پارس خودرو ( خپارس )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • کيانوش
    عضو فعال
    • Dec 2011
    • 6613

    #166
    در اصل توسط وحید 20 پست شده است View Post
    مدیر امور سهام شرکت پارس خودرو در گفتگو با خبرنگار ایران اکونومیست:
    پارس خودرو به اندازه زیان انباشته افزایش سرمایه می دهد/سرعت گیر حقوق صاحبان سهام روی درجه صفر

    به گفته سعید خلیلی عراقی، مدیر امور سهام شرکت پارس خودرو، افزایش سرمایه این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت (ساختمان و زمین) به اندازه ای است که زیان انباشته "خپارس" را پوشش دهد.
    به گزارش خبرنگار ایران اکونومیست، شرکت پارس خودرو در صدد اعلام افزایش سرمایه ای از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت خود (عمدتا ساختمان و زمین) می باشد که به زودی با هماهنگی سازمان بورس، جزییات آن اعلام می گردد.


    این شرکت در حال حاضر زیان انباشته ای به مبلغ 216 میلیارد و 693 میلیون و 700 هزار تومان محقق نموده که به گفته مدیر سهام "خپارس"، قرار است در صورت های مالی شش ماهه حسابرسی شده از طریق افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها پوشش داده شود.

    خلیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایران اکونومیست در رابطه با شناسایی سود انباشته از طریق افزایش سرمایه فوق گفته که زیان این شرکت بیش از آن می باشد که بتواند سودی از این بابت شناسایی نماید.

    گفتنی است از جمله دلایل افزایش سرمایه این شرکت وجود مجموع حقوق صاحبان سهام نزدیک به صفر در برابر دارایی های شرکت می باشد.

    طبق قوانین سازمان بورس، برای این که سهام شرکتی بتواند در تابلوی بازار دوم بورس مورد معامله قرار گیرد باید نسبت حقوق صاحبان سهام به دارایی های آن حداقل 15 درصد باشد.

    این در حالی است که بدهی های "خپارس" سهم بزرگی از حقوق صاحبان سهام این شرکت را ربوده و نسبت فوق را تقریبا به صفر رسانده است.

    خلیلی در رابطه با این زیان انباشته؛ از فشار تحریم ها علیه ایران و نبود قطعه برای تولیدات این شرکت سخن گفت و افزود: " به دلیل بحث تحریم ها شرکت برای تولید با مشکل کمبود قطعه روبرو بوده است. همین امر موجب شده است که تولید شرکت کاهش یافته و متعاقب آن تعهدات در برابر مشتری ها با تاخیر روبرو شوند. بنابراین جریمه ناشی از تاخیر انجام تعهدات نیز باری بر هزینه های مالی شرکت افزوده است."

    وی در ادامه به هزینه های مالی ناشی از گشایش اعتبارات ارزی اشاره نمود و افزود که به خاطر همه این موارد تولید این شرکت و متعاقب آن شیفت های کاری کارمندان تقریبا به یک سوم قبل رسیده است.

    خلیلی در رابطه با طرح خرید 51 درصد از سهام شرکت زاگرس خودرو نیز گفت که این طرح مربوط به گذشته بوده و منتفی گردیده است.

    وی با رد شایعه خرید سهام شرکت پارس خودرو از سوی شرکت رنو ، حضور سرمایه گذاران خارجی در صنایع داخلی را با توجه به وضعیت فعلی کشور نا ایمن دانست و افزود :حتی اگر چنین طرحی نیز وجود داشته باشد مدت زمان زیادی برای پیاده سازی آن نیاز است.

    خلیلی از طرح های در دست اجرای شرکت به تولید خودرو B90 مشابه پروژه تندر 90 اشاره نمود و گفت که این طرح فعلا در حد صحبت در شرکت مطرح شده است و جزییات آن فعلا مشخص نمی باشد.

    وی در رابطه با تاثیر برداشته شدن تحریم های گروه خودرو سازی بر شرکت های این گروه گفت که شرکت های این صنعت در حال حاضر با زیان های زیادی روبرو هستند و برای رسیدن به مرحله سودآوری نیازمند اصلاح ساختار و حداقل دو سال زمان می باشند.

    افزایش قیمت خودرو ها نیز طبق گفته خلیلی تا پایان سال جاری منتفی است.

    در حال حاضر این شرکت یک هزار و 270 میلیارد و 306 میلیون تومان بدهی دارد که به ازای هر سهم آن معادل 635 تومان می شود.

