کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
یه شایعاتی را افتاده تو بازار که بحث واردات اجرایی شده و به ازای هر خودرو بسته به مدل و حجم موتور ارائه گواهی اسقاط دو تا سه دستگاه الزامی و جز شرایط واردات هست
با توجه به اینکه از یه طرف تعداد اسقاطی ها از یه طرف محدود هست از طرف دیگه هم دلال ها و مالکین خودروهای فرسوده با خودشون حساب می کنن حالا که وارد کننده چند میلیارد قراره بالای هر دستگاه سود کنه چه اشکالی داره چند صد میلیون کمتر سود کنه و این پول گیر ما بیاد ؟؟
فعلا که ایین نامه نهایی واردات خودروی سواری رونمایی نشده
اما اگر این شرایط رو داشته باشه با توجه به نسبی بودن قیمت ها ...دومینو وار در درجه اول باعث افزایش قیمت داخلی های کمتر از ۵۰۰ تومان و متعاقبا باقی مدل ها تو بازار میشه و سیاست تعدیل قیمت خودرو دربازار شکست میخوره
الان یه اگهی دیدم اردی مدل۸۰ رو گذاشته ۷۸۰ تومان !!
با این حساب لگن سازها از یه طرف تولید کنن و از طرف دیگه همون تولید رو تو سوله کنار کارخانه اسقاط کنن و به ازاش خودرو وارد کنن هم مشکل زیاندهیشون برطرف میشه هم سود وارداتشون بیشتر از تولید میشه هم کیفیت واردات بالا میره مصرف بنزین هم پایین میاد !!
مملکت که نیست دیوانه خانه اس شایدم یه روز اینجوری شد مثل همون دوره ای که کارخانه میلگرد رو تولید می کرد تو سوله اونور جاده خردش می کردن به اسم قراضه صادر می کردن !
بنویسیم ایران بخوانیم برره
سر مردم رو به چه چیزایی گرم کردن جای کارتلاش تولید سازندگی برنامه ریزی برای آینده.....
ولی عجب مردم فرصت طلبی داریم ویژدانی! مولا نگهدارشون باشه!? ? ?
یعنی هنوز چیزی معلوم نشده، یارو اومده ماشین پوکیده خودش را که احتمالا اصلا روشن هم نمیشه گذاشته 400 میلیون تومان! ویژدانی باریکلا، صد آفرین داره! ?? ?
ولی من نظرم اینه که برای اینکه عدالت رعایت بشه، هر چی مدل ماشین پایین تر و هرچه ماشین داغونتر و پوکیده تر، قیمتش هم باید بیشتر باشه! آخه هر چی ماشین کهنه تر باشه، برای اسقاط کردن شایسته تره!
یعنی یه پیکان مدل 1360 به نظرم دست کم 1 میلیارد تومن میارزه! نمیارزه؟! ? ? ?
دیگه سیستم این طوریه ...مردم رو نمیشه سرزنش کرد !!هرکسی حق داره و باید در پی منفعت و سود خودش باشه !!
این نظام معمولا یه سیاست غلط رو با یه سیاست غلط دیگه جایگزین کرده این برنامه واردات هم ادامه همون رویه اس
دیگه وقتی شفافیتی وجود نداره در اجرا هر قانونی سلیقه ای و رابطه ای عمل میشه ومرجع کارامدی برای نظارت و رسیدگی وجود نداره
دیگه همه سعی می کنن به نحوی جلوتر از بقیه باشند..
خلاصه اینکه سیستم ایراد داره که مردم حق خودشون میدونند این طوری رفتار کنن و در عین اینکه بستر این کارو فراهم می کنه غیر مستقیم تشویق هممی کنه چون در اینجا پاداش و جریمه هم غیر متوازن وغیرمتناسب توزیع میشه ...
سلام
این نیست که بگویی باید این می شدوبه فکراین باشی که باید بشود!
ازخودت به پرس که چرانشد!
ماهمیشه چوب اندیشه های غیرصحیح خودراخورده ایم ودست بردارهم نیستیم!
