کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
- من اینجور فکر می کنم که آن پول بزرگ از بازار خارج و تبدیل به سپرده و اوراق شد با این تعهد که بازار بدون
آن پول به جایی نرود،
_ یعنی بجای آنکه آن پول در خدمت بازار و دولت باشد،
- دولت در خدمت آن پول است، میگوید خیالت تخت تا زمانی که سررسید آن پول فرا نرسد،
و آن پول بهره اش را از اوراق نگیرد، بازار را خراب نگاه میدارم تا شما برگردید
درود
بهرحال چندین احتمال وجود دارد یکی همینی که شما فرمودید.
یکی هم سردار محسن رضایی که گویا دوباره کاندید شده(در پوشش دکتری اقتصاد!) اون روز میگفت 100-150 نفری هستن که هر کدام بالای 1000 میلیارد تومان پول دارند میگفت اینها چترباز هستند ، پولشان رو میزارن بانک سود 20 درصد میگیرن هیچ مالیاتی هم نمیدن هر چند سال یکبار هم میان چترشان رو رو بازارهای مالی فرود میارن، نظم بازار بورس و دلار و سکه رو بهم میزنن و دوباره قبل همه نقد میشن و میبرن پولها رو تو بانک میزارن. میگفت اینها چون رانت اطلاعاتی دارن میدونن قرار چه اتفاقی بیفته.
بهر حال چیزی که قطعیت داره اینه که صاحبان پولهای درشت همیشه جلوتر از ما سهامدارن خرد و کم اطلاع هستند. و تا وقتی پولهای اینها نیاد تو بازار صعود قوی نخواهیم داشت.
گروه : سیاسی
فریدون عباسی گفت:
آقایان رفتهاند وین تا افکار عمومی داخل کشور را فریب دهند
همان آدمهای که روش غلط برجام را قبلا طی کردهاند برای مذاکره به وین رفته اند. آیا با گذشتۀ این مذاکرات انتظار داریم از دل این مذاکرات نتیجه مثبتی عاید کشور شود، آقایان رفته اند و دوباره آمریکا را در یک اتاق می گذراند و بازی درمی آورند تا افکار عمومی داخل کشور را فریب می دهند چون اینها به دنبال این نیستند که از موضع قدرت مسئله را حل کنند.
همنوا به نقل از عصر ایران/ تیمی که برای مذاکره رفته است به نظریه تنش زدایی معتقدند که تنش زدایی هم با شکست مواجه شده است وبه همین دلیل به این مذاکرات خوش بین نیستم.
فریدون عباسی نماینده مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی با اشاره به آغاز مذاکرات غیر رسمی ایران و آمریکا در وین، گفت: ما با رعایت اصل حکمت و عزت موافق مذاکره هستم ،مذاکره ای که تیم فعلی انجام می دهد چون بر مبنای مبانی نظری و دیدگاه فلسفی خاص است لذا راحت می شود نتیجه آن را پیش بینی کرد .
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در سال ۹۲ پیش بینی می کردیم و می گفتیم که این مذاکرات به امضا برجام می انجامد و همین اتفاق هم افتاد و برجام بی فرجام امضا شد و بعد از آن اینستکس هم جواب نداد.
سیب و گلابی وعده می دادند؛ سیب و گلابی شد دلار۳۰ تومانی ،مرغ ۴۰ تومان و گوشت بالای ۱۳۰هزارتومان.
وی بیان کرد: اگر دقت کنیم می بینیم وعده دادند درختی می کارند که سه چهارسال بعد میوه بدهد. این درخت میوه داد ولی میوه اش برای مردم بد طعم و زهرآگین بود، میوه اش سختی برای مردم بود.
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نیز همان آدمهای که این روش غلط را قبلا طی کرده اند برای مذاکره به وین رفته اند. آیا با گذشتۀ این مذاکرات انتظار داریم از دل این مذاکرات نتیجه مثبتی عاید کشور شود، آقایان رفته اند و دوباره آمریکا را در یک اتاق می گذراند و بازی درمی آورند تا افکار عمومی داخل کشور را فریب می دهند چون اینها به دنبال این نیستند که از موضع قدرت مسئله را حل کنند.
وی ادامه داد: تیمی که برای مذاکره رفته است به نظریه تنش زدایی معتقدند که تنش زدایی هم با شکست مواجه شده است وبه همین دلیل به این مذاکرات خوش بین نیستم .
عباسی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس یازدهم از ابتدا با سیاست های برجامی دولت مخالف بوده است، گفت: دولت و در رأس آن آقای رئیس جمهور و معاون وی آقای جهانگیری و برخی از افراد نزدیک به اینها برای مجلس ذره ای ارزش قائل نیستند. یکی از دلایل این گفته عدم حضور رئیس جمهور در مجلس است. یعنی حتی برای معرفی یکی از وزرا مهم کابینه که وزارت صمت است در مجلس حضور نیافت، برای تبریک سال نو به نمایندگان در مجلس حضور نیافت، بهانه اش هم برای عدم حضور در مجلس کرونا است.
