سايپا ديزل‌ (خكاوه)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • احمدخان
    عضو فعال
    • Jan 2011
    • 2032

    #3391
    پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

    ☑️طرح جدید تحریمهای آمریکایی شامل چه مواردی می شود؟

    ?این طرح تحریم ایران و روسیه بصورت همزمان بود. و در نهایت با 98 رأی موافق و تنها 2 رأی مخالف به تصویب سنا در آمد.

    ?این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس نمایندگان هم تصویب شود.

    ?تحریم های این طرح صرفا موارد موشکی و نظامی را در بر می گیرد و اقتصادی نیست

    نظر

    • ایرج سابق
      عضو فعال
      • Oct 2015
      • 7434

      #3392
      پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

      این تحریم ها هیچ ارتباطی با گرو خودروی و خکاوه نداره جو گیر نشویم !!!!
      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

      نظر

      • meisam_em
        عضو فعال
        • Jul 2025
        • 2124

        #3393
        پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

        بله امیدوارم امروز روز خوبی برای همه مان باشد....
        آخرین ویرایش توسط meisam_em؛ 2017/06/17, 07:31.
        كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

        نظر

        • negarminavi
          عضو فعال
          • May 2013
          • 35711

          #3394
          پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

          گزارش «نسیم آنلاین»: سکوت سازمان بورس در مقابل واگذاری‌های مشکوک سایپا به زیرمجموعه‌های خود!

          زیان انباشته ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بزرگترین تولیدکننده خودروهای سنگین ایران!

          زیان انباشته سایپا دیزل چهار برابر شد/ ۶۰ درصد از زیان انباشته این شرکت در ۱۵۰۰ روز اخیر رخ داد!/ سایپا برای فرار از زیان انباشته خود به صورت صوری سهام خود را به ۴ شرکت زیرمجموعه خود فروخت + نمودار

          سازمان بورس در قبال واگذاری‌های مشکوک اخیر سایپا دیزل سکوت اختیار کرده است؛ حالا زیان انباشته سایپا دیزل از ۱۰۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است؛ باید دید دولتمردان چه پاسخی در این زمینه ارائه خواهند کرد؟



          گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: انگار داستان مشکلات گروه‌های بزرگ خودروسازی کشور در دولت حسن روحانی تمامی ندارد. بعد از انتشار خبر زیان‌های گسترده ایران خودرو و سایپا حالا نوبت به وضعیت وخیم شرکت قدیمی سایپا دیزل رسیده است.

          یکی از زیرمجموعه‌های مهم سایپا که این روزها به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد. براساس آخرین صورتهای مالی منتشر شده شرکت سایپا دیزل، زیان انباشته این شرکت در پایان سال 1395 بیش از 4 برابر سرمایه این شرکت شده است.

          شرکت سایپا دیزل در سالهای 81 تا 83 با افزایش سرمایه های متعدد تقریبا پر از پول شد، اما جریان سیاسی حاکم بر صنعت خودروسازی پس از انتخابات سال 84 و تغییر مدیریت کشور تلاش کرد تا بخشهایی از دارایی های این شرکت را با انجام مزایده ای در ماههای آخر دولت اصلاحات، از این شرکت خارج کند. درنتیجه جدا شدن بخشی از توان و ظرفیت تولید این شرکت در مزایده مذکور توان تولیدی این شرکت روبه کاهش گذاشت. در دولت نهم مجموعه ای از مدیران و کارگران این شرکت تلاش کردند تا با ابطال مزایده مذکور دارایی‌های از دست رفته شرکت را برگردانند اما این تلاشها نتیجه ای نداد.

          علیرغم کاهش توان تولیدی و خدماتی شرکت، با تلاش مجموعه مدیریتی جدید در این شرکت، سایپا دیزل در سال 1386 به عنوان صادر کننده نمونه گروه سایپا و کشور انتخاب شد. رقم صادرات این شرکت در سال 84 کمتر از 7 میلیون دلار بود که علیرغم جدا شدن بیش از 40% توان تولیدی این شرکت در مزایده مذکور، با تلاش کارکنان رقم صادرات در سال 86 به بیش از 34 میلیون دلار رسید.

