کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
واسه شکستن صف ورنا وساپا و خگستر شیر فلکه را روی خودرو و خساپا باز کردن و موفق هم شدن حجم خوبی خگستر جم کنن . امروز یه پله خساپا خرید کردم و فردا پله دوم وارد میشم
اول وقت پله دوم محدوده 200 برداشتیم . تا انجام معامله بلوکی فعلا فروشنده نیستیم
من دیروز وارد سهم شدم. تموم شده ام 205 تومن بود. قبلش رو خودرو بودم. امروز اول وقت کلی استرس داشتم که بدون ضرر ردش کنم ولی شکر خدا صبر کردم و خوشبختانه آخر وقت صف خرید شد.
انشاالله هفته پیش رو، معاملات سبز پر رنگی داشته باشه. تا خدا چی بخواد!
سایپا: به ازای تولید هر خودرو ۷۰ میلیون ضرر میدهیم!
عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه طی سه سال گذشته قیمت نهاده های تولید خودرو 7 برابر شده و قیمت خودرو 3 برابر شده است، گفت: طی چند سال اخیر شورای پول و اعتباری مبلغی را در قالب تسهیلات برای شرکت های خودروساز در نظر می گرفت اما در این دوره هیچ تسهیلاتی مصوب نشده است.
به نقل از روابط عمومی سایپا ، علی شیدایی درباره پرداخت تسهیلات به خودروسازان، اظهارداشت: ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت خودرو را به شرکت های خودروساز نمی دهد از همین رو باید تلاش کرد که با افزایش بهره وری، تولید اقتصادی که مدنظر قرار گرفته و همچنین واگذاری سهام درون گروهی، شرایطی را فراهم کنیم که تولید خودروها از خط زیان خارج شود.
او با بیان اینکه هر خودرویی که تولید می شود به طور متوسط 70 میلیون تومان زیان برای گروه خودروسازی سایپا دارد، گفت: طی سه سال اخیر قیمت نهاده های تولید چون فولاد، مواد پلیمری و... 7 برابر شد ولی قیمت خودرو 3 برابر شده است، لذا شکاف قیمت سبب شده که تولید با چالش مواجه شود.
شیدایی با تاکید بر اینکه شکاف قیمت فروش و قیمت تمام شده(زیان) باعث شد، در پایان سال جاری زیان تلفیقی گروه خودروسازی سایپا 58 هزار میلیارد تومان شود، خاطرنشان کرد: طی 4 سال اخیر و در ماه اسفند شورای پول و اعتبار تزریق نقدینگی به خودروسازان را تصویب می کرد اما سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاد و بعضا در سیستم بانکی هم با محدودیت های روبرو شده ایم از همین رو تامین نقدینگی دچار مشکل شده است.
او با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا به دنبال تامین نقدینگی از راه های مختلف است، گفت: در تلاش هستیم نقدینگی مورد نیاز را از طریق بازار پول و سرمایه تامین کنیم، بدین جهت یکی از راه ها که رئیس جمهور در قالب 8 فرمان ابلاغ کرد و وزیر صنعت، معدن و تجارت مجدانه پیگیر اجرای آن است، فروش سهام درون گروهی سایپا است.
عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: 42 درصد سهام گروه سایپا تودلی است، بدین جهت با استفاده از توان مرکز کارشناسان قوه قضائیه در حال بررسی هستیم تا ضمن قیمت گذاری مناسب، این سهام به اهل آن واگذار شود تا هم سهامداران منتفع شوند و هم اینکه با تزریق نقدینگی، سرمایه گذاری در بخش های مولد صورت گیرد.
او با تاکید بر اینکه گروه خودروسازی سایپا موظف شده تا پایان سال جاری 650 هزار دستگاه خودرو تولید کند و قطعا با همراهی و همدلی تمام بخش ها بیش از این عدد محقق خواهد شد، گفت: طی 4 ماهی که گروه خودروسازی سایپا تحویل تیم جدید مدیریتی شد، این مجموعه ضمن کسری نقدینگی با ۸۰ هزار خودرو ناقص ، ۵ هزار و ۲۰۰ خودرو یورو ۴ و هزار و ۷۰۰ خودرو بدون گارانتی روبرو بود از همین رو با برنامه ریزی و فعالیت گسترده تمام بخش ها، تعداد خودروهای ناقص در مقطع فعلی به 28 هزار دستگاه رسید (تا پایان ماه جاری به 20 هزار دستگاه می رسد) و تولید 37 هزار دستگاه طی سال جاری محقق شد.
