................
کرايسلر و جنرال موتورز
مرسدس بنز
هيونداي
رنو
پژو
چيني ها
و..........
.................................................. ........................................
پاسخ : اخبار گروه خودرو
دنیای اقتصاد: در روزهايي كه خودروسازان کشورمان به دنبال شركايي جديد برای همکاری در تولید خودرو هستند گويا خودروسازان آمريكايي گزینهای محتمل در «جاده مخصوص» به نظر می رسند چه آنكه شايعه مذاكرات آنها با ايرانيها باز هم قوت گرفته است. پس از توافق هستهاي ژنو بود كه رسانههاي اروپايي خبر از مذاكرات پنهان نمايندگان خودروسازي آمريكا با ايران دادند و حالا گويا دوباره مذاكراتي در حال انجام است.گفته می شود دو شرکت خودرو ساز آمریکایی تمایل به همکاری با همتایان ایرانی خود دارند.گرچه این خبر به طور رسمی از سوی دو طرف تایید نشده اما بعيد نيست شريك آينده خودروسازي ايران خودروسازانی از این کشور باشد .
قوت گرفتن شایعه مذاکره خودروسازان آمریکایی و ایرانی
شریک جدید خودروسازی ایران؟
گروه خودرو: درحالیکه مدتها خبری از شایعات حضور خودروسازان آمریکایی در ایران نبود، دوباره این شایعه بر سر زبانها افتاده و گفته میشود مذاکراتی میان نمايندگان دو طرف درحال انجام است .
به گفته منابع آگاه، برخی خودروسازان آمریکایی ظاهرا اقداماتی را در «جاده مخصوص» آغاز کرده و در حال انجام مذاکراتی با همتایان ایرانی خود هستند، هرچند هنوز خبری رسمی در این مورد منتشر نشده است. گفته میشود فورد و کرایسلر دو خودروساز آمریکایی هستند که برای حضور در ایران تمایل دارند و این در حالی است که پیشتر اخباری مبنیبر حضور جنرال موتورز (دیگر خودروساز بزرگ آمریکا) نيز در «جاده مخصوص» شنیده میشد .
البته تا به امروز نه فورد نه کرایسلر و نه جنرال موتورز هیچکدام خبری رسمی ازمذاکره با خودروسازان ایرانی منتشر نکردهاند و ایرانیها نیز واکنش خاصی در این مورد نداشتهاند. در واقع همینکه هیچکدام از طرفین مذاکرات خود را نه تایید میکنند و نه تکذیب، خود بر قوت انجام مذاکره میافزاید و هیچ بعید نیست تا چندی دیگر اخباری رسمی در این مورد منتشر شود .
.................................................. ................................................
کرايسلر و جنرال موتورز
مرسدس بنز
هيونداي
رنو
پژو
چيني ها
و..........
این منابع آگاه از خرداد 92 تا الان چندین بار این شایعات رو مطرح کردن و عده زیادی رو با این چیزها سر کار گذاشتن ! یکی از مواردش زمانی بود که توافق ! ژنو اجرایی شد و اوناییکه تا خرخره خودرویی خریده بودن در سراشیبی سقوط بخشی از سرمایه خودشون رو از دست دادن و اعتماد به بازار هم به پاییترین میزان خودش رسید ! ببینیم این دفعه چه خوابی دیدن .
سلام باتوجه بعدم اتمام مهلت تحریم و عدم اعتماد کامل طرفین بنظرمن تحریم بصورت تعلیق یرای مدت حداقل 6ماه درمیاید تا رفع شبهه شود این بهترین راه حل است درغیر اینصورت بایستی تاپایان تیرماه منتظرشد
.................................................. ........................................
پاسخ : اخبار گروه خودرو
دنیای اقتصاد: در روزهايي كه خودروسازان کشورمان به دنبال شركايي جديد برای همکاری در تولید خودرو هستند گويا خودروسازان آمريكايي گزینهای محتمل در «جاده مخصوص» به نظر می رسند چه آنكه شايعه مذاكرات آنها با ايرانيها باز هم قوت گرفته است. پس از توافق هستهاي ژنو بود كه رسانههاي اروپايي خبر از مذاكرات پنهان نمايندگان خودروسازي آمريكا با ايران دادند و حالا گويا دوباره مذاكراتي در حال انجام است.گفته می شود دو شرکت خودرو ساز آمریکایی تمایل به همکاری با همتایان ایرانی خود دارند.گرچه این خبر به طور رسمی از سوی دو طرف تایید نشده اما بعيد نيست شريك آينده خودروسازي ايران خودروسازانی از این کشور باشد .
