پاسخ : جــــو بــــازار
درود..در اینکه خودرو حباب قیمتی داره ...شکی درش نیست ..خودرو نان و آب نیست که کسی نخوره و بمیره ...از میان این همه خریدار خودرو اکثریت نه قصد استفاده دارند نه شرایط استفاده اش اعم از پارکینگ و هزینه نگهداری و افت قیمتش را دارند...چیزی که این بازار را زنده نگه داشته ..وضعیت اقتصادی مملکت و تصوری هست که عموم از آینده اقتصاد در مملکت دارند ...ناچارند به هرنحو ممکن از دارایی خود دربرابرتورمی که نظام بر اقتصاد حاکم کرده دفاع کنند ..حالا هرکسی از راهی ...که براش ممکن هست .وبا توجه به ریسک پروفایلش تصمیم می گیره ...یکی طلا میخره یکی ارز..یکی ملک .یکی خودرو..یکی کالا...سال ۹۵ چون وضعیت تورم انتظاری و بی کفایتی دولت در حد فعلی نبود ...کمپین عدم خرید خودرو جواب داد...در وضعیت فعلی ...تقاضای موثر برای خرید و نگهداری بیش از عرضه و موجودی بازار هست ...اما اون چند خط آخر....میشه سوال دیگری هم مطرح کرد:چرا در ایران سهام شرکت ها باید زیر ارزش ذاتی و ارزش جایگزینی معامله بشن و خواهان نداشته باشن ؟؟یه جوابش میتونه بسته بودن اقتصاد و عدم ارتباطش با دنیا و انحصاری بودنش باشه ..همون تفکری که حاضر نیست سهام شرکت ها رو به یک چندم ارزش واقعی و ذاتی و جایگزینی بخره ...در عین حال حاضر هست یک تیکه اهن قراضه رو به چندبرابر ارزش ذاتی و جایگزینی اش بخره ....چون در اولی تهدید سرمایه رو می بینه در دومی فرصت سرمایه گذاری ...مشکل فعالان این بازارها نیستن ..مشکل اطلاعات و انتظارهایی هست که فعالان این بازارها دارند...وانتظارات هست که تا حد زیادی بازارها رو میسازه و به قیمت ها جهت میده ...حالا یه چیزی هم داخل پرانتز بگم برخلاف تصور عموم...بیشتر فعالین حرفه ای بازار خودرو طرفدار افزایش قیمت نیستن ...ساده تر اینکه من نوعی ترجیح میدم ماشینم رو ۱۰۰تومان بفروشم و ۲۰ تومان بزارم روش برا ارتقا تا اینکه ماشینم رو ۲میلیارد بفروشم و برا ارتقاش ۴۰۰ هزینه کنم ....
در اصل توسط پروواز پست شده است
View Post
نظر