تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • m.hossein
    Banned
    • Nov 2013
    • 3031

    #766
    پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

    دوشنبه, 29 تیر 1394 - 10:26
    نویسنده علی زالی


    بررسی صورت‌های مالی یک سهم

    روند رو به رشد سودسازی حتاید

    شرکت تایدواتر خاورمیانه با نماد حتاید یکی از چندین شرکت در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی است که سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد می‌شود. در این نوشته سعی داریم تا نگاهی به وضعیت صورت‌های مالی سال 93 و همچنین پیش‌بینی این شرکت برای سال مالی 94 و عملکرد سه ماهه آن داشته باشیم. شرکت حتاید که مرکز اصلی آن در تهران است، در شمال کشور در دو نقطه، بندرانزلی (استان گیلان) و امیرآباد (استان مازندران) و در جنوب کشور نیز در دو بندر مهم بندرعباس و بندر امام به فعالیت می‌پردازد. شرکت در سال مالی 1392 موفق به ساخت سود 1881 ریالی برای هر سهم شده بود. در سال مالی 1393 باوجود آخرین پیش‌بینی سود 779‌ریالی تنها توانست 492‌ریال را محقق کند و همچنین برای سال مالی آتی نیز 655‌ریال سود پیش‌بینی کرده که در آخرین گزارش سه ماهه توانسته مبلغ 148‌ریال معادل 23‌درصد از آن را پوشش دهد. اگر بخواهیم علت کاهش سود شدید تایدواتر را در سال 93 نسبت به سال 92 بررسی کنیم باید وضعیت درآمدی و هزینه‌ای این شرکت را در این دو سال مورد بررسی قرار دهیم. مطابق جدول شماره یک مشخص است که حجم عمده فعالیت این شرکت در دو سال گذشته، در جنوب کشور و در بندرعباس متمرکز بوده است. بنا به دلایل مختلف در سال مالی 93 بیش از 20‌درصد از حجم درآمدی، از این بندر کاسته شده که این موضوع باعث کاهش 120‌میلیارد تومان از درآمد شرکت شده است. مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت در سال 93 نسبت به سال 92 به میزان 29‌درصد کاهش را نشان می‌دهند. در جدول شماره دو به بررسی وضعیت بهای تمام شده فعالیت‌های انجام شده این شرکت در دو سال مالی 92 و 93 می‌پردازیم. انتظار می‌رود با توجه به کاهش درآمدهای عملیاتی شرکت به میزان 29‌درصد، بهای تمام شده نیز در همین حدود کاهش داشته باشد؛ لیکن مطابق با جدول دو به این نکته پی می‌بریم که سایر هزینه‌های شرکت و هزینه‌های سربار نه تنها کاهش نداشته‌اند بلکه افزایش نیز داشته‌اند که این موضوع باعث شده بهای تمام شده خدمات ارائه شده تنها 7 درصد نسبت به سال مالی گذشته کاهش داشته باشد. در نتیجه سود ناخالص 786867 میلیون ریالی شرکت در سال مالی 92 با کاهش شدید 90درصدی تنها به 76052 میلیون ریال برسد. این موضوع بدان معنا است که حاشیه سود ناخالص شرکت از حدود 27‌درصد برای سال مالی 92 به کمتر از 4‌درصد تقلیل پیدا کرده است. شرکت توانسته در بخش «سایر درآمدهای عملیاتی» مقداری از کاهش سود را جبران کند و نسبت به سال گذشته در این بخش 152‌درصد افزایش داشته و مبلغ 33953‌میلیون ریال را در سال مالی 92 به مبلغ 85617‌میلیون ریال در سال مالی 93 رسانده است. اما در بخش سرمایه‌گذاری‌ها که شامل سود سپرده‌های بانکی و همچنین سود سهام دریافت شده از سایر شرکت‌های بورسی و غیربورسی است، شرکت کاهش 66‌درصدی را تجربه کرده است. علت این امر کاهش درآمد‌های عملیاتی و در نتیجه کاهش رسوب وجوهات در حساب‌های بانکی است. همچنین در بخش سود سهام نیز رکود کلی حاکم بر شرکت‌های بورسی در سال مالی 93، اثر منفی خود را بر سود‌سازی حتاید گذاشته است. شرکت در بخش سایر درآمدهای غیرعملیاتی که شامل فروش دارایی‌ها و دریافت اجاره بهای ساختمان‌ها و سایر اموری که جزو عملیات اصلی شرکت نیست، توانسته 76405‌میلیون ریال سودآوری را برای شرکت ایجاد کند. در جدول شماره سه وضعیت سال مالی 93 به طور کلی با سال مالی 92 مقایسه شده است. این مقایسه به خوبی نشان می‌دهد که عدم کسب درآمد از محل فعالیت اصلی شرکت چگونه می‌تواند باعث کاهش سودسازی آشکار در صورت مالی یک شرکت شود. کاهش 