سايپا ديزل‌ (خكاوه)

Collapse
X
 
  • زمان
  • نمایش
Clear All
new posts
  • C h a t i n
    عضو عادی
    • Aug 2015
    • 72

    #2491
    پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

    در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
    با تشکر و درود فراوان از جنابعالی بخاطر این تحلیلهای فوق العاده حتما فردا از این فرصت استفاده خواهیم کرد.
    در ضمن براساس برداشت من از تحلیلهای جنابعالی فردا میتونه روز بازگشت نمودار گروه خودرو و همچنین تاثیر گذاری خودرو بر بازار و برگشت بازار سرمایه باشیم.استارت روند صعودی بازار
    جناب کیانوش ، چه خبر از کهرام .
    والا بازار داره منفیهای محتمل کهرام رو جبران میکنه . یعنی اگه این ناظر بازار هرچقدر گره کهرام رو باز نکنه بهتره . مثل همون دفعه که برعکس صف خرید و مثبت بود و یک ماه همین طور گره شو باز نکردن .

    نظر

    • کيانوش
      عضو فعال
      • Dec 2011
      • 6613

      #2492
      پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

      در اصل توسط C h a t i n پست شده است View Post
      جناب کیانوش ، چه خبر از کهرام .
      والا بازار داره منفیهای محتمل کهرام رو جبران میکنه . یعنی اگه این ناظر بازار هرچقدر گره کهرام رو باز نکنه بهتره . مثل همون دفعه که برعکس صف خرید و مثبت بود و یک ماه همین طور گره شو باز نکردن .
      فعلا در کما هست.
      نگرانش نیستم نامه افزایش سرمایه اش دوباره بره بورس قد علم میکنه.
      در ضمن شرکت کوچک با 6میلیون سهم شناور ازاده که امکان رفتن به زیر 220تومانش خیلی کمه
      ..................................
      چشم انداز اقتصاد کشور و بازار سرمایه روشن هست بزرگترین ریسک بازار سرمایه از بین رفته -تایید توافق از سوی کنگره حرکت سرمایه گذاران اروپایی و جهان بسوی ایران را تسریع میکنه.
      افزایش صادرات
      استفاده از تسهیلات و خطوط اعتباری 4درصدی از سوی شرکتهای ایرانی
      کاهش سود بانکی
      و.......
      شرکتهای ایرانی را با تقاضا روبرو میکنه.
      .................................................. .........
      خکاوه امروز برگشت از شنبه تداوم پیدا کنه عالیه
      اضافه شد.

      نظر

      • C h a t i n
        عضو عادی
        • Aug 2015
        • 72

        #2493
        پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

        در اصل توسط کيانوش پست شده است View Post
        فعلا در کما هست.
        نگرانش نیستم نامه افزایش سرمایه اش دوباره بره بورس قد علم میکنه.
        در ضمن شرکت کوچک با 6میلیون سهم شناور ازاده که امکان رفتن به زیر 220تومانش خیلی کمه
        ..................................
        چشم انداز اقتصاد کشور و بازار سرمایه روشن هست بزرگترین ریسک بازار سرمایه از بین رفته -تایید توافق از سوی کنگره حرکت سرمایه گذاران اروپایی و جهان بسوی ایران را تسریع میکنه.
        افزایش صادرات
        استفاده از تسهیلات و خطوط اعتباری 4درصدی از سوی شرکتهای ایرانی
        کاهش سود بانکی
        و.......
        شرکتهای ایرانی را با تقاضا روبرو میکنه.
        .................................................. .........
        خکاوه امروز برگشت از شنبه تداوم پیدا کنه عالیه
        اضافه شد.

        تشکر .
        من هم با شما هم عقیده هستم .
        امروز شپلی که تعدیل سنگین منفی داشت در صف خرید بوده و نزدیک ۶ میلیون معامله.
        کهرام هم چون شناوریش کمه اگه گره اش باز بشه پایین ۲۲۰ نمیره .
        اما خدا کنه گره اش را باز نکن چون بازار همینطور داره منفی میخوره.
        اگر گره اش را تا بازار مثبت نگهدارن خیلی عالی میشود .

