پارس خودرو ( خپارس )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • نجاT...
    عضو فعال
    • Dec 2013
    • 2639

    #961
    پاسخ : ايران خودرو ( خودرو )

    در اصل توسط mesbah1989 پست شده است View Post
    تولید روزانه 20 تا تندر 90 در پارس خودرو + اجازه ندادن فورش فوری برای امسال و اجازه ندادن افزایش قیمت در این سال و ... شما چه دلیلی دارید که بگید پارس خودرو الان بیکار نیست؟ دوما پارس خودرو به کی و چند نفر رنو کلیوس زشت و فوق العاده گران رو فروخت!؟ پارس خودرو در کنار واردات چینی های خودش و تولید چند تا تندر 90 چند ماه هست که تولیدش افتضاح شده.........باور ندارید !!؟......شما امار فروش رنو کلیوس پیکاپ چینی ریچ رنو مگان رنو ساندرو کل محصولات برند نیسان رو به ما نشون بده که تا الان چند تا فروخته ...........بابا پارس خودرو تو این شش ماهه به غیر از تندر90 در فروش بازاریابی تمامی محصولاتش شکست خورده...........به چه زبونی بگم که در شش ماهه تعدیل منفی سنگینی داده .........واقعا پارس خودرو در بازاریابی و فروش از کرمان موتور هم عقب افتاده کی حاضره لیفان x60 نخره بره پیکاپ ریچ چینی بخره که گرونتره و زشت تره تازه اونم جای نیسان پیکاپ گذاشته برای فروش.............یاد قدیم های این شرکت بخیر...........تازه یه چیزه مهمتر صادرات خودرو پارس خودرو !!!!!! به کجا و کدوم بازار کشوری عراق و سوریه که جنگ و فلاکت و قحطی هست ؟؟؟!!!
    این گفته های شما را با رنگ قرمز مشخص کرده ام تا بعدا یادآوری کنم و فرق تحلیل صحیح و غلط را ببینیم!!
    الان قیمت خپارس 66 تومان هست ... جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    موفق باشید
    انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

    نظر

    • نجاT...
      عضو فعال
      • Dec 2013
      • 2639

      #962
      پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

      تشکر میکنم از مدیریت بورسی بابت انتقال مطالب به اینجا...
      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

      نظر

      • هامد
        ستاره دار(7)
        • Aug 2012
        • 2611

        #963
        پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

        خیلی خوب بود! واقعا تحلیل کامل و به جایی بود!:)) استناد به گوگل برای خالی بودن انبارها واقعا نوبره:D عزیزه دلم اون برا الان نیست که ، گوگل مپ برای چن سال پیشه ولی ارث جدیدتره ولی نه برای الان اصن مشخص نیس برای کی هست و استناد به اون واقعا خنده داره..
        در مورد خپارس فقط همین خبر خرید رنو کافیه برای رشد سهم، میخاد تعدیل مثبت باشه یا منفی وضعیت فروشه الانش خوب باشه یا بد، نمونشو تو خاور و ورنا دیدید! ضمنا فقط رو جو گروه تکون خوردن و نه اخبار جابه جایی سهام و غیره! بورس24 که خبر از قطعی شدن توافق رنو داده، اگه این خبر قبل از باز شدن سهم نهایی بشه بازگشاییش دیدنی میشه، قیمت توافقی نهایی این انتقال هم خیلی مهم هست که هنوز زوده ازش حرف بزنیم ولی اعداد خیلی بالایی به گوش میرسن.
        آخرین ویرایش توسط هامد؛ 2014/11/07, 12:34.
        اِلهی عَظُمَ الْبَلاء