          در سال 1388 به دلیل مشکلات سیاسی ایجاد شده پس از انتخابات تولید این شرکت روبه کاهش گذاشت، اما مجددا به روند افزایشی تولید بازگشت و بیشترین تولید این شرکت در سال 1390 رقم خورد.

          سایپا دیزل که در سال 1390 رکورد فروش بیش از 10هزار میلیارد ریال را در صورتهای مالی خود شاهد بود، اکنون در سال 1395 بیش از 10 هزار میلیارد ریال زیان انباشته را در کارنامه خود دارد. بیش از 60 درصد از زیان انباشته سایپا دیزل در دولت روحانی و در دوران پسا توافق و پسابرجام یعنی در سالهای 93، 94 و 95 رقم خورده است. در سالهای 90 تا 92 زیان انباشته سایپا دیزل تقریبا 2 برابر سرمایه این شرکت بوده است اما اکنون در سال 1396 سایپا دیزل بیش از 4 برابر سرمایه ثبت شده خود زیان انباشته دارد. شرکت سایپا برای فرار از این زیان انباشته که در صورتهای مالی تلفیقی این شرکت خودنمایی میکرد با واگذاری صوری سهام خود در این شرکت به 4 شرکت از زیرمجموعه های خود، این زیان را از گزارش صورتهای مالی سایپا دیزل حذف کرد، در حالیکه این زیان همچنان وجود دارد و سازمان بورس هم در قبال این واگذاری سکوت اختیار کرد. حالا زیان انباشته سایپا دیزل از 1000 میلیارد تومان فراتر رفته است. باید دید دولتمردان چه پاسخی در این زمینه ارائه خواهند کرد؟

          نظر

          • ایرج سابق
            عضو فعال
            • Oct 2015
            • 7434

            #3395
            پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

            ای کاش مدیران بورس با دیدن خبر های ارسال تو خکاوه را از بورس اخراج و به بازار پایه منتقل کنند چون هر چه زیان بیشتر افزایش قیمت بیشتر !!!

            گزارش «نسیم آنلاین»: سکوت سازمان بورس در مقابل واگذاری‌های مشکوک سایپا به زیرمجموعه‌های خود!

            زیان انباشته ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بزرگترین تولیدکننده خودروهای سنگین ایران!
            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

            نظر

            • ایرج سابق
              عضو فعال
              • Oct 2015
              • 7434

              #3396
              پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

              حجم معاملات 30 میلیون

              بانک قوامین به زودی خارج میشه

              بعد از مجمع و با امدن گزارش 3 ماهه!!
              بهترین دانش آن است که سودمند باشی

              نظر

              • ایرج سابق
                عضو فعال
                • Oct 2015
                • 7434

                #3397
                پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                ۱۲:۲۰ | ۱۳۹۶/۰۴/۲۹



                /اختصاصی/معاون بازاریابی و فروش سایپادیزل:

                کامیون های «سری D رنو» تا پایان سال جاری تولید و عرضه خواهد شد


                پرشین خودرو: معاون بازاریابی و فروش سایپادیزل با معرفی 5 محصول این شرکت در نمایشگاه شیراز گفت: کامیون های ولوو با آمار فروش بالای 50 هزار دستگاهی پرفروش ترین محصول سایپادیزل است.

                به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، احمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ما و با اشاره به عرضه کامیون جدید 480 KX گفت: این کامیون محصول مشترک ولوو و شرکت

                دانگ فنگ است که با سرمایه گذاری ولوو تولید شده است و در حال حاضر در نمایشگاه شیراز به فروش می رسد.

                معاون بازاریابی سایپادیزل با بیان این که کامیون های رنو سری D(میدلام سابق) در دو نسخه 2*6 و 4*6 در آستانه ورود به بازار است، افزود: این محصول تا پایان

                سال جاری به دست مصرف کنندگان خودروهای تجاری خواهد رسید که احتمالا با قیمت کمتر از 400 میلیون عرضه خواهد شد.