قوت گرفتن شایعه مذاکره خودروسازان آمریکایی و ایرانی
شریک جدید خودروسازی ایران؟
گروه خودرو: درحالیکه مدتها خبری از شایعات حضور خودروسازان آمریکایی در ایران نبود، دوباره این شایعه بر سر زبانها افتاده و گفته میشود مذاکراتی میان نمايندگان دو طرف درحال انجام است .
به گفته منابع آگاه، برخی خودروسازان آمریکایی ظاهرا اقداماتی را در «جاده مخصوص» آغاز کرده و در حال انجام مذاکراتی با همتایان ایرانی خود هستند، هرچند هنوز خبری رسمی در این مورد منتشر نشده است. گفته میشود فورد و کرایسلر دو خودروساز آمریکایی هستند که برای حضور در ایران تمایل دارند و این در حالی است که پیشتر اخباری مبنیبر حضور جنرال موتورز (دیگر خودروساز بزرگ آمریکا) نيز در «جاده مخصوص» شنیده میشد .
البته تا به امروز نه فورد نه کرایسلر و نه جنرال موتورز هیچکدام خبری رسمی ازمذاکره با خودروسازان ایرانی منتشر نکردهاند و ایرانیها نیز واکنش خاصی در این مورد نداشتهاند. در واقع همینکه هیچکدام از طرفین مذاکرات خود را نه تایید میکنند و نه تکذیب، خود بر قوت انجام مذاکره میافزاید و هیچ بعید نیست تا چندی دیگر اخباری رسمی در این مورد منتشر شود .
.................................................. ................................................
کرايسلر و جنرال موتورز
مرسدس بنز
هيونداي
رنو
پژو
چيني ها
و..........
عبرت "پژو"
خودروسازان جهانی با چه شرط هایی وارد ایران شوند؟
عصرایران - "پژو"ی فرانسه ، حتی قبل از آن که تحریم ها علیه ایران فراگیر شود ، کشورمان را ترک کرد تا با سیاست های آمریکا در تحت فشار گذاشتن ایران همسو باشد. در آن زمان یکی از مدیران پژو به صراحت گفت که آنها خودروسازی ایران را تحریم کرده اند.
پژویی ها در حدود ربع قرنی که در ایران فعالیت مستقیم دارند ، هیچگاه از مونتاژ کاری ، آن هم مونتاژ خودروهای از رده خارج شان فراتر نرفتند و برغم مهیا بودن شرایط در ایران - به جز در هفت ، هشت سال گذشته - وارد فاز سرمایه گذاری در کشورمان نشدند زیرا وقتی می دیدند کشوری پذیرای محصولات قدیمی شان است، چه نیازی بود به این که سرمایه خود را به ایران بیاورند و مثلاً آن را تبدیل به مرکز تولید منطقه ای پژو در خاورمیانه کنند؟
همین عدم سرمایه گذاری در ایران باعث شد که دولتمردان فرانسه و در مرحله بعد ، مدیران پژو در خروج از ایران ، در زمانی که کشورمان تحت فشار بود، تردید نکنند. آنها سرمایه ای در ایران نداشتند که با خروج شان به خطر بیفتد. پژویی ها ، سال ها خودروهای و قطعات قدیمی شان را فروخته بودند و با میلیاردها دلار سود خالص از ایران می رفتند.
اینک با "رو به بهبود گذاشتن وضعیت سیاست خارجی" مدیر عامل پژو شخصاً به ایران آمده است تا خاطره بازار بی دردسر و کم توقع ایران را برای بزرگ ترین خودروسازی فرانسه زنده کند. پژو که روزی که غرور از ایران رفته بود، امروز متواضعانه خواستار بازگشت است.
در این که باید روابط اقتصادی ایران نیز همزمان با وضعیت سیاست خارجی ، گسترش یابد، تردیدی نیست، نکته مهم این است که باید در احیای این روابط ، به کارنامه طرف های مقابل نگاه کرد و از اشتباهات پیشین خود نیز درس گرفت.
واقعیت این است که پژو در ایران نمره قبولی نگرفته است ، زیرا بدون این که چیزی آورده باشد، فقط بُرده است و در سخت ترین شرایط نیز طرف ایرانی را تنها گذاشت و حتی فراتر از تحریم های اعمال شده علیه ایران عمل کرد.
گشودن مجدد بازار ایران به سوی پژو ، دادن جایزه به آن است و نیز ارسال این پیام به بقیه ، که هر رفتاری خواستید با ما داشته باشید ، ما فراموش خواهیم کرد، خیال تان راحت!
