سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • ایرج سابق
    عضو فعال
    • Oct 2015
    • 7434

    #1846
    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

    مدیرعامل شرکت با اعلام زمان بهره برداری خط تولید الجزایر:
    قرارداد سایپا و سیتروئن تا دو هفته آینده امضا می شود 21.30 1395/3/14


    مدیرعامل سایپا با اعلام بهره برداری خط تولید الجزایر تا پایان سال جاری گفت: قرارداد سایپا و سیتروئن تا دو هفته آینده امضا می شود.

    به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی جمالی با بیان اینکه پروژه الجزایر در راستای توسعه صادرات و برای برخورداری از حمایت های ناشی از

    تولید در آن کشور از سال گذشته آغاز شده، چهارشنبه به ایرنا گفت: الجزایر دومین بازار بزرگ خودروی قاره آفریقا بعد از آفریقای جنوبی است که در

    مرحله اول 16 میلیون دلار سرمایه گذاری شده و به 33میلیون دلار سرمایه در گردش نیاز است. در کل حجم سرمایه گذاری حدود 50 میلیون دلار برآورد می شود.
    وی ادامه داد: در مراحل بعدی و با توسعه پروژه و دستیابی به ظرفیت تولید 20 هزار دستگاه بصورت سالیانه، این مبلغ به 300 میلیون دلار افزایش

    خواهد یافت. سهم سایپا در این همکاری 25 درصد و سهم طرف الجزایری را 75 درصد است. محصولات مورد توافق برای تولید در الجزایر شامل پنج

    مدل خودرو سواری (تیبا، تیبا 2، ساینا، سایپا 111 و سایپا 131) و سه مدل وانت (پادرا، سایپا 151 و ریچ) و یک مدل خودروی تجاری است.

    به گفته این مقام مسئول صادرات سایپا در سال جاری شامل 34 هزار دستگاه است.

    جمالی در مورد همکاری با سیتروئن فرانسه هم گفت: قرارداد همکاری با سیتروئن خردادماه امسال امضا می شود؛ همچنین سایت کاشان بعنوان

    محل اجرای همکاری دو شرکت نهایی شده است.

    وی با اشاره به اینکه همکاری های بین المللی سایپا در مراحل خوبی قرار دارد و این شرکت با آرامش مذاکرات را ادامه می دهد، ادامه داد:: براساس سیاست های

    دولت، به طور حتم باید طرف خارجی نیز سرمایه گذاری و صادرات داشته باشد.

    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

    نظر

    • محمد یزدی
      عضو فعال
      • May 2011
      • 948

      #1847
      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

      در اصل توسط محمد یزدی پست شده است View Post
      ای کاش این باز و بسته شدن ها از بازار حذف میشد و اجازه میدادند بازار مسیر سهم را تعیین کندو از حسادتها کم شود
      و یا اینکه دامنه نوسان سهمی که تعدیل مثبت یا منفی خیلی بالا میداد برای چند روز، درصدی افزایش پیدا میکرد ، فرضا دامنه نوسان را دو برابر میکردند.
      کمترین منفعت این روش این هست که علاوه بر افراد رانتی افراد عامه هم میتوانستند از سهم منفعت کسب کنند.

      این بستن و باز شدن ها یک حس تنفر از افراد رانتی و مسئولین در بازار القا میکند و اگر به نفع دولت نباشد به سود ان هم نخواهد بود
      بهترین کار ممکن رو در بازگشایی انجام دادند

      تا یکسال اینده ،به اعتقاد بنده سایپای 400 تومانی را خواهیم دید (با سرمایه جدید)
      گزارشهای پیش رو این قیمت و شاید قیمت های بالاتر را توجیه خواهند کرد
      آخرین ویرایش توسط محمد یزدی؛ 2016/06/05, 20:25.
      بسم الله الرحمن الرحیم خدایا به امید تو

      نظر

      • ایرج سابق
        عضو فعال
        • Oct 2015
        • 7434

        #1848
        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

        بورس نیوز
        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴


        علاوه بر این، "خساپا" که امروز پر مبادله ظاهر شد با صف خرید در قیمت 130 تومان به کار خود پایان داد،
        در رابطه با

        گروه سایپا شنیده می شود که شرکت رنو هم اکنون با این مجموعه در حال مذاکره است تا کارخانه مگا 2 را بخرد و از

        تولیدات این کارخانه موتورسازی برای تولیدات رنو در ایران استفاده کند.
        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

        نظر

        • ایرج سابق
          عضو فعال
          • Oct 2015
          • 7434

          #1849
          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

          سه شنبه، 18 خرداد 1395 - 12:20
          استقبال از طرح جدید تعویض خودروهای فرسوده سایپا با تسهیلات بدون بهره
          سایپا نیوز: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گروه خودروسازی سایپا در سال جاری و با شرایط بسیار خوب آغاز شده و با استقبال خوبی همراه شده است.
          به گزارش سایپا نیوز، گروه خودروسازی سایپا در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود و با هدف کاهش آلودگی هوا اقدام به انجام طرح