اگر کرونا بگیریم فوقش این است که میمیریم این همه مردم کشور می میرند، رییس جمهور آیا ارزشی برای جان و سلامتی آنها قائل است. حداقل دوسه نفر از نمایندگان در اثر کرونا جانشان را از دست دادند، جان رییس جمهور که عزیزتر از آنها نیست که به دلیل ترس از بیماری کرونا در مجلس حضور پیدا نمی کند. رئیس جمهور باید در مجلس حضور یابد و وظایف قانونی اش را انجام دهد .
عباسی تاکید کرد: ما الگویی تحت عنوان رابطه مجلس با وزارت نیرو داریم که وزیر نیرو می تواند این الگو را درس بدهند. اگر مشکل رئیس جمهور حل مسائل کشور است بر اساس این الگو مثل وزارت نیرو با مجلس بنشیند حرف بزنند. ما با این الگو با وزارت نیرو هم افزایی داشته ایم و توانسته ایم مشکلات حوزه آب و برق را با حضور بخش خصوصی حل کنیم .
وی ادامه داد: مجلسِ قبل در سال ۹۴ اجازه اجرا برجام را به دولت داد در واقع مجلس مصوبه ای در این رابطه نداشت بلکه اجازه داد که دولت با شرایطی برجام را اجرایی کند شرایط مجلس و شورای عالی امنیت ملی مشخص است ،۲۸شرط هم رهبری مشخص کردند دولت بسیاری از آن شرطها را انجام نداده است و یکجانبه می خواهد عمل کند و هر تصمیمی می گیرد را اجرایی می کند و به رای مردم علاقمند نیست .
رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: رئیس دولت اظهار کرده است که منتقدان سواد ندارند و باید به جهنم بروند ما چطور می توانیم به این فرد اعتماد کنیم که ادامه راه را درست برود. الان مخالف اجرای برجام نیستیم چون اجرا آن مصوبه مجلس دارد ولی خوب دولت از اجرای برجام چه نتیجه ای گرفت؟ نه فرصت صد روزه اش جواب داد، نه سیب و گلابی و نه اینستکسش جواب داده است .
وی تاکید کرد: ما می گوییم بس است و بهتر است دولت مصوبه مجلس در بحث لغو تحریم ها را اجرایی کند که در اجرا این هم اختلال می کند. یعنی در آئین نامه اجرایی آن اختلال می کند و آن را درست نمی نویسد. در جواب دادن به مجلس جواب نمی دهد و اطلاعات به موقع نمی دهد.
گروه : سیاسی
فریدون عباسی گفت: آقایان رفتهاند وین تا افکار عمومی داخل کشور را فریب دهند
همان آدمهای که روش غلط برجام را قبلا طی کردهاند برای مذاکره به وین رفته اند. آیا با گذشتۀ این مذاکرات انتظار داریم از دل این مذاکرات نتیجه مثبتی عاید کشور شود، آقایان رفته اند و دوباره آمریکا را در یک اتاق می گذراند و بازی درمی آورند تا افکار عمومی داخل کشور را فریب می دهند چون اینها به دنبال این نیستند که از موضع قدرت مسئله را حل کنند.
همنوا به نقل از عصر ایران/ تیمی که برای مذاکره رفته است به نظریه تنش زدایی معتقدند که تنش زدایی هم با شکست مواجه شده است وبه همین دلیل به این مذاکرات خوش بین نیستم.
فریدون عباسی نماینده مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی با اشاره به آغاز مذاکرات غیر رسمی ایران و آمریکا در وین، گفت: ما با رعایت اصل حکمت و عزت موافق مذاکره هستم ،مذاکره ای که تیم فعلی انجام می دهد چون بر مبنای مبانی نظری و دیدگاه فلسفی خاص است لذا راحت می شود نتیجه آن را پیش بینی کرد .
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در سال ۹۲ پیش بینی می کردیم و می گفتیم که این مذاکرات به امضا برجام می انجامد و همین اتفاق هم افتاد و برجام بی فرجام امضا شد و بعد از آن اینستکس هم جواب نداد.
سیب و گلابی وعده می دادند؛ سیب و گلابی شد دلار۳۰ تومانی ،مرغ ۴۰ تومان و گوشت بالای ۱۳۰هزارتومان.
وی بیان کرد: اگر دقت کنیم می بینیم وعده دادند درختی می کارند که سه چهارسال بعد میوه بدهد. این درخت میوه داد ولی میوه اش برای مردم بد طعم و زهرآگین بود، میوه اش سختی برای مردم بود.