                وی محصول ولوو FMX را یکی دیگر از محصولات جدید سایپادیزل معرفی کرد که با قیمت 475 میلیون تومان به فروش می رسد.
                شانزدهمین نمایشگاه شیراز از 27 تیر تا 30 تیرماه در مکان دائمی نمایشگاه های شیراز برگزار می شود.
                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                نظر

                • ایرج سابق
                  عضو فعال
                  • Oct 2015
                  • 7434

                  #3398
                  پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)
                  گزارش خودروکار از نمایشگاه خودرو شیراز(8)

                  تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸


                  حضور قدبلندهای سایپا دیزل در نمایشگاه شیراز +تصاویر


                  سایپا دیزل دست در دست فوتون، ولوو، رنو و دانگ فنگ به نمایشگاه خودرو شیراز پا گذاشته است.

                  به گزارش خبرنگار اعزامی خودروکار به شیراز، سایپا دیزل که محصولات حوزه تجاری و کار را در دستور کار خود قرار داده، در نمایشگاه شیراز با محصولات دانگ
                  فنگ kx480، ولوو fm460، fh500 و رنو d wide حاضر شده است.












                  بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                  نظر

                  • ایرج سابق
                    عضو فعال
                    • Oct 2015
                    • 7434

                    #3399
                    پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                    امضای قرارداد چهارجانبه همکاری مشترک؛

                    شنبه، 31 تیر 1396 - 12:00

                    شرکت سایپادیزل کامیون های فرسوده کشور را با کامیون های نو جایگزین می کند



                    به گزارش سایپا نیوز : صبح امروز شرکت سایپادیزل در قراردادی چهارجانبه با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون، جایگزینی کامیون های فرسوده ناوگان باری کشور را برعهده گرفت.

                    بر اساس این قرارداد در فاز اول آن ۶۰۰ دستگاه از کامیون‌های فرسوده با عمر بیش از ۳۵ سال در حال تردد در جاده های کشور با کامیون‌های ولو جایگزین خواهد شد.

                    با اجرایی شدن این قرارداد مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل باری کاهش یافته و میزان آلایندگی‌ این ناوگان نیز کمتر خواهد شد.

                    شرکت سایپادیزل با برخورداری از محصولات باکیفیت روز با استانداردهای جهانی می تواند زمینه نوسازی ناوگان فرسوده باری کشور را فراهم سازد.

                    با اجرای این قرارداد ضمن ایجاد زمینه امکان بهره مندی ناوگان حمل و نقل باری از محصولات روز جهانی، زمینه کاهش مصرف سوخت و هزینه های حمل و نقل و همچنین افزایش سرعت جابجایی بار در کشور فراهم می شود.
                    بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                    نظر

                    • ایرج سابق
                      عضو فعال
                      • Oct 2015
                      • 7434

                      #3400
                      پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                      سایپادیزل 250میلیون تومان برای جایگزینی کامیون های فرسوده تسهیلات می دهد

                      ۱۲:۳۱ | ۱۳۹۶/۰۴/۳۱


                      تسهیلات 250 میلیون تومانی سایپادیزل برای جایگزینی کامیون های فرسوده کشور


                      رسول محمدصادقی مدیرعامل سایپادیزل در این مراسم از کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت با نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل باری با کامیون های جدید خبر داد و اظهار داشت: براساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴ میزان خسارات ناشی از آلودگی هوا در جهان ۱۶ هزار میلیارد دلار بوده است که ۲۶.۲ درصد آن مربوط به خودروهای فرسوده بوده است.

                      وی با بیان اینکه با نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل باری کشور با خودروهای جدید آلایندگی خودروها تا ۷۵ درصد کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت از دیگر مزایای نوسازی کامیون‌های فرسوده با کامیون‌های جدید است.