    "خپارس" در آخرین گزارش برآورد عایدی هر سهم سال مالی جاری، به ازای هر سهم زیانی معادل 137 تومان و 7 ریال را تخمین زده است.
    قابل پيش بيني بود.
    زماني که خپارس گزارش داد گفتم با برنامه اين گزارش را داده اند.برنامه شان افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي بود.
    خدا را شکر.
    حالا 1سهم ما ميشه 2 سهم.
    اگر 100تومان هم قيمت بخوره هر سهم 138توماني ما ميشه 200تومان.
    50درصد بالاتر.
    ولي اگر بيشتر قيمت خود چي.؟
    تحريم خودرو لغو شده است.فرانسه پاشو تو يک کفش کرده که من بايد دوباره برگردم ايران.
    /.................................................. .................................................. ..........................
    ......................
    .................................................. .................................................. ........................
    لغو تحریم خودرویی





    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت‌های خودروسازی پژو و رنوی فرانسه که بیشترین حضور در بازار ایران را دارند احتمالاً نسبت به سایر خودروسازان اروپایی بیشترین منفعت را از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به دست می‌آورند. لغو تحریم‌ها علیه صنعت خودروی ایران یکی از بندهای مندرج در این توافق است که یک‌شنبه بین ایران و گروه 1+5 امضا شد. در جریان مذاکرات 10 روز پیش همه کشورها بر روی متنی به توافق رسیده بودند اما فرانسه در لحظات آخر تغییر موضع داد و مانع امضای این توافق شد. بر اساس این گزارش شرکت خودروسازی پژو در سال 2011 یعنی پیش از اجرای تحریم‌ها 458 هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده بود. ایران در آن سال دومین بازار بزرگ پژو در جهان پس از فرانسه شناخته شد. رنو نیز در سال 2012 بالغ بر 100 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رساند. در پی وضع تحریم‌ها، شرکت خودروسازی رنو در نیمه نخست سال جاری میلادی 512 میلیون یورو زیان دیده است. مقامات شرکت پژو نیز اذعان کرده‌اند تحریم ایران سود عملیاتی این شرکت را 10 میلیون یورو در ماه کاهش داده است. جین بابتیس توماس، سخنگوی پژو با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر گفت: «هرگونه تحولی که نشان دهد ما می‌توانیم معامله با شرکای خود در ایران را از سر بگیریم حرکتی در جهتی درست است. مسلماً ما از بازگشایی بازار ایران استقبال می‌کنیم». یک کارشناس اقتصادی گفت: بیشتر محصولات پژو در ایران به‌صورت سی‌کی‌دی به فروش می‌رسد. ایران بازار جذابی با دورنمای رشد است و در منطقه خاورمیانه در کانون توجه خودروسازان قرار دارد. فلورنس گلدفیم، سخنگوی شرکت رنو نیز در واکنش به توافق هسته‌ای اخیر بین ایران و 1+5 گفت: «این خبر خوبی برای ما است چرا که ایران بازار مهمی برای رنو به حساب می‌آید». وی افزود: «ما منتظریم ببینیم توسعه مجدد فعالیت‌های‌مان در ایران چه شرایطی خواهد داشت».

    نظر

    • کيانوش
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 6613

      #167
      در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
      گزارش خپارس بوي دستکاري ميده و جهت دار- گرچه تو 6ماه اول توليد زيادي نداشتند ولي چون تو گزارش 3ماهه گفته بود از دلار 2700استفاده کرده است و تو گزارش 6ماهه از دلار 3200تومان -اين مغايرت بو دار هست.گزارش زامياد با واقعييت همخواني بيشتري داشت.
      .................................................. .........................
      خوب حالا خپارس مجبور هست از افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي استفاده کنه.
      شايد هم هدف شرکت از اين گزارش همين موضوع بوده است.
      حالا احتمال داره خاور هم گزارشش بوي گزارش خپارس را بده.
      خودروايها براي استفاده از افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي ها دارند برنامه ريزي مي کنند.
      سهم 125توماني را بايد نگه داشت و باهاش صبر و حوصله کرد.
      اوايل ابان مطلب بالا گفتم.