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نیز همان آدمهای که این روش غلط را قبلا طی کرده اند برای مذاکره به وین رفته اند. آیا با گذشتۀ این مذاکرات انتظار داریم از دل این مذاکرات نتیجه مثبتی عاید کشور شود، آقایان رفته اند و دوباره آمریکا را در یک اتاق می گذراند و بازی درمی آورند تا افکار عمومی داخل کشور را فریب می دهند چون اینها به دنبال این نیستند که از موضع قدرت مسئله را حل کنند.
وی ادامه داد: تیمی که برای مذاکره رفته است به نظریه تنش زدایی معتقدند که تنش زدایی هم با شکست مواجه شده است وبه همین دلیل به این مذاکرات خوش بین نیستم .
عباسی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس یازدهم از ابتدا با سیاست های برجامی دولت مخالف بوده است، گفت: دولت و در رأس آن آقای رئیس جمهور و معاون وی آقای جهانگیری و برخی از افراد نزدیک به اینها برای مجلس ذره ای ارزش قائل نیستند. یکی از دلایل این گفته عدم حضور رئیس جمهور در مجلس است. یعنی حتی برای معرفی یکی از وزرا مهم کابینه که وزارت صمت است در مجلس حضور نیافت، برای تبریک سال نو به نمایندگان در مجلس حضور نیافت، بهانه اش هم برای عدم حضور در مجلس کرونا است.
اگر کرونا بگیریم فوقش این است که میمیریم این همه مردم کشور می میرند، رییس جمهور آیا ارزشی برای جان و سلامتی آنها قائل است. حداقل دوسه نفر از نمایندگان در اثر کرونا جانشان را از دست دادند، جان رییس جمهور که عزیزتر از آنها نیست که به دلیل ترس از بیماری کرونا در مجلس حضور پیدا نمی کند. رئیس جمهور باید در مجلس حضور یابد و وظایف قانونی اش را انجام دهد .
عباسی تاکید کرد: ما الگویی تحت عنوان رابطه مجلس با وزارت نیرو داریم که وزیر نیرو می تواند این الگو را درس بدهند. اگر مشکل رئیس جمهور حل مسائل کشور است بر اساس این الگو مثل وزارت نیرو با مجلس بنشیند حرف بزنند. ما با این الگو با وزارت نیرو هم افزایی داشته ایم و توانسته ایم مشکلات حوزه آب و برق را با حضور بخش خصوصی حل کنیم .
وی ادامه داد: مجلسِ قبل در سال ۹۴ اجازه اجرا برجام را به دولت داد در واقع مجلس مصوبه ای در این رابطه نداشت بلکه اجازه داد که دولت با شرایطی برجام را اجرایی کند شرایط مجلس و شورای عالی امنیت ملی مشخص است ،۲۸شرط هم رهبری مشخص کردند دولت بسیاری از آن شرطها را انجام نداده است و یکجانبه می خواهد عمل کند و هر تصمیمی می گیرد را اجرایی می کند و به رای مردم علاقمند نیست .
رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: رئیس دولت اظهار کرده است که منتقدان سواد ندارند و باید به جهنم بروند ما چطور می توانیم به این فرد اعتماد کنیم که ادامه راه را درست برود. الان مخالف اجرای برجام نیستیم چون اجرا آن مصوبه مجلس دارد ولی خوب دولت از اجرای برجام چه نتیجه ای گرفت؟ نه فرصت صد روزه اش جواب داد، نه سیب و گلابی و نه اینستکسش جواب داده است .
وی تاکید کرد: ما می گوییم بس است و بهتر است دولت مصوبه مجلس در بحث لغو تحریم ها را اجرایی کند که در اجرا این هم اختلال می کند. یعنی در آئین نامه اجرایی آن اختلال می کند و آن را درست نمی نویسد. در جواب دادن به مجلس جواب نمی دهد و اطلاعات به موقع نمی دهد.