                      مدیرعامل سایپادیزل ادامه داد: ظرفیت شرکت سایپا دیزل بیش از ۱۰ هزار دستگاه در سال است که امسال حدود ۳۵۰۰ دستگاه و
                      سال آینده حدود ۵۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

                      صادقی بیان کرد: در طرح نوسازی ناوگان فرسوده باری کشور شرکت خودروساز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

                      وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تسهیلات پرداختی از سوی سیستم بانکی کشور گران است و سیستم بانکی باید در جهت کاهش نرخ بهره تسهیلات حرکت کند تا هزینه تولیدکنندگان کاهش یابد.

                      http://www.persiankhodro.com/show_news/7...9%87%D8%
                      بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                      نظر

                      • ایرج سابق
                        عضو فعال
                        • Oct 2015
                        • 7434

                        #3401
                        پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)


                        31/04/1396

                        مقام مسئول: بیش از 2.7 میلیارد دلار صرف نوسازی بیش از 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده خواهد شد


                        تهران - ایرنا - معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای گفت: براساس محاسبات شرکت بهینه سازی مصرف سوخت،اجازه دارد برای نوسازی بیش از 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار هزینه کند.


                        به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «داود کشاورزیان» امروز (شنبه) مراسم امضاء قرارداد

                        همکاری شرکت سایپا دیزل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون همراه با تحویل کامیون های ولوو طرح

                        نوسازی به مشتریان در محل شرکت سایپا دیزل افزود: براساس آمارهای موجود بیش از 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 35 سال در کشور تردد می کنند.


                        به گفته این مقام مسئول، در مصوبه شورای اقتصاد مجوزی برای بیش از 65 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 35 سال در یک دوره زمانی پنج ساله در نظر گرفته شده است.
                        معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در مدل مالی در نظر گرفته شده در این قرارداد، بخشی از سود تسهیلات دریافتی از محل صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت می شود.
                        وی گفت: این قرارداد سال گذشته استارت خورد و طی 6 ماه پس از انعقاد قرارداد با شرکت ماموت بیش از 400 دستگاه کامیون تحویل شد.

                        کشاورزیان با اشاره به وظایف وزارت راه و شهرسازی در این قرارداد، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه موظف است تا برای ناوگان فرسوده کشور محدودیت فعالیت ایجاد کند

                        تا فرصت برای فعالیت ناوگان نو فراهم شود، همچنین اعمال قانون افرادی که در پرداخت اقساط خود کوتاهی دارند از طریق متوقف کردن فعالیت کارت های هوشمندشان

                        و مکلف کردن آنان به پرداخت، دیگر وظیفه این وزارتخانه است.

                        وی تصریح کرد: یکی از مهمترین آثار نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، بهسازی محیط زیست است که جزو تعهدات ایران در عرصه بین المللی است تا سطح انتشار

                        گازهای گلخانه ای کاهش یابد.

                        معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: راهکار اصلی این مساله اصلاح قیمت سوخت است و تا زمانی که هر لیتر گازوئیل با قیمت ناچیز سه هزار ریال در هر لیتر فروخته

                        می شود کسی راغب به کنار گذاشتن ناوگان فرسوده نیست.

                        وی یادآوری کرد: بسیاری کشورهای جهان با واقعی کردن قیت سوخت بین 800 سنت تا 2 دلار در هر لیتر به حل این مشکل پرداخته اند و ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه به همین سمت حرکت کنیم.
                        این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با واقعی شدن قیمت سوخت بسیاری مشکلات دیگر نظیر معطلی تا 2 هفته ای رانندگان در بنادر برای دریافت بار، تردد یک سر خالی

                        کامیون ها، تخلفات، آلایندگی های جوی و زیست محیطی نیز کاهش خواهد یافت.
                        بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                        نظر

                        • negarminavi
                          عضو فعال
                          • May 2013
                          • 35711

                          #3402
                          پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                          همچنان خبرسازی ! و تولید زیان ! در دستور کار خودرویی هاست ! ازجمله خکاوه !

                          نظر

                          • ایرج سابق
                            عضو فعال
                            • Oct 2015
                            • 7434

                            #3403
                            پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                            معاون وزیر نفت عنوان کرد؛

                            نوسازی ناوگان جاده‌ای باسرمایه خارجی/تسهیلات گران بانک‌های داخلی



                            کامیون


                            شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳


                            مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تلاش برای استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در امر نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای خبر داد.