          جایگزینی خودروهای فرسوده با شرایط جدید در سال جاری کرده است.
          در این طرح میزان تسهیلات بسیار مناسب و تا سقف 60 درصد قیمت خودرو

          به دو صورت تسهیلات بدون بهره و کم بهره به مشتریان تعلق می گیرد و مدت بازپرداخت آن از یک تا چهار سال بر اساس خواست مشتریان صورت

          می پذیرد.
          با توجه به شرایط فوق استقبال خوبی از سوی مشتریان در سال جاری صورت گرفته است به نحوی که از زمان آغاز طرح تا کنون نسبت

          به مدت مشابه با رشد 100درصدی مواجه بوده است.
          این طرح در دو نوع لیزینگی و اعتباری انجام می شود و در فروش لیزینگی تا سقف 48 ماه و در

          فروش اعتباری تا سقف 24 ماه می باشد , مدت زمان تحویل خودروی جایگزین به مشتریان محترم بصورت تحویل فوری می باشد .
          در روش اعتباری

          نیازی به معرفی ضامن نمی باشد و در روش لیزینگی نیز برای انواع خودروی پراید تا سقف 100 میلیون ریال و برای انواع خودروی تیبا تا سقف 120

          میلیون ریال نیازی به معرفی ضامن نمی باشد.
          مشتریان محترمی که سن خودروی فرسوده آنها از سال 1359 الی 1384 شمسی و معادل میلادی

          آن می باشد می توانند در این طرح جهت دریافت خودروی جایگزین شرکت نمایند.
          گفتنی است در این طرح ارزش خودروی فرسوده 2.5 میلیون تومان

          محاسبه می شود.
          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

          نظر

          • ایرج سابق
            عضو فعال
            • Oct 2015
            • 7434

            #1850
            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

            چهارشنبه، 19 خرداد 1395 - 09:52
            صادرات پراید راست فرمان به پاکستان
            سایپا نیوز: مدیر عامل شرکت خودرو سازی دیوان فاروق پاکستان در صدر هیئتی متشکل از مدیران ارشد این شرکت و به منظور بررسی زمینه های همکاری این دو شرکت در قالب تولید محصولات X100 به صورت CKDاز خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کردند.
            به گزارش سایپا نیوز پس از این بازدید، در نشستی با حضور قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا در توسعه محصول و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت

            سایپا و دیوان فاروق پاکستان، آخرین شرایط همکاری مشترک بررسی و پس از گفتگوهای دوجانبه، دو طرف در زمینه همکاری مشترک بلند مدت و

            استراتژیک جهت تولید و توزیع محصول سایپا 131 در کشور پاکستان به توافقات اولیه رسیدند.
            شرکت خودرو سازی دیوان فاروق به عنوان یکی از

            شرکتهای معتبر پاکستانی در حوزه خودرو، در سالهای گذشته همکاری خوبی با گروه خودروسازی سایپا داشته که حاصل آن تولید خودروهای

            نسیم و صبا به صورتCKD در این شرکت می باشد.
            در همین راستا و بر اساس توافقات صورت پذیرفته در زمینه تولید محصولات راست فرمان گروه

            سایپا در پاکستان، کمیته ای مشترک از تیم های فنی و بازاریابی دو شرکت سایپا و دیوان فاروق به منظور تهیه طرح تجاری و بررسی امکان بومی

            سازی برخی قطعات خاص فرمان راست تشکیل و با هدف بهره برداری از توانمندی های شرکت دیوان فاروق و شرکت های قطعه ساز پاکستانی

            در دو بخش سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و تکنولوژی، آغاز به کار خواهند نمود.
            در ادامه این بازدید، مدیر عامل شرکت خودرو سازی دیوان

            فاروق از آخرین دستاوردهای مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سازی سایپا نیز دیدن کرد.
            بر اساس این گزارش، در صورت دستیابی به توافقات

            نهایی، محصولات خانواده X100 به صورت CKD با قابلیت راست فرمان در خطوط تولید شرکت خودرو سازی دیوان فاروق پاکستان تولید خواهد شد،

            که از جمله مزایای این فرایند و تفاهم می توان به صادرات مجدد این محصولات به سایرکشورهای راست فرمان همچون بنگلادش، سریلانکا و ...

            اشاره کرد.
            بر همین اساس و با توجه به حضور متقاضیان خودروهای فرمان راست در 16 کشور منطقه همچون کشور های پاکستان، اندونزی،

            سریلانکا، سنگاپور، استرالیا، هند، نپال و ... که به دلیل قوانین رانندگی خاص کشور خود متقاضی خرید خودروهای فرمان راست هستند، عملیاتی

            شدن این توافقات در تولید محصولات راست فرمان توسط شرکت سایپا، نویدبخش آینده ای روشن در گشایش بازارهای جدید صادراتی و اعتلای

            صنعت این مرز و بوم خواهد بود.
            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

            نظر

            • ایرج سابق
              عضو فعال
              • Oct 2015
              • 7434

              #1851
              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

              تاریخ خبر: 22/03/1395 | ساعت: 10:51|


              مدیرعامل سایپا:

              کاهش هزینه های تولیدخودرو با رفع تحریم ها/ مذاکره با سیتروئن برای واگذاری 50 درصد سهام یک شرکت خودرویی


              تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت سایپا با بیان این که آخرین مراحل مذاکره با شرکت سیتروئن فرانسه در حال انجام است، گفت: قرار است برای نخستین بار در کشور 50 درصد سهم یک شرکت داخلی به سیتروئن واگذار شود که از طریق آن علاوه بر سرمایه گذاری مشترک فناوری جدید نیز به کشور منتقل می شود.