و...
دیگه سیستم این طوریه ...مردم رو نمیشه سرزنش کرد !!هرکسی حق داره و باید در پی منفعت و سود خودش باشه !!
این نظام معمولا یه سیاست غلط رو با یه سیاست غلط دیگه جایگزین کرده این برنامه واردات هم ادامه همون رویه اس
دیگه وقتی شفافیتی وجود نداره در اجرا هر قانونی سلیقه ای و رابطه ای عمل میشه ومرجع کارامدی برای نظارت و رسیدگی وجود نداره
دیگه همه سعی می کنن به نحوی جلوتر از بقیه باشند..
خلاصه اینکه سیستم ایراد داره که مردم حق خودشون میدونند این طوری رفتار کنن و در عین اینکه بستر این کارو فراهم می کنه غیر مستقیم تشویق هممی کنه چون در اینجا پاداش و جریمه هم غیر متوازن وغیرمتناسب توزیع میشه ...
با کاهش قیمت خودرو در بازار و نزدیکی قیمت برخیاز محصولات کارخانه به بازار شرایط برای آزادسازی قیمت خودرو امیدواری به آزادسازی قیمت تقویت شده است .
شاید یکی از دلایل اقبال بازار به گروه خودرو همین موضوع باشد .
آزادسازی قیمت ویا افزایش قیمت محصولات عملا راه را برای واگذاری بلوک خودروسازان را هموار می کند .
روزهای آینده احتمال قوی شاهد تحرکاتی در گروه باشیم .
ورنا ، وساپا خگستر
سلام
این نیست که بگویی باید این می شدوبه فکراین باشی که باید بشود!
ازخودت به پرس که چرانشد!
ماهمیشه چوب اندیشه های غیرصحیح خودراخورده ایم ودست بردارهم نیستیم!
و...
با بهبود نسبی درآمد دولت ، احتمالا شاهد کاهش تورم به زیر ۳۰ شاهد باشیم که در این صورت بازار کالایی با کاهش محسوس قیمتی مواجه شوند و سود بانکی نیز کاهش یابد .
با بهبود نسبی درآمد دولت ، احتمالا شاهد کاهش تورم به زیر ۳۰ شاهد باشیم که در این صورت بازار کالایی با کاهش محسوس قیمتی مواجه شوند و سود بانکی نیز کاهش یابد .
با نرخ بهره بانکی بالای ۲۰، تورم زیر ۴۰ ناممکن هست.
با بهبود نسبی درآمد دولت ، احتمالا شاهد کاهش تورم به زیر ۳۰ شاهد باشیم که در این صورت بازار کالایی با کاهش محسوس قیمتی مواجه شوند و سود بانکی نیز کاهش یابد .
موافقم احتمالش هست البته مشروط به ادامه داشتن سیاستهای خارجی معتدل و تغییر در نگرشهای حکومت....این وضعیت اگر ادامه یابد یعنی عدم صعود دلار و ماندن قیمتش زیر 50هزار تومان کم کم برخی شرکتها نیز نشانه کاهش فروش در گزارشهای ماهانه و فصلی بروز میدهند...
نظرات شخصی و پر از اشتباه بنده است و قطعیتی ندارد.
گروه سهامداران حرفه ای بورس ! https://t.me/Professional_bourse360
با نرخ بهره بانکی بالای ۲۰، تورم زیر ۴۰ ناممکن هست.
متاسفانه نرم بالای بهره بانکی در اقتصاد کشور وصرف نظر از تورم بالا، خود عاملی برای انتظارات تورمی هست .
دلیل آن نیز بنگاه داری بانک ها که موجب ناترازی بانک و استقراض از بانک مرکزی شده است .
اگر حاکمیت بخواهد روش فعلی را ادامه دهد وضعیت نه در کوتاه مدت بلکه در بلندت مدت شاهد افزایش تورم خواهیم .مگر اینکه دست به اصلاحات بانکی بزند و بانک ها را از بنگاه داری خارج نماید که در این شرایط می توان به کاهش معنادار تورم امید بست .
نظر