        نظر

        • کيانوش
          عضو فعال
          • Dec 2011
          • 6613

          #2494
          پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

          در اصل توسط C h a t i n پست شده است View Post
          تشکر .
          من هم با شما هم عقیده هستم .
          امروز شپلی که تعدیل سنگین منفی داشت در صف خرید بوده و نزدیک ۶ میلیون معامله.
          کهرام هم چون شناوریش کمه اگه گره اش باز بشه پایین ۲۲۰ نمیره .
          اما خدا کنه گره اش را باز نکن چون بازار همینطور داره منفی میخوره.
          اگر گره اش را تا بازار مثبت نگهدارن خیلی عالی میشود .
          ظاهرا گره اش باز نمیشه چون بیش از 5روز هست که قفل شده.
          شاخص گروه خودرو به کف محکمی خورده است لذا بازار دنبال خبری مثبت می گردد تا بهانه ای برای برگشت شاخص این گروه بدست اورد.
          مثل بازگشت سفارت انگلیس-افزایش تعداد ارای حامیان اوباما-امدن هیات اقتصادی المان-ایتالیا-و نهایتا فرانسه که تو شهریور هست-و......
          از امروز گروه خودرو برگشت ارامی کرد لذا از شنبه باید تقویت شود.
          بیشتر گروهها مثل ساختمان-غذایی-کاشی-کانی-بانک-لیزینگ-قطعات خودرو و.....هم اماده بازگشتند و همه به حمایتهای خودشان خورده اند.
          بیشتر سهامها به کف خورده اند من خودم این چند روزه غشاذر-غمارک-فباهنر-غالبر-ثاباد-ثفارس وخکاوه و.......خریدم و اضافه کردم.
          .......................................
          بازار باید به استقبال توافق -برداشتن تحریمها-افزایش صادرات-افزایش تولید-راه افتادن اقتصاد کشور-افزایش تسهیلات با سود کم 4درصد خارجی-مشارکت خارجیها در بازار بورس و شرکتهای ایرانی-رفع موانع تولید و صادرات-کاهش تنش سیاسی داخلی و بین المللی-امنیت سیاسی و ...کشور-تحکیم و ثبات ...کشور-و رکود دلال بازی در مسکن و دلار و سکه و......می رفت.
          ولی چه شد بازار 30درصد کاهش ارزش یافت.
          حالا هر چی بطرف مهر می رویم بازار هم کم کم باید از این لاکش بیرون بیاد.
          .......................................
          خکاوه میتونه رشد خوبی بکنه.

          نظر

          • کيانوش
            عضو فعال
            • Dec 2011
            • 6613

            #2495
            پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

            94/06/04 - 13:08شماره: 13940604000641
            عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
            جزئیات جلسه خودرویی مجلس با نعمت‌زاده/ پرداخت تسهیلات بانکی به ایران‌خودرو و سایپا/ افزایش قیمت خودرو بعید است
            عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جلسه دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت و مدیران خودروساز اظهار داشت:‌ در این جلسه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح شد و نمایندگان بر لزوم متعهد شدن خودروسازان به پرداخت بدهی قطعه‌سازان تاکید کردند.

            حمیدرضا فولادگر در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: در جلسه روز گذشته مجلس با وزیر صنعت و مدیرعامل ایران خودرو، بحث‌هایی در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح شد و نمایندگان بر این مسئله تأکید کردند که این تسهیلات طوری پرداخت نشود که سایر صنایع نیز از این امکان محروم باشند و احساس بی‌مهری کنند.