              به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی جمالی صبح روز شنبه در مراسم سالگرد عرضه

              سهام سایپا در بورس افزود: شرکت سیتروئن از انتقال فناوری، سرمایه گذاری مشترک و صادرات محصول استقبال کرده است.

              وی درباره اثار تحریم بر صنعت خودروسازی کشور گفت: صنعت خودرو در سال های تحریم با چالش های اساسی مواجه بود، به گونه ای که در فاصله سال های 1389 تا

              1391 بدترین سال های صنعت خودروسازی کشور رقم خورد.

              وی اضافه کرد: پس از استقرار دولت یازدهم و پیشرفت مذاکرات هسته ای، گروه خودروسازی سایپا اقدام به شفاف سازی صورت های مالی کرد.

              وی یادآور شد: به دلیل نبود شفافیت مالی مذاکره با شرکت های خارجی در گذشته با مشکل مواجه بود، اما با شفاف شدن ترازنامه و صورتحساب های مالی، شرکت های خارجی از مذاکره استقبال کردند.
              مدیرعامل سایپا گفت: هم اکنون شرایط به گونه ای شده است که به طور روزانه با شرکت های خارجی درباره فاینانس(تامین مالی)، سرمایه گذاری مشترک و تولید مواد اولیه مذاکره می شود.
              جمالی افزود: در نظر داریم میزان تولید خودرو را در سال 1395 از 300 هزار به 530 هزار دستگاه افزایش دهیم که با تحقق آن هزینه های سربار شرکت کاهش یافته و سود
              عملیاتی تحقق می یابد.
              وی با بیان اینکه هم اکنون در حال انتخاب شرکای اروپایی و آسیایی برای ادامه همکاری هستیم، گفت: ما در نظر داریم علاوه بر بازار داخل در بازارهای صادراتی نیز حضور

              داشته باشیم که برای تحقق آن به سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری نیاز است.

              مدیر عامل سایپا همچنین از برنامه انتشار اوراق صکوک(ابزارتامین مالی اسلامی) در بازار سرمایه برای تامین هزینه ها خبر داد.

              جمالی با بیان اینکه در دوران تحریم هزینه های اضافی بر صنعت خودروسازی تحمیل شده بود، گفت: در نظر داریم پس از رفع تحریم ها 8 تا 10 درصد هزینه های اضافی را

              کاهش دهیم.
              وی درباره کیفیت محصولات تولید سایپا نیز گفت: یکی از اشتباهاتی که در کشور ما برای ارزیابی کیفیت خودروها انجام می شود، بی توجهی به قیمت محصول است. بعنوان

              مثال اگر نمونه خارجی پرطرفدارترین محصول با همین کیفیت وارد کشور شود بالای 320 میلیون ریال قیمت خواهد داشت و بر همین اساس است حتی چینی ها نیز قادر به تولید محصول مشابه نشدند.

              ** ما نمی توانیم از بازار خودروهای چینی چشم پوشی کنیم

              جمالی درباره آینده مشارکت با چینی ها پس از رفع تحریم ها و ورود شرکت های معتبر اروپایی به کشور گفت: قرارداد و سرمایه گذاری هایی که هم اکنون به امضا رسیده اند

              تا زمان داشتن صرفه اقتصادی، تداوم می یابند.

              مدیرعامل سایپا افزود: برخی از شرکت های چینی جزو برندهای معتبر جهان به شمار می روند و با شرکت های بزرگ بین المللی شریک شده اند.

              وی گفت: تقاضای زیادی برای خودروهای چینی وجود دارد و تا زمانی که این تقاضا وجود دارد ما نمی توانیم از بازار خودروهای چینی چشم پوشی کنیم.
              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #1852
                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                موسسه صندوق حمايت وبازنشستگي كارك.فولاد 7 B 17.300 0
                سازمان گسترش ونوسازي ايران-معاف ازماليات- 6 B 15.900 0
                شركت پيشگامان بازرگاني ستاره تابان-سهامي خاص- 4 B 10.600 0
                شركت سرمايه گذاري سايپا-سهامي عام- 4 B 9.640 0
                شركت سرمايه گذاري گروه صنعتي رنا-سهامي عام-
                4 B 9.010 1,000,000
                شركت توسعه سرمايه رادين-سهامي خاص- 3 B 6.590 1,000,000
                شركت سرمايه گذاري صباتامين-سهامي عام- 2 B 4.090 0
                شركت تجارت الكترونيك خودروتابان-سهامي خاص- 925 M 2.350 0
                شركت سرمايه گذاري ملي ايران-سهامي عام- 730 M 1.850 0
                سازمان گسترش ونوسازي صنايع ايران بخش0 552 M 1.400 0
                شركت سرمايه گذاري وتوسعه صنعتي نيوان ابتكار 426 M 1.080 5 M
                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #1853
                  پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )



