کاربران گرامی بورسی، با توجه به تغییرات اخیر سایت در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از سایت (درج پیام، عضویت و...) با ایمیل boursy.com[@]gmail.com در ارتباط باشید یا موضوع را در تاپیک «شما بگویید...» درج کنید.
اگه مبناي قيمت هاي كشنده هاي ولوو 2015 كه اخيرا پيش فروش شد رو حداقل 600 بگيريم
- اگرچه به من 900 مليون قيمت دادن - و ام آر پي سال بعد رو همون ظرفيت 2500 تا منظور كنيم (قيمت به ميليارد تومان)
* قيمت 600 مليون و حاشيه سود 15% => سود هر سهم خكاوه 94 =108 تومن
* قيمت 900 مليون و حاشيه سود 15% => سود هر سهم خكاوه 94 =160 تومن
* قيمت 600 مليون و حاشيه سود 20% => سود هر سهم خكاوه 94 =148 تومن
* قيمت 900 مليون و حاشيه سود 20% => سود هر سهم خكاوه 94 =214 تومن
با اين حساب كمترين سود هر سهم خكاوه سال 94 عدد 108 و بيشترين آن براي mrp معادل 2500 عدد 214 تومن
دوستان خودشون براي mrp سالانه 3000 و 3500 در سال 94 با نرخ هاي 600 و 900 و حاشيه سودهاي 15% و 20% حساب كنند ( حتي حاشيه 25% هم قابل لحاظه)
ولي نكته مهم اينه بدبينانه ترين حالت همانا سود 108 تومني هر سهم خكاوه براي سال 94 هست
موفق باشيد
کویینس گرامی
در گزارش پیش بینی 17 اذر هم شرکت حاشیه سود را 15 درصد گرفته. اما در موجودی انبار طی دوره نیز از سوئد و چین ورود قطعات داشته. حال نمیدانیم برای ولوو 2015 بوده یا خیر. ظرفیت را نیز شما تقریبا ماکزیمم گرفتید.
بنظرم سه حالت داریم:
1- افزایش سرمایه حداقل بمیزان 200 درصد ( بنده قانون شرکتهای زیاند را نمیدانم که ایا با این وضع خکاوه ،افزایش میتواند از محل آورده هم باشد یا فقط تجدید ارزیابی دارایی، اگر فقط از محل تجدید باشد ایا انقدر دارایی ارزشمند دارد که همه از محل تجدید باشد یا خیر؟ )
فرض کنیم 200 درصد و همه از محل تجدید، انگاه کف قیمت سهم در خرابترین بازار حول و حوش 200 تومان است.
2- بحث هسته ای: اگر توافق شود که سقف قیمت سهم به طرز معنا داری بالاتر خواهد رفت. اگر تمدید شود باز همان حالت اول و اگر شکست بخورد ( پناه بر خدا )، با فرض حالت اول کف سهم 150 تومان است.
3- افزایش تولید و فروش: بستگی به شرایط بازار دارد که فعلا چیز خاصی در گزارش ندیدیم اما احتمال فراوان میرود که راه ایران خودرو را طی یکسال برود با سود سازی بیشتر.
نتیجه گیری:
کاری به زیان انباشته نداریم زیرا با افزایش سرمایه انرا کم میکند، اما اگر در گزارش حسابرسی شده تابستان 94، زیان را به سود تبدیل کند انوقت قیمت هر سهم کمتر از 100 تومان نیست مثل بقیه سهام بازار ( حتی اگر زیان انباشته داشته باشد مثل ایران خودرو سایپا ). در این حالت با 200 درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ، قیمت هر سهم به 300 تومان خواهد رسید. بنده فعلا همان 200 تومان را مبنا قرار میدهم. اگر بالاتر رفت که نوش جان همگی. بنظرم برای گین اصلی تا تابستان 95 باید صبر کرد که کفش آهنین میخواهد در این بیغوله بازار ما.
پاینده باشید.
ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )
لوطي عزيز
به زعم بنده افزايش اوليه تا 200 و بالاتر يك منطق رياضي براي توجيه قيمت سهم بعد از رقيق شدن دارد حتي با همين زيان انباشته و اصل افزايش قيمت مربوط به قرارداد و بازگشت ولوو ست كه قيمت رقيق شده و 3برابر شده تعدادي سهم را ميتونه به 300يا بالاتر برسونه كه به نظرم درصورت وقوع حداكثر اسفند 94 خواهد بود همان 3*200=600 معروف كه اگه زنده مونديم به ياري خدا ميبينيم و اما بعد…
اگر هم زبون خيلي از بدگمانها لال ... ولوو برنگشت همون افزايش سرمايه تجديد و بازشدن تئوريك 60-70 توماني و سودسازي ميشه هميني كه خاور و خپارس دارن ميچرخن روش.
[B][COLOR="#0000FF"]Today a [COLOR="#FF8C00"]Reader[/COLOR][COLOR="#FF8C00"][/COLOR] Tomorrow a [COLOR="#FF8C00"]Leader[/COLOR][/COLOR][/B]
الانه که بریزن سرت و از اینکه از سهم منفی نوشتی به اشکال مختلف بهت حمله کنند.