      نظر

      • کيانوش
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 6613

        #168
        در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
        بايد ببينيم کساني که اين گزارش 6ماهه را داده اند چه برنامه اي براي سهم در نظر دارند.چگونه ميشه تو گزارش 3ماهه مصرف دلار را ميزنند 2700تومان ولي تو 6ماهه 3200تومان.زامياد هم زده 2630تومان خاور زده 2700تومان
        .................................................. .................................................. ..............
        به احتمال قوي شرکت چنيين گزارشي داده تا از فرصت استفاده از افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي استفاده کنه.احتمالا خاور هم از اين فرصت استفاده کنه.
        زياد نگران نيستم چون فکر نکنم خپارس زير 100تومان باز بشه.يعني انهايي که رو سهم برنامه دارند مجبورند بالاتر بخرند چون تعداد ميخواهند.
        و اين مطلب بالا.

        نظر

        • کيانوش
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 6613

          #169
          کد خبر: 2182314
          بازدید:
          نظرات :
          تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۴ - ۱۲:۳۷ بین الملل > آمریکا اروپا

          اثرات زیان بار تحریم ایران بر اروپایی ها؛
          فابیوس : تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران لغو می شود
          وزیر خارجه فرانسه از تصمیم اتحادیه اروپا برای لغو برخی از تحریم های خود علیه ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لوران فابیوس" در گفتگو با رادیو اروپا ضمن اعلام این مطلب گفت : وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای رفع برخی از تحریم های اتحادیه علیه ایران تشکیل جلسه می دهند.

          به گفته وزیر خارجه فرانسه، رفع تحریم ها در ماه دسامبر سال جاری انجام می شود.

          فابیوس در ادامه برای جلوگیری از واکنش منفی صهیونیست ها در خصوص این اقدام اتحادیه گفت : البته رفع تحریم ها محدود و قابل بازگشت هستند.

          این اقدام اتحادیه اروپا در پی توافق روز یکشنبه سوم آذر کشورهای 1+5 و ایران انجام می شود. در همین رابطه روزنامه جروزالیم پست در گزارشی اروپا را یکی از بزرگترین سود کنندگان رفع تحریم های ایران معرفی کرده است.

          لازم به ذکر است اعمال تحریم از سوی اروپا علیه ایران، زیان زیادی را به شرکت های خودروسازی فرانسه شامل رنو و پژو وارد کرده است تا جایی که پژو برای جلوگیری از ورشکستگی مجبور به اخراج بخشی از کارکنان خود شد.

          نظر

          • almerindo portfolio
            Banned
            • Oct 2013
            • 158

            #170
            خودرو اولین گروهیست که صراحتا در متن توافق ایران و 1+5 قید شده که تحریم هایش لغو خواهد شد.


            استاد شاملو :
            خودرو, عرضه صف فردا يا 4شنبه؟.....فرصت خريد تاپ....

            نظر

            • کيانوش
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 6613

              #171
              شنبه رنو و پژوه ايران هستن.9اذر
              البته بنز و جنرال موتور و بقيه هم مياند.
              بزودي انبارهاي پارس خودرو از قطعات ال نود و مگان فرانسه پر ميشه.
              .................................................. ..........





              کد خبر: 2182895
              بازدید:
              نظرات :
              تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۵ - ۰۹:۴۶ بین الملل > ایران در جهان

              نجات رنو و پژو از سقوط/رشد شاخص بورس اروپا و آمریکا در پی توافق هسته‎ای ایران
              رسانه های خبری از رشد شاخص بورس در اغلب کشورهای غربی بویژه آمریکا و کشورهای مهم اروپایی در پی توافق حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 خبر می دهند.به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز از افت قیمت جهانی نفت و همچنین رشد شاخص سهام شرکت های مهم اروپایی و آمریکایی در پی توافق حاصل شده با ایران خبر داد.

              نیویورک تایمز در این خبر می نویسد : بدنبال توافق حاضل شده در ژنو میان ایران و کشورهای 1+5، قیمت نفت کاهش و شاخص بورس در مناطق مختلف جهان افزایش یافت.

              این اتفاق به دلیل توقف شش ماهه برخی از تحریم های ایران رخ داده است. احتمال می رود با توجه به تصمیم اتحادیه اروپا برای رفع برخی از تحریم های خود علیه ایران، در ماه آتی میلادی شاهد اوج گیری مجدد شاخص بورس های شرکت های اروپایی بویژه شرکت های طرف قرارداد با ایران باشیم.

              در این میان نکته جالب افزایش ارزش ین (واحد پول ژاپن) در برابر دلار است. ارزش ین روز دوشنبه به کاهش شش ماهه در برابر دلار پایان داد و توانست بخشی از عقب ماندگی خود را در برابر واحد پول آمریکا جبران کند.