از سوی دیگر ، اشتباهات راهبردی مدیران صنعت خودروسازی در تعامل با پژو نیز مزید بر علت بود تا پژویی ها ، اساساً به این که باید در ایران حضور حرفه ای توأم با سرمایه گذاری داشته باشند ، احساس نیاز نکنند. این که علت این اهمالکاری داخلی ها ، زد و بندهای شخصی و منافع خاص بود یا سوء مدیریت یا "شرایط حساس کشور"(!) ، امری است که واردش نمی شویم. هر چه بود ، نتیجه اش این بود که پژو خودروسازی نازپروده در ایران شد که باید همه با سازش می رقصیدند!
اکنون که پژو با رؤیای سال های خوش گذشته سودای بازگشت به ایران را دارد، نباید با لبخد ژوکوند به استقبالش رفت. اگر به واسطه تعدیل تحریم ها ، پژوی فرانسه ، که بیشترین همراهی را با آمریکا دارد ، می تواند به ایران بیاید ، خودروسازان دیگر هم به طریق اولی می توانند وارد بازار ایران شوند.
سابقه حضور پژو ، نه تنها نباید به عنوان حق تقدم برایش محسوب شود ، بلکه با توجه به عملکردش ، نقطه منفی نیز هست. بنابراین ، مدیران صنعت خودروسازی، باید همزمان با ده ها شرکت مختلف و معتبر خودروسازی در جهان - از ژاپن و کره جنوبی گرفته تا اروپا و حتی آمریکا- مذاکره کنند و نهایتاً هر کدام از آنها که منافع ایران را بهتر تأمین می کند را وارد بازار کشورمان کنند. حتی در شرایط برابر نیز دیگران بر پژو ترجیح دارند.
نکته دیگر این که باید چندین شرکت خودروسازی معتبر و صاحب برند، از کشورهای مختلف بتوانند در ایران فعالیت کنند. انحصار ، وابستگی می آورد و تجربه پژو در ایران نیز مؤید این مدعاست.
مسأله بعدی، باید این باشد که هر خودروسازی که بخواهد به ایران بیاید ، باید دو شرط "سرمایه گذاری" و "انتقال فناوری" را بپذیرد. خودروسازان و مونتاژ کاران باید بدانند که ایران دیگر بازار فروش کالاهای رده چندم آنها نیست. برای این که از این بازار "ببَرند" ، باید "بیاورند". طبعاً وقتی سخن از انتقال فناوری می شود ، پای بنجل سازان چینی که صاحب فناوری نیستند و فقط کپی می کنند، از ایران بریده خواهد شد ، مگر چینی های با کیفیت و صاحب فناوری.
موضوع مهمی که باید در دستور کار صنعت خودروسازی کشور قرار بگیرد ، این است که در دوران جدید، همکاری با خودروسازان معروف باید معطوف به بازارهای خارج از ایران هم باشد و خودروسازان ، ایران را به عنوان محور تولیدات منطقه و صادراتشان به خاورمیانه ، جنوب شرق آسیا و آسیای میانه تعریف کنند.
نتیجه شرایط پیش گفته نیز این خواهد بود که آنها در ایران خودروهای روز تولید می کنند و این گونه نیست که پراید و پژوهای متعلق به قرن گذشته ، همچنان در ایران تولید شود. در چنین وضعی ، تولید خودروهای سازگار با محیط زیست از جمله هیبرید ها می تواند در کشورمان صورت گیرد و ماجرای تلخ خودرو در ایران ، به سرانجام قابل قبولی ختم شود و الّا اگر قرار باشد مانند گذشته عمل شود و حداکثر چند مدل خودروی روز ، به طور محدود و برای پرستیژ و سود بردن بیشتر در ایران تولید شود، بار دیگر شاهد تسلیم بازار ایران و استثمار مردم ایران خواهیم بود.
همه این ها شدنی است و سال ها کهنه سواری ، نباید این باور را در ما ایجاد کند که سرنوشت محتوم ما همین است که است. بازار ایران به قدری بزرگ و البته تشنه است که هر خودروسازی برای تصاحب بخشی از آن ، حاضر است هر گونه همکاری منجر به برد-برد را انجام دهد.
دوران پساتحریم ( در صورت تحقق) ، می تواند دوران تجدید نظر اساسی در خیلی از مسائل از جمله در صنعت خودروسازی باشد ، به شرطی که "عبرت" بگیرند و "تدبیر" کنند.