        نظر

        • ائلچی
          ستاره دار (2)
          • Jul 2013
          • 1945

          #964
          پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

          در اصل توسط هامد پست شده است View Post
          خیلی خوب بود! واقعا تحلیل کامل و به جایی بود!:)) استناد به گوگل برای خالی بودن انبارها واقعا نوبره:D عزیزه دلم اون برا الان نیست که ، گوگل مپ برای چن سال پیشه ولی ارث جدیدتره ولی نه برای الان اصن مشخص نیس برای کی هست و استناد به اون واقعا خنده داره..
          در مورد خپارس فقط همین خبر خرید رنو کافیه برای رشد سهم، میخاد تعدیل مثبت باشه یا منفی وضعیت فروشه الانش خوب باشه یا بد، نمونشو تو خاور و ورنا دیدید! ضمنا فقط رو جو گروه تکون خوردن و نه اخبار جابه جایی سهام و غیره! بورس24 که خبر از قطعی شدن توافق رنو داده، اگه این خبر قبل از باز شدن سهم نهایی بشه بازگشاییش دیدنی میشه، قیمت توافقی نهایی این انتقال هم خیلی مهم هست که هنوز زوده ازش حرف بزنیم ولی اعداد خیلی بالایی به گوش میرسن.
          منم مدتی هست که دیگه ماشینم رو تو حیاط خونه پارک نمی کنم ولی هر وقت تو این نقشه ها نگاه می کنم یه ماشین جایزه واسم در اومده که همیشه خدا هم اونجا تو حیاط پارکه، کاش واقعیت داشت/:.rolleyessmileyani
          أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ

          نظر

          • babak35
            عضو عادی
            • May 2013
            • 31

            #965
            پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

            تاریخ خبر : جمعه 1393.08.16 - 09:48
            وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد: امکان حضور سرمايه‌گذاران خارجي در صنعت خودرو ايران با سهم ۵۱ درصدي






            تسنيم/ وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امکان مديريت ۵۱ درصدي سرمايه گذاران خارجي بر واحدهاي خودروسازي در ايران گفت: در اين شرايط حداقل ساخت داخل مي تواند ۴۰ درصد باشد به شرط اينکه صادرات در برنامه قرار گيرد.

            به گزارش تسنيم به نقل از شاتا، « محمدرضا نعمت زاده » در نشست شوراي سياستگذاري خودرو که با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت ، مديران عامل گروههاي خودرو سازي ،قطعه ساز و انجمن هاي خودروساز وقطعه ساز، اساتيد، نمايندگاني از سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ، سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان و مديران ايدرو برگزار شد اظهار داشت: براي رقابت پذيري صنعت خودرو بايد مسيرهاي گذشته را اصلاح کنيم.
            وي با اشاره به اينکه بايد يک نگرش يکپارچه به صنعت خودرو داشته باشيم تصريح کرد: اين درحاليست که در حال حاضر شرايط اين گونه نيست و به جاي همکاري در فضاي رقابتي، به تقابل منفي مي پردازيم که اين موضوع بايد برطرف شود.
            وزير صنعت، معدن و تجارت توجه به موضوع مقياس اقتصادي را حائز اهميت خواند و گفت: واحدهاي توليدخودرو ساز براي اينکه اقتصادي باشند بايد حداقل 100 هزار دستگاه خودرو توليد کنند.
            نعمت زاده در ادامه با بيان اينکه بايد به کيفيت محصولات، کاهش آلايندگي و کاهش مصرف سوخت ، رعايت استانداردهاي جهاني و در راس آنها، رضايتمندي مشتريان، توجه ويژه داشت اظهار کرد: توليد محصول غيرکيفي بايد ممنوع شود و نبايد تجربه ها و خطاهاي گذشته را فراموش بکنيم.
            وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه پذيرش اشتباه خود يک امتياز مثبت است خاطر نشان کرد: نبايد در پذيرش اشتباهات تعصب داشته باشيم چرا که ماندن در اشتباه، موفقيت آينده ما را هم محدود خواهد کرد.
            وي با اشاره به ضرورت ايجاد برند در توليد گفت:هر خودروساز داخلي بايد يک برند را براي خودش داشته باشد و هر چند سال برند خودروي جديدي را توليد کند.
            وي در ادامه سخنان خود با اشاره به سرمايه گذاري خارجي در همکاري با شرکتهاي خودروساز داخلي افزود: سرمايه گذارهاي خارجي مي توانند با بيش از 51 درصد مديريت واحدهاي خودروسازي را هم بر عهده بگيرند که از اين طريق هم دانش فني لازم به کشور منتقل مي شود ضمن اينکه از نيرو و کارشناسي داخلي استفاده و در نتيجه تجربه ارزشمندي در داخل کشور براي توليدخودروهاي با کيفيت ايجاد مي شود.
            نعمت زاده افزود: در اين شرايط حداقل ساخت داخل مي تواند 40 درصد باشد به شرط اينکه صادرات را در برنامه خودش قرار بدهد.
            به گفته وزير صنعت، معدن و تجارت زنجيره توليد خودرو از طراحي تا فروش ، صادرات، بازار يابي و ... بايد در دستور کار خودروسازان قرار گيرد البته بخشي از اين فرايند نياز است که از طريق برون سپاري انجام شود .
            نعمت زاده در ادامه همچنين وجود مجموعه سازان بزرگ يا ابر قطعه سازها( TIER1) را ضروري دانست گفت: براي افزايش توان رقابتي مي توان تشکيل گروههاي بزرگ در دستور کار قرار داد تا شاهد افزايش کيفيت و ارتقاء صرفه اقتصادي در بازار رقابت جهاني باشيم.
            وي همچنين از خودروسازان خواست تا با جديت موضوع تحقيق و توسعه را دنبال کنند و دراين باره اظهار کرد: شرکتهاي خودروسازي و قطعه سازي، درصدي از فروش خود را به توسعه واحدهاي R&D اختصاص داده و درصد آن را افزايش دهند تا با استانداردهاي جهاني در اين حوزه همراه شويم وبايد تلاش شود هرسال سهم بيشتري از فروش در بخش R&D هزينه شود.
            نعمت زاده در اين رابطه همکاري با دانشگاهها را مورد اشاره قرارداد و گفت: افزايش تعاملات دراين خصوص ما را در ارتقاء توانمنديها ياري مي کند.
            وي با بيان اينکه براي توسعه صنعتي نبايد درها را به روي خودمان ببنديم افزود: همکاري با بهترين هاي دنيا را بايد دراين عرصه از صنعت مد نظر قرار دهيم چرا که صنعت در تعامل با صاحبان تکنولوژي رشد پيدا مي کند و داشتن يک شريک خارجي توانمند بهترين فرصت براي رشد و توسعه صنعت خودرو و در نتيجه رضايتمندي مشتريان خواهد بود.
            نعمت زاده ايجاد و گسترش مرکز آزمون جاده اي را براي توسعه اين صنعت ضروري ذکر کرد و گفت: بايد استانداردهاي ملي را در اين زمينه تدوين و اجرايي کنيم.
            همچنين در ابتداي اين جلسه، گزارشي از روند توليد شرکتهاي خودروسازي کشور ارائه شد و براساس آن در مجموع، صنعت خودرو کشور نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 72درصد رشد داشته که از روند قابل قبولي برخوردار بوده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال اين مسير رشد، تداوم داشته باشد .
            براين اساس، آمار ارائه شده حاکي از تحقق حدود 95 درصدي برنامه تدوين شده در صنعت خودرو است که وزير صنعت، معدن و تجارت بر استمرار تلاش ها و عقب نيفتادن از برنامه تدوين شده اصرار کرد.
            در ادامه جلسه همچنين بر توسعه صنعت خودرو و تعميق ساخت داخل تاکيد شد و دراين خصوص گزارش کاملي از طرف اداره کل خودرو و نيرومحرکه ارائه و به نقد و بررسي اعضاي شورا گذاشته شد .