              رویترز نیز در خبری می نویسد : توافق هسته ای ایران در روز سه شنبه موجب ثبات بهای نفت شد اما در روز دوشنبه باعث شتاب گرفتن افت قیمتهای جهانی نفت و در عین حال باعث رشد بازارهای جهانی سهام شده بود.

              رویترز در گزارش خود می نویسد: روز دوشنبه قیمت نفت برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۶۹ سنت کاهش به ۱۰۸ دلار و ۳۶ سنت رسید . بهای هر بشکه نفت خام آمریکا روز دوشنبه 0/8 درصد کاهش داشت و به قیمت 98 دلار فروخته شد اما در معاملات روز سه شنبه بهای هر بشکه نفت خام آمریکا به میران 0.2 درصد افزایش یافت. علاوه بر بهای نفت، ارزش سهام شرکتهای اروپایی به بالاترین رقم در پنج سال گذشته رسید و ارزش سهام بازار آلمان روز دوشنبه رکورد جدیدی را بر جای گذاشت.

              در این میان بازار سهام وال استریت نیز روندی صعودی یافته است و بازار سهام شرکتهای هواپیمایی بین المللی و شرکتهای خودورسازی فرانسه بیشترین رشد را تجربه کرده اند.

              شرکتهای پژو و رنو فرانسه از بزرگترین شرکت های صادرکننده خودرو به ایران بودند که در سالهای اخیر همکاری با ایران را قطع کرده بودند. بر همین اساس ارزش سهام شرکت پژو ۴٫۶ درصد و سهام رنو یک درصد افزایش پیدا کرده است.

              این وضعیت در حالی برای رنو و پژو رخ می دهد که این دو شرکت بواسطه تحریم های ایران دچار زیان زیادی شده و برای جبران زیان های خود مجبور به اخراج بخشی از کارکنان و وام گرفتن از اتحادیه اروپا شده بودند.

              سهام گروه خط هوایی بین‌المللی آی ‌ای جی که یک شرکت هواپیمایی بریتانیایی- اسپانیایی است ۳٫۱ درصد افزایش، سهام ایزی جت دیگر شرکت هواپیمایی بریتانیایی ۲٫۵ درصد و سهام ایر فرنس نیز ۱٫۸ درصد افزایش یافت.

              شاخص سهام "ام اس سی آی" جهان که شامل ۴۵ کشور است، ۰٫۱۳ درصد رشد داشته است و میانگین صنعتی داو جونز با رشدی ۳۱٫۶ واحدی (برابر با ۰٫۲ درصد) به ۱۶۰۹۶٫۳۷ واحد رسید.

              شاخص استاندارد اند پور نیز ۰٫۷۸ واحد برابر با ۰٫۰۴ درصد بالا رفت و به ۱۸۰۵٫۵۴ واحد رسید. شاخص نزدک نیز با رشدی ۱٫۷۸ واحدی برابر با ۰٫۰۴ درصد به ۳۹۹۳٫۴۳ واحد رسید

              نظر

              • بابک پناهی
                عضو فعال
                • Dec 2010
                • 3208

                #172
                در اصل توسط بابک پناهي پست شده است
                مدير امور سهام شركت پارس خودرو در گفتگو با خبرنگار ايران اكونوميست:


                پارس خودرو به اندازه زيان انباشته افزايش سرمايه مي دهد/سرعت گير حقوق صاحبان سهام روي درجه صفر


                به گفته سعيد خليلي عراقي، مدير امور سهام شركت پارس خودرو، افزايش سرمايه اين شركت از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي هاي ثابت (ساختمان و زمين) به اندازه اي است که زيان انباشته "خپارس" را پوشش دهد.
                به گزارش خبرنگار ايران اكونوميست، شركت پارس خودرو در صدد اعلام افزايش سرمايه اي از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي هاي ثابت خود (عمدتا ساختمان و زمين) مي باشد که به زودي با هماهنگي سازمان بورس، جزييات آن اعلام مي گردد.




                اين شركت در حال حاضر زيان انباشته اي به مبلغ 216 ميليارد و 693 ميليون و 700 هزار تومان محقق نموده که به گفته مدير سهام "خپارس"، قرار است در صورت هاي مالي شش ماهه حسابرسي شده از طريق افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي ها پوشش داده شود.

                خليلي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايران اكونوميست در رابطه با شناسايي سود انباشته از طريق افزايش سرمايه فوق گفته که زيان اين شركت بيش از آن مي باشد که بتواند سودي از اين بابت شناسايي نمايد.


                گفتني است از جمله دلايل افزايش سرمايه اين شركت وجود مجموع حقوق صاحبان سهام نزديک به صفر در برابر دارايي هاي شركت مي باشد.


