جــــو بــــازار

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • b4city
    عضو فعال
    • Nov 2020
    • 4115

    #66511
    پاسخ : جــــو بــــازار

    ایا صف سنگین بورس و فرابورس از دیروز نشانه ای برای رشد بازار است ؟
    اصولا اینطور گفته میشد که قبل از رشد ، فراکابها را صف میکنند

    نظر

    • bourse
      عضو فعال
      • Sep 2011
      • 1346

      #66512
      پاسخ : جــــو بــــازار



      این یکی دوساله هر کی بلد بود و نوسان گرفت نوش جونش ولی بنظرم بازار از فاز نوسانی خارج شده و کم کم میتونه یه روند شروع کنه تو همچین بازاری بهتره رو سهم های خوب سهاداری کنید

      نظر

      • ققنوس14
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 1544

        #66513
        پاسخ : جــــو بــــازار

        در اصل توسط محمدرضا 87 پست شده است View Post
        متغیر های بنیادی در هر سهمی در هر زمانی ممکنه تغییر کنه تحلیل گر و فرد دلسوز وظیفه داره در زمان تحلیل کنه اگر خیر خواه هست.

        در حال حاضر خودرویی ها زیان ده هستن و یکسری سهم ها مثل فولادی پالایشی پتروشیمی و .. سوده بله ممکنه روزی این ها هم ضرر بدن اون زمان باید گفت اینارو نخرین و مثلا خودرو که سود ده هست بخرین و کار تحلیل گر اینه.

        اینکه بخوایم با کلمات بازی کنیم یا بگیم گذشته فلان بوده الان اینجوری شده تاثیری تو سودآوری حال و آینده نزدیک نداره دوست عزیز.

        موفق باشین.
        سلام محمدجان
        فرمايش جنابعالي از نگاه معامله گري صحيح مي باشد.
        وليكن بنظر ميرسه بابك خان تلويحا منظور ديگه اي هم داشته كه خود من هم دنبال بهانه اي بودم براي چندجمله اي كوتاه در راستاي فرمايش بابك خان.
        مدتهاست كه در اين فروم اشاره به لگن سازها شده و شايد هم تا اندازه اي درست باشه.
        وليكن بهتره نگاهي هم به واقعيتها داشته باشيم.
        اگر از نگاه ملي به اين قضيه ورود كنيم شما بفرمائيد كدام صنعت ما(ساختمان،كولر،پكيج،بلور،فولاد،ذوب آهن،معادن،پتروشيمي،پالايشگاهي و....)در بازار جهاني برتر از خودرو هستند؟؟
        صنعت ساختمان ما از نگاه ايمني و ساخت آيا قابل رقابت با شركتهاي اروپائي و حتي آسيائي در جهان هستند؟؟
        كيفيت بنزين ما چه در پتروشيمي و چه در پالايشگاهي آيا قابل رقابت با بنزين دنيا هست؟
        صنعت بلور و پكيج و فولاد و معدن و ... در چه وضعيتي هستند؟
        همه مي گويند در خودرو كره بعد از ما شروع كرد مگر در ذوب آهن و بلور و ... ما از كي شروع كرديم و الان كجا هستيم؟؟
        بنظر ميرسه بدليل نزديكي بيشتر همه ما با خودرو ، تمركز ها همه به سمت خودرو هست و درست هم هست ولي غافل نباشيم
        اين سيستم كه گاها فساد سيستماتيك در آن مشاهده مي شود همگي بر روي يك كشتي هستند و خيلي فرقي با هم نمي كنند
        و گاها هم ميبينيم پيشرفت صنعت خودرو از بقيه بيشتر بوده.مثلا اينجانب يك دناپلاس توربوي اتومات بدون ايراد را به آريزو ترجيح مي دهم.
        شايد بخنديد ولي خواهشا يه تست بكنيد.
        آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

        نظر

        • بابک 52
          ستاره‌دار (27)
          • Mar 2011
          • 17028

          #66514
          پاسخ : جــــو بــــازار

          در اصل توسط محمدرضا 87 پست شده است View Post
          متغیر های بنیادی در هر سهمی در هر زمانی ممکنه تغییر کنه تحلیل گر و فرد دلسوز وظیفه داره در زمان تحلیل کنه اگر خیر خواه هست.