            نظر

            • نجاT...
              عضو فعال
              • Dec 2013
              • 2639

              #966
              پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

              پاسخ دو مقام مسئول به شایعات روز پارس خودرو

              دو مقام مسئول آخرین وضعیت شرکت پارس خودرو و شایعات مربوط به مشارکت با رنو و بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت ۶۷۷ میلیارد تومانی را اعلام کردند.

              شرکت پارس خودرو درحالی با توقف نماد معاملاتی از 23 مهر مواجه است که طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر مشارکت این شرکت 677 میلیارد تومانی با شرکت رنو فرانسه و اعلام تعدیل مثبت و بازگشایی نماد با رشد قیمت قابل توجه مطرح شده است.

              در این رابطه محمدرضا معتمد مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس ،توضیح داد: چنین شایعاتی صحت ندارد. این شرکت تاکنون اطلاعی در مورد نهایی شدن مشارکت با رنو نداده است. بلکه هفته پیش از تعدیل منفی خبر داده که ناشی از وضعیت تولیدات آن است. بنابراین مسولان پارس خودرو درخواست افزایش کارمزد تولید پراید را مطرح کرده اند.

              حسن امیری معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا هم به بورس پرس گفت:موضوع قرار داد شرکت پارس خودرو با رنو در مراحل اولیه بوده و هنوز توافقات به اعداد و ارقام و قطعیت منتهی نشده است. چرا که طرف مقابل منتظر آینده و تحولات احتمالی است.
              وی با بیان اینکه چنین موارد مهمی بعداز نهایی شدن به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد،ادامه داد:توقف و بازگشایی نماد "خپارس" هم ربطی به این موضوع ندارد بلکه ناشی از تعدیل منفی سود است.