عبرت "پژو"
خودروسازان جهانی با چه شرط هایی وارد ایران شوند؟
عصرایران - "پژو"ی فرانسه ، حتی قبل از آن که تحریم ها علیه ایران فراگیر شود ، کشورمان را ترک کرد تا با سیاست های آمریکا در تحت فشار گذاشتن ایران همسو باشد. در آن زمان یکی از مدیران پژو به صراحت گفت که آنها خودروسازی ایران را تحریم کرده اند.
پژویی ها در حدود ربع قرنی که در ایران فعالیت مستقیم دارند ، هیچگاه از مونتاژ کاری ، آن هم مونتاژ خودروهای از رده خارج شان فراتر نرفتند و برغم مهیا بودن شرایط در ایران - به جز در هفت ، هشت سال گذشته - وارد فاز سرمایه گذاری در کشورمان نشدند زیرا وقتی می دیدند کشوری پذیرای محصولات قدیمی شان است، چه نیازی بود به این که سرمایه خود را به ایران بیاورند و مثلاً آن را تبدیل به مرکز تولید منطقه ای پژو در خاورمیانه کنند؟
همین عدم سرمایه گذاری در ایران باعث شد که دولتمردان فرانسه و در مرحله بعد ، مدیران پژو در خروج از ایران ، در زمانی که کشورمان تحت فشار بود، تردید نکنند. آنها سرمایه ای در ایران نداشتند که با خروج شان به خطر بیفتد. پژویی ها ، سال ها خودروهای و قطعات قدیمی شان را فروخته بودند و با میلیاردها دلار سود خالص از ایران می رفتند.
اینک با "رو به بهبود گذاشتن وضعیت سیاست خارجی" مدیر عامل پژو شخصاً به ایران آمده است تا خاطره بازار بی دردسر و کم توقع ایران را برای بزرگ ترین خودروسازی فرانسه زنده کند. پژو که روزی که غرور از ایران رفته بود، امروز متواضعانه خواستار بازگشت است.
در این که باید روابط اقتصادی ایران نیز همزمان با وضعیت سیاست خارجی ، گسترش یابد، تردیدی نیست، نکته مهم این است که باید در احیای این روابط ، به کارنامه طرف های مقابل نگاه کرد و از اشتباهات پیشین خود نیز درس گرفت.
واقعیت این است که پژو در ایران نمره قبولی نگرفته است ، زیرا بدون این که چیزی آورده باشد، فقط بُرده است و در سخت ترین شرایط نیز طرف ایرانی را تنها گذاشت و حتی فراتر از تحریم های اعمال شده علیه ایران عمل کرد.
گشودن مجدد بازار ایران به سوی پژو ، دادن جایزه به آن است و نیز ارسال این پیام به بقیه ، که هر رفتاری خواستید با ما داشته باشید ، ما فراموش خواهیم کرد، خیال تان راحت!
از سوی دیگر ، اشتباهات راهبردی مدیران صنعت خودروسازی در تعامل با پژو نیز مزید بر علت بود تا پژویی ها ، اساساً به این که باید در ایران حضور حرفه ای توأم با سرمایه گذاری داشته باشند ، احساس نیاز نکنند. این که علت این اهمالکاری داخلی ها ، زد و بندهای شخصی و منافع خاص بود یا سوء مدیریت یا "شرایط حساس کشور"(!) ، امری است که واردش نمی شویم. هر چه بود ، نتیجه اش این بود که پژو خودروسازی نازپروده در ایران شد که باید همه با سازش می رقصیدند!
اکنون که پژو با رؤیای سال های خوش گذشته سودای بازگشت به ایران را دارد، نباید با لبخد ژوکوند به استقبالش رفت. اگر به واسطه تعدیل تحریم ها ، پژوی فرانسه ، که بیشترین همراهی را با آمریکا دارد ، می تواند به ایران بیاید ، خودروسازان دیگر هم به طریق اولی می توانند وارد بازار ایران شوند.
سابقه حضور پژو ، نه تنها نباید به عنوان حق تقدم برایش محسوب شود ، بلکه با توجه به عملکردش ، نقطه منفی نیز هست. بنابراین ، مدیران صنعت خودروسازی، باید همزمان با ده ها شرکت مختلف و معتبر خودروسازی در جهان - از ژاپن و کره جنوبی گرفته تا اروپا و حتی آمریکا- مذاکره کنند و نهایتاً هر کدام از آنها که منافع ایران را بهتر تأمین می کند را وارد بازار کشورمان کنند. حتی در شرایط برابر نیز دیگران بر پژو ترجیح دارند.
