سایپا (خساپا)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • امیددار
    عضو عادی
    • Sep 2011
    • 81

    #811
    با سلام
    موج شماری خسایپا
    همونطور که می بینید یه 5 موجی رو تموم کرده و احتمال شکل گیری موج Bو یا موج 1 از 3 بزرگش صعودیش هست یه حمایت در 172 داره و یه حمایت بسیار قوی در محدوده 153
    مقاومت قدری روی حدود 200داره که هم سقف قبلیشه و هم 38درصد فیبوی بلند مدتشه
    راستش هر جوری نگاه می کنم توی تایم هفتگی احتمال نزول زیادی نمی بینم و بیشتر به صعودش امیدوارم ولی ممکنه زمانبر باشه
    [SIZE=3][/SIZE][B]کتابی جالب روش سرمایه گذاری وارن بافت رابرت جی هگستروم ترجمه اکبری - زیودار[/B]

    نظر

    • ایرج اکبری
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 10934

      #812
      مدیرعامل سایپا در پاسخ به فارس خبر داد
      طراحی پلت‌فرم مشترک سایپا آغاز شد/ احتمال توقف عرضه پراید از سال ۹۴

      مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز طراحی یک پلت‌فرم جدید برای تولید خودرو توسط سایپا و با مشارکت یک شرکت بین‌المللی خارجی خبر داد و گفت: احتمال توقف عرضه پراید از سال ۹۴ وجود دارد ولی صادرات این محصول ادامه می‌یابد.
      Tweet
      سعید مدنی در حاشیه بازدید رئیس سازمان تأمین اجتماعی از خط تولید سایپا در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص طراحی پلت‌فرم جدید توسط این شرکت اظهار داشت: طبق قراردادی که با یک شرکت بین‌المللی خارجی منعقد کرده‌ایم کار طراحی پلت‌فرم جدید برای تولید انواع مدل‌های خودرو آغاز شده است.

      وی ادامه داد: مدت این قرارداد 30 ماه تعیین شده است.

      مدنی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه طبق قانون ارتقا کیفیت خودرو آیا تودیع محصولات پراید از سال 94 متوقف خواهد شد، گفت: تا سال 94 محصولات جدیدی را در چرخه تولید خواهیم داشت و ممکن است پراید از چرخه عرضه سایپا خارج شود ولی باز هم صادرات این محصول را به بازارهای خارجی خواهیم داشت.

      وی در مورد تأمین قطعات تندر 90 و مگان و مذاکره با شرکت رنو پارس نیز به فارس گفت: بعد از تحریم خودروسازان، سفارش‌گذاری قطعات رنو را کاهش داده بودند که قرار شد از اوایل دسامبر این سفارش‌گذاری شروع شود.

      وی در پاسخ به این سؤال فارس که گفت شرکت سایپا با خریداران مگان تماس می‌گیرد و از آن‌ها می‌خواهد که بجای این خودرو پراید تحویل بگیرند چه برنامه‌ای برای عمل به تعهدات خود در این خصوص دارید، نیز گفت: به دلیل شرایط تحریم مشکلاتی پیش آمده که با مذاکره با شرکت رنو، تعداد محدودی از قطعات مگان در حال ورود به کشور است تا به تعهداتمان در این مورد عمل کنیم.

      مدیرعامل سایپا در مورد تولید محصولات جدید این شرکت نیز گفت: تولید انبوه وانت پراید آغاز شده و تولید انبوه تیبا 2 (هاچ بک) نیز از اواخر دی‌ماه آغاز خواهد شد که قیمت آن تفاوت زیادی با قیمت تیبای معمولی ندارد.

      وی افزود: سراتو و بی 90 نیز آماده تولید است که به دلیل تحریم‌ها تأمین قطعات آن‌ها با مشکل مواجه شده است.

      مدنی تصریح کرد: برای تأمین قطعات سراتو در حال مذاکره با شرکت کیا هستیم.