84‌میلیارد تومانی درآمد شرکت حتاید در حوزه امور بندری و همچنین به صفر رسیدن درآمد خدمات دریایی، ترانزیت و کشتیرانی، در کنار عدم کاهش بهای تمام شده به نسبت برابر با کاهش درآمدها، باعث می‌شود که سهم 66.5‌درصدی از سود خالص شرکت که توسط فرآیند و خدمات اصلی شرکت در سال مالی قبل حاصل شده بود به کمتر از 25‌درصد در سال مالی 93 کاهش پیدا کند. فعالیت‌های شرکت با توجه به شرایط و مشکلاتی که با آن درگیر است باعث شده که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها بیش از نیمی از سود خالص شرکت را تشکیل بدهند. این الگو در صورتی که بخواهد ادامه‌دار باشد، می‌تواند اثر بسیار مخربی در روند سودسازی شرکت داشته باشد. همان‌گونه که اشاره شد کاهش فعالیت‌های عملیاتی یک شرکت به طور غیرمستقیم می‌تواند حتی بر درآمدهای سرمایه‌گذاری نیز اثر منفی بگذارد. چنانچه در جدول شماره سه نیز مشخص است، این درآمدها از نظر مقدار ریالی نسبت به سال مالی قبل کاهش داشته‌اند. همان‌گونه که در گزارش هیات‌مدیره برای ارائه به مجمع صاحبان سهام ذکر شده، سه عاملی که می‌تواند اقدامات بالا را رقم زده باشد، به شرح زیر است. 1-‌ سرمایه‌گذاری در طرح‌های بندری و دریایی جدید با دید بلند‌مدت پنج‌ساله، تحکیم حضور در بنادر مختلف ایران با رشد بیش از پیش سرمایه‌گذاری‌ها به منظور خرید تجهیزات جدید و همچنین خرید زمین، ساخت انبار و سیلو و غیره، از مهم‌ترین اهداف شرکت برای رشد زیربنایی سودآوری مجموعه بوده است. 2-‌ تحریم‌ها که به مدد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران امید به حل و فصل آنها می‌رود، باعث می‌شود که سطح مراودات و حمل‌و‌نقل کالا با ایران افزایش پیدا کند و در نتیجه شرکت حتاید بتواند از این موضوع در سال مالی آتی منتفع شود. 3-‌ حذف شدن از بندر شهید رجایی شاید در کوتاه‌مدت باعث کاهش سودآوری شرکت شده باشد، لیکن به اذعان مدیران شرکت باعث شده، فعالیت شرکت از حالت تک بعدی خارج شده و تایدواتر را به مسیر صحیح فعالیت در بخش دریایی و بندری سوق دهد. اگر با نظرات بالا هم عقیده باشیم به این نتیجه می‌رسیم که کاهش سودآوری شرکت در سال 93 می‌تواند بستری برای افزایش روند سودسازی این شرکت در سالیان آتی باشد. در انتها نگاهی هم به پیش‌بینی شرکت حتاید برای سال مالی 94 و اطلاعات واقعی سه ماهه نخست این شرکت می‌اندازیم که در جدول شماره 4 این مقایسه انجام شده است. شرکت حتاید با توجه به نحوه انعقاد قرارداد اجاره پایانه کانتینری شماره یک منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اتمام قرارداد سایت‌های پردیس متحد، عملیات متفرقه در بندر امام و همچنین عدم پیش‌بینی برای تمدید آنها در سال مالی 94 با کاهش 40‌درصدی درآمد روبه‌رو شده است. اما این‌بار برخلاف سال گذشته بهای تمام شده خدمات نیز با توجه به افت درآمد کاهش منطقی خوبی داشته، بنابراین سود ناخالص افزایش 462‌درصدی را تجربه کرده است. نکته حائز اهمیت دیگری که در این پیش‌بینی وجود دارد، بازگشت حاشیه سود ناخالص شرکت از مقدار بسیار کم 4‌درصد سال گذشته به بالای 34‌درصد است. هزینه‌های عمومی شرکت با توجه به افزایش سطح دستمزدها و سایر هزینه‌های عمومی به طور منطقی حدود 20درصد رشد کرده است. سایر درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی دیگر و همچنین درآمدهای سپرده‌گذاری نیز کاهش داشته‌اند. نکته مهم دیگر کاهش خوب هزینه‌های مالی است. بدین معنا که سود وام‌های دریافت شده حتاید رو به پایان هستند. با این وضعیت حتاید برای سال مالی 94 توانسته 655‌ریال سود پیش‌بینی کند که رشد 33‌درصدی را نسبت به سود واقعی سال مالی 93 داشته است. همچنین در سه ماهه نخست توانسته 148‌ریال آن را پوشش دهد که برابر با نسبت مناسب 23‌درصد است. آنچه از این صورت‌های مالی نتیجه می‌شود، اصلاح ساختار شرکت و روند سودسازی رو به رشد در این شرکت است که با برداشته شدن موانع بزرگی همچون تحریم‌ها می‌تواند روند سریع‌تری به خود بگیرد.