                            به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی وکیلی در مراسم امضای قرارداد نوسازی ۳ هزار دستگاه کامیون فرسوده با خودروهای ساخت

                            شرکت کامیون ساز داخلی و ضمن ابراز خرسندی نسبت به امضای دومین قرارداد نوسازی ناوگان جاده‌ای بعد از قرارداد با یکی دیگر از شرکت های داخلی

                            سازنده خودروی سنگین در سال گذشته، اظهار داشت: وزارت نفت طبق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید می‌تواند تا سقف ۱۰۰ میلیارد دلار در طرح‌های مؤثر در

                            کاهش مصرف سوخت سرمایه‌گذاری کند.

                            وی افزود: صرفه‌جویی و بالابردن بهره‌وری یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب و مفید برای کشور محسوب می‌شود.

                            معاون وزیر نفت با اشاره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و کارکرد آن در حوزه نوسازی ناوگان جاده‌ای بیان داشت: علی رغم اینکه تا کنون ۲ شرکت داخلی

                            کامیون ساز در طرح نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای مشارکت کرده‌اند اما حضور ۲ شرکت کفایت نمی‌کند لذا امیدواریم سایر شرکت‌ها نیز با توجه به حمایت‌های دولتی در این طرح مشارکت نمایند.

                            وی در ادامه از مذاکره با شرکت داخلی کامیون ساز به منظور نوسازی ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده درون‌شهری با اتوبوس‌های پایه گازسوز خبر داد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر این اقدام مشترک توسط این شرکت آغاز شود.

                            مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در ادامه تصریح کرد: با توجه به گران ‌بودن تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌های داخلی در تلاش هستیم با همکاری مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سرمایه‌گذاری خارجی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای استفاده کنیم.

                            وکیلی با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت دهم بیان کرد: با هدفمندسازی یارانه‌ها به طور ناگهانی بسیاری از قواعد کشور نابود شدند،

                            شرایطی که در آن تنها راه تطابق صنایع با افزایش قیمت‌ها فقط از طریق تولید و بهره‌وری بالا میسر می‌شود که برای تحقق آن به فناوری‌های نوین نیاز دارند و آن

                            نیز مستلزم تأمین منابع مالی است اما متأسفانه با پول گرانی که از سوی مؤسسات مالی داخلی به تولیدکننده عرضه می‌شود، صنایع عقب نشینی می‌کند.

                            معاون وزیر نفت در ادامه بیان داشت: امیداورم در دولت دوازدهم با هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه به تولید تعلق گیرد.

                            وی خاطرنشان کرد: در حال طراحی مکانیزمی برای تبدیل بازپرداخت‌های تسهیلات به صورت ارزی هستیم تا از پشتوانه صنعتی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید از

                            منابع خارجی استفاده کینم زیرا با چنین اقدامی سقف تأمین شده از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به ارزش ۶۰ هزار دلار تا ۵۰ درصد منابع مورد نیاز

                            برای خرید کامیون را تأمین می‌کند.
                            بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                            نظر

                            • Abad
                              عضو فعال
                              • Nov 2015
                              • 7515

                              #3404
                              پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                              خکاوه در واچ لیست قرار گرفت ببینم در بازگشایی سمت و سوی سهم کجاست.
                              تا بحال اصلاح خوبی کرده ولی باید چند روز دیگر معاملاتی بررسی شود.
                              Abad (گروه سرمایه گذاری آباد )
                              تصمیم ساز است ، تصمیم گیری و مسئولیت آن با شماست. هر تصمیمی برای آینده امکان خطا دارد

                              نظر

                              • ایرج سابق
                                عضو فعال
                                • Oct 2015
                                • 7434

                                #3405
                                پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                                اخطار جدی دولت/تردد ۱۰۰هزار کامیون ممنوع می‎شود


                                ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
                                کامیون فرسوده
                                معاون وزیر راه و ‏شهرسازی با اعلام این‌که در حال حاضر بیش از ۱۰۰هزار کامیون فرسوده با عمر بالای ۲۵ سال در جاده‌های کشور تردد می‌کنند،افزود: از

                                ابتدای سال ۹۷ به‌احتمال زیاد فعالیت کامیون‌های فرسوده با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهد شد.