                  ۱۲:۵۸ | ۱۳۹۵/۰۳/۲۳











                  گروهبان فرانسوی سرباز «سایپا» می‌شود

                  پرشین خودرو: «50درصد از سهام سایپای کاشان به سیتروئن فرانسوی واگذار می‌شود.» این جمله مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا است که غائله همه گمانه زنی‌ها درباره نحوه ادامه فعالیت شریک قدیمی این شرکت در بازار ایران بدون تحریم را ختم می‌کند.
                  به گزارش «پرشین خودرو»، حدودا پنج ماه است خبرهای متفاوتی درباره نحوه حضور سیتروئن در بازار ایران منتشر می‌شود. همه گزینه‌ها برای

                  همکاری این شرکت با گروه خودروسازی سایپا روی میز بود، از شکل‌گیری جوینت‌ونچر تا واگذاری بخشی از سهام سایپای کاشان که بالقوه‌ترین

                  گزینه بود؛ اتفاقی نادر در صنعت خودروسازی ایران که پیش از این انتظار می‌رفت با فروش بخشی از سهام پارس خودرو به رنو رخ بدهد اما روز

                  گذشته، جمالی در بیستمین سالگرد ورود سهام سایپا به بورس، خبر داد که این رنویی‌ها نیستند که خرید بخشی از سهام یکی از خودروسازان

                  دولتی ایران را برای نخستین بار به نام خود ثبت می‌کنند بلکه در میان گفت‌وگوهای رنو با سایپا برای رسیدن به توافق برای واگذاری بخشی از سهام

                  سایت بن رو، این دیگر رقیب فرانسوی آنها یعنی سیتروئن بود که گوی سبقت را ربوده و 50 درصد از سهام سایپای کاشان را به نام خود خواهد کرد.


                  به گفته جمالی، قرارداد همکاری سایپا و سیتروئن تا پایان خرداد ماه به امضا خواهد رسید تا برای نخستین بار یک شرکت خارجی سهام بخشی از

                  خودروسازی ایران را در دستان خود بگیرد؛ اتفاقی که کارشناسان آن را مهم‌ترین گام برای ایجاد تحول در صنعت خودرو می‌دانند.

                  بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: «ورود یک سهامدار خارجی به صنعت خودروی کشور را باید به فال نیک گرفت و آن را به‌عنوان گام

                  اولی دانست که قطعا سایر شرکت‌های خارجی را به دنبال خود خواهد کشاند. اما باید بدانیم که سیتروئن با چه سیاستی وارد سهامداری صنعت

                  خودروی ایران خواهد شد.
                  اگر سیتروئنی‌ها با ذهن تولید به ایران بیایند ما شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.‌‌»‌ ‌‌

                  او می‌افزاید: «اکنون صنعت خودروی ایران در نقطه خوبی قرار دارد و می‌توان امیدوار بود با ورود سهامداران خارجی، دانش مدیریت، دانش فنی،

                  دانش طراحی، بازارهای خارجی و تولید در مقیاس اقتصادی به مدیریت صنعت خودروی ایران به ارث برسد. گام موثری برداشته شده که نوید‌دهنده اتفاقات خوب در صنعت خودروی ایران است.‌‌»‌ ‌‌


                  حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو نیز در این زمینه اظهار می‌کند: ‌‌‌«‌‌از آنجایی‌كه توسعه صنعت خودرو جز از راه مشاركت با برندهای

                  مطرح و بزرگ صنعت خودروسازی دنیا، تقریبا امری محال به نظر می‌رسد، بنابراین فروش 50 درصدی سهام یكی از زیرمجموعه‌های سایپا به‌عنوان

                  دومین شركت بزرگ خودروسازی ایران آن‌هم به شیوه ورود سرمایه مستقیم تقریبا 300 میلیون یورویی (برابر با آنچه در اخبار آمده)
                  یقینا خبر خوبی

                  خواهد بود.


                  اگرچه به این شیوه مشاركت نقدهایی وارد است اما به‌دلیل مزیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری مســـتقیم یك شركت بزرگ خارجی در صنعت خودروی

                  ایران، این كار قطعا باعث سرعت بخشیدن به فرآیند انتقال تكنولوژی به ایران خواهد شد. ‌‌»‌
                  ‌‌

                  او ادامه می‌دهد: ‌‌«‌امیدوارم این مشاركت منجر به همان اتفاقات مثبتی شود كه در مشاركت این شركت فرانسوی با دانگ فنگ چین افتاد. به‌نحوی

                  كه شركت حاصله تحت عنوان ‌«‌دانگ فنگ سیتروئن موتور‌»‌ ‌با سرمایه‌گذاری مستقیم چند صد میلیون یورویی در چین یك مركز تحقیقات موتور تاسیس

                  کرد تا خیال چینی‌ها را از بابت مهم‌ترین عنصر اصلی پلت‌فرم راحت كند.