              امیری در پاسخ به این سئوال که آیا شرکت زامیاد برنامه افزایش سرمایه و گزارش توجیهی مربوطه را به گروه سایپا ارایه کرده یا خیر؟ توضیح داد: خیر. تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.
              انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

              نظر

              • farzen
                ستاره دار(2)
                • Jan 2012
                • 512

                #967
                پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                اقا نجات بنظرتون شاخص چقدر اصلاح داره؟

                نظر

                • نجاT...
                  عضو فعال
                  • Dec 2013
                  • 2639

                  #968
                  پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                  در اصل توسط farzen پست شده است View Post
                  اقا نجات بنظرتون شاخص چقدر اصلاح داره؟
                  شاخص اصلاح آنچنانی نداره و این رشد پیوسته و ملایم ادامه خواهد داشت!
                  همه چیز بستگی به اخبار مذاکرات داره این هفته...
                  انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                  نظر

                  • mesbah1989
                    Banned
                    • Oct 2014
                    • 403

                    #969
                    پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                    حالا بازم بهم بخندید .........دیدید گفتم خپارس تعدیل منفی داره!

                    نظر

                    • نجاT...
                      عضو فعال
                      • Dec 2013
                      • 2639

                      #970
                      پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                      مجبور هستن که فعلا حرفی از قرار داد نهایی شده ی پارس خودرو با رنو نزنن!
                      هنوز هیچی نشده سهام خساپا وساپا گیر نمیاد و حجم های میلیونی و صف های خرید بالا میخورن!!
                      اگه گفته بودن رنو سهام پارس خودرو رو خریده که دیگه اون سهم ها قفل میشدن !!
                      فعلا نزدیکان شرکت ها دارن سرو دست میشکونن و تو این بازار نه چندان خوب،حتی نماد خودرو هم تحت تاثیر خساپا قرار گرفته!
                      به زودی خپارس را خواهیم دید با رشد زیبای خودش...
                      انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                      نظر

                      • نجاT...
                        عضو فعال
                        • Dec 2013
                        • 2639

                        #971
                        پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                        مذاکره با رنو برای واگذاری پارس خودرو




                        سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲



                        مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از در جریان بودن مذاکرات با شرکت رنو برای واگذاری بخشی از سهام شرکت پارس خودرو خبر داد.

                        به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید سوری امروز در نشست خبری اظهار کرد: چند وقتی است که مذاکرات با شرکت رنو برای واگذاری بخشی از سهام پارس خودرو در جریان است.
                        وی با بیان این که هنوز به نتیجه نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: نتیجه این مذاکرات بستگی زیادی به توافق ایران و 1+5 داشته و عملا هنوز اتفاقی نیفتاده است.


                        در ادامه این نشست حسن امیری - معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا - گفت:‌ بهمن ماه سال جاری خودرو جدید سایپا به نام ساینا بر روی پتلفرم X200 به تولید خواهد رسید. تولید این خودرو در مرحله قالب‌سازی قرار دارد و برنامه‌های پیش فروش آن در آینده اعلام خواهد شد.
                        وی ادامه داد: ساینا هاچ‌بک نیز در اواخر سال 94 عرضه خواهد شد. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه خودروی جدیدی بوده و قیمت آن نیز در آینده تعیین می‌شود.

                        امیری با بیان این که خط تولید سراتو راه‌اندازی و تولید این خودرو آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این خودرو پیش فروش شده و در آینده نیز تعدادی دیگر در مدل حجم موتور 1600 دنده‌ای و 2000 اتوماتیک پیش فروش خواهد شد.
                        وی ادامه داد: خودرو داخلی سازی شده آریو نیز در آینده عرضه خواهد شد. خودروی H300 نیز تا پایان سال جاری در پارس خودرو به تولید می‌رسد و خودرو H200 سال آینده در سایپا به تولید خواهد رسید.
                        معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: دو محصول CS35 و E2 نیز پیش فروش شده و خودرو CS35 در سایپا کاشان مونتاژ خواهد شد.
                        به گفته وی خط تولید ساندرو طی پنج ماه گذشته در پارس خودرو راه‌اندازی شده و در صورت تامین قطعات تولید این خودرو آغاز خواهد شد ضمن آن که در حال مذاکره با رنو برای تولید محصول جدید آن هستیم.
                        معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با بیان این که پلتفرم SP100 با همکاری یک شرکت مشاور چینی در حال طراحی است، خاطرنشان کرد: در سه سال آینده خودروهای مختلفی بر روی این پلتفرم تولید خواهد شد.
                        وی ادامه داد: در هفت ماه امسال حدود 40 درصد رشد تولید داشتیم و تا پایان امسال 401 هزار دستگاه خودرو با برند سایپا تولید خواهد شد.

