کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
این افزایش شدید نرخ ها با نفس نفس زدن بازار نمیخونه
این افزایش یک واقعیت تلخ دیگه هم نشون میده
روغن احتکار میکردی بیشتر از این سود میکردی که غکورش و غمارگ بخری/:.yead.:/ هرکسی گفت ببینید این بازدهی سهمم هست،رشد قیمت روغن را با پتک بزنید توی سرش
اینو باید به امثال رهبرشهلان که اینقدر ادعای بلدی دارند گفت،هیچکس توی مخیله اش نمیگنحید که یک شبه روغن400% افزایش نرخ بگیره و قیمتش از نرخهای کشورهای اطراف هم بالاتر بره،از اونطرف دولت مجوز فروش محصول قدیمی به نرخ روز هم بهشون بده
درود بر همگی
امیدوارم این 3 ماه گذشته را خوب و سلامت سپری کرده باشید و در این اوضاع بد روحی و اقتصادی کشور ، روحیه تون حفظ شده باشد
امروز از معدود روزهائی است که شاخص کل و بزرگان بیشتر مورد توجه واقع شده و در واقع همون اصطلاح شاخص سازی مطرح است و هم وزن رشد خیلی کمتری نشان میدهد
این موضوع کمی یا حتی بیشتر از کمی باید مورد توجه باشد . یه نمه هشدار گونه میتونه باشه
به نظر سیو سود در نمادهای رشد کرده و مورد توجه روزهای قبل در دستور کار بازیگران و بزرگان باشد . این نمادها از جمله غذائی و زراعت و امثالهم ، با شاخص بالای 1600 ممکنه به سقف های قبلی برسند یا رد کنند
فقط کمتر رشد کرده ها نسبت به کلیت بازار مورد توجه واقع شده اند از جمله ثشاهد ثاخت کرمان و امثالهم ... . کله گنده ها از یه جائی خالی میکنند و میپرند تو بقیه . بازی و گردش پول
حس من اینه که کمی دست به عصا باشیم
دوزاریم افتاد همون اول صبح ولی کوزه گر و کوزه شکسته شد . البته نظر من بیشتر برای عدم خرید بود ولی خب باید اول وقت کامل نقد میشدم
بازیگران و بزرگان به نظر روزهای قبلی خارج شدند
بسیاری از نمادها بی صاحب موندند . کاملا مشخصه
بازار فکر میکنم مدتی منفی و رو به پائین باشدیا اینکه در جا زنی و مثبت و منفی های پی در پی
بیشتر توجه به این فرمودتان بود که گفتید هشدارها بی پایه و اساس بوده اند!!! خب این بندگان خدا که از 3ماه پیش رو خودرو و سایپا هشدار داده اند شاهکار کرده اند و جای قدردانی دارند نه اینکه بدهکار شوند و انصاف و مروت نیست!!
اصل مسئله هم اینه که سهامی که رشد نمیکنند یا نزول میکنند نخریم تا سودمان نسوزد مشکل سیگنال خرید نیست همین کمبود هشدارها و خریدن سهام نزولی هست که پدر سرمایه در میاورد وگرنه همه ما سود که میکنیم
بعد موضوع شکست مقاومت سال شاخص بنظرم بازار میتواند با اتکا به ستونهای خودش در سهام بنیادی مقاومت را پود کند بدون نیاز به این لگن سازهای خودرو و سایپا
گرچه ممکن هست وقتی مقاومت مهم شکسته شود اینا هم مثبت شوند چون بتای بازار افزایش می یابد و دیگه طوفان در لانه اینا هم میرود
بازار بسیار تحلیلی هست فصل سودهای شانسی نیست خودروییها گزارشهای مناسب بدهند مبنی بر سود سازی و کاهش زیان قطعا از چشم بازار مغفول نخواهند شد
شاخص با بیش از 23هزار واحد مثبت از سد مقاومت مهم و روانی سال در 1.600.0000گذشت!!!
الان توجه کردید دوستان با شعبده بازی چگونه مقاومت را شکستند بدون نیاز حتی به جوبازار و سهام بنیادی و خودرویی و پالایشی همگی منفی!!!!!
حالا فردا هم کمی شاخص را منفی میکنند بعنوان پولبک از شنبه انشالله باز درست میشه!!!!!!!
یکی دو روز غول های معدنی و فلزی ... شاخص قلابی را هل میدن که از گردنه ۱۶۰۰ عبور کنه، بعدش دوباره بازار میفته دست هم وزنی ها
به نظر میاد این حرکت حساب شده است چون سهم های کوچک قدرت شکست این مقاومت روانی را نداشتند.
یکی دو روز غول های معدنی و فلزی ... شاخص قلابی را هل میدن که از گردنه ۱۶۰۰ عبور کنه، بعدش دوباره بازار میفته دست هم وزنی ها
به نظر میاد این حرکت حساب شده است چون سهم های کوچک قدرت شکست این مقاومت روانی را نداشتند.