                طبق قوانين سازمان بورس، براي اين که سهام شركتي بتواند در تابلوي بازار دوم بورس مورد معامله قرار گيرد بايد نسبت حقوق صاحبان سهام به دارايي هاي آن حداقل 15 درصد باشد.


                اين در حالي است که بدهي هاي "خپارس" سهم بزرگي از حقوق صاحبان سهام اين شركت را ربوده و نسبت فوق را تقريبا به صفر رسانده است.


                خليلي در رابطه با اين زيان انباشته؛ از فشار تحريم ها عليه ايران و نبود قطعه براي توليدات اين شركت سخن گفت و افزود: " به دليل بحث تحريم ها شركت براي توليد با مشكل کمبود قطعه روبرو بوده است. همين امر موجب شده است که توليد شركت کاهش يافته و متعاقب آن تعهدات در برابر مشتري ها با تاخير روبرو شوند. بنابراين جريمه ناشي از تاخير انجام تعهدات نيز باري بر هزينه هاي مالي شركت افزوده است."


                وي در ادامه به هزينه هاي مالي ناشي از گشايش اعتبارات ارزي اشاره نمود و افزود که به خاطر همه اين موارد توليد اين شركت و متعاقب آن شيفت هاي کاري کارمندان تقريبا به يک سوم قبل رسيده است.


                خليلي در رابطه با طرح خريد 51 درصد از سهام شركت زاگرس خودرو نيز گفت که اين طرح مربوط به گذشته بوده و منتفي گرديده است.


                وي با رد شايعه خريد سهام شركت پارس خودرو از سوي شركت رنو ، حضور سرمايه گذاران خارجي در صنايع داخلي را با توجه به وضعيت فعلي کشور نا ايمن دانست و افزود :حتي اگر چنين طرحي نيز وجود داشته باشد مدت زمان زيادي براي پياده سازي آن نياز است.


                خليلي از طرح هاي در دست اجراي شركت به توليد خودرو B90 مشابه پروژه تندر 90 اشاره نمود و گفت که اين طرح فعلا در حد صحبت در شركت مطرح شده است و جزييات آن فعلا مشخص نمي باشد.


                وي در رابطه با تاثير برداشته شدن تحريم هاي گروه خودرو سازي بر شركت هاي اين گروه گفت که شركت هاي اين صنعت در حال حاضر با زيان هاي زيادي روبرو هستند و براي رسيدن به مرحله سودآوري نيازمند اصلاح ساختار و حداقل دو سال زمان مي باشند.


                افزايش قيمت خودرو ها نيز طبق گفته خليلي تا پايان سال جاري منتفي است.


                در حال حاضر اين شركت يک هزار و 270 ميليارد و 306 ميليون تومان بدهي دارد که به ازاي هر سهم آن معادل 635 تومان مي شود.


                "خپارس" در آخرين گزارش برآورد عايدي هر سهم سال مالي جاري، به ازاي هر سهم زياني معادل 137 تومان و 7 ريال را تخمين زده است.

                هدف اول سهم 190 تومن که هدف پیچفورکه و هدف دوم کلاسیکش هم 260 تومن و بیشتره که سقف کاناله...


                از دید الیوتم این سهم در ابتدای موج 3 خودش قرار داره با اهداف خیلی بالاتر! ( این خیلی بالاترم به وقتش عرض میکنم.)


                243 تومن هم هدف دیگه ی سهم از دید خطیه که این اتفاق در صورت عبور و تثبیت بالای 150 تومن اتفاق خواهد افتاد...


                پس 4 دلیل محکم فقط از دید تکنیکال متفقا روی سهمه .رفع تحریم و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و ... بجای خود!


                190 -- 243 و 260 تومن...اینا حداقل های قیمتی برای سهمه


                نظر

                • کيانوش
                  عضو فعال
                  • Dec 2011
                  • 6613

                  #173
                  در اصل توسط بابک پناهی پست شده است View Post
                  هدف اول سهم 190 تومن که هدف پیچفورکه و هدف دوم کلاسیکش هم 260 تومن و بیشتره که سقف کاناله...


                  از دید الیوتم این سهم در ابتدای موج 3 خودش قرار داره با اهداف خیلی بالاتر! ( این خیلی بالاترم به وقتش عرض میکنم.)


                  243 تومن هم هدف دیگه ی سهم از دید خطیه که این اتفاق در صورت عبور و تثبیت بالای 150 تومن اتفاق خواهد افتاد...