    نظر

    • negarminavi
      عضو فعال
      • May 2013
      • 35705

      #767
      پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

      اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای 3 ماهه منتهی به 1394/03/31 (حسابرسی نشده)

      3 ماهه 94 نسبت به 93 :

      1- فروش : 25 درصد کاهش
      2- سود ناخالص : 884 درصد افزایش

      3- سود عملیاتی : 6705 درصد افزایش
      4- سود خالص : 3 درصد کاهش

      5- سود شناسایی شده برای هرسهم در 3 ماهه : 148 ریال

      نظر

      • zereshkkk
        عضو فعال
        • Nov 2011
        • 3474

        #768
        پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

        در مورد کل بازار صادق است اما در برخی بیشتر هرچند منطقی نیست این جو منفی در بازار اما اقلا سهامهایی مثل حتاید که از شر تحریم خلاص و اسامی انها تک تک اعلام شده منفی و صف فروش شدنشان تامل برانگیز است
        پس جو زده نشوید و سهامداری کنید

        نظر

        • djdream
          عضو فعال
          • Nov 2013
          • 3997

          #769
          پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

          تا وقتي اعتصام مديرعاملش هست و تحت سلطه مهر اقتصاده خيري به كسي نميرسونه.

          نظر

          • سیدامیر
            عضو فعال
            • Dec 2012
            • 1668

            #770
            پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

            سلام..

            به نظرم حتاید در آستانه یک جهش قیمت است ..

            حسینا و حتاید را حتما در سبد داشته باشید ..

            حجم عملیات در بنادر ایران چند برابر خواهد شد ..

            ..

            نظر

            • m.hossein
              Banned
              • Nov 2013
              • 3031

              #771
              پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

              94/05/12 - 00:01
              شماره: 13940511001101



              معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
              ورود ۱۱کشتیرانی بزرگ دنیا به بنادر ایران/بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری خارجی‌‌‌ در بنادر شهید رجایی و چابهار
              مدیرعامل سازمان بنادر از پیشنهاد خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر شهید رجایی و چابهار خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ شرکت کشتیرانی بزرگ دنیا وارد بندر شهید رجایی شده‌اند و اولین شرکت کشتیرانی اروپایی هم ماه آینده وارد این بندر می‌شود.