          در حال حاضر خودرویی ها زیان ده هستن و یکسری سهم ها مثل فولادی پالایشی پتروشیمی و .. سوده بله ممکنه روزی این ها هم ضرر بدن اون زمان باید گفت اینارو نخرین و مثلا خودرو که سود ده هست بخرین و کار تحلیل گر اینه.

          اینکه بخوایم با کلمات بازی کنیم یا بگیم گذشته فلان بوده الان اینجوری شده تاثیری تو سودآوری حال و آینده نزدیک نداره دوست عزیز.

          موفق باشین.

          با سلام

          الان اگر شما نظرتون طبق نوشته خودتان و مطابق نوشته های من ، این هست که سهام زیانده خودرویی را نباید خرید !!!! و دلسوزی می کنید و خیرخواه هستید ، میشه بگید خودتان چرا خریدید؟ اینها که زیانده بودند همین تاریخ هایی که شما خریدید ؟ اینها که اخ بودند !!!!! شما وقتی دلسوز هستید و می نویسید در تاپیک امروز چه کردید که این سهمهای زیانده را خریدید ، آیا شاید افرادی به اشتباه خرید نکنند ؟


          بعد توی پست خرید ایران خودرو در تاریخ 1401/02/27 نوشتید که " ورود شرکتهای معدنی فولادی برای خرید بلوک های خودرویی ، به نظر بازی گروه را جالب کنه ؟؟؟!!!! "

          پس با خرید خودرو و سایپا ، دارید خودتان در این گروهها بازی هم می کنید !!!

          متاسفانه اونهایی که نمی دانند در چه زمانی همین خودرویی های زیانده را بخرند و چه زمانی بفروشند و از سودهای آنچنانی خرید خگستر و ورنا و وساپا و خکاوه و خاور و .... جا مانده اند ، همیشه حرص سود کردن در این سهمها را هم خواهند خورد ...








          آخرین ویرایش توسط بابک 52؛ 2022/08/23, 10:24.
          The greater the risk ، The greater the reward

          هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری

          نظر

          • منیب
            عضو فعال
            • Feb 2011
            • 2440

            #66515
            پاسخ : جــــو بــــازار

            محصولات بی کیفیت این دوآشعال سازباعث مرگ مردم میشودمرک مرگ متوجه میشوید کولروووو مگرباعث مرگ میشود
            بزرگ راه آلمان بی ام وی باسرعت 200ازپشت رفت زیرکامیون طرف سالم بیرون آمدهفته گذشته یک جوان 21ساله پرستاری میخوند قاری قرآن تک بچه خانواده ازپشت برای اینکه به سگ نزنه ازپشت باسرعت 60تاخوردن به کامیون درجا له شدبیایدببیندخانواده اش چطورپرپرشدن دیگرخانه نمیروندکلامانده اندشب روزسرخاک پسرشان باچه زبونی بایدگفت اینهاارابه مرگ درست میکنند
            بارخدایاآبروی مرابتوانگری نگاهداروشخصیت مرابه تنگدستی ازبین مبرکه ازروزی خواران توروزی خواهم وازآفریده های بدکردارتومهربانی جویم-علی(ع)

            نظر

            • کیوان
              ستاره دار (1)
              • Jun 2011
              • 5094

              #66516
              پاسخ : جــــو بــــازار

              در اصل توسط bourse پست شده است View Post


              این یکی دوساله هر کی بلد بود و نوسان گرفت نوش جونش ولی بنظرم بازار از فاز نوسانی خارج شده و کم کم میتونه یه روند شروع کنه تو همچین بازاری بهتره رو سهم های خوب سهاداری کنید
              من یک ایرادی به این نوع نمودار گذاشتن دارم، این نموداری که صرفا با نشان دادن یک محدوده حمایت و یک فلش رو به بالا میگذارید را درست نمیبینم و گمراه کننده میدانم به این دلیل که ،
              این محدوده حمایتی که مشخص کرده اید در حوالی 1340000 قرار داره ، یعنی هنوز مقداری منفی مانده و با توجه به اینکه شاخص دستکاری شده است و تولرانس واقعی رو نشون نمیده پس باید انتظار کاهش بیشتری رو در سطح نمادهای بازار همچنان داشته باشیم.
              و اما نکته بعدی میزان رشد پس از رسیدن به حمایت هست ( با فرض حمایت چون ممکن است حتی به دلایلی بر خلاف انتظاری که میرود حمایت را هم رو به پایین شکسته وارد کانال پایینتر شود) ،پس رسیدن به چنین سطح حمایتی و برگشت شاخص، وقتی سقف رشد های قبلی هم در حال کوتاه تر شدن هست ، لزوما به معنای برگشت بازار برای یک رشد قطعی و خوب نیست ، در مسیر رشد مجدد دو سطح مقاومتی مهم در 1500 و 1650 را خواهیم داشت که باز این صعود کوتاه تر از صعودهای قبلتر خواهد بود .
              مهم از آنجا به بعد هست که در صورت هر نوع تحول در شرایط داخلی یا خارجی و شکست و عبور از آن سطوح می توانیم به یک رشد قطعی امیدوار باشیم.
              آخرین ویرایش توسط کیوان؛ 2022/08/23, 10:37.
              ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