                  پس 4 دلیل محکم فقط از دید تکنیکال متفقا روی سهمه .رفع تحریم و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و ... بجای خود!


                  190 -- 243 و 260 تومن...اینا حداقل های قیمتی برای سهمه


                  به تحليلهاي جنابعالي شکي ندارم.
                  تکنيکال جام جهان نماي بازار سرمايه هست.
                  از 100تومان با خپارس هستم با چشم انداز 800تومان

                  نظر

                  • Alidadash
                    عضو فعال
                    • Jun 2013
                    • 959

                    #174
                    کمترین عرضه خودرویی ها در خپارس. انگار خبر افزایش سرمایه رو همه میدونن...
                    سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                    شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                    نظر

                    • کيانوش
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 6613

                      #175
                      در اصل توسط Alidadash پست شده است View Post
                      کمترین عرضه خودرویی ها در خپارس. انگار خبر افزایش سرمایه رو همه میدونن...
                      سهامدار عمده 5.5ميليون داد.حقيقي فقط 300هزارتا داد.
                      براي خريد تعداد بالا بايد منتظر مقاومت 160تومان بود ولي ايا کسي حاضر هست انجا ريسک کند و سهمش را بفروشد.
                      روز يکشنبه منتظر شکسته شدن مقاومت ميمانيم.
                      نفهميديم گره چي ميشه.
                      .................................................. .......................
                      راستي بايد ببينيم شنبه تو برج ميلاد نماينده پژوه و رنوي فرانسه با نماينده خپارس و سايپا چي رد و بدل ميکنند.
                      نماينده بنز با خاور
                      نماينده ......با خودرو
                      نماينده .......با سايپا
                      و...................

                      نظر

                      • کيانوش
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 6613

                        #176
                        دارایی‌های آزاد شده با دقت هزینه شود/نمی‌توان زمان برای لغو تحریم‌ بانک‌ها اعلام کرد



                        دکتر حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در پی مذاکرات انجام شده در ژنو اظهار کرد: برای آزادسازی دارایی‌های ایران مشکلی در نقل و انتقال این دارایی‌ها وجود نخواهد داشت.

                        وی با اشاره به این‌که ممکن است انتقال این دارایی‌ها از طریق بانک‌هایی که تحریم نیستند انجام شود، گفت: عملیات سوئیفت در کمتر از 30 ثانیه از سوی بانک‌ها قابل انجام است. به گفته وی نباید انتظار داشت که همه این دارایی‌ها به ریال تبدیل شود و با سرعت بهبود معیشت مردم را در پی داشته باشد.

                        این کارشناس مسائل بانکی افزود:‌در حال حاضر رفع تحریم پتروشیمی، خودروسازی‌ها و طلا مطرح شده و لغو تحریم بانک مرکزی و سیستم بانکی در دستور کار نیست. اما ممکن است شرایط برای لغو تحریم‌ها پس از پایان شش ماه فراهم باشد چرا که گشایش ال.سی از طریق بانک‌هایی که مشمول تحریم نیستند امکان پذیر شده است.

                        وی با ابراز امیدواری نسبت به این که در گام‌های بعدی تحریم‌های سیستم بانکی برطرف شود، ادامه داد: البته نباید انتظار داشت تحریم‌ها یک شبه برطرف شوند و در این راستا نمی‌توان زمان مشخصی را برای رفع تحریم‌ سیستم بانکی و بانک مرکزی اعلام کرد.
                        .................................................. .....................
                        .................................................. .....................
                        گشايش ال سي از طريق بانکهايي که شامل تحريم نمي شوند امکان پذير هست.
                        بنابراين ورود قطعات خودرو از فرانسه به ايران خودرو و پارس خودرو و......تسهيل گرديد.
                        همچنين ورود قطعه از المان به ايران خودرو ديزل.
                        و.....
                        و همچنين صادرات قطعات خودرو و خود خودرو به خارج از کشور......................
                        بلومبرگ گزارش داد با لغو تحريم 500ميليون دلار رفت رو سود خودروهاي صادراتي ايران.
                        خودروايها ميشند پتروشيمي و پالايشگاهي و .....سال قبل
                        .................................................. ........
                        مثلا پارس خودرو منبعد ميتونه با توليد حدود 50هزار دستگاه ال نود و 30هزاردستگاه مگان 280تومان سود بسازه.
                        حالا اگر 20هزار دستگاه هم صادر کنه.80تومان سود هم اونجا ميشه 360تومان.
                        160تومان براي زيانش ميره ميمونه 200تومان
                        پي به اي 4ان ميشه 800تومان
                        ......................................
                        بقيه خودروايها هم همينطور.
                        يادمون باشه قبلا خودروايها نمي تونستند توليد کنند حالا ميتونند.
                        فرانسه هم که انبارهاش پر شده از قطعه.
                        با لغو تحريمها شرکتهاي خودرويي هم توليد مي کنند براي داخل و هم براي صادرات به عراق و افغانستان و......
                        جالب اينکه بجاي ارز3700توماني از ارز زير 3000تومان هم بهره مند ميشند.
                        حالا الان قيمت خپارس هست 150تومان و خاور 170تومان و......