            وی ادامه داد: همچنین بر این مسئله تأکید کردیم که این تسهیلات به شرطی به خودروسازان پرداخت شود که برای پرداخت طلب قطعه‌سازان متعهد شوند.
            جمع‌بندی بانک مرکزی برای پرداخت وام به خودروسازان

            وی با بیان اینکه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در بانک مرکزی مطرح و در حال جمع‌بندی است، گفت: قرار است این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا پرداخت شود که البته ممکن است ارقام پرداختی به این شرکت‌ها متفاوت باشد.

            به گفته فولادگر، موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان در جلسه قبلی کمیسیون صنایع و کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان بانک مرکزی و خودروسازان مطرح شده بود.

            رکود فروش در صنعت خودرو

            وی تصریح کرد: در جلسه دیروز کمیسیون صنایع با نعمت‌زاده وزیر صنعت، گزارشی از آخرین وضعیت صنعت خودرو به لحاظ آمار تولید، صادرات و کیفیت ارائه شد که طبق این گزارش وضعیت صنعت خودرو در سال‌های 93 و 94 نسبت به سال‌های 91 و 92 بهتر شده ولی در حال حاضر فروش خودرو با رکود همراه است.

            وی ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس در این جلسه بر لزوم توجه مدیران خودروساز به نتایج طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تأکید کردند و وزیر صنعت نیز تصریح کرد که اکثر موارد این گزارش را قبول دارد.

            افزایش قیمت خودرو بعید است

            عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در جلسه روز گذشته در مورد کیفیت خودروهای تولیدی و عدم کشش بازار برای افزایش دوباره قیمت خودرو نیز بحث شد، گفت:‌ در این جلسه مطرح شد که بازار آمادگی پذیرش افزایش قیمت خودرو را ندارد، مگر اینکه خدمات فوق‌العاده‌ای به خریداران ارائه شود و یا کیفیت خودروها افزایش یابد.

            واردات خودرو آبرومندانه‌تر از مونتاژکاری است

            وی با بیان اینکه با گذشت 6 ماه از سال بعید است شورای رقابت تصمیمی برای تغییر قیمت خودرو در سال جاری بگیرد، افزود: در جلسه مجلس با وزیر صنعت و خودروسازان بحث‌هایی در مورد انعقاد قراردادهای جدید با شرکت‌های خودروساز خارجی نیز مطرح شد و بر این موضوع تأکید کردیم که همکاری با خارجی‌ها طوری باشد که باعث انتقال تکنولوژی به کشور شود، نه اینکه صرفاً شاهد مونتاژ خودرو در داخل و یا ایجاد یک خط رنگ خودرو باشیم، اگر قرار است این اتفاق بیفتد آبرومندانه‌تر آن است که خودرو به صورت CBU (ساخته شده) به کشور وارد شود.

            فولادگر تأکید کرد:‌ کشور نباید به بازار خودروهای وارداتی تبدیل شود و همکاری با شرکت‌های خارجی باید طوری باشد که از توان تولید قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی استفاده شود.

            وی همچنین از مطرح شدن موضوع تولید خودروهای برقی در جلسه روز گذشته مجلس با وزیر صنعت خبر داد و گفت: قرار شد در این مورد جلسه‌ای در کمیسیون تولید ملی و اصل 44 برگزار شود.

            ............................................
            خبری خوب امد.
            خصوصا برای خکمک که 26میلیارد تومان طلب از سایپا دارد.
            میشه 80تومان به ازای هر سهم
            قیمت سهم هم 80تومان هست.
            یک گروه المانی هم برای مشارکت از شرکت هفته پیش دیدن کرد ولی چیزی نگفتند رفتند تا فکراشون را بکنند بعد بیاند.
            خاک تو سر این بازار

            .................................................. .............