      وی در خصوص وضعیت تولید شرکت سایپا نیز گفت: در حال حاضر با کاهش موقتی تولید به دلیل مشکل تأمین قطعات روبرو هستیم ولی به دنبال تأمین قطعات از منابع دیگر هستیم و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده به رنج تولید قبل برسیم.

      وی با بیان اینکه به همین خاطر زیاد به دنبال تعدیل نیرو نیستیم افزود: در حال حاضر میانگین تولید سایپا 1200 تا 1400 دستگاه است که امیدواریم بزودی افزایش یابد.
      كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

      نظر

      • کيانوش
        عضو فعال
        • Dec 2011
        • 6613

        #813
        تبريک به همه صبوران
        انچه که من در اين مدت راجع به چشم اندازهاي گروه خودرو در تايپيکهاي مختلف خودرويي گفتم داره بوي واقعييت ميگيره.
        فقط به خاور 800توماني
        خپارس 800توماني
        زامياد 800توماني
        سايپاي 1000توماني
        خودروي 1000توماني
        وووووووووو
        فکر کنيد.
        سايپا 200تومان مقاومت داره انجا منتظر شکار باشيد.

        نظر

        • داروساز
          عضو فعال
          • Mar 2012
          • 603

          #814
          :D>:D<دوستی میگفت چه ریسکی کردید ولی ما شدیدا اهل ریسکیم>:D<
          در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
          تبريک به همه صبوران
          انچه که من در اين مدت راجع به چشم اندازهاي گروه خودرو در تايپيکهاي مختلف خودرويي گفتم داره بوي واقعييت ميگيره.
          فقط به خاور 800توماني
          خپارس 800توماني
          زامياد 800توماني
          سايپاي 1000توماني
          خودروي 1000توماني
          وووووووووو
          فکر کنيد.
          سايپا 200تومان مقاومت داره انجا منتظر شکار باشيد.

          نظر

          • Ali zahedi
            كاربر فعال
            • Sep 2012
            • 676

            #815
            خسایپا رفت واسه 500تومان

            نظر

            • کيانوش
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 6613

              #816
              امروز حقيقي فقط 350هزار سهم فروخت.
              .................................................. ...............
              انهايي که دستشون به سايپا و خودرو و خاور و خپارس و..... نمي رسه ولساپا و زامياد بخرند.
              همه خوبند و همهشون رشد خوبي را تجربه خواهند کرد.
              چشم اندازها را اون بالا زدم.

              نظر

              • کيانوش
                عضو فعال
                • Dec 2011
                • 6613

                #817
                کد خبر: 2185377
                بازدید:
                نظرات :
                تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۹ - ۱۰:۰۴ اقتصادی > اقتصاد کلان
                تشکیل مرکز دیده‌بان اقتصادی زیرنظر جهانگیری/ حمایت دولت از خودروسازان
                معاون اول رئیس جمهور از تشکیل مرکز دیده‌بان شاخص‌های مهم اقتصادی زیر نظر معاون اول خبر داد و با اعلام حمایت دولت از صنایع خودروسازی، گفت: دولت انتظار دارد که صنعت خودروسازی و قطعه سازی به روزهای شکوفایی خود بازگردد.به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاح اولین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران در تهران گفت: مرکز دیده‌بان شاخص‌های مهم اقتصادی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور تشکیل خواهد شد تا شاخص‌های مرتبط با کسب و کار را رصد کند.

                وی افزود: به زودی آئین نامه‌های مربوط با تشکیل این مرکز به تصویب هیات دولت خواهد رسید.

                معاون اول رئیس جمهور، هدف از تشکیل مرکز دیده‌بان شاخص‌های مهم اقتصادی را حرکت تمامی دستگاه‌های کشور در راستای بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد.

                جهانگیری گفت: تمام تلاش دولت این است که نهایت آرامش را به فضای اقتصادی کشور برگرداند، چرا که هیچ فعالیت اقتصادی در زمانی که عدم اطمینان بر اقتصاد حاکم باشد، شکل نخواهد گرفت.