                                به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و ‏شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور در برنامه روی خط خبر گفت: تردد این میزان کامیون فرسوده

                                با عمر بالای 25 سال در جاده‌های کشور علاوه بر بالا ‏بردن میزان مصرف سوخت و آسیب‌های مختلف زیست‌محیطی مشکلات زیادی را با خود به‌همراه دارد.

                                رئیس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه تاکنون قانونی برای جلوگیری از فعالیت خودروهای فرسوده وضع نشده، افزود: متأسفانه بیشتر این کامیون‌ها درون‌شهری

                                هستند و از آنجایی که برای حمل بار درون‌شهری نیاز به گرفتن بارنامه نیست، کامیون‌های فرسوده به‌راحتی در داخل شهر فعالیت می‌کنند و اطلاعات دقیقی از آنها در دست نیست.

                                داوود کشاورزیان در خصوص کنترل کامیون‌های فرسوده گفت: البته این کامیون‌ها در زمان دریافت کارت هوشمند مورد بررسی و در صورت عدم‌صلاحیت از چرخه فعالیت حذف می‌شوند.

                                معاون وزیر راه و ‏شهرسازی تعداد کامیون‌های فرسوده با عمر بالای 25 سال را 100 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 80 هزار عمر بالای 30 سال، 55 هزار

                                بالای 35 سال، 35 هزار کامیون عمر بالای 40 سال، 7 هزار کامیون عمر بالای 45 سال و هزار و 400 دستگاه نیز عمر بالای 50 سال دارند.

                                داوود کشاورزیان در خصوص روند نوسازی ناوگان‌ها نیز گفت: می‌توانیم با وضع مکانیسم‌هایی مثل وضع عوارض آلایندگی و افزایش قیمت سوخت به‌شکلی طبیعی و

                                خودجوش کامیونداران را تشویق به نوسازی ناوگان‌های خود کنیم.

                                معاون وزیر راه و ‏شهرسازی افزود: البته سازمان راهداری نیز به همین منظور برنامه‌هایی تشویقی مانند اعطای وام برای ناوگان حمل‌ونقل در نظر گرفته است.

                                کشاورزیان گفت: مصرف سوخت در کامیون‌های جدید 30 لیتر است که این میزان سوخت تأثیر به‌سزایی در کاهش مصرف دارد، به‌طوری که می‌توان گفت کامیون‌های

                                جدید به‌ازای هر 100 کیلومتر 25 لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنند.

                                معاون وزیر راه و ‏شهرسازی با بیان اینکه قیمت واقعی سوخت در دنیا بین 1300 تا 1400 دلار است، افزود: یکی از چالش‌های اصلی ناوگان جاده‌ای قیمت سوخت است،

                                واقعی شدن قیمت سوخت و وضع عوارض آلایندگی می‌تواند در نوسازی ناوگان جاده‌ای بسیار مؤثر باشد.

                                کشاورزیان گفت: واقعی شدن قیمت سوخت موجب می‌شود تا به‌مرور کامیون‌های فرسوده از رده خارج شده و حمل بار جاده‌ای از کامیون‌ها به ریل‌های قطار منتقل

                                شود، که این امر نوسازی ناوگان‌ها را نیز در پی دارد.

                                معاون وزیر راه و ‏شهرسازی افزود: البته شورای اقتصاد نیز به‌منظور اجرایی شدن نوسازی ناوگان حمل و نقل برنامه‌هایی در دست دارد که
                                با اعطای تسهیلات با سود 9

                                درصد در اختیار کامیونداران قرار داده می‌شود.


                                کشاورزیان با ابراز اینکه محدود کردن فعالیت ناوگان فرسوده موضوعی کاملاً اجتماعی است و نیاز به پشتوانه اجتماعی دارد، گفت: محدودیت مسافت‌های طولانی برای

                                کامیون‌های فرسوده، جلوگیری از دادن بارنامه، و پیشگیری از ورود کامیون‌های فرسوده به بنادر خاص از جمله اقدامات سازمان نوسازی برای پیشگیری از فعالیت

                                کامیون‌های فرسوده با عمر بالای 25 سال است که به‌احتمال زیاد این موارد از ابتدای سال 97 اجرا شود.
                                بهترین دانش آن است که سودمند باشی

                                نظر

                                در حال کار...
                                X