                  این دقیقا همان مشاركتی است كه صنعت خودروسازی ایران باید دنبال كند یعنی یك مشاركت پایدار آن‌هم در همه ابعاد صنعت خودرو به‌ویژه اقلام

                  اصلی پلت‌فرم. بخشی از پایداری مشاركت از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم طرف خارجی و به نوعی وابسته‌سازی او به آورده‌های خود به ایران اتفاق می‌افتد. ‌‌»‌ ‌‌


                  کریمی سنجری با بیان اینکه شركت سیتروئن قرار است سایت ایران خود را به مركز تولیدات مورد نیاز خاورمیانه، هند و آفریقا تبدیل کند، تصریح

                  می‌کند: ‌‌‌«‌‌البته این نحوه مشاركت، می‌تواند چنین نتیجه‌ای را هم به‌دنبال داشته باشد چرا كه این شركت خارجی قطعا دنبال سودآوری از طریق

                  سرمایه‌گذاری مستقیم خود در ایران است.


                  همچنین رشد نرخ صادرات خودرو از ایران علاوه بر مثبت کردن تراز ارزی صنعت خودرو باعث ایجاد مشاغل پایدار نیز خواهد شد و نهایتا اینكه با اعمال

                  این روش از مشاركت می‌توان به تحقق رشد اقتصادی ایران نیز حداقل به اندازه‌ای كه روی صنعت خودرو حساب كرده‌اند بیشتر امیدوار بود.‌‌»‌ ‌‌
                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • orumbourse
                    ستاره دار (1)
                    • Nov 2011
                    • 10189

                    #1854
                    پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                    در اصل توسط orumbourse پست شده است View Post
                    بنظرمن که فعلا از پرواز خبری نیست چون موتورش روغن سوزی داره.
                    بنظرم احتمالا اگه از فردا بخواد بابت این افت زیاد کمی مثبت بشه و جبران مافات کنه، نهایت تا 140 یا 145 میتونه بره بالا ،بعدش باید دوباره افت کنه بصورت نوسانی حداقل تا 100 یا 105 تومن.
                    اگه به محدوده 100 تا 105 رسید،مطمئنا از این محدوده یه نوسان مثبت خواهد کرد ولی برای برگشت کامل فعلا نظری ندارم ،تا ببینیم جنس خریدارانش از چه قماشی هستند.
                    "مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #1855
                      پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                      چهارشنبه، 26 خرداد 1395 - 15:49
                      نعمت زاده در برنامه تیتر امشب خبر داد:
                      مذاکره سایپا با سیتروئن برای رسیدن به همکاری مشترک در حال انجام است
                      سایپا نیوز: وزیر صنعت گفت: گروه خودروسازی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه در خصوص سرمایه گذاری و مشارکتی 50 درصدی مذاکرات خوبی داشته است و تا رسیدن به شرایط مطلوب در خصوص انعقاد قرارداد و همکاری، مذاکرات در جریان است.
                      به گزارش سایپا نیوز، محمدرضا نعمت زاده در برنامه تیتر امشب 25 خرداد در مورد صنعت خودرو گفت: برای ارتقاء سطح کیفی خودرو اقدامات

                      خوبی توسط خودروسازان صورت گرفته است که در این راستا خودروسازان موظفند تا واحد کنترل کیفیت و نظارت بیشتری داشته باشند و وزارت

                      صنعت هم برای کمک به این بخش از صنعت همکاری های لازم را انجام می دهد.
                      نعمت زاده گفت: گزارش های سال گذشته که به صورت میدانی

                      کسب شده نشان می دهد مشتری مداری، خدمات پس از فروش و کیفیت قطعه ها کیفی تر شده اند؛ در این عرصه همه باید کار و تلاش کنند تا

                      فضای موجود را بهبود ببخشند.
                      وی تصریح کرد: ما معتقدیم که صنعت خوروسازی مهم است و حدود 8 درصد اشتغال زایی کرده و 18 درصد از تولید نا

                      خالص کشور را به خود اختصاص داده است؛ از سوی دیگر برای کشور درآمد زاست که می تواند به عنوان درآمد غیر نفتی جایگاه مهمی در اقتصاد

                      کشور داشته باشد
                      .وزیر صنعت در خصوص مذاکرات چند وقت اخیر سایپا و سیتروئن گفت: گروه خودروسازی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه در

                      خصوص سرمایه گذاری و مشارکتی 50 درصدی مذاکرات خوبی داشته است و تا رسیدن به شرایط مطلوب در خصوص انعقاد قرارداد و همکاری،

                      مذاکرات در جریان است.