            نظر

            • کيانوش
              عضو فعال
              • Dec 2011
              • 6613

              #2496
              پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

              خودرو، پیشتاز در همکاری‌های اقتصادی ایران/ایرانی‌ها به دنبال شریک خودرویی چهارشنبه، چهارم شهریور 1394 - 02:27 عصر
              در حالی که با باز شدن درهای گفت‌وگو بین ایران و سایر کشور‌ها زمینه‌ همکاری‌های اقتصادی بیش از قبل فراهم شده‌است، به نظر می رسد ایرانی‌ها یافتن شریک تجاری برای تقویت صنعت خودرو خود را در اولویت اول قرار داده‌اند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ اولین قدم ایرانی‌ها برای یافتن سرمایه‌گذار خارجی در راستای تقویت صنعت خودرو در ایران در حاشیه کنفرانس همکاری‌های مشترک ایران و اروپا بود. بر اساس قراردادی در این همایش مقرر شد که طراحی، توسعه و راه اندازی خط توليد خانواده قوای محركه كم مصرف سه سيلندره برای خودروهای داخلی با سرمايه‌گذاری مشترك داخلی و خارجی و همكاری يك شركت دانش بنيان داخلی اجرايی شود.

              *دعوت از آلمانی‌ها برای حضور در صنعت خودرو ایران
              به گزارش اقتصادنیوز، دومین قدم ایرانی‌ها در این زمینه عزیمت هیات تجاری فعالان اقتصادی ایرانی به سرپرستی رئیس اتاق ایران و همراهی وزیر اقتصاد برای حضور در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان است. در همین راستا اتاق بازرگانی ایران با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه خودرو و همزمان با بازدید تخصصی از شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو آلمان که در فاصله زمانی ۲۶ شهریور تا پنجم مهرماه سال جاری در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود، در همایش معرفی پتانسیل های صنعت و بازار خودرو و قطعات ایران نیز حضور می‌یابند.
              در این سفر قرار است هیات ایرانی علاوه بر شرکت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت مذاکرات تجاری با مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس، نشست تخصصی با همتایان خودروساز و بازدید از شرکت‌های معتبر خودروسازی آلمان را در برنامه‌های خود جای دهند.

              ..........................................
              در دهه اینده ی این کشور حداقل30میلیون خودروی شخصی و کامیونی می بایست تعویض شود.
              واین یعنی سود فراوان برای صنایع خودرویی.
              ..........................................
              المانها در چند هفته گذشته از صنایع خودرویی و قطعه سازی ایران دیدن کرده اند و منتظر 24شهریور و رای کنگره امریکا هستند.

              نظر

              • erfanslash
                عضو فعال
                • Mar 2012
                • 762