فکر کنم خوب بدونی فرق کسی رو که سهمو داره و از خوبی بدی سهم مینویسه تا کسی که سهم رو نداره و فقط منفی مینویسه. چون کل بازار ریزشیه دلیل نمیشه تحلیل شما درست باشه. وبشهر رو ببین پی بر ایی 2.5
ای لولی بربط زن ! تو مست تری یا من ................ ای پیش چو تو مستی، افسون من افسانه ( مولانا )
فعلا" باید منتظر758ریال بود اگه انجا هم نشد در602ریال شاید پایین تر نیاددر ضمن خودم 50درصد سبدم از این سهم هست
این را هم اضافه کنم الان حدود یک سال هست صبر کردم وتا یک سال اینده هم اگه مشکلی برام پیش نیاد با ان
می مانم .تاخدا چه خواهد.تااینجا که دولت بد جوری رکب زد به همه
این را هم اضافه کنم الان حدود یک سال هست صبر کردم وتا یک سال اینده هم اگه مشکلی برام پیش نیاد با ان
می مانم .تاخدا چه خواهد.تااینجا که دولت بد جوری رکب زد به همه
استاد ما در کلاس میگفت بهیچ وجه با هیچ سهمی وصلت نکنید صمیمی هم نشوید
استاد ما در کلاس میگفت بهیچ وجه با هیچ سهمی وصلت نکنید صمیمی هم نشوید
بنده با این حرف استاد شما مخالفم یعنی کلیت نداره یا سرمایه گذار هستی یا سهام باز در دومی بله در اولی نه خانواده بانکی در دکوثر جابریان در فولاد وخیلی دیگر در صنایع مختلف مثل فولاد کاویان که سرمایه گذار هستند در بعضی مواقع برای حرکت سهم جزیی از سهام را میفروشند وخیلی زود هم جایگزین میکنند وبا 40 تا 50 میلیون سهم سود سالانه وبعد تفریح در آمریکای جنوبی
تولید انواع کامیون در کشور 134.4 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آبان ماه امسال تولید انواع کامیون در کشور با رشد 134.4 درصدی از 569 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 1334 دستگاه افزایش یافته است.
در این مدت تولید انواع کامیون در شركت ارس خودرو دیزل با افت صد درصدی از 45 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به صفر رسیده است.
تولید انواع کامیون در شركت ایران خودرو دیزل نیز با کاهش 38.8 درصدی از 219 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 134 دستگاه کاهش یافته است.
آبان ماه امسال تولید انواع کامیون در شركت سایپا دیزل با رشد 716 درصدی از 75 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 612 دستگاه افزایش یافته است.
تولید انواع کامیون در شركت سیبا موتور با رشد 230 درصدی از 60 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 198 دستگاه افزایش یافته است.
تولید انواع کامیون در گروه بهمن نیز با رشد 140.3 درصدی از 159 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 382 دستگاه افزایش یافته است.
استاد ما در کلاس میگفت بهیچ وجه با هیچ سهمی وصلت نکنید صمیمی هم نشوید
استادم استاداي قديم
يه تحليل و دوتا كتاب آنگاه تدريس و سپس استاد
همين استادان كه ياد نميدن افزايش از تجديد و انباشه واريز 100 تومني نداره و تبديل شدن به سهم هم بدون خريد حق تقدم و … كلا اين اساتيد !!! رو بزار در كوزه و …
ولي اگه استراتژي داشته باشي هيچوقت نميرسه وقتيكه سرمايت نصف بشه و تو منزوي نگاش كني
بياد پايين ميانگين كم ميكني و از پايين اومدنش لذت هم ميبري اي بسا فرصت بده بالا بدي پايين بخري كه بهترم هست نه مث رفيقمون كه وقتي فروخته صحبت از نيومدن ولوو و … ميكنه و پايين تر خريد ديگه ولوو هم ميادش و گوش بفرمان ايشونه تا سهمشو دوباره بفروشه
اين سود واقعا حلال نيست اي بسا خف بگيره آدم و پايين بخره حداقل وجدان درد نميگيره
به هرحال استراتژي براي هدف در زمان تعريف شده خيلي مهمه
[B][COLOR="#0000FF"]Today a [COLOR="#FF8C00"]Reader[/COLOR][COLOR="#FF8C00"][/COLOR] Tomorrow a [COLOR="#FF8C00"]Leader[/COLOR][/COLOR][/B]
استاد ما در کلاس میگفت بهیچ وجه با هیچ سهمی وصلت نکنید صمیمی هم نشوید
کاش اوایل سال92با این گروه وصلت می کردم .در واقع طمع نگذاشت از گروه پالایشی زودتر بیام بیرون .به هر حال من معتقدم این گروه سود بهتری میشه ازشون گرفت.هرچند ازاول سال تا حالا چیزی عایدم نشده .ولی صبر همیشه نتیجه داده.انشا ا...
تولید کامیون افزایش یافت
تولید انواع کامیون در کشور 134.4 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، آبان ماه امسال تولید انواع کامیون در کشور با رشد 134.4 درصدی از 569 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 1334 دستگاه افزایش یافته است.
در این مدت تولید انواع کامیون در شرکت ارس خودرو دیزل با افت صد درصدی از 45 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به صفر رسیده است.
تولید انواع کامیون در شرکت ایران خودرو دیزل نیز با کاهش 38.8 درصدی از 219 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 134 دستگاه کاهش یافته است. آبان ماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت سایپا دیزل با رشد 716 درصدی از 75 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 612 دستگاه افزایش یافته است.
تولید انواع کامیون در شرکت سیبا موتور با رشد 230 درصدی از 60 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 198 دستگاه افزایش یافته است.
تولید انواع کامیون در گروه بهمن نیز با رشد 140.3 درصدی از 159 دستگاه در آبان ماه سال 1392 به 382 دستگاه افزایش یافته است.
رشد 716% ي واقعا بي نظيره
حالا هي بريد تو صف فروش !!!
[B][COLOR="#0000FF"]Today a [COLOR="#FF8C00"]Reader[/COLOR][COLOR="#FF8C00"][/COLOR] Tomorrow a [COLOR="#FF8C00"]Leader[/COLOR][/COLOR][/B]
نظر