              محمد سعیدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از حدود پنج ماه پیش و قبل از موافقت‌نامه 1+5 شرکت‌های بزرگ کشتیرانی دنیا و شرکت‌های مدیریت بنادر یا پورت اپراتورها به سازمان بنادر و دریانوردی و مراجع مختلف داخلی ایران مراجعه کردند و مذاکراتی‌ درباره راه‌اندازی مجدد خطوط کشتیرانی به صورت مستقیم به ایران و فعالیت در بنادر انجام شد.
              * ورود 11 شرکت بزرگ کشتیرانی به بندر شهید رجایی/ورود اولین شرکت اروپایی تا یک ماه آینده
              وی اظهار داشت: در شرایط تحریم، بار کشتی‌‌هایی که قرار بود به ایران وارد شود، ابتدا برای تخلیه ‌به دیگر بنادر خلیج فارس به عنوان بندر ثالث می‌رفت‌، کشتی‌ها بار خود را آنجا تخلیه می‌کردند و سپس از آنجا به ایران ارسال می‌شد که این مورد برای ایران با این ظرفیت سنگین و بزرگ‌ بندری‌ مناسب نبود.
              مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تاکنون 11 شرکت کشتیرانی بزرگ دنیا از کشورهایی نظیر کره، چین و از این قبیل وارد بندر شهید رجایی شده‌اند، همچنین به تازگی‌ خطوط بزرگ کشتیرانی نیز برای حضور در بندر کانتینری ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اولین شرکت کشتیرانی اروپایی هم ‌ماه آینده وارد بندر کانتینری شهید رجایی می‌شود.
              * انعقاد قرارداد با خارجی‌ها برای ‌سرمایه‌گذاری در بنادر ایران
              وی اظهار داشت: همه کشورها می‌دانند به دلیل جایگاه جغرافیایی ایران بین کریدورهای بین‌المللی ترانزیتی، موقعیت جغرافیایی بنادر ایران نسبت به بنادر دیگر کشورها بسیار بهتر و استراتژیک‌تر است؛ در واقع ایران در موقعیتی بسیار مناسب از نظر حمل و نقل ترانزیتی قرار گرفته‌ است و جمعیتی بیش از 300 میلیون نفر در منطقه می‌خواهند بار خود را از طریق خلیج فارس و دریای عمان جابه‌جا ‌کنند؛ قطعاً صاحبان کالا علاقه‌مند هستند بار خود را به جای ارسال به بنادر سوم مستقیماً وارد بنادر ایران کنند تا موجب جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه‌ها ‌شود.
              مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در این راستا درخواست سرمایه‌گذاری برای توسعه و تجهیز بنادر و افزایش سرعت عملیات، تخلیه و بارگیری در بنادر ایران زیاد است.
              معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ برنامه‌ریزی کرده‌ایم، سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه‌هایی را با شرکت‌های مذکور به امضا برساند، البته‌ طبیعتاً واگذاری کار سرمایه‌گذاری از طریق یک فراخوان عمومی و در قالب یک شرایط رقابتی خواهد بود و‌ شرکت‌هایی که شرایط مناسب‌تری از نظر امکانات فنی، قدرت حمل‌ونقلی، توانایی‌ مالی و تعهدات قوی‌‌ داشته باشند، بیشتر مورد توجه ‌هستند.
              وی افزود: در حال حاضر در مرحله مذاکرات اولیه و شناسایی هستیم و طبیعتاً پس از لغو شرایط تحریم و عملیاتی شدن مفاد توافق‌نامه با کشورهای مذکور قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد می‌کنیم.
              * تقاضای سرمایه‌گذاری در بنادر شهید بهشتی چابهار‌ و بندر شهید رجایی‌
              سعیدنژاد با تأکید بر اینکه بسته‌‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری دریافت کرده‌ایم، اضافه کرد:‌ سرمایه‌گذاری در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و توسعه بندر شهید رجایی از بسته‌های مهم پیشنهادی است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در ساخت اسکله‌های جدید، تجهیز بندر و تأمین خدمات مدیریتی و اپراتوری بنادر هم برخی از این پیشنهادات است.
              معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مسیر ترانزیتی کشور به عنوان یک اولویت مورد توجه کشورها است، اظهار داشت: در بنادر شمالی کشور هم پیشنهاداتی برای سرمایه‌گذاری و اپراتوری داریم که در این‌باره می‌توان به پیشنهاد حضور در بندر امیرآباد اشاره کرد.