                #2497
                پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۵۰ب.ظ)
                فراخوان عمومي شناسايي توليد کنندگان طرح نوسازي کاميون ها
                موج - فراخوان عمومي شناسايي توليدکنندگان و سرمايه‌گذاران در زمينه طرح نوسازي ۶۵ هزار دستگاه کاميون و کشنده فرسوده بالاي ۱۰ تن با عمر بالاتر از ۳۵ سال از سوي شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت اعلام شد.
                به گزارش خبرگزاري موج، شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت کشور به نمايندگي از وزارت نفت، براساس بند «ق» تبصره ۲ بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۳ و براساس مصوبه شوراي اقتصاد در نظر دارد براي اجراي طرح «نوسازي ۶۵ هزار دستگاه کاميون و کشنده فرسوده بالاي ۱۰ تن با عمر بالاتر از ۳۵ سال» نسبت به شناسايي شرکت‌هاي واجد شرايط توليدکننده، تأمين‌ کننده و سرمايه‌گذار اقدام کند.
                اين طرح براي نوسازي ۶۵ هزار دستگاه کاميون و کشنده بالاي ۱۰ تن براي جايگزيني با کاميون‌هاي داراي عمر بالاتر از ۳۵ سال بوده که علاوه بر مصرف سوخت بالا، ايمني شبکه حمل‌ونقل جاده‌اي را کاهش داده و سبب افزايش آلودگي محيط زيست و هزينه‌هاي اجتماعي ناشي از آن شده‌اند.
                طرح نوسازي ناوگان باري در سه گروه وزني کاميون‌ها و کشنده‌هاي با وزن ناخالص ۱۰ تا ۱۸ تن، ۱۹ تا ۲۶ تن و ۲۷ تن به بالا اجرا خواهد شد.
                گفتني است، ميزان صرفه‌جويي براساس قيمت متوسط نفت خام صادراتي در مقاطع زماني سه ماهه از سوي وزارت نفت محاسبه و پرداخت مي‌شود که پرداخت منابع حاصل از صرفه‌جويي سوخت به سرمايه‌گذار خودرو فرسوده در اين طرح به شرط اسقاط يک دستگاه خودرو مشابه (يا با ظرفيت برابر) که دست‌کم يک سال قبل از نوسازي، با تاييد سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در شبکه حمل‌ونقل عمومي کالا فعال بوده باشند، قابل انجام است.
                همچنين صرفه‌جويي حاصل به ازاي هر کيلومتر پيمايش براي خودروهاي جديد نوسازي شده از سوي بخش غيردولتي که در سيستم حمل‌ونقل جاده‌اي مشغول به کار مي‌شوند، در سررسيدها محاسبه و پرداخت خواهد شد.
                بر اساس اين گزارش، سقف کل بازپرداخت‌ها در اين طرح مبلغ ۲.۷ ميليارد دلار به ازاي ۶۵ هزار دستگاه کاميون و کشنده که در مدت حداکثر ۵ سال و تا سقف اصل سرمايه‌گذاري انجام شده انجام مي‌شود.
                اشخاص حقوقي که توانايي و آمادگي شرکت در فراخوان را دارند، مي‌توانند فرم‌هاي مربوطه و مشخصات فني محصول خود را از طريق مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت به نشاني www.ifco.ir دريافت کرده و فرم‌ها را پس از تکميل به همراه مدارک مستند و تقاضاي کتبي ضمن ارسال به آدرس الکترونيکي truck@ifco.ir به دبيرخانه شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت به نشاني تهران، ميدان ونک، خيابان ملاصدرا، خيابان شيرازي شمالي، خيابان دانشور شرقي، پلاک ۲۳، تحويل و رسيد دريافت کنند.
                همچنين لازم است موضوع کامل فراخوان و نام محصولات در تقاضانامه کتبي و روي پاکت‌هاي ارائه شده درج شود.
                متقاضيان در صورت لزوم مي‌توانند با شماره تلفن ۸۸۶۰۴۷۷۸ تماس حاصل کنند.
                شايان ذکر است: اين فراخوان تنها براي ارزيابي کيفي تأمين‌کنندگان واجد شرايط است و هيچ تعهدي براي شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت ايجاد نمي‌کند

                نظر

                • Alain Delon
                  Banned
                  • Dec 2014
                  • 628

                  #2498
                  پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)


                  خکاوه و بازار خوب کامیون ها و کشنده ها و طرح جایگزینی کامیون های فرسوده کشور با محصولات نو و جدید سایپا دیزل


                  ۶۵ هزار کامیون و کشنده با عمر بالای ۳۵ سال فراخوان می شوند


                  وی افزود: هر کامیون به طور متوسط 120 هزار کیلومتر در سال پیمایش دارد که این جایگزینی ، تاثیر مستقیم و قابل توجهی در منابع سوخت کشور خواهد داشت.

                  مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور گفت: فراخوان جایگزینی ۶۵ هزار کامیون و کشنده با عمر بالای ۳۵ سال بزودی اعلام می‌شود.


                  ناصر اسماعیل زاده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با تصویب شورای اقتصاد ، شرکت ملی نفت ایران 65 هزار کامیون بالای 35 سال را از رده خارج و با کامیونهای جدید جایگزین می‌کند.

                  وی ادامه داد: هم اکنون 180 هزار کامیون با عمر 25 سال در جاده‌های کشور تردد می‌کند که 65 هزار کامیون بالای 35 سال و از جمله 7 هزار کامیون بالای 40 سال در مرحله اول طرح جایگزینی از رده خارج می‌شود.