                        امیری افزود: در شش ماهه ابتدای سال 180 میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کردیم اما در شش ماهه دوم به دلیل رشد تولید و آشکار شدن اثرات افزایش قیمت، از زیان خارج خواهیم شد. البته در شرکتهای زیر مجموعه همچنان زیان‌ده خواهیم بود.
                        وی با بیان این که امسال از منابع سایپا برای فروش اعتباری خودرو استفاده نخواهیم کرد، تصریح کرد: در سالهای 89 و 90 بخش عمده‌ای از فروش به صورت اعتباری و از منابع خودمان بود که باعث ایجاد معضل نقدینگی در شرکت شد بنابراین امسال فروش اعتباری از طریق شرکتهای لیزینگ از جمله لیزینگ رایان سایپا را در دستور کار داریم.
                        معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا درباره دلایل استقبال از سهام شرکتهای خودرویی در بازار سهام اظهار کرد:‌ گشایش‌ها در پرونده هسته‌یی در این موضوع تاثیرگذار بوده است. علاوه بر آن وضعیت تولید و فروش شرکتهای خودرویی نسبت به سال گذشته بهبود داشته است.
                        وی با بیان این که شرکت رایان سایپا صددرصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد داشت خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه سایپا از محل آورده نقدی سهامداران نیز هنوز به تصویب هیات مدیره نرسیده است.
                        امیری ادامه داد: به شرکتهای زیرمجموعه اعلام کردیم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار قرار دهد. البته شرکت زامیاد به دلیل مشکلات اسناد و مدارک زمین‌هایش هنوز نتوانسته افزایش سرمایه را عملیاتی کند.
                        وی افزود: شرکت پارس خودرو نیز قطعا تعدیل منفی خواهد داشت. البته میزان آن در هفته آینده نهایی خواهد شد و دلیل تعدیل منفی نیز، محقق نشدن برنامه تولید تندر 90 در این شرکت به دلیل عدم تامین قطعه توسط پژو پارس داشت.
                        امیری با بیان این که 900 میلیارد تومان برای توسعه تنوع محصولات در سه سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: حدود 160 میلیارد تومان نیز برای طراحی پلتفرم جدید هزینه خواهد شد که البته شرکت چینی TGR به عنوان مشاور با ما همکاری می‌کند.
                        وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم امسال 460 تا 470 هزار دستگاه خودرو در کل گروه خودروسازی سایپا تولید کنیم که حدود 430 هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای سواری خواهد بود.
                        معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: طراحی ما برای آینده با فرض ادامه روند فعلی و حفظ تحریم است زیرا بعد از توافق ژنو اتفاق ویژه‌ای نیفتاد و حتی اگر تحریم‌ها به حالت پیشین بازگردد وضعیت ما بدتر نخواهد شد.
                        امیری درباره نحوه پرداخت پول انصراف به مشتریان اظهار کرد: پول انصراف کنندگان یک ماهه پرداخت می‌شود البته سود مشارکت نیز به این افراد تعلق می‌گیرد.
                        وی با بیان این که موضوع تحقق تولید مگان از موارد فورس ماژور بوده است، خاطرنشان کرد:‌ افرادی که از دریافت مگان انصراف نداده‌اند همچنان به آنها سود مشارکت پرداخت می‌شود تا شاید در آینده بتوانیم خودرو را به آنها تحویل دهیم.
                        امیری درباره مضوعات مطرح شده مبنی بر احتمال تغییرات مدیریتی در سایپا اظهار کرد:‌ این موضوع شایعه است و دیروز نیز جلسه هیات مدیره با تیم فعلی برگزار شد. بنابراین تغییرات مدیریتی در سایپا نداریم و در نهایت تصمیم‌گیری در این موارد با هیات مدیره است.
                        انتقال ثروت از كوتاه مدتي ها به بلند مدت ها !

                        نظر

                        • ایرج اکبری
                          عضو فعال
                          • Dec 2011
                          • 10934

                          #972
                          پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                          مذاکره با رنو برای واگذاری پارس خودرو

                          سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

                          مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از در جریان بودن مذاکرات با شرکت رنو برای واگذاری بخشی از سهام شرکت پارس خودرو خبر داد.