                      نعمت زاده خاطرنشان کرد: نظام کنترل کیفی برای خوردروهای داخلی بسیار سخت گیرانه تر از گذشته شده و عملا سطح استانداردها را بالاتر برده

                      ایم، این سختگیری ها براساس نظر مصرف کنندگان تنظیم شده است.
                      وزیر صنعت ادامه داد: هدفگیری ما برای ارتقای صنعت خوردوهای تولیدیمان

                      این است که باید این صنعت به سمت کیفی شدن گام بردارد و با صدور ابلاغیات این امر محقق نمی شود بلکه کار جمعی است و خودروساز داخلی

                      نیز باید کیفیت صنعتش را افزایش دهد زیرا هرگونه کوتاهی موجب می شود خودروهای وارداتی جایشان را بگیرند؛ براساس برنامه ریزیها قرار است

                      تا 3 سال آینده خودروهای داخلی به کیفیت مورد قبول جهانی برسند.
                      وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به روند رشد و ارتقاء واحدهای قطعه ساز

                      در بخش های خدمات پس از فروش اشاره کرد و ادامه داد: امید است به سمتی برویم که 10 سال آینده دو ثلث تولید برای داخل و یک ثلث در بخش

                      صادرات مورد استفاده قرار گیرد.
                      نعمت زاده با بیان اینکه استاندارد جهانی مراجعه خودروها به تعمیرگاه در سه ماهه اول عمرشان حدود یک و نیم

                      است و این رقم در ایران سه است گفت: امیدواریم تا سه سال آینده به حدی برسیم که نارضایتی در بخش کیفی خودروهایمان از بین برود و رضایت

                      مشتریان نسبت به کیفیت خودرو داخلی افزایش یابد.
                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • 717
                        عضو فعال
                        • Apr 2011
                        • 596

                        #1856
                        پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                        بالاخره پس از طرح شایعاتی متفاوت:
                        آگهی عرضه بلوکی "ورنا" ارائه شد
                        آگهی عرضه عمده سهام شرکت سرمایه گذاری رنا در قیمت پایه هر سهم 5063 ریال روی سایت شرکت بورس قرار گرفت. فروشنده این سهام شرکت تجارت الکترونیک خودرو تابان و شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان می باشد.

                        طی لحظاتی قبل بالاخره پس از مطرح شدن شایعات بسیاری آگهی معامله بلوکی شرکت سرمایه گذاری رنا در قیمت پایه هر سهم 5063 ریال روی سایت شرکت بورس قرار گرفت.

                        به گزارش بورس نیوز، آگهی عرضه عمده سهام شرکت سرمایه گذاری رنا در قیمت پایه هر سهم 5063 ریال روی سایت شرکت بورس قرار گرفت. فروشنده این سهام شرکت تجارت الکترونیک خودرو تابان و شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان می باشد.

                        طبق این اطلاعیه عرضه بلوکی سهام "ورنا" به صورت یکجا و نقد یا اقساط در تاریخ 12 تیر ماه سال جاری انجام خواهد شد.

                        بر این اساس با توجه به قیمت پایه هر سهم این بلوک که 5063 ریال تعیین شده و اختلاف زیادی که با قیمت این سهم روی تابلوی معاملات که در محدوده 2740 ریال می باشد ، باید دید طی روزهای آینده روند معاملاتی "ورنا" چگونه رقم خواهد خورد.

                        نظر

                        • ایرج سابق
                          عضو فعال
                          • Oct 2015
                          • 7434

                          #1857
                          پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                          مهر تایید مجلس دهم بر قرارداد سایپا کاشان و سیتروئن



                          به گزارش خبر خودرو، پس از اعلام واگذاری 50 درصد از سهام شرکت سایپا کاشان به سیتروئن و طرح نظرات متفاوت کارشناسان و مسئولان در این

                          ارتباط ، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم خبر از پذیرش این همکاری از سوی مجلس داد و گفت :
                          قراردادی که بین شرکت

                          خودروسازی سایپا کاشان و سیتروئن منعقد شده ، مسلما مورد پذیرش و موافقت مجلس دهم نیز است
                          .عبدالله رضیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو

                          اظهار داشت : قطعا مجلس می پذیرد که شرکت های ایران خودرو و سایپا شرایط بهتری را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد کرده و در مشارکت با

                          شرکتهای خارجی، خودروهای جدیدی را تولید و به بازار ایران عرضه نمایند
                          .
                          وی همچنین واگذاری 50 درصد از سهام شرکت سایپا کاشان در جریان

                          مذاکرات اخیر به شرکت سیتروئن را زمینه ساز همکاری های گسترده تر در صنعت خودرو با شرکتهای معتبر در دنیا دانست و گفت : البته هدف از این

                          نوع همکاری ها ورود خودروهای گران قیمت و لوکس که مسلما بازده اقتصادی را برای کشور به همراه ندارند قطعا نخواهد بود بلکه هدف از

                          مشارکت با شرکتهای خارجی ، بهره مندی از دانش روز خودروسازان و ورود تکنولوژی جدید و تولید و عرضه خودروهای متنوع در داخل است
                          .
                          وی

                          تصریح کرد : مسلما مشارکت شرکت سایپا با سیتروئن و تولید محصولات جدید ، ضمن پاسخ گویی به نیاز جامعه ، زمینه اشتغالزایی بهتری را نیز در