              نظر

              • سیدامیر
                عضو فعال
                • Dec 2012
                • 1668

                #772
                پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                سلام..

                حجم معاملات قابل توجه است ..

                به نظرم تو این قیمتها فرصت خریده..


                ..

                نظر

                • m.hossein
                  Banned
                  • Nov 2013
                  • 3031

                  #773
                  پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                  ۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ۱۱:۱۷ 37 کد خبر:940514055488

                  کشتی اورلژیون در بندر شهید رجایی پهلو گرفت

                  با پهلو گیری بامداد امروز کشتی اورلژیون (EVER LEGION) متعلق به خط کشتیرانی اورگرین در ترمینال دو بندر شهید رجایی ، عملیات تخلیه و بارگیری این کشتی انجام شد.

                  به گزارش خبرنگار مانا این کشتی که 8500 TEU ظرفیت دارد از مقصد شانگهای حرکت و در مسیر خود با گذر از هنگ کنگ، تایوان، مالزی، سری لانکا و جبل علی به بندر شهید رجایی رسید.
                  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در گفتگویی اعلام کرده است فردا نیز یکی از شرکتهای اروپایی دومین کشتی بزرگ خود را به بنادر ایران اعزام می کند.
                  محمد سعید نژاد با اشاره به پهلوگیری بزرگترین کشتی کانتینری چندسال اخیر در بندر شهیدرجایی، گفت: ظرفیت هر کدام از این کشتی ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر است و این کشتی بعد از ۳۵ سال نخستین بار است که وارد بنادر ایران می شود.
                  وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر تقاضاها و مراجعات شرکتهای بزرگ کشتیرانی به جمهوری اسلامی ایران و بنادر ایران زیاد شده است، گفت: فرصت بسیار خوبی است که صاحبان کالا بتوانند بجای وارد کردن کالا به بنادر آسیای جنوب شرق به صورت مستقیم وارد بنادر ایران شوند.
                  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه چند خط کشتیرانی بین المللی آسیایی و اروپایی در نوبت هستند تا برای آنها ظرفیت ایجاد کنیم تا وارد بنادر ایران شوند، افزود: علاوه بر این درخواست خطوط کشتیرانی سرمایه گذاران خارجی هم برای احداث و توسعه و تجهیز بنادر ایران اعلام آمادگی و پیشنهاد دادند.

                  نظر

                  • m.hossein
                    Banned
                    • Nov 2013
                    • 3031

                    #774
                    پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                    شنبه, 17 مرداد 1394 ساعت 12:25

                    حتاید:

                    همانطور که در نمودار حتاید مشاهده می کنید قیمت همزمان با سقف کانال و 100 فیبوناچی اکسپنشن برخورد کرده است این درحالی است که خط میانی چنگال اندروز در این محدوده قرار دارد و به حساسیت ان افزوده است.از طرفی قیمت با اندیکاتور RSI در محدوده بیش خرید یک واگرایی معمولی منفی RD- ایجاد کرده است که میتواند محرکی برای ریزش قیمت باشد. واگرایی قیمت و حجم معاملات نیز به نوع خوب قابل توجه است.