                          به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید سوری امروز در نشست خبری اظهار کرد: چند وقتی است که مذاکرات با شرکت رنو برای واگذاری بخشی از سهام پارس خودرو در جریان است.

                          وی با بیان این که هنوز به نتیجه نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: نتیجه این مذاکرات بستگی زیادی به توافق ایران و 1+5 داشته و عملا هنوز اتفاقی نیفتاده است.

                          در ادامه این نشست حسن امیری - معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا - گفت:‌ بهمن ماه سال جاری خودرو جدید سایپا به نام ساینا بر روی پتلفرم X200 به تولید خواهد رسید. تولید این خودرو در مرحله قالب‌سازی قرار دارد و برنامه‌های پیش فروش آن در آینده اعلام خواهد شد.

                          وی ادامه داد: ساینا هاچ‌بک نیز در اواخر سال 94 عرضه خواهد شد. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه خودروی جدیدی بوده و قیمت آن نیز در آینده تعیین می‌شود.

                          امیری با بیان این که خط تولید سراتو راه‌اندازی و تولید این خودرو آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این خودرو پیش فروش شده و در آینده نیز تعدادی دیگر در مدل حجم موتور 1600 دنده‌ای و 2000 اتوماتیک پیش فروش خواهد شد.

                          وی ادامه داد: خودرو داخلی سازی شده آریو نیز در آینده عرضه خواهد شد. خودروی H300 نیز تا پایان سال جاری در پارس خودرو به تولید می‌رسد و خودرو H200 سال آینده در سایپا به تولید خواهد رسید.

                          معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: دو محصول CS35 و E2 نیز پیش فروش شده و خودرو CS35 در سایپا کاشان مونتاژ خواهد شد.

                          به گفته وی خط تولید ساندرو طی پنج ماه گذشته در پارس خودرو راه‌اندازی شده و در صورت تامین قطعات تولید این خودرو آغاز خواهد شد ضمن آن که در حال مذاکره با رنو برای تولید محصول جدید آن هستیم.

                          معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با بیان این که پلتفرم SP100 با همکاری یک شرکت مشاور چینی در حال طراحی است، خاطرنشان کرد: در سه سال آینده خودروهای مختلفی بر روی این پلتفرم تولید خواهد شد.

                          وی ادامه داد: در هفت ماه امسال حدود 40 درصد رشد تولید داشتیم و تا پایان امسال 401 هزار دستگاه خودرو با برند سایپا تولید خواهد شد.

                          امیری افزود: در شش ماهه ابتدای سال 180 میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کردیم اما در شش ماهه دوم به دلیل رشد تولید و آشکار شدن اثرات افزایش قیمت، از زیان خارج خواهیم شد. البته در شرکتهای زیر مجموعه همچنان زیان‌ده خواهیم بود.

                          وی با بیان این که امسال از منابع سایپا برای فروش اعتباری خودرو استفاده نخواهیم کرد، تصریح کرد: در سالهای 89 و 90 بخش عمده‌ای از فروش به صورت اعتباری و از منابع خودمان بود که باعث ایجاد معضل نقدینگی در شرکت شد بنابراین امسال فروش اعتباری از طریق شرکتهای لیزینگ از جمله لیزینگ رایان سایپا را در دستور کار داریم.

                          معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا درباره دلایل استقبال از سهام شرکتهای خودرویی در بازار سهام اظهار کرد:‌ گشایش‌ها در پرونده هسته‌یی در این موضوع تاثیرگذار بوده است. علاوه بر آن وضعیت تولید و فروش شرکتهای خودرویی نسبت به سال گذشته بهبود داشته است.

                          وی با بیان این که شرکت رایان سایپا صددرصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد داشت خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه سایپا از محل آورده نقدی سهامداران نیز هنوز به تصویب هیات مدیره نرسیده است.

                          امیری ادامه داد: به شرکتهای زیرمجموعه اعلام کردیم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار قرار دهد. البته شرکت زامیاد به دلیل مشکلات اسناد و مدارک زمین‌هایش هنوز نتوانسته افزایش سرمایه را عملیاتی کند.

                          وی افزود: شرکت پارس خودرو نیز قطعا تعدیل منفی خواهد داشت. البته میزان آن در هفته آینده نهایی خواهد شد و دلیل تعدیل منفی نیز، محقق نشدن برنامه تولید تندر 90 در این شرکت به دلیل عدم تامین قطعه توسط پژو پارس داشت.