                  اسماعیل زاده با بیان اینکه در این طرح ، منابع حاصل از صرفه جویی در مصرف سوخت خودروهای جدید در مقایسه با خودروهای فرسوده تا 5 سال اول براساس پیمایش آنها و در مقاطع سه ماهه به حساب سرمایه گذاران واریز می شود،گفت: هر کامیون فرسوده به ازای صد کیلومتر پیمایش، 50 تا 60 لیتر سوخت مصرف می‌کند درحالیکه این میزان در کامیون‌ها و کشنده‌های جدید ، به 28 تا 35 لیتر تنزل می‌یابد.این طرح در رده‌های مختلف شامل کامیون‌های 10 تا 18 تن، 19 تا 26 تن و کشنده های 26 تن به بالا اجرا می‌شود.

                  وی افزود: هر کامیون به طور متوسط 120 هزار کیلومتر در سال پیمایش دارد که این جایگزینی ، تاثیر مستقیم و قابل توجهی در منابع سوخت کشور خواهد داشت.

                  به گفته این مسئول در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، طبق بند قاف تبصره 2 بودجه سال 1393، در این طرح دو میلیارد و 700 میلیون دلار از محل صرفه جویی میزان سوخت مصرفی در طرح جایگزینی به سرمایه گذاران و سازندگان کامیون‌ها پرداخت می‌شود.

                  اسماعیل زاده همچنین گفت: نیازی به ثبت نام در این طرح نیست چراکه آمار کامیون‌های فرسوده در سامانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موجود است و به محض اعلام فراخوان، مراحل جایگزینی آغاز می شود.

                  وی همچنین تصریح کرد: 115 هزار کامیون و کشنده فرسوده با عمر بین 25 تا 35 سال در مراحل بعدی جایگزین خواهد شد و اجرای این طرح که نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی نفت ایران است می‌تواند به انقلابی بزرگ در صنعت ترانزیت جاده‌ای کشور منجر شود

                  نظر

                  • کيانوش
                    عضو فعال
                    • Dec 2011
                    • 6613

                    #2499
                    پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                    در اصل توسط farshidu پست شده است View Post
                    قشنگ عمل کرد احتمالا 120تومان را بزنه

                    نظر

                    • farshidu
                      کاربر ویژه بورسی
                      • Apr 2014
                      • 2222

                      #2500
                      پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                      در اصل توسط farshidu پست شده است View Post

                      Trade Mindfully

                      نظر

                      • ایرج اکبری
                        عضو فعال
                        • Dec 2011
                        • 10934

                        #2501
                        پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                        در اصل توسط farshidu پست شده است View Post

                        با سلام امیدوارم این حرکت که شروع شده قیمت سهم را به 145 تومان برساند نه 120 تومان!!!
                        كسى كه عقل ندارد، ادب ندارد و كسى كه همّت ندارد، جوانمردى ندارد و كسى كه دین ندارد، حیا ندارد.

                        نظر

                        • Alain Delon
                          Banned
                          • Dec 2014
                          • 628

                          #2502
                          پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                          خبر مهم که باید جدی گرفت

                          خکاوه و بازار خوب کامیون ها و کشنده ها و طرح جایگزینی کامیون های فرسوده کشور با محصولات نو و جدید سایپا دیزل


                          ۶۵ هزار کامیون و کشنده با عمر بالای ۳۵ سال فراخوان می شوند


                          وی افزود: هر کامیون به طور متوسط 120 هزار کیلومتر در سال پیمایش دارد که این جایگزینی ، تاثیر مستقیم و قابل توجهی در منابع سوخت کشور خواهد داشت.

                          مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور گفت: فراخوان جایگزینی ۶۵ هزار کامیون و کشنده با عمر بالای ۳۵ سال بزودی اعلام می‌شود.


                          ناصر اسماعیل زاده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با تصویب شورای اقتصاد ، شرکت ملی نفت ایران 65 هزار کامیون بالای 35 سال را از رده خارج و با کامیونهای جدید جایگزین می‌کند.