                    نظر

                    • negarminavi
                      عضو فعال
                      • May 2013
                      • 35705

                      #775
                      پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                      موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه

                      با عنایت به جزء "ب" ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب 1386/05/03 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 628,560,000,000 ریال به مبلغ 1,000,000,000,000 ریال از محل سود انباشته به منظور افزايش ظرفيت کاري و توسعه فعاليت (يا تامين تجهيزات مربوطه ) که در تاریخ 1394/05/05 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

                      بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

                      نظر

                      • zereshkkk
                        عضو فعال
                        • Nov 2011
                        • 3474

                        #776
                        پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                        فروشنده هامیتونستند به صف خرید راحت بفروشند اما گند زدند به قیمت

                        نظر

                        • m.hossein
                          Banned
                          • Nov 2013
                          • 3031

                          #777
                          پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                          سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴


                          کد خبر: ۱۴۷۴۰
                          ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۵/۲۷


                          افزایش سرمایه ۵۹ درصدی یک شرکت بورسی با بازدهی ۲۴ درصدی از سود انباشته

                          هیات مدیره یک شرکت بورسی که در ۵ ماه سال دارای بازدهی ۲۴ درصدی سهام شده در تدارک افزایش سرمایه ۵۹ درصدی از محل سود انباشته برآمده است.

                          به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت تایدواتر که طی 5 ماه اخیر و با احتساب تقسیم سود 40 تومانی در مجمع سالانه دارای بازدهی 24 درصدی سهام شده در تدارک افزایش سرمایه 59 درصدی از محل سود انباشته برآمده است.
                          بر اساس این گزارش، هیات مدیره "حتاید" بعداز مصوبه 5 مرداد ، اقدام به تهیه و ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه از 62.8 به 100 میلیارد تومانی کرده تا بعد از تایید و اخذ مجوز سازمان بورس، با برگزاری مجمع فوق العاده ایی این تصمیم را نهایی کند.
                          هدف از این افزایش سرمایه 37.2 میلیارد تومانی افزایش ظرفیت کاری و توسعه فعالیت یا تامین تجهیزات مربوطه اعلام شده است.

                          نظر

                          • zereshkkk
                            عضو فعال
                            • Nov 2011
                            • 3474

                            #778
                            پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                            حقوقی خریده

                            نظر

                            • m.hossein
                              Banned
                              • Nov 2013
                              • 3031

                              #779
                              پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )



                              گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تاید واتر خاورمیانه یکشنبه, 01 شهریور 1394 19:30

                              مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) در ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 24 تیر ماه 1394 با حضور 74% از سهام‌داران برگزار گردید.
                              علی‌رغم این‌که شرکت تاید واتر خاورمیانه جزو بزرگ‌ترین اپراتورهای خدمات بندری در ایران است، اما با توجه به تحریم‌های کشور‌های غربی علیه ایران و شرکت‌های ایرانی، این شرکت (که جزو شرکت‌های تحریم‌شده بوده است) از سال 1392 سهم بازار خود در خدمات تخلیه و بارگیری و همچنین انبار‌داری در بندر شهید رجایی ایران (به‌عنوان مهم‌ترین منبع درآمدی خود) را از دست داده است. وجود اختلافات با سازمان بنادر و دریانوردی نیز، کم‌اثر درکاهش این درآمد نبوده است. با این حال، با توجه رفع تحریم‌ها در آینده و با برقراری تعاملی مؤثر با سازمان مذکور و رفع مشکل اپراتوری در این بندر و سایر بنادر ایران و همچنین افزایش حجم نقل و انتقال دریایی، بازگردانده شدن جایگاه این شرکت در سال‌های پیش رو دور از ذهن نیست. گزارش کامل مجمع شرکت شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) در لینک زیر قابل مشاهده است:

                              نظر

                              • negarminavi
                                عضو فعال
                                • May 2013
                                • 35705

                                #780
                                پاسخ : تایدواتر خاورمیانه ( حتاید )

                                نظر

                                در حال کار...
                                X