یکی دو روز غول های معدنی و فلزی ... شاخص قلابی را هل میدن که از گردنه ۱۶۰۰ عبور کنه، بعدش دوباره بازار میفته دست هم وزنی ها
به نظر میاد این حرکت حساب شده است چون سهم های کوچک قدرت شکست این مقاومت روانی را نداشتند.
از فردا بازار میاد رو سهام کوچک و منفی های اونها رو میخرن به نظرم / شنبه میتونند وارد روند قبلی بشوند
شاخص هم ارام ارام بالای 1600 تثبیت میشه و بازگشایی بالای پارس به نظرم خوب بود باعث شد از لب مرز رد بشیم و محکم تر تثبیت بشه
احتراما
رشد شاخص جعلی به جز 30 الی 40 شرکت بازار چه ربطی به 670 شرکت دیگرش داره ؟
اتفاقا شاخص کل پایین بیاد ریزش های شدیدی که بدون حساب کتاب و بعضا احمقانه و زوری در زمان مدیریت مهمان ناخوانده بورس ( دهقان دهنوی ) به بازار تحمیل شد زودتر ممکنه جبران بشه
شاخص کل تنها متعلق به حدود پنج درصد شرکتهای بازار است که شامل فولاد و کگل و کچاد و میدکو و به طور خلاصه سنگ آهنی ها ملی مس و هولدینگ فارس و چند پتروپالایشی و .. است.
۹۵٪ شرکتهای بازار سرمایه تنها حدود 5٪ ارزش این بازار را به خود تخصیص داده اند و عملا هیچ نقشی در تغییر ارزش بازار و شاخص کل ندارند .
( همانطور که 95 درصد مردم هیچ نقشی در اداره کشور ندارند )
شاخص کل تنها یک واقعیت را خوب نشان می دهد : میزان تمامیت خواهی حکومت و قدرت پرستان ابواب جمعی اش + گرانفروشی خاک و انرژی کشور با نرخ های جهانی به صنایع پایین دست و مردم که بخوبی می بینید نفس همه را بریده و اشک همه را در آورده است.
حدود 45 درصد هزینه ساخت آپارتمان های معمولی را فولاد تشکیل می دهد . ( تاثیر مستقیم و غیر مستقیم هزینه فولاد در زندگی مردم عملا بیشتر است ) ؛ الباقی هزینه ها هم اغلب چیزی نیست جز سایر مواد اولیه شیمیایی و پترویی و ...
حداقل 80 درصد هزینه های مردم مستقیم و یا غیر مستقیم متعلق به همین مواد اولیه است.
اونوقت مردم به چی اعتراض می کنند ؛ قیمت نان و مرغ که عملا مشتق از همون مواد اولیه هستند.
×××××××××××××××××××××××××××××××××
توصیه می شود اگر سهام این قبیل شرکتهای گران قیمت پروژه شده توسط مدیران دولت قبل را در سبدتان ندارید حتی اسم این شاخص جعلی را بر زبان نیاورید تا به سرعت از معادلات حذف بشود
یکی از کاربران هم که برای خرید و فروش یک روزه سهام هم! تو دو سه تاپیک پی در پی نمودار ارسال میکند خبری ازش نیست! البته دیروز هم تشریف نداشتن
اگر بازار ریزشی شد که نقدیون برد کردن. اگر هم فردا خبری از ریزش نبود پله ای در قیمت های بالاتر وارد میشوند.
ظاهرا به این تکنیک میگن مدیریت سرمایه (اولویت حفظ پول)
بزار یه روز بازار مثبت بشه. همون شهرام میاد چهار تا دیگه از همون نمودارها تحویلت میده میگه 50 درصد پایینتر خریده بود. بادمجان دور قابچین هاش هم با دهان باز کف میزنن /.:biggrinsmiley.:/
?️ هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلاحات تعرفهای را برای ۴۴۰ قلم کالا در نظر گرفته که خودرو و قطعات نیز جزو آنها به شمار میرود. بر این اساس، سود بازرگانی ۴۱درصدی برای واردات خودروهای ۱۰۰۰ تا دوهزار سیسی، به ۲۸درصد و سود بازرگانی خودروهای زیر هزار سیسی نیز به یک درصد کاهش پیدا کرده است. بنابراین با توجه به حقوق ورودی چهاردرصدی، از این پس خودروهای دارای حجم موتور ۱۰۰۰ تا دو هزار سیسی، با تعرفه ۳۲درصدی (۲۸درصد سود بازرگانی به علاوه چهاردرصد حقوق ورودی) و خودروهای زیر هزار سیسی با تعرفه پنجدرصدی (یکدرصد سود بازرگانی به علاوه چهار درصد حقوق ورودی) امکان واردات خواهند داشت.
?️ البته با توجه به تغییر قیمت ارز مرجع در گمرک از ۴۲۰۰ به ۲۳۰۰۰ تومان، تعرفه واردات خودرو نیز بر اساس ارز ۲۳هزارتومان محاسبه خواهد شد.
نظر