              نظر

              • ققنوس14
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 1544

                #66517
                پاسخ : جــــو بــــازار

                خير منيب جان
                صنعت آشغال ساختمان سازي و راه سازي تا بحال چندتا كشته داده؟شما آمارشو داري؟اصلا كسي حال داره بره اطلاعاتشو در بياره؟
                صنعت آشغال و بي پدرومادر پتروشيمي و پالايشگاهي در توليد بنزين مصرفي در شهر چند تا مرض ايجاد كرده؟چند نفر مردن؟چند جور مريضي درست كرده؟آمارشو داري؟
                يا فقط نگاهتون به خيابون و جاده است.
                صنعت آشغال سازي لاستيك تا بحال چندتا تصادف و پنچر شدن ايجاد كرده؟آمارشو داري؟
                صنعت آشغال سازي مخازن تحت فشار تابحال جون چندتا زن و بچه رو تو ماشينها گرفته؟آمار داري
                صنعت آشغال فلزات با اون كيفيت افتضاح تابحال جون چندنفر رو در همه صنايع گرفته؟آمار داري
                اصلا شغل شما چيه منيب جان تا راجع به اون حوزه صحبت بكنيم
                آخرین ویرایش توسط ققنوس14؛ 2022/08/23, 10:41.
                آرام آرام به آخر کارم نزدیک می شوم و یقین دارم که آخرین تپش های قلبم در آخرین صفحه های کارم ثبت می شود و مرگ فقط مردی مرده را درخواهد یافت.سارتر

                نظر

                • فین
                  عضو فعال
                  • Sep 2020
                  • 1158

                  #66518
                  پاسخ : جــــو بــــازار

                  در اصل توسط منیب پست شده است View Post
                  محصولات بی کیفیت این دوآشعال سازباعث مرگ مردم میشودمرک مرگ متوجه میشوید کولروووو مگرباعث مرگ میشود
                  بزرگ راه آلمان بی ام وی باسرعت 200ازپشت رفت زیرکامیون طرف سالم بیرون آمدهفته گذشته یک جوان 21ساله پرستاری میخوند قاری قرآن تک بچه خانواده ازپشت برای اینکه به سگ نزنه ازپشت باسرعت 60تاخوردن به کامیون درجا له شدبیایدببیندخانواده اش چطورپرپرشدن دیگرخانه نمیروندکلامانده اندشب روزسرخاک پسرشان باچه زبونی بایدگفت اینهاارابه مرگ درست میکنند
                  اتفاقا به نظر من مشکل صنعت خودرو غیر از تحریمها که عملا باعث می شود فناوری نوین به سختی وارد کشور شود مردم هم هستند. فشار مردم باعث قیمت دستوری خودرو شده است. طرف دلش می خواهد آپارتمان خود را متری 60 میلیون تومان ( بیش از متری 2000 دلار ) در منطقه متوسط تهران بفروشد ولی مثلا پژو پارس را 170 میلیون ( کمتر از 6 هزار دلار ) از کارخانه تحویل بگیرد. در حالی که قیمت منطقی پژو پارس حدود 10 تا 11 هزار دلار است و قیمت منطقی هر متر آپارتمان در مناطق متوسط تهران حدود 1400 تا 1500 دلار است. پایین بودن تکنولوژی هم بالا اشاره کردم دلیلش به تحریم عمدتا بر می گردد وگرنه همین صنعت خودرو سازی زمان خاتمی بسیار خوب کار می کرد و خودروهای روز دنیا با فاصله دو تا سه سال مونتاژ می شدند.