                          کشور فراهم خواهد نمود
                          .
                          وی با اشاره به اینکه بهره مندی از خودروهای جدید و روز دنیا حق مردم است ، تاکید کرد : متاسفانه در سالهای اخیر

                          بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت خودرو تا حدودی انحصاری گردید به طوری که در جریان تحریم ها ، عرضه مدل های محدود ، گاها در

                          استفاده از شرایط بهتر مشکلاتی را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد نمود
                          .
                          نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم در ادامه ضمن تاکید بر استفاده

                          صنعت خودرو ایران از تجارب شرکتهای بزرگ خودروسازی در دنیا ، اظهار داشت : قطعا با تبادل دانش و تکنولوژی و بهره مندی از فرصت های موجود

                          در کشور می توان شرایط بهتری را در صنعت خودرو ایران بوجود آورد
                          .
                          رضیان افزود : هر چند صنعت خودرو ایران با توجه به سابقه ای که در بحث

                          خودروسازی دارد تا کنون نتوانسته در حوزه طراحی تولید جدید به شرایط مطلوبی دست پیدا کند اما قطعا با استفاده از تکنولوژی کشورهای صاحب

                          برند در خودروسازی می تواند از شرایط مناسبی را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نماید و در این راستا از واردات خودرو نیز جلوگیری نماید
                          .
                          وی

                          گفت : در حال حاضر بخش زیادی از خودروهایی که در ایران استفاده می شود وارداتی است که قطعا این جریان آسیب جدی را به تولید داخل خواهد

                          زد.

                          تاريخ تنظيم: شنبه 29 خرداد ماه 1395 - 10:18 | دریافت فایل

                          بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #1858
                            پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                            شنبه، 29 خرداد 1395 - 10:50
                            رئیس هیات عامل سازمان گسترش در گفت‌وگو با ایلنا:
                            سایپا بعد از سیتروئن به دنبال انعقاد قرارداد با شرکت‌های جدید است
                            سایپا نیوز: معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: خوشبختانه سایپا همکاری خود با سیتروئن را نهایی کرده است و در این روند باید یکی از اولویت‌های هیات مدیره و مدیر عامل گروه سایپا حرکت به سوی انعقاد قراردادهای جدید و مشارکت با شرکت‌های برتر دنیا باشد .
                            به گزارش سایپا نیوز و به نقل از ایلنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در خصوص

                            مذاکرات انجام شده و انعقاد قرارداد سایپا با شرکت سیتروئن گفت: ویژگی این قرارداد ارتقای کیفیت، بهبود مدیریت، افزایش فروش، سهم بازار و

                            افزایش صادرات از طریق بازار سیتروئن است و انعقاد این قرارداد بدیع و قابل ستایش است.
                            معظمی اظهار داشت: سایپا اگر بخواهد بقا داشته

                            باشد هیچ راهی جز همکاری با شرکای خارجی و حضور در بازارهای بین‌المللی ندارد و این کار بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.
                            وی افزود: تاکید

                            دولت و خواست وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گسترش این نوع همکاری‌های خارجی است و خوشبختانه سایپا همکاری خود با سیتروئن را نهایی

                            کرده است و در این روند باید یکی از اولویت‌های هیات مدیره و مدیر عامل گروه سایپا حرکت به سوی انعقاد قراردادهای جدید و مشارکت با

                            شرکت‌های برتر دنیا باشد تا بتواند هم به نیازمندی‌های بازار پاسخ دهد و هم محصول جدیدی تولید کند.
                            معظمی گفت: یکی دیگر از مزایای انجام

                            همکاری با شرکت‌های معتبر، صادرات محصول است و به دلیل اینکه ایران در بین کشورهای همسایه و منطقه در این صنعت پیشتاز است، لذا از این

                            شرایط می‌توان به نحو احسن استفاده کرد و بازارهای منطقه را در اختیار گرفت.
                            وی تصریح کرد: در صورتی که نتوانیم با شرکت‌های خارجی

                            همکاری کنیم به طور قطع همین میزان صادرات را از دست خواهیم داد و لذا باید به دنبال کسب بازارهای بین‌المللی باشیم و بر اساس نیاز مشتریان

                            داخلی و خارجی تولید داشته باشیم چرا که در صحنه‌های بین‌المللی شرایط بسیار متمایز و سخت است .
                            رئیس هیات عامل سازمان گسترش و

                            نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قراردادهایی که در گذشته منعقد شده جوینت ونچر نبوده گفت: مفهوم جوینت ونچر در قراردادهای بین‌المللی

                            ایجاد سرمایه‌گذاری بین دو طرف است و در انعقاد قرارداد جدید سایپا و سیتروئن، شرکت خارجی اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران کرده است و ما

                            هم با افزایش بهره‌وری در شرکت داخلی خودمان توانسته‌ایم به صورت شراکت 50-50 حضور یابیم.
                            دکترمعظمی در خصوص انطباق این نوع

                            قراردادها با اقتصاد مقاومتی گفت: به طور کلی در اقتصاد مقاومتی دو مولفه وجود دارد که درون گرایی و برون گرایی است. در مقوله درون گرایی