                          امیری با بیان این که 900 میلیارد تومان برای توسعه تنوع محصولات در سه سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد شد، خاطرنشان کرد: حدود 160 میلیارد تومان نیز برای طراحی پلتفرم جدید هزینه خواهد شد که البته شرکت چینی TGR به عنوان مشاور با ما همکاری می‌کند.

                          وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم امسال 460 تا 470 هزار دستگاه خودرو در کل گروه خودروسازی سایپا تولید کنیم که حدود 430 هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای سواری خواهد بود.

                          معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: طراحی ما برای آینده با فرض ادامه روند فعلی و حفظ تحریم است زیرا بعد از توافق ژنو اتفاق ویژه‌ای نیفتاد و حتی اگر تحریم‌ها به حالت پیشین بازگردد وضعیت ما بدتر نخواهد شد.

                          امیری درباره نحوه پرداخت پول انصراف به مشتریان اظهار کرد: پول انصراف کنندگان یک ماهه پرداخت می‌شود البته سود مشارکت نیز به این افراد تعلق می‌گیرد.

                          وی با بیان این که موضوع تحقق تولید مگان از موارد فورس ماژور بوده است، خاطرنشان کرد:‌ افرادی که از دریافت مگان انصراف نداده‌اند همچنان به آنها سود مشارکت پرداخت می‌شود تا شاید در آینده بتوانیم خودرو را به آنها تحویل دهیم.

                          امیری درباره مضوعات مطرح شده مبنی بر احتمال تغییرات مدیریتی در سایپا اظهار کرد:‌ این موضوع شایعه است و دیروز نیز جلسه هیات مدیره با تیم فعلی برگزار شد. بنابراین تغییرات مدیریتی در سایپا نداریم و در نهایت تصمیم‌گیری در این موارد با هیات مدیره است.

                          انتهای پیام
                          كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                          نظر

                          • babak35
                            عضو عادی
                            • May 2013
                            • 31

                            #973
                            پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                            8




                            جزییات واگذاری 20 درصد از سهام پارس خودرو به رنو


                            » سرویس: اقتصادي - خودرو
                            کد خبر: 93082311440
                            جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴




                            مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا جزییات مذاکره با رنو برای واگذاری حدود 20 درصد از سهام پارس خودرو به این شرکت را بیان کرد.
                            مجید سوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مذاکره با رنو در زمینه واگذاری بخشی از سهام پارس خودرو در جریان است.
                            وی با بیان این‌که یکی از پیشنهادات در حال بررسی، واگذاری 20 درصد از سهام پارس خودرو به رنو است، خاطرنشان کرد: با خریداری 20 درصد از سهام پارس خودرو، رنو صاحب یک صندلی مدیریتی در این شرکت خواهد شد.
                            مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا ادامه داد: مسوولان شرکت رنو برای خریداری بخشی از سهام پارس خودرو مشتاق هستند و در این زمینه مذاکرات با برخی مسوولان شرکت رنوپارس که نماینده رنو در ایران هستند، ادامه دارد.
                            سوری افزود: مطمئنا در صورت به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای، مذاکره با رنو برای واگذاری پارس خودرو جدی‌تر خواهد شد. البته رسیدن به توافق در زمینه قیمت مورد قبول طرفین برای واگذاری سهام نیز بسیار مهم است.

                            وی با بیان این‌که شرکت سایپا هم‌اکنون حدود 74 درصد از مالکیت پارس خودرو را در اختیار دارد، تصریح کرد: در صورت رسیدن به توافق بخشی از سهام سایپا در پارس خودرو به رنو واگذار خواهد شد.
                            مدیر سرمایه‌گذاری و بررسی‌های اقتصادی سایپا در پاسخ به این‌ پرسش که آیا رنو با خرید پارس خودرو به دنبال توسعه تولید محصولات خود در این شرکت است‌؟‌ اظهار کرد: مطمئنا شرکت رنو استراتژی خاص خود را داشته و تنها به دنبال صرف سرمایه‌گذاری نیست.
                            وی در پاسخ به این‌که در چند سال گذشته نیز شایعات واگذاری سهام پارس خودرو به رنو مطرح بود، خاطرنشان کرد: مذاکرات با رنو در چهار پنج ماه اخیر آغاز شده و پیش از آن مذاکره‌ای برای واگذاری پارس خودرو با مسوولان شرکت رنو نداشتیم.
                            سوری در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت رنو به غیر از پارس خودرو درخواست خرید شرکت دیگری از زیرمجموعه‌های ساییا را داشته است؟ خاطرنشان کرد: خیر، درخواست رنو تنها در زمینه پارس خودرو بوده و مذاکرات نیز محدود به واگذاری این شرکت است.
                            انتهای پیام