                          وی ادامه داد: هم اکنون 180 هزار کامیون با عمر 25 سال در جاده‌های کشور تردد می‌کند که 65 هزار کامیون بالای 35 سال و از جمله 7 هزار کامیون بالای 40 سال در مرحله اول طرح جایگزینی از رده خارج می‌شود.

                          اسماعیل زاده با بیان اینکه در این طرح ، منابع حاصل از صرفه جویی در مصرف سوخت خودروهای جدید در مقایسه با خودروهای فرسوده تا 5 سال اول براساس پیمایش آنها و در مقاطع سه ماهه به حساب سرمایه گذاران واریز می شود،گفت: هر کامیون فرسوده به ازای صد کیلومتر پیمایش، 50 تا 60 لیتر سوخت مصرف می‌کند درحالیکه این میزان در کامیون‌ها و کشنده‌های جدید ، به 28 تا 35 لیتر تنزل می‌یابد.این طرح در رده‌های مختلف شامل کامیون‌های 10 تا 18 تن، 19 تا 26 تن و کشنده های 26 تن به بالا اجرا می‌شود.

                          وی افزود: هر کامیون به طور متوسط 120 هزار کیلومتر در سال پیمایش دارد که این جایگزینی ، تاثیر مستقیم و قابل توجهی در منابع سوخت کشور خواهد داشت.

                          به گفته این مسئول در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، طبق بند قاف تبصره 2 بودجه سال 1393، در این طرح دو میلیارد و 700 میلیون دلار از محل صرفه جویی میزان سوخت مصرفی در طرح جایگزینی به سرمایه گذاران و سازندگان کامیون‌ها پرداخت می‌شود.

                          اسماعیل زاده همچنین گفت: نیازی به ثبت نام در این طرح نیست چراکه آمار کامیون‌های فرسوده در سامانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موجود است و به محض اعلام فراخوان، مراحل جایگزینی آغاز می شود.

                          وی همچنین تصریح کرد: 115 هزار کامیون و کشنده فرسوده با عمر بین 25 تا 35 سال در مراحل بعدی جایگزین خواهد شد و اجرای این طرح که نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ملی نفت ایران است می‌تواند به انقلابی بزرگ در صنعت ترانزیت جاده‌ای کشور منجر شود

                          نظر

                          • negarminavi
                            عضو فعال
                            • May 2013
                            • 35714

                            #2503
                            پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                            با زهم انتقال بلوکی از نیوان ابتکار به آرام طلایی، 51 میلیون سهم !

                            نظر

                            • farshidu
                              کاربر ویژه بورسی
                              • Apr 2014
                              • 2222

                              #2504
                              پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                              در اصل توسط farshidu پست شده است View Post
                              همانطور كه در چارت مشخص شده
                              سهم در عدد ٨٦٤ ريال با تراز مهمي برخورد مي كند كه ممكن است مانع ريزش بيشتر شود اما شكست ٨٥ تومان نيز باعث فعال شدن حد ضرر خواهد شد.
                              Trade Mindfully

                              نظر

                              • کيانوش
                                عضو فعال
                                • Dec 2011
                                • 6613

                                #2505
                                پاسخ : سايپا ديزل‌ (خكاوه)

                                در اصل توسط farshidu پست شده است View Post
                                همانطور كه در چارت مشخص شده
                                سهم در عدد ٨٦٤ ريال با تراز مهمي برخورد مي كند كه ممكن است مانع ريزش بيشتر شود اما شكست ٨٥ تومان نيز باعث فعال شدن حد ضرر خواهد شد.
                                انشالله که بر می گردد.
                                شاخص خودرو تا کنون در حدود حمایت 10هزار واحد 5بار برگشته است.
                                میشه گفت کاهش بیشتر شاخص خودرو از این سطح خیلی خیلی ضعیف هست.
                                لذا خکاوه هم بر خواهد گشت.

                                نظر

                                در حال کار...
                                X