                معاون اول رئیس جمهور افزود: یک سرمایه گذار و فعال اقتصادی باید بداند که حداقل برای کوتاه مدت وضع تورم و نرخ ارز و سایر شاخص‌های اقتصادی به چه صورت است، این در شرایطی است که متاسفانه در دو سال اخیر حتی در برخی روزها سیاست‌های دولت قابل پیش بینی نبود و قیمت ارز و دیگر شاخص‌ها روند نگران کننده ای را دنبال می کرد.

                وی تصریح کرد: برای اینکه ثبات در اقتصاد ایجاد شود، هدف گذاری اولیه دولت این است که نرخ تورم را کنترل کند. بر این اساس نرخ تورم 40 درصدی در یکسال منتهی به شهریور سال 92 بسیار تکان دهنده بود که این امر صحبت از تولید و سرمایه گذاری را مشکل می کرد.

                به گفته جهانگیری، هم اکنون ثبات و آرامش به بازار بازگشته و تورم روند نزولی به خود گرفته است، ضمن اینکه کاهش تورم نقطه ای نیز قابل ملاحظه است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال روند تورم را بهبود بخشیم.

                معاون اول رئیس جمهور در ادامه از حمایت دولت از صنایع خودروسازی خبر داد و افزود: دولت انتظار دارد که صنعت خودروسازی و قطعه سازی به روزهای شکوفایی خود بازگردد، این در حالی است که دولت آگاهی دارد که صنعت خودرو در شرایط فعلی با چالش‌های زیادی مواجه است و قیمت تمام شده، کاهش تولید و کاهش روند سودآوری، نحوه تامین مالی و کیفیت با مشکلاتی مواجه است.

                به گفته جهانگیری، با برنامه ریزی های صورت گرفته و تعامل با شرکای خارجی تلاش داریم وضعیت صنعت خودرو را بهبود بخشیم اما شرکای ایران باید بدانند که صنعت خودروی ایران در منطقه ای قرار گرفته است که ایران مهمترین کشور صنعتی آن به شمار می آید و چند صد میلیون جمعیت در کنار این بازار وجود دارد.

                وی اظهارداشت: وضعیت خودرو در برخی سالها شرایط مشکلی را داشت به نحوی که مردم گاهی دو سال برای تحویل خودرو با رنگ مورد علاقه خود باید در نوبت می ماندند.

                معاون اول رئیس جمهور همچنین از خودروسازان خارجی که قصد همکاری با ایران را دارند، درخواست کرد که محصول رقابتی تولید کرده و رضایت مردم را اصل قرار دهند.

                جهانگیری ادامه داد: هم اکنون خودرو سهم جدی در آلایندگی دارد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

                معاون اول رئیس جمهور همچنین از خودروسازان خواست تا در مصرف ارز و صادرات خودرو تعادل و توازن برقرار کند؛ به این معنا که به میزانی که ارز نیاز دارند صادرات خودرو صورت دهند.

                کلید واژه های مطلب:صنعت |خودرو |تجارت |
                .................................................. ..........
                .................................................. ........
                حمايت دولت پشت صنعت خودرو-عاليه

                نظر

                • Alidadash
                  عضو فعال
                  • Jun 2013
                  • 959

                  #818
                  در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
                  امروز حقيقي فقط 350هزار سهم فروخت.
                  .................................................. ...............
                  انهايي که دستشون به سايپا و خودرو و خاور و خپارس و..... نمي رسه ولساپا و زامياد بخرند.
                  همه خوبند و همهشون رشد خوبي را تجربه خواهند کرد.
                  چشم اندازها را اون بالا زدم.
                  کیانوش جان به تاپیک خکاوه هم سری بزن، این سهم هم امروز عالی معامله شد. با خودرویی ها هستیم...
                  سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                  شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                  نظر