                        نظر

                        • بابک پناهی
                          عضو فعال
                          • Dec 2010
                          • 3208

                          #177
                          در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
                          سهامدار عمده 5.5ميليون داد.حقيقي فقط 300هزارتا داد.
                          براي خريد تعداد بالا بايد منتظر مقاومت 160تومان بود ولي ايا کسي حاضر هست انجا ريسک کند و سهمش را بفروشد.
                          روز يکشنبه منتظر شکسته شدن مقاومت ميمانيم.
                          نفهميديم گره چي ميشه.
                          .................................................. .......................
                          راستي بايد ببينيم شنبه تو برج ميلاد نماينده پژوه و رنوي فرانسه با نماينده خپارس و سايپا چي رد و بدل ميکنند.
                          نماينده بنز با خاور
                          نماينده ......با خودرو
                          نماينده .......با سايپا
                          و...................
                          بله سایپا پریروز 2 میل داد دیروزم 5 تا :.thumbsupsmileyanim

                          نظر

                          • بابک پناهی
                            عضو فعال
                            • Dec 2010
                            • 3208

                            #178
                            در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
                            و همچنين صادرات قطعات خودرو و خود خودرو به خارج از کشور......................
                            بلومبرگ گزارش داد با لغو تحريم 500ميليون دلار رفت رو سود خودروهاي صادراتي ايران.
                            خودروايها ميشند پتروشيمي و پالايشگاهي و .....سال قبل
                            .................................................. ........
                            مثلا پارس خودرو منبعد ميتونه با توليد حدود 50هزار دستگاه ال نود و 30هزاردستگاه مگان 280تومان سود بسازه.
                            حالا اگر 20هزار دستگاه هم صادر کنه.80تومان سود هم اونجا ميشه 360تومان.
                            160تومان براي زيانش ميره ميمونه 200تومان
                            پي به اي 4ان ميشه 800تومان
                            ......................................
                            بقيه خودروايها هم همينطور.
                            يادمون باشه قبلا خودروايها نمي تونستند توليد کنند حالا ميتونند.
                            فرانسه هم که انبارهاش پر شده از قطعه.
                            با لغو تحريمها شرکتهاي خودرويي هم توليد مي کنند براي داخل و هم براي صادرات به عراق و افغانستان و......
                            جالب اينکه بجاي ارز3700توماني از ارز زير 3000تومان هم بهره مند ميشند.
                            حالا الان قيمت خپارس هست 150تومان و خاور 170تومان و......
                            کاملا موافقم...بازار چرخش صنعت پیدا کرده

                            نظر

                            • Alidadash
                              عضو فعال
                              • Jun 2013
                              • 959

                              #179
                              حقوقی حجم مبنا رو داد.
                              سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                              شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                              نظر

                              • Alidadash
                                عضو فعال
                                • Jun 2013
                                • 959

                                #180
                                گفت و گوی اختصاصی «عصر خودرو» با ژیل نورماند ، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه شرکت رنو
                                خیلی برای تحریم ها و بازار ایران صبور بوده ایم.

                                عصرخودرو: مهمانان خاص و با اهمیت بسیار زیادی در همایش بین المللی خودرو ایران شرکت کرده اند . از مدیر عامل شرکت مطرح طراحی پینین فارینا گرفته تا قائم مقام و مدیران ارشد شرکت های چینی و ژاپنی ، با این حال همه چشم ها به سمت دو خودروساز بزرگ فرانسوی است که از دهه 90 میلادی تا کنون زمام دار صنعت خودرو ایران بوده اند .