کار این دولت در همه زمینه ها فریب دادن مردم ایرانه محدود به مذاکرات هسته ای نیست
از همه چیز را بسپارید به بازار بورس گرفته تا کاهش تورم دروغین که در همه بخشهای تورم و گرانی بیداد میکنه در آغازین روزهای سال 1400 و دلار 15 هزار تومانی وغیره
این چی از بورس سرش میشه اخه
در یک برنامه تلویزیونی هم همون موقع ها بود که شرکت داشت
5 مهر 99 اینو گفته پر بیراه هم نگفته بود فقط نگفت کمی صعودی میشود و فرصت خروج محض است
از 14 تا 20 مهر بازار صعودی شد از شاخص 1480 تا مرز 1600 و بهترین و اخرین فرصت خروج بود
همون موقع بود که استاد شجریان بدرود حیات گفت و من دلگیر از این اتفاق و خوشنود از پس گرفتن سقف مرداد بودم ... ای دل غافل
این چی از بورس سرش میشه اخه
در یک برنامه تلویزیونی هم همون موقع ها بود که شرکت داشت
5 مهر 99 اینو گفته پر بیراه هم نگفته بود فقط نگفت کمی صعودی میشود و فرصت خروج محض است
از 14 تا 20 مهر بازار صعودی شد از شاخص 1480 تا مرز 1600 و بهترین و اخرین فرصت خروج بود
همون موقع بود که استاد شجریان بدرود حیات گفت و من دلگیر از این اتفاق و خوشنود از پس گرفتن سقف مرداد بودم ... ای دل غافل
وی به عنوان مؤسس و اولین مدیر بورس منطقه ای کرمان فعالیتهای تخصصی بازار سرمایه در استان کرمان را در ابتدای سال ۱۳۸۳ آغاز نمود و به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید باهنر مشغول همکاری گردید. وی پس از حضور در سازمان بورس اوراق بهادار کشور که به عنوان مدیر برتر آن سازمان نیز تعیین گردید و به پیشنهاد استاندار کرمان از اواسط سال ۱۳۸۴ مسولیت معاونت برنامهریزی، اداری و مالی استانداری کرمان را به عهده گرفت.
در آذر ماه سال ۱۳۸۴ به پیشنهاد وزیرامور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران به عنوان شخص حقیقی و عضو خبره مالی عضو شورای عالی بورس ایران شد. پس از آن وی برای یک دوره پنج ساله دیگر بر اساس مصوبه تیرماه سال ۱۳۹۰ هیئت وزیران مجدداً و برای دومین بار به عضویت شورای عالی بورس انتخاب گردید.
در تابستان سال ۱۳۸۶ با موافقت استاندار کرمان به شرط قبول حکم مسئولیت پیگیری طرحهای اقتصادی استان کرمان روانه تهران گردیده و در معاونت برنامهریزی و اقتصادی شرکت سرمایهگذاری سازمان تأمین اجتماعی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور مشغول به فعالیت گردید و همزمان به دعوت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران همکاری خود را جهت تدریس دروس تخصصی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن دانشگاه آغاز نمود. وی در سال ۱۳۸۹ به عنوان رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ریاست جمهوری منصوب گردید و پس از مدتی به عنوان نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تنظیم سند ملی تجاری سازی به عضویت کار گروه تجاری سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب گردید.
در سال ۱۳۹۰ با تألیف کتاب " درک و تحلیل صورت های مالی " دکتر پورابراهیمی به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شد.
در اسفند سال ۱۳۹۱ با حضور در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی توانست به عنوان نماینده حوزه انتخابیه کرمان و راور به مجلس شورای اسلامی وارد شود. در دوره نهم مجلس دکتر پورابراهیمی توانست به عنوان یکی از چهره های شاخص و محوری مجلس در حوزه های اقتصادی مطرح شود. در این دوره مجلس وی علاوه بر دو دوره نائب رئیسی کمیسیون اقتصادی مجلس مسئولیت هایی مانند نایب رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و عضو شورای اقتصاد کشور و همچنین عضو شورای پول و اعتبار کشور را نیز بر عهده داشت . پور ابراهیمی از محور های کلیدی انجام تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس و صنعت بیمه ایران در مجلس نهم بوده است.
در اسفند ۱۳۹۴ پورابراهیمی توانست با کسب بالاترین رای در تاریخ انتخابات حوزه انتخابیه کرمان و راور مجدداً به مجلس شورای اسلامی (دوره دهم) راه یابد.[۶] وی توانست در این دوره با رای قاطع اعضای کمیسیون اقتصادی به ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دست یابد.[۷] پورابراهیمی از سال ۱۳۹۷ با حکم مقام معظم رهبری عضو شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا کشور شد.
وی در حال حاضر علاوه بر نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران میباشد.[۸]
در عمر بوریسیم تا حالا حتی یک برگ سهم هم در صف فروش نفروختم،
خیلی کم پیش اومده سهمی را در منفی فروخته باشم،
تا حالا هم راضی بودم.
در بازارهای مثبت معمولا همیشه مقداری نقد میکنم، حتی اگر در ضرر باشم. سرمایه گذار بدون نقدینگی مثل مکانیک بدون آچار پیچ گوشتی هست. این روزها همین نقدینگی هست که کمی آلام اینجور بازارها را کاهش میده و باعث میشه در کنار دیدن آب شدن سرمایه در بعضی سهم ها، حداقل در سهم هایی هم منتظر باشم برای افت بیشتر.
نظر