پاسخ : جــــو بــــازار
? ساخت خودروی مشترک ایران، روسیه و ترکیه
کاسهای زیر نیمکاسه است؟
▫️پیشنهاد تولید خودروی مشترک ایران، روسیه و ترکیه روی میز رئیسجمهور ایران قرار گرفته است. پیشنهادی که گفته میشود بر اساس آن قرار است هر کدام از این سه کشور، یک سوم از روند تولید و احتمالا سرمایهگذاری را بر عهده بگیرند.
▪️ترکیه همکاریهای بینالمللی زیادی هم با شرکتهای خودروسازی مطرح در جهان دارد و از اتوبوس گرفته تا قطعات خودرو را تولید و به کشورهای اروپایی صادر میکند.
▫️اوج این داستان هم وعده تولید یک خودروی تمام برقی با همکاری آلمان و ایتالیا با نام «توگ» (TOGG) است که قرار است نخستین خودروی ملی ترکیه باشد.
▪️روسها در حوزه خودروسازی به اندازه ترکیه جهانی نشدهاند. روسیه چندین دهه است که در کارخانه «آوتوواز» (AvtoVAZ) برند «لادا» را تولید میکند که از نظر کیفی به پای برندهایی مانند کیا یا هیوندای نمیرسد، اما مذاکراتی در کار بودهاند که محصولات این برند وارد بازار ایران بشوند.
▫️صنعت خودروسازی ایران بهصورت بالقوه میتواند با این دو رقابت کند و حتی صادراتی موفق به کشورهای دیگر داشته باشد.
▪️نیروی کار و انرژی در ایران بسیار ارزان هستند، اما سوءمدیریت، بدهی انباشته حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومانیِ خودروسازان ایرانی و تحریمها، صنعت خودروسازی ایران را در جایی که چند دهه پیش بوده، ثابت نگه داشتهاند.
▫️هنوز همه چیز در حد حرف است، اما اگر پیشنهاد تولید خودرو مشترک میان ایران، روسیه و ترکیه به مرحله عمل برسد، چندان بعید نیست که بازارهایی در منطقه آسیای مرکزی، قفقاز یا کشورهای قاره آفریقا، مشتری این محصول مشترک باشند. باید منتظر بود.
? ساخت خودروی مشترک ایران، روسیه و ترکیه
کاسهای زیر نیمکاسه است؟
▫️پیشنهاد تولید خودروی مشترک ایران، روسیه و ترکیه روی میز رئیسجمهور ایران قرار گرفته است. پیشنهادی که گفته میشود بر اساس آن قرار است هر کدام از این سه کشور، یک سوم از روند تولید و احتمالا سرمایهگذاری را بر عهده بگیرند.
▪️ترکیه همکاریهای بینالمللی زیادی هم با شرکتهای خودروسازی مطرح در جهان دارد و از اتوبوس گرفته تا قطعات خودرو را تولید و به کشورهای اروپایی صادر میکند.
▫️اوج این داستان هم وعده تولید یک خودروی تمام برقی با همکاری آلمان و ایتالیا با نام «توگ» (TOGG) است که قرار است نخستین خودروی ملی ترکیه باشد.
▪️روسها در حوزه خودروسازی به اندازه ترکیه جهانی نشدهاند. روسیه چندین دهه است که در کارخانه «آوتوواز» (AvtoVAZ) برند «لادا» را تولید میکند که از نظر کیفی به پای برندهایی مانند کیا یا هیوندای نمیرسد، اما مذاکراتی در کار بودهاند که محصولات این برند وارد بازار ایران بشوند.
▫️صنعت خودروسازی ایران بهصورت بالقوه میتواند با این دو رقابت کند و حتی صادراتی موفق به کشورهای دیگر داشته باشد.
▪️نیروی کار و انرژی در ایران بسیار ارزان هستند، اما سوءمدیریت، بدهی انباشته حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومانیِ خودروسازان ایرانی و تحریمها، صنعت خودروسازی ایران را در جایی که چند دهه پیش بوده، ثابت نگه داشتهاند.
▫️هنوز همه چیز در حد حرف است، اما اگر پیشنهاد تولید خودرو مشترک میان ایران، روسیه و ترکیه به مرحله عمل برسد، چندان بعید نیست که بازارهایی در منطقه آسیای مرکزی، قفقاز یا کشورهای قاره آفریقا، مشتری این محصول مشترک باشند. باید منتظر بود.
نظر