                            حداکثر استفاده از توانمندهای داخلی مطرح است و بر اساس گزارشات ارائه شده در سایپا حرکت به سوی تامین نیاز‌های داخلی از طریق توان

                            داخلی صورت می‌پذیرد و بر همین محور است.
                            وی تصریح کرد: در خصوص برون گرایی باید با استفاده از توانمندی داخلی و پتانسیل بیرونی، تولید

                            صورت پذیرد به نحوی که نیازمندی مشتریان داخلی تامین شود و صادرات محصول را در پی داشته باشد که این موضوع مصداق کامل و بارز اقتصاد

                            مقاومتی است.
                            رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: به نظر بنده بهترین روشی که موضوع اقتصاد مقاومتی در صنعت

                            خودروسازی محقق می‌شود اول تجمیع ظرفیت داخلی کشور است که در حال حاضر به صورت پراکنده است، یعنی ظرفیت قطعه‌سازی داخلی را با

                            کمک خودروسازان مدیریت کنیم و یکپارچه‌سازی صورت پذیرد به نحوی که با هم‌افزایی قدرت رقابت را در صحنه بین‌المللی افزایش دهیم.
                            وی افزود:

                            اگر شرایط قطعه‌سازان به همین نحو ادامه یابد یقینا بازار را به رقبایشان واگذار خواهند کرد مگر اینکه مزیت رقابتیشان را افزایش دهند، علاوه بر

                            این، با تکیه بر نیروهای جوان و سرمایه انسانی ارزشمند می‌توانیم با ایجاد فضای کاری مناسب تحول ایجاد کنیم و با استفاده از توان داخلی و

                            سرمایه انسانی از مشارکت خارجی نیز بهره ببریم و در این صورت رضایت‌مندی مشتریان حاصل می‌شود که خود مصداقی از اقتصاد مقاومتی است.
                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • ایرج سابق
                              عضو فعال
                              • Oct 2015
                              • 7434

                              #1859
                              پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                              چهارشنبه، 2 تیر 1395 - 07:37
                              در سال اقتصاد مقاومتی،‌ اقدام و عمل صورت گرفت
                              رشد 14درصدی تولید سایپا
                              سایپا نیوز: توجه به اقدام و عمل در سال 95 باعث تداوم روند رو به رشد تولید و افزایش 14 درصدی در سه ماهه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 در گروه سایپا گردید
                              به گزارش سایپا نیوز: مدیران و کارکنان گروه خودروسازی سایپا با اعتقاد راسخ به اقتصاد مقاومتی تلاش‌های خود را در راستای تحقق منویات رهبر

                              معظم انقلاب بکار بسته‌اند و لذا "همدلی و هم‌اندیشی"، "شناخت واقعیات" و "مدیریت منابع" را از جمله نیازمندی های اجرای اقتصاد

                              مقاومتی، ‌می‌دانند.
                              بر همین اساس اقدامات مختلفی در گروه سایپا از نیمه دوم سال 94 طرح‌ریزی گردید که ارائه طرح‌های متنوع فروش، اجرای

                              طرح‌های مختلف تامین نقدینگی مانند طرح نوین اتوخدمت، اصلاح‌ ساختار سرمایه ، برنامه‌ریزی برای تعمیق میزان ساخت داخل و توجه به تنوع

                              محصول از جمله این اقدامات بود.
                              حاصل فعالیت‌های تلاش‌گران گروه خودروسازی سایپا در سال 94 باعث شد تولید شرکت از 831 دستگاه روزانه

                              در شهریور 94 با 139درصد رشد در اسفند ماه همان سال به 1989 دستگاه تولید روزانه برسد. توجه به اقدام و عمل در سال 95 نیز باعث تداوم روند

                              رو به رشد تولید و افزایش 14درصدی مجموع میزان تولید گروه سایپا در سه ماهه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 گردید و این به این

                              معناست که تولید 93822 دستگاه در سه ماهه اول سال 94 به 106904 دستگاه در بهار سال 95 رسیده است.
                              بنا به این گزارش و بر اساس

                              برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در گروه خودرو سازی سایپا این تداوم رشد ، تا پایان سال 95 نیز ادامه خواهد داشت.
                              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                              نظر

                              • بورس 2016
                                عضو عادی
                                • Oct 2015
                                • 186

                                #1860
                                پاسخ : سايـــــپا ( خساپـا )

                                سلام بر بورسی ها

                                اگر صبور باشید و سهامداری کنید طی سه ماه آینده

                                سایپا و زامیاد قیمت 200 را لمس می کنند. مطمئن باشید .

                                فقط صبوری و دوری از ترس و استرس

                                بورس باید همراه با نوسان باشد اما ارزش ذاتی
                                این دو سهم بیش از این قیمتها است. وتا رسیدن به 200
                                باید نوسانهایی داشته باشد سهامداری بهتر از نوسان گیری
                                است حرفی وارن بافت از آن به موفقیت رسیده است.

                                سهام ارزان بخرید و سهامداری کنید.
                                آخرین ویرایش توسط بورس 2016؛ 2016/06/22, 10:20.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X