                  نظر

                  • آخرین سامورایی !
                    ستاره‌دار(3)
                    • Jan 2022
                    • 2538

                    #66519
                    پاسخ : جــــو بــــازار

                    در اصل توسط منیب پست شده است View Post
                    محصولات بی کیفیت این دوآشعال سازباعث مرگ مردم میشودمرک مرگ متوجه میشوید کولروووو مگرباعث مرگ میشود
                    بزرگ راه آلمان بی ام وی باسرعت 200ازپشت رفت زیرکامیون طرف سالم بیرون آمدهفته گذشته یک جوان 21ساله پرستاری میخوند قاری قرآن تک بچه خانواده ازپشت برای اینکه به سگ نزنه ازپشت باسرعت 60تاخوردن به کامیون درجا له شدبیایدببیندخانواده اش چطورپرپرشدن دیگرخانه نمیروندکلامانده اندشب روزسرخاک پسرشان باچه زبونی بایدگفت اینهاارابه مرگ درست میکنند
                    درود

                    برای کی میگی؟؟ ما سهامدارانی داریم که فرق صنعت پالایش و خودرویی نمیدانند!!! ارزانترین سهم دنیا در جهان با کمترین پی به ای سهام خودرویی هست!! انهم سهام مرسدس بنز و ولو و ....بعد در جهان بدون انکه مزیت خوراک و اینهمه ذخایر انرژی داشته باشند گرانترین سهم رو به رشدشان سهام انرژی و فراورده های نفتی است!!!!

                    همین بی تحلیلها بازار رو داغون کرده البته بازار در اینده به انها درسهای خوبی خواهد داد و فکشان را پایین میاره گرچه بازهم سفته بازان ان بموقع خروج میکنند و سهامداران دهن بین گیر میکنند در کل بازی برد و باخت و این نونها خوردن نداره مبارک خودشان که گلوش را دارند...
                    آخرین ویرایش توسط آخرین سامورایی !؛ 2022/08/23, 11:04.
                    نظرات شخصی و پر از اشتباه بنده است و قطعیتی ندارد.

                    گروه سهامداران حرفه ای بورس ! https://t.me/Professional_bourse360

                    نظر

                    • linux_linda
                      عضو فعال
                      • Jun 2014
                      • 3356

                      #66520
                      پاسخ : جــــو بــــازار

                      در اصل توسط منیب پست شده است View Post
                      محصولات بی کیفیت این دوآشعال سازباعث مرگ مردم میشودمرک مرگ متوجه میشوید کولروووو مگرباعث مرگ میشود
                      بزرگ راه آلمان بی ام وی باسرعت 200ازپشت رفت زیرکامیون طرف سالم بیرون آمدهفته گذشته یک جوان 21ساله پرستاری میخوند قاری قرآن تک بچه خانواده ازپشت برای اینکه به سگ نزنه ازپشت باسرعت 60تاخوردن به کامیون درجا له شدبیایدببیندخانواده اش چطورپرپرشدن دیگرخانه نمیروندکلامانده اندشب روزسرخاک پسرشان باچه زبونی بایدگفت اینهاارابه مرگ درست میکنند

                      آلمان رو هیچ گاه با ایران مقایسه نکن فرهنگ اسلامی مردم ایران 1400 سال با فرهنگ مردم آلمان فاصله داره

                      نظر

                      • محمدرضا 87
                        عضو فعال
                        • May 2012
                        • 1522

                        #66521
                        پاسخ : جــــو بــــازار

                        در اصل توسط بابک 52 پست شده است View Post
                        با سلام

                        الان اگر شما نظرتون طبق نوشته خودتان و مطابق نوشته های من ، این هست که سهام زیانده خودرویی را نباید خرید !!!! و دلسوزی می کنید و خیرخواه هستید ، میشه بگید خودتان چرا خریدید؟ اینها که زیانده بودند همین تاریخ هایی که شما خریدید ؟ اینها که اخ بودند !!!!! شما وقتی دلسوز هستید و می نویسید در تاپیک امروز چه کردید که این سهمهای زیانده را خریدید ، آیا شاید افرادی به اشتباه خرید نکنند ؟


                        بعد توی پست خرید ایران خودرو در تاریخ 1401/02/27 نوشتید که " ورود شرکتهای معدنی فولادی برای خرید بلوک های خودرویی ، به نظر بازی گروه را جالب کنه ؟؟؟!!!! "

                        پس با خرید خودرو و سایپا ، دارید خودتان در این گروهها بازی هم می کنید !!!