...در این طرح، به خدمات پس از فروش بهصورت ویژه نگاه شده است، توضیح داد: وقتی خودرو وارد کشور میشد، صاحبان خودرو اغلب در نگهداری و پشتیبانی دچار مشکل میشدند، بنابراین یکی از بحثهایی که مصر به اجرای آن هستیم این است که خدمات پس از فروش در کشورهای واردکننده ارائه شود.
منطقی عنوان کرد: همیشه در کشور تنها واردات خودرو انجام میشد، اما یکی از بحثهایی که همه کشورها از آن به خوبی استفاده میکنند این است که کنار این واردات، انتقال فناوری هم صورت دهند، بنابراین در واردات خودروهایی که برای دهکهای پایین صورت میگیرد، علاوه بر در نظر گرفتن مشوق، تأکید شده کسانی میتوانند وارد این فرآیند شوند که فرآیندهای تولید را نیز مشاهده کنند تا انتقال دانش نیز انجام شود....
... بحث دیگری که در آئیننامه واردات خودرو در نظر گرفتهشده این است که هر سرمایهگذاری که بخواهد در زنجیره ارزش خودرو (قطعات و زیرمجموعهها) سرمایهگذاری کند، میتواند واردات خودرو را درازای سرمایهگذاریای که در زنجیره ارزش خودرو میکند، انجام دهد.
منطقی بیان کرد: بحث دیگر این است که کسانی که یک طیف از محصولات را صادر کنند، میتوانند درازای صادرات با مجوز بانک مرکزی، واردات انجام دهند...
...پیشبینی میشود که تا اواخر سال بیشتر خودروها از چرخه قرعهکشی خارج میشوند...
"مطالب و پست های ارسالی اینجانب به هیچ وجه توصیه به خرید یا فروش برای کسی نیست، صرفا نظرات شخصی اینجانب درمورد سهام بازاربورس می باشد والبته ممکنه تمامی اون مطالب اشتباه هم باشد"
چه وقتی هم آگهی بلوکی رو منتشر کردن! عرض کردم مقاومت واعظی با گروه خودرو و بانکی شکسته میشه
با سلام و احترام
با نظر شما مخالفم . اگر اینطور بود که شما می فرمایید باید خساپا هم روی درصدهای مثبت معامله می شد ...
در متن آگهی نوشته شده 15 روز از تاریخ چاپ آگهی ، خریداران فرصت دارند ....
و صمنا" نوشته شده " شرایط عرضه و واگذاری سهام سایپا پس از تکمیل فرآیند مربوطه به اطلاع مقاضیان خواهد رسید "
خب قرار نیست تا لیست خریداران مشخص شود هر روز ، یعنی 15 روز ( اون مدت زمانی که بوری توی این 15 زوز باز هست ) ، ورنا یا وساپا مثبت کامل بخورند ...
این آگهی را دادند که یه جوی ایجاد بشه و قطعا تا قیمت بلوک سایپا مشخص نشه ، همیشه ورنا و وساپا صف نخواهند ماند .... به نظرم اگه افرادی که توی صف خرید هستند آگهی را خوب بخوانند اینطوری هیجان زده نمی روند توی صف خرید !
حداقل 15 روز فقط تا زمان مشخص شدن خریدارها باقی مانده است ...
یه چیزی هم که واقعا" به نظر اینجانب اشتباه و مضحک هست ، این هست که اول باید قیمت بلوک مشخص بشه ، بعد خریدار اعلام آمادگی کنه ....
خب قیمت بلوک سایپا اگر فرضا" 300 تومان باشه یا 350 تومان باشه یا 400 تومان و یا بالاتر باشه ، مبلغ کمی نیست و خریدار باید ببینه اول قیمت چنده تا اعلام آمادگی کنه . چون شاید اصلا اون پول رو با این اختلاف قیمت که هنوز مشخص نیست نداشته باشه . یعنی فرضا اگه بلوک 300 تومان باشه پولش را داشته باشه و بخواد ثبت نام کنه ولی فرضا" 400 تومان باشه پولش رو نداشته باشه ..