                                به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» غیبت دو ساله پژو در بازار ایران موجب شد رنو بتواند حسن نیتش را به خودروسازی ایران اثبات کند و همزمان دو خودروساز بزرگ ایران را به جمع میردانش اضافه کند . حال بعد از ترک خوردن تحریم ها به روایت رئیس جمهور ایران ، این همایش بزرگ بستری شده است تا ایران ناز کند و خودروسازان بزرگ جهان نازش را بکشند . رنو ،ژیل نورماند ؛ مدیر آسیا و اقیانوسیه خود را برای این همایش به ایران فرستاده است تا پیام این شرکت در رابطه با تغییرات احتمالی در عملکرد رنو در ایران را به اطلاع مسئولان و مردم برساند .
                                نورماند مدیر با اقتداری است ، مانند همه مدیران فرانسوی که به دور از احساس و با منطق در مورد مسائل تصمیم گیری می کنند . با توجه به اهمیت رنو در صنعت خودرو ایران به جرات می توان نورماند را مهم ترین مهمان این همایش دانست که صحبت هایش پیام های بسیاری را به همراه داشت اما برای آنکه به پاسخ یک پرسش مهم بعد از توافق ژنو برسیم در مسیر خروج ژیل نورماند از مجموعه برج میلاد تهران از فرصت استفاده کردیم و طی یک گفت و گوی کوتاه نکات جالبی را از وی شنیدیم .
                                آقای نورماند ، آنچه تا کنون توسط رنوبه بازار ایران عرضه شده است و توسط خودروسازان به تولید رسیده محصولات درجه 2 و بعضا درجه 3 رنو هستند که برای کشور های جهان سوم طراحی شده اند ، آیا با رفع تحریم ها رنو محصولات درجه یک خود را برای تولید به بازار ایران عرضه می کند ؟
                                ما برای محصولاتمان درجه بندی نداریم . برند داچیا هم رنو است ، اصلا فرقی نمی کند برند چه باشد . ما در یک کشور خودرو هایمان را با برند داچیا به بازار عرضه می کنیم و در کشوری دیگر با برند رنو . ما برنامه ای برای عرضه محصولات دیگر به بازار نداریم و بر اساس برنامه قبل محصولات برند داچیا با برند رنو به بازار عرضه خواهند شد .
                                فکر نمی کنید این موضوع تغییری در برنامه های شما محسوب نمی شود و به نظر می رسد تحریم ها در نگاه شما به بازار ایران تاثیری نگذاشته اند ؟
                                با رفع تحریم ها ما سرعت کارمان را در ایران افزایش می دهیم . در ضمن توجه داشته باشید که تحریم ها هنوز برداشته نشده اند . وقتی تحریم ها کاملا برداشته شوند محصولاتمان را در ایران گسترش می دهیم .
                                آیا با خودرو های داچیا رومانی ( ساندرو داستر و ... ) محصولاتتان را گسترش می دهید ؟
                                باز هم شما درگیر بازی برند ها شدید . گفتم که فرقی نمی کند ، همه این محصولات رنو هستند.
                                نگاه رنو به بازار ایران چگونه است ؟
                                بر اساس بررسی های آماری انجام شده بازار ایران پتانسیل خیلی بالایی برای رنو دارد.
                                آیا به قول فرانسوی ها و بر اساس قرارداد ال نود ، ایران به ژاندارم رنو در منطقه خاور میانه تبدیل می شود ؟ آیا صادرات به برنامه خودروسازان ایرانی اضافه می شود ؟
                                به نظرم الآن نمیتوان به این سوال پاسخ داد چرا که هم اکنون رنو تعهدات نا تمام زیادی در ایران دارد و هنوز مشتری های زیادی هستند که مگان هایشان را تحویل نگرفته اند. به نظر شما با این شرایط آیا می توان ایران را زاندارم منطقه کرد و در مورد صادرات صحبت نمود ؟
                                مردم ما در شرایط تحریم خیلی صبور بوده اند ، آن ها تصور می کنند حال که تحریم ها قرار است برداشته شوند ، تغییری از سوی خودروسازان جهانی و ایرانی به وجود می آید . این تغییر چه خواهد بود ؟
                                ما هم صبور بوده ایم . هنوز تحریم ها برداشته نشده اند که بتوان وعده تغییری را داد لذا ما تنها به توسعه برنامه های پیشینمان فکر می کنیم نه برنامه جدید برای بازار ایران .
                                اگر تحریم ها کاملا برداشته شوند و شرایط تغییر کند . در یک جمله کوتاه بگویید رنو در ایران چه تغییری را در پیش می گیرد ؟
                                فقط به دنبال درست کردن بحران های مالی دوران تحریم می رویم و وقتی شرایط مالی به حالت استاندارد رسید به فکر پیشنهاد های جدید برای بازار ایران خواهیم بود .
                                سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                                شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X