                        متاسفانه اونهایی که نمی دانند در چه زمانی همین خودرویی های زیانده را بخرند و چه زمانی بفروشند و از سودهای آنچنانی خرید خگستر و ورنا و وساپا و خکاوه و خاور و .... جا مانده اند ، همیشه حرص سود کردن در این سهمها را هم خواهند خورد ...








                        دوست عزیر روی صحبت بنده از منظر بنیادی و مقایسه ای که شما کرده بودین بود که فولادی پترویی پالایشی و ... هم روزی ممکنه زیان ده بشن و در جواب مقایسه شما بود که بحث بر سر سودسازی بود و بله هر وقت زیان ده شدن کار درست اینه کسی خرید نکنه.

                        نوع خرید دیگه خرید تکنیکالی هست که اگر کسی بلد هست اشکالی نداره خرید کنه حتی سهم زیان ده.

                        ولی اگر بیایم سهمای که در حال حاضر سود ده هستن بگیم اگر اینجوری نبود اینا هم زیان ده بودن و بکوبیم و در یک سطح با سهم زیان ده قرارشون بدیم به نظرم اصل انصاف رو رعایت نکردیم. شما اصلی ترین مولفه برای خرید سهم یا هر دارایی دیگه که سود سازی هست و خرید سهم بر اساس eps رو زیر سوال بردین.

                        به هرحال نه نظر بنده و نه نظر شما روی بازار تاثیری ندارد و بازار راه خود را خواهد رفت و هر دو نظر قابل احترام و در نهایت هر شخص باید خودش تصمیم گیری کنه و نتیجش رو هم بپذیره.

                        موفق و پرسود باشید.
                        آخرین ویرایش توسط محمدرضا 87؛ 2022/08/23, 11:15.

                        نظر

                        • farzadi
                          عضو عادی
                          • Aug 2011
                          • 134

                          #66522
                          پاسخ : جــــو بــــازار

                          سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی/ سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار

                          امید قالیباف:
                          ?واردات کالاهایی که تولید بالا دارند و رقابت پذیر هستند، مثل لوازم خانگی باید آزاد شود و این موضوع در دست بررسی است.
                          ?بر اساس آیین نامه واردات خودرو که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود، سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار است.

                          نظر

                          • کیوان
                            ستاره دار (1)
                            • Jun 2011
                            • 5094

                            #66523
                            پاسخ : جــــو بــــازار

                            در اصل توسط farzadi پست شده است View Post
                            سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی/ سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار

                            امید قالیباف:
                            ?واردات کالاهایی که تولید بالا دارند و رقابت پذیر هستند، مثل لوازم خانگی باید آزاد شود و این موضوع در دست بررسی است.
                            ?بر اساس آیین نامه واردات خودرو که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود، سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار است.
                            معتقدم واردات لوازم خانگی حتی با فراهم شدن بهترین بستر و شرایط آزاد نخواهد شد ، هر وقت دیدید حرف من شد دلیلش را خواهم گفت! /:.mellowsmiley.:/
                            ما را به چوب و رخت شبانی فریفته اند ، این گرگ سالهاست که با گله آشناست

                            نظر

                            • farzadi
                              عضو عادی
                              • Aug 2011
                              • 134

                              #66524
                              پاسخ : جــــو بــــازار

                              منتظر افزایش قیمت خودروهای داخلی باشید!

                              منطقی، معاون حمل‌ونقل وزارت صمت:
                              ?دولت مجددا قرار است مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو رو صادر کند، اما به شکلی متفاوت؛ یعنی فقط افزایش قیمت خودروهای زیان‌ده!
                              ?قرار است خودروهایی که تولید آن برای خودروسازان زیان دارد، گران‌تر شود اما با استناد به اظهارات مدیران سایپا و ایران‌خودرو، همه‌ی خودروهای این دو خودروساز زیان‌ده بوده است
                              ?اما در این میان برخی خودروها نیز نسبت به باقی زیان‌ده‌تر هستند، مانند سمند و تیبا و پژو 206

                              نظر

                              • linux_linda
                                عضو فعال
                                • Jun 2014
                                • 3356

                                #66525
                                پاسخ : جــــو بــــازار

                                هروقت تلگرام رو آزاد کردن باقی چیزا رو هم آزاد میکنن حتی واردات

                                نظر

                                در حال کار...
                                X