نکته دیگر این که باید چندین شرکت خودروسازی معتبر و صاحب برند، از کشورهای مختلف بتوانند در ایران فعالیت کنند. انحصار ، وابستگی می آورد و تجربه پژو در ایران نیز مؤید این مدعاست.
مسأله بعدی، باید این باشد که هر خودروسازی که بخواهد به ایران بیاید ، باید دو شرط "سرمایه گذاری" و "انتقال فناوری" را بپذیرد. خودروسازان و مونتاژ کاران باید بدانند که ایران دیگر بازار فروش کالاهای رده چندم آنها نیست. برای این که از این بازار "ببَرند" ، باید "بیاورند". طبعاً وقتی سخن از انتقال فناوری می شود ، پای بنجل سازان چینی که صاحب فناوری نیستند و فقط کپی می کنند، از ایران بریده خواهد شد ، مگر چینی های با کیفیت و صاحب فناوری.
موضوع مهمی که باید در دستور کار صنعت خودروسازی کشور قرار بگیرد ، این است که در دوران جدید، همکاری با خودروسازان معروف باید معطوف به بازارهای خارج از ایران هم باشد و خودروسازان ، ایران را به عنوان محور تولیدات منطقه و صادراتشان به خاورمیانه ، جنوب شرق آسیا و آسیای میانه تعریف کنند.
نتیجه شرایط پیش گفته نیز این خواهد بود که آنها در ایران خودروهای روز تولید می کنند و این گونه نیست که پراید و پژوهای متعلق به قرن گذشته ، همچنان در ایران تولید شود. در چنین وضعی ، تولید خودروهای سازگار با محیط زیست از جمله هیبرید ها می تواند در کشورمان صورت گیرد و ماجرای تلخ خودرو در ایران ، به سرانجام قابل قبولی ختم شود و الّا اگر قرار باشد مانند گذشته عمل شود و حداکثر چند مدل خودروی روز ، به طور محدود و برای پرستیژ و سود بردن بیشتر در ایران تولید شود، بار دیگر شاهد تسلیم بازار ایران و استثمار مردم ایران خواهیم بود.
همه این ها شدنی است و سال ها کهنه سواری ، نباید این باور را در ما ایجاد کند که سرنوشت محتوم ما همین است که است. بازار ایران به قدری بزرگ و البته تشنه است که هر خودروسازی برای تصاحب بخشی از آن ، حاضر است هر گونه همکاری منجر به برد-برد را انجام دهد.
دوران پساتحریم ( در صورت تحقق) ، می تواند دوران تجدید نظر اساسی در خیلی از مسائل از جمله در صنعت خودروسازی باشد ، به شرطی که "عبرت" بگیرند و "تدبیر" کنند.
همه خیلی امیدوارند آقا کیانوش
ماهم امیدواریم
ولی من شکی ندارم مدیران ما انقدر بیخرد هستن که اشتباهات گذشترو تکرار میکنن
و شک نکنید که انتقال فناوری و سرمایهگذاری در کار نیست
اما باز هم با همه اینها امیدوارم خلاف این بهمون ثابت بشه
چون دیگه خسته شدیم از اهمالکاریا
و اینکه دیگه توان نحمل بیشتر تحریم برای مردم نیست
همه خیلی امیدوارند آقا کیانوش
ماهم امیدواریم
ولی من شکی ندارم مدیران ما انقدر بیخرد هستن که اشتباهات گذشترو تکرار میکنن
و شک نکنید که انتقال فناوری و سرمایهگذاری در کار نیست
اما باز هم با همه اینها امیدوارم خلاف این بهمون ثابت بشه
چون دیگه خسته شدیم از اهمالکاریا
و اینکه دیگه توان نحمل بیشتر تحریم برای مردم نیست
سلام تحمل بی کیفیت رانداریم چه در ماشین و چه در ...............
حباب اندر حباب این سهم
صفشو دادن سریع خالی کنید
این شرکتها تا چندین سال توان اینکه زیان انباشتشون رو بتونن صفر کنند ندارن
هشدارشو روز چهار شنبه داده بودم
به خاطر توهم مذاکرات اومد بالا که فردا حبابش خالی خواهد شد
علی الحساب ی صف فروش مشتی میزنه تا بیارنش پایین
الماس را جز در قعر زمین نمیتوان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد.(ویکتور هوگو)
اگر می خواهی بنده کسی نشی بنده هیچ چیز مشو.(ژاک دوال)
اعتماد به نفس را از شیر بیاموزید اوبا خودش یکدل است و هرگز تضاد در او راه ندارد.
نظر