توی ایران واقعا" همه کارها برعکسه !! اول قیمت باید مشخص بشه بعد خریدارها بیان ! اینجا اول خریدار میاد در حالیکه هوز قیمت مشخص نیست ...
با نظر شما مخالفم . اگر اینطور بود که شما می فرمایید باید خساپا هم روی درصدهای مثبت معامله می شد ...
در متن آگهی نوشته شده 15 روز از تاریخ چاپ آگهی ، خریداران فرصت دارند ....
و صمنا" نوشته شده " شرایط عرضه و واگذاری سهام سایپا پس از تکمیل فرآیند مربوطه به اطلاع مقاضیان خواهد رسید "
خب قرار نیست تا لیست خریداران مشخص شود هر روز ، یعنی 15 روز ( اون مدت زمانی که بوری توی این 15 زوز باز هست ) ، ورنا یا وساپا مثبت کامل بخورند ...
این آگهی را دادند که یه جوی ایجاد بشه و قطعا تا قیمت بلوک سایپا مشخص نشه ، همیشه ورنا و وساپا صف نخواهند ماند .... به نظرم اگه افرادی که توی صف خرید هستند آگهی را خوب بخوانند اینطوری هیجان زده نمی روند توی صف خرید !
حداقل 15 روز فقط تا زمان مشخص شدن خریدارها باقی مانده است ...
یه چیزی هم که واقعا" به نظر اینجانب اشتباه و مضحک هست ، این هست که اول باید قیمت بلوک مشخص بشه ، بعد خریدار اعلام آمادگی کنه ....
خب قیمت بلوک سایپا اگر فرضا" 300 تومان باشه یا 350 تومان باشه یا 400 تومان و یا بالاتر باشه ، مبلغ کمی نیست و خریدار باید ببینه اول قیمت چنده تا اعلام آمادگی کنه . چون شاید اصلا اون پول رو با این اختلاف قیمت که هنوز مشخص نیست نداشته باشه . یعنی فرضا اگه بلوک 300 تومان باشه پولش را داشته باشه و بخواد ثبت نام کنه ولی فرضا" 400 تومان باشه پولش رو نداشته باشه ..
توی ایران واقعا" همه کارها برعکسه !! اول قیمت باید مشخص بشه بعد خریدارها بیان ! اینجا اول خریدار میاد در حالیکه هوز قیمت مشخص نیست ...
قیمت برا ما مشخص نیست چون کاره ای نیستیم. شاید برا اونا مشخصه! قیمت دستوری زور چپون یا قراره اتفاقی بیافته که ظرف با هر قیمتی حاضره بخره.
در ثانی شرایطی می خرند. خرید نقد که نیست. راه در رو زیاد داره!
? زمین ۱۰ هزار میلیارد تومانی گروه سایپا با ۱ میلیون مترمربع مساحت
?به گزارش «نود اقتصادی» یک فقره از زمینهای در مالکیت گروه سایپا که در منطقه(گرمدره) واقع شده، حدود ۱ میلیون مترمربع مساحت دارد.
?گرچه کاربری آن صنعتی ذکر شده اما مشخص نیست در حال حاضر این زمین مورد استفاده صنعتی قرار میگیرد یا نه، اما نکته جالب اینکه اگر فرض کنیم قیمت هرمترمربع از این زمین نزدیک همانند قیمت میانگین کشوری که حدود ۱۰/۷ میلیون تومان برای هر مترمربع است، باشد در آن صورت ارزش این زمین به ۱۰ هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان خواهد رسید.
?قابل ذکر است کارشناسان معتقدند دولت باید خودروسازان را مجبور به فروش و مولدسازی داراییها و اموال غیرمولد، واگذاری اموال غیرتولیدی و واحدهای تولیدی مازاد کند.
?نتیجه این اقدام، جذب نقدینگی و چابک شدن خودروسازی خواهد بود که هر دوی اینها میتواند بخش قابلتوجهی از زیان خودروسازان را پوشش دهد.
منبع : نود اقتصادی
The greater the risk ، The greater the reward
هر چقدر ریسک بزرگتری کنی ، پاداش بزرگتری بدست میاری
نظر