                            نظر

                            • babak35
                              عضو عادی
                              • May 2013
                              • 31

                              #974
                              پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                              شناسه‌ی خبر: 2420991 تاریخ مخابره: شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
                              اقتصاد

                              معاون نعمت‌زاده به مهر اعلام کرد:
                              قرارداد یک خودروساز ایرانی با طرف خارجی امضا شد/ طراحی پلت‌فرم جدید "ایرانی-خارجی"

                              عاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قرارداد همکاری مشترک یکی از خودروسازان داخلی با خارجی‌ها برای مشارکت خبر داد و گفت: بازار مشترک، صادرات در منطقه، پلت‌فرم مشترک، راه‌اندازی مرکز طراحی و تحقیقات و استفاده حداکثری از قطعات داخلی از مشخصه‌های این قرارداد است. محسن صالحی‌نیا در گفتگو با مهر با اشاره به قرارداد همکاری مشترک که میان یکی از خودروسازان داخلی با طرف خارجی به امضا رسیده است، گفت: بازار مشترک، صادرات در منطقه، پلت‌فرم مشترک، راه‌اندازی مرکز طراحی و تحقیقات و استفاده حداکثری از قطعات داخلی از مشخصه‌های جدیدترین قرارداد یک خودروساز داخلی با خودروسازان خارجی است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استراتژی مشارکت خارجی‌ها در صنعت خودرو که در شورای سیاستگذاری خودرو نیز به تصویب رسیده، بر این پایه است که تولید مشترک خودروسازان ایرانی و خارجی به نحوی باشد که حداقل ۵۰ درصد برند داخلی و ۵۰ درصد سایر مکانیزم‌هایی باشد که مهمترین آن، جوینتونچر است.وی تصریح کرد: در این رابطه قواعدی تفاهم شده که ۵ مشخصه مذکور را دارد؛ در این رابطه خودروسازان صد در صد با این استراتژی موافق هستند و یکی از خودروسازان ایرانی در مذاکرات و قراردادی که با طرف خارجی خود به صورت جوینت‌ونچر به امضا رسانده، همه این موارد را لحاظ کرده است؛ ولی در این مقطع برای اینکه توافق، اجرایی شود ملزومات و شرایط خاصی را می‌طلبد که مهمترین آن، باز شدن فضای اقتصادی است که اگر این شرایط فراهم باشد، قرارداد عملیاتی خواهد شد.به گفته صالحی‌نیا، چنین قراردادی که تمامی موارد مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشخصه‌های مذکور لحاظ شده، هم اکنون قابل ارائه (پرزنت) است و در آن، تمامی این موارد که در قالب دستورالعملی از سوی وزارت صنعت به خودروسازان ابلاغ شده، در آن دیده شده است.وی در خصوص نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر قراردادهای خارجی صنعت خودرو در شرایط جدید، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست‌های کلان می‌گذارد و خودروسازان در قالب سیاست‌های کلان، باید نسبت به مذاکره و انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی اقدام کنند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به دستورالعمل تعمیق ساخت داخل که در شورای سیاستگذاری خودرو برررسی شده است نیز به مهر گفت: در این دستورالعمل، چگونگی ساخت داخل با توجه به مکانیزم تعرفه‌ای و مجوزهایی که برای خطوط مونتاژ و بخش‌های مختلف تولید نیاز است، ذکر شده است به نحوی که ساخت خودرو را به نحوی مدیریت کنیم که بیشترین میزان ساخت داخل بر اساس ظرفیت های داخلی عملیاتی شود.وی اظهار داشت: دو جلسه در شورای سیاستگذاری خودرو این موضوع مطرح و مستندات مختلفی ارایه شده؛ ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته است.

                              نظر

                              • kor000
                                عضو عادی
                                • Dec 2012
                                • 232

                                #975
                                پاسخ : پارس خودرو ( خپارس )

                                دستانی که کمک می کنند پاک تر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند. (کوروش بزرگ)

                                نظر

                                در حال کار...
                                X