                  • ایرج اکبری
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 10934

                    #819
                    سعید مدنی مدیر عامل سایپا اظهار کرد:
                    رایزنی برای معامله سهام خودروسازان داخلی توسط خارجی ها

                    استراتژی کلان گروه با شرکای خارجی براین امر است که از معامله سهام شرکت اصلی و شرکت های تابعه استقبال می شود که در این رابطه مذاکرات اولیه نیز با خودروسازان خارجی صورت گرفته است.
                    مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا طی همایش روز جاری با اشاره به اینکه ایران قلب صنعت خودرو در منطقه خاورمیانه و کشورهای حوزه CIS است، گفت: گروه خودروسازی سایپا با دارا بودن 800 نمایندگی داخلی و 70 نمایندگی خارجی فعالیتی قابل توجه در این صنعت داشته و می توان گفت سرمایه گذاری در این صنعت با توجه به وجود زیرساخت های قبلی بسیار اقتصادی است.
                    براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، سعید مدنی افزود: تلاش مجموعه سایپا بر این است که طی سال های آتی از طریق گسترش فعالیت ها خود را در میان 20 شرکت خودروساز بزرگ در سطح جهان جای دهد و در این راستا برای افزایش صادرات محصولات خود تا 20 درصد برنامه هایی تعریف و اجرایی خواهد شد.

                    وی ادامه داد: ظرف سه تا 4 سال آتی حدود 10 مدل جدید خودرو وارد بازار خواهد شد که از این تعداد عرضه دو مدل طی سال جاری صورت خواهد گرفت.

                    مدنی همچنین تأکید کرد: عرضه خودروهای جدید در صورت تسهیل در فرآیند تأمین قطعات با توجه به فراهم بودن خطوط تولیدی می تواند با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

                    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از تأمین 48 درصدی نیاز خودروی سواری کشور سخن گفت و اظهار داشت: افزایش حجم تولید، توسعه مشارکت و همکاری با خودروسازان خارجی و افزایش کیفیت در دستورکار گروه خودروسازی سایپا قرار دارد و استراتژی کلان گروه با شرکای خارجی براین امر است که از معامله سهام شرکت اصلی و شرکت های تابعه استقبال می شود که در این رابطه مذاکرات اولیه نیز با خودروسازان خارجی صورت گرفته است.

                    وی ادامه داد: همکاری های بلندمدت برای توسعه تولید محصول با شرکای خارجی و تأمین به موقع قطعات از سوی آنها از دیگر برنامه های آتی گروه خودروسازی سایپا است.

                    مدنی در پایان با تشکر از برگزاری این همایش و حضور مهمانان خارجی تأکید کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد همکاری های خوب و تنگاتنگ شرکت های خارجی با نیت حضور در بازارهای منطقه و جهانی از طریق افزایش همکاری ها و تعاملات باشیم.
                    كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                    نظر

                    • کيانوش
                      عضو فعال
                      • Dec 2011
                      • 6613

                      #820
                      ايا سايپا 49 درصد خپارس خود را به خارجيها واگذار خواهد کرد.؟
                      اگر بله-چند
                      سهمي 1000تومان يابيشتر
                      منتظر مي مانيم.

                      نظر

                      • Alidadash
                        عضو فعال
                        • Jun 2013
                        • 959

                        #821
                        برنامه‌ریزی برای توسعه محصول جدید سایپا از طریق دو پلت‌فرم

                        به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید مدنی در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان اینکه سایپا تصمیم دارد 30 درصد از تولید محصولات خود را به صادرات اختصاص دهد، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 2016 بازارهای خود را گسترش خواهیم داد و به دنبال رسیدن به تراز ارزی در این زمینه هستیم.
                        مدنی افزود: توسعه محصول جدید با برند سایپا با توسعه دو پلت‌فرم در حال پیگیری است. وی با بیان اینکه از سال آینده روند تولید محصولات ایکس 100 در ایران روند کاهشی و محصولات خانواده تیبا روندی افزایشی خواهد بود، خاطرنشان کرد: به تدریج محصولات فرانسوی مانند B90 و چند محصول دیگر با تیراژ پایین برای کامل کردن سبد محصولات سایپا تولید خواهند شد و در این زمینه نیز شرکای خارجی باید همکاری خود را گسترش دهند. مدنی افزود: درآمد گروه خودروسازی سایپا در سال 2007 حدود 4609 میلیون دلار بود که تا سال 2011 به 8518 میلیون دلار رسید. وی گفت: درآمد صادراتی سایپا نیز از 77.4 میلیون دلار در سال 2007 به 175.6 میلیون دلار در سال 2012 رسید. وی افزود: امیدواریم تا پایان امسال، تیبا 2 به تولید انبوه برسد و خطوط تولید سراتو و b90 نیز با همکاری شرکت‌های کیا و رنو راه اندازی شود.
                        سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                        شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                        نظر

                        • Alidadash
                          عضو فعال
                          • Jun 2013
                          • 959

                          #822
                          ایران قلب خودروسازی خاورمیانه است.


                          -----------------------------------------------------------------------------------------
                          به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از موج، سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیشترین سهم بازار و تولید خودروهای سواری در کشور به سایپا اختصاص دارد و به دلیل صادرات خودرو به کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی 5 دوره ی متوالی صادرکننده ی نمونه و دو دوره به صادرکننده ی ممتاز کشوری در صنعت خودروی ایران تبدیل شده است.
                          وی که در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران سخن می گفت، اظهار داشت: بیش از 100 شرکت زیرمجموعه در سایپا شکل گرفته که متناسب با نیاز یک خودروساز فعالیت های طراحی و مهندسی، تولید قطعه، امور مالی و بازرگانی و خدمات پس از فروش محصولات گروه سایپا را بر عهده دارند.
                          مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد: شرکای شرکت سایپا در چند دهه ی گذشته شرکت های کیا موتورز کره، سیتروئن فرانسه و اخیرا شرکت برلیانس از چین هستند. شرکت خودروسازی پارس خودرو در گروه سایپا با اتحاد رنو-نیسان همکاری دیرینه دارد و از قبل هم تولید کننده ی محصولات لوکس و شاسی بلند از کمپانی نیسان بوده است.
                          وی اذعان داشت: در بخش خودروهای تجاری، سایپا دیزل و ایران کاوه از قدیم با ولوو و رنو کار کرده اند و اخیرا دایره ی همکاری های خود را به شرکت های فوتون و دانگ فنگ از چین هم گسترش داده اند. همچنین در بخش خودروهای تجاری، از جمله وانت و کامیونت شرکت زامیاد با ایویکوی ایتالیا از دیر زمان در ایران فعالیت مشترک داشته اند.
                          مدنی با بیان اینکه ظرفیت تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا سالانه به بیش از یک میلیون دستگاه می رسد، تأکید کرد: شرکت های خودروسازی سایپا، پارس خودرو، بن رو و تاپکو جمعاً ظرفیت تولید 865 هزار دستگاه خودروی سواری در سال را در خود ایجاد کرده اند.
                          وی ادامه داد: سایپادیزل، زامیاد و ایران کاوه نیز ظرفیت تولید 135 هزار دستگاه خودروی تجاری اعم از وانت، کامیونت، کامیون، تریلر، مینی بوس، اتوبوس و خودروهای تجاری با کاربرد خاص را در خود به وجود آورده اند. بنابراین ظرفیت تولید گروه خودروسازی سایپا سالانه بیش از یک میلیون دستگاه است.
                          مدنی با بیان این نکته که گروه خودروسازی سایپا توان طراحی و مدیریت پلتفرم را دارا است افزود: با توجه به قابلیت های شکل گرفته در چند دهه ی گذشته و با انتقال دانش فنی از خودروسازان بزرگ دنیا و با تکیه بر تلاش مهندسان ایرانی، طراحی و ساخت تمام بخش های یک خودرو، در زنجیره ی تأمین گروه خودروسازی سایپا ممکن شده است.
                          وی با بیان اینکه سایپا تصمیم دارد 30 درصد از تولیدات محصولات خود را به صادرات اختصاص دهد، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 2016 بازارهای آینده ی خود را گسترش خواهیم داد و بدنبال رسیدن به تراز ارزی در این زمینه هستیم.
                          مدیر عامل سایپا گفت: با توجه به منابع موجود در کشور، خودروسازان جهانی بازار خودرو ایران را یک بازار 400 میلیونی بدانند.
                          مدنی با اشاره به بازارهای صادراتی این شرکت یادآورر شد: سایپا علاوه بر ایران در کشورهای سوریه، ونزوئلا، عراق، سنگال و سودان سایت تولید خودرو ایجاد کرده است که پایگاه تولید خودرو در خارج از کشور به حساب می آیند.
                          به گفته ی عضو هیأت مدیره ی گروه خودروسازی سایپا، توسعه ی محصول جدید با برند سایپا با توسعه ی دو پلتفرم؛ در کلاس C در حال پیگیری است و معاونت مهندسی سایپا به کمک مرکز تحقیقات و نو آوری صنایع خودروی ایران، شرکت مهندسی توسعه، شرکت طراحی مهندسی و ساخت و ابزار آلات و مهندسی مشاور صنایع وسایط نقلیه در شکل گیری این محصولات جدید همکاری دارند.
                          مدنی با اعلام اینکه از سال آینده روند تولید محصولات ایکس 100 در ایران روند کاهشی و محصولات خانواده تیبا رو به افزایشی خواهد داشت، خاطر نشان کرد: به تدریج محصولات فرانسوی مثل بی 90 و چند محصول دیگر با تیراژ پایین برای کامل کردن سبد محصولات در سایپا تولید خواهند شد و در این زمینه نیز شرکای خارجی باید همکاری های خود را گسترش دهند.
                          مدیر عامل سایپا در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری خودرو تیبا 2 به تولید انبوه برسد و با همکاری شرکت های کیا و رنو خطوط تولید سراتو و b90 نیز راه اندازی شود.
                          سهامداری کنید تا رستگار شوید...

                          شدیدا به سرمایه گزاران عزیز انجام ورزش های استقامتی رو توصیه میکنم.

                          نظر

                          • mohsen66
                            عضو عادی
                            • Jun 2013
                            • 181

                            #823
                            حواستون هست؟؟؟؟؟؟؟ بازیگردانهای خزامیاد دارن خالی میکنن میان سمت خکاوه مقدار صف چیدن رو دقت کنید متوجه میشید
                            2 روزه تعداد کمی حقیقی خزامیاد سنگین میفروشند جالبه تو این دو روز صف خرید خکاوه 3میلیون میشه تا سایپا عرضه میکنه ظرف چند سانیه 3 میلیون دیگه چیده میشه بازم میگم بجز عده ای حرفه ای هنوز بازار متوجه این سهم با ارزش تو این قیمت نیست

                            یعنی خود شرکت سایپا متوجه حضور پر اقتدار این افراد هماهنگ، نشده که هی خکاوه عرضه میکنه

                            نظر

                            • آترينا
                              عضو عادی
                              • Feb 2012
                              • 172

                              #824
                              فرصت فروش است براي فردا. تكنيكال به جاي گير داري رسيده است.

                              نظر

                              • ali 20
                                عضو عادی
                                • Sep 2011
                                • 56

                                #825
                                اترینا فروش سهم تو روند صعودی ممنوع فقط و فقط تو اصلاح اضافه باید کرد
                                فروش تو روند صعودی یعنی جا موندن از سهم- اعصاب خردی-جیب کارگزار پرکردن و....

                                نظر